Rokotevastutajillakin on toivoa. Tuon lajin hulluudesta voi parantua
https://yle.fi/uutiset/3-12124695
Entinen salaliittoteoreetikko tajusi olleesa täysi hullu
30
145
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä summaus:
"Vähä-Herttua ja Valaskivi molemmat suosittelevat salaliittoteorioista kiinnostuneita tutkimaan internetiä vähemmän ja käyttämään ajan ennemmin johonkin muuhun.
– Tekisi mieli sanoa, että lopeta. Oman mielenterveyden kannalta on paras keskittyä rakentavampiin juttuihin, Vähä-Herttua päättää."- Anonyymi
Itse kannattaa etsiä totuutta netistä eikä luottaa valtamediaan
- Anonyymi
Reaktiosi, kun toteat ilmaston muuttuneen kamalaksi?
Hullummaksihan se on tullutkin. - Anonyymi
Aapeellä ei sitä vastoin ole toivoa, kun uskoo kaiken propagandan, mitä vihervaSSari YLE suoltaa 🤣🤣🤣
- Anonyymi
Yle on saatanan sontaluukku
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yle on saatanan sontaluukku
Youtubeko ei ole?
- Anonyymi
Edelleen ylen hallintoneuvostossa on enemmän Kokoomuslaisia ja persuja, kuin vasemmistoon tai sdp:n kuuluvia.
Voit todeta sen ihan itse KVG.
- Anonyymi
Propagandaa. Ei oikea hullu tajua olevansa hullu. Nyt halutaan aloittaa alle 12-vuotiden rokotukset, ja sen takia rokotevastaiset pitää leimata hulluiksi.
- Anonyymi
Kyllä hulluudesta voi parantua, sinullakin on siis toivoa.
- Anonyymi
Tuo on huijari, jolle valtamedia maksaa valheista
- Anonyymi
Sinä sekoilet vaikka kukaan ei sulle siitä maksa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä sekoilet vaikka kukaan ei sulle siitä maksa
Eipä tuolle äijälle vissiin ole kahteenkymmeneen vuoteen penniäkään maksettu.
- Anonyymi
salaliitto ihmisistä tehdään vaino harsaisia vaikka ei ole perusteita,
- Anonyymi
Ainakin tyhmiä ja lukihäiriöisiä ovat.
- Anonyymi
Hihi hii
Tämä on lohdullinen uutinen.
Koska en kuulu rokotevastaiseen kansanliikkeeseen, olen siis terve.
(hirn) - Anonyymi
Sami Vähä-Herttua koukuttui salaliittoteorioihin mutta pääsi niistä irti ja järkyttyi hurahtamistaan – "Nyt ajattelen, että olin täysin hullu"
https://yle.fi/uutiset/3-12124695 - Anonyymi
Älä usko mitään, minkä kuulet. Usko puolet siitä, mitä näet. Terve kriittisyys on hyve. Älä sinä ole jallitettava. Syö pullaa pallinaama, äläkä jallita.
- Anonyymi
On tutkittu, että jotkut pyrkivät hyötymään taloudellisesti levittämällä valheita ja dis-informaatiota. Siksi jotkut jallittavat ja kusettavat netissä, kun on mahdollisuus tienata sillä rahaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On tutkittu, että jotkut pyrkivät hyötymään taloudellisesti levittämällä valheita ja dis-informaatiota. Siksi jotkut jallittavat ja kusettavat netissä, kun on mahdollisuus tienata sillä rahaa.
Tai ääniä vaaleissa
- Anonyymi
Salaliittoteoreetikkojen keskuudessa levisi kaavio, jonka väitettiin paljastavan 5G-sirun rakenteen. Todellisuudessa kuva esittää Boss Metal Zone -kitarapedaalin kytkentäkaaviota.
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/3a902181-f5e8-4296-bfa6-39822f65d436
Tällainen asia paljasta hyvin, että joku hörhö jossakin väittää jotakin "höpöhöpöä" ja sitten "salaliittouskovaiset" lähtevät mukaan tähän juttuun. Hauskuus tässä oli se, että kaavio paljastui Boss pedaalin kaavioksi.
Salaliittouskovaisten höynäyttäminen on ilmeisen helppoa.- Anonyymi
Täh! Enkö muka olekkaan saanut rokotteen mukana 5G hallintasirua?
Voi pahus sentään, nyt joudun siis ihan itse ottamaan vastuuden sekoilustani!
Ollisit sinäkin ollut hiljaa, sekä antanut minun tyytyväisenä elää kuplassani.
Jo wanhat Roomalaiset tiesivät, että tieto lisää tuskaa.
>stnvtuprk<
- Anonyymi
"Tämän vuoden keskeinen teema salaliittoteoriaympyröissä ovat olleet koronarokotteet ja koronavarotoimet, joiden vastustaminen täytti Trumpin presidenttiyden päättymisen aiheuttaman tyhjiön.
– Yksi tämän epidemian tuloksia on, että merkittävä joukko ihmisiä on ikään kuin menettänyt uskonsa niin sanottuihin vallitseviin käsityksiin. Heidän tiedon filosofiansa, miten he arvioivat informaatiota, on muuttunut yhtäkkiä joksikin ihan muuksi kuin Pisa-kärkimaa Suomessa on ajateltu.
Riiheläinen muistuttaa, ettei Suomessakaan ole mitätön asia, jos esimerkiksi 5–10 prosenttia yhteiskunnasta jää yhä kauemmas marginaaliin.
– Jos ajattelee että lääketiede valehtelee, valtio valehtelee, viranomaiset valehtelevat, hallitus valehtelee, se on aika hurja radikalisaation pomppu. Se varmasti vaikuttaa aika hurjasti omaan maailmankuvaan. Osahan varmaan näiden hankalien aikojen jälkeen palaa, mutta osa jää sinne myös, Riiheläinen sanoo."
https://yle.fi/uutiset/3-12126126 - Anonyymi
Salaliittoteorioidenkin kohdalla pitää tehdä ero niiden salaliittoteorioiden kanssa, jotka ovat osoittautuneet epätodeksi ja huuhaaksi, ja niiden salaliittoteorioiden kanssa, jotka ovat osoittautuneet todeksi. Toki salaliittoteorioita on sellaisiakin, jotka ovat selvityksen alla. Salaliittoja ja niihin liittyviä teorioita on siis aina ollut ja on mutta kaikki salaliittoteoriat eivät todellakaan pidä paikkansa. Varmasti vain pieni osa siitä huuhaasta, mistä vaahdotaan, pitää paikkansa. Silti sillä pienelläkin osalla, joka on osoittanut tai osoittautumassa todeksi, on merkitystä.
Rokote-kupla poksahtaa nopeammin. Kun taas jännämiesaisuriätmi-kuplaan ei tunnu päätepistettä tulevan.
Loppujen lopuksi ihmisellä yksinään on aika rajallinen näkymä, jotkut lisää siihen mielikuvituksella jotakin ja vahvistusta voi nykyään hakea vaikka täältä netistä sille kuplalle.- Anonyymi
Suosittelen lämpimästi ihmisiä lukemaan r/qanoncasualties -subredditiä. Näkee, mihin salaliittoteoriat eritoten Jenkkilässä ovat johtaneet.
Monesti myös tuntuu, että eivät nämä salaliittoteoreetikot edes oikeasti tutki asioita, vaan mielellään uskovat sellaista, mikä yksinkertaisesti tuntuu sopivimmalta sen hetkiseen maailmankuvaan. - Anonyymi
Kun otetaan huomioon ennakkotiedot kuluvan vuoden tammi-toukokuulta ja lopulliset tiedot viime vuoden kesä-joulukuulta, viimeisen 12 kuukauden aikana on kuollut 60 908 henkilöä. Ennakkotilaston revisio huomioon ottaen todellinen määrä nousee yli 61 000 henkilön.
Onko rokotekampanjalla tai koronalla ollut vaikutusta ei vielä tiedetä.
Outoa asiassa on se miten Niinistö ei saanut neljättä rokotetta vaikka 10 % suomalaisista sen ovat jo saaneet.
Katsotaanko rokotuksen hyötyjen olevan pienempiä mitä haittojen?
Kannattaa suhtautua tiedotteisiin avoimen kriittisesti.
Medioissa venäläiset tankit räjähtelevät ja venäläisten ammukset loppuvat ja samaan aikaan Venäjä etenee nyt nopeasti ottaen koko Donbasin haltuunsa.
Ukrainalaisten tappioita ei esitetä samalla tavalla mitä venäläisten, halutaanko sotaa tuolla tavalla jotenkin romantisoida ja aliarvioida venäläisiä?
AV Uskokoon nyt mihinkä lystäävät, sehän on oma uskonlahkonsa kuten maailmanlopun odottajillakin. Kunhan ei yritä käännyttää kaikkia muitakin hurahtamaan.
Kasari päähän ettei saa säteilyä.- Anonyymi
Tuosta voisi olla hyötyä, samaa mitä maskin käyttämisessä. Maskillahan ei suojella itseään, vaan muita. Moni aatehan perustuu uskomiseen, olihan viikonloppuna myös Pride ja tuskafestarit:)
AV Anonyymi kirjoitti:
Tuosta voisi olla hyötyä, samaa mitä maskin käyttämisessä. Maskillahan ei suojella itseään, vaan muita. Moni aatehan perustuu uskomiseen, olihan viikonloppuna myös Pride ja tuskafestarit:)
AVNiin perustuu. Mä oon vähän huono uskomaan muitten luomiin aatteisiin, siksi mulla ei ole mitään poliittista puoluettakaan eikä ideologiaa minkä alle ryhmittyisin täysin. Lähinnä mietin itse missä on minusta jotakin järkeä ja missä ei niinkään.
Esim. Pridellä en ole ikinä käynyt, vaikka ymmärrän mitä sillä yritetään ajaa. Mutta kun nään siinäkin omat ristiriitansa, mitä en ala tässä nyt perkaamaan auki.
Sama muissakin jutuissa.
Sitä voi olla ihan ittensä ilman mitään lahkojakin ja lahkokokoontumisia.PALSTANVALTAAJA kirjoitti:
Niin perustuu. Mä oon vähän huono uskomaan muitten luomiin aatteisiin, siksi mulla ei ole mitään poliittista puoluettakaan eikä ideologiaa minkä alle ryhmittyisin täysin. Lähinnä mietin itse missä on minusta jotakin järkeä ja missä ei niinkään.
Esim. Pridellä en ole ikinä käynyt, vaikka ymmärrän mitä sillä yritetään ajaa. Mutta kun nään siinäkin omat ristiriitansa, mitä en ala tässä nyt perkaamaan auki.
Sama muissakin jutuissa.
Sitä voi olla ihan ittensä ilman mitään lahkojakin ja lahkokokoontumisia.Uskooko sitten uutiseenkin, niin.
https://www.stara.fi/2022/07/03/takapuoli-paljaana-kavellyt-nainen-poliisille-kaarme-soi-alushousuni/?utm_source=suomi24.fi&utm_medium=recommendation_widget
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää
Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/1629217Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu1114124- 1143932
Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa
Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d23973534- 553403
Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint432730Yliajo Heinolassa
Mikä ihme ihmisiä vaivaa nykyään? Vähän ensin kähistellään nakkikioskilla ja sen jälkeen kostoksi murhataan autolla! Voi491989Kuka on menehtynyt?
https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras111961- 571947
Kauhea ikävä iski
Mietin vain, mitä olet juuri nyt tekemässä. Mietin myös, välittyykö se sinulle, kun olet koko ajan mielessäni, tunnetko201541