Tesla on autotehdas, joka on täysi kupla. Se on tehnyt koko toimintansa ajan kaikki autot tappiolla, mutta jostakin kumman syystä hype on niin voimakas, että rahoittajia on vielä löytynyt. Ei Teslan tappioputkikaan voi jatkua loputtomiin, sillä jossakin vaiheessa rahoittajien pokka pettää, ja tehdas joutuu suoritustilaan.
Viimeisten päivien aikana myös USA:n pörssi on ollut vapaassa pudotuksessa Korona-viruksen vuoksi, joten monet sijoittajat saattavat tulevien päivien aikana joutua keinotteluosakkeittensa pakkomyynteihin. On siis täysin mahdollista, että Korona-viruksen aikaansaama paniikki USA:n osakemarkkinoilla kaataa nopeasti koko Teslan.
Onkohan Teslan akkutakuu sen jälkeen voimassa, jos koko Teslan täysin tyhjän päälle rakennettu korttitalo rymisten luhistuu? Onneksi Tojota älysi jo vuosia sitten myydä pois kaikki Teslan osakkeet, sillä se omisti alkuauíkoina 15 % Teslan osakkeista. Teslan osakkeista saaduilla rahoilla Tojota on nyt kehittänyt maailman parhaimmat hybridiautot, jotka murskaavat myyntiennätyksiä kaikialla maailmassa.
Kaataako Korona-virus Teslan?
13
56
Vastaukset
- Anonyymi
Mitenköhän se takuu toimii, kun tehdas pistää ovet kiinni ? Voihan ne autot tietty laittaa kierrätykseen, mutta mielestäni melkoista rahantuhlausta.
- Anonyymi
Kiinalaiset killisimmut saavat paiskia nyt etätyötä kotosalla ja popsia riisiä!😷😷
- Anonyymi
Tilanne on aika kinkkinen sellaisella elvistelijällä, joka on ostanut kalliin Teslan velaksi ja aikoo maksaa sen pörssikeinottelulla saamaillaan voitoilla. Korona-virus kaatoi jo pörssin, joten velan takaisinmaksu on suoritettava muilla konsteilla. Varakkaista takuumiehistä on kohta kova kysyntä.
Kyllähän sen Teslan joku ostaa, jos se kaatuu.
- Anonyymi
Nyt näyttää entistä todennäköisemmältä, että Korona-virus kaataa Teslan. Italia on ryhtynyt niin laajamittaisiin karanteeritoimiin, että se varmasti syöksee Italian rahoituskriisiin, ja sen myötä pörssikurssit Euroopassa romahtavat. Euroopan tilanne tartuu myös Yhdysvaltain pörssiin, jolloin keinottelijat joutuvat massiivisiin pakkomyynteihin, ja sehän romahduttaa myös Yhdysvaltain pörssin. Tässä rytäkässä myös Tesla-kupla tulee puhkeamaan, sillä keinottelijoilla ei ole enää rahaa puhaltaa Teslaan-kuplaan lisää henkeä. Automaailmaan Teslan konkurssi ei aiheuta suurta hämminkiä, sillä Teslahan on aika mitätön valmistaja esin Tojotaan tai Volkkariin verrattuna.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006430788.html
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006432191.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt näyttää entistä todennäköisemmältä, että Korona-virus kaataa Teslan. Italia on ryhtynyt niin laajamittaisiin karanteeritoimiin, että se varmasti syöksee Italian rahoituskriisiin, ja sen myötä pörssikurssit Euroopassa romahtavat. Euroopan tilanne tartuu myös Yhdysvaltain pörssiin, jolloin keinottelijat joutuvat massiivisiin pakkomyynteihin, ja sehän romahduttaa myös Yhdysvaltain pörssin. Tässä rytäkässä myös Tesla-kupla tulee puhkeamaan, sillä keinottelijoilla ei ole enää rahaa puhaltaa Teslaan-kuplaan lisää henkeä. Automaailmaan Teslan konkurssi ei aiheuta suurta hämminkiä, sillä Teslahan on aika mitätön valmistaja esin Tojotaan tai Volkkariin verrattuna.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006430788.html
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006432191.htmlTodellisuudessa tilanne on paljon pahempi, kuin miltä se näyttää tällä hetkellä. Ennustuksesi saattaa olla oikea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt näyttää entistä todennäköisemmältä, että Korona-virus kaataa Teslan. Italia on ryhtynyt niin laajamittaisiin karanteeritoimiin, että se varmasti syöksee Italian rahoituskriisiin, ja sen myötä pörssikurssit Euroopassa romahtavat. Euroopan tilanne tartuu myös Yhdysvaltain pörssiin, jolloin keinottelijat joutuvat massiivisiin pakkomyynteihin, ja sehän romahduttaa myös Yhdysvaltain pörssin. Tässä rytäkässä myös Tesla-kupla tulee puhkeamaan, sillä keinottelijoilla ei ole enää rahaa puhaltaa Teslaan-kuplaan lisää henkeä. Automaailmaan Teslan konkurssi ei aiheuta suurta hämminkiä, sillä Teslahan on aika mitätön valmistaja esin Tojotaan tai Volkkariin verrattuna.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006430788.html
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006432191.htmlEipä liene Italia kovin iso markkina Teslalle. Taitaa olla Italiassa liikaa perseaukisia joilla ei varaa Teslaan ole. Mutta onneksi heille riittää useita mallia Toyotaa tai Volkkaria.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä liene Italia kovin iso markkina Teslalle. Taitaa olla Italiassa liikaa perseaukisia joilla ei varaa Teslaan ole. Mutta onneksi heille riittää useita mallia Toyotaa tai Volkkaria.
" Eipä liene Italia kovin iso markkina Teslalle. Taitaa olla Italiassa liikaa perseaukisia joilla ei varaa Teslaan ole. Mutta onneksi heille riittää useita mallia Toyotaa tai Volkkaria. "
Vähän väärin olet ymmärtänyt avauskirjoitukseni. En puhunut sanaakaan Italiasta Teslan markkina-alueena. Ei Tesla kaadu Italian markkinatilanteeseen, vaan siihen, että Yhdysvalloissa tulevan pörssiromahduksen seurauksena sijoittajat eivät enää pumppaa rahaa konkurssikypsään Teslaan, vaan antavat sen kaatua. Sellainen autotehdas joutaakin pyllähtää, joka ei usean toimintavuoden jälkeenkään ole onnistunut tekemään voittoa yhdelläkään sähköautolla.
Sähköautobisnes on kovaa kaikille muillekin autotehtaille. Saksalaiset isot valmistajatkin myyvät kaikki sähköautonsa tappiolla, koska niiden valmistaminen on niin tolkuttoman kallista. Akkujen saatavuuskin on huono, ja siksi kaikki tehtaat joutuvat kilpailemaan akuista. Akkujen valmistajat voivat pyytää akuista mitä hintaa tahansa, niin autotehtaan nurkumatta suostuvat sen maksamaan.
Kohti konkurssia kaikki muutkin sähköautoja valmistavat tehtaat ovat menossa. Kunnollisia itselataavia ja vähäpäästöisiä hybridiautoja valmistava Tojota voi kaikessa rauhassa jatkaa entisellä tuotepaletilla, sillä nykyisellä konseptilla sähköautoja ei saada kunnolla toimimaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Eipä liene Italia kovin iso markkina Teslalle. Taitaa olla Italiassa liikaa perseaukisia joilla ei varaa Teslaan ole. Mutta onneksi heille riittää useita mallia Toyotaa tai Volkkaria. "
Vähän väärin olet ymmärtänyt avauskirjoitukseni. En puhunut sanaakaan Italiasta Teslan markkina-alueena. Ei Tesla kaadu Italian markkinatilanteeseen, vaan siihen, että Yhdysvalloissa tulevan pörssiromahduksen seurauksena sijoittajat eivät enää pumppaa rahaa konkurssikypsään Teslaan, vaan antavat sen kaatua. Sellainen autotehdas joutaakin pyllähtää, joka ei usean toimintavuoden jälkeenkään ole onnistunut tekemään voittoa yhdelläkään sähköautolla.
Sähköautobisnes on kovaa kaikille muillekin autotehtaille. Saksalaiset isot valmistajatkin myyvät kaikki sähköautonsa tappiolla, koska niiden valmistaminen on niin tolkuttoman kallista. Akkujen saatavuuskin on huono, ja siksi kaikki tehtaat joutuvat kilpailemaan akuista. Akkujen valmistajat voivat pyytää akuista mitä hintaa tahansa, niin autotehtaan nurkumatta suostuvat sen maksamaan.
Kohti konkurssia kaikki muutkin sähköautoja valmistavat tehtaat ovat menossa. Kunnollisia itselataavia ja vähäpäästöisiä hybridiautoja valmistava Tojota voi kaikessa rauhassa jatkaa entisellä tuotepaletilla, sillä nykyisellä konseptilla sähköautoja ei saada kunnolla toimimaan.Vuosia sitten on täälläkin fiksuimmat ennustaneet, että sähköautokupla tulee puhkeamaan. Se vaan ei ole mahdollista ainakaan vielä nykyään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuosia sitten on täälläkin fiksuimmat ennustaneet, että sähköautokupla tulee puhkeamaan. Se vaan ei ole mahdollista ainakaan vielä nykyään.
Pahin sähköautointoilu taitaa hetkeksi loppua, koska öljy on nyt näin halpaa. Teslalla ei enää ole suuria mahdollisuuksia selvitä tästä rytinästä, sillä Yhdysvaltain Tesla-keinottelijoilta on nyt rahat lopussa. Käytetyn Teslan myyminen on kohta mahdoton tehtävä. Takkin taitaa siinä tulla rutosti.
https://yle.fi/uutiset/3-11247555
- Anonyymi
Autotehtaita kyllä tulee kaatumaan kuin russakoita ja kaikki ne ovat valmistaneet polttisautoja. Teslalla on niin monen vuoden etumatka sähköauton valmistajana etteivät muut saa sitä kiinni pitkiin pitkiin aikoihin. Teslahan ei ole pelkkä auto, se on oma ekosysteemi. Vanhat autovalmistajat tekevät vielä autoja, ihan kuin mikään ei olisi muuttunut. Vanhat autofirmat ovat kuin Nokia kapulauskossaan kun iPhone tuli kehiin.
Tesloja on myyty 7 vuoden aikana Suomessa 2044 kpl.
Toyotoita myytiin pelkästtään tammi-helmikuussa tänä vuonna 2969 kpl.
- Anonyymi
Paitsi että Tesla on kyllä voitollinen ja erityisesti autojen tekeminen on hyvinkin kannattavaa. Teslan rahat palaa maailmanlaauiseen latausverkostoon ja eritäin nopeaan myynti- ja huoltoverkon rakentamiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell3146781Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss653829- 2073096
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa242787- 741922
- 1461682
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2101672Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1201528Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1631521- 891408