Ihmisen hyljeksimä kulkukoirakin..
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006665337.html
Koira on ihmisen paras ystävä
41
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Voi kuinka suloista. 😍
Eläin on ihmisen paras ystävä 🤗
🐕🐈🐿️🦔🐇🐥🐦
❤️ Kiinassa syödään koiria. Maistuis varmaan sullekin.
On maistunut. Valehtelematta voi sanoa, että hyvää oli, mutta tuli käytyä myös kiinalaisessa "kennelissä", missä koiria kasvatetaan hirveissä olosuhteissa pataan pantaviksi.
Tuotantoeläimiä ja tuotantoeläimiä, mutta itämaisessa kulttuurissa on kyllä paljon mätää etenkin siinä, miten huono-osaisia ja eläimiä kohdellaan. Se "ylemmyys" ja valta osoitetaan vaikka väkivallalla. Ei väliä.Wwuwuw kirjoitti:
Oletko olevinas vitsikäs?
No onko ne sen kummempia elukoita kuin vaikka sika tai lehmä?
Kollimaattori kirjoitti:
On maistunut. Valehtelematta voi sanoa, että hyvää oli, mutta tuli käytyä myös kiinalaisessa "kennelissä", missä koiria kasvatetaan hirveissä olosuhteissa pataan pantaviksi.
Tuotantoeläimiä ja tuotantoeläimiä, mutta itämaisessa kulttuurissa on kyllä paljon mätää etenkin siinä, miten huono-osaisia ja eläimiä kohdellaan. Se "ylemmyys" ja valta osoitetaan vaikka väkivallalla. Ei väliä.Olen käynyt ihan Suomessa supikoira kennelissä. Oli hirveää katsottavaa, kun onnettoman pienissä häkeissä oli kapisen näköisiä eläimiä. Ja eipä nuo eläintarhat ole paljon eettisempiä paikkoja nekään. Pienissä tiloissa masentuneita ja turhautuneita eläimiä.
Partakaweri kirjoitti:
No onko ne sen kummempia elukoita kuin vaikka sika tai lehmä?
Tai ihminen.
Enpä syö niitäkään.Wwuwuw kirjoitti:
Aniharvoin.
Mutta lihaa siis syöt. Ostatko silloin aina luomua tai vapaata lihaa?
Tämä on tentti ;)Partakaweri kirjoitti:
Mutta lihaa siis syöt. Ostatko silloin aina luomua tai vapaata lihaa?
Tämä on tentti ;)No nimenomaan pistän rajan siihen etten osta.
Partakaweri kirjoitti:
Olen käynyt ihan Suomessa supikoira kennelissä. Oli hirveää katsottavaa, kun onnettoman pienissä häkeissä oli kapisen näköisiä eläimiä. Ja eipä nuo eläintarhat ole paljon eettisempiä paikkoja nekään. Pienissä tiloissa masentuneita ja turhautuneita eläimiä.
Kapisen näköisen eläimillä oli vain karvojenlähtöaika, jolloin komeinkin turkiseläin näyttää melkoiselta resupekalta.
Tuotantoeläinten huono kohtelu esim. ahneudesta, tietämättömyydestä tai isännän hajonneesta mielenterveydestä johtuen on tietysti valitettavaa, ja sitä sattuu Suomessakin mutta sitä en jaksa ymmärtää, että Kiinassa ja Koreassa koiria kuuluu esimerkiksi hakata ennen teurastamista, jotta liha muuttuu "mureammaksi". Koirista en ole nähnyt, mutta esimerkiksi supikoiria nyljetään elävältä. Tällainen on vain puhdasta sadismia.Wwuwuw kirjoitti:
No nimenomaan pistän rajan siihen etten osta.
Luannossa kasvanutta riistaa siis. Sepä se on kaikkein eettisin. Kai sinä nyt edes kalaa ostat, ettet joudu pelkkiä porkkanoita puremaan?
Partakaweri kirjoitti:
Luannossa kasvanutta riistaa siis. Sepä se on kaikkein eettisin. Kai sinä nyt edes kalaa ostat, ettet joudu pelkkiä porkkanoita puremaan?
Ei kun siis jos joku esim kylässä tarjoilee lihapullia, niin en mä ala nirsoilemaan.
Munia syön.Wwuwuw kirjoitti:
Ei kun siis jos joku esim kylässä tarjoilee lihapullia, niin en mä ala nirsoilemaan.
Munia syön.Viimeksi anoppi paistoi lohta, niin kyllähän mä söin ja hyvältähän se maistuu.
Kollimaattori kirjoitti:
Kapisen näköisen eläimillä oli vain karvojenlähtöaika, jolloin komeinkin turkiseläin näyttää melkoiselta resupekalta.
Tuotantoeläinten huono kohtelu esim. ahneudesta, tietämättömyydestä tai isännän hajonneesta mielenterveydestä johtuen on tietysti valitettavaa, ja sitä sattuu Suomessakin mutta sitä en jaksa ymmärtää, että Kiinassa ja Koreassa koiria kuuluu esimerkiksi hakata ennen teurastamista, jotta liha muuttuu "mureammaksi". Koirista en ole nähnyt, mutta esimerkiksi supikoiria nyljetään elävältä. Tällainen on vain puhdasta sadismia.Se on jännä ilmiö tuo mureuttaminen. Suomessa sitä ei arvosteta. Esim. lappalaiset eivät suostu syömään kauan poronlihaa. Poro on nimittäin joutunut kokemaan pelkoa ennen kuolemaansa, mikä saa sen maistumaan virtsalta. Olen saanut tuota kunnon poronlihaa, eli eläin on lopetettu eettisesti, ja maistuu ihan erilaiselta.
Aasiassa arvostetaan siis kusen makuista lihaa.Wwuwuw kirjoitti:
Viimeksi anoppi paistoi lohta, niin kyllähän mä söin ja hyvältähän se maistuu.
Mutta et edes kalaa syö säännöllisesti. EIhän ne kärsi, kun merestä nostetaan. Syö hyvä ihminen nyt edes niitä, että hengissä pysyt.
Partakaweri kirjoitti:
Mutta et edes kalaa syö säännöllisesti. EIhän ne kärsi, kun merestä nostetaan. Syö hyvä ihminen nyt edes niitä, että hengissä pysyt.
Miten niin eivät kärsi?
Wwuwuw kirjoitti:
Miten niin eivät kärsi?
Ne ovat eläneet onnellisen elämän meressä. Niitä on siis täysin eettistä syödä. Kalanviljely on asia erikseen.
Partakaweri kirjoitti:
Ne ovat eläneet onnellisen elämän meressä. Niitä on siis täysin eettistä syödä. Kalanviljely on asia erikseen.
No johan se meri on aika hyvin tyhjennetty ja sitä loppua pidetäänkin sitten kaatopaikkana..
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/e16f48fd-da2f-45a9-b9c8-9ec68f3adff1Wwuwuw kirjoitti:
No johan se meri on aika hyvin tyhjennetty ja sitä loppua pidetäänkin sitten kaatopaikkana..
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/e16f48fd-da2f-45a9-b9c8-9ec68f3adff1Puhumattakaan Kiinan muovin kippaamisesta mereen. Monet länsimathan maksavat banaanivaltioille jätteen vastaanottamisesta. Arvatkaa minne ne kaatavat jätevuoren.
Partakaweri kirjoitti:
Puhumattakaan Kiinan muovin kippaamisesta mereen. Monet länsimathan maksavat banaanivaltioille jätteen vastaanottamisesta. Arvatkaa minne ne kaatavat jätevuoren.
Niin..😔
- Anonyymi
Kyllä kissa on vielä parempi ystävä ihmiselle....
https://www.youtube.com/watch?v=-4-k4fogxdY
t. KissaätmiOutoa että tuostakin asiasta yritetään vääntää jotain vastakkainasettelua. Eiköhän eläinten ystävät, oikeat sellaiset, pidä sekä kissoista että koirista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=jksjMfcRsTA
Unohtui!!!!Kiitos, videosi piristi ankeaa päivääni 😍
🤗 Anonyymi kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=jksjMfcRsTA
Unohtui!!!!Katoitko muuten sen leffan Bobista?
Wwuwuw kirjoitti:
Katoitko muuten sen leffan Bobista?
Siinä se Bob näytteli itseään.. kissa siis.
https://youtu.be/8uBGWHdItPI- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Siinä se Bob näytteli itseään.. kissa siis.
https://youtu.be/8uBGWHdItPIItse en ole katsonut kyseistä elokuvaa. Kirja minulla on, mutta vielä lukematta. 🐈😍
Anonyymi kirjoitti:
Itse en ole katsonut kyseistä elokuvaa. Kirja minulla on, mutta vielä lukematta. 🐈😍
Ei ole kauan aikaa kun se tuli.. 👍
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Outoa että tuostakin asiasta yritetään vääntää jotain vastakkainasettelua. Eiköhän eläinten ystävät, oikeat sellaiset, pidä sekä kissoista että koirista.
Niinpä, tosin riippuu vähän rodusta mitä mieltä on.
Pieni, pörröinen ja söötti koira tai kissa herättää tykkämisen tunteita, muttei minulle ainakaan tällaiset suuret koirat....
Videolla tuollainen koiranköriläs tulee illallispöytään ja nuolee pöydässä illallisella olevia, ei oikein ole asiallista, että noin suuren koiran annetaan noin riehua ja tuollainen kyllä hotkaisee lautaselta ruoan, jos saa tilaisuuden.
Isoista koirista en pidä, koska ne kuolaa aika tavalla.
https://www.youtube.com/watch?v=uNf0v2qJiJQ Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, tosin riippuu vähän rodusta mitä mieltä on.
Pieni, pörröinen ja söötti koira tai kissa herättää tykkämisen tunteita, muttei minulle ainakaan tällaiset suuret koirat....
Videolla tuollainen koiranköriläs tulee illallispöytään ja nuolee pöydässä illallisella olevia, ei oikein ole asiallista, että noin suuren koiran annetaan noin riehua ja tuollainen kyllä hotkaisee lautaselta ruoan, jos saa tilaisuuden.
Isoista koirista en pidä, koska ne kuolaa aika tavalla.
https://www.youtube.com/watch?v=uNf0v2qJiJQNo just.. Tommoset rotujalostukset pitäis kieltää.. ( katoin vaan sen alun ylisuuresta nahasta)
- Anonyymi
Koira voi olla ystävä, mutta koiranomistja ei. Kaupungissa mieletön määrä koiria ja omistajat käyttävät koiran paskomassa aamuin illoin toisten portin pieleen. Meidän talon kadunvarteen 150 paskakasaa joka päivä!!
Eikö ne ihmiset tajua, että talonomistaja joutuu ne siivoamaan? Jos pääsen näkemään tapahtumman, otan lapion ja kysyn, että "missäs tämä koiranommistaja asuu"? Tuon tällä lapiolla siihen teidän portaille tämän jätöksen.
Naurettavaa on se, että nämä tollot omistajat kuljettavat sen koiran naapurikiinteistöön ja tietenkin se naapurinkiinteistön koiranomistaja sen toisen joka juuri kuljetti oman siihen.
Ja olen nähnyt että miehet koiranomistajina paskat välittävät, eivätkä korjaa ikinä niitä koiranjätöksiä.
Nyt kun ihminen ottaa koiria enemmän kuin synnyttää ihmisiä, olisko aika lopettaa tämä koirapaskominen? Espanjassa ainakin on esim. Alicante 200 euroa sakkoja /läjä.
Ehdotan samaa!Wwuwuw kirjoitti:
No enpä olis arvannut että tää menee koiranpaskasta huuteluksi.. etenkin kun ei ole kevät..
Mutta siis samaa mieltä kyllä.
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
No enpä olis arvannut että tää menee koiranpaskasta huuteluksi.. etenkin kun ei ole kevät..
Ei tämä mitään huutelua ole. Kysyn vaan, onko se oikein että ihminen jolla ei sitä koiraa ole joutuu ne koiranpaskat siivoamaan?
Miksi ihminen ei saa paskoa kadunvarteen?
Kuten sanoin, koira voi olla söpö, mutta eisen omistaja! Anonyymi kirjoitti:
Ei tämä mitään huutelua ole. Kysyn vaan, onko se oikein että ihminen jolla ei sitä koiraa ole joutuu ne koiranpaskat siivoamaan?
Miksi ihminen ei saa paskoa kadunvarteen?
Kuten sanoin, koira voi olla söpö, mutta eisen omistaja!Ei ole oikein, ei.
Wwuwuw kirjoitti:
Ei ole oikein, ei.
Mulla muuten on Espanjasta tuotu rescue-koira.. tuli vaan mieleen että mites kun siellä on niitä kulkukoiria, joiden paskomisia ei kukaan vahdi..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721147
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84793
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37561Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t216500Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45492- 49487