Miksi palsta on periaatteessa pelkkää vänkäämistä?

Anonyymi

Kun tätäkin palstaa katselee niin huomaa että pitkälti kaikki aiheet, johon tulee kommentteja, ovat pitkälti pelkkää vänkäämistä. Aika paljon näyttäisi johtuvan muutaman yksilön miehet vastaan naiset tai suvakit vastaan rajakit asetelmasta.

Mutta miksi nämä tapaukset ovat valinneet jonkun sinkkupalstan noiden asioiden vänkäämiseen, etenkin politiikalle on kyllä omia palstoja.

65

<50

Äänestä

Vastaukset 65

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nykyaikana ei ole enää mitään yhtenäiskulttuuria vaan kaikesta on tullut identiteettipolitiikkaa. On valhetta että moninaisuus on vahvuutta. Moninaisuus on heikkoutta, sillä talo joka jakautuu itseään vastaan ei voi pysyä pystyssä.

• Anonyymi

Sanopa muuta ☝️ Minä toivotan heti ystävällisesti vain huomenta :)

Voisimmeko me kaksi tehdä jotain asialle? Selvästikin meitä on kaksi järjissään olevaa.

• Anonyymi

Lisäksi tämä ei ole parisuhteen huolto palsta.

• Anonyymi

Minun mielestäni täällä pitäisi olla hyviä sanoja sinkkujen kesken :)

• Anonyymi

Olisiko yhden viikon haasteena, että kokeilisimme kaikki olla samaa mieltä eikä miehet ja naiset viikon aikana vihaisi toisiaan?

• Miksi pitäisi olla samaa mieltä? Sehän olisi vaan joojoo-sanailua?

• Anonyymi

Eipä sitä tarvi samaa mieltä olla, mutta vastakkainen mielipide pitäisi osata muotoilla asiallisesti ja hyvin perustellen. Ei näin: "Oletko tyhmä?? No tietysti se menee kuten minä sanoin..."

• Anonyymi kirjoitti:

Eipä sitä tarvi samaa mieltä olla, mutta vastakkainen mielipide pitäisi osata muotoilla asiallisesti ja hyvin perustellen. Ei näin: "Oletko tyhmä?? No tietysti se menee kuten minä sanoin..."

Niinpä. Usein kun loppuu perustelut, alkaa henkilöhyökkäily. Kertoo vaan kirjoittajasta...

• Anonyymi

Hyvää homo-huomenta ajoittajalle, homppeleille voi olla myös omia palstoja huomasiko aloittaja sen?

• Anonyymi

Kaipaatko lisää keskustelijoita sinne?

• AIka tylsä olisi keskustelupalsta jolla jokainen vuorollaan esittäisi mielipiteen ja sitten kaikkimuut kilpaa sitä komppaisi.

Disse. Kyllä mä oon hyvä jätkä!
      Jan: joo niin oot!
      wuppis: Disse on kyllä erityisen hyvä jätkä
      lineri: Dissen hyvyys on suorastaan ylimaallista!

Aika tylsää olisi tuommoinen.

• Disse on tosiaan hyvä jätkä..

Ei tosin niin hyvä kuin mä..😌

Sinä taas olet persesuti.

• Anonyymi

Sitten tulisit sinä ja sanoisit: ”Paras mies talossa”. Hyvin se sujuisi, älä urputa :))

• Anonyymi

Eipä sitä tarvi samaa mieltä olla, mutta vastakkainen mielipide pitäisi osata muotoilla asiallisesti ja hyvin perustellen. Ei näin: "Oletko tyhmä?? No tietysti se menee kuten minä sanoin..." Tässä voisi moni petrata.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Disse on tosiaan hyvä jätkä..

Dissen hyvyys on suorastaan ylimaallista!(Palstajeesus)

xLiner

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Ja siinä yks kiusaaja ja asialliseen keskusteluun kykenemätön.☝️

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Jahas. Alentamistako taas? Toisen jalkoihin linttaamista.

• Anonyymi

Koska jasuli.

• Onhan täällä myös ystävällismielistä turinointia, mikä tosin ärsyttää näitä vänkääjiä ihan jumalattomasti.

• Joo on ja sitten kamujengi jopa ajaa palstalta pois ystävällismielisiä ihmisiä alkamalla porukalla kiusaamaan.

• Harmaaritari kirjoitti:

Joo on ja sitten kamujengi jopa ajaa palstalta pois ystävällismielisiä ihmisiä alkamalla porukalla kiusaamaan.

Sinähän olit jo tarhassa viemässä muilta lapsilta leluja.. ja sitten itkit kiusaamisesta, kun joku laps tönäs takasin.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Joo on ja sitten kamujengi jopa ajaa palstalta pois ystävällismielisiä ihmisiä alkamalla porukalla kiusaamaan.

Tämä... :(

• Wwuwuw kirjoitti:

Sinähän olit jo tarhassa viemässä muilta lapsilta leluja.. ja sitten itkit kiusaamisesta, kun joku laps tönäs takasin.

En ollut tarhassa vaan ihan perinteisesti kotona hoidossa kunnes koulu alkoi ja sitten äitikin lähti taas työelämään. Kun koulu sitten alkoi, siellä toki jo tarhassa jengityneet kiusaajat kun koetti tulla ronkkimaan vedin heti turpaan jotta oppivat olemaan ja oppihan ne. Siksi varmaan olenkin niin itsenäinen, osin selittänee myös sinkkuutta, kun en koskaan ole tarvinnut mitänä hännystelijäjengejä ja porukan suojaa pärjätäkseni.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

En ollut tarhassa vaan ihan perinteisesti kotona hoidossa kunnes koulu alkoi ja sitten äitikin lähti taas työelämään. Kun koulu sitten alkoi, siellä toki jo tarhassa jengityneet kiusaajat kun koetti tulla ronkkimaan vedin heti turpaan jotta oppivat olemaan ja oppihan ne. Siksi varmaan olenkin niin itsenäinen, osin selittänee myös sinkkuutta, kun en koskaan ole tarvinnut mitänä hännystelijäjengejä ja porukan suojaa pärjätäkseni.

💪🦾💪

Niin.. et ole sosiaalistunut vieläkään ja siksi itket iltaisin itsesi uneen..

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Itkee? Mitä kuvaa luot hänestä?

• Wwuwuw kirjoitti:

Miksi itkisin? omituinen kuvitelma. Juurikin ne jotka on tottuneet laumassa kulkemaan varmaan kovemmin sitten tuntevat sitä kaipuuta muihin, esim. jatkuva haku parisuhteeseen kun ei osaa olla yksin. Minulle taas yksinolo on aina ollut helppoa ja koen muut ihmiset jokseenkin rasittavina ongelmineen mutta ne ovat taakka jota täytyy hetkittäin kantaa. Tänäänkin on pari tyyppiä jo soittanut, ilmeisesti vain kuullakseen mukavan ääneni :D ja vaikka minä koetan sanoa niille että soittelisivat keskenään, ei minua kiinnosta, silti sitä asiaa tuntuu olevan juuri minulle vaikka en ole edes mitenkään vastaanottavainen tai innoissani yhteydenotoista.

• Anonyymi kirjoitti:

Itkee? Mitä kuvaa luot hänestä?

Naperomaisen, eli oikean.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Naperomaisen, eli oikean.

Sissyn eli neitimäisen toisille.

Miksi itkisin? omituinen kuvitelma. Juurikin ne jotka on tottuneet laumassa kulkemaan varmaan kovemmin sitten tuntevat sitä kaipuuta muihin, esim. jatkuva haku parisuhteeseen kun ei osaa olla yksin. Minulle taas yksinolo on aina ollut helppoa ja koen muut ihmiset jokseenkin rasittavina ongelmineen mutta ne ovat taakka jota täytyy hetkittäin kantaa. Tänäänkin on pari tyyppiä jo soittanut, ilmeisesti vain kuullakseen mukavan ääneni :D ja vaikka minä koetan sanoa niille että soittelisivat keskenään, ei minua kiinnosta, silti sitä asiaa tuntuu olevan juuri minulle vaikka en ole edes mitenkään vastaanottavainen tai innoissani yhteydenotoista.

No ne puhelinmyyjät tekee vain työtään, älä nyt niitäkin ala kiusaamaan..

Uliuliulisija.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Uliuliulisija.

Miksi alennat sitä?

• Wwuwuw kirjoitti:

Uliuliulisija.

Hetkinen, etkös sä ole sanonut olevasi ekstovertti.. Olet. Ainoa syy miksi ekstrovertti viettää aikaansa yksin, on joku paha sosiaalinen ahdistus.. tms.. 🤔

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Uliuliulisija.

Sun kertomuksesta saa toiset sen kuvan ettei harmiksesta ole mihinkään?

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Uliuliulisija.

Sinä olet muuten yksi niistä vänkääjkistä, joiden syyksi voi laittaa palstan keskusteluilmapiirin pilaantuminen.

• Anonyymi kirjoitti:

Sun kertomuksesta saa toiset sen kuvan ettei harmiksesta ole mihinkään?

Taas sinä.

Syö pääs.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä olet muuten yksi niistä vänkääjkistä, joiden syyksi voi laittaa palstan keskusteluilmapiirin pilaantuminen.

No joko söit?

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Taas sinä.

Syö pääs.

Mitä sä sekoilet?! Alkaako vippaamaan?

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Taas sinä.

Syö pääs.

No sä alennat sitä tehokkaasti. Mikä sun toiminnan tarkoitus on? Sitä ei vaan käsitä. Harmittaa Harmiksen puolesta kun olemusta lynkataan. Mieti hetki. Täällä lukee sivullisetkin näitä. Sä luot harmiksesta täysin väpelöä nahjuskuvaa.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

No joko söit?

Kerran väitit, että se on tosi läski.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Minäkään en juuri ole laumaa tarvinnut, esim. kouluaikoina. Toisilla oli pakko olla joku kaveri kursseilla ja rientoja. Nykyäänkään en juuri parisuhteeseen kaipaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerran väitit, että se on tosi läski.

Onhan Wuppis pitkän aikaa tuhonnut Harmaaritarin palstaolemusta ”vauvoittelemalla” kuin ala-asteikäistä pikku nassikkaa. Vaikka kai aikuisesta miehestä kyse? Tai ei sitä tuon jälkeen kukaan tiedä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todellakin. Lienee J-76:n alter ego

• Anonyymi

Minusta on huvittavaa, miten monet ihmiset ovat vahvasti jotain mieltä ilman, että ottavat asioista selvää. On hauskaa heitellä heille vastakkaisia mielipiteitä, sillä he eivät yleensä ole ajatelleet voimakkaiden mielipiteidensä perusteluita ihan loppuun asti. Silti he pitävät näkemyksistään kiinni kynsin hampain. Ihan puhdasta huvia siis.

• Anonyymi

Jos koet olevasi jotain vastaan niin etkös silloin samalla itse pidä omista näkemyksistäsi kiinni?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos koet olevasi jotain vastaan niin etkös silloin samalla itse pidä omista näkemyksistäsi kiinni?

Pidän kiinni näkemyksistä, jotka ovat mielestäni sillä hetkellä parhaiten perusteltuja. Kun vielä paremmin perusteltuja näkemyksiä tulee vastaan, muutan mieltäni. En siis muodosta tunnesidettä mielipiteisiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pidän kiinni näkemyksistä, jotka ovat mielestäni sillä hetkellä parhaiten perusteltuja. Kun vielä paremmin perusteltuja näkemyksiä tulee vastaan, muutan mieltäni. En siis muodosta tunnesidettä mielipiteisiin.

Niin no kyllähän "kunnollisessa" keskustelussa ihmisen pitäisi myöskin ikäänkuin kiistää omaa mielipidettään, pohtien erilaisia vaihtoehtoja, eikä vain odottaa toiselta tarpeeksi "hyvää" näkemystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin no kyllähän "kunnollisessa" keskustelussa ihmisen pitäisi myöskin ikäänkuin kiistää omaa mielipidettään, pohtien erilaisia vaihtoehtoja, eikä vain odottaa toiselta tarpeeksi "hyvää" näkemystä.

Tarkastelen omaa näkemystäni kriittisesti jo ennen kuin edes aloitan keskustelua asiasta.

• Anonyymi

Tämä. Suuna päänä huudetaan mutulla vaivautumatta edes faktantarkastukseen. Uuvuttavaa.

• Anonyymi

Nykyään puolet aloituksista on yhden mt-ongelmaisen horinoita poliiseista ym. paskaa,

• Anonyymi

Kun katsoo etusivun viestiketjuja, niin tämähän on vertaistukipalsta.

Yksi hakee vertaistukea kehodysforiaan, toinen keksii satuhahmoja, oma ryhmänsä on marxilaiset kultistit, ja tietenkin alkoholistit ja mielenterveyspotilaat. Toki siinä tulee vänkäämistä, kun kaikki hakevat kukkakeppiä juuri omaan vaivaansa.

• Ja etenkin persukit.

• Anonyymi

Tämän palstan vakiokaartia yhdistää yksi asia. He eivät ikinä epäonnistu tai ole väärässä. Jos epäonnistuvat, se epäonnistuminen on muiden syytä, ei heidän.

Sama asia yhdistää muuten suurinta osaa muitakin ihmisiä oikeassa elämässä. Se, että asioita ei osata katsoa oman kuplansa ulkopuolelta.

• Ehkä olet vain väärässä.. 🤔

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Ehkä olet vain väärässä.. 🤔

Olen ollut useinkin väärässä. Olen usein epäonnistunutkin. Enkä ole ikinä syyttänyt siitä ketään muuta kuin itseäni.

Nykyisin en ole enää oikeassa enkä väärässä. Lähtökohtanani on se, että en tiedä. Siitä on aina hyvä lähteä rakentamaan.

Mutta mietitäänpä asiaa vähän enemmän. Jos se pitäisi paikkansa, että suurin osa ihmisistä ei ikinä ole väärässä tai epäonnistu, niin eikö meidän pitäisi elää nyt aika täydellisessä maailmassa? Mutta maailma on aika kaukana täydellisyydestä ja juuri siitä syystä, että suurin osa ei osaa tarkastella maailmaa oman kuplansa ulkopuolelta ja ajatella itsenäisesti.

• Anonyymi kirjoitti:

Olen ollut useinkin väärässä. Olen usein epäonnistunutkin. Enkä ole ikinä syyttänyt siitä ketään muuta kuin itseäni.

Nykyisin en ole enää oikeassa enkä väärässä. Lähtökohtanani on se, että en tiedä. Siitä on aina hyvä lähteä rakentamaan.

Mutta mietitäänpä asiaa vähän enemmän. Jos se pitäisi paikkansa, että suurin osa ihmisistä ei ikinä ole väärässä tai epäonnistu, niin eikö meidän pitäisi elää nyt aika täydellisessä maailmassa? Mutta maailma on aika kaukana täydellisyydestä ja juuri siitä syystä, että suurin osa ei osaa tarkastella maailmaa oman kuplansa ulkopuolelta ja ajatella itsenäisesti.

Kaikki ihmiset ovat olleet väärässä ja myös epäonnistuneet. Ja jos joku muuta väittää, niin siinä vasta väärässä onkin..

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Kaikki ihmiset ovat olleet väärässä ja myös epäonnistuneet. Ja jos joku muuta väittää, niin siinä vasta väärässä onkin..

Sitähän esimerkiksi sinä täällä harrastat. Et ole koskaan väärässä. Ainakin omasta mielestäsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi Genio koukuttui Jasuliin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitäisi olla tietämätön omasta paikastaan yhteiskunnassa, siis luokka-asemastaan ja sosiaalisesta statuksestaan, sekä tietämätön arpaonnestaan geenilotossa, että pystyisi tarkastelemaan sosiaalisia, ihmisiä koskevia asioita, puhtaasti ja puolueettomasti yläpuolelta. Vaatii filosofista ajattelutapaa.

(Veil of ignorance, wikipedia)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitäisi olla tietämätön omasta paikastaan yhteiskunnassa, siis luokka-asemastaan ja sosiaalisesta statuksestaan, sekä tietämätön arpaonnestaan geenilotossa, että pystyisi tarkastelemaan sosiaalisia, ihmisiä koskevia asioita, puhtaasti ja puolueettomasti yläpuolelta. Vaatii filosofista ajattelutapaa.

Meillä onn vapaus valita. Vapaus valita, että asettuuko johonkin sosiaaliseen asemaan, hyväksyykö omansa, muuttaako omansa jne. On myös vapaus valita se, että jättäytyy sen kaiken ulkopuolelle eikä osallistu siihen enemmän kuin on pakko.

Mutta suurin este ymmärrykselle on silti valtava halu ja tarve olla oikeassa. Tänäpäivänä sen halun ja tarpeen tyydyttäminen on kaikille aika helppo internetin myötä. Internetistä löytää varmasti jostain ryhmiä tukemaan omia harhaisia käsityksiä. Sitähän suurin osa ihmisistä tekeekin koska puuttuu rohkeus olla väärässä ja epäonnistua.

Filosofiahan on kaikkien tieteiden äiti, vaikka sitä ei sellaisenaan tieteenä välttämättä tunnustetakaan. Jos haluaa ymmärtää mistä on eri asioissa kyse niin onko siihen mitään muuta ajattelutapaa kuin filosofinen?

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Tämä totta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hieno kirjoitus.
        Kun ihmisen tietoisuus lisääntyy, hän alkaa ajatella. Eikä hän enää jatka niin hanakasti asioiden lokeroimista "oikein" tai "väärin" bokseihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jotkut meistä kykenee tuohon filosofiseen ajattelutapaan, palstavänkkääjät ei. Ja keskustelu tyrehtyy loanheitoksi.

• Eihän sitä jaksa.

• Anonyymi

Vänkääminen ei ole keskustelutaito. Kun ei ole keskustelutaitoa, ryhdytään vänkäämään.

Keskustelun perusta on, ettei lokeroida ihmisiä ja ruokita vastakkainasettelua. Esim. miehet/naiset. Se on niin lääst siisön.

• Anonyymi

Minäkin haluaisin, että kirjoitetaan tiedon pohjalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko vassarin lääkkeet(mt) jääneet taas ottamatta

Sen verran järjetöntä persuhuutoa taa näkyville. Tuo yksi häiriintynyt ei osaa kuin "huutaa" isoilla kirjaimilla, se on
      Maailman menoa
      47
      1492
    2. Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että

Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.
      Ikävä
      59
      890
    3. Mieti oikeasti

Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.
      Ikävä
      30
      667
    4. Taasko sä vedit

Suojamoodin päälle? Miehelle
      Ikävä
      87
      637
    5. kene ajoi "kolarin"?

"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl
      Savonlinna
      14
      605
    6. Tiedoksi yhdelle naiselle

että mies lähestyy kaikin tavoin jos on kiinnostunut! 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      43
      573
    7. Pahin tapa satuttaa toista

On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.
      Ikävä
      56
      564
    8. Liikenneonnettumuus

Linkkari ja ruotsibiili törmäsivät linkku oli redun opetusajossa
      Ylitornio
      7
      542
    9. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
      Kajaani
      23
      527
    10. Minä kyllä odotan nainen

että sinun kanssa voisin jutella asioista ihan oikeasti.
      Ikävä
      44
      521
    11. Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä

Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan
      Ikävä
      70
      520
    12. Mitä söpö

Mies mietit?
      Ikävä
      61
      515
    13. Jos kaivattusi on

Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?
      Ikävä
      47
      513
    14. Miten uskallan sua nähdä

Kun vaikutat suuttuneelta :(
      Ikävä
      37
      496
    15. Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen

Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj
      Ikävä
      14
      491
    16. Kylän tielle remonttia?

Mitäköhän kylän tielle ruvetaan tekemään ku laitettu tuommoset töpsät muutamien suojateitten kohille?
      Hyrynsalmi
      13
      472
    17. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
      Ikävä
      132
      439
    18. 42
      418
    19. Nainen, tässä olen kahden vaiheilla

Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa
      Ikävä
      45
      409
    20. Miten vuosien jälkeenkin tunteet voivat olla niin voimakkaat?

Että pelkkä ajatus sinusta täyttää silmät kyynelistä.
      Ikävä
      26
      399
    Aihe