Yksinkertainen kysymys

Anonyymi

Onko ateistin vika jos Jumala ei ole onnistunut vakuuttamaan häntä olemassaolostaan?

23

50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuota minäkin olen miettinyt.

• Anonyymi

Tajuaahan sen tyhmempikin uskovainen, että Jumala voisi ihan reilusti olla vaan olemassa, jolloin hindujen pyhät lehmätkin sen uskoisivat.

• Anonyymi

Ehkäpä Luoja haluaa ihmisten itse osoittaa ponnistelullaan että haluavat todellakin löytää hänet. Koska sellaiset ponnistelut osoittavat jotain heidän sydämentilastaan.

1. Aikakirja 28:9 sisältää lupauksen
      "Jos etsit häntä, hän antaa sinun löytää itsensä"

Ja Luukas 13:24 sisältää Jeesuksen sanat:
      "Ponnistelkaa kaikin voimin päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät myöhemmin päästä sisään mutta eivät pääse."

• Ei kovin vakuuttavaa ja jumalehdokkaita on sentään tuhansittain.

• Anonyymi

Miksi ihmisten pitäisi "löytää Jumala/ Luoja" ja miten sen löytäminen olisi osoitus "sydämen tilasta", jolla viittaat tietenkin "oikeustajuun" ja "moraaliin" (ajatukset, arvomaailma, käytös, tavat ja teot)?

Luuletko, että ihmiset eivät osaa elää "hyvien tapojen mukaan" ja korkeasti moraalisesti muuten kuin löytämällä Raamatun jumalan? Ymmärrätkö edes sitä, että Mooseksen lain kirjoittajien moraali ja oikeustaju on paljon huonompi kuin nykyään elävien ihmisten?

Vai onko sinusta oikein tappaa ihminen, jos tämä ostaa tai myy jotakin sapattina tai kerää puita ja sytyttää tulen "pyhänä päivänä"? Tai tappaisitko oman poikasi, jos hän olisi juomari ja irstailija tai palvelisi epäjumalia, kiroaisi Herran nimen tai vanhempansa tai löisi vanhempiaan? Mooseksen laki käskee tappaa tuollaiset "synnit" tehneen ihmisen olipa tämä sitten oman perheenjäsen, sukulainen tai ystävä.

Olisitko sinä tappanut, jos pappi tai kuningas olisi käskenyt ja sanonut "Jumalan" antaneen sellaisen käskyn? Itse et sitä "Jumalan ääntä" ole koskaan kuullut, mutta muut ihmiset kertovat "Jumalan" käskeneen tehdä tuollaista ja paljon muitakin hirmutekoja kansanmurhista lähtien.

https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2020/07/28/raamatun-jumalan-moraalista/

• Anonyymi

"Ehkäpä Luoja haluaa ihmisten itse osoittaa ponnistelullaan että haluavat todellakin löytää hänet."

Miksi kukaan ponnistelisi etsiäkseen jotain random jumalolentoa johon ei usko? 🤔

• Anonyymi

Tuo ei pidä paikkansa. Eli valehteleeko Jumalasi? Ateisteissa on yhä edelleen paljon entisiä kristittyjä ainakin Suomessa. Etsimisestä huolimatta mitää ei ole löytynyt ja siitä nimenomaan tullut johtopäätös ettei koko Jumalaa ole olemassa.
        Itse asiassa, mitä enemmän tutkii niin sitä vähemmän koko Raamatussa on yhtään mitään järkeä, ja samalla karisee koko usko.

Voit itse ponnistella esimerkiksi vaikka kuinka saunatonttujen löytämiseen, mutta kun niistä ei näy eikä kuulu pihahdustakaan, niin eipä sellaiseen voi uskoakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi ihmisten pitäisi "löytää Jumala/ Luoja" ja miten sen löytäminen olisi osoitus "sydämen tilasta", jolla viittaat tietenkin "oikeustajuun" ja "moraaliin" (ajatukset, arvomaailma, käytös, tavat ja teot)?

Luuletko, että ihmiset eivät osaa elää "hyvien tapojen mukaan" ja korkeasti moraalisesti muuten kuin löytämällä Raamatun jumalan? Ymmärrätkö edes sitä, että Mooseksen lain kirjoittajien moraali ja oikeustaju on paljon huonompi kuin nykyään elävien ihmisten?

Vai onko sinusta oikein tappaa ihminen, jos tämä ostaa tai myy jotakin sapattina tai kerää puita ja sytyttää tulen "pyhänä päivänä"? Tai tappaisitko oman poikasi, jos hän olisi juomari ja irstailija tai palvelisi epäjumalia, kiroaisi Herran nimen tai vanhempansa tai löisi vanhempiaan? Mooseksen laki käskee tappaa tuollaiset "synnit" tehneen ihmisen olipa tämä sitten oman perheenjäsen, sukulainen tai ystävä.

Olisitko sinä tappanut, jos pappi tai kuningas olisi käskenyt ja sanonut "Jumalan" antaneen sellaisen käskyn? Itse et sitä "Jumalan ääntä" ole koskaan kuullut, mutta muut ihmiset kertovat "Jumalan" käskeneen tehdä tuollaista ja paljon muitakin hirmutekoja kansanmurhista lähtien.

https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2020/07/28/raamatun-jumalan-moraalista/

” Olisitko sinä tappanut, jos pappi tai kuningas olisi käskenyt ja sanonut "Jumalan" antaneen sellaisen käskyn?”

Olisitko itse tappanut vaikkapa homoseksualisteja jos olisit Toisen Maailmansodan aikana syntynyt Saksassa ja joutunut osaksi Natsien sotakoneistoa? Luultavasti olisit koska en ole koskaan kuullut yhdenkään ateistin kieltäytyneen sellaisesta ”omantunnon” takia.

Se omarunto kun taitaa ateistien mielestä vain olla jonkinlainen ”kristinuskon tabujen luoma sivituote”

• Anonyymi kirjoitti:

” Olisitko sinä tappanut, jos pappi tai kuningas olisi käskenyt ja sanonut "Jumalan" antaneen sellaisen käskyn?”

Olisitko itse tappanut vaikkapa homoseksualisteja jos olisit Toisen Maailmansodan aikana syntynyt Saksassa ja joutunut osaksi Natsien sotakoneistoa? Luultavasti olisit koska en ole koskaan kuullut yhdenkään ateistin kieltäytyneen sellaisesta ”omantunnon” takia.

Se omarunto kun taitaa ateistien mielestä vain olla jonkinlainen ”kristinuskon tabujen luoma sivituote”

Mitähän sinä Antsu mahdat tietää natsien sotakoneistossa tapahtuneista kieltäytymisistä? Minä tiedän sen verran, että hirmutekoihin osallistumattomuudesta ei juuri koskaan rangaistu. Näiden ihmisten uskonnollisuutta tai ateismia on tietysti hyvin vaikea jälkikäteen tutkia, mutta sinä näköjään tunnet asian.

• Anonyymi

Ei ole.

• Anonyymi

Ei ole ja osoittaa Jumalan väärämielisyyttä, jos hän tuomitsee ihmisiä vain sen perusteella, pitävätkö he häntä todellisena vai eivät. Tekojen ja oikeustajun mukaan tuomitseminen on paljon parempi peruste tuomiolle, mutta olematon ei tietenkään ketään tuomitse...

Raamatun jumala on paljon pahempi olento kuin yksikään ihminen, joten jos tuomita pitäisi, niin silloin on syytä tuomita Raamatun kirjoittajien moraali ja oikeustaju... Mooseksen lain käskyt ja Raamatun jumalan käskyt eivät yksinkertaisesti sovi nykyaikaan, koska ne ovat raakoja, epäoikeudenmukaisia ja huonoja moraaliltaan.

• Anonyymi

Joh. 6:37 "Kaikki ne, jotka Isä minulle antaa, tulevat minun luokseni..."
      Tämä antaa olettaa, että ateismi on Jumalan vika. Ne ihmiset, jotka ovat ateisteja, niitä Jumala ei ole antanut Jeesukselle.

• Ateistia ei voi syyttää siitä, että hän on tervepäinen, eikä usko olemattomiin. Kautta Teutateksen ja Semoksen.

• Anonyymi

Ehkä se atesteilla on elämässä vielä edessäpäin, kun joutuu Jumalata ja Jeesukselta pyytämään apua rukoillen polvillaan, että teillekkin totuus selviäsi, se tilanne voi ihmisille tulla milloin vaan, korona voi olla jo sellainen mikäli se käy kaatamaan ihmisiä kuin rutto.

• Mitään apua ei kuitenkaan noin tule, vaikka kaivautuisi maahan rukoillessaan. Ainoa apu tulee lääketieteeltä ja omista toimista. Sairaudet ja onnettomuudet tappavat ihmisiä tasapuolisesti ja uskonnoista mitään välittämättä. Talossa ja puutarhassa.

• Raamatullisella logiikalla on. Sekä Jumalan että Häneen kovasti uskovan mielestä vika on aina muissa ihmisissä.

• Anonyymi

Ateisti on rasisti 🤣

• Anonyymi

Ei ateisti ole rasisti vaan uskova on sitä oikein todella. Uskovat eivät hyväksy naispappeutta, ei homoja, eikä muu värisiä. Jossain fundislahkoissa naiselle ei ole mitään valtaa kehonsa suhteen. Lähimmäisen rakkaus loistaa poissaolollaan. Uskova vihaa, tuomitsee ja syrjii.

• Anonyymi

> Onko ateistin vika jos Jumala ei ole onnistunut vakuuttamaan häntä olemassaolostaan?

Itse uskon jokaisen ateistin sisimmässään tietävän, että Jumala on. He vaan haluavat kapinoida Jumalaa vastaan, koska rakastavat enemmän pimeyttä kuin valkeutta.

"...tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt.""
      Joh. 3:19-21

Oikeasti Jumalan olemassaolon uskominen ei ole ratkaisevaa, vaan vanhurskaus., oikea ymmärrys Ikuinen elämä on luvattu vanhurskaille. Raamatussa kyse on oikeastaan siitä, mikä on vanhurskautta ja miten tulla vanhurskaaksi.

http://www.kolumbus.fi/r.berg/Vanhurskaat.html

• Anonyymi

Uskosi ei taaskaan ollut tiedon väärti. Olen ateisti, enkä todellakaan tiedä että Jumala on. En edes tiedä minkä uskonnon jumala pitäisi olla.

Ja sori, mutta luterilaisille usko on ainut asia mikä ratkaisee. Katolilaisille riittää sekin että elää kiltisti. Sulla ehkä on jokin oma tulkintasi. Kuka teistä on oikeassa? Tosin sillä ei ole mitään väliä, koska te ette sitä asiaa päätä. Itse asiassa sitä ei taida päättää kukaan, koska hyvin todennäköisesti mitään ikuista elämää ei ole kenellekään luvassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskosi ei taaskaan ollut tiedon väärti. Olen ateisti, enkä todellakaan tiedä että Jumala on. En edes tiedä minkä uskonnon jumala pitäisi olla.

Ja sori, mutta luterilaisille usko on ainut asia mikä ratkaisee. Katolilaisille riittää sekin että elää kiltisti. Sulla ehkä on jokin oma tulkintasi. Kuka teistä on oikeassa? Tosin sillä ei ole mitään väliä, koska te ette sitä asiaa päätä. Itse asiassa sitä ei taida päättää kukaan, koska hyvin todennäköisesti mitään ikuista elämää ei ole kenellekään luvassa.

> Olen ateisti, enkä todellakaan tiedä että Jumala on.

Niinhän sinä väität, mutta minä en yleensä usko ateisteja, koska ovat valehdelleet niin paljon.

• Anonyymi

Vika ei ole ateistissa vaan todisteiden kehnoudessa. Ei kukaan puppua usko. Vai uskooko?

• Anonyymi

On Jumalan vika jos Jumala ei ole onnistunut vakuuttamaan olemassaolostaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      89
      7219
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3821
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3420
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2552
    5. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      2356
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      41
      2342
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      123
      2236
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2149
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1878
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      40
      1799
    Aihe