Ikävä entistä ystävää

Anonyymi

Ystävystyin hyvin nuorena työpaikalla toisen nuoren naisen kanssa. Meillä oli syvä ja luottamuksellinen ystävyys, monet hauskat ja vähemmänkin hauskat hetket koettiin yhdessä yli kolmen vuosikymmenen aikana. Tiesimme kaiken toistemme elämästä, meillä ei ollut suodattimia siinä suhteessa. Näimme nousut, tuhot ja uhot. Luulin aina, ettei mikään voisi pilata ystävyyttämme. Puolisommekin ystävystyivät sittemmin ja tuntui, että mukavasti menee.

Minun ja puolisoni elämä muodostui vuosien saatossa yrittäjyyden myötä kiireiseksi ja työntäyteiseksi, eikä yhteisille hauskoille hetkille ja tapaamisille ystävien kanssa tahtonut löytyä aikaa. Sovimme tapaamisia, jotka peruuntuivat usein syystä tai toisesta, enimmäkseen meidän takiamme . Pari kertaa myöhästyimme sovituista tapaamisista työkiireiden vuoksi aika pahasti. Ystävämme saivat meistä lopulta tarpeekseen ja sanoivat sopimuksen irti.

Tiedän hyvin, että tämä homma tuli kyllä ihan itse mokattua. Pyysin anteeksi, mutta en saanut vastausta. Sittemmin en enää ole edes yrittänyt ottaa uudestaan yhteyttä. Nyt on kulunut jo useampi vuosi viimeisestä tapaamisesta. Ikävä kalvaa kovasti, mutta en keksi enää keinoa, miten lähestyisin entistä ystävääni. Hän oli tärkeä ja rakas. Ehkä se ystävyys on tosiaankin mennyttä. Tuntuu pahalta.

Onko yleensä kerran pilattu ystävyys mahdollista nostaa uudestaan jaloilleen? Enpä tiedä. Kokemuksia kuulisin mielelläni.

2

206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tiedätkö, minulla myös on monivuotinen ystävä jonka kanssa olemme jakaneet ilot ja surut.
      Hänellä on ollut taipumus perua viimehetkellä tapaamisemme, (tietämättä että olin vaihtanut työ-ohjlmiani piitääkseni kiini sopimistamme ajoista koska en halunnut perua tapaamista.)

Nyt viimeksi, viime viikolla hän taas teki sen ja ehdotti muuttaa tapaamista ensi kuuksi.

Mittani on täysi. Tiedän että tämä ystävyys on tullut tiensä päähän. En yksinkertaisesti enä jaksa tuota jojoilua.
      Jätän vain vastaamatta seuraavaan tapaamisehdotukseen ja poistan sen.

• Anonyymi

Itselläni ei ole aloittajan kaltaista tarinaa. Olen pian 52v täyttävä mies ja elämä sellaista että olen yksin. Joidenkin nettikavereitten numerot vielä tallessa, mutta päädyn siihen että en häiritse heitä enää.

Mutta sinunkaltaisessa tilanteessa ota toki rohkeasti yhteyttä ystävääsi ja kysy miten menee! Kaveruutta on niin monenlaista että yhteystapojavon yhtä monta.

Itse kaipaan yhtä ihmistä jonka kanssa kirjoitettiin ensin kirjeitä, sitten vanhanaikaisia tekstareita. Mutta jos elämät on erilaiset niin ei ole mitään samaa! Tsemppiä. Uskalla tehdä aloite!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maajussi-Kallen Niina julkaisi salakuvat pariskunnan rakkauskesästä: "Ettei KUKAAN huomannut..."

Rakastua voi missä vaan, vaikka reality-ohjelmassa, totta se on. Tämä pariskunta joutui salailemaan suhdettaan aluksi, mutta onneksi ei enää. Ja nyt s
      Maajussille morsian
      21
      4958
    2. Hintan koulu

Onko Hintan koulu ns."Parempien ihmisten" oma koulu,jossa syntisiä nälvitään???
      Oulu
      69
      3307
    3. Linnan juhlat on peruttu

Juuri tulleen tiedon mukaan.
      Maailman menoa
      265
      3102
    4. Gallup: Mikä pari voittaa Tanssii Tähtien Kanssa -kisan?

Näin yllättävä TTK-finaali etenee. Mutta mikä pari voittaa Tanssii Tähtien Kanssa -kisan? - Waltteri ja Kia - Krista ja Anssi - Ernest ja Anniina h
      Suomalaiset julkkikset
      58
      2450
    5. Nyt on valtamedia paniikissa

Iltalehden ja yhtä aikaa suomi24 palstalle on ilmestynyt naurettavia esimerkkejä rokotevastaisten muka uskomuksista. Taitaa olla viimeisiä yrityksiä
      Maailman menoa
      271
      1555
    6. Poliisi tutkii Sanna Kiisken toimia,epäillään törkeästä petoksesta naista.

Sannalla on lähes 29 uhria ja takanaan lähes vuoden kestänyt rikostausta .
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1355
    7. Tahtoisin olla kanssasi sillai

❤️🙃🙃❤️🙃💃🏼❤️✨❤️🙃❤️✨❤️✨❤️✨❤️✨❤️✨✨❤️❤️❤️❤️❤️🙃🙃 Entä sä?
      Ikävä
      47
      1207
    8. Olen ollut sokea

Olet edelleen suhteessa toiseen. Saat puolestani ollakin, ei kiinnosta sekaantua teidän draamoihin. Unohda koko juttu.
      Ikävä
      85
      1136
    9. Tiedätkö nainen

Että olet suloinen kun minun seurassani olet kuin jänis ajovaloissa poukkoilemassa. Mutta urhoollisesti esität kuitenkin rohkeaa. Tykkään sinusta iha
      Ikävä
      60
      882
    10. En halua minäkään enää kohdata

Tasoissa ollaan ihana.
      Ikävä
      48
      855
    Aihe