Miks kaikki hyvältä näyttävät tuttavuudet aina menee pieleen, enkä mä

Anonyymi

tarkoita ihmisen ulkomuotoa vaan ihan luonnetta ja käytöstapoja.
Tuustuin tässä tuttava pariskunnan luona; yhteen suunnilleen ikäiseeni kiinnostavaan mieheen, joka myös näyti kiinnostuneen minusta.

Noin viikkoa jälkeen päin hän oli ystävieni luona uudelleen, ja oli pyytänyt heitä kutsumaan myös minut sinne, jotta voitaisiin pelata neljästään korttia, pareina. Minut kutsutiin kyläilemään peli-illan merkeissä ja mua kiinnosti pelin lisäksi pelitoverini, minähän menin.

Ollaan tapailtu muutaman kerran ja kerrotu itsestämme asiota, keskusteltu myös politiikasta ja kerrottu ammattimme. No politiikka ei ole aihe josta oltaisiin samoilla linjoilla. Miehellä on myös vakitunen työ, on virkamies ja työskennellyt samassa laitoksessa jo muutaman vuoden. Asuu yksiössä tällä hetkellä, koska erosivat ex-tyttöystävän kanssa puolisen vuotta sitten.

Sain kuulla syynkin, kihlattu ois halunnut lapsen ja oman perheen, mies ei.
Joten lusikat meni jakoon. Eikä siinä kaikki, hän haluaa hankia itselleen omistusasunnon, kerrostalosta!
Vastasin näihin hänen faktoihinsa; Minä haluaisin asua omakotitalossa.
Hän vastas siihen ettei hän ainakaan halua asua työleirillä! Kerrostalon pihahommat ja rempat tekee huoltoyhtiö. Ei ole nurtsin tai aidan leikkaamista, roskien keräämistä, eikä lumitöitä.

Oli pitkä hiljaisuus ja hän kysyi mitä mietin. Mä en oikein tiennyt mistä aloittaa. Kerroin lopulta ett asun omakotitalossa, jossa tulee olemaan keskisuuri puutarha, kunhan saan sen valmiisi. Eikä mulla ole talonmiestä, tarvittaessa hankin lumilingon, jos täällä vielä joskus lunta sataa. Mulla on asuintoverina nyt kissa, mutt tulevaisuudessa haluisin myös muutaman lapsen. Käytännöllisesti; meillä meni toiveet pahasti ristiin.

Mies sanoi ettei koskaan tule hankkiman lapsia, koska saa työssään olla päivittäin lasten kanssa tekemisissä ja haluaa ainakin viikonloput omistaa jollekin muulle asialle. Ammatiltaan hän on opettaja. Kertoi mulle ett kahden aikuisenkin liitto voi olla täydellinen, kun osaa järjetää asiansa oikein!
Se siitä; toivotin hänelle hyvää loppuelämää, saattaa olla ett joskus nähdään. Hymyillään jos tavataan!

Mikä hiivatti nuorempia, ikäsiäni miehiä oikein riivaa? Ilmeisesti liian mukavuuden haluisia, lapsista on vain vaivaa... Jos näin ajattelee; niin muisakoot sitt olla edes kiitollisia vanhemmillen, jotka "vaivan" kasvattivat aikuiseksi saakka!
rollikka

47

<50

Vastaukset 47

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olipa mies viisas että osasi pitää päänsä! Näin se menee: Muijat olivat niin suunapäänä hakemassa tasa-arvoa että ovat tehneet itsestään epähaluttavia mätisäkkejä!

Olipa todella asiallinen mies! Lapset nimittäin pilaavat miehen elämän täydellisesti! Mies ei edes tiedä mitä on mielenmasennus ennen kuin on pallo jalassa ämmän ja lasten kanssa. Molemmat, sekä akka että lapset rääkyvät ja vaativat!

Mikset muuten osaa ajatella asiaa näin päin, että Voi kun MINUN asenteeni oli tällainen ja Voi voi kun MINUN asenteeni oli ristiriidassa tämän miehen ajattelun kanssa! Voi voi kun MINÄ olen näin joustamaton asenteeltani etten voi muuttaa OMIA mielipiteitäni!

• Anonyymi

No jos sulla on niin suuri tarve haukkua naisia ja vastata heti puolustusreaktiolla trollin aloitukseen niin sä se olet mätisäkki 👍
        Ei kovin tervettä. Suosittelen terapiaa ja lääkehoitoa. Pusu ja halaus yöhösi.

• Anonyymi

Oonkohan ainoa nainen joka on naimisissa eikä aiota tehdä lapsia?

• Anonyymi

Hyvä että nainen piti myös päänsä. Joku onnenonkija olis varmaan halunnut sinne naisen omakotitaloon muuttaa mutta molemmat piti päänsä. Trololo

• Anonyymi

Omakotitalo on jatkuva työmaa., pihaa pitää hoitaa ja nurmikkoo leikata usein ja kasveja pitää nyppiä ja multaa lisätä ja rikkaruohoja nyppiä ja heinää pitää niitää ja jos sulla on perunamaa, sitä pitää hoitaa ja kasveja pitää kastella. Asun omakotitalossa. Sitten pitää kaivaa maata ja kaikkea pitää tehdä ja taloa pitää maalata, talvella pitää aurata lunta ja rappusista pitää hakata jäät pois. työt ei varmasti lopu ja rahaa menee työkaluihin. Olen myös enoni omakotitalon pihalla tehnyt remonttia joka kevät ja syksy koska eno on jo aika vanha. Salaojaputkia pitää korjailla ja kaivaa vanhoja pois ja se vasta kovaa hommaa on.

• Anonyymi

Mitä hyvää on kerrostalossa? Joku leikkaa nurmikon ja tekee lumityöt puolestasi. Siinä kaikki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä hyvää on kerrostalossa? Joku leikkaa nurmikon ja tekee lumityöt puolestasi. Siinä kaikki.

Turvallisuus on yks, kukaan ei voi rikkoa ikkunaa ja tulla sisään siitä, ellei asu ihan katutasolla. Ja edullisempaa asua.

• Anonyymi

Vedit sitten herneen ja muut paljokasvit oikein syvälle hengityselimiin! :D
      Sekö tässä kismittää kun viehätysvoimasi ei riittänytkään, että itsetunto sai kolauksen?
      Luulisi aikuisen ihmisen tajuavan, että mielipiteitä ja elämäntyylejä on yhtä monta kuin ihmistäkin. Et voi vaatia ja manipuloida toista omaan muottiisi, on hyväksyttävä se että kaikilla kaikki ei mene yksiin.
      Mies oli tarpeeksi fiksu seisomaan omien mielipiteittensä takana eikä ole ihminen joka suostuu manipulointiin. Turha siinä sitten on enää ruikuttaa. Se juna meni jo.
      Käytäpä hetki myös oman itsetuntosi kohenteluun. Ei mitään pointtia jäädä kiukuttelemaan vaikka se kirpaisikin. Sellaista on elämä.
      Niin ja olen itse nainen joka ymmärtää hyvin kuvaamaasi miestä. Minulle kelpaisi!

• Teidän iässänne ei enää lisäännytä, ne hommat on nuorten heiniä. Tai mies voisi vielä tuikatakin jonkun nuoren naisen tiineeksi, mutta sinä kuulut kyllä jo riskiryhmään.

Soitat sille miehelle ja sanot tulleesi hänen linjalleen ja haluat suhteeseen miehen kanssa. Menette naimisiin ja muutatte ihanaan kerrostaloon. Saat sisältöä elämääsi.

• Anonyymi

Hetkinen, mikä ikäisenä sä mua pidät? Mä oon syntynyt 1988, vasta täytin 32 vuotta.
        Enkä taatusti soita ja ihan vaan tiedoksesi, ett mulla on sisältöä elämassäni, hieman liikaakin joskus. Hyvä ett ehtii kissan ruokkimaan ajallaan ja kissavessan siivoamaan. Onni ei kuseksi montaa kertaa vessaansa jos pelletit ovat kostuneet ja paakkuuntuneet.
        Viimeeks oli kusassut mun suht uusien nahkakenkieni päälle, se kolli katti on pentu vielä, joten siedän sen teppuilua... oppii sekin kunhan aikuistuu, toivon ainakin.

Ps. mies oli mua 3kk nuorempi, minkä en antanut mua häiritä, ja muuten ihan huippu mukava tyyppi... mutt, kulkekoot omia polkujaan. Nyt voitkin pohtia; olisinko mä ollut puuma?

trollikka

Mulla muuten loppuu työpäivä tähän, lähden keräämään kurkkuja säkkeihin. Kunhan oon syöttänyt Onnille ensin kalaa ja vaihtanut veden juomakupista

• Anonyymi kirjoitti:

Hetkinen, mikä ikäisenä sä mua pidät? Mä oon syntynyt 1988, vasta täytin 32 vuotta.
        Enkä taatusti soita ja ihan vaan tiedoksesi, ett mulla on sisältöä elämassäni, hieman liikaakin joskus. Hyvä ett ehtii kissan ruokkimaan ajallaan ja kissavessan siivoamaan. Onni ei kuseksi montaa kertaa vessaansa jos pelletit ovat kostuneet ja paakkuuntuneet.
        Viimeeks oli kusassut mun suht uusien nahkakenkieni päälle, se kolli katti on pentu vielä, joten siedän sen teppuilua... oppii sekin kunhan aikuistuu, toivon ainakin.

Ps. mies oli mua 3kk nuorempi, minkä en antanut mua häiritä, ja muuten ihan huippu mukava tyyppi... mutt, kulkekoot omia polkujaan. Nyt voitkin pohtia; olisinko mä ollut puuma?

trollikka

Mulla muuten loppuu työpäivä tähän, lähden keräämään kurkkuja säkkeihin. Kunhan oon syöttänyt Onnille ensin kalaa ja vaihtanut veden juomakupista

Osaan laskea, olit 28 kun kirjoittelin palstalle ekoja kertoja v. 2016. Lapset, ne pitäisi tehdä nuorena (18-24 vee). Tuon jälkeen riskit kasvaa.

• Anonyymi
        olenbotti kirjoitti:

Osaan laskea, olit 28 kun kirjoittelin palstalle ekoja kertoja v. 2016. Lapset, ne pitäisi tehdä nuorena (18-24 vee). Tuon jälkeen riskit kasvaa.

No ei nyt sentään... Riskit kasvaa 35-vuotiaasta alkaen.

• Anonyymi
        olenbotti kirjoitti:

Riskit alkaa vasta 35 vuotiaana taliaivo. Se on takaraja. Itse en elämääni lapsilla pilaa. 😘 Oi tätä autuutta ja onnea.

• No ei osunut nyt arvomaailma kohdilleen, mutta eikös toisaalta ollutkin hyvä, että oli suoraselkäinen mies, eikä alkanut omista arvoistaan tinkimään?
      Oishan voinut sössöttää omiaan, kuten se raksamies, joka luikki exän helmoihin takas?

Se voi olla 30v——> vaikeampi löytää sellaista joka haluaa lapsia ja vastuuta, mutta eiköhän niitäkin ole vielä...

Elä murehdi millaisia muut on, vaan kulje vaan sinne omiin haaveisiinpäin. 😊

Päätä pystyyn ja rintaa ylös, olet jämäkkä nainen. 😊

• Anonyymi

Kyseinen mies on kuule haluttua tavaraa täällä ikäluokassa 40

Viisas, asiansa ajatellut mies, joka pysyy linjallaan.

Nuorempana miehenä minulla oli tuo sama ongelma. Suurin piirtein kaikki pariutumishaluiset naiset alle 30 v olisivat halunneet tuota perinteistä "idylliä". Ja minä olisin useimmille kelvannut toteuttamaan heidän unelmaansa. Joku yritti sinnikkäästi ylipuhuakin. En minä heidän kelkkaansa alkanut. Miksi hullussa alkais siihen naisen unelman toteuttajaksi?

Totta kai pidin linjani, ja nyt täällä vanhempana ollessa tarjontaa joko lapsettomista tai lapsensa jo aikuisikään saattaneista naisista on ihan mukavasti.

• Anonyymi

Ymmärrän, että harmittaa ja turhauttaa. Älä välitä noiden muiden ilkeilyistä, hehän ovat niin tyytyväisiä elämäänsä, että on pakko vittuilla muille sinkkupalstalla... ;-D
      Hyvä kuitenkin, että kävitte nuo tärkeät asiat läpi. Nuo on sellaisia asioita, mistä ei kannata tinkiä eikä toista voi vaatia muuttamaan omia haaveitaan ja elämänarvojaan.
      En voi tsempata, että kyllä se vielä löytyy, kun ei sellaista voi kenellekään luvata. Mutta uskon, että olet onnellisempi elämällä omien arvojesi mukaisesti kuin väärän miehen kanssa.

- ExP

• Anonyymi

Onko rollikka eri kuin trollikka? Kirjoitusvirheet ainakin omituisesti kadonneet.

Ja minkä ikäinen rollikka on?

• Harmillista todella ettei toiveet osunut yhteen.
      Kyllä on miehiä, jotka haluavat lapsia onneksi. Toivon sinun vielä löytämään.🥰

Ihmettelen todella jos työ uuvuttaa noin paljon eikö kannattaisi aikuisia opettaa ja sitten miettiä niitä lapsia itselle tehdä, eikä muiden lapsien kanssa kun se onnista rankenpaa muiden lapsista huolehtia.
      Aina on muitakin mahdollisuuksia.

Miehelläni on paljon opettajia, joilla on iso perhe.
      ihmettelen kovin, miksei muuta työtä olisi voinut katsoa kuin tuttavasi mies sanoi kyse” järjestämisestä asiat oikein”

• Anonyymi

Kuulostaa unelmamieheltä! Sinulle ei kelvannut, mutta monelle muulle ihannekumppanimateriaalia.
      Itellä myös monet tapailut kaatui siihen, että miehet haaveili lapsista, aviosta ja omakotitalosta. Meitä on onneksi moneen junaan ja useimmat löytävät sopivan parin. Turha se on närkästyä siitä että toisilla on erilaiset tulevaisuudenhaaveet! Kivahan tuo että mies sanoi suoraan, eikä vaan kadonnut takavasemmalle.

• Anonyymi

Osta talo jos nainen tekee kaikki pihatyöt.

• Anonyymi

Ihmettelen, ihmettelen. Lapset on ihania, ne on elämän suola. Ite oon tykännyt erityisesti lasten vauva-ajasta ja pikkulapsiajasta. Kyllähän ne rasittaviakin on ja hommaa piisaa, mutta en mä osais ajatella, että koko aikuisuuden olis elänyt vain itselleen. Elämässä on eri vaiheita ja kyllä sitä omaa aikaakin eri vaiheissa on, joskus enemmän ja joskus vähemmän ja lasten kasvettua voi sitten enempi keskittyä omiin hommiin, ystäviin parisuhteeseen, uuteen parisuhteeseen jos eroaa ym. Eikös meidän päätehtävä oo kuitenkin jälkeläisten tänne tuominen eli paneminen, syöminen ja juominen. Elämän perustarpeet siis.

• Anonyymi

Moni taas ei osaisi ajatella, että olisi elänyt vähintään 20vuotta lapsen ehdoilla, kun on saanut elää elämäänsä vain itseään varten, nauttien täysin palkein itsenäisyydestä ja vapaudesta.

Ihmisellä ei ole mitään päätehtävää. Joskus on ollut, enää ei ole.

• Anonyymi

Päätehtävä. No ei se vittu ole päätehtävä 🙈

• Anonyymi

Emo-Emäkkö-Emäs haisee paskalta Trollikka! Osaako käyttää enää vaippoja vai laskeeko alleen molemmat "asiat"

• Anonyymi

Tämä oli paras kommentti!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä oli paras kommentti!

Ja sun oli paskin ja turhin.

• Anonyymi

No niin, tulinpahan taas kerran väärin ymmärretyksi. Kirjoitusvirheiden lisäksi, en näköjään osaa kertoa; tunteistani sellaisena kuin mä ne koen.

a) Mies oli kaikin puolin miellyttävä tuttavuus ja mä arvostan hänen rehellisyyttään, asioissa joka ovat mulle henkilökohtaisesti tärkeitä.
      Ei hän yrittänyt edes lupailla ympäripyöreitä asioita! Kuten; ett katsottaisiin edes miten asiat tästä eteenpäin kehittyy. Ei hakenut "laastaria" minusta, koska selvästi edellinen ero häneen vielä sattui. Luultavasti otti tämän ehdottoman lapsettomuutensa juuri siksi esille jo, ettei kokisi uudelleen kipeää eroa.

b) Mikä hiton velvollisuus mun olis omista haaveistani luopua? Helpompi luopua ajatuksesta ja siitä ihmisestä, jonka kanssa ei taatusti perusasiat natsaa yhteen.
      Minkäänlaista todellista tappiota ei tästä kohtaamissta tullut, ainoastaan yks uus tuttavuus, muiden tuttavien joukkoon. Kumpikin tiedetään mitä halutaan elämältämme ja aivan ystävjnä erottiin. Nähdään sattumalta ehkä joskus ja moikataan.

c) Mä myönnän olevani pettynyt, ihan ihana ihminen, mutt ei mitään järkeä jatkaa ja rakastua häneen. Ei näissä ihastumisissakaan mitää vikaa ole, niitä tulee ja menee.... kestävät aikansa ja haihtuvat olemattomiin. Jonkin aikaa ehkä haikea muisto, jostain mistä kerran haaveilin. Mä jatkan omaa taivaltani, hän omaansa ja se siitä.
      Hyvää päivänjatkoa kaikille!

jk. kirjoitusvirheet jatkuu... rollikka = trollikka =)))

• Anonyymi

Ethän sä tullut lainkaan väärinymmärretyksi vaan ihmiset kommentoi omien näkenystensä ja pelleilyjensä mukaisesti. Jos kovasti tykkää ja on rakastunut johonkin uuteen ihmiseen niin kompromissejakin on monessa asiassa hyvä tehdä, lasten tekeminen ei oo kompromissiasia. Sen sijaan esim.asumisessa kivointa olisi asua ihmisen kanssa, jota rakastaa ei siis ne seinät vaan ihmiset ne tekee kodin.

• Anonyymi

"Moni taas ei osaisi ajatella, että olisi elänyt vähintään 20vuotta lapsen ehdoilla, kun on saanut elää elämäänsä vain itseään varten, nauttien täysin palkein itsenäisyydestä ja vapaudesta.

Ihmisellä ei ole mitään päätehtävää. Joskus on ollut, enää ei ole."

Juuri näin! Kuvailit minun elämäni. Tiesin jo 9-vuotiaana että lapsia en koskaan tule hankkimaan enkä miestä ota. Sen olen sanonut selvin sanoin vanhemmilleni, ja se sana on pitänyt.
      Mitenkähän onnellisia olisivat ne lapsiparat jotka olisin itseleni vastentahtoisesti tähän maailmaan vääntänyt? Mitä järkeä? Ihmiset ovat erilaisia ja kukaan ei mitään määrättyä kaavaa voi asettaa, ja ketään ei mihinkään kaavaan voi pakottaa.
      Onhan se hyvä että tällaiset asiat tulee ilmi ja esille heti. Helpommalla pääsee kumpikin osapuoli kun ei ala elätellä mitään kuvitelmia.

• Tuohan oli hieno mies, ihan toista kuin ne sun aikasemmat jotka anoti ymmärtää mutta joista ei sitten oikeasti ollutkaan mihinkään. Itseasiassa aina kun olet niistä miehistäsi kertonut ne on heti epäilyttäneet ja oikeaksihan ne epäilyt sitten on osoittautuneet.

Nyt kerrot ensimmäistä kertaa törmänneesi rehelliseen mieheen ja se on iso asia. Melkeinpä kehoittaisin jopa pitämään yhteyttä jos sellaista tilannetta tulee, ei välttämättä kovin aktiivisesti mutta hieman ovi raollaan kuitenkin.

Katsos kun se on kuitenkin niin että kyllä ne mielipiteet voi muuttuakin jos löytää oikenalaisen ihmisen, mutta jos/kun tulee tilanne jossa aletaan tenttaamaan siinä kohtaa voi olla että sitä laukoo ne ensimmöiset mielipiteensä vähän ehkä turhankin jyrkästi ja harkitsematta.

Joskus muutaman vuoden sisällä saattaa hepulla olla ihan eri ääni kellossa mutta nytpähän tietää sinun aatokset, voi niitä sitten rauhassa pureskella ja katsella, jos joskus pyytää treffeille on luultavasti hiljaa hyväksynyt sinun pyrkimykset elämässä.

• Niin ja lisään tähän vielä että olet vähän myöhässä. Miehet kypsyy naisia hitaammin mutta siinä kolmekymppisenä alkaa olla järkeä jo niin paljon päässä että ei ehkä lähde juttuun jossa kaikki valtit on toisen käsissä. Alta kolmekymppisenä mies voi vielä hullaantua ja olla houkuteltavissa naimisiin & perheen perustamiseen helpostikin, siinä kolmekymppisenä kun alkaa tarpeeksi olla tutuilta kuultuja erotarinoita repussa, tietoa miten mies jää joka asiassa toiseksi eron tullen niin sitä ajattelee sitten niitä perhejuttujakin jo vähän ehkä liiankin järkiperäisesti eikä lähde niihin ollenkaan mielellään mukaan.

• Anonyymi

Suhteen alussa ei kannattaisi ajatella haluaako lapsia vai ei.
      Haluaako asua omakotitalossa tai rivarissa, ei tuollakaan ole oikeasti juurikaan merkitystä. Tunteet ovat tärkeimmät ja niiden syventyessä halut heittävät joskus kuperkeikkaa. Naisen kanssa voi tuntua niin hyvältä että lapsi tuntuu luonnolliselta vaihtoehdolta, vaikka vähän pelottaisikin.
      Tunne-elämän, keskusteluyhteyden ja kunnioituksen ollessa kunnossa voi lapsia suhteeseen kuulua terveellä tavalla. Alussa, no way. Eihän toista edes kunnolla tunne.

AsianVierestä

• Anonyymi

Tietysti joillakin on jo nuorena tehdyt periaateratkaisut esim. tästä lapsijutusta, eikä ne siitä muuksi muutu vaikka vastaan tulisi minkälainen madonna joka vastaisi kaikkiin omiin tunteisiin.

• Anonyymi

Kauneimmat vuoret jäävät aina valloittamatta.

• Anonyymi

Nauran kyllä vitusti trollikan epäonnelle. Hah Hah Hah!

• Anonyymi

Kyllä naurattaa kun kolmekymppinen "virkamies" on ollut jo useampia vuosia töissä samassa lafkassa. Mahtaa olla jo uskomaton "asiantuntemus". Taitaa olla ihan paska jätkä vaan - ehkä myös homosexuaali.

• Anonyymi

"Kyllä naurattaa kun kolmekymppinen "virkamies" on ollut jo useampia vuosia töissä samassa lafkassa. Mahtaa olla jo uskomaton "asiantuntemus".

Minun käsittääkseni luokanopettaja = virkamies, koska on ns. virkasuhteessa kaupungin kanssa. Viitisen vuotta opettajana samassa oppilaitoksessa, hän on käsittääkseni jo vakiinnuttanut asemansa opettajana. Joensuun yliopistossa kasvatustieteitä suorittaneena kai jonkinlaista asiantuntemustakin omaa... ainakin omalla alallaan.

Meillä nyt on erinlainen maailman katsomus; hänestä tälle ylikansoittuneelle maapallolle ei tarvitse lisää lapsia hankkia. Lapsia pitää myös elättää ainakin 20 vuotta, ehkä pidenpäänkin jos hän/he opiskelee. Lapset menee kaiken edelle, jpten oma elämä jää silloin elämättä.
        Siinä se on tiivistettynä, hänen näkemyksensä.

Mä muuten päätän keskustelun omalta kohdaltani tähän... kiitos mielenkiinnosta sekä oheistuksista. Tällekin ilkkujalle, kiitos mielipiteestäsi! Story is; the end.
        trollikka

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kyllä naurattaa kun kolmekymppinen "virkamies" on ollut jo useampia vuosia töissä samassa lafkassa. Mahtaa olla jo uskomaton "asiantuntemus".

Minun käsittääkseni luokanopettaja = virkamies, koska on ns. virkasuhteessa kaupungin kanssa. Viitisen vuotta opettajana samassa oppilaitoksessa, hän on käsittääkseni jo vakiinnuttanut asemansa opettajana. Joensuun yliopistossa kasvatustieteitä suorittaneena kai jonkinlaista asiantuntemustakin omaa... ainakin omalla alallaan.

Meillä nyt on erinlainen maailman katsomus; hänestä tälle ylikansoittuneelle maapallolle ei tarvitse lisää lapsia hankkia. Lapsia pitää myös elättää ainakin 20 vuotta, ehkä pidenpäänkin jos hän/he opiskelee. Lapset menee kaiken edelle, jpten oma elämä jää silloin elämättä.

Mä muuten päätän keskustelun omalta kohdaltani tähän... kiitos mielenkiinnosta sekä oheistuksista. Tällekin ilkkujalle, kiitos mielipiteestäsi! Story is; the end.
        trollikka

Ja vielä Joensuu. Ei vittu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

trollikka

Opettajana hän on nähnyt lapsia ja tilanteita niin paljon että tuli siis järkiinsä 😂😂😂

• Anonyymi

Ei muuta kuin avoimin silmin liikkeeele!

• Anonyymi

Ihan hyvä vaan, että osa ihmisistä jättää lapset tekemättä.

• Anonyymi

Toivotaan lapsettomuutta myös Sanna Marinille, kun geeniperintö on niin pahaa.

• Anonyymi

Nyky Suomi on niin epävakaa sekä talouden että kahtiajakautuneisuuden kesken, että viimeinen asia mitä tänne haluaa tehdä on lapsi. Lisäksi lapsien kasvatuksesta on tehty sellaista, että lasta ei saa komentaa, käskeä ja kurittaa (ei väkivaltaa) ja jos näin teet lapsi viedään pois. Tavallaan roolit on kääntyneet. Jos tänne ei tule mitään poliittista muutosta, niin vain hullu lapsia tekee.
      Näinollen ymmärrän miestä täysin. Jos oma selviytyminenkin on kokoajan vaakalaudalla, niin mitä se olisi lapsen kanssa.

• Anonyymi

Tytöillä on paha olo sen huomaa, mutta miksi, koska saksit ovat rikki ja siksi.... luulen että: katsovat jotain lehtien kuvia ja sitten itse pitäisi olla sellainen noin kaunis nainen kuin kuvissa, jne...

MUTTA: eräs asia, pyöräilystä, taisin saada innostaa erään vanhan isännänkin ulkoilemaan, ajaa kovaa vauhtia pyörällään, on hyyvä pyörä hänellä kyllä, mutta ei talvipeli :D

• Anonyymi

Tuollainen: olen köyhä lusmu, en paljon urheile, liikun lentokoneilla, toiset niitä lentävät, harvoin edes kävelen.... ei ole hyvää elämää...

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että

Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.
      Ikävä
      88
      1313
    2. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
      Kajaani
      37
      863
    3. Liikenneonnettumuus

Linkkari ja ruotsibiili törmäsivät linkku oli redun opetusajossa
      Ylitornio
      13
      807
    4. Mieti oikeasti

Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.
      Ikävä
      40
      798
    5. Pahin tapa satuttaa toista

On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.
      Ikävä
      80
      706
    6. Taasko sä vedit

Suojamoodin päälle? Miehelle
      Ikävä
      90
      705
    7. Tiedoksi yhdelle naiselle

että mies lähestyy kaikin tavoin jos on kiinnostunut! 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      46
      698
    8. kene ajoi "kolarin"?

"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl
      Savonlinna
      17
      697
    9. Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen

Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj
      Ikävä
      27
      647
    10. Mitä söpö

Mies mietit?
      Ikävä
      58
      638
    11. 65
      610
    12. Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä

Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan
      Ikävä
      90
      609
    13. Miten uskallan sua nähdä

Kun vaikutat suuttuneelta :(
      Ikävä
      43
      591
    14. Nainen, tässä olen kahden vaiheilla

Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa
      Ikävä
      56
      575
    15. Jos kaivattusi on

Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?
      Ikävä
      47
      566
    16. Minä kyllä odotan nainen

että sinun kanssa voisin jutella asioista ihan oikeasti.
      Ikävä
      43
      544
    17. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
      Ikävä
      129
      537
    18. Taas henkirikos

Kuka lienee nyt asialla.
      Ilomantsi
      9
      525
    19. Kylän tielle remonttia?

Mitäköhän kylän tielle ruvetaan tekemään ku laitettu tuommoset töpsät muutamien suojateitten kohille?
      Hyrynsalmi
      13
      512
    20. Suloinen ja herkkä

Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.
      Rakkaus ja rakastaminen
      31
      505
    Aihe