Mikä se sinkku on

Anonyymi

En tiedä onko asiaa käsitelty palstalla kun käyn aika harvoin.
Maria Junger IL:n haastattelussaan kieltäytyy olemasta sinkku, eikä ymmärrä miten voi silloinkin olla jos on keski-ikäinen parin lapsen äiti, joka on ollut naimisissa ja eronnut. Hän ei kokenut olevansa sinkku.
En ollut miettinyt asiaa, mutta kai olen hänen kanssaan samaa mieltä. Olen tosin itseäni sinkuksi sanonut, mutta tarkemmin mietittyäni en ole minäkään sinkku.
Oletko sinä?

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tosta sinkkuudesta tulee mieleen lähinnä negatiivisia asioita. kuten yksiössä asumista, suurta alkoholin käyttöö ja jatkuvaa juhlimista. Että omalta osaltani en koe olevani sinkku, vaikka käytännössä tuskin kukaan enempää sinkki voi olla kun olen. Mulla on kuitenkin iso kämppä ja paljon lastentarviketta hankittuna. paitsi lasten vaunut, kun niissä se muoti muuttuu niin nopeaan. On tietenkin hölmöö menetellä näin, kuin länsimaissa yleensä tehdään, että korostetaan materialla sitä omaa statusta, mutta toisaalta se on vastuullista varautua tulevaan. ja kyllä sitä sinkkuutta yleensä hävetään. Kun yks cittari kauppias innostu laittaan eriväriset korit sinkuille. eli keltaiset ja muille punaiset. Niin yhden sinkkukorin vain näin. ja se oli kuitenkin Espossa, että varmasti joukossa oli enemmän sinkkuja kun se yksi. Mutta näin.

      • Sinkkukoreja en ole käyttänyt enkä ole kovin monessa kaupassa tälläpäin nähnyt. Kerran otin, kun oli sopivasti pienempi eikä tarttenu ostaa paljon eikä mukana ollu sillä hetkellä isompaa laukkua (muistaakseni). Yleensä otan ostoskärryn tai vetokärryn ja ihan sellaisen minkälainen sattuu missäkin kaupassa olemaan.


    • Epätoivoisuuteen asti haluan pitää kiinni sinkkustatuksestani. Tavallaan jopa säälittävää, mutta totta.

      Olen vielä kiinni menneisyydessä ja entisessä parisuhteessani siinä mielessä, että ystävyyssuhteemme ei ole exän kanssa muuttunut mihinkään parisuhdeajoistamme. Teemme edelleen yhdessä asioita joita teimme ennenkin.
      Taloutemme ovat kietoutuneet yhteen jollakin tasolla. Jos käyn kaupassa, saatan kysäistä tarvitseeko exä jotakin. Hän kutsuu minua syömään ja minä häntä, jos tulee tehtyä iso annos ruokaa.
      Jos maitoni on vanhentumassa, vien sen exälle joka on maidon suurkuluttaja. Ja kun hänen astianpesukoneensa tarvitsee huoltoa, minä huollan sen.
      Meillä on hyvin käytännönläheinen suhde exän kanssa. Mitään romantiikkaa siinä ei ole.
      Ja samalla minulla on romanttinen suhde toiseen mieheen. Tapailemme.

      Kaikesta tästä huolimatta haluan mieltää itseni juuri nimenomaan sinkuksi. Määrittelen itse itseni sellaiseksi.

      Aivan kuin jostakin säälittävästä epätoivon vimmasta tarraudun siihen että olen sinkku. Haluan olla sinkku.
      Se on jonkinlaista riippumattomuuden ja vapauden kaipuuta. Eli huijaan itseäni ja tarraudun valheeseen.
      Jos en ole parisuhteessa, olen sinkku. Ja sinkkuna minun on hyvä olla.

      • Anonyymi

        Hyvät perustelut, taidan minäkin haluta olla sinkku kun sen noin ajattelee.


    • Anonyymi

      Jos sen kerta saa määrittää niin en mä ole ollut sinkku kuin hetken elämässäni, sillon jotain 16-18-vuotiaana, kun kuvitteli parisuhteen olevan tavottelemisen arvonen.

    • Anonyymi

      Lainataksemme modernia käsiteraamattua Wikipediaa:
      Naimaton henkilö, joka ei ole avioliitossa tai muussa vakituisessa parisuhteessa. Sanana "sinkku" on vakiintunut arki- ja puhekieleen ja korvannut mm. vanhanpiian ja -pojan.

      Määritelmästä huolimatta olennaista on se, miten henkilö itse itsensä kokee ja siten myös määrittelee. Toki mm. tilastotukimusten ja vastaavien kohdalla määritelmäksi kirjataan sinkku, ellei henkilö itse pidä huolta siitä, että voi vastata kyselyyn sinkun esim. muu.

      Nyt jos itse koen olevani em. kontekstissa muu ja tilastoinnin kannalta olen sinkku, niin ristiriita on ilmeinen. Kykenenkö hyväksymään, että yhteiskunnan määritteissä ei ole vaihtoehtoa muu ja lähin omaa tilannettani kuvaava termi on sinkku? Vai olenko pikkumainen ja vedän palkokasvin siemen käkättimeeni? Kannattaako siihen urhata energiaa, onko se se taistelu, jonka haluan käydä?

    • Sanaan sinkku liitetään usein bilettäminen ja yhden yön suhteiden harrastaminen usein. Liekö jotain vaikutusta takavuosien suosikkisarjalla Sinkkuelämää? Sinkkuja tai yksin asuvia tai naimattomia tai eronneita tai leskiä yms. joilla ei syystä tai toisesta parisuhdetta lyhyellä tai pitemmällä ajanjaksolla on monenlaisia. Itse on mieluummin liikaa määrittelemättä itseäni, mutta jos pitäis, niin yksin asuva tai yhden hengen taloudessa asuva.

    • Sinkkuelämää-sarja ja Sinkkuelämää-elokuvat musta kaikesta huolimatta hyviä, vaikka itse en koe olevani ihan samantyylinen kuin niissä esiintyvät naishahmot. En esim. biletä.

    • Eikä mulla ole huippumerkkien vaatteita enkä haaveile Manolo Blahnikin kengistä niin kuin Carrie Bradshaw.

      • Anonyymi

        Mut usein on yhden yön juttuja voi voi sentään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut usein on yhden yön juttuja voi voi sentään

        Voi voi, Välis haukkuu taas kuin katukoira.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi, Välis haukkuu taas kuin katukoira.

        En hauku eikö hän sanonut ei ole muita mut ei sanonut etteikö olis usein yhden yön juttuja eikä hän sitä ole kieltänyt eli ei ole merkki vaatteita ei merkkikenkiä ei biletä mut ei sanonut etteikö olis useita useita yhden yön juttuja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En hauku eikö hän sanonut ei ole muita mut ei sanonut etteikö olis usein yhden yön juttuja eikä hän sitä ole kieltänyt eli ei ole merkki vaatteita ei merkkikenkiä ei biletä mut ei sanonut etteikö olis useita useita yhden yön juttuja

        Voi voi ja hau hau. Muuta et osaakaan kuin haukkua ja moralisoida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi ja hau hau. Muuta et osaakaan kuin haukkua ja moralisoida.

        No kannattaa elää sillai et kehtaa kertoa eli kuten kunnon naiset ja minusta yhden yön kuningattaret ei ole kunnon naisia jokainen tekee valintansa eli yhden yön kuningattaret ei halua olla kunnon naisia niin totuus ei ole pahasta sanoo yhden yön sankarittaret


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi ja hau hau. Muuta et osaakaan kuin haukkua ja moralisoida.

        Nyt menen nukkumaan hyvää yötä


    • Anonyymi

      Häneen sopii yh äiti eli kaikki tietää mikä äiti ja miehiä on käynyt kylässä

      • Anonyymi

        On kyllä toteamus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kyllä toteamus

        Juu, eipä todellakaan yhtään vihjailla yhtään mitään. Kokeilehan lukea uudelleen.

        Yh-äiti oli koko jutun ainoa toteamus ja ehkä totta (en ole tietoinen Maria Jugnerin lasten huoltajuusjärjestelyistä ... saattaa olla myös yhteishuoltajuus), kaikki muu oli vihjailevaa herjausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kyllä toteamus

        Mäkin vaan totean, että Välis on kovempi haukkumaan kuin kapinen katurakki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mäkin vaan totean, että Välis on kovempi haukkumaan kuin kapinen katurakki.

        Kaikki tietää mikä nainen yh oot on naisiaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mäkin vaan totean, että Välis on kovempi haukkumaan kuin kapinen katurakki.

        Hyvää yötä sinullekkin ärripurri


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, eipä todellakaan yhtään vihjailla yhtään mitään. Kokeilehan lukea uudelleen.

        Yh-äiti oli koko jutun ainoa toteamus ja ehkä totta (en ole tietoinen Maria Jugnerin lasten huoltajuusjärjestelyistä ... saattaa olla myös yhteishuoltajuus), kaikki muu oli vihjailevaa herjausta.

        Ja jos ei ole kunnon nainen niin miten sellaista voi sanoa kunnon naiseksi valehtelu vasta ikävää on eli kunnon naisia voi kehua ja saa arvostusta ja huonoja naisia ei voi kehua eikä arvostaa ja nyt hyvää yötä sinulle


    • Anonyymi

      Sinkkuleima on hieman epätoivoinen, haluaa vetää eron siihen, että on saanut pyydystettyä jo ytmejä kuitenkin. Ettei nyt ole minkään vanhapiika-ikisinkkujen kanssa samaa kastia. Toisaalta sinkku sana on erottamattomasti kytkeytynyt parisuhdeideaaliin, puhuivatko Sinkkuelämää sarjan hahmot koskaan mistään muusta kuin miehistä.

    • Anonyymi

      Tuohan kuulostaa samalta, kuin ikääntyneiden (miesten) selittely siitä, että eivät ole vanhoja, eivätkä ymmärrä miten voi muka olla vanha jos tuntee olevansa tosi nuori.

      Ei sinkkuus ole mikään titteli jota käytetään halun mukaan. Sinkku on ihminen, joka ei ole (pari)suhteessa. Negatiiviset/ positiiviset/ neutraalit mielikuvat sinkku-termille on sitten ihan jokaisen omassa päässä, mutta ei ne mielikuvat muuta faktoja miksikään.

      Jos ei ole suhteessa, on sinkku. Niin helppoa se on.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      156
      1912
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      131
      1754
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      102
      1517
    4. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      17
      1223
    5. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      71
      1218
    6. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      68
      1171
    7. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      220
      978
    8. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      68
      796
    9. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      45
      730
    10. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      191
      704
    Aihe