Tarkkailetteko kevään etenemistä?
Pieni on kaunista. Vaatii tosin nöyrtymistä ja konttaamista pihamaalla.
Mitä nämä kaikki on?
http://aijaa.com/6iGzoB
http://aijaa.com/jao3oz
http://aijaa.com/5Mr2Cy
http://aijaa.com/1HB3Ir
http://aijaa.com/1OwnsY
http://aijaa.com/kGn8FG
http://aijaa.com/EYqj7g
http://aijaa.com/A4Do5C
Kevättä, ei olutta
59
64
Vastaukset 59
Mielelläänhän sitä tarkkailee ja kuuntelee myös..nytkin kuuluu semmosta lirkuttelua..
Miten niin ei olutta?Vieläkin yli 10 astetta lämmintä ja melkein tyyntä. Kyllä ulkona nyt viihtyy pitkän talven jälkeen. Linnut kyllä hiljeni jostain syystä.
No, jos yksi. Onhan maanantai jo takana!Thymallus kirjoitti:
Vieläkin yli 10 astetta lämmintä ja melkein tyyntä. Kyllä ulkona nyt viihtyy pitkän talven jälkeen. Linnut kyllä hiljeni jostain syystä.
No, jos yksi. Onhan maanantai jo takana!Täällä näyttäytyi talitintti iloisesti laulaen.
Partakaweri kirjoitti:
Täällä näyttäytyi talitintti iloisesti laulaen.
Ne osaa päästellä vaikka minkälaista lirkutusta näin keväällä. Ei ole mitään titityytä tai tityytä, vaikka niin yleensä kuvitellaan.
Hortonomi? Joiko Wuppi sunkin kaljat?
Thymallus kirjoitti:
Ympäriinsä voi pöllöillä ilman alan koulutustakin.
Juoppo baarimikko teillä?What..🤪
Thymallus kirjoitti:
Ympäriinsä voi pöllöillä ilman alan koulutustakin.
Juoppo baarimikko teillä?Huhuu juu. 😃
Thymallus kirjoitti:
Lähdin luontoon siitä pubista, kun ei siellä ollut palvelua.
Wuppis luisti, niin kun toyotan kytkin.. 😌
No jotenkin täällä savossa ei ole päässyt vielä nauttimaan keväästä. Jumalaton takatalvi päällänsä. Lunta maassa ja välillä lusää sataa. On kuivaa kun missä ja sellainen harmaa yleiilme. 🤨
Mutta keskiviikkona ehkä on moottoripyötäkeli, jos ei lisää lunta sada. Sitten ehkä käyn uudet vanteetkin rengastamassa autoon ja laittelen jarrupolkimia lisää, jos lähtis junnua opettamaan. Eiköhän se kevät siitä aukea. 😎Thymallus kirjoitti:
Tuo harmaan kevään aika on vähän tylsää. Jospa se sinnekin vielä saapuu.
No minusta kun on ollut sellaista syksyä loka, marras, joulu, tammi, helmi, maalis, huhtikuu.. eli 7 kuukauden syksy... niin kyllä nyt joutais tulla jo topakka kesä kevätkin skipaten. 😀
- Anonyymi
Hyvä!
- Anonyymi
Ne on niitä mitä näkee kun ei ota olutta!
Idänsinililja ehkä tuo eka?
Thymallus kirjoitti:
Varmaan virallisempi nimi tuo. Skillana olen oppinut sen tuntemaan.
no juu. Minulta tulee vaan arvauksia. En ole mikään hortonomi 😅
Lillis2020 kirjoitti:
no juu. Minulta tulee vaan arvauksia. En ole mikään hortonomi 😅
Vihjeitä seiskaan: Se on villi ja luontainen. Voittaa kaiken. Pienenä toimii myös salaattina.
Thymallus kirjoitti:
Vihjeitä seiskaan: Se on villi ja luontainen. Voittaa kaiken. Pienenä toimii myös salaattina.
Vuohenputki?
Lillis2020 kirjoitti:
Vuohenputki?
No niin. Siellä on selvästi tätäkin hommaa ainakin sivuttu.
Sulla kun on tuossa melkein täydellinen rivi valmiina, niin pistetään tähän nyt nuo loputkin.
4. on myöskin krookus ja viimeinen on jonkin sortin unikko.Thymallus kirjoitti:
No niin. Siellä on selvästi tätäkin hommaa ainakin sivuttu.
Sulla kun on tuossa melkein täydellinen rivi valmiina, niin pistetään tähän nyt nuo loputkin.
4. on myöskin krookus ja viimeinen on jonkin sortin unikko.Okei :), no aika hyvin kuitenkin arvasin :D
Äiti olis ylpeä :)
Lähinnä peltojen kuivumista tulee tarkkailtua
Disse kirjoitti:
Levikerenkaat vaan alle js kierrosta nuhviin! 💪
Kylä lähtöö!!! 😂Pehmeällä pellolla liikkuukin kevyemmin kun on levikerenkaat
pujotteIija kirjoitti:
Pehmeällä pellolla liikkuukin kevyemmin kun on levikerenkaat
Niinpä. Ja vauhtia kun on tarpeeks, kuivaa peltokin äestäessä... varsinkin rullaäkeellä. 😬👌
Suloisia kukkasia :)
Ylivoimainen voittaja oli lillis.
Tosin epäilen että rouva wuppis pidätteli tietämystään, tai sitten se oli jo niin hönöissä, ettei nähnyt enää kunnolla :)- Anonyymi
Jan1 oli myös aiemmin innokas puutarhuri ja kukkien ystävä. Jos ei ollut palstalla, niin puutarhassa. Mutta nyt sillä on tuo miesrooli, niin ei kehtaa kertoa tietämystään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jan1 oli myös aiemmin innokas puutarhuri ja kukkien ystävä. Jos ei ollut palstalla, niin puutarhassa. Mutta nyt sillä on tuo miesrooli, niin ei kehtaa kertoa tietämystään.
Tai pihallaan, missä lie rivarissa miehensä kanssa asustaa. Tai voihan se olla myös tuo Lillis.
Anonyymi kirjoitti:
Tai pihallaan, missä lie rivarissa miehensä kanssa asustaa. Tai voihan se olla myös tuo Lillis.
Häh? 😄
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mä vieläkin pihamaata pöyhin ja istutuksia teen ja hoidan. Kukistakin jotain tiedän, mehiläisistäkin vähän. ;)
Mutta mä en aina viitsi päteä asioilla, joista mä jotain tiedän. Mun puolesta joku muukin saa loistaa tietämyksellään ja tuoda esiin tietämystään, mä voin aivan hyvin yhtään hermoilematta seurata tyytyväisenä taustalla, toisen puhuessa asiaansa. Ja nyökytellä väliin, jos mun nyökytyksiä joku kaipaa.
Omakotitalossa asutaan. :)Anonyymi kirjoitti:
Ja lisättäköön vielä, että sukupuoleni ei määritä nyt mun palstakäytöstäni. Mä käyttäydyn nyt juuri niin, kun olen aina halunnut käyttäytyä. Vapaasti ja vapautuneesti miettimättä millainen mun pitäisi olla sukupuolirooliin/-rooleihin sopien.
Aivan sama nainen tai mies, tällainen ihminen mä olen, kun mä olen, mitä mä olen. Ja vuorovaikutus taas vahvistaa jotain piirteitä jonkun kanssa jotenkin, jonkun kanssa jotenkin toisin.
Nyt menoksi.Jan1 kirjoitti:
Kyllä mä vieläkin pihamaata pöyhin ja istutuksia teen ja hoidan. Kukistakin jotain tiedän, mehiläisistäkin vähän. ;)
Mutta mä en aina viitsi päteä asioilla, joista mä jotain tiedän. Mun puolesta joku muukin saa loistaa tietämyksellään ja tuoda esiin tietämystään, mä voin aivan hyvin yhtään hermoilematta seurata tyytyväisenä taustalla, toisen puhuessa asiaansa. Ja nyökytellä väliin, jos mun nyökytyksiä joku kaipaa.
Omakotitalossa asutaan. :)Mielikuva kukista ja mehiläisistä on täysin väärä.
Kukat ovat joka yksineuvoisia tai kaksineuvoisia, mutta kaikki kukissa vierailevat mehiläiset ovat naaraspuoleisia sukunsa jatkamiseen kykenemättömiä työläismehiläisiä.- Anonyymi
Thymallus kirjoitti:
Mielikuva kukista ja mehiläisistä on täysin väärä.
Kukat ovat joka yksineuvoisia tai kaksineuvoisia, mutta kaikki kukissa vierailevat mehiläiset ovat naaraspuoleisia sukunsa jatkamiseen kykenemättömiä työläismehiläisiä.Jos se olikin kielikuva?
Anonyymi kirjoitti:
Jos se olikin kielikuva?
Se oli kielikuva joo. Thymallukselle kuitenkin kiitos tiedosta. :)
Jan1 kirjoitti:
Noo,
Epäilen että kyllä sinäkin nämä jutut tiedät. Oot vaan tuommonen höpöttäjä, kun tykkäät naisia naurattaa :)Thymallus kirjoitti:
Noo,
Epäilen että kyllä sinäkin nämä jutut tiedät. Oot vaan tuommonen höpöttäjä, kun tykkäät naisia naurattaa :)Voihan se niinkin olla. Ja eihän uuden tiedonkaan ammentaminen koskaan pahaksi ole. Kaikki on pelkkää plussaa oppimisen tiellä. ;)
- Anonyymi
Thymallus kirjoitti:
Noo,
Epäilen että kyllä sinäkin nämä jutut tiedät. Oot vaan tuommonen höpöttäjä, kun tykkäät naisia naurattaa :)Naistennaurattajana Jan1 on kunnostautunut muu on niin tai näin, enimmäkseen näin.
Anonyymi kirjoitti:
Naistennaurattajana Jan1 on kunnostautunut muu on niin tai näin, enimmäkseen näin.
Hmm. Tiedä nyt sitten siitä kunnostautumisesta, kun varsinaisesti en tee mitään mitä en normaalistikin tee tai ole. Jotkut jutut vaan tulee luonnostaan ja joitain täytyy vähän tyrkätä tullakseen.
Jotakuta naurattaa munlaisen veijarin jutut, jotakuta ei sitten pätkääkään. Mua itseäni pääosin kyllä huvittaa. :)Jan1 kirjoitti:
Mä en ole ikinä tajunnut sitä..
Voisiko joku kertoa miten kukista ja mehiläisistä kerrotaan lapselle?Wwuwuw kirjoitti:
Voisiko joku kertoa miten kukista ja mehiläisistä kerrotaan lapselle?Jaa-a. Ehkä se on se vetovoima mistä siinä oikeastaan kerrotaan. :)
Wwuwuw kirjoitti:
Voisiko joku kertoa miten kukista ja mehiläisistä kerrotaan lapselle?Mä en ole puhunut kukista enkä mehiläisistä lapsille. Olen kertonut, että isä ja äiti rakastuu. Rakastaessaan he hakeutuvat toistensa hellyyteen ja rakastelevat. Isällä on vauvansiemenet ja äidillä munasolu, rakastellessa vauvansiemenet pääsevät äitiin ja niillä siemenillä on häntä, jonka avulla ne vimmatusti alkavat uimaan kohti sitä äidin munasolua.
Joku tai jotkut onnistuvat saavuttamaan sen ja niin alkaa elämän ihme. :)
Olisittepa nähneet ilmeet tuota kuunnellessa ja selostaessa. Voit arvata, että kysymyksenä tuli missä ne siemenet on? No kerroin, että isällä on pippeli ja pippelin rinnalla kaksi kivespussia, joissa ne vauvasiemenet majailevat. Äidillä taas on munasarjat ja sieltä irtoaa munasolu, joka kerran kuukaudessa odottelee vaiuvansiementä kylään. :PJan1 kirjoitti:
Mä en ole puhunut kukista enkä mehiläisistä lapsille. Olen kertonut, että isä ja äiti rakastuu. Rakastaessaan he hakeutuvat toistensa hellyyteen ja rakastelevat. Isällä on vauvansiemenet ja äidillä munasolu, rakastellessa vauvansiemenet pääsevät äitiin ja niillä siemenillä on häntä, jonka avulla ne vimmatusti alkavat uimaan kohti sitä äidin munasolua.
Joku tai jotkut onnistuvat saavuttamaan sen ja niin alkaa elämän ihme. :)
Olisittepa nähneet ilmeet tuota kuunnellessa ja selostaessa. Voit arvata, että kysymyksenä tuli missä ne siemenet on? No kerroin, että isällä on pippeli ja pippelin rinnalla kaksi kivespussia, joissa ne vauvasiemenet majailevat. Äidillä taas on munasarjat ja sieltä irtoaa munasolu, joka kerran kuukaudessa odottelee vaiuvansiementä kylään. :PNo onneksi ei ole tarvinnut tuohon tilanteeseen joutua..
Tuo käsitys siemenestä ja pellosta on ikivanha ja ikävä kyllä hyvin naisvihaan perustuva. Edelleenhän mekin leikillään puhumme kuinka sitä oli joskus faijan pussissa yms.. Vaikka biologisesti ajatellen me olemme olleet äitiemme munasarjoissa, ottaen huomioon siittiösolun eliniän..Wwuwuw kirjoitti:
No onneksi ei ole tarvinnut tuohon tilanteeseen joutua..
Tuo käsitys siemenestä ja pellosta on ikivanha ja ikävä kyllä hyvin naisvihaan perustuva. Edelleenhän mekin leikillään puhumme kuinka sitä oli joskus faijan pussissa yms.. Vaikka biologisesti ajatellen me olemme olleet äitiemme munasarjoissa, ottaen huomioon siittiösolun eliniän..Joo, toi on vaan helppo tapa kertoa. Yritän kertoa mahdollisimman totuudenmukaisesti, ettei mitään höpöjuttuja ja joulupukkitarinoita tyyppisiä juttuja ollenkaan. Lapsillekaan on älytöntä opettaa ensin valheilla ja sitten yrittää oikoa niitä jälkeenpäin. ;)
Eipä aikuisetkaan aina meinaa toipua kaikesta, kuullessaan asioiden oikean laidan.Jan1 kirjoitti:
Joo, toi on vaan helppo tapa kertoa. Yritän kertoa mahdollisimman totuudenmukaisesti, ettei mitään höpöjuttuja ja joulupukkitarinoita tyyppisiä juttuja ollenkaan. Lapsillekaan on älytöntä opettaa ensin valheilla ja sitten yrittää oikoa niitä jälkeenpäin. ;)
Eipä aikuisetkaan aina meinaa toipua kaikesta, kuullessaan asioiden oikean laidan.Näin juuri.
Miksi lasten ymmärrystä usein aliarvioidaan ja sitten kaikenlaista joulupukkihuttua pöytään.
Suoraan ytimeen vaan. Toimisi aikuistenkin välilläkin parhaiten, mutta kun on näitä kaikenlaisia loukkaantujia.Thymallus kirjoitti:
Näin juuri.
Miksi lasten ymmärrystä usein aliarvioidaan ja sitten kaikenlaista joulupukkihuttua pöytään.
Suoraan ytimeen vaan. Toimisi aikuistenkin välilläkin parhaiten, mutta kun on näitä kaikenlaisia loukkaantujia.Nii, välillä on tietämistä mitenkä pitäisi olla, että olisi ok. Niin ollaan nyt sitten näin, niin kun kotonakin oltas.
Enpä ole kevättä tarkkaillut. Se kyllä ilmoittaa itsestään. Fasaanit huutaa lemmentuskissaan, auto pitää katsastaa ja nuohooja tilata.
Hiukan kun tästä etenee niin alkaa kissat mouruamaan, puutarhakoneet pärähtää käyntiin ja töihin ilmestyy kesälomalistat.
Valoisaa aikaa on kyllä nyt melko myöhään.Oot mahtava.🥰 on hyvä on muistella kukkien nimiä, tässä paranee sanavarasto. Ihan kuin etäkoulua.💕💕
valtakunta kirjoitti:
Sinivuokon ainoastaan tunnistin
Biologian oppituntimme on päättynyt, mutta kiitos kehuista.
Rehellisyyden nimissä on sanottava, että naisilta minä olen näitä kukkahommeleita edes vähän oppinut.Thymallus kirjoitti:
Biologian oppituntimme on päättynyt, mutta kiitos kehuista.
Rehellisyyden nimissä on sanottava, että naisilta minä olen näitä kukkahommeleita edes vähän oppinut.Se on kiva. Minusta tämä on hyvää arvuuttelua. Menin lapsen kanssa sanoja merisaukko ja saukko. mietin pitääkö nämä näin hyvin osata mutta tietävä ja kysyvä ei tieltä eksy ja mistä tietää vaikka tulisi luonnon tieteilijä🥰
- Anonyymi
Olen jo veneillyt paljon. Tänäänkin vein kalaverkkoja veteen. Huomenna saareen onkimaan siikaa ja paistamaan makkaraa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu501168- 16815
- 68732
- 63725
- 47694
Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa69688Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.131615Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31585Humalassa autolla ajo.
Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.9540Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45508Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i8500- 4472
Hyvää yötä hurmuri
Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä24463Jäljitelmä Birginit
Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �104459Pitäisikö seksille asettaa huvivero?
(ja jos hankkisi todistuksen sen harrastamisesta velvollisuudesta tai lisääntymistarkoituksessa, saisi siitä vapautuksen113434- 16421
Olet pelottava ilme vakavana
Sitä alkaa ajatella äkkiä kaikenlaista. Synkkiäkin juttuja. Kai tässä oma mielikuvitus kun laukkaa. 🤔😳26417- 33398
- 35389
- 31389