Hyvää ja iloista pääsiäistä! Vuoden suurin juhla. Minulla on herkut pöydässä.
Xhristos Anesti! Alithos Anesti!
64
54
Vastaukset
No can do..
Uudenmaan rajat on kiinni.misspönttöuuni kirjoitti:
Sinä vietät pääsiäistä siellä :D
En ole koskaan viettänyt pääsiäistä, en tee edes pääsiäisruokia.
Mämmiä olen syönyt, ja sekin on uutta minulle.Poliisin_poika kirjoitti:
En ole koskaan viettänyt pääsiäistä, en tee edes pääsiäisruokia.
Mämmiä olen syönyt, ja sekin on uutta minulle.Älä sitten. Mulla on pashaa, mämmi ei kuulu kulttuuriin...
Lammasta tosin ei vaan possunfilettä, valkosipuliperunaa, kreik.salaattia, kakkua, ehh..vähän viskiä :)misspönttöuuni kirjoitti:
Älä sitten. Mulla on pashaa, mämmi ei kuulu kulttuuriin...
Lammasta tosin ei vaan possunfilettä, valkosipuliperunaa, kreik.salaattia, kakkua, ehh..vähän viskiä :)Kananmunia ja pullaa :)
misspönttöuuni kirjoitti:
Älä sitten. Mulla on pashaa, mämmi ei kuulu kulttuuriin...
Lammasta tosin ei vaan possunfilettä, valkosipuliperunaa, kreik.salaattia, kakkua, ehh..vähän viskiä :)Oon kyllä joskus tehnyt pashaa, ja se oli hyvää. Se ei ollut pääsiäistä, vaan liittyi nuoruuden keittiöopintoihin.
Hyvää lampaanlihaa on nykyään vaikea saada, en tykkää noista tuontilampaista. Nuoruudessani lampaanliha oli kotimaista, ja se oli herkkua. Sitä syötiin useamman kerran vuodessa.Poliisin_poika kirjoitti:
Oon kyllä joskus tehnyt pashaa, ja se oli hyvää. Se ei ollut pääsiäistä, vaan liittyi nuoruuden keittiöopintoihin.
Hyvää lampaanlihaa on nykyään vaikea saada, en tykkää noista tuontilampaista. Nuoruudessani lampaanliha oli kotimaista, ja se oli herkkua. Sitä syötiin useamman kerran vuodessa.Kotimainen lammas on ainoa vastaus. Muistakaa.
Kotimainen lammas on ainoa vastaus. Muistakaa.
Voisin kyllä hauduttaa possun sisäfilettä kermassa ja tehdä pottumuusia oikeista perunoista.
Ei ehkä ihan pääsiäisruokaa, mutta kai siinäkin olisi enemmän tunnelmaa kuin tölkkihernekeitossa. Jälkkäriksi lettuja kermavaahdon ja lakkahillon kera.Poliisin_poika kirjoitti:
Voisin kyllä hauduttaa possun sisäfilettä kermassa ja tehdä pottumuusia oikeista perunoista.
Ei ehkä ihan pääsiäisruokaa, mutta kai siinäkin olisi enemmän tunnelmaa kuin tölkkihernekeitossa. Jälkkäriksi lettuja kermavaahdon ja lakkahillon kera.Kaikki on juhlaruokaa! Eikun vaan :)
Siitä https://m.youtube.com/watch?v=M1vPn5KTTT4 oikeaa pääsiäistä teillekin. Olkaa edes pari päivää rauhassa..:)
Minulla oli perunoita, karjalanpaistia, ja mämmiä
Hyvä, edes joku juhlii asiallisesti.
Muniakin oli, ei jaksanut vielä syödä, kenties illemmalla mahtuu
pujotteIija kirjoitti:
Muniakin oli, ei jaksanut vielä syödä, kenties illemmalla mahtuu
Saa syödä yölläkin :) hyvä vaan, että on reilusti
Saa syödä yölläkin :) hyvä vaan, että on reilusti
Yöllä kun syö, niin ravinto imeytyy hyvin kehoon, makaillessa
pujotteIija kirjoitti:
Yöllä kun syö, niin ravinto imeytyy hyvin kehoon, makaillessa
Vitamiineista sanotaan muuten samaa liekö sitten pitää paikkansa :D
Vitamiineista sanotaan muuten samaa liekö sitten pitää paikkansa :D
Jossain oli et nyt kannattais syödä paljon D vitamiinia, liittyi jotenkin koronaan
pujotteIija kirjoitti:
Jossain oli et nyt kannattais syödä paljon D vitamiinia, liittyi jotenkin koronaan
Näin oli. 50 mikrogrammaisia vähintään.
Näin oli. 50 mikrogrammaisia vähintään.
Niitä tupla-annos, otan yleensä kaikkia lääkkeitä tuplana, tehoaa paremmin
pujotteIija kirjoitti:
Niitä tupla-annos, otan yleensä kaikkia lääkkeitä tuplana, tehoaa paremmin
Ei kannata tuplata kun se tulee vaan pissana pois, tulee liian kallista keltaista nestettä :D Yksi riittää :)
Ei kannata tuplata kun se tulee vaan pissana pois, tulee liian kallista keltaista nestettä :D Yksi riittää :)
Mitäs jos ottaa juuri pissaamisen jälkeen?
pujotteIija kirjoitti:
Mitäs jos ottaa juuri pissaamisen jälkeen?
Käytännön lähestyminen :D Mut epäilen ettei toimi sittenkään...
Käytännön lähestyminen :D Mut epäilen ettei toimi sittenkään...
Ei kai D vitamiini nesteenä ole?
pujotteIija kirjoitti:
Ei kai D vitamiini nesteenä ole?
Ei, mutta imeytyy kehossa siten, että siihen se lopulta liittyy ja siten se ylimääräinen poistuu..
Ei, mutta imeytyy kehossa siten, että siihen se lopulta liittyy ja siten se ylimääräinen poistuu..
Täältähän saa tärkeääkin tietoa
pujotteIija kirjoitti:
Onkos sielläpäin vielä lunta, onko tänään satanut?
Eilen ei juurikaan ollut lunta. Nyt sataa räntää. Sellaista kevyttä hitvettä.
Eilen ei juurikaan ollut lunta. Nyt sataa räntää. Sellaista kevyttä hitvettä.
Täällä muuttunut vedeksi. Lunta oli enimmillään kymmenisen senttiä
pujotteIija kirjoitti:
Täällä muuttunut vedeksi. Lunta oli enimmillään kymmenisen senttiä
Katvealueilla on lunta, mutta laajat alueet jo paljaat. Luulin ettei siellä olisi enää yhtään, jopas. Alkuviikko on talvista, puolessa välissä taas lämpenee. Sitä odottelen :)
Katvealueilla on lunta, mutta laajat alueet jo paljaat. Luulin ettei siellä olisi enää yhtään, jopas. Alkuviikko on talvista, puolessa välissä taas lämpenee. Sitä odottelen :)
Siis koko talven lumiennätys oli kymmenisen senttiä, anteeksi epäselvä ulosantini
- Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
Siis koko talven lumiennätys oli kymmenisen senttiä, anteeksi epäselvä ulosantini
Ahaa, ok :)
-Pönttis jääkaapilta Anonyymi kirjoitti:
Ahaa, ok :)
-Pönttis jääkaapiltaNyt täytyy tehdä pönttöuuniin tulet, tuntuu vähän viileältä
- Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
Nyt täytyy tehdä pönttöuuniin tulet, tuntuu vähän viileältä
Laitahan, hyvää juhlan jatkoa! :)
-Pönttis
- Anonyymi
Kiitos aloittajalle. Minä teen tänään pashan, jota huomenna pääsee vasta syömään. Oletko MissPönttöuuni muuten ortodoksi? Jos olet, onko sinulla oikea pashamuotti? Yritin metsästää niitä nettikaupoista. Aika kalliita. Valamo ja vankiloiden nettikaupat myy. Meinasin jo tilata netistä mutta teen tänä vuonna kahvinkeittimen suodatinosaan sen.
Olen, tietysti. Oikea pashamuotti (puinen) on mummon peruja, kyllä. Voit aivan hyvin tehdä suodatinpussilla sen, niin moni tekeekin. Ihan yhtä hyvää siitä tulee! :) Nauti pääsiäisestä :)
Anonyymi kirjoitti:
P.S. Totisesti nousi!
https://www.youtube.com/watch?v=rgja3fNcfg8Olen aina luullut että Jeesus syntyi pääsiäisenä.
Poliisin_poika kirjoitti:
Olen aina luullut että Jeesus syntyi pääsiäisenä.
Perinteet on tärkeitä. Vaalikaa niitä. Ottakaa selvää, ei kait se haittaa jos vähän vikaankin menee...tietoa löytyy.
Perinteet on tärkeitä. Vaalikaa niitä. Ottakaa selvää, ei kait se haittaa jos vähän vikaankin menee...tietoa löytyy.
Joulupukin syntymäpäivä on hallussa, se kun on meidän pakanoiden suurin juhla juhannuksen ohessa.
Joulupukin syntymäpäivä on hallussa, se kun on meidän pakanoiden suurin juhla juhannuksen ohessa.
No paasto loppuu ainakin pääsiäisenä pukeilla ja kaikilla, nyt saa herkutella :D
- Anonyymi
Juhannus on Johannes Kastajan synttäripäivä.
No paasto loppuu ainakin pääsiäisenä pukeilla ja kaikilla, nyt saa herkutella :D
Ei tässä ole paastottu koronakaranteenin aikana. Paino on nousussa...
Ei tässä ole paastottu koronakaranteenin aikana. Paino on nousussa...
Hups.
- Anonyymi
Olen, tietysti. Oikea pashamuotti (puinen) on mummon peruja, kyllä. Voit aivan hyvin tehdä suodatinpussilla sen, niin moni tekeekin. Ihan yhtä hyvää siitä tulee! :) Nauti pääsiäisestä :)
Vankilan nettikaupasta saa halvimmillaan 15 eurolla. Taitaa kalleimmillaan maksaa muualla 45 euroa.
Hups.
Suklaa tekee kuulema kauppiaiden mukaan kauppansa? Kotona mussutetaan yksinäisyyteen? :)
Anonyymi kirjoitti:
Vankilan nettikaupasta saa halvimmillaan 15 eurolla. Taitaa kalleimmillaan maksaa muualla 45 euroa.
Niin ymmärsin, että niillä on hintaa. Käsityönä tehdyt ovat ykstyiskohtaisia, useampi osa ja vie kai aikaa tehdäkin sellainen? Tietysti vielä puumateriaali.
Anonyymi kirjoitti:
Juhannus on Johannes Kastajan synttäripäivä.
Juhannuksena on vanhimman veljeni synttärit, ollaan juhlittu aina niitä.
Suklaa tekee kuulema kauppiaiden mukaan kauppansa? Kotona mussutetaan yksinäisyyteen? :)
Minä syön vain tummaa suklaata, ja sitäkin kohtuudella.
Ruokaa vain tulee mätettyä ja liikunta on jäänyt vähemmälle.Poliisin_poika kirjoitti:
Minä syön vain tummaa suklaata, ja sitäkin kohtuudella.
Ruokaa vain tulee mätettyä ja liikunta on jäänyt vähemmälle.Kesä korjaa tilanteen.
Juhannuksena on vanhimman veljeni synttärit, ollaan juhlittu aina niitä.
No sekin on perinne.
Kesä korjaa tilanteen.
Enkä minä ole kovin huolissani tilanteesta. Syön tällä hetkellä enemmän hiilareita kuin normaalisti, ja ne aiheuttavat nesteen kertymistä vartaloon. Olen tällä hetkellä vähän broilerin näköinen, kun oikeasti pitäisi näyttää kuivalta oravalta.
Hiilareita vähemmälle, niin ylimääräinen neste poistuu kehosta.Poliisin_poika kirjoitti:
Enkä minä ole kovin huolissani tilanteesta. Syön tällä hetkellä enemmän hiilareita kuin normaalisti, ja ne aiheuttavat nesteen kertymistä vartaloon. Olen tällä hetkellä vähän broilerin näköinen, kun oikeasti pitäisi näyttää kuivalta oravalta.
Hiilareita vähemmälle, niin ylimääräinen neste poistuu kehosta.Broileri(ko) :D Anteeksi, naurahdin käytetylle sanalle. Osa syy voi olla myös tässä savun hajuisessa kipossa :D
Kyllä se siitä :)misspönttöuuni kirjoitti:
Broileri(ko) :D Anteeksi, naurahdin käytetylle sanalle. Osa syy voi olla myös tässä savun hajuisessa kipossa :D
Kyllä se siitä :)Mallasviskiä siis?
Joo broileri, en tykkää tästä ulkomuodosta. Vaikka se antaakin vähän "lihaksikkaamman" olemuksen, niin kysehän on vain nesteestä lihaksissa.- Anonyymi
Mallasviskiä siis?
Joo broileri, en tykkää tästä ulkomuodosta. Vaikka se antaakin vähän "lihaksikkaamman" olemuksen, niin kysehän on vain nesteestä lihaksissa.Tuossa muuten https://www.keittiovaline.fi/epages/keittiovaline.mobile/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Hopia/Products/172&Locale=fi_FI ...vielä puinen pashamuotti.
-Pönttis
(Niin, sitä). Ei se broileri haittaa, anna sen nyt olla :D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa muuten https://www.keittiovaline.fi/epages/keittiovaline.mobile/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Hopia/Products/172&Locale=fi_FI ...vielä puinen pashamuotti.
-Pönttis
(Niin, sitä). Ei se broileri haittaa, anna sen nyt olla :Dhttps://www.decanter.fi/epages/decanter.mobile/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/ruokala/Products/64418&Locale=fi_FI ...siitä toinen. Kyllä niitä saa.
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa muuten https://www.keittiovaline.fi/epages/keittiovaline.mobile/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Hopia/Products/172&Locale=fi_FI ...vielä puinen pashamuotti.
-Pönttis
(Niin, sitä). Ei se broileri haittaa, anna sen nyt olla :DAlkoi tekemään mieli pashaa.
Kauniita kukkasia talo täynnä, narsisseja, ruusuja, tulilatvaa...kaunista :)
- Anonyymi
Kotona on hyvä olla kukkasia, kun taivaalta sataa räntää ja lunta tälläkin hetkellä ainakin täällä!
Anonyymi kirjoitti:
Kotona on hyvä olla kukkasia, kun taivaalta sataa räntää ja lunta tälläkin hetkellä ainakin täällä!
On! Keltainen piristää! Lisätkää väriä kotiin :)
Leppoisaa pääsiäistä! Mignoneita syöty niin että alkaa tulla korvista ulos. Moussakaa tein pitkänäperjantaina, se on perinne.:) Rairuohot kasvaa jo yli äyräiden, ovat siis oikeasti ohraa. Tänään sain äidiltä (joka asuu naapurissa) oven taakse hänen valmistamaansa lammaspaistia. Oli makoisaa. Olivat hakeneet läheiseltä maatilalta. Etänä tapahtui sekin, myyjiä kasvotusten kohtaamatta. Vähän erilainen pääsiäinen, kun ollaan yleensä heillä pääsiäisaterialla (ja meillä joulu-).
(Minä täällä vielä...välillä on tässä tätä muuta oheistoimintaa). Kiitos samoin vain sinnekin! Mukavaa kuulla sinun pääsiäisperinteistä :) ja että niitä on pystytty uudella tavallakin jotenkin toteuttamaan ketään unohtamatta. Moussakahan on kevyttä ja hyvää. Ja mitä että? Upeaa lähituottajan ja kotimaisuuden tukemista, siellähän ollaan valveutuneita, kiitos siitä!
Mullakin narsissit alkaa pikku hiljaa nirpsahtamaan, mutta esim.tuossa ystävä neuvoi, että narsisseille saa jatkoaikaa ja uutta kukkimista, kun leikkaa sen vanhan kukkaosan pois ja laittaa mahdollisimman viileään niin lähtis uudestaan siitä? En tiedä. Voisi kokeilla.
Tuossa vielä vinkki raikkaaseen pääsiäissalaattiin:
Porkkanaraastetta
Appelsiinia
Rusinaa
:)misspönttöuuni kirjoitti:
(Minä täällä vielä...välillä on tässä tätä muuta oheistoimintaa). Kiitos samoin vain sinnekin! Mukavaa kuulla sinun pääsiäisperinteistä :) ja että niitä on pystytty uudella tavallakin jotenkin toteuttamaan ketään unohtamatta. Moussakahan on kevyttä ja hyvää. Ja mitä että? Upeaa lähituottajan ja kotimaisuuden tukemista, siellähän ollaan valveutuneita, kiitos siitä!
Mullakin narsissit alkaa pikku hiljaa nirpsahtamaan, mutta esim.tuossa ystävä neuvoi, että narsisseille saa jatkoaikaa ja uutta kukkimista, kun leikkaa sen vanhan kukkaosan pois ja laittaa mahdollisimman viileään niin lähtis uudestaan siitä? En tiedä. Voisi kokeilla.
Tuossa vielä vinkki raikkaaseen pääsiäissalaattiin:
Porkkanaraastetta
Appelsiinia
Rusinaa
:)Kiitti vinkeistä!:)
Mun vanhemmat on aika valveutuneita monen asian suhteen.
Nyt alan hulailemaan hularenkaalla, että sais noita mignoneita vähän tasaantumaan, moi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5171580- 641176
- 61862
- 62861
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18837Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101766- 76751
- 30707
- 63695
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49691