Kysytääs nyt

Kuinka montaa palstalaista on kiusattu, syrjitty, pahoinpidelty, nimitelty tai yritetty surmata (surmattu) siksi, että on hetero?

Miltä se tuntui?

84

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saa avautua, jos on tarvetta purkaa näitä kokemuksia. Että on potkittu vaikka työstä pois, koska on hetero. Jätetty kaveriporukan ulkopuolelle, heterous syynä. Tai hakattu, koska heterona oot käynyt hermoon.

      Muuta ikävää heteroudesta johtuvaa kaltoinkohtelua, ihmisoikeuksien tallomista jne?

      • Tai onko joku jäänyt saamatta työpaikan siksi, että on Cis? Ei siksi ettet vaan osaa ja ole pätevä, vaan koska olet hetero ja Cis?


    • Anonyymi

      Olen kiusattu ja kokenut tuollaista naisten osalta eli naiset ei pidä minusta koska olen köyhä työläispoika työläisperheestä eikä minulla ole rahaa eikä omaisuutta ei se kivalta tunnu kun naiset sylkee päin naamaa

      • Anonyymi

        Minkälaista kiusaamista olet saanut osaksesi?


      • Anonyymi

        Ikävä juttu. Silti sinua ei ole kiusattu heterouden vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä juttu. Silti sinua ei ole kiusattu heterouden vuoksi.

        👍 Välis ei ymmärtänyt aloitusta.


      • Liekö kyseessä sitten yhteiskuntaluokittelua ja ulkonäköluokittelua mistä sinua on kiusattu. Ikävää, mutta eri asia. Ei silti noistakaan tarvitse yhtään ketään kiusata.


    • Anonyymi

      Jaa, taas vähä-älyinen ap…huoh!

      • Anonyymi

        Jos joku on vähä-älyinen niin sinä. Aivan asiallinen aloitus. Tarkoitus saada cis ihmiset miettimään.


      • Ööö, älynvähyyttä on jos ei ymmärrä olevansa heterona etuoikeutetummassa asemassa, kun välttyy kaikelta mm. edellä kysyityiltä ongelmilta.

        Tiedän itse miten helppoa on, kun elää heterosuhteessa ja minut nähdään heterona. Ikinä koskaan kukaan ei ole osoittanut mitään negatiivista heteroutta kohtaan kohdallani, mutta identiteettiäni kohtaan sen sijaan on osoitettu nurinaa. Ja biseksuaalisuutta kohtaan, ihan jopa omissa riveissäni.

        Sairauksia kohtaan eniten on hyökätty irl.

        Muttei koskaan heteroutta kohtaan.


    • Anonyymi
      • Fetissit lienee vielä oma lukunsa kaikilla suuntauksilla?


    • Anonyymi

      Ei minua. Vain homoystäviä on pahoinpidelty, nimitelty. Transsukupuolisilla kiusaamista ja syrjintää on vielä enemmän.

      - Sheena

      • Varmasti on. Itsekin olen nuorempana nähnyt kiusaamista yläasteella, joka oli ihan systemaattista niitä kohtaan joiden tiedettiin olevan homoja. Kuitenkaan tytöt, jotka harrasteli kivaa keskenään "läpällä" ei kukaan tuntunut kritisoivan, vaan kehuvan.

        Itselle on vähän jäänyt mielikuva, korjatkaa jos olen väärässä, että miesten homous ja bisseys, panseksuaalisuus herättää enemmän älämölöä, kun naisten lesbous tai bisseys tai panseksuaalisuus. Aivan kuten miesten aseksuaalisuuskin?


      • Anonyymi

        Näin on.


    • Anonyymi

      Ei tuo pointti näin aikuisten palstalla oikein tuo tuloksia. Erilaisuuden inhoaminen on jo lapsena opittua. Joko kotona tai kavereilta.

      On tosin koulukiusaamiseenkin yritetty jo kauan puuttua, ei se silti ole loppunut.

      Ihminen haluaa olla yksilöllinen, mutta samalla syrjii massasta poikkeavia, ei ainoastaan seksuaalisesti heteroista poikkeavia.

      Tietenkin laki jo asettaa tiettyjä rajoja. Esim. nekrofilia, raiskaukset, pedofilia ja eläinteensekaantuminen.

      Sen sijaan homous on poistunut rikoksistamme varsin myöhäisessä vaiheessa. Liekö sitten se syynä joidenkin homofobiaan?

      • No ei ehkä, mutta jos keskustelua syntyis. Tiedän, että täällä on monia fiksuja ihmisiä kirjoittelemassa ja varmasti on näkemystä tähänkin asiaan vielä enemmän, kun mulla. Kokemustakin.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        No ei ehkä, mutta jos keskustelua syntyis. Tiedän, että täällä on monia fiksuja ihmisiä kirjoittelemassa ja varmasti on näkemystä tähänkin asiaan vielä enemmän, kun mulla. Kokemustakin.

        Ja itsekin uskon homofobian syyksi miksi niin myöhään on lakia vasta muutettu. 👍


    • Itseasiassa minua on täällä palstalla miesoletettujen toimesta haukuttu, vähätelty, yritetty alistaa ja pariin kertaankin uhkailtu väkivallalla.
      En tiedä varsinaisesti liittyykö se seksualisuuteen, mutta kovasti minut halutaan kammeta kuuluisasta valkoisen heteromiehen asemasta, kun mielipiteeni eivät ole stereotyyppisiä muottiin kuuluvia.

      • Anonyymi

        Mitä! Haluutsä turpaan!? Älä kuule Simitille rupee...

        >🤣😉<


      • Anonyymi

        Joo, olen nähnyt sen ja voin todistaa :(

        Sinua kohtaan sitä on ollut paljon.


      • Anonyymi

        Liittyy "vain" naisvihaan tuo sinun haukkuminen. Haukkujat yrittävät saada sinua valkoisen heteromiehen ruotuun, pitävät ajatuksiasi turhan tasa-arvoisina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä! Haluutsä turpaan!? Älä kuule Simitille rupee...

        >🤣😉<

        No Timo äkäilee omille kajareillekin. 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Liittyy "vain" naisvihaan tuo sinun haukkuminen. Haukkujat yrittävät saada sinua valkoisen heteromiehen ruotuun, pitävät ajatuksiasi turhan tasa-arvoisina.

        Juu, tiedän. Mutta jos sanoisin olevani homo, se loppuis. Se vois sitten olla muuta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, olen nähnyt sen ja voin todistaa :(

        Sinua kohtaan sitä on ollut paljon.

        Ei tartte todistaa. Kyllä täällä pääosin kirjoitukset pysyy ja näkyy pitkään. 😊


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No Timo äkäilee omille kajareillekin. 🤣

        Tuo on harvinaisen totta. Persuja myötäillen, kriittisyys kuuluu hifin harrsstukseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on harvinaisen totta. Persuja myötäillen, kriittisyys kuuluu hifin harrsstukseen.

        No Timon kriittisyys vaikka mihin lienee hyvin pitkälti olevan riippuvainfn hänen alkoholin ja veren suhteesta keskenään. 😁


      • Niin on ja tytötelty. Mutta pidä pintasi. 👍


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Niin on ja tytötelty. Mutta pidä pintasi. 👍

        Joo, ei mua haittaa.. kyllä mä voisin hyvin olla vaikka nainenkin, mutta kun en vaan ole, niin en ole. 😄

        Muuten... täällä jännä ilmiö... vettä hipsuttaa, mutta mikään ei kastu. Sitä mukaa haihtuu takaisin taivaalle.. 😁
        On muuten ilmankosteus aika tapissaan. 🤯


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo, ei mua haittaa.. kyllä mä voisin hyvin olla vaikka nainenkin, mutta kun en vaan ole, niin en ole. 😄

        Muuten... täällä jännä ilmiö... vettä hipsuttaa, mutta mikään ei kastu. Sitä mukaa haihtuu takaisin taivaalle.. 😁
        On muuten ilmankosteus aika tapissaan. 🤯

        Heh, juu. Sama kun mä voisin olla mieskin, vaikka heti. Eikä yhtään haittais, tuskin oisin kovinkaan erilainen ihminen loppujen lopuksi, ehkä vähän liikkuvampi kun en olis äiti.

        Mut eihän kaikilla niinkään mee, mut mulla varmaan menis, et iskänä liikkusin enemmän mitä näin kotiäitinä päivystän. :)

        Työkin olis luultavasti sellaista, ettei himassa kauheesti tulis arkena oltua. Ihan vaan kun mietin mielenkiinnonkin kohteitani ammatteina.

        Ai, täällä oli aamu viilee, vettä ei tullu ja nyt taas jo kuuma aurinkoinen keli. Käytiin uimassa ja syömässä. Nyt on aika naatti olo, mutta nuokun tässä koti terdellä aurinkovarjon suojissa pöydän vierellä istuen.

        Vähän onneks tuulee.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Heh, juu. Sama kun mä voisin olla mieskin, vaikka heti. Eikä yhtään haittais, tuskin oisin kovinkaan erilainen ihminen loppujen lopuksi, ehkä vähän liikkuvampi kun en olis äiti.

        Mut eihän kaikilla niinkään mee, mut mulla varmaan menis, et iskänä liikkusin enemmän mitä näin kotiäitinä päivystän. :)

        Työkin olis luultavasti sellaista, ettei himassa kauheesti tulis arkena oltua. Ihan vaan kun mietin mielenkiinnonkin kohteitani ammatteina.

        Ai, täällä oli aamu viilee, vettä ei tullu ja nyt taas jo kuuma aurinkoinen keli. Käytiin uimassa ja syömässä. Nyt on aika naatti olo, mutta nuokun tässä koti terdellä aurinkovarjon suojissa pöydän vierellä istuen.

        Vähän onneks tuulee.

        No en mäkään tiedä mitä en tekis naisena, mitä teen nyttenkin? Ehkä jos lihasmassaa ois vähemmän, niin vähän toisin? Jos syntyessäni olisin ollut nainen, niin ehkä kulttuurin ja vdnhan kasvatuksen mukaan olisin jotain tehnyt eritavalla... mutta nyt jos "tsäp", olisin nainen vaan, en juuri mitään muuttais... paitsi sen seksuaalisuuden...ei mua miehet sekduaalisesti kiinnostais.. se on päänsisäinen juttu. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        No en mäkään tiedä mitä en tekis naisena, mitä teen nyttenkin? Ehkä jos lihasmassaa ois vähemmän, niin vähän toisin? Jos syntyessäni olisin ollut nainen, niin ehkä kulttuurin ja vdnhan kasvatuksen mukaan olisin jotain tehnyt eritavalla... mutta nyt jos "tsäp", olisin nainen vaan, en juuri mitään muuttais... paitsi sen seksuaalisuuden...ei mua miehet sekduaalisesti kiinnostais.. se on päänsisäinen juttu. 😁

        Niin kyllä, kasvatus pakosti vähän vääntää tiettyyn suuntankin jotain juttuja, koulussakin. Tapakasvatuksena.


        Pojat on poikia ja tytöt ei noin tee, tsot tsot. Kyllä mä nämä muistan elävästi. 😀

        Nimenomaan jos olis "tsäp" vaihdos. Olis ihan hauskaakin. Viel jos isäntä muuttus emännäksi, se sais välillä jäädä kotiin ja pääsisin töihin huilaamaan. 😝

        Ja jauhamaan paskaa ukkojen kanssa.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Niin kyllä, kasvatus pakosti vähän vääntää tiettyyn suuntankin jotain juttuja, koulussakin. Tapakasvatuksena.


        Pojat on poikia ja tytöt ei noin tee, tsot tsot. Kyllä mä nämä muistan elävästi. 😀

        Nimenomaan jos olis "tsäp" vaihdos. Olis ihan hauskaakin. Viel jos isäntä muuttus emännäksi, se sais välillä jäädä kotiin ja pääsisin töihin huilaamaan. 😝

        Ja jauhamaan paskaa ukkojen kanssa.

        Ja toi emäntä huoltais koko huushollin ja kasvattas penskat ohimennen. 😇


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ja toi emäntä huoltais koko huushollin ja kasvattas penskat ohimennen. 😇

        Mun kohdalla ei mikään muuttuis "tsäppinäkään". Oon jo emäntä ja isäntä. 😄
        Huilia ei tulis mistään.
        Ehkä jätkien jutut muuttuis ja jossain säbähommissa sais ehkä kuulla typeriä kaksmieliä juttuja ja perseelle läpsäyksiä joltain junteilta...

        Muutenkin varmaan kyllästymiseen asti "miesmäröintiä" joutuis kuulemaan. 🙄
        Jonkinaikaa vois kiva olla "näpäyttää" miehiä tietämyksellä, mutta siitäkin tulis varmaan joskus tylsää...


      • Disseisback kirjoitti:

        Mun kohdalla ei mikään muuttuis "tsäppinäkään". Oon jo emäntä ja isäntä. 😄
        Huilia ei tulis mistään.
        Ehkä jätkien jutut muuttuis ja jossain säbähommissa sais ehkä kuulla typeriä kaksmieliä juttuja ja perseelle läpsäyksiä joltain junteilta...

        Muutenkin varmaan kyllästymiseen asti "miesmäröintiä" joutuis kuulemaan. 🙄
        Jonkinaikaa vois kiva olla "näpäyttää" miehiä tietämyksellä, mutta siitäkin tulis varmaan joskus tylsää...

        Pelaisitko edes enää äijäporukassa säbää? :)

        Niin, en tiiä. Riippuu vähän mimmonen naisenakin oot ja missä liikut, että miesmäröikö juuri kukaan tai läppiikö. Mä oon päässyt omasta mielestäni helpolla miesten kanssa poislukien ne ahdistelijat mistä oon täälläkin avautunut. Noin muuten miehet on kohdellut mua hyvin kavereina.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Pelaisitko edes enää äijäporukassa säbää? :)

        Niin, en tiiä. Riippuu vähän mimmonen naisenakin oot ja missä liikut, että miesmäröikö juuri kukaan tai läppiikö. Mä oon päässyt omasta mielestäni helpolla miesten kanssa poislukien ne ahdistelijat mistä oon täälläkin avautunut. Noin muuten miehet on kohdellut mua hyvin kavereina.

        Ja vieraatkin miehet on käyttäytyny pääosin hyvin ja asiallisesti. En koe naisena kärsineeni yleisesti miessukupuolesta missään missä liikun.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ja vieraatkin miehet on käyttäytyny pääosin hyvin ja asiallisesti. En koe naisena kärsineeni yleisesti miessukupuolesta missään missä liikun.

        Ulkomailla oli lähmympää porukkaa minusta. Suomessa miehet on melko hillittyjä ja asiallisia.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Pelaisitko edes enää äijäporukassa säbää? :)

        Niin, en tiiä. Riippuu vähän mimmonen naisenakin oot ja missä liikut, että miesmäröikö juuri kukaan tai läppiikö. Mä oon päässyt omasta mielestäni helpolla miesten kanssa poislukien ne ahdistelijat mistä oon täälläkin avautunut. Noin muuten miehet on kohdellut mua hyvin kavereina.

        Luultavasti pelaisin... siellä pelaakin pari, kolme naista ja aika hyvin heidän annetaan vain pelata. Ja ihan sitä pitää pelata yhtä kovaa heitäkin vastaan, kun muitakin...muuten vievät pallon pois, tai tekevät maalin. 😁

        Mutta viimeks kun olin siellä, vetäjä läpytti yhtä naista käsillä takamukseen... hämellyin niin, että en osannut sanoa edes mitään... nyt kyllä tiedän, että ensi kerralla sanon suoraan miten kuvottavaa sellainfn käytös on... en enää siedä nähdä samantapaista.

        Tutut ei ehkä niinkään eriarvoita, mutta puolitutuissa varmaan alkais jo jotain tulla häirinnäntapaista.... riippuu niin paljon tilanteesta...


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ulkomailla oli lähmympää porukkaa minusta. Suomessa miehet on melko hillittyjä ja asiallisia.

        En tuohon osaa sania mitään...🤷‍♂️


      • Disseisback kirjoitti:

        Luultavasti pelaisin... siellä pelaakin pari, kolme naista ja aika hyvin heidän annetaan vain pelata. Ja ihan sitä pitää pelata yhtä kovaa heitäkin vastaan, kun muitakin...muuten vievät pallon pois, tai tekevät maalin. 😁

        Mutta viimeks kun olin siellä, vetäjä läpytti yhtä naista käsillä takamukseen... hämellyin niin, että en osannut sanoa edes mitään... nyt kyllä tiedän, että ensi kerralla sanon suoraan miten kuvottavaa sellainfn käytös on... en enää siedä nähdä samantapaista.

        Tutut ei ehkä niinkään eriarvoita, mutta puolitutuissa varmaan alkais jo jotain tulla häirinnäntapaista.... riippuu niin paljon tilanteesta...

        Oukei teillä on sekaryhmä. Jes. 👍

        Joo, ihme jos ei nainen ite sanonnu mitään läpyttelijälle?

        Olis kiva nähdä mimmonen olisit naisena. Rempsee mimmi. :)


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Oukei teillä on sekaryhmä. Jes. 👍

        Joo, ihme jos ei nainen ite sanonnu mitään läpyttelijälle?

        Olis kiva nähdä mimmonen olisit naisena. Rempsee mimmi. :)

        Ja en tarkoita ettetkö olis just hyvä ittenäs ja miehenä, olet sä. Mut silti mielikuvitus laukkaa. :D


      • Disseisback kirjoitti:

        En tuohon osaa sania mitään...🤷‍♂️

        Jep. :)


      • Anonyymi

        Osaltaan voit haukkumiset ottaa omaan piikkiisi. Olet joskus tehnyt aloituksia jossa vähän vähättelet muita palstalla olevia miehiä, ätmejä erityisesti.

        Kolikolla on kaksi puolta tässä(kin) tapauksessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Osaltaan voit haukkumiset ottaa omaan piikkiisi. Olet joskus tehnyt aloituksia jossa vähän vähättelet muita palstalla olevia miehiä, ätmejä erityisesti.

        Kolikolla on kaksi puolta tässä(kin) tapauksessa.

        Käytöstä mä arvostelrn, en ihmisiä...


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ja en tarkoita ettetkö olis just hyvä ittenäs ja miehenä, olet sä. Mut silti mielikuvitus laukkaa. :D

        No vaikea sanoa, millainen lopulta naisena olisin? 🤔
        Ehkä hiuksn muuttaisin nykyisestä vaatetusta, kyllä tykkäisin mekoista ja hameista ehkä? Saattaisin pikkuisen siirtää sitä mistä pidän naisissa sit itseeni... mutta vain siksi, että haluisin sitä itselleni.

        Pitäisin kyllä selkeästi puoliani. Sanoisin noille läpsyttäjille suoraan, että milyä sellainen läpsyttely tuntuu. En vaan naureskrlisi vaivaantuneesti...

        Ehkä olisin kiukkuisen aksn maineessa. 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Osaltaan voit haukkumiset ottaa omaan piikkiisi. Olet joskus tehnyt aloituksia jossa vähän vähättelet muita palstalla olevia miehiä, ätmejä erityisesti.

        Kolikolla on kaksi puolta tässä(kin) tapauksessa.

        Niin ja sanottakoot vielä, että ei minua kiusailut ja nälvimiset haittaa. Kertoo vaan niistä toisista jotain, itseäni ei hetkauta joutavat..


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No vaikea sanoa, millainen lopulta naisena olisin? 🤔
        Ehkä hiuksn muuttaisin nykyisestä vaatetusta, kyllä tykkäisin mekoista ja hameista ehkä? Saattaisin pikkuisen siirtää sitä mistä pidän naisissa sit itseeni... mutta vain siksi, että haluisin sitä itselleni.

        Pitäisin kyllä selkeästi puoliani. Sanoisin noille läpsyttäjille suoraan, että milyä sellainen läpsyttely tuntuu. En vaan naureskrlisi vaivaantuneesti...

        Ehkä olisin kiukkuisen aksn maineessa. 🤣

        Sen perusteella mitä olet vanhemmistasi kertonut niin sut olis varmaan kasvatettu aika eri tavalla jos olisit ollut tyttö.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Käytöstä mä arvostelrn, en ihmisiä...

        Niinhän tuo edellinenkin arvosteli sun käytöstä.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No vaikea sanoa, millainen lopulta naisena olisin? 🤔
        Ehkä hiuksn muuttaisin nykyisestä vaatetusta, kyllä tykkäisin mekoista ja hameista ehkä? Saattaisin pikkuisen siirtää sitä mistä pidän naisissa sit itseeni... mutta vain siksi, että haluisin sitä itselleni.

        Pitäisin kyllä selkeästi puoliani. Sanoisin noille läpsyttäjille suoraan, että milyä sellainen läpsyttely tuntuu. En vaan naureskrlisi vaivaantuneesti...

        Ehkä olisin kiukkuisen aksn maineessa. 🤣

        Sä olet miehenäkin niin kova miellyttämään muita että naisena olisit täysin rähmälläsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sen perusteella mitä olet vanhemmistasi kertonut niin sut olis varmaan kasvatettu aika eri tavalla jos olisit ollut tyttö.

        Luultavasti. Tuskin olisin päässyt renkihommiin maalle jne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sä olet miehenäkin niin kova miellyttämään muita että naisena olisit täysin rähmälläsi.

        Vois käydä niin äkkistään...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän tuo edellinenkin arvosteli sun käytöstä.

        Niin... mitä sitten?


    • Anonyymi

      Yksi homo suuttui mulle. Hänen mielestä olen homo, mutta en vaan ymmärrä sitä.

      • Anonyymi

        Monet kieltävät homoutensa pitkään, koska on helpompaa olla hetero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet kieltävät homoutensa pitkään, koska on helpompaa olla hetero.

        Niin varmaan. Myös yksi hetero on sitä mieltä että olen homo. Puolivuosisataa olen ollut varma omasta seksuaalisuudesta, mutta aina löytyy ihmisiä, jotka kuvittelevat tietävänsä paremmin.


      • No jos hän oli harmistunut, ettet ole ja niin tykkäis, että olisit? Vähän jännä tapa, mutta ehkä?


    • Anonyymi

      ”Surmattu ja miltä se tuntui?”

      No mitäpä luulet tuleeko sellainen itse kertomaan?!
      Päätön kysymys!

      • Se oli ihan tarkoituksella karrikoitu siihen sulkeisiin.


    • Minusta se, että seksuaalisen-tai sukupuolisen suuntautumisen takia syrjitään ja haukutaan jotain tai vaikka kansalaisuuden, vammaisuuden tai iän yms. on tyhmää. Omaan arvomaailmaani sellainen ei kuulu. Täällä Kaksnelosessakin jotkut ovat valitettavasti harrastaneet tuota, esim. haukkumalla naisia ja erilaisia vähemmistöjä., tälläkin palstalla.

      • Kyllä. Sitä tapahtuu ihan kaikkialla, pitkin maailmaa. Niin tyhmää kun se onkin.


    • Anonyymi

      Ei suoraan, mutta silleen, kun on puolustanut vähemmistöjä ja hengannut heidän kanssaan, niin sitten on tullut kuittia toisilta heteroilta ”luulet olevasi parempi” jne.

      • Voi apua niitten logiikkaa!?!? Mitähän se paremmuuskaan tuohon muka liittys tai kuuluis, erikoisia ovat nämä sun arvostelijat täytyy sanoa.

        En ymmärrä.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Voi apua niitten logiikkaa!?!? Mitähän se paremmuuskaan tuohon muka liittys tai kuuluis, erikoisia ovat nämä sun arvostelijat täytyy sanoa.

        En ymmärrä.

        Eiks toi ole aika perus ”jos et ole meidän puolella, olet meitä vastaan”.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiks toi ole aika perus ”jos et ole meidän puolella, olet meitä vastaan”.

        On luultavasti joo. Mutta perin turhaa. Kaikki vois olla me hengessä ilman te vastaan mekin.


    • Anonyymi

      Homo ahdisteli eikä lopettanut.

      Tuntui pahalta ja ahdisti. Ei tullut mieleenkään kostoksi ahdistella takaisin.

      • Niinno se ei varmaan ole kivaa kestään tulla ahdistelluksi kenenkään toimesta.


    • Anonyymi

      Homottajat eli homojen puolustajat käyttävät
      kaiken energian normaali heteromiehen ajatusten
      vääristämiseen.Homo kiusaa työpaikoilla ja tekee
      heteromiehen elämän mahdollisimman vaikeaksi.
      Homo salakuuntelee ip verkkoa,lähettelee saamiaan
      kuvia kavereilleen ja he nauravat ja iloitsevat
      vääryydestä,joka onkin homojen ainoa aito ilo.

      • Sepä ikävää, jos tunnet tuollaisia.


    • Anonyymi

      Suurin osa kiusatuiksi tulleista taitavat olla kouluikäisiä. Tuolloin ei ole kysymys siitä onko hetero. Aikuisiällä kiusataan varmasti enemmän muista syistä kuin sukupuolinen suuntautuneisuus. Voihan olla myös etteivät lesbotkaan ole ihan viattomia vaan kiusaavat hetero naisia?

      AV

      • Myös aikuisia kiuusataan, esimerkiksi töissä, opinahjossa. Ihan kadulla voidaan huudella ja nimitellä, transsukupuolisilla vallankaan ei ole helppoa kun muutos prosessissa nimi eikä aina kehokaan kohtaa ja siinäpä sitten kuuntelet tenttaamista.

        Tai vaikkapa nyt Henny Harjusolalle kaupan pihassa huutelevat nuoret. Kyllä tuota tapahtuu aikuisillekin.

        Enpä ole kuullut lesbojen kiusaavan heteroita, korkeintaan juppuneiden yrittävän iskeä, mutta olen kuullut heteroiden härnäävän lesboja ja nauravan päälle.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Myös aikuisia kiuusataan, esimerkiksi töissä, opinahjossa. Ihan kadulla voidaan huudella ja nimitellä, transsukupuolisilla vallankaan ei ole helppoa kun muutos prosessissa nimi eikä aina kehokaan kohtaa ja siinäpä sitten kuuntelet tenttaamista.

        Tai vaikkapa nyt Henny Harjusolalle kaupan pihassa huutelevat nuoret. Kyllä tuota tapahtuu aikuisillekin.

        Enpä ole kuullut lesbojen kiusaavan heteroita, korkeintaan juppuneiden yrittävän iskeä, mutta olen kuullut heteroiden härnäävän lesboja ja nauravan päälle.

        Juopuneiden korjaan hipasunäppi virheen..


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Myös aikuisia kiuusataan, esimerkiksi töissä, opinahjossa. Ihan kadulla voidaan huudella ja nimitellä, transsukupuolisilla vallankaan ei ole helppoa kun muutos prosessissa nimi eikä aina kehokaan kohtaa ja siinäpä sitten kuuntelet tenttaamista.

        Tai vaikkapa nyt Henny Harjusolalle kaupan pihassa huutelevat nuoret. Kyllä tuota tapahtuu aikuisillekin.

        Enpä ole kuullut lesbojen kiusaavan heteroita, korkeintaan juppuneiden yrittävän iskeä, mutta olen kuullut heteroiden härnäävän lesboja ja nauravan päälle.

        Lesbot ovat henkisesti miesmäisiä, saattavat jopa avoimesti naisen takapuolta seksuaalisesti ihailla tuoden sen ilmi. Tuo on myös seksuaalista häirintää. Lesbot ovat lesboja, hankala heistä on jonkun naisen päästä eroon jos ihastuvat.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lesbot ovat henkisesti miesmäisiä, saattavat jopa avoimesti naisen takapuolta seksuaalisesti ihailla tuoden sen ilmi. Tuo on myös seksuaalista häirintää. Lesbot ovat lesboja, hankala heistä on jonkun naisen päästä eroon jos ihastuvat.

        AV

        Miesmäisiä? :D

        Tuota ei. On toki miesmäisiäkin ja epäkorrekteja, kuten kaikissa seksuunt.

        Yritätkö sä taas vihjailla jotain?


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Miesmäisiä? :D

        Tuota ei. On toki miesmäisiäkin ja epäkorrekteja, kuten kaikissa seksuunt.

        Yritätkö sä taas vihjailla jotain?

        Mietin, että onko naisen kehon ihailu jotenkin miesmäistä? Ja millä perusteella? Rajoittunutta ajattelua, että miehet saa ihailla naisia ja naisten pitäisi ihailla vaan miehiä. Ei kovin avomielistä.


    • Anonyymi

      Varmaan suurin piirtein jokaista on joskus jostain kiusattu ja kaikki tietää miltä se tuntuu.

      Vähemmistöt ei ole mitenkään erityisasemassa tässäkään asiassa.

      • Yym, noh mietippä vielä.


    • Aloittajan ensimmäiseen kysymykseen on mahdotonta vastata, koska palstalaiset eivät ole mikään järjestäytynyt ryhmä, jonka keskuudessa olisi asiaan liittyvä tutkimus tehty. Jokainen palstalainen voi puhua ainoastaan omasta puolestaan.

      Aloittajan toinen kysymys on ensimmäisen johdannainen, mutta voimme ymmärtää sillä tarkoitettavan, että miltä tuntuu joutua kiusatuksi, syrjityksi, pahoinpidellyksi jne. sen vuoksi, että on hetero.

      Omasta puolestani voin avata tuntemuksia sen verran, että olen useasti kokenut olevani ei-tervetullut henkilö seurassa, joka koostuu enimmäkseen homoista, lesboista yms. seksuaalisten mieltymyksien vähemmistöistä. Nimenomaan olen kokenut olevani ei-toivottu ja ei-tervetullut henkilö, kun oma heterouteni on heille paljastunut, joko sen vuoksi, että olen "tullut heidän edessään kaapista" taikka joku toinen on asian heille kertonut.

      Kun heterouteni on paljastunut, on minua usein nimitelty ja käytännössä aina suljettu porukan ulkopuolelle. Tönimistäkin on tapahtunut, mikä voitaneen laskea pahoinpitelyksi, ainakin lieväksi sellaiseksi. Tapettu minua ei sentään vielä ole.

      Miltä se sitten tuntui?

      Eihän se tietysti kivaa koskaan ole, kun suljetaan ryhmästä ulos sellaisen syyn vuoksi, johon ei itse voi vaikuttaa millään tavalla. En voi millään ryhtyä homoksi taikka lesboksi vaikka heidän seurastaan pitäisinkin.

      Tarkemmin ilmaistuna tunne on pettymystä, yksinäisyyttä ja alakuloisuutta. Mikäli torjutuksi tuleminen toistuu usein, arvottomuutta ja katkeruuttakin.

      Olen kuitenkin huomannut, että kaikki lesbot, homot yms. eivät määritä itseään seksuaalisten mieltymyksiensä mukaan, kuten minäkään en tee. Minä olen paljon muutakin kuin pelkästään seksuaalinen mieltymykseni, kuten ovat kaikki tuntemani ihmiset, jotka eivät syrji minua sellaisten vuoksi.

      • Nonii tuli ensimmäinen hetero, joka on kokenut jotain näistä. No miten oot menetellyt sitten kun oot tullut kiusatuksi?

        Muusta en niin noteeraa, kun en kysynyt kuka mitenkin määrittää itsensä tai toiset.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Nonii tuli ensimmäinen hetero, joka on kokenut jotain näistä. No miten oot menetellyt sitten kun oot tullut kiusatuksi?

        Muusta en niin noteeraa, kun en kysynyt kuka mitenkin määrittää itsensä tai toiset.

        Kuinka olen menetellyt?

        Olen ymmärtänyt, etten ole tervetullut heidän joukkoonsa sellaisena kuin olen.

        Rähiseminen sellaisessa tilanteessa olisi turhaa. Olen siis yrittänyt löytää seuraa jostain muualta, jotka hyväksyvät minut sellaisena kuin olen.


      • rytmimunat kirjoitti:

        Kuinka olen menetellyt?

        Olen ymmärtänyt, etten ole tervetullut heidän joukkoonsa sellaisena kuin olen.

        Rähiseminen sellaisessa tilanteessa olisi turhaa. Olen siis yrittänyt löytää seuraa jostain muualta, jotka hyväksyvät minut sellaisena kuin olen.

        Mainiota. 👍


    • Anonyymi

      Ei miltään.tyhmiä aloituksia taas.

    • Anonyymi

      Kyllä kaikki pojat on joutuneet omat paininsa käymään siksi että ovat poikia, ne eivät vaan sitten myölhemmällä iällä uhriudu sen vuoksi niin kuin eräät.

      -harmiseikirj-

      • Paini on ihan mukavaa kuitenkin. Siis paini paini.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1583
    2. 44
      953
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      68
      921
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      899
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      849
    6. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      54
      807
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      41
      798
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      765
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      742
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      692
    Aihe