Miten helvetissä tämä on mahdollista?

Anonyymi

41

<50

Vastaukset 41

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se onnistuu koska naine hallitus. Naiset ei osaa mitään ja naiset on ne jotka sitä koronaa haluaa levittää koko maahan. Naiset ei uskalla määrärä ihmisiä karanteeniin eikä ne uskalla mitään muutakaan koska pelkäävät arvostelua.

• Anonyymi

Karanteeniin voi määrätä vain lääkäri. Ja sen lääkärikin piti olla joku alueen isopomo jos oikein muistan...

xLiner

• Anonyymi

Lait ovat kylläkin rikkaiden pappojen asettamia, eipä ole persuksetkaan niitä yrittäneet muutella.

• Anonyymi

Siinä on nyt rahan ahneella työnantajalla selityksen paikka. Miten oli kahden viikon karenssi maahan tulon jälkeen järjestetty.

xLiner

• Anonyymi

*karanteeni...

Toivottavasti pitivät edes maskeja ohjeen mukaan matkustaessaan.

Lehtijutusta sai sen käsityksen, etteivät ole kielimuurin vuoksi saaneet selvitettyä vielä edes kaikkia mahdollisia tartuntavaarapaikkoja.

xLiner

• Anonyymi

Intiassa on yksi pahimpia koronatilanteita koko maailmassa, hyvin valittu maa rekrytointiin.

AsianVierestä

• Anonyymi

Mutta kun sieltä saa poimijoita halvalla

• Anonyymi

Juuri tästä syystä kannattaa välttää julkisia tässä tautitilanteessa. Itse en niihin mene lainkaan niin kauan kuin tätä tautia on liikkeellä... aina omalla autolla jos täytyy kaydä jossain, makso mitä makso.

• Anonyymi

Ei lääkäri uskalla mitään määrää. Saavat heti haukut ja arvostelua, suomalaiset on paskahousuja eivät ne uskalla määrätä.

• Anonyymi

Missä on maahantulon jälkeinen ohjattu karanteeni?
        Ilman sitä tauti räjähtää käsiin ja se olisi hallituksen syytä se.

AsianVierestä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä on maahantulon jälkeinen ohjattu karanteeni?
        Ilman sitä tauti räjähtää käsiin ja se olisi hallituksen syytä se.

AsianVierestä

Kiuru yritti tehostaa karanteeneja, mutta sai ihan helvetisti paskaa niskaan Lintilältä ja kumppaneilta, koska karanteenit haittaisivat työvoiman liikkuvuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiuru yritti tehostaa karanteeneja, mutta sai ihan helvetisti paskaa niskaan Lintilältä ja kumppaneilta, koska karanteenit haittaisivat työvoiman liikkuvuutta.

Joo kyllähän jonkinlainen poliisivaltio pitäisi luoda muutaman sairastuneen takia, voi kiesus.

• Anonyymi

Ulkomaalaisia ei aseteta karanteeniin. Karanteeniin asetetaan tartunnan saaneet suomalaiset.

Jos on ollut näissä junissa ja alkaa oirehtia, niin ilman muuta täytyy hakeutua testiin, painottaa infektiolääkäri Broas.

Tartuntaketjun jäljittäminen on alkanut ja henkilöitä on jo tavoitettu, kertoo Broas.

– Muutamia on jo tavoitettu ja heistä on jo näytteet otettu, mutta sitä jatketaan ja pyritään selvittämään lisää kontakteja, joita tartunnan saaneella on ollut viikon aikana.

Kaikkiaan kuusi henkilöä on tällä hetkellä tavoitettu ja heidät kaikki on asetettu karanteeniin.

• Siten helvetissä se on mahdollista että koska suomi jossa matu on kuningas joka voi tehdä mitä vaan, sitä ei voi kontrolloida eikä rajoittaa. Vankkumaton usko siihen että monikulttuurisuus on rikkaus, ei suostuta näkemään että enimmäkseen monikulttuurisuus on p..kaa jonka suomalainen luonnnollisesti kustantaa oli kulut sitten miten suuret tahansa.

Jossain oli juttu, en nyt sitä löytänyt, jossa sanottiin että kentillä tavatuissa tartunnoissa ulkomaalaiset nimet toistuvat, ne on joko noita uusia tulijoita tai sitten täältä kotimaahansa matkailleita joilla lienee niin hyvä sosiaaliturva että sillä voi lennellä siellä sun täällä, ei suomalaiset köyhät minnekään lentele kun ovat b-luokan kansalaisia soppakorvauksissakin.

Tulkoon vaan miljoona matua korona kitusissaan, levittäköön ja tappakoon kaikki s..na, sitten se ralli ehkä loppuu kun loppuu suomalaiset jotka kaiken kustantaa. Nuokin marjanpoimijat nyt maksaa suomalaisille vähintäänkin satoja tuhansia kun niiden jälki seuraillaan ja hoidellaan, matulevittäjälktä tuskin peritään senttiäkään välinpitämättömyydestä, se sitten talvella kehuu kotimaassaan miten hyvän tilin teki marjareissullaan.

• Anonyymi

Tässä nimenomaisessa tapauksessa syyllinen on suomalainen työnantaja joka nuo intialaiset on itselleen halpatyövoimaksi rekrytoinut, eikä edes kuljetusta lentoasemalta Lappiin järjestänyt vaan julkisilla pisti kulkemaan. Tärkeintä oli minimoida kustannukset. Kyllä suomalaisetkin ne marjat olisi voinut poimia, mutta niille olisi pitänyt siitä maksaa oikeaa palkkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä nimenomaisessa tapauksessa syyllinen on suomalainen työnantaja joka nuo intialaiset on itselleen halpatyövoimaksi rekrytoinut, eikä edes kuljetusta lentoasemalta Lappiin järjestänyt vaan julkisilla pisti kulkemaan. Tärkeintä oli minimoida kustannukset. Kyllä suomalaisetkin ne marjat olisi voinut poimia, mutta niille olisi pitänyt siitä maksaa oikeaa palkkaa.

Suomalainenkin saa mennä ihan itse poimimaan marjoja, saisi siitä jopa enemmän käteen kun on verotonta jos itse myy. Mutta eipä suurimmasta osasta ole tuohon, silti ruikutetaan ns. halpatyövoimasta ulkomailta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yrittäjä väitti, että tulivat yllätäin ja pyytämättä. Vaikea uskoa.

• Anonyymi

Matkustaneet Suomeen transit-lennolla; monellakohan lentoyhtiöiden koneella ja välilaskulla. Onhan se perhana ettei edes lentomatkustajilta vaadita krona-testiä, reissaavat ties missä... ja vielä Intiasta tulleita. Täysin takahikiä maa... pyhässä likaviemärissään käyvät pesullakin; Ganges-joen parantavassa vedessä!

Jonkinlaiset kulttuuri erot meillä ainakin on hygieniassa ja sairauksilta suojautumisessa, jonka suomalaisten viranomaisten olisi syytä ottaa huomioon... Ainoastaan charter-lennot Intiasta ja testaukset täälläkin heti lentokentällä ja suoraan karanteeniin 2 viikoksi valvottuihin olosuhteisiin; työnantajan/kutsujan piikkiin! Eiköhän loppuisi halpatyövoiman riisto ja samalla koronan levitys!
      trollikka

• Anonyymi

Siellä oli myös aasialainen seurue matkustanut junalla Lappiin.
      Olivat suomeen tullessaan viettäneet päivän lentokentällä ja sieltä jatkaneet junassa kohti pohjoista.
      Sama toistuu, kuin keväällä, jolloin aasialainen korona turisti levitti koronaa Lapissa.
      Sitten aasialaiset valittaa, kun ihmiset nähdessään aasialaisen, välttelevät tätä, kuin ruttoa, niin on syytäkin, koska aasiasta tuovat koronaa suomeen.

• Anonyymi

"Miten helvetissä tämä on mahdollista", kysy sitä Luciferilta.

• Anonyymi

Öö...hyppää asemalaiturilta junaan? Vasen tai oikea jalka ensin.

• Anonyymi

Käsi naama vai jalka edellä junaan kuuluu astua, jos astuisi naama edellä voisi näyttää duudsonilta.

• Anonyymi

Koska he ovat sitä erityisosaajien joukkoa jota ei suomesta löydy. Suomalaisten koulutus vastaaviin töihin kestäisi jopa useammankin minuutin eikä työnantajalla ole aikaa ja varoja siihen. Lisäksi hygienia on intialaisilla paremmalla mallilla eikä varmasti ole luvassa kotimaisista pakastemarjoista norovirustartuntoja tai hepatiittia tulevaisuudessa.

• Anonyymi

Suomalaiset kommarit pyytäis liikaa palkkaa. Intialainen tekkee nöyrästi töitä pienellä palkalla

• Anonyymi

Se vaan ettei meistä suomalaisista kermapersesitä ole tekemään tuollaista työtä, etenkään tuottavasti. Ensimmäisen päivän jälkeen olisi kauhea ulina kun paikat kolottaa yms..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se vaan ettei meistä suomalaisista kermapersesitä ole tekemään tuollaista työtä, etenkään tuottavasti. Ensimmäisen päivän jälkeen olisi kauhea ulina kun paikat kolottaa yms..

Mitä sinäkin siellä rutiset, montako litraa olet itse poiminut metsästä marjoja?
        Mä olen poiminut toista sataa litraa tänä vuonna mustikoita, itselleni sekä liikuntarajoittesille sukulaisille. Mun ikäisille en enää tarjoa puhdistettua marjaa. Olen kerännyt poimurilla, mutt kun ne pitää puhdistaakkin valmiiksi.. niin en ole enempää viitsinyt kerätä. Ostakoot marjansa pakasteena, jos niitä on myynnissä.

Jotenkin mä vielä ymmärän ettei kaikista ole metsään; on liikunta rajoitteet, allergioita sekä pelkotiloja,; hirvikärpäset, kyykäärmeet, sudet ja hirvet ja vielä siihen päälle eksymisen pelko. Mutt kun ei kelpaa ilmainen ämpärillinen perkaamattomia mustikoita. Sormet likaantuvat (värjääntyvät) niin ei sellaisin värjäytynein käsin voi työhön mennä.

Tuossa kohtaa olen samaa mieltä; "kermaperseet"! En puhdistanut niitä heille vaan palasin takaisin kotiini. Puhdistin ne marjat ja kiikutin hoivaosastolle käytettäväksi, koska sama natina ois varmaan tullut keittiöläisiltä -> tottuneet käyttämään puhdistettuja pakastemarjoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä sinäkin siellä rutiset, montako litraa olet itse poiminut metsästä marjoja?
        Mä olen poiminut toista sataa litraa tänä vuonna mustikoita, itselleni sekä liikuntarajoittesille sukulaisille. Mun ikäisille en enää tarjoa puhdistettua marjaa. Olen kerännyt poimurilla, mutt kun ne pitää puhdistaakkin valmiiksi.. niin en ole enempää viitsinyt kerätä. Ostakoot marjansa pakasteena, jos niitä on myynnissä.

Jotenkin mä vielä ymmärän ettei kaikista ole metsään; on liikunta rajoitteet, allergioita sekä pelkotiloja,; hirvikärpäset, kyykäärmeet, sudet ja hirvet ja vielä siihen päälle eksymisen pelko. Mutt kun ei kelpaa ilmainen ämpärillinen perkaamattomia mustikoita. Sormet likaantuvat (värjääntyvät) niin ei sellaisin värjäytynein käsin voi työhön mennä.

Tuossa kohtaa olen samaa mieltä; "kermaperseet"! En puhdistanut niitä heille vaan palasin takaisin kotiini. Puhdistin ne marjat ja kiikutin hoivaosastolle käytettäväksi, koska sama natina ois varmaan tullut keittiöläisiltä -> tottuneet käyttämään puhdistettuja pakastemarjoja.

Parempi jättää mettään, jos niitä ei tuon enempää arvosteta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Montas tuntia on mennyt kun on kerännyt toista sataa litraa? Kilosta mustikkaa saa vissiin jotain 2-4 euroa jos myy jollekin kauppiaalle, eli oisko litralle sitten joku 1-3 egeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Montas tuntia on mennyt kun on kerännyt toista sataa litraa? Kilosta mustikkaa saa vissiin jotain 2-4 euroa jos myy jollekin kauppiaalle, eli oisko litralle sitten joku 1-3 egeä.

Keräsin 70 litraa ja sain 6 euroa litra. Myin suoraan kuluttajalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keräsin 70 litraa ja sain 6 euroa litra. Myin suoraan kuluttajalle.

Niin eli kyllä sillä kaljarahat saa, mutta ei kyllä rikastumaan pääse.

• Anonyymi

Hyvä että marjat kerätään pois.

• Anonyymi

Metsissä on marjoja satojen miljoonien arvosta, mutta on se kumma ettei suomalaisista ole niitä sieltä keräämään.

• Anonyymi

Marjapaikoille mentävä autolla, lähiseudut poimitaan ensin. Bensa maksaa, kaikilla ei autoa, voi joutua etsimään marjapaikkaa, esim.mustikan sato vaihtelee vuosittain paljon....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Marjapaikoille mentävä autolla, lähiseudut poimitaan ensin. Bensa maksaa, kaikilla ei autoa, voi joutua etsimään marjapaikkaa, esim.mustikan sato vaihtelee vuosittain paljon....

Samat ongelmat ja monet muutkin koskevat yrittäjiäkin.

• Anonyymi

On siellä suomalaisiakin. Ainakin Koivistoisen tilalle.

• Anonyymi

Historian huonoin hallitus. Eivät saa mitään aikaan. Pakkotestauksella olis 90 % vähemmän koronaa.

• Anonyymi

Kannattaa aina muistaa autolla marjapaikoille mennessä, jotta ei tuijottele ja pysäyttele nopeuksista kovin äkäisesti, toinen voi törmätä perään, eli noin 10 kilometria ennen pitää jo alkaa valmistautumaan henkilöautolla pysähtymiseen marjapaikoilla.

Itselläni, noniin huvittavia juttua venäläisten musiikit ja sellaiset ovat villiintyneet mielessä, niitä kuunnella, hauskoja.

• Anonyymi

Kala-ohjelmia, tuli niitä Paramountillla oli oikein hai-viikonloppukin, katsoin.

Olisi jännittävä juttu jos joku valkohai vaikka nappaisi särkikoukkuun, tai silakkasyöttiin kiinni turussa.

• Anonyymi

Intialaiset marjanpoimijat ovat harvinaisia. Veikkaanpa, että tulivat jostain muusta maasta Intian kautta, koska suoria yhteyksiä ei ole.
      Suomalaiset palaavat Kreikasta lennolla Tukholmaan, siellä odottelevat kolme tuntia lentoa Helsinkiin. Maailma on vaikea paikka.

• Anonyymi

Joo onhan se vaikeaa odotella pari tuntia laten ääressä kentällä, melkein sama juttu kuin matkustaa kuukausia joillain hevoskärryillä ja purjepaateilla.

• Anonyymi

Muka yksi vain?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinkahan monen

Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran
      Ikävä
      75
      766
    2. Mies, kumman ottaisit mieluummin

176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?
      Sinkut
      144
      750
    3. Kauan mökötetään toisillemme?

Loppuelämäkö? Vai oisko jo pussailutreffit?
      Ikävä
      57
      666
    4. Anteeksi mies

En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.
      Ikävä
      47
      654
    5. Pettymys TTK-parketilla! Anna Hanski tippui - Sami-opelta erikoinen heitto: "Nyt sä pääset..."

Toisena parina Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta tippuivat Anna Hanski ja Sami Helenius. Pettymys oli käsinkosketeltava y
      Tanssii tähtien kanssa
      25
      643
    6. Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi

Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.
      Ikävä
      46
      624
    7. Eikö olisi mukavaa

Jakaa arki yhdessä mies. Tämmöisin aatoksin.
      Ikävä
      44
      587
    8. Laittaisit viestin suoraan!!

Haluaisin...
      Ikävä
      31
      521
    9. Poliisi etsii kadonnutta henkilöä Lapualla

Henkilö on kadonnut 18-19.9.2026 välisenä yönä. Henkilö on hoikka,n 185 cm pitkä. Kadonneella on ollut katoamishetkellä
      Lapua
      27
      511
    10. Mieti oikeasti

Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.
      Ikävä
      27
      496
    11. Oot komea

etkä näytä vanhenevan. Mieskarkki. Mä en yritä mitään, mä oon sulle liian vanha. Olis kuitenkin kiva tutustua suhun. n
      Ikävä
      20
      493
    12. Jonkun mussukka ajanu rallia

S- Marketilla. Vautsi vau.
      Hyrynsalmi
      6
      466
    13. Venäjä häviämässä 30 vuoden sodan

Ukraina vapautti kolme aluetta, operaatio Vivaldi laajenee
      Maailman menoa
      401
      448
    14. Se oli molemminpuolinen limerenssi

Limerenssi myös sinulla kun näin pitkän ajan jälkeen päivystää palstaa. 🤭
      Ikävä
      76
      431
    15. Onko kaivattusi

Hoikistunut?
      Ikävä
      30
      426
    16. Rydman, herätys!

"Veikkauksen toimitusjohtaja Olli Sarekoski tienasi kiinteää palkkaa 445 891 euroa ja lisiä 72 157. Kuukausipalkka oli 3
      Maailman menoa
      63
      420
    17. En laita sulle viestiä

Toivottavasti ymmärrät jo mies hyvä, että en tule koskaan laittamaan sulle viestiä enkä soittamaan sulle. Minusta ei sii
      Ikävä
      39
      394
    18. Minä kyllä odotan nainen

että sinun kanssa voisin jutella asioista ihan oikeasti.
      Ikävä
      36
      392
    19. Helena Ahti-Hallberg napauttaa - Näin hän kommentoi Vappu Pimiän TTK-lähtöä

Vappu Pimiä jätti Tanssii Tähtien Kanssa -juontajapestin viime kauden lopuksi. Nyt on erilainen kausi, kun Pimiä ei ole
      Tanssii tähtien kanssa
      3
      390
    20. Mikä on toinen nimesi?

😊
      Ikävä
      28
      384
    Aihe