Jos Jumalan tarkoitus olisi ilmoittaa itsensä luomilleen ihmisille, niin kovin pahasti on epäonnistunut siinä tehtävässään!
Jumala ei voi olla olemassa.
Tämä on järkevä johtopäätös kuurupiiloa leikkivästä feikistä, jota teistit kilvan kumartavat.
Jumala ei voi olla olemassa
62
69
Vastaukset
- Anonyymi
Jumala on ilmoittanut itsensä Raamatussa. Tämän todistaa se, että Raamatussa sanotaan Raamatun olevan totta.
- Anonyymi
Tämä on kyllä oikea kehäpäätelmien kehäpäätelmä. Ateistit hyppivät riemusta lukiessaan ylläolevan kommentin.
Muistutetaan silti, että Raamatun kertomukset sisältävät aina yleensä tapahtumiin liittyviä filosofisia totuuksia, jotka ovat pysyneet ajan saatossa kirkkaina ja opettavina nykypäiviin saakka.
Ilman jumalallista inspiraatiota ei voi syntyä oikeaa hyvää elämänfilosofiaakaan.
Otetaan esimerkki. Jos kaikki maailman ihmiset uskaltaisivat Jeesuksen neuvon mukaan kääntää sen toisenkin posken sille lyöjälle, niin luultavasti kaikki sodat loppuisivat maailmasta muutamassa päivässä. Tietenkin se toinen poski pitää osata kääntää lyötäväksi sillälailla ettei sitä tee alentuvasti. Pää pystyssä. - Anonyymi
Todella avutonta tiedotustoimintaa kaikkivaltijaalta. Ei neuvonut edes kirjapainotaitoa hiekkaheimolle asian edestämiseksi sähköisistä formaateista puhumattakaan. Varmaan nakuttelee korjauksia kivitauluihin yhä.
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on kyllä oikea kehäpäätelmien kehäpäätelmä. Ateistit hyppivät riemusta lukiessaan ylläolevan kommentin.
Muistutetaan silti, että Raamatun kertomukset sisältävät aina yleensä tapahtumiin liittyviä filosofisia totuuksia, jotka ovat pysyneet ajan saatossa kirkkaina ja opettavina nykypäiviin saakka.
Ilman jumalallista inspiraatiota ei voi syntyä oikeaa hyvää elämänfilosofiaakaan.
Otetaan esimerkki. Jos kaikki maailman ihmiset uskaltaisivat Jeesuksen neuvon mukaan kääntää sen toisenkin posken sille lyöjälle, niin luultavasti kaikki sodat loppuisivat maailmasta muutamassa päivässä. Tietenkin se toinen poski pitää osata kääntää lyötäväksi sillälailla ettei sitä tee alentuvasti. Pää pystyssä.Seuraavaksi kiusaaja leikkaisi toisen pallin, jonka jälkeen uskonharhainen kääntäisi esiin sen jäljellejääneen myös viillettäväksi.
Sama juttu käsien ja jalkojen kanssa. Ei ikinä toimi tuollainen ajattelu.- Anonyymi
"Jumala on ilmoittanut itsensä Raamatussa. Tämän todistaa se, että Raamatussa sanotaan Raamatun olevan totta."
Ja, tuon kommentin jälkeen on ihan turha ihmetellä, miksi jotkut ateistit pitävät uskovaisia vähän yksinkertaisina ihmisinä.
Jos on lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla ottaa.
- Anonyymi
Jumalan tehtävä on pysytellä erittäin tiukasti piilossa ja sitten rankaista armottomasti niitä jotka eivät piilopaikkaansa löytäneet, tai löysivät ihan väärän jumalan - eli sattuivat syntymään väärään maahan ja kulttuuriin. Kaikkia noita pahoja ihmisiä odottaa tietenkin rakastavan Jumalan suosima ikuinen kidutus, mikä on täysin oikein tuollaisille ihmisille, itsehän valitsivat.
- Anonyymi
Äläkä unohda, että tämä Jumala vielä tahalleen johtaa harhaan, testaamalla ihmisiä tekemällä realimaailmansa erinlaisen kuin hänen oikea luomistyönsä oli joidenkin mukaan.
Kuulemma mm. Mark5 mukaan maailman ja universumin ikä ovat tälläistä ja oikeasti ne luotiin noin 6000 vuotta sitten, mutta kaikessa rakkaudessaan hän teki ne näyttämään vanhemmilta. Myös maan alle hän on taikonut fossiilit kerrostumiin ihan vain juksatakseen ihmistä. Bonuksena vielä dinosauruksien luita joita ei ole ikinä ollut olemassa.
Toki tämä rakkauden Jumala myös pyrkii tuhoamaan koko ihmiskunnan uudelleen ihan kohta. Tosin näin on väitetty jo vuosisatoja, mutta ihan kohta nyt elävien aikakautena aina. Ymmärtääkseni tämä sen takia, koska edelliset puhdistukset menivät kaikkitietävällä ja kaikkivoimaisella mönkään.
Joten vaikka sattuisit uskomaan oikeaan Jumalaan niin saatat uskoa siihen väärällä tavalla ja taas odottaa se ikuinen kidutus. Eihän noita vaihtoehtoja ole kuin vain kristinuskossa monia tuhansia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äläkä unohda, että tämä Jumala vielä tahalleen johtaa harhaan, testaamalla ihmisiä tekemällä realimaailmansa erinlaisen kuin hänen oikea luomistyönsä oli joidenkin mukaan.
Kuulemma mm. Mark5 mukaan maailman ja universumin ikä ovat tälläistä ja oikeasti ne luotiin noin 6000 vuotta sitten, mutta kaikessa rakkaudessaan hän teki ne näyttämään vanhemmilta. Myös maan alle hän on taikonut fossiilit kerrostumiin ihan vain juksatakseen ihmistä. Bonuksena vielä dinosauruksien luita joita ei ole ikinä ollut olemassa.
Toki tämä rakkauden Jumala myös pyrkii tuhoamaan koko ihmiskunnan uudelleen ihan kohta. Tosin näin on väitetty jo vuosisatoja, mutta ihan kohta nyt elävien aikakautena aina. Ymmärtääkseni tämä sen takia, koska edelliset puhdistukset menivät kaikkitietävällä ja kaikkivoimaisella mönkään.
Joten vaikka sattuisit uskomaan oikeaan Jumalaan niin saatat uskoa siihen väärällä tavalla ja taas odottaa se ikuinen kidutus. Eihän noita vaihtoehtoja ole kuin vain kristinuskossa monia tuhansia.> mutta kaikessa rakkaudessaan hän teki ne näyttämään vanhemmilta.
Mutta, eihän mikään näytä tuota vanhemmalta, jotkut vaan haluavat uskoa niin, koska eivät tykkää Jumalasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joten vaikka sattuisit uskomaan oikeaan Jumalaan niin saatat uskoa siihen väärällä tavalla ja taas odottaa se ikuinen kidutus. Eihän noita vaihtoehtoja ole kuin vain kristinuskossa monia tuhansia.KYLLÄ MAAPALLON LOPPU SAATTAA TULLA ÄKKIÄ
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KYLLÄ MAAPALLON LOPPU SAATTAA TULLA ÄKKIÄ
Yksi iso asteroidi riittää maailman loppuun. Tai mikä tahansa tunnettu suuri kosminen katastrofi. Ja lopultahan maapallo tuhoutuu, kun auringosta tulee punainen jättiläinen.
- Anonyymi
Uskonto on hyväksynnän saamista tehdyille teoille.
- Anonyymi
Jokin kutsui minua tänään poikkeamaan reitiltäni ja kävelemään metsäpolkua. Tein niin. Ihaillen katselin ympärilläni olevia puita ja sinistä taivasta. Näin erittäin läheltä oravan, joka katsoi minua takaisin. Sitten se vilisti ylemmäs puunrunkoa pitkin ja hyppäsi oksalta seuraavaan puuhun. Jatkoin matkaa nauttien pikkulintujen viserryksestä. Levoton oloni oli vaihtunut rauhallisuuteen. Minussa heräsi halu palvoa Häntä, joka ilman ihmiskielen sanoja kutsui minua - jotenkin veti minua - tuolle polulle.
Kyllä Jumala siis ilmoittaa itsensä!"Kyllä Jumala siis ilmoittaa itsensä!"
Kun sinulta tulee aamutoimitus, se on varmasti ilmoitus samalta jumalalta kuin tällä pastorilla tässä dokumentissa: https://www.youtube.com/watch?v=q-OfNwrFy98&t=64s
- Anonyymi
Jumala ei selvästikään välitä siitä olemmeko teistejä vaiko ateisteja. Kyse on siitä miten elämämme käytämme, olemmeko itsekkäitä vaiko epäitsekkäitä. Teemmekö hyvää vaiko pahaa.
Kukaan meistä ei maallisessa kehossaan ole kyennyt Jumalaa kohtaamaan, joten emme voi tietää onko häntä olemassa vai eikö ole.
Maailma on kuitenkin melko ihmeellinen paikka vaikka kaikenlaista ikävääkin tapahtuu. Olemme kuitenkin vain käymässä täällä, joten miksi me niin kauheasti välittäisimme elämän ikävimmistä puolista. Kaikella on tarkoitus ja elämämme täällä on enemmänkin uni, kuin todellisuus.
Todellisuudessa olemme henkiä kokemassa materiassa.- Anonyymi
Jokainen uudestisyntynyt Jumalan oma on kohdannut Jumalan. Hän on siirtynyt pimeydestä valkeuteen ja kuolemasta elämään. Pelastumaton on hengellisesti kuollut.
- Anonyymi
Jumala on niin kiinnostunut ihmisestä, luodustaan, että hän antoi ainoan Poikansa, joka sovitti ristin puulla meidän syntimme. Pelastus on Jumalan lahja, mutta se pitää vastaanottaa henkilökohtaisesti.
2 Kor. 6:1 Jumalan työtovereina me kehotamme teitä ottamaan vastaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
- Anonyymi
Harry Potter on ilmoittanut itsensä Harry Potterissa . Tämän todistaa se, että Raamatussa sanotaan Harry Potterin olevan totta kun ei kielletäkään Harryä.
Tosin noidista puhutaan sitäkin enemmän, eli tota HP on. - Anonyymi
Silloinhan Hän on jos koet Hänen epäonnistuneen.
Onko sellainen kokelas olematon jos epäonnistuu kokeessaan?
Ymmärrän hyvinkin että et tunnista selaisia merkkejä joita sinä odotat, toivot tai kuvittelet merkiksi Jumalan olemassaolosta.
Ainakin miulla on paljonkin juttuja joista olen kuullut ihmellisiä juttuja, en kuitenkaan väitä etteikö jotain olis vaikka ise en ole nähnyt
Tälle palstalle kuuluu yllä olevat aloitukset. - Anonyymi
Näinhän kaiken pitää mennä, ei muuten Raamattu olisi totuus. Jumala on salattu, se on Raamatussa kirjoitettu ja ilmoitettu, samoin että näin karsitaan jyvät akanoista.
- Anonyymi
>>samoin että näin karsitaan jyvät akanoista
Karsittu näköjään on ja siksi sinä tuhlaat elämäsi paimentolaismiehen keksimän mielikuvitusjumalan palvontaan :D Pidä hauskaa harhojesi kanssa :D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Karsittu näköjään on ja siksi sinä tuhlaat elämäsi paimentolaismiehen keksimän mielikuvitusjumalan palvontaan :D Pidä hauskaa harhojesi kanssa :DJumala on olemassa 100%.sesti. Luulette olevanne viisaita, vaikka olettekin tulleet tyhmemmiksi, teillä on muutama tärkeä asia jäänyt huomaamatta. Sen takia teidän elämäänne ei kannata yhdenkään uskovan hukata aikaa, Jumala kyllä tulee hoitamaan omalla tavalla, mikäli hän haluaa puuttua jumalattomiin, mikäli edes olette oikeasti jumalattomia, mitä kylläkin epäilen.
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on olemassa 100%.sesti. Luulette olevanne viisaita, vaikka olettekin tulleet tyhmemmiksi, teillä on muutama tärkeä asia jäänyt huomaamatta. Sen takia teidän elämäänne ei kannata yhdenkään uskovan hukata aikaa, Jumala kyllä tulee hoitamaan omalla tavalla, mikäli hän haluaa puuttua jumalattomiin, mikäli edes olette oikeasti jumalattomia, mitä kylläkin epäilen.
"Luulette olevanne viisaita, vaikka olettekin tulleet tyhmemmiksi"
Et kirjoittele kovin viisaasti. Taidat olla tosi tyhmä.
Jumalasi on sataprosenttisesti olemattomissa.- Anonyymi
siino kirjoitti:
"Luulette olevanne viisaita, vaikka olettekin tulleet tyhmemmiksi"
Et kirjoittele kovin viisaasti. Taidat olla tosi tyhmä.
Jumalasi on sataprosenttisesti olemattomissa.Niin jumalattomalle Jumala on olematon,mikäli olet edes aidosti jumalaton. Katsos se ei riitä, että sanoo olevansa jumalaton, silloin pitää elää myöskin kuin jumalaton. Silloin mikäli ihminen ei tajua, mitä se oikeasti elämä jumalattomana tarkoittaa, hän on piraatti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Karsittu näköjään on ja siksi sinä tuhlaat elämäsi paimentolaismiehen keksimän mielikuvitusjumalan palvontaan :D Pidä hauskaa harhojesi kanssa :DVoi olla, että vuoden kuluttua olet eri mieltä, jos et tunne Jumalaa. Aika pahenee, jonka seurauksena uskovat tarttuvat Jumalan sanaan ja lupauksiin entistä tiivimmin. Mihin pitää kiinni hän, joka elät vain päivän kerrallaan ilman lupausta ikuisesta elämästä. Lupaus koskee myös tätäkin elämää. Psl 91.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on olemassa 100%.sesti. Luulette olevanne viisaita, vaikka olettekin tulleet tyhmemmiksi, teillä on muutama tärkeä asia jäänyt huomaamatta. Sen takia teidän elämäänne ei kannata yhdenkään uskovan hukata aikaa, Jumala kyllä tulee hoitamaan omalla tavalla, mikäli hän haluaa puuttua jumalattomiin, mikäli edes olette oikeasti jumalattomia, mitä kylläkin epäilen.
>>Jumala on olemassa 100%.sesti
Jumalasi on pelkkä mielikuvitusolento eikä mitään muuta.
>>Sen takia teidän elämäänne ei kannata yhdenkään uskovan hukata aikaa
Ja silti sinä olet täällä mainostamassa satuolentojasi :)
>>Jumala kyllä tulee hoitamaan omalla tavalla, mikäli
>>hän haluaa puuttua jumalattomiin
Lapsellinen mielikuvitusjumalasi on aina tervetullut kyläilemään :) Anonyymi kirjoitti:
Niin jumalattomalle Jumala on olematon,mikäli olet edes aidosti jumalaton. Katsos se ei riitä, että sanoo olevansa jumalaton, silloin pitää elää myöskin kuin jumalaton. Silloin mikäli ihminen ei tajua, mitä se oikeasti elämä jumalattomana tarkoittaa, hän on piraatti.
Juuri sinä olet jumalaton, koska sinun pitää itse käydä täällä valehtelemassa, koska se olematon jumalasi ei kommentoi. Sinä elät täysin jumalattomasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Jumala on olemassa 100%.sesti
Jumalasi on pelkkä mielikuvitusolento eikä mitään muuta.
>>Sen takia teidän elämäänne ei kannata yhdenkään uskovan hukata aikaa
Ja silti sinä olet täällä mainostamassa satuolentojasi :)
>>Jumala kyllä tulee hoitamaan omalla tavalla, mikäli
Lapsellinen mielikuvitusjumalasi on aina tervetullut kyläilemään :)">>Jumala on olemassa 100%.sesti
Jumalasi on pelkkä mielikuvitusolento eikä mitään muuta".
Ei ole mielikuvitus, sellainen joka tietää mitä aito rakkaus on ja mistä se on lähtöisin Jumalasta. ateisti väittää osaavansa rakastaa, mutta kuitenkaan ei tiedä, mistä aito rakkaus on lähtöisin.
">>Sen takia teidän elämäänne ei kannata yhdenkään uskovan hukata aikaa
Ja silti sinä olet täällä mainostamassa satuolentojasi :)"
Kyllä olen, koska tiedän että Jumala on olemassa, siksi myöskin te levitätte ihmisille sellaista paskaa, mikä ei pidä paikkaansa, eli vaikka teillä ei Jumalasta havaintoakaan olisi, niin se ei tarkoita sitä että Jumalaa ei olisi olemassa.
">>Jumala kyllä tulee hoitamaan omalla tavalla, mikäli
Lapsellinen mielikuvitusjumalasi on aina tervetullut kyläilemään :)"
Sitä päivää olemme päivä päivältä lähempänä, eikä se ole mikään mielikuvituksen tuote. Se on eri asia sitten, kenelle Jumala mitäkin suo. - Anonyymi
siino kirjoitti:
Juuri sinä olet jumalaton, koska sinun pitää itse käydä täällä valehtelemassa, koska se olematon jumalasi ei kommentoi. Sinä elät täysin jumalattomasti.
Sinä todistat väärää todistusta lähimmäisestäsi, kun olen valon todistaja.
"koska se olematon jumalasi ei kommentoi".
Jumala tulee todistamaan itsestänsä, kun sen aika tulee.
"Sinä elät täysin jumalattomasti".
En ole sitä väittänytkään, että en olisin synnitön, koska maailmassa ei synnitöntä ihmistä ole, ainoastaan Jeesus Kristus oli.
Näinköhän sinä itsekkään tiedät, millaista elää on elää jumalattomasti. Ei se ole pelkästään luonnossa puuhastelua tai teatterissa käyntiä,mikäli niin luulet. Kerro minulle, millaista elämää elä jumalaton ihminen? Anonyymi kirjoitti:
Sinä todistat väärää todistusta lähimmäisestäsi, kun olen valon todistaja.
"koska se olematon jumalasi ei kommentoi".
Jumala tulee todistamaan itsestänsä, kun sen aika tulee.
"Sinä elät täysin jumalattomasti".
En ole sitä väittänytkään, että en olisin synnitön, koska maailmassa ei synnitöntä ihmistä ole, ainoastaan Jeesus Kristus oli.
Näinköhän sinä itsekkään tiedät, millaista elää on elää jumalattomasti. Ei se ole pelkästään luonnossa puuhastelua tai teatterissa käyntiä,mikäli niin luulet. Kerro minulle, millaista elämää elä jumalaton ihminen?"Sinä todistat väärää todistusta lähimmäisestäsi, kun olen valon todistaja."
Et sinä mitään todista. Sinä vänkäät kuin pikku kakara!!!
"Jumala tulee todistamaan itsestänsä, kun sen aika tulee."
Ei tule todistamaan.
"ainoastaan Jeesus Kristus oli."
Jeesus oli rikollinen, joka tuomittiin tekemistään rikoksista. Hän ei ollut "synnitön".
"Kerro minulle, millaista elämää elä jumalaton ihminen?"
Jumalaton ihminen elää juuri sellaista elämää kuin sinä. Juuri sinä olet jumalattomana täysin jumalaton.- Anonyymi
siino kirjoitti:
"Sinä todistat väärää todistusta lähimmäisestäsi, kun olen valon todistaja."
Et sinä mitään todista. Sinä vänkäät kuin pikku kakara!!!
"Jumala tulee todistamaan itsestänsä, kun sen aika tulee."
Ei tule todistamaan.
"ainoastaan Jeesus Kristus oli."
Jeesus oli rikollinen, joka tuomittiin tekemistään rikoksista. Hän ei ollut "synnitön".
"Kerro minulle, millaista elämää elä jumalaton ihminen?"
Jumalaton ihminen elää juuri sellaista elämää kuin sinä. Juuri sinä olet jumalattomana täysin jumalaton."Sinä todistat väärää todistusta lähimmäisestäsi, kun olen valon todistaja."
Et sinä mitään todista. Sinä vänkäät kuin pikku kakara!!!"
Juuri todistan sen minkä pitää eikä tarvitsekkaan enempää, loput tulevat sitten kun on niiden aika.
""Jumala tulee todistamaan itsestänsä, kun sen aika tulee."
Ei tule todistamaan".
Jumala ei omiaan hylkää, ihminen itse hylkää Jumalan.
""ainoastaan Jeesus Kristus oli."
Jeesus oli rikollinen, joka tuomittiin tekemistään rikoksista. Hän ei ollut "synnitön"."
Jeesus oli synnitön, siksi Jeesus voittaa aina maailman, sen tekevät loppujen lopuksi kaikki Jeesukseen uskovat.
""Kerro minulle, millaista elämää elä jumalaton ihminen?"
Jumalaton ihminen elää juuri sellaista elämää kuin sinä. Juuri sinä olet jumalattomana täysin jumalaton".
Mikäli olisin jumalaton, minunhan pitäisi olla kaltaisenne ja kieltää Jeesus Kristus. Eli et tiedä millainen aito jumalaton on, eli ole piraatti. Anonyymi kirjoitti:
"Sinä todistat väärää todistusta lähimmäisestäsi, kun olen valon todistaja."
Et sinä mitään todista. Sinä vänkäät kuin pikku kakara!!!"
Juuri todistan sen minkä pitää eikä tarvitsekkaan enempää, loput tulevat sitten kun on niiden aika.
""Jumala tulee todistamaan itsestänsä, kun sen aika tulee."
Ei tule todistamaan".
Jumala ei omiaan hylkää, ihminen itse hylkää Jumalan.
""ainoastaan Jeesus Kristus oli."
Jeesus oli rikollinen, joka tuomittiin tekemistään rikoksista. Hän ei ollut "synnitön"."
Jeesus oli synnitön, siksi Jeesus voittaa aina maailman, sen tekevät loppujen lopuksi kaikki Jeesukseen uskovat.
""Kerro minulle, millaista elämää elä jumalaton ihminen?"
Jumalaton ihminen elää juuri sellaista elämää kuin sinä. Juuri sinä olet jumalattomana täysin jumalaton".
Mikäli olisin jumalaton, minunhan pitäisi olla kaltaisenne ja kieltää Jeesus Kristus. Eli et tiedä millainen aito jumalaton on, eli ole piraatti."Juuri todistan sen minkä pitää eikä tarvitsekkaan enempää, loput tulevat sitten kun on niiden aika."
Toisin sanoen, et kykene todistamaan mitään, koska sinulla ei ole muuta kuin lapselliset väitteesi.
"Jumala ei omiaan hylkää, ihminen itse hylkää Jumalan."
Jumala pitää lomistaan huolen. Siksi hän on aina lomilla. Pyydä se jumalasi kyläilemään tänne, ettei hänen tarvitse piilotella itseään hylättynä.
"Jeesus oli synnitön"
Hyvin moni keksitty sepitehahmo on synnitön.
"Mikäli olisin jumalaton"
Sinä olet jumalaton niin kauan kuin et kykene tuomaan jumalaasi näytille. Siihen saakka olet vain lapsellinen inttäjä.
- Anonyymi
Laitan tässä eille liitteen:
Voittoisa ratsastaja
Minä näin taivaan avoinna: näin valkoisen hevosen ja sen selässä miehen. Hän
on uskollinen ja totuudellinen, hän tuomitsee ja taistelee vanhurskaasti.Hänen
silmänsä olivat kuin tulen liekit, hänellä oli päässään monta kruunua, ja häneen
oli kirjoitettu nimi, jota ei tunne kukaan muu kuin hän itse. Hänellä oli
pukunaan vereen kastettu viitta, ja hänen nimensä on Jumalan Sana. Hänen
jäljessään tulivat taivaan sotajoukot, valkoisilla hevosilla ratsastavat soturit,
joiden puku oli hohtavan valkeaa pellavaa. Hänen suustaan lähtee terävä
miekka. Sillä miekalla hän lyö kansoja, hän paimentaa niitä rautaisella sauvalla
ja polkee viinikuurnassa kaikkivaltiaan Jumalan hehkuvan vihan viinin. Hänen
viittaansa on reiden kohdalle kirjoitettu nimi: kuninkaiden Kuningas, herrojen
Herra (Ilm. 19:11-16) - Anonyymi
Usko jumalattomuuteen on uskonto itsessään.
olen agnostikko.- Anonyymi
siino kirjoitti:
Olet vääräuskoinen. Ateisti on uskomaton.
siino, olen minäkin agnostikko. En voi siis väittää, että kumpikaan olisi oikeassa.
Anonyymi kirjoitti:
siino, olen minäkin agnostikko. En voi siis väittää, että kumpikaan olisi oikeassa.
Minä olen oikeassa sanoessani, etten usko.
- Anonyymi
Maailma on Jumalan kilparata, jonne hän järjestää aika ajoin kilpailuja. Kilpailun voittaja saa avata yhden verhon, jonka takaa Jumala näkyy paremmin.
Ensin tuollainen verho eli kieletty hedelmä oli paratiisin kaksi puuta.
Sitten kerta toisensa jälkeen muita verhoja Jumala on asettanut näkyvyytensä peitoksi. Yksi verhoista oli temppelin esirippu, joka Kristuksen kuollessa halkesi kahtia. Kun esirippu repesi tarjoutui kaikille tilaisuus kurkistaa kaikkein pyhimpään.
Jumala asettaa maan päälle kiellettyjä asioita, kiellettyjä hedelmiä, jotka sadan vuoden välein joku taulapää kukistaa. Tuollaisia verhoja on 70000 kpl. Ja joka saa voiton päästä verhon tuolle puolelle näkee Jumalan selvemmin kuin muut.
Sitä en tiedä onko voittaja se, joka pitää pyhän asian koskemattomana vai se, joka väkisin murtautuu koskemaan pyhitettyä hedelmää.
Aleksanteri Suuri esim. väkisin miekallaan katkaisi solmun, jonka avaajalle kuuluu Aasian herruus ja vaikka hän voittikin paljon ja perusti Hellenistisen kultuurin niin kuoli nuorena ja valtakunta ajatui rappio ja sorron tilaan.- Anonyymi
Satusetä vauhdissa.
- Anonyymi
Kaalikääryleen keittoon tarvitaan isompi astia keittoon, kaalikääryleen keitossa kerralla. Kaalikäärylehän se on jo pellossa, lehdetbon sitten eri juttu.
- Anonyymi
Aloittajan logiikka on hyvää. Itse ajattelin noin kuusivuotiaana (!).
Se virhe siinä tosin on, että jumala VOI olla olemassa ja todellakin leikkii kuurupiiloa kanssamme.
"Tämä on järkevä johtopäätös kuurupiiloa leikkivästä feikistä, jota teistit kilvan kumartavat."
Se, miksi tätä johtopäätöstä voi kuitenkin pitää oikeana järkeen nojautuen, on siinä, että kuurupiiloa leikkivä jumala on EPÄUSKOTTAVA. Toisin sanoen, jos jumala haluaisi itseensä uskottavan, hän ei leikkisi kuurupiiloa. Niinpä johtopäätös on, ettei jumalaan voi uskoa, vaikka hän olisikin olemassa. - Anonyymi
Haluaako ateistit, että Jumala tulee pyyhkimään ja antamaan tuttipullosta olutta?
Miten Jumalan pitäs teille ilmestyä?
Ootte kuin pikkupennut jotka haluaa, että maailma olis sellanen missä Jumala kokoajan sekaantuis elämäänne.
Jos Jumalan olemassaolo olisi itsestäänselvyys niin ihmiset olis kokoajan vaatimassa Jumalalta sitä sun tätä ja muutenkin purnaamassa kaikesta. Ei ihme, että Jumala pysyy piillossa.
Maailmoja lienee monia, joissa Jumalan pystyy aistimaan, mutta tämä maailmamme ei ole sellainen. Ateisti ei halua nähdä edes kauniimmissa asioissa Jumalasta jälkeäkään. Alkeelliset ihmiset usein kyllä näkee vähän kaikessa "suuremman voiman"
Me jäisimme lapsen asteelle jos Jumala olisi näkyvämpi.- Anonyymi
"Jos Jumalan olemassaolo olisi itsestäänselvyys niin ihmiset olis kokoajan vaatimassa Jumalalta sitä sun tätä"
Mikä estäisi jumalaa vain ilmoittamalla itsestään ja toteamasta, että mihinkään pyyntöihin tai rukouksiin ei suostuta!
Älä ole lapsellinen ja tee jumalastasi tahdotonta mielistelijää! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos Jumalan olemassaolo olisi itsestäänselvyys niin ihmiset olis kokoajan vaatimassa Jumalalta sitä sun tätä"
Mikä estäisi jumalaa vain ilmoittamalla itsestään ja toteamasta, että mihinkään pyyntöihin tai rukouksiin ei suostuta!
Älä ole lapsellinen ja tee jumalastasi tahdotonta mielistelijää!Olipa hyvin sanottu!
Jumala voisi tosiaankin ilmoittaa, että ei toteuta pyyntöjä eikä vastaa rukouksiin, joten turha häneltä on mitään anella!
Voisi silti ilmestyä ja todistaa olevansa olemassa.
Ainoa muutos nykyiseen olisi se, että voitaisiin todeta hänen olevan olemassa. Pyyntöihin ei ole vastannut tähänkään mennessä, joten siinä ei mitään uutta olisi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa hyvin sanottu!
Jumala voisi tosiaankin ilmoittaa, että ei toteuta pyyntöjä eikä vastaa rukouksiin, joten turha häneltä on mitään anella!
Voisi silti ilmestyä ja todistaa olevansa olemassa.
Ainoa muutos nykyiseen olisi se, että voitaisiin todeta hänen olevan olemassa. Pyyntöihin ei ole vastannut tähänkään mennessä, joten siinä ei mitään uutta olisi!Jos Jumalalla ei olis mitään virkaa, niin samapa tuo onko vai eikö ole olemassa. Mitä te sillä tiedolla sitten tekisitte?
Jos itse olisin systeemisuunnittelija niin yrittäisin tehdä kaikesta mahdollisimman itsenäistä ja automaattista, niin ettei minun tarvitsisi siihen juurikaan sen jälkeen enää puuttua. Eikös se ole ihan perusjuttu?
Kyllä Jumala vastaa, mutta ei usein siten kuin toivoisimme tai haluaisimme. Jos Jumala toimii usein ihmisten kautta niin kaikki pelaa varmaankin ainakin tyydyttävästi.
Jos olemme alimmassa materian maailmassa, niin voi olla, että täällä ei monia asioita voida koskaan havaita kunnolla. Toistan taas itseäni sanomalla miksi vetäisimme pitkälle vietyjä johtopäätöksiä mitä Jumalan olemassaoloon tulee pelkästään tämän planeetan todellisuuden perusteella.
Ehkä Jumalan tehtävä on pitää yllä harmoniaa ja estää kaikkia olentoja kehittymästä väärään suuntaan alkamalla jumaliksi muille olennoille. Meidänkin myyteissä kerrotaan käyneen juuri näin. Jumala sitten tulee laittamaan nämä olennot takaisin ruotuun. Ilman Jumalaa maailma ajautuisi pian kaaokseen. Jumala on kuitenkin henki ja toimii eri tavoin kuin fyysinen olento. Me pystymme kyllä tuntemaan tuon hengen tuntevina henkisinä olentoina. Tuo tunne eroaa maallisesta tunteesta siten, että se on huomattavasti voimakkaampi kuin mikään maallinen tunne. Sitä täydellisesti hyväksyvän rakkaudellista ja täysin pyyteetöntä tunnetta ei voi verrata mihinkään maalliseen tunteeseen. Sen kun kerran kokee, niin ei enää tarvitse niin paljon pohtia onko vai eikö ole Jumalaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Jumalalla ei olis mitään virkaa, niin samapa tuo onko vai eikö ole olemassa. Mitä te sillä tiedolla sitten tekisitte?
Jos itse olisin systeemisuunnittelija niin yrittäisin tehdä kaikesta mahdollisimman itsenäistä ja automaattista, niin ettei minun tarvitsisi siihen juurikaan sen jälkeen enää puuttua. Eikös se ole ihan perusjuttu?
Kyllä Jumala vastaa, mutta ei usein siten kuin toivoisimme tai haluaisimme. Jos Jumala toimii usein ihmisten kautta niin kaikki pelaa varmaankin ainakin tyydyttävästi.
Jos olemme alimmassa materian maailmassa, niin voi olla, että täällä ei monia asioita voida koskaan havaita kunnolla. Toistan taas itseäni sanomalla miksi vetäisimme pitkälle vietyjä johtopäätöksiä mitä Jumalan olemassaoloon tulee pelkästään tämän planeetan todellisuuden perusteella.
Ehkä Jumalan tehtävä on pitää yllä harmoniaa ja estää kaikkia olentoja kehittymästä väärään suuntaan alkamalla jumaliksi muille olennoille. Meidänkin myyteissä kerrotaan käyneen juuri näin. Jumala sitten tulee laittamaan nämä olennot takaisin ruotuun. Ilman Jumalaa maailma ajautuisi pian kaaokseen. Jumala on kuitenkin henki ja toimii eri tavoin kuin fyysinen olento. Me pystymme kyllä tuntemaan tuon hengen tuntevina henkisinä olentoina. Tuo tunne eroaa maallisesta tunteesta siten, että se on huomattavasti voimakkaampi kuin mikään maallinen tunne. Sitä täydellisesti hyväksyvän rakkaudellista ja täysin pyyteetöntä tunnetta ei voi verrata mihinkään maalliseen tunteeseen. Sen kun kerran kokee, niin ei enää tarvitse niin paljon pohtia onko vai eikö ole Jumalaa.Tarvitseeko Jumala jonkin viran/ tehtävän ollakseen mielekäs?
Miksi se ei riitä, että hän on luonut kaiken ja jättänyt sen sitten oman onnensa ja luonnonlakien varaan, niin että tarkkailee etäältä kiinnostuneena sitä, mitä kaikkea hänen luomakunnassaan tapahtuu? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarvitseeko Jumala jonkin viran/ tehtävän ollakseen mielekäs?
Miksi se ei riitä, että hän on luonut kaiken ja jättänyt sen sitten oman onnensa ja luonnonlakien varaan, niin että tarkkailee etäältä kiinnostuneena sitä, mitä kaikkea hänen luomakunnassaan tapahtuu?Kai sillä joku duuni on, tai onko jäänyt eläkkeelle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kai sillä joku duuni on, tai onko jäänyt eläkkeelle?
Jospa se väsyi luomisesta ja vetää nyt henkeä... tai jospa se rakentaa jo uutta universumia, kun tämä meni perseelleen?
- Anonyymi
> Jos Jumalan tarkoitus olisi ilmoittaa itsensä luomilleen ihmisille, niin kovin pahasti on epäonnistunut siinä tehtävässään!
Ei mielestäni, koska meillä on Raamattu, eikä kommunisti fasistit ole vieläkään onnistuneet tuhoamaan sitä.- Anonyymi
Fasistit (natsit) aikoinaan vihasivat kommunismia (NL). Kummassakin maassa oli kuitenkin uskovia, ihan valtionjohtoa myöden. Sinulla on hieman tyypillinen lahkolaisen kapea näkökulma. Onko lesta maallikkosaarnaja valehdellut viimeaikoina muuta?
Vuoden 1917 vallankumouksen jälkeen Neuvostoliiton johtaja V. I. Lenin erotti kirkon valtiosta ja koulun kirkosta. Perustuslailla säädettiin, että maassa vallitsee uskonnonvapaus ja ateistisen propagandan vapaus.
Natsit sen sijaan tukeutuivat germaanien uskontoperinteeseen ja arjalaisiin oppeihin perustuvaan uskontoon. Normaali kansa kuitenkin uskoi normaalisti.
- Anonyymi
Raamatussa Jumala ilmoittaa itsensä selvääkin selvemmin. Raamattu on ihmeellinen Pyhitetty kirja.Tietenkään se ei avaudu niille ,jotka kelvottomasti sitä lukevat. Pyydä Jeesusta elämäsi herraksi,tee se kelvollisesti ja janoten, niin Hän ilmoittaa itsensä sinulle yksilöllisesti lupauksensa mukaisesti. Ei Jumalan tarkoitus ole ilmoittaa itseään. Sinulla on vapaa tahto valita kirous tai siunaus. Kirous johtaa helvettiin ,siunaus Jumalan valtakuntaan. Tarjous on aina avoin Jeesuksen sovitustyön kautta.
- Anonyymi
Lapsellinen satukirja se on :)
>>Kirous johtaa helvettiin
Mielikuvitusjumalasi mielikuvitushelvetillä on turha uhkailla :)
>>Tarjous on aina avoin Jeesuksen sovitustyön kautta.
Ei kiitos :) Käytä sinä vain elämäsi tämän mielikuvitusjumalan palvontaan jos haluat. Pidä hauskaa, heippa :)
- Anonyymi
Ei Jumpe nyt ole kerinnyt, koska ollaan kitattu kiljua jo tovin aikaa. Samalla olemme paheksuneet Jesseä, koska vaan bilettää täysillä tuon naapurin vihtahousun kanssa.
Mielestämme vihtahousu on huono esimerkki Jesselle, eikä oikein sopisi kaveriksi. Sen verran kuitenkin Jumpe on antanut periksi, että kaikilla, jopa Jessellä on vapaa tahto.
Olen ollut eri mieltä moisesta suvaitsevaisuudesta ja vapaasta kasvatuksesta. Nyt saammekin niittää sitä satoa. Tekisi mieli hieman pihdata, jotta Jumpe myöntäisi minun olleen oikeassa koko ajan. - Anonyymi
Jos Jumalan olemassaolon todistamiseen ei riittänyt Jeesuksen sanoma , ihmeteot , Rooman valtakunnan muuttuminen kristinuskoiseksi,joka on tänä päivänä maailman suurin uskonto, niin mikä sitten voisi olla se mikä saisi Ateistin muuttamaan kantaansa ???
Siihen ei taida mikään vakuuttelu tai konkreettinen Jumalan ilmestyminenkään riittää,koska ateisti määrittelisi senkin aivojensa tuottamaksi harhaksi.- Anonyymi
Jos Allahin olemassaolon todistamiseen ei riittänyt Muhammedin sanoma, ihmeteot, Persian keisarikunnan muuttaminen islamilaiseksi, joka tänä päivänä on maailman suurin uskonto, niin mikä sitten voisi olla se mikä saisi Ateistin muuttamaan kantaansa ???
- Anonyymi
Islam on nykyvauhdilla muutaman kymmenen vuoden kuluttua maailman suurin uskonto. Onko Jumala sen leviämisen ja menestyksen takana?
- Anonyymi
Ei tientkään. Ihmisethän ne tarinoita sepittävät. Niin, ja jumalasta jonka pitäisi olla salattu. Jumala sitä ja jumala tätä.
- Anonyymi
Hiljaisia nyt on raitit, kylätiet. Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita, rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä, pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt631217- 1071193
Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa146886Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv64863- 70778
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel108687Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto102668- 56666
- 78591
- 43586