Nyt toivon kovasti että ymmärrätte häntä kuin sanoin hän on tullut uskoon ja muuttanut elämäänsä.
https://www.iltalehti.fi/iltv-paivarinta/a/054000db-27c4-49f6-880f-bd1a940de6b1
Kaunista kaikkea hyvää ja seesteistä elämää
89
81
Vastaukset
Onnea vaan hänelle ja läheisille..
Siinä mielessä kritisoin, ettei uskoon tulo ei ole mikään tae, että ihminen on kunnollinen tai teoissaan hyvä.Minusta uskoon tulo on muuttanut monia myös rikollisia mutta tiedän sillä olevan voimakas voima muuttaa ihmistä.
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/entiset-kriminaalit-kertovat-miten-rikos-vaihtui-jeesukse-1#29816538
Minä en ole uskossa, minua se vähän harmittaa kun en ole samallaista yhteyttä tuntenut mutta olen lukenut monia myös monet ihmiset kokevat uskoon tulon ja kuolemisen pelossa kun on ajankohta.
Muistan kun kerhossa täti sanoi ”se on kuin puhelin numero kun ristit kätesi ja et enää tunne olevasi yksin, etkä ole yksin ja taivaanisä aina kuuntelee ja on ystäväsi”
Minä pillahdin itkeen koska asia minun kohdallani ei muutu.valtakunta kirjoitti:
Minusta uskoon tulo on muuttanut monia myös rikollisia mutta tiedän sillä olevan voimakas voima muuttaa ihmistä.
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/entiset-kriminaalit-kertovat-miten-rikos-vaihtui-jeesukse-1#29816538
Minä en ole uskossa, minua se vähän harmittaa kun en ole samallaista yhteyttä tuntenut mutta olen lukenut monia myös monet ihmiset kokevat uskoon tulon ja kuolemisen pelossa kun on ajankohta.
Muistan kun kerhossa täti sanoi ”se on kuin puhelin numero kun ristit kätesi ja et enää tunne olevasi yksin, etkä ole yksin ja taivaanisä aina kuuntelee ja on ystäväsi”
Minä pillahdin itkeen koska asia minun kohdallani ei muutu.Ehkä uskoon tulo auttaa joita kuita. Mihin, se on tietysti oma kokemus. Helpotusta henkisyyteen hengellisyyden kautta, ehkä? Saa jostain voimaa sietää omaa keskeneräisyyttään?
Silti sanon, että uskoon tulo ei ehkei muuta sitä, että ihminen on keskeneräinen niin kauan, kunnes teot tai tekemätttä jättämiset muuttuvat.
Olen istunut vastakkain useammankin kerran henkilön kanssa, joka uskossaan hakkasi lapsensa päätään seinään siisteyskasvatuksen nimissä. En tiedä tuliko tuo henkilö koskaan pyytäneeksi anteeksi jumalaltaan tai lapseltaan - saati että saiko anteeksi kummaltakaan.
Mielestäni olisi vain tärkeämpää, että tehdään enemmän työtä sen oman epävarmuuden, keskeneräisyyden ja tunne-elämän vaikeuksien takia. Hankitaan apua sieltä, mistä sitä oikeasti saa. Sitten voi alkaa keskittyä siihen parempaan elämään. Itselle ja läheisille.
Jos se on usko, okei. Ystävät, okei. Terapeutti, okei. Pääasia ettei kuvitella tulevansa paremmaksi siksi, että että tekee yleisesti ottaen ja ulkokultaisesti asioilleen jotain - siinä pitää olla se oma sydänkin mukana.valtakunta kirjoitti:
Minusta uskoon tulo on muuttanut monia myös rikollisia mutta tiedän sillä olevan voimakas voima muuttaa ihmistä.
Minä pillahdin itkeen koska asia minun kohdallani ei muutu.Valtakunta, sain kommentistasi sen käsityksen, ettei sulla ole kuuntelijaa. Tai koet ettei ole? Eikä asia muutu?
Jos nyt tulkitsin oikein, niin vertaistuki olisi yksi tapa aloittaa.
*halaa ja silittää valtiksen päätä*elisakettu kirjoitti:
Ehkä uskoon tulo auttaa joita kuita. Mihin, se on tietysti oma kokemus. Helpotusta henkisyyteen hengellisyyden kautta, ehkä? Saa jostain voimaa sietää omaa keskeneräisyyttään?
Silti sanon, että uskoon tulo ei ehkei muuta sitä, että ihminen on keskeneräinen niin kauan, kunnes teot tai tekemätttä jättämiset muuttuvat.
Olen istunut vastakkain useammankin kerran henkilön kanssa, joka uskossaan hakkasi lapsensa päätään seinään siisteyskasvatuksen nimissä. En tiedä tuliko tuo henkilö koskaan pyytäneeksi anteeksi jumalaltaan tai lapseltaan - saati että saiko anteeksi kummaltakaan.
Mielestäni olisi vain tärkeämpää, että tehdään enemmän työtä sen oman epävarmuuden, keskeneräisyyden ja tunne-elämän vaikeuksien takia. Hankitaan apua sieltä, mistä sitä oikeasti saa. Sitten voi alkaa keskittyä siihen parempaan elämään. Itselle ja läheisille.
Jos se on usko, okei. Ystävät, okei. Terapeutti, okei. Pääasia ettei kuvitella tulevansa paremmaksi siksi, että että tekee yleisesti ottaen ja ulkokultaisesti asioilleen jotain - siinä pitää olla se oma sydänkin mukana.Hän on sanonut ettei ole enää juonut.
Mutta minulla taas ei ole mitään keskeneräisyyttä, miksi haluisin olla yhteydessä, minulla se on vain yhteyden puute.
kaipaan elämään turvaa ja minulla on joku joka minua kuuntelee ei sen enempää kuin ystävä ja joka vastaa.
Täälläkin asioistani yritetään väsätä kauheampaa kuin olen kirjoittanut,joten ne ihmiset vääristelevät totuutta ja tuokin että ”kritisoiminen” ihmisen loukkaamisen tarkoituksessa on myös sitten laitonta kun menee yli laittomuuden.
Oli sitten kriitikki tai ei toisen elämää ei saa halventaa kun siihen vedotaan” että jos kerrot tänne elämästä sitten saa kritisoida” ja totuus ei saa jos se halventaa tai muutakaan laitonta tehdä. Sanavapaus ei anna siihen lupaa tai kritisoiminen halventavasti.
Minä en tiedä ovatko he hakeneet apua asioihinsa en ole sellaiseen perehtynyt ollenkaa,
sen tiedän minä olen hakenut apua kun ongelmia tullut kuin koulun kanssakin niin paljon, että sain sen lapselle henkilökohtaisen ohjaajan vaikka turvaa vain välitunnit ja siirtymät.
Tosi ärsyttävää koulu ei halunnut kantaa vastuutaan.elisakettu kirjoitti:
Valtakunta, sain kommentistasi sen käsityksen, ettei sulla ole kuuntelijaa. Tai koet ettei ole? Eikä asia muutu?
*halaa ja silittää valtiksen päätä*Kyllä minua Harmaaritari on kuunnellut täällä Vaikeassa elämän tilanteessa kiitos sille, mutta se on vaan erittäin surullista kun asiat pitää julkistaa tänne.
Miehellä on omat jutut ja asiat ja ottaa herkästi itseensä kun eletään samassa ongelmassa, niin henkiset voimavarat hiipuvat, se elämä on haasteellista kun velvotteita monia.
Nyt korona testit Osan lapsista oltava kotonaja huominen varaus jäi peruuttamatta kun ovat muuttaneet puhelinnumeroita ja soittoaikoja ja puuttui ruokatilauksesta tuotteita Ihan kassillisia ja lapset osa sairastaa myös sydän oireita on tullut pistelyä rintaa kuin väliin ei saisi kunnolla happea.
Eli on tässä taas nivoutunut asioita kuin raha vaikeudet osamaksuja sen verta ettei kaikkea voi ostaa mutta onneksi isäkin auttoi autossa ettei lasten joulurahat meneet.
mutta on tämä taas iso haaste elämässä. Onneksi 5vuotiaan kanssa hyvin menee ja koululaisen kanssa ainakin vielä mutta ei lapsella ole kuitenkaan kuntoutusta sillä koululaisella ja vielä koulussa hyvin mennyt.elisakettu kirjoitti:
Valtakunta, sain kommentistasi sen käsityksen, ettei sulla ole kuuntelijaa. Tai koet ettei ole? Eikä asia muutu?
*halaa ja silittää valtiksen päätä*Eikö kaikki päivät ihan täydellisesti mene. Yksi keksi nyt alkaan myymään lelujaan mutta se ei ymmärrä ne lelut siirtyy nuoremmalle ja se on sen verta itsenäinen että koki oikeudeksi.
Olen yrittänyt selvittää asiaa ettei se voi myydä niitä ja taas siinäkin taas on miehellä menee hermo kun riitelen lapsen kanssa omassaan kodissaan.
Sieltä se taas harmistus tulee ja sanoin mitä tahansa lapsen kunnioitus tippuu alas” ihan sama” tai sitten on. Eikä se kestä kuulla esimerkkejä. Mitä se on mieltä että sen välineitä myydään mitä se käyttää ja sitä rataa. Sanoin etten uskalla päästää mihinkään kuntaa ei totella ja kysytä lupaa etukäteen ja ehdotukset tehdä itse leluja myyntiin oli kuulemma liian raskasta.
Mutta sitä se jos tahtoo aikuisena omat tavaransa myydä myyköön vaikka kaikki pikkurahalla. Pelko kasvaa suureksi mitä muutakin keksii myydä kun taas se vaikeampi keino ei mielytä.
Herkkuja se niilläkin rahoilla vain osti ja itku sitten muille lapsille tuli, että sellainen harmitus arjenkeskelle. Eikö lohduttanut kun opettajakin oli hieno keksintö yms. Joten minö se sitten väärässä.valtakunta kirjoitti:
Eikö kaikki päivät ihan täydellisesti mene. Yksi keksi nyt alkaan myymään lelujaan mutta se ei ymmärrä ne lelut siirtyy nuoremmalle ja se on sen verta itsenäinen että koki oikeudeksi.
Olen yrittänyt selvittää asiaa ettei se voi myydä niitä ja taas siinäkin taas on miehellä menee hermo kun riitelen lapsen kanssa omassaan kodissaan.
Sieltä se taas harmistus tulee ja sanoin mitä tahansa lapsen kunnioitus tippuu alas” ihan sama” tai sitten on. Eikä se kestä kuulla esimerkkejä. Mitä se on mieltä että sen välineitä myydään mitä se käyttää ja sitä rataa. Sanoin etten uskalla päästää mihinkään kuntaa ei totella ja kysytä lupaa etukäteen ja ehdotukset tehdä itse leluja myyntiin oli kuulemma liian raskasta.
Mutta sitä se jos tahtoo aikuisena omat tavaransa myydä myyköön vaikka kaikki pikkurahalla. Pelko kasvaa suureksi mitä muutakin keksii myydä kun taas se vaikeampi keino ei mielytä.
Herkkuja se niilläkin rahoilla vain osti ja itku sitten muille lapsille tuli, että sellainen harmitus arjenkeskelle. Eikö lohduttanut kun opettajakin oli hieno keksintö yms. Joten minö se sitten väärässä.Siis kuntaa on kun
elisakettu kirjoitti:
*halaa ja silittää valtiksen päätä*Että siinä on taas aihetta mitä puida ja huono päivä huomenna. Eikö niitä voisi etäköynteinä köydä kuin puhelimessa.😅
Ja ikävää kun kaikki vie yö unet.valtakunta kirjoitti:
Että siinä on taas aihetta mitä puida ja huono päivä huomenna. Eikö niitä voisi etäköynteinä köydä kuin puhelimessa.😅
Ja ikävää kun kaikki vie yö unet.Jaa, no onhan tuossa taas huolta kerrakseen.
Kiva jos mielestäsi Harmaaritari osaa kuunnella tai jopa lohduttaa. Ehkä sinäkin sitä tarvitset - kuten muutkin - joskus lohdutusta - siitä ettei tässä yksin olla ja tästä ja siitä seuraavastakin päivästä selviää, vaikka ei aina siltä tunnukaan.
Aika paljonhan sulla on nuoren lapsiperheen tai yleensä ottaen perhe-elämän vaikeudet siinä keskipisteenä. Samat, mitä on tai on ollut monella palstakirjoittajalla tai heidän läheisillään tai vanhemmillaan. Olet varmaan paljonkin ollut eri lapsiperheiden kanssa tekemisissä joilla samat ongelmat.
Miten kukakin saa helpotusta? Vissiin kai niin, että pyytää apua. Sieltä mistä sitä osataan ja pystytään antaa. Joskus joutuu kuulemaan myös ikäviä neuvoja - kuten miten raha-asiat pitäisi hoitaa jne typeryyksiä. Mutta kun ei niihinkään taida mitään herkkuvastauksia koskaan olla.
Jos jostain on puutetta niin kuitenkin ensisijalla on lasten nykyinen ja tuleva hyvinvointi. Lelujen myynnillä saadaan toki se hetken helpotus makean nälkään tai muuhun tarpeeseen, mutta kyllä sille lapselle pitää se asia perustella miksi kannattaisi toimia kuin mielestänne pitäisi toimia. Ja suuressa katraassa pitää huomioida sekin, ettei yksi voi olla se saapa, kaikilla muilla on yhtälainen oikeus. Kasvattaminen ei ole helppoa hommaa. Olla oikeudenmukainen ja riittävä.
Puolison kanssa pitää tietysti pystyä keskustelemaan asiasta kuin asiasta, mutta kun pinnaa kiristää, niin ei varmaan tee mieli keskustella aina vain niistä ongelmista. Täytyy olla myös mukavia asioita. Joskus juuri siksi on hyvä avautua myös muualle kuin kotiinpäin.
Lasten sairastelut on varmaan niitä raskaimpia juttuja. Terveydenhuolto nyt vain sattuu pelaamaan niillä resursseilla, joita on. Ja potilaiden ja asiakkaiden mentävä niillä ehdoila. Onneksi on kuitenkin vielä (toistaiseksi) sekin mikä on. Kohta ei nimittäin ole. Vanhempana teet sen, minkä voit, eli huolehdit heistä niin hyvin kuin voit ja toivottavasti hoito riittää siellä omassa turvallisessa kodissa.elisakettu kirjoitti:
Jaa, no onhan tuossa taas huolta kerrakseen.
Kiva jos mielestäsi Harmaaritari osaa kuunnella tai jopa lohduttaa. Ehkä sinäkin sitä tarvitset - kuten muutkin - joskus lohdutusta - siitä ettei tässä yksin olla ja tästä ja siitä seuraavastakin päivästä selviää, vaikka ei aina siltä tunnukaan.
Aika paljonhan sulla on nuoren lapsiperheen tai yleensä ottaen perhe-elämän vaikeudet siinä keskipisteenä. Samat, mitä on tai on ollut monella palstakirjoittajalla tai heidän läheisillään tai vanhemmillaan. Olet varmaan paljonkin ollut eri lapsiperheiden kanssa tekemisissä joilla samat ongelmat.
Miten kukakin saa helpotusta? Vissiin kai niin, että pyytää apua. Sieltä mistä sitä osataan ja pystytään antaa. Joskus joutuu kuulemaan myös ikäviä neuvoja - kuten miten raha-asiat pitäisi hoitaa jne typeryyksiä. Mutta kun ei niihinkään taida mitään herkkuvastauksia koskaan olla.
Jos jostain on puutetta niin kuitenkin ensisijalla on lasten nykyinen ja tuleva hyvinvointi. Lelujen myynnillä saadaan toki se hetken helpotus makean nälkään tai muuhun tarpeeseen, mutta kyllä sille lapselle pitää se asia perustella miksi kannattaisi toimia kuin mielestänne pitäisi toimia. Ja suuressa katraassa pitää huomioida sekin, ettei yksi voi olla se saapa, kaikilla muilla on yhtälainen oikeus. Kasvattaminen ei ole helppoa hommaa. Olla oikeudenmukainen ja riittävä.
Puolison kanssa pitää tietysti pystyä keskustelemaan asiasta kuin asiasta, mutta kun pinnaa kiristää, niin ei varmaan tee mieli keskustella aina vain niistä ongelmista. Täytyy olla myös mukavia asioita. Joskus juuri siksi on hyvä avautua myös muualle kuin kotiinpäin.
Lasten sairastelut on varmaan niitä raskaimpia juttuja. Terveydenhuolto nyt vain sattuu pelaamaan niillä resursseilla, joita on. Ja potilaiden ja asiakkaiden mentävä niillä ehdoila. Onneksi on kuitenkin vielä (toistaiseksi) sekin mikä on. Kohta ei nimittäin ole. Vanhempana teet sen, minkä voit, eli huolehdit heistä niin hyvin kuin voit ja toivottavasti hoito riittää siellä omassa turvallisessa kodissa.”Olet varmaan paljonkin ollut eri lapsiperheiden kanssa tekemisissä joilla samat ongelmat.”
En ole ollut, en kyllä tiedä mistä asia kuvastuisi että olisin ollut.- Anonyymi
elisakettu kirjoitti:
Ehkä uskoon tulo auttaa joita kuita. Mihin, se on tietysti oma kokemus. Helpotusta henkisyyteen hengellisyyden kautta, ehkä? Saa jostain voimaa sietää omaa keskeneräisyyttään?
Jos se on usko, okei. Ystävät, okei. Terapeutti, okei. Pääasia ettei kuvitella tulevansa paremmaksi siksi, että että tekee yleisesti ottaen ja ulkokultaisesti asioilleen jotain - siinä pitää olla se oma sydänkin mukana.Selastaan vihaa joka vitsaa säästää.
Anonyymi kirjoitti:
Selastaan vihaa joka vitsaa säästää.
https://m.youtube.com/watch?v=WfzYXN_MuwI#searching
Ihmisillä on omia pelkoja muita kuin ainoastaan vitsa.valtakunta kirjoitti:
”Olet varmaan paljonkin ollut eri lapsiperheiden kanssa tekemisissä joilla samat ongelmat.”
En ole ollut, en kyllä tiedä mistä asia kuvastuisi että olisin ollut.Oletus. Olethan usean eri-ikäisen äiti. Muita lapsiperheitä tapaa lasten kanssa puuhatessa joka paikassa. Koulussa, päiväkodeissa, muissa hoitopaikoissa, harrasteissa, kerhoissa, kokoontumisissa, lasten tapahtumissa.
Ketkäpä olisi parempia vertaistukihenkilöitä kuin muut samassa elämäntilanteessa olevat? Jostainhan olet kasvatuksellisia ohjeita, neuvoja ja kokemuksia väksinkin ammentanut.Anonyymi kirjoitti:
Selastaan vihaa joka vitsaa säästää.
Kivikautista ajattelua. Sadistien keksimä valhe, joka oikeuttaa oman väkivaltaisen ja alistamiseen oikeuttavan toiminnan.
elisakettu kirjoitti:
Oletus. Olethan usean eri-ikäisen äiti. Muita lapsiperheitä tapaa lasten kanssa puuhatessa joka paikassa. Koulussa, päiväkodeissa, muissa hoitopaikoissa, harrasteissa, kerhoissa, kokoontumisissa, lasten tapahtumissa.
Ketkäpä olisi parempia vertaistukihenkilöitä kuin muut samassa elämäntilanteessa olevat? Jostainhan olet kasvatuksellisia ohjeita, neuvoja ja kokemuksia väksinkin ammentanut.En ole, monesti olen kehuttu kerhoissa ja muissa ja jaan omia kasvatuksellisia ohjeita kuin täälläkin. harvemmin minulle kukaan on ohjeistanut kun saan erikseen ulkopuolisilta kehuja se on sellaista luontaista empatian kyvyn käyttöä, kasvatuskeinot vaan on kehittynyt koska opin näkemällä kuin kuulemalla.
Äitini kasvatusohjeet on päivästoin ” miksi sinä heti Paijaat kun toinen tehnyt väärin ” minä vaan sanon että
”minusta se on väärin vaan kuritttaa koska toinen ei ymmärrä ja kerron hänelle mitä väärin tekee”
Kyllä rangaistuksia on jos toistetaan siltikin.
Mutta kehuja tulee ulkopuolisilta miksi sinä olet noin rauhallinen tai on hienoa kun lapsia tuot uimaan on mukava nähdä kun ne oikein tykkää ja nauttii leikkimisestä. Tai olen kuin ja esimerkillinen muiden äideille kun olin 24v ja kävin kerhossa joka oli vain tietyn ryhmän kanssa kun oli suljettu ryhmä.
Muutenkin luen kaikkea lapsiin liittyvää mistä kasvatusta jota koen opiskelunsa kuin Pedagogiikkaa,olen kirjastosta hakenut.
Joka lapsen myötä opin enemmän. Ja neuvolasta ne jokaisesta ohjastaa jotain ikätasoon liittyvää ruokailuun tai hampaiden pesun aloitusta yms. Ja esitteitä annnetaan mitä ikäisenä mitäkin kuin myös Mannerheimintie lastensuojeluliiton sivutkin olen ikäkehityksestä lukenut.
https://www.mll.fi/vanhemmille/lapsen-kasvu-ja-kehitys/
Kuin olen sanonut opiskelen kasvatusta vaikka siitä ei näy paperia.
Jatkuvasti se tietoisuus lisääntyy joka lapsen kohdalla uudelleen käyn läpi.elisakettu kirjoitti:
Oletus. Olethan usean eri-ikäisen äiti. Muita lapsiperheitä tapaa lasten kanssa puuhatessa joka paikassa. Koulussa, päiväkodeissa, muissa hoitopaikoissa, harrasteissa, kerhoissa, kokoontumisissa, lasten tapahtumissa.
Ketkäpä olisi parempia vertaistukihenkilöitä kuin muut samassa elämäntilanteessa olevat? Jostainhan olet kasvatuksellisia ohjeita, neuvoja ja kokemuksia väksinkin ammentanut.Se on sitä että tekemällä oppii ja etsimällä tietoa ja taas kuntoutukset taas lisää syvennystä erivaikeuksien kohdalla kun ovat keskittyneet miksi mikäkin vaikuttaa.
Viimeksi kysyin lääkäriltä kuulotutkimuksessa asiaa” voiko se olla kuulon varaista ettei aina kuule oikein” kumminkin kertoi se kuulu eri alueella ettei ole kuuloon liittyvää. Kyselin miten kuuloa pystyy kehittämään? Mutta kertoi muuta kuin kuulon kehityksestä kuin että se on eri aivolohkossa.
Siten se tietoisuus lisääntyy kun joku pohdituttaa .valtakunta kirjoitti:
En ole, monesti olen kehuttu kerhoissa ja muissa ja jaan omia kasvatuksellisia ohjeita kuin täälläkin. harvemmin minulle kukaan on ohjeistanut kun saan erikseen ulkopuolisilta kehuja se on sellaista luontaista empatian kyvyn käyttöä, kasvatuskeinot vaan on kehittynyt koska opin näkemällä kuin kuulemalla.
Äitini kasvatusohjeet on päivästoin ” miksi sinä heti Paijaat kun toinen tehnyt väärin ” minä vaan sanon että
”minusta se on väärin vaan kuritttaa koska toinen ei ymmärrä ja kerron hänelle mitä väärin tekee”
Kyllä rangaistuksia on jos toistetaan siltikin.
Mutta kehuja tulee ulkopuolisilta miksi sinä olet noin rauhallinen tai on hienoa kun lapsia tuot uimaan on mukava nähdä kun ne oikein tykkää ja nauttii leikkimisestä. Tai olen kuin ja esimerkillinen muiden äideille kun olin 24v ja kävin kerhossa joka oli vain tietyn ryhmän kanssa kun oli suljettu ryhmä.
Muutenkin luen kaikkea lapsiin liittyvää mistä kasvatusta jota koen opiskelunsa kuin Pedagogiikkaa,olen kirjastosta hakenut.
Joka lapsen myötä opin enemmän. Ja neuvolasta ne jokaisesta ohjastaa jotain ikätasoon liittyvää ruokailuun tai hampaiden pesun aloitusta yms. Ja esitteitä annnetaan mitä ikäisenä mitäkin kuin myös Mannerheimintie lastensuojeluliiton sivutkin olen ikäkehityksestä lukenut.
https://www.mll.fi/vanhemmille/lapsen-kasvu-ja-kehitys/
Kuin olen sanonut opiskelen kasvatusta vaikka siitä ei näy paperia.
Jatkuvasti se tietoisuus lisääntyy joka lapsen kohdalla uudelleen käyn läpi.Jaa. Jotenkin vain tuntuu jos on yksin ongelmiensa kanssa niin miksei keskustelisi niistä samassa tilanteessa olevien kanssa. Jotka tietävät jo.
En tiedä. Jotenkin vain tuntuu ettei lasten kasvatusta tai perhe-elämää opita yksin opusten (teorian) perusteella. Jaettua kokemuksellista tietoa kun voi soveltaa. Ja kun on niinkin tärkeästä asiasta kysymys kuin lasten kasvatuksesta ja omasta jaksamisesta niin ottaisi kaikki mahdolliset keinot käyttöön.elisakettu kirjoitti:
Jaa. Jotenkin vain tuntuu jos on yksin ongelmiensa kanssa niin miksei keskustelisi niistä samassa tilanteessa olevien kanssa. Jotka tietävät jo.
En tiedä. Jotenkin vain tuntuu ettei lasten kasvatusta tai perhe-elämää opita yksin opusten (teorian) perusteella. Jaettua kokemuksellista tietoa kun voi soveltaa. Ja kun on niinkin tärkeästä asiasta kysymys kuin lasten kasvatuksesta ja omasta jaksamisesta niin ottaisi kaikki mahdolliset keinot käyttöön.Se juurikin kun minulla onnhyvin korkeat pisteet visuaalisesta älykkyydestä se oppiminen ei tarvitse montaa kertaa, näin heti ongelmat koulun pihassakin ja aloin heti vaikuttaa asiaan että pitää lapsilla olla tekemistä, joku joka leikittää pelatuttaa se toi rauhan koulun pihaan kun panostin siihen puhumalla rehtorin kanssa. Tekemättä mitään tuottaa juurikin levottomuutta ja tapahtuu helposti hölmöyksiä myös aiheesta löyty tietoa joka taas tuki omaa näkemystä. Pelkällä teorialla ei sitä lasta kasvateta kun ovat erilaisia ja olen hyvä soveltamaan näkemään.
elisakettu kirjoitti:
Jaa. Jotenkin vain tuntuu jos on yksin ongelmiensa kanssa niin miksei keskustelisi niistä samassa tilanteessa olevien kanssa. Jotka tietävät jo.
En tiedä. Jotenkin vain tuntuu ettei lasten kasvatusta tai perhe-elämää opita yksin opusten (teorian) perusteella. Jaettua kokemuksellista tietoa kun voi soveltaa. Ja kun on niinkin tärkeästä asiasta kysymys kuin lasten kasvatuksesta ja omasta jaksamisesta niin ottaisi kaikki mahdolliset keinot käyttöön.Kuin kerroin noi syvennys opiskelut käy juurikin näiden asiantuntioiden kun joku pohdituttaa kanssa kuin olen käynyt luennoilla autimiliiton yms kuin myös aivoliiton.
Se tiedon kerääminen on juurikin avain mutta myös sitä tietoa itsekin kehittää se kasvatuksen myötä ja on tasapainoilua ja käytäntöjä ja tapoja joutuu muuttamaan.
Sekä lapsen taidoissa näkee mitä on oppimatta ja mitä pitää opettaa kuin näkee myös millä tavoin oppii.elisakettu kirjoitti:
En tiedä. Jotenkin vain tuntuu ettei lasten kasvatusta tai perhe-elämää opita yksin opusten (teorian) perusteella. Jaettua kokemuksellista tietoa kun voi soveltaa. Ja kun on niinkin tärkeästä asiasta kysymys kuin lasten kasvatuksesta ja omasta jaksamisesta niin ottaisi kaikki mahdolliset keinot käyttöön.Itse en ole ollut enemmän taas on ihmiset ollut sellaisia kuin pistänyt minut hoitamaan lasta ja itse lähtee ”tyttöjeniltaa” se on niin ettei muuten pidetty yhteyttä kuin aina vain siihen muottiin joutunut hoitamaan muiden lapsia ja olen sitten näkymätön, eikä sellaista jaksa kun ei niitä oikeasti kiinnosta minun seura.
Isareni oli tekemässä pojalleen perhepäivähoitajaakin .
Olen sen vuoksi painottanut sitä kun lapsi tulee kylään myös äitinsä tulee etten ole vain hoitaja.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Se juurikin kun minulla onnhyvin korkeat pisteet visuaalisesta älykkyydestä se oppiminen ei tarvitse montaa kertaa, näin heti ongelmat koulun pihassakin ja aloin heti vaikuttaa asiaan että pitää lapsilla olla tekemistä, joku joka leikittää pelatuttaa se toi rauhan koulun pihaan kun panostin siihen puhumalla rehtorin kanssa. Tekemättä mitään tuottaa juurikin levottomuutta ja tapahtuu helposti hölmöyksiä myös aiheesta löyty tietoa joka taas tuki omaa näkemystä. Pelkällä teorialla ei sitä lasta kasvateta kun ovat erilaisia ja olen hyvä soveltamaan näkemään.
"näin heti ongelmat koulun pihassakin ja aloin heti vaikuttaa asiaan että pitää lapsilla olla tekemistä, joku joka leikittää"
Kyllä minun kouluaikanani 70- ja 80- luvuilla me lapset ihan itse keksittiin välituntileikit, ja silloinhan leikittiin koulun jälkeenkin pihapelejä. Nykyajan lapset ei ilmeisesti tiedä muuta kuin älypuhelimet.
Eikä mun äitini todellakaan ehtinyt mitään kasvatusopuksia lukea. Hän kun kävi töissä siivoojana (ammatti jota halveksuit). Iha fiksu ja pärjäävä minusta on tullut, toki moni asia on tullut opittua kantapään kautta.
Muutenkin tuo sun kasvatustapa vaikuttaa jotenkin kauheen teoreettiselta. Anteeksi vain, ei tarvitse suuttua. Sen ymmärrän, että erityislapseen liittyvillä luennoilla käy. Anonyymi kirjoitti:
"näin heti ongelmat koulun pihassakin ja aloin heti vaikuttaa asiaan että pitää lapsilla olla tekemistä, joku joka leikittää"
Kyllä minun kouluaikanani 70- ja 80- luvuilla me lapset ihan itse keksittiin välituntileikit, ja silloinhan leikittiin koulun jälkeenkin pihapelejä. Nykyajan lapset ei ilmeisesti tiedä muuta kuin älypuhelimet.
Eikä mun äitini todellakaan ehtinyt mitään kasvatusopuksia lukea. Hän kun kävi töissä siivoojana (ammatti jota halveksuit). Iha fiksu ja pärjäävä minusta on tullut, toki moni asia on tullut opittua kantapään kautta.
Muutenkin tuo sun kasvatustapa vaikuttaa jotenkin kauheen teoreettiselta. Anteeksi vain, ei tarvitse suuttua. Sen ymmärrän, että erityislapseen liittyvillä luennoilla käy.Ammattia siivoojaa en halveksu vaan en halua tehdä sitä.
Se ei ole halveksuntaa ammattia kohtaa vaan palkka on hyvin pieni haluan enemmän vaikuttaa.
Ja eih ne lapset leikkinyt eikä puhelimella saa olla
”Kyllä minun kouluaikanani 70- ja 80- luvuilla me lapset ihan itse keksittiin välituntileikit, ja silloinhan leikittiin koulun jälkeenkin pihapelejä. Nykyajan lapset ei ilmeisesti tiedä muuta kuin älypuhelimet. ”
Siellä tehtiin sitä mitä leikittiin varhaiskasvatuksesta eli päiväkodissa eli leikkitappeluita joita ei koulussa saanut tehdä enkä kotona antanut tehdä. Päiväkodissa ne antoi tehdä niin.
Eikä ala-asteella saa olla kännykällä.Anonyymi kirjoitti:
Muutenkin tuo sun kasvatustapa vaikuttaa jotenkin kauheen teoreettiselta. Anteeksi vain, ei tarvitse suuttua. Sen ymmärrän, että erityislapseen liittyvillä luennoilla käy.Minun lapset on aina keskenää osannut leikkiä mutta taas muiden lapset ei ole osannut.
Arvaa vaan mistä se johtuu😁Anonyymi kirjoitti:
Muutenkin tuo sun kasvatustapa vaikuttaa jotenkin kauheen teoreettiselta. Anteeksi vain, ei tarvitse suuttua. Sen ymmärrän, että erityislapseen liittyvillä luennoilla käy.Joten tekivät sitä leikkiä mikä oli kieletty ja päiväkodissa opittu.
Vedottiin juurikin aina tähän,” pojille se kuuluu kehitykseen.”
Sinun on turha vedota minun olevan teoreettistä kun juurikin minä osaa käyttää tietoa hyödyksi tietoa.Anonyymi kirjoitti:
Muutenkin tuo sun kasvatustapa vaikuttaa jotenkin kauheen teoreettiselta. Anteeksi vain, ei tarvitse suuttua. Sen ymmärrän, että erityislapseen liittyvillä luennoilla käy.Ja se että minä teen tietoa. Juurikin löytyi näkemyksille vahvike kun tietoa löytyi aiheesta joka löytyi. Se että et osaa käyttää tietoa Käytännössä, se ei ole minun asiani vain sinun ongelma koska kirjoitan tekstiä. sekä se on sinulle silloin teoriaa.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Joten tekivät sitä leikkiä mikä oli kieletty ja päiväkodissa opittu.
Vedottiin juurikin aina tähän,” pojille se kuuluu kehitykseen.”
Sinun on turha vedota minun olevan teoreettistä kun juurikin minä osaa käyttää tietoa hyödyksi tietoa.Arvasin, että suutuit....
Eiku sitä vaan, että kun kirjoitit jotain, että jos huomaat, että lapsi ei osaa jotain tms...Niin pitääkö kaikkien lasten osata esim. samanikäisenä kaikki tietyt asiat? Vai voisko ne oppia ne ihan ns. omalla aikataulullaan? Anonyymi kirjoitti:
Arvasin, että suutuit....
Eiku sitä vaan, että kun kirjoitit jotain, että jos huomaat, että lapsi ei osaa jotain tms...Niin pitääkö kaikkien lasten osata esim. samanikäisenä kaikki tietyt asiat? Vai voisko ne oppia ne ihan ns. omalla aikataulullaan?Jos ei osaa jotain asiaa ikäkehityksellää, niin kannattaa ottaa huomiota oppiiiko itsenäisesti vai pitääkö opettaa niin sanotusti tukea kehitystä.
Jos sitä heikkoutta vähätellään, eikä harjoitella, sekä sit käy oman tunnon päälle aikuisena kun ei itse ehkä ikinä ymmärrä, missä se on ongelma kun täälläkin siihen heikkouteen kiinnitetään huomiota.
Ja on sitten paljon lukemattomia nuoria, jotka ei pärjää koulussa.
se lukeminen juurikin tukee opiskelutaitoja.
https://yle.fi/uutiset/3-10290355- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Jos ei osaa jotain asiaa ikäkehityksellää, niin kannattaa ottaa huomiota oppiiiko itsenäisesti vai pitääkö opettaa niin sanotusti tukea kehitystä.
Jos sitä heikkoutta vähätellään, eikä harjoitella, sekä sit käy oman tunnon päälle aikuisena kun ei itse ehkä ikinä ymmärrä, missä se on ongelma kun täälläkin siihen heikkouteen kiinnitetään huomiota.
https://yle.fi/uutiset/3-10290355Tottakai "lukeminen kannattaa aina", koska se esim. kehittää sanavarastoa. Siis nimenomaan kaunokirjallisuuden lukeminen. No ok, olen mä Aku Ankastakin kaikenlaista oppinut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai "lukeminen kannattaa aina", koska se esim. kehittää sanavarastoa. Siis nimenomaan kaunokirjallisuuden lukeminen. No ok, olen mä Aku Ankastakin kaikenlaista oppinut.
Ja siis satukirjoja kasoittain luin lapsena ennenkuin siirryin nuorten ja aikuisten kirjoihin.
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai "lukeminen kannattaa aina", koska se esim. kehittää sanavarastoa. Siis nimenomaan kaunokirjallisuuden lukeminen. No ok, olen mä Aku Ankastakin kaikenlaista oppinut.
Juu kyllä sanavarastoa tukee mutta se lukeminen pitää olla tasonmukaista koska sitten ei aina ymmärrä lukemista, jos ei ole oppinut sanoja aiemmin ja niiden merkitystä tai tuossakin kerrottiin että vain silmäillään teksti, joten jää se syvempi lukematta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja siis satukirjoja kasoittain luin lapsena ennenkuin siirryin nuorten ja aikuisten kirjoihin.
Äitini vei minut lapsena kirjastoon. Vaikka hän olikin "vain siivooja", oli hän kiinnostunut kulttuurista yms.
Anonyymi kirjoitti:
Se on hyvä.
Anonyymi kirjoitti:
Äitini vei minut lapsena kirjastoon. Vaikka hän olikin "vain siivooja", oli hän kiinnostunut kulttuurista yms.
Otatko huomiota minulla ei ole ammattia joten heikompi tasoinen kuin siivoja ja opetan lapsilleni enemmän vaikka olen ”vain koti-äiti”
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Otatko huomiota minulla ei ole ammattia joten heikompi tasoinen kuin siivoja ja opetan lapsilleni enemmän vaikka olen ”vain koti-äiti”
Enpä ymmärrä, että miten nuo asiat vertautuvat toisiinsa. Ei se ole ammatista kiinni vaan henkilökohtaisista kiinnostuksenkohteista. Äitini myös askarteli kanssani kun olin pieni mutta ei sillä ole mitään tekemistä hänen ammattinsa kanssa. Ja oppini sain koulussa. En osannut esim. lukea kouluun mennessä mutta siellähän sitä opitaan. Olis tullut tunnit pitkäksi jos olisi jo osannut, niin mitä sitten olisi tunneilla tehnyt??
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Kuitenkin sulla oli varaa halveksua siivoojan ammattia (tai ainakin palkkaa) siinä "maskiketjussa". No eihän se olekaan hyvä se palkka. Olen itse tuurannut äitiäni sen kesäloman ajan joskus pariin kertaan.
Anonyymi kirjoitti:
Kuitenkin sulla oli varaa halveksua siivoojan ammattia (tai ainakin palkkaa) siinä "maskiketjussa". No eihän se olekaan hyvä se palkka. Olen itse tuurannut äitiäni sen kesäloman ajan joskus pariin kertaan.
Niin enkä halu olla siivoja kun on eri kiinnostus kohde eipä se palkka koti-äitinä ole iso kun on toimeentulossakin ollaan joten tottakai minä halveksin palkkaa koska ei se mikään ihmillinen palkka ole kun ottaa huomiota nytkin Koronan aikaa joutuu putsaa useammin tarttuma pinnat kyllä jos väännetään sairaanhoitajien palkkaa pitää nostaa,kyllä niiden siivojienkin.
Tottakai palkka on ihan päin hunajaa kuin myös kotiäidin palkkakin on.
Ja kyllä minun lapseni tulee oppimaan lukemaan ennen koulua kuin se on sitä tukemista ettei kärsi vastaedes sitten jonkun huonosta ammattitaidosta kun on päästetty niitä lukutaidottomiakin peruskoulusta.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Minun lapset on aina keskenää osannut leikkiä mutta taas muiden lapset ei ole osannut.
Arvaa vaan mistä se johtuu😁Varmasti siitä että sinun lapsillasi on ihan omat leikit joihin toisten lapsien on vaikea tulla mukaan? Suomessa on satojatuhansia lapsia ja kyllä he leikkivät keskenään aivan samalla tavalla mitä sinun lapsesi leikkivät.
Raha on liian tärkeä puheenaihe lapselle joka alkaa myydä lelujaan? Miksi lapsi ajattelee että se kymppi pari auttaisi häntä olemaan onnellisempi? Tuleeko tuo äidin tai isän suusta?
Oma lapseni ei ole koskaan halunnut myydä mitään, ei halua luopua edes vauvaleluistaan joita ei ole käyttänyt vuosiin. Varasto pitäisi siivota ja tämä tulee taas puheeksi, saa nähdä pystynkö selittämään miksi lelut, turvaistuimet, vaatteet kannattaa laittaa kiertoon jos itse ei niitä enää tarvitse tai voi käyttää.
AsianVierestä - Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Jos ei osaa jotain asiaa ikäkehityksellää, niin kannattaa ottaa huomiota oppiiiko itsenäisesti vai pitääkö opettaa niin sanotusti tukea kehitystä.
https://yle.fi/uutiset/3-10290355Ikäkehitys tulee kokemuksista joita ympäristö lapselle antaa. Ikäkehitystä ei tapahdu jos lapsi ei saa virikkeitä ja ympäristön tukea joka toisi mielenkiinnon jotain asiaa kohtaan.
Sinullahan on monenikäisiä lapsia ja tuossa tilanteessa nuoremmat saavat virikkeitä vanhempien lasten teoista ja läksyistä. Olet henkilökohtaisesti osa virikeympäristöä ja voit ohjata mutta etuna on myös lapsilauma.
Yksilapsisen perheen virikkeet antaa yleensä pääosin vanhemmat päiväkodin lisäksi.
Lapsen kanssa vietetty aika ja läsnäolo ovatkin ne tärkeimmät oppimiseen johdattavat jutut.
Lapset jotka tulevat yksilapsisista perheistä toimivat vähän eri tavoin mitä lapset jotka tulevat suurperheistä. Erona on se kuka heidän kanssaan olisi leikkinyt ja ohjannut. Suuressa lapsilaumassa toimivat eri säännöt mitä vain vanhemman henkilön kanssa leikkiessä.
Lapset kun myös osaavat olla julmia toisilleen eikä aina voi voittaa ihan jokaista juttua kuten iskän kanssa leikkiessä lapset usein tekevät. Oppimisen balanssi ja terve itsekunnioitus tärkeitä molemmissa oppimisteissä. Tärkeintä on oppimisen halun jatkuminen, hyvät kokemukset ja onnistumiset. Terve itsetunto.
AsianVierestä - Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Kyllä minua Harmaaritari on kuunnellut täällä Vaikeassa elämän tilanteessa kiitos sille, mutta se on vaan erittäin surullista kun asiat pitää julkistaa tänne.
Miehellä on omat jutut ja asiat ja ottaa herkästi itseensä kun eletään samassa ongelmassa, niin henkiset voimavarat hiipuvat, se elämä on haasteellista kun velvotteita monia.
Nyt korona testit Osan lapsista oltava kotonaja huominen varaus jäi peruuttamatta kun ovat muuttaneet puhelinnumeroita ja soittoaikoja ja puuttui ruokatilauksesta tuotteita Ihan kassillisia ja lapset osa sairastaa myös sydän oireita on tullut pistelyä rintaa kuin väliin ei saisi kunnolla happea.
Eli on tässä taas nivoutunut asioita kuin raha vaikeudet osamaksuja sen verta ettei kaikkea voi ostaa mutta onneksi isäkin auttoi autossa ettei lasten joulurahat meneet.
mutta on tämä taas iso haaste elämässä. Onneksi 5vuotiaan kanssa hyvin menee ja koululaisen kanssa ainakin vielä mutta ei lapsella ole kuitenkaan kuntoutusta sillä koululaisella ja vielä koulussa hyvin mennyt.Muistan miten kehuit ostaneesi lapsille playstationit monitoreineen ja peleineen, rahaa uppoaa.
Mielenkiintoista asiassa on se ettei tyttärelläni ole vielä playstationia koska hänen äitinsä on sen häneltä kieltänyt, myös matkapuhelimen. Hänen äitinsä uskoo ettei pelaaminen kehitä lasta oikeaan suuntaan vielä tuossa iässä. Televisiota tai lastenkuvia ei hänen mielestä saa katsoa vaikka vanhemmat pääsevät helpommalla lasten keskittyessä lastenkuviin. Tässä meillä on pieni kasvatuksellinen ristiriita. Kyllä pikkukakkosta voisi mielestäni katsoa, onhan niissä opettavia osuuksia myös mukana.
Rahavaikeudet voivat tulla ajatuksesta jossa aikuinen haluaa hyvittää jotain lapsilleen ostamalla jotain sellaista mitä lapsi ei välttämättä tarvitse?
Pelaako 5-vuotiaasi playstationia ja onko se hänelle miten tärkeä arjen väline?
AsianVierestä Anonyymi kirjoitti:
Varmasti siitä että sinun lapsillasi on ihan omat leikit joihin toisten lapsien on vaikea tulla mukaan? Suomessa on satojatuhansia lapsia ja kyllä he leikkivät keskenään aivan samalla tavalla mitä sinun lapsesi leikkivät.
Raha on liian tärkeä puheenaihe lapselle joka alkaa myydä lelujaan? Miksi lapsi ajattelee että se kymppi pari auttaisi häntä olemaan onnellisempi? Tuleeko tuo äidin tai isän suusta?
Oma lapseni ei ole koskaan halunnut myydä mitään, ei halua luopua edes vauvaleluistaan joita ei ole käyttänyt vuosiin. Varasto pitäisi siivota ja tämä tulee taas puheeksi, saa nähdä pystynkö selittämään miksi lelut, turvaistuimet, vaatteet kannattaa laittaa kiertoon jos itse ei niitä enää tarvitse tai voi käyttää.
AsianVierestäSukulainen kertoi äitinsä yhden Lapsen hengen perheessä, se oli mustasukkainen leluistaan ja raapi yllättäen pienenä ja vaikka se ei leikkinyt leluillaan ja kukaan muukaa ei saanut leikkiä niillä.
Siinä on sellainen asia mikä minusta on ihan yksilöllinen asia.
Miksi lapsi ajattelee ja kuin iästäkin kiinni kumminkin, miksi lapsi kokee lelun lapselliseksi tai liian iso leikkimään kyllä se niistä leluista kasvaa ylitte.
Se on ihan hyvä että tulee vaihe luopua leluista myös hän sai ideansa kaverinsa puhumasta eli pitämästä pihakirppikseltä.
Mutta myös aiemmin käytiin leikkihuoneen lelut läpi että heitimme rikkinäiset lelut pois että on vähempi siivottavaa ja joulun takia saada uusia leluja sisään.
Kumminkin lapsena koulussa näin opetusvideon ohjelman kun lelu jatkaa elämää kuin myös toy story on hyvä tuki vaiheen kasvattamiseen ne vasta katsottiin mutta taas jos lapsi on iässä leikkii leluilla se on parempi lapsi saa itse päättää tahtooko lelun kierrättämistä kuin minun lapsi saanut idean kun koi huonoksi äitin heittämästä leluja rikkinäisiä roskiin mutta halusi mielummin myydä niitä. Eli me olimme käyneet asiasta keskustelua aiemmin.
ostimme taas ekaluokkailaiselle jessien toystorysta ja kantaa sitä mukanaa harmi kun eivät ole enä helposti saatava vain Kiinasta sitten joutui tilaamaan kun sesonkin on mennyt kauan aikaa sitten.
Älä murehdi sinun lapsi taisi olla leikki-iässä se ikäisenä luopuminen on erittäin vaikeaa. Itse olen tallettanut muistoesineitä lapselle omaan äitiyslaatikkoon.
Nuo kaksi yksi ja kaksi vuotiaat leikkii leluilla keskenään vaikka vielä on vaikea vuorotella keinuilla kun sitä on keinua yksi kotona mutta hyvää se niille tekee kun tuen vaihtoa ja kaksi vuotias osaa jo varoa yksi vuotiasta ettei keinun alle jää.
Se että minulle joku perhehoitaja ihasteli kirkon kerhossa muutama vuosi sitte, ”sinun lapsesi osaavat leikkiä, voit olla ylpeä ja olet onnistunut äitiydessä kun osaavat leikkiä toistensa kanssa” minä oletin että kaikki osaavat siihen päivään asti.
Minusta sellainen kehu joka tulee jostain puskan takaa yllättäen tuntematta ihmistä, kirkonkerhossa kertoo varmasti perhehoitajan omasta kokemuksesta lapsien leikkivyydestä keskenään.
Ei ne leikit niin vaikeita ole ollut kun nelivuotiaskin on osannut leikkiäAnonyymi kirjoitti:
Muistan miten kehuit ostaneesi lapsille playstationit monitoreineen ja peleineen, rahaa uppoaa.
Mielenkiintoista asiassa on se ettei tyttärelläni ole vielä playstationia koska hänen äitinsä on sen häneltä kieltänyt, myös matkapuhelimen. Hänen äitinsä uskoo ettei pelaaminen kehitä lasta oikeaan suuntaan vielä tuossa iässä. Televisiota tai lastenkuvia ei hänen mielestä saa katsoa vaikka vanhemmat pääsevät helpommalla lasten keskittyessä lastenkuviin. Tässä meillä on pieni kasvatuksellinen ristiriita. Kyllä pikkukakkosta voisi mielestäni katsoa, onhan niissä opettavia osuuksia myös mukana.
Rahavaikeudet voivat tulla ajatuksesta jossa aikuinen haluaa hyvittää jotain lapsilleen ostamalla jotain sellaista mitä lapsi ei välttämättä tarvitse?
AsianVierestä”Muistan miten kehuit ostaneesi lapsille playstationit monitoreineen ja peleineen, rahaa uppoaa.?”
en ymmärtänyt kysymystä,
Jos puhut tietokoneista sen käyttö kehittää muitakin taitoja sehän on myös opiskeluun tarkoitettu ja niitä ostetaan sitä mukaan kun tarvittu vuosien ajan, mies se osannut tehdä rakentaa kokeita, joten se on halvempaa kun osaa korjata koneita ja ostaa käytettyjä osia kun hajoo osa mutta myyntiin ei olla tehty, koska eihän miehellä ole ammattia siihen.Anonyymi kirjoitti:
Muistan miten kehuit ostaneesi lapsille playstationit monitoreineen ja peleineen, rahaa uppoaa.
AsianVierestä” Hänen äitinsä uskoo ettei pelaaminen kehitä lasta oikeaan suuntaan vielä tuossa iässä. Televisiota tai lastenkuvia ei hänen mielestä saa katsoa vaikka vanhemmat pääsevät helpommalla lasten keskittyessä lastenkuviin.”
Lastenkuvia?
Noh pelit kehittää kun oikeita pelejä niin vielä innostuttaa ja käytännössä leikkiessä oppii.
En tiedä perusteluja miksi ei, lapseni tekee ihan paperi hommia ihan löytyy materiaali netistä ja Opiskelu kirjoja pystyy ostaa.kehuttiin ihan kerhossa kun 5 vuotias numeroita kirjoitti janassa ja oikein.
Meidän yksi ja kaksivuotias taas käyttää taplettia että joku joka ottaa pulttia ottakoon ne onkin sitten lapsirajoitteisetvaltakunta kirjoitti:
” Hänen äitinsä uskoo ettei pelaaminen kehitä lasta oikeaan suuntaan vielä tuossa iässä. Televisiota tai lastenkuvia ei hänen mielestä saa katsoa vaikka vanhemmat pääsevät helpommalla lasten keskittyessä lastenkuviin.”
Lastenkuvia?
Noh pelit kehittää kun oikeita pelejä niin vielä innostuttaa ja käytännössä leikkiessä oppii.
En tiedä perusteluja miksi ei, lapseni tekee ihan paperi hommia ihan löytyy materiaali netistä ja Opiskelu kirjoja pystyy ostaa.kehuttiin ihan kerhossa kun 5 vuotias numeroita kirjoitti janassa ja oikein.
Meidän yksi ja kaksivuotias taas käyttää taplettia että joku joka ottaa pulttia ottakoon ne onkin sitten lapsirajoitteisetOlisi vielä kiva kuulla perustelun, miksi ei kehity oikeaan suuntaa?
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Olisi vielä kiva kuulla perustelun, miksi ei kehity oikeaan suuntaa?
En tiedä mutta naisten kanssa ei auta käymään väittelyä, siinä ei hyvin käy.
Voi olla ettei halua antaa lapselle mahdollisuutta jäädä kiinni piirrettyihin tai peleihin.
Tarkka äiti, ei aina isäkään kelpaa:)
Voi olla ettei halua antaa lapselle mahdollisuutta jäädä kiinni piirrettyihin tai peleihin.
AsianVierestäNoh joku minut on kasvattanut se on varmasti sitten TV.
Ja nindentoon säästettiin rahaa tilille ja sit ostettiin sellainen ja sisareni taas myi sen naapurille kun hoisi lapsia siellä kysymättä edes lupaani ja joulukuusenkin myin jotain 10vuotiaana kun isä jätti meidät pakettiautoon myymään. Oli iloinen mies ostaja sisareni mielestä olisi pitänyt pyytää enemmän ja kyllä sai pahuksen tunnon tuskat kunhan oli vain tyytyväinen asiakas.
En siis ymmärrä asiaa kun kokemusta ei ole TV-tömästä tai pelaattomasta lapsesta. vanhempihan sen rajoittaa katsomiset ja työ ensin sitten hupi sitä me kokoajan harjoitellaan.
Kysyppä sitä miten se sitten isompana pystyy rajoittamaan jos ei harjoittele sitä ennen. Uskooko lapsi oppimaan silmiä räpsäyttämällä jos avaa ongelman ? Minulla ei ole kokemusta joten en tiedä.valtakunta kirjoitti:
Noh joku minut on kasvattanut se on varmasti sitten TV.
Ja nindentoon säästettiin rahaa tilille ja sit ostettiin sellainen ja sisareni taas myi sen naapurille kun hoisi lapsia siellä kysymättä edes lupaani ja joulukuusenkin myin jotain 10vuotiaana kun isä jätti meidät pakettiautoon myymään. Oli iloinen mies ostaja sisareni mielestä olisi pitänyt pyytää enemmän ja kyllä sai pahuksen tunnon tuskat kunhan oli vain tyytyväinen asiakas.
En siis ymmärrä asiaa kun kokemusta ei ole TV-tömästä tai pelaattomasta lapsesta. vanhempihan sen rajoittaa katsomiset ja työ ensin sitten hupi sitä me kokoajan harjoitellaan.
Kysyppä sitä miten se sitten isompana pystyy rajoittamaan jos ei harjoittele sitä ennen. Uskooko lapsi oppimaan silmiä räpsäyttämällä jos avaa ongelman ? Minulla ei ole kokemusta joten en tiedä.Siis jos avaa ohjelman, ei ongelman.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Siis jos avaa ohjelman, ei ongelman.
Asiat ajallaan, meikkaaminen 16 vuotiaana ja seksiä vasta yli 20:)
AsianVierestäMitä mieltä olet kun kävin lasten kanssa 5v, 1v ja 2v kanssa kaupassa Ostettiin pillimehut keksipaketti myös viinirypäleitä ja kävelimme eli ei vaunuja ei kärryjä ei koria ja 1v talutin kädestä.
Miten uskot meidän pärjänneen?Anonyymi kirjoitti:
AsianVierestä2v ja 5v tottakai kävelivät.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Mitä mieltä olet kun kävin lasten kanssa 5v, 1v ja 2v kanssa kaupassa Ostettiin pillimehut keksipaketti myös viinirypäleitä ja kävelimme eli ei vaunuja ei kärryjä ei koria ja 1v talutin kädestä.
Miten uskot meidän pärjänneen?Hyvin se menee, lapset tottuvat sääntöihin ja 5 vuotias jo katsoo pienempiään antaen esimerkkiä.
AsianVierestäTottakai me autolla körröttelimme kotio.
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin se menee, lapset tottuvat sääntöihin ja 5 vuotias jo katsoo pienempiään antaen esimerkkiä.
AsianVierestäMinusta se on iso askel kun osataan pienestä asti käydä kaupassa jalan kyseessä ei ole ihan pikkukauppa s-market kuitenkin😁
Oli hyvä haastaa miettimään.Anonyymi kirjoitti:
Hyvin se menee, lapset tottuvat sääntöihin ja 5 vuotias jo katsoo pienempiään antaen esimerkkiä.
AsianVierestäKuinka monta näät edes kaupassa käyvän pieniä kkävelijöitä.
Minä en ole nähnyt muita pikkuisia kävelijöitä.Anonyymi kirjoitti:
AsianVierestäKyllä se on hyvä että huolehtii sisaruksistaan . 5vuotias halusi kantaa ostokset arvaa kun 2vuotias halusi myös,
Mites kävi? Osaisitko arvata.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Kuinka monta näät edes kaupassa käyvän pieniä kkävelijöitä.
Minä en ole nähnyt muita pikkuisia kävelijöitä.Onneksi ei paljon näe niitä yksivuotiaita, tulisi vielä taas vauvakuume.
Tälle vuosikymmenelle ei olekaan tullut vielä yhtään, hmm.
Se oli varmaan siinä tuo lisääntyminen, annetaan jo Tuksujen hoitaa pallon täyttäminen.
Vähän säälittää jos sillä ei olisi lasta hoitavaa miestä, koville joutuu mutta varmasti saa uusia voimavaroja kun saa olla aidosti tärkeä toiselle. Taitaa olla ensimmäinen kerta?
AsianVierestä - Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Kyllä se on hyvä että huolehtii sisaruksistaan . 5vuotias halusi kantaa ostokset arvaa kun 2vuotias halusi myös,
Mites kävi? Osaisitko arvata.Kantoivat yhdessä.
Kantoivat yhdessä.
AsianVierestäantoi pikkusisarensa kantaa ja auttoi pistämään käsivarren taipeeseen kuin äitillä oli laukku ja toisessa kädessä oli käsikädessä 1v. Sit se juoksikin rulla hihnalle siskonsa nimeä huutaen.
Anonyymi kirjoitti:
Kantoivat yhdessä.
AsianVierestäSe oli varmaan hassunnäköistä äiti ja tytär 2v oli käsivarressa kuin laukku hänellä olisi ja parhaita hetkiä mitä näkee elämässä ja juuri näitä hetkiä rakastaa eniten.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
antoi pikkusisarensa kantaa ja auttoi pistämään käsivarren taipeeseen kuin äitillä oli laukku ja toisessa kädessä oli käsikädessä 1v. Sit se juoksikin rulla hihnalle siskonsa nimeä huutaen.
Ok, ostokset olivat sitten sen verran kevyitä mutta jos olisi ollut vähän painavampaa olisivat kantaneet ostokset yhdessä.
Viisivuotias on muuten jo melkoisen vahva, jaksaa kantaa 5 kg painavaa ja se on paljon se. Aikuisen pitäisi kantaa käsissään 25 % omasta painosta olevaa taakkaa jotta painosuhde olisi sama.
On sinulla menemistä ja olemista, ei toinna kiirehtiä.
AsianVierestä
- Anonyymi
Hän on ottanut Jumalanarmon vakavasti lähestyessään anteeksiantoa. Kovin monesta ei ole sovitukseen toissijaisten asioidensa tähden..
- Anonyymi
valtakunta minä en ikinä ajatellut että olisit ollut uskonnollinen ihminen, minä olen kyllä myös, mutta on oma uskontoni, ja rukoilen pelkästään Jumalaa, en muita hahmoja jos tarvitsen apua, en lue iltarukouksia eli en lausu turhaan Jumalan nimeä jos en tarvitse jotain apua.
- Anonyymi
Tuollaiseen liittyy myös juttu että jos suoraan pystyt Jumalalta rukoilemaan apua johonkin, varo mitä pyydät kun se toteutuukin sitten, silloin voi tulla ylimäärin mitä halusit.
- Anonyymi
Eipä näytä vieläkään ottavan vastuuta omista tekemisistään. Syyttelee mediaa ja kiertelee, piiloutuu jumalansa taakse. Ei sillä että pitäisi asioitaan julkisesti selitellä, mutta kuitenkin näköjään pitää. Tuon haastattelun perusteella tuntuu ettei henkistä kehitystä ole kauheasti tapahtunut siitä mitä se joskus kohuaikoina oli.
Pysyisi nyt vaan poissa julkisuudesta, itsensä ja perheensä vuoksi... Sääli ja huoli ☹️
xLiner- Anonyymi
En katsonut tuota haastattelua, mutta Tuksuhan on juuri niitä, jotka ei itse myönnä tehneensä mitää väärää -no ok, ehkä "Jumalan edessä" myöntää mutta jatkaa kuitenkin samaa toimintaa -, ja laittaa kaikki aina median, "näätien" tai jonkun muun syyksi. Hän on kaikista paras (ainakin omasta mielestään) ja ei voi ymmärtää jos joku muuta väittää....(Tulee ehkä vähän mieleen eräs täl palstalta 🤫).
Ja onhan tuo ollut uskossa ja vaikka kuinka kauan mutta ei se ole estänyt tekemästä typeryyksiä.
Toivottavasti hoitaa lapsensa paremmin kuin koiransa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En katsonut tuota haastattelua, mutta Tuksuhan on juuri niitä, jotka ei itse myönnä tehneensä mitää väärää -no ok, ehkä "Jumalan edessä" myöntää mutta jatkaa kuitenkin samaa toimintaa -, ja laittaa kaikki aina median, "näätien" tai jonkun muun syyksi. Hän on kaikista paras (ainakin omasta mielestään) ja ei voi ymmärtää jos joku muuta väittää....(Tulee ehkä vähän mieleen eräs täl palstalta 🤫).
Ja onhan tuo ollut uskossa ja vaikka kuinka kauan mutta ei se ole estänyt tekemästä typeryyksiä.
Toivottavasti hoitaa lapsensa paremmin kuin koiransa.En ole seurannut Tukiaisten siskosten sähläyksiä sen enempää, mutta tuosta "nettikiusaamisesta" muistui mieleen jonkun lehden keskustelupalsta, jossa nämä leidit kirjoittelevat vähintään yhtä asiattomia vastauksia heitä kritisoiville takaisin mitä ne "kiusaajat". Ehkä olisi kannattanut jättää rääpimättä heidänkin.
Juu, jotkut ulkoistavat aina omat vikansa ja virheensä toisten syyksi 😄
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole seurannut Tukiaisten siskosten sähläyksiä sen enempää, mutta tuosta "nettikiusaamisesta" muistui mieleen jonkun lehden keskustelupalsta, jossa nämä leidit kirjoittelevat vähintään yhtä asiattomia vastauksia heitä kritisoiville takaisin mitä ne "kiusaajat". Ehkä olisi kannattanut jättää rääpimättä heidänkin.
Juu, jotkut ulkoistavat aina omat vikansa ja virheensä toisten syyksi 😄
xLinerNo niinhän sen kuuluu ollakin että asiattomasta kommentista asiaton vastaus takaisin, minunkin taktiikka palstalla.
- Anonyymi
Tyttöset rakkaat, te kiusaatte toinen toisianne aivan turhaan ja turhista asioista.
Jos ajattelisitte että olette samalla puolella, mutta niin tietystikään ei voi olla samaa mieltä, mutta jos on samalla puolella ja vähän erimieltä jostain asiasta.- Anonyymi
Samalla puolella, mutta "pikkuisen" eri mieltä jostain asiasta.
- Anonyymi
Jooh lopetan tämän ketjun kun tajuan ei ole harmainta yhtäkään aivosolua mistä puhutte, mutta toivottavasti otitte huomioon, vaikka en tiedä mistä riitelettä: että voi olla erimieltä ja samaa mieltä yhtäaikaa pikkuasioista.
- Anonyymi
Oli kyllä todellinen yllätys itselle että valtakunta on uskonnollinen ihminen, pidin hänestä jo ennalta, kun uskoo Jumalaan tietystikin äänestää ja arvaa amerikan vaaleissakin republikaaneja tämähän on fakta.
- Anonyymi
Haluaisin toivottaa "valtakunnalle" ... mitä pitikään sanoa melkein unohdin: oletko kokeillut leikata hiuksesi tasapituisiksi, kleopatra-tyyppisiksi koska on niin kauniit mustat hiukset.
Muuta valtavaa kerrottavaa ei tainnut olla váltakunnalle, olipas: olet varmasti aika seksikäs nainen luonnossa haluaisin nähdä kokokuvasi tai mieluiten itsesi aivan terveenä kävelevänä ihmisinä enkä kirjaimien välityksellä. - Anonyymi
Jotain tapahtuu ja tode4lla nopeasti sittten aifanh3eti.
- Anonyymi
Et saa kuolla, olet loppuelämäni valo. Sitä kohti
- Anonyymi
Tukiaisesta sen verran ettei mennyt täysin läpi hänen puheensa Jumalasta ja alkoholista. Pari vuotta uskossa ja raittiina mutta tapaa tulevan vauvan isän Tukholmassa yökerhossa. Tämä tapahtui vuosi sitten ja vatsassa 8 kuukautinen vauva.
Toivotaan nyt että kaikki menisi hyvin ja hän saisi sen aidosti rakastavan miehen vierelleen. Pieniä pilviä on jo kuitenkin ilmassa jotka voivat ajautua auringon eteen elämässä.
AsianVierestä - Anonyymi
Minä haluaisin tavata valtakunnan kokonaisuudessaan, oho melkeinkirjoitin koka-naisuudessaan, että onko hän sellainen minkälaiseksi hänet kuvittelen eli onko minkä muotoinen hän mahtaa olla?
Olisikin hyvä kysyä aina treffipalstalla kuvaile muotoasi, eli oletko pyöreä kuin pallo, peruna, päärynä, ananas sipuli jne.... kuva valehtelee aina enemmän kuin tuhat sanaa ja liikkuvakuva etenkin valvontakameran kuva valehtelee jo yli 10000000000 sanaa. - Anonyymi
Tämä asia on valtakunnallinen: todellakin pidän sinusta paljon valtakunta-hahmo, mutta terveellisin tavoin, kiinnostaisi tavata sinut ja nähdä koko-NAISUUTESI :)
- Anonyymi
Minäpä arvaan tietämättä ollenkaan minkälainen valtakunta on muodoltaan: hän on noin 170cm pitkä nainen, tummat hiukset ja ei ole lihava eli pallomainen.
- Anonyymi
Tuksu on väsyneen näköinen jo odottaessaan, mitähän siittä seuraa kun vauveli herättää yölläkin parintunnin välein? Pitäisikö perustaa jo pelastakaa Tuksu keräys?!
AsianVierestä - Anonyymi
Minä olen tuollainen, no kauaksi heitä mutta niin: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/fi/thumb/e/e6/Duke3d-cover.jpg/501px-Duke3d-cover.jpg
Eräs annetuista lempinimistä onkin herra herttua, mister duke. - Anonyymi
..niin en ole enää tuollainen vaihdoin urheilulajin lyijyjen nostamisesta pyöräilyyn aikoja sitten ;)
- Anonyymi
Katsoin keskusteluketjua, aika pitkä niin no valtakunnalla on ihailija ja kuuntelija ainakin minä olen ;)
Asia oli mielessä kun niin kun noita julmia juttuja mitä kuulin kkk-ihmisiltä mitä tekevät, hirvittävän vaikea on sellaisia unohtaa, mutta eivät lähde vainoamaan sitten se porukka sitten jos ei itse niin halua, mutta: pitävät silti huolen "omistaan" vaikka olisi eronnut järjestöstä, tai no: miten eroat Suomen kansalaisuudesta, jollain tapaa katsova perään kuitenkin, kuin kaverit yleensäkin.
Toinen asia joka oli mielessäni oli tuollainen: todellakaan mikään ikäero ei vaikuta rakkauteen ihmisten kesken ellei sitten toisella ole muita motiiveja kuten raha jne. - Anonyymi
Katsovat perään kuin isoveli että hänelle kaverina ei tapahdu mitään pahaa ;D
- Anonyymi
Valtakunta niin, älä huoli pidän sinusta vain jostain syystä paljon, ei sen kummallisempaa, mukava kun jaksoit käydä palstalla, ilahdutti.
- Anonyymi
Kauniisti sanottu, en unohda helposti tuollaisia kohteliaisuuksia, mutta niin nyt on mietinnässä toisen näytön hankinta: on riittävän tehokas tietokone, 2 nojatuolia ja teräsrakenteinen pöytä, mahtuisi hyvin toinen näyttö pöydälle, silloin voisi, niin
Toinen voisi katsella nojatuolissa jotain elokuvaa tai tv:tä ja itsekin tarvitsisin oikeasti suuremman näytön ohjelmointihommiin... nojatuoleissa istutaan.
Siivoushommelit, siinä rakkaat tyttöystävät ovat auttaneet ponnisteluissani viedä roskia pois, tämä on jännä: nytkin on 2 juomatonta KOFF-kaljapurkkia kauppakassin pohjalla, eli siivoaminen on lisääntynyt sekä valtion verollisten oluiden juonti vähentynyt.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5201608- 641176
- 61872
- 62871
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18847Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101776- 76751
- 30707
- 63695
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49691