Kertokaapas miten rajoitukset auttavat vanhuksia? Muutenkin on ongelmana se että yksinäisiä vanhuksia on paljon, monet makaavat jossain osastoilla vuosiakin ilman että kukaan heitä käy katsomassa. Palstallakin näyttää joillain olevan sellainen mentaliteetti ettei vanhusten yksinäisyydellä ja pahoinvoinnilla ole minkäänlaista merkitystä, että on ihan ok että heidät vaikka suljettaisiin huoneisiinsa, kunhan päästään öyhöttämään.
Kertokaapa miten rajoitukset auttavat vanhuksia?
86
<50
Vastaukset
Kuinkas teillä öyhöttäjillä nyt on noussut huoli vanhusten katsomisista kun ette niitä aiemmminkaan ole käynyt hoitolaitoksissa katsomassa?
- Anonyymi
Vastaukseksi tuohon, itse olen ollut vapaaehtoisena sairaala-apulaisena osastolla pitkään, mitäs sinä olet tehnyt?
Öyhöttäjät eivät tiedä olevansa öyhöttäjiä, ainoastaan tunneihmiset öyhöttävät. Järki-ihmiset eivät kykene öyhöttämiseen. Alempana löytyy hyvä esimerkki tunneihmisistä, kohdasta sä et tiedä musta mitään.
- Anonyymi
Jascal kirjoitti:
Öyhöttäjät eivät tiedä olevansa öyhöttäjiä, ainoastaan tunneihmiset öyhöttävät. Järki-ihmiset eivät kykene öyhöttämiseen. Alempana löytyy hyvä esimerkki tunneihmisistä, kohdasta sä et tiedä musta mitään.
Maailma olis kylmä ja epäempaattinen paikka ilman tunneihmisiä. Ilman tunneihmisiä ei toisista pidettäisi edes huolta.
Anonyymi kirjoitti:
Maailma olis kylmä ja epäempaattinen paikka ilman tunneihmisiä. Ilman tunneihmisiä ei toisista pidettäisi edes huolta.
Pidettäisiin, tunneihminen ennemmin räjäyttää maailmankaikkeuden. Positiivisesti tunneihminen on empaattinen, negatiivisesti kolmas maailmansota. Vielä jos on yhtään impulsiivinen niin sehän painaa menemään tuhoten.
- Anonyymi
Olisiko mielestäsi sitten parempi päästää virus riehumaan hoivakodeissa ymv, jotta yhä useampi vanhus päättäisi päivänsä aikataulusta etuajassa?
- Anonyymi
Onko parempi jättää ihmiset makaamaan ja kuolemaan yksin?
- Anonyymi
Ikävä kyllä nykyään on monia vanhuksia jotka haluaisivat päättää päivänsä "etuajassa", koska heidän olemisensa ei enää ole elämää. Vuosiakin makaavat jossain vaipoissa, ainoa kontakti on hoitaja jolta ei saa mitään muuta kuin minimin.
Anonyymi kirjoitti:
Ikävä kyllä nykyään on monia vanhuksia jotka haluaisivat päättää päivänsä "etuajassa", koska heidän olemisensa ei enää ole elämää. Vuosiakin makaavat jossain vaipoissa, ainoa kontakti on hoitaja jolta ei saa mitään muuta kuin minimin.
Puolison täti oli sellainen.. nyt jo edesmennyt. Jotenkin olisi armollisempaa vaikka "unohtaa" joku unilääkepurkki huoneeseen..
- Anonyymi
Ei harmiksen tapaisia öyhöttäjiä kiinnosta pätkääkään muiden hyvinvointi, todennäköisesti tyyppi ei menisi edes auttamaan kaatunutta mummoa pystyyn. Joka puolella maailmaa vanhat ihmiset ovat nykyään yksinäisempiä kuin ikinä, Espanjassa ovat hylänneet heitä sänkyihinsäkin kuolemaan koronan takia, eikä varmaan ole ainoa paikka. Sellaista nämä öyhöttäjät tännekin haluaisivat ilmeisesti.
- Anonyymi
Ja sinulla on aito huoli muista? Pah! Yrität vain vedota heikompiin ihmisiin jotta rajoitukset saataisiin auki, koska haluat itse vapautesi takaisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinulla on aito huoli muista? Pah! Yrität vain vedota heikompiin ihmisiin jotta rajoitukset saataisiin auki, koska haluat itse vapautesi takaisin.
Väärin, kaikki eivät ole itsekkäitä paskiaisia niinkuin teikäläiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haista kuule pas ka, et tiedä minusta mtään ja mitä olen tehnyt riskiryhmäläisten suojelemiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsekästä on vaatia paikkoja esim. kouluja auki vain jotta tietyt ihmiset altistaisivat itsensä ja kaikki saisi joukkosuojaa. Helppohan seon huudella jos itse voi pysyä kotona.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haista kuule pas ka, et tiedä minusta mtään ja mitä olen tehnyt riskiryhmäläisten suojelemiseksi.
Kyllä sen tietää, et mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä? Kerropa mistä tiedät?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin tiedän noista jutuistasi sen ettet itse tee yhtään mitään kenenkään eteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi olet niin itsekäs etkä tee mitään kenekään kuin itsesi vuoksi häh?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedoksi sinule että minulle ei ala kukaan ryttyilemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EIkä varsinkaan idiootit sinkkupalstalaiset!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Reps, ätmillä meni pikkarit vakoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Reps, ätmillä meni pikkarit vakoon.
En ole ätmi. Hahaa, siinä nähtiin ettet tiedä mitään :D
- Anonyymi
Omat vanhempanihan ovat jo edesmenneitä eli ei tarvi heistä olla huolissaan..Mutta jos olisivat elossa ja jossain hoitokodissa niin olisi kauhea ajatus, että kuolisivat siellä yksin..Tai no mitä minä tässä jeesustelen, isäni kuoli yksin kotiin enkä ollut paikalla..mutta se oli käynyt nopeasti. Enkä ehtinyt myöskään ajoissa sairaalaan kun äitini kuoli mutta olin käynyt kuitenkin päivittäin viikon verran siellä.
-pihis-- Anonyymi
Niinpä.
Itse arvostan enemmän elämän laatua kuin väkisin venytettyä pituutta.
xLiner
- Anonyymi
Esimerkiksi hoitajat kyllä tietävät että pahimpia valittajia ovat ne jotka tekevät omaistensa eteen vähiten, kun taas ne ihmiset jotka oikeasti välittävät eivät myöskään valita.
- Anonyymi
No ilmankos täällä palstalla on niin paljon näistä rajoituksista valittavia ja tästä nykyelämästä.
- Anonyymi
Kun vanhukset eristettiin huoneisiinsa, harhat alkoivat parissa päivässä – hoitaja kertoo koronaeristyksen karuista seurauksista Belgiassa:
https://yle.fi/uutiset/3-11319931
Kaikki kohuhoivakodissa koronaan kuolleiden lapset eivät ymmärrä henkilökunnan syyllistämistä: ”Haukut eivät koko totuus”
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/4f4e7b4c-94e8-4633-9869-2240e4744fcb
Ajateltavaa öyhöttäjille.
Monelle lemmikit ovat rakkaampia kuin omat lähimmäiset. Lemmikeille suodaan vapautus kärsimyksistä mutta rakkaitten ihmisten pitäisi kitua viimeiseen elävään soluun saakka sairaalan koneissa tai vanhustenhoidon eristyskopeissa.
xLiner- Anonyymi
Kun olen sairaalassa ollut töissä niin kyllä siellä näki paljon tyyppejä jotka kerran, pari vuodessa kävivät mummoaan tms. katsomassa pari minuuttia, harvassa olivat sellaiset jotka kävivät edes viikottain. Jotenkin tuntuu että öyhöttäjät ovat sen verran avuttomia että valtion pitäisi heitä hyysätä joka asiassa, eikä osata tai välitetä tehdä yhtään mitään itse.
Haluttaa jatkaa tuota viimeisen kappaleen ajatusta vähän pidemmälle.
"Monelle lemmikit ovat rakkaampia kuin omat lähimmäiset. Lemmikeille suodaan vapautus kärsimyksistä mutta rakkaitten ihmisten pitäisi kitua viimeiseen elävään soluun saakka sairaalan koneissa tai vanhustenhoidon eristyskopeissa."
Usein tuntuu siltä, että ne omaiset ovat niitä joiden itsekkyyden vuoksi sairaan /vanhuksen elinaikaa keinotekoisesti jatketaan. Kärsijä kärsii pidempään, mutta omaiset ovat tyytyväisiä kun kaikki mahdolliset lääketieteelliset temput saatiin kärsijälle ruinattua.Anonyymi kirjoitti:
Kun olen sairaalassa ollut töissä niin kyllä siellä näki paljon tyyppejä jotka kerran, pari vuodessa kävivät mummoaan tms. katsomassa pari minuuttia, harvassa olivat sellaiset jotka kävivät edes viikottain. Jotenkin tuntuu että öyhöttäjät ovat sen verran avuttomia että valtion pitäisi heitä hyysätä joka asiassa, eikä osata tai välitetä tehdä yhtään mitään itse.
Onko se katsottavana oleminen niin tärkeää..? Ajattelen asiaa nyt siis omasta näkökulmastani siten, että itse olisin laitoshoidossa..
Tjoo, totta tuokin on että aiheuttaa ahdistusta monille varmaan ne eritystoimet mutta eipä se ruotsinkaan linja kovin inhimillinen ole:
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006487065.html?ref=rss
"Ruotsalaislääkärit kertovat lehdelle valinnoista, jotka saavat hoitajat itkemään – ”Pakko antaa ihmisten kuolla silmiemme edessä”"- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Tjoo, totta tuokin on että aiheuttaa ahdistusta monille varmaan ne eritystoimet mutta eipä se ruotsinkaan linja kovin inhimillinen ole:
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006487065.html?ref=rss
"Ruotsalaislääkärit kertovat lehdelle valinnoista, jotka saavat hoitajat itkemään – ”Pakko antaa ihmisten kuolla silmiemme edessä”"”Pakko antaa ihmisten kuolla silmiemme edessä”"
Ovat sentään paikalla, toisin kuin helsinkiläisessä saattokodissa. Mitäpä sitä kuolevan elämää turhaa pitkittämään. Yhtälailla täällä Suomessa jätetään nyt ja jätettiin myös ennen tätä kriisiä hoitamatta ne joille hoidosta ei uskota olevan enää apua.
xLiner Anonyymi kirjoitti:
”Pakko antaa ihmisten kuolla silmiemme edessä”"
Ovat sentään paikalla, toisin kuin helsinkiläisessä saattokodissa. Mitäpä sitä kuolevan elämää turhaa pitkittämään. Yhtälailla täällä Suomessa jätetään nyt ja jätettiin myös ennen tätä kriisiä hoitamatta ne joille hoidosta ei uskota olevan enää apua.
xLinerTuossapa olikin kyse juuri siitä että hoidosta olisi apua mutta sitä ei voida antaa kun ei ole tehohoitpaikkoja riittävästi ruotsin mallilla, ne ihmiset selviäisivät jos paikan saisivat ja sehän hoitajia itkettää.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Tuossapa olikin kyse juuri siitä että hoidosta olisi apua mutta sitä ei voida antaa kun ei ole tehohoitpaikkoja riittävästi ruotsin mallilla, ne ihmiset selviäisivät jos paikan saisivat ja sehän hoitajia itkettää.
Itku ja paha mieli on niin han inhimillistä. Sä olet aina pelästynyt toisten tunteita. Noissa hommissa on henkisesti rankkaa välillä, se kuuluu ammattiin. On asioita jotka vaan pitää hyväksyä vaikka se pahalta tuntuukin. Ihmisiä kuolee eikä edes hyvinvointivaltiossa voida hoitaa kaikkia kaikissa tilanteissa.
Tuossa tekstissä kerrottiin että tehohoitoa on rajattu yli 70- vuotiaita joilla jokin sisäelin on jo lakannut toimimasta. Oletettavaa siis, että tällainen potilas ei pystyisi jatkossakaan hengissä ilman konetta, jos sattuu pysymään hengissä tehohoitojaksosta.
Pakko niitä rajoja on johonkin vetää. Kylmää touhua, mutta muutakaan mahdollisuutta ei ole, yhteiskunnan täytyy pyöriä. Tuo on ihan arkipäivää ilman tätä kriisiäkin. Passiivista eutanasiaa. Munkin lähimmäisiäni on kuollut sellaiseen. Joskus hoitojen jatkaminen on pelkkää kidutusta tai täysin turhaa yhteiskunnan varojen haaskausta. Kaikki me kuollaan joskus.
xLiner
- Anonyymi
Itse en käy julkisilla paikoilla ennen kuin rokote on valmiina. Ei haittaa yhtään. Mitä enemmän eristystä, sen parempi.
- Anonyymi
Suurin osa ihmisistä haluaa purkaa rajoitukset vain siksi että pääsevät itsekkäästi elämään sitä omaa elämäänsä normaaliin tapaan. Eivät kestä yksin omien ajatustensa kanssa. Siksi ne touhottavat joka paikkaan normaaliarjessa, koko ajan kiirettä, tekemistä ja ystäviä. Ammattilaisten mukaan tyytyväisimpiä ovat nyt ne jotka osaavat hallita tunteitaan. Nyt kysytään sitä kenen pää kestää, yllättävää kyllä, todellisessa kriisissä ne ei yleensä ole ne vahvimmalta vaikuttavat.
- Anonyymi
Et taida sinäkään välittää siitä että monet vanhukset makaavat hylättyinä, taitaa olla porvareiden perseen nuoleminen tärkeämpää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et taida sinäkään välittää siitä että monet vanhukset makaavat hylättyinä, taitaa olla porvareiden perseen nuoleminen tärkeämpää.
Minä välitän enimmäkseen vain omista läheisistäni, ystävistä ja itsestäni.
Ne rajoitukset auttavat enemmän, ne vanhukset saa nyt enemmän huomioo kun jokainen vanhus yritetään tavoittaa ja kysyä onko kaikki hyvin..
Pitäisi vielä enemmän yrittää.
https://yle.fi/uutiset/3-11276033
Annoin naapurin mummille maitoa kun 24 l maitoa tuli kuljetuksessa seuraavan päivän maitoja. Onneksi toivat toiset 24 ja sit niitä oli 48 litraa(eikä huolinut takaisin) ja soittelin sukulaisia läpi ja olin maito kuski 6 talouteen. Kummin tässä lähellä olijoille.
Eikä mennyt maidot roskiin.Tai no pikku kunnista ainakin hensingistäkin luin että yritetään jokainen ikäihmisen tavoittaa joten.
- Anonyymi
Se että olet antanut naapurin mummolle maitoa ei paljonkaan vuodepotilaita auta jotka makaavat jossain osastoilla tai kotihoidon varassa.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Tai no pikku kunnista ainakin hensingistäkin luin että yritetään jokainen ikäihmisen tavoittaa joten.
Luuletkos että jos joku soittelee jotain neuvoja auttaa, kun ei ennenkään ole ollut riittävästi väkeä käymään ihmisten luona tarpeeksi.
Anonyymi kirjoitti:
Luuletkos että jos joku soittelee jotain neuvoja auttaa, kun ei ennenkään ole ollut riittävästi väkeä käymään ihmisten luona tarpeeksi.
Kyllä ihmiset on siirtynyt tätä myöten toisiin hommiin sosiaaleja on muuallakin siirretty kun muut paikat ei ole auki ja ilmaisia ruokakuljetuksia harraste toiminnat tekee yms.
On sitten eri asia tekeekö joku kunta liian vähän se jää mysteeriksi.Anonyymi kirjoitti:
Olin soittanut sosiaalityön tekijälle oli siirretty toisiin hommiin.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Olin soittanut sosiaalityön tekijälle oli siirretty toisiin hommiin.
Tuollainen ei paljon haittaa jos katson jonkin "tyttö-elokuvan" välissä kun katson aika paljon elokuvia muutenkin :D
Anonyymi kirjoitti:
Hoitajia perehdyttetään.
https://areena.yle.fi/1-50474544?utm_medium=social&utm_campaign=areena-ios-share
Eikö edes vapaaehtoisia ainakaan vielä ole pyydetty mutta aiemmassa hoitotyössä olleet on kutsuttu töihin
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/lomautettu-maisa-torppa-vastasi-somessa-tulleeseen-kritiikkiin-aikoo-palata-lahihoitajaksi/7800042Anonyymi kirjoitti:
Tuollainen ei paljon haittaa jos katson jonkin "tyttö-elokuvan" välissä kun katson aika paljon elokuvia muutenkin :D
Kannattaa muistaa kuitenkin naapurin mummolta saako se apuja .
valtakunta kirjoitti:
Kannattaa muistaa kuitenkin naapurin mummolta saako se apuja .
Niin kysyä ainakin🙄
Jäi se sana kesken.Anonyymi kirjoitti:
Katsoin viimeksi jumanjin uusimman.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Kyllä ihmiset on siirtynyt tätä myöten toisiin hommiin sosiaaleja on muuallakin siirretty kun muut paikat ei ole auki ja ilmaisia ruokakuljetuksia harraste toiminnat tekee yms.
On sitten eri asia tekeekö joku kunta liian vähän se jää mysteeriksi.Ei se ole mikään mysteeri vaan vastaus on että ei tehdä tarpeeksi.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Hoitajia perehdyttetään.
https://areena.yle.fi/1-50474544?utm_medium=social&utm_campaign=areena-ios-share
Eikö edes vapaaehtoisia ainakaan vielä ole pyydetty mutta aiemmassa hoitotyössä olleet on kutsuttu töihin
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/lomautettu-maisa-torppa-vastasi-somessa-tulleeseen-kritiikkiin-aikoo-palata-lahihoitajaksi/7800042Voi vittu oikein Maisa Torppa. Mutta joo, hoitoalalla joka puolella on henkilöstöpulaa, tai siis että ei haluta palkata tarpeeksi väkeä, eikä yksinkertaisesti ole väkeä tekemään tarpeeksi.
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ole mikään mysteeri vaan vastaus on että ei tehdä tarpeeksi.
Ei ihmiset pelastu , jos sairaus iskee joten on ymmärrettävä tilanne.
- Anonyymi
Hoitokodit vuodeosastot ym ovat oma lukunsa, mutta enemmän hiolestuttaa se että vielä perusterveet, toimeliaat yli 7kymppiset eivät pääse harrastuksiinsa. Heitä kehotetaan hakemaan apua ostoksille ym. Tällä tavalla rekrytoidaan lisää vanhuksia hoitokoteihin, jos tilanne pysyy pitkään tällaisena. Ikäihmisiltä häviää se viimeisenkin omatoimisuus ja pian ollaan koti- ym avun piirissä. Lyhytnäköistä pitemmän päälle tämä eristys.
Kaikkia eristystoimia ei voida purkaa ehkä koskaan:
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/us/496ddc10-5b14-4bab-91ad-73a6441c043a?ref=ampparit:6506- Anonyymi
Eikös tuo tarkoittaisi myöskin sitä, ettei rokotteet tehoa?
Eikös tuo tarkoittaisi myöskin sitä, ettei rokotteet tehoa?
xLinerSe vähän tuli mullakin mieleen mutta voihan se olla että vasta-aine on rokotettavissa mutta elimistö itsessään ei sitä osaa tehdä sairauden myötä. Mutta onhan sekin mahdollista ettei mitään kunnollista rokotetta keksitäkään vuosiin. Sitten ollaan kusessa kun sitäkäänhän ei oikein tiedetä mitä pysyviä vaurioita jää jo ekasta sairastelukerrasta ja miten ne vaikuttaa jos tulee vielä uudestaan tauti päälle, varsinkin kun se jo tiedetään että voi aiheuttaa aivohalvauksia ja muuta inhaa myös. Ajatteles vaikka tilanne että korona tulisi joka talvi niin kuin influenssat nyt, pitäisi sitten jatkuvasti ainakin jollain tavalla rajoitella. Auringonvalonhan on todettu tappavan virusta, kesä ehkä voitaisiin olla vähän vapaammin, kaikkiin asuntoihin ja julkisiin tiloihin tulisi jatkossa vain uv-valoja :
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/amerikkalaistutkijat-uskovat-auringonvalon-vahingoittavan-koronavirusta-tuntuu-tappavan-viruksen-niin-pinnoilta-kuin-ilmastakin/7799824#gs.4gjvpn- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Se vähän tuli mullakin mieleen mutta voihan se olla että vasta-aine on rokotettavissa mutta elimistö itsessään ei sitä osaa tehdä sairauden myötä. Mutta onhan sekin mahdollista ettei mitään kunnollista rokotetta keksitäkään vuosiin. Sitten ollaan kusessa kun sitäkäänhän ei oikein tiedetä mitä pysyviä vaurioita jää jo ekasta sairastelukerrasta ja miten ne vaikuttaa jos tulee vielä uudestaan tauti päälle, varsinkin kun se jo tiedetään että voi aiheuttaa aivohalvauksia ja muuta inhaa myös. Ajatteles vaikka tilanne että korona tulisi joka talvi niin kuin influenssat nyt, pitäisi sitten jatkuvasti ainakin jollain tavalla rajoitella. Auringonvalonhan on todettu tappavan virusta, kesä ehkä voitaisiin olla vähän vapaammin, kaikkiin asuntoihin ja julkisiin tiloihin tulisi jatkossa vain uv-valoja :
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/amerikkalaistutkijat-uskovat-auringonvalon-vahingoittavan-koronavirusta-tuntuu-tappavan-viruksen-niin-pinnoilta-kuin-ilmastakin/7799824#gs.4gjvpnMä jo ajattelin että linkkasit Trumpetin viimeisen töräyksen..
"UV-säteily on myös mutageenista eli geenivaurioita aiheuttavaa, mikä johtaa ihmisillä ihon rypistymiseen vuosikymmenten saatossa sekä toisinaan myös ihosyöpään. UV-säteily haurastuttaa myös monia materiaaleja." Wikipediasta.
Suomen kesä ei ole mikään pelastus säiden puolesta.
Tämä ei taatusti tule olemaan ainoa vaarallinen kulkutauti. Ehkä tämä on uusi normaali, ei ole enää turvallista missään. Kohta me tähänkin totutaan ja tilanne hyväksytään, elämä on...
xLiner Harmaaritari kirjoitti:
Se vähän tuli mullakin mieleen mutta voihan se olla että vasta-aine on rokotettavissa mutta elimistö itsessään ei sitä osaa tehdä sairauden myötä. Mutta onhan sekin mahdollista ettei mitään kunnollista rokotetta keksitäkään vuosiin. Sitten ollaan kusessa kun sitäkäänhän ei oikein tiedetä mitä pysyviä vaurioita jää jo ekasta sairastelukerrasta ja miten ne vaikuttaa jos tulee vielä uudestaan tauti päälle, varsinkin kun se jo tiedetään että voi aiheuttaa aivohalvauksia ja muuta inhaa myös. Ajatteles vaikka tilanne että korona tulisi joka talvi niin kuin influenssat nyt, pitäisi sitten jatkuvasti ainakin jollain tavalla rajoitella. Auringonvalonhan on todettu tappavan virusta, kesä ehkä voitaisiin olla vähän vapaammin, kaikkiin asuntoihin ja julkisiin tiloihin tulisi jatkossa vain uv-valoja :
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/amerikkalaistutkijat-uskovat-auringonvalon-vahingoittavan-koronavirusta-tuntuu-tappavan-viruksen-niin-pinnoilta-kuin-ilmastakin/7799824#gs.4gjvpnMinä jätän teidät keskustelemaan.tarkoittaisi sitä että verihyytymä yleistyvät muutenkin emme kestä montaa aaltoa se on vain pysäytettävä siten se tukahdutaan.
Anonyymi kirjoitti:
Mä jo ajattelin että linkkasit Trumpetin viimeisen töräyksen..
"UV-säteily on myös mutageenista eli geenivaurioita aiheuttavaa, mikä johtaa ihmisillä ihon rypistymiseen vuosikymmenten saatossa sekä toisinaan myös ihosyöpään. UV-säteily haurastuttaa myös monia materiaaleja." Wikipediasta.
Suomen kesä ei ole mikään pelastus säiden puolesta.
Tämä ei taatusti tule olemaan ainoa vaarallinen kulkutauti. Ehkä tämä on uusi normaali, ei ole enää turvallista missään. Kohta me tähänkin totutaan ja tilanne hyväksytään, elämä on...
xLinerNo ei varmaan joo tule olemaan ainoa, nämä vaan taitaa lisääntyä pikkuhiljaa.
Mutta joo, pitäisikö alkaa sitten järjestämään yhteiskuntaa uudestaan, vaikka niin että asutettaisiin vanhukset omiin kyliinsä, rakannettaisiin tai otettaisiin jo olemassaolevia kuntia vanhusten käyttöön niin kaikki asukkaat eritetyllä alueella olisivat yli 70-vuotiaita ja siellä olisi sitten heille kaikki palvelut ja terveydenhoito olemassa. Hoitajat ja lääkärit tulisivat ja menisivät alueelle karanteenin kautta vaikka puolen vuoden komennuksille. Sukulaiskontataktit heillä sitten kyllä vähenisivät väkisin mutta se olisi se hinta mitä siitä jouduttaisiin maksamaan.- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
No ei varmaan joo tule olemaan ainoa, nämä vaan taitaa lisääntyä pikkuhiljaa.
Mutta joo, pitäisikö alkaa sitten järjestämään yhteiskuntaa uudestaan, vaikka niin että asutettaisiin vanhukset omiin kyliinsä, rakannettaisiin tai otettaisiin jo olemassaolevia kuntia vanhusten käyttöön niin kaikki asukkaat eritetyllä alueella olisivat yli 70-vuotiaita ja siellä olisi sitten heille kaikki palvelut ja terveydenhoito olemassa. Hoitajat ja lääkärit tulisivat ja menisivät alueelle karanteenin kautta vaikka puolen vuoden komennuksille. Sukulaiskontataktit heillä sitten kyllä vähenisivät väkisin mutta se olisi se hinta mitä siitä jouduttaisiin maksamaan.Menisitkö sinä perheellisenä tai yksinhuoltajana töihin puoleksi vuodeksi eristykseen Vanhalaan ja jättäisit perheesi rajan taakse? Tai antaisit viedä pakolla omat lähimmäisesi sinne keskitysleirille? Moni ei varmasti suostuisi sellaiseen järjestelyyn.
Jatkossa tilanne palaa entiselleen, ei rajoituksia. Suomi tarvitsee rahaa, muuten ei tulevaisuudessa hoideta valtion puolesta ainuttakaan heikko-osaista.
Menisitkö sinä perheellisenä tai yksinhuoltajana töihin puoleksi vuodeksi eristykseen Vanhalaan ja jättäisit perheesi rajan taakse? Tai antaisit viedä pakolla omat lähimmäisesi sinne keskitysleirille? Moni ei varmasti suostuisi sellaiseen järjestelyyn.
Jatkossa tilanne palaa entiselleen, ei rajoituksia. Suomi tarvitsee rahaa, muuten ei tulevaisuudessa hoideta valtion puolesta ainuttakaan heikko-osaista.
xLinerTietenkään kaikki eivät menisi mutta sinkuille voisi olla ihna houktteleva työpaikka, vaikka raha voisi toimia kannustimena kun monessa kohtaa myös syntyisi säästöä kun potilaat olisivat keskistetysti paikalla.
Joo, moni ei suostuisi mutta moni myös varmaan suostuisi kun tietäisi pääsevänsänsä turvalliseen paikkaan ja siellä olisi sitten ikätovereita seurana. Alueen sisällähän ei mitään rajoituksia tarvittaisi kun olisi virusvapaa alue. Sitten jos joku sieltä käy vaikka sukuloimassa siinä nnoudatettaisiin sitten karanteenia kun palaa alueelle.
Ne jotka ei sitten tuommoiseen haluaisi voisivat valita elämän rajoitusvapaalla alueella nuoremman väestön keskuudessa, ottaisivat vaan sitten riskin tartunnasta.
Joo, tuommoista kannattaisi kyllä minusta miettiä ratkaisuna, muualla yhteiskunnassa ei sitten karanteeneja ja rajoituksia tarvittaisi kun olisi nuo koronavapaat alueet.- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/amerikkalaistutkijat-uskovat-auringonvalon-vahingoittavan-koronavirusta-tuntuu-tappavan-viruksen-niin-pinnoilta-kuin-ilmastakin/7799824#gs.4gjvpn"Se vähän tuli mullakin mieleen mutta voihan se olla että vasta-aine on rokotettavissa mutta elimistö itsessään ei sitä osaa tehdä sairauden myötä. "
Eihän rokotteessa vasta-aineita anneta vaan heikennettyä virusta jotta elimistö itse muodostaa ne vasta-aineet. Jos nyt ymmärsin oikein tuon kohdan kommentistasi. Eli ei kai se rokotekaan toimi jos elimistö ei muodosta vasta-aineita pitkäksi aikaa. - Anonyymi
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkijat-pelkaavat-koronarokotteen-kehittamisen-epaonnistuvan-vaihtoehto-kuulostaa-puistattavalta/7801728
"...terveystieteen professori David Nabarro toteaa, että maailma saattaa olla siinä tilanteessa, että on vain opittava elämään jatkuvan COVID-19-uhkakuvan kanssa."
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkijat-pelkaavat-koronarokotteen-kehittamisen-epaonnistuvan-vaihtoehto-kuulostaa-puistattavalta/7801728
"...terveystieteen professori David Nabarro toteaa, että maailma saattaa olla siinä tilanteessa, että on vain opittava elämään jatkuvan COVID-19-uhkakuvan kanssa."
xLiner"Todistusaineisto on antanut viitteitä siitä, että koronaviruksen vastainen immuniteetti hälvenee nopeasti. "
Mutta jos kuitenkin vasta-aineita muodostuu joksikin aikaa, niin eikö niitä vasta-aineita voisi sitten käyttää ihmisten hoitamiseen? Voiko niitä jotenkin kerätä talteen parantuneilta ja antaa potilaalle? Ja onhan edelleen vaihtoehtona kehittää joku muu hyvä lääke. Silloin ei tarvis pelätä vakavaa tautia. Nythän ne muuten kokeilee jo nikotiinia kun epäilevät että jokin suojaa tupakoijia vakavalta taudilta. Uskon että jotain löydetään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Todistusaineisto on antanut viitteitä siitä, että koronaviruksen vastainen immuniteetti hälvenee nopeasti. "
Mutta jos kuitenkin vasta-aineita muodostuu joksikin aikaa, niin eikö niitä vasta-aineita voisi sitten käyttää ihmisten hoitamiseen? Voiko niitä jotenkin kerätä talteen parantuneilta ja antaa potilaalle? Ja onhan edelleen vaihtoehtona kehittää joku muu hyvä lääke. Silloin ei tarvis pelätä vakavaa tautia. Nythän ne muuten kokeilee jo nikotiinia kun epäilevät että jokin suojaa tupakoijia vakavalta taudilta. Uskon että jotain löydetään.Onko sulla linkkiä tuohon nikotiini-kokeiluun? Muuten en usko...
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sulla linkkiä tuohon nikotiini-kokeiluun? Muuten en usko...
xLinerhttps://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkijat-haluavat-antaa-nikotiinilaastareita-koronapotilaille-ja-etulinjan-tyontekijoille-ranskassa-epailevat-etta-nikotiini-voi-suojata-virukselta/7798332#gs.4j546e
Tässä ainakin jotain aiheesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkijat-haluavat-antaa-nikotiinilaastareita-koronapotilaille-ja-etulinjan-tyontekijoille-ranskassa-epailevat-etta-nikotiini-voi-suojata-virukselta/7798332#gs.4j546e
Tässä ainakin jotain aiheesta.Entä jos onkin niin että tupakoijan keuhkoihin se virus ei pääse kunnolla kun siellä on tervaa ja ties mitä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkijat-haluavat-antaa-nikotiinilaastareita-koronapotilaille-ja-etulinjan-tyontekijoille-ranskassa-epailevat-etta-nikotiini-voi-suojata-virukselta/7798332#gs.4j546e
Tässä ainakin jotain aiheesta.Kiitti linkistä. Mielenkiintoista.. tosin voi olla aikamoista hakuammuntaakin, kun käännetään kaikki kivet keinoja etsiessä.
xLiner
- Anonyymi
On se kyllä kumma kun jotkut eivät ymmärrä niinkään yksinkertaista asiaa että rajoitukset, leikkaukset yms. aina satuttavat eniten huono-osaisia. Eli tässä tapauksessa niitä ihmisiä jotka joutuvat olemaan täysin muiden varassa.
- Anonyymi
Millä tavalla tässä koronassa on nyt huono-osaiset kärsineet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä tavalla tässä koronassa on nyt huono-osaiset kärsineet?
Vaikkapa hoivakotien vanhukset, joilta on viety oikeudet tavata perhettään ja ystäviään.
Vammaisilta loppuivat kuntoutukset.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikkapa hoivakotien vanhukset, joilta on viety oikeudet tavata perhettään ja ystäviään.
Vammaisilta loppuivat kuntoutukset.
xLinerEli sinä sallisit sinne vierailut ja mahdollisuuden että korona alkaa levitä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sinä sallisit sinne vierailut ja mahdollisuuden että korona alkaa levitä?
Leviäähän se näköjään muutenkin. Olisi ainakin laadukkaampi loppuelämä läheisten ympäröimänä.
Oletko käynyt hoitolaitoksissa? Niissä joissa minä olen vieraillut, on ollut käsidesit oven pielissä. Hengityssuojain lisäksi, niin aika turvallista olisi käydä tapaamassa riskiryhmäläisiä. Uskon että jatkossa vierailut taas sallitaan, kun ensipaniikista selvitään ja suojainvarastot saadaan täytettyä.
xLiner
Sehän riippuu täysin siitä vanhuksesta. Kaikilla vanhuksilla ei välttämättä ole sukulaisia elossa. Joillakin joilla on on käviöitä runsaasti, toisen sukulaiset eivät välitä tai eivät ole olleet väleissä vuosiin. Sisaruksetkin voivat riitaantua niin ettei enää yhteyttä pidetä. Kaukainen sukulainen ei välttämättä edes tiedä vanhuksen olemassaolosta tai heillä ei ole ikinä kehittynyt siteitä toisiin. Jotkut sukulaisista saattaa asua 300-600km päässä, sieltä ei varmasti joka viikko vierailulle ennätä, etäisyys saattaa olla vieläkin pidempi.
Millä tavalla se hyödyttää joitain vanhuksia, no sillä tavalla ettei heidän tarvitse katsellessa niitä ahneita sukulaisiaan jotka oikeasti käyvät vain perinnön takia. 😋 Lapsen lapsen lapselle tms. voi olla traumaattinen kokemus käydä kun eihän se vanhus tunne saati muista.
Yksinäiset terveet vanhukset laitetaan keskenään pelaamaan maijaa ja bingoa, mikäli vetreyttä löytyy niin tanssimaan vaikka sambaa. Viriketoimintaa ja seuraa toisistaan pitää järjestää jos sukua ei ole tai he eivät käy.Harrastuksiin ei pääse? Hyvin pääsee jos on Eslan potkupyörä, ei se ulkona käyminen ja asfaltilla potkiminen ainakaan Uudellamaalla ole estetty/kielletty.
- Anonyymi
Jascal kirjoitti:
Harrastuksiin ei pääse? Hyvin pääsee jos on Eslan potkupyörä, ei se ulkona käyminen ja asfaltilla potkiminen ainakaan Uudellamaalla ole estetty/kielletty.
Hyvän makuinen tulee minttu-teestä ja jotain karamelleja vielä sokeriksi sulamaan kuppiin :D
Anonyymi kirjoitti:
Hyvän makuinen tulee minttu-teestä ja jotain karamelleja vielä sokeriksi sulamaan kuppiin :D
Kuulostaa hyvältä, tänne yksi minttu. Minttu-tee siis. Ne papat jotka yksi aamupäivä näin niin eivät siinä vauhdissa ehdi teetä nauttimaan.
- Anonyymi
Niin siis pitäisi järjestää kaikenlaista, mutta näin ei ole.
- Anonyymi
Kyllä nyt pitäisi laittaa vastuuseen nämä reissaajat
- Anonyymi
Miksi? Matkustelu on kansalaisoikeus.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi? Matkustelu on kansalaisoikeus.
xLinerInterpol sekä FSB :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Interpol sekä FSB :D
FSB´on venäjän tidustelupalvelu.
Itse olen aika iloinen kun sain kosmetiikkatytöiltä neuvoja kasvonhoitoon :D
kuolevat hitaammin....eli ei juurikaan
- Anonyymi
Mikä käsitys teillä on ettei elämästä voi nauttia hyvin vanhana? Ei vanhakaan ihminen halua kuolla, tiedän kyllä itsekin sellaisia. Itse olen aina ollut suht yksinäinen, ollut kuukausiakin näkemättä ketään tuttuja. Osa palstalaisista taitaa olla niin läheisriipuvaisia että niille on kauhea ajatus että joku on yksin joskus.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2055857- 1691681
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)661507- 691048
- 98949
Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?6887Lieksa missä syy?
Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte124857Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy192808En olisi uskonut et
Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.66779- 76771