Minulla on ainakin kaksi persoona. Eka ja varjo persoona (tiedän että te matkitte tämän ajatuksen itsellenne ja ajattelette että teilläkin on kaksi persoonaa). No kuitenkin se toinen persoona sitten aina pilaa nais suhteet kun se tulee esiin (teillä sitä ei ole koska suhteenne on pysyviä.) miksi jumala teki niin sitten?
Miksi jumala teki kaksi persoona
38
<50
Vastaukset
Olisihan se mukavaa jos kaikki sujuisi aina tietoisen mielen mukaan..
- Anonyymi
Toinen persoona ollut defenssurrsktio, mutta et vastannu kysymykseen että miksi jumala laittaa tilanteeseen jossa tarvitaan vahvaa disso defenssi reagointia ympäristpn ihmisiä vastaan. Jumala olisi voinut tehdä esim toisin, joko tehdä vahvemmaksi tai järjestää tilanteen turvallisemmiksi.
Anonyymi kirjoitti:
Toinen persoona ollut defenssurrsktio, mutta et vastannu kysymykseen että miksi jumala laittaa tilanteeseen jossa tarvitaan vahvaa disso defenssi reagointia ympäristpn ihmisiä vastaan. Jumala olisi voinut tehdä esim toisin, joko tehdä vahvemmaksi tai järjestää tilanteen turvallisemmiksi.
Jumala sul on housuissas..
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Jumala sul on housuissas..
Elämäsi on pelkkää vittuilua nähdäkseni.
Anonyymi kirjoitti:
Elämäsi on pelkkää vittuilua nähdäkseni.
No en saanut tolkkua kirjoituksesta..
Kysymys: Miksi on kuten on?
- No miten on?
- Tulee sössittyä ja syytän siitä jumalaa.
-Aha.
Muutoin kehottaisin itsetutkiskeluun ja itsensä kehittämiseen, eli sitä samaa mitä täällä on turhaan ehdoteltu vuosikaudet.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska Jumala on antanut sinulle vapaan tahdon.
Valinnat ovat sinun omia valintojasi, ehkä juuri siksi tunnet syvää epävarmuutta tilanteissa, koska valinnat tuntuvat niin vaikeilta ja niiden mahdolliset seuraamukset uhkaavilta.
Jumala luottaa sinuun, siksi hän on antanut sinulle vapaan tahdon. Jos valitsetkin väärin, niin Hän on antanut suuren armon lahjansa, jotta voit palata rauhaan. Jos on tehnyt virheen, niin kyllähän sen seurauksusta uskovakin kärsii. Täytyy vaan luottaa omaan ja Jumalan armoon, että tilanne aikaa myöten korjaantuu.
Jos tahallaan vahingoittaa ja hyväksikäyttää muita, niin siitä kyllä rangaistaan. Tälläiset ihmiset kuvittelevat olevansa kovia ja kylmiä menestyksenhakuisia, mutta se riemu, mitä hetkellinen vallantunne onnistumisesta heidän peleissään tuottaa, ei ole ikuista, vaan tuhkaantuu hetkessä ja jättää jäljelle vain kylmän tyhjiön.
On tietysti kauheaa joutua jonkun hyväksikäyttäjän ja tunnepelurin uhriksi, mutta kuten Jeesus sanoi:"Mikään mikä tulee ulkoa päin ei voi sinua todesti satuttaa, ainoastaan ae, mikä tulee sisältä päin." Jos pysyt päätöksissäsi oikealla tiellä, niin sisimpäsi säilyy rankemmassakin menossa kyllä vahingoittumattomana.
Silloin ei tarvitse tuntea muuta, kun itsevarmuutta, uskoa omaan itseen ja Jumalaan👌
Muihin ihmisiin voi parhaiten luottaa sitten, kun tuntee heidät paremmin, tietää heidät luonteen heikkoutensa. Itse olen täysin parantumaton tuhlari. Pitää vaan valita millaisia heikkouksia toisessa pystyy sietämään, sillä niitä on aina. Anonyymi kirjoitti:
Koska Jumala on antanut sinulle vapaan tahdon.
Valinnat ovat sinun omia valintojasi, ehkä juuri siksi tunnet syvää epävarmuutta tilanteissa, koska valinnat tuntuvat niin vaikeilta ja niiden mahdolliset seuraamukset uhkaavilta.
Jumala luottaa sinuun, siksi hän on antanut sinulle vapaan tahdon. Jos valitsetkin väärin, niin Hän on antanut suuren armon lahjansa, jotta voit palata rauhaan. Jos on tehnyt virheen, niin kyllähän sen seurauksusta uskovakin kärsii. Täytyy vaan luottaa omaan ja Jumalan armoon, että tilanne aikaa myöten korjaantuu.
Jos tahallaan vahingoittaa ja hyväksikäyttää muita, niin siitä kyllä rangaistaan. Tälläiset ihmiset kuvittelevat olevansa kovia ja kylmiä menestyksenhakuisia, mutta se riemu, mitä hetkellinen vallantunne onnistumisesta heidän peleissään tuottaa, ei ole ikuista, vaan tuhkaantuu hetkessä ja jättää jäljelle vain kylmän tyhjiön.
On tietysti kauheaa joutua jonkun hyväksikäyttäjän ja tunnepelurin uhriksi, mutta kuten Jeesus sanoi:"Mikään mikä tulee ulkoa päin ei voi sinua todesti satuttaa, ainoastaan ae, mikä tulee sisältä päin." Jos pysyt päätöksissäsi oikealla tiellä, niin sisimpäsi säilyy rankemmassakin menossa kyllä vahingoittumattomana.
Silloin ei tarvitse tuntea muuta, kun itsevarmuutta, uskoa omaan itseen ja Jumalaan👌
Muihin ihmisiin voi parhaiten luottaa sitten, kun tuntee heidät paremmin, tietää heidät luonteen heikkoutensa. Itse olen täysin parantumaton tuhlari. Pitää vaan valita millaisia heikkouksia toisessa pystyy sietämään, sillä niitä on aina.Samaa mieltä kamujeni Jessen ja Wuppiksen kanssa, tunne itsesi, niin muut ei voi sinua satuttaa.
Itsekin kirjoitit Jessen tuumauksen just...
”On tietysti kauheaa joutua jonkun hyväksikäyttäjän ja tunnepelurin uhriksi, mutta kuten Jeesus sanoi:"Mikään mikä tulee ulkoa päin ei voi sinua todesti satuttaa, ainoastaan ae, mikä tulee sisältä päin." Jos pysyt päätöksissäsi oikealla tiellä, niin sisimpäsi säilyy rankemmassakin menossa kyllä vahingoittumattomana.”
Ja pysyt päätöksessäsi, kun tiedät mitä sisimpäsi on. 😊Disse kirjoitti:
Samaa mieltä kamujeni Jessen ja Wuppiksen kanssa, tunne itsesi, niin muut ei voi sinua satuttaa.
Itsekin kirjoitit Jessen tuumauksen just...
”On tietysti kauheaa joutua jonkun hyväksikäyttäjän ja tunnepelurin uhriksi, mutta kuten Jeesus sanoi:"Mikään mikä tulee ulkoa päin ei voi sinua todesti satuttaa, ainoastaan ae, mikä tulee sisältä päin." Jos pysyt päätöksissäsi oikealla tiellä, niin sisimpäsi säilyy rankemmassakin menossa kyllä vahingoittumattomana.”
Ja pysyt päätöksessäsi, kun tiedät mitä sisimpäsi on. 😊Kirjastosta ja varmasti netistäkin löytyy paljon opuksia miten voi itseään kehittää/ auttaa..
Ei ole pakko jäädä siihen.. mikä ongelma nyt onkaan..tilaan.
Mulla oli kerran joku ihme paniikki aina puhelimeen puhumisessa.. Siis joskus 20-30 vuotta sitten.. Tuommoisiakin voi työstää pois ihan itekseenkin, jos ei ammattiapua halu hakea.Wwuwuw kirjoitti:
Kirjastosta ja varmasti netistäkin löytyy paljon opuksia miten voi itseään kehittää/ auttaa..
Ei ole pakko jäädä siihen.. mikä ongelma nyt onkaan..tilaan.
Mulla oli kerran joku ihme paniikki aina puhelimeen puhumisessa.. Siis joskus 20-30 vuotta sitten.. Tuommoisiakin voi työstää pois ihan itekseenkin, jos ei ammattiapua halu hakea.Nykyään mä taas nimenomaan haluan selvittää asiat puhelimitse, siis jos vaihtoehtona on sähköposti..
No, ELÄMÄ ON. 😄Wwuwuw kirjoitti:
Nykyään mä taas nimenomaan haluan selvittää asiat puhelimitse, siis jos vaihtoehtona on sähköposti..
No, ELÄMÄ ON. 😄Ootkos miettinyt sitä viimekesäistä reaktiota vielä? 🤔
Itsekin pitäis kaivella kaikki sellaista liittyvät, noi porukat ei oo ikuisia..🙄Disse kirjoitti:
Ootkos miettinyt sitä viimekesäistä reaktiota vielä? 🤔
Itsekin pitäis kaivella kaikki sellaista liittyvät, noi porukat ei oo ikuisia..🙄Niin mitä?
Wwuwuw kirjoitti:
Niin mitä?
Menettämisenpelkoa? 🤔 Sulle tuli hirvee olo, kun puolisosi sai sairaskohtauksen...🙄
Disse kirjoitti:
Menettämisenpelkoa? 🤔 Sulle tuli hirvee olo, kun puolisosi sai sairaskohtauksen...🙄
Nyt kyl sekotat jotain..🤔
Wwuwuw kirjoitti:
Nyt kyl sekotat jotain..🤔
Ai siis niin viime kesä, eli tämä kesä..
Juu no.. Ne on vaan asioita, jotka on kestettävä. Ei siinä muu auta kuin ajatella että sekin helpottaa ajan kanssa.. Jos siis pahin tapahtuu.Wwuwuw kirjoitti:
Ai siis niin viime kesä, eli tämä kesä..
Juu no.. Ne on vaan asioita, jotka on kestettävä. Ei siinä muu auta kuin ajatella että sekin helpottaa ajan kanssa.. Jos siis pahin tapahtuu.Tämä on syksy, senkin pöhkö! 😀
Niin, no mä vaan mietin, että kantsis sitäkin pikkuisen työstellä, kun sellainenkin on huomattu, että pärjäät paremmin jatkossakin. 😊
Jotenkin tuntui niin pahalta seurata vierestä, kun tänne asti tuntui se paha olo susta...🙄
Mutta itseppähän sä parhaiten tiedät hommat. 😊 Kunhan kysäsin...😊Disse kirjoitti:
Tämä on syksy, senkin pöhkö! 😀
Niin, no mä vaan mietin, että kantsis sitäkin pikkuisen työstellä, kun sellainenkin on huomattu, että pärjäät paremmin jatkossakin. 😊
Jotenkin tuntui niin pahalta seurata vierestä, kun tänne asti tuntui se paha olo susta...🙄
Mutta itseppähän sä parhaiten tiedät hommat. 😊 Kunhan kysäsin...😊No..kuten sanoin..Elämä on. Ei pääse karkuunkaan..
Wwuwuw kirjoitti:
No..kuten sanoin..Elämä on. Ei pääse karkuunkaan..
Ei niin, mutta voi kohdata paremminkin..
Mut joo.. thats all folks! 🙌✌️🤞
- Anonyymi
Ei kai tuollollainen voi tuntua pahalle jos ona veren lämpö alkaa olevaan vaarallista.
- Anonyymi
Voisiko olla, että miellät omat voimakkaat tunnetilasi eri persooniksi?
Itsekkin tunnustan olevani kuin eri ihminen onnellisena, haavoittuvana, vihaisena, puolustusasemissa jne.
Se on helppo ratkaisu pilkkoa itsensä helposti käsiteltäviin osiin jotta pysyisi mukana omissa tunteissaan.
Mitäpä jos seuraavan kerran, kun olet kiinni "varjopersoonassasi", niin kysäiset itseltäsi, että mikä pelottaa tai ahdistaa? Onko epävarma tai vaikka vaan väsynyt ja nälkäinen olo?
Kaikki tunnetilat ovat pelköstään luonnollisia ja tarpeellisia, eivät pahoja. Defenssimme ja mustat puolemme kovasti suojelevat sisäistä herkkyyttämme satuttamiselta ja hyväksikäytöltä. Joskus jos ihminen on erittäin herkkä ja pehmeä luonne, niin psyyke luo sille vastavoimaksi todella mustan suojelijan😘☝
Tuo musta suojelija saattaa myös pystyä tekoihin, joihin toinen puoli ei koskaan ryhtyisi ja jos niin on käynyt jo, niin tuloksena voi olla vakava sisäinen ristiriita, joka aiheuttaa persoonan todellisen hajoamisen kun joutuu kieltämään osan itseään, tulee itsensä ei-hyväksymäksi ja osa tunneskaalasta torjutaan ja tukahdutetaan. Joko musta tai valkoinen.
Armoa ja siunausta☀❤- Anonyymi
"Voisiko olla, että miellät omat voimakkaat tunnetilasi eri persooniksi?"
Kyllä ikäänkuin. Tosin se "varjon" viha ei ole normaalia vihaa mitä ihmiset tuntee, sitä ei pysty ilmaisemaan ulos siksi se kylmettää, tekee yli ihmiseksi - valmiina ottamaan luodin jalkaan ja ampumaan takaisin.
Onko sulla dissosiaatiohäiriö?
- Anonyymi
Tieto lisää tyhmyyttä, eli mitä tyhmempi olet, sitä viisaampi olet.
- Anonyymi
Raamattu kutsuu niitä riivaajiksi. Henkiolentoja joilla on oma persoona. Itse muistan lapsuudestani kuinka minussa oli toinen "persoona" joka oli todella julma ja ilkeä, ja toinen joka olin minä. Pyydä Jeesusta ajamaan se pois itsestäsi ja lue evankeliumeita:
https://www.bible.com/fi/bible/365/MAT.1.FB38
Helpottaa kun et anna periksi.- Anonyymi
Ei ole semmoinen. Itseasiassa jeesus on puolustaja.
Riivaaja ei puolustaisi minua pahoilta ihmisiltä.
Pitää olla pahempi kuin paha että voittaisi pahan tiedätkö? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole semmoinen. Itseasiassa jeesus on puolustaja.
Riivaaja ei puolustaisi minua pahoilta ihmisiltä.
Pitää olla pahempi kuin paha että voittaisi pahan tiedätkö?Ja nyt se riivaaja tuli puolustamaan itseään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja nyt se riivaaja tuli puolustamaan itseään.
Ahaa no kuka minä sitten olen mielestäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa no kuka minä sitten olen mielestäsi.
Se toinen "persoona" tekee kaikkensa, että pysyisi sinussa. Järkeilee sinulle kuinka se on sinulle hyväksi ja kuinka "puolustaa" sinua. Olen sinulle kertonut miten pääset siitä eroon. Loppu on kiinni omasta tahdostasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se toinen "persoona" tekee kaikkensa, että pysyisi sinussa. Järkeilee sinulle kuinka se on sinulle hyväksi ja kuinka "puolustaa" sinua. Olen sinulle kertonut miten pääset siitä eroon. Loppu on kiinni omasta tahdostasi.
Eli skitsofreenisen persoona!?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli skitsofreenisen persoona!?
Ehkä hän tarvitsisi apua siinä että ajatukset pysyisivät kasassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä hän tarvitsisi apua siinä että ajatukset pysyisivät kasassa.
Onnistuisikohan se jos kaksi rämpisi yhdessä eteenpäin toistaan tukien? Sellainenkin olisi "hiljaisuutta", mutta ei haitallista.
Jokaisessa ihmisessä asuu pieni sabotööri. ; )
- Anonyymi
Hiton idiootti eli minä: törmään vielä vessassakäydessänikin kaikkiin huonekaluihin :D:D... henhenvaarallisia törmäyksiä...
- Anonyymi
Suuret hammastahnojen mainokset:;Golcate on nyt suosikkini :D
- Anonyymi
Miksi lääkäri valehtelee poliisillekin aina?
- Anonyymi
Itselleni avautui, että ilmeisimmin mulla on varsin rikollinen mielikuvitus ja monelta muulta palstalaiselta se puuttuu. Tämä toki saattaa johtua ammatillisista kohtaamisista ja ystäväpiiristä johon on vuosien saatossa kuulunut useampi poliisi. Mulle tulee yllätyksenä, että poliisin selvitystapoja pidetään CSI kamana, vaikka totuus on toinen.
Tuolla Vastaamon tietomurto ketjussa lähdettiin asiaa puimaan ja ilmeisimmin palstatovereilla on sellainen käsitys, että jostain huoltiksien valvontatallenteista löytyy materiaalia useampien kuukausien taakse. Samoin kellään ei tunnu olevan mitään aavistusta, mistä voisi soittaa puhelun ilman että se osataan yhdistää sinuun kuukausien jälkeen. No, aina oppii ettei kaikki itselle varsin yksinkertainen ole muille sitä. - Anonyymi
Jumalaa ei ole olemassa. Sori, jos kukaan ei ole ennen tätä sulle sanonut, mutta ei ole jumalaa, ei vain ole missään. On vain elämää ja ihmisen (hyvinkin hatara ja harhainen) käsitys omasta elämästään. Sinänsä vaikutelma ulkoapäin tulevasta ohjailusta on hyvinkin osuva, koska ihminen toimii niin kuin toimii, kosk asattuu vain olemaan tällainen eläin, joka elää elämäänsä. Valintaa ei oikeastaan ole. Vai onko joku muka elänyt toisin kuin on elänyt? Ihmiset tekee niin kuin tekee, kukaan ei ole ikinä missään koko universumin olinaikana tehnyt toisin. Ihminen tekee niin kuin tekee. Ei ole Jumalaa. Ei ole valintaa. On vain elämää, johon vaikuttaa koko muu maailma ja kaiki mitä eliölle on ikinä tapahtunut ja koko historia, koko elämän historia, kun tarpeeksi tarkasti ajattelee.
Et tätä ymmärrä. Ei sen väliä. Syytä vain Jumalaa. Pui nyrkkiäsi taivasta kohti, kiroa ja jatka elämääsi. Tämmöistä se vain on. - Anonyymi
Itämaisemman tulkinnan mukaan aloittaja on alkanut tulla tietoiseksi kaiken dualistisuudesta, alkaen itsestään. Määränpäänä on ymmärrys siitä että kaikki on yhtä.
- Anonyymi
Hoh hih noniin: Jumala on housuissasi ja Jeesus pissii takapuolestasi?
Mutta Mad Maxit, maskit, olisi tyttöille hauska, omia maxeja voisi tehdä kankaasta jos osaa. Mad Mask.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1751209
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51748
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?47644Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä305562Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55559Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t231551- 51529
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7510