Etkö koe olevasi riittävän hyvän näköinen?
https://moreenimedia.uta.fi/2020/11/06/ulkonakopaineet-eivat-ole-naisten-yksinoikeus-maskuliininen-kauneusihanne-on-hyvin-ahdas/
Mies, onko sinulla ulkonäköpaineita?
29
70
Vastaukset
- Anonyymi
Rumilla miehillä ei ole paineita koska ei se ulkonäkö enää muutu paremmaksi vaan vieläkin rumemmaksi kun vanhenee.
- Anonyymi
"Välillä Lehtinen on pohtinut, miksi hän edes on sosiaalisessa mediassa. Hän on huomannut, että mitä enemmän aikaa hän siellä viettää, sitä pahemmalta hänestä tuntuu.
Lehtisen mielestä sosiaalisesta mediasta on kuitenkin vaikea pysyä poissa, koska samalla irtaantuu yhteiskunnasta."
Tämän dilemman kanssa sitä melkein jokainen joutuu painimaan.- Anonyymi
Melkoista hömppää tuo että irtautuu mielestään yhteiskunnasta, jos ei someta. Tunnen itseni lisäksi varsin monta ihmistä jotka ovat hylänneet somet jo vuosia sitten, eikä kukaan meistä koe jäävänsä mistään paitsi tai olevansa yhteiskunnasta irrallaan. Asennekysymyshän tuo. Addiktioista on mahdollista päästä yli, myös pakonomaisesta somettamisesta.
En miellä enää niitä paineiksi, mutta nuorempana ehkä. Miehisyyteen ne ei ole vaikuttaneet ikinä, mutta yleiseen kuvaan mieluttävyydestä. Nuorempana itsetunto perustui usein toisten hyväksyntään.
Mutta kyllähän sitä vanhempanakin miettii, miten maha näkyy ja mikä on fyysinen yleiskunto tms.
Iän tuomat muutokset näkyy ulkonäössä. Mutta lienee tavallista niin naisille kun miehille.
Olisi hyvä jos ihminen jo nuorena saisi oppia tietämään ja tuntemaan oman itsensä sellaisenaan ja hyväksyisi sen. Mitä pidemmälle on omasta itsestään epävarma ja etsii tukea ulkopuolelta, sen korkeammaksi tulee itsensä hyväksymisen kynnys.
Sosiaalisen median luomat paineet stereotyyppisestä mies- tai naiskuvasta tuskin helpottaa, vaikka onhan kaikenlaisia keho- ja ulkonäköpositiivisia esimerkkejä sielläkin noussut esiin.On jonkin verran paineita.
1. Nenäkarvat. Pitäisikö niitä lyhentää tai kammata niille jakaus vai onko kehopositiivisuus jo niin pitkällä, että voi antaa niiden olla.
2. Korvakarvat. Katso edellä.
Siinäpä nuo. Mutta minähän en olekaan Tinderissä. Sinnehän pitäisi, oliko se nyt 5 kuvalla, pystyä välittämään 10 hyvää ja 9 kaunista. Voisi tulla paineita.- Anonyymi
Kannattaa ostaa noiden karvojen poistoa varten suunniteltu trimmeri
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa ostaa noiden karvojen poistoa varten suunniteltu trimmeri
Mulla on partakoneessa vaihtopää, siis eri trimmerit parralle/hiuksille ja sitten esim. nenään. Yksi akku/kone riittää. Ei vaan tule kovin usein käytettyä sierainpöristintä.
- Anonyymi
Meikkaisin mielelläni miehenä, mutta kun en ole homo, ja meikkaamalla antaisi mielikuvan että olisi homo. Miehet ovat mielestäni naisille velkaa sen että ulkonäöstä pitäisi meikein ottaa kaikki irti, samoin kuin naisetkin joutuvat tekemään.
Miksei mies voisi käyttää meikkiä? Ei se kenestäkään tee homoa. Luulisi monen naisen päinvastoin arvostavan vaivannäköä.
No ei meikki homoksi tee. Drag queenitkin taitavat olla pääosin heteromiehiä, vaikka homoleimaa varmaan lyödään.
- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
No ei meikki homoksi tee. Drag queenitkin taitavat olla pääosin heteromiehiä, vaikka homoleimaa varmaan lyödään.
Eikös ne ole homoja?
Anonyymi kirjoitti:
Eikös ne ole homoja?
Osa voi olla, ei suinkaan kaikki. Eihän näyttelijätkään ole kaikki homoja, vaikka ne homoa näyttelisivätkin tai naista.
Pitäsköhän osata erotella mikä on omaa ja mikä lainattua.
- Anonyymi
Nuoremmalla ikäpolvelle vaikuttaisi tuo some tuovan ihan uudenlaisia paineita ulkonäköön. Omiin nuoruusvuosiin ei lehdet tai telkkari tuonut ulkonäköpaineita juurikaan, oli tyttöjen juttu silloin. Siskonpoika taas tuntuu ottavan kovasti paineita somen fitnes miehistä. Pysyypähän pois pahanteosta kun pumppaa salilla.
- Anonyymi
Minusta moiset paineet ovat absurdeja. Pelkän ulkonäön perusteella kumppanin valitsevat vain tyhmät ihmiset ja kuka sellaisen kanssa haluaisi olla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta moiset paineet ovat absurdeja. Pelkän ulkonäön perusteella kumppanin valitsevat vain tyhmät ihmiset ja kuka sellaisen kanssa haluaisi olla?
Toinen tyhmä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä kukaan pääse parhaalla tahdollakaan väittämään, etteikö puolisoehdokkaan ulkonäöllä olisi mitään väliä. Tyhmää on kieltää tuo fakta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä kukaan pääse parhaalla tahdollakaan väittämään, etteikö puolisoehdokkaan ulkonäöllä olisi mitään väliä. Tyhmää on kieltää tuo fakta.
Kyllä se kumppani ulkonäön perusteella valitaan (paitsi jos on itse niin ruma, että joutuu tyytymään rumaan)
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se kumppani ulkonäön perusteella valitaan (paitsi jos on itse niin ruma, että joutuu tyytymään rumaan)
"Kyllä se kumppani ulkonäön perusteella valitaan"
No ei sentäs, minä ainakin valitsen persoonan perusteella. Jos huomaan jo alussa toisen olevan aivan vääränlainen persoona lopetan jutun siihen paikkaan, vaikka olis miten upea näky.
Hyvä tyyppi pääsee jatkoon, vaikkei ihannetyyppi ulkoisesti olisikaan edes lähellä sitä.
- Anonyymi
Teil on paineita koska ette saa naista koskaan.
- Anonyymi
Niin koska naisille kelpaavat vain komeat miehet
- Anonyymi
Ei ole paineita koska tiedän että en ole riittävän hyvän näköinen. Ja kun ajattelee että naiset yleensäkin pitävät miehiä rumina niin moni muukin voisi unohtaa paineet koska eivät naiset kuitenkaan tykkää kuin niistä ihan komeimmista.
No, eipä satu olemaan! :D
Kylpyhuoneen peili ei mene säröille aamulla hampaita harjattaessa, joten ulkonäköni on minulle riittävällä tasolla. Muista ei niin väliä, vaikka ruma olenkin.Ei ole. Kelpaan itselleni, se riittää.
- Anonyymi
Ulkonäköpaineet. Ne on homoille.
t.101 % hetero- Anonyymi
Kyllä naisetkin katsoo miehen ulkonäköä
- Anonyymi
Ei ole, olen seurusteleva mies ja minulla on nätti nainen. Kyllä se katsoo miten pukeudun ja sanoo millaisia vaatteita mun ei pidä ostaa. Muuten ei ole hätää.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1751471
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä411049Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad38735- 14670
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21650- 36643
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä28642Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46607Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17593Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30587