Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Reinkarnaatio

Anonyymi

Onko Reinkarnaatio luonnonlaki? Uskoiko muinaiset egyptiläiset reinkarnaatioon. Amerikan intiaanit uskoivat (?).

37

1184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Myös kristinuskossa Jeesus ei myös kertonut ihan kaikkea, koska häntä ei olisi ymmärretty oikein. Raamatussa (Johannes 16 - Raamattu 1992 (KR92) - RAAMATTU.FI)
      on teksti, jossa sanotaan:

      ”Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan”.

      Elikkä tieto tuotiin eri kansoille eri aikoina juuri sen mukaan, jota ihmiset juuri sillä hetkellä pystyisivät omaksumaan.

      • Anonyymi

        Raamattu on Jumalan ilmoitus niistä asioista, joista Hän on katsonut tarpeelliseksi ilmoittaa oman tahtonsa. Raamatun yksityiskohdat ja osat saavat merkityksensä sen kokonaisuudesta käsin. Raamatun pääsanoma, sen suuri totuus, on sanoma Jeesuksesta Kristuksesta Vapahtajana. Jeesuksen oman todistuksen mukaan myös Vanha testamentti puhuu Hänestä, Luuk. 24:25-27. Jumalan ja historian suuret ja koko ihmiskunnalle ratkaisevan tärkeät totuudet ovat: 1) Jeesus on kuollut meidän syntiemme sovitukseksi, 2) Jeesus on noussut kuolleista ja elää nyt. "Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme" (Room. 8:34).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu on Jumalan ilmoitus niistä asioista, joista Hän on katsonut tarpeelliseksi ilmoittaa oman tahtonsa. Raamatun yksityiskohdat ja osat saavat merkityksensä sen kokonaisuudesta käsin. Raamatun pääsanoma, sen suuri totuus, on sanoma Jeesuksesta Kristuksesta Vapahtajana. Jeesuksen oman todistuksen mukaan myös Vanha testamentti puhuu Hänestä, Luuk. 24:25-27. Jumalan ja historian suuret ja koko ihmiskunnalle ratkaisevan tärkeät totuudet ovat: 1) Jeesus on kuollut meidän syntiemme sovitukseksi, 2) Jeesus on noussut kuolleista ja elää nyt. "Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme" (Room. 8:34).

        Tämä on kuolemapalsta, udkonnollinen agitaatio j apropagandan levittäminen ei ole suotavaa täällä. Mene uskontopalstoille.
        Pitää vastata aloittajan kysymyksiin, paina se kaaliisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu on Jumalan ilmoitus niistä asioista, joista Hän on katsonut tarpeelliseksi ilmoittaa oman tahtonsa. Raamatun yksityiskohdat ja osat saavat merkityksensä sen kokonaisuudesta käsin. Raamatun pääsanoma, sen suuri totuus, on sanoma Jeesuksesta Kristuksesta Vapahtajana. Jeesuksen oman todistuksen mukaan myös Vanha testamentti puhuu Hänestä, Luuk. 24:25-27. Jumalan ja historian suuret ja koko ihmiskunnalle ratkaisevan tärkeät totuudet ovat: 1) Jeesus on kuollut meidän syntiemme sovitukseksi, 2) Jeesus on noussut kuolleista ja elää nyt. "Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme" (Room. 8:34).

        Śrīla Bhakti Rakṣak Śrīdhar Dev-Goswāmī Mahārāj
         
        ”Shrimad-Bhagavatam” (1.1.2) julistaa: vedyaṁ vāstavam atra vastu śivadaṁ tāpa-trayonmūlanam — ”Todellisuus — vāstavam vastu, todellinen olemus, joka on kaikkien tämän maailman tekaistujen ja kuviteltujen asioiden yläpuolella”. Kaikki tähän maailmaan liittyvä kertynyt tieto on täyttä hölynpölyä. Se on seurausta vääristä käsityksistä ympäröivästä maailmasta, ja se on täynnä vääriä tulkintoja ja väärinkäsityksiä. Sanakirjat, historia, eepokset — mitä tahansa ihmiset keräävätkin — ovat kaikki vain totuuden vääristelyä, ja me olemme niiden keskipisteessä. Se kiehtoo meitä, mutta samalla meidän on noustava todellisen elämän tasolle, sillä olemme osa tuota korkeampaa maailmaa. Meidän on siis palattava Jumalan luo, palattava kotiin.
        Kotimme on siellä. Mikä meitä voi houkutella täällä, paikassa, jossa kuolema vallitsee, jossa meitä odottaa uusi syntymä, jossa kaikki on tunkkaista ja aiheuttaa hajoamista ja kärsimystä? Epätoivo, kärsimys ja kuolema, mutta tämäkään ei ole vielä kaikki, vaan meidän on jatkuvasti palattava tänne yhä uudelleen ja uudelleen, seuraten samaa elämänkulkua!
        Yrittäkää löytää todellista lohtua ja auttakaa myös muita pääsemään takaisin todelliseen elämäänsä, jotta he pääsisivät pois tästä ei-toivotusta ilmapiiristä. Meidän on palattava ”takaisin Jumalan luo”, paikkaan, jossa kaikki on kaunista. Mutta mitä tämä ”takaisin Jumalan luo” tarkoittaa? Siellä on meidän kotimme — suloinen ja rakas kotimme! Olemme tuon maan lapsia, ja pyhät kirjoitukset rohkaisevat meitä: ”Teille on annettu tämä ihmiselämä, tämä tilaisuus, joten yrittäkää kaikin keinoin — pohtimalla, mietiskelemällä, kertomalla, kuuntelemalla — kehittää todellista identiteettiänne, jaloa yksilöllisyyttänne kotimaassanne, jossa sielu asuu. Ajatelkaa sitä aina ja jatkuvasti. Tehkää kaikkenne poistuaksenne tältä illuusion tasolta ja astuaksenne tuohon maahan”.
        Paluu Jumalan luo on paluuta kotimaahamme, todelliseen kotiimme. Se, mikä nyt on meille yö, me teemme siitä meidän päivämme! Ja sieltä, missä nyt on pimeyttä, juuri sieltä löydämme valon, ja se, mikä näyttää niin ilmeisen yksinkertaiselta ja selkeältä, on hylättävä. Vakavissa laskelmissamme koko hyväksikäytön ja itsekkäiden etujen maailma on heitettävä syrjään pimeyteen, meidän on hylättävä tämä ”tieto” kokonaan. Ja se, mikä nyt on meille pimeyttä, meidän pitäisi yrittää tehdä siitä valoisaa kiinnittämällä siihen jatkuvasti huomiomme, ajattelemalla sitä syvällisesti ja yrittämällä jatkuvasti päästä tuohon korkeampaan maahan, siihen ihmeelliseen maahan, jossa kaikki on kaunista.
        ssw


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu on Jumalan ilmoitus niistä asioista, joista Hän on katsonut tarpeelliseksi ilmoittaa oman tahtonsa. Raamatun yksityiskohdat ja osat saavat merkityksensä sen kokonaisuudesta käsin. Raamatun pääsanoma, sen suuri totuus, on sanoma Jeesuksesta Kristuksesta Vapahtajana. Jeesuksen oman todistuksen mukaan myös Vanha testamentti puhuu Hänestä, Luuk. 24:25-27. Jumalan ja historian suuret ja koko ihmiskunnalle ratkaisevan tärkeät totuudet ovat: 1) Jeesus on kuollut meidän syntiemme sovitukseksi, 2) Jeesus on noussut kuolleista ja elää nyt. "Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme" (Room. 8:34).

        Śrīla Bhakti Rakṣak Śrīdhar Dev-Goswāmī Mahārāj
         
        ”Shrimad-Bhagavatam” (1.1.2) julistaa: vedyaṁ vāstavam atra vastu śivadaṁ tāpa-trayonmūlanam — ”Todellisuus — vāstavam vastu, todellinen olemus, joka on kaikkien tämän maailman tekaistujen ja kuviteltujen asioiden yläpuolella”. Kaikki tähän maailmaan liittyvä kertynyt tieto on täyttä hölynpölyä. Se on seurausta vääristä käsityksistä ympäröivästä maailmasta, ja se on täynnä vääriä tulkintoja ja väärinkäsityksiä. Sanakirjat, historia, eepokset — mitä tahansa ihmiset keräävätkin — ovat kaikki vain totuuden vääristelyä, ja me olemme niiden keskipisteessä. Se kiehtoo meitä, mutta samalla meidän on noustava todellisen elämän tasolle, sillä olemme osa tuota korkeampaa maailmaa. Meidän on siis palattava Jumalan luo, palattava kotiin.
        Kotimme on siellä. Mikä meitä voi houkutella täällä, paikassa, jossa kuolema vallitsee, jossa meitä odottaa uusi syntymä, jossa kaikki on tunkkaista ja aiheuttaa hajoamista ja kärsimystä? Epätoivo, kärsimys ja kuolema, mutta tämäkään ei ole vielä kaikki, vaan meidän on jatkuvasti palattava tänne yhä uudelleen ja uudelleen, seuraten samaa elämänkulkua!
        Yrittäkää löytää todellista lohtua ja auttakaa myös muita pääsemään takaisin todelliseen elämäänsä, jotta he pääsisivät pois tästä ei-toivotusta ilmapiiristä. Meidän on palattava ”takaisin Jumalan luo”, paikkaan, jossa kaikki on kaunista. Mutta mitä tämä ”takaisin Jumalan luo” tarkoittaa? Siellä on meidän kotimme — suloinen ja rakas kotimme! Olemme tuon maan lapsia, ja pyhät kirjoitukset rohkaisevat meitä: ”Teille on annettu tämä ihmiselämä, tämä tilaisuus, joten yrittäkää kaikin keinoin — pohtimalla, mietiskelemällä, kertomalla, kuuntelemalla — kehittää todellista identiteettiänne, jaloa yksilöllisyyttänne kotimaassanne, jossa sielu asuu. Ajatelkaa sitä aina ja jatkuvasti. Tehkää kaikkenne poistuaksenne tältä illuusion tasolta ja astuaksenne tuohon maahan”.
        Paluu Jumalan luo on paluuta kotimaahamme, todelliseen kotiimme. Se, mikä nyt on meille yö, me teemme siitä meidän päivämme! Ja sieltä, missä nyt on pimeyttä, juuri sieltä löydämme valon, ja se, mikä näyttää niin ilmeisen yksinkertaiselta ja selkeältä, on hylättävä. Vakavissa laskelmissamme koko hyväksikäytön ja itsekkäiden etujen maailma on heitettävä syrjään pimeyteen, meidän on hylättävä tämä ”tieto” kokonaan. Ja se, mikä nyt on meille pimeyttä, meidän pitäisi yrittää tehdä siitä valoisaa kiinnittämällä siihen jatkuvasti huomiomme, ajattelemalla sitä syvällisesti ja yrittämällä jatkuvasti päästä tuohon korkeampaan maahan, siihen ihmeelliseen maahan, jossa kaikki on kaunista.
        12


    • Anonyymi

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Jälleensyntyminen

      https://www.aish.com/atr/Reincarnation_Purpose.html

      Jälleensyntymä löytyy tosiaankin lähes kaikkialta. Siinä on eniten järkeä ja se selittää parhaiten kaikki olemassaolomme ongelmat, jotka yleensä askarruttavat meitä. Kärsimyksemmekin johtuvat edellisistä elämistämme, ja olemme täällä oppimassa erilaisia asioita.

      Juutalaiset siis tietävät myös jälleensyntymän ja Jeesuksenkin täytyi olla siitä tietoinen, ihmiskunta ei kuitenkaan ollut vielä silloin valmis kuulemaan totuutta. Oppimisen kannalta on tärkeää, että on myös illuusioita, joihin kovasti uskotaan, Ei pieni lapsikaan voi vielä ymmärtää kaikkea, ja siksi hänelle ei kaikkea vielä kerrota. se tapahtuu sitten kun aika on siihen kypsä.

      Ihmiskuntakin on jonain päivänä valmis tietämään totuuden tästä kaikesta. Ehkä silloin kaikki pahakin katoaa, kun ihmiset saavat tietää eläneensä aiemminkin eri kulttuureissa, uskonnoissa ja roduissakin.

      • Anonyymi

        Kärsimys on elämään olennaisesti kuuluva asia, johon syitä voi olla lukuisia. Usein ihminen ei itsekään ymmärrä, mistä kärsimys johtuu. Moni myös luulee sen johtuvan eri asiasta kuin se itse asiassa johtuu. Siksi kärsimyksen syyn ymmärtämiseen tarvitaan Jumalan sanan ohjausta, hengellistä kypsymistä ja joskus myös sielunhoidollista ohjausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kärsimys on elämään olennaisesti kuuluva asia, johon syitä voi olla lukuisia. Usein ihminen ei itsekään ymmärrä, mistä kärsimys johtuu. Moni myös luulee sen johtuvan eri asiasta kuin se itse asiassa johtuu. Siksi kärsimyksen syyn ymmärtämiseen tarvitaan Jumalan sanan ohjausta, hengellistä kypsymistä ja joskus myös sielunhoidollista ohjausta.

        Olen siitä aivan varma, että omat kärsimykseni johtuvat edellisestä, tai sitä edellisestä elämästäni. Tässä elämässäni olen pyrkinyt hyvään, ja en sen perusteella ansaitse näitä kärsimyksiäni, vaan niiden täytyy silloin johtua edellisestä elämästäni, Virheistä tosin oppii, ja siksi virheitä "kannattaa" jopa tehdä. Itse uskon siihen, että jokainen on tehnyt ihan samanlaisia virheitä aiemmissa elämissään, joten sekin on käytävä täällä läpi, ehkä parempi kuitenkin se, että virheet tapahtuivat menneessä. kuin tulevassa elämässä. Seuraava elämä voi olla jo ihan ok. On tässäkin elämässä ollut paljon positiivista, mutta niin paljoon olisi voinut olla mahdollisuus ilman tätä karmeaa karmaani. No, sekin lopulta katoaa, kun kaikki on sovitettu, sekä kärsimyksien, että hyvienkin tekojan kautta.

        Uskovat kuvittelevat, että kaikki sovitetaan heidän puolestaan, ei se niin voi mennä, kyllä me joudumme itse kaiken sovittamaan. Kristinusko on illuusiota, tosin lohduttavaa sellaista. Ihminen saa uskostaan lohdutusta ja jaksamista tässä kovassa maailmassa. Jos murhamiehelle sanottaisiin, että tulet seuraavassa elämässäsi kärsimään kovasti, se masentaisi hänet, mutta kun hänelle sanotaan, että kaikki on sovitettu hänen puolestaan, hän jaksaa elää tämän elämänsä loppuun, ja auttaa muita. Illuusioissakin on hyvät puolensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen siitä aivan varma, että omat kärsimykseni johtuvat edellisestä, tai sitä edellisestä elämästäni. Tässä elämässäni olen pyrkinyt hyvään, ja en sen perusteella ansaitse näitä kärsimyksiäni, vaan niiden täytyy silloin johtua edellisestä elämästäni, Virheistä tosin oppii, ja siksi virheitä "kannattaa" jopa tehdä. Itse uskon siihen, että jokainen on tehnyt ihan samanlaisia virheitä aiemmissa elämissään, joten sekin on käytävä täällä läpi, ehkä parempi kuitenkin se, että virheet tapahtuivat menneessä. kuin tulevassa elämässä. Seuraava elämä voi olla jo ihan ok. On tässäkin elämässä ollut paljon positiivista, mutta niin paljoon olisi voinut olla mahdollisuus ilman tätä karmeaa karmaani. No, sekin lopulta katoaa, kun kaikki on sovitettu, sekä kärsimyksien, että hyvienkin tekojan kautta.

        Uskovat kuvittelevat, että kaikki sovitetaan heidän puolestaan, ei se niin voi mennä, kyllä me joudumme itse kaiken sovittamaan. Kristinusko on illuusiota, tosin lohduttavaa sellaista. Ihminen saa uskostaan lohdutusta ja jaksamista tässä kovassa maailmassa. Jos murhamiehelle sanottaisiin, että tulet seuraavassa elämässäsi kärsimään kovasti, se masentaisi hänet, mutta kun hänelle sanotaan, että kaikki on sovitettu hänen puolestaan, hän jaksaa elää tämän elämänsä loppuun, ja auttaa muita. Illuusioissakin on hyvät puolensa.

        Ja jos jokin asia on varma, se on aivan varma.

        - Matti Nykänen


      • Anonyymi

        "Juutalaiset siis tietävät myös jälleensyntymän ja Jeesuksenkin täytyi olla siitä tietoinen, ihmiskunta ei kuitenkaan ollut vielä silloin valmis kuulemaan totuutta."

        Tietämyksessäsi on joitakin aukkoja...

        Hindujen mytologiassa Krishna opetti jälleensyntymäoppia ihmiskunnalle jo 4000 vuotta ennen Jeesusta. Buddha myytissä 500 vuotta ennen.

        Juutalaisuuteen jälleensyntymäusko ei kuulu, mutta se levisi kabbalisteiksi kutsutun juutalaisryhmän keskuuteen noin kahdeksannella vuosisadalla.

        Jeesuksen aikaisen "alkuseurakunnan" uskon juuret ovat vahvasti sen ajan paikallisissa uskonnoissa kuten mithralaisuus ja zarathustralaisuus.

        Sitäpä en tiedä esiintyikö jälkeensyntymäuskoa ajanlaskun alun Juudeassa. Jos sinä tiedät niin linkkiä tietolähteeseen kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Juutalaiset siis tietävät myös jälleensyntymän ja Jeesuksenkin täytyi olla siitä tietoinen, ihmiskunta ei kuitenkaan ollut vielä silloin valmis kuulemaan totuutta."

        Tietämyksessäsi on joitakin aukkoja...

        Hindujen mytologiassa Krishna opetti jälleensyntymäoppia ihmiskunnalle jo 4000 vuotta ennen Jeesusta. Buddha myytissä 500 vuotta ennen.

        Juutalaisuuteen jälleensyntymäusko ei kuulu, mutta se levisi kabbalisteiksi kutsutun juutalaisryhmän keskuuteen noin kahdeksannella vuosisadalla.

        Jeesuksen aikaisen "alkuseurakunnan" uskon juuret ovat vahvasti sen ajan paikallisissa uskonnoissa kuten mithralaisuus ja zarathustralaisuus.

        Sitäpä en tiedä esiintyikö jälkeensyntymäuskoa ajanlaskun alun Juudeassa. Jos sinä tiedät niin linkkiä tietolähteeseen kiitos.

        Eiköhän Intian uskonnot tunnettu Lähi-Idässäkin ajanlaskun alussa kyllä vaikutteet leviää ympäri maailmaa. Antiikin kreikkalaisetkin tunsi reinkarnaation satoja vuosia ennen Jeesusta.

        Kristinuskon toimivuus perustuu siihen, että se sopii oikeastaan kenelle tahansa. Ei tarvitse liikaa vaivata aivonystyröitään. Yksinkertainen toimii paremmin kuin monimutkainen, varsinkin jos olet vielä ns. nuori sielu. Ei kaikkia voi pakottaa samaan muottiin, ja onhan tämä uskomuksien monimuotoisuus rikkaus, vaikka se illuusiota onkin.

        Jälleensyntymässä ehkä suurin ongelma piilee siinä, että ihmiset alkavat syrjiä toisiaan sillä perusteella, että olet kärsimyksesi ansainnut, eikä sinua tarvitse auttaa, eikä tuntea empatiaa sinua kohtaan. Tästä syystä olen päätynyt siihen, että on vaan parempi, että suurin osa ihmiskunnasta ei siihen usko. Itse toki siihen uskon, enkä koskaan voisi syrjiä ketään sillä perusteella, että hän on ansainnut tulevansa syrjityksi. Ehkä olen sitten jokin vähän "vanhempi sielu" tai jotain. Mulla on joku tuttukin, joka oli ilmeisesti edellisessä elämässään natsi, ja se näkyy hänessä vielä nykyisessäkin elämässä siinä, että hänellä on ollut haasteellinen elämä, eikä se aate ole vieläkään hänestä täysin kadonnut. Olen ollut hänen tukenaan jo lähes vuosikymmenen ajan, enkä ole kertonut hänelle siitä, että minulla on vahva aavistus hänen edellisestä elämästään. Enkä voi hyljeksiä häntä, vaan suhtaudun häneen aivan samoin, kuin muihinkin tuntemiini ihmisiin. En ala ketään tuomitsemaan, ja itsellänikin taitaa olla aika raskas moka takanani jossain edellisessä elämässäni, niin miten voisinkaan ketään tuomita, tai syyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän Intian uskonnot tunnettu Lähi-Idässäkin ajanlaskun alussa kyllä vaikutteet leviää ympäri maailmaa. Antiikin kreikkalaisetkin tunsi reinkarnaation satoja vuosia ennen Jeesusta.

        Kristinuskon toimivuus perustuu siihen, että se sopii oikeastaan kenelle tahansa. Ei tarvitse liikaa vaivata aivonystyröitään. Yksinkertainen toimii paremmin kuin monimutkainen, varsinkin jos olet vielä ns. nuori sielu. Ei kaikkia voi pakottaa samaan muottiin, ja onhan tämä uskomuksien monimuotoisuus rikkaus, vaikka se illuusiota onkin.

        Jälleensyntymässä ehkä suurin ongelma piilee siinä, että ihmiset alkavat syrjiä toisiaan sillä perusteella, että olet kärsimyksesi ansainnut, eikä sinua tarvitse auttaa, eikä tuntea empatiaa sinua kohtaan. Tästä syystä olen päätynyt siihen, että on vaan parempi, että suurin osa ihmiskunnasta ei siihen usko. Itse toki siihen uskon, enkä koskaan voisi syrjiä ketään sillä perusteella, että hän on ansainnut tulevansa syrjityksi. Ehkä olen sitten jokin vähän "vanhempi sielu" tai jotain. Mulla on joku tuttukin, joka oli ilmeisesti edellisessä elämässään natsi, ja se näkyy hänessä vielä nykyisessäkin elämässä siinä, että hänellä on ollut haasteellinen elämä, eikä se aate ole vieläkään hänestä täysin kadonnut. Olen ollut hänen tukenaan jo lähes vuosikymmenen ajan, enkä ole kertonut hänelle siitä, että minulla on vahva aavistus hänen edellisestä elämästään. Enkä voi hyljeksiä häntä, vaan suhtaudun häneen aivan samoin, kuin muihinkin tuntemiini ihmisiin. En ala ketään tuomitsemaan, ja itsellänikin taitaa olla aika raskas moka takanani jossain edellisessä elämässäni, niin miten voisinkaan ketään tuomita, tai syyttää.

        Buddha oivalsi jo 2500 vuotta sitten kuitenkin jotain, sen saman mihin nykyaikainen aivotutkimuskin on päätynyt: Sielua ei ole olemassa, "minä" ei ole todellinen. Mutta harvassa ne, jotka hyväksyvät totuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Buddha oivalsi jo 2500 vuotta sitten kuitenkin jotain, sen saman mihin nykyaikainen aivotutkimuskin on päätynyt: Sielua ei ole olemassa, "minä" ei ole todellinen. Mutta harvassa ne, jotka hyväksyvät totuuden.

        Mikä meissä sitten jälleensyntyy, jos mikään ei jälleensynny?

        Buddha tais luvata jälleensyntyä niin kauan, kuin maailmassa on yksikin valaistumaton, eli ilmeisesti ikuisuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Buddha oivalsi jo 2500 vuotta sitten kuitenkin jotain, sen saman mihin nykyaikainen aivotutkimuskin on päätynyt: Sielua ei ole olemassa, "minä" ei ole todellinen. Mutta harvassa ne, jotka hyväksyvät totuuden.

        Vrajendra Kumar Prabhu

        Alun perin sana karma tarkoittaa yksinkertaisesti toimintaa, ja se tulee sanskritin Kriyā -alkuisesta sanasta Kriyā - luoda. Tästä tulevat sanat luova, luominen. Tämä on sanan ensimmäinen merkitys. Mutta koska kaikella toiminnalla on seurauksia, termi karma tarkoittaa myös toiminnan reaktioita tai seurauksia.
        Toimintakyky tai toiminta-karman energia tulee sielusta, joka on tietoisuuden kantaja, ja siksi alkuperäinen toiminta on luonteeltaan henkistä ja sen päämäärä on rakastava luova vaihto Korkeimman sielun, Jumalan, kanssa. Kun sielu, jolla on osittainen itsenäisyys, päättää tulla riippumattomaksi Jumalasta, se tulee aineelliseen maailmaan... Tässä vieraassa ympäristössä sielu peittyy vastaavaan pukuun - aineelliseen kehoon - ja nyt sielun energia alkaa kulua muuhun toimintaan - ulkoisen kehon tarpeiden palvelemiseen. Sielu ei voi toimia lainkaan, koska sen luonne on aktiivinen. Se on kuin jarruton auto; sen on jatkuvasti suunnattava energiansa jonnekin. Sielu ei voi lakata elämästä, sillä se on ikuinen, koska se on osa Jumalaa…

        ...
        ...karmaa on kolmenlaista:
        1. Karma on hurskasta toimintaa, jota tehdään Vedojen suositusten perusteella. Se takaa paremman aineellisen ruumiin tulevassa elämässä ja luo kaiken aineellisen vaurauden.
        2. Vikarma - Vedojen vastainen syntinen toiminta - johtaa sielun alempiin elämänmuotoihin ja alentaa näin ollen onnellisuuden tasoa.
        3. akarma - alkuperäinen henkinen toiminta, joka palauttaa sielun ikuiseen henkiseen muotoonsa, vapauttaa sen uudestisyntymiskierrosta ja antaa sille mahdollisuuden palata ikuiseen asemaansa henkimaailmassa. Tähän toimintaan kuuluu erilaisia Jumalan palvelemisen muotoja.

        ...

        Kaksi ensimmäistä karman tyyppiä aiheuttavat ulkoisesti erilaisia seurauksia, mutta kummassakin tapauksessa sielu pysyy tämän maailman vankina joko enemmän tai vähemmän mukavassa sellissä. Kolmas toimintatyyppi on akarma - Jumalan palveleminen, ja se vapauttaa sielun aineellisista kahleista.
        Vaikka karman laki on hyvin hienovarainen, se voidaan havaita suoraan - se on elämän hienovaraisen rakenteen taustalla oleva syy-seuraus-suhde. Fyysisellä tasolla karman laki ilmenee Newtonin kolmantena lakina (toiminnan voima on yhtä suuri kuin vastatoiminnan voima), energian säilymislakina. Energia ei mene minnekään, vaan se vain ottaa toisenlaisen muodon. Moraalisella tasolla karman laki ilmenee sellaisissa sanonnoissa kuin "Mitä kylvät, sitä niität", "Mitä ansaitset epäoikeudenmukaisesti, ei kannata maksaa"…

        Karma käy läpi eri kypsymisvaiheita. Itänyt karma on nykyinen kehomme kaikkine hyveineen ja puutteineen. Siementen muodossa oleva levittämätön karma varastoituu hienojakoiseen kehoomme ja odottaa aikaansa. Itänyt karma on käytännössä mahdoton muuttaa, ja sitä on yksinkertaisesti siedettävä tekemällä asianmukaisia johtopäätöksiä tulevaisuutta varten. Vedojen mukaan elinajanodotteemme, terveydentilamme, koulutustasomme, perheemme ja taloudellinen tilanteemme on määritelty jo syntyessämme. Nämä ovat asioita, jotka olemme jo ennalta määrittäneet toiminnallamme menneessä inkarnaatiossa, ja nämä asiat yksinkertaisesti ilmenevät nykyisessä elämässä omana aikanaan. Karman itämättömät siemenet voidaan kuitenkin poistaa, jos ihminen haluaa. Jos tavallisia siemeniä käsitellään lämpökäsittelyllä, ne eivät luonnollisesti idä. Nyt istuttamamme karman siemenet takaavat uuden ruumiin myös seuraavassa elämässä.

        ...


        mkn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vrajendra Kumar Prabhu

        Alun perin sana karma tarkoittaa yksinkertaisesti toimintaa, ja se tulee sanskritin Kriyā -alkuisesta sanasta Kriyā - luoda. Tästä tulevat sanat luova, luominen. Tämä on sanan ensimmäinen merkitys. Mutta koska kaikella toiminnalla on seurauksia, termi karma tarkoittaa myös toiminnan reaktioita tai seurauksia.
        Toimintakyky tai toiminta-karman energia tulee sielusta, joka on tietoisuuden kantaja, ja siksi alkuperäinen toiminta on luonteeltaan henkistä ja sen päämäärä on rakastava luova vaihto Korkeimman sielun, Jumalan, kanssa. Kun sielu, jolla on osittainen itsenäisyys, päättää tulla riippumattomaksi Jumalasta, se tulee aineelliseen maailmaan... Tässä vieraassa ympäristössä sielu peittyy vastaavaan pukuun - aineelliseen kehoon - ja nyt sielun energia alkaa kulua muuhun toimintaan - ulkoisen kehon tarpeiden palvelemiseen. Sielu ei voi toimia lainkaan, koska sen luonne on aktiivinen. Se on kuin jarruton auto; sen on jatkuvasti suunnattava energiansa jonnekin. Sielu ei voi lakata elämästä, sillä se on ikuinen, koska se on osa Jumalaa…

        ...
        ...karmaa on kolmenlaista:
        1. Karma on hurskasta toimintaa, jota tehdään Vedojen suositusten perusteella. Se takaa paremman aineellisen ruumiin tulevassa elämässä ja luo kaiken aineellisen vaurauden.
        2. Vikarma - Vedojen vastainen syntinen toiminta - johtaa sielun alempiin elämänmuotoihin ja alentaa näin ollen onnellisuuden tasoa.
        3. akarma - alkuperäinen henkinen toiminta, joka palauttaa sielun ikuiseen henkiseen muotoonsa, vapauttaa sen uudestisyntymiskierrosta ja antaa sille mahdollisuuden palata ikuiseen asemaansa henkimaailmassa. Tähän toimintaan kuuluu erilaisia Jumalan palvelemisen muotoja.

        ...

        Kaksi ensimmäistä karman tyyppiä aiheuttavat ulkoisesti erilaisia seurauksia, mutta kummassakin tapauksessa sielu pysyy tämän maailman vankina joko enemmän tai vähemmän mukavassa sellissä. Kolmas toimintatyyppi on akarma - Jumalan palveleminen, ja se vapauttaa sielun aineellisista kahleista.
        Vaikka karman laki on hyvin hienovarainen, se voidaan havaita suoraan - se on elämän hienovaraisen rakenteen taustalla oleva syy-seuraus-suhde. Fyysisellä tasolla karman laki ilmenee Newtonin kolmantena lakina (toiminnan voima on yhtä suuri kuin vastatoiminnan voima), energian säilymislakina. Energia ei mene minnekään, vaan se vain ottaa toisenlaisen muodon. Moraalisella tasolla karman laki ilmenee sellaisissa sanonnoissa kuin "Mitä kylvät, sitä niität", "Mitä ansaitset epäoikeudenmukaisesti, ei kannata maksaa"…

        Karma käy läpi eri kypsymisvaiheita. Itänyt karma on nykyinen kehomme kaikkine hyveineen ja puutteineen. Siementen muodossa oleva levittämätön karma varastoituu hienojakoiseen kehoomme ja odottaa aikaansa. Itänyt karma on käytännössä mahdoton muuttaa, ja sitä on yksinkertaisesti siedettävä tekemällä asianmukaisia johtopäätöksiä tulevaisuutta varten. Vedojen mukaan elinajanodotteemme, terveydentilamme, koulutustasomme, perheemme ja taloudellinen tilanteemme on määritelty jo syntyessämme. Nämä ovat asioita, jotka olemme jo ennalta määrittäneet toiminnallamme menneessä inkarnaatiossa, ja nämä asiat yksinkertaisesti ilmenevät nykyisessä elämässä omana aikanaan. Karman itämättömät siemenet voidaan kuitenkin poistaa, jos ihminen haluaa. Jos tavallisia siemeniä käsitellään lämpökäsittelyllä, ne eivät luonnollisesti idä. Nyt istuttamamme karman siemenet takaavat uuden ruumiin myös seuraavassa elämässä.

        ...


        mkn

        Se, mitä on kirjoitettu muinaisiin Veda-teksteihin ja joidenkin nykyaikaisten tiedemiesten tieteellisiin teoksiin, hyödyttää koko ihmiskuntaa ja johtaa sen moraaliseen ja henkiseen uudelleensyntymiseen. Yksi tärkeimmistä vedalaisista aforismeista kuuluu: "Älä jää pimeyteen, tule ulos valoon!". Tämän aforismin pitäisi olla nykyaikaisen sivilisaation tunnuslause, sillä sen eteneminen ateistisen kulutusideologian tiellä merkitsee varmasti sen nopeaa loppua. Toivokaamme, että ihmiskunnan kasvava kiinnostus muinaisia Vedoja kohtaan on yksi tärkeistä tekijöistä, jotka edistävät ihmisen sivilisaation rappion päättymistä ja sivistyksen elpymistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Juutalaiset siis tietävät myös jälleensyntymän ja Jeesuksenkin täytyi olla siitä tietoinen, ihmiskunta ei kuitenkaan ollut vielä silloin valmis kuulemaan totuutta."

        Tietämyksessäsi on joitakin aukkoja...

        Hindujen mytologiassa Krishna opetti jälleensyntymäoppia ihmiskunnalle jo 4000 vuotta ennen Jeesusta. Buddha myytissä 500 vuotta ennen.

        Juutalaisuuteen jälleensyntymäusko ei kuulu, mutta se levisi kabbalisteiksi kutsutun juutalaisryhmän keskuuteen noin kahdeksannella vuosisadalla.

        Jeesuksen aikaisen "alkuseurakunnan" uskon juuret ovat vahvasti sen ajan paikallisissa uskonnoissa kuten mithralaisuus ja zarathustralaisuus.

        Sitäpä en tiedä esiintyikö jälkeensyntymäuskoa ajanlaskun alun Juudeassa. Jos sinä tiedät niin linkkiä tietolähteeseen kiitos.

        Hawking sanoi, että hän tiesi mitä se oli ennen alkuräjähdystä! Noin 13,8 miljardia vuotta sitten koko maailmankaikkeus oli yksi atomi, Hawking sanoi. Tuossa valtavan tiheässä lämmön ja energian hiukkasessa fysiikan lakeja ja aikaa ei ollut olemassa! Itse asiassa aika pyrkii olemattomiin äärettömän pienessä hiukkasessa. Ei ollut mitään järkeä puhua siitä, mitä ennen sitä tapahtui, koska sillä ei ollut mitään havaittavia seurauksia, Hawking sanoi.

        Rig-vedasta alkaen sanskritin kieli kulki muinaisen maailman halki ja herätti henkiin valtavat tiedon aarteet kaikilla inhimillisen toiminnan aloilla. Sanskritin kieli on antanut kestävyytensä sisällyttää siihen ideologioiden ja oppimisen panoraaman, joka ulottuu metafyysisistä ja filosofisista spekulaatioista, tieteellisistä ja matemaattisista laskelmista, kirjallisista ilmauksista, lääketieteestä ja kirurgiasta... Jo ensimmäisellä vuosisadalla jKr. ilmaistiin sanskritin kielellä käsitteitä algebra, ääretön, negatiiviset luvut, desimaalijärjestelmä, piin arvo, neliöjuuret, kuutiojuuret, geometria, trigonometria, vedalainen matematiikka, laskutoimitukset, atomi- ja magneettiteoriaa, radiumia, elektroniikkaa, ilmalaivoja, kemiaa, metallurgiaa, lääketiedettä, kirurgiaa, verisuonten toimintaa ja verenkiertoa, prosesseja jne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Juutalaiset siis tietävät myös jälleensyntymän ja Jeesuksenkin täytyi olla siitä tietoinen, ihmiskunta ei kuitenkaan ollut vielä silloin valmis kuulemaan totuutta."

        Tietämyksessäsi on joitakin aukkoja...

        Hindujen mytologiassa Krishna opetti jälleensyntymäoppia ihmiskunnalle jo 4000 vuotta ennen Jeesusta. Buddha myytissä 500 vuotta ennen.

        Juutalaisuuteen jälleensyntymäusko ei kuulu, mutta se levisi kabbalisteiksi kutsutun juutalaisryhmän keskuuteen noin kahdeksannella vuosisadalla.

        Jeesuksen aikaisen "alkuseurakunnan" uskon juuret ovat vahvasti sen ajan paikallisissa uskonnoissa kuten mithralaisuus ja zarathustralaisuus.

        Sitäpä en tiedä esiintyikö jälkeensyntymäuskoa ajanlaskun alun Juudeassa. Jos sinä tiedät niin linkkiä tietolähteeseen kiitos.

        Olemme muodollisesti erottaneet uskonnon yhteiskunnallisena instituutiona valtiosta, mutta miten pääsemme eroon objektiivisista henkisistä laeista, jotka jatkavat toimintaansa tietämättömyydestämme huolimatta? Tiukassa mielessä uskonnon (korkeampina lakeina) poistaminen elämästä on sama kuin sielun poistaminen ruumiista tai auringon sammuttaminen. Tulos olisi helposti ennustettavissa, sillä keho on energeettisesti riippuvainen sielusta ja maa on riippuvainen auringosta. "Newtonin lait" olivat voimassa jo ennen Newtonia, mutta vasta sen jälkeen, kun ne löydettiin ja tiedostettiin, ihmiset ovat alkaneet käyttää niitä aktiivisesti käytännössä. Samoin henkiset lait ovat jo olemassa ja toimivat uskostamme riippumatta. Ne on kirjoitettu Vedoihin, mutta ne on toteutettava käytännössä omassa elämässä. Kuka takaa muuttumattomat lait muuttuvassa maailmassa? Sillä missä laki on, siellä on myös lainsäätäjä. Tiede paljastaa lait, uskonto paljastaa lainsäätäjän.
        ...
        Vrajendra Kumar Prabhu
        Edellisessä artikkelissa puhuimme karmasta. Sen tarkoituksena ei ole vain ylläpitää kehoa, vaan kehittää tietoisuutta. Vähimmäishuolto taataan kaikille. Eläinmaailmassa ei ole taloudellista rakennetta, mutta kaikilla on kaikki, mitä he tarvitsevat elääkseen. Tästä huolehtii kaikkien elävien olentojen Korkein Isä. Ihmisen elämänmuoto pakottaa meidät eroamaan eläimistä paitsi ulkoisesti myös sisäisesti. Se tarkoittaa, että ihmisen on mentävä pidemmälle kuin tyydyttämään eläimelliset tarpeet: syöminen, nukkuminen, parittelu ja puolustautuminen. Nämä ongelmat ovat helposti ratkaistavissa jopa eläimillä. Ihmisen edessä on korkeampi tehtävä, joka vaatii henkistä ponnistelua. Ja siksi ihmisen ulkoisen toiminnan on tapahduttava hengellisessä tietoisuudessa ja aktivoitava sielu niin, että sielu herää todelliseen toimintaansa. Ulkoisen toiminnan täydellisyys on sitä, että persoonallisuuden hengellisyys lisääntyy. Se on kuin auton käynnistäminen nykäisyllä. Sisällä on potentiaalia, mutta se on aktivoitava ulkopuolelta. Kuten runoilija sanoi: "Sielun on pakko tehdä työtä." Sielun työ on Korkeamman sielun - Jumalan - palvelemista. Kun sielu muuttaa toimintaansa ja suuntaa palvelemisen ja rakkauden energian Jumalan sijasta itseensä, eli tekee perisynnin, se kietoutuu karman energiaan ja kasvaa ulkoisen ruumiin päälle kuin syöpä. Sielun elämä muuttuu nyt taisteluksi olemassaolosta ja kehon ylläpitämisestä, joka on kuin sielun pahanlaatuinen kasvain. Tämä on sielun syöpä - pahin ja syvin sairaus. Pelastus siitä on henkinen tieto ja kulttuuri, ja käytännössä sinun tarvitsee vain suunnata elämäsi energia uudelleen Jumalan - kaiken energian lähteen - palvelemiseen. Tällaisen toiminnan aikana vanha karma palaa pois henkisen tiedon ja palvelun tulessa, eikä uutta karmaa muodostu, koska ihminen ei enää yritä anastaa Jumalan omaisuutta. Tämä on todellinen tapa vapautua karmasta sen negatiivisessa merkityksessä. Älä usko monia puoskareita ja selvänäkijöitä, jotka ovat valmiita "puhdistamaan karmasi" siistiä summaa vastaan. He puhdistavat taskujasi, eivät karmaasi. Jumala on se, joka antaa meille karman, ja Hän vapauttaa meidät siitä.
        Tässä artikkelissa puhumme karmasta näkökulmasta tulevasta syntymästä. Tätä kutsutaan termiksi reinkarnaatio - jälleensyntyminen lihaan. Jälleensyntymisen käsite on läsnä aivan kaikilla kansoilla, ei vain Intiassa.
        yds


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Juutalaiset siis tietävät myös jälleensyntymän ja Jeesuksenkin täytyi olla siitä tietoinen, ihmiskunta ei kuitenkaan ollut vielä silloin valmis kuulemaan totuutta."

        Tietämyksessäsi on joitakin aukkoja...

        Hindujen mytologiassa Krishna opetti jälleensyntymäoppia ihmiskunnalle jo 4000 vuotta ennen Jeesusta. Buddha myytissä 500 vuotta ennen.

        Juutalaisuuteen jälleensyntymäusko ei kuulu, mutta se levisi kabbalisteiksi kutsutun juutalaisryhmän keskuuteen noin kahdeksannella vuosisadalla.

        Jeesuksen aikaisen "alkuseurakunnan" uskon juuret ovat vahvasti sen ajan paikallisissa uskonnoissa kuten mithralaisuus ja zarathustralaisuus.

        Sitäpä en tiedä esiintyikö jälkeensyntymäuskoa ajanlaskun alun Juudeassa. Jos sinä tiedät niin linkkiä tietolähteeseen kiitos.

        Jälleensyntymismekanismi on sellainen, että ensin sielu luo tiedostamattaan halujensa ja tekojensa kautta hienovaraisen mentaalisen matriisin tai piirroksen tulevasta kehostaan. Tämä on eräänlainen hakemus tulevaa kehoa varten.

        ... jossa tämä sielun ympärillä oleva mentaalinen matriisi alkaa täyttyä aineellisilla elementeillä, ja näin syntyy uusi ruumis.
        Reinkarnaatiosta on paljon mielenkiintoisia todisteita, jotka virallinen tiede jättää huomiotta. Esimerkiksi hypnoottisella regressiolla menneeseen inkarnaatioon, jolloin menneeseen kehoon... liittyvä muisti aktivoituu. Näissä tiloissa ihmiset muistavat aiemmat nimensä ja muita yksityiskohtia. Tiedetään tapauksia, joissa he itse lasten ruumiissa muistavat ja löytävät yhä elossa olevat, mutta jo vanhat lapsensa menneistä inkarnaatioista jne. Mielenkiintoinen on myös ksenoglossia-ilmiö, jota ei voida selittää muuten kuin jälleensyntymisellä. Ksenoglossia on kyky puhua hypnoottisen regression tilassa kielellä, jota ihminen ei osaa tässä elämässä. Eräässä tällaisessa kokemuksessa Yhdysvalloissa eräs nainen puhui vanhaa ruotsin murretta, vaikka hänellä ei ollut mitään yhteyttä Ruotsiin tässä elämässä. Selitys on yksinkertainen: tämä henkilö oli asunut edellisessä elämässään ruotsalaisessa maakunnassa, ja kieli on säilynyt muistin syvissä kerroksissa hienojakoisessa kehossa, joka pysyy sielun päällä kuin kotelo - karman, halujen ja muistojen varasto. Tietyissä olosuhteissa menneen elämän kokemukset voivat aktivoitua. Alle kolmevuotiaat lapset voivat vielä muistaa menneen elämänsä. Joskus he vapisevat ja huutavat nukkuessaan ja elävät uudelleen viimeisimmän kuolemansa olosuhteet, mutta uudessa kehossaan heillä ei ole sanavarastoa ilmaista, mitä he kokevat. Sitten uusi kieli ja uudet kokemukset syrjäyttävät menneisyyden muistot, ja ne menevät syvälle alitajuntaan. Mutta se voi ilmetä synnynnäisenä lahjakkuutena. Jotkut lapset kirjoittavat runoja, jotka kuvastavat kokemuksia, joita he eivät yksinkertaisesti ole vielä saaneet tässä elämässä. Jotkut, jotka tulevat korkeammilta planeetoilta, hämmästyttävät kaikkia täällä luomalla maan ulkopuolista musiikkia, jonka he ovat yksinkertaisesti tuoneet korkeammista maailmoista.
        fd


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Juutalaiset siis tietävät myös jälleensyntymän ja Jeesuksenkin täytyi olla siitä tietoinen, ihmiskunta ei kuitenkaan ollut vielä silloin valmis kuulemaan totuutta."

        Tietämyksessäsi on joitakin aukkoja...

        Hindujen mytologiassa Krishna opetti jälleensyntymäoppia ihmiskunnalle jo 4000 vuotta ennen Jeesusta. Buddha myytissä 500 vuotta ennen.

        Juutalaisuuteen jälleensyntymäusko ei kuulu, mutta se levisi kabbalisteiksi kutsutun juutalaisryhmän keskuuteen noin kahdeksannella vuosisadalla.

        Jeesuksen aikaisen "alkuseurakunnan" uskon juuret ovat vahvasti sen ajan paikallisissa uskonnoissa kuten mithralaisuus ja zarathustralaisuus.

        Sitäpä en tiedä esiintyikö jälkeensyntymäuskoa ajanlaskun alun Juudeassa. Jos sinä tiedät niin linkkiä tietolähteeseen kiitos.

        Myös Raamattu puhuu äänen korkeimmasta luonteesta: "Ja Herra sanoi: "Tulkoon valkeus!", ja tuli valkeus."" Tämä on täydellisessä sopusoinnussa vedalaisen metafysiikan kanssa, jonka mukaan ääni on kaikkein hienovaraisin objekti, joka matriisin tavoin kantaa jo karkeampia elementtejä sisällään. Ääni etenee avaruudessa - fyysisen maailman perustassa. Vedan mukaan ilman elementti syntyy avaruudesta. Ilmasta tulee tuli, tulesta tulee vesi ja vedestä tulee maa. Ääntä manipuloimalla voidaan siis aiheuttaa muutoksia karkeammissa elementeissä. Tämä on materialisaation tai taikuuden salaisuus. Nämä "ihmeet" tehdään olemisen hienovaraisia lakeja koskevan tiedon perusteella. Näin Kristus ruokki ihmiset leivillä, jotka ilmestyivät hämmästyneen kansan silmien edessä.
        ...
        ... Kyseessä on yksinkertaisesti hienovaraisempi tekniikka, jonka salaisuus on useimmille tuntematon.
        ...Samoin henkiset värähtelyt (mantrat) ovat tapa kommunikoida pyhän maailman kanssa, ja tämän kanavan kautta henkinen energia tulee luoksemme.
        uyrfd


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Juutalaiset siis tietävät myös jälleensyntymän ja Jeesuksenkin täytyi olla siitä tietoinen, ihmiskunta ei kuitenkaan ollut vielä silloin valmis kuulemaan totuutta."

        Tietämyksessäsi on joitakin aukkoja...

        Hindujen mytologiassa Krishna opetti jälleensyntymäoppia ihmiskunnalle jo 4000 vuotta ennen Jeesusta. Buddha myytissä 500 vuotta ennen.

        Juutalaisuuteen jälleensyntymäusko ei kuulu, mutta se levisi kabbalisteiksi kutsutun juutalaisryhmän keskuuteen noin kahdeksannella vuosisadalla.

        Jeesuksen aikaisen "alkuseurakunnan" uskon juuret ovat vahvasti sen ajan paikallisissa uskonnoissa kuten mithralaisuus ja zarathustralaisuus.

        Sitäpä en tiedä esiintyikö jälkeensyntymäuskoa ajanlaskun alun Juudeassa. Jos sinä tiedät niin linkkiä tietolähteeseen kiitos.

        Koska ääni on ohuempi kuin muut esineet, se on kaikkein informatiivisin. Ennen ajattelimme, että "kerran näkeminen on parempi kuin sata kertaa kuuleminen", mutta käytäntö osoittaa toisin. Jos katsomme televisiota ilman ääntä, ymmärrämme paljon vähemmän kuin jos kuuntelemme vain radiota. Voit nähdä jonkin asian monta kertaa etkä ymmärrä, mikä se on, ennen kuin kuulet selityksen. Äänen vaikutus kehoon ja mieleen on valtava. Esimerkiksi 6 hertsiä on taajuus, jolla sydän värähtelee, ja jos käynnistät matalataajuisen generaattorin 6 hertsin taajuudella, ympärilläsi olevat ihmiset saavat rytmihäiriöitä. Taajuus 7 hertsiä aiheuttaa kohtuutonta pelkoa. Eräässä teatterissa tehtiin kerran salainen koe, jossa 7 hertsin generaattori kytkettiin päälle kesken esityksen. Yhtäkkiä yleisö hyppäsi ylös istuimiltaan ja katseli levottomana ympärilleen. Minuutin kuluttua syntyi paniikki, ja yleisö hajaantui kauhuissaan. Kahdeksan hertsin taajuus on maan parantava tausta. Kun siis kävelemme paljain jaloin puhtaalla maalla, voimme paremmin, ja maalla asuvat ihmiset ovat yleensä terveempiä ja rauhallisempia.
        ...
        Jos siis aineellisilla värähtelyilläkin on tällainen vaikutus kehoon ja mieleen, mitä voimme sanoa korkeammasta todellisuudesta laskeutuvan henkisen äänen voimasta?
        Eri henkisissä perinteissä harjoitetaan yksilöllistä ja kollektiivista rukousten, mantrojen ja virsien laulamista ja toistamista. Esimerkiksi kristinuskossa on tunnettu tapa toistaa Jeesuksen rukousta rukousnauhalla. Jos ihminen keskittyy kunnolla ja huomioi joitakin ulkoisia olosuhteita, rukouksen tai mantran harjoittajan tietoisuus yhdistyy henkisen äänen absoluuttisen luonteen vuoksi siihen henkilöön, jonka nimeä toistaa. Se on kuin lapsen kutsu, johon äiti vastaa.
        Vedat vertaavat mantran vaikutusta sielun tietoisuuteen myös resonanssin ilmiöön. Kun kaksi jousiääntä on viritetty yhteen, yhden jousen ääni aktivoi toisen jousen värähtelyn, ja niiden välille syntyy resonanssi. Sielua verrataan sisäiseen jousenjohtimeen ja Jumalan nimeä mantrassa tai rukouksessa verrataan ulkoiseen resonaattoriin. Jos ihminen on henkisellä etsinnällä, kun hän kohtaa henkisen äänen, sielun jousi alkaa soida yhteen ääneen, ja hän tuntee vetoa tähän tai tuohon henkiseen perinteeseen. Jos taas henkilö on liian syvällä maallisissa asioissa, tällaista sopusointua ei synny, eikä kiinnostusta synny.

        u7d


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Juutalaiset siis tietävät myös jälleensyntymän ja Jeesuksenkin täytyi olla siitä tietoinen, ihmiskunta ei kuitenkaan ollut vielä silloin valmis kuulemaan totuutta."

        Tietämyksessäsi on joitakin aukkoja...

        Hindujen mytologiassa Krishna opetti jälleensyntymäoppia ihmiskunnalle jo 4000 vuotta ennen Jeesusta. Buddha myytissä 500 vuotta ennen.

        Juutalaisuuteen jälleensyntymäusko ei kuulu, mutta se levisi kabbalisteiksi kutsutun juutalaisryhmän keskuuteen noin kahdeksannella vuosisadalla.

        Jeesuksen aikaisen "alkuseurakunnan" uskon juuret ovat vahvasti sen ajan paikallisissa uskonnoissa kuten mithralaisuus ja zarathustralaisuus.

        Sitäpä en tiedä esiintyikö jälkeensyntymäuskoa ajanlaskun alun Juudeassa. Jos sinä tiedät niin linkkiä tietolähteeseen kiitos.

        S. Zyuzko kirjoitti:

        Olisi väärin ajatella, että muinaisina aikoina ihmiskunta ei etsinyt vastauksia samoihin kysymyksiin kuin me, että se ei ollut kiinnostunut maailmankaikkeuden mysteereistä. Koko sivilisaatiohistorian ajan on ollut tiedon vartijoita - opettajia ja tietäjiä. Mutta toisin kuin nykyaikaiset oppineet, he harjoittivat yleensä jonkinlaisia henkisiä harjoituksia, koska he ymmärsivät, että todellinen tietäjä ei voi elää ja ajatella vain ruumiillisella tasolla. Näiden käytäntöjen kautta heillä oli nykyaikaisia tiedemiehiä paremmat mahdollisuudet saada tietoa ilmestyksen muodossa. He tekivät myös tutkimusta ja sovelsivat logiikkaa. Heidän tietoisuutensa oli kuitenkin niin kehittynyt, että he pystyivät ymmärtämään maailman luonteen lisäksi myös todellisuuden korkeampien ulottuvuuksien lakeja. Juuri tällaiset pyhimykset ja tietäjät (joogit ja rishit) olivat Vedojen, eli veedalaisen tiedon, kirjoittajia.

        Veda tarkoittaa "tietoa". Vedojen siirtäminen ja tallentaminen

        Vedat välitettiin alun perin suullisesti, opettajalta oppilaalle. Myöhemmin ne kirjoitettiin ylös muinaisella kielellä, sanskritilla. Vedalainen sivilisaatio oli universaali…

        Aito koulutus

        Vedat ovat todellista tietoa ja todellista koulutusta. Miksi? Vietämme kolmanneksen elämästämme opiskellen kouluissa ja yliopistoissa. Mutta vaikka oppineisuutemme ja taitomme kehittyvät saamalla monia tutkintotodistuksia, emme saa vastauksia olemassaolon tärkeimpiin kysymyksiin: "Kuka minä olen? Miksi minä kärsin?". Mikä on elämäni tarkoitus?" Vedat kuitenkin alkavat vastaamalla juuri näihin olennaisiin kysymyksiin. "Vedanta-sutrassa" (1.1.) sanotaan: "Athato Brahma Jigyasa " - "on tullut aika kysyä Totuudesta". Ja Hitopadeshassa sanotaan: "dharmena hinah pashubhih samanah " - "Kyky esittää kysymyksiä elämänsä tarkoituksesta ja tarkoituksesta erottaa ihmisen eläimestä".

        Vedojen aineellinen ja henkinen tieto

        Vedat ovat muinaista tietoa monella tasolla. Perinteisesti Vedojen tieto voidaan jakaa aineelliseen ja henkiseen tietoon.

        Aineellinen tieto Vedoista

        Millaisia esimerkkejä voidaan antaa, kun puhutaan Vedojen aineellisesta tiedosta? Tiedämme esimerkiksi, että veda-lääketieteessä (Ayurveda), jossa selitetään, että kaikki kehot ovat erilaisia, niitä on hoidettava kehotyypin mukaan, energiaa virtaa kehossa. Toinen esimerkki: Vedalainen arkkitehtuuri, Vastu - tilan suunnittelun lait, joka tunnetaan nykyään paremmin kiinalaisessa versiossa nimellä "Feng Shui".

        Muinaisina aikoina tunnettiin myös muuta vedalaista aineellista tietoa. Esimerkiksi tapoja luoda ydinräjähdys psyykkisen energian ja erityisten mystisten puhekaavojen - mantrojen - avulla. Vedalaisessa eepoksessa Mahabharatassa kuvataan ydinräjähdyksen muotoa, jota verrataan avautuvaan sateenvarjoon, ja ydiniskun seurauksia…

        Oli myös olemassa muinaista teknologiaa, jolla voitiin luoda erilaisia lentäviä laitteita, jotka tunnettiin nimellä "vimana". Perusta on löydetty suihkukoneiden malleja, jotka muinaisten astronauttien yhdistyksen asiantuntijaosaston mukaan ovat aerodynaamisten ominaisuuksiensa puolesta täysin käyttökelpoisia. Tämä on vahvistettu myös Saksassa tehdyissä kokeissa, jotka on tehty kopiomalleilla, joista on olemassa erityinen filmi. Hyderabadissa asuva tutkija Narin Shah on tutkinut Vimanika Shastra -tekstiä (Lentävien ajoneuvojen taito). Siinä olevien tietojen perusteella hän onnistui luomaan ja patentoimaan kolme seosta, joilla oli ainutlaatuiset ilmailuominaisuudet. Vedojen aineellinen tieto on siis tietoa elämästä tässä maailmassa. Vedan aineellisen tiedon tarkoitus on tehdä ihmiselämästä harmonisempaa ja mukavampaa.
        juds


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Juutalaiset siis tietävät myös jälleensyntymän ja Jeesuksenkin täytyi olla siitä tietoinen, ihmiskunta ei kuitenkaan ollut vielä silloin valmis kuulemaan totuutta."

        Tietämyksessäsi on joitakin aukkoja...

        Hindujen mytologiassa Krishna opetti jälleensyntymäoppia ihmiskunnalle jo 4000 vuotta ennen Jeesusta. Buddha myytissä 500 vuotta ennen.

        Juutalaisuuteen jälleensyntymäusko ei kuulu, mutta se levisi kabbalisteiksi kutsutun juutalaisryhmän keskuuteen noin kahdeksannella vuosisadalla.

        Jeesuksen aikaisen "alkuseurakunnan" uskon juuret ovat vahvasti sen ajan paikallisissa uskonnoissa kuten mithralaisuus ja zarathustralaisuus.

        Sitäpä en tiedä esiintyikö jälkeensyntymäuskoa ajanlaskun alun Juudeassa. Jos sinä tiedät niin linkkiä tietolähteeseen kiitos.

        Muinaisina aikoina oli maailmanlaajuinen pitkälle kehittynyt sivilisaatio, jota ohjasi vedalainen tieto. Sitä kutsuttiin vedalaiseksi sivilisaatioksi. Vedat eivät ole samaa mieltä siitä, että olemme nyt saavuttaneet kehitystemme huipun. He sanovat, että muinainen sivilisaatio oli kehittyneempi, mutta ei teknologisesti kehittynyt. Se, mitä nykyään saavutetaan teknologian avulla, saavutettiin aikoinaan rituaalien, mantrojen (puhekaavojen) ja mystisten voimien avulla.
        ...Tämä sivilisaatio eli sopusoinnussa luonnon kanssa ja oli ympäristöystävällinen.

        Vedalaisen sivilisaation maailmankuva oli hyvin kokonaisvaltainen. Se perustui ymmärrykseen kaikkien olemassaolon ilmiöiden välisistä näkymättömistä yhteyksistä ja tietoon siitä, että tekojen, ajatusten, sanojen ja tekojen energia ei koskaan katoa.

        Eräässä sutrassa eräs Rishi, tietäjä, selitti, että kun ihmiset valehtelevat oikeudessa ja loukkaavat toisiaan, heidän äänivärähtelynsä saastuttavat eetteriä, mikä puolestaan johtaa luonnonkatastrofeihin: tulviin, maanjäristyksiin ja epidemioihin. Mahabharatassa kerrotaan, että vedalaisaikana kuningas oli vastuussa paitsi taloudesta myös jopa maan säästä.

        Vedalainen sivilisaatio

        Muinaisina aikoina oli maailmanlaajuinen pitkälle kehittynyt sivilisaatio, jota ohjasi vedalainen tieto. Sitä kutsuttiin vedalaiseksi sivilisaatioksi. Vedat eivät ole samaa mieltä siitä, että olemme nyt saavuttaneet kehitystemme huipun. He sanovat, että muinainen sivilisaatio oli kehittyneempi, mutta ei teknologisesti kehittynyt. Se, mitä nykyään saavutetaan teknologian avulla, saavutettiin aikoinaan rituaalien, mantrojen (puhekaavojen) ja mystisten voimien avulla.
        ...Tämä sivilisaatio eli sopusoinnussa luonnon kanssa ja oli ympäristöystävällinen.

        Vedalaisen sivilisaation maailmankuva oli hyvin kokonaisvaltainen. Se perustui ymmärrykseen kaikkien olemassaolon ilmiöiden välisistä näkymättömistä yhteyksistä ja tietoon siitä, että tekojen, ajatusten, sanojen ja tekojen energia ei koskaan katoa.

        Eräässä sutrassa eräs Rishi, tietäjä, selitti, että kun ihmiset valehtelevat oikeudessa ja loukkaavat toisiaan, heidän äänivärähtelynsä saastuttavat eetteriä, mikä puolestaan johtaa luonnonkatastrofeihin: tulviin, maanjäristyksiin ja epidemioihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Juutalaiset siis tietävät myös jälleensyntymän ja Jeesuksenkin täytyi olla siitä tietoinen, ihmiskunta ei kuitenkaan ollut vielä silloin valmis kuulemaan totuutta."

        Tietämyksessäsi on joitakin aukkoja...

        Hindujen mytologiassa Krishna opetti jälleensyntymäoppia ihmiskunnalle jo 4000 vuotta ennen Jeesusta. Buddha myytissä 500 vuotta ennen.

        Juutalaisuuteen jälleensyntymäusko ei kuulu, mutta se levisi kabbalisteiksi kutsutun juutalaisryhmän keskuuteen noin kahdeksannella vuosisadalla.

        Jeesuksen aikaisen "alkuseurakunnan" uskon juuret ovat vahvasti sen ajan paikallisissa uskonnoissa kuten mithralaisuus ja zarathustralaisuus.

        Sitäpä en tiedä esiintyikö jälkeensyntymäuskoa ajanlaskun alun Juudeassa. Jos sinä tiedät niin linkkiä tietolähteeseen kiitos.

        Arjalaisten kulttuurin ja maailmankatsomuksen tuntemus mullisti ihmiskunnan menneisyyden tuntemuksen. 1700-luvulla tiedemiesten tietämys muinaisuudesta rajoittui käsitykseen, jonka mukaan maailma oli 6000 vuotta vanha. Koko ihmiskunta ymmärrettiin erilaisina ryhminä. Mutta 1800-luvun alkupuolella, kun tutkijat tutustuivat sanskritin kieleen ja Vedoihin, heille syntyi luonnollisesti tunne kielten, myyttien ja kulttuurien maailmanlaajuisesta yhtenäisyydestä.

        - Orientalisti ja filologi Sir William Jones pitää Vedoihin tutustuttuaan luennon, jota pidetään vertailevan kielitieteen alkuna (1786).

        - Toinen indologian uranuurtaja, Max Muller, alkoi tutkia sanskriittisia tekstejä ja loi käsitteen "vertaileva mytologia" (1856). Vasta tutustuttuaan Vedoihin hän ymmärsi eri kansojen myyttien sukulaisuuden...

        S. Zyuzko:

        Vedat ja indoeurooppalainen kulttuuri

        Seuraavaksi tärkein säännös on tieto siitä, että muinainen vedalainen sivilisaatio oli maailmanlaajuinen sivilisaatio. Nykyään tutkijat puhuvat globalisaatioilmiöstä: koko maailma on yhdistynyt yhdeksi kokonaisuudeksi internetin, nopeiden liikennevälineiden, yhtenäisen maailmantalouden ja niin edelleen avulla. Materialistiset asiantuntijat pitävät globalisaatiota yksinomaan 2000-luvun ilmiönä.

        Kuitenkin ne, joilla on vedalainen maailmankatsomus, tietävät hyvin, että muinaisina aikoina, vedalaisen kulttuurin aikana, vallitsi myös kulttuurien ja kansojen yhtenäisyys.
        Indoeurooppalaiset. Arjalaiset

        Vedalaisen käsitteen tieteellinen vahvistaminen alkoi indoeurooppalaisen kulttuurin löytymisen myötä. Tiede tunnusti virallisesti, että muinaisina aikoina eurooppalaiset, slaavit, intialaiset ja iranilaiset muodostivat "indoeurooppalaisiksi" kutsutun superetnon. Akateemikko Rybakov antaa vaikuttavan kuvauksen tämän sivilisaation alueesta: "Slaavilaiset kansat kuuluvat muinaiseen indoeurooppalaiseen kokonaisuuteen, johon kuuluvat germaaniset, balttilaiset (liettualais-latvialaiset), romaaniset, kreikkalaiset, kelttiläiset, iranilaiset, intialaiset ja muut kansat, jotka levittäytyivät muinaisina aikoina laajalle alueelle Atlantilta Intian valtamereen ja Pohjoiselta jäämereltä Välimereen".

        Termi "indoeurooppalaiset" ei sinällään ole aivan oikea, sillä yhtenäisyyteen kuuluivat sekä slaavit että iranilaiset, eivät vain intialaiset ja eurooppalaiset. Siksi toinen termi, joka on otettu tieteelliseen käyttöön, on termi "arjalaiset", "arjalainen yhtenäisyys", arjalainen kulttuuri. Sana arjalainen on peräisin Vedoista, ja se esiintyy myös Avestassa. Kirjaimellisesti käännettynä "arjalainen" tarkoittaa "jaloa aviomiestä". Sanan "arjalainen" filosofinen merkitys on kuitenkin "henkilö, jolla on vedalainen maailmankatsomus". Sillä jos ihminen ei hallitse tunteitaan, häneltä puuttuu tieto elämän tarkoituksesta ja häntä ohjaavat alhaiset vaistot - millaisesta jaloudesta voimme puhua?
        Vedat ja myyttien ja kielten ykseyden löytäminen.

        Arjalaisten kulttuurin ja maailmankatsomuksen tuntemus mullisti ihmiskunnan menneisyyden tuntemuksen. 1700-luvulla tiedemiesten tietämys muinaisuudesta rajoittui käsitykseen, jonka mukaan maailma oli 6000 vuotta vanha. Koko ihmiskunta ymmärrettiin erilaisina ryhminä. Mutta 1800-luvun alkupuolella, kun tutkijat tutustuivat sanskritin kieleen ja Vedoihin, heille syntyi luonnollisesti tunne kielten, myyttien ja kulttuurien maailmanlaajuisesta yhtenäisyydestä.

        - Orientalisti ja filologi Sir William Jones pitää Vedoihin tutustuttuaan luennon, jota pidetään vertailevan kielitieteen alkuna (1786).

        - Toinen indologian uranuurtaja, Max Muller, alkoi tutkia sanskriittisia tekstejä ja loi käsitteen "vertaileva mytologia" (1856). Vasta tutustuttuaan Vedoihin hän ymmärsi eri kansojen myyttien sukulaisuuden...
        jf


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, mitä on kirjoitettu muinaisiin Veda-teksteihin ja joidenkin nykyaikaisten tiedemiesten tieteellisiin teoksiin, hyödyttää koko ihmiskuntaa ja johtaa sen moraaliseen ja henkiseen uudelleensyntymiseen. Yksi tärkeimmistä vedalaisista aforismeista kuuluu: "Älä jää pimeyteen, tule ulos valoon!". Tämän aforismin pitäisi olla nykyaikaisen sivilisaation tunnuslause, sillä sen eteneminen ateistisen kulutusideologian tiellä merkitsee varmasti sen nopeaa loppua. Toivokaamme, että ihmiskunnan kasvava kiinnostus muinaisia Vedoja kohtaan on yksi tärkeistä tekijöistä, jotka edistävät ihmisen sivilisaation rappion päättymistä ja sivistyksen elpymistä.

        Mitä ihmettä horiset? Hinduopin mukaan ihmisten sivilisaatio rapistuu rapistumistaan, kunnes Shiva tulee ja tanssii viimeisetkin maailman rappion jämät hautaansa. Sen jälkeen Brahma ottaa piiiiitkät nokoset, ja pitkän piiiitkän ajan kuluttua Brahma herää ja pamauttaa kosmoksen taas entiseen loistoonsa. Ja taas simsalabim ihmiset asuvat loisteliaissa kaupungeissa eikä kurjuutta näy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Juutalaiset siis tietävät myös jälleensyntymän ja Jeesuksenkin täytyi olla siitä tietoinen, ihmiskunta ei kuitenkaan ollut vielä silloin valmis kuulemaan totuutta."

        Tietämyksessäsi on joitakin aukkoja...

        Hindujen mytologiassa Krishna opetti jälleensyntymäoppia ihmiskunnalle jo 4000 vuotta ennen Jeesusta. Buddha myytissä 500 vuotta ennen.

        Juutalaisuuteen jälleensyntymäusko ei kuulu, mutta se levisi kabbalisteiksi kutsutun juutalaisryhmän keskuuteen noin kahdeksannella vuosisadalla.

        Jeesuksen aikaisen "alkuseurakunnan" uskon juuret ovat vahvasti sen ajan paikallisissa uskonnoissa kuten mithralaisuus ja zarathustralaisuus.

        Sitäpä en tiedä esiintyikö jälkeensyntymäuskoa ajanlaskun alun Juudeassa. Jos sinä tiedät niin linkkiä tietolähteeseen kiitos.

        Arjalainen sivilisaatio oli maailmanlaajuinen. Kaikissa maissa, joissa on säilynyt todisteita muinaisesta menneisyydestä, on säilynyt jälkiä vedalaisesta kulttuurista. Mukaan lukien ne, joita nykyiset tutkijat eivät pidä indoeurooppalaisina.
        Amerikka

        Esimerkiksi mayakulttuurissa on monia Shivan tantrisen palvonnan piirteitä. Tämä kultti käärmeiden (joissakin myyttejä, jotka ovat mainittu kokoelma antiikin Maya uskonnollisten tekstien Book of Chilam-Balama, kerrotaan, että ensimmäiset asukkaat Jukatanin olivat Snake People), hallusinogeenien (peyote, jne.), ja fallinen kultit. On myös mielenkiintoista, että Vanhan testamentin perinteessä Raamatun käärmeen kiusaaja on nimeltään "nahash" (נָחָשׁ) hepreaksi, sanskritiksi käärme kuulostaa "naga" ja joissakin intialaisissa murteissa (Achuar ja Auahun): "napi" ja "naka-naka". Intiassa täysikuuta kutsutaan hindiksi "purnima" (sanskritin sanasta "purna" - "täysi"), ja kichwassa on verbi "purana", joka tarkoittaa "tulla täyteen, pyöreäksi" ja jota voidaan soveltaa vain kuuhun, ja lause "killa puraschka" - täysikuu.
        Kreikan mytologia

        Kreikkalainen Olympos-vuori vastaa vedaista Merua - maailman universaalin vuoriakselin arkkityyppiä. Olympoksen herran Zeuksen nimi on muunnos vedaalaisesta Deus 'taivaan herra' -nimestä, joka on myös lähellä slaavilaista Pater Deus -nimeä ja roomalaista Jupiter-nimeä. Akateemikot Ivanov ja Toporov kirjoittavat tästä.
        Platon, Pythagoras ja Vedat. Vedalainen matematiikka

        Seuraavassa on muita esimerkkejä siitä, miten vedainen kulttuuri on vaikuttanut muinaiseen kulttuuriin. Kreikkalaisen matemaatikon Pythagoraan nimeä kantava lause ("hypotenuusan neliö on yhtä suuri kuin katetusten neliöiden summa") löytyy Shatapatha Brahmanasta sekä Shulba Sutrasta, intialaisesta matemaattisesta tutkielmasta, joka on kirjoitettu useita vuosisatoja ennen huomattavan matemaatikon syntymää. Kuuluisa ranskalainen kirjailija ja filosofi Voltaire väitti, että "Pythagoras meni Gangesiin oppimaan geometriaa". Abraham Seidenberg, joka on kirjoittanut teoksen "History of Mathematics" (Matematiikan historia), katsoo Shulba Sutran vaikuttaneen kaikkiin muinaisen maailman matemaatikoihin Babyloniasta Egyptiin ja Kreikkaan.

        Epäilemättä Platon tunsi myös vedaista filosofiaa. Hänen maailmankuvassaan jälleensyntymisoppi (metempsykoosi) on lähellä vedaista opetusta. Se on selitetty täydellisimmin hänen dialogissaan Phaedrus. Myös Pythagoras ja Sokrates uskoivat Platonin kanssa jälleensyntymiseen.

        Platonin kuuluisa opetus, jonka mukaan näkyvä maailma on vain heijastus tai varjo korkeammasta maailmasta, ideoiden maailmasta, on myös vedalainen näkemys. Aineellista maailmaa kuvatessaan Bhagavad-gita antaa esimerkin käänteisestä puusta, Ashwathasta, jonka juuret ovat ylhäällä ja latvukset alhaalla ( Bhavad-gita, 15.1). Myös muinaisilla slaaveilla oli tämä tieto. Loitsusta tunnetaan arkaainen katkelma, joka kuuluu seuraavasti: "Okiyaanin merellä, Kurganin saarella seisoo valkoinen koivu, oksineen alas, juurineen ylös...".
        Lanka, Thaimaa, Kiina - Ramayanan vaikutus

        Monissa itäisissä maissa Ramayana, eepos, jossa kerrotaan avatar Raman teoista, on saanut valtavan vaikutuksen. Esimerkiksi on olemassa kuuluisa kiinalainen kirja, joka kertoo apinakuningas Sunukunin seikkailuista, jonka prototyyppi on Hanuman, Ramayanan apinakuningas. Sitä pidetään kiinalaisen kirjallisuuden klassikkoteoksena. Thaimaassa buddhalaistemppeleissä näemme monia Veda-jumaluuksia - Narayana, Garuda, Agni, Vayu, ja kaikkia hallitsevan dynastian keisareita kutsutaan edelleen "Rama I" "Rama II" - ja niin edelleen. Raman ja Hanumanin kuvat ja veistokset ovat myös kaikkialla Lankassa.
        Japani, Kiina

        Idän taolaiset meditaatiot ja taistelulajit perustuvat ashtanga-joogan meditatiivisiin käytäntöihin ja kalari-payatiin, joka on sotureiden (kshatriyojen) vedainen koulutusjärjestelmä, johon kuului 300 aselajin ja itsepuolustustekniikan vapaa hallinta. Buddhalainen munkki Bodhidharma (japaniksi Darumo) - legendaarisen Shaolinin perustaja - toi nämä harjoitukset Kiinaan Intiasta. Kuitenkin siinä missä veda-joogit olivat ensisijaisesti kiinnostuneita "sisäisestä alkemiasta", buddhalais-taolaisperinteeseen liittyy kamppailulajien intensiivinen kehittäminen ja meditatiivisten tekniikoiden yhdistäminen itsepuolustustekniikoihin.
        hg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Juutalaiset siis tietävät myös jälleensyntymän ja Jeesuksenkin täytyi olla siitä tietoinen, ihmiskunta ei kuitenkaan ollut vielä silloin valmis kuulemaan totuutta."

        Tietämyksessäsi on joitakin aukkoja...

        Hindujen mytologiassa Krishna opetti jälleensyntymäoppia ihmiskunnalle jo 4000 vuotta ennen Jeesusta. Buddha myytissä 500 vuotta ennen.

        Juutalaisuuteen jälleensyntymäusko ei kuulu, mutta se levisi kabbalisteiksi kutsutun juutalaisryhmän keskuuteen noin kahdeksannella vuosisadalla.

        Jeesuksen aikaisen "alkuseurakunnan" uskon juuret ovat vahvasti sen ajan paikallisissa uskonnoissa kuten mithralaisuus ja zarathustralaisuus.

        Sitäpä en tiedä esiintyikö jälkeensyntymäuskoa ajanlaskun alun Juudeassa. Jos sinä tiedät niin linkkiä tietolähteeseen kiitos.

        Kielitieteilijät selittävät: oli olemassa yksi ainoa protoslaavilainen kieli - ja se hajosi moneksi eri kieleksi.
        Kali Yuga - Kalat - kalojen aikakausi

        Tarkkaan ottaen Kali Yuga on tullut keskiyöllä 18. helmikuuta 3102 eKr. Ujjainin meridiaanilla 7 planeettaa, mukaan lukien Aurinko ja Kuu, ovat linjassa Zeta Pisces -tähden kanssa. Kali Yuga on Kalien aikakausi. Tiedetään, että kala on ollut kristinuskon symboli antiikin ajoista lähtien. Mutta myös nyt monet ihmiset puhuvat Vesimiehen aikakauden tulosta - ja tällekin löytyy selitys Vedoista, kuten myöhemmin mainitaan.
        Vedojen tallenteet. Himalajalla

        Kirjoitusta ei juuri käytetty muinaisina aikoina, vaikka se olikin olemassa. Nykyään arkeologit julistavat pahamaineisesti: "kirjoitusta edeltävä aika", mikä viittaa siihen, että se tarkoittaa "hyvin alkeellista". Todellisuudessa kirjoittamista ei käytetty laajalti, koska ihmiset pystyivät muistamaan kaiken ulkoa heti ensimmäisellä kerralla. Tämä on edelleen nähtävissä pappisperheissä Intiassa. On ihmisiä, jotka osaavat ulkoa Srimad Bhagavatamin 18 000 shlokaa (jaetta). Johtopäätös on, että muinaisessa vedalaisessa sivilisaatiossa oli olemassa kirjoitus, mutta sitä ei käytetty laajalti. Vasta kun ihmisten muisti alkaa heikentyä, tulee eripuran aikakausi, Kali Yuga, silloin Vedat kirjoitetaan Himalajan alueella, paikassa nimeltä Badarikashram. Vedat ovat muinaisen sivilisaation viesti nykyihmiselle. Tämän viestin tarkoituksena on säilyttää ja valistaa ihmisiä rappion ja katastrofin aikakaudella.
        Yritykset päästä käsiksi alkuperäisiin Vedoihin

        Manu - ihmiskunnan kantaisät
        Vedan mukaan kaikkien ihmisten kantaisät ovat Manu-tietäjiä - ihmiskunnan perustajia - jotka tulivat alas svargasta - korkeammista planeettasysteemeistä, jumalien planeetoista - ja asuttivat Maan. Vielä tänäkin päivänä sanskritin kielessä mies lausutaan Manu - saksan kielessä der Mann - englannin kielessä the Man. Tiedeyhteisössä on kiistelty venäjän kielen sanan "ihminen" alkuperästä. Kirjoittaja on lähellä näkemystä, jonka mukaan "chelo" (tai "tlo", eli "koko") tarkoittaa "ruumista" ja "vuosisata" tarkoittaa "sata vuotta". Vedojen kuvausten mukaan tämä on ihmiselämän kesto Kali Yugan alussa.
        yd


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä horiset? Hinduopin mukaan ihmisten sivilisaatio rapistuu rapistumistaan, kunnes Shiva tulee ja tanssii viimeisetkin maailman rappion jämät hautaansa. Sen jälkeen Brahma ottaa piiiiitkät nokoset, ja pitkän piiiitkän ajan kuluttua Brahma herää ja pamauttaa kosmoksen taas entiseen loistoonsa. Ja taas simsalabim ihmiset asuvat loisteliaissa kaupungeissa eikä kurjuutta näy.

        Niin, elämmehän me kali-yugan aikaa.

        "Kali Yugan aikana maailman johtajista tulee vaarallisia ja verotus muuttuu epäoikeudenmukaiseksi. Johtajat eivät enää koe luontoa ja ihmisten roolia siinä tärkeäksi. Kali Yugan aikana väärät ihmiset pääsevät valtaan. Valtakunnallisia protesteja pyritään välttämään muutoksien estämiseksi. Täysin motiiviton murhanhimo ja murhat lisääntyvät. Himon osoittamisesta tulee sosiaalisesti hyväksyttävää. Ihmiset eivät enää ole järjen ohjattavissa, vaan tunteet valtaavat alaa, sekä toistepäin. Ihmiset ovat näennäisen älykkyyden sokaisemia, eivätkä näe enää viisauden tarpeellisuutta. Stereotyypit ja kulttuuriarvot ovat nousseet elämän prioriteeteiksi. Jopa esiteinit tulevat raskaiksi, koska yhteiskunnassa pääasiaksi on muodostumassa seksuaalisuus ja yhdyntä. Synnillisyys ja paheelliset elämäntavat valtaavat alaa ja hyveellisyys hiipuu. Alkoholi ja huumeet leviävät. Oikeita guruja ei enää kunnioiteta ja heidän opetuksiaan aletaan pilkata, sillä maailman täyttää tekaistut gurut. Syntien määrän lisääntyessä myös luonnollisten rangaistusten määrä lisääntyy ja ihmisiä menehtyy mitä julmimmissa katastrofeissa. Aikakauden loppuvaiheessa jatkuvat sateet valtaavat maan. Kali Yugan loppupuolella Kalki tulee ratsastaen valkoisella hevosellaan ja alkaa taistelunsa Kalia ja sen pimeitä voimia vastaan."

        Wikistä.

        Vähän kuin ilmestyskirjassakin.

        No, enivei, luulis, että ihmiskunta on nyt jonkinlaisessa murrosvaiheessa, ja jotain muutosta tarvitaan, että kaikki kauhut saadaan poistettua, ja hyvinvoinnin leviävän koko planeetalle. Millä tavalla tämä ns. valon aikakausi sitten tapahtuu, jää nähtäväksi. Tukeeko ehkä jonkinlainen messias, kuten uskonnot antavat ymmärtää, tai sitten ihminen alkaa tiedostaa itseään, ehkä siihen liittyy reinkarnaation todistaminen olemassaolevaksi. Lapset alkavat muistaa edellisiä elämiä, koska monet asiat alkavat muistuttaa edellisistä elämistä, kuten elokuvat, musiikki, ja kaikenlaiset ympärillämme olevat asiat yleensäkin. Onhan näitä lasten kertomuksia siitä, miten he kuolivat WTC-iskuissa, tai olivat olleet prinsessa Diana edellisessä elämässä. Voimakkaat kokemukset heijastuvat ilmeisesti helpommin tuleviin elämiin, kuka nyt muistaisi elämää, jossa ei juuri tapahtunut mitään erityistä?

        Mutta katotaan mitä tapahtuu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, elämmehän me kali-yugan aikaa.

        "Kali Yugan aikana maailman johtajista tulee vaarallisia ja verotus muuttuu epäoikeudenmukaiseksi. Johtajat eivät enää koe luontoa ja ihmisten roolia siinä tärkeäksi. Kali Yugan aikana väärät ihmiset pääsevät valtaan. Valtakunnallisia protesteja pyritään välttämään muutoksien estämiseksi. Täysin motiiviton murhanhimo ja murhat lisääntyvät. Himon osoittamisesta tulee sosiaalisesti hyväksyttävää. Ihmiset eivät enää ole järjen ohjattavissa, vaan tunteet valtaavat alaa, sekä toistepäin. Ihmiset ovat näennäisen älykkyyden sokaisemia, eivätkä näe enää viisauden tarpeellisuutta. Stereotyypit ja kulttuuriarvot ovat nousseet elämän prioriteeteiksi. Jopa esiteinit tulevat raskaiksi, koska yhteiskunnassa pääasiaksi on muodostumassa seksuaalisuus ja yhdyntä. Synnillisyys ja paheelliset elämäntavat valtaavat alaa ja hyveellisyys hiipuu. Alkoholi ja huumeet leviävät. Oikeita guruja ei enää kunnioiteta ja heidän opetuksiaan aletaan pilkata, sillä maailman täyttää tekaistut gurut. Syntien määrän lisääntyessä myös luonnollisten rangaistusten määrä lisääntyy ja ihmisiä menehtyy mitä julmimmissa katastrofeissa. Aikakauden loppuvaiheessa jatkuvat sateet valtaavat maan. Kali Yugan loppupuolella Kalki tulee ratsastaen valkoisella hevosellaan ja alkaa taistelunsa Kalia ja sen pimeitä voimia vastaan."

        Wikistä.

        Vähän kuin ilmestyskirjassakin.

        No, enivei, luulis, että ihmiskunta on nyt jonkinlaisessa murrosvaiheessa, ja jotain muutosta tarvitaan, että kaikki kauhut saadaan poistettua, ja hyvinvoinnin leviävän koko planeetalle. Millä tavalla tämä ns. valon aikakausi sitten tapahtuu, jää nähtäväksi. Tukeeko ehkä jonkinlainen messias, kuten uskonnot antavat ymmärtää, tai sitten ihminen alkaa tiedostaa itseään, ehkä siihen liittyy reinkarnaation todistaminen olemassaolevaksi. Lapset alkavat muistaa edellisiä elämiä, koska monet asiat alkavat muistuttaa edellisistä elämistä, kuten elokuvat, musiikki, ja kaikenlaiset ympärillämme olevat asiat yleensäkin. Onhan näitä lasten kertomuksia siitä, miten he kuolivat WTC-iskuissa, tai olivat olleet prinsessa Diana edellisessä elämässä. Voimakkaat kokemukset heijastuvat ilmeisesti helpommin tuleviin elämiin, kuka nyt muistaisi elämää, jossa ei juuri tapahtunut mitään erityistä?

        Mutta katotaan mitä tapahtuu...

        No tilastollisesti kyllä jo tiedetään mitä tapahtuu. Uskonnollisia harhoja omaavat mielenterveyspotilaat eivät maailmasta nimittäin lopu. Heitä on ollut olemassa niin kauan kuin ihmisiäkin. Toiset hörhöt sitten lukevat ja uskovat heidän juttujaan:

        https://neuro.psychiatryonline.org/doi/10.1176/appi.neuropsych.11090214

        Noin 1 % ensiapukäynneistä ja 0,5 % kaikista ensihoidon käynneistä Yhdysvalloissa liittyy psykoottisiin oireisiin. Jopa 60 %:lla skitsofreniapotilaista on suureellisia uskonnollisia harhaluuloja, uskoen olevansa pyhimys, Jumala , paholainen, profeetta, Jeesus tai joku muu tärkeä henkilö. Heikentynyt ymmärrys omasta mielenterveyden häiriöstä on olennainen osa sairautta, ja sitä esiintyy 30–50 prosentilla skitsofreniaa sairastavista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tilastollisesti kyllä jo tiedetään mitä tapahtuu. Uskonnollisia harhoja omaavat mielenterveyspotilaat eivät maailmasta nimittäin lopu. Heitä on ollut olemassa niin kauan kuin ihmisiäkin. Toiset hörhöt sitten lukevat ja uskovat heidän juttujaan:

        https://neuro.psychiatryonline.org/doi/10.1176/appi.neuropsych.11090214

        Noin 1 % ensiapukäynneistä ja 0,5 % kaikista ensihoidon käynneistä Yhdysvalloissa liittyy psykoottisiin oireisiin. Jopa 60 %:lla skitsofreniapotilaista on suureellisia uskonnollisia harhaluuloja, uskoen olevansa pyhimys, Jumala , paholainen, profeetta, Jeesus tai joku muu tärkeä henkilö. Heikentynyt ymmärrys omasta mielenterveyden häiriöstä on olennainen osa sairautta, ja sitä esiintyy 30–50 prosentilla skitsofreniaa sairastavista.

        Sulla on tollanen materialistinen suhtautuminen, että kaikki ns. henkisyys on vaan jotain mielensairautta. Hullun ainoa huvitus on tietenkin vilkas mielikuvitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä horiset? Hinduopin mukaan ihmisten sivilisaatio rapistuu rapistumistaan, kunnes Shiva tulee ja tanssii viimeisetkin maailman rappion jämät hautaansa. Sen jälkeen Brahma ottaa piiiiitkät nokoset, ja pitkän piiiitkän ajan kuluttua Brahma herää ja pamauttaa kosmoksen taas entiseen loistoonsa. Ja taas simsalabim ihmiset asuvat loisteliaissa kaupungeissa eikä kurjuutta näy.

        On hyvin typerää sanoa ”hinduoppi”. Ei ole olemassa minkäänlaista yhteistä ”hinduoppia”. Intiassa on lukemattomia suuntauksia, erilaisia uskontoja ja filosofioita. ”Hinduoppi" on sama kuin sanoisi tietämättömyydessään ja typeryydessään, yleistän kaikki ja kaikkea: "Kaikki maapallon asukkaat (mukaan lukien eläinkunta jne.) juovat kahvia".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä horiset? Hinduopin mukaan ihmisten sivilisaatio rapistuu rapistumistaan, kunnes Shiva tulee ja tanssii viimeisetkin maailman rappion jämät hautaansa. Sen jälkeen Brahma ottaa piiiiitkät nokoset, ja pitkän piiiitkän ajan kuluttua Brahma herää ja pamauttaa kosmoksen taas entiseen loistoonsa. Ja taas simsalabim ihmiset asuvat loisteliaissa kaupungeissa eikä kurjuutta näy.

        Vain tyhmimmistä tyhmimmät tekevät tällaisia yleistyksiä. Mitään yhteistä hindulaisoppia ei ole olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on tollanen materialistinen suhtautuminen, että kaikki ns. henkisyys on vaan jotain mielensairautta. Hullun ainoa huvitus on tietenkin vilkas mielikuvitus.

        Robert Oppenheimer: ”Vedat ovat tämän vuosisadan suurin etuoikeus”.
        7c


      • Anonyymi

        Ateismi ajaa ihmisen umpikujaan ja rajoittaa häntä kaikilla aloilla. Tunnetasolla ateismi estää sielusta virtaavaa rakkauden energiaamme voittamasta maan painovoimaa ja syöksymästä korkeampiin maailmoihin. Yhteiskunnallisella tasolla ateismi synnyttää moraalittomuutta, laittomuutta ja rankaisemattomuuden tunnetta. Fyysisellä tasolla huono ravitsemus ja heikentynyt terveys.

        Kaikkien näiden argumenttien painoarvo osoittaa, että ateismi on rikollinen filosofia tai mielenvikaisuuden muoto.

        u5ks


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kas tästä:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17315637/jalleensyntyminen--samsara--sielu--elamasta-elamaan--kuolemasta-kuolemaan-

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18368310/itamaisesta-filosofiasta-kiinnostuneille
        Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille.

        Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18273516/ihmisen-metafyysinen-rakenne
        Me kaikki tunnemme ihmisen anatomian, mutta entä metafyysinen rakenne?

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274310/ihmisen-metafyysinen-rakenne--osa-2
        Toinen esimerkki. Tehdäkseni asian niin selväksi. Vertauskuvallisesti keho on auto. Sielu tämän hienojakoisen kehon kuoressa on tämän auton matkustaja. Jää vielä selvittämättä, kuka on tämän monimutkaisen koneen kuljettaja? Ilmeisesti ei sielu. Sillä jos me olisimme tämän kehon kuljettaja, kaikki tapahtuisi elämässämme täysin niin kuin olemme suunnitelleet. Ja niin ei aina tapahdu. Se tarkoittaa joitakin kohtalon käänteitä, joitakin olosuhteita, joita haluaisimme välttää, mutta meidän on pakko jäädä niihin. Eli sanomme: "Kohtalo on johtanut..." tai minulle on tapahtunut jotakin..... tai jokin kohtalon voima. Eli tiettyyn pisteeseen asti minulla on vapaus, menen näin tai näin, mutta siinä on myös välttämättä jokin ennakointielementti ja tunnemme, että elämässämme on jokin muu voima, jotkut olosuhteet tai kohtalo, joka saa meidät toimimaan toisin kuin haluaisimme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18368310/itamaisesta-filosofiasta-kiinnostuneille
        Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille.

        Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18273516/ihmisen-metafyysinen-rakenne
        Me kaikki tunnemme ihmisen anatomian, mutta entä metafyysinen rakenne?

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274310/ihmisen-metafyysinen-rakenne--osa-2
        Toinen esimerkki. Tehdäkseni asian niin selväksi. Vertauskuvallisesti keho on auto. Sielu tämän hienojakoisen kehon kuoressa on tämän auton matkustaja. Jää vielä selvittämättä, kuka on tämän monimutkaisen koneen kuljettaja? Ilmeisesti ei sielu. Sillä jos me olisimme tämän kehon kuljettaja, kaikki tapahtuisi elämässämme täysin niin kuin olemme suunnitelleet. Ja niin ei aina tapahdu. Se tarkoittaa joitakin kohtalon käänteitä, joitakin olosuhteita, joita haluaisimme välttää, mutta meidän on pakko jäädä niihin. Eli sanomme: "Kohtalo on johtanut..." tai minulle on tapahtunut jotakin..... tai jokin kohtalon voima. Eli tiettyyn pisteeseen asti minulla on vapaus, menen näin tai näin, mutta siinä on myös välttämättä jokin ennakointielementti ja tunnemme, että elämässämme on jokin muu voima, jotkut olosuhteet tai kohtalo, joka saa meidät toimimaan toisin kuin haluaisimme.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274383/hienojakoinen-keho
        Mitä tarkoitetaan hienojakoisella keholla, Minulta on kysytty siitä täällä tällä palstalla. Tämä viestiketju on siis ikään kuin täydennys tähän viestiketjuun: ”Ihmisen metafyysinen rakenne”.
        Siis yksityiskohtaisemmin siitä, mitä hienojakoinen keho on, koska on hyvin tärkeää ymmärtää erot, nähdä sielun ja hienojakoisen kehon väliset erot. Valitettavasti ihmiset sekoittavat usein nämä käsitteet.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18285116/mita-ihminen-tekee-olipa-se-sitten-fyysista-tai-henkista-sama-energia-tulee-lopulta-takaisin
        Karman laki.
        Mitä ihminen tekee, olipa se sitten fyysistä tai henkistä, sama energia tulee lopulta takaisin

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18302336/vaununkuljettaja-(aly)-ja-ohjakset-(mieli)
        Vaunut ovat fyysinen keho; hevoset, jotka vetävät vaunuja, ovat viisi ulkoista aistia (kuulo, kosketus, näkö, maku ja haju); vaununkuljettaja (äly) ja ohjakset (mieli) ovat hienojakoinen keho, joka ohjaa vaunuja, ja matkustaja on sielu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274383/hienojakoinen-keho
        Mitä tarkoitetaan hienojakoisella keholla, Minulta on kysytty siitä täällä tällä palstalla. Tämä viestiketju on siis ikään kuin täydennys tähän viestiketjuun: ”Ihmisen metafyysinen rakenne”.
        Siis yksityiskohtaisemmin siitä, mitä hienojakoinen keho on, koska on hyvin tärkeää ymmärtää erot, nähdä sielun ja hienojakoisen kehon väliset erot. Valitettavasti ihmiset sekoittavat usein nämä käsitteet.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18285116/mita-ihminen-tekee-olipa-se-sitten-fyysista-tai-henkista-sama-energia-tulee-lopulta-takaisin
        Karman laki.
        Mitä ihminen tekee, olipa se sitten fyysistä tai henkistä, sama energia tulee lopulta takaisin

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18302336/vaununkuljettaja-(aly)-ja-ohjakset-(mieli)
        Vaunut ovat fyysinen keho; hevoset, jotka vetävät vaunuja, ovat viisi ulkoista aistia (kuulo, kosketus, näkö, maku ja haju); vaununkuljettaja (äly) ja ohjakset (mieli) ovat hienojakoinen keho, joka ohjaa vaunuja, ja matkustaja on sielu.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18271273/gunat---materian-kolme-olomuotoa
        Aineellisessa maailmassa voimme havaita kolme perusprosessia, joita tapahtuu kaikkialla mikroskooppisesta tasosta universaalille tasolle.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18271908/gunat---materian-kolme-olomuotoa--osa2
        Gunat - materian kolme olomuotoa. Osa2

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18200450/tuo-herrasmies
        Tuo herrasmies

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18296127/vapaa-valinta-on-maailmankaikkeuden-lakiVAPAA VALINTA on Maailmankaikkeuden laki


    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2162
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      44
      1864
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1828
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1550
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      68
      1525
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1442
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1372
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1332
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1291
    Aihe