Raamatun lukeminen tavaksi joka päivä myös ateisteille

Anonyymi

Lukeminen kannattaa aina, se lisää tietoa. Ateistit näkyvät usein lukevan huonoa kirjallisuutta ja saavan niistä väärää tietoa. Kannattaisi siis lukea jotain parempaa.

20

72

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oletko sinä lukenut koraanin ?

• Anonyymi

En ole Olen kyllä yrittänyt, mutta en pääse alkua pidemmälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole Olen kyllä yrittänyt, mutta en pääse alkua pidemmälle.

pitää lukea raamattu ja koraani , raamattu on satukirja , koraani on uhkailu kirja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

pitää lukea raamattu ja koraani , raamattu on satukirja , koraani on uhkailu kirja.

Olen niin herkkä ihminen, koraani saattaa pelottaa minua. Raamatussa on kuulema rakkautta, jos aloittaisin sen varovasti sieltä Vanhasta Testamentista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen niin herkkä ihminen, koraani saattaa pelottaa minua. Raamatussa on kuulema rakkautta, jos aloittaisin sen varovasti sieltä Vanhasta Testamentista.

Jos rakkaudella ymmärtää verta ja kansanmurhia, pikkuasioista nillittämistä.
        Onhan se näkökulma narsistin mielenmaisemaan.

• Anonyymi

Minä olen hyvän kirjallisuuden ystävä, enkä viitsi noita Raamatun kansanmurhatarinoita ja hukutusjuttuja enää toiseen kertaan lukea.

• Anonyymi

Olen yrittänyt lukea Raamattua, mutta en millään pysty kun alkaa aina liikaa naurattamaan niiden todella lapsellisten satujen täydellinen epäloogisuus. Samaten ihmetyttää ja naurattaa se, että miten joku voi olla niin täydellisen kyvytön tekemään edes alkeellisia loogisia päätelmiä, että pitää niin lapsellisia taruja ja täyttä hölynpölyä aivan totena.

• Anonyymi

Kyllä kannattaa lukea !

Ja vaikka Raamatussa on paljon vaikeatajuista, niin eivät ne uskovaisetkaan kaikkea lukemaansa ymmärrä.

Eräs uskovainen on sanonut että kun hän lukee Raamattua, ja sieltä tulee vastaan kohta, jota hän ei ymmärrä, niin hän nostaa sille hattua, ja jatkaa lukemista.

Jos ateisti lukee Raamattua, eikä ymmärrä lukemaansa, niin luettu jää hänen sisimpäänsä ikäänkuin uinumaan.
      Sitten kun hän tulee uskoon, niin Pyhä Henki hänessä nostaa esille näitä luettuja asioita, joita hän alkaa ymmärtämään.
      Näin uskoon tullut ex-ateisti saa takautuvasti ymmärrystä lukemistaan Raamatun teksteistä.

Kannattaa myös kuunnella:

Juha Norvanto:
      Raamattu kannesta kanteen
      Ma - pe klo 21.05 - 21.30
      Radio Dei

• Anonyymi

*Jukka Norvanto

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

*Jukka Norvanto

*Norovirusanti

• Anonyymi

Helpompi on kamelin lukea Raamattua kuin päästä taivaaseen (vanha viidakon sanonta)

• Anonyymi

Tunsin kerran erään kamelin, joka osasi lukea, mutta sekin luki vain Hesaria. Korkeasaaressa siis.

• Anonyymi

"Raamatun lukeminen tavaksi joka päivä myös ateisteille Ateistit näkyvät usein lukevan huonoa kirjallisuutta ja saavan niistä väärää tietoa. Kannattaisi siis lukea jotain parempaa."

Pitäisiköhän Avaajan, Luterilaanin pitää vapaapäivä lukemisesta ja PH:N
      Palli Hien nuuskimisesta yms. päihteistä.

Ensin suosittelet ja sitten haukut Raamattuakin
      - avauksestasi tehty ilmoitus

Voisiko avaaja, Vajaa RäyhäHihu lukea paremman avaukseni
      :https://keskustelu.suomi24.fi/t/17099537/aikovatko-ateistit-auttaa-amalekialaisia-saamaan-oikeuitta
      ja ottaaa siitä opikseen?

Epäilen että ET, koska olet vain Luterilainen!

• Anonyymi

Tuskin ateisti kääntyy lukemalla raamattua, itseasiassa en usko että kukaan kääntyy. Onko Waltari ja muut suomalaiset kirjailijat sinusta huonoja. Tai tietokirjat??? Raamattuhan täynnä vakivaltaa, sekavia satuja, puhuvia eläimiä ym. Mitenkähän se oli parempaa?

• Anonyymi

Mika Waltarin tuotanto perustuu suurelta osin Raamattuun.

Fedor Dostojevskin tuotanto lähes pelkästään uuteen testamenttiin.

• Raamatun lukeminen on erinomainen keino näivettää aivojensa toiminta, kuten uskovaisista on helposti nähtävissä. Valaan vatsassa matkustellaan, keskustellaan aasin ja käärmeen kanssa, jopa palava pensas heittää läppää jne. Ja tuollaista lapsellista soopaa he pitävät jopa totena. Sellaisessa touhussa aivot todellakin joutuvat vain narikkaan. Raamattua kannattaa välttää.

• Anonyymi

Kyllä se ateistinkin aivotoiminta saattaa näivettyä. Ateistia voi vanhoilla päivillä vaivata vaikka dementia tai Alzheimerin tauti.
        Ateisti on voinut olla viisas ja kovapalkkainen Diblomi-Insinööri vientiteollisuuden palveluksessa.
        Vanhainkodilla hän viimeisinä elinvuosinaankin vielä suunnittelee paperikoneita Saksan markkinoille, tosin vain piirtelemällä niitä vanhainkodin seiniin.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se ateistinkin aivotoiminta saattaa näivettyä. Ateistia voi vanhoilla päivillä vaivata vaikka dementia tai Alzheimerin tauti.
        Ateisti on voinut olla viisas ja kovapalkkainen Diblomi-Insinööri vientiteollisuuden palveluksessa.
        Vanhainkodilla hän viimeisinä elinvuosinaankin vielä suunnittelee paperikoneita Saksan markkinoille, tosin vain piirtelemällä niitä vanhainkodin seiniin.

Aivotoiminnan saa lakkaamaan Raamattua lukemalla ennätysvauhdilla jo parhaina elon päivinä. Ja sen uskovaisista huomaa! Mieluummin hetki välkkynä kuin koko lyhyt elo hourailevana aivokääpiönä.

• Anonyymi

Jos persulaki astuu voimaan, on raamattua luettava kuin lähi-idässä koraania. Muutoin remmi laulaa ja kivitykset hoituvat.

• Anonyymi

Raamattua kannattaa lukea sen verran kuin on sen osuus maailman kirjallisuudesta. Saapahan yhden kuvakulman asioihin ja ymmärtää tuotakin historiallista kummallisuuutta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      360
      4707
    2. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      351
      2777
    3. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      75
      2429
    4. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      85
      2016
    5. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      457
      1804
    6. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      31
      1549
    7. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      221
      1367
    8. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1352
    9. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      34
      1272
    10. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      66
      1203
    Aihe