Olla se kaikista tärkein

Anonyymi

jollekin. Mitä ajatuksia herättää?

31

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

jälkikasvu

• Anonyymi

Yksi totuus, kyllä.

• Vähän riippuu, voi olla oikein hyvä juttu jos on oikealla tavalla tärkeä, sitten taas jos on sillä tavalla että käyttää sitä tärkeänä olemista hyväkseen se ei ole ollenkaan hyvä juttu. Aika iso vastuu siinä jokatapauksessa on aina jos alkaa jollekin tärkeäksi. Jos vaikka laittaa lemmikin, sille sitä varmaan on hirveän tärkeä ykkösihminen jolle hoitaa evästä kuppiin, vie lenkille jne., siinä on hirmuinen luotto sillä eläimellä että tärkeä ihminen hoitaa jutut oikein. Sama kai se on ihmisten kanssa.

• Kaikista tärkein jollekin 🤔

Minulle herää siitä kahdenlaisia ajatuksia:

Parhaimmillaan se kuvaa mielestäni aitoa syvää rakkautta, eli hitaasti, useiden vuosikymmenten ajan kasvaneen, tasapainoisen suhteen tulosta.

Pahimmillaan se puolestaan kuvaa takertuvan läheisriippuvaisen täysin vääristynyttä mielikuvaa aidosta rakkaudesta.

• Anonyymi

Omassa elämäntilanteessani tällä hetkellä ahdistava asia. Toinen on liian riippuvainen minusta ja se ahdistaa, kun itsellä ei samanlaisia tuntemuksia hänestä.

• Anonyymi

Kannattaisiko se selvittää ja kertoa sanasta sanaan? Voisi sillä ratketa? Pakoiletko ratkaisua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaisiko se selvittää ja kertoa sanasta sanaan? Voisi sillä ratketa? Pakoiletko ratkaisua?

Pakoilen varmaankin. Olen liian kiltti, en haluaisi loukata häntä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakoilen varmaankin. Olen liian kiltti, en haluaisi loukata häntä.

Kiltteys kostautuu. Ei tuo oo hyvä. Ei ihmiset loukkaannu. He yleensä helpottuvat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiltteys kostautuu. Ei tuo oo hyvä. Ei ihmiset loukkaannu. He yleensä helpottuvat.

Mies on liian riippuvainen minusta. Olen jo pitkään harkinnut eroa ja hänelle siitä puhunut, mutta hän ei millään halua päästää irti.Siksi kaikki on niin vaikeaa tällä hetkellä, enkä tiedä mitä tehdä. Ainoastaan vaan ahdistaa kaikki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mies on liian riippuvainen minusta. Olen jo pitkään harkinnut eroa ja hänelle siitä puhunut, mutta hän ei millään halua päästää irti.Siksi kaikki on niin vaikeaa tällä hetkellä, enkä tiedä mitä tehdä. Ainoastaan vaan ahdistaa kaikki.

Kokeilkaa ensin asua erillään, että tottuu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokeilkaa ensin asua erillään, että tottuu?

Niin, vaikea sanoa että onnistuisiko se meidän tapauksessamme. Ehkä onnistuisi tai sitten ei.

• Anonyymi

Mulle se tarkoittaa elämän mittaista tarinaa hyvässä ja pahassa, kaikessa. Kun kaikki muu menee, yksi jää.

• Anonyymi

onhan se kivaa tietää että on autollensa kaikkein tärkein mies ja kapu ja ystävä kuten laulussa sanotaan auto on pojan ainoa aarre eikä muita olekkaan

• Anonyymi

No niin hyvä hyvä :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No niin hyvä hyvä :D

täytyiskö sitä mennä ulos taputtamaan niin oliskin asuntoauto niin sitä ei tarvis jättää yksin vaan tehdä kodin sinne

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

täytyiskö sitä mennä ulos taputtamaan niin oliskin asuntoauto niin sitä ei tarvis jättää yksin vaan tehdä kodin sinne

Kun on tärkein itselleen ei tule huonosti kohdelluksi ja on myös annettavaa jollekin toiselle...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun on tärkein itselleen ei tule huonosti kohdelluksi ja on myös annettavaa jollekin toiselle...

no on minulla toinenkin yhtä tärkeä kuin autoni ellei jopa tärkeämpi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

no on minulla toinenkin yhtä tärkeä kuin autoni ellei jopa tärkeämpi

ja autonikin tykkää tai rakastaa sitä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja autonikin tykkää tai rakastaa sitä

sille olen ostanutkin kaikkea kivaa ja antanut sille lahjoja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sille olen ostanutkin kaikkea kivaa ja antanut sille lahjoja

niin rakkaudella olen ostanut sille

• Jos lapsia ja vanhempia ei lasketa, niin hitusen ahdistava ajatus. Ihmisellä on hyvä olla useita tärkeitä ja rakkaita ihmisiä.

• Anonyymi

Kyllä se on niin, että tietyllä tapaa pystyy olemaan tärkeä sille yhdelle. Tärkeyksissä on näet nyansseja, sävyeroja. Ne voidaan toki jaotella.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se on niin, että tietyllä tapaa pystyy olemaan tärkeä sille yhdelle. Tärkeyksissä on näet nyansseja, sävyeroja. Ne voidaan toki jaotella.

No niin varmaan, mut vastasin silti kysymykseen, mitä ajatuksia herättää eli hieman ahistaa. Eli vaikka varmaan olenkin, en halua ajatella sitä niin.

• Hmm. Olla tärkein. Jos puhutaan itseni ulkopuolisista, niin lapseni on mulle tärkeimmät kaikista maailman ihmisistä. Sitten on puoliso. Sitten omat vanhemmat.

Mutta olla tärkein jollekin. Mä olen tärkein itselleni, mun pitää ymmärtää mitä mä tarvitsen ollakseni onnellinen ja kyetäkseni elämään tasapainossa itseni kanssa.

Olla itselleen tärkein on kuitenkin vaikeaa, kun on tottunut pitämään muita itseä tärkeämpinä. Ja väistymään sen edeltä, pitääkseen ne tärkeimpänsä tärkeimpinä ja hyvinvoivina.

• Anonyymi

Suurin osa ihmisistä haluaa olla jollekin se tärkein aikuinen ihminen ja haluaa sen tärkeimmän aikuisen ihmisen itselleen.

• Vähän vaikeaa ajatella, että joku olisi jollekin täysin tärkein, vaan on toivottavaa, että jokaisella on useampia ihmisiä, joiden kanssa on kiva ystävyys. Minä en ole kenestäkään riippuvainen, enkä ole ainakaan huomannut yhdenkään miehen olevan riippuvainen minusta.

• Anonyymi

Iltaa. Minulle sopii kiva ystävyys kanssasi ja se riittää. Minulle tärkein aikuinen ihminen on mies. Hän se on ja pysyy. En kaipaa ketään muuta. Meillä ei ole täydellisesti asiat mutta olen halukas tekemään töitä niiden eteen. Ymmärrän myös miestäni.

• Siis tarkoitin sanoa, että en ole ainakaan huomannut yhdenkään naisen enkä yhdenkään miehen olevan riippuvainen minusta.

• Välittämistä, huomiota ja rakkautta.
      Turvaa, rohkaisua ja kannustusta.
      Lämpöä, läheisyyttä ja mielenrauhaa.

• Anonyymi

ahdistaa. edellisen miehen kanssa meni poikki, koska oli liian riippuvainen. en tykkää ajatuksesta.

• Anonyymi

Rakkaudessakin on tärkein seikka, olla jollekin tärkein, vasta sen jälkeen tulee kaikki muu. Varmaan erilaisia näkemyksiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      60
      824
    2. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      111
      783
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      46
      660
    4. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      221
      624
    5. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      44
      559
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      55
      546
    7. Nykytiedon valossa

Tekisitkö nykyisellä tietämyksellä jotain toisin ja mitä se olisi?
      Ikävä
      76
      533
    8. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      22
      516
    9. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      83
      495
    10. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      37
      490
    Aihe