Porissa eroamassa

Anonyymi

Miten mahtaa porukka reagoida, kun nyt on muutamia nuoria suunnittelemassa lähtöä lahkosta. Yhessä illanvietossa tuli aika ronskia puhetta ja nyt ne hemmetin nuoret on saamassa muita mukaansa. Surullista, siellä oli näitä netin vääriä totuuksia levittävien sivujen osoitteita nuoret lähetellyt toisillensa. Nyt siellä sitten kuohuu oikein pahasti, yks nuori sano mulle, että miten mä voin olla mukana. Kamalaa jos nyt tulee joku ero-aalto, nuorilla olisi hyvä elämä edessä kun vain jaksaisivat uskoa jumalaan. En tiedä oikein, taidan kertoa näiden nuorien nimet eteenpäin, olisi hyvä jos raamatun valossa oikein tutkittaisiin näitä asioita. Ura totuudessa on kaikkein tärkeintä ja palvelus!!!

81

606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Katsotaan miten käy. Ilmoittele jos erot toteutuvat. Jokainen tekee omat ratkaisunsa, ja niin sen pitääkin mennä. Ei kannata mitään kertoa eteenpäin. Jos uskoo että Vartiotornin opit ovat enemmän totta kuin netistä löytyvät perustellutkin näkökulmat niin sitten kannattaa olla mukana.

    • Nykynuoret ovat fiksua porukkaa, niitä ei epäjumalilla huijata.

    • Anonyymi

      "Yhdessä illanvietossa" koronarajoitusten aikana? Jepjep.

    • Jos eroaa Jehovan todistajista niin ei se sama ole kuin lakata uskomasta Jeesukseen ja Jumalaan. Pyhä Henki johdattaa jokaisen hengelliseen kotiinsa.

      Jehovan todistajien opissa ja käytännössä on vakavia puutteita ja virheitä, ja hyvin yksipuolinen Raamatun tulkinta.

      Hyvää on usko Raamattuun ja se että vaaditaan kääntyneiltä myös käskyjen noudattamista, ei olla muotouskovaisia, miksi se taas menee kuitenkin lahkolaisuuden takia. Niinkuin monissa muissakin seurakunnissa usein.

      • Anonyymi

        Niin se on.
        Jyvät erotellaan akanoista. Akanat jää vartiotorni eksytykseen. Jyvät huomaavat että Jeesus ei ole missään kultissa.
        Jeesus on sydämen uskossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se on.
        Jyvät erotellaan akanoista. Akanat jää vartiotorni eksytykseen. Jyvät huomaavat että Jeesus ei ole missään kultissa.
        Jeesus on sydämen uskossa.

        Ei ole mitään jyviä ja akanoita. Pelkkää elitististä hihhuli-soopaa, kuvitellaan taas että että ITSE ollaan niitä jyviä ja kuulutaan johkin erityisasemassa olevaan joukkoon joka pelastuu. Muut eivät. Ällöttävää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään jyviä ja akanoita. Pelkkää elitististä hihhuli-soopaa, kuvitellaan taas että että ITSE ollaan niitä jyviä ja kuulutaan johkin erityisasemassa olevaan joukkoon joka pelastuu. Muut eivät. Ällöttävää

        Tulet sitten itsekin joskus huomaamaan että kaikki siirtyvät tuonpuoleiseen, kukin omille tasoilleen ja jatkavat siitä kehittymistä eteenpäin. Sillä, uskooko johonkin jeesuksiin tai ei, ei ole asian kanssa minkäänlaista tekemistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulet sitten itsekin joskus huomaamaan että kaikki siirtyvät tuonpuoleiseen, kukin omille tasoilleen ja jatkavat siitä kehittymistä eteenpäin. Sillä, uskooko johonkin jeesuksiin tai ei, ei ole asian kanssa minkäänlaista tekemistä.

        Sillä, uskooko Jeesukseen vai ei, on ratkaiseva merkitys siihen saako ikuisen elämän Jumalan luona vai paikassa jossa on itku ja hammasten kiristys.
        Mitään kehittymistä eteenpäin ei ole. Se on hindujen ja buddhien paholaisen keksintöä.
        Ihminen saa vain kerran ylösnousemuksen ja se on joko taivaaseen tai helvettiin.
        Niin se kuule on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä, uskooko Jeesukseen vai ei, on ratkaiseva merkitys siihen saako ikuisen elämän Jumalan luona vai paikassa jossa on itku ja hammasten kiristys.
        Mitään kehittymistä eteenpäin ei ole. Se on hindujen ja buddhien paholaisen keksintöä.
        Ihminen saa vain kerran ylösnousemuksen ja se on joko taivaaseen tai helvettiin.
        Niin se kuule on.

        Raamatussa sanotaan, että pitää uskoa Jeesukseen pelastuakseen, ja toisessa kohtaa, että jokaiselle maksetaan tekojensa mukaan. Ristiriitainen opus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan, että pitää uskoa Jeesukseen pelastuakseen, ja toisessa kohtaa, että jokaiselle maksetaan tekojensa mukaan. Ristiriitainen opus.

        Ikuisessa elämässä on erilaisia tehtäviä. Vastuullisia ja sitten enemmän vastuullisia
        Miten tässä elämässä olet vastuusi hoitanut, näkyy myös siellä.
        Mitä paremmin, sitä suurempi on tehtäväsi.

        Muistatko Jeesuksen kertomuksen palvelijoista joille annettiin leiviskä hoidettavaksi?
        Yhdellä oli Jeesuksen tullessa 5 leiviskää. Toisella 10. Yksi oli pannut leiviskänsä piiloon.
        Jos vaikka olisit vain vähän korkoa ansainnut, sinut palkittaisiin. Tässä tapauksessa ikuisella elämällä, pelastuksella.
        Selkiskö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikuisessa elämässä on erilaisia tehtäviä. Vastuullisia ja sitten enemmän vastuullisia
        Miten tässä elämässä olet vastuusi hoitanut, näkyy myös siellä.
        Mitä paremmin, sitä suurempi on tehtäväsi.

        Muistatko Jeesuksen kertomuksen palvelijoista joille annettiin leiviskä hoidettavaksi?
        Yhdellä oli Jeesuksen tullessa 5 leiviskää. Toisella 10. Yksi oli pannut leiviskänsä piiloon.
        Jos vaikka olisit vain vähän korkoa ansainnut, sinut palkittaisiin. Tässä tapauksessa ikuisella elämällä, pelastuksella.
        Selkiskö?

        Uskon ja tekojen suhdetta on yritetty sovittaa kuvailemallasi tavalla, eli teot määräisivät vain palkinnon (tai rangaistuksen) suuruuden, mutta jakolinjan pelastuksen ja tuomion välillä muodostaisi usko Jeesukseen.

        Tässä kuitenkin Johanneksen evankeliumin Jeesus asettaa teot elämän ja kuoleman kysymykseksi:

        Joh. 5:28 Älkää ihmetelkö tätä! Tulee aika, jolloin kaikki, jotka lepäävät haudoissaan, kuulevat hänen äänensä.
        29 He nousevat haudoistaan -- hyvää tehneet elämän ylösnousemukseen, pahaa tehneet tuomion ylösnousemukseen.

        Samoin Ilmestyskirjan lopussa elämän kirjaan saadaan nimi tekojen mukaan. Matteuksen evankeliumin Jeesus taas sanoi, että taivasten valtakuntaan pääsee se, joka tekee hänen taivaallisen isänsä tahdon. Tekojen mukaan tuomitseminen esiintyy Raamatussa niin laajalti, ettei sitä voi kuitata pelkästään palkinnon tai rangaistuksen hienosäädöksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulet sitten itsekin joskus huomaamaan että kaikki siirtyvät tuonpuoleiseen, kukin omille tasoilleen ja jatkavat siitä kehittymistä eteenpäin. Sillä, uskooko johonkin jeesuksiin tai ei, ei ole asian kanssa minkäänlaista tekemistä.

        Höpöhöpö. Kukaan ei siirry minnekään tuonpuoleiseen kehittymään miksikään. Olen kuullut tuota puhetta aiemminkin eräältä "tietäjältä". Tuollainen ei ole kuin kunnon vedätystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulet sitten itsekin joskus huomaamaan että kaikki siirtyvät tuonpuoleiseen, kukin omille tasoilleen ja jatkavat siitä kehittymistä eteenpäin. Sillä, uskooko johonkin jeesuksiin tai ei, ei ole asian kanssa minkäänlaista tekemistä.

        Tuonpuoleisessa ovat vain Saatana ja demonit. Kuolleet ovat haudassa tiedottomassa tilassa. Heitä ei ole enää olemassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan, että pitää uskoa Jeesukseen pelastuakseen, ja toisessa kohtaa, että jokaiselle maksetaan tekojensa mukaan. Ristiriitainen opus.

        Niin, ja Jehovan todistajat uskovat kumpaankin asiaan. Ja muutkin. Silti toisia pidetään kristittyinä ja toisia ei. Missä se raja menee?


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Niin, ja Jehovan todistajat uskovat kumpaankin asiaan. Ja muutkin. Silti toisia pidetään kristittyinä ja toisia ei. Missä se raja menee?

        Jehovan todistajissa raja pelastuvien ja tuhoutuvien välillä on hyvin selvästi vedetty:

        >>Nooa ja hänen Jumalaa pelkäävä perheensä säilyivät arkissa, ja vastaavasti ihmisten elossa säilyminen riippuu nykyään siitä, että heillä on uskoa ja että he ovat uskollisesti Jehovan koko kaikkeuden käsittävän järjestön maallisen osan yhteydessä.<< (Vartiotorni 15. toukokuuta 2006 sivu 23)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sillä, uskooko Jeesukseen vai ei, on ratkaiseva merkitys siihen saako ikuisen elämän Jumalan luona vai paikassa jossa on itku ja hammasten kiristys.
        Mitään kehittymistä eteenpäin ei ole. Se on hindujen ja buddhien paholaisen keksintöä.
        Ihminen saa vain kerran ylösnousemuksen ja se on joko taivaaseen tai helvettiin.
        Niin se kuule on.

        Ensin mennään henkimaailmaan. Ylösnoussessa vasta eri taivaisiin ruumiillisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskon ja tekojen suhdetta on yritetty sovittaa kuvailemallasi tavalla, eli teot määräisivät vain palkinnon (tai rangaistuksen) suuruuden, mutta jakolinjan pelastuksen ja tuomion välillä muodostaisi usko Jeesukseen.

        Tässä kuitenkin Johanneksen evankeliumin Jeesus asettaa teot elämän ja kuoleman kysymykseksi:

        Joh. 5:28 Älkää ihmetelkö tätä! Tulee aika, jolloin kaikki, jotka lepäävät haudoissaan, kuulevat hänen äänensä.
        29 He nousevat haudoistaan -- hyvää tehneet elämän ylösnousemukseen, pahaa tehneet tuomion ylösnousemukseen.

        Samoin Ilmestyskirjan lopussa elämän kirjaan saadaan nimi tekojen mukaan. Matteuksen evankeliumin Jeesus taas sanoi, että taivasten valtakuntaan pääsee se, joka tekee hänen taivaallisen isänsä tahdon. Tekojen mukaan tuomitseminen esiintyy Raamatussa niin laajalti, ettei sitä voi kuitata pelkästään palkinnon tai rangaistuksen hienosäädöksi.

        Kun saa syntinsä anteeksi, kaikki edelliset pyyhitään pois. Niillä teoilla ei ole merkitystä. Mutta uusilla teoilla on, että ei ole enää sama mitä tekee, pitää muuttua omaan ja Jumalan tahtiin sellaiseksi ettei enää halua väärää tehdä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuonpuoleisessa ovat vain Saatana ja demonit. Kuolleet ovat haudassa tiedottomassa tilassa. Heitä ei ole enää olemassa.

        Saatana ja demonitkin ovat olemassa. Niin kuolleetkin. Voisikohan olla niin, että jotkut kuolleista ovat tiedottomassa tilassa?


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Kun saa syntinsä anteeksi, kaikki edelliset pyyhitään pois. Niillä teoilla ei ole merkitystä. Mutta uusilla teoilla on, että ei ole enää sama mitä tekee, pitää muuttua omaan ja Jumalan tahtiin sellaiseksi ettei enää halua väärää tehdä.

        Tekojensa mukaan tuomitseminen ei erottele uusia ja vanhoja tekoja.

        Ilm. 20:12 Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan.
        13 Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tekojensa mukaan tuomitseminen ei erottele uusia ja vanhoja tekoja.

        Ilm. 20:12 Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan.
        13 Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.

        Vanhat teot on pyyhitty pois. Mutta ne palaavat, jos ei pysy tiellä ja tee parannusta aina jos lankeaa.

        Kirja on puhdas. Ei ole pahoja tekoja.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Vanhat teot on pyyhitty pois. Mutta ne palaavat, jos ei pysy tiellä ja tee parannusta aina jos lankeaa.

        Kirja on puhdas. Ei ole pahoja tekoja.

        Parannuksen tekeminen kuului juutalaisuuteen, vasta kristinusko toi vaatimuksen uskoa Jeesukseen.

        Jeesuksen opetus on juutalaisuutta, eräänlainen herätysliike juutalaisuuden sisällä. Vasta hänen seuraajansa vuosikymmeniä myöhemmin keksivät kristinuskon ja vaatimuksen uskoa Jeesukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuonpuoleisessa ovat vain Saatana ja demonit. Kuolleet ovat haudassa tiedottomassa tilassa. Heitä ei ole enää olemassa.

        En usko, tiedän liikaa. Kokemusperäisen tiedon valossa se ei pidä paikkaansa. Kristitytkin tietävät ruumiistapoistumiskokemuksista kuolemanrajakokemuksien yhteydessä, jossa kokijat ovat nähneet ja kuulleet sellaista mikä on muuten mahdotonta. On kokemuksia joita on mahdoton selittää mitenkään. Monet pystyvät irtaantumaan kehoistaan, ja näistä kokemuksista ja toisia tasoja koskevista kuvauksista on monia kirjoja tehty. Meediot välittävät viestejä, joissa on todisteita ja tietoa. Näkyvä ja näkymätön maailma ovat usein yhteydessä ilman välikäsiäkin kun sattuu kaikkea "yliluonnollista." Teknisten laitteiden avulla on saatu todisteita ja yhteyksiä. Onneksi meidän ei tarvitse olla pelkkien hatarien uskon tulkintojen varassa.Uskallammeko perehtyä kaikkeen siihen kokemusperäiseen tietoon mitä on? Vai riittääkö pelkät uskovien tulkinnat todellisuudesta kaiken pohjaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Parannuksen tekeminen kuului juutalaisuuteen, vasta kristinusko toi vaatimuksen uskoa Jeesukseen.

        Jeesuksen opetus on juutalaisuutta, eräänlainen herätysliike juutalaisuuden sisällä. Vasta hänen seuraajansa vuosikymmeniä myöhemmin keksivät kristinuskon ja vaatimuksen uskoa Jeesukseen.

        Tuo kieltää Jeesuksen jumaluuden. Juutalaiset, Islam ja Jehovan odistajat ajattelevat niin.

        Kai se on kristityn uskon peruspilari, että Jumala itse tuli ihmiseksi, eli Jeesus oli Vanhan Testamentin Minä Olen. Vaikka Isä itsekin oli se Jahve joissakin harvoissa tilanteissa ilmeisesti. Joita Raamattu ei erittele. Mormonien ilmoitus kyllä erittelee.

        Se on raamatullinen kristillisyys, ja myös mormonit ovat tällä kannalla. Muu ei ole kristillisyyttä.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Tuo kieltää Jeesuksen jumaluuden. Juutalaiset, Islam ja Jehovan odistajat ajattelevat niin.

        Kai se on kristityn uskon peruspilari, että Jumala itse tuli ihmiseksi, eli Jeesus oli Vanhan Testamentin Minä Olen. Vaikka Isä itsekin oli se Jahve joissakin harvoissa tilanteissa ilmeisesti. Joita Raamattu ei erittele. Mormonien ilmoitus kyllä erittelee.

        Se on raamatullinen kristillisyys, ja myös mormonit ovat tällä kannalla. Muu ei ole kristillisyyttä.

        Jeesus kylläkin itse kertoi, että juutalaisten jumala (eli Vanhan testamentin Jumala) on nimenomaan Isä:

        Joh. 8:54 Jeesus vastasi: "Jos minä itse kirkastan kunniaani, se kunnia ei ole minkään arvoinen. Mutta minun kunniani kirkastaa Isä, hän, jota te sanotte omaksi Jumalaksenne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus kylläkin itse kertoi, että juutalaisten jumala (eli Vanhan testamentin Jumala) on nimenomaan Isä:

        Joh. 8:54 Jeesus vastasi: "Jos minä itse kirkastan kunniaani, se kunnia ei ole minkään arvoinen. Mutta minun kunniani kirkastaa Isä, hän, jota te sanotte omaksi Jumalaksenne.

        He sanoivat Isä- Jumalaa Jumalakseen, eivätkä tajunneet että puhuivat juuri Jahven kanssa, joka oli se Vanhan Testamentin Jahve kans.

        Tätä on kristinusko, Jeesukseen uskominen, tätä pitivät juutalaiset kuolemansyntinä. Niinhän se onkin jos joku väittää olevansa Messis, Kristus, Jahve, eikä olekaan.

        Mutta Jeesus on Kristus.

        Sitä kristinusko on, eikä sitä tunnu kaikki kristitytkään käsittävän. He eivät tunne kirjoituksia. Tämä on sanottu Uudessa Testamentissa selvästi.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        He sanoivat Isä- Jumalaa Jumalakseen, eivätkä tajunneet että puhuivat juuri Jahven kanssa, joka oli se Vanhan Testamentin Jahve kans.

        Tätä on kristinusko, Jeesukseen uskominen, tätä pitivät juutalaiset kuolemansyntinä. Niinhän se onkin jos joku väittää olevansa Messis, Kristus, Jahve, eikä olekaan.

        Mutta Jeesus on Kristus.

        Sitä kristinusko on, eikä sitä tunnu kaikki kristitytkään käsittävän. He eivät tunne kirjoituksia. Tämä on sanottu Uudessa Testamentissa selvästi.

        Jeesushan tuossa suoraan sanoo, että Isä on juutalaisten tuntema Jumala, jota he palvelivat tai väittivät palvelevansa. Siis Isä on Jahve, ei Jeesus itse. Hän jopa sanoo, ettei hänen itsensä kirkastama kunnia olisi minkään arvoinen. Sanoisiko kaikkivaltias Jumala noin?

        Jeesus sanoo Isää ainoaksi todelliseksi Jumalaksi, Joh. 17:3. Ainoa tarkoittaa sitä, ettei muita ole. Edes Jeesus itse (hänen itsensä mukaan) ei siis ole todellinen Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesushan tuossa suoraan sanoo, että Isä on juutalaisten tuntema Jumala, jota he palvelivat tai väittivät palvelevansa. Siis Isä on Jahve, ei Jeesus itse. Hän jopa sanoo, ettei hänen itsensä kirkastama kunnia olisi minkään arvoinen. Sanoisiko kaikkivaltias Jumala noin?

        Jeesus sanoo Isää ainoaksi todelliseksi Jumalaksi, Joh. 17:3. Ainoa tarkoittaa sitä, ettei muita ole. Edes Jeesus itse (hänen itsensä mukaan) ei siis ole todellinen Jumala.

        On Isä Jumala ja Poika Jumala, eli Jumalan Poika. Lue. Joh.1:18.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko, tiedän liikaa. Kokemusperäisen tiedon valossa se ei pidä paikkaansa. Kristitytkin tietävät ruumiistapoistumiskokemuksista kuolemanrajakokemuksien yhteydessä, jossa kokijat ovat nähneet ja kuulleet sellaista mikä on muuten mahdotonta. On kokemuksia joita on mahdoton selittää mitenkään. Monet pystyvät irtaantumaan kehoistaan, ja näistä kokemuksista ja toisia tasoja koskevista kuvauksista on monia kirjoja tehty. Meediot välittävät viestejä, joissa on todisteita ja tietoa. Näkyvä ja näkymätön maailma ovat usein yhteydessä ilman välikäsiäkin kun sattuu kaikkea "yliluonnollista." Teknisten laitteiden avulla on saatu todisteita ja yhteyksiä. Onneksi meidän ei tarvitse olla pelkkien hatarien uskon tulkintojen varassa.Uskallammeko perehtyä kaikkeen siihen kokemusperäiseen tietoon mitä on? Vai riittääkö pelkät uskovien tulkinnat todellisuudesta kaiken pohjaksi.

        Kyllä Saatana ja demonit pystyvät sellaisiin yliluonnollisiin tekoihin, mihin ihmiset eivät pysty. Kun kiinnostuu ja alkaa tutkimaan salatieteitä ja muuta vastaavaa, niin silloin niitä ylimuonnollisia asioita usein alkaa tapahtumaan. Kun Saatana ja demonit näkevät, että kiinnostusta on, niin eivät he jätä tilaisuutta käyttämättä. He ovat pettämisen mestareita. Ihmiset eivät pärjää heille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Saatana ja demonit pystyvät sellaisiin yliluonnollisiin tekoihin, mihin ihmiset eivät pysty. Kun kiinnostuu ja alkaa tutkimaan salatieteitä ja muuta vastaavaa, niin silloin niitä ylimuonnollisia asioita usein alkaa tapahtumaan. Kun Saatana ja demonit näkevät, että kiinnostusta on, niin eivät he jätä tilaisuutta käyttämättä. He ovat pettämisen mestareita. Ihmiset eivät pärjää heille.

        Jehovan todistajien hallintoelimen jäsenet ovat myös pettämisen mestareita, ainakin jos kohde on riittävän hyväuskoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On Isä Jumala ja Poika Jumala, eli Jumalan Poika. Lue. Joh.1:18.

        Lue Joh 17:3 niin näet että Jeesus itse ei ole Jumala,kun sanoo "hankkivat sinun tuntemustasi,ainoan tosi Jumalan"
        Itsestään Jeesus sanoo"Jonka olet lähettänyt Jeesuksen Kristuksen.
        Jos Jeesus olisi Jumala,miksi hän sanoi "ainoan tosi Jumalan"jos hän oli itse myös Jumala.?
        Joh 1:18 on luultavasti kääntäjän tarkoituksella tekemä,tukemaan käsitystä että Jeesus onJumala.Miksi Joh 17:3 tekstissä Jeesus ei sano itseään Jumalaksi.Kohdan käännös olisi ehkä .Ainoasyntyinen poika,joka on Isän poven edessä,on se joka on selittänyt hänet.
        Tekstistä on viittauksia,muihin käännöksiin,joita en ole vielä tutkinut.Raamatussa on muitakin kohtia jotka paljastavat ettei Jumalia ole 2 tai jopa 3 kuten luterilainen oppi on määritellyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesushan tuossa suoraan sanoo, että Isä on juutalaisten tuntema Jumala, jota he palvelivat tai väittivät palvelevansa. Siis Isä on Jahve, ei Jeesus itse. Hän jopa sanoo, ettei hänen itsensä kirkastama kunnia olisi minkään arvoinen. Sanoisiko kaikkivaltias Jumala noin?

        Jeesus sanoo Isää ainoaksi todelliseksi Jumalaksi, Joh. 17:3. Ainoa tarkoittaa sitä, ettei muita ole. Edes Jeesus itse (hänen itsensä mukaan) ei siis ole todellinen Jumala.

        Heillä oli Jumala edessään ja Jeesus tarkoitti sitä. Kaikki ei tosiaan tajua vieläkään. Hän ei ollut vain ihminen, vaan juutalaisten oma Jumala. Eivät tajunneet. Tätähän Uuden Testamentin Evankeliumi juuri tarkoittaa. Tämän kaikki profeetat olivat etukäteen tienneet ja tätä odottaneet.

        Jeesus monessa kohtaan tämän kertoo. Nyt tapahtuu se. Tässä edessänne on se. Jumala tullut ihmiseksi. Evankeliumi on juuri sitä.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Heillä oli Jumala edessään ja Jeesus tarkoitti sitä. Kaikki ei tosiaan tajua vieläkään. Hän ei ollut vain ihminen, vaan juutalaisten oma Jumala. Eivät tajunneet. Tätähän Uuden Testamentin Evankeliumi juuri tarkoittaa. Tämän kaikki profeetat olivat etukäteen tienneet ja tätä odottaneet.

        Jeesus monessa kohtaan tämän kertoo. Nyt tapahtuu se. Tässä edessänne on se. Jumala tullut ihmiseksi. Evankeliumi on juuri sitä.

        Evankeliumin ydin on se, että Jumala lähetti Poikansa. Ei se, että hän olisi tullut itse.

        Luuk. 20:13 "Mitä minä teen?' mietti viinitarhan omistaja. 'Minä lähetän sinne rakkaan poikani. Häneen he varmaankaan eivät uskalla koskea.'

        Hepr. 1:1 Monet kerrat ja monin tavoin Jumala muinoin puhui isillemme profeettojen suulla,
        2 mutta näinä viimeisinä aikoina hän on puhunut meille Pojassaan, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi ja jonka välityksellä hän myös on luonut maailmat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Evankeliumin ydin on se, että Jumala lähetti Poikansa. Ei se, että hän olisi tullut itse.

        Luuk. 20:13 "Mitä minä teen?' mietti viinitarhan omistaja. 'Minä lähetän sinne rakkaan poikani. Häneen he varmaankaan eivät uskalla koskea.'

        Hepr. 1:1 Monet kerrat ja monin tavoin Jumala muinoin puhui isillemme profeettojen suulla,
        2 mutta näinä viimeisinä aikoina hän on puhunut meille Pojassaan, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi ja jonka välityksellä hän myös on luonut maailmat.

        Poika vaan sattui olemaan Jumala myös, Luoja ja Vanhan Testamentin Jahve.

        Tämän kristinuskon perusasian unitarismi, juutalaisuus ja Islam kieltävät. Saahan unitarismia kannattaa, muttei se raamatullista kristillisyyttä ole. Se on väärä ja harhaoppinen Raamatun tulkinta.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Poika vaan sattui olemaan Jumala myös, Luoja ja Vanhan Testamentin Jahve.

        Tämän kristinuskon perusasian unitarismi, juutalaisuus ja Islam kieltävät. Saahan unitarismia kannattaa, muttei se raamatullista kristillisyyttä ole. Se on väärä ja harhaoppinen Raamatun tulkinta.

        Poika kylläkin itse sanoo Isää ainoaksi todelliseksi Jumalaksi (Joh. 17:3), mutta turha lienee kanssasi jankata.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Poika vaan sattui olemaan Jumala myös, Luoja ja Vanhan Testamentin Jahve.

        Tämän kristinuskon perusasian unitarismi, juutalaisuus ja Islam kieltävät. Saahan unitarismia kannattaa, muttei se raamatullista kristillisyyttä ole. Se on väärä ja harhaoppinen Raamatun tulkinta.

        >Tämän kristinuskon perusasian unitarismi, juutalaisuus ja Islam kieltävät.

        Juutalaisuus ei tässä asiayhteydessä kiellä mitään, vaan päin vastoin kristinusko on tehnyt irtioton juutalaisuudesta. Se on ominut ja muokannut juutalaisten jumalan ja ominut itselleen myös hänen antamansa lupaukset, niin kuin ne muka ulottuisivat kristinuskoon, jopa juutalaisuuden syrjäyttäen (korvausteologia).

        Kristinusko oli aluksi osa juutalaisuutta vuosikymmenien ajan Jeesuksen jälkeen, mutta riitautui sen kanssa myöhemmin. Paavali, joka omana aikanaan oli kiistelty hahmo, oli keskeisessä roolissa juutalaisuuden "uudelleenmäärittelyssä", eli juutalaisten saamien lupausten anastamisessa kristityille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >Tämän kristinuskon perusasian unitarismi, juutalaisuus ja Islam kieltävät.

        Juutalaisuus ei tässä asiayhteydessä kiellä mitään, vaan päin vastoin kristinusko on tehnyt irtioton juutalaisuudesta. Se on ominut ja muokannut juutalaisten jumalan ja ominut itselleen myös hänen antamansa lupaukset, niin kuin ne muka ulottuisivat kristinuskoon, jopa juutalaisuuden syrjäyttäen (korvausteologia).

        Kristinusko oli aluksi osa juutalaisuutta vuosikymmenien ajan Jeesuksen jälkeen, mutta riitautui sen kanssa myöhemmin. Paavali, joka omana aikanaan oli kiistelty hahmo, oli keskeisessä roolissa juutalaisuuden "uudelleenmäärittelyssä", eli juutalaisten saamien lupausten anastamisessa kristityille.

        Juutalainen uskonto ei usko, että Jeesus on Messias ja juuri hän tulee takaisin Messiaana. Hän elää, on ylösnoussut. Siinä ei ole mitään korvausteologiaa.

        Tottakai juutalainen kansa on Jumalan Israelia, mutta se elää epäuskossa. Kadonneet heimot ovat myös Israelia ja oikeat kristityt. Oikeissa kristityissä on varmasti paljon Efraimia, kadonneita heimoja. Ja esikoisoikeus, vaikka kuninkuus on Juudan heimolla, Jeesuksella, Davidin pojalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Poika kylläkin itse sanoo Isää ainoaksi todelliseksi Jumalaksi (Joh. 17:3), mutta turha lienee kanssasi jankata.

        Onhan siinä ero. Jeesus ei ole Isä- Jumala, mutta Jumala kuitenkin, Poika- Jumala, Luoja, Vanhan Testamentin Jahve.

        Isä- Jumala oli se, joka antoi Moosekselle luomiskertomuksen, muuten on yleensä Jeesus Jahvena.

        Kolminaisuusoppi ei heitä erottele, mutta eri henkilöt ovat kyseessä. Molemmat Jumalia.

        Tätä ei tunnusteta, koska silloin luistellaan taas sitten yksijumaluudesta. Ei auta mikään, sellaisesta yksijumalaisuudesta vaan ei olekaan kysymys.


    • Joo. jt Nykynuoret on niin herkkähipiäisiä. Valittavat, ettei rektum kestä jt lahkon vaatimaa alituista suolikaasun päästämistä. Kyllä se ryppyreikä siittä karaistuu, kun vaan puree hammasta ja antaa päästä pyrstökaasua, niiku samaan malliin kuin ruttervoorti kankkusessa peetelissä tai mooses Epytgkin pyramiitin yleisessä käymälässä.

      • Anonyymi

        Kuule ,laittaisit sen korkin pulloon,kun tekstissäsi on niin paljon virheitä,että luultavasti näet kirjaimetkin kahtena,jatkaisit sitten huomenna kirjoittelua,kun varmasti onnistuisi paremmin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuule ,laittaisit sen korkin pulloon,kun tekstissäsi on niin paljon virheitä,että luultavasti näet kirjaimetkin kahtena,jatkaisit sitten huomenna kirjoittelua,kun varmasti onnistuisi paremmin.

        Kuule kirjoittaisit ensin itse oikein. Pilkku tulee näin, eikä näin ,tollo. Eikä se myöskään tule näin , uskis.
        Lisäksi jos laittaa korkin pulloon, niin sen laittaa silloin pullon sisälle. Minkä vai tollo potuntervaaja tekee. Älykkäämmät ja kirjoitustaitoiset kehottavat laittamaan korkin kiinni.
        Ja sekin on minulle turha kehotus, koska en käytä mitään kahvia voimakkaampaa stimulanttia.


      • Anonyymi
        kookoo2 kirjoitti:

        Kuule kirjoittaisit ensin itse oikein. Pilkku tulee näin, eikä näin ,tollo. Eikä se myöskään tule näin , uskis.
        Lisäksi jos laittaa korkin pulloon, niin sen laittaa silloin pullon sisälle. Minkä vai tollo potuntervaaja tekee. Älykkäämmät ja kirjoitustaitoiset kehottavat laittamaan korkin kiinni.
        Ja sekin on minulle turha kehotus, koska en käytä mitään kahvia voimakkaampaa stimulanttia.

        Kiitos kookoo2 sun kaffeestas. Kyllä 16 kuppia riittää.


    • Anonyymi

      Silti voi uskoa Jumalaan, ei se sitä estä.

    • Anonyymi

      Jos on tittelinkipeä pikkuhitleri, ura "totuudessa" on houkutteleva vaihtoehto.

    • Anonyymi

      heh heh tällä palstalla kyllä huomaa miten jyvistä akanat erotettu, ja voi jeesus teitä hihuleita, raakkuuko todistajat teidän uskonnon palstoilla, jos raakkuu niin pitää sanoa että he ovat tornista tipahtaneita. Tuskin tekään täällä olevat hihulit nyt ihan uskontonne parasta ehtoollisviiniä olette maistaneet.

      terveisin Pirjoriitta

      • Anonyymi

        Ja noin kirjoittaa aito Jehovan todistaja, jolle nimi Jeesus on pelkkä kirosana.
        Jatka samaan malliin niin pääset sinne missä on itku ja hammasten kiristys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja noin kirjoittaa aito Jehovan todistaja, jolle nimi Jeesus on pelkkä kirosana.
        Jatka samaan malliin niin pääset sinne missä on itku ja hammasten kiristys.

        Jeesus oli Jumala sitten hän tuli maanpälle ihmiseksi Jumlan poikana lunastamaan omansa ja vain hänen kauttaan voi saada ikuisen elämän ja synytinsä anteeksi. Hän palasi takaisin isänsä luokse Jumalaksi. Vain hänen kauttaan kaikki välittyy Jehovalle, Jeesus on meidän Vapahtaja, Herra ja Kuningas.

        Mutta miksi vääräuskoinen valehtelee?

        sitä Pirjoriitta ihmettelee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli Jumala sitten hän tuli maanpälle ihmiseksi Jumlan poikana lunastamaan omansa ja vain hänen kauttaan voi saada ikuisen elämän ja synytinsä anteeksi. Hän palasi takaisin isänsä luokse Jumalaksi. Vain hänen kauttaan kaikki välittyy Jehovalle, Jeesus on meidän Vapahtaja, Herra ja Kuningas.

        Mutta miksi vääräuskoinen valehtelee?

        sitä Pirjoriitta ihmettelee

        Ihan niinkuin Pirjoriitta alkaisi hiffata mistä on kysymys.
        Hyvä jatka samaan malliin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan niinkuin Pirjoriitta alkaisi hiffata mistä on kysymys.
        Hyvä jatka samaan malliin.

        Evankeliumi toisaalta ymmärretään oikein joka kirkossa, toisaalta ymmärretään väärin. Pitäisi miettiä jotenkin niin, että mikä on minimivaatimus ja mikä maksimivaatimus.

        Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu.

        Mitä kaikkea uskoon Jeesukseen sisältyy? Ainakin sydämen muutos myös, ja se ei tule ilman voimaa, Jumalan armoa ja vapauttavaa syntien anteeksisaamisen kokemusta ja jatkuvaa parannusta jne.

        Ja kasteen edellytykset täytyy täyttyä ja se oikein toimittaa. Asia joka on Raamatussa niin epäselvästi että on aivan erilaisia käytäntöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan niinkuin Pirjoriitta alkaisi hiffata mistä on kysymys.
        Hyvä jatka samaan malliin.

        Todella hienoa että alamme yhdetä näkemyksissämme ihan sydäntä lämmittää, ethän pahastu jos laitan sinusta edistyvän tutkiskelu merkinnän seuraavaan raporttiini.

        Haluatko että varaan sinulle jo kaste ajan nyt tälle kesälle?

        Terveisin Pirjoriitta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella hienoa että alamme yhdetä näkemyksissämme ihan sydäntä lämmittää, ethän pahastu jos laitan sinusta edistyvän tutkiskelu merkinnän seuraavaan raporttiini.

        Haluatko että varaan sinulle jo kaste ajan nyt tälle kesälle?

        Terveisin Pirjoriitta

        Miksi esität Jehovan todistajaa kun kerran et ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi esität Jehovan todistajaa kun kerran et ole.

        Kunhan haluan hämmentää.

        Terveisin Pirjoriitta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunhan haluan hämmentää.

        Terveisin Pirjoriitta

        Huomattu on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi esität Jehovan todistajaa kun kerran et ole.

        Aivan totta,ei ole todistaja kirjoitukset paljastaa sen selvästi,että on jossain elämänsä vaiheessa luopunut uskosta,ja nyt yrittää sotkea muiden kommentteja.
        Nimi tuskin on oikea,mutta kun lopusta ottaa t kirjaimen pois,kuvaa hyvin hänen toimiaan.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Evankeliumi toisaalta ymmärretään oikein joka kirkossa, toisaalta ymmärretään väärin. Pitäisi miettiä jotenkin niin, että mikä on minimivaatimus ja mikä maksimivaatimus.

        Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu.

        Mitä kaikkea uskoon Jeesukseen sisältyy? Ainakin sydämen muutos myös, ja se ei tule ilman voimaa, Jumalan armoa ja vapauttavaa syntien anteeksisaamisen kokemusta ja jatkuvaa parannusta jne.

        Ja kasteen edellytykset täytyy täyttyä ja se oikein toimittaa. Asia joka on Raamatussa niin epäselvästi että on aivan erilaisia käytäntöjä.

        Joka uskoo mormonihömpään on eksytetty.
        Kerro taas se juttu, Jeesuksesta kun hänellä oli mukamas kaks muijjaa, niin saan taas nauraa heti näin aamutuimaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joka uskoo mormonihömpään on eksytetty.
        Kerro taas se juttu, Jeesuksesta kun hänellä oli mukamas kaks muijjaa, niin saan taas nauraa heti näin aamutuimaan.

        Täytyy erottaa pääasiat ja sivuasiat, oleelliset ja vähemmän oleelliset asiat. Jeesuksen naimisissa ololla ja vaimojen määrällä ei ole mitään merkitystä pelastukselle.

        Temppelitoimituksilla on merkitystä vain pääsyssä korkeimpaan taivaaseen, pelastumisessa sinne asti, usko ja kaste riittää pelastumiseen henkimaailman paratiisin puolelle ja Jumalan Valtakuntaan maan päällä. Jeesuksen ruumiiseen, kirkkoon siinä mielessä, kuuluu jokainen, joka tekee parannuksen ja tulee Jeesuksen tykö. Jeesus tuntee lampaansa ja paimentaa jokaista siinä tilanteessa missä kukin on. Henkilökohtaisesti, yksilöllisesti, kädestä pitäen kun vaan siihen rukouksella tarttuu.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Täytyy erottaa pääasiat ja sivuasiat, oleelliset ja vähemmän oleelliset asiat. Jeesuksen naimisissa ololla ja vaimojen määrällä ei ole mitään merkitystä pelastukselle.

        Temppelitoimituksilla on merkitystä vain pääsyssä korkeimpaan taivaaseen, pelastumisessa sinne asti, usko ja kaste riittää pelastumiseen henkimaailman paratiisin puolelle ja Jumalan Valtakuntaan maan päällä. Jeesuksen ruumiiseen, kirkkoon siinä mielessä, kuuluu jokainen, joka tekee parannuksen ja tulee Jeesuksen tykö. Jeesus tuntee lampaansa ja paimentaa jokaista siinä tilanteessa missä kukin on. Henkilökohtaisesti, yksilöllisesti, kädestä pitäen kun vaan siihen rukouksella tarttuu.

        On merkitystä pelastukselle.
        Jos yrität saada ihmisiä uskomaan satuihin, olet eksyttäjä ja joudut kadotukseen.
        Ei auta vaikka kuinka hokisit Jeesus, Jeesus.
        Monta tulee minun nimessäni sanoen Herra, Herra, mutta minä sanon heille:" menkää pois minun luotani te laittomuuden ( eksytyksen ) tekijät."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka uskoo mormonihömpään on eksytetty.
        Kerro taas se juttu, Jeesuksesta kun hänellä oli mukamas kaks muijjaa, niin saan taas nauraa heti näin aamutuimaan.

        Mistä sinä voit tietää mikä montako muijaa sillä oli? Raamattua on tutkijoiden mukaan muokattu ja naisen asemaa heikennetty. Ei todellakaan ole yllätys. Jeesuksen piti olla naimisissa Maria Magdalenan kanssa? Oikea Jeesus voi olla aivan muuta, mitä ihmisten rakentamat uskonnot selittelevät muokattuine kirjoituksineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On merkitystä pelastukselle.
        Jos yrität saada ihmisiä uskomaan satuihin, olet eksyttäjä ja joudut kadotukseen.
        Ei auta vaikka kuinka hokisit Jeesus, Jeesus.
        Monta tulee minun nimessäni sanoen Herra, Herra, mutta minä sanon heille:" menkää pois minun luotani te laittomuuden ( eksytyksen ) tekijät."

        Mormoneilla on lapsellisia satuja kultalaatoista ja uusista ilmestyksistä ym mutta aina niihin joku uskoo. Todistetusti huuhaa tarinoita, jotka ei pidä paikkaansa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä voit tietää mikä montako muijaa sillä oli? Raamattua on tutkijoiden mukaan muokattu ja naisen asemaa heikennetty. Ei todellakaan ole yllätys. Jeesuksen piti olla naimisissa Maria Magdalenan kanssa? Oikea Jeesus voi olla aivan muuta, mitä ihmisten rakentamat uskonnot selittelevät muokattuine kirjoituksineen.

        Millaisia todisteita sinulla on väittämisillesi?

        Tuollaiset hutut kuuluu kristillisperäisiin gnostilaisiin taruihin.

        Oikea Jeesus on juuri se mitä Raamattumme kertoo.
        Miksi niin voidaan uskoa? Koska Pyhä Henki ei kerro meille Jeesuksesta mitään mitä emme tarvitse.

        Mitä Jeesus olisi tehnyt vaimolla? Ei yhtään mitään.
        Olisiko vaimot pitäneet siitä että, Hänellä ei ollut paikkaa mihin päänsä kallistaisi?
        Ja aina menossa.

        Kyseisillä akoilla oli koti. Se ei ollut Jeesuksen koti ja Jeesus kävi siellä kerran, kaksi.

        Jos on Jehovan todistajat ja SPA pöhkö lahko, niin kyllä mormonit laittaa vielä paremmaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millaisia todisteita sinulla on väittämisillesi?

        Tuollaiset hutut kuuluu kristillisperäisiin gnostilaisiin taruihin.

        Oikea Jeesus on juuri se mitä Raamattumme kertoo.
        Miksi niin voidaan uskoa? Koska Pyhä Henki ei kerro meille Jeesuksesta mitään mitä emme tarvitse.

        Mitä Jeesus olisi tehnyt vaimolla? Ei yhtään mitään.
        Olisiko vaimot pitäneet siitä että, Hänellä ei ollut paikkaa mihin päänsä kallistaisi?
        Ja aina menossa.

        Kyseisillä akoilla oli koti. Se ei ollut Jeesuksen koti ja Jeesus kävi siellä kerran, kaksi.

        Jos on Jehovan todistajat ja SPA pöhkö lahko, niin kyllä mormonit laittaa vielä paremmaksi.

        Uskon sitä mitä tutkijat sanovat. Tietoa löytyy paljon asioista.

        https://yle.fi/uutiset/3-9359063


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millaisia todisteita sinulla on väittämisillesi?

        Tuollaiset hutut kuuluu kristillisperäisiin gnostilaisiin taruihin.

        Oikea Jeesus on juuri se mitä Raamattumme kertoo.
        Miksi niin voidaan uskoa? Koska Pyhä Henki ei kerro meille Jeesuksesta mitään mitä emme tarvitse.

        Mitä Jeesus olisi tehnyt vaimolla? Ei yhtään mitään.
        Olisiko vaimot pitäneet siitä että, Hänellä ei ollut paikkaa mihin päänsä kallistaisi?
        Ja aina menossa.

        Kyseisillä akoilla oli koti. Se ei ollut Jeesuksen koti ja Jeesus kävi siellä kerran, kaksi.

        Jos on Jehovan todistajat ja SPA pöhkö lahko, niin kyllä mormonit laittaa vielä paremmaksi.

        Tässä toinenkin kiinnostava juttu. Minä en ainakaan usko helposti mihinkään näin epäselviltä pohjilta.

        https://yle.fi/uutiset/3-10783708


      • Anonyymi kirjoitti:

        On merkitystä pelastukselle.
        Jos yrität saada ihmisiä uskomaan satuihin, olet eksyttäjä ja joudut kadotukseen.
        Ei auta vaikka kuinka hokisit Jeesus, Jeesus.
        Monta tulee minun nimessäni sanoen Herra, Herra, mutta minä sanon heille:" menkää pois minun luotani te laittomuuden ( eksytyksen ) tekijät."

        Laittomuus on se ettei noudata käskyjä käännyttyään kykyjensä mukaan, elää huonolla omallatunnolla.

        Myös väärät opit. Mutta kuka saa sanoa sen oikean opin? Kirkot ovat täynnä vääriä oppeja ja niiden perusteella väittävät oikeita oppeja vääriksi.

        Onhan selvää esimerkiksi etteivät lapset tarvitse kastetta, ennenkuin jotain edes ymmärtävät, ovat enkeleitä ilman kastettakin, meidän valomme ja suuri ilomme.

        Oikea oppi on ettei vauvoja kasteta, mutta vääräksihän sitä sanotaan ja selitetään ja selitetään.

        Eikä paavi mikään erehtymätön ole kun puhuu ex cathedra, eikä Mariaa saa palvoa eikä enkeleitä eikä ikoneja eikä pyhimyksiä.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Laittomuus on se ettei noudata käskyjä käännyttyään kykyjensä mukaan, elää huonolla omallatunnolla.

        Myös väärät opit. Mutta kuka saa sanoa sen oikean opin? Kirkot ovat täynnä vääriä oppeja ja niiden perusteella väittävät oikeita oppeja vääriksi.

        Onhan selvää esimerkiksi etteivät lapset tarvitse kastetta, ennenkuin jotain edes ymmärtävät, ovat enkeleitä ilman kastettakin, meidän valomme ja suuri ilomme.

        Oikea oppi on ettei vauvoja kasteta, mutta vääräksihän sitä sanotaan ja selitetään ja selitetään.

        Eikä paavi mikään erehtymätön ole kun puhuu ex cathedra, eikä Mariaa saa palvoa eikä enkeleitä eikä ikoneja eikä pyhimyksiä.

        Ihan sama taktiikka kun Jehovan todistajilla. Kun kysytään jotain vaihdetaan puheen aihetta.
        Kumpikohan kulteista on keksinyt teokraattisen sodankäynnin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama taktiikka kun Jehovan todistajilla. Kun kysytään jotain vaihdetaan puheen aihetta.
        Kumpikohan kulteista on keksinyt teokraattisen sodankäynnin?

        Mitä on teokraattinen sodankäynti? Mitä se tarkoittaa? Täällä on betelistä herroja lukemassa näitä, niin olisiko mahdollista antaa meille tavallisille raamatuntutkijoille vähän tähänkin selvyyttä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä on teokraattinen sodankäynti? Mitä se tarkoittaa? Täällä on betelistä herroja lukemassa näitä, niin olisiko mahdollista antaa meille tavallisille raamatuntutkijoille vähän tähänkin selvyyttä!

        Se lupa valehdella järjestön nimissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä on teokraattinen sodankäynti? Mitä se tarkoittaa? Täällä on betelistä herroja lukemassa näitä, niin olisiko mahdollista antaa meille tavallisille raamatuntutkijoille vähän tähänkin selvyyttä!

        Se on selitetty linkin kirjoituksessa, joka on ollut Vartiotornissa.

        https://johanneksenpoika.fi/teokraattinen_sodankaynti.html


    • Anonyymi

      Trolli armeja kimppuun vaan käykää ja varastelkaa nikkiäni, ei se haittaa aina niin luopiot tekevät, kun mikään muukaan ei enää auta, sillä kaikki heidän toimensa valheeseen perustuvat.

      Kohta alkaa pois ajaminen ja kysely että miksi täällä olet kirjoittelemassa, kun se on teiltä kielletty.

      Sama kaiku käy kadotus askelten

      :D :D :D

      nyt Pirjoriittaa naurattaa kun hän tietää, että luopioilla housuissa taas on.

      • Anonyymi

        Valehtelun olemme oppineet Jehovan todistajilta. Me ja he nimittävät sitä teokraattiseksi sodankäynniksi.
        Tietäisitkin mitä meillä on housuissa. Pyörtyisit jos näkisit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelun olemme oppineet Jehovan todistajilta. Me ja he nimittävät sitä teokraattiseksi sodankäynniksi.
        Tietäisitkin mitä meillä on housuissa. Pyörtyisit jos näkisit.

        Sama eroaminen / toimettomuus trendi on tietämäni mukaan havaittavissa muuallakin. Ainakin meillä.
        Kyllä "nettikokouksissa" on vain vähän porukkaa ja tietyt tyypit loistavat poissaolollaan, koko ajan. Arvioisin noin 20% julistajista osallistuvan "seremonioihin."
        Miltähän näyttää vuosiraportti 2020?
        Voidaan tosiaan sanoa:" alasajo on käynnissä".
        Kuka tällaista pelleilyä jaksaa? En minä ainakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama eroaminen / toimettomuus trendi on tietämäni mukaan havaittavissa muuallakin. Ainakin meillä.
        Kyllä "nettikokouksissa" on vain vähän porukkaa ja tietyt tyypit loistavat poissaolollaan, koko ajan. Arvioisin noin 20% julistajista osallistuvan "seremonioihin."
        Miltähän näyttää vuosiraportti 2020?
        Voidaan tosiaan sanoa:" alasajo on käynnissä".
        Kuka tällaista pelleilyä jaksaa? En minä ainakaan.

        Hieno kuulla, että lähteminen vahingollisesta kultista on aĺkanut muuallakin, rukouksiini on vastattu😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama eroaminen / toimettomuus trendi on tietämäni mukaan havaittavissa muuallakin. Ainakin meillä.
        Kyllä "nettikokouksissa" on vain vähän porukkaa ja tietyt tyypit loistavat poissaolollaan, koko ajan. Arvioisin noin 20% julistajista osallistuvan "seremonioihin."
        Miltähän näyttää vuosiraportti 2020?
        Voidaan tosiaan sanoa:" alasajo on käynnissä".
        Kuka tällaista pelleilyä jaksaa? En minä ainakaan.

        Aika heikosti jos vain 20 prosenttia osallistuu. Aiemmin tuntui että kaikki kokoukset ovat itsestään selvyys ja sen lisäksi pitäisi tehdä ties kuinka paljon vaikka mitä. Miten lie sitten salikokoukset, onko osallistujia. Sehän on selvä että nyt on laskusuunta jolle ei tule loppua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama eroaminen / toimettomuus trendi on tietämäni mukaan havaittavissa muuallakin. Ainakin meillä.
        Kyllä "nettikokouksissa" on vain vähän porukkaa ja tietyt tyypit loistavat poissaolollaan, koko ajan. Arvioisin noin 20% julistajista osallistuvan "seremonioihin."
        Miltähän näyttää vuosiraportti 2020?
        Voidaan tosiaan sanoa:" alasajo on käynnissä".
        Kuka tällaista pelleilyä jaksaa? En minä ainakaan.

        Pitää melkoisen sinisilmäinen olla jos uskoo kaikki mitä sanotaan eikä osaa hakea netistä tietoa. Ei oikein nykyaikaan sovi sellainen.


    • Anonyymi

      Jehovan päivänä tutkitaan tilikirjat ja eronneet ja muut luopiot saavat ansioidensa mukaiset lopputilit!

      • Anonyymi

        Me jos ketkä saamme sinä päivänä hyvän tilin, koska autamme muita avaamaan silmänsä ja ehkä jopa jättämään kyseisen vahingollisten lahkon. Uskon vilpittömästi tekeväni hyvää työtä! Olen ylpeä siitä, että olen eronnut tuosta järjestöstä ja kerron mielelläni todistajille mitä on väärin siellä, sisällä olevat eivät tiedä kaikkea ja me emme todellakaan puhu puolitotuuksia, meillä ei olisi siihen varaa. Kaikessa pitää pysyä faktoissa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me jos ketkä saamme sinä päivänä hyvän tilin, koska autamme muita avaamaan silmänsä ja ehkä jopa jättämään kyseisen vahingollisten lahkon. Uskon vilpittömästi tekeväni hyvää työtä! Olen ylpeä siitä, että olen eronnut tuosta järjestöstä ja kerron mielelläni todistajille mitä on väärin siellä, sisällä olevat eivät tiedä kaikkea ja me emme todellakaan puhu puolitotuuksia, meillä ei olisi siihen varaa. Kaikessa pitää pysyä faktoissa!

        Totta, on tosi tärkeää kertoa tosiasiat lahkosta, heillä ei ole totuutta. Lahkolaiset vaativat kieltäytymään verensiirrosta, vaikka siitä seuraisi kuolema. Todistajille on sairaalayhteys komitea, joka käy paikalla tulemassa todistajaa, ettei ota verta. Samalla peruslöpinät puhuvat miten voidaan volyyminkohottajia käyttää sun muita vippaskonsteja, mitkä eivät kuitenkaan vastas vetensiirto. Seurakunnilla on muuten verenkieltopapereista kopiot, joten sieltä saadaan ne esille jos olet tajuton ja oma hoitotahtokortti ei ole mukana.. Eli sen allekirjoittaminen saattaa olla kuoleman aiheuttaja, koska tajuttomana et voi enään perääntyä. Siinä paperissa on kaikki ja nimi alla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, on tosi tärkeää kertoa tosiasiat lahkosta, heillä ei ole totuutta. Lahkolaiset vaativat kieltäytymään verensiirrosta, vaikka siitä seuraisi kuolema. Todistajille on sairaalayhteys komitea, joka käy paikalla tulemassa todistajaa, ettei ota verta. Samalla peruslöpinät puhuvat miten voidaan volyyminkohottajia käyttää sun muita vippaskonsteja, mitkä eivät kuitenkaan vastas vetensiirto. Seurakunnilla on muuten verenkieltopapereista kopiot, joten sieltä saadaan ne esille jos olet tajuton ja oma hoitotahtokortti ei ole mukana.. Eli sen allekirjoittaminen saattaa olla kuoleman aiheuttaja, koska tajuttomana et voi enään perääntyä. Siinä paperissa on kaikki ja nimi alla.

        Puhut kyllä asiaa, yhteiskunnan pitäisi puuttua uskontoon, joka loukkaa ihmisen perusoikeuksia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut kyllä asiaa, yhteiskunnan pitäisi puuttua uskontoon, joka loukkaa ihmisen perusoikeuksia!

        Tätä lukiessani raapaisin käsivarrestani pienen ruven irti. Seurauksena alkoi tihkua verta!
        Pyyhkäsin sormella pois ja nuolin sormen puhtaaksi, jopa toistin pari kertaa.

        Tuli vain mieleeni olikohan tuo luvallista!

        En nyt viitsi päätäni vaivata asialla, olenhan niin tehnyt monta kertaa ennenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä lukiessani raapaisin käsivarrestani pienen ruven irti. Seurauksena alkoi tihkua verta!
        Pyyhkäsin sormella pois ja nuolin sormen puhtaaksi, jopa toistin pari kertaa.

        Tuli vain mieleeni olikohan tuo luvallista!

        En nyt viitsi päätäni vaivata asialla, olenhan niin tehnyt monta kertaa ennenkin.

        Omaa verta saa juoda vaikka kuppikaupalla.
        Minulla on nenässäni heikot pintaverisuonet ja sieltä tihkuu helposti verta nieluun.
        Vähän pahan makuista on, mutta nielen kaiken.
        En ole uskaltanut kertoa asiasta vanhemmille. Turhaa souta siitä syntyisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omaa verta saa juoda vaikka kuppikaupalla.
        Minulla on nenässäni heikot pintaverisuonet ja sieltä tihkuu helposti verta nieluun.
        Vähän pahan makuista on, mutta nielen kaiken.
        En ole uskaltanut kertoa asiasta vanhemmille. Turhaa souta siitä syntyisi.

        Ei vanhimmat siitä älämölöä nosta.
        Raamattuhan sanoo:" karttakaa verta", ei 100%:n kielto.
        Samoin muissakin verta koskevissa asioissa. Jos kerran elämässään ottaa tarpeellisen verensiirron, kuten onnettomuustilanteissa, on se edelleenkin karttamista. Kunhan nyt ei joka päivä sitä ryystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omaa verta saa juoda vaikka kuppikaupalla.
        Minulla on nenässäni heikot pintaverisuonet ja sieltä tihkuu helposti verta nieluun.
        Vähän pahan makuista on, mutta nielen kaiken.
        En ole uskaltanut kertoa asiasta vanhemmille. Turhaa souta siitä syntyisi.

        Miten niin oma veri olisi sallittua? Nenäverenvodossa veri poistuu verenkierrosta, joten se on laskettava maahan. Mene heti tunnustamaan vanhimmille, jos olet mennyt nielemään. Jos sitten oikein ahkerasti kenttäilet, ehkäpä Jehova Jumala vielä antaa anteeksi.

        Ainoastaan veren fraktiot ovat sallittuja, sillä eivät edes parhaat asiantuntijamme tiedä, miten niitä lääketehtaissa vamistetaan.


    • Anonyymi

      Vartiotorniseuran johto kirjoittaa olevansa orja joka hoiti työnsä talouden hoitajana.
      Antanut sille merkityksen että tuon talouden hoitajan palvelijoille antama ruoka tarkoitti heidän vartiotorniansa.
      Mutta Jeesus antoi vertauksen, toinen palvelija oli vastuuton ja siten hän joutui, niin, isäntänsä tappamaksi.
      Orjuus oli käytössä tuohon aikaan, ja roomalaisilla taloustöistä tapasi vastata orja.
      Tuon vertauksen Jeesus antoi kysymykseen ajasta. Pitää siis olla vastuuntuntoinen eikä jäädä odottelemaan.

      Vartiotorni käyttää myös sananlaskujen kirkastuvaa valoa itsensä oikeuttajana.
      Mutta keskipäivään kirkastuva valo on siinäkin osana vertausta, vanhurskaan polku ja toisaalta on jumalattoman kohtalo.

      Vartiotorni kirjoittaa myös olevansa "jehovakanava".
      Mutta se on väärentänyt Jehovan Sanan, esim. Joh. 1:1.
      Rikkoo 5 Moos 18:20-22 käskyä, samalla osoittaen itsensä vääräksi profeetaksi.
      Tälle on Jumalan rangaistus ilm. 20:10 mukaan ikuisuus tulimeressä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2301
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      64
      1514
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1286
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe