Onko jotain epäilyttävää?

Anonyymi

Katselin erästä myynnissä olevaa vähän käytettyä Daciaa ja kummastelin autoa, Miksi joku harkitsee ja ostaa kyseisen auton ja haluaa hävittää sen ajettuaan sillä vain alle 5000 km? Auto ei ole esittelyauto, tarkastin auton tiedot ja yksityinen oli ollut ensimmäinen omistaja, liike toinen.
Toinen seikka, auton kuvaa kun säädin isommaksi, huomasin puskurissa "raapaisujälkeä" ja myös etuovessa melkein oven mittainen raapaisu. Auto oli muuten puhdas joten likaa se ei hyvin todennäköisestikään ollut.
Kolmas asia mikä alkoi ihmetyttämään, Autossa oli kesärengas-sarja vanteineen tietenkin koska ne olivat alla mutta toinen rengas-sarja oli kummallinen, renkaat oli mutta ei vanteita?

Mikä oli johtopäätös, se, että autoa oli kolhaistu talviaikaan, mahdollisesti liukkailla, mistäkö näin päättelen, siksi, koska vanteet puuttuivat juuri talvikumeista, kolhaisu josta oli jälkiä puskurissa ja ovessa oli mahdollisesti ottanut kosketuksen kovimpaa juuri renkaiden kohdalle, eli vanne on mennyt ja siksi talvikumeista puuttuu vanteet.
Autossa on rengaskaaren suojamuovit ja se on ollut halpa vaihtaa jos se on mennyt päreiksi kosketuksessa.
Kiinnosti kysyä autosta ihan mielenkiinnsta ja kysyin, kun kerroin jäljistä autossa, vastaus oli, että se on varmasti likaa, autoa ei oltu pesty, no empä tiedä sitäkään, auto on ollut myynnissä ilman kuvaa kohta pari viikkoa ja päällä lukee pesussa.
Kun sanoin tämän, myyjä kertoi pesujonon kestävän joskus viikonkin?
Ja sitäpaitsi auto oli kuvissa puhtaan näköinen muuten.

Autokauppias oli heti kyseltyäni noista asioista valmis tekemään kaupat, tottakai, hehän myyvät autoja.
Tämä juttu menee nyt pitkän kaavan mukaan, mutta vielä totean, että jos autoa on kolhaistu, eli kolaroitu lievästi puskurin, renkaan ja etuoven kohdalta tulee omistajalle mieleen, että onko sisällä vioittunut jotain muutakin ja tulee kova paine päästä kolhaistusta autosta eroon kun se on noin uusikin vielä ja eikun kaupoille ja uusi auto alle.

Tämä on vain spekulaatiota mutta moni asia tukee toistaan tässä ja houkutus ostaa hyvin vähän ajettu Dacia lopahti kun tein hiukan ajatus ja päättelytyötä, kuka haluaa ottaa riskin siitä, että auto on vioittunut sisältä mahdollisessa kolhaisussa, en minä ainakaan. Joku voi tässä mennä halpaan jos luvataan vain vähän ehostaa nirhaumia ja hommataan kauppaan mukaan uudet vanteet.
Huomautan vielä, että autoa ei oltu mitä ilmeisimmin ehditty edes katsastaa sitä ensimmäistä kertaa, eli auton ohjaus ja ripustus ym. ei olla tarkastettu.

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No jaa, itsellä on sattumoisin alla Duster, jolla eka omistaja oli ajanut noin 5000 km. Mitään havaintoja ei ole kolaroinnista ja kyllä merkkiliike kertoo, jos tietää.
      Ihmettelin kyllä myyjälle tuota ekan omistajan aivoituksia, mutta ei se siitä paremmiksi tullut. Nyt olen ajanut itse jotain 22 000km.

      • Anonyymi

        No tuossa meikän katsomassa tapauksessa auto oli todellakin ottanut pientä näkyvää osumaa ainakin kahteen kohtaan. Se että ei ollut talvikumeissa vanteita oudoksutti myös.

        Yksi asia mikä ei nyt ollut niin merkittävä mutta kuitenkin, auto oli myyty/vaihdettu ihan toiselle puolelle Suomea missä omistaja asui.

        Joo kyllä merkkiliike kertoo kyllä kolaroinneista jos niistä on tullut merkintöjä, eli on tarvittu poliisia tai vakuutusyhtiötä mutta jos itse pyyhkäisee talvella vaikka betoniporsaaseen niin ei siitä kukaan saa mitään tietää jos itse ne vauriot yrittää korjata. Nuo raapaisut ja pikkukolhaisut meneekin sitten kosmeettisiin puoliin ja liike ne fiksaa niinkuin minullekin luvattiin jos kaupat syntyy. Jätin asian siihen.


      • Anonyymi

        Dacia Santero Euroopan myydyin auto testien mukaan vähävikaisin ja kauppa käy kovasti Dacia 2021 vm on laatuauto.


    • Anonyymi

      Parasta Daciassa on edullisen hinnan ja pitkän takuun lisäksi: Se ei ruostu eikä siinä ole turhaa elektroniikkaa.

      • Anonyymi

        Joo tosi on, en aloituksessa tarkoittanutkaan moittia Daciaa, olen ajanut kummankin Sanderon ja Loganin ja ihastuin niihin, etsin hyvää käytettyä mistä on löysät otettu pois ja en muita merkkejä nyt ajattelekaan.
        Kyseisen auton mollaajat saa jättää omaan arvoonsa. Myynti ja kokemukset joita löytyy Dacian sivuilta puhukoon puolestaan. Jos ei löydy hyvää käytettyä se on ostettava uusi Sandero, Loganiahan ei enään tehdä mikä on sääli, jos ei sitten tule kohta uusi sellainen.

        Dacia on keskittynyt auton syvimpää olemukseen eli autoiluun ja käytännöllisyyteen, ei hienosteluun. Auto on liikkumisapuväline ja Dacia ajaa sen asian hyvin ja kyllä Dacian ratin takana viihtyykin.


      • Turhaa elektroniikkaa??
        Olen vuodesta 2009 ajanut autoilla, joissa hyvällä syyllä voidaan sanoa niissä olleen tai olevan sitä kuuluisaa turhaa elektroniikkaa.
        Ainoa sähköosa joka tänä aikana kesken kaiken on sanonut sopimuksensa irti oli sähköinen oikea ulkopeili.
        Kaikki muut "turhat elektroniikat" ovat toimineet hyvin, eikä niitä ole tarvinnut korjauttaa.
        Edellisessä autossa oli lisäksi soitin kuuden levyn makasiinilla jopa satunnaissoitto-ominaisuudella, eikä edes se temppuilut koskaan.
        Mikä tai mitkä autot kysyy joku?
        MB W211 ja S212.


      • Anonyymi
        ZJJ kirjoitti:

        Turhaa elektroniikkaa??
        Olen vuodesta 2009 ajanut autoilla, joissa hyvällä syyllä voidaan sanoa niissä olleen tai olevan sitä kuuluisaa turhaa elektroniikkaa.
        Ainoa sähköosa joka tänä aikana kesken kaiken on sanonut sopimuksensa irti oli sähköinen oikea ulkopeili.
        Kaikki muut "turhat elektroniikat" ovat toimineet hyvin, eikä niitä ole tarvinnut korjauttaa.
        Edellisessä autossa oli lisäksi soitin kuuden levyn makasiinilla jopa satunnaissoitto-ominaisuudella, eikä edes se temppuilut koskaan.
        Mikä tai mitkä autot kysyy joku?
        MB W211 ja S212.

        Siitä turhasta elektroniikasta voidaan olla montaa mieltä ja niin pitääkin. Meikäläinen kuuluu siihen ikäluokkaan, että hallitsen synkronoimattomalla vaihteistolla ajamisen ja välikaasun käytön, joten minun on vaikea ymmärtää esim. sadetunnistinta tai kaistavahtia ym. Olen sitä mieltä, että ellei kuljettaja tunnista sadetta tai pysy kaistallaan, olisi syytä miettiä autoilun lopettamista. Ottakaa kantaa ilman kiihkoilua automerkeistä.


    • Anonyymi

      Dacia on keskittynyt auton syvimpää olemukseen eli autoiluun ja käytännöllisyyteen, ei hienosteluun. Auto on liikkumisapuväline ja Dacia ajaa sen asian hyvin ja kyllä Dacian ratin takana viihtyykin.:::::::: Kerrankin täyttä totta oleva kommentti !!!

      • Anonyymi

        Kyllä Dacia myynti Suomessa lisääntyy Dacia on hyvä auto ja varmatoiminen ja uusi halpa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Dacia myynti Suomessa lisääntyy Dacia on hyvä auto ja varmatoiminen ja uusi halpa.

        Halba ja hyvä harvoin osuu samaan tuotteeseen. Halba toi datsia voi olla mutta onko se hjyvä. Katsastustilastot kertoo että ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halba ja hyvä harvoin osuu samaan tuotteeseen. Halba toi datsia voi olla mutta onko se hjyvä. Katsastustilastot kertoo että ei.

        Vois tuon sanoa toisinkin, Katsastustilasto.............. Remontti ja korjaustilastot johon sisältyy tiellejäämiset. Minkä noista vakavimmin ottaa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halba ja hyvä harvoin osuu samaan tuotteeseen. Halba toi datsia voi olla mutta onko se hjyvä. Katsastustilastot kertoo että ei.

        Joopa joo haavelin kerran tuosta merkistä . Mutta oli silloin katsastus tilastoissa hylkäyksien ykkönen ylivoimaisesti.

        Kerron vielä tarinan joka on tosi, Olin kyseisen merkin liikkeessä muissa asiossa kun oveta asteli mies sisälle kiroillen raskaasti. "Missä on se myyjä joka mokoman ajopelin pari viikkoa sitten minulle myi. Kun pitäs töitäkin tehdä eikä joka päivä korjaamolla tuon Datsian kanssa olla. Aina kun sillä yrittää lähteä niin kojetaulussa palaa tai vilkkuu nippu valoja" . Ulos mennessäni katsoin autoa jolla mies tuli uudelta näytti !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopa joo haavelin kerran tuosta merkistä . Mutta oli silloin katsastus tilastoissa hylkäyksien ykkönen ylivoimaisesti.

        Kerron vielä tarinan joka on tosi, Olin kyseisen merkin liikkeessä muissa asiossa kun oveta asteli mies sisälle kiroillen raskaasti. "Missä on se myyjä joka mokoman ajopelin pari viikkoa sitten minulle myi. Kun pitäs töitäkin tehdä eikä joka päivä korjaamolla tuon Datsian kanssa olla. Aina kun sillä yrittää lähteä niin kojetaulussa palaa tai vilkkuu nippu valoja" . Ulos mennessäni katsoin autoa jolla mies tuli uudelta näytti !!

        Tää on just tätä halpuuusta. Tätä mä tarkoitin. Datsian osat ei kestä suomen pakkasta. Mittaristo siksi kuin joulukuusi varoitusvaloista. Sanon nou nou ja valitsen länsiauton jossa on koeteltua teknologiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää on just tätä halpuuusta. Tätä mä tarkoitin. Datsian osat ei kestä suomen pakkasta. Mittaristo siksi kuin joulukuusi varoitusvaloista. Sanon nou nou ja valitsen länsiauton jossa on koeteltua teknologiaa.

        Mittaristo siksi kuin joulukuusi varoitusvaloista.......Kuitenkin siellä eivät siltikään pala varoitusvalot niin kuin monessa muussa merkissä !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopa joo haavelin kerran tuosta merkistä . Mutta oli silloin katsastus tilastoissa hylkäyksien ykkönen ylivoimaisesti.

        Kerron vielä tarinan joka on tosi, Olin kyseisen merkin liikkeessä muissa asiossa kun oveta asteli mies sisälle kiroillen raskaasti. "Missä on se myyjä joka mokoman ajopelin pari viikkoa sitten minulle myi. Kun pitäs töitäkin tehdä eikä joka päivä korjaamolla tuon Datsian kanssa olla. Aina kun sillä yrittää lähteä niin kojetaulussa palaa tai vilkkuu nippu valoja" . Ulos mennessäni katsoin autoa jolla mies tuli uudelta näytti !!

        Varmaankin tosi kuin vesi,,, !!


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Tuollaisia 5000 /- ajettuja tulee aika ajoin autoliikkeille, ei sen takia, että ne olisi vaihdettu uuteen, vaan sen takia, että esimerkiksi kuolinpesä myy auton liikkeelle tai sitten joku lääkäriltä ajokiellon saanut joutuu niin tekemään. Pieni määrä kolhuja tuollaisessa 5000 ajetussa saattaa viitata juuri siihen lääkärin määräykseen...

      • Anonyymi

        Yksi tuttu sai lievän aivoinfarktin, joka tuli ilmi siitä, että uusi mersu alkoi kerätä kolhuja ihan urakalla. Nyt ei papalla ole enää korttia ja saattoi siinä olla auton ostajalla ihmettelemistä, kun alle 5000 ajetussa mersussa oli joka kulmassa ja kuskin ovessa enemmän kuin yksi kolhu.
        Tässä tapauksessa auto saattoi pelastaa papan hengen, eikä edes turvatyyny lauennut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi tuttu sai lievän aivoinfarktin, joka tuli ilmi siitä, että uusi mersu alkoi kerätä kolhuja ihan urakalla. Nyt ei papalla ole enää korttia ja saattoi siinä olla auton ostajalla ihmettelemistä, kun alle 5000 ajetussa mersussa oli joka kulmassa ja kuskin ovessa enemmän kuin yksi kolhu.
        Tässä tapauksessa auto saattoi pelastaa papan hengen, eikä edes turvatyyny lauennut.

        Niin... harmillistahan se on, että kun pappa saa viimeinkin sen unelmiensa auton hankittua niin ei sitten enää pystykään ajamaan.


    • Ennen tuolla tavalla epäilyttävän auton hankintaa siihen ehkä pitäisi vaatia nelipyöräsuuntauksen tarkastus ennen ostopäätöstä jos auto muutoin vaikuttaa mieluisalta.

      • Anonyymi

        Juuri näin, ensin katsastusmiehen tarkastettavaksi, (ei liikkeen) ja sitten ohjauskulmat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1292
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      30
      1211
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1116
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe