Luinpa tuossa aamutöikseni pitkän viestinvaihtoketjun viime yöltä. Siinä oli mukana olleet palstahahmot Harmaaritari, MissPönttöuuni (puskana) ja tämä nykyään nimimerkillä Jan1 esiintyvä tyyppi. Lisäksi ehkä yksi tai korkeintaan kaksi muuta puskaa.
Paljon oli luotu mielikuvia, oletettu, uskottu ja petytty.
Mieleeni tuli kysymys, uskotteko te useammatkin, että ihmiset täällä palstalla ovat sellaisia kuin esittävät / millaista mielikuvaa he hahmoistaan luovat?
Mielestäni tämä on ihan peruskauraa reaalielämän kontakteistakin. Ei ihmiset ole koskaan sellaisia, mitä aluksi koettavat/jaksavat esittää. Kaikki ne on paskempia.
Varsinkin tämmöisellä sinkut-nimisellä palstalla perusoletus ainakin minulla on se, että parempaa esitetään mitä ollaan. Joillakinhan on ihan selvä ketunhäntä kainalossa, ja itseään pitäisi myydä. Silloin perusoletus on automaattisesti tuo edellä mainittu. Kuinka helppoja te oikein olette, markkinamiesten unelmakohteita?
Ytimeen: Keskustellaan palstalaisista
51
51
Vastaukset 51
Krapulaa? Ihan asiaa. Kaikki ei teeskentele edes vaihtaessaan roolia, hahmoa mutta (sekin olisi hyvä tajuta) ainahan sekin vaara on että itsekin luo toisesta väärän kuvan. Mulle rooli on enemmänkin mielikuvituksen ulottuvuutta, kun valehtelua.
Noin muuten en jaksa enempää aihetta palstalaiset. Kaikki vetää kuitenkin omat johtopäätelmät toisistaan. Ilahtuu tai pettyy sitten.- Anonyymi
Minä uskon, että koko ihmisen elämä on tietynlaista teatteria. Myös ihmisen käsitys itsestään on vain tarina, jota hän kertoo itselleen.
En usko, että on olemassa mitään vertailukohdetta, jota vasten ihmisen presentaatioita itsestään voisi verrata, saati sitten, että vertauksen luotettavuutta voisi mitenkään arvioida.
Markkinointi luo mielikuvia, joita ihmiset haluavat poimia mukaansa. Viehättävimmät mielikuvat voittavat. En osta mitään, mitä en tarvitse.
(Uskoo ken tahtoo)Wwuwuw kirjoitti:
Tulipa nyt niitä narsisseja ostettua. Tarve? No mielen iloa☝️
Siis ruukussa ja valmiit nuput?
Vai saako niitä kylvösipuleitakin jonain esikäsiteltynä versiona näin keväällä?
Omenapuiden leikkelyä ja klapihommia harrastin koko päivän. Koneiden bensatkin löytyi talosta, niin ei tarvinnu niitäkään ostaa.Thymallus kirjoitti:
Siis ruukussa ja valmiit nuput?
Vai saako niitä kylvösipuleitakin jonain esikäsiteltynä versiona näin keväällä?
Omenapuiden leikkelyä ja klapihommia harrastin koko päivän. Koneiden bensatkin löytyi talosta, niin ei tarvinnu niitäkään ostaa.Ruukussa valmiit nuput. Kolme ruukkua sai vitosella. 👍
Minä en liian syvällisiä analyyseja ihmisistä täällä tee. Hahmojahan täällä kuitenkin vaan on. Kirjoittajista pystyy ehkä luomaan jonkinlaisen kuvan, mikä ainakin hieman heijastaa jotain ominaisuuksia kirjoittajasta ihmisenä, mutta ei tätä saisi vertailla reaalielämään.
Surullista, että sun kokemuksesi ihmisistä on tuollainen, että aina olet joutunut pettymään. Itselläni on pääosin kuitenkin päinvastaisia kokemuksia. Joskus sitä pettyy toiseen myös siksi, että on itse ylitulkinnut toista ja mielessään luonut odotuksia tälle ihmiselle ja kanssakäymiselle tämän kanssa. Silloin pettyy helposti. Sama voi käydä täällä hahmojenkin osalta.
Erilaisuus on rikkaus. Erilaiset hahmot rikastuttavat tätä palstaa. Älkää yrittäkö laittaa toisia mihinkään muottiin. Huolehtikaa ennemmin siitä omasta muotistanne, että se on sellainen kuin sen itse haluatte olevan. Antakaa muiden olla sellaisia kuin ovat. Täällä on tilaa kaikille.
Ei myöskään tarvitse kaikesta provosoitua, ja jos provosoituukin, niin pitäisi muistaa ne rajat. Ei mennä niiden yli, ja jos mennään, niin pyydetään anteeksi, sovitaan ja jatketaan. Vahvin on se, kuka pystyy pyytämään ja antamaan anteeksi.- Anonyymi
Vaikka sinä olet hahmo, niin kaikki muut ei välttämättä ole, ellei sitten muutama nikki tule saman penaalin tylsimmän kynän näppäintasosta, kuten vaikkapa sinun. Elämälle kannattaa hankkia oikeaa sisältöä ja kehityshäiriöineen pysytellä ihan vain omissa oloissa. 😆
Timo ainakin on ihan oikea yksilö omalla kuvallaan, eikä mikään keskenkasvuinen palstahahmoja. Anonyymi kirjoitti:
Vaikka sinä olet hahmo, niin kaikki muut ei välttämättä ole, ellei sitten muutama nikki tule saman penaalin tylsimmän kynän näppäintasosta, kuten vaikkapa sinun. Elämälle kannattaa hankkia oikeaa sisältöä ja kehityshäiriöineen pysytellä ihan vain omissa oloissa. 😆
Timo ainakin on ihan oikea yksilö omalla kuvallaan, eikä mikään keskenkasvuinen palstahahmoja.Pus, pus, tiedät mitä toivon ilkeilijöille. 🧚🏼♀️
Lillis2020 kirjoitti:
Pus, pus, tiedät mitä toivon ilkeilijöille. 🧚🏼♀️
Muumi taitaa luulla sinua minuksi tai jonkun höpöhahmoksi. Täällä on vähän tällaista.
Jan1 kirjoitti:
Muumi taitaa luulla sinua minuksi tai jonkun höpöhahmoksi. Täällä on vähän tällaista.
Juu, niin vissin :)
Lillis2020 kirjoitti:
Juu, niin vissin :)
Joku kevätkiima kaikilla, sekaisin tavalla jos toisellakin. Mitäs sinun päivään kuuluu tänään? Ootko reippaillut? :)
Jan1 kirjoitti:
Joku kevätkiima kaikilla, sekaisin tavalla jos toisellakin. Mitäs sinun päivään kuuluu tänään? Ootko reippaillut? :)
No siltä kieltämättä vaikuttaa 😄 . Kiitos, ihan hyvää kuuluu. Juu, kävin pitkällä kävelylenkillä (ihana keli!) ja sitten siivosin :)
Entä sinä? Kävitkö hoitamassa niitä sun juttujasi siellä sun vanhempien luona? :)Lillis2020 kirjoitti:
No siltä kieltämättä vaikuttaa 😄 . Kiitos, ihan hyvää kuuluu. Juu, kävin pitkällä kävelylenkillä (ihana keli!) ja sitten siivosin :)
Entä sinä? Kävitkö hoitamassa niitä sun juttujasi siellä sun vanhempien luona? :)Siinä on lauantai mennyt rattoisasti. Keli mitä parhain ulkoiluun näin illallakin. Ja just tulin ulko-ovesta sisään. Kävin käppäilemässä tai hölkällä vielä. Tekee hyvää välillä päästä yksinään lenkille. :)
Kävin maallakin. Kiva käydä pitkästä aikaa visiitillä. Pikavisiitti, mutta kuitenkin.Jan1 kirjoitti:
Siinä on lauantai mennyt rattoisasti. Keli mitä parhain ulkoiluun näin illallakin. Ja just tulin ulko-ovesta sisään. Kävin käppäilemässä tai hölkällä vielä. Tekee hyvää välillä päästä yksinään lenkille. :)
Kävin maallakin. Kiva käydä pitkästä aikaa visiitillä. Pikavisiitti, mutta kuitenkin.Kivasti mennyt lauantai sullakin sitten :). Hyvä että kävit. Mä oon itse orpo, niin mun perheeni on mun sisarukset. Asutaan melko kaukana toisistaan vaan, niin ei nähdä niin usein, mutta meillä on tapana viettää muutama viikonloppu kaikki yhdessä (avec kellä on) aina vuodessa, ja silloin otetaan kyllä menetetty aika korkojen kera takaisin :D
Lillis2020 kirjoitti:
Kivasti mennyt lauantai sullakin sitten :). Hyvä että kävit. Mä oon itse orpo, niin mun perheeni on mun sisarukset. Asutaan melko kaukana toisistaan vaan, niin ei nähdä niin usein, mutta meillä on tapana viettää muutama viikonloppu kaikki yhdessä (avec kellä on) aina vuodessa, ja silloin otetaan kyllä menetetty aika korkojen kera takaisin :D
Vähän vaihtelua käydä edes vanhemmilla. Aa, kumpikin vanhemmista kuolleet ymmärsinkö oikein? No mulla taas ei ole ainuttakaan sisarusta, ellei joskus lehtolapsia löydy. :)
On vanhemmat ja oma perhe. Mutta pieni tiivis porukka riittää. Mä en ole oikeen isoissa porukoissa viihtyvä. Pärjään kyllä, kun on pakko mutta väsähdän nopeasti ja tulee tarve päästä omaan rauhaan. Vähän siinä määrin introvertti. :)
Mä käväsen suihkussa nopsaan. Tuli hölkätessä kuuma, oli niin lyhyt lenkki että vedin väännöllä. Palataan. :)Jan1 kirjoitti:
Vähän vaihtelua käydä edes vanhemmilla. Aa, kumpikin vanhemmista kuolleet ymmärsinkö oikein? No mulla taas ei ole ainuttakaan sisarusta, ellei joskus lehtolapsia löydy. :)
On vanhemmat ja oma perhe. Mutta pieni tiivis porukka riittää. Mä en ole oikeen isoissa porukoissa viihtyvä. Pärjään kyllä, kun on pakko mutta väsähdän nopeasti ja tulee tarve päästä omaan rauhaan. Vähän siinä määrin introvertti. :)
Mä käväsen suihkussa nopsaan. Tuli hölkätessä kuuma, oli niin lyhyt lenkki että vedin väännöllä. Palataan. :)Juu, molemmat vanhemmat kuolleet. Minäkin olen introvertti luonteeltani, joten tiedän mitä tarkoitat. Samanlainen itsekin.
Lillis2020 kirjoitti:
Juu, molemmat vanhemmat kuolleet. Minäkin olen introvertti luonteeltani, joten tiedän mitä tarkoitat. Samanlainen itsekin.
Kurjaa, mutta elämän tosiasioita, kukin vuorollaan. Onneksi on sisaruksia ja lapsikin. Ettet nyt ihan 'orpo' siinä määrin ole. Ja hei, me sun uudet palstakamut. :)
En ole tajunnut sanoa tervetuloa, mutta nyt sanon. Tervetuloa sekalaiseen 'seurakuntaan'. Olet erittäin tervetullut ainakin mun puolestani. 🤝😃
Täällä sitä näkee vaikka millaista viuhkaletta, mutta se tästä taitaa niin mielenkiintoista tehdäkin. 😃
Introja täällä taitaa aika paljon ollakin tai välimalleja ambivertteja. Täällä on helppoa rupatella, kun irl ihmismassat uuvuttaa ja täällä pääsee nopeasti pois selittelemättä, kun sille tuntuu. Helppo vaihtoehto keskustella ja 'tavata' uusia ihastuttavia ihmisiä kuten sinä ja vanhoja ihastuttavia tuttuja. Ränkkääjätkin on ihan ok. Ne vaan tykkää ränkätä. 😃Jan1 kirjoitti:
Kurjaa, mutta elämän tosiasioita, kukin vuorollaan. Onneksi on sisaruksia ja lapsikin. Ettet nyt ihan 'orpo' siinä määrin ole. Ja hei, me sun uudet palstakamut. :)
En ole tajunnut sanoa tervetuloa, mutta nyt sanon. Tervetuloa sekalaiseen 'seurakuntaan'. Olet erittäin tervetullut ainakin mun puolestani. 🤝😃
Täällä sitä näkee vaikka millaista viuhkaletta, mutta se tästä taitaa niin mielenkiintoista tehdäkin. 😃
Introja täällä taitaa aika paljon ollakin tai välimalleja ambivertteja. Täällä on helppoa rupatella, kun irl ihmismassat uuvuttaa ja täällä pääsee nopeasti pois selittelemättä, kun sille tuntuu. Helppo vaihtoehto keskustella ja 'tavata' uusia ihastuttavia ihmisiä kuten sinä ja vanhoja ihastuttavia tuttuja. Ränkkääjätkin on ihan ok. Ne vaan tykkää ränkätä. 😃Kiitti 😃. Mmm, katsotaan miten sovin tänne, vai sovinko. Aika näyttää 😉
Lillis2020 kirjoitti:
Kiitti 😃. Mmm, katsotaan miten sovin tänne, vai sovinko. Aika näyttää 😉
Sovit sovit. Mutta jos et sovi, niin sorvataan tilaa isommaksi. :D
Hehee, se toinen ketju lensi taivaan tuuliin.
- Anonyymi
Kysymys kuuluu, miksi?
Anonyymi kirjoitti:
Kysymys kuuluu, miksi?
Kysyttiin milloin ajattelit lopettaa. Silloin puff, ajattelin lopettaa.
Jan1 kirjoitti:
Kysyttiin milloin ajattelit lopettaa. Silloin puff, ajattelin lopettaa.
Sinäkö se olit? Törkimys :D
- Anonyymi
Jan1 kirjoitti:
Minä. :)
Et ollut, mä sen poistatin, kun näytti ettei se pelleily muuten lopu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellisuudessa sen on voinut vaikkapa 10 palstalaista ilmoittaa ylläpidolle.
Anonyymi kirjoitti:
Ehdin sua ennen. :)
Anonyymi kirjoitti:
Todellisuudessa sen on voinut vaikkapa 10 palstalaista ilmoittaa ylläpidolle.
No niinpä.
Jan1:llähän on tapana poistattaa itselleen epäedulliset ketjut, siis sellaiset joissa totuus tulee esiin niin eipä yllätä että katosi.
Harmaaritari kirjoitti:
Jan1:llähän on tapana poistattaa itselleen epäedulliset ketjut, siis sellaiset joissa totuus tulee esiin niin eipä yllätä että katosi.
Älä itke iines.
Harmaaritari kirjoitti:
Heh, nyt nappaan sulta vielä kahvipullat suusta. :)
- Anonyymi
Jan1 kirjoitti:
Heh, nyt nappaan sulta vielä kahvipullat suusta. :)
Tehän olette molemmat moderointioikeuksin varustettuja.
- Anonyymi
Minulle tämä näyttäytyy tältä https://youtu.be/4wqrKuS1zMA
Roolipeliä siis.- Anonyymi
Siellä on ritari ja noita-akka ja muutkin...
- Anonyymi
Palstan ätmit on sellaisia ätmejä etteivät saa naisia. Muut onkin sitten feikkejä koska pelkäävät tulevansa paljastuetuksi, muilla on paljon menetettävää jos paljastuvat ja joku tuttu saa tietää mitä tyypit täällä kirjoittelee. Ätmeillä ei ole tuttuja eikä naisia joten ei väliä mitä ne kirjoittelee.
- Anonyymi
Ketjusta poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä....
- Anonyymi
Noita eli Paholaisen Peikko niitä voi poistaa Saatanasta jo syntyessään on ollut vauvanakin.
- Anonyymi
23 jo.
- Anonyymi
Ei keskustella. Keskustellaan vaan yhdestä.. Jan1sta. Tyyppi on kusettamnut teitä yli 10 vuotta. Miltä tuntuu nyt?
- Anonyymi
Joo, naurettavaa sakkia, ovat uskoneet :D
- Anonyymi
Mutta Jan1 on viime kädessä voittaja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huijaus vaatii älykkyyttä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viime kädessä voittaja viimeisin käteenvetäjä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, naurettavaa sakkia, ovat uskoneet :D
Psykopaatin ääni ei nouse
Monissa ammateissa hyvä vakuuttelukyky ja jopa liioittelu ovat suureksi eduksi. Lauerma ei kuitenkaan halua leimata yhtään ammattiryhmää taipuvaisemmaksi pajunköyden syöttämiseen kuin muut.
– Mutta on kuitenkin tutkittu asia, että joissakin ammattiryhmissä esiintyy keskimääräistä enemmän psykopaattisia persoonallisuuksia. Esille on tuotu eräät liike-elämän tehtävät sekä erityisesti asianajajat.
Psykopaatit ovat alttiita valehtelemaan, ja se sujuu heiltä hyvinkin luontevasti.
– Syy on siinä, että näiltä ihmisiltä puuttuvat autonomisen hermoston reaktiot. Ääni ei nouse, eivätkä he pajunköyttä syöttäessään hermostu.
Taitavan huijaajan ominaisuuksia ovat myös älykkyys sekä hyvä muistikapasiteetti.
https://www.tttlehti.fi/valheet-ja-manipulointi-kukoistavat-tyoelamassakin/
- Anonyymi
Jani näytti todellisen karvansa ja sitä ei saa sanoa
Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.881313Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu37863- 13807
Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.40798Pahin tapa satuttaa toista
On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.80706- 90705
- 46698
kene ajoi "kolarin"?
"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl17697Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen
Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj27647- 58638
- 65610
Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä
Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan90609- 43591
Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa56575Jos kaivattusi on
Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?47566- 43544
Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.129537- 9525
Kylän tielle remonttia?
Mitäköhän kylän tielle ruvetaan tekemään ku laitettu tuommoset töpsät muutamien suojateitten kohille?13512Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31505