Takavalot pitäisi olla kaikissa päällä automaattisesti.

Anonyymi

Takavalot olisi hyvä olla aina automaattisesti päällä, ei tarvitse käännellä kytkintä ja päivällä voi olla pimeitä ja hämärää. On käytännöllisempi itse kuljettajalle sekä kukaan ei aja perään.

Juuri tuli saksasta tuotu auto jossa valokytkin auto-asennossa eli 0 jossa ajovalot syttyy mutta peräpää pimeä. !

Onneksi ohjelmistosta x ruutuun ja nyt parempi eli koskematta valokytkimeen edessä ja takana palaa valot.

33

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No ei todellakaan pidä. Ajovalot ylipäätänsä on turhat valoisina ja aurinkoisina päivinä, ja takavalot vielä turhemmat. Säästyy bensaa ja polttimoita, ja led takavalot maksaa ihan liikaa vaihtaa. EU saisi määrätä ettei valoisalla tarvitse käyttää valoja vanhoissa autoissa joissa ei ole LED päiväajovaloja.

      • Anonyymi

        Ja kaiken lisäksi valot näyttää rumilta valoisalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kaiken lisäksi valot näyttää rumilta valoisalla.

        Näyttää rumilta..... ite näytät, voiko idioottimaisempaa juttua keksiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää rumilta..... ite näytät, voiko idioottimaisempaa juttua keksiä?

        Ajatko toyotaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatko toyotaa?

        Ajan saksalaisella. Ei siinä toimi vilkutkaan....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatko toyotaa?

        Ei tolollootissa pala takavalot edes pimeällä tai vesisteessa.

        Idiootit kuskit vanhanaikainen auto, missä ei ole hämäräkytkimellä ohjattu valojen toiminta.


      • Anonyymi

        Säästyy bensaa ja polttimoita, no johan sillä maailma ja talous pelastuu.
        Kyllä autot havaitsee aina paremmin kun on valoja edessä ja takana oli keli mikä hyvänsä, ihan tutkittu juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säästyy bensaa ja polttimoita, no johan sillä maailma ja talous pelastuu.
        Kyllä autot havaitsee aina paremmin kun on valoja edessä ja takana oli keli mikä hyvänsä, ihan tutkittu juttu.

        Onko Toyota vielä niin alkeellinen, että takavaloissa käytetään palavia polttimoita? Ledit siellä pitää olla. Säästyy bensaa eikä pala polttimot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säästyy bensaa ja polttimoita, no johan sillä maailma ja talous pelastuu.
        Kyllä autot havaitsee aina paremmin kun on valoja edessä ja takana oli keli mikä hyvänsä, ihan tutkittu juttu.

        Miten ne tuolla euroopassa, venäjällä, aasiassa ja jenkeissä pärjää kun ajavat ilman valoja...


    • Anonyymi

      Skodan maahantuoja ohjelmoi takavalot palamaan myös päiväasennossa ilman eri pyyntöä, vaikka direktiivi toisin ohjeistaakin. Toisin on Toyotalla, jonka takavaloja ei saa palamaan päiväajovalojen kanssa millään konstilla.

      Kun otetaan huomioon Suomen kaamosaika, jossa hämärää ja sateista on suurin osa päivästä, takavalot pitäisi ehdottomasti olla päällä aina. Ne ovat uudemmissa autoissa pääsääntöisesti ledeillä, joten turvallisuus menee ylivoimaisesti sähkönkulutuksen edelle.

      • Anonyymi

        Turhaan ne valoisalla palaa, hämärällä, sateessa ja sumussa ne kyllä pitäisi jokaisen ihan itse tajuta kääntää päälle jos on niin alkeellinen auto ettei se tunnista itse sadetta tai pimeyttä.
        Jarruvalot näkyy huomattavasti paremmin kun takavalot ei turhaan pala joka on ihan tarpeeksi iso syy pitää ne pois päältä valoisalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turhaan ne valoisalla palaa, hämärällä, sateessa ja sumussa ne kyllä pitäisi jokaisen ihan itse tajuta kääntää päälle jos on niin alkeellinen auto ettei se tunnista itse sadetta tai pimeyttä.
        Jarruvalot näkyy huomattavasti paremmin kun takavalot ei turhaan pala joka on ihan tarpeeksi iso syy pitää ne pois päältä valoisalla.

        Ei taka- eikä jarruvalojen näkymiset järkiautoilijaa kiinnosta. Uudet itäautot ajelee pelkät päiväajovalot päällä niin kaatosateessa kuin pimeälläkin, vanhemmat taas "yksisilmäisiä" ja takavaloissakin, jarruvalot mukaan luettuina tyyli usein "viimeistä viedään". Pelkillä parkeillakin ajelevat usein... tosin tämä on myös louskuttavien dieselien juttu (auto pitää jättää kaupan pihaan rouskuttamaan ja tällöin ajovalot pois).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taka- eikä jarruvalojen näkymiset järkiautoilijaa kiinnosta. Uudet itäautot ajelee pelkät päiväajovalot päällä niin kaatosateessa kuin pimeälläkin, vanhemmat taas "yksisilmäisiä" ja takavaloissakin, jarruvalot mukaan luettuina tyyli usein "viimeistä viedään". Pelkillä parkeillakin ajelevat usein... tosin tämä on myös louskuttavien dieselien juttu (auto pitää jättää kaupan pihaan rouskuttamaan ja tällöin ajovalot pois).

        Sellaisia ne Toyotat on, säälittäviä virityksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turhaan ne valoisalla palaa, hämärällä, sateessa ja sumussa ne kyllä pitäisi jokaisen ihan itse tajuta kääntää päälle jos on niin alkeellinen auto ettei se tunnista itse sadetta tai pimeyttä.
        Jarruvalot näkyy huomattavasti paremmin kun takavalot ei turhaan pala joka on ihan tarpeeksi iso syy pitää ne pois päältä valoisalla.

        Jotkut autoilijat eivät edes tiedä että autonsa takavalo ei pala päivävaloasennossa. Näitä ja hajamielisia kuskeja varten takavalot pitää laittaa palamaan jatkuvasti. Eilen illallakin katselin kuin eräs autoilija ajeli illalla myöhään pelkillä etuledeillä kun näki muka katuvaloilla riittävästi. On sitä tullut useasti sateessa ajaessa pistetty kaukovalovilkkua pimeäperseiselle peileihin.


    • Anonyymi

      Jos ei näe edellä ajavaa autoa ilman takavaloja, keskellä kirkasta päivää, silloin on parasta viedä ajokortti poliisiasemalle. Miten sellainen näkisi lapsen suojatiellä? Ja se lapsi pitää nähdä pimeälläkin.

      • Anonyymi

        Joo, ei auto tarvitse takavaloja valoisaan päivä-aikaan! Mutta, täällä pohjoisessa näkee luvattoman paljon autoja, jotka ajaa lumisateessa ja lumipöllyssä ilman takavaloja ja vielä hämärä-aikaan..alkaa olemaan jo aika vaarallista ajoa! Jotain pitäisi Virkavallan tehdä asialle!


      • Anonyymi

        Ja siitähän ei ole kyse, vaan että valaistu näkyy PAREMMIN.
        Ja se tärkein syy miksi takavalot aletaan laittamaan palaan jatkuvasti on se että kuskit ovat surkeita käyttämään valojaan oikein ja iso osa ei edes tiedä mitä autonsa valot oikeasti toimii.
        Sitten on nämä toiset älykääpiöt jotka sytyttävät sumuvalot taakse ja jopa eteen valoisalla kelillä kun taivalta tulee muutama vesipisara ja todellisuudessa hämärässä nuo takasumarit joskus häikii todella pahasti, koska niiden tarkoitus on näkyä hernerokkasumussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siitähän ei ole kyse, vaan että valaistu näkyy PAREMMIN.
        Ja se tärkein syy miksi takavalot aletaan laittamaan palaan jatkuvasti on se että kuskit ovat surkeita käyttämään valojaan oikein ja iso osa ei edes tiedä mitä autonsa valot oikeasti toimii.
        Sitten on nämä toiset älykääpiöt jotka sytyttävät sumuvalot taakse ja jopa eteen valoisalla kelillä kun taivalta tulee muutama vesipisara ja todellisuudessa hämärässä nuo takasumarit joskus häikii todella pahasti, koska niiden tarkoitus on näkyä hernerokkasumussa.

        Etusumarit on nykyään jatkuvasti päällä noin joka toisessa autossa, vaikka niiden käyttö on kielltty muuten, kuin huonon näkyvyyden vuoksi. Ihmettelen vaan poliisien passiivisuutta tässä(kin) asiassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etusumarit on nykyään jatkuvasti päällä noin joka toisessa autossa, vaikka niiden käyttö on kielltty muuten, kuin huonon näkyvyyden vuoksi. Ihmettelen vaan poliisien passiivisuutta tässä(kin) asiassa!

        Joo, mutta onhan se hienonnäköistä ajaa "homo valot" (etusumarit) päällä aina!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etusumarit on nykyään jatkuvasti päällä noin joka toisessa autossa, vaikka niiden käyttö on kielltty muuten, kuin huonon näkyvyyden vuoksi. Ihmettelen vaan poliisien passiivisuutta tässä(kin) asiassa!

        > Etusumarit on nykyään jatkuvasti päällä noin joka toisessa autossa

        90-luvulla etusumuvaloja oli vain joissain premiumeiussa (BMW yms.). Tottakai niitä sumuvaloja piti siksi esitellä päivin öin, jos sellaiset oli!

        Kateellinen kansa ruuvaili jälkiasenteisia sumuvaloja rottosiinsa. Tosin haavoihin sai lääkitystä myös elvistelemällä takasumuvalolla. Sehän oli jo pakollinen varuste -> takasumuvalo laitettiin aina päälle, kun oli "lupa" eli taivaalta tuli tippakin vettä. Näin biomassa kuvitteli tekevänsä 70-80 -lukujen autoilla ajavat hirmu kateellisiksi.

        2000 -luvulla etusumuvalot ovat yleistyneet myös tavisautoissa ja jopa itäautoissa (tolloloota ja datsun). Itäautoja ostelee pääasiassa kehityksen kelkasta tippuneet dementikot, joiden ajatukset kulkevat yhä kekkoslovakian ajassa eli jossain 80/90 lukujen vaihteessa. Dementikko luulee, että etusumuvalot ovat edelleen äärimmäisen harvinainen ja kallis varuste, jolla saa naapurit kateellisiksi.

        Tästä syystä melkein joka ainoassa datsun kasvaimessa, anjoviiksessä tai variksessa palaa etusumuvalot päivin öin. Jos etusumuvalot eivät pala, niin se johtuu ainoastaan siitä, ettei dementoitunut pappa/mamma ole muistanut laittaa valoja päälle. Tällöin ajellaankin ilman takavaloja... myös pimeällä ja vesisateessa.

        Täysin turhaa on näille valovammaisille pitkiäkään vilkutella. Ei sekään aivotoimintaa aikaan saa. Mikä ei yllätä, kun automerkkikin on valittu ihan puhtaasti vanhasta muistista. Tuttua ja turvallista vaparitekniikkaa = ei liika suorituskyky yllätä.


      • Anonyymi

        Juju onkin siinä että tieliikennelaki määrää että takavalot on pakko olla päällä kun on pimeää tai hämärää tai muuten huono näkyvyys (esimerkiksi sateen ja lumen pöllyämisen vuoksi).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Etusumarit on nykyään jatkuvasti päällä noin joka toisessa autossa

        90-luvulla etusumuvaloja oli vain joissain premiumeiussa (BMW yms.). Tottakai niitä sumuvaloja piti siksi esitellä päivin öin, jos sellaiset oli!

        Kateellinen kansa ruuvaili jälkiasenteisia sumuvaloja rottosiinsa. Tosin haavoihin sai lääkitystä myös elvistelemällä takasumuvalolla. Sehän oli jo pakollinen varuste -> takasumuvalo laitettiin aina päälle, kun oli "lupa" eli taivaalta tuli tippakin vettä. Näin biomassa kuvitteli tekevänsä 70-80 -lukujen autoilla ajavat hirmu kateellisiksi.

        2000 -luvulla etusumuvalot ovat yleistyneet myös tavisautoissa ja jopa itäautoissa (tolloloota ja datsun). Itäautoja ostelee pääasiassa kehityksen kelkasta tippuneet dementikot, joiden ajatukset kulkevat yhä kekkoslovakian ajassa eli jossain 80/90 lukujen vaihteessa. Dementikko luulee, että etusumuvalot ovat edelleen äärimmäisen harvinainen ja kallis varuste, jolla saa naapurit kateellisiksi.

        Tästä syystä melkein joka ainoassa datsun kasvaimessa, anjoviiksessä tai variksessa palaa etusumuvalot päivin öin. Jos etusumuvalot eivät pala, niin se johtuu ainoastaan siitä, ettei dementoitunut pappa/mamma ole muistanut laittaa valoja päälle. Tällöin ajellaankin ilman takavaloja... myös pimeällä ja vesisateessa.

        Täysin turhaa on näille valovammaisille pitkiäkään vilkutella. Ei sekään aivotoimintaa aikaan saa. Mikä ei yllätä, kun automerkkikin on valittu ihan puhtaasti vanhasta muistista. Tuttua ja turvallista vaparitekniikkaa = ei liika suorituskyky yllätä.

        Kyllä sinä senioripappa nyt olet erehtynyt. Ne eivät ole sumuvaloja, vaan juurikin näitä päiväajovaloja. Ennenvanhaan niitä sanottiin huomiovaloiksi, ja sen aikainen asetus vaati nimenomaan, että takavalojen pitää palaa yhdessä huomiovalojen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä senioripappa nyt olet erehtynyt. Ne eivät ole sumuvaloja, vaan juurikin näitä päiväajovaloja. Ennenvanhaan niitä sanottiin huomiovaloiksi, ja sen aikainen asetus vaati nimenomaan, että takavalojen pitää palaa yhdessä huomiovalojen kanssa.

        Kyllä sinä vielä pelkkä poikanen olet nyt erehtynyt ihan autojen valoista ihan totaalisesti, ja vieläpä niiden merkityksestä, ja vieläpä siitäkin, että mitä siellä keulalla saa palaa, ja milloin. Ensinnäkään päiväajovalojen kanssa ei saa palaa mitkään muut etuvalot, Siitä on olemassa tämä linkkinä laitettu laki, ja asetus, mutta ethän sinä siitä tietenkään mitään ymmärrä, kun mielenkiintosi kohdistuu vain siihen jollakin pleikkarilla pelaamiseen, ja sen "pirin" hankintaan!
        Opettele nyt ensin kuitenkin ne valosäännöt, ennen kuin lähdet yleensäkään liikenteeseen millään autolla! On muille verovaroista kustannuteilluilla teillämme silloin turvallisempaa liikkua! Jookos?...



        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mita-laki-sanoo-sumuvalojen-kayttamisesta-muista-tama-saanto-niin-ei-tule-poliisiltakaan-kuittailua/7617964#gs.113g4m

        https://www.ts.fi/teemat/auto ja liikenne/191131/Kayta oikein sumuvaloja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä vielä pelkkä poikanen olet nyt erehtynyt ihan autojen valoista ihan totaalisesti, ja vieläpä niiden merkityksestä, ja vieläpä siitäkin, että mitä siellä keulalla saa palaa, ja milloin. Ensinnäkään päiväajovalojen kanssa ei saa palaa mitkään muut etuvalot, Siitä on olemassa tämä linkkinä laitettu laki, ja asetus, mutta ethän sinä siitä tietenkään mitään ymmärrä, kun mielenkiintosi kohdistuu vain siihen jollakin pleikkarilla pelaamiseen, ja sen "pirin" hankintaan!
        Opettele nyt ensin kuitenkin ne valosäännöt, ennen kuin lähdet yleensäkään liikenteeseen millään autolla! On muille verovaroista kustannuteilluilla teillämme silloin turvallisempaa liikkua! Jookos?...



        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mita-laki-sanoo-sumuvalojen-kayttamisesta-muista-tama-saanto-niin-ei-tule-poliisiltakaan-kuittailua/7617964#gs.113g4m

        https://www.ts.fi/teemat/auto ja liikenne/191131/Kayta oikein sumuvaloja

        No periaatteessa molemmat olette oikeassa, on autoja joissa huomiovalot/Päiväajovalot näyttää ihan sumuvaloilta. eli halogeenit ja vieläpä puskurin alaosassa, mut kyl aika moni ajaa parkit sumarit yhdistelmällä joka ei ehkä ole laillinen mutta ketä vittu ihan oikeasti kiinostaa, säästyy xenonit ja näkyy ihan yhtä hyvin ellei jopa paremmin kun sumuvalosta tulee valoa myös ylöspäin toisin kuin lyhyistä.
        Vanhempiin mersuihin saa myös koodattua niin että sumuvalot palaa ilman takavaloja kun valokytkin on 0 asennossa ja toi on perus asento esim kanadassa.


    • Monikaan ei tässä näe yleistä "liikenneturvallisuutta" keskeisenä asiana liikenteessä. Asia korostuu, kun autoja on paljon esim. - Kehä III - sisäpuolella.
      Aika harva tietää autossaan - valikon takana olevista valovaihtoehdoista - tai ei viitsi perehtyä niihin - lukemalla ohjekirjaa.
      Takavuosina törmäsin valitettavasti opettajakolleegaan, jolle joulukuussa riitti, että auton nokalla on "jotain valoa" - LUE: Parkit. Vaihdoin auton molemmat päävalopolttimot, jota hän vähän ihmetellen katsoi vierestä. Ei ole muuten maksanut polttomoita vieläkään. (30v)
      Sama koskee valottomiin pyöräilijöihin pimeällä, eivät pyöräilijät ymmärrä, että heitä autosta katsoen ilman valoja ei vain havaitse tai ei näe.
      Siksi kannatan ketjun aloittajaa.
      Muut selitykset ovat lähinnä vastuuntunnottomia.

    • Anonyymi

      Minulla ainakin syttyy ajovalot, ja samalla myös takavalot automaattisesti hämärän tullessa, kunhan valokytkin on vaan asennossa "auto". Asennossa 0 taas ei pala pimeälläkään muut valot, kuin vain edessä olevat huomiovalot. Takavalot siis EIVÄT pala lainkaan tuolla 0 kytkimen asennolla.

      • Anonyymi

        Noinhan ne pitäisi toimia Toyotassakin, mutta kun ei toimi suurimmassa osassa. Pimeäperseisiä tojoja on näkynyt koko talven hämärissä ja pyryisissä olosuhteissa. Samoissa olosuhteissa kaikssa saksalaisissa autoissa on palanut perävalot. Helppo verrata kun kuitenkin suurin osa autoista on saksalaisia.
        Helmikuussa auringonlaskun jälkeen olin vähällä ajaa yhden tojotomppelin perään kun ilman vilkkua perä pimeänä ryntäsi harmaalla Avensiksella bussipysäkilta eteeni. Ainoastaan nopeat refleksini ja autoni erinomainen hallittavuus väistötilanteessa pelasti tojotomppelin niskan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan ne pitäisi toimia Toyotassakin, mutta kun ei toimi suurimmassa osassa. Pimeäperseisiä tojoja on näkynyt koko talven hämärissä ja pyryisissä olosuhteissa. Samoissa olosuhteissa kaikssa saksalaisissa autoissa on palanut perävalot. Helppo verrata kun kuitenkin suurin osa autoista on saksalaisia.
        Helmikuussa auringonlaskun jälkeen olin vähällä ajaa yhden tojotomppelin perään kun ilman vilkkua perä pimeänä ryntäsi harmaalla Avensiksella bussipysäkilta eteeni. Ainoastaan nopeat refleksini ja autoni erinomainen hallittavuus väistötilanteessa pelasti tojotomppelin niskan.

        Unohdit mainita vielä sen, että olet vieläpä maailman paras kuski, joka selviää kiperistäkin tilanteista silkalla taidolla. Onnella siinä ei ole mitään tekemistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan ne pitäisi toimia Toyotassakin, mutta kun ei toimi suurimmassa osassa. Pimeäperseisiä tojoja on näkynyt koko talven hämärissä ja pyryisissä olosuhteissa. Samoissa olosuhteissa kaikssa saksalaisissa autoissa on palanut perävalot. Helppo verrata kun kuitenkin suurin osa autoista on saksalaisia.
        Helmikuussa auringonlaskun jälkeen olin vähällä ajaa yhden tojotomppelin perään kun ilman vilkkua perä pimeänä ryntäsi harmaalla Avensiksella bussipysäkilta eteeni. Ainoastaan nopeat refleksini ja autoni erinomainen hallittavuus väistötilanteessa pelasti tojotomppelin niskan.

        Ottamatta kantaa Tojotaan, oma kokemukseni mukaan ainakin Mersuissa valot pelaa miten sattuu. Kohdalleni on sattunut tapaus,jossa Mersu tuli vastaan Lontoo aamusumussa pelkät puskurissa olevat pienet ledivalot päällä eikä takana mitään valoja ,ja auto oli vielä valkoinen!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottamatta kantaa Tojotaan, oma kokemukseni mukaan ainakin Mersuissa valot pelaa miten sattuu. Kohdalleni on sattunut tapaus,jossa Mersu tuli vastaan Lontoo aamusumussa pelkät puskurissa olevat pienet ledivalot päällä eikä takana mitään valoja ,ja auto oli vielä valkoinen!!!!

        No jospa tuo olikin se harvinainen, ja himoittu malli "simo häyhä" edition....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohdit mainita vielä sen, että olet vieläpä maailman paras kuski, joka selviää kiperistäkin tilanteista silkalla taidolla. Onnella siinä ei ole mitään tekemistä!

        Typerä tojohönö! Alentuva käytös ei lisää arvostustasi ollenkaan. Eikä Toyotan perävalot siitä pala yhtään herkemmin ellet itse älyä niitä sytyttää. Kelvoton automatiikka ja kelvoton hönö!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Typerä tojohönö! Alentuva käytös ei lisää arvostustasi ollenkaan. Eikä Toyotan perävalot siitä pala yhtään herkemmin ellet itse älyä niitä sytyttää. Kelvoton automatiikka ja kelvoton hönö!

        Joo ei varmasti tee... Myönnetään, mutta sen sijaan sinun ylevä, ja muita aliarvioiva kuninkaallinen käytöksesi liikenteessä tekee sinusta kuitenkin kaikkien muiden yleisiä teitä käyttävien autoilijoiden onneksi ylivertaisen kuljettajan suomalaisessa liikenteessä!
        OLET KING!! Mitali jo saatu kenties?...


    • Anonyymi

      Näyttää muuten hienolta kun ajaa kunnollisen auton perässä tunneliin. Takavalot syttyy kun ajaa sisään ja sammuu kun ajaa ulos.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      258
      5434
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      79
      3184
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2832
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2269
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      82
      2086
    6. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      48
      1876
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1707
    8. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1675
    9. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      25
      1647
    10. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      253
      1494
    Aihe