No mä oon vetänyt lääkkeitä ja viillellyt nilkkaan, kaulaan, rintoihin, valtimoon ja hakannut seiniä mun rystysillä että niihin tulis viiltoja ja oon saanut niistä lääkkeistä kohtauksia välillä musta tulee tosi energinen ja välillä ihan vitun masis.
Mitä mun pitäs tehä
Miten päästä itse tuhoisuudesta irti
3
101
Vastaukset
- Anonyymi
Kun kerran kysyt asiasta niin vastaan suoraan.
Sun täytyy selvittää mikä on syynä siihen että haluat satuttaa itseäsi.
Mä olin nuorena itsetuhoinen siitä syystä kun en tykännyt itsestäni, en hyväksynyt omaa itseäni.
Sen takia kuvittelin ettei kukaan muukaan hyväksy mua.
Mulla oli huono itsetunto ja joka asiasta syytin itseäni.
Ehkä näin jälkeenpäin mietittynä juuri se itseni syyttely sai mut tavallaan niinkuin rankaisemaan omaa itseäni.
Ja osittain oli se kun oli henkisesti tosi paha olla, niin sain sen sisäisen tuskan hetkeksi ulos ihan fyysiseksi kivuksi.
Mutta se ei ollut kuin hetken helpotus, vaikkei loppujen lopuksi helpotus ollenkaan pitkällä tähtäimellä.
Itsetuhoisuutta ei saa loppumaan ennenkuin selvittää syyt siihen.
Oletko yrittänyt keskustella noista asioista kenenkään kanssa?
Kirjoitit lääkkeistä mutta ne eivät ole ratkaisu tuollaiseen ongelmaan, siihen tarvitaan muutakin apua.
Kerron myös että itsetuhoisuudesta on mahdollista päästä eroon, se vaatii vaan pitkää työstämistä.
Olenhan itsekin päässyt ja varmasti on moni muukin.
En toki tuolla lauseella halua yhtään vähätellä ongelmaa, ja tiedän että moni miettii juuri nyt että mitä tuokin kirjoittelee ihan kun tietäisi jotain.
Tsemppiä sulle ap joka tapauksessa, ja kaikille muillekin jotka ehkä myös satuttavat itseään, toivoa ei ole ikinä menetetty kokonaan, vaikka siltä saattaa heikoimmalla hetkellä tuntua. - Anonyymi
kirjoita paperille ihankaikki tuska voit vaikka jakaa oliko vika minusta lähtöisin
vaan oliko toiset pahoitti mielen.
jos olet ujo elä ota raskaasti suurin osa ollaan .
tästä kaikki pillastuu kun asia ottaa esille mutta se on elämää suurempi apu
rukoilla kääntyä Jumalan puoleen kertoa Hänelle kaiken vaikka Hän tietää jo.
mutta ihmisen tulee nöyrtyä ja tunnustaa syntisyys että omat voimat on loppu. Hei,
Itsetuhoisista ajatuksista kannattaa keskustella ammattilaisen kanssa. Et kertonut tilanteestasi paljoa, etkä sitä oletko jo hakenut tilanteeseesi apua.
On olemassa monenlaisia auttavia tahoja, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä. Näistä palveluista voi saada sekä tukea että vinkkejä avun hakemiseen.
- Tukinet.net - Tukipisteesti netissä https://tukinet.net/
Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilön löydät mm. Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/
Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.
- Valtakunnallinen kriisipuhelin
Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.
- Kriisikeskukset
Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Niiden yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/fi/tukea-ja-apua/kasvokkain/kriisikeskusverkosto
Lämpimin terveisin
SOS-kriisikeskus/Kata
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904362
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?522900Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1132501Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1132311- 401993
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281967Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2221713Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91617- 291608
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki511460