Elämän tarkoitus?

Anonyymi

Onko sitä? Onko sinulla?

Itse sanoisin, että sellaista ei ole. On vaan elämä, minkä kaikki eletään omalla tavalla ja sillä pituudella mitä meille on annettu. Tarkoituksen voi luoda itselle sillä, että löytää ja havaitsee elämästään ne hienot ja kauniit asiat, mitkä tekee elämästä elämisen arvoisen ja oppii elämään niiden vähemmän hienojen ja kauniiden asioiden kanssa, joille ei vaan voi mitään. Eli lopulta on mielestäni kyse siitä, että mille annat vallan ja miltä kiellät sen.

Kuulostaa helpolta ja yksinkertaiselta. Ei se ole sitä. Päinvastoin. Mutta pelkäämällä elämää ja mitä kaikkea se pitää sisällään, ei asia koskaan selviä...

Uskaltakaa elää, tuntea ja kokea ennen kun se on myöhäistä. Koska ennen kun huomaatte se on myöhäistä... :)

Joo, olen hiukan tunteellinen. Meat Loaf kuoli. Yhtä lailla veti aika tunteelliseksi vajaa vuosi sitten Jim Steinmanin kuolema. Kummatkin yhdessä toivat elämääni jotain hienoa ja kaunista, mikä jätti parantumattoman jälkensä minuun ja teki minusta ehkä hiukan paremman ihmisen mitä olisin ollut ilman heitä... :)

https://www.youtube.com/watch?v=iVr15gWYUek

120

977

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Fiksuja puhut anomuumi!

      Elämän yksi tarkoitus on rakkaus (kaikissa muodoissaan, mitä muotoja mut kelläkin on omassa elämässään läsnä).

      Suuria filosofisia elämän tarkoituksia voi toki myös olla taustalla, mutta pienen ihmisen elämän tarkoitus on kasvaa onnelliseksi. Ilman riskiä, uskallusta, ja astumista joskus suuntaan joka voi pelottaa elämä tuskin siihen yltää.

      • Anonyymi

        Rakastin lapsena elämää ja kaikkia ihmisiä siinä. En osannut muutakaan. Mitä vanhemmaksi tulin, sen useammin petyin ihmisiin. Nuorempiin ja vanhempiin.

        Mutta onnekseni elämässäni oli muutakin kuin ympärilläni olevat ihmiset. Oli kirjallisuutta, oli musiikkia, elokuvataidetta... Monissa niissä oli realismia, mutta myös toivoa kauniisti kuvailtuna. Ihanteita. Ilman niitä olisin luovuttanut hyvin varhain ja antanut vallan pettymykselle ja kyynisyydelle. Tämä nyt ei tarkoita sitä, että en olisi pettynyt ja kyyninen. Olen. Mutta itselläni nämä yllä mainitut taidemuodot teki sen, että ne jätti minuun sen yhden pienen kipinän, mikä lopulta muutti kaiken...

        Elämä on jokaiselle vähän niin kuin Pandoran Lipas. Se avataan jokaisessa syntymässä. Kaikki pääsee valloille ja lopulta jäljelle jää vaan toivo. On meidän jokaisen itsensä tehtävä löytää ja tunnistaa se toivo, mikä tekee meidän elämästämme elämisen arvoista.

        Vaikka olenkin pettynyt ja menettänyt uskoni moniin asioihin ja ihmisiin, en silti ole menettänyt niitä lopullisesti. Musiikki, kirjallisuus, elokuvataide ja muukin luovuus ei ole ikinä pettänyt minua. Eikä ole rakkauskaan. Kaikilta niiltä olen saanut juuri sen, mitä ne ovat luvanneet ja enemmänkin. Ja niiden takia en ole lopullisesti menettänyt uskoa ihmisiinkään, vaikka aika heikoilla se välillä onkin... :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakastin lapsena elämää ja kaikkia ihmisiä siinä. En osannut muutakaan. Mitä vanhemmaksi tulin, sen useammin petyin ihmisiin. Nuorempiin ja vanhempiin.

        Mutta onnekseni elämässäni oli muutakin kuin ympärilläni olevat ihmiset. Oli kirjallisuutta, oli musiikkia, elokuvataidetta... Monissa niissä oli realismia, mutta myös toivoa kauniisti kuvailtuna. Ihanteita. Ilman niitä olisin luovuttanut hyvin varhain ja antanut vallan pettymykselle ja kyynisyydelle. Tämä nyt ei tarkoita sitä, että en olisi pettynyt ja kyyninen. Olen. Mutta itselläni nämä yllä mainitut taidemuodot teki sen, että ne jätti minuun sen yhden pienen kipinän, mikä lopulta muutti kaiken...

        Elämä on jokaiselle vähän niin kuin Pandoran Lipas. Se avataan jokaisessa syntymässä. Kaikki pääsee valloille ja lopulta jäljelle jää vaan toivo. On meidän jokaisen itsensä tehtävä löytää ja tunnistaa se toivo, mikä tekee meidän elämästämme elämisen arvoista.

        Vaikka olenkin pettynyt ja menettänyt uskoni moniin asioihin ja ihmisiin, en silti ole menettänyt niitä lopullisesti. Musiikki, kirjallisuus, elokuvataide ja muukin luovuus ei ole ikinä pettänyt minua. Eikä ole rakkauskaan. Kaikilta niiltä olen saanut juuri sen, mitä ne ovat luvanneet ja enemmänkin. Ja niiden takia en ole lopullisesti menettänyt uskoa ihmisiinkään, vaikka aika heikoilla se välillä onkin... :)

        Biiseistä puheenollen. Tämän tapaisia vaan aina joskus tuli elämääni silloin kun niitä eniten tarvitsin ja jäivät sisimpääni. Eikä nämäkään faksilla taivaasta tulleet, vaan kauniit ja lahjakkaat ihmissielut ne meille antoi.

        Joo, pitemmittä puheitta... :)

        https://www.youtube.com/watch?v=b1LDwAFSjCY


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rakastin lapsena elämää ja kaikkia ihmisiä siinä. En osannut muutakaan. Mitä vanhemmaksi tulin, sen useammin petyin ihmisiin. Nuorempiin ja vanhempiin.

        Mutta onnekseni elämässäni oli muutakin kuin ympärilläni olevat ihmiset. Oli kirjallisuutta, oli musiikkia, elokuvataidetta... Monissa niissä oli realismia, mutta myös toivoa kauniisti kuvailtuna. Ihanteita. Ilman niitä olisin luovuttanut hyvin varhain ja antanut vallan pettymykselle ja kyynisyydelle. Tämä nyt ei tarkoita sitä, että en olisi pettynyt ja kyyninen. Olen. Mutta itselläni nämä yllä mainitut taidemuodot teki sen, että ne jätti minuun sen yhden pienen kipinän, mikä lopulta muutti kaiken...

        Elämä on jokaiselle vähän niin kuin Pandoran Lipas. Se avataan jokaisessa syntymässä. Kaikki pääsee valloille ja lopulta jäljelle jää vaan toivo. On meidän jokaisen itsensä tehtävä löytää ja tunnistaa se toivo, mikä tekee meidän elämästämme elämisen arvoista.

        Vaikka olenkin pettynyt ja menettänyt uskoni moniin asioihin ja ihmisiin, en silti ole menettänyt niitä lopullisesti. Musiikki, kirjallisuus, elokuvataide ja muukin luovuus ei ole ikinä pettänyt minua. Eikä ole rakkauskaan. Kaikilta niiltä olen saanut juuri sen, mitä ne ovat luvanneet ja enemmänkin. Ja niiden takia en ole lopullisesti menettänyt uskoa ihmisiinkään, vaikka aika heikoilla se välillä onkin... :)

        Ensisijaisesti tarkoitin tietysti vanhemman rakkautta lapseen, lähimmäisen rakkautta ystäviiin ja lapsuuden perheeseen, isovanhempiin, kumeihin, sukulaisiin ja vaikka naapuriin ystävälliseen mummoon, joka oli mukava lapsena. Tietysti romanttinen rakkaus on myös tärkeä -silloin kuin sitä on ja rakkautta voi kokea lemmikkiin ja muihin eläviin. Olen pahoillani, että olet joutunut pettymään ja et ole saanut mitä olisit ansainnut. Kaikilla pitäisi olla rakkautta ympärillään jossain muodossa. Se on tukiverkko.

        Mutta miksei elämäntarkoitus voin olla yhtä hyvin RAKKAUTTA taiteeseen tai muuhun asiaan, jota tekee ja seuraa intohimoisesti? Voi olla elämänvaiheita, jossa ihmissuhteet korostuu ja sitten taas vaiheita, jolloin tekeminen tai seuraaminen korostuu.

        Ehkä voisin iteroida: elämän tarkoitus on rakkaus ja intohimo KAIKISSA muodoissaan. ♥️


      • Anonyymi
        Emberizi kirjoitti:

        Ensisijaisesti tarkoitin tietysti vanhemman rakkautta lapseen, lähimmäisen rakkautta ystäviiin ja lapsuuden perheeseen, isovanhempiin, kumeihin, sukulaisiin ja vaikka naapuriin ystävälliseen mummoon, joka oli mukava lapsena. Tietysti romanttinen rakkaus on myös tärkeä -silloin kuin sitä on ja rakkautta voi kokea lemmikkiin ja muihin eläviin. Olen pahoillani, että olet joutunut pettymään ja et ole saanut mitä olisit ansainnut. Kaikilla pitäisi olla rakkautta ympärillään jossain muodossa. Se on tukiverkko.

        Mutta miksei elämäntarkoitus voin olla yhtä hyvin RAKKAUTTA taiteeseen tai muuhun asiaan, jota tekee ja seuraa intohimoisesti? Voi olla elämänvaiheita, jossa ihmissuhteet korostuu ja sitten taas vaiheita, jolloin tekeminen tai seuraaminen korostuu.

        Ehkä voisin iteroida: elämän tarkoitus on rakkaus ja intohimo KAIKISSA muodoissaan. ♥️

        "Ehkä voisin iteroida: elämän tarkoitus on rakkaus ja intohimo KAIKISSA muodoissaan. ♥️"

        Tätä minä ajoin takaa. Elämästä tekee elämisen arvoisen jokaiselle juuri se, että jokainen löytää omansa... :) Ihminen, jolla on rakkauksia ja intohimoja, ei ole ikinä paljastunut huonoksi ihmiseksi. Sellainen ihminen ymmärtää myös muiden rakkauksia ja intohimoja, vaikka ne ei olisikaan samoja kuin hänen... :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ehkä voisin iteroida: elämän tarkoitus on rakkaus ja intohimo KAIKISSA muodoissaan. ♥️"

        Tätä minä ajoin takaa. Elämästä tekee elämisen arvoisen jokaiselle juuri se, että jokainen löytää omansa... :) Ihminen, jolla on rakkauksia ja intohimoja, ei ole ikinä paljastunut huonoksi ihmiseksi. Sellainen ihminen ymmärtää myös muiden rakkauksia ja intohimoja, vaikka ne ei olisikaan samoja kuin hänen... :)

        Pieni lisäys... :)

        Fanatismilla taas ei ole mitään tekemistä rakkauden ja intohimon kanssa... :)


      • Anonyymi
        Emberizi kirjoitti:

        Ensisijaisesti tarkoitin tietysti vanhemman rakkautta lapseen, lähimmäisen rakkautta ystäviiin ja lapsuuden perheeseen, isovanhempiin, kumeihin, sukulaisiin ja vaikka naapuriin ystävälliseen mummoon, joka oli mukava lapsena. Tietysti romanttinen rakkaus on myös tärkeä -silloin kuin sitä on ja rakkautta voi kokea lemmikkiin ja muihin eläviin. Olen pahoillani, että olet joutunut pettymään ja et ole saanut mitä olisit ansainnut. Kaikilla pitäisi olla rakkautta ympärillään jossain muodossa. Se on tukiverkko.

        Mutta miksei elämäntarkoitus voin olla yhtä hyvin RAKKAUTTA taiteeseen tai muuhun asiaan, jota tekee ja seuraa intohimoisesti? Voi olla elämänvaiheita, jossa ihmissuhteet korostuu ja sitten taas vaiheita, jolloin tekeminen tai seuraaminen korostuu.

        Ehkä voisin iteroida: elämän tarkoitus on rakkaus ja intohimo KAIKISSA muodoissaan. ♥️

        Jos olet ihana heitä yksi sydän myös minulle:)

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet ihana heitä yksi sydän myös minulle:)

        AV

        Eikö naiset aina kuvittele olevansa ihania.? 😂Saat kaksi: ♥️♥️


    • On se itseasiassa aika helppoa, ainoa mikä vaikeuttaa on yhteiskunta jossain määrin ehtoineen. Ihan mitä vaan ei voi tehdä, ihan mihin vaan ei voi mennä jne.

      Mut melko helppoa on valita mieluisat ja ei mieluisat asiat, sattuma ja tuuri sitten oheisina.

      • Ja sori nyt taas, että valitsin vastata sun tekemään ketjuun.

        (lakki kourassa)


      • Anonyymi

        Sinulla se on helppoa. Valitsit Suomi24´n ja kaikki ongelmasi lakkasivat olemasta. Ja samalla löytyi elämällesi Tarkoitus.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Ja sori nyt taas, että valitsin vastata sun tekemään ketjuun.

        (lakki kourassa)

        Eikä taaskaan ollut mitään sanottavaa, mutta oli vaan pakko sanoa jotain.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla se on helppoa. Valitsit Suomi24´n ja kaikki ongelmasi lakkasivat olemasta. Ja samalla löytyi elämällesi Tarkoitus.

        Se oli helppoa ennen sitäkin, valintojen tekeminen. Ehkä mä olen aika sitkee ja määrätietoinen anyway. Toisin kun osa edes ymmärtää mun olevan. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikä taaskaan ollut mitään sanottavaa, mutta oli vaan pakko sanoa jotain.

        Toki, ihan vaan sun iloksi my old friend. :)


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Se oli helppoa ennen sitäkin, valintojen tekeminen. Ehkä mä olen aika sitkee ja määrätietoinen anyway. Toisin kun osa edes ymmärtää mun olevan. :)

        Ja nyt voidaan taas alkaa pohtimaan sitä, miten sinä olet pakkomielle minulle tai jotain... :D

        Ole oikeasti hiljaa, jos ei ole mitään sanottavaa tai jupise tissipissin kanssa. Sitä ehkä kiinnostaa. Tuskin muita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja nyt voidaan taas alkaa pohtimaan sitä, miten sinä olet pakkomielle minulle tai jotain... :D

        Ole oikeasti hiljaa, jos ei ole mitään sanottavaa tai jupise tissipissin kanssa. Sitä ehkä kiinnostaa. Tuskin muita.

        Kyllä suakin aina sen verran kiinnostaa, että kränätä tykkäät mun kanssa. ;P


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja nyt voidaan taas alkaa pohtimaan sitä, miten sinä olet pakkomielle minulle tai jotain... :D

        Ole oikeasti hiljaa, jos ei ole mitään sanottavaa tai jupise tissipissin kanssa. Sitä ehkä kiinnostaa. Tuskin muita.

        Mites, oiskos tänään taas intoa kränätä, täh? :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja nyt voidaan taas alkaa pohtimaan sitä, miten sinä olet pakkomielle minulle tai jotain... :D

        Ole oikeasti hiljaa, jos ei ole mitään sanottavaa tai jupise tissipissin kanssa. Sitä ehkä kiinnostaa. Tuskin muita.

        Ja tiedätkö? Pahinta sinun osallistumisessa on se, että tässä oltaisi voitu muiden kanssa keskustella vähän syvällisempiä ja pohtia elämää sekä ihmisenä oloa. Mutta heti kun tulit tänne, tapoit sen mahdollisuuden. Tästä eteenpäin jokainen odottaa taas sitä, miten pyyhin sinulla taas vaihteeksi palstalattiaa.

        Mutta se taisi olla tarkoituksesikin. Jos ei olisi ollut, olisit kommentoinut anonyymina.


      • JasuM
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tiedätkö? Pahinta sinun osallistumisessa on se, että tässä oltaisi voitu muiden kanssa keskustella vähän syvällisempiä ja pohtia elämää sekä ihmisenä oloa. Mutta heti kun tulit tänne, tapoit sen mahdollisuuden. Tästä eteenpäin jokainen odottaa taas sitä, miten pyyhin sinulla taas vaihteeksi palstalattiaa.

        Mutta se taisi olla tarkoituksesikin. Jos ei olisi ollut, olisit kommentoinut anonyymina.

        Lue edelliset viestini. :"D


        (heiluttaa eturaajat lattiaa vasten pylly pystyssä virtuaali häntää)


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Kyllä suakin aina sen verran kiinnostaa, että kränätä tykkäät mun kanssa. ;P

        En edes kusisi sinuun päin vaikka olisit tulessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En edes kusisi sinuun päin vaikka olisit tulessa.

        Valehtelet. Rientäisit hädästä kiljuen vesisankojen kera äkkiä mua pelastamaan. :)


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Lue edelliset viestini. :"D


        (heiluttaa eturaajat lattiaa vasten pylly pystyssä virtuaali häntää)

        Ok. Mä luovutan. Pidä tämä areena ja kuljeta keskustelua haluamaasi suuntaan.


      • JasuM kirjoitti:

        Valehtelet. Rientäisit hädästä kiljuen vesisankojen kera äkkiä mua pelastamaan. :)

        Biisi..

        https://youtu.be/w7-M55KpZWU

        Mukavaa viikonloppua Gänä. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Mä luovutan. Pidä tämä areena ja kuljeta keskustelua haluamaasi suuntaan.

        Älä luovuta. Mä poistun ketjusta. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Mä luovutan. Pidä tämä areena ja kuljeta keskustelua haluamaasi suuntaan.

        Ero ihmisen ja eläimen välillä

        Tässä maailmassa eläimillä ja muilla elävillä olennoilla on samat olemassaolon elementit. Kaikki nämä elävät olennot, jotka ovat kehityksensä eri tasoilla, voivat nauttia samoista eduista: elää perhe-elämää, syödä, nukkua ja nauttia toisistaan. Tämä on luontaista kaikille eläville olennoille niiden ehdollistumisen vuoksi.
        Ihmiset eroavat muista elävistä olennoista siinä, että sen lisäksi, että he voivat vain elää ja nauttia kaikesta tästä, myös kehittää henkistä tietoisuuttaan. Prosessia, joka auttaa luomaan yhteyden henkiseen maailmaan, kutsutaan uskonnoksi. Tämä prosessi toteutetaan henkisen yhteyden ja henkisen tiedon havaitsemisen kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ero ihmisen ja eläimen välillä

        Tässä maailmassa eläimillä ja muilla elävillä olennoilla on samat olemassaolon elementit. Kaikki nämä elävät olennot, jotka ovat kehityksensä eri tasoilla, voivat nauttia samoista eduista: elää perhe-elämää, syödä, nukkua ja nauttia toisistaan. Tämä on luontaista kaikille eläville olennoille niiden ehdollistumisen vuoksi.
        Ihmiset eroavat muista elävistä olennoista siinä, että sen lisäksi, että he voivat vain elää ja nauttia kaikesta tästä, myös kehittää henkistä tietoisuuttaan. Prosessia, joka auttaa luomaan yhteyden henkiseen maailmaan, kutsutaan uskonnoksi. Tämä prosessi toteutetaan henkisen yhteyden ja henkisen tiedon havaitsemisen kautta.

        "Ero ihmisen ja eläimen välillä"

        Suurin ero on kuoleman pelko. Eläin pelkää kuolemaa silloin kun sen elämä on uhattuna. Ihminen lähes koko elämänsä.


    • Anonyymi

      Noin yksinkertaistakaan se ei ole. Miksi muuten maailmassa olisi paljon pahaa,paljon eriarvoisuutta ja epäreiluutta. Kyllä tänne on ihmisenä olemista oppimaan tultu ,vaikeuksien kautta mitkä ,on itselle oppikouluiksi valittu. Välillä todella julmienkin koettelemusten kautta. Kaikella tällä on tarkoitus. Kukaan ilman tarkoitusta ei tänne omasta tahdostaan syntyisi kärsimään tai kärsimystä tuottamaan. Vai kenenkö elämä täällä on jotain muuta? Kun sen ymmärtäisimme ettemme ole toisillemme vihollisia maanpäällä,vaan tänne ystävinä ,veljinä ja sisarina syntyneet tätä maapalloa vaalimaan,ei olisi sotia,eikä ilmastonmuutosta. Ei eriarvoisuutta eikä kenelläkään maanpäällä paha olla,ihmisestä kärpäseen. Mutta ihminen on tyhmä. Luomakunnan tyhmin. Maapallon tuhoaja.💎

      • Anonyymi

        "Kuulostaa helpolta ja yksinkertaiselta. Ei se ole sitä. Päinvastoin. Mutta pelkäämällä elämää ja mitä kaikkea se pitää sisällään, ei asia koskaan selviä..."

        Menikö ohi tämä pätkä. Helpolta ja yksinkertaiselta kuulostavat asiat ovat usein niitä vaikeimpia ja monimutkaisempia. Niin kuin elämä. :)


    • Anonyymi

      Minulla ei ole enää mitän elämän tarkoitusta. tuskin koskan on ollutkaan.Kyllä on niin p... Koko elämä.Kaikialla jauhetan Korona. Nuku herää kävele, syö,pieri pasko,Joten mitä tämä on kuin elävältä haudattu.

      • Anonyymi

        Saat lahjan

        Mietitkö pääsi puhki, mikä sen tarkoitus on

        Iloitset ja nautit siitä


      • Anonyymi

        Ei kenelläkään ole. Tunnista vaan jotain hienoa ja kaunista mikä tekee Sinun Elämästäsi elämisen arvoista. Ei meillä kenelläkään muullakaan parempaa ole... :)


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Se on just niin lyhyesti. Elämä on tarkoitettu elämiseen, ei pelkoon elämisestä... :)

        Kun rakkaus tappaa sinut, se synnyttää samalla sinut isompana kuin ennen... :)


    • Miten voi olla tarkoitusta, kun ei tiedä, onko tätä maailmaa ja ympäristöö edes oikeesti olemassa.

    • Anonyymi

      Jaa, elämän tarkoitus. Se kysymys on ikiliikkuja ihmisten mielessä, ollut sitä jo vuosituhansia ennen meitä ja tulee olemaan sitä tuhansia vuosia meidän jälkeemme.

      Ikävä perintö, jo isoisän isoisän isoisän isoisät antoivat sen kysymyksen lapsilleen (mietippä tätä aikasi kuluksi), ja jokainen sukupolvi on jakanut tavalla tai toisella tuon oudon kysymyksen lapsilleen jatkuen tähän päivään saakka. Pitääkin huomenna ohjeistaa tämä eteenpäin kun meinasin ihan unohtaa:)

      Voiko se olla yksi täydellinen hetki elämässä jonka aikana hengitys tuntuu melkein salpautuvan? One perfect moment, do not forget it!

      https://www.youtube.com/watch?v=eK8r5f_oiWw

      AV

      • Anonyymi

        Nyt voisi olla täydellinen hetki siinä, että minä lakkaan puhumasta elämän tarkoituksesta. Mitä enemmän puhun siitä, sen kauemmaksi ajaudun omastani... :)

        Ed Sheeran on kakkaa. Kuuntele mieluummin Damienia tai Glenia(Hansard).

        https://www.youtube.com/watch?v=3yqM--IMkX4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt voisi olla täydellinen hetki siinä, että minä lakkaan puhumasta elämän tarkoituksesta. Mitä enemmän puhun siitä, sen kauemmaksi ajaudun omastani... :)

        Ed Sheeran on kakkaa. Kuuntele mieluummin Damienia tai Glenia(Hansard).

        https://www.youtube.com/watch?v=3yqM--IMkX4

        ..mutta kakkakin kuuluu elämään?
        Pitää olla mieli avoinna, ottaa vaikutteita eri trendeistä.
        Mieliala vaikuttaa siihen mikä tuntuu hyvältä, välillä vanha musiikki ( mikä oli myös aloituksessa, helkkarin hyvä biisi). Herättää sekin syviä tunteita, myös minulle. Enemmän niille jotka olisivat jotain merkittävää kokeneet ja kuunnelleet tuota sinä aikana?
        Usein musiikki, tilanne elämässä vaikuttavat niihin syviin tunteisiin kun musiikkia kuuntelee. Jos haluat vain niitä kappaleita mitkä ovat itsellesi merkityksellisiä voi palstaa olla vaikea hallita? Hyvä ihminen omaa myös laajan sydämen ja ymmärtää etteivät kaikki koe samalla tavalla, uskon että pystyt siihen.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ..mutta kakkakin kuuluu elämään?
        Pitää olla mieli avoinna, ottaa vaikutteita eri trendeistä.
        Mieliala vaikuttaa siihen mikä tuntuu hyvältä, välillä vanha musiikki ( mikä oli myös aloituksessa, helkkarin hyvä biisi). Herättää sekin syviä tunteita, myös minulle. Enemmän niille jotka olisivat jotain merkittävää kokeneet ja kuunnelleet tuota sinä aikana?
        Usein musiikki, tilanne elämässä vaikuttavat niihin syviin tunteisiin kun musiikkia kuuntelee. Jos haluat vain niitä kappaleita mitkä ovat itsellesi merkityksellisiä voi palstaa olla vaikea hallita? Hyvä ihminen omaa myös laajan sydämen ja ymmärtää etteivät kaikki koe samalla tavalla, uskon että pystyt siihen.

        AV

        Kuuluu se välttämättömänä pahana. Mutta se kyllä huuhdellaan aika äkkiä pöntöstä alas.

        Heitin sulle suositukset jo siitäkin syystä, että koko Ed Sheerania sellaisenaan ei olisi, ellei se runkkari olisi joskus pikkupoikana nähnyt Damienia livenä. Ja senkin jälkeen hän on parhaimmillaankin korkeintaan 5 centin kopio Damienista. Mutta se on vaan mun mielipide. Asiasta voi olla vapaasti eri mieltä. Onhan 800 miljoonaa kärpästikin sitä mieltä, että kakan täytyy olla hyvää... :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuluu se välttämättömänä pahana. Mutta se kyllä huuhdellaan aika äkkiä pöntöstä alas.

        Heitin sulle suositukset jo siitäkin syystä, että koko Ed Sheerania sellaisenaan ei olisi, ellei se runkkari olisi joskus pikkupoikana nähnyt Damienia livenä. Ja senkin jälkeen hän on parhaimmillaankin korkeintaan 5 centin kopio Damienista. Mutta se on vaan mun mielipide. Asiasta voi olla vapaasti eri mieltä. Onhan 800 miljoonaa kärpästikin sitä mieltä, että kakan täytyy olla hyvää... :)

        :)
        Ihmiset mieltävät joskus samat asiat aivan toisin, mikä yhdelle on hyvä on toiselle huono ja monille sillä ei ole mitään merkitystä.

        AV


      • Itselleni Ed iskee. Aah, mikä ääni. Tykkään brittipopparien äänestä muutenkin, vaikka muuten pop ei ole välttämättä eka valinta.

        Juuri noin kuin sanot sopivassa mielentilassa, menee täysillä läpi. 😉 Toinen vähän erilaiseen fiilikseen sopiva on Shape of You. Ja onhan noita muitakin. Kumpikin kappale taas toisensa mielentilassa, vaikka kiukkuisena, voi olla melkein ärsyttäviä.

        Rakkaus. Se se on.


    • Anonyymi

      Elämän tarkoitus on kalastaa ja panna mahdollisimman montaa eri naista. Olenkin ollut jotain 250 eri naisen kanssa ja se on ollut hienoa aikaa. Pitäis vaan baarit aueta taas että vois mennä baareihin etsii yhden yön juttuja naisista. Pari vuotta ollut jo aika hiljaista kun baarit on kiinni vaan ja rajoituksia on.

      • Anonyymi

        Aika laiha on elämäsi tarkoitus. . Mihinkähän sinut vei? Ylemmäksi vaiko alemmaksi? Sääli,mutta hyvä kun oot itseesi tyytyväinen🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika laiha on elämäsi tarkoitus. . Mihinkähän sinut vei? Ylemmäksi vaiko alemmaksi? Sääli,mutta hyvä kun oot itseesi tyytyväinen🙄

        Mitä vikaa siinä tarkoituksessa on? Sivusta kyselen.


    • Anonyymi

      Tarkoitus sama, kuin muillakin eliöillä. Suvun jatkaminen. Ei muuta tarkoitusta.

      • Anonyymi

        Höpöhöpö. Jos olisi ei sinulle olisi ihmisenälyä annettu. Ilman sitäkin on luomakunta lisääntynyt💎


      • Anonyymi

        Tuo juuri ei ole.


    • Elämän tarkoitus.. ? Mielestäni sellaista ei olekaan. Me synnytään, eletään ja kuollaan. Siinä kaikki.

      Elämän tarkoituksen pähkiminen on täysin turhaa.. se on merkki eräänlaisesta heikkoudesta.. haetaan merkitystä seikalle jolla ei ole todellisuudessa tuon taivaallista väliä. Ego haluaa olla merkityksellinen, joten se hakee oikeutusta omalle olemassaololleen pähkimällä vaikkapa sitä elämän tarkoitusta.

      Lähes jokainen joka pähkylöi elämän tarkoitusta, etsii merkitystä omalle elämälleen. Jos asiaa hetken miettisi siltä kannalta, että mikä on tuon naapurin Matin tai Maijan elämän tarkoitus.. olisi lopputulema aina sama.. elää. Niin. Eläminen on elämän tarkoitus. Ja kuolema on elämisen tarkoitus.

      Olet matkalla pisteestä A pisteeseen B. Piste A on syntymäsi ja piste B on kuolemasi. Koska olet elossa, tämä matka on elämäsi tarkoitus. Syntyä, elää ja kuolla. Kaikki muu on turhaa.

      Miksi tehdä yksinkertaisista asioista turhan monimutkaisia?

    • Elämän tarkoitus...
      Absoluuttisesti on joku kolmesta, joillain onnellisilla useampi kolmesta yhdessä:
      -42
      -Elää
      -Levittää geenejään

      Mikään muu on haihattelua, idealisoitua hattaraa.

      • Anonyymi

        Elää, no way. Miten, ei se elämän pituus mutta se mitä koet?
        42 mikä tuo on, onni kuolla 42?
        Levittää geenejä, aika eläimellinen lähestymiskulma mutta totta jos katsotaan yleisesti nisäkäskuntaa,

        Oma top 3:
        - Muistaa ihmisiä jotka tekivät minusta sen mitä nyt olen, hyvä te ja osin anteeksi
        - Uusi sukupolvi, opeta, kasvata johda menestykseen (mitä se ikinä tarkoittaa)
        -Kuunnella tämä biisi ja miettiä mikä olisi loogista...
        https://www.youtube.com/watch?v=4YxTa1AUqps

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Elää, no way. Miten, ei se elämän pituus mutta se mitä koet?
        42 mikä tuo on, onni kuolla 42?
        Levittää geenejä, aika eläimellinen lähestymiskulma mutta totta jos katsotaan yleisesti nisäkäskuntaa,

        Oma top 3:
        - Muistaa ihmisiä jotka tekivät minusta sen mitä nyt olen, hyvä te ja osin anteeksi
        - Uusi sukupolvi, opeta, kasvata johda menestykseen (mitä se ikinä tarkoittaa)
        -Kuunnella tämä biisi ja miettiä mikä olisi loogista...
        https://www.youtube.com/watch?v=4YxTa1AUqps

        AV

        Elää, no way. Miten, ei se elämän pituus mutta se mitä koet?
        -Ei mitään ihmeellistä, vain elää se elämänsä alusta loppuun, ei siitä tarvitse leffakäsikirjoitusta tehdä.

        42 mikä tuo on, onni kuolla 42?
        -Kirjallisuuden legenda, elämän tarkoitus on 42

        Levittää geenejä, aika eläimellinen lähestymiskulma mutta totta jos katsotaan yleisesti nisäkäskuntaa,
        -Ei ollenkaan, kaikkien nisäkkäiden evolutiivinen tarkoitus on jatkaa geneejään ja kehittää niitä aina paremmin vallitseviin oloihin sopiviksi.

        Pohjimmiltaan elämän tarkoitus on aina ja poikkeuksetta kuolla. Se mitä teet matkalla kuolemaan on oma lukunsa, mutta ei missään muotoa merkittävää, sinut on luotu kulkemaan kohti kuolemaa ja se on elämän tarkoitus. Todella helppoa, et vain saa lopettaa matkaasi kesken, vaan kulkea sen omaan luonnolliseen loppuunsa asti.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Elää, no way. Miten, ei se elämän pituus mutta se mitä koet?
        -Ei mitään ihmeellistä, vain elää se elämänsä alusta loppuun, ei siitä tarvitse leffakäsikirjoitusta tehdä.

        42 mikä tuo on, onni kuolla 42?
        -Kirjallisuuden legenda, elämän tarkoitus on 42

        Levittää geenejä, aika eläimellinen lähestymiskulma mutta totta jos katsotaan yleisesti nisäkäskuntaa,
        -Ei ollenkaan, kaikkien nisäkkäiden evolutiivinen tarkoitus on jatkaa geneejään ja kehittää niitä aina paremmin vallitseviin oloihin sopiviksi.

        Pohjimmiltaan elämän tarkoitus on aina ja poikkeuksetta kuolla. Se mitä teet matkalla kuolemaan on oma lukunsa, mutta ei missään muotoa merkittävää, sinut on luotu kulkemaan kohti kuolemaa ja se on elämän tarkoitus. Todella helppoa, et vain saa lopettaa matkaasi kesken, vaan kulkea sen omaan luonnolliseen loppuunsa asti.

        Hyvä pointti, arvostan.

        AV


    • Anonyymi

      Ei ole tarkoitusta. Eikä ole edes hienoja ajatuksia aiheesta. Sitä vaan eletään kunnes kuollaan. Ihmisiksi olisi tarkoitus elellä mutta viimeisellä tuomiolla kai sekin punnitaan kuka on vähiten autoillut ja ostellut puuvillavaatetuksia.

      • Anonyymi

        Sun kanssa lähtisin lasilliselle tai parillekin, en yhdenkään muun tähän kommentoineen kanssa... :)

        ap.


      • Anonyymi

        Nämä eivät ole vain Intian viisauksia, vaan universumien viisauksia.
        Usein uskonto perustuu tietyn alueellisen kansan historiaan, taustaan ja tarpeisiin tai kehitykseen. Vedalaisessa kulttuurissa on kuitenkin universaalia historiaa, joka ei koske ainoastaan Intian ihmisiä, vaan myös muita maailman alueita ja muita planeettoja ja muita maailmankaikkeuksia, joilla on erilaisia ulottuvuuksia. Sen vuoksi vedalaisen filosofian tarjoamat henkiset opetukset ovat universaaleja, kaikkia eläviä olentoja varten.

        Oli olemassa hyvin kehittynyt ja muinainen kulttuuri, joka oli universaali yhteiskunta. Se oli Veda-sivilisaatio. Riippumatta nykyisestä uskonnostamme, yhteiskunnastamme tai maastamme olemme kaikki tämän muinaisen sivilisaation jälkeläisiä. Vedalainen perinne on ihmiskunnan vanhin ja kaikkien uskontojen alkuperäinen esi-isä.

        VEDALAINEN KIRJALLISUUS ON KAIKKEIN VANHIN JA TÄYDELLISIN KIRJOITUS.

        Veda täyttää maailmanhistoriassa aukon, jota mikään muu kielinen kirjallisuus ei voi täyttää. Se vie meidät takaisin aikaan, josta meillä ei ole mitään tietoja missään.

        VEDA-TEKSTIT ANTAVAT TIETOA KUOLEMANJÄLKEISEN ELÄMÄN, KARMAN JA JÄLLEENSYNTYMISEN TIETEESTÄ.

        Kaikki uskonnot tietysti osoittavat, että kuoleman jälkeen on elämää. Ne tarjoavat kuitenkin yleensä vain perusymmärryksen siitä, että jos olet hyvä ja uskonnollinen, voit päästä taivaaseen. Ja jos olet enimmäkseen paha, joudut helvettiin. Mutta vain vedalainen filosofia tarjoaa yksityiskohtaisen näkemyksen siitä, miten se toimii ja miten muokkaamme tulevaisuuttamme jokaisella ajatuksella, sanalla ja teolla. Ja että tämä tulevaisuus ei voi olla vain taivaallisessa valtakunnassa tai helvetillisellä planeetalla, vaan se voi olla toinen elämä, joka on samanlainen kuin se, jota me nyt koemme tällä maallisella planeetalla.


        ugfa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä eivät ole vain Intian viisauksia, vaan universumien viisauksia.
        Usein uskonto perustuu tietyn alueellisen kansan historiaan, taustaan ja tarpeisiin tai kehitykseen. Vedalaisessa kulttuurissa on kuitenkin universaalia historiaa, joka ei koske ainoastaan Intian ihmisiä, vaan myös muita maailman alueita ja muita planeettoja ja muita maailmankaikkeuksia, joilla on erilaisia ulottuvuuksia. Sen vuoksi vedalaisen filosofian tarjoamat henkiset opetukset ovat universaaleja, kaikkia eläviä olentoja varten.

        Oli olemassa hyvin kehittynyt ja muinainen kulttuuri, joka oli universaali yhteiskunta. Se oli Veda-sivilisaatio. Riippumatta nykyisestä uskonnostamme, yhteiskunnastamme tai maastamme olemme kaikki tämän muinaisen sivilisaation jälkeläisiä. Vedalainen perinne on ihmiskunnan vanhin ja kaikkien uskontojen alkuperäinen esi-isä.

        VEDALAINEN KIRJALLISUUS ON KAIKKEIN VANHIN JA TÄYDELLISIN KIRJOITUS.

        Veda täyttää maailmanhistoriassa aukon, jota mikään muu kielinen kirjallisuus ei voi täyttää. Se vie meidät takaisin aikaan, josta meillä ei ole mitään tietoja missään.

        VEDA-TEKSTIT ANTAVAT TIETOA KUOLEMANJÄLKEISEN ELÄMÄN, KARMAN JA JÄLLEENSYNTYMISEN TIETEESTÄ.

        Kaikki uskonnot tietysti osoittavat, että kuoleman jälkeen on elämää. Ne tarjoavat kuitenkin yleensä vain perusymmärryksen siitä, että jos olet hyvä ja uskonnollinen, voit päästä taivaaseen. Ja jos olet enimmäkseen paha, joudut helvettiin. Mutta vain vedalainen filosofia tarjoaa yksityiskohtaisen näkemyksen siitä, miten se toimii ja miten muokkaamme tulevaisuuttamme jokaisella ajatuksella, sanalla ja teolla. Ja että tämä tulevaisuus ei voi olla vain taivaallisessa valtakunnassa tai helvetillisellä planeetalla, vaan se voi olla toinen elämä, joka on samanlainen kuin se, jota me nyt koemme tällä maallisella planeetalla.


        ugfa

        Brihadaranyaka Upanishadissa sanotaan: "Tiedä se, jonka jälkeen tiedät kaiken. Hanki se, jonka jälkeen sinulla ei ole mitään hankittavaa. Ja toinen kuuluisa mantra kuuluu näin: Sen voi usein kuulla tässä upeassa tulkinnassa: "Johda minut illuusiosta todellisuuteen, tietämättömyydestä valoon, kuolemasta kuolemattomuuteen".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä eivät ole vain Intian viisauksia, vaan universumien viisauksia.
        Usein uskonto perustuu tietyn alueellisen kansan historiaan, taustaan ja tarpeisiin tai kehitykseen. Vedalaisessa kulttuurissa on kuitenkin universaalia historiaa, joka ei koske ainoastaan Intian ihmisiä, vaan myös muita maailman alueita ja muita planeettoja ja muita maailmankaikkeuksia, joilla on erilaisia ulottuvuuksia. Sen vuoksi vedalaisen filosofian tarjoamat henkiset opetukset ovat universaaleja, kaikkia eläviä olentoja varten.

        Oli olemassa hyvin kehittynyt ja muinainen kulttuuri, joka oli universaali yhteiskunta. Se oli Veda-sivilisaatio. Riippumatta nykyisestä uskonnostamme, yhteiskunnastamme tai maastamme olemme kaikki tämän muinaisen sivilisaation jälkeläisiä. Vedalainen perinne on ihmiskunnan vanhin ja kaikkien uskontojen alkuperäinen esi-isä.

        VEDALAINEN KIRJALLISUUS ON KAIKKEIN VANHIN JA TÄYDELLISIN KIRJOITUS.

        Veda täyttää maailmanhistoriassa aukon, jota mikään muu kielinen kirjallisuus ei voi täyttää. Se vie meidät takaisin aikaan, josta meillä ei ole mitään tietoja missään.

        VEDA-TEKSTIT ANTAVAT TIETOA KUOLEMANJÄLKEISEN ELÄMÄN, KARMAN JA JÄLLEENSYNTYMISEN TIETEESTÄ.

        Kaikki uskonnot tietysti osoittavat, että kuoleman jälkeen on elämää. Ne tarjoavat kuitenkin yleensä vain perusymmärryksen siitä, että jos olet hyvä ja uskonnollinen, voit päästä taivaaseen. Ja jos olet enimmäkseen paha, joudut helvettiin. Mutta vain vedalainen filosofia tarjoaa yksityiskohtaisen näkemyksen siitä, miten se toimii ja miten muokkaamme tulevaisuuttamme jokaisella ajatuksella, sanalla ja teolla. Ja että tämä tulevaisuus ei voi olla vain taivaallisessa valtakunnassa tai helvetillisellä planeetalla, vaan se voi olla toinen elämä, joka on samanlainen kuin se, jota me nyt koemme tällä maallisella planeetalla.


        ugfa

        Reinkarnaatio.

        Yksittäinen sielu siirtyy aineellisesta ruumiista toiseen, ja hänen nykyinen ruumiinsa sekä hänen
        toimintansa tässä elämässä määräävät, millainen hänen seuraava ruumiinsa tulee olemaan.
        Yksinkertaisesti sanottuna ihmisen elämäntapa, hänen tekonsa ja toimintansa muodostavat uusia
        haluja ja tavoitteita, tiettyjä luonteenlaatuja ja uuden tietoisuuden eli hienojakoisen kehon. Ja
        tämä määrittää, mihin kehoon hän joutuu seuraavassa elämässä.

        jte


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Brihadaranyaka Upanishadissa sanotaan: "Tiedä se, jonka jälkeen tiedät kaiken. Hanki se, jonka jälkeen sinulla ei ole mitään hankittavaa. Ja toinen kuuluisa mantra kuuluu näin: Sen voi usein kuulla tässä upeassa tulkinnassa: "Johda minut illuusiosta todellisuuteen, tietämättömyydestä valoon, kuolemasta kuolemattomuuteen".

        Olemme ikuisia, kuolemattomia tietoisuushiukkasia.

        ygtf


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Brihadaranyaka Upanishadissa sanotaan: "Tiedä se, jonka jälkeen tiedät kaiken. Hanki se, jonka jälkeen sinulla ei ole mitään hankittavaa. Ja toinen kuuluisa mantra kuuluu näin: Sen voi usein kuulla tässä upeassa tulkinnassa: "Johda minut illuusiosta todellisuuteen, tietämättömyydestä valoon, kuolemasta kuolemattomuuteen".

        Jumalaa ei voi periaatteessa todistaa, koska todistaminen tarkoittaa osoittamista.Näyttäminen, osoittaminen on vain sitä, mikä on voimissamme. Jumala ei ole meidän vallassamme, vaan me olemme Hänen vallassaan. Ei ole mahdollista todistaa sitä, joka on meidän yläpuolellamme ja sitä, joka ei ole meidän vallassamme. Vain Hän itse voi todistaa tai ilmaista itsensä, jos Hän katsoo sen tarpeelliseksi. Voimme tarjota etsijöille vain joitakin konkreettisia perusteluja, jotka voivat viitoittaa tietopolkua. Mutta on mahdotonta raahata Jumalaa jonnekin ja sanoa: "Tässä on se Jumala, jota olette etsinyt niin kauan!". Hänen voimansa on ääretön, meidän mahdollisuutemme ovat hyvin, hyvin rajalliset, joten kysymys Jumalan todistamisesta on virheellinen. Niinpä niillä, jotka eivät ole kiinnostuneita Jumalasta, on aina omat vasta-argumenttinsa. Mutta Jumalan ajatuksen kumoamisen osalta voi myös olla rauhassa. Jumalaa ei voi todistaa eikä kumota. Miten voitte kiistää kaikkialle ulottuvan, Yliälykkään ja aineettoman olennon olemassaolon?

        87f


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Brihadaranyaka Upanishadissa sanotaan: "Tiedä se, jonka jälkeen tiedät kaiken. Hanki se, jonka jälkeen sinulla ei ole mitään hankittavaa. Ja toinen kuuluisa mantra kuuluu näin: Sen voi usein kuulla tässä upeassa tulkinnassa: "Johda minut illuusiosta todellisuuteen, tietämättömyydestä valoon, kuolemasta kuolemattomuuteen".

        Aineelliseen maailmaan tulleet ikuiset sielut pukeutuvat aineellisen ruumiin kuoreen ja alkavat illuusion (maya) vaikutuksesta samaistua aineelliseen ruumiiseen. Vedojen mukaan jivan pääongelma on se, että hänen ikuinen luontonsa on kätketty ruumiin verhon alle, ja tämän vääränlaisen itseidentifikaation vuoksi sielu joutuu kärsimään. Koska fyysinen ruumis on altis sairauksille, vanhenemiselle ja kuolemalle, samaistuminen siihen tuo kärsimystä aineellisessa maailmassa elävälle ikuiselle sielulle. Yhtäältä aineellisen ruumiin äärettömyys ja toisaalta tyydyttämätön halu ottaa ylin paikka pakottavat jivan, joka on jättänyt seuraavan ruumiin, syntymään uuteen. Näin yrityksistä vallata korkein paikka tulee syy loputtomiin uudelleensyntymisiin samsaran kiertokulussa.

        uyfd


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Brihadaranyaka Upanishadissa sanotaan: "Tiedä se, jonka jälkeen tiedät kaiken. Hanki se, jonka jälkeen sinulla ei ole mitään hankittavaa. Ja toinen kuuluisa mantra kuuluu näin: Sen voi usein kuulla tässä upeassa tulkinnassa: "Johda minut illuusiosta todellisuuteen, tietämättömyydestä valoon, kuolemasta kuolemattomuuteen".

        Sielu on näkymätön, käsittämätön ja muuttumaton.
        Koska sielu ei ole esine, sitä ei voi nähdä, ymmärtää (tuntea) tai muuttaa. Se, mitä voidaan nähdä, ymmärtää ja muuttaa, on se, mikä on kaksinaisuuden kohde, eikä sielu kuulu tähän kategoriaan. Tämä muistuttaa fyysikoiden epäonnistuneita yrityksiä käsitellä kysymystä "hiukkanen, aalto vai mikä se on?", mutta sielun tapauksessa se on täysin käsittämätöntä.

        Sielun ympärillä on erityinen kuori, jota kutsutaan vääräksi egoksi. Väärä ego on vielä yksi kuori sielumme ympärillä, mielen, älyn ja aistien lisäksi, ja se saa meidät tuntemaan olomme matriisimaiseksi. Me emme oikeasti ole tämän maailman asukkaita, emme ole tästä maailmasta, olemme ikuisia, kuolemattomia tietoisuushiukkasia, mutta väärä ego on hämmästyttävä mekanismi, joka saa meidät luulemaan, että olemme tämän maailman asukkaita. Sen periaate on hyvin yksinkertainen - kaiken, mitä näet, on toimittava etujesi mukaisesti. Aito ego eli "minä" - henkisessä maailmassa oleva minuus - ymmärtää itsensä toisin: "Minä en ole tämän maailman keskus. On olemassa korkeampi keskus, joka on paras ystävä, harmonian ja kauneuden lähde, ja minä olen häntä varten." Tämä on aito ego, ja väärä ego sanoo, että koko maailma on sinua varten, koska olet sen arvoinen. Ja sellaisia kaikki täällä ovat.

        Aineelliseen maailmaan tulleet ikuiset sielut pukeutuvat aineellisen ruumiin kuoreen ja alkavat illuusion (maya) vaikutuksesta samaistua aineelliseen ruumiiseen. Vedojen mukaan jivan pääongelma on se, että hänen ikuinen luontonsa on kätketty ruumiin verhon alle, ja tämän vääränlaisen itseidentifikaation vuoksi sielu joutuu kärsimään. Koska fyysinen ruumis on altis sairauksille, vanhenemiselle ja kuolemalle, samaistuminen siihen tuo kärsimystä aineellisessa maailmassa elävälle ikuiselle sielulle. Yhtäältä aineellisen ruumiin äärettömyys ja toisaalta tyydyttämätön halu ottaa ylin paikka pakottavat jivan, joka on jättänyt seuraavan ruumiin, syntymään uuteen. Näin yrityksistä vallata korkein paikka tulee syy loputtomiin uudelleensyntymisiin samsaran kiertokulussa.


        uig


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Brihadaranyaka Upanishadissa sanotaan: "Tiedä se, jonka jälkeen tiedät kaiken. Hanki se, jonka jälkeen sinulla ei ole mitään hankittavaa. Ja toinen kuuluisa mantra kuuluu näin: Sen voi usein kuulla tässä upeassa tulkinnassa: "Johda minut illuusiosta todellisuuteen, tietämättömyydestä valoon, kuolemasta kuolemattomuuteen".

        Veda-tekstit ovat ikivanhoja, mutta ehjiä ja käytännöllisiä, ainutlaatuisia, uskomattoman selvän ja älykkään tiedon lähteitä. Ne sisältävät täydellisen kuvauksen tästä aineellisesta universumista (universumeista) sen olemuksesta ja tarkoituksesta, antavat selityksen kaikkien tämän maailman elävien olentojen luonteesta ja niiden maailmassa olemisen merkityksestä sekä paljon muuta.

        Vedat eivät kuitenkaan pelkästään kerro tulevaisuuden tapahtumista, vaan ne myös ehdottavat tapoja ratkaista kuvatut ongelmat kuvaamalla tärkeimmän menetelmän, jonka avulla tunteva olento voi pätevästi rakentaa aineellisen olemuksensa sopusoinnussa ympäröivän maailman kanssa, mikä on onnellisen elämän perusta.

        Nämä Vedojen ennustukset eivät koske ainoastaan välitöntä tulevaisuutta. Niiden avulla voimme kuvitella, millaista elämä on tuhansien vuosien kuluttua, aina aikojen loppuun ja maailmankaikkeuden tuhoutumiseen asti. Luonnollisesti jotkut näistä ennustuksista ovat päällekkäisiä ja joskus yhteneväisiä muiden lähteiden, kuten Mayan, Nostradamuksen tai Raamatun, ennustusten kanssa. Useimmat vedalaiset profetiat ovat kuitenkin täysin ainutlaatuisia ja erilaisia kuin mikään muu. Siksi ne tarjoavat täysin erilaisen, uuden näkökulman tulevaisuuteen.

        ...eri pyhien kirjoitusten mukaan sama asia on ennustettu. Näin tehdessään yhden Puranan sanat auttavat usein ymmärtämään ja selventämään toisen Puranan ennustuksia. Tämä lisää ennusteiden uskottavuutta ja ilmaisuvoimaa.

        Loppujen lopuksi jokainen meistä elää nyt tässä maailmassa, voi lukea tämän päivän sanomalehden tai kuunnella uutisia radiosta ja sitten verrata lukemaansa ja kuulemaansa siihen, mitä Vedat ennustivat nykymaailmasta 5000 vuotta sitten! Ja mielenkiintoista on, että 5000 vuotta sitten on nykyaikaisten tutkijoiden antama vähimmäisaika, sillä on olemassa kirjoituksia, jotka ovat yli 60 000 vuotta vanhoja ja jotka puolestaan viittaavat vielä vanhempiin!


        uf


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Brihadaranyaka Upanishadissa sanotaan: "Tiedä se, jonka jälkeen tiedät kaiken. Hanki se, jonka jälkeen sinulla ei ole mitään hankittavaa. Ja toinen kuuluisa mantra kuuluu näin: Sen voi usein kuulla tässä upeassa tulkinnassa: "Johda minut illuusiosta todellisuuteen, tietämättömyydestä valoon, kuolemasta kuolemattomuuteen".

        Alkuperäiset Vedat ovat yhä säilyneet Himalajalla, tietyissä piilotetuissa paikoissa... 1800-luvulla

        monet henkilöt yrittivät saada käsiinsä Vedojen alkuperäistekstit. Roerichit kirjoittivat Shambhalan

        näkymättömästä maasta. Bolševikit lähettivät Himalajalle retkikuntia, joita johti OGPU:n upseeri

        Aleksandr Bartshenko, ja Hitler lähetti retkikuntia Anenerbe-instituutin ("esi-isien perintö")

        okkultistisesta osastosta. Mutta kaikki nämä yritykset olivat tuomittuja epäonnistumaan, koska

        Veda-tieto paljastuu vain oikeaan aikaan, arvokkaille ihmisille, oman aikataulunsa mukaisesti. Aitoa

        vedalaista tietoa levittävät pyhimykset ja avatarit, eivät kolmannen tai viidennen Himalajan

        retkikunnan jäsenet.

        Vedic ennustukset

        Vedat kirjanneet tietäjät tunnetaan nimellä tri-kala-gya: ne, jotka olivat tietoisia "kolmesta ajasta" -

        menneisyydestä, nykyisyydestä ja tulevaisuudesta. Siksi Vedoissa on useita ennustuksia avatarien,

        Kali-yugan henkisten opettajien, ilmestymisestä. "Srimad Bhagavatam (1.3.24) sisältää ennustuksia

        Buddhan ilmestymisestä ja Bhavishya Purana Kristuksen ja Muhammedin ilmestymisestä.

        Esimerkiksi Kristuksesta kertova sloka (Bh.P. 19.23 ) kuuluu: "isha putra cha mam viddhi / kumari

        garbha sambhava" - Neitsyestä (kumari garbha) syntynyt Jumalan poika (isha putra) ilmestyy.


        jg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Brihadaranyaka Upanishadissa sanotaan: "Tiedä se, jonka jälkeen tiedät kaiken. Hanki se, jonka jälkeen sinulla ei ole mitään hankittavaa. Ja toinen kuuluisa mantra kuuluu näin: Sen voi usein kuulla tässä upeassa tulkinnassa: "Johda minut illuusiosta todellisuuteen, tietämättömyydestä valoon, kuolemasta kuolemattomuuteen".

        Vedat ovat autenttista opetusta.
        Vietämme kolmanneksen elämästämme opiskellen kouluissa ja yliopistoissa.
        Mutta monien tutkintotodistusten saamisen jälkeen emme vieläkään saa vastauksia tärkeimpiin kysymyksiin: "Kuka minä olen?
        Miksi minä kärsin?
        Mikä on elämäni tarkoitus?"
        Vedat kuitenkin alkavat vastaamalla juuri näihin olennaisiin kysymyksiin.
        "Hitopadesha" toteaa: dharmena hinah pashubhih samanah - "Kyky esittää kysymyksiä elämän tarkoituksesta erottaa ihmisen eläimestä." Ja Vedanta-sutra (1.1) julistaa: atkhato brahma jigyasa - "On tullut aika kysyä Totuudesta".

        igh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Brihadaranyaka Upanishadissa sanotaan: "Tiedä se, jonka jälkeen tiedät kaiken. Hanki se, jonka jälkeen sinulla ei ole mitään hankittavaa. Ja toinen kuuluisa mantra kuuluu näin: Sen voi usein kuulla tässä upeassa tulkinnassa: "Johda minut illuusiosta todellisuuteen, tietämättömyydestä valoon, kuolemasta kuolemattomuuteen".

        Kuoleman aikana hienovarainen keho irtoaa fyysisestä kehosta ja jatkaa matkaansa, mutta mihin, riippuu eletystä elämästä. Hienovaraisen kehon sisällä on sielu. Jotkut sanovat hienovaraista kehoa astraalikehoksi.

        hjf


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Brihadaranyaka Upanishadissa sanotaan: "Tiedä se, jonka jälkeen tiedät kaiken. Hanki se, jonka jälkeen sinulla ei ole mitään hankittavaa. Ja toinen kuuluisa mantra kuuluu näin: Sen voi usein kuulla tässä upeassa tulkinnassa: "Johda minut illuusiosta todellisuuteen, tietämättömyydestä valoon, kuolemasta kuolemattomuuteen".

        Fyysinen kehomme heikkenee vähitellen ajan myötä. Sama tapahtuu kaikelle tässä maailmassa. Meissä on kuitenkin ikuinen, ylimaallinen alku(piste). Kun ymmärrämme henkisen luontomme, kuoleman maailma ei enää vaivaa meitä. Länsimaissa ihmiset samaistavat sielun ja mielen. Emme ole tästä samaa mieltä. Lukemattomat intialaisen ajattelun luomukset sanovat, että sielu on mielen valtias. Mieli on vain välittäjä, jonka kautta sielu on vuorovaikutuksessa ulkomaailman kanssa. Aineellisessa maailmassa sielu on ulkokuoren peitossa. Ruumis on eräänlainen ulkovaate. Sielu on ikään kuin kääritty karkeaan ja hienojakoiseen ruumiiseen. Nämä annetaan sielulle joksikin aikaa. Jos sielun todellinen elämä ei ilmene, niin silloin vain mieli ja tunteet ovat aktiivisia ja peittävät sielun molekyylisellä substanssilla. Ihmisen todellinen olemus on kuitenkin sielussa.


        jhgf


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Brihadaranyaka Upanishadissa sanotaan: "Tiedä se, jonka jälkeen tiedät kaiken. Hanki se, jonka jälkeen sinulla ei ole mitään hankittavaa. Ja toinen kuuluisa mantra kuuluu näin: Sen voi usein kuulla tässä upeassa tulkinnassa: "Johda minut illuusiosta todellisuuteen, tietämättömyydestä valoon, kuolemasta kuolemattomuuteen".

        Einstein sanoi: "Jokainen, joka on vakavasti mukana tieteellisessä tutkimuksessa, voi nähdä, kuinka luonnonlait ovat täynnä tietoisuutta, joka on paljon korkeampi kuin ihmisen tietoisuus. Jumala on siis todellisuutta älykkäälle. Kun ihminen ryhtyy tutkimaan materiaa, häntä valtaa euforia, joka on kuin ekaluokkalaista, joka on oppinut kertotaulun ja luulee, että kaikki tieto on nyt paljastunut hänelle. Mutta todellinen tieto on hänestä yhtä kaukana kuin tähdet. Jumalaan ei johda pinnallinen tieto, vaan syvällinen tieteellinen tieto.

        Kun ihminen hankkii aineellista alkutietoa, se synnyttää ylpeyttä ja skeptisyyttä naiiveja uskomuksia kohtaan ja johtaa ateismiin, joka kieltää Jumalan. Aineellisen tiedon kehittyminen edelleen muuttaa ihmisen nihilistisestä ateistista kehittyneeksi materialistiksi, joka uskoo, että hänestä itsestään voi tulla Jumala.

        Naiivin uskon ja kypsän henkisyyden välissä on kolme sairaalloisen tietoisuuden tasoa (ateismi, materialismi ja persoonattomuus). Vedat kutsuvat näitä tietoisuuden tasoja tuskallisiksi, koska sielu ei missään niistä ymmärrä luontoaan, joka on ikuisuus, tieto ja autuus.


        jhd


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Brihadaranyaka Upanishadissa sanotaan: "Tiedä se, jonka jälkeen tiedät kaiken. Hanki se, jonka jälkeen sinulla ei ole mitään hankittavaa. Ja toinen kuuluisa mantra kuuluu näin: Sen voi usein kuulla tässä upeassa tulkinnassa: "Johda minut illuusiosta todellisuuteen, tietämättömyydestä valoon, kuolemasta kuolemattomuuteen".

        Fyysinen keho: ihminen elää vain muutaman vuosikymmenen, ja siksi se on egomme väliaikainen osa. Sillä on neljä tarvetta: ruoka, uni, seksi ja puolustus.

        Hienojakoista kehoa eri perinteissä sitä kutsutaan astraaliseksi, mentaaliseksi, eetteriseksi, hienovaraiseksi jne. Joskus se nähdään aurana - fyysisestä kuoresta lähtevänä hehkuna. Mitä puhtaampia ihmisen ajatukset ovat, sitä kirkkaampi on hänen auransa, ja pyhimyksissä se näkyy sädekehänä hänen päänsä yllä. Jotkut ajattelevat, että tämä on sielu, mutta tämä ruumis koostuu hienovaraisesta aineesta - uskomuksista, ajatuksista ja makuelämyksistä, jotka voivat muuttua elämän aikana, ja siksi tämäkään ei ole ikuinen minämme. Tämän hienojakoisen kehon tarpeet ovat tiedon ja tunteiden vaihto. Siksi yhteiskunnalla on kirjastoja, tiedotusvälineitä, oppilaitoksia, internet, viihdepaikkoja, elokuvateattereita jne.

        Näyttäisi siltä, että nämä kaksi kehoa voidaan rajoittaa yhteen henkilöön. Jossain sydämemme syvyyksissä on kuitenkin vielä henkisiä tarpeita, kuten ikuisuuden, absoluuttisen tiedon, täydellisyyden ja täydellisen onnen kaipuu. Nämä tarpeet kumpuavat sielusta itsestään. Vedalaisessa kielessä, sanskritissa, sielua kutsutaan termillä "jiva". Jivasta tulee elämä, joka väliaikaisesti elävöittää fyysisen kehon koneistoa. Jiva on ikuinen ja muuttumaton itse. Lyhyesti sanottuna jiva on minä itse, ja hienojakoiset ja fyysiset kehot ovat kuin vaatteita, jotka peittävät minut.

        Sielun tärkein ja ilmeisin merkki on tietoisuus. Tietenkin meille on opetettu koulussa, että tietoisuus tulee aivoista. Mutta onko se niin? Loppujen lopuksi fyysinen keho koostuu kemiallisista elementeistä, joista yhdelläkään ei ole tietoisuutta. Mikään näiden elementtien yhdistelmä ei myöskään tuota tietoisuutta, ja silti meillä kaikilla on sitä. Aivot ovat vain tietokone, jonka kautta tietoisuus ilmenee, mutta se ei synny aivoista. Kliinisestä kuolemasta ja elvytyksestä saadut kokemukset osoittavat, että tietoisuus voi toimia vielä tehokkaammin aivojen ulkopuolella.


        jhj


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Brihadaranyaka Upanishadissa sanotaan: "Tiedä se, jonka jälkeen tiedät kaiken. Hanki se, jonka jälkeen sinulla ei ole mitään hankittavaa. Ja toinen kuuluisa mantra kuuluu näin: Sen voi usein kuulla tässä upeassa tulkinnassa: "Johda minut illuusiosta todellisuuteen, tietämättömyydestä valoon, kuolemasta kuolemattomuuteen".

        Ateistit, lukekaa tätä

        Muutama vuosi sitten Wienissä syntymästään asti sokea nainen koki kliinisen kuoleman leikkauksen aikana, minkä jälkeen hän kuvaili kirurgien muotokuvia yllättävän tarkasti. Hänen mukaansa hän (sielu ohuessa ruumiinkuoressa) nousi fyysisestä ruumiista ja sai välittömästi oivalluksen. Kun sielu oli palannut lihaan, keho alkoi jälleen osoittaa elonmerkkejä, mutta näkyjä ei enää ollut, ja jäljelle jäi vain muisto siitä, mitä hän oli nähnyt. Tämä osoittaa, että alkuperäiset tunteet tulevat sielusta ja ilmenevät ulkoisten aistielinten kautta, jotka ovat pelkkiä mekaanisia laitteita, jotka eivät toimi ilman sielun elämänvoimaa. Tämän naisen silmähermot olivat surkastuneet syntymästä lähtien, ja siksi sielu ei voinut nähdä mitään ruumiin läpi, mutta kun hän tuli ulos ruumiista, sielun luonnollinen näkökyky ilmeni. Nyt tulee selväksi, mitä näemme unissa, kun silmämme ovat kiinni. Miten muuten sokea ennustaja Vanga näkisi tulevaisuuden ja kuuro Beethoven voisi kuulla musiikkia? Nämä kaikki ovat sielun sisäisten tunteiden ilmentymiä.


        jf


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Brihadaranyaka Upanishadissa sanotaan: "Tiedä se, jonka jälkeen tiedät kaiken. Hanki se, jonka jälkeen sinulla ei ole mitään hankittavaa. Ja toinen kuuluisa mantra kuuluu näin: Sen voi usein kuulla tässä upeassa tulkinnassa: "Johda minut illuusiosta todellisuuteen, tietämättömyydestä valoon, kuolemasta kuolemattomuuteen".

        Sielua kutsutaan termillä "jiva". Jivasta tulee elämä, joka väliaikaisesti elävöittää fyysisen kehon koneistoa. Jiva on ikuinen ja muuttumaton itse. Lyhyesti sanottuna jiva on minä itse, ja hienojakoiset ja fyysiset kehot ovat kuin vaatteita, jotka peittävät minut.

        Sielun tärkein ja ilmeisin merkki on tietoisuus. Tietenkin meille on opetettu koulussa, että tietoisuus tulee aivoista. Mutta onko se niin? Loppujen lopuksi fyysinen keho koostuu kemiallisista elementeistä, joista yhdelläkään ei ole tietoisuutta. Mikään näiden elementtien yhdistelmä ei myöskään tuota tietoisuutta, ja silti meillä kaikilla on sitä. Aivot ovat vain tietokone, jonka kautta tietoisuus ilmenee, mutta se ei synny aivoista. Kliinisestä kuolemasta ja elvytyksestä saadut kokemukset osoittavat, että tietoisuus voi toimia vielä tehokkaammin aivojen ulkopuolella.


        jfg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Brihadaranyaka Upanishadissa sanotaan: "Tiedä se, jonka jälkeen tiedät kaiken. Hanki se, jonka jälkeen sinulla ei ole mitään hankittavaa. Ja toinen kuuluisa mantra kuuluu näin: Sen voi usein kuulla tässä upeassa tulkinnassa: "Johda minut illuusiosta todellisuuteen, tietämättömyydestä valoon, kuolemasta kuolemattomuuteen".

        Vedan mukaan hienojakoinen keho ei ole aivojen tuote, vaan sielun varjo, joka heijastuu aineelliseen maailmaan. Ja koska varjo on samankaltainen kuin sen lähde, psykologit sekoittavat tämän hienojakoisen ruumiin sieluun, vaikka sielu itsessään on hienovaraisempi ja psyyke on vain sielun ulkoinen ilmentymä tässä maailmassa. Toisin sanoen hienojakoinen keho on eräänlainen sielun ulostulo, joka auttaa ikuista sielua sopeutumaan elämään katoavassa maailmassa. Ja koska hienojakoinen keho on lähempänä sielua kuin fyysinen keho, sillä on juuri edellä mainitut mystiset kyvyt. Sielun henkisen energian ansiosta hienojakoisen ruumiin luonne on pitkälti riippumaton fysikaalisista laeista. Tämän vuoksi tieteen on vaikea ymmärtää näitä ihmeitä. Toisin sanoen ihme on henkisen energian ilmeneminen aineellisessa maailmassa.

        Sielu eroaa olennaisesti hienojakoisesta ruumiista siinä, että sielu on itse elävä henkilö, elämän ja yksilöllisyyden lähde tai toimija, kun taas hienojakoinen ruumis on toiminnallinen kuori tai ohjelma, jolla ei ole itsenäistä elämää ja joka vaikuttaa elävältä vain siksi, että sielu on sen takana.

        Fyysinen ruumis ja hienojakoinen ruumis toimivat yhdessä eräänlaisena vääränä olemuksena tai koneena, jossa todellinen olemus - sielu - matkustaa matkustajana.

        Ego on tunne siitä, että olemme joku, eli itseidentiteetti. Kun sielu on puhtaassa tietoisuudessa, se pitää itseään Jumalan ikuisena hiukkasena. Tämä on todellinen egomme, joka on luontainen sielussa itsessään. Mutta tässä maailmassa kapinalliset sielut tulevat julistamaan riippumattomuuttaan Jumalasta. Siksi sielu tarvitsee tätä "väärää egoa", joka peittää sielun ohuella kerroksella ja saa sen pitämään itseään aineen evoluution tuotteena. Kun ikuinen sielu pitää itseään väliaikaisena fyysisenä kehona, se on väärän egon ilmentymä.


        8d


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Brihadaranyaka Upanishadissa sanotaan: "Tiedä se, jonka jälkeen tiedät kaiken. Hanki se, jonka jälkeen sinulla ei ole mitään hankittavaa. Ja toinen kuuluisa mantra kuuluu näin: Sen voi usein kuulla tässä upeassa tulkinnassa: "Johda minut illuusiosta todellisuuteen, tietämättömyydestä valoon, kuolemasta kuolemattomuuteen".

        Jälleensyntyminen on siirtymistä uuteen ruumiiseen. Ymmärtääksesi ulkoisen jälleensyntymisen (siirtyminen toiseen kehoon) sinun on ensin ymmärrettävä sisäinen jälleensyntyminen. Sitä tapahtuu meille jokaiselle joka sekunti. Lääkärit väittävät, että kaikki kehomme solut korvautuvat kokonaan seitsemän vuoden välein. Tämä tarkoittaa sitä, että joka seitsemäs vuosi olemme itse asiassa eri kehossa (koska kaikki kehon elementit ovat muuttuneet aineenvaihduntaprosessin vuoksi). Kaikista ruumiin muutoksista huolimatta tunnemme sisäisesti pysyvämme samana ihmisenä, koska itse tietoisuus, joka tulee sielusta, on pysyvää, toisin kuin ruumis. Todellisuudessa fyysinen keho on kuin hidas kemiallisten elementtien virta sielun ympärillä. Mutta koska tämä virtaus on hyvin hidasta, emme huomaa sitä ja ajattelemme, että keho on vakio.

        ... Sisäisen jälleensyntymisen prosessi yhden elämän aikana (lapsen ruumiista vanhan miehen ruumiiseen) päättyy siis ulkoisen jälleensyntymisen prosessiin. Ulkoista jälleensyntymistä on vaikea todentaa empiirisesti (kuten muuten monia tieteellisiä käsitteitä), mutta se on moraalisella ja henkisellä tasolla energian säilymisen lain ilmentymä. Kun jätämme yhden ruumiin, saamme toisen, joka vastaa toiveitamme ja ansioitamme. Amerikassa reinkarnaation tutkimista on käsitellyt neljännesvuosisadan ajan tunnettu psykiatri Ian Stevenson, jolla on satoja tieteellisesti todennettuja ja vahvistettuja reinkarnaatiotapauksia.


        7d


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Brihadaranyaka Upanishadissa sanotaan: "Tiedä se, jonka jälkeen tiedät kaiken. Hanki se, jonka jälkeen sinulla ei ole mitään hankittavaa. Ja toinen kuuluisa mantra kuuluu näin: Sen voi usein kuulla tässä upeassa tulkinnassa: "Johda minut illuusiosta todellisuuteen, tietämättömyydestä valoon, kuolemasta kuolemattomuuteen".

        Aistien ulottumattomissa

        https://vedabase.io/fi/library/tqk/2/


        hsza


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aistien ulottumattomissa

        https://vedabase.io/fi/library/tqk/2/


        hsza

        Elämän tarkoitus?

        Vedat kuitenkin alkavat vastaamalla juuri näihin olennaisiin kysymyksiin.
        "Hitopadesha" toteaa: dharmena hinah pashubhih samanah - "Kyky esittää kysymyksiä elämän tarkoituksesta erottaa ihmisen eläimestä." Ja Vedanta-sutra (1.1) julistaa: atkhato brahma jigyasa - "On tullut aika kysyä Totuudesta".

        jd


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sielua kutsutaan termillä "jiva". Jivasta tulee elämä, joka väliaikaisesti elävöittää fyysisen kehon koneistoa. Jiva on ikuinen ja muuttumaton itse. Lyhyesti sanottuna jiva on minä itse, ja hienojakoiset ja fyysiset kehot ovat kuin vaatteita, jotka peittävät minut.

        Sielun tärkein ja ilmeisin merkki on tietoisuus. Tietenkin meille on opetettu koulussa, että tietoisuus tulee aivoista. Mutta onko se niin? Loppujen lopuksi fyysinen keho koostuu kemiallisista elementeistä, joista yhdelläkään ei ole tietoisuutta. Mikään näiden elementtien yhdistelmä ei myöskään tuota tietoisuutta, ja silti meillä kaikilla on sitä. Aivot ovat vain tietokone, jonka kautta tietoisuus ilmenee, mutta se ei synny aivoista. Kliinisestä kuolemasta ja elvytyksestä saadut kokemukset osoittavat, että tietoisuus voi toimia vielä tehokkaammin aivojen ulkopuolella.


        jfg

        Tiedämme, että kaikki uusi on vain unohdettua vanhaa. Me puhumme tiedosta - joka on yleismaailmallista kaikille. Loppujen lopuksi matematiikka on peräisin Vedoista. Arabit ovat ottaneet niin sanotut "arabialaiset numerot" Vedoista ja me arabeilta. Vedoissa kuvataan hienovaraista teknologiaa, joka perustuu suunnatun ydinenergian käyttöön, planeettojen välisiä yhteyksiä jokapäiväisenä todellisuutena ja ihmisen parapsyykkisiä kykyjä pikemminkin normaalina kuin poikkeavana ilmiönä.

        ...

        Transsendenttiset lait ovat tieteelle tuntemattomia, mutta ne ovat perustavanlaatuisia. Ne auttavat ymmärtämään sitä, mikä yleensä on ihmiselle mysteeri. Miksi hyville ihmisille tapahtuu pahoja asioita? Miksi roisto menestyy ja rehellinen kärsii? Tämä tulee selväksi henkisten lakien vahvemman linssin alla, sillä ne auttavat näkemään ihmisen kehosta hautaan elävän ruumiin lisäksi myös sieluna, joka on monien inkarnaatioidensa näkökulmasta, kaikkine menneisyyden reaktioineen ja kokemuksineen. Esimerkiksi jälleensyntymisen ymmärtäminen tekee ihmisistä vastuullisempia kuin käsitys "kertaluontoisesta elämästä". Miten voit siis muuttaa elämääsi parempaan suuntaan tuntematta täysin jo olemassa olevia lakeja? Kosmeettiset korjaukset eivät auta ongelmiemme ratkaisemisessa, koska nykyaikaisen kehitysmallin virhe on perustassa - itse maailmankatsomuksessa.



        Tosiasia on, että kaikki maailmassa on hyvin tiiviisti yhteydessä toisiinsa. Otetaan esimerkiksi keho. Tiedämme jotakin sen fysiologisista toiminnoista, mutta ajattelemmeko usein, että kaikki nämä toiminnot toimivat vain silloin, kun kehossa on tietoisuus? Heti kun sielu - tietoisuuden lähde - poistuu kehosta, kaikki muut toiminnot lakkaavat.

        Olemme muodollisesti erottaneet uskonnon yhteiskunnallisena instituutiona valtiosta, mutta miten pääsemme eroon objektiivisista henkisistä laeista, jotka jatkavat toimintaansa tietämättömyydestämme huolimatta? Tiukassa mielessä uskonnon (korkeampina lakeina) poistaminen elämästä on sama kuin sielun poistaminen ruumiista tai auringon sammuttaminen. Tulos olisi helposti ennustettavissa, sillä keho on energeettisesti riippuvainen sielusta ja maa on riippuvainen auringosta. "Newtonin lait" olivat voimassa jo ennen Newtonia, mutta vasta sen jälkeen, kun ne löydettiin ja tiedostettiin, ihmiset ovat alkaneet käyttää niitä aktiivisesti käytännössä. Samoin henkiset lait ovat jo olemassa ja toimivat uskostamme riippumatta. Ne on kirjoitettu Vedoihin, mutta ne on toteutettava käytännössä omassa elämässä. Kuka takaa muuttumattomat lait muuttuvassa maailmassa? Sillä missä laki on, siellä on myös lainsäätäjä. Tiede paljastaa lait, uskonto paljastaa lainsäätäjän.

        fzz


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä eivät ole vain Intian viisauksia, vaan universumien viisauksia.
        Usein uskonto perustuu tietyn alueellisen kansan historiaan, taustaan ja tarpeisiin tai kehitykseen. Vedalaisessa kulttuurissa on kuitenkin universaalia historiaa, joka ei koske ainoastaan Intian ihmisiä, vaan myös muita maailman alueita ja muita planeettoja ja muita maailmankaikkeuksia, joilla on erilaisia ulottuvuuksia. Sen vuoksi vedalaisen filosofian tarjoamat henkiset opetukset ovat universaaleja, kaikkia eläviä olentoja varten.

        Oli olemassa hyvin kehittynyt ja muinainen kulttuuri, joka oli universaali yhteiskunta. Se oli Veda-sivilisaatio. Riippumatta nykyisestä uskonnostamme, yhteiskunnastamme tai maastamme olemme kaikki tämän muinaisen sivilisaation jälkeläisiä. Vedalainen perinne on ihmiskunnan vanhin ja kaikkien uskontojen alkuperäinen esi-isä.

        VEDALAINEN KIRJALLISUUS ON KAIKKEIN VANHIN JA TÄYDELLISIN KIRJOITUS.

        Veda täyttää maailmanhistoriassa aukon, jota mikään muu kielinen kirjallisuus ei voi täyttää. Se vie meidät takaisin aikaan, josta meillä ei ole mitään tietoja missään.

        VEDA-TEKSTIT ANTAVAT TIETOA KUOLEMANJÄLKEISEN ELÄMÄN, KARMAN JA JÄLLEENSYNTYMISEN TIETEESTÄ.

        Kaikki uskonnot tietysti osoittavat, että kuoleman jälkeen on elämää. Ne tarjoavat kuitenkin yleensä vain perusymmärryksen siitä, että jos olet hyvä ja uskonnollinen, voit päästä taivaaseen. Ja jos olet enimmäkseen paha, joudut helvettiin. Mutta vain vedalainen filosofia tarjoaa yksityiskohtaisen näkemyksen siitä, miten se toimii ja miten muokkaamme tulevaisuuttamme jokaisella ajatuksella, sanalla ja teolla. Ja että tämä tulevaisuus ei voi olla vain taivaallisessa valtakunnassa tai helvetillisellä planeetalla, vaan se voi olla toinen elämä, joka on samanlainen kuin se, jota me nyt koemme tällä maallisella planeetalla.


        ugfa

        Nykyaikaista tiedettä on ollut olemassa vain noin 200-300 vuotta, ja tässä lyhyessä ajassa se on saastuttanut lähes koko maapallon "saavutuksillaan" siinä määrin, että pian on lähes mahdotonta elää täällä. Se ei harjoita Jumalan olemassaolon todistamista periaatteessa, koska sillä on aivan muu tehtävä.

        …Itse asiassa tiede on jo todistanut Jumalan, mutta on myös virallista tiedettä, joka jättää nämä asiat huomiotta, koska ne häiritsevät heidän suunnitelmiaan maailman valloittamiseksi. Kyse ei siis ole enää tieteestä vaan politiikasta. Tiedemiehet ovat pohjimmiltaan haluttomia hyväksymään korkeinta olentoa, sillä heidän suunnitelmansa on tulla itse korkeimmaksi olennoksi ja hallita maailmaa. Käytännössä näemme kuitenkin, että mitä enemmän ihmiset yrittävät hallita luontoa, sitä riippuvaisemmiksi he tulevat siitä. Tämä on paradoksi. …

        Mutta nykyihmisen itsepäisyys ja ylpeys eivät salli hänen hyväksyä sitä. Ja tuloksena käy ilmi, että ihminen menee vastoin luontoaan ja tuhoaa kaiken ympärillään ja leikkaa oksan, jonka päällä hän istuu. Tällainen on "tieteellinen" paradigmamme.

        Vastakohtana tälle nuorelle ja kokemattomalle tieteelle on muinainen henkinen viisaus, joka on säilyttänyt merkityksensä vuosituhansien jälkeen, toisin kuin tieteelliset teoriat, joita tarkistetaan radikaalisti 10-15 vuoden välein. Yhteiskuntamme näyttää länsimaissa nuorelta, mutta käytäntömme perustana oleva kulttuuri ja filosofia ovat vuosituhansia vanhoja. …

        Ja Jumala on aina ollut olemassa ja tulee aina olemaan olemassa riippumatta siitä, mitä jotkut ei aivan koulutetut ihmiset ajattelevat ja sanovat Hänestä.

        ...Henkinen tiede ylittää syvyydellään modernin tieteen, koska henkinen tiede sisältää älyllisen kehityksen lisäksi myös emotionaalisen ja esteettisen kehityksen, joka tulee ihmiselle pitkän tietoisuuden puhdistamisprosessin aikana. Valitettavasti nykyajan tiedemiehet eivät edes tiedä, mitä tietoisuus on, eikä heillä ole aavistustakaan siitä, miten ja mistä se on puhdistettava. Nykyaikaisella tieteellä on siis vielä pitkä matka edessään tietoisuuden ja aineen välisen eron ymmärtämiseen ja henkisen tiedon perusteiden saavuttamiseen...

        Yleisesti ottaen tieteen ja uskonnon erottaminen toisistaan on melko keinotekoista. Tiede tutkii ulkoista todellisuutta, kun taas uskonto tutkii todellisuuden sisäistä olemusta. Siksi ihanteellisesti todellisen tieteen ja todellisen uskonnon välillä ei ole ristiriitaa. Yhdessä niiden pitäisi antaa meille kattava kuva maailmasta. Toisin kuin länsimaiset uskonnot, Vedat ovat hämmästyttävä tieteen ja uskonnon synteesi. Ongelmana on se, että jostain syystä olemme vakuuttuneita siitä, että tieteen nykyaikainen versio on optimaalinen. Mutta jos näin olisi, tieteellä ei olisi niin vakavia sivuvaikutuksia, joita meillä on saman ekologisen kriisin muodossa. Mutta mitä tieteellistä on siinä, että kiistetään ajatus älykkäästä luojasta? ...

        Jos näemme kauniin kuvan, ymmärrämme, ettei se ole "maalannut" itseään, vaan siinä täytyy olla taiteilija….

        hf


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fyysinen keho: ihminen elää vain muutaman vuosikymmenen, ja siksi se on egomme väliaikainen osa. Sillä on neljä tarvetta: ruoka, uni, seksi ja puolustus.

        Hienojakoista kehoa eri perinteissä sitä kutsutaan astraaliseksi, mentaaliseksi, eetteriseksi, hienovaraiseksi jne. Joskus se nähdään aurana - fyysisestä kuoresta lähtevänä hehkuna. Mitä puhtaampia ihmisen ajatukset ovat, sitä kirkkaampi on hänen auransa, ja pyhimyksissä se näkyy sädekehänä hänen päänsä yllä. Jotkut ajattelevat, että tämä on sielu, mutta tämä ruumis koostuu hienovaraisesta aineesta - uskomuksista, ajatuksista ja makuelämyksistä, jotka voivat muuttua elämän aikana, ja siksi tämäkään ei ole ikuinen minämme. Tämän hienojakoisen kehon tarpeet ovat tiedon ja tunteiden vaihto. Siksi yhteiskunnalla on kirjastoja, tiedotusvälineitä, oppilaitoksia, internet, viihdepaikkoja, elokuvateattereita jne.

        Näyttäisi siltä, että nämä kaksi kehoa voidaan rajoittaa yhteen henkilöön. Jossain sydämemme syvyyksissä on kuitenkin vielä henkisiä tarpeita, kuten ikuisuuden, absoluuttisen tiedon, täydellisyyden ja täydellisen onnen kaipuu. Nämä tarpeet kumpuavat sielusta itsestään. Vedalaisessa kielessä, sanskritissa, sielua kutsutaan termillä "jiva". Jivasta tulee elämä, joka väliaikaisesti elävöittää fyysisen kehon koneistoa. Jiva on ikuinen ja muuttumaton itse. Lyhyesti sanottuna jiva on minä itse, ja hienojakoiset ja fyysiset kehot ovat kuin vaatteita, jotka peittävät minut.

        Sielun tärkein ja ilmeisin merkki on tietoisuus. Tietenkin meille on opetettu koulussa, että tietoisuus tulee aivoista. Mutta onko se niin? Loppujen lopuksi fyysinen keho koostuu kemiallisista elementeistä, joista yhdelläkään ei ole tietoisuutta. Mikään näiden elementtien yhdistelmä ei myöskään tuota tietoisuutta, ja silti meillä kaikilla on sitä. Aivot ovat vain tietokone, jonka kautta tietoisuus ilmenee, mutta se ei synny aivoista. Kliinisestä kuolemasta ja elvytyksestä saadut kokemukset osoittavat, että tietoisuus voi toimia vielä tehokkaammin aivojen ulkopuolella.


        jhj

        Reinkarnaatiosta on paljon mielenkiintoisia todisteita, jotka virallinen tiede jättää huomiotta. Esimerkiksi hypnoottisella regressiolla menneeseen inkarnaatioon, jolloin menneeseen kehoon... liittyvä muisti aktivoituu. Näissä tiloissa ihmiset muistavat aiemmat nimensä ja muita yksityiskohtia. Tiedetään tapauksia, joissa he itse lasten ruumiissa muistavat ja löytävät yhä elossa olevat, mutta jo vanhat lapsensa menneistä inkarnaatioista jne. Mielenkiintoinen on myös ksenoglossia-ilmiö, jota ei voida selittää muuten kuin jälleensyntymisellä. Ksenoglossia on kyky puhua hypnoottisen regression tilassa kielellä, jota ihminen ei osaa tässä elämässä. Eräässä tällaisessa kokemuksessa Yhdysvalloissa eräs nainen puhui vanhaa ruotsin murretta, vaikka hänellä ei ollut mitään yhteyttä Ruotsiin tässä elämässä. Selitys on yksinkertainen: tämä henkilö oli asunut edellisessä elämässään ruotsalaisessa maakunnassa, ja kieli on säilynyt muistin syvissä kerroksissa hienojakoisessa kehossa, joka pysyy sielun päällä kuin kotelo - karman, halujen ja muistojen varasto.


        tds


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aineelliseen maailmaan tulleet ikuiset sielut pukeutuvat aineellisen ruumiin kuoreen ja alkavat illuusion (maya) vaikutuksesta samaistua aineelliseen ruumiiseen. Vedojen mukaan jivan pääongelma on se, että hänen ikuinen luontonsa on kätketty ruumiin verhon alle, ja tämän vääränlaisen itseidentifikaation vuoksi sielu joutuu kärsimään. Koska fyysinen ruumis on altis sairauksille, vanhenemiselle ja kuolemalle, samaistuminen siihen tuo kärsimystä aineellisessa maailmassa elävälle ikuiselle sielulle. Yhtäältä aineellisen ruumiin äärettömyys ja toisaalta tyydyttämätön halu ottaa ylin paikka pakottavat jivan, joka on jättänyt seuraavan ruumiin, syntymään uuteen. Näin yrityksistä vallata korkein paikka tulee syy loputtomiin uudelleensyntymisiin samsaran kiertokulussa.

        uyfd

        Tietoisuuden ja olemisen välisen suhteen dialektiikka, josta ihminen on esimerkkinä liikkeessään menneisyydestä tulevaisuuteen. Lopputulos on se, että menneisyydessä tehdyillä teoilla ihminen muodostaa tietynlaisen mentaliteetin (oleminen määrää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrää olemisen). Tämä on jälleensyntymisen perusta.

        hc


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sielua kutsutaan termillä "jiva". Jivasta tulee elämä, joka väliaikaisesti elävöittää fyysisen kehon koneistoa. Jiva on ikuinen ja muuttumaton itse. Lyhyesti sanottuna jiva on minä itse, ja hienojakoiset ja fyysiset kehot ovat kuin vaatteita, jotka peittävät minut.

        Sielun tärkein ja ilmeisin merkki on tietoisuus. Tietenkin meille on opetettu koulussa, että tietoisuus tulee aivoista. Mutta onko se niin? Loppujen lopuksi fyysinen keho koostuu kemiallisista elementeistä, joista yhdelläkään ei ole tietoisuutta. Mikään näiden elementtien yhdistelmä ei myöskään tuota tietoisuutta, ja silti meillä kaikilla on sitä. Aivot ovat vain tietokone, jonka kautta tietoisuus ilmenee, mutta se ei synny aivoista. Kliinisestä kuolemasta ja elvytyksestä saadut kokemukset osoittavat, että tietoisuus voi toimia vielä tehokkaammin aivojen ulkopuolella.


        jfg

        rojisoitumalla ulkoiseen maailmaan sielun tietoisuus luo hienojakoisen kehon, psyykemme, joka toimii sielun väliaikaisena kaksoisolentona tai varjona. Tämä hienojakoinen keho varastoi aiemmat kokemuksemme, tietomme, vaikutelmamme ja rakentaa maailmankuvamme sinne. Aineellisen kasvatuksen ja koulutuksen myötä tämä ohut keho menettää tiedon siitä sielusta, josta se on syntynyt, ja voi jopa kieltää sielun ja Jumalan. Tällöin hienojakoinen keho toimii vanhempien ja koulun opettajien määräämän ulkoisen kehitysohjelman mukaisesti ja jättää sielun edut huomiotta. Näin ihminen ajautuu väistämättä arvomaailman kriisiin, jolloin ruumiillinen onnellisuus tuhoutuu vanhuuden ja lähestyvän kuoleman vuoksi, ja henkisellä tasolla hän jää täysin vararikkoon.

        Mutta intuitiivisesti jokainen ymmärtää, että tässä kehossa on jotain tuhoutumatonta. Kun joku kuolee, sukulaiset huudahtavat: "Kenelle jätit meidät!". Vaikka ruumis makaa heidän edessään. Jos persoonallisuus on ruumis, kukaan ei ole hylännyt ketään. Mutta jokainen ymmärtää, että vaikka kaikki kehon osat ovat paikallaan, tärkein asia on jäljellä - tietoisuus. Sielun ikuinen luonne pitää katoavan ruumiin koskemattomana, ja kun tämä ikuinen hiukkanen poistuu ruumiista, se alkaa nopeasti hajota. Jopa paatuneet materialistit tunnustavat epäsuorasti sielun olemassaolon, kun he toteavat, että kuoleman jälkeen on yhdeksän ja neljäkymmentä päivää. Mitä he juhlivat, jos ruumis on jo mätänemässä maassa? On selvää, että tämä perinne liittyy sielun kuolemanjälkeiseen olemassaoloon. Kaikilla maailman kansoilla on käsitys, että kuoleman hetkellä "jokin" irtoaa ruumiista ja menee jonnekin. Energian säilymislain mukaan sen on jatkettava olemassaoloaan muodossa tai toisessa. Tämä on jälleensyntymisen perusta.

        Ymmärrys siitä, että olen sielu enkä ruumis, säilyy myös puheessamme. Emme sano: "Minä olen ruumis", vaan: "Minun ruumiini", toisin sanoen on olemassa joku, jolle tämä ruumis kuuluu. Ja kuka on tämä "minä", joka omistaa ruumiin? Se on näkymätön sielu, joka antaa keholle elämän ja tietoisuuden, kuten kuljettaja "elävöittää" auton. Samalla tavalla itsestään puhuessaan ihminen lyö rintaansa, sillä siellä, sydämen alueella, on todellinen "minä" - sielu, joka saa sydämen sykkimään. Tähän paikkaan ripustetaan risti tai suojaava amuletti.

        Sielu on siis kaikkein tärkein asia, sillä ilman sitä ruumis on kuollut. Mutta sielusta, joka oli ruumiin herra, tuli sen orja, ja nyt se toimii vain akun roolissa. Näin on tapahtunut, koska sielu on menettänyt yhteytensä Jumalaan ja heikentynyt. Henkinen tieto on lääke tähän muistinmenetykseen.


        87t


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        rojisoitumalla ulkoiseen maailmaan sielun tietoisuus luo hienojakoisen kehon, psyykemme, joka toimii sielun väliaikaisena kaksoisolentona tai varjona. Tämä hienojakoinen keho varastoi aiemmat kokemuksemme, tietomme, vaikutelmamme ja rakentaa maailmankuvamme sinne. Aineellisen kasvatuksen ja koulutuksen myötä tämä ohut keho menettää tiedon siitä sielusta, josta se on syntynyt, ja voi jopa kieltää sielun ja Jumalan. Tällöin hienojakoinen keho toimii vanhempien ja koulun opettajien määräämän ulkoisen kehitysohjelman mukaisesti ja jättää sielun edut huomiotta. Näin ihminen ajautuu väistämättä arvomaailman kriisiin, jolloin ruumiillinen onnellisuus tuhoutuu vanhuuden ja lähestyvän kuoleman vuoksi, ja henkisellä tasolla hän jää täysin vararikkoon.

        Mutta intuitiivisesti jokainen ymmärtää, että tässä kehossa on jotain tuhoutumatonta. Kun joku kuolee, sukulaiset huudahtavat: "Kenelle jätit meidät!". Vaikka ruumis makaa heidän edessään. Jos persoonallisuus on ruumis, kukaan ei ole hylännyt ketään. Mutta jokainen ymmärtää, että vaikka kaikki kehon osat ovat paikallaan, tärkein asia on jäljellä - tietoisuus. Sielun ikuinen luonne pitää katoavan ruumiin koskemattomana, ja kun tämä ikuinen hiukkanen poistuu ruumiista, se alkaa nopeasti hajota. Jopa paatuneet materialistit tunnustavat epäsuorasti sielun olemassaolon, kun he toteavat, että kuoleman jälkeen on yhdeksän ja neljäkymmentä päivää. Mitä he juhlivat, jos ruumis on jo mätänemässä maassa? On selvää, että tämä perinne liittyy sielun kuolemanjälkeiseen olemassaoloon. Kaikilla maailman kansoilla on käsitys, että kuoleman hetkellä "jokin" irtoaa ruumiista ja menee jonnekin. Energian säilymislain mukaan sen on jatkettava olemassaoloaan muodossa tai toisessa. Tämä on jälleensyntymisen perusta.

        Ymmärrys siitä, että olen sielu enkä ruumis, säilyy myös puheessamme. Emme sano: "Minä olen ruumis", vaan: "Minun ruumiini", toisin sanoen on olemassa joku, jolle tämä ruumis kuuluu. Ja kuka on tämä "minä", joka omistaa ruumiin? Se on näkymätön sielu, joka antaa keholle elämän ja tietoisuuden, kuten kuljettaja "elävöittää" auton. Samalla tavalla itsestään puhuessaan ihminen lyö rintaansa, sillä siellä, sydämen alueella, on todellinen "minä" - sielu, joka saa sydämen sykkimään. Tähän paikkaan ripustetaan risti tai suojaava amuletti.

        Sielu on siis kaikkein tärkein asia, sillä ilman sitä ruumis on kuollut. Mutta sielusta, joka oli ruumiin herra, tuli sen orja, ja nyt se toimii vain akun roolissa. Näin on tapahtunut, koska sielu on menettänyt yhteytensä Jumalaan ja heikentynyt. Henkinen tieto on lääke tähän muistinmenetykseen.


        87t

        Projisoitumalla ulkoiseen maailmaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun kanssa lähtisin lasilliselle tai parillekin, en yhdenkään muun tähän kommentoineen kanssa... :)

        ap.

        No huhhuh, ei taitaisi pari lasillista riittää :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No huhhuh, ei taitaisi pari lasillista riittää :)

        No pari pullollista sitten. :)


    • Anonyymi

      Pablo Picasso sanoi jotenkin, että elämän tarkoitus on löytää lahjansa ja sitten antaa se pois.

      Sit toisaalta ajattelen, että elämän ainoa tarkoitus on nauttia.

      Noiden kahden yhdistäminen olisi hienoa.

    • Anonyymi

      Pelastaa elävät elävien maasta
      -repent-

      • Anonyymi

        kirjoitit: Ja tiedätkö? Pahinta sinun osallistumisessa on se, että tässä oltaisi voitu muiden kanssa keskustella vähän syvällisempiä ja pohtia elämää sekä ihmisenä oloa. Mutta heti kun tulit tänne, tapoit sen mahdollisuuden. Tästä eteenpäin jokainen odottaa taas sitä, miten pyyhin sinulla taas vaihteeksi palstalattiaa.


        Jatketaan keskustelua vaan. Ihmiset ovat eri tasoilla. Jotkut ovat vielä eläinten tasolla, toiset taas ihmisten tasolla. Emme voi pyytää eläimiä lopettamaan häirintäämme. He eivät ymmärrä, koska he eivät ole vielä kehittyneet ihmisen tasolle.
        Antakaa niiden jatkaa eläinten elämää. Mikään ei muutu. Ja aina tulee olemaan joukko häiriköitä. Alhaista tasoa on aina ollut ja tulee aina olemaan. Emme voi tehdä asialle mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kirjoitit: Ja tiedätkö? Pahinta sinun osallistumisessa on se, että tässä oltaisi voitu muiden kanssa keskustella vähän syvällisempiä ja pohtia elämää sekä ihmisenä oloa. Mutta heti kun tulit tänne, tapoit sen mahdollisuuden. Tästä eteenpäin jokainen odottaa taas sitä, miten pyyhin sinulla taas vaihteeksi palstalattiaa.


        Jatketaan keskustelua vaan. Ihmiset ovat eri tasoilla. Jotkut ovat vielä eläinten tasolla, toiset taas ihmisten tasolla. Emme voi pyytää eläimiä lopettamaan häirintäämme. He eivät ymmärrä, koska he eivät ole vielä kehittyneet ihmisen tasolle.
        Antakaa niiden jatkaa eläinten elämää. Mikään ei muutu. Ja aina tulee olemaan joukko häiriköitä. Alhaista tasoa on aina ollut ja tulee aina olemaan. Emme voi tehdä asialle mitään.

        "Ihmiset eroavat muista elävistä olennoista siinä, että sen lisäksi, että he voivat vain elää ja nauttia kaikesta tästä, myös kehittää henkistä tietoisuuttaan".


        rd


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ihmiset eroavat muista elävistä olennoista siinä, että sen lisäksi, että he voivat vain elää ja nauttia kaikesta tästä, myös kehittää henkistä tietoisuuttaan".


        rd

        On selvää, että planeettamme Maa on niin huonossa tilassa, koska täällä asuu niin paljon "ihmisiä", joilla on ihmiskeho mutta jotka ovat älyllisesti ja moraalisesti eläinten tasolla. Jos niin sanottuja "ihmisiä" ei olisi niin paljon eläinten tasolla, maailmamme voisi olla paljon parempi paikka. Kun olet syntynyt ihmiseksi, sinulla on enemmän vastuuta kuin eläimillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kirjoitit: Ja tiedätkö? Pahinta sinun osallistumisessa on se, että tässä oltaisi voitu muiden kanssa keskustella vähän syvällisempiä ja pohtia elämää sekä ihmisenä oloa. Mutta heti kun tulit tänne, tapoit sen mahdollisuuden. Tästä eteenpäin jokainen odottaa taas sitä, miten pyyhin sinulla taas vaihteeksi palstalattiaa.


        Jatketaan keskustelua vaan. Ihmiset ovat eri tasoilla. Jotkut ovat vielä eläinten tasolla, toiset taas ihmisten tasolla. Emme voi pyytää eläimiä lopettamaan häirintäämme. He eivät ymmärrä, koska he eivät ole vielä kehittyneet ihmisen tasolle.
        Antakaa niiden jatkaa eläinten elämää. Mikään ei muutu. Ja aina tulee olemaan joukko häiriköitä. Alhaista tasoa on aina ollut ja tulee aina olemaan. Emme voi tehdä asialle mitään.

        Käydään syvällisempää keskustelua, joka on riippumaton "ihmisen" läsnäolosta eläintasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käydään syvällisempää keskustelua, joka on riippumaton "ihmisen" läsnäolosta eläintasolla.

        Ja tietysti on kauhistuttava loukkaus sitä syvällistä tietoa kohtaan, että eläimen tasolla olevan ”ihminen” saastuttaa sen jo pelkällä läsnäolollaan. Kaikki, mitä eläin ihmisen kehossa koskettaa, muuttuu välittömästi saastuneeksi ja käyttökelvottomaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tietysti on kauhistuttava loukkaus sitä syvällistä tietoa kohtaan, että eläimen tasolla olevan ”ihminen” saastuttaa sen jo pelkällä läsnäolollaan. Kaikki, mitä eläin ihmisen kehossa koskettaa, muuttuu välittömästi saastuneeksi ja käyttökelvottomaksi.

        Mun tarkoitus on olla sun tukena

        Kulti


    • Anonyymi

      Mitenkäs se menikään se Juicen laulu joka pyöri päässä keskellä yötä, jotenkin näin: Kadut täyttyy eläimistä, elämä on pelkkää kuolemista?

    • Anonyymi

      ajattelen että se olisi ihmisen henkinen kehitys mutta kun nykypäivän menoa katsoo niin 🤣🤣🤣🤣🤣

      • Anonyymi

        Erittäin hyvin ymmärretty. Henkinen kehitys on todellakin elämän tarkoitus. Älkää kiinnittäkö huomiota siihen, miten asiat menevät nykyään, emme voi sille mitään, koska elämme huonoja aikoja. Elämme Kali Yugan aikakautta, jolloin kaikki paha on koottu yhteen paikkaan. Ihmiskehossa on monia eläimiä. Pitäisikö meidän laittaa salainen palsta jonnekin, jonne eläimet eivät pääse ja saastuttamaan kaikkea?


      • Anonyymi

        Jätän tämän palstan, koska eläimet saastuttavat sitä läsnäolollaan. Jätetään eläimet eläintarhan törkyyn.
        Toivotan ajatteleville ihmisille kaikkea hyvää tulevaisuutta varten.
        Olkaa iloisia siitä, että olette todella ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jätän tämän palstan, koska eläimet saastuttavat sitä läsnäolollaan. Jätetään eläimet eläintarhan törkyyn.
        Toivotan ajatteleville ihmisille kaikkea hyvää tulevaisuutta varten.
        Olkaa iloisia siitä, että olette todella ihmisiä.

        Kiitos sinulle. Mielenkiinnolla luin ja noihan se juuri on🌞💎


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos sinulle. Mielenkiinnolla luin ja noihan se juuri on🌞💎

        Olen palannut tänne joksikin aikaa, ehkä juuri sinun vuoksesi, joka ajattelet niin syvällisesti. Haluatko tietää lisää tästä aiheesta? Olen omistanut koko elämäni tälle aiheelle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen palannut tänne joksikin aikaa, ehkä juuri sinun vuoksesi, joka ajattelet niin syvällisesti. Haluatko tietää lisää tästä aiheesta? Olen omistanut koko elämäni tälle aiheelle?

        Syvällisesti olen ajatellut lapsesta asti ja kun kovin oikeudentuntoinen olen, olen asioita aina kyseenalaistanut. Varsinkin kaikkea valmiiksipurtua. Tekstisi kyllä osuu ja uppoa omiin aatteisiini. Vaikutat oppineelta,että varmasti olet tekstiä aiheesta tuottanut paljonkin. Mielläni lukisin.💎


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen palannut tänne joksikin aikaa, ehkä juuri sinun vuoksesi, joka ajattelet niin syvällisesti. Haluatko tietää lisää tästä aiheesta? Olen omistanut koko elämäni tälle aiheelle?

        Kirjoita tästä aiheesta lisää tänne, ehkä kerralla hieman vähemmän :) On muitakin kiinnostuneita. Kirjoita noista kaikista. Laitoin tämän kyllä muistiin itselleni, että saatan tutkia myöhemmin. Väliin tahtoo hukkua tähän yleiseen kokonaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syvällisesti olen ajatellut lapsesta asti ja kun kovin oikeudentuntoinen olen, olen asioita aina kyseenalaistanut. Varsinkin kaikkea valmiiksipurtua. Tekstisi kyllä osuu ja uppoa omiin aatteisiini. Vaikutat oppineelta,että varmasti olet tekstiä aiheesta tuottanut paljonkin. Mielläni lukisin.💎

        "Syvällisesti olen ajatellut lapsesta asti ja kun kovin oikeudentuntoinen olen, olen asioita aina kyseenalaistanut. Varsinkin kaikkea valmiiksipurtua. Tekstisi kyllä osuu ja uppoa omiin aatteisiini. Vaikutat oppineelta,että varmasti olet tekstiä aiheesta tuottanut paljonkin. Mielläni lukisin".

        Kiitos sinulle. Millainen aihe kiinnostaisi sinua. Tiedän joistakin aiheista, toisista taas en. Olen iloinen siitä, että vielä on ihmisiä, ihmisiä sanan varsinaisessa merkityksessä, jotka ajattelevat syvällisesti. Se antaa toivoa tulevaisuudesta. Mistä olet kiinnostunut? Olen omistanut koko elämäni vedalaisen filosofian opiskelulle. Olen tehnyt vertailevan analyysin ja tutkinut uskontojen yhtäläisyyksiä ja eroja sekä maailmankaikkeuden ja eri uskontojen yhteistä alkuperää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Syvällisesti olen ajatellut lapsesta asti ja kun kovin oikeudentuntoinen olen, olen asioita aina kyseenalaistanut. Varsinkin kaikkea valmiiksipurtua. Tekstisi kyllä osuu ja uppoa omiin aatteisiini. Vaikutat oppineelta,että varmasti olet tekstiä aiheesta tuottanut paljonkin. Mielläni lukisin".

        Kiitos sinulle. Millainen aihe kiinnostaisi sinua. Tiedän joistakin aiheista, toisista taas en. Olen iloinen siitä, että vielä on ihmisiä, ihmisiä sanan varsinaisessa merkityksessä, jotka ajattelevat syvällisesti. Se antaa toivoa tulevaisuudesta. Mistä olet kiinnostunut? Olen omistanut koko elämäni vedalaisen filosofian opiskelulle. Olen tehnyt vertailevan analyysin ja tutkinut uskontojen yhtäläisyyksiä ja eroja sekä maailmankaikkeuden ja eri uskontojen yhteistä alkuperää.

        Järkyttävän väitteen mukaan Raamattu sisälsi aikoinaan todisteita jälleensyntymisen käsitteestä, mutta katolinen kirkko poisti sen tuhansia vuosia sitten tällaisesta "jumalanpilkasta".

        Usko jälleensyntymiseen on yhtä vanha kuin kukkulat. Tunne siitä, että olemme olleet täällä ennenkin, ei ole mitään uutta, mutta elämän, kuoleman ja uudestisyntymisen kiertokulku uudessa fyysisessä kehossa ei yleensä liity kristinuskon opetuksiin.

        Ja juuri tämän näkökulman kristilliset auktoriteetit ottivat, kun he sitten "tahallaan tukahduttivat" kaikki todisteet jälleensyntymisen käsitteestä Raamatussa, erään outon väitteen mukaan.

        The Express kertoo, että YouTube-dokumentissa esitetään väite, jonka mukaan jälleensyntymisen käsite on poistettu pyhästä tekstistä.

        Reinkarnaatio on uskomus siitä, että kun fyysinen ruumiimme kuolee, henki aloittaa uuden elämän toisessa fyysisessä ruumiissa. Teoria metempsykoosista on sisällytetty eri uskontoihin. Hindulaisuudessa kuoleman ja uudestisyntymisen ikuinen kiertokulku kuvataan karman pyöränä.

        Perinteisesti kristinuskossa, jossa on käsitys taivaasta ja helvetistä, ei edistetä ajatusta siitä, että biologisen kuoleman jälkeen sielu etsii uuden ruumiin aloittaakseen suuren syklin uudelleen.

        Kuitenkin yhä useammat historioitsijat ja skeptikot ovat vakuuttuneita siitä, että Raamatusta jätettiin tarkoituksella pois ja siihen lisättiin paljon tietoa, kun Uusi testamentti julkaistiin.

        Alltime Conspiraciesin julkaiseman dokumentin kertoja toteaa: "Reinkarnaatio on vastoin ortodoksisen kirkon oppeja".

        Dokumentti viittaa sitten uskonnolliseen kirjailijaan Geddes MacGregoriin, joka kirjoitti vuonna 1978 ilmestyneessä kirjassaan Reincarnation in Christianity, että "kristityt uskoivat jälleensyntymiseen".

        "Katolinen kirkko tukahdutti tarkoituksella kaikki kirjalliset todisteet reinkarnaatiosta varhaiskristillisissä opetuksissa ja Raamatussa."

        Todisteet osoittavat, että monet varhaiskristityt olivat avoimia ja hyväksyviä reinkarnaation käsitteen suhteen.



        Väitetään, että varhaiskirkon vanhimmat, kuten Origenes Basilides ja Pyhä Gregorius, opettivat seuraajilleen reinkarnaatiosta itsestäänselvyytenä.

        Monet historioitsijat väittävät, että Raamatun varhaiset versiot sisälsivät kohtia reinkarnaatio-opetuksesta, mutta kirkon viranomaiset poistivat kaikki todisteet myöhemmin.

        Jotkut jopa väittävät, että reinkarnaatio oli yksi todellisen kristillisen uskon peruspilareista ja että ilman sitä uskonto on tuomittu murenemaan ja romahtamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkyttävän väitteen mukaan Raamattu sisälsi aikoinaan todisteita jälleensyntymisen käsitteestä, mutta katolinen kirkko poisti sen tuhansia vuosia sitten tällaisesta "jumalanpilkasta".

        Usko jälleensyntymiseen on yhtä vanha kuin kukkulat. Tunne siitä, että olemme olleet täällä ennenkin, ei ole mitään uutta, mutta elämän, kuoleman ja uudestisyntymisen kiertokulku uudessa fyysisessä kehossa ei yleensä liity kristinuskon opetuksiin.

        Ja juuri tämän näkökulman kristilliset auktoriteetit ottivat, kun he sitten "tahallaan tukahduttivat" kaikki todisteet jälleensyntymisen käsitteestä Raamatussa, erään outon väitteen mukaan.

        The Express kertoo, että YouTube-dokumentissa esitetään väite, jonka mukaan jälleensyntymisen käsite on poistettu pyhästä tekstistä.

        Reinkarnaatio on uskomus siitä, että kun fyysinen ruumiimme kuolee, henki aloittaa uuden elämän toisessa fyysisessä ruumiissa. Teoria metempsykoosista on sisällytetty eri uskontoihin. Hindulaisuudessa kuoleman ja uudestisyntymisen ikuinen kiertokulku kuvataan karman pyöränä.

        Perinteisesti kristinuskossa, jossa on käsitys taivaasta ja helvetistä, ei edistetä ajatusta siitä, että biologisen kuoleman jälkeen sielu etsii uuden ruumiin aloittaakseen suuren syklin uudelleen.

        Kuitenkin yhä useammat historioitsijat ja skeptikot ovat vakuuttuneita siitä, että Raamatusta jätettiin tarkoituksella pois ja siihen lisättiin paljon tietoa, kun Uusi testamentti julkaistiin.

        Alltime Conspiraciesin julkaiseman dokumentin kertoja toteaa: "Reinkarnaatio on vastoin ortodoksisen kirkon oppeja".

        Dokumentti viittaa sitten uskonnolliseen kirjailijaan Geddes MacGregoriin, joka kirjoitti vuonna 1978 ilmestyneessä kirjassaan Reincarnation in Christianity, että "kristityt uskoivat jälleensyntymiseen".

        "Katolinen kirkko tukahdutti tarkoituksella kaikki kirjalliset todisteet reinkarnaatiosta varhaiskristillisissä opetuksissa ja Raamatussa."

        Todisteet osoittavat, että monet varhaiskristityt olivat avoimia ja hyväksyviä reinkarnaation käsitteen suhteen.



        Väitetään, että varhaiskirkon vanhimmat, kuten Origenes Basilides ja Pyhä Gregorius, opettivat seuraajilleen reinkarnaatiosta itsestäänselvyytenä.

        Monet historioitsijat väittävät, että Raamatun varhaiset versiot sisälsivät kohtia reinkarnaatio-opetuksesta, mutta kirkon viranomaiset poistivat kaikki todisteet myöhemmin.

        Jotkut jopa väittävät, että reinkarnaatio oli yksi todellisen kristillisen uskon peruspilareista ja että ilman sitä uskonto on tuomittu murenemaan ja romahtamaan.

        metempsychosis (kreikaksi 'elävä jälkikäteen'), että sielut asuvat useissa eri ruumiissa ja voivat elää monta elämää tässä maailmassa ennen kuin ne ovat täysin puhdistuneet ja vapautuvat siten tarpeesta siirtyä toiseen ruumiiseen.



        "Usko ylösnousemukseen ja sielujen esiolennon virallinen hylkääminen... sulkevat pois jälleensyntymisen. Säilyttämällä mahdollisuuksien epämääräisen sarjan reinkarnaatio-oppi vähentää Jumalan armon ja ihmisen vapauden vakavuutta, joka toteutuu yhdessä elämässä, joka päättyy kerran ja lopullisesti tapahtuvaan kuolemaan."

        ... julkaisun Certain Aspects of Eschatology, jossa sanotaan: "Kristinusko puolustaa kaksinaisuutta, reinkarnaatio puolustaa dualismia, jossa ruumis on vain sielun väline ja joka jätetään syrjään olemassaolo kerrallaan, kun joka kerta omaksutaan täysin erilainen ruumis.

        "Mitä eskatologiaan tulee, reinkarnaatio-oppi kieltää sekä ikuisen kadotuksen mahdollisuuden että ajatuksen ruumiin ylösnousemuksesta. Perusvirhe on kuitenkin kristillisen pelastusopin hylkäämisessä. Reinkarnaationistille sielu on itse pelastuksensa omilla ponnistuksillaan"

        Reinkarnaatio kieltää käännyttämisen tarpeen, josta Jeesus puhui usein. Jos sielut jatkavat kierrätystä, eikö ne kaikki lopulta päädy samaan paikkaan? Jos näin on, miksi meidän tämänpäiväiset päätöksemme ovat tärkeitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        metempsychosis (kreikaksi 'elävä jälkikäteen'), että sielut asuvat useissa eri ruumiissa ja voivat elää monta elämää tässä maailmassa ennen kuin ne ovat täysin puhdistuneet ja vapautuvat siten tarpeesta siirtyä toiseen ruumiiseen.



        "Usko ylösnousemukseen ja sielujen esiolennon virallinen hylkääminen... sulkevat pois jälleensyntymisen. Säilyttämällä mahdollisuuksien epämääräisen sarjan reinkarnaatio-oppi vähentää Jumalan armon ja ihmisen vapauden vakavuutta, joka toteutuu yhdessä elämässä, joka päättyy kerran ja lopullisesti tapahtuvaan kuolemaan."

        ... julkaisun Certain Aspects of Eschatology, jossa sanotaan: "Kristinusko puolustaa kaksinaisuutta, reinkarnaatio puolustaa dualismia, jossa ruumis on vain sielun väline ja joka jätetään syrjään olemassaolo kerrallaan, kun joka kerta omaksutaan täysin erilainen ruumis.

        "Mitä eskatologiaan tulee, reinkarnaatio-oppi kieltää sekä ikuisen kadotuksen mahdollisuuden että ajatuksen ruumiin ylösnousemuksesta. Perusvirhe on kuitenkin kristillisen pelastusopin hylkäämisessä. Reinkarnaationistille sielu on itse pelastuksensa omilla ponnistuksillaan"

        Reinkarnaatio kieltää käännyttämisen tarpeen, josta Jeesus puhui usein. Jos sielut jatkavat kierrätystä, eikö ne kaikki lopulta päädy samaan paikkaan? Jos näin on, miksi meidän tämänpäiväiset päätöksemme ovat tärkeitä?

        Miksi kierrättäminen olisi ikuista? Sehän on määräaikaista. Jokaisesta elämästä jää muistijälki eli opetus. Eikö meillä ole rajallinen aika ,syntyä useammin,ihmiskehoon oppimaan. Armosta. Minusta aivan raamatun ajatuksen mukaista. En ole koskaan nähnyt siinä mitään ristiriitaa💎


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kierrättäminen olisi ikuista? Sehän on määräaikaista. Jokaisesta elämästä jää muistijälki eli opetus. Eikö meillä ole rajallinen aika ,syntyä useammin,ihmiskehoon oppimaan. Armosta. Minusta aivan raamatun ajatuksen mukaista. En ole koskaan nähnyt siinä mitään ristiriitaa💎

        Olemme syntymän ja kuoleman kiertokulussa niin kauan kuin haluamme sitä. Jos jossain vaiheessa olemme saaneet tarpeeksemme kaikesta, meillä on mahdollisuus päästä pois. Se on kuitenkin suuri aihe, teema. Siihenkin on panostettava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olemme syntymän ja kuoleman kiertokulussa niin kauan kuin haluamme sitä. Jos jossain vaiheessa olemme saaneet tarpeeksemme kaikesta, meillä on mahdollisuus päästä pois. Se on kuitenkin suuri aihe, teema. Siihenkin on panostettava.

        Kerro lisää tästä kierteestä poispääsemisestä.💎


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro lisää tästä kierteestä poispääsemisestä.💎

        Hyvä on. Yritän ehkä vastata sinulle pidempään lähipäivinä. Aluksi annan sinulle kuitenkin linkin luettavaksi. Tämä on linkki keskustelupalstalle. Aloitin kirjoittamisen tuolle palstalle vasta tämän vuoden tammikuussa, vaikka tämä palsta onkin hyvin vanha. Mutta koska tämä aihe on niin ajankohtainen ja koska tämä Tärkeä Kirja on ilmeisesti jo ostettu pois antikvariaateista. Tästä Kirjasta löydät vastaukset kysymyksiisi. Saat vastaukset ja pääset alkuun. Näin ajan myötä pääset syvemmälle tiedon salaisuuksiin. Myöhemmin, jos minulla on aikaa, yritän keskustella kanssasi lisää tästä aiheesta.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/4671040/bhagavad--gita-suom--netissa
        Aloitin kirjoittamisen tänne vasta muutama viikko sitten.
        ----------------------

        Annan myös linkin muille keskustelupalstoille, joille olen myös kirjoittanut. Varoitan sinua kuitenkin siitä, että nämä ovat foorumeita, ja tietysti siellä tulee ilkeitä kommentteja, mutta emme voi tehdä asialle mitään. Älä välittäkö julkeuksista. Näillä palstoilla on myös mielenkiintoista tietoa. Puhumme tästä lisää myöhemmin. Ajoittain vilkaisen myös tänne. Toivotan sinulle hyvää matkaa tiedon syvyyksiin.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17227721/mika-on-sielu
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17251225/muinaiset-hinduoppineet
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17256690/olen-kuolematon#comment-112421306
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17264243/michio-kaku-ja-muinaiset-intialaiset-tekstit--universumista-multiversumiin

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17296535/helvettiin-uskoville#comment-112538416


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä on. Yritän ehkä vastata sinulle pidempään lähipäivinä. Aluksi annan sinulle kuitenkin linkin luettavaksi. Tämä on linkki keskustelupalstalle. Aloitin kirjoittamisen tuolle palstalle vasta tämän vuoden tammikuussa, vaikka tämä palsta onkin hyvin vanha. Mutta koska tämä aihe on niin ajankohtainen ja koska tämä Tärkeä Kirja on ilmeisesti jo ostettu pois antikvariaateista. Tästä Kirjasta löydät vastaukset kysymyksiisi. Saat vastaukset ja pääset alkuun. Näin ajan myötä pääset syvemmälle tiedon salaisuuksiin. Myöhemmin, jos minulla on aikaa, yritän keskustella kanssasi lisää tästä aiheesta.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/4671040/bhagavad--gita-suom--netissa
        Aloitin kirjoittamisen tänne vasta muutama viikko sitten.
        ----------------------

        Annan myös linkin muille keskustelupalstoille, joille olen myös kirjoittanut. Varoitan sinua kuitenkin siitä, että nämä ovat foorumeita, ja tietysti siellä tulee ilkeitä kommentteja, mutta emme voi tehdä asialle mitään. Älä välittäkö julkeuksista. Näillä palstoilla on myös mielenkiintoista tietoa. Puhumme tästä lisää myöhemmin. Ajoittain vilkaisen myös tänne. Toivotan sinulle hyvää matkaa tiedon syvyyksiin.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17227721/mika-on-sielu
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17251225/muinaiset-hinduoppineet
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17256690/olen-kuolematon#comment-112421306
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17264243/michio-kaku-ja-muinaiset-intialaiset-tekstit--universumista-multiversumiin

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17296535/helvettiin-uskoville#comment-112538416

        Kiitos sinulle!Luin vasta eka linkin ja nyt työt kutsuu. On tunne kuin pääsisi aarreaittaan🌞💎


    • Anonyymi

      Rakkaus, ei mitään sen kummempaa 💓

      - Sheena

    • Anonyymi

      Tarkoitus? Olisiko ihmisen keksimä asia? Siksi se sitä miettii.

      Kuitenkin koko planeetta elää,vaikka kukaan ei todellisesti ole miettinyt sen tarkoitusta.

      Tarkoitus on pienempiin asioihin ja yksittäisiin tapahtumiin. Ja se syntyy siinä missä itse ihminen. Lapsi parkaisee tarkoituksenaan avata hengitystiet, hengittääkseen itse, avaa silmät tarkoituksenaan nähdä itse ja siitä eteenpäin hän tekee tarkoituksellisia asioita itsensä eteen.

      • Aikojen alusta saakka ihmisen "elämän tarkoitus" on ollut havannoida ja analysoida ympäristöään sekä sopeuttaa toimintansa ympäristön vaatimusten mukaiseksi.

        Nyt ihmiskunta tekee hämmästyttäviä harppauksia tutkimuksen ja kehityksen alalla. Jos elämällä olisi joku tarkoitus, se voisi olla kognitiivinen kehitys.


    • Totta kai jokaisella on tarkoituksensa.

      Meillä on ensinnäkin kaikilla luonnon antama tarkoitus, mutta sen lisäksi meillä on erityinen tarkoitus, minkä itse annamme itsellemme tai jonka lopulta itsellemme hyväksymme.

      On toki mahdollista elää kuin olisi merkitystä vailla, taikka kieltää sellaisen olemassaolo. Siitä huolimatta kaikilla on merkityksensä, joskin vaikutukset vaihtelevat.

      Olemme kaikki osa jotain suurempaa, eikä oma osamme kokonaisuudesta koskaan selviä meille sen enempää kuin se selviää muutaman tunnin aikuisena elävälle päivänkorennollekaan.

    • Anonyymi

      Toisille se on lapset, toisille hauskanpito, toisille elämästä nauttiminen, toisille jotain muuta, toisille näitä kaikkia?

    • Anonyymi

      Näkisin, että maanpäällinen tarkoitus on nauttia nykyhetkestä ja elämän tarkoitus selviää/isi vasta kuoleman jälkeen, eli uskon kuoleman jälkeiseen henkivaellukseen. Onko se sitten linjaa, päättyen kuitenkin lopulta johonkin pisteeseen vai kiertokulkua? Aika näyttää. Toisaalta, en myöskään usko meidän olevan täällä yksin, en näe ihmisen olevan ravintoketjun huipulla, vaan olemme korkeamman kulttuurin aikaansaannos minkä taas näen ihmisen randomina kokeiluna, synnytään ja kuollaan ja se olisi siinä. Sitten en näkisi tarkoitusta. Kaipa riippuu, mihin uskoo. - cu-

    • Anonyymi

      Frank Martelan sanoin: "Elämän merkitys on tehdä itsestään merkityksellinen toisille ihmisille."

      • Anonyymi

        Jokaisella meistä on paikka korkeammassa todellisuudessa, jossa meidät tunnetaan ja toivotetaan tervetulleiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella meistä on paikka korkeammassa todellisuudessa, jossa meidät tunnetaan ja toivotetaan tervetulleiksi.

        Meidän on kuitenkin VAPAAEHTOISESTI otettava askel kohti tuota maailmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän on kuitenkin VAPAAEHTOISESTI otettava askel kohti tuota maailmaa.

        AITOA HENKISYYTTÄ EI PAKOTETA. SE EI SYNNY RANGAISTUKSEN PELOSTA, vaan sielun syvimmästä tarpeesta saada suhde Kaiken Alkulähteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AITOA HENKISYYTTÄ EI PAKOTETA. SE EI SYNNY RANGAISTUKSEN PELOSTA, vaan sielun syvimmästä tarpeesta saada suhde Kaiken Alkulähteeseen.

        Sinäpä sen sanoit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäpä sen sanoit.

        Tämä ei ole lähtöisin minulta, vaan Vedan kirjoituksista.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5639
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3465
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1875
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1473
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1360
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe