Vetyauto haastaa helppoudellaan vaivalloiset akkusähköautot.
https://toyotaway.fi/autoilu/uusi-toyota-mirai-haastaa-sahkoautot
Vetyauto haastaa akkusähköautot
428
3697
Vastaukset
- Anonyymi
Suomeen on suunnitteilla 25-40 vetytankkausasemaa vuosikymmenen loppuun mennessä ja ensimmäiset niistä avataan vuonna 2023 Tampereelle, Turkuun ja pääkaupunkiseudulle.
https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/5409837/Ensimmaiset vetyasemat aukeavat vuonna 2023kayttajia raskaat ajoneuvot seka ennakkoluulottomat henkiloautoilijat- Anonyymi
Vedyn valmistus fossiilisista polttoaineista aiheuttaa vuositasolla 830 miljoonan tonnin hiilidioksidipäästöt, mikä vastaa esimerkiksi Ison-Britannian ja Indonesian yhteenlaskettuja päästöjä (EIA 2019, 31).
- Anonyymi
Uusimpien uutisten mukaan vetytankkausasemia tuleekin 50 kpl. Vetybuumi etenee nyt niin lujaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusimpien uutisten mukaan vetytankkausasemia tuleekin 50 kpl. Vetybuumi etenee nyt niin lujaa.
Vuonna 2023 vetyasemia on 3 kpl.
2025.... 8 kpl
2030........ 50 kpl
2035.......... 150 kpl
www.hydre.fi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuonna 2023 vetyasemia on 3 kpl.
2025.... 8 kpl
2030........ 50 kpl
2035.......... 150 kpl
www.hydre.fiMyös Ren-Gas Oy tuo omat vetyasemat Suomeen.
www.ren-gas.com - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vedyn valmistus fossiilisista polttoaineista aiheuttaa vuositasolla 830 miljoonan tonnin hiilidioksidipäästöt, mikä vastaa esimerkiksi Ison-Britannian ja Indonesian yhteenlaskettuja päästöjä (EIA 2019, 31).
Hmm, miksi vetyä pitäisi saada fossiilisista polttoaineista? Vedyn osuus niissä on pieni. Hyötysuhde Vedyn valmistukseen on melkein paras vedestä vetyatomien suuren määrän takia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuonna 2023 vetyasemia on 3 kpl.
2025.... 8 kpl
2030........ 50 kpl
2035.......... 150 kpl
www.hydre.fiTodennäköisesti kuitenkaan vuonna 2023 ei tule edes yhtä vetyasemaa. Mitään tarkkaa sijaintia yhdestäkään noista kolmesta ei ole eikä mitään päivityksiä tilanteesta ole tullut syksyn jälkeen. Itse sanoisin, että on 99,99% varmaa, että vuonna 2023 on tasan 0 vetyasemaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todennäköisesti kuitenkaan vuonna 2023 ei tule edes yhtä vetyasemaa. Mitään tarkkaa sijaintia yhdestäkään noista kolmesta ei ole eikä mitään päivityksiä tilanteesta ole tullut syksyn jälkeen. Itse sanoisin, että on 99,99% varmaa, että vuonna 2023 on tasan 0 vetyasemaa.
Saahan niitä suunnitelmia tehdä.
Vrt. Sekä Saksaan että Kiinaan piti taannoin rakentaa valtateiden varsille "vetykäytävä" eli tankkausasemia jakeluputkistot. Vain yksi pikku juttu puuttui - rahoitus. Jäi rakentamatta.
Missään ei ole tankkausasemia rakennettu markkinaehtoisesti. Missään ei pysy jo rakennetut asemat auki markkinaehtoisesti. Ei vaikka vedyn kanssa on pelleilty jo 15 vuotta. Tukirahaa pitää koko ajan kaataa. Eikä loppua näy.
Jenkeissä 2021 mennnessä poltettu 230 miljoonaa dollaria julkista tukea, millä saatu aikaa 90 hidasta ja epäluotettavaa tankkausasemaa ja 12 000 vetyautoa.
Vrt. Suomessa on reilut 70 metaanin tankkausasemaa ja 16 000 metaanikäyttöistä autoa. Perusmallin tankkausasema maksaa 0,5 miljoonaa ja jos tukea on jaettu normaalin kaavan mukaan 30 %, niin 60 pelkästään paineistettua metaania jakavaa asemaa saatu pystyyn alle 10 miljoonan potilla. Sen päälle (oletettavasti) isommat tukisummat nestetytettyä metaania jakaville asemille, parin tonnin hankinta/muunnostukia/auto jne.
Kokonaissumma on lähempänä 23 kuin 230 miljoonaa eli kustannustehokkuus yli 10-kertainen vetyyn verrattuna.
Ja huonomminkin voisi olla. Euroopassakin on vetyyn haaskattu rahaa toistakymmentä vuotta. Viimeisimmässä ponnistuksessa rakennettiin 90 uutta tankkausasemaa EU Norjan yhteishankkeessa, jonka budjetti on 450 miljoonaa euroa!
Ja mitä tällä panostuksella saatiin.....
Homma myytiin hienoilla PowerPoint esityksillä, joiden mukaan pelkästään Saksassa pitäisi nyt olla 60 000 vetypommiautoa. Todellisuus taitaa olla 600.
Koko Euroopassa (tai siis EU Norjan alueella) noin tuhat vetypommiautoa, joista suurin osa on täyssähköautoista tehtyjä muunnoksia. Esittelykäytössä varmaan liki kaikki vetypommiautot - kuluttajia ei voisi vähempää kiinnostaa törsätä omia rahojaan tähän pelleilyyn. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saahan niitä suunnitelmia tehdä.
Vrt. Sekä Saksaan että Kiinaan piti taannoin rakentaa valtateiden varsille "vetykäytävä" eli tankkausasemia jakeluputkistot. Vain yksi pikku juttu puuttui - rahoitus. Jäi rakentamatta.
Missään ei ole tankkausasemia rakennettu markkinaehtoisesti. Missään ei pysy jo rakennetut asemat auki markkinaehtoisesti. Ei vaikka vedyn kanssa on pelleilty jo 15 vuotta. Tukirahaa pitää koko ajan kaataa. Eikä loppua näy.
Jenkeissä 2021 mennnessä poltettu 230 miljoonaa dollaria julkista tukea, millä saatu aikaa 90 hidasta ja epäluotettavaa tankkausasemaa ja 12 000 vetyautoa.
Vrt. Suomessa on reilut 70 metaanin tankkausasemaa ja 16 000 metaanikäyttöistä autoa. Perusmallin tankkausasema maksaa 0,5 miljoonaa ja jos tukea on jaettu normaalin kaavan mukaan 30 %, niin 60 pelkästään paineistettua metaania jakavaa asemaa saatu pystyyn alle 10 miljoonan potilla. Sen päälle (oletettavasti) isommat tukisummat nestetytettyä metaania jakaville asemille, parin tonnin hankinta/muunnostukia/auto jne.
Kokonaissumma on lähempänä 23 kuin 230 miljoonaa eli kustannustehokkuus yli 10-kertainen vetyyn verrattuna.
Ja huonomminkin voisi olla. Euroopassakin on vetyyn haaskattu rahaa toistakymmentä vuotta. Viimeisimmässä ponnistuksessa rakennettiin 90 uutta tankkausasemaa EU Norjan yhteishankkeessa, jonka budjetti on 450 miljoonaa euroa!
Ja mitä tällä panostuksella saatiin.....
Homma myytiin hienoilla PowerPoint esityksillä, joiden mukaan pelkästään Saksassa pitäisi nyt olla 60 000 vetypommiautoa. Todellisuus taitaa olla 600.
Koko Euroopassa (tai siis EU Norjan alueella) noin tuhat vetypommiautoa, joista suurin osa on täyssähköautoista tehtyjä muunnoksia. Esittelykäytössä varmaan liki kaikki vetypommiautot - kuluttajia ei voisi vähempää kiinnostaa törsätä omia rahojaan tähän pelleilyyn.Ups, edellisestä jäi puuttumaan, että suurin osa Euroopan vetyautoista on pakettiautoja. Joita ei kukaan valmista vetykäyttöisinä. Kaikki ovat vetykäyttöisiksi muunnettuja sähköautoja. Tai oikeammin sähköpakettiautoja, joihin on markkinointitarkoituksessa lisätty myös polttokenno, jonka avulla toimintasädettä voisi jatkaa, jos vetyä saisi jostain.
Valmistuslinja kannattaa rakentaa vasta, jos autoa menee kaupaksi ainakin 100 000 kpl.
Koko maailmassa myydään noin 12000 vetypommiautoa vuodessa. Kaikki merkit ja mallit yhteensä. Vaikka näitä on tyrkytetty jo vuosikymmenen ajan.
Ei mene kaupaksi, kun ovat liian kalliita. Ovat liian kalliita, koska yksittäistä mallia valmistetaan vain muutama sata tai tuhat kpl eli ovat pitkälti käsityötä. Eivät mene kaupaksi, koska valmistajat eivät ole valmiita tinkimään hinnasta.
Vrt. sähköautoja on myyty alle tuotantokustannusten, koska valmistajat ovat uskoneet tähän teknologiaan. Näin on saatu myynti vetämään -> isot valmistussarjat -> valmistuskustannus alas ja lopulta valmistus muuttuu kannattavaksi. Tesla teki tempun olikosenyt 2 vuotta sitten ja muut tulee perässä (VW kait ihan äskettäin... ja moni muu varmaan vielä viivan väärällä puolella).
Huihai on jo kaikessa hiljaisuudessa lopettanut vetypommiautojen kehityksen. Autoja myydään vielä, kun yritetään tiristää edes pieni siivu haaskatuista rahoista takaisin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hmm, miksi vetyä pitäisi saada fossiilisista polttoaineista? Vedyn osuus niissä on pieni. Hyötysuhde Vedyn valmistukseen on melkein paras vedestä vetyatomien suuren määrän takia.
Vesimolekyylissä on 2 vetyatomia. Metaanissa 4. Siksipä lähes kaikki maailmassa käytettävä vety tehdään maakaasusta.
Ja hyvä niin. Vedyn tuotanto elektrolyysillä kuluttaa sähköenergiaa noin 55 kWh per tuotettu vetykilo. Jos ja kun vety pitää vielä nestetyttää kuljetusta tai varastointia varten, energiantarve pomppaa liki 70 kWh/kg.
Vajaa 10 vuotta sitten Saksan sähköntuotannon ominaispäästö oli 700 g CO2 per kWh. Kovin kaukana perässä eivät olleet USA ja Japani. Japanilla on tavoitteena laskea päästöt 2030 mennessä 350 grammaan CO2/kWh.
Jos sähköntuotannon päästö on 350 g/kWh, niin 1 kg nestevetyä = 24,5 kg CO2 päästö.
Jos vetypommiauto kuluttaa seka-ajossa 1 kg/100 km, niin CO2 päästö on 245 g/km. CO2 päästö on suurempi kuin 10 l/100 km bensaa kuluttavalla autolla! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vesimolekyylissä on 2 vetyatomia. Metaanissa 4. Siksipä lähes kaikki maailmassa käytettävä vety tehdään maakaasusta.
Ja hyvä niin. Vedyn tuotanto elektrolyysillä kuluttaa sähköenergiaa noin 55 kWh per tuotettu vetykilo. Jos ja kun vety pitää vielä nestetyttää kuljetusta tai varastointia varten, energiantarve pomppaa liki 70 kWh/kg.
Vajaa 10 vuotta sitten Saksan sähköntuotannon ominaispäästö oli 700 g CO2 per kWh. Kovin kaukana perässä eivät olleet USA ja Japani. Japanilla on tavoitteena laskea päästöt 2030 mennessä 350 grammaan CO2/kWh.
Jos sähköntuotannon päästö on 350 g/kWh, niin 1 kg nestevetyä = 24,5 kg CO2 päästö.
Jos vetypommiauto kuluttaa seka-ajossa 1 kg/100 km, niin CO2 päästö on 245 g/km. CO2 päästö on suurempi kuin 10 l/100 km bensaa kuluttavalla autolla!Niin se vedyn tuotanto maakaasusta. KVG höyryreformointi. Sivutuotteena syntyy CO2, joka päästetään taivaan tuuliin.
Vedyn tuotanto aiheuttaa suuret CO2 päästöt, mutta tästä huolimatta vety on luokiteltu päätöttömäksi.
Vety on suuri huijaus. Ja kallis sellainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vedyn valmistus fossiilisista polttoaineista aiheuttaa vuositasolla 830 miljoonan tonnin hiilidioksidipäästöt, mikä vastaa esimerkiksi Ison-Britannian ja Indonesian yhteenlaskettuja päästöjä (EIA 2019, 31).
Kukaan ei huomaa mitä sähkön tuottaminen aiheuttaa ja miten käy kun tulee kriisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vedyn valmistus fossiilisista polttoaineista aiheuttaa vuositasolla 830 miljoonan tonnin hiilidioksidipäästöt, mikä vastaa esimerkiksi Ison-Britannian ja Indonesian yhteenlaskettuja päästöjä (EIA 2019, 31).
Mihin fossiilisia prömpröm-myrkkyjä tarvitset?
Vety on puhdas ja tehokas keino tuottaa energiaa. Sitä voidaan tuottaa useilla eri tavoilla, mm. kemianteollisuuden sivuprosesseina tai sähkön avulla elektrolyysillä.
Puhtaalla aurinko- tai tuulienergialla voidaan tuottaa esimerkiksi merivedestä vetyä, joka voidaan varastoida. Lopputuloksena on päästöttömästi tuotettua energiaa, joka päätyy vedyn muodossa joko isompaan säiliöön, kaasuverkostoon tai vaikkapa polttokennokäyttöisen auton vetysäiliöön.
https://www.toyota.fi/sahko/polttokennoauto/kohti-puhdasta-tulevaisuutta Anonyymi kirjoitti:
Hmm, miksi vetyä pitäisi saada fossiilisista polttoaineista? Vedyn osuus niissä on pieni. Hyötysuhde Vedyn valmistukseen on melkein paras vedestä vetyatomien suuren määrän takia.
Vetyä tuotetaan nykyisin pääosin fossiilisista polttoaineista pääosin koska se on todella paljon helpompaa.
Energiamäärä joka vaaditaan vedyn erottamiseen hiilivedyistä (kuten luonnonkaasusta) on hyvin pieni, joten hyötysuhde on todella korkea.
Siinä missä vedestä krakkaamalla, vaatii se paljon enemmän energiaa kuin auto tulee myöhemmin saamaan kyseisestä vedystä.
Eli lähinnä kustannuskysymys...
- Anonyymi
Hallitus päätti juuri että vetyauto on vapaa autoverosta.
https://www.is.fi/autot/art-2000008357764.html- Anonyymi
Nonii
- Anonyymi
Myös ympäristön kannalta vetyauto on parempi vaihtoehto kuin akkusähköauto.
https://yle.fi/uutiset/3-12079587 - Anonyymi
Autoliitonkin mukaan akkusähköauto on vain välivaihe siirryttäessä vetyautoihin.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/574fabd9-8b40-45d7-b7e8-b56a17123bc7 - Anonyymi
Suomessa kehitetään mullistavaa tekniikkaa, jolla vetyä voidaan tehdä ilman sähköä.
https://yle.fi/uutiset/3-12135362- Anonyymi
Jos luit artikkelin niin huomasit että vihreätä vetyä ei ole näköpiirissä.
- Anonyymi
Vedyn valmistus ei ole ongelma ollut, vaan stabiliteetti. Räjähdysherkkyyden takia.
- Anonyymi
Tästäkin "uutisesta " paistaa se, että journalisteilla ei ole mitään ymmärrystä luonnontieteistä. Jos olisi, osaisivat esittää oikeita kysymyksiä sen sijaan, että kopioivat milloin minkäkin tutkimusryhmän esityksistä otsikoihin sopivia lauseita.
Valokatalyysi tarvitsee siis valoa. Kuinka paljon, mitä aallonpituuksia, miten se toimii talvella Suomessa ? Mikä on nykyisin käytetty katalyytti? Miksi tarvitaan parempaa? Milloin sellainen keksitään? Onko lupaavia ehdokkaita ? Mistä katalyyttiä saadaan teollisessa mittakaavassa ? jne jne...
Oma hölmöläisyyden lukunsa on sitten EUn vetyhanke, jossa vety tehdään aurinkoenergialla jossain Pohjois-Afrikassa ja tuodaan putkistoa pitkin Euroopaan. Ei tiedä itkeäkö vai nauraa, kun näkee tämän mittakaavan kusipäisyyttä uutisissa. Jos Saharasta saadaan joskus aurinkosähköä, on se tietysti ylivoimaisesti parasta tuoda Eurooppaan sähkönä kaapeleilla.
- Anonyymi
Harjavaltaan rakennetaan Suomen ensimmäinen vihreän vedyn tuotantolaitos.
https://www.hs.fi/talous/art-2000008182604.html?share=c8593e44eb7cc0ab07c43b4f3dc61ab2- Anonyymi
"On tähtäimessä vuonna 2022"! Minulla on tähtäimessä vuonna 2022 oppia lentämään käsiäni räpyttelemällä. Vetyasemia on suunnitteilla, tähtäimessä ja aikomuksissa ja siihen se jääkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"On tähtäimessä vuonna 2022"! Minulla on tähtäimessä vuonna 2022 oppia lentämään käsiäni räpyttelemällä. Vetyasemia on suunnitteilla, tähtäimessä ja aikomuksissa ja siihen se jääkin.
Rahaa nämä vetyuskovat vain ovat kerjäämässä. Rakennetaan vaikka heti 1000 tankkausasemaa, kunhan vaan valtion pohjattomasta säkistä kaivetaan tarvittavat 9 miljardia. Eihän se ole kuin 16 vappusatasta jokaista kansalaista kohti.
Sen jälkeen onkin jo vähän pakko investoida muutama miljardi lisää vedyn tuotantoon, autojen hankintatukiin ja tankkausasemien ylläpitoon (koska touhu on kaikkialla maailmassa raskaasti tappiollista). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"On tähtäimessä vuonna 2022"! Minulla on tähtäimessä vuonna 2022 oppia lentämään käsiäni räpyttelemällä. Vetyasemia on suunnitteilla, tähtäimessä ja aikomuksissa ja siihen se jääkin.
Miten voit olla noin pessimistinen? Kyseessähän on valtava uudistus, jossa ei juuri mitään heikkoa piirrettä ole nähtävissä. Odotan kiinnostuneena mitä tulevaisuus tuo.
- Anonyymi
Ei vielä 20 vuoteen haasta !
- Anonyymi
Vetyauto puhdistaa ilmaa kulkiessaan:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tiesitko-etta-vetyauto-jopa-puhdistaa-ilmaa-mennessaan-nyt-teknologiasta-kiinnostui-ikoninen-maasturimerkki/7863168#gs.ehyzke- Anonyymi
Entä vedyn valmistus, puhdistaako se ilmaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä vedyn valmistus, puhdistaako se ilmaa?
Vedyn tuotanto saastuttaa niin paljon, että normi bensakäyttöinenkin auto on ympäristön kannalta parempi vaihtoehto.
- Anonyymi
Vanha juttu! turbo saabbi teki tuota todistetusti Lontoossa jo iät ja ajat sitten!
- Anonyymi
Vetyä voidaan valmistaa myös tankkausasemalla.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/ranskalaisvalmistajalta-uusi-vetypakettiauto-ja-paikan-paalla-vedyn-valmistava-tankkausasema/f0989074-0234-4ceb-9466-b6be28484bbc- Anonyymi
Tuo tankkausasema on kätevä pystyttää Helsingin kantakaupunkiin kadun varteen. Jippii!
- Anonyymi
Juu ja se vetypommiauto kun kuluttaa 1,5 kg/100 km vetyä, jonka valmistus elektrolyysillä kuluttaa 55 kWh/km sähköä, on energiantarvet reilu 80 kWh/100 km.
Kolminkertainen kulutus ja sähköntuotannon CO2 päästöt verrattuna halvempaan täyssähköautoon.
Toimintasäteessäkään ei juuri eroa. Vetypommiauto vaatii 3 tankkausta 1000 km ajomatkalla.
- Anonyymi
Jos ei halua ostaa uutta vetyautoa, niin Saksasta voi tuoda käytetyn. Tuolta niitä löytyy ja hinnat alkaen noin 15 000 €.
Vetyautosta ei tarvitse maksaa autoveroa.
Valitse käyttövoimaksi Englanniksi Hydrogen tai Saksaksi wasserstoff.
https://www.mobile.de/- Anonyymi
Mirain ja Nexon lisäksi saa myös Auriksen vetykonversiolla (bensa vety):
https://m.mobile.de/auto-inserat/toyota-toyota-auris-touring-sports-1-8-hybrid-lounge-rovigo/329295913.html?searchId=ace2cb09-8b7d-cc47-ea5d-e24fa9a916de&type=ad
- Anonyymi
Vetyautolla pääsee aika pitkälle yhdellä tankillisella.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vetyautojen-maailmanennatys-murskaksi-mirai-ylsi-yhdella-tankkauksella-hervottomaan-1-360-kilometrin-matkaan/6d35800b-0969-4bfb-9547-04cf11d95967?ref=facebook:3f66- Anonyymi
Pitkälle pääsee, mutta ei takaisin kuin hinurin lavalla, koska tankkausmahdollisuus puuttuu.
- Anonyymi
Nexo vetyauto on Hyundain teknologinen lippulaiva.
https://www.hyundai.fi/mallisto/nexo/- Anonyymi
Huihai on kaikessa hiljaisuudessa lopettanut jo vetypommiautojen kehityksen.
- Anonyymi
Vety on Niksulan väen märkä uni.
- Anonyymi
Minusta tämä on hieno ja hurmaava uutinen.
- Anonyymi
Olet aivan oikeassa.
- Anonyymi
Vetyauton koeajovideo.
https://youtu.be/v99AthjW78U- Anonyymi
Hyvä video
- Anonyymi
Vetyä voit käydä tankkaamassa Ruotsissa,Suomessa ei vielä onnistu,eikä tiedossa tarkkaan,milloin onnistuukaan.1 vetyä käyttävä auto maassamme tällä hetkellä.
- Anonyymi
Tällä hetkellä Suomi on Euroopan ainut maa jossa ei ole vielä vetytankkausasemia.
Asia on kyllä korjautumassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällä hetkellä Suomi on Euroopan ainut maa jossa ei ole vielä vetytankkausasemia.
Asia on kyllä korjautumassa.Varmaan joo, kun on naapurimaissa saatiu 25 miljoonan euron panostuksella käyttöön 200 vetyautoa.
Rahaa kyllä saadaan poltettua. 237 miljoonaa 45 vetyaseman rakentamiseen. Ja USA:n ym. kokemusten mukaan 1 vetyasema riittää palvelemaan kunnolla vähän yli 100 autoa. 250 on jo ehdottomasti liikaa.
https://h2me.eu/
1 bensa-asema riittää ruokkimaan yli 1500 autoa. Koska Suomessa on 2,75 miljoonaa autoa/1800 asemaa. Eikä pahasti ruuhkia.
- Anonyymi
Ei se haasta vielä mitään. On kovin vaikeaa että koskaan. Alkusähköautot on kaupassa ja toyota ei siiinä lajissa pärjää.
Vetyautot tulee vasta silloin kun vetyä saa kaikkialta. Siihen mennessä toyota parka jää taas eurooppalailiie.
Ei toyotalla toaiaankaan ole esittää mitään mullistavaa täsaä(kään). Tojphönö ja skuttaa vaan vedystä kun tuogaanossa ei ole yhtään sähköautoa. Sellainen on jo kaikilla, Mersusta Daciaan. Mutta toyotalla ei.- Anonyymi
Hitsi miten hienoo. Vautsi magee.
https://www-latimes-com.translate.goog/politics/story/2021-08-10/hydrogen-highway-or-highway-to-nowhere?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=en-GB&_x_tr_pto=nui
- Anonyymi
Pannahinen miten upeasti haastaa
- Anonyymi
Se tosiaankin haastaa upeasti.
- Anonyymi
niin se käy
lataaminen lyhyt välivaihe- Anonyymi
Sitä se tosiaan on ja mahtava kaiken lisäksi
- Anonyymi
Ruotsissa ja Norjassa myös vetyauto haastoi muut käyttövoimat. Tulos kummassakin maassa 4 vetytankkausasemaa ja vetyautojen myynti vuosittain vain vähentynyt. Vetyautokanta lähes olematon. Kertoo vain siitä ettei ihmiset kannata vetyautoja vuosienkaan jälkeen. Sama tapahtuu suurella todennäköisyydellä suomessa, koska mitään aidosti mullistavaa ei ole vetyteknologiassa tapahtunut.
- Anonyymi
Norjassahan ei ole vetyaseman räjähdettyä enää yhtään vetyasemaa, Norjalaiset tulivat järkiinsä ja luopuivat vetyhaihatuksesta ja ostavat lähestulkoon ainoastaan sähköautoja.
- Anonyymi
Nyt kun esim. Etelä-Norjaan avataan 15 uutta vetytankkausasemaa vuoteen 2023 mennessä niin vetyauto on paras valinta.
- Anonyymi
Mistä kristallipallosta olet saanut moisen tiedon?
- Anonyymi
Kyllä, Norjaan ajaa kuitenkin aika näppärästi tankkaamaan vaikkapa Jyväskylästä, ei mene kuin vajaa vuorokausi suuntaansa.
Mainio uutinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä kristallipallosta olet saanut moisen tiedon?
Tuosta uutisesta 😊
https://www.petrolplaza.com/news/26883 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta uutisesta 😊
https://www.petrolplaza.com/news/26883Tuo on maaliskuinen uutinen, nyt on sähkön hinta tuplaantunut, joten lähes vuoden vanha uutinen on vanha uutinen. Vaikkakin Norjalla on vesivoimaa, ei siitäkään riitä hömppään. Norja myy sähköään saadakseen tuloja, mutta mennyt kesä oli niin vähäsateinen, ettei Norjalla riittänyt sähköä liiemmin myyntiin. Miksi Norja satsaisi sähköään järjettömään vedyn valmistamiseen, kun sen voi ladata suoraan akkuun ilman energiahäviöitä, kuten vedyn kanssa vekslaamisessa tapahtuu? Mikä ihme vimma joillain on hurmoksessa huutaa vedyn puolesta, vaikka mitkään tosiseikat eivät sitä puolusta? Aivan samaa jengiä islamistien, ym. uskovaisten kanssa. Puistattaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on maaliskuinen uutinen, nyt on sähkön hinta tuplaantunut, joten lähes vuoden vanha uutinen on vanha uutinen. Vaikkakin Norjalla on vesivoimaa, ei siitäkään riitä hömppään. Norja myy sähköään saadakseen tuloja, mutta mennyt kesä oli niin vähäsateinen, ettei Norjalla riittänyt sähköä liiemmin myyntiin. Miksi Norja satsaisi sähköään järjettömään vedyn valmistamiseen, kun sen voi ladata suoraan akkuun ilman energiahäviöitä, kuten vedyn kanssa vekslaamisessa tapahtuu? Mikä ihme vimma joillain on hurmoksessa huutaa vedyn puolesta, vaikka mitkään tosiseikat eivät sitä puolusta? Aivan samaa jengiä islamistien, ym. uskovaisten kanssa. Puistattaa!
Vetyauto on tosiaan järkevin vaihtoehto uudistaa autokantaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vetyauto on tosiaan järkevin vaihtoehto uudistaa autokantaa.
On joo, tankkausasemat maksavat 5 miljoonaa kappale, ks. https://h2me.eu/
ja 1 asema riittää USA:n kokemusten mukaan ruokkimaan n 150 autoa. Muutoin ne ruuhkautuvat pahasti. Niin hidasta on vedyn tankkaus.
Vrt. Suomessa on 2,75 miljoonaa autoa/1800 bensa-asemaa. Yli 1500 autoa/asema.
- Anonyymi
Korskeasti haastaa vety, huikea uutinen kerrassaan.
- Anonyymi
Mainion upeasti haastaa kyllä
- Anonyymi
Vety tulee, vety haastaa ja VETY VOITTAA.
- Anonyymi
Näinhän se tosiaan on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinhän se tosiaan on.
Mistä teitä sanaseppoja sikiääkin? Verbaalista kalvankin kolistelua , kohtuullisesti kuittaillen, kaipaan ma.
- Anonyymi
Lappeenrannan torilta saatte vetyjä
- Anonyymi
Näin kuuskolmonen tiedustelee , onko avokämmen kuinka tuttu? Sillä huidellen tulee rokotekriittisetkin aivan toisiin mietteisiin koronaa kohtaan.
- Anonyymi
Kuten myös vetyautokriittiset 👍😁
- Anonyymi
Vety mitään haasta, Norjassakin 80% uusista myydyistä autoista on täyssähköautoja.
- Anonyymi
Vetyauto on kaikkein paras
- Anonyymi
Vety on henkilöautoissa haihattelua ja alla kopioitua tietoa asiasta miksi:
Muita miinuksia esim. Mirai vs sähköauto
-kalliimpi ostaa ja ajaa (vihreä vety vaatii paljon energiaa)
-huoltoväli 8tkm/1v vs 2v
-vetyjärjestelmän uusimistarve säännöllisesti jotta turvallisuus pysyy
-polttokennon lyhyt elinikä - Anonyymi
No niin se taitaa haastaa
- Anonyymi
Näin juuri se tekee
- Anonyymi
Myös talvella vetyauto on parempi kuin ladattava sähköauto.
https://fuelcellsworks.com/throwback-thursday/friday-fall-back-spotlight-fuel-cell-electric-vehicle-beats-battery-electric-vehicle-winter-test-2019-hyundai-nexo-versus-tesla-s/- Anonyymi
Näin se nimenomaan on.
- Anonyymi
Se on kyllä totta
- Anonyymi
Vetyauto haastaa akkusähköautot kuulostaa vähän samalta kuin neliraajarampa haastaa Usain Boltin.
- Anonyymi
Mikä on usa in bold?
- Anonyymi
Vety-Niilot eivät vieläkään ymmärrä että vetyä ei Suomessa tulla saamaan henkilöautoihin. Se on kovin helppotajuinen asia, mutta Niiloille ylivoimaisen vaikea.
- Anonyymi
Monikohan 60 naisautoilija on halukas tankkaamaan vetyautoa?
- Anonyymi
Asemille tulee letkuapinat.
- Anonyymi
Eipä näytä olevan ongelmia kaasunkaan tankkaamisessa. Ei edes 65 vuotiaalla.
Samantyyppinen liitin molemmissa. - Anonyymi
Aika moni uskoisin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä näytä olevan ongelmia kaasunkaan tankkaamisessa. Ei edes 65 vuotiaalla.
Samantyyppinen liitin molemmissa.Onkohan siinä jäykkä lukitusvipu. Pitää saada tukevasti ja tiiviisti paikoilleen. Voiko pikaliitin olla vaarallinen jos irtoaa helposti. Broilereiden lihat erotellaan luista nykyään paineilmalla niin kammoksun painelaitteita.
- Anonyymi
Kyllä haastaa muuten todella hyvin
- Anonyymi
Taisi olla elämäsi pisin lause! Nyt kuoharit esiin!
- Anonyymi
Vetyauto mullistavaa autoilun
- Anonyymi
Niin se mullistaa.
- Anonyymi
Vetyautot toimivat n. 5 000 tuntia ja sen jälkeen on ostettava uusi auto.
Se vasta helppoa auton pitoa on. - Anonyymi
Se tosiaankin haastaa
- Anonyymi
No jos tämä sama yksinäinen vajakki sanoo että kyllä se on niin, niin kyllä se on näin.
- Anonyymi
En pidä vetyautoa helppona kun tankkaamaan pitää lähteä laivalla Viroon tai Ruotsiin.
- Anonyymi
Haastaa kyllä todella upeasti
- Anonyymi
Aivan mahtavasti
- Anonyymi
Mainio uutinen kertakaikkiaan jälleen
- Anonyymi
Nytpä se vasta uutisen lykkäsi
- Anonyymi
On se hyvä että vetyauto haastaa akkusähköauton
- Anonyymi
Ja haastaa muuten todella upeasti
- Anonyymi
Vetyauto on niin ihana
- Anonyymi
Nyt voi sanoa että huikeaa on vetyauton voittokulku
- Anonyymi
Mirain hinnalla saa loistavan sähköauton isolla rangella ja huimalla suorituskyvyllä, eikä vetyä edes meiltä saa tankattua.
- Anonyymi
No niin se tosiaan haastaa
- Anonyymi
No haastaa todellakin
- Anonyymi
Minulla on ollut joskus parikin Tåoyotaa.
- Anonyymi
Ne on kyllä hienoja.
- Anonyymi
Vetyauto on helppo
- Anonyymi
Se on tosiaan helppo.
- Anonyymi
Niinhän se haastaa!
- Anonyymi
Nuo akkusähköautot ovat tikittävä ekokatastrofi.
- Anonyymi
Näin juuri.
- Anonyymi
Eikä haasta
- Anonyymi
Haastaapas!!
- Anonyymi
Hyvä juttu
- Anonyymi
Voiko enää paremmin haastaakaan?
- Anonyymi
Se haastaa niin ihanasti
- Anonyymi
Niin söpösti haastaa.
- Anonyymi
Vetyautot ovat kyllä niin ihania 💞
- Anonyymi
Hyvä juttu tosiaan
- Anonyymi
Niin se haastaa todellakin
- Anonyymi
Todellakin haastaa se niin!
- Anonyymi
Akkusähköauto on niin vaivalloinen...
- Anonyymi
ja vika altis
- Anonyymi
No ei todellakaan haasta. Eihän täällå saa tankattua mistään vetyä.
Tulevista on ihan turha höpistä ja jos vihervassarit pääsee valtaan, niin kaikki suljetaan kaupunkeihin ja yksityisautoilu loppuu kokonaan. - Anonyymi
Aika mainioita nuo vetyautot.
- Anonyymi
Sanoisinpa jopa että ovat huikeita.
- Anonyymi
Taas on hyvää uutista
- Anonyymi
Sanoisin jopa että ihan mielettömän hyviä uutisia.
- Anonyymi
Tykkään siitä kun vetyauto haastaa helppoudellaan vaivalloiset akkusähköautot.
- Anonyymi
Minäkin tykkään siitä.
- Anonyymi
Se tosiaan haastaa sähköauton
- Anonyymi
Siis todellakin!
- Anonyymi
Tulevaisuuden teknologiaa!
- Anonyymi
Sitäpä juuri se on.
- Anonyymi
Vety on vaan niin ihanan rakas.
- Anonyymi
Ja raikas.
- Anonyymi
Kaikkialla maailmassa vety on todettu huuhaaksi. Sitä ei ole oikeasti edes olemassa.
"markkinat"- Anonyymi
Väärin imitaattori. Vety on äärettömän tärkeää kemianteollisuudessa. Vety on voimakkaasti kallistunut.
Sitä ei yksinkertaisesti kannata tuhlata liikenteessä !
"markkinat"
- Anonyymi
Hyvä että haastaa
- Anonyymi
Se on tosi hyvä.
- Anonyymi
No sehän haastaa tosi hyvin
- Anonyymi
Mainiolta kuulostaa jälleen kerran.
- Anonyymi
Niin se kuulostaa
- Anonyymi
Mainiota todellakin ja kuulostaa hyvältä ja näyttää hyvältä.
- Anonyymi
On hienoa kun ne haastaa muut autot
- Anonyymi
Se on kyllä totta
- Anonyymi
Upea homma tosiaan että vetybuumi etenee taas
- Anonyymi
Ja jokaisesta noista on jo olemassa akkusähköversio.
- Anonyymi
sähkön hinta lopettaa Lataaja riemun juu
- Anonyymi
Haastaako vetyauto?
- Anonyymi
Vetyauto on hyvä
- Anonyymi
Hyvä juttu
- Anonyymi
Hyvältä näyttää ja kuulostaa
- Anonyymi
Pitääköhän kompuran suhina taloyhtiön hereillä. Uskaltaako parkkeerata pihalle. Kabiinin lämmitystä varten kompura pitää käynnistää aamulla.
- Anonyymi
Minulla on ollut monta Toyotaa
- Anonyymi
Niin näköjään
- Anonyymi
Akkusähköauto on huono
- Anonyymi
Kyllä se vaan niin on
- Anonyymi
Mieluummin vetyauto kuin epävarma akkusähköauto.
- Anonyymi
Lisäksi vetyauton sisätilojen lämmitys lyhennä talvella toimintamatkaa eikä toimintamatka iän myötä lyhene kuten käy akkusähköautoille.
- Anonyymi
Minä tykkään vetyautoista tosi paljon
- Anonyymi
Niin minäkin tykkään
- Anonyymi
Niin se siis haastaa
- Anonyymi
Ihanaa kun vetyautoja saadaan pian Suomeenkin
- Anonyymi
Ja vuonna 2023 avataan Suomen ensimmäiset vetytankkausasemat
- Anonyymi
Hyvää faktaa tuli jälleen
- Anonyymi
Se todellakin haastaa
- Anonyymi
Vetyauto se vain haastaa sähköautot!
- Anonyymi
Kyllä vain
- Anonyymi
Minulla ei ole ollut vetyautoa
- Anonyymi
Eikä tule.
- Anonyymi
Vetyauto tulee kulman takaa ja lujaa.
- Anonyymi
Aika hyvin
- Anonyymi
Taas on hyvää uutista
- Anonyymi
Näin asia tosiaan on
- Anonyymi
Näin asia vaan on
- Anonyymi
Näin se asia vaan on
- Anonyymi
On se upeaa
- Anonyymi
Mainiota todellakin
- Anonyymi
Akkuauto ei haasta enää mitään suurien ongelmiensa vuoksi.
- Anonyymi
Niin se vaan haastaa
- Anonyymi
Näin juuri
- Anonyymi
Aika hyvin asia etenee
- Anonyymi
Näin se juuri tekee
- Anonyymi
No nyt on mahtavaa
- Anonyymi
On se kyllä upea auto
- Anonyymi
Se tosiaan on
- Anonyymi
Kuulostaa ihanan mainiolta
- Anonyymi
Se haastaa parhaiten
- Anonyymi
Totisesti
- Anonyymi
Oikein hyvää vetyuutista 😃
- Anonyymi
Näin se asia tosiaan on
- Anonyymi
Niinhän se taitaa haastaa
- Anonyymi
Kuulostaa hyvältä haasteelta
- Anonyymi
Jopas onkin hieno homma
- Anonyymi
Aika mainiota
- Anonyymi
Vetyauto on täysi vitsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vetyauto on täysi vitsi.
tykkään vitseistä
- Anonyymi
Aivan mainiosti haastaa
- Anonyymi
Eikö tämä ole teistäkin ihanaa?
- Anonyymi
Se todella haastaa ja hyvin
- Anonyymi
Ihanan ihanaa 💕
- Anonyymi
Aika paras juttu
- Anonyymi
Tosi hyvä juttu että se haastaa
- Anonyymi
No niin se vaan on että haastaa
- Anonyymi
Ja Ruosissa voi jopa tankata!
- Anonyymi
Näinhän se asia vaan menee
- Anonyymi
Nää jutut menee näin
- Anonyymi
Kyllä se haastaa ja niin maan perusteellisesti.
- Anonyymi
Heips nyt on aika paljon enemmän kuin koskaan ennen
- Anonyymi
On kyllä hyvä
- Anonyymi
Ei haasta, sillä vetytankkausverkoston pystyttäminen maksaa helposti yli 10 MILJARDIA Suomessa.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17254624/vetyinfran-rakentaminen-on-mahdottomuus- - Anonyymi
Se on niin ihanaa
- Anonyymi
Todella huikeaa
- Anonyymi
Näin se tämäkin asia on
- Anonyymi
Jopas kuulostaa hyvältä
- Anonyymi
Haastaahan se
- Anonyymi
Näin se vaan menee
- Anonyymi
Siinä haastamisen mallia muillekin. Hienoa.
- Anonyymi
Hieno haastaminen on käynnissä
- Anonyymi
Sehän se haastaa
- Anonyymi
Joo, haastoi tuossa 90-luvulla ja 2000 luvun alussa. Ja otti turpaan, niin että tukka lähti!
Nyt myyntimäärät esim. Suomessa 10 000 : 1 täyssähköautojen hyväksi. Kaikki ladattavat 50 000 : 1. Kaikki vaihtoehtoiset ratkaisut (sähkö, kaasu, etanoli ym) 60 000 : 1. - Anonyymi
Minkähän vetyauton ostaisi?
- Anonyymi
On Ihanaa kun se haastaa
- Anonyymi
Ihan mielettömän upeasti haastaa
- Anonyymi
Akkuauto on vain turha välivaihe
- Anonyymi
Se on ihan parasta kun se haastaa
- Anonyymi
Minulla on ollut joskus Tunturi
- Anonyymi
Niin se vaan tulee
- Anonyymi
Vetyauto on niin helppo
- Anonyymi
Niin se vaan on että haastaa se
- Anonyymi
Mikä museoautojen ryntäys täällä nyt on? Vety kuuluu museoon. Ja onkin siellä jo. Tankkausasemat (2 kpl) purettu, kokeilu päättynyt, autot museossa.
https://autotoday.fi/paivan-museoauto-suomen-ensimmainen-vetyauto-vuodelta-1927/
Museossa makaa myös 2014 hankittu vetyauto.- Anonyymi
Luultavasti Suomen automuseoihin mahtuu vielä useampikin vetypommiauto muistoksi tästä harharetkestä. Joten hopi hopi lahjatavaraa hankkimaan.
- Anonyymi
Nyt on tekemisen meininki
- Anonyymi
Tämä on hyvä juttu
- Anonyymi
Se tosiaan haastaa helppoudellaan
- Anonyymi
Toinen vaatii kokopäivätyötä tankkausta varten, toisen voi ladata kotonaan...
- Anonyymi
Näin se vaan on ja jetsulleen
- Anonyymi
Ei kannata hankkia akkusähköautoa, kannattaa hankkia tavallinen sähköauto.
- Anonyymi
Se järjestyy ja sillä ajaa noin 700 km
- Anonyymi
On se hyvä että se haastaa
- Anonyymi
Aivan upeaa kun se haastaa
- Anonyymi
Minulla on ollut Toyota Carina
- Anonyymi
Aika hyvä aloitus
- Anonyymi
Niin siis se haastaa
- Anonyymi
Minusta tämä on hyvä asia ja siitä kannattaa puhua.
- Anonyymi
Minulla on ollut monta Toyotaa ja hyviä ovat.
- Anonyymi
Vetyauto on helppo
- Anonyymi
Vetykerjäläiset yrittävät myydä kalliilla hinnalla tekniikkaa, jonka kehitys on polkenut paikallaan jo 20 vuotta. Tankkausasemat edelleen tolkuttoman kalliita (4-5 miljoonaa kappale, vrt. metaanin tankkauasemat 0,5 miljoonaa), hitaita (1 asema riittää palvelemaan vain 150-250 autoa, vrt yhtä bensa-asemaa kohti Suomessa 1500 autoa), autot hävyttömän kalliita ja polttoaine kolmanneksen biokaasua kalliimpaa.
EU Norja yhteishankkeessa poltettu parin viime vuoden aikana 230 000 000 € rahaa, millä saatu aikaan peräti 47 uutta tankkausasemaa. Ja onhan rahaa aikaisemminkin törsätty, kun jo tätä ennen on asemia rakennettu noin sata. Taidetaan kohta olla miljardiluokassa...
Ja mitä rahalla on saatu?
Muutama kaupunkibussi sinne tänne
https://www.hydrogenfuelnews.com/hydrogen-bus-catches-fire-in-london-forcing-fleet-out-of-service/851044/
https://www.sustainable-bus.com/news/hydrogen-bus-fire-arriva-solaris/
Tarpeettomia tankkausasemia
https://insideevs.com/news/354223/hydrogen-fueling-station-explodes/
Peräti 500 vetyautoa käyttöön. 500 autoa, EU Norja yhteensä!
https://h2me.eu/about/hydrogen-refuelling-infrastructure/ - Anonyymi
"Vetyauto on helppo"
Kerropa yksikin asia, joka vetyautossa on helpompaa kuin vaikkapa bensa-autossa tai edes täyssähköautossa?
Vetyauton tankkaaminenkin on itsessään jo kokopäivätyötä. Pitää palkata joku hoitamaan sitä. Näin Kalifornia on opettanut. Mirain ostaneet ovat olleet raivoissaan, kun menee tuntikaupalla etsiessä toimivaa vetytankkausasemaa.
- Anonyymi
Minulla on ollut monta autoa
- Anonyymi
Vetyauto on aivan mahtava
- Anonyymi
Sinulla on vetyauto, kerro lähemmin.
- Anonyymi
Vetyauto on maailman paras 💕
- Anonyymi
Akkusähköpalo on hirvittävä!!
- Anonyymi
Vetyauto on paras. En halua käristyä akkuautopalossa.
- Anonyymi
Näin se asia tosiaan on
- Anonyymi
Niin se tekee
- Anonyymi
Se on järkevin
- Anonyymi
Kyllä se näin on.
- Anonyymi
Näin se tosiaan tekee.
- Anonyymi
Mahtava homma.
- Anonyymi
Vetyauto on ihan parasta mitä voi olla.
- Anonyymi
Hyvä että saadaan pian myös Suomeen vetytankkausasemia.
- Anonyymi
Helppo se on
- Anonyymi
Minusta vetyauto on paras
- Anonyymi
Kyllä se vetyauto on vaan paras.
- Anonyymi
Upeaa Toyota 👍
- Anonyymi
Niinpä näkyy haastavan
- Anonyymi
Tämäkin on niin totta
- Anonyymi
Se on niin ihanaa
- Anonyymi
Ensi vuonna avataan vetyasemat
- Anonyymi
Sähköauton laittaa lataukseen kun tulee kotiin ja sen kun tekee 2-3 kertaa viikossa niin siinä se iso vaiva ja hankaluus. Eipä tarvitse käydä huoltoasemalla.
Entä kuinka helppoa on tankata vetyauto? Pitää mennä Tallinnaan tai Tukholmaan, sieltä löytyy lähimmät asemat ja toivoa pitää ettei ole onen auton jonoa kun pumppu pitää aina paineistaa joka auton välillä ja se kestää 15min. - Anonyymi
Sehän on hieno homma
- Anonyymi
Mirai on paras
- Anonyymi
No niinhän se haastaa
- Anonyymi
Minä niin tykkään vetyautoista ❤️
- Anonyymi
No näinhän se juuri tekee
- Anonyymi
Minulla on ollut Toyotia.
- Anonyymi
Minulla on ollut monta autoa
- Anonyymi
Se haastaa ja ihan tosissaan
- Anonyymi
Aika mainiota ja huikeaa
- Anonyymi
Aina vaan kuulostaa hyvältä
- Anonyymi
Niin se vaan haastaa
- Anonyymi
Se haastaa muttei haista
- Anonyymi
Vihreä vety on aina päästötöntä
- Anonyymi
Voisin kyllä ostaa vetyauton
- Anonyymi
No niin se haastaa
- Anonyymi
Akkusähköautoissa onkin paljon ongelmia
- Anonyymi
Näin se on
- Anonyymi
Vetyauto on helppo
- Anonyymi
Vetyauto on hyvä auto.
- Anonyymi
Jopas nyt on huikeaa
- Anonyymi
Tämäkin on niin mahtavaa
- Anonyymi
No jo on mahtavaa
- Anonyymi
Hyvältä näyttää
- Anonyymi
On se mahtavaa
- Anonyymi
Tykkään niin vetyautoista
- Anonyymi
Ja haastaa muuten upeasti
- Anonyymi
Näin se asia vaan on
- Anonyymi
Mainiota kertakaikkiaan
- Anonyymi
Aika siistiä
- Anonyymi
Minulla oli joskus mopo.
- Anonyymi
Ihanaa
- Anonyymi
Sitä se tekee
- Anonyymi
Niin se vaan on
- Anonyymi
Hyvinhän se menee
- Anonyymi
Sen se tekee
- Anonyymi
Sen se tekee varmasti
- Anonyymi
Hyvä vetyauto
- Anonyymi
Sitähän se tekee
- Anonyymi
Se todellakin haastaa ja voittaa
- Anonyymi
No sen se tosiaan tekee
- Anonyymi
Hyvin etenee nyt vetyhommat.
- Anonyymi
Se on niin ihanaa ❤️
- Anonyymi
Sen se todellakin tekee
- Anonyymi
Niinpäs haastaakin
- Anonyymi
Joo näin se tekee
- Anonyymi
Hyvin asia etenee
- Anonyymi
Niinpä se taitaa haastaa
- Anonyymi
On ihana kun se haastaa helppoudellaan
- Anonyymi
Niinhän tuo näyttää haastavan
- Anonyymi
Sähköauto liikkuva ongelmajäte jo akkujen vuoksi.
- Anonyymi
No niinhän se tekee
- Anonyymi
Minulla on vetyauto
- Anonyymi
Ihan parhaalta kuulostaa
- Anonyymi
Niinhän tuo taitaa haastaa
- Anonyymi
Näinhän se vaan menee
- Anonyymi
Se on niin totta
- Anonyymi
Minulle yksi vetyauto kiitos
- Anonyymi
Aivan mahtavalta kuulostaa
- Anonyymi
Vetyauto on paras
- Anonyymi
Se tosiaan taitaa haastaa
- Anonyymi
Ei voi sanoa muuta kuin että todella upeaa
- Anonyymi
Näinhän se vaan on
- Anonyymi
Sen se tekee varmasti
- Anonyymi
Hyvä juttu että vetyauto tulee
- Anonyymi
Niin se muuten haastaa
- Anonyymi
Aivan mahtava juttu
- Anonyymi
Nykyinen sähkönhinta karistaa haaveet kaupallisesta tuotannosta.
- Anonyymi
Nyt on hyvä meininki
- Anonyymi
Niin se vaan on että se haastaa
- Anonyymi
Vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta
- Anonyymi
Niin se haastaa
- Anonyymi
Ei ole monessa maassa vetyauto onnistunut haastamaan akkuautoja. Kateutta väärälle palstalle spämmääminen sen sijaan on.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17438984/vetyspammays-vaaralle-palstalle-on-kateutta - Anonyymi
Kyllähän tuollaisella jo ajelisi
- Anonyymi
Minä haluan ostaa vetyauton
- Anonyymi
Saksastahan niitä voi ostaa edullisesti vaikka heti. Siitä vaan tekemään kauppoja. Pyydä tankki täytenä niin voit ajaa muutaman sata kilometriä ja laittaa sitten seisomaan.
- Anonyymi
Nyt kun Teslan osake ryömii pohjamudissa niin kannattaa sijoittaa vetyautoihin.
- Anonyymi
Tuo Mirai on kyllä todella upea auto.
- Anonyymi
Osaapas hän ajaa tosi hyvin.
- Anonyymi
No mitäs muut sanovat tähän?
- Anonyymi
Nyt on asiat hyvin.
- Anonyymi
No jopas nyt on hyvä meininki
- Anonyymi
Sähköautoa ei kannata ostaa.
- Anonyymi
No nyt vasta olikin sitten hyvä uutinen
- Anonyymi
Tässä upea video Toyota Miraista.
https://youtu.be/2NDMtsqjfs0 - Anonyymi
Hyvä juttu tosiaan että Suomessakin edetään vetyasiassa
- Anonyymi
Ei hassumpaa
- Anonyymi
No senhän se tosiaan tekee
- Anonyymi
Ja haastaakin muuten todella hyvin
- Anonyymi
Senhän se taitaa tehdä
- Anonyymi
Näinhän se taitaakin tehdä
- Anonyymi
No johan on taas niin mainiota
- Anonyymi
Todennäköisesti akkusähköautoille loppu häämöttää jo.
- Anonyymi
Vetyautot eivät ole päässeet edes lähtökuopistaan irti. Myyntiluvut surkeita ei nousua näkyvissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vetyautot eivät ole päässeet edes lähtökuopistaan irti. Myyntiluvut surkeita ei nousua näkyvissä.
Jep, koko Euroopassa tuhatkunta vetylelua, vaikka puoli miljardia euroa tuhlattu tarpeettomaan tankkausasemaverkkoon. Tarkoittaen, että keskimääräisellä tankkausasemalla pyörähtää yksi tankkaaja päivässä. Kata siinä sitten 2-5 miljoonan euron hintaisen tankkausaseman rakentamis- ja ylläpitokulut.
Jenkeissä vedyn kanssa pelattu jo 18 vuotta ja satoja miljoonia tukirahaa sielläkin valunut kankkulan kaivoon eikä loppua näy. Optimistisimmissa ennusteissa povataan, että vedyn tuotanto elektrolyysillä ei olisi enää tappiollista vuonna 2030.
Suurin osa Euroopan vetyautoista on muuten sähköpakettiautoista tehtyjä konversioita - testimuuleja ja demoja. Ei ole kuluttajia napannut reilusti sähköautoja kalliimmat autot, joilla on myös kovat käyttökulut ja tankkausasemat harvassa. Suomessa 0 kpl ja taitaa sekä Ruotsissa että Norjassa olla 5.
Eniten asemia on Saksassa. Taitaa olla saksalaisten juoni koko juttu. Rakennuttavat tarpeettomia asemia oman maansa täyteen EU rahalla = pitkälti muiden jäsenvaltioiden piikkiin = työllistävä vaikutus ja rahat omaan taskuun. Liki 2/3 osaa tankkausasemista on Saksassa ja ainuttakaan ei ole rakennettu ilman tukirahaa.
Projektit markkinoitiin lupaamalla, että 2022 Saksassa olisi 60 000 vetyautoa. Lupauksesta on jäänyt 99 % toteutumatta.
- Anonyymi
Kyllähän se taitaa hyvin haastaa.
- Anonyymi
kansa ei näytä ostavan latausautoja
odottavat vaivatonta vetyautoa ja toimii myös pakkasessa- Anonyymi
Latausautolla ei oikein matka suju.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Latausautolla ei oikein matka suju.
Vetyautolla ei matka suju lainkaan kun ei saa polttoainetta. Ja vaikka saisikin, sen etsiminen jopa satojen kilometrien päästä on vaikeaa.
- Anonyymi
On se kyllä mahtavaa
- Anonyymi
Upeaa todella että se haastaa helppoudellaan vaivalloiset akkusähköautot
- Anonyymi
Näin se vaan asia etenee lujaa vauhtia.
- Anonyymi
Vetyautoilla ajetaan jo kilpaa!
- Anonyymi
ens vuonna on jo suomessa vetyasemat
ja stellantis sanoi että voi tuoda pienet asemat vaikka minne - Anonyymi
Haaste loppuu tähän
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/6096b7b0-f359-4280-9beb-49e3363f1b41 - Anonyymi
Vety voitti.
- Anonyymi
Kyllä se on hyvä että se haastaa
- Anonyymi
Aivan mahtavan mainiosti haastaa.
- Anonyymi
Minusta tämä on aivan mahtavaa
- Anonyymi
Tuossakin oli todella paljon hyvää tietoa
- Anonyymi
Tarvitaan lisää tietoa vetyautoista.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17254624/vetyinfran-rakentaminen-on-mahdottomuus-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17057250/laske-tasta-vetyautoilusi-hinta-kerro-tulos-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17431795/vetyautot-tullaan-romuttamaan-15v-ikaisena-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17449806/miksi-edes-yhta-ainoaa-vetyasemaa-ei-saada-pystyyn - Anonyymi
On se mahtavaa
- Anonyymi
On se kyllä hienoa.
- Anonyymi
Vetyauto on paras valinta.
- Anonyymi
Se tosiaan taitaa tehdä niin.
- Anonyymi
Vetyauto on odotettavissa pian Suomeenkin.
- Anonyymi
No hyvältähän se taas näyttää
- Anonyymi
Minusta tämä on hyvä asia
- Anonyymi
Näin se tekee.
- Anonyymi
Ei paha ollenkaan
- Anonyymi
Se muuten haastaa todella hyvin..
- Anonyymi
No jopas on
- Anonyymi
Sen se tosiaan taitaa tehdä.
- Anonyymi
No niinpäs se näkyy haastavan.
- Anonyymi
Minulla on ollut Toyota.
- Anonyymi
Nyt on kyllä tosi kova juttu
- Anonyymi
Näinhän se asia vaan on.
- Anonyymi
Vetymies sanoo kyllä.
- Anonyymi
Vetyjä myydään eniten!
- Anonyymi
Myös Saksa alkaa sijoittamaan Suomen vetyhankkeisiin.
- Anonyymi
Osta vety niin et pety.
- Anonyymi
Ai jaa.
- Anonyymi
Näin se tekee
- Anonyymi
Vetyauto on selvästi parempi.
- Anonyymi
Olipa kerran Muumi joka tuumi että nyt on hyvä vetybuumi.
- Anonyymi
On tämä kyllä niin mahtavaa.
- Anonyymi
Siltä se vaikuttaa.
- Anonyymi
Hyvää yötä ja kauniita unia
- Anonyymi
Niin se taitaa haastaa
- Anonyymi
Ihan mieletöntä
- Anonyymi
Näin se vaan tekee
- Anonyymi
Hyvin etenee vetyasia.
- Anonyymi
Se on niin totta
- Anonyymi
Edelleenkin surkeilla kommentoinneilla nostetaan ketjua ja huijataan vetyautojen pariin.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17481578/sinua-huijataan-ostamaan-vetyauto- - Anonyymi
Minulla on ollut monta Toyotaa
- Anonyymi
Näinhän se on
- Anonyymi
Todella huikeaa!!
- Anonyymi
Näin se asia etenee
- Anonyymi
Ja haastaakin muuten mainiosti.
- Anonyymi
Vaikuttaa erittäin hyvältä
- Anonyymi
Hyvältä se kuulostaa
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1601774Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin671646Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä761414En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311322- 471227
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik105992- 173977
Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke184792Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60764Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja42717