Eikö ketään kiinnosta etsiä naista Eu maiden sisältä?

Anonyymi

Tein hiljattain aloituksen aiheeseen liittyen, johon ei tullut ollenkaan vastausta.

Jos katsotaan tilastokeskusta, vain Viro erottuu suosittujen maiden joukosta, kun kyse on suomalaismiesten ulkomaalaisista kumppaneista.

Ajattelin vaan, kun Eu maat ovat lähellä. Ei välttämättä tarvitsisi esimerkiksi lentää, jos lentäminen on joillekin vastenmielinen ajatus.

Pian pääsee Varsovaankin junalla Tallinnasta seitsemässä tunnissa.
https://www.helsinginuutiset.fi/teemat/4203527

Olen vaan miettinyt, että nykyään ei välttämättä ole huono ajatus etsiä vaikkapa Puolasta naista. Puola on nykyään turvallisempi kuin moni muu maa Euroopassa. Esimerkiksi vielä 20 vuotta sitten Ruotsi oli turvallisimmasta päästä, mutta ei taida tilanne enää olla Ruotsissa sama. Maailma siis muuttuu.

Toki haaste on aina uuden kielen opetteleminen, jos haluaa erottua muista. Kannattaa muistaa, että englannin kieli on hyvin puhuttu kieli, joten tämä tuo aina haasteita siinä mielessä, että osaako itse englantia todella hyvin, jos sillä haluaa tehdä vaikutuksen. Toki sitä on aina hyvä osata riittävän hyvin.

Kannattaa muistaa vielä tämä, että Suomessa ja muissa pohjoismaissa miesten määrä naista kohden on korkeampi kuin monessa muussa EU maassa. On siis mahdollista, että saa etumatkaa kilpailussa joissakin muissa EU maissa.

Onko täällä kokemusta? Tarkoitan siis kestävästä parisuhteesta tai jopa avioliitosta.

160

802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samaa olen minäkin ihmetellyt (ja ilmeisesti varsin moni nainen tällä palstalla). Niin moni mies vaan valittaa, että suomalainen nainen on persiistä. Menkää nyt ihmeessä etsimään morsmaikku vierailta mailta. Kyllä maailmassa vapaita naisia riittää, vaikka miehiä kokonaisuudessa onkin enemmän.

      • Anonyymi

        Ei näistä ole lähtijäksi. Puheet on kovat mutta siihen se sitten jääkin...


      • Anonyymi

        Naisen etsiminen ulkomailtakin vaatii kovaa työtä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei näistä ole lähtijäksi. Puheet on kovat mutta siihen se sitten jääkin...

        Edes netin aikakaudella en väittäis, että kumppanin etsiminen olisi merkittävästi helpottunut. Hyvä, että tästäkin ongelmasta kirjoitellaan.
        https://yle.fi/uutiset/3-11724446


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisen etsiminen ulkomailtakin vaatii kovaa työtä.

        Mutta eikö se ulkomaalainen nainen sitten ole kovan työn arvoinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisen etsiminen ulkomailtakin vaatii kovaa työtä.

        Ja mitä sitten, jos suomalainen on kerta ihan perseestä ja mahdoton löytää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eikö se ulkomaalainen nainen sitten ole kovan työn arvoinen?

        Voi ollakin, mutta nykypäivänä on haaste siinä, kun voimme helposti esimerkiksi Youtuben ja television avulla nähdä ympäri maailmaa, millaisia naisia eri maissa on.

        https://www.youtube.com/watch?v=7wJMcXwqk_E

        Wikipedian mukaan tuo kyseinen nainen opiskelee lakia.

        https://www.youtube.com/watch?v=e2OOG-GLsA8

        Samoin tuokin nainen opiskelee lisäksi yliopistossa.

        Kyllähän Latinalaisessa Amerikassa kauniita naisia on, mutta sitten kysymys, kuinka turvallista on matkustella ja ne ovat kaukana.

        EU maat on toki lähempänä, mutta täytyy sielläkin olla perilla monista seikoista. Köyhemmistä maista saatetaan helpommin haluta muuttaa, mutta köyhemmistä maista täytyy muuten olla perillä esimerkiksi turvallisuuden osalta. Rikkaammista maista tuskin halutaan muuttaa, jos mies ei nyt ole mitenkään erityisen "huippu tyyppi".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ollakin, mutta nykypäivänä on haaste siinä, kun voimme helposti esimerkiksi Youtuben ja television avulla nähdä ympäri maailmaa, millaisia naisia eri maissa on.

        https://www.youtube.com/watch?v=7wJMcXwqk_E

        Wikipedian mukaan tuo kyseinen nainen opiskelee lakia.

        https://www.youtube.com/watch?v=e2OOG-GLsA8

        Samoin tuokin nainen opiskelee lisäksi yliopistossa.

        Kyllähän Latinalaisessa Amerikassa kauniita naisia on, mutta sitten kysymys, kuinka turvallista on matkustella ja ne ovat kaukana.

        EU maat on toki lähempänä, mutta täytyy sielläkin olla perilla monista seikoista. Köyhemmistä maista saatetaan helpommin haluta muuttaa, mutta köyhemmistä maista täytyy muuten olla perillä esimerkiksi turvallisuuden osalta. Rikkaammista maista tuskin halutaan muuttaa, jos mies ei nyt ole mitenkään erityisen "huippu tyyppi".

        Lisään vielä, että tämä siis se haaste onkin ja tähän voi myös mennä valtavan paljon aikaa, kun ottaa selvää eri maista. Ja edelleenkin korostan, että sisälle on vaikea päästä esimerkiksi Youtube videoiden keskusteluja kuunnellessa, jos ei kieliä osaa. Tekstien lukeminen ei ole sama asia, vaikka joissakin videoissa tekstit olisikin. Ei se vastaa oikeeta elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ollakin, mutta nykypäivänä on haaste siinä, kun voimme helposti esimerkiksi Youtuben ja television avulla nähdä ympäri maailmaa, millaisia naisia eri maissa on.

        https://www.youtube.com/watch?v=7wJMcXwqk_E

        Wikipedian mukaan tuo kyseinen nainen opiskelee lakia.

        https://www.youtube.com/watch?v=e2OOG-GLsA8

        Samoin tuokin nainen opiskelee lisäksi yliopistossa.

        Kyllähän Latinalaisessa Amerikassa kauniita naisia on, mutta sitten kysymys, kuinka turvallista on matkustella ja ne ovat kaukana.

        EU maat on toki lähempänä, mutta täytyy sielläkin olla perilla monista seikoista. Köyhemmistä maista saatetaan helpommin haluta muuttaa, mutta köyhemmistä maista täytyy muuten olla perillä esimerkiksi turvallisuuden osalta. Rikkaammista maista tuskin halutaan muuttaa, jos mies ei nyt ole mitenkään erityisen "huippu tyyppi".

        Jaa jaa ... sori, mutta miten nuo kuulostavat lähinnä tekosyiltä? Latinalaisessa Amerikassa on useampikin maa, joissa on ihan turvallista matkustaa. Tietysti ihan kaikkialla kannattaa käyttää järkeänsä, eikä tehdä kovin typeriä tempauksia. Kyllä Suomessakin voi hengestään päästä, jos niikseen tulee.

        Itse tiedän muuten kolme brasilialaista naista Suomessa ja pari kuubalaista, yhden kolumbialaisen. Jokainen tullut Suomeen ilman miestä, töihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä, että tämä siis se haaste onkin ja tähän voi myös mennä valtavan paljon aikaa, kun ottaa selvää eri maista. Ja edelleenkin korostan, että sisälle on vaikea päästä esimerkiksi Youtube videoiden keskusteluja kuunnellessa, jos ei kieliä osaa. Tekstien lukeminen ei ole sama asia, vaikka joissakin videoissa tekstit olisikin. Ei se vastaa oikeeta elämää.

        Tai sitten voi ihan vaan ottaa ja alkaa tutustua ihmisiin. Sanoisin, että huomattavasti toimivampi tekniikka, kuin katsella youtubea.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Edes netin aikakaudella en väittäis, että kumppanin etsiminen olisi merkittävästi helpottunut. Hyvä, että tästäkin ongelmasta kirjoitellaan.
        https://yle.fi/uutiset/3-11724446

        "19-vuotiaalle Roosalle kirjoittava mies on otettu, että nuori ja kaunis nainen on kiinnostunut hänestä, vaikka hän on yli 60-vuotias. Roosa keikistelee profiilikuvassaan tiukoissa farkuissa ja valkoisessa paidassa, jonka edustan nyörit ovat hieman auki.

        ‒ Ikä ei minua haittaa, en ole siitä ikinä välittänyt, Tanja kirjoittaa miehelle.

        ‒ Ihanaa, että ajattelemme asiasta samalla tavalla, kultaseni, mies vastaa."

        🙄🙄🙄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Naisen etsiminen ulkomailtakin vaatii kovaa työtä.

        Niin se on helpompaa haukkua suomalaisia, jos niistä jollain vaikka itsetunto madaltuisi niin paljon, että huolisivat ätmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja joku artikkeliko auttaa sinua seuran löytämisessä? Ei taida auttaa.

        TIeto asioista auttaa aina, koska tiedon avulla voi punnita asioita. Kompromisseja joudutaan aina tekee.

        Tuli mieleen vaan tällainen kysymys, että sinunko mielestä negatiivisten ilmiöiden lukemisesta ei ole mitään hyötyä?


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        "19-vuotiaalle Roosalle kirjoittava mies on otettu, että nuori ja kaunis nainen on kiinnostunut hänestä, vaikka hän on yli 60-vuotias. Roosa keikistelee profiilikuvassaan tiukoissa farkuissa ja valkoisessa paidassa, jonka edustan nyörit ovat hieman auki.

        ‒ Ikä ei minua haittaa, en ole siitä ikinä välittänyt, Tanja kirjoittaa miehelle.

        ‒ Ihanaa, että ajattelemme asiasta samalla tavalla, kultaseni, mies vastaa."

        🙄🙄🙄

        Se on totta, että kannattaa olla myös realisti.

        Sitten vaan tämä, kun eri kulttuureissa saattaa olla erilaisia käsityksiä ikäeroista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TIeto asioista auttaa aina, koska tiedon avulla voi punnita asioita. Kompromisseja joudutaan aina tekee.

        Tuli mieleen vaan tällainen kysymys, että sinunko mielestä negatiivisten ilmiöiden lukemisesta ei ole mitään hyötyä?

        Yksikään artikkeli tössä maailmassa ei vedä vertoja sille, että otat ja menet ihan itse kokemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksikään artikkeli tössä maailmassa ei vedä vertoja sille, että otat ja menet ihan itse kokemaan.

        Tottakai pitää myös kokeakin. Todellinen osaaminen kuitenkin koostuu sekä yrityksistä, erehdyksistä ja niistä oppimisesta, sekä myös hyödyllisestä tiedosta. Valitettavasti joillekin ihmisille voi käydä yrittäessään naisia huonosti. Tästäkin on toki hyvä ottaa opiksi, jos kuitenkin jotenkin selviytyy. Emme kuitenkaan voi sulkea sitäkään pois, että joissakin tapauksissa olisi ehkä kannattanut käyttää vähän enemmän harkintaa ja ottaa asoista selvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai pitää myös kokeakin. Todellinen osaaminen kuitenkin koostuu sekä yrityksistä, erehdyksistä ja niistä oppimisesta, sekä myös hyödyllisestä tiedosta. Valitettavasti joillekin ihmisille voi käydä yrittäessään naisia huonosti. Tästäkin on toki hyvä ottaa opiksi, jos kuitenkin jotenkin selviytyy. Emme kuitenkaan voi sulkea sitäkään pois, että joissakin tapauksissa olisi ehkä kannattanut käyttää vähän enemmän harkintaa ja ottaa asoista selvää.

        Te olette kyllä uskomattoman uusavuttomia ihmissuhdeasioissa. Toki kaikesta saa tehtyä vaikeaa, kun oikein yrittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te olette kyllä uskomattoman uusavuttomia ihmissuhdeasioissa. Toki kaikesta saa tehtyä vaikeaa, kun oikein yrittää.

        Älä muuta viserrä. On uskomatonta selittämistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi ollakin, mutta nykypäivänä on haaste siinä, kun voimme helposti esimerkiksi Youtuben ja television avulla nähdä ympäri maailmaa, millaisia naisia eri maissa on.

        https://www.youtube.com/watch?v=7wJMcXwqk_E

        Wikipedian mukaan tuo kyseinen nainen opiskelee lakia.

        https://www.youtube.com/watch?v=e2OOG-GLsA8

        Samoin tuokin nainen opiskelee lisäksi yliopistossa.

        Kyllähän Latinalaisessa Amerikassa kauniita naisia on, mutta sitten kysymys, kuinka turvallista on matkustella ja ne ovat kaukana.

        EU maat on toki lähempänä, mutta täytyy sielläkin olla perilla monista seikoista. Köyhemmistä maista saatetaan helpommin haluta muuttaa, mutta köyhemmistä maista täytyy muuten olla perillä esimerkiksi turvallisuuden osalta. Rikkaammista maista tuskin halutaan muuttaa, jos mies ei nyt ole mitenkään erityisen "huippu tyyppi".

        Latinalaisessa Amerikassa ja jo ihan Etelä Euroopassakin espanjan hallitseminen on paljon englantia hyödyllisempää (sillä ny ei ole niin nöpönuukaa puhuuko se toinn portugalia tai italiaa, noissa kielissä on ihan riittävästi yhteistä jotta kommunikaatio toimii).
        Onneksi se ei ole mikään erityisen vaikea kieli. Musta helpompi ainakin ku englanti tai ruotsi.


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        Latinalaisessa Amerikassa ja jo ihan Etelä Euroopassakin espanjan hallitseminen on paljon englantia hyödyllisempää (sillä ny ei ole niin nöpönuukaa puhuuko se toinn portugalia tai italiaa, noissa kielissä on ihan riittävästi yhteistä jotta kommunikaatio toimii).
        Onneksi se ei ole mikään erityisen vaikea kieli. Musta helpompi ainakin ku englanti tai ruotsi.

        Joo sen verran on itselläkin eri kielten opiskelusta kokemusta, että voin väittää, että ainakin itselle englanti on monia muita kieliä vaikeampi kieli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo sen verran on itselläkin eri kielten opiskelusta kokemusta, että voin väittää, että ainakin itselle englanti on monia muita kieliä vaikeampi kieli.

        Ei kukaan ole tainnut epäillä sitä, että koet englannin olevan itsellesi vaikea opittava.

        Siitä ei kuitenkaan vielä voi vetää johtopäätöstä, että englanti olisi muille vaikea opittava.


    • Anonyymi

      Vaan siis ihan oikeasti unohda toi kieliongelmasi. Et ole tosia ainoa Suomessa ajatuksinesi. En tiedä mistä johtuu, että me suomalaiset tuppaamme ajattelemaan, että pitäis puhua jotenkin täydellistä englantia tai sataa eri kieltä "tehdäkseen vaikutuksen". Ihan oikeasti EI TARVITSE. Kyllä sitä heikompaakin englantia ymmärretään, eikä täydelliselläkään englannilla kykene vaikutusta yhteenkään täysiiseennihmiseen tekemään. Suomalaisten englanninkielentaito muuten on pääosin erittäin hyvää. Puhumisessa saattaa olla arkuutta, mutta ei muuta kun alatte puhua vaan.

      • Anonyymi

        Voi olla, että odotetaan liikaa täydellisyyttä. Tämä on vaikea kysymys.

        Mulla on tähän kuitenkin sellainenkin kanta, että on vaikeampaa saada selville, millainen henkilö on "omana itsenään", jos ei puhu jotakin sellaista kieltä, jota osaa hyvin.

        Mä voin nyt ottaa esimerkin vaikkapa Youtube videoista Puolasta.

        Tuossa keskustellaan jotakin Trumpista, mutta en itse ymmärrä puolaa.
        https://www.youtube.com/watch?v=MqbosYeXL14

        Hyvä puolan kielen taito antaisi aivan toisenlaiset mahdollisuudet seurata, mitä Puolassa tapahtuu.

        Tuota kanavaa Televizja wPolsce, jossa tuo video Trumpista on, voi katsoa myös suorana Youtubesta.

        Nykypäivänä on vaikka millä mitalla kanavia eri kielillä monesta eri maasta, mutta aivan toinen juttu on se, pääseekö niihin sisään. Tämä vaatii juuri sitä kielitaitoa.

        Otetaan myös vaihtelun vuoksi myös esimerkki Puolan tositv sarjasta Warsaw Shore.
        https://www.youtube.com/watch?v=vIUISYSoxww

        Aivan mahdotonta päästä tuohonkaan keskusteluun sisälle, jos ei kieltä osaa. He ovat jokatapauksessa omalla äidinkielellään "omia itsejänne".

        Jos molemmat suhteessa kommunikoivat pelkällä englannilla, siihen tulee aina jonkin verran mutkaa.

        Otin tuon tositv esimerkin sen takia, koska täällä ollaan joskus sanottu, että ei nainen halua mieheksi mitään tietosanakirjaa. Tieto ja faktat ovat joillekin liian arkisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla, että odotetaan liikaa täydellisyyttä. Tämä on vaikea kysymys.

        Mulla on tähän kuitenkin sellainenkin kanta, että on vaikeampaa saada selville, millainen henkilö on "omana itsenään", jos ei puhu jotakin sellaista kieltä, jota osaa hyvin.

        Mä voin nyt ottaa esimerkin vaikkapa Youtube videoista Puolasta.

        Tuossa keskustellaan jotakin Trumpista, mutta en itse ymmärrä puolaa.
        https://www.youtube.com/watch?v=MqbosYeXL14

        Hyvä puolan kielen taito antaisi aivan toisenlaiset mahdollisuudet seurata, mitä Puolassa tapahtuu.

        Tuota kanavaa Televizja wPolsce, jossa tuo video Trumpista on, voi katsoa myös suorana Youtubesta.

        Nykypäivänä on vaikka millä mitalla kanavia eri kielillä monesta eri maasta, mutta aivan toinen juttu on se, pääseekö niihin sisään. Tämä vaatii juuri sitä kielitaitoa.

        Otetaan myös vaihtelun vuoksi myös esimerkki Puolan tositv sarjasta Warsaw Shore.
        https://www.youtube.com/watch?v=vIUISYSoxww

        Aivan mahdotonta päästä tuohonkaan keskusteluun sisälle, jos ei kieltä osaa. He ovat jokatapauksessa omalla äidinkielellään "omia itsejänne".

        Jos molemmat suhteessa kommunikoivat pelkällä englannilla, siihen tulee aina jonkin verran mutkaa.

        Otin tuon tositv esimerkin sen takia, koska täällä ollaan joskus sanottu, että ei nainen halua mieheksi mitään tietosanakirjaa. Tieto ja faktat ovat joillekin liian arkisia.

        Jos kielestä haluaa tehdä itselleen ongelman niin toki sen saa tehdä. Itse olen pärjännyt Puolassa erinomaisesti englannilla. Tosin en mä ole ollut sieltä naista etsimässä. Vaan epäilen, että tuskin nuorempien sukupolvien naisten englanti on yhtään sen heikompaa, kuin miestenkään. Itsehän siis olen työni ja alani takia noilla työreissuilla enemmän tekemisissä miesten kanssa.

        Anyway ... mä ymmärrän, että opiskelee kieltä, kun on löytänyt kumppanin. Se on kohteliasta ja auttaa juttelemaan esim. kumppanin suvun kanssa. Vaan jos oikeasti halua opiskella puolaa tai vaikka sitä portugalia ensiksi sellaiselle tasolla, että ymmärtää kaiken natiivien puheesta, niin se vie hetken. Jos ei nyt sitten ole oikein kielinero. Minusta tuo ajattelu on ehkä vähän pers edellä puuhun kiipeämistä. Yhtä hyvin voisi vain mennä ja katsoa miten käy ja mitä löytyy. En tiedä missä kielitaidolla ihan oikeasti voisi jonkun valtavan vaikutuksen tehdä. Vaan siis jokainen toki toimii miten itsestä parhaalta tuntuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kielestä haluaa tehdä itselleen ongelman niin toki sen saa tehdä. Itse olen pärjännyt Puolassa erinomaisesti englannilla. Tosin en mä ole ollut sieltä naista etsimässä. Vaan epäilen, että tuskin nuorempien sukupolvien naisten englanti on yhtään sen heikompaa, kuin miestenkään. Itsehän siis olen työni ja alani takia noilla työreissuilla enemmän tekemisissä miesten kanssa.

        Anyway ... mä ymmärrän, että opiskelee kieltä, kun on löytänyt kumppanin. Se on kohteliasta ja auttaa juttelemaan esim. kumppanin suvun kanssa. Vaan jos oikeasti halua opiskella puolaa tai vaikka sitä portugalia ensiksi sellaiselle tasolla, että ymmärtää kaiken natiivien puheesta, niin se vie hetken. Jos ei nyt sitten ole oikein kielinero. Minusta tuo ajattelu on ehkä vähän pers edellä puuhun kiipeämistä. Yhtä hyvin voisi vain mennä ja katsoa miten käy ja mitä löytyy. En tiedä missä kielitaidolla ihan oikeasti voisi jonkun valtavan vaikutuksen tehdä. Vaan siis jokainen toki toimii miten itsestä parhaalta tuntuu.

        Kerran olen käynyt Puolassa, ja esimerkiksi hotellin lähellä olevalla huoltamolla kukaan myyjistä ei puhunut englantia. Joku asiakas auttoi tulkkaamaan, joka samalla kertoi että englannin osaamattomuus on peruja Venäjän hallintoajoilta ja koulutuksen puutteesta. Eikä nekään jotka jotain yrittää sanoa, sitä kovin hyvin puhu.

        Jos englanniksi haluaa kumppanin kanssa keskustella, niin en kyllä Puolaa ihan ensimmäisenä suosittelisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerran olen käynyt Puolassa, ja esimerkiksi hotellin lähellä olevalla huoltamolla kukaan myyjistä ei puhunut englantia. Joku asiakas auttoi tulkkaamaan, joka samalla kertoi että englannin osaamattomuus on peruja Venäjän hallintoajoilta ja koulutuksen puutteesta. Eikä nekään jotka jotain yrittää sanoa, sitä kovin hyvin puhu.

        Jos englanniksi haluaa kumppanin kanssa keskustella, niin en kyllä Puolaa ihan ensimmäisenä suosittelisi.

        Kyllä sielläkin nuori polvi varsin kattavasti englantia osaa. Toki saksa on siellä toimivampi kieli, mutta englannillakin pärjää. En tiedä onko ihmiset sitten liian tottuneet siihen, että kaikki pitäisi tajuta jotenkin täydellisesti. Ihminen pärjää kyllä toisen ihmisen kanssa, vaikka ei olisi mitään yhteistä kieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kielestä haluaa tehdä itselleen ongelman niin toki sen saa tehdä. Itse olen pärjännyt Puolassa erinomaisesti englannilla. Tosin en mä ole ollut sieltä naista etsimässä. Vaan epäilen, että tuskin nuorempien sukupolvien naisten englanti on yhtään sen heikompaa, kuin miestenkään. Itsehän siis olen työni ja alani takia noilla työreissuilla enemmän tekemisissä miesten kanssa.

        Anyway ... mä ymmärrän, että opiskelee kieltä, kun on löytänyt kumppanin. Se on kohteliasta ja auttaa juttelemaan esim. kumppanin suvun kanssa. Vaan jos oikeasti halua opiskella puolaa tai vaikka sitä portugalia ensiksi sellaiselle tasolla, että ymmärtää kaiken natiivien puheesta, niin se vie hetken. Jos ei nyt sitten ole oikein kielinero. Minusta tuo ajattelu on ehkä vähän pers edellä puuhun kiipeämistä. Yhtä hyvin voisi vain mennä ja katsoa miten käy ja mitä löytyy. En tiedä missä kielitaidolla ihan oikeasti voisi jonkun valtavan vaikutuksen tehdä. Vaan siis jokainen toki toimii miten itsestä parhaalta tuntuu.

        Mulla on tähän kielikysymykseen sellainen kanta, että kieli on aina myös psykologiaa. Esimerkiksi mulle itselle on aina ollut vastenmielistä se, kun kaikissa kouluissa on englannin kielistä kirjallisuutta. Mä olen koko ikäni kysynyt tätä, että minkä ihmeen takia. Esimerkiksi espanjakin on puhutumpi kieli. Englanti on muutenkin moneen muuhun kieleen verrattuna vaikeampi kieli.

        En mä väheksy sitä tosiasiaa, että sitä on hyvä osata riittävän hyvin, mutta parisuhteessa en haluaisi arkea jakaa englannin kielellä, koska siitä tulee aina mieleen tuo opiskeluaikojen vastenmielisyys.

        Mulle on paljon miellyttävämpää kuulla, jos nainen puhusi mulle muuta kuin englantia.

        Kieli on lisäksi aina myös politiikkaa. On hyvä muistaa, että jotkut sanat ovat joissakin maissa neutraaleja kun toisissa maissa taas loukkaavia.

        Kun opiskelee kieliä, oppii myös paremmin arvostaa suomen kieltä. Meillä suomalaisilal on todellakin oma kielemme ja olen vahvasti sitä mieltä, että siitä meidän kuuluu myös taistellakin.

        Täytyy aina muistaa, että joillakin ihmisillä on aina valta päättää, mistä sanoista tulee rikollisia.
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006549212.html

        Erittäin hyvä kirjoitus aiheeseen liittyen.

        "Mielestäni eskimo ei ole loukkaava sana suomeksi. En keksi mitään kontekstia, missä sen voisi ajatella loukkaavaksi."

        On aina hyvä muistaa, että joissakin muissa maissa tietyillä sanoilla voi olla erilainen kaiku.

        Samoin suomen kielessä käytettävä intiaani sana, joka ei suomen kielessä ole loukkaava.

        On hyvä muistaa tämäkin, että Suomessa on miehen nimi Sampo, joka on meillä aivan neutraali sana.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Zambo

        Sana mestitsi ei näyttäisi kuitenkaan olevan loukkaava.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Mestitsi

        Edelleenkin joillakin ihmisillä on aina enemmän valtaa päättää. Jäämme siis odottamaan, tuleeko tuostakin sanasta joskus vielä rasistinen.

        Edelleenkin on hyvä aina huomauttaa, että Suomi on Suomi ja meillä on oma kielemme ja kulttuurimme. Millä ihmeen perusteella joku muu kieli ja kulttuuri olisi millään mittareilla meitä parempi? Ja millä oikeuksilla Suomea voi määrätä ihan mielensä mukaan? Jos minä opiskelen jotain kieltä ja matkustan jonnekin maahan, lähtökohtaisesti pyrin ottamaan myös vastaan ne tosiasiat, mitä kyseinen kieli ja kulttuuri sisältää.


    • Anonyymi

      Aloittaja tekee vähän väliä uusia aloituksia, joissa ihmettelee että löytyiskö vaimoa Suomen rajojen ulkopuolelta.

      Sulle on ihan jokaisessa ketjusssa kannustettu, että mene ja etsi ihan mistä mielit! Kaikki kannustaa että nouda ihmeessä morsio muilta mailta!

      Miksi pitää aina uudestaan ja uudestaan kysellä samaa asiaa?

      • Anonyymi

        Myönnän, että olen tästä asiasta viime aikoina keskustellut tällä palstalla. Tästä on tehty tällä palstalla keskustelun aloituksia, mutta kaikki ei ole kuitenkaan minun aloittamia. Tämä aihe kiinnostaa muitakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myönnän, että olen tästä asiasta viime aikoina keskustellut tällä palstalla. Tästä on tehty tällä palstalla keskustelun aloituksia, mutta kaikki ei ole kuitenkaan minun aloittamia. Tämä aihe kiinnostaa muitakin.

        Lisäisin vielä, että itse en ole törmännyt kokemuksiin naisista, jotka on EU maista. Olisi siis mielenkiintoista tietää, miten avioliitot toimii ja kuinka mahdollisia sellaisten naisten kanssa, jotka ovat EU maista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäisin vielä, että itse en ole törmännyt kokemuksiin naisista, jotka on EU maista. Olisi siis mielenkiintoista tietää, miten avioliitot toimii ja kuinka mahdollisia sellaisten naisten kanssa, jotka ovat EU maista.

        Mitäpä jos tutuisit tilastoihin aiheesta?

        Vaikka Tilastokeskuksen sivuilta löytyy useita parisuhde- ja perhetutkimuksia ja -kyselyjä. Sieltä voit nähdä minkä maalaisten välillä suhteet Suomessa päättyy eniten/ vähiten eroon. Ei tarvitse sitten joka viikko näitä samoja asioita palstalla pohdiskella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäpä jos tutuisit tilastoihin aiheesta?

        Vaikka Tilastokeskuksen sivuilta löytyy useita parisuhde- ja perhetutkimuksia ja -kyselyjä. Sieltä voit nähdä minkä maalaisten välillä suhteet Suomessa päättyy eniten/ vähiten eroon. Ei tarvitse sitten joka viikko näitä samoja asioita palstalla pohdiskella.

        Eroon päätymisessä on monenlaisia selityksiä. Kuten sanoin, tilastokeskuksesta löytyy kyllä paljon EU maiden ulkopuolelta, jos tarkastellaan avioliittoja suomalaisten miesten osalta. Jännä vaan, että esimerkiksi Puolaa ei löydy, vaikka nykyään on suhteellisen turvallinen maa Euroopassa, eikä kovin kaukanakaan ja naisia riittää Puolassa.

        Mikä tässä on huono asia, että keskustelee eri alueista, jos jollakin sattuisi olemaan enemmänkin kokemusta. Olen jo ehtinyt keskustelee esimerkiksi Brasiliasta ja kyseisestä aiheesta löytyy jopa opinnäyte työkin.
        https://www.theseus.fi/handle/10024/107768

        Brasilia on kuitenkin kaukana, eikä läheskään turvallisimmasta päästä maailmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eroon päätymisessä on monenlaisia selityksiä. Kuten sanoin, tilastokeskuksesta löytyy kyllä paljon EU maiden ulkopuolelta, jos tarkastellaan avioliittoja suomalaisten miesten osalta. Jännä vaan, että esimerkiksi Puolaa ei löydy, vaikka nykyään on suhteellisen turvallinen maa Euroopassa, eikä kovin kaukanakaan ja naisia riittää Puolassa.

        Mikä tässä on huono asia, että keskustelee eri alueista, jos jollakin sattuisi olemaan enemmänkin kokemusta. Olen jo ehtinyt keskustelee esimerkiksi Brasiliasta ja kyseisestä aiheesta löytyy jopa opinnäyte työkin.
        https://www.theseus.fi/handle/10024/107768

        Brasilia on kuitenkin kaukana, eikä läheskään turvallisimmasta päästä maailmassa.

        Jatkan vielä.

        Samoin selitykset ovat monenlaisia, miksi avioliittoon päädytään tietyistä maista useammin. Tilastokeskuksessa ei selitykset ole kovinkaan monipuolisia. Eikös sitä varten ole juuri erilaisia keskustelusivuja, joissa asioista voidaan käydä monipuolisempaa keskustelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä.

        Samoin selitykset ovat monenlaisia, miksi avioliittoon päädytään tietyistä maista useammin. Tilastokeskuksessa ei selitykset ole kovinkaan monipuolisia. Eikös sitä varten ole juuri erilaisia keskustelusivuja, joissa asioista voidaan käydä monipuolisempaa keskustelua.

        Joksinen liitto päättyy aina henkilökohtaisista syistä. Yhdenkään maan ihmiset eivät ole homogeeninen massa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joksinen liitto päättyy aina henkilökohtaisista syistä. Yhdenkään maan ihmiset eivät ole homogeeninen massa.

        Mutta emme voi kuitenkaan sulkea poiskaan kulttuurieroja. Onhan laitkin eri maissa erilaisia. Tiedän, että nämä on haasteellisia kysymyksiä. Tämän takia ei ole turhaa keskustella eri ilmiöistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta emme voi kuitenkaan sulkea poiskaan kulttuurieroja. Onhan laitkin eri maissa erilaisia. Tiedän, että nämä on haasteellisia kysymyksiä. Tämän takia ei ole turhaa keskustella eri ilmiöistä.

        Kulttuurieroja löytyy ihan kotisuomestakin. Ei niitä tarvitse lähteä ulkomailta etsimään. Kuvitteletko tosiaan lakien olevan erityisen oleellinen asia parisuhteen kannalta. Mä oikeasti en yhtään ihmettele, jos noiden ajatusten on ongelmia löytää parisuhde. Sori, mutta en todellakaan ihmettele. Siinä vaiheessa kun sä ole punninnut vaihtoehdot niin tarjolla olleet naiset ovat jo naimisissa ja saaneet pari lastakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kulttuurieroja löytyy ihan kotisuomestakin. Ei niitä tarvitse lähteä ulkomailta etsimään. Kuvitteletko tosiaan lakien olevan erityisen oleellinen asia parisuhteen kannalta. Mä oikeasti en yhtään ihmettele, jos noiden ajatusten on ongelmia löytää parisuhde. Sori, mutta en todellakaan ihmettele. Siinä vaiheessa kun sä ole punninnut vaihtoehdot niin tarjolla olleet naiset ovat jo naimisissa ja saaneet pari lastakin.

        "Kuvitteletko tosiaan lakien olevan erityisen oleellinen asia parisuhteen kannalta."

        Kuvittelen, koska "sopimaton" käytös voi viedä mieheltä jopa työpaikan. Kaiken aikaahan lakeja ollaan esimerkiksi Suomessa kiristämässä tuon "ahdistelun" osalta. Ei todellakaan ole mikään itsestään selvyys, ettei sillä ole mitään merkitystä, mitkä lait maassa on. Entäpä lait sananvapaudessa? Otetaanpa tuo Päivi Räsäsen tapaus esimerkiksi. Myönnän, että menee vähän ohi aiheen, mutta yritän vaan tuoda esille sen, että "sopimattomalla" käytöksellä voi olla hyvinkin kovat seuraukset. Ja sitten tämä, mikä on aina sitä "sopimatonta" käytöstä, jonka perusteella jonkun ihmisen elämä on lupa tuhota perinpohjin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuvitteletko tosiaan lakien olevan erityisen oleellinen asia parisuhteen kannalta."

        Kuvittelen, koska "sopimaton" käytös voi viedä mieheltä jopa työpaikan. Kaiken aikaahan lakeja ollaan esimerkiksi Suomessa kiristämässä tuon "ahdistelun" osalta. Ei todellakaan ole mikään itsestään selvyys, ettei sillä ole mitään merkitystä, mitkä lait maassa on. Entäpä lait sananvapaudessa? Otetaanpa tuo Päivi Räsäsen tapaus esimerkiksi. Myönnän, että menee vähän ohi aiheen, mutta yritän vaan tuoda esille sen, että "sopimattomalla" käytöksellä voi olla hyvinkin kovat seuraukset. Ja sitten tämä, mikä on aina sitä "sopimatonta" käytöstä, jonka perusteella jonkun ihmisen elämä on lupa tuhota perinpohjin.

        Niin ja entäs tämä, kun miesten käytöstä ollaan kuvattu ja lähetetty nettiin, kun ovat lähestyneet naisia? Tuolla voi olla peruuttamattomat seuraukset, vaikka todellisuudessa mitään vakavampaa ei olisikaan tapahtunut ja tilanne ollaan ymmärretty väärinkin. Tässäkin sillä on merkitystä, millaiset lait on. Suojeleeko lait oikeesti huono-osaisia? Myös sellaisia huono-osaisia, jotka saatetaan ymmärtää väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuvitteletko tosiaan lakien olevan erityisen oleellinen asia parisuhteen kannalta."

        Kuvittelen, koska "sopimaton" käytös voi viedä mieheltä jopa työpaikan. Kaiken aikaahan lakeja ollaan esimerkiksi Suomessa kiristämässä tuon "ahdistelun" osalta. Ei todellakaan ole mikään itsestään selvyys, ettei sillä ole mitään merkitystä, mitkä lait maassa on. Entäpä lait sananvapaudessa? Otetaanpa tuo Päivi Räsäsen tapaus esimerkiksi. Myönnän, että menee vähän ohi aiheen, mutta yritän vaan tuoda esille sen, että "sopimattomalla" käytöksellä voi olla hyvinkin kovat seuraukset. Ja sitten tämä, mikä on aina sitä "sopimatonta" käytöstä, jonka perusteella jonkun ihmisen elämä on lupa tuhota perinpohjin.

        Jos kuvittelee noin hölmöjä niin tuskinpa yhtä höyrähtänyttä naista löytää. Onneavaan etsintään. 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kuvittelee noin hölmöjä niin tuskinpa yhtä höyrähtänyttä naista löytää. Onneavaan etsintään. 😁

        Väitätkö tosiaan, että sillä ei ole MITÄÄN merkitystä, miten esimerkiksi käyttäytyy tutustuessaan naiseen? Ihan aikuisen oikeesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kuvittelee noin hölmöjä niin tuskinpa yhtä höyrähtänyttä naista löytää. Onneavaan etsintään. 😁

        Minkä takia sulla muuten on tarve lähteä hyökkäykseen, kun joku esittää erilaisia näkökulmia asiaan? Perustelisit edes, millä tavalla lait ja kulttuuri ei vaikuta pariutumiseen, jos kerran väität, että niillä ei ole merkitystä pariutumisen kannalta. Taitaa vaan olla turha keskustelu, kun ehdit jo lähteä tuohon hyökkäämisen linjalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä takia sulla muuten on tarve lähteä hyökkäykseen, kun joku esittää erilaisia näkökulmia asiaan? Perustelisit edes, millä tavalla lait ja kulttuuri ei vaikuta pariutumiseen, jos kerran väität, että niillä ei ole merkitystä pariutumisen kannalta. Taitaa vaan olla turha keskustelu, kun ehdit jo lähteä tuohon hyökkäämisen linjalle.

        Voit ottaa hyökkäyksenä, mutta sitä se ei ollut. Jos sä oikeasti et itse näe mikä sun ajattelussa mättää ja pahasti niin ei sitä pysty sulle selittämäänkään. Useampi ihminen on yrittänyt sulle selittää tässä ja niissä sun aiemmissa alotuksissa, että toi sun vatvominen ei vie askeltakaan lähemmän vaimon löytämistä. Sä voi katella videoita ja tilastoja ja jauhaa näitä samoja juttuja vaikka maailman tappiin, mutta vaimoa et näillä keinoin löydä. Se ei myöskään muutu yhtään todennäköisemmäksi, vaikka opettelisit kymmenen uutta kieltä ja ulkoa sekä avioliitto- että avioerotilastot ja kaikkien maailman maiden lainsäädännöt. Yksikään juttu noista ei ole olennaista seuran löytämisessä, eikä parisuhteen alottamisessa ja sen kestävyydessä. Olennaista on se ihmisen kohtaaminen ja lopulta vain sillä on oikeasti väliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitätkö tosiaan, että sillä ei ole MITÄÄN merkitystä, miten esimerkiksi käyttäytyy tutustuessaan naiseen? Ihan aikuisen oikeesti?

        Sä itse sotket käyttäytymisen esim. lakiin. Valtaosa ihmisistä osaa käyttäytyä asiallisesti toisiaan kohtaan uhraamatta yhtään ajatusta lainsäännölle. Ei mun omat käytöstapani Suomen lainsäädäntöön liity. Jätän tekemättä hyvin monta itse huonoksi kokemaani asiaa, vaikka ne olisivat ihan täysin laillisia tässä maassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit ottaa hyökkäyksenä, mutta sitä se ei ollut. Jos sä oikeasti et itse näe mikä sun ajattelussa mättää ja pahasti niin ei sitä pysty sulle selittämäänkään. Useampi ihminen on yrittänyt sulle selittää tässä ja niissä sun aiemmissa alotuksissa, että toi sun vatvominen ei vie askeltakaan lähemmän vaimon löytämistä. Sä voi katella videoita ja tilastoja ja jauhaa näitä samoja juttuja vaikka maailman tappiin, mutta vaimoa et näillä keinoin löydä. Se ei myöskään muutu yhtään todennäköisemmäksi, vaikka opettelisit kymmenen uutta kieltä ja ulkoa sekä avioliitto- että avioerotilastot ja kaikkien maailman maiden lainsäädännöt. Yksikään juttu noista ei ole olennaista seuran löytämisessä, eikä parisuhteen alottamisessa ja sen kestävyydessä. Olennaista on se ihmisen kohtaaminen ja lopulta vain sillä on oikeasti väliä.

        Et vastannut vieläkään kysymykseen: millä tavalla lait ja muutkin kulttuuriset seikat eivät MITENKÄÄN vaikuta ihmisten pariutumiseen, parisuhteen kestoon jne. Hyökkäyksiin on aivan turha lähteä, jos ei osaa edes perustella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et vastannut vieläkään kysymykseen: millä tavalla lait ja muutkin kulttuuriset seikat eivät MITENKÄÄN vaikuta ihmisten pariutumiseen, parisuhteen kestoon jne. Hyökkäyksiin on aivan turha lähteä, jos ei osaa edes perustella.

        Ja kuten jo aiemminkin sanoin, tämä aihe kiinnostaa muitakin, koska en ole ainoa, joka tästä aiheesta on keskustellut ja tehnyt aloituksia. Voi olla että olen viimeaikoina aika useasti kirjoitellut tästä aiheesta, mutta olen pyrkinyt tuomaan jonkun uuden seikan. Myönnän että olen myös palannut joihinkin, joita olen aiemmin käsitellyt. Toisaalta mitä sitten? Täällä palstalla voi olla uusiakin tyyppejä, jotkut pitäneet taukoa jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä itse sotket käyttäytymisen esim. lakiin. Valtaosa ihmisistä osaa käyttäytyä asiallisesti toisiaan kohtaan uhraamatta yhtään ajatusta lainsäännölle. Ei mun omat käytöstapani Suomen lainsäädäntöön liity. Jätän tekemättä hyvin monta itse huonoksi kokemaani asiaa, vaikka ne olisivat ihan täysin laillisia tässä maassa.

        Lienee huomauttaa, että sallitun rajat ovat aina kulttuurisidonnaisiakin. Laitkin muuttuu, kulttuuri muuttuu. Miten sä määrittelet esimerkiksi täysin objektiivisesti, että Päivi Räsästä oli aiheellista näinkin paljon vainota. Tästä on todellakin keskusteltu ja jopa professoreita on Yhdysvalloissa vaatimassa pakotteita tuolle syyttäjä Toiviaiselle, koska uskonvapaus on perusoikeus.
        https://www.suomenuutiset.fi/professoreiden-kirje-esittaa-pakoitteita-raija-toiviaista-vastaan-suomen-syyttajalaitos-pakottaa-kansalaiset-valitsemaan-uskonnollisen-vakaumuksen-ja-vankeustuomion-valilla/

        Tiedän, että menee vähän ohi aiheen, mutta mä yritän vaan nostaa esille sen, että moni asia, vaikka ne itsestä tuntuisikin itsestään selvältä, ei välttämättä aina sitä ole.

        Lait myös seksuaalisessa "ahdistelussakin" on aina aika ajoin otettava kriittiseen tarkasteluun, jos niissä mennään yli, eikä ne kuitenkaan tuo suojaa tarpeeksi uhrille tai leimaa liian herkästi vääriä ihmisiä "ahdistelijoiksi". Tämä on kaiken aikaa läsnä, kun menee ulos tekemään tuttavuutta naisiin. Tekevälle aina voi sattua "pieniä mokia", mutta näistä kuuluu selvitä ilman poliisia. Vakavat tapaukset aina erikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lienee huomauttaa, että sallitun rajat ovat aina kulttuurisidonnaisiakin. Laitkin muuttuu, kulttuuri muuttuu. Miten sä määrittelet esimerkiksi täysin objektiivisesti, että Päivi Räsästä oli aiheellista näinkin paljon vainota. Tästä on todellakin keskusteltu ja jopa professoreita on Yhdysvalloissa vaatimassa pakotteita tuolle syyttäjä Toiviaiselle, koska uskonvapaus on perusoikeus.
        https://www.suomenuutiset.fi/professoreiden-kirje-esittaa-pakoitteita-raija-toiviaista-vastaan-suomen-syyttajalaitos-pakottaa-kansalaiset-valitsemaan-uskonnollisen-vakaumuksen-ja-vankeustuomion-valilla/

        Tiedän, että menee vähän ohi aiheen, mutta mä yritän vaan nostaa esille sen, että moni asia, vaikka ne itsestä tuntuisikin itsestään selvältä, ei välttämättä aina sitä ole.

        Lait myös seksuaalisessa "ahdistelussakin" on aina aika ajoin otettava kriittiseen tarkasteluun, jos niissä mennään yli, eikä ne kuitenkaan tuo suojaa tarpeeksi uhrille tai leimaa liian herkästi vääriä ihmisiä "ahdistelijoiksi". Tämä on kaiken aikaa läsnä, kun menee ulos tekemään tuttavuutta naisiin. Tekevälle aina voi sattua "pieniä mokia", mutta näistä kuuluu selvitä ilman poliisia. Vakavat tapaukset aina erikseen.

        Hyvä esimerkki on myös tuo loputtomasti kiistelty laki vaikkapa seksin ostosta. Ei ollenkaan aina itsestään selvää, vaikka jonkun mielestä asiat menevät juuri tietyllä tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et vastannut vieläkään kysymykseen: millä tavalla lait ja muutkin kulttuuriset seikat eivät MITENKÄÄN vaikuta ihmisten pariutumiseen, parisuhteen kestoon jne. Hyökkäyksiin on aivan turha lähteä, jos ei osaa edes perustella.

        Kukaan ei ole sanonut, että eivät MITENKÄÄN vaikuta. Maailma ei ole mustavalkoinen, joka tai, kaikki tai ei mitään. Hyvin vähän ne silti lopulta vaikuttavat. Vaikka kulttuureissa on eroja niin hyvä käytös toista ihmistä kohtaan on silti hyvinkin universaali juttu. Eipä sellasia juttuja juurikaan ole, jotka olisivat toisessa paikassa ehdoton ei ja toisaalla positiivinen juttu. Ei silloin kun puhutaan ihmisten välisestä kanssakäymisestä. Lähinnä kyse on nyansseista ja mokat ovat enemmän huvittavia kuin maailmanloppu. Järjenkäyttö on sallitua ja terveen järjen kanssa pärjää kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei ole sanonut, että eivät MITENKÄÄN vaikuta. Maailma ei ole mustavalkoinen, joka tai, kaikki tai ei mitään. Hyvin vähän ne silti lopulta vaikuttavat. Vaikka kulttuureissa on eroja niin hyvä käytös toista ihmistä kohtaan on silti hyvinkin universaali juttu. Eipä sellasia juttuja juurikaan ole, jotka olisivat toisessa paikassa ehdoton ei ja toisaalla positiivinen juttu. Ei silloin kun puhutaan ihmisten välisestä kanssakäymisestä. Lähinnä kyse on nyansseista ja mokat ovat enemmän huvittavia kuin maailmanloppu. Järjenkäyttö on sallitua ja terveen järjen kanssa pärjää kyllä.

        Mitä sanot tuosta?

        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/03/23/introvertti-viihtyy-itsekseen

        Tuo on hyvin mielenkiintoinen kysymys, jos halutaan esimerkiksi muuttaa introvertteja:

        "Se on ongelma ja nimenomaan länsimainen ilmiö, Jonkman toteaa muistuttaen, että itäinen kulttuuri arvostaa introvertteja ja erityisesti introverttia johtajaa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sanot tuosta?

        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/03/23/introvertti-viihtyy-itsekseen

        Tuo on hyvin mielenkiintoinen kysymys, jos halutaan esimerkiksi muuttaa introvertteja:

        "Se on ongelma ja nimenomaan länsimainen ilmiö, Jonkman toteaa muistuttaen, että itäinen kulttuuri arvostaa introvertteja ja erityisesti introverttia johtajaa."

        Sanon, että moinen ei paljon kiinnosta. Itse olen sosiaalinen ja sosiaalisesti taitava introvertti. Todellakin introvertti en ambivertti. Sosiaaliset tilanteet syövät multa valtavasti energiaa ja niiden jälkeen tarvitsen rutkasti yksinäisyyttä ladatakseni taas akkuni. Enpä kuitenkaan näe yhtään mitään mitään syytä muuttaa asiaa yhtään mihinkään, eikä se ole oikeastaan ikinä mun elämääni sen kummemmin vaikeuttanut. Kaikesta tässä elämässä saa hankalaa, jos välttämättä haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sanot tuosta?

        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/03/23/introvertti-viihtyy-itsekseen

        Tuo on hyvin mielenkiintoinen kysymys, jos halutaan esimerkiksi muuttaa introvertteja:

        "Se on ongelma ja nimenomaan länsimainen ilmiö, Jonkman toteaa muistuttaen, että itäinen kulttuuri arvostaa introvertteja ja erityisesti introverttia johtajaa."

        Minä en myöskään ymmärrä, miksi kukaan haluaisi muuttaa introverttia, KUNHAN introvertillä on normaalit sosiaaliset taidot ja kohtelias käytös.

        On yleisesti tiedossa, myös länsimaissa, että introvertti on ekstroverttiä parempi johtaja, koska introvertti ei tukeudu päätöksenteossaan sosiaaliseen paineeseen niin herkästi kuin ekstrovertti.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en myöskään ymmärrä, miksi kukaan haluaisi muuttaa introverttia, KUNHAN introvertillä on normaalit sosiaaliset taidot ja kohtelias käytös.

        On yleisesti tiedossa, myös länsimaissa, että introvertti on ekstroverttiä parempi johtaja, koska introvertti ei tukeudu päätöksenteossaan sosiaaliseen paineeseen niin herkästi kuin ekstrovertti.

        🦄

        TÄmä ongelma on hyvin monimutkainen. Eikös tuossa introvertteja käsittelevässä artikkelissa mainittu tuokin, että he lataavat akkuja mieluummin yksin. Työpaikalla ei välttämättä edes tiedetä jonkun olevan introvertti, koska on koko elämän ajan harjaantunut tietyn tyyppiseen käytökseen, koska ei ole ollut muita vaihtoehtoja.

        En nyt ala itseäni tarkasti määrittelee, mutta voin nyt kuitenkin jotakin analysoida. Kyllä mä tuon tunnistan, että en jaksa kovin paljoa päivän aikana ihmisiä ja erityisesti uusia ihmisiä.

        Muistan hyvin, kun opiskeluaikoina pitkän päivän jälkeen yritin sitten mennä vielä baariin, jossa kuitenkin olo oli erittäin tyhjä. Sopii miettiä, onko silloin tehokkaimmillaan kun haluaa tutustua naisiin.

        Näiden sosiaalisten taitojen kehittyminen on monimutkainen juttu. Toisaalta niiden kehittyminen nimenomaan hidastuu, jos ei niissä saa tarpeeksi harjoitusta. Esimerkiksi jos jää paljon pois erilaisista tilaisuuksista, joissa voisi tavata ihmisiä ja olisi mahdollisuus tutustua naisiin, tämä tuskin auttaa sosiaalisten taitojen kehittymisessä.

        En missään tapauksessa väheksy näitä tutkimuksia introverttiudesta, mutta haasteiltakaan ei voida missään tapauksessa välttyä. En itse pidä missään tapauksessa itsestään selvyytenä tuota, että introverttius olisi johtajuudessa ehdoton etu. Asiaa täytyy tarkastella monesta näkökulmasta. Hyvä tietysti, että asiasta käydään keskustelua.

        Erittäin mielenkiintoinen seikka tuossa introvertteja käsittelevässä artikkelissa on tuo: "Aiempien vuosikymmenten yhteiskunnallinen normi suosi introversiota. Viimeisen viidenkymmenen vuoden aikana ekstrovertti käytös on noussut ihanteeksi. "

        Se nyt on selvää, että yhteiskunnat muuttuvat, mutta huomionarvoista on tuo, että kaikki eivät aina hyödy muutoksesta parhaimmalla mahdollisella tavalla. Jälleen huomataan, kuinka monipuolinen keskustelu ja sananvapaus on erittäin tärkeitä säilyttää ja niistä täytyy kaiken aikaa taistella.

        Tärkeetä on huomata myös tuokin: "Keskustelu heijastaa sitä, että elämme nopeatempoisessa yhteiskunnassa, joka vaatii meiltä multitasking-taitoja ja sosiaalisuutta. Olemme alkaneet ajatella introverttien persoonallisuuspiirteiden olevan jotakin, jota pitää muuttaa ja korjata. "

        Kyseisiä taitoja todellakin vaaditaan myös vapaa-ajalla, jos haluaa saada hyvät mahdollisuudet tutustua uusiin ihmisiin ja löytää kumppani. Täytyy vaan yrittää löytää sitä aikaa ja energiaa käydä erilaisissa tilaisuuksissa, joissa ihmisiä on mahdollisuus tavata.


    • Anonyymi

      Suomalainen arkkitehti kuolleella ukolla riitttäkööt. Sitäpaitsi hänellä on pakettiautokin.

    • Yksi Virolainen nainen olisi kiinnostunut jonkunlaisesta säpinästä kanssani, ehkä enemmästäkin mutta en ole vapailla markkinoilla, niin en viitsi edes leikilläni koittaa.

      Sinkkuna ehkä voisinkin katsoa mihin meistä olis tämän Virottaren kanssa.

      Noin muuten ajattelen, että mielummin kumppani kotimaasta. Olkoon sitten originelli finski tai ei.

      • Anonyymi

        Niin tilastokeskuksen mukaan Viro on poikkeus muista EU maista, jos tarkastellaan suomalaismiesten avioliittoja. Nämä siis ovat yleisiä, mutta eipä juuri muita maita löydy, vaikka suhteellisen lähellä ovat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin tilastokeskuksen mukaan Viro on poikkeus muista EU maista, jos tarkastellaan suomalaismiesten avioliittoja. Nämä siis ovat yleisiä, mutta eipä juuri muita maita löydy, vaikka suhteellisen lähellä ovat.

        Okei.

        No meistä nyt ei kuutenkaan paria tule, vaikka ehdokas on olemassa. Tuli vaan mieleen, että myös naispareja voi kuitenkin syntyä Suomi Viro yhtälöstä.


    • Anonyymi

      Suomalaiset miehet on liian siperialaisia eurooppalaisten naisten makuun.

      Mutta ulkomaalainen, eurooppalainen mies näin eurooppalaiselle naiselle oli kyllä avartava ja mielenkiintoinen kokemus.

      • Anonyymi

        Suomalaiset miehet on innoissaan, kun saavat jonkun thaikku- horon tänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaiset miehet on innoissaan, kun saavat jonkun thaikku- horon tänne.

        Thaimaa on myös yleinen, jos tarkastellaan tilastokeskusta suomimiesten avioliittojen osalta.

        Onko näin, että monissa muissa maissa mahdollisuudet ovat paljon heikommat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Thaimaa on myös yleinen, jos tarkastellaan tilastokeskusta suomimiesten avioliittojen osalta.

        Onko näin, että monissa muissa maissa mahdollisuudet ovat paljon heikommat?

        Johtuisko ainakin osin siitä, että Thaimaasta tullaan suht mielellään Eurooppaan. Europan sisällä mies taas taitaa muuttaa vaimonsa kotimaahan. Niinhän se aika monesti ainakin länsimaisten kanssa menee, että vaimon kotimaa kutsuu viimeistään kun lapsia tulee. Varsin iso prosentti naisista haluaa lähemmäs omaa sukuaan ja omaa turvaverkkoaan, kun jälkikasvua tulee. Eivät tietenkään kaikki ja riippuu millainen se kotimaa on verrattuna uuteen asuinmaahan ja miten niitä turvaverkkoja on saanut luotua sinne uuteen maahan. Vaan aika usein se menee niin, että nainen joko palaa kotimaahan miehen kanssa tai mies jää sille tielleen, kun löytää vaimon.


    • Anonyymi

      Monet ei edes puettua itseään luki yhdessä uutisessa ihan hiljattain.

    • Anonyymi

      Tätä lukiessa saa sen käsityksen, että et todellakaan ole millään konkretian tasolla etsimässä naista yhtään mistään. Sä vaan katselet youtube videoita ja harmittelet, kun et osaa kieltä. Keksit miljoona tekosyytä miksi niihin ulkomaan ihmeisiin ei voisi vain ottaa ja tutustua. Sillä tavalla ne muut ihmiset kuule ne parisuhteensa löytää - puhumalla ihmisille ja tutustumalla ihmisiin, ei katselemalla youtube videoita. Ei ole olemassa ihmelääkettä, jolla se asia muuttuisi yhtään mihinkään. Sun on vaan otettava lusikka kainiiseen käteen ja tutustuttava naisiin, jossakin maassa.

      Oliko sun ajatukses tässä alotuksessa (ja niissä muissakin) etsiä vertaistukea. Se voisi oikeasti olla hyvä idea. Kerätkää sellanen oikeen palstamiesten joukko ja lähtekää yhteisvoimin naisenhakuun. Ehkä se jutteleminenkin olis helpompaa, kun teette sen aina toistenne puolesta.

      • Anonyymi

        "Oliko sun ajatukses tässä alotuksessa (ja niissä muissakin) etsiä vertaistukea. Se voisi oikeasti olla hyvä idea. Kerätkää sellanen oikeen palstamiesten joukko ja lähtekää yhteisvoimin naisenhakuun. Ehkä se jutteleminenkin olis helpompaa, kun teette sen aina toistenne puolesta."

        Ulkomaille todellakin lähtisin mieluummin jollakin miesporukalla. Ei kuulosta ajatus oikein houkuttelevalta lähteä yksin esimerkiksi Brasiliaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Oliko sun ajatukses tässä alotuksessa (ja niissä muissakin) etsiä vertaistukea. Se voisi oikeasti olla hyvä idea. Kerätkää sellanen oikeen palstamiesten joukko ja lähtekää yhteisvoimin naisenhakuun. Ehkä se jutteleminenkin olis helpompaa, kun teette sen aina toistenne puolesta."

        Ulkomaille todellakin lähtisin mieluummin jollakin miesporukalla. Ei kuulosta ajatus oikein houkuttelevalta lähteä yksin esimerkiksi Brasiliaan.

        Sekin vaatii nyt sitten vähän sitä sosiaalisuutta. Se miesporukka pitää löytää ja kasata kokoon. Sekään ei taida onnistua katselemalla videoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekin vaatii nyt sitten vähän sitä sosiaalisuutta. Se miesporukka pitää löytää ja kasata kokoon. Sekään ei taida onnistua katselemalla videoita.

        Onko tietoa, kuinka paljon esimerkiksi tällä palstalla on yksinäiset miehet muodostaneet erilaisia porukoita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tietoa, kuinka paljon esimerkiksi tällä palstalla on yksinäiset miehet muodostaneet erilaisia porukoita?

        No ainakaan itselläni ei ole mitään käsitystä, eikä kyllä suuremmin kiinnostakaan. En ole mies, joten toi asia ei mua kosketa millään tasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ainakaan itselläni ei ole mitään käsitystä, eikä kyllä suuremmin kiinnostakaan. En ole mies, joten toi asia ei mua kosketa millään tasolla.

        Niinpä. Tämä kun ei ole helppoa löytää porukkaa, jolla olisi samat tavoitteet ja ymmärtäisi myös hyvin toistensa ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Oliko sun ajatukses tässä alotuksessa (ja niissä muissakin) etsiä vertaistukea. Se voisi oikeasti olla hyvä idea. Kerätkää sellanen oikeen palstamiesten joukko ja lähtekää yhteisvoimin naisenhakuun. Ehkä se jutteleminenkin olis helpompaa, kun teette sen aina toistenne puolesta."

        Ulkomaille todellakin lähtisin mieluummin jollakin miesporukalla. Ei kuulosta ajatus oikein houkuttelevalta lähteä yksin esimerkiksi Brasiliaan.

        Jos miesporukalla lähtee, voi unohtaa haaveet naisesta.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos miesporukalla lähtee, voi unohtaa haaveet naisesta.

        - Sheena

        Perustelut. Miten muka esimerkiksi Brasiliaan olisi parempi lähteä yksin kuin miesporukalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perustelut. Miten muka esimerkiksi Brasiliaan olisi parempi lähteä yksin kuin miesporukalla?

        Jo mä olen sinkkunaisena "pärjännyt" Brasiliassa niin ei se nyt niin kovin hankalaa ole. Järki käteen, etkä tee typeryyksiä ja sillä pärjää.


    • Anonyymi

      Ei teidän palstapoikien oikeasti auta muu, kun alkaa harrastaa sitä niin syvästi halveksimaanne matkustelua

    • Anonyymi

      Ajan henki pilaa ihmiset.

    • Anonyymi

      Äidin pikkupojalle jokainen on ulkolainen😂 asianonaisesti

    • Anonyymi

      Ei ne naiset ulkomaillakaan kiinnostu mun kaltaisesta rumilusätmistä. Ihan turha on kokeilla enää. Harkitsen päivieni päättämistä nyt.

    • Anonyymi

      Hahaha kaveri toljottaa videoita joissa upearunkoiset, kauniit ja korkeakoulutetut latinat löpisevät ja haaveilee, että tommonen mulle :D

      Mitäs sulla olisi annettavaa sille upearunkoiselle, kauniille ja älykkäälle naiselle? Moisille ei varmaan monia kosijoita ole jonossa, niin jollain pitäisi sitten yrittää vähän pistää esiin siitä peruskuolaajien joukosta, eikös? :D

      • Anonyymi

        Koulutus on vaan tärkeä, jotta Suomessa työllistyisi. Siitä lähden, että nainen täällä työllistyisi, jos ulkomailta naisen onnistuisinkin löytämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koulutus on vaan tärkeä, jotta Suomessa työllistyisi. Siitä lähden, että nainen täällä työllistyisi, jos ulkomailta naisen onnistuisinkin löytämään.

        Vaan jos Suomea yhtään tunnet niin tiedöt myös, ettei koulutus yksin auta työllistymään täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan jos Suomea yhtään tunnet niin tiedöt myös, ettei koulutus yksin auta työllistymään täällä.

        EI autakaan, mutta ainakin yksi ongelma ollaan saatu jokseenkin paremmalle mallille, vaikka muutakin tarvitaan. Koulutettu nainen on myös lähempänä "normaalia" suomalaista naista, koska suomessa naisten koulutus on korkeaa tasoa. Kyllähän ihmiset muutenkin ovat helposti tekemisissä "saman tasoisten" kanssa. Toki on poikkeuksiakin. Jos nainen ei ole samassa työssä, joissa muut "normaalit" suomalaisnaiset, tämä lisää riskiä myös siihen, kuinka helppoa on saada suomalaisia ystäviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EI autakaan, mutta ainakin yksi ongelma ollaan saatu jokseenkin paremmalle mallille, vaikka muutakin tarvitaan. Koulutettu nainen on myös lähempänä "normaalia" suomalaista naista, koska suomessa naisten koulutus on korkeaa tasoa. Kyllähän ihmiset muutenkin ovat helposti tekemisissä "saman tasoisten" kanssa. Toki on poikkeuksiakin. Jos nainen ei ole samassa työssä, joissa muut "normaalit" suomalaisnaiset, tämä lisää riskiä myös siihen, kuinka helppoa on saada suomalaisia ystäviä.

        Väittäisin siis, että jos maahanmuuttajanaisella on suomalainen aviomies ja lisäksi paljon suomalaisia naispuoleisia ystäviä, hänen elämänsä Suomessa on huomattavan paljon helpompaa, vaikka näyttäisikin ulkomaalaiselta. Tämä ulkomaalaiselta näyttäminen, kun ei valitettavasti kaikissa tilanteissa ole aina eduksi, jos ihmiset eivät tunne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väittäisin siis, että jos maahanmuuttajanaisella on suomalainen aviomies ja lisäksi paljon suomalaisia naispuoleisia ystäviä, hänen elämänsä Suomessa on huomattavan paljon helpompaa, vaikka näyttäisikin ulkomaalaiselta. Tämä ulkomaalaiselta näyttäminen, kun ei valitettavasti kaikissa tilanteissa ole aina eduksi, jos ihmiset eivät tunne.

        Saat toki väittää mitä haluat. Kokemukset omasta lähipiiristäni ovat varsin erilaisia. Töitä toki löytyy, mutta hyvää koulutusta vastaavaa työtä on todella vaikea löytää. Edes massiivinen työkokemus ei juuri asiaa auta. Ellei nyt sitten satu tosiaan olemaan esim. hoitoalan ammattilainen (joista onnpaikoin pulaa) ja valmis muuttamaan maakuntiin. Tuossa tilanteessa taas on työnsaannin kannalta täysin yhdentekevää millanen mies rinnalla on tai onko lainkaan miestä. Oma lukunsa ovat sitten myös sellaiset naiset, joilta löytyy valmiuksia perustaa oma yritys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saat toki väittää mitä haluat. Kokemukset omasta lähipiiristäni ovat varsin erilaisia. Töitä toki löytyy, mutta hyvää koulutusta vastaavaa työtä on todella vaikea löytää. Edes massiivinen työkokemus ei juuri asiaa auta. Ellei nyt sitten satu tosiaan olemaan esim. hoitoalan ammattilainen (joista onnpaikoin pulaa) ja valmis muuttamaan maakuntiin. Tuossa tilanteessa taas on työnsaannin kannalta täysin yhdentekevää millanen mies rinnalla on tai onko lainkaan miestä. Oma lukunsa ovat sitten myös sellaiset naiset, joilta löytyy valmiuksia perustaa oma yritys.

        Summa summarum ... Suomessa koulutettukin työllistyy parhaiten koulutusta vastaaviin töihin, jos kouluttautuu ainakin osin uusiksi Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saat toki väittää mitä haluat. Kokemukset omasta lähipiiristäni ovat varsin erilaisia. Töitä toki löytyy, mutta hyvää koulutusta vastaavaa työtä on todella vaikea löytää. Edes massiivinen työkokemus ei juuri asiaa auta. Ellei nyt sitten satu tosiaan olemaan esim. hoitoalan ammattilainen (joista onnpaikoin pulaa) ja valmis muuttamaan maakuntiin. Tuossa tilanteessa taas on työnsaannin kannalta täysin yhdentekevää millanen mies rinnalla on tai onko lainkaan miestä. Oma lukunsa ovat sitten myös sellaiset naiset, joilta löytyy valmiuksia perustaa oma yritys.

        Eikös miehet ja naiset ole helposti eri aloilla, jolloin naisvaltaisilla aloilla esimerkiksi kielitaidon merkitys on usein suurempi. Suomalainen aviomies auttaa ainakin jonkin verran kielen oppimisessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väittäisin siis, että jos maahanmuuttajanaisella on suomalainen aviomies ja lisäksi paljon suomalaisia naispuoleisia ystäviä, hänen elämänsä Suomessa on huomattavan paljon helpompaa, vaikka näyttäisikin ulkomaalaiselta. Tämä ulkomaalaiselta näyttäminen, kun ei valitettavasti kaikissa tilanteissa ole aina eduksi, jos ihmiset eivät tunne.

        Jos sua aidosti se työllistyminen noin kiinnostaa niin niitä pariutumattomia ja jo työllistyneitä naisia Latinalaisesta Amerikasta (ja useista EU maistakin) löytyy myös Suomesta. Ei tarvitse mennä yhtään merta edemmäs kalaan, vaan verkot pitää kuitenkin vesille laskea. Itse tunnen työssäkäyviä (ja jopa hyväpalkkaisia) ja pariutumattomia Suomessa asuvia naisia mm. Brasiliasta, Kuubasta, Kolumbiasta, Saksasta, Espanjasta, Portugalista, Eestistä, Ruotsista, Bulgariasta, Romaniasta, Venäjältä, Ukrainasta, Britannista, jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös miehet ja naiset ole helposti eri aloilla, jolloin naisvaltaisilla aloilla esimerkiksi kielitaidon merkitys on usein suurempi. Suomalainen aviomies auttaa ainakin jonkin verran kielen oppimisessa.

        Kuten sanottu niin uskoa saa mitä tahtoo. Tuo on omassa tuttavapiirissäni näkemäni tilanne. Vielä ei ole kukaan sanonut, että miehestä olisi kielitaidon kehittymisessä ollut juurikaan hyötyä. Eiväthän miehet juuri opeta edes lapsille omaa äidinkieltään, jos ulkomaille perheen perustavat, vaikka se olis ihan tolkuttoman helppoa. Ei sitä turhaan äidinkieleksi puhutella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös miehet ja naiset ole helposti eri aloilla, jolloin naisvaltaisilla aloilla esimerkiksi kielitaidon merkitys on usein suurempi. Suomalainen aviomies auttaa ainakin jonkin verran kielen oppimisessa.

        Kuka on naisvaltasilla aloilla ja kuka ei. Kyllä ulkomaisista naisista löytyy ihan kaikkien mahdollisten alojen osaajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koulutus on vaan tärkeä, jotta Suomessa työllistyisi. Siitä lähden, että nainen täällä työllistyisi, jos ulkomailta naisen onnistuisinkin löytämään.

        Niin siis että ainoa asia mitä sulla olisi sille upearunkoiselle, kauniille ja älykkäälle naiselle antaa, olisi avioliiton kautta saatu Suomen kansalaisuus?? :D :D :D


    • Eivät saa seuraa edes Suomessa..

      "Mikä ihme siinä on, että nuoret espanjalaiset koulutetut naiset eivät löydä ikäistänsä seuraa suomalaisesta pikkukaupungista?

      On jotenkin hämmentävää, että samat kysymykset ovat edelleenkin ulkomaalaisten keskusteluissa esillä: Miksi suomalaiset joko juovat perskännit tai sitten ei ollenkaan? Miksei kukaan uskalla tulla puhumaan meille kuin vasta parin kaljan jälkeen? Miksi perjantai- ja lauantai-iltana ravintoloissa vallitsee aggresiivinen ilmapiiri? Miten löytää Kotkasta paikallisia nuorten aikuisten kaveriporukoita, joiden kanssa voisi vain viettää aikaa? Mistä löytyisi korkeasti koulutettuja nuoria kaksi-kolmekymppisiä miehiä monet sinkkuhoitajista ihmettelivät. Kotkan Amarillosta tai Kairo-baarista heitä ei löytynyt.

      Sen sijaan Helsingissä oli eri meno. Urbaanissa sykkeessä hoitajat saattoivat elää hetkiä, joita eurooppalaiset kaksyt ja risat naiset etsivät kaikkialla Euroopassa. Ystäviä, uusia tuttavuuksia, urbaania kulttuuria, elämyksiä, yöelämää, flirttailua ja elämänkumppanin etsimistä. Mutta Helsingissä riittääkin hoitajia omasta takaa."

      https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/09/09/espanjalaiset-hoitajat-jaivat-yksin

      • Anonyymi

        Tuossa on asiaan selitys.
        https://yle.fi/uutiset/3-11167817

        Jos ei tunne naista etukäteen, saataaa helposti luottaa ainoastaan siihen, jota voi lukea vaikkapa Ylestä ja muista tilastoista.

        Toisin sanoen, jos nainen näyttää kantasuomalaiselta, saattaa mies olettaa, että lähtökohdat tutustumiselle on paremmat. Tiedän, että tämä on harmillista niille naisille, jotka ovat kouluttautuneita ja käyvät töissä, lisäksi haluaisivat tutustua suomalaisiin miehiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa on asiaan selitys.
        https://yle.fi/uutiset/3-11167817

        Jos ei tunne naista etukäteen, saataaa helposti luottaa ainoastaan siihen, jota voi lukea vaikkapa Ylestä ja muista tilastoista.

        Toisin sanoen, jos nainen näyttää kantasuomalaiselta, saattaa mies olettaa, että lähtökohdat tutustumiselle on paremmat. Tiedän, että tämä on harmillista niille naisille, jotka ovat kouluttautuneita ja käyvät töissä, lisäksi haluaisivat tutustua suomalaisiin miehiin.

        No heko-heko.. Siinähän nuo asiat äkkiä selviäisi jos uskallus riittäisi lähteä tutustumaan.. onhan moni nainen myös varattu..


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        No heko-heko.. Siinähän nuo asiat äkkiä selviäisi jos uskallus riittäisi lähteä tutustumaan.. onhan moni nainen myös varattu..

        Tämä on ilman muuta yksi ongelma, kun ei voi tietää, onko varattu. Kyllähän näitä mustasukkaisuusrikoksiakin Suomessa tapahtuu. Sitten toki vielä tämä, kun on erilaisia kulttuureja, joissa erilaisia sääntöjä.


      • Anonyymi

        Aika rohkeita espanjalaisia naisia, lähteneet liikenteeseen Kotkassa 🤔. Mielestäni olisi perin ihmeellistä, jos he siellä olisivat baarista löytäneet korkeasti koulutettuja miehiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika rohkeita espanjalaisia naisia, lähteneet liikenteeseen Kotkassa 🤔. Mielestäni olisi perin ihmeellistä, jos he siellä olisivat baarista löytäneet korkeasti koulutettuja miehiä.

        Mahtoivatko espanjalaiset ätmit varoitella ja nimitellä kun noin kehtasivat ulkomaille..


    • Anonyymi

      Ei ulkomaiset naiset ole sen helpompia kuin suomi naiset. moni kuvittelee että thaimaasta saa naisen helpostimukaansa. Ei se vaan mene niin, niillä naisilla on vaatimuksia. joudut maksamaan paljon naisen perheelle ja lahjomaan niitä. Ne naiset ei mitään huonotuloista kelpuuta. Thaimaassa naisen perhe on tärkein naiselle ja ei nainen tosta vaan lähde suomi miehen mukaan suomeen. Virosta on helpompi löytää tyttöystävä. Oon seurustellut virolaisen naisen kanssa vuodesta 2009 ja naimissa vuodesta 2017.

      • Anonyymi

        Minulla on eestiläinen mies, tai siis puoliksi liettualainen. Äitinsä on eestiläinen isä Liettuasta.
        Asumme Eestissä ja olemme olleet yhdessä reilun kymmenen vuotta, yhdeksän niistä asuttu yhdessä.
        Kihloihin mentiin viime Jouluna. Yhteinen asunto ostetttiin kolme vuotta sitten Viimsistä.

        On kyllä iso ero suomalaisen ja eestiläisen miehen välillä. Täällä miehet muistaa naisia kukkasin ystävänpäivänä, naistenpäivänä jolloin tulee kukkia töihinkin lähetettynä tutuilta miehiltäkin, esim. ystäviltä ja veljiltä jne. Meillä myös työnantaja muitaa naisia kukin naistenpäivänä.
        Syntymäpäivät on tärkeitä, yleensä yhdessä olo ja koko perheen kokoontuminen ja huolenpito on tärkeää. Se teki minuun vaikutuksen kun tänne muutin aikoinaan, nyt se on normaalia.
        Jos pitäisi valita niin eestiläinen voittaisi ilman muuta!
        Tavatessamme puhuimme englantia, myös kumppanini perheen kanssa vaikka hänen äitinsä osaa myös suomea työnsä takia. Kun sitten opin kieltä vaihdoimme siihen. Kaikki ystävämme puhuvat hyvää englantia joten kielivaikeuksia ei ollut.

        Jos aikoo eestistä kumppania hakea, pitää muistaa että tämä ei ole Suomi! Tavat voivat olla hyvinkin erilaiset samoin elämänkatsomukset. Joustavuutta on oltava puolin ja toisin, ihan niinkuin muittenkin eri maalaisten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on eestiläinen mies, tai siis puoliksi liettualainen. Äitinsä on eestiläinen isä Liettuasta.
        Asumme Eestissä ja olemme olleet yhdessä reilun kymmenen vuotta, yhdeksän niistä asuttu yhdessä.
        Kihloihin mentiin viime Jouluna. Yhteinen asunto ostetttiin kolme vuotta sitten Viimsistä.

        On kyllä iso ero suomalaisen ja eestiläisen miehen välillä. Täällä miehet muistaa naisia kukkasin ystävänpäivänä, naistenpäivänä jolloin tulee kukkia töihinkin lähetettynä tutuilta miehiltäkin, esim. ystäviltä ja veljiltä jne. Meillä myös työnantaja muitaa naisia kukin naistenpäivänä.
        Syntymäpäivät on tärkeitä, yleensä yhdessä olo ja koko perheen kokoontuminen ja huolenpito on tärkeää. Se teki minuun vaikutuksen kun tänne muutin aikoinaan, nyt se on normaalia.
        Jos pitäisi valita niin eestiläinen voittaisi ilman muuta!
        Tavatessamme puhuimme englantia, myös kumppanini perheen kanssa vaikka hänen äitinsä osaa myös suomea työnsä takia. Kun sitten opin kieltä vaihdoimme siihen. Kaikki ystävämme puhuvat hyvää englantia joten kielivaikeuksia ei ollut.

        Jos aikoo eestistä kumppania hakea, pitää muistaa että tämä ei ole Suomi! Tavat voivat olla hyvinkin erilaiset samoin elämänkatsomukset. Joustavuutta on oltava puolin ja toisin, ihan niinkuin muittenkin eri maalaisten kanssa.

        No niin täällä Suomessakin! Mikään ei ole tärkeämpää kuin perhe/suku, ystävätkin, ja huolenpito. Juhlapyhistä joulu ja Pääsiäinen on maailman tärkeimpiä. Kukat on ihania ja niitä saa *-päivänä* tai muuten vaan.

        Isoisäni oli venäläinen. Hän tänne ihanaan Suomeen tuli, en muuta täältä mihinkään 🌞

        - Sheena


    • Anonyymi

      Alottajan kannattais nyt ihan ekana yrittää sisäistää se, että ihmisten kohtaamisessa ei pääosin ole kysymys kielitaidon tai oman tietämyksensä osoittamisesta. Työtilanteet ja koulut ovat sitten erikseen. Tavallisessa kasuaalissa kanssakäymisessä mm. käytöstavoilla on paljon suurempi merkitys, kuin kielitaidolla. Jos toinen osapuoli on mukava ja miellyttävä niin ihminen on valmis näkemään hyvinkin paljon vaivaa ymmärtääkseen mitä hän puhuu. Tietysti hyvä kielitaito antaa hyvän kuvan ihmisestä, mutta hyvin harva äidinkielenään jotain oman maan ulkopuolella marginaalista kieltä puhuva, asiallinen ihminen, odottaa toisen puhuvan juuri sitä omaa äidinkieltään. Kielitaidosta ei kannata tehdä itselleen kohtuuttoman suurta ongelmaa. Srn kunnlähtee kokeilemaan ja sitten sitä näkee missä tarvii petrata.

      • Anonyymi

        Mulla on aivan erilaisia kokemuksia. Jos puhuminen on hankalaa, ei pariutumisessa oikein edes alkuunkaan tahdo päästä. Tiedän, koska itsellä on vaikka kuinka paljon kokemusta. On myös kokemusta kielten opiskelusta.

        Otin jo aiemmin puheeksi tuon itroverttiuden.
        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/03/23/introvertti-viihtyy-itsekseen

        "ntroversio eli sisäänpäin kääntynyt persoonallisuuden piirre on aika ajoin haluttu luokitella jopa psyykkiseksi häiriöksi. Ei suoranainen ihme, elämmehän ekstrovertissa maailmassa, jossa arvostetaan avoimuutta, sosiaalisuutta ja ulospäin suuntautuneisuutta. Työelämässä edellytetään verkostoitumista, omien saavutusten estotonta esittelyä, itsensä markkinointia ja brändäämistä."

        Nämä taidot ovat aivan välttämättömiä, jos haluaa edes kohtuulliset mahdollisuudet pariutua. Kyky markkinoida itseä on aivan välttämätön taito. Se ei yksinkertaisesti onnistu, jos ei puhetaito ole riittävällä tasolla. Yleensä puhetaito vaatii myös kielitaitoa.

        "Jos toinen osapuoli on mukava ja miellyttävä niin ihminen on valmis näkemään hyvinkin paljon vaivaa ymmärtääkseen mitä hän puhuu."

        Miten voi olla mukava ja miellyttävä, jos puhuminen on kovinkin haasteellista ja epävarmaa? Ei ihmiset ole kovin valmiita näkemään pariutumisessa järjettömästi vaivaa saadakseen keskustelua edes tyydyttävälle tasolle. Kyllä mä olen tämän nähnyt ja kokenut vaikka kuinka monta kertaa. Parisuhdemarkkinoilla on aina kilpailua, koska miehet ovat pääsääntöisesti halukkaampia parisuhteeseen ja seksiin kuin naiset. On luonnollista, että mies, joka puhuu ja keskustelee sujuvasti, vie helpommin voiton. On hyvä muistaa, että samaa naista yrittää myös moni muukin mies.

        Tämä kokemus, josta puhun, tapahtuu toki Suomessa, koska täällä olen vaikka kuinka monta vuotta käynyt ulkona suurissa kaupungeissa etsimässä naista. Toki en tiedä, millainen tilanne on suomalaisella miehellä esimerkiksi Sao Paulossa. Ovatko naiset siellä kärsivällisempiä, vaikka puhuminen ja keskustelu oisikin haasteellista. Onko esimerkiksi suomalainen mies niin hyvässä asemassa Sao Paulossa parisuhdemarkkinoilla, että kärsivällisyys on usealle naiselle erittäin kannattavaa.


    • Anonyymi

      Aloittajan kannattaa ihan ehdottomasti maailman taas avautuessa suunnata ihan henkilökohtaisesti sinne ulkomaita kohti. Älä lähde ensimmäisenä sinne Brasiliaan, vaan menen vaikka Ruotsiin, Eestiin, Norjaan tai johonkin muualle Euroopassa. Muiden paikkojen näkeminen ihan oikeasti avartaa. Itse olen myös huomannut, että kun on itse vapaaehtoisesti ja omasta halustaan tekemisissä eri kulttuuritaustoista tilevien ihmisten kanssa, niin oppi samalla paremmin ymmärtämään itseään ja sitä omaa kulttuuritaustaa. Me (kanta)suomalaisetkin olemme keskenämme hyvin erilaisia, mutta se saattaa hyvin helposti unohtua ja sitä alkaa olettaa toisen automaattisesti ymmärtävän ja ajattelevan samoin, onhan se sentään suomalainen. Sitten jos tulee ajatusmaailman yhteentörmäyksiä niin niitä syitä aletaan etsiä esim. sukupuolesta (kuten tällä palstalla on tapana). Sen sijaan, kun lähtee tuonne muualle niin sitä automaattisesti antaa niille muille "luvan" olla erilaisia ja on valmis ymmärtämään sitä, kun ovathan he sentään eri kultuurissa kasvaneet. Eli aloitaja, mene ihmeessä avoumin mielin jonnekin matkoille. Älä mieti valoitusten tekemistä, vaan tutustu ja opi.

      • Anonyymi

        On siinä toki omat hyötynsä, että näkee maailmaa, mutta matkustelu on raskasta ja sitten myös rahakysymyskin. Esimerkiksi Ruotsissahan lentäminen väheni lentoveron tultua. Tämä on ongelmallista erityisesti niille miehille, joilla on tavallista vaikeampaa saada naista, koska he joutuvat todennäköisemmin turvautumaan siihenkin ajatukseen, että naista saattaisi olla mahdollista etsiä myös muualta kuin omasta maasta. Ruotsissahan kuten muissakin pohjoismaissa niitä miehiä riittää, joten kilpailua parisuhdemarkkinoilla on.

        On siis kokemusta matkustamisesta ja tiedän, että ainakin omalla kohdalla vaatii harjoitusta, ainakin harjoitusta siltä osin, että pää kestäisi matkustamista paremmin. TÄmän takia allekirjoitan ilman muuta ajatuksen, että ensimmäisenä ei kannata mennä sinne Brasiliaan.

        Kyllähän niitä maita toki tässä lähempänäkin on, joissa naisia riittää, kuten esimerkiksi Viro. Voisihan tuota viron kieltäkin harkita opiskella. Ei varmastikaan vaikeimmasta päästä oppia suomalaiselle.

        "Sitten jos tulee ajatusmaailman yhteentörmäyksiä niin niitä syitä aletaan etsiä esim. sukupuolesta (kuten tällä palstalla on tapana). "

        Edelleenkin korostan sitä, että on edelleenkin olemassa "perinteisiä" hetero miehiä ja "perinteisiä" hetero naisia. Se vaan on hyväksyttävä, että miehissä ja naisissa on joitakin eroja. Tämä tuo aivan varmasti myös paljon ahdistusta niin miehille kuin naisillekin, jos on "pakko" olla samanlainen. Joillekin se voi olla "luonnollinen" tila, mutta ei missään tapauksessa kaikille.


    • Anonyymi

      Eestiläiset naiset ihan erilaisia kun suomalaiset. Eesti naiset on ystävällisiä aina ja tunnen monia eestiläisiä naisia ja seurustelen sellaisen kanssa joka muutti tänne opiskelemaan.

      • Anonyymi

        Joo, yksikään eestiläinen nainen ei ole yhtään samalainen kuin yksikään suomalainen nainen.


    • Anonyymi

      Luettuani koko ketjun totean, että et sä itsellesi mitään vaimoa etsi. Sä etsit jotain tilastollisesti täydellistä, jota et tule koskaan mistään löytämään.

      • Anonyymi

        Tilastot auttavat asiassa. Toki niiden pohjalta on tehtävä kompromisseja ja mietittävä myös omaa tasoa. Kannattaa kuitenkin aina muistaa, että jos kilpailu on kovaa, oman tasonkin pitää olla korkeampi. Tilastot ja tieto voi ainakin jonkin verran auttaa tässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilastot auttavat asiassa. Toki niiden pohjalta on tehtävä kompromisseja ja mietittävä myös omaa tasoa. Kannattaa kuitenkin aina muistaa, että jos kilpailu on kovaa, oman tasonkin pitää olla korkeampi. Tilastot ja tieto voi ainakin jonkin verran auttaa tässä.

        Tilastot ei ole ihmisiä. Tilastot ei auta sua yhtään löytämään ihmistä. Oikeestaan jopa päinvastoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilastot ei ole ihmisiä. Tilastot ei auta sua yhtään löytämään ihmistä. Oikeestaan jopa päinvastoin.

        On hyvä muistaa, että ihmisen käyttäytymistäkin on tutkittu vaikka millä mitalla. Onhan tällaiset tieteetkin ollut jo pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On hyvä muistaa, että ihmisen käyttäytymistäkin on tutkittu vaikka millä mitalla. Onhan tällaiset tieteetkin ollut jo pitkään.

        Siltikään et löydä yhdestäkään tilastosta yhtään ainoaa ihmistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilastot auttavat asiassa. Toki niiden pohjalta on tehtävä kompromisseja ja mietittävä myös omaa tasoa. Kannattaa kuitenkin aina muistaa, että jos kilpailu on kovaa, oman tasonkin pitää olla korkeampi. Tilastot ja tieto voi ainakin jonkin verran auttaa tässä.

        Tilastoista ei vaimoa löydy, se on varma.


    • Miehen kanssa 18 vuotta ollut jo ja kumpanenkin kantasuomalaisia.

      • Tuota juuriani myöten Suomalainen.


    • Anonyymi

      Lähestyt asiaa eli parisuhteen solmintaa oudoista tulokulmista unohtaen tärkeimmät asiat, kuten käytännön ja esimerkiksi sen mikä ihmisiä yhdistää. Hyvä parisuhde syntyy vain silloin, kun parin arvot ja kulttuuri kohtaa. Kieli itsessään on sivuseikka, ainoastaan sillä mitä kielellä sanotaan ja puhutaan on merkitystä. Vaikka puhuisit useita kieliä erinomaisesti, niin se ei yksin riitä, vaan sinun täytyy tietää mitä ja miten puhut vuorovaikutteisesti. Miten riidellä älykkäästi, selvittää ongelmia, missä kulkee kummankin rajat, mistä voi tinkiä, mistä ei ym. mitä on tehtävä järjellä, ei kielellä.

      Kielitaidosta puhuttaessa kannattaa huomioida myös mm. erilaiset persoonatyypit, ihmisen sukutausta ja historia, ammatti, koulutus, harrastukset, kiinnostuksen kohteet, elämäntyyli, arvot, asenteet.

      Mutta niin, vastaus kysymykseesi: vaikka suomalaisia miehiä kiinnostaisi EU-maa nainen, niin EU-maa naisia ei välttämättä kiinnosta senkään vertaa suomalainen mies kuin suomalaisia naisia. Sinkut -palstallahan tässä ollaan, ja hyvin tiedossa, ettei sinkkunaisia miehet kiinnosta kuin mahdottomissa ääritapauksissa 😉.

      Puola on aika mahdottomuus, sillä siellä jos missä rulettaa katolilaiset arvot, perhe, suku, lapset. Puolalaiset naiset eivät lähde Puolasta yhtään mihinkään, ellei sitten puolalaisen miehensä matkassa. Jäisikö suomalainen mies puolalaisen morsionsa kanssa Puolaan, opettelisi kielen (Puolassa on pakko osata jo alkuun auttavasti puolaa), hankkisi töitä/asunnon/sairasvakuutuksen (Puolassa on hajautettu
      terveydenhuoltojärjestelmä, joka perustuu pakolliseen sairausvakuutukseen.), menisi naimisiin ja perustaisi perheen? Kääntyisi katolilaiseksi?

      - Sheena

      • Anonyymi

        Muuten löysin tilastokeskuksesta perheiden kohdalta tämän suomalaistaustaisten miesten ulkomaalaiset puolisot, joissa mainittiin Puola. Toki Puola ei ollut yleisimpien joukossa. Brasiliakin oli vähän yleisempi. Entäs sitten Brasilia? Eikös sielläkin ole katolilainen uskonto. Kyllä tilastokeskuksesta voi löytää tuon brasilialaisten naisten avioliitot suomalaismiesten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten löysin tilastokeskuksesta perheiden kohdalta tämän suomalaistaustaisten miesten ulkomaalaiset puolisot, joissa mainittiin Puola. Toki Puola ei ollut yleisimpien joukossa. Brasiliakin oli vähän yleisempi. Entäs sitten Brasilia? Eikös sielläkin ole katolilainen uskonto. Kyllä tilastokeskuksesta voi löytää tuon brasilialaisten naisten avioliitot suomalaismiesten kanssa.

        Vielä tämä, onko katolilainen uskonto ehdoton sen suhteen, että miehenkin on ehdottomasti oltava katolilainen? En ole ainakaan uutisissa törmännyt, että tämä olisi ainakaan yhtä ehdoton kuin joissakin toisissa uskonnoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten löysin tilastokeskuksesta perheiden kohdalta tämän suomalaistaustaisten miesten ulkomaalaiset puolisot, joissa mainittiin Puola. Toki Puola ei ollut yleisimpien joukossa. Brasiliakin oli vähän yleisempi. Entäs sitten Brasilia? Eikös sielläkin ole katolilainen uskonto. Kyllä tilastokeskuksesta voi löytää tuon brasilialaisten naisten avioliitot suomalaismiesten kanssa.

        Oman kokemukseni mukaan brasilialaiset ovat uskonnon suhteen aikalailla maallisempia kuin vaikka puolalaiset. Tämäkään ei tietenkään pidä paikkaansa jokaisen yksilön kohdalla, mutta itse en tosiaan tunne yhtään uskonnollista brassia, tapauskovaisia vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä tämä, onko katolilainen uskonto ehdoton sen suhteen, että miehenkin on ehdottomasti oltava katolilainen? En ole ainakaan uutisissa törmännyt, että tämä olisi ainakaan yhtä ehdoton kuin joissakin toisissa uskonnoissa.

        Jos haluaa katoliset häät niin kyllä. Ei meilläkään kirkko virallisesti vihi muiden uskontokuntien edustajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oman kokemukseni mukaan brasilialaiset ovat uskonnon suhteen aikalailla maallisempia kuin vaikka puolalaiset. Tämäkään ei tietenkään pidä paikkaansa jokaisen yksilön kohdalla, mutta itse en tosiaan tunne yhtään uskonnollista brassia, tapauskovaisia vain.

        Brasialaiset ovat köyhiä. Siksi ovat maallisempia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten löysin tilastokeskuksesta perheiden kohdalta tämän suomalaistaustaisten miesten ulkomaalaiset puolisot, joissa mainittiin Puola. Toki Puola ei ollut yleisimpien joukossa. Brasiliakin oli vähän yleisempi. Entäs sitten Brasilia? Eikös sielläkin ole katolilainen uskonto. Kyllä tilastokeskuksesta voi löytää tuon brasilialaisten naisten avioliitot suomalaismiesten kanssa.

        Muita kuin Vesan Keskisen vaimo tilastoissa? No varmaan. Mutta eiköhän nuo miehet, joilla on brasilialainen vaimo ole jossain kytköksissä Brasiliaan? Insinööri, elokuvaohjaaja tai sen sellaista. Ettei vaimoja sieltä noin vain haeta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muita kuin Vesan Keskisen vaimo tilastoissa? No varmaan. Mutta eiköhän nuo miehet, joilla on brasilialainen vaimo ole jossain kytköksissä Brasiliaan? Insinööri, elokuvaohjaaja tai sen sellaista. Ettei vaimoja sieltä noin vain haeta.

        Brasilialaiaen vaimon voi löytää ihan Suomestakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä tämä, onko katolilainen uskonto ehdoton sen suhteen, että miehenkin on ehdottomasti oltava katolilainen? En ole ainakaan uutisissa törmännyt, että tämä olisi ainakaan yhtä ehdoton kuin joissakin toisissa uskonnoissa.

        Rahaa ja hyvä käytös on ehdottomasti oltava, muuten ei pääse naimisiin missään maassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muita kuin Vesan Keskisen vaimo tilastoissa? No varmaan. Mutta eiköhän nuo miehet, joilla on brasilialainen vaimo ole jossain kytköksissä Brasiliaan? Insinööri, elokuvaohjaaja tai sen sellaista. Ettei vaimoja sieltä noin vain haeta.

        Nämä on hyviä kysymyksiä kyllä. Vesa Keskisellä on todella brasilialainen vaimo. Niin tämä, että matkustaa Brasiliaan ja käy paikoissa, joissa tutustua naisiin tai netti. En todellakaan tiedä kuinka yleistä.

        Tuossa ainakin jotakin neuvoja, jos haluaa tutustua latinottariin.
        https://www.cosmopolitan.com/lifestyle/news/a37685/things-you-should-know-before-dating-a-latina/

        Kuvassa näyttäis olevan valkoinen mies tummahiuksisen naisen kanssa. En ainakaan tuosta artikkelista löydä, että parisuhde olisi jotenkin kiellettyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Brasilialaiaen vaimon voi löytää ihan Suomestakin.

        Kyllä ja muistakin Latinalaisamerikkalaisista maista tulevia. Kokemusta on, mutta niitä on hyvin vähän ja toisekseen, saattavat olla muutenkin varattuja. On aika luonnollista, jos maassa on paljon miehiä ja erityisesti, jos maahanmuuttajissa on paljon miehiä, moni nainen erityisesti maahanmuuttajissa on varattu. Jos haluaa löytää ulkomaalaisen kumppanin, Suomessa se on hankalaa. Kokemusta todellakin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ja muistakin Latinalaisamerikkalaisista maista tulevia. Kokemusta on, mutta niitä on hyvin vähän ja toisekseen, saattavat olla muutenkin varattuja. On aika luonnollista, jos maassa on paljon miehiä ja erityisesti, jos maahanmuuttajissa on paljon miehiä, moni nainen erityisesti maahanmuuttajissa on varattu. Jos haluaa löytää ulkomaalaisen kumppanin, Suomessa se on hankalaa. Kokemusta todellakin on.

        Riippuu niin piireistä. Itse voin tältä istumalta nimetä kymmenkunta Latinalaisesta Amerikasta tullutta ja toisen mokoman Etelä-Euroopasta tulleita sinkkunaisia Suomesta. Heidän kertomansa mukaan suomalaisiin miehiin on erittäin vaikea tutustua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu niin piireistä. Itse voin tältä istumalta nimetä kymmenkunta Latinalaisesta Amerikasta tullutta ja toisen mokoman Etelä-Euroopasta tulleita sinkkunaisia Suomesta. Heidän kertomansa mukaan suomalaisiin miehiin on erittäin vaikea tutustua.

        No hyvä, jos tunnet, mutta oman kokemukseni mukaan vaikeeta on. Esimerkiksi opiskeluaikoinakaan en ole törmännyt yhteenkään Latinalaisamerikkalaiseen vapaaseen naiseen enkä Etelä-Euroopasta tulleeseen vapaaseen naiseen. Miesvaltaisella alalla opiskelin, joten siellä nyt luonnollisestikin kohtaa vähemmän naisia ja ovat muutenkin helposti varattuja. Yöelämässä olen joskus törmännyt, mutta aina en tietenkään ole voinut olla varma, ovatko olleet varattuja, mutta eipä ole pitempää tuttavuutta syntynyt. Harvoin kuitenkin törmää Suomessa Latinalaisesta amerikasta tai Etelä-Euroopasta tulleisiin naisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu niin piireistä. Itse voin tältä istumalta nimetä kymmenkunta Latinalaisesta Amerikasta tullutta ja toisen mokoman Etelä-Euroopasta tulleita sinkkunaisia Suomesta. Heidän kertomansa mukaan suomalaisiin miehiin on erittäin vaikea tutustua.

        Ja siis tottakai, kun suomimiehiin on yrityksistä huolimatta mahdoton tutustua niin tietysti he lopulta etsivät kumppanin muualta. Tämä lienee ihan luonnollista. Varsin moni suominainenkin voi muuten allekirjottaa tuon ihan saman. Suomalaiseen mieheen on keskimäärin ihan jumalattoman vaikea tutustua, kun ei heistä saa irti yhtään mitään muuten kuin tuhannen kännissä. Jos taas känninen mies ei innosta niin turha edes yrittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No hyvä, jos tunnet, mutta oman kokemukseni mukaan vaikeeta on. Esimerkiksi opiskeluaikoinakaan en ole törmännyt yhteenkään Latinalaisamerikkalaiseen vapaaseen naiseen enkä Etelä-Euroopasta tulleeseen vapaaseen naiseen. Miesvaltaisella alalla opiskelin, joten siellä nyt luonnollisestikin kohtaa vähemmän naisia ja ovat muutenkin helposti varattuja. Yöelämässä olen joskus törmännyt, mutta aina en tietenkään ole voinut olla varma, ovatko olleet varattuja, mutta eipä ole pitempää tuttavuutta syntynyt. Harvoin kuitenkin törmää Suomessa Latinalaisesta amerikasta tai Etelä-Euroopasta tulleisiin naisiin.

        Niin. Vaan se, että sinä et tunne, ei tarkoita etteikö heitä täällä olisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siis tottakai, kun suomimiehiin on yrityksistä huolimatta mahdoton tutustua niin tietysti he lopulta etsivät kumppanin muualta. Tämä lienee ihan luonnollista. Varsin moni suominainenkin voi muuten allekirjottaa tuon ihan saman. Suomalaiseen mieheen on keskimäärin ihan jumalattoman vaikea tutustua, kun ei heistä saa irti yhtään mitään muuten kuin tuhannen kännissä. Jos taas känninen mies ei innosta niin turha edes yrittää.

        Mitä sä olet mieltä, jos yrittää harjoitella sosiaalisia taitoja vaikka näitä Youtube videoita katselemalla? Kyllähän siellä voi nähdä, miten espanjaaa tai portugalia puhuvat ihmiset kommunikoivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sä olet mieltä, jos yrittää harjoitella sosiaalisia taitoja vaikka näitä Youtube videoita katselemalla? Kyllähän siellä voi nähdä, miten espanjaaa tai portugalia puhuvat ihmiset kommunikoivat.

        Saa kai sitä tehdä mitä haluaa, vaan itse en usko videoista opittavan juuri mitään sosiaalisesta kanssakäymisestä. Itseluottamus syntyy vain tekemällä itse.

        Toisekseen, miksi ihmeessä sinun eli suomalaisen pitäisi pohtia miten espanjalaiset tai portugalilaiset kommunikoivat? Sinä olet suomalainen, et espanjalainen tai portugalilainen. Eikä susta ikinä espanjalaista tai portugalilaista tule, vaikka asuisit siellä seuraavat 50 vuotta. Tuollainen tuntuu itsestäni lähinnä teeskeentelyltä. Jos joku nainen haluaa tutustua suomalaiseen mieheen niin ei hän silloin halua tutustua latinoa esittävään suomalaiseen mieheen. Hän haluaa tutustua sinuun eikä sellaiseen mieheen, johon sinä kuvittelet hänen haluavan tutustua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siis tottakai, kun suomimiehiin on yrityksistä huolimatta mahdoton tutustua niin tietysti he lopulta etsivät kumppanin muualta. Tämä lienee ihan luonnollista. Varsin moni suominainenkin voi muuten allekirjottaa tuon ihan saman. Suomalaiseen mieheen on keskimäärin ihan jumalattoman vaikea tutustua, kun ei heistä saa irti yhtään mitään muuten kuin tuhannen kännissä. Jos taas känninen mies ei innosta niin turha edes yrittää.

        Saman olen kuulut mäkin. Suomalaisiin miehiin on kuulemma vaikea ulkolaisen tutustua. Omassakin kaveripiirissäni on muutama sinkku latinoneitokainen ja myös pari Suomessa pariutunutta. Vaan yksikään ei ole pariutunut suomalaisen kanssa, vaikka tiedän heidän kyllä suomalaista etsineen. Tai no, yhdellä on suomenruotsalainen mies, mutta musta he ovat aika eri laji, kuin perinteinen suomimies. Ja siis sanokaa muulle mikä todennäkösyys on tulla tulla Latinalaisesta Amerikasta Suomeen ja pariutua täällä skotin kanssa? Mä tunnen kaks sellasta paria, jotka eivät edes ole tutustuneet mitenkään toistensa kautta, vaan ihan toisistaan riippumatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa kai sitä tehdä mitä haluaa, vaan itse en usko videoista opittavan juuri mitään sosiaalisesta kanssakäymisestä. Itseluottamus syntyy vain tekemällä itse.

        Toisekseen, miksi ihmeessä sinun eli suomalaisen pitäisi pohtia miten espanjalaiset tai portugalilaiset kommunikoivat? Sinä olet suomalainen, et espanjalainen tai portugalilainen. Eikä susta ikinä espanjalaista tai portugalilaista tule, vaikka asuisit siellä seuraavat 50 vuotta. Tuollainen tuntuu itsestäni lähinnä teeskeentelyltä. Jos joku nainen haluaa tutustua suomalaiseen mieheen niin ei hän silloin halua tutustua latinoa esittävään suomalaiseen mieheen. Hän haluaa tutustua sinuun eikä sellaiseen mieheen, johon sinä kuvittelet hänen haluavan tutustua.

        Se on aivan totta, että itse on tehtävä, jos haluaa itseluottamusta. Olen kuitenkin miettinyt, voisiko videoista kuitenkin jotakin oppia. Ainakin ne on hyödyllisempiä kuin pornon katselu, jos on tullut pornosta riippuvaiseksi. Pornosta kun ei oikein kieltäkään pysty oppimaan. Siitä huolimatta kyllähän pornollakin on vaikutusta. Kyllä ne aivot pornon katselun aikana jolain tavoin toimii ja tätähän ollaan pohdittu, millaisia vaikutuksia pornolla on aivoille.
        https://yle.fi/uutiset/3-7269439

        Voin sanoa, että aivan toisenlaista on katsoa keskittyneesti vaikkapa jotakin Youtube videota, jossa esimerkiksi kaunis Latinalaisamerikkalainen nainen puhuu espanjaa tai portugalia ja yrittää ymmärtää. Enemmän tässäkin sosiaaliset taidot menee eteenpäin kuin pornon katselussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on aivan totta, että itse on tehtävä, jos haluaa itseluottamusta. Olen kuitenkin miettinyt, voisiko videoista kuitenkin jotakin oppia. Ainakin ne on hyödyllisempiä kuin pornon katselu, jos on tullut pornosta riippuvaiseksi. Pornosta kun ei oikein kieltäkään pysty oppimaan. Siitä huolimatta kyllähän pornollakin on vaikutusta. Kyllä ne aivot pornon katselun aikana jolain tavoin toimii ja tätähän ollaan pohdittu, millaisia vaikutuksia pornolla on aivoille.
        https://yle.fi/uutiset/3-7269439

        Voin sanoa, että aivan toisenlaista on katsoa keskittyneesti vaikkapa jotakin Youtube videota, jossa esimerkiksi kaunis Latinalaisamerikkalainen nainen puhuu espanjaa tai portugalia ja yrittää ymmärtää. Enemmän tässäkin sosiaaliset taidot menee eteenpäin kuin pornon katselussa.

        Perusteluhan se on tuokin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä on hyviä kysymyksiä kyllä. Vesa Keskisellä on todella brasilialainen vaimo. Niin tämä, että matkustaa Brasiliaan ja käy paikoissa, joissa tutustua naisiin tai netti. En todellakaan tiedä kuinka yleistä.

        Tuossa ainakin jotakin neuvoja, jos haluaa tutustua latinottariin.
        https://www.cosmopolitan.com/lifestyle/news/a37685/things-you-should-know-before-dating-a-latina/

        Kuvassa näyttäis olevan valkoinen mies tummahiuksisen naisen kanssa. En ainakaan tuosta artikkelista löydä, että parisuhde olisi jotenkin kiellettyä.

        Vesalla on tietty charmikas, mutta se ei riitä ulkomaalaisille naisille. Tarvitaan rahaa ja siitä ei Vesalla ole puutetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perusteluhan se on tuokin.

        Kyllä, koska tässä nimittäin huomaa eron, kun katsot Youtube videota, jossa aihe on muu kuin porno, esimerkiksi uutiset, politiikka, missien haastattelut jne. Tässä huomaa, kuinka aivot joutuvat tekemään aivan toisella tavalla työtä kuin pornon katselussa erityisesti, jos kielikin on muu kuin suomi. Jos pornosta pitää riittävän pitkän tauon, kiinnostuukin myös helpommin "tavallisista" naisista ja kannattaa muistaa, että seksuaalisuus ei lopu, vaikka pornon katselu loppuisi. Kaunista naista on siitä huolimatta aina mukava katsella ja kuunnella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, koska tässä nimittäin huomaa eron, kun katsot Youtube videota, jossa aihe on muu kuin porno, esimerkiksi uutiset, politiikka, missien haastattelut jne. Tässä huomaa, kuinka aivot joutuvat tekemään aivan toisella tavalla työtä kuin pornon katselussa erityisesti, jos kielikin on muu kuin suomi. Jos pornosta pitää riittävän pitkän tauon, kiinnostuukin myös helpommin "tavallisista" naisista ja kannattaa muistaa, että seksuaalisuus ei lopu, vaikka pornon katselu loppuisi. Kaunista naista on siitä huolimatta aina mukava katsella ja kuunnella.

        Jaahas, on teillä miehillä sitten kovin vaikeaa tuo elämä. Itse en juurikaan katsele pornoa, enkä kyllä youtubeakaan. Tosin eipä mua kyllä naisetkaan kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saman olen kuulut mäkin. Suomalaisiin miehiin on kuulemma vaikea ulkolaisen tutustua. Omassakin kaveripiirissäni on muutama sinkku latinoneitokainen ja myös pari Suomessa pariutunutta. Vaan yksikään ei ole pariutunut suomalaisen kanssa, vaikka tiedän heidän kyllä suomalaista etsineen. Tai no, yhdellä on suomenruotsalainen mies, mutta musta he ovat aika eri laji, kuin perinteinen suomimies. Ja siis sanokaa muulle mikä todennäkösyys on tulla tulla Latinalaisesta Amerikasta Suomeen ja pariutua täällä skotin kanssa? Mä tunnen kaks sellasta paria, jotka eivät edes ole tutustuneet mitenkään toistensa kautta, vaan ihan toisistaan riippumatta.

        Todennäköistä on, että Suomessa asuvat ulkomaalaiset pariutuvat toistensa kanssa, ei suomalaisten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaahas, on teillä miehillä sitten kovin vaikeaa tuo elämä. Itse en juurikaan katsele pornoa, enkä kyllä youtubeakaan. Tosin eipä mua kyllä naisetkaan kiinnosta.

        Tottakai lukeminenkin on hyödyllistä, mutta on kuitenkin eri asia katsoa vaikkapa Youtubea kuin lukea kirjaa, koska siinä näkee esimerkiksi kauniin naisen, näkee, kuinka kaunis nainen puhuu, sanat, kasvon ilmeet jne. Molemmat tavat on toki hyödyllisiä, eli kirjojen ja lehtien lukeminen sekä television tai Youtuben katsominen.

        Mä en tiedä, onko se sitten vaan naisille huomattavasti helpomaa olla katsomatta pornoa. Toisin sanoen naisen ei juurikaan tarvitse ponnistella päästäkseen eroon "pornoriippuvuudesta" tai naisille sitä ei edes kehity?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todennäköistä on, että Suomessa asuvat ulkomaalaiset pariutuvat toistensa kanssa, ei suomalaisten kanssa.

        Ehkä, jos pyöritään samoissa piireissä. Vaan eipä tuo väitteesi pidäkään paikkaansa, kun kyse on suomalaisesta naisesta ja ulkomaalaisesta miehestä. Kyllä ulkolainen mies pariutuu Suomessa todennäköisemmin suomalaisen, kuin ulkolaisen naisen kanssa. Poislukien ryhmät, jotka pyrkivät aina pariutumaan keskenään.

        Mistä johtuu, että myös suomalaista miestä eksoottisena pitävä ulkolainen nainen päätyy Suomessa hyvin usein ei-suomalaiseen mieheen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai lukeminenkin on hyödyllistä, mutta on kuitenkin eri asia katsoa vaikkapa Youtubea kuin lukea kirjaa, koska siinä näkee esimerkiksi kauniin naisen, näkee, kuinka kaunis nainen puhuu, sanat, kasvon ilmeet jne. Molemmat tavat on toki hyödyllisiä, eli kirjojen ja lehtien lukeminen sekä television tai Youtuben katsominen.

        Mä en tiedä, onko se sitten vaan naisille huomattavasti helpomaa olla katsomatta pornoa. Toisin sanoen naisen ei juurikaan tarvitse ponnistella päästäkseen eroon "pornoriippuvuudesta" tai naisille sitä ei edes kehity?

        No ei kyllä kehity kaikille miehillekään pornoriippuvuutta, vaikka olisivat kuinka sinkkuina. Eivät kaikki miehetkään pornoa tuijota, onneksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei kyllä kehity kaikille miehillekään pornoriippuvuutta, vaikka olisivat kuinka sinkkuina. Eivät kaikki miehetkään pornoa tuijota, onneksi.

        Olen jonkin verran lukenut tästä pornoriippuvuudesta ja kirjoitellutkin palstalla, mutta olisi mielenkiintoista, kehittyykö tämän tyyppinen riippuvuus selkeesti helpommin juuri miehille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen jonkin verran lukenut tästä pornoriippuvuudesta ja kirjoitellutkin palstalla, mutta olisi mielenkiintoista, kehittyykö tämän tyyppinen riippuvuus selkeesti helpommin juuri miehille.

        Jatkan vielä.

        Pidät miesten pornon katselua negatiivisena. Ajatteletko samalla tavalla, jos mies tykkää katsella Youtube videoita, joissa haastatellaan missejä muualta kuin Suomesta ja muulla kielellä kuin suomi tai englanti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä.

        Pidät miesten pornon katselua negatiivisena. Ajatteletko samalla tavalla, jos mies tykkää katsella Youtube videoita, joissa haastatellaan missejä muualta kuin Suomesta ja muulla kielellä kuin suomi tai englanti?

        Pornoriippuvuudessa ongelmallisia naiset tai miehet tai mitkään muutkaan objektit (ainakaan itselleni). Ongelmallinen minulle on se kuva, jonka suurin osa pornosta antaa seksistä ja seksuaalisuudesta. Miehestä näkee oikeastaan heti seksitilanteessa, jos on tullut suuressa määrin katseltua pornoa. Tuo yhdistettynä mahdolliseen vähäiseen aitoon kokemukseen niin antaa olla. Itselläni ei todellakaan riitä mielenkiinto opettaa "porno-petteriä" ihmisten tavoille. Jatkakoon pornon katselua ihan rauhassa. Mitäpä se mulle kuuluu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pornoriippuvuudessa ongelmallisia naiset tai miehet tai mitkään muutkaan objektit (ainakaan itselleni). Ongelmallinen minulle on se kuva, jonka suurin osa pornosta antaa seksistä ja seksuaalisuudesta. Miehestä näkee oikeastaan heti seksitilanteessa, jos on tullut suuressa määrin katseltua pornoa. Tuo yhdistettynä mahdolliseen vähäiseen aitoon kokemukseen niin antaa olla. Itselläni ei todellakaan riitä mielenkiinto opettaa "porno-petteriä" ihmisten tavoille. Jatkakoon pornon katselua ihan rauhassa. Mitäpä se mulle kuuluu.

        "Miehestä näkee oikeastaan heti seksitilanteessa, jos on tullut suuressa määrin katseltua pornoa. Tuo yhdistettynä mahdolliseen vähäiseen aitoon kokemukseen niin antaa olla."

        Niin, tämä on se haaste, kun siihenkin on syynsä, miksi joku alkaa katsomaan jossain vaiheessa elämää liikaa pornoa ja vähitellen huomaa, että on kehittynyt riippuvuus, vaikka itse ei olisi halunnut. Jossain vaiheessa saattaa tulla eteen vuosien taistelu pois pornoriippuvuudesta. Tiedän tämän kokemuksesta.

        Niin, tähän mä olen tullut, että pornoa parempi vaihtoehto on vaikkapa sitten nuo Youtube videoiden katselu, jossa esiintyy esimerkiksi missejä ja puhuvat muuta kieltä kuin suomea tai englantia, jos haluaa kielitaitoa laajentaa. Toki englantiakaan ei kannata unohtaa.

        Edelleenkin olen samaa mieltä, että parhaiten toki kieltä ja sosiaalisia taitoja oppii menemällä vaikkapa sinne Brasiliaan, mutta nämä ei ole aina niin yksinkertaisia asioita. Enenmmän se kielitaito kuitenkin kehittyy, jos edes jotakin kautta sitä kuulee. Samoin tuo, että näkee vaikkapa niitä naisia edes videoiden kautta tai muuta telkkariohjelmaa.

        Tuostakin videosta voi tutkia monia elementtejä. Siihen saa tekstitkin, mutta mä olen sitä mieltä, että tekstejä seuraamalla ei keskity täydellisesti tuon naisen kuunteluun. Kuten huomaa, puhuessa myös liikuttaa käsiäkin. Naisen täydellinen kuunteleminen, kun koostuu monesta elementistä, eikä vain sanoista.
        https://www.youtube.com/watch?v=JsuRmAhhZw0

        Vaikka sosiaaliset taidot eivät menisikään parhaimmalla mahdollisella tavalla eteenpäin näitä Youtube videoita katselemalla, edelleenkin uskon, että se on parempi vaihtoehto kuin porno, josta olen yrittänyt jo vuosia taistella itseni irti. Pisin tauko on ollut 6 kuukautta, jota en vähimmässäkään määrin kadu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä, jos pyöritään samoissa piireissä. Vaan eipä tuo väitteesi pidäkään paikkaansa, kun kyse on suomalaisesta naisesta ja ulkomaalaisesta miehestä. Kyllä ulkolainen mies pariutuu Suomessa todennäköisemmin suomalaisen, kuin ulkolaisen naisen kanssa. Poislukien ryhmät, jotka pyrkivät aina pariutumaan keskenään.

        Mistä johtuu, että myös suomalaista miestä eksoottisena pitävä ulkolainen nainen päätyy Suomessa hyvin usein ei-suomalaiseen mieheen?

        En ole edellinen kirjoittaja, mutta tämä on mielenkiintoinen kysymys.

        https://yle.fi/uutiset/3-10824809

        "Vaikka kaikkia muutoksia on tapahtunut, sitä ihastuu useimmin ihmiseen, joka on lähipiiristä, samasta etnisestä ryhmästä, jolla on samoja harrastuksia, sama koulutustaso ja pieni ikäero, Rotkirch sanoo."

        Huomionarvoista on myös tuokin, että kumppaniksi valitaan useimmiten vaihtoehto B. Vaikka joku ulkomaalainen nainen näyttäisikin ulkoisesti paremmalta kuin moni suomalainen, sitä moni uskoo tuntemattomasta, että suomimiehelle ainoastaan suominainen on se, jonka kanssa kestävä parisuhde on mahdollinen.

        Tarkastellaanpa jälleen tilastokeskusta.
        https://www.stat.fi/tup/maahanmuutto/perheet.html

        Kun tarkastelemme suomalaisnaisten parisuhteita, alueet ovat laajempia. Ei löydy suomimiesten kohdalta edes Italiaa, vaikka Italiassa naisten määrä miestä kohden on parempi kuin Suomessa ja muissa pohjoismaissa. Sen sijaan suominaiset kyllä ovat pariutuneet italialaisten kanssa, ainakin huomattavasti useammin kuin suomimiehet. Sitä en toki tiedä, onko esimerkiksi Italiassa vahvoja kulttuurisia rajoitteita naisen pariutumiselle.

        Jokatapauksessa tällä, että suominaiset pariutuvat monista eri maista tulleiden miesten kanssa, vaikuttaa varmaankin siihen, että moni suomimies myös uskookin, että tällä tavalla asiat toimivat paremmin ja tyytyvät siihen, että suomimiehelle ainoastaan suominainen on paras mahdollinen valinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miehestä näkee oikeastaan heti seksitilanteessa, jos on tullut suuressa määrin katseltua pornoa. Tuo yhdistettynä mahdolliseen vähäiseen aitoon kokemukseen niin antaa olla."

        Niin, tämä on se haaste, kun siihenkin on syynsä, miksi joku alkaa katsomaan jossain vaiheessa elämää liikaa pornoa ja vähitellen huomaa, että on kehittynyt riippuvuus, vaikka itse ei olisi halunnut. Jossain vaiheessa saattaa tulla eteen vuosien taistelu pois pornoriippuvuudesta. Tiedän tämän kokemuksesta.

        Niin, tähän mä olen tullut, että pornoa parempi vaihtoehto on vaikkapa sitten nuo Youtube videoiden katselu, jossa esiintyy esimerkiksi missejä ja puhuvat muuta kieltä kuin suomea tai englantia, jos haluaa kielitaitoa laajentaa. Toki englantiakaan ei kannata unohtaa.

        Edelleenkin olen samaa mieltä, että parhaiten toki kieltä ja sosiaalisia taitoja oppii menemällä vaikkapa sinne Brasiliaan, mutta nämä ei ole aina niin yksinkertaisia asioita. Enenmmän se kielitaito kuitenkin kehittyy, jos edes jotakin kautta sitä kuulee. Samoin tuo, että näkee vaikkapa niitä naisia edes videoiden kautta tai muuta telkkariohjelmaa.

        Tuostakin videosta voi tutkia monia elementtejä. Siihen saa tekstitkin, mutta mä olen sitä mieltä, että tekstejä seuraamalla ei keskity täydellisesti tuon naisen kuunteluun. Kuten huomaa, puhuessa myös liikuttaa käsiäkin. Naisen täydellinen kuunteleminen, kun koostuu monesta elementistä, eikä vain sanoista.
        https://www.youtube.com/watch?v=JsuRmAhhZw0

        Vaikka sosiaaliset taidot eivät menisikään parhaimmalla mahdollisella tavalla eteenpäin näitä Youtube videoita katselemalla, edelleenkin uskon, että se on parempi vaihtoehto kuin porno, josta olen yrittänyt jo vuosia taistella itseni irti. Pisin tauko on ollut 6 kuukautta, jota en vähimmässäkään määrin kadu.

        Tarviiko niiden videoiden katsomiseen olla joku tekosyy? Tuntuuko se susta hyväksyttävämmältä, jos et katso vain, koska tahdot?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarviiko niiden videoiden katsomiseen olla joku tekosyy? Tuntuuko se susta hyväksyttävämmältä, jos et katso vain, koska tahdot?

        En ymmärrä. Selittäisitkö tarkemmin.


    • Anonyymi

      Riittää kun saa kerran vuodessa taikkupimppiä

    • Anonyymi

      Puolattareet ja unkarittareet on ihan TOP

    • Anonyymi

      Ulkomaalaisiin naisiin paljon helpompi tutustua. Sillä mielellä olis naisen saanti helpompaa koska ulkomaalaiset on avoimempia eikä tylyjä jos menee juttelee. Olen käynyt monessa maassa kuten portugalissa, saksassa, englannissa, sveitsissä, italiassa, usassa, virossa, ruotsissa. Usassa oli naisiin helppo tutustua ja treffeille pääsi helposti ihan vaan kysymällä. Portugalissa nainen tuli juttelee rannalla ja kohta oltiinkin jo syömässä ja nainen kutsui myös kotiinsa jossa olin 4 päivää. Suomessa ei kukaan ole kutsunut kotiinsa.

      • Anonyymi

        Kuulostaa hyvältä, mutta kuinka helppoa on tuo parisuhde. Toki, jos kutsuu kotiinsakin, kyllähän siinä paremmat mahdollisuudet on ainakin alkuun päästä.


    • Anonyymi

      Suomalaiset solmivat vain vähän parisuhteita eu-kansalaisten kanssa. Syyksi näen sen että eumaalaisilla ei ole mitään tarvetta pariutua suomalaisen kanssa. Ei-eut haluavat oleskeluluvan Suomessa. Jos siihen tarjoutuu mahdollisuus, monet käyttävät sen. Eroavat sitten kun on pysyvä lupa.

    • Minä en kyllä ole etsinyt edes Suomen rajojen ulkopuolelta. Suominaiset on tähän asti kelvannut mulle. Mut... nunca digas nunca.
      Kielitaidostahan se ei ole kiinni, kun englannilla ja espanjalla pärjää useimmissa maissa. Ja ne jossa ei pärjää, ei mua edes kiinnosta.

      • Anonyymi

        Tämä se haaste on ainakin mulle, kun kielten opiskelu vaatii paljon työtä. Helposti sitä opiskelee sellaisia kieliä, joita puhutaan laajasti. Tosin osa kielistä on hyvin lähellä, kuten jo manitsitkin tuon portugalin ja italian, mikä helpottaa kommunikointia. Samoin romanian kieli on lähellä espanjaa, italiaa tai portugalia. Tosin aika vähän taitaa olla pareja, joissa mies on suomalainen ja nainen romanialainen, vaikka Romaniassa naisten määrä miestä kohden on parempi kuin Suomessa ja muissa pohjoismaissa.

        Samoin puolan kielikin on varmaan helpompi oppia, jos osaa esimerkiksi venäjän kieltä hyvin.


    • Anonyymi

      Jos naista (edes sitä yhtä) ei ole Suomesta löytänyt, niin tuskin sitä löytää ulkomailtakaan, ei sen enempää läheltä kuin kaukaakaan. Ei se parinhaku ulkomailta sen helpompaa ole. Kielimuuri on ongelma, mutta myös käytettävissä oleva aika. Jos X vuotta Suomessa ei ole tuottanut kumppania, sellaista tuskin löytyy viikossa parissa ulkomailtakaan. Todennäköisesti toisessa maassa pitäisi asua pitempään, ennen kuin siellä olisi mahdollisuutta oikeasti tutustua johonkuhun. Onnenonkijoita toki riittää, ja niihin törmännee helpommin, mutta oikeaa kumppania sellaisesta tuskin saa.

      • Anonyymi

        Ulkomailta kumppanin etsimisessä on ilman muuta myös paljon haasteita. Olen sitä mieltä, että pitää olla Suomessa riittävästi kokemusta naisen etsimisestä, jotta edes tyydyttävällä tasolla tietää, miten asiat toimii. Kun perusasiat on jokseenkin hallussa naisiin tutustumisen osalta, voi naista kokeilla etsiä myös muualta, mieluummin sellaisista maista, joissa naisten määrä miestä kohden on Suomea parempi. Toki tämä sukupuolten määrä ei ole ainoa asia, vaan täytyy olla muistakin asioista perillä.


    • Anonyymi

      Ulkomailla on kauniimmat naiset. Kannattaa siinä mielessä lähteä ulkomaille että nelikymppisenä ulkomaalainen nainen on yhtä kaunis kun kaksi kymppisenä.

    • Anonyymi

      Olen etsiskellytkin. Kerran itiksen itäovella näinkin, mutta oli hävinnyt, kun ehdin paikalle.

    • Anonyymi

      Edeltä poimittu muutama sitaatti, mitä mieltä useimmat naislukijat ovat.

      - "Mä oikeasti en yhtään ihmettele, jos noiden ajatusten on ongelmia löytää parisuhde."

      - "Jos kuvittelee noin hölmöjä niin tuskinpa yhtä höyrähtänyttä naista [kuin aloittaja] löytää. Onnea vaan etsintään. "

      - "Yksikään juttu noista ei ole olennaista seuran löytämisessä, eikä parisuhteen alottamisessa ja sen kestävyydessä. *** Olennaista on se ihmisen kohtaaminen ja lopulta vain sillä on oikeasti väliä. *** "

      - "Lähestyt parisuhteen solmintaa oudoista tulokulmista unohtaen tärkeimmät asiat...
      eri persoonatyypit, ihmisen sukutausta ja historia, ammatti, koulutus, harrastukset, kiinnostuksen kohteet, elämäntyyli, arvot, asenteet "

      Aloittaja, haluat vältellä ja ignoorata näitä kohtia kirjoittelemalla parisuhteen saamisesta sivuseikkoja!
      Kannattaisi arvostaa, kun nainen luontaisesti jo sukupuolena, lukemisen jälkeen oman tunnetilansakin perusteella kokee yo.tyyliset teoriajaarittelut luotaantyöntäviksi, ei vetoavaksi.

      Ihmisen kohtaaminen toisin kuin analyyttisellä tasolla, lopulta vain sillä asiassasi on oleellisesti väliä!!
      Voit kirjoitella näistä halutessasi uuteen ketjuun.

      • Anonyymi

        Niinpä, tuo minullakin pistää eniten silmään näitä alottajan lukuisia ketjuja lukiessa. Mitä ihmeen järkeä on keskustella "nausen etsimisestä" ja sitten ignoorata lähes kaikki naisten tekemät huomiot aiheesta. Vaikuttaa enemmän siltä, että aloittaja haluaa pikemmin "olla oikeassa" ja kiistellä kuin aidosti etsiä seuraa itselleen. Aidosti naisseuran löytämisestä kiinnostuneen luulisi kiinnittävän huomionsa juuri naismielipiteeseen (vaikkei se 100% :n olekaan, niin valtaosan mielipide silti) eikä vain jankkaavan omaansa. Tietysti aloittajalla on oikeus puhua omaa teoreettista puoltaan juuri niin kauan kuin haluaa, mutta se ei vie häntä yhtään lähemmäs naisseuran löytämistä. Hänen kanssaan samanmielisen naisseuran löytäminen, kun on hyvin vaikeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, tuo minullakin pistää eniten silmään näitä alottajan lukuisia ketjuja lukiessa. Mitä ihmeen järkeä on keskustella "nausen etsimisestä" ja sitten ignoorata lähes kaikki naisten tekemät huomiot aiheesta. Vaikuttaa enemmän siltä, että aloittaja haluaa pikemmin "olla oikeassa" ja kiistellä kuin aidosti etsiä seuraa itselleen. Aidosti naisseuran löytämisestä kiinnostuneen luulisi kiinnittävän huomionsa juuri naismielipiteeseen (vaikkei se 100% :n olekaan, niin valtaosan mielipide silti) eikä vain jankkaavan omaansa. Tietysti aloittajalla on oikeus puhua omaa teoreettista puoltaan juuri niin kauan kuin haluaa, mutta se ei vie häntä yhtään lähemmäs naisseuran löytämistä. Hänen kanssaan samanmielisen naisseuran löytäminen, kun on hyvin vaikeaa.

        Näillä keskustelupalstojen sankareilla tuntuu olevan sellainen käsitys, että ainoastaan ikisinkkumiehet tietävät miten naiset toimivat ja ajattelevat. Naisten kanssa normaalisti toimeen tulevat miehet eivät käsitä naisten toimintatavoista mitään ja etenkään naiset itse eivät tiedä tuon taivaallista siitä, miten naiset toimivat ja ajattelevat.

        Monienkin naisten näkemys on "vain yksittäinen mielipide" ja ne voi siksi rauhassa sivuuttaa. Onhan ikisinkkumies aina paremmin tietoinen naisten OIKEISTA mielipiteistä!

        Eivät nämä ikisinkkumiehet halua mitään todellista keskustelua tai varsinkaan mitään neuvoja. He haluavat vain samanmielisten tyyppien selkään taputtelua ja vahvistusta omille suppeille käsityksilleen naisista ja pariutumisesta. Realismille ei tässä touhussa ole sijaa!


    • Anonyymi

      miksi tavallinen perusmies ei kelpaa nykynaiselle?
      Luonnonlain valinnan johdosta naineen automaattisesti hakee urosta joka on hänelle etäisintä sukua jolloin jälkeläisten saamat geenit on yleensä parhaat.

      Suomeen on tuotu noin 300000 nuorta naimaikäistä yleensä komeaa ulkomaalaista nuorukaista.
      On ihan selvää ettei suomipojan mahdollisuudet TÄSSÄ KILVASSA OLE KASEVAT.
      Suomipoka kuitenkin sosiaalihuollonkautta makselee veroillaan tämän puoliukonmaalaisen pariskunnan elämisen, yleensähän nämä ulkokomistukset elää jonkun sosiaaliavun varassa.

      Ihan uutena ajatuksena esittäisin että nämä parikunnat karkoitettaisiin miehensä kotimaihin parantamaan paikallista geenipohjaa, yleensähän nainen menee miehelään elämään.
      Nauttikoot siellä naisen valitsemasta elintasosta.
      Kannattaa muistaa vielä tämä, että Suomessa ja muissa pohjoismaissa miesten määrä naista kohden on korkeampi kuin monessa muussa EU maassa.
      Yleensähän näiden komistuksien geneettisestä perimästä johtuen kotimaissaan ihmisten elämä on maanpäällinen helvetti josta kaikki yrittää paeta Eurooppaan.
      Isoihin kikkeleihin ihastuneet suomineidot toisivat paikalle huomattavasti parempaa geneettistä perimää ja heidän kansallaan olisi joskus tulevaisuudessa mahdollisuus inhimilliseen elämään.

      Lisäksi voitaisiin näistä maista tuoda Suomeen todella hädässä olevia kauniita naisia suomopoikien kumppaniksi ja samaan parannusta geneettiseen perimäänsä.
      Suomitytöt ovat ihastuneet miehiin joille sallitaan useampi vaimo ja näin täytyisi sallia oikeutetusti myös suomipojalle.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      375
      1860
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      49
      1577
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      208
      1270
    4. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      84
      1056
    5. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      918
    6. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      48
      712
    7. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      67
      711
    8. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      256
      707
    9. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      101
      678
    10. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      46
      640
    Aihe