Miten perustelet parinvalintakriteerisi?

Anonyymi

Tuossa yhden toisen ketjun myötä heräsi mieleeni tämä kysymys. Palstalla on usein nähnyt moitteita "toivomuslistoista" ja vääränlaisista valistakriteereistä. Miten sellaiset palstalaiset, joilla on "listoja" perustelevat niitä eri kohtia listoillaan? Koetteko toiveidenne olevan perusteltavissa vai ovatko tuntemukset enemmän tyyliin "kun ainoastaan pitkät miehet nyt sattuvat kiinnostamaan"?

-mf-

p.s. Laitoin saman aloituksen aiemmin vahingossa "suhteet" alueen etusivulle, mutta tarkoitin sen "sinkkuihin".

107

998

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Parinvalintakriteerini ovat kuin suoleni toiminta; kumpikaan ei kuulu muille.

      • Anonyymi

        Et siis perustele edes itsellesi. Käyhän se noinkin.


      • Anonyymi

        Olin noroviruksessa kaksi viikkoa ja yöllä täytyi käydä seitsemänkin kertaa paskalla. Kylpyhuoneeni on täysin kaakeloitu. Jytinä ja rietas, kovaääninen päräyttely varmasti kaikui pienen taloyhtiön lävitse kuin konekiväärillä olisi tulitettu sisätiloissa, koska peräpääni on todella kireä ja pierut sen mukaisia. Haju oli aivan kertakaikkiaan hirveä joten vessakin oli vedettävä vielä joka kerta.

        Vaikea uskoa, että naapurini tuona aikana nukkuivat kovinkaan makeasti.

        Eläkää toivossa, että säästytte moiselta häpeältä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis perustele edes itsellesi. Käyhän se noinkin.

        Tulkitsit omiasi. Käyhän se noinkin.


    • Pitkiä kriteerilistoja harrastavia yhdistää yksi asia: sinkkuus.

      Pöljää hommaa, erilaiset ominaisuudet alkavat tuntua viehättäviltä sitä mukaan kun maailma alkaa näyttää hänen muotoiseltaan.

      • Anonyymi

        Minkä tahansa kriteerilistan voi kirjoittaa pitkäksi tai lyhyeksi. Kysymys on miten yksityiskohtaisesti ajattelee. Voi esim. luetella pitkän listan ulkoisia ominaisuuksia, tai sanoa, että ulkonäön pitää miellyttää. Voi luetella pitkän litanian elämänarvoja tai sanoa, että niiden pitää olla samankaltaiset. Voi selostaa elämänkatsomusta tai sanoa, että elämäkatsomuksen tulee kohdata. JNE. Jokaisella on kriteerejä on vaan eri juttu kuinka moni ne rehellisesti kertoo.


        -mf-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minkä tahansa kriteerilistan voi kirjoittaa pitkäksi tai lyhyeksi. Kysymys on miten yksityiskohtaisesti ajattelee. Voi esim. luetella pitkän listan ulkoisia ominaisuuksia, tai sanoa, että ulkonäön pitää miellyttää. Voi luetella pitkän litanian elämänarvoja tai sanoa, että niiden pitää olla samankaltaiset. Voi selostaa elämänkatsomusta tai sanoa, että elämäkatsomuksen tulee kohdata. JNE. Jokaisella on kriteerejä on vaan eri juttu kuinka moni ne rehellisesti kertoo.


        -mf-

        Juu, mutta eihän sitä lähde paremmin tutustumaankaan, jos heti lähdössä tuntuu olevan persoonassa tai habituksessa vikaa.

        Onko mf lyhenne milf:stä?


      • Anonyymi
        MaximiIIian kirjoitti:

        Juu, mutta eihän sitä lähde paremmin tutustumaankaan, jos heti lähdössä tuntuu olevan persoonassa tai habituksessa vikaa.

        Onko mf lyhenne milf:stä?

        Voi myös pohtia sitä, että kuinka loputtomasti ihmisellä on aikaa aina vaan tutustua ja tutustua. Voin itsestäni sano, että niin kovin loputtomasti mä en jaksa uusiin tarjokkaisiin tutustella (enkä kyllä ehdikään, kun muitakin asioita pitää tehdä). Jos en lainkaan yrittäisi karsia, niin multa loppuisi mielenkiinto koko seuran etsimiseen varsin nopeasti. no rehellisesti sanoen, en ole ikinä varsinaisesti etsinyt. Olen vaan riittävästi sosiaalinen ja aina sieltä sopivan on jostain eteen tullut.

        Ei ole. Voisivathan ne olla vaikka nimikirjaimeni. Kummallisen montaa tuokin asia kiinnostaa. Lempi Nalle Puh hahmoni on möhköfantti, mutta voihan se olla vaikka -Martin the Frog-.

        -mf-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi myös pohtia sitä, että kuinka loputtomasti ihmisellä on aikaa aina vaan tutustua ja tutustua. Voin itsestäni sano, että niin kovin loputtomasti mä en jaksa uusiin tarjokkaisiin tutustella (enkä kyllä ehdikään, kun muitakin asioita pitää tehdä). Jos en lainkaan yrittäisi karsia, niin multa loppuisi mielenkiinto koko seuran etsimiseen varsin nopeasti. no rehellisesti sanoen, en ole ikinä varsinaisesti etsinyt. Olen vaan riittävästi sosiaalinen ja aina sieltä sopivan on jostain eteen tullut.

        Ei ole. Voisivathan ne olla vaikka nimikirjaimeni. Kummallisen montaa tuokin asia kiinnostaa. Lempi Nalle Puh hahmoni on möhköfantti, mutta voihan se olla vaikka -Martin the Frog-.

        -mf-

        Ei aikaa eikä varsinkaan halua mennä tutustumiset edellä. Sattuma kuitenkin johdattaa, jos johdattaa. Käsite haku päällä on täysin vieras mulle(kin). Kaikki naissuhteet, eli maltillinen määrä, ovat alkaneet naisen tekemästä aloitteesta, johon olen sitten ottanut kantaa 🤭


      • Anonyymi
        MaximiIIian kirjoitti:

        Ei aikaa eikä varsinkaan halua mennä tutustumiset edellä. Sattuma kuitenkin johdattaa, jos johdattaa. Käsite haku päällä on täysin vieras mulle(kin). Kaikki naissuhteet, eli maltillinen määrä, ovat alkaneet naisen tekemästä aloitteesta, johon olen sitten ottanut kantaa 🤭

        Mä en ole koskaan ollut edes tilanteessa, jossa kukaan olisi tehnyt sen kummempaa aloitetta. En ole oikeastaan koskaan käynyt trefeillä tai tullut pyydetyksi treffeille tai kuullut jotain latteita kysymyksiä yhdessäolosta tai itse sellaisia esittänyt. Ne eivät vain kuulu mun maailmaani. Kaikki tuollainen on mulle aivan vierasta. Olen vain viihtynyt jonkun seurassa ja sitten on yhteistuumin lähdetty kulkemaan samaan suuntaan, joskus vähän lyhyempi hetki ja joskus paljon pidempään.

        Valtaosa "kriteereistäni" on täysin sisäänrakennettu minuun. En vain kiinnostu muunlaisista ihmisistä ja perustelut on tarvinut itsestäni kaivaa esiin. Miksi toimin kuten toimin, sitä on tullut kysyttyä itseltä usein. Sitten on nuo muutamat kohdat, jotka elämä on opettanut, että niillä on minulle väliä ja muuta on oikeastaan turha edes yrittää.

        -mf-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä en ole koskaan ollut edes tilanteessa, jossa kukaan olisi tehnyt sen kummempaa aloitetta. En ole oikeastaan koskaan käynyt trefeillä tai tullut pyydetyksi treffeille tai kuullut jotain latteita kysymyksiä yhdessäolosta tai itse sellaisia esittänyt. Ne eivät vain kuulu mun maailmaani. Kaikki tuollainen on mulle aivan vierasta. Olen vain viihtynyt jonkun seurassa ja sitten on yhteistuumin lähdetty kulkemaan samaan suuntaan, joskus vähän lyhyempi hetki ja joskus paljon pidempään.

        Valtaosa "kriteereistäni" on täysin sisäänrakennettu minuun. En vain kiinnostu muunlaisista ihmisistä ja perustelut on tarvinut itsestäni kaivaa esiin. Miksi toimin kuten toimin, sitä on tullut kysyttyä itseltä usein. Sitten on nuo muutamat kohdat, jotka elämä on opettanut, että niillä on minulle väliä ja muuta on oikeastaan turha edes yrittää.

        -mf-

        Itselleen on hyvä olla uskollinen, jos yrittää muuta kuin oman ajatusmaailman mukaan, syntyy sutta ja sekundaa.

        Aloitteenteolla on monta muotoa. Suhteista pisin, lasten äidin kanssa, alkoi niin, että hän pisti välittäjän asialle.. minua sellanen nauratti ja menin sitten katsomaan mikä mimmi.


      • Anonyymi
        MaximiIIian kirjoitti:

        Itselleen on hyvä olla uskollinen, jos yrittää muuta kuin oman ajatusmaailman mukaan, syntyy sutta ja sekundaa.

        Aloitteenteolla on monta muotoa. Suhteista pisin, lasten äidin kanssa, alkoi niin, että hän pisti välittäjän asialle.. minua sellanen nauratti ja menin sitten katsomaan mikä mimmi.

        Onhan niillä monta muotoa. En vaan todellakaan osaa sanoa, kuka yhdessäkään parisuhteessani (joita on ollut 3) on tehnyt alotteen, Ei aavistustakaan mikä niistä kaikista molempien eleistä ja sanoista oli "aloite". En usko, että toinen osapuoli osaisi sen paremmin tuota selventää. Sen tiedän, että minä sanoin aina ensin sen r-sanan. Aivan samalla tavalla alkoi 12 vuotta kestänyt ja kaksi vuotta kestänyt.

        -mf-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan niillä monta muotoa. En vaan todellakaan osaa sanoa, kuka yhdessäkään parisuhteessani (joita on ollut 3) on tehnyt alotteen, Ei aavistustakaan mikä niistä kaikista molempien eleistä ja sanoista oli "aloite". En usko, että toinen osapuoli osaisi sen paremmin tuota selventää. Sen tiedän, että minä sanoin aina ensin sen r-sanan. Aivan samalla tavalla alkoi 12 vuotta kestänyt ja kaksi vuotta kestänyt.

        -mf-

        Aloite on vähän kökkö sana ihmissuhteissa. Todellisuus lienee enemmän sitä, että syntyy mielikuva toisesta kivana ihmisenä jonka kanssa viihtyy ja voisi aikaa viettää. Varsinkin kun saa vielä vastakaikua.


      • Anonyymi
        MaximiIIian kirjoitti:

        Juu, mutta eihän sitä lähde paremmin tutustumaankaan, jos heti lähdössä tuntuu olevan persoonassa tai habituksessa vikaa.

        Onko mf lyhenne milf:stä?

        eiku massey fergusonista


    • Olen eri linjoilla luin Maximillian. Minusta on tervettä, että kriteerejä on oli sitten lista pitkä tai lyhyt. Ymmärrän kyllä, että ylipitkä epärealistinen lista tekee pariutumisen mahdottomaksi.

      Jos jotkut asiat on Must, ei vähempään tyytyminen auta pitkällä tähtäimellä. Tähän toki vaikuttaa etsiikö sitä oikeaa vahvalla tunneyhteydellä mieluiten lopuksi elämäksi vai ketä tahansa hyvä hyvin lyhyeksi tai pitkäaikaiseksi seuraksi katellaan-asenteella. Kuitenkin on oleellista erottaa mitkä asiat on oikeasti tärkeitä ja mitkä lopulta aika sama, jos tärkeimmät osuu. Ja mitä sillä toisella pitäisi olla tarjota, jotta on tyytyväinen (ja mitä itse voi tarjota, jotta se toinen on tyttvöinen).

      Omat must lista on
      1) Molemmin puoliset tunteet. Perustelu: etsin rakkaussuhdetta, en kulissia.
      2) Sama aaltopituus ja vahva tunneyhteys. Perustelu: etsin paria, jonka kanssa voin olla oma itseni, joka kanssa tunnen viihtyväni ja joka tuntuu ”omalta” ihmiseltä. En jaksa pintaliitoa ja haluan nähdä sen oikean ihmisen kuoren alta.
      3) Älykkyys. Perustelu: jos ei leikkaa, se vaikuttaa vuorovaikutukseen ja asioiden vääntämiseen rautalangasta menee hermo. Haluan parin, jonka kanssa olemme suurinpiirtein samalla tasolla.
      4) Riittävän samansuuntainen arvomaailma. Perustelu: Pitkässä suhteessa arvomaailman erot tuo ristiriitoja.
      5) Riittävän samanlaiset läheisyyden, intohimon ja seksualisuuuden tarpeet. Perustelut: yksi haluton ja läheisyyttä välttävä mies koettu historiassa, samaan en toista kertaa lähde enkä etsi kulissia.

      • Etpäs ole eri linjoilla. Minä mielsin kysymyksen koskevan tutustumishetkeä, keneen voisi alkaa tutustua, jotta selviäisi toteutuvatko nuo listasi asiat.. jotka ovat tietty ihan must kun suhde etenee.


      • Anonyymi

        Jotenkin tuntuu, että nuo ovat itsestäänselvyyksiä, niin en itse määrittelisi kenellekään alkuun mitään vaatimuksia. Kun sehän on hyvin subjektiivinen kokemus toisesta ihmisestä suhteessa siihen mitä itse on.

        Moni noista asioista selviää vasta jonkin ajan kuluttua seurustelua, esim. arvomaailma. Jonkun tuntemattoman tapaaminen tositarkoituksella saa minut pelkästään pakokauhun valtaan, ainakin ajatuksena. Enkä tarkoita nyt sitä, etten haluaisi kestävämpää suhdetta.

        Jos olisit mies, saisin sinusta mielikuvan ruutuvihkon kanssa, jossa jokainen sanani merkittäviin rasti ruutuun tyyppisesti muistiinpanoihin. Tai myöhemmin ilmoituksen omaisesti etten täyttänyt vaatimustasi x.

        Sinällään pidän tästä ideasta saada samantyylinen ihminen parisuhteeseen kanssasi. Toisaalta taas ajattelen että kaikkihan noita listoja voi tehdä ja pitää itseään miten huipputyyppinä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin tuntuu, että nuo ovat itsestäänselvyyksiä, niin en itse määrittelisi kenellekään alkuun mitään vaatimuksia. Kun sehän on hyvin subjektiivinen kokemus toisesta ihmisestä suhteessa siihen mitä itse on.

        Moni noista asioista selviää vasta jonkin ajan kuluttua seurustelua, esim. arvomaailma. Jonkun tuntemattoman tapaaminen tositarkoituksella saa minut pelkästään pakokauhun valtaan, ainakin ajatuksena. Enkä tarkoita nyt sitä, etten haluaisi kestävämpää suhdetta.

        Jos olisit mies, saisin sinusta mielikuvan ruutuvihkon kanssa, jossa jokainen sanani merkittäviin rasti ruutuun tyyppisesti muistiinpanoihin. Tai myöhemmin ilmoituksen omaisesti etten täyttänyt vaatimustasi x.

        Sinällään pidän tästä ideasta saada samantyylinen ihminen parisuhteeseen kanssasi. Toisaalta taas ajattelen että kaikkihan noita listoja voi tehdä ja pitää itseään miten huipputyyppinä tahansa.

        Tässä voi taas kysyä, että kuinka loputtomasti toisilla ihmisillä on aikaa kulutettavaksi hetken seurusteluun ja lopettamiseen ja uuden etsimiseen ja hetken seurusteluun ja taas uuden etsimiseen jne. Enkä mä haluaisi edes alkaa itseäni tuolla tavalla rikki repimään. Kauhea ajatus, jos olen täysin rehellinen. Mä olen voimakkaasti tunteva ihminen, en tuollaiseen kykenisi. Olisin hetkessä riekaleina.

        -mf-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä voi taas kysyä, että kuinka loputtomasti toisilla ihmisillä on aikaa kulutettavaksi hetken seurusteluun ja lopettamiseen ja uuden etsimiseen ja hetken seurusteluun ja taas uuden etsimiseen jne. Enkä mä haluaisi edes alkaa itseäni tuolla tavalla rikki repimään. Kauhea ajatus, jos olen täysin rehellinen. Mä olen voimakkaasti tunteva ihminen, en tuollaiseen kykenisi. Olisin hetkessä riekaleina.

        -mf-

        Aivan totta, en ole etsimässä ketään. Luotan siihen, että on mahdollisuuksia tutustua miehiin omien tekemisten puitteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan totta, en ole etsimässä ketään. Luotan siihen, että on mahdollisuuksia tutustua miehiin omien tekemisten puitteissa.

        Ei mulla ainakaan ole sielläkään loputtomasti aikaa tutustella. Jos joku kiinnostaa niin kyllä noista arvoista ja muista sellaisista on pakko ottaa nopeammin selvää, kun päätymällä seurustelemaan ensiksi.

        -mf-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mulla ainakaan ole sielläkään loputtomasti aikaa tutustella. Jos joku kiinnostaa niin kyllä noista arvoista ja muista sellaisista on pakko ottaa nopeammin selvää, kun päätymällä seurustelemaan ensiksi.

        -mf-

        Mikä kiire on?


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Etpäs ole eri linjoilla. Minä mielsin kysymyksen koskevan tutustumishetkeä, keneen voisi alkaa tutustua, jotta selviäisi toteutuvatko nuo listasi asiat.. jotka ovat tietty ihan must kun suhde etenee.

        Jos menisi nettideittiin, iso osa karsiutuu jo kohtuullisen lyhyen keskustelun jälkeen noilla kriteereillä. 🙃 Jos taas tutustuu töissä tai harrastuksessa, yleensä tuntee jo etukäteen onko noilla asioilla mahdollisuutta osua vai ei. Baarissa/keikalla/kirjastossa/uimahallissa/punttisalilla yms. taas juttelee tuntemattomille ihminen ihmiselle, joka sitten johtaa johonkin, jos johtaa. Se osuuko tärkeät asiat vai ei, on osittain intuition varassa ja mahdollinen tutustuminen varmistaa asian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä kiire on?

        En puhunut kiireestä, vaan ajan puutteesta. Noissa on pieni, mutta selkeä ero.

        Sanoin myös tuolla toisessa kohtaa, että en halua repiä itseäni harrastamalla muuten vaan tutustellen seurustelua. Se ei sovi minulle lainkaan. Seurustelen vain ihan tosissani.

        -mf-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin tuntuu, että nuo ovat itsestäänselvyyksiä, niin en itse määrittelisi kenellekään alkuun mitään vaatimuksia. Kun sehän on hyvin subjektiivinen kokemus toisesta ihmisestä suhteessa siihen mitä itse on.

        Moni noista asioista selviää vasta jonkin ajan kuluttua seurustelua, esim. arvomaailma. Jonkun tuntemattoman tapaaminen tositarkoituksella saa minut pelkästään pakokauhun valtaan, ainakin ajatuksena. Enkä tarkoita nyt sitä, etten haluaisi kestävämpää suhdetta.

        Jos olisit mies, saisin sinusta mielikuvan ruutuvihkon kanssa, jossa jokainen sanani merkittäviin rasti ruutuun tyyppisesti muistiinpanoihin. Tai myöhemmin ilmoituksen omaisesti etten täyttänyt vaatimustasi x.

        Sinällään pidän tästä ideasta saada samantyylinen ihminen parisuhteeseen kanssasi. Toisaalta taas ajattelen että kaikkihan noita listoja voi tehdä ja pitää itseään miten huipputyyppinä tahansa.

        Kärjistät. Ei se, että tietää minkälaisen ihmisen tarvitsee ollakseen onnellinen ja minkälaiselle ihmiselle itse pystyy tarjoamaan samaa, tarkoita että ominaisuuksia vedetään excel rastiruutuun. Nuo ovat must-ominaisuudet on vana sellaisia ettei ilman niitä suhde toimi pitkäaikaisesti!

        Ei ensi treffeille tietenkään lähde ajatuksella, että siellä on loppuelämän kumppani vasn tutustumaan ihmiseen. Kuitenkin, jos jo ennen treffejä huomaa arvoja, joissa on huomattava arvoristiriita tai huomaa, että samat asiat ei kiinnosta tai järki on jähmeä, siksi aikaa pitäisi tuhlata tapaamiseen seurustelumielessä ja sanoakseen tapaamisen jälkeen sen mitä tiesi jo ennalta eli Match puuttuu (jos toinen kysyy jatkoa).


      • Anonyymi
        Emberizi kirjoitti:

        Kärjistät. Ei se, että tietää minkälaisen ihmisen tarvitsee ollakseen onnellinen ja minkälaiselle ihmiselle itse pystyy tarjoamaan samaa, tarkoita että ominaisuuksia vedetään excel rastiruutuun. Nuo ovat must-ominaisuudet on vana sellaisia ettei ilman niitä suhde toimi pitkäaikaisesti!

        Ei ensi treffeille tietenkään lähde ajatuksella, että siellä on loppuelämän kumppani vasn tutustumaan ihmiseen. Kuitenkin, jos jo ennen treffejä huomaa arvoja, joissa on huomattava arvoristiriita tai huomaa, että samat asiat ei kiinnosta tai järki on jähmeä, siksi aikaa pitäisi tuhlata tapaamiseen seurustelumielessä ja sanoakseen tapaamisen jälkeen sen mitä tiesi jo ennalta eli Match puuttuu (jos toinen kysyy jatkoa).

        Okei. En lähtisi itse varmaan kenenkään liian kriittiseltä vaikuttavan ihmisen kanssa treffeille. En haluaisi edes tutustua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Okei. En lähtisi itse varmaan kenenkään liian kriittiseltä vaikuttavan ihmisen kanssa treffeille. En haluaisi edes tutustua.

        Se on ihan ok, ei kaikkien tarvitse sopia keskenään yhteen, eikä sovikaan!

        Itse taas suhtautuisin kyynisesti henkilöön, jolla ei ole mitään väliä kenen kanssa treffeille lähtee. Tietyllä tavalla arvostan sitä, että ihminen on miettinyt mitä suhteelta haluaa ja osaa asiaa myös sanoittaa, eikä vaan ajaudu suhteisiin sen kummin ajattelematta kun joku näyttää vihreää valoa. Mutta meitä on monenlaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei. En lähtisi itse varmaan kenenkään liian kriittiseltä vaikuttavan ihmisen kanssa treffeille. En haluaisi edes tutustua.

        Tuohan on jo tärkeä tieto, että kokee toisen liian kriittiseksi. Se on hyvä kriteeri ja erinomainen syy olla menemättä treffeille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan on jo tärkeä tieto, että kokee toisen liian kriittiseksi. Se on hyvä kriteeri ja erinomainen syy olla menemättä treffeille.

        Me tosiaan olemme erilaisia. Otanpa pyydetyt perustelut pois omasta listasta, jotta asia selkeytyy:
        1) Molemmin puoliset tunteet.
        2) Sama aaltopituus ja vahva tunneyhteys.
        3) Älykkyys.
        4) Riittävän samansuuntainen arvomaailma.
        5) Riittävän samanlaiset läheisyyden, intohimon ja seksualisuuuden tarpeet.

        Valitettavasti ilman noita asioita ei suhde toimisi ja kestäisi. Älykkyysvaatimustani ei täytä kun 10-15% (vs. Mensan tasoisia on vain pari prosenttia), ja se sulkee paljon pois, mutta on itselleni välttämätön vaatimus. En tietenkään kysele ÄO perään, ja vaikka kielellisellä lahjakkuudella voi kompensoida matemaattis-loogisia puutteita tai sama toisinpäin (kokonaisuus ratkaisee sekä kyky ajatella ja nähdä asioissa suuri kuva), mutta leikkaako ihmisellä yhtään kyllä huomaa aika äkkiä. Ja myös sosiaalinen älykkyys ja taidot on tietysti hyvin tärkeä, muttei kompensoi jähmeästi toimivia aivoja. Ilman älykkyyttä ei vaan löydy samaa aaltopituutta!

        Kaikki muu listalla on persoonien yhteensopivuutta ja sitä, että on riittävästi yhteistä pitkään parisuhteeseen. Harvoin, jos ollaan ennalta tuntemattomia, ei noista mainituista kuin ilmene heti kuin arvomaailman räikeät erot ja älykkyys. En itse edes yritä sanoa, että nuo must-vaatimukset on ainoita, joita arvostan ja odotan. Nuo on vaan ne kaikista oleellisimmat.

        Jos nuo 5 vaatimusta tai läheisyys ahdistaa, tai tietää ettei ole penaalin terävin kynä, on vaikeuksia muodostaa tunneyhteyttä tai seksi ei juurikaan kiinnosta, emme vaan olisi toisillemme sopivia. Miksi käyttää vähää aikaansa johonkin minkä jo alussa tietää ettei se tulisi kantamaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan on jo tärkeä tieto, että kokee toisen liian kriittiseksi. Se on hyvä kriteeri ja erinomainen syy olla menemättä treffeille.

        Miksi ihmeessä sä tuon minulle kirjoitit? Enhän mä ollut viestiäni sinulle osoittanut, vaan hänelle, joka koki sinun kriteerisi liian kriittisiksi.

        Itsellänikin on kriteerit, joista älykkyys on yksi tärkeimmistä, eli me emme ole kovinkaan erilaiset.

        Sen sijaan olen ihan aidosti sitä mieltä, että jos kokee toisen liian kriittiseksi, niin se on erinomaisen hyvä syy olla menemättä treffeille. Ei sellaisesta treffailusta ole mitään iloa kenellekään.


    • Anonyymi

      Aloittaja kaipailee esimerkiksi ...

      - väkivallattomuutta ... en halua saada turpaani, enkä mitään muutakaan vastaavaa, en myöskään siedä väkivaltaa muita kohtaan

      - henkistä väkivallattomuutta ... samat syyt kuin edellä

      - olematonta tai hyvin vähäistä alkoholinkäyttöä ... olen itse tuollainen ja tiedän, etten jaksaisi paljon alkoholia juovaa kauaa katsella

      - muutoin täysin päihteetöntä ... sama kuin edellä, tiedän etten jaksaisi kauaa katsella

      - mieluiten tupakoimatonta ... en polta ja tupakka haisee hiton pahalta, en halua pussailla tupakalta haisevaa/maistuvaa

      - hyväkäytöksistä ... kun en kauaan jaksaisi huonokäytöksistäkään ihmistä katsella

      - älykästä ... äly on minusta ihmisen mielenkiintoisin ominaisuus ja kyllä kumppanitarjokkaan täytyy olla mielenkiintoinen, älyä tietysti on monenlaista joten tätä pitäisi ehkä hieman tarkemmin avata

      - siisti, sekä itse että elintavoiltaan ... olen itse tuollainen, en halua likaista tai haisevaa seuraa, enkä halua siivota toisen sotkuja

      - kotona viihtyvä ... viihdyn itse kotona, enkä pidemmän päälle jaksaisi, jos toinen rampaa jatkuvasti jonnekin

      - rauhallinen ja suht hiljainen (mieluiten ainakin hieman introvertti) ... olen tuota itse ja kauhean erilaisen kanssa ei elämästä tulisi mitään

      - haluaa asua saman katon alla ... haluan itse tuota, olen ennemmin sinkku kuin erillisasuja

      - rehellinen ja luotettava ... tiedän, että en helposti osaa antaa valehtelua ja vastaavia anteeksi

      - läheisyydestä pitävä ... olen itsekin ja jos ei toinen ole, niin jotain jää suhteesta uupumaan

      - seksuaalisesti aktiivinen ... sama kuin edellä

      - hellä ja rakastava ... sama kuin edellä

      - arvoiltaan minun kanssani samankaltainen ... ei tarkoita tasan samanlaista, tämä on hyvin laveasti sanottu. Hyvin oleellista, sillä en todellakaan jaksa väntää tyhjistä ja joutua aina perustelemaan kaikkia tekemisiäni, enkä halua toisenkaan joutuvan tekemään niin.

      - samantyyppinen huumorintaju kuin minulla ... huumori ja kyky nauraa vie yli pahoistakin ajoista ja minun huumorini ei todellakaan aina kaikille avaudu

      Tuossa muutamia tärkeimpiä, joilla on minulle väliä. Vaikka noita on tuossa jo monta, niin iso osa on lopulta varsin laveita.

      -mf-

      • Anonyymi

        Täytyy lisätä tuohon yksi jutyu, jonka olen sisäistänyt itselleni olennaiseksi tässä viimeisten parin vuoden aikana.

        - ei halua/kaipaa mökkeilyä tmv. ... mä halua asua asunnossa, jossa viihdyn todella hyvin. En jaksa sellaista, että joka lomalla ja viikonloppuna pitäisi haalautua jonnekin.

        -mf-


    • Jos nyt sattuu jollekulle kelpaamaan niin siinähän ne tärkeimmät.

      • Anonyymi

        Arvostatko sä oikeasti itseäsi muka noin vähän? Mä en usko tuohon hetkeäkään, että mikä tahansa k.sipäinen ja jatkuvasti huutava ja kaulimella hakkaava suttura kelpaisi.

        -mf-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Arvostatko sä oikeasti itseäsi muka noin vähän? Mä en usko tuohon hetkeäkään, että mikä tahansa k.sipäinen ja jatkuvasti huutava ja kaulimella hakkaava suttura kelpaisi.

        -mf-

        No eipä huutavat ja hakkaavat ole koskaan olleet millään tavalla kiinnostuneita. Olen varmaan liian toksinen niille.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        No eipä huutavat ja hakkaavat ole koskaan olleet millään tavalla kiinnostuneita. Olen varmaan liian toksinen niille.

        OK ... eli suosittelet unohtamaan listat ja olemaan vain toksinen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        OK ... eli suosittelet unohtamaan listat ja olemaan vain toksinen?

        Mä mitään suosittele. Jos itkeminen ja huutaminen ja primitiivireaktiot ovat osa itseä niin antaa palaa vaan.

        Pointti oli että kriteerien määrittely ja sanoittaminen on aika turhaa jos vastakkaisen sukupuolen edustajat ovat homman jo huolellisesti, yksityiskohtaisesti ja perinpohjin tehneet.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Mä mitään suosittele. Jos itkeminen ja huutaminen ja primitiivireaktiot ovat osa itseä niin antaa palaa vaan.

        Pointti oli että kriteerien määrittely ja sanoittaminen on aika turhaa jos vastakkaisen sukupuolen edustajat ovat homman jo huolellisesti, yksityiskohtaisesti ja perinpohjin tehneet.

        Ei ole turhaa! Kaksi listaajaa on aina kaunihimpaa kuin yksi.

        🦄


    • Anonyymi

      En perustele lainkaan, mitään listaa ei ole. Menen täysin mutulla, eli luotan eläimelliseen vaistoon. Mutta jotta mutu pääsee muodostumaan, se vaatii aikaa ja tutustumista jotakin muuta kautta kuin etsimällä tai käymällä treffeillä.

      Kaikki kumppanit elämässä ovat olleet joko työ- tai harrastus- tai opiskelupiireistä.
      Aloitteet syvempään tutustumiseen olen tehnyt pääosin minä, mutta pintapuolisesti ja ehkä jopa vähän paremminkin on tunnettu jokaisen kumppanin kanssa vähintään kuukausia, ennen kuin olen liikkeitä tehnyt.
      Että esim. varsinaisilla ensitreffeillä en ole käynyt koskaan.

      Harkitsen kaikkia muitakin siirtoja elämässäni tarkasti, niin miksi en tätä.
      Siis mutu-pohjaista harkintaa pidemmän tuntemisen kautta.
      Tarkkailen ihmisiä ja heidän käytöstään, pelkkiin sanoihin en ole uskonut koskaan.

      Ja aikaahan meillä on, koko elämä.

      • Anonyymi

        Okei, eli listasi ei vain ole auki ajateltu. Lista sinulla kuitenkin selvästi on, kutsut sitä vain mutuksi. Sekin on ihan ok. Eiväthän kaikki meistä halua itseään sen kummemmin syväluodata.

        -mf-


      • Anonyymi

        "Tarkkailen ihmisiä ja heidän käytöstään, pelkkiin sanoihin en ole uskonut koskaan."

        Näinpä juuri. Alle puolet vuorovaikutuksesta on sanoja.

        - Sheena


    • Anonyymi

      No tietysti silmää pitää miellyttää, mutta ei mulla sinänsä mitään kriteereitä ole. Voi olla laiha, lihava, blondi tai brunette lyhyt tai pitkä.

      Ainoa mihin en kykene on roikkuvat häpyhuulet. Siis siinä on vaan asia jolloin en pysty seksuaalisesti suoriutumaan. Olkoot kuinka kaunis tai mukava nainen niin roikkuvat häpyhuulet on no go.

      Sen takia en aloita tapailua henkilön kanssa josta en kyseistä ominaisuutta tiedä. Kysyminen olisi röyhkeää eikä asia edes minulle kuulu.

      Joten kaikki naiset joita olen tapaillut tai tulen tapailemaan olen nähnyt alasti ainakin jossain vaiheessa.
      ------------

      Asia on naurettava ja jopa asiaton, mutta niinkun nykykulttuuriin kuuluu niin jokaisella saa olla mieltymyksensä. Ilmottaahan moni nainen vaikka pituusvaatimuksia tai jotain muita kriteereitä joihin ei voi vaikuttaa.

      En ole esim Tinderissä koskaan katsonut minkälaisia profiileja miehillä on ts. mitä vaatimuksia he esittävät. Varmasti sielläkin on vaatimuksia.

    • Anonyymi

      Kaikki aikaisemmin käyttämäni listan kohdat perustuivat aikaisempiin kokemuksiini suhteista miesten kanssa. Ne perustuivat sekä positiivisiin että negatiivisiin kokemuksiin.

      Listassani oli kaksi eri tasoa: ns. "must have" -kohdat, joita ilman suhde ei olisi voinut onnistua, sekä "nice to have" -kohdat, joita toivoin mutta joiden puuttuminen ei olisi kaatanut suhdetta.

      Nykyisessä miehessäni on ihania piirteitä, joita en osannut edes toivoa mutta joiden vuoksi sydämeni sulaa joka päivä, kuten viisaus, syvä herkkyys ja tarve yhtä tiheään suukotteluun, halailuun ja silittelyyn kuin minulla. 😍

      Listani oli vaatimaton. Sain paljon enemmän kuin mitä pyysin.

      🦄

      • Anonyymi

        Sen verran voisin tarkentaa, että listan laatiminen kokemusten pohjalta sisältää monia tasoja. Sen lisäksi, mitä opin miesten persoonista ja käyttäytymisistä parisuhteissa, opin kokemusten kautta monia asioita myös itsestäni ja omista tarpeistani parisuhteessa.

        Olen ymmärtänyt joitakin persoonallisuuteni piirteitä vasta parisuhteiden kautta, koska ne eivät missään muissa ihmissuhteissa päässeet koskaan esiin. Olen myös muuttunut paljon siitä, millainen olin välittömästi teini-iän jälkeen. Turha sovinnaisuus ja turhat ulkoiset asiat ovat karisseet pois. Omannäköinen, onnellinen elämä on noussut keskiöön.

        Vasta kokemusten kautta ymmärtää, mikä on itselle tärkeää. Myös listojen tekeminen on minulle edelleen tärkeää, vaikka aiheet vaihtuvat. 😉

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran voisin tarkentaa, että listan laatiminen kokemusten pohjalta sisältää monia tasoja. Sen lisäksi, mitä opin miesten persoonista ja käyttäytymisistä parisuhteissa, opin kokemusten kautta monia asioita myös itsestäni ja omista tarpeistani parisuhteessa.

        Olen ymmärtänyt joitakin persoonallisuuteni piirteitä vasta parisuhteiden kautta, koska ne eivät missään muissa ihmissuhteissa päässeet koskaan esiin. Olen myös muuttunut paljon siitä, millainen olin välittömästi teini-iän jälkeen. Turha sovinnaisuus ja turhat ulkoiset asiat ovat karisseet pois. Omannäköinen, onnellinen elämä on noussut keskiöön.

        Vasta kokemusten kautta ymmärtää, mikä on itselle tärkeää. Myös listojen tekeminen on minulle edelleen tärkeää, vaikka aiheet vaihtuvat. 😉

        🦄

        Aika pitkälle juuri noin minäkin sen ajattelen.

        Kritteereissaä on kyse itsetuntemuksesta, ei muiden arvostelemisesta. Lopulta se, ettei lähde sellaiseen, jonka tietää jo valmiiksi epäonnistuvan, on hyvä molemmille osapuolille. Miksin kukaan tahtoisi ehdoin tahdoin puolison, joka ei koskaan tule hyväksymään jotain asiaa itsessä. Mitä ihmeen järkeä siinä on?

        Harvemmin erot ovat miehillekään täysin kivuttomia. Itseasiassa olen itse paljon useammin törmännyt miehiin, jotka kipuilevat eron jälkeen ja joille ero on tullut jotenkin yllätyksenä. Siksikin pidänkin erikoisena miksi usein juuri monet miehiksi itsensä esittelevät pitävät "kriteerilistaa" huonona asiana. Miettimällä etukäteen ne aivan ehdottomat deal breakerit säästyy täysin turhalta surulta. Sitten on paljon niitä asioita, joissa voi joustaa.

        Itse en läheskään aina listaa asioita ihan kirjaimellisesti johonkin paperille. Vaan jonkinasteista listaamista teen varsin usein päässäni. Kuulun myös niihin ihmisiin, jotka haluavat tuntea itsensä. Koen elämän olevan paljon helpompaa, kun tuntee itsensä ja miksi toimii miten toimii. Mä en vain kykene lainkaan samaistumaan heihin, jotka aina yllättävät itsensä omalla toiminnallaan. Se on minusta ihan ihmeellistä.

        Ja kyllä, omannäköinen, onnellinen elämä 👍

        -mf-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika pitkälle juuri noin minäkin sen ajattelen.

        Kritteereissaä on kyse itsetuntemuksesta, ei muiden arvostelemisesta. Lopulta se, ettei lähde sellaiseen, jonka tietää jo valmiiksi epäonnistuvan, on hyvä molemmille osapuolille. Miksin kukaan tahtoisi ehdoin tahdoin puolison, joka ei koskaan tule hyväksymään jotain asiaa itsessä. Mitä ihmeen järkeä siinä on?

        Harvemmin erot ovat miehillekään täysin kivuttomia. Itseasiassa olen itse paljon useammin törmännyt miehiin, jotka kipuilevat eron jälkeen ja joille ero on tullut jotenkin yllätyksenä. Siksikin pidänkin erikoisena miksi usein juuri monet miehiksi itsensä esittelevät pitävät "kriteerilistaa" huonona asiana. Miettimällä etukäteen ne aivan ehdottomat deal breakerit säästyy täysin turhalta surulta. Sitten on paljon niitä asioita, joissa voi joustaa.

        Itse en läheskään aina listaa asioita ihan kirjaimellisesti johonkin paperille. Vaan jonkinasteista listaamista teen varsin usein päässäni. Kuulun myös niihin ihmisiin, jotka haluavat tuntea itsensä. Koen elämän olevan paljon helpompaa, kun tuntee itsensä ja miksi toimii miten toimii. Mä en vain kykene lainkaan samaistumaan heihin, jotka aina yllättävät itsensä omalla toiminnallaan. Se on minusta ihan ihmeellistä.

        Ja kyllä, omannäköinen, onnellinen elämä 👍

        -mf-

        ”Lopulta se, ettei lähde sellaiseen, jonka tietää jo valmiiksi epäonnistuvan, on hyvä molemmille osapuolille. Miksin kukaan tahtoisi ehdoin tahdoin puolison, joka ei koskaan tule hyväksymään jotain asiaa itsessä. Mitä ihmeen järkeä siinä on?”

        Tämäkin on tullut koettua. Olimme molemmat yksinäisiä siinä elämänvaiheessa, ja suhde oli hyvä. Molemmat kuitenkin tiesivät, että se päättyy ennen pitkää. Toista kertaa elämässäni en samanlaista epävarmuutta kestäisi. Se söi sisältä joka päivä, mutta siinä vaiheessa en ollut vielä kokenut mitään sen vakavampaa suhdetta. Toivottavasti ymmärrät logiikan.

        Nykyinen puolisoni sanoi jo alussa, että hän näkee meissä potentiaalia vakavaan suhteeseen. Pidin tuosta ilmaisusta, koska se ilmaisi varovaisuutta mutta kuitenkin luottamusta. Lisäksi hän on ainoa ihminen, joka on koskaan sanonut minulle niin. 😍 Hän on myöntänyt, ettei silloin vielä tuntenut minua kovin hyvin ja että minusta on sittemmin paljastunut sekä positiivisia että negatiivisia piirteitä, joita ei alussa voinut huomata. Mutta minun mielestäni niin käy jokaisen kohdalla.

        Kriteerilistojen tekeminen liittyy paljon siihen, millainen oma maailmankuva on suhteessa omiin toiveisiin. Kun sanoo ääneen mahdollisimman selkeästi, mitä kaipaa, missä tahansa asiassa, asettaa itsensä alttiiksi kaikenlaiselle palautteelle. Sen jälkeen täytyy valita, mihin kiinnittää huomionsa: niihin, joiden mielestä toiveet ovat naurettavia ja mahdottomia, vai niihin, jotka vinkkaavat tuttavistaan ja tuttaviensa tuttavista, jotka voivat auttaa asian eteen päin viemisessä. Miten muut voisivat auttaa tai edes haluta auttaa, elleivät he tiedä, että heistä voisi olla jotain apua? Olen itse aina hämmästellyt muiden ihmisten avuliaisuutta, kun olen puolitosissani kertonut päänsisäisistä listoistani. 😁 Vastaavasti pyrin aina auttamaan muita, jos jotenkin pystyn, sen jälkeen kun he ovat kertoneet toiveistaan ja tavoitteistaan.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Lopulta se, ettei lähde sellaiseen, jonka tietää jo valmiiksi epäonnistuvan, on hyvä molemmille osapuolille. Miksin kukaan tahtoisi ehdoin tahdoin puolison, joka ei koskaan tule hyväksymään jotain asiaa itsessä. Mitä ihmeen järkeä siinä on?”

        Tämäkin on tullut koettua. Olimme molemmat yksinäisiä siinä elämänvaiheessa, ja suhde oli hyvä. Molemmat kuitenkin tiesivät, että se päättyy ennen pitkää. Toista kertaa elämässäni en samanlaista epävarmuutta kestäisi. Se söi sisältä joka päivä, mutta siinä vaiheessa en ollut vielä kokenut mitään sen vakavampaa suhdetta. Toivottavasti ymmärrät logiikan.

        Nykyinen puolisoni sanoi jo alussa, että hän näkee meissä potentiaalia vakavaan suhteeseen. Pidin tuosta ilmaisusta, koska se ilmaisi varovaisuutta mutta kuitenkin luottamusta. Lisäksi hän on ainoa ihminen, joka on koskaan sanonut minulle niin. 😍 Hän on myöntänyt, ettei silloin vielä tuntenut minua kovin hyvin ja että minusta on sittemmin paljastunut sekä positiivisia että negatiivisia piirteitä, joita ei alussa voinut huomata. Mutta minun mielestäni niin käy jokaisen kohdalla.

        Kriteerilistojen tekeminen liittyy paljon siihen, millainen oma maailmankuva on suhteessa omiin toiveisiin. Kun sanoo ääneen mahdollisimman selkeästi, mitä kaipaa, missä tahansa asiassa, asettaa itsensä alttiiksi kaikenlaiselle palautteelle. Sen jälkeen täytyy valita, mihin kiinnittää huomionsa: niihin, joiden mielestä toiveet ovat naurettavia ja mahdottomia, vai niihin, jotka vinkkaavat tuttavistaan ja tuttaviensa tuttavista, jotka voivat auttaa asian eteen päin viemisessä. Miten muut voisivat auttaa tai edes haluta auttaa, elleivät he tiedä, että heistä voisi olla jotain apua? Olen itse aina hämmästellyt muiden ihmisten avuliaisuutta, kun olen puolitosissani kertonut päänsisäisistä listoistani. 😁 Vastaavasti pyrin aina auttamaan muita, jos jotenkin pystyn, sen jälkeen kun he ovat kertoneet toiveistaan ja tavoitteistaan.

        🦄

        Niinhän se on, että oikeastaan vain kokemistaan asioista voi ottaa opiksi. Onhan noita vähemmän vakavia suhteita varmaan lähes jokaisella jossain kohtaa ollut. Toiset tietenkin pitävätkin juuri siitä. Eikä vähemmän vakava tietenkään tarkoita sitä, että siuhen olisi alunperin lähdetty vähemmän vakavin ajatuksin. Usein vaan käy niin, että jossain kohtaa huomaa, ettei suhteessa olekaan eväitä loppuelämään. Silloin on yleensä opiitu jotain itsestä ja siitä mikä itselle on ihmissuhteessa tärkeää.

        Itse en koe päättynyttä parisuhdetta epäonnistumiseksi, vaikka tiedän monien kokevan. Omat päättyneet suhteeni ovat olleet hyviä ja tärkeitä silloin. Ei niistä yksikään ole ollut virhe. Elämä nyt vaun on sellaista. Asiat muuttuvat, ihmiset muuttuvat, tilanteet muuttuvat ja silloin jokin aiemmin toimiva, ei ehkä enää toimikaan.

        -mf-


    • Anonyymi

      Luotan kikkeliini ja sydämmeeni jos ne sanoo joo niin siinä hän sitten on

      • Anonyymi

        Etkö järkeäsi käytä valinnassa lainkaan?

        🦄


    • Anonyymi

      sinisilmäinen ei saqa ikinä mennä sinisilm'äisen kanssa naqimisiin tai edes harrastaa se3ksiä,

      muttaq hauska musiikki tuokin, kun hammasjutuista tuli mieleen että mitä puudutusaine34ttqa, prokaiini, on kokaiini,. E¤#ric Clqpton: cocaine

      https://www.youtube.com/watch?v=qYS732zyYfU

    • Anonyymi

      -ei kotona asuvia lapsia
      -ei mitään elämäntapatyötöntä tai elämämkoululaista
      -pituus yli 175cm
      -seksiä on oltava
      -ei exiä tai entisiä säätöjä kavereina
      -ei huumeita

      Tuossa nyt tärkeimmät.

    • Anonyymi

      Väittäisin liian järjestelmällisyys tappavan huvin ja sitä kautta myös mielenkiinnon etenkin jos kiinnostuksen kohteesta alkaa tuntumaan siltä että hän on joutumassa liian tarkkaan puntarointiin jo alkuvaiheessa. Tietyt piirteet viehättävät, mutta kyllä se on itse kokonaisuus mikä puhuttelee. Samoin jokin itselle uusi piirre saattaa viehättää suunnattomasti, nam 😀

      • Anonyymi

        Minä olla suomalainen, vaikka kiroitta väärin alussa,,,Kaunista kesäpäivää


      • Anonyymi

        Höpsistä!

        On mukavaa olla tarkan ja avoimen puntaroinnin kohteena, varsinkin jos kohta kohdalta sopii niihin toisen asettamiin kriteereihin! Tämä ainakin on oma kokemukseni tilanteesta, jossa minua tarkistettiin kohta kohdalta (sisäisen) checklistan avulla. 😁

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsistä!

        On mukavaa olla tarkan ja avoimen puntaroinnin kohteena, varsinkin jos kohta kohdalta sopii niihin toisen asettamiin kriteereihin! Tämä ainakin on oma kokemukseni tilanteesta, jossa minua tarkistettiin kohta kohdalta (sisäisen) checklistan avulla. 😁

        🦄

        Sama kokemus. On positiivista huomata toisen ajattelevan sitä yhteensopivuutta ihan tosissaan, eikä vain menevän virran mukana, että katotaan nyt mihin päädytään. Se tuntuu tietysti kivalta, jos sopii toisen listaan, mutta toisaalta se yhteensopimattomuudenkin ilmeneminen suht pikaisesti on hyvä juttu.

        Minulle sellainen sisäinen checklist on myös toisen ja itsen kunnioittamista. Minulle se kertoo, että se toinen kunnioittaa minua, kun hän ajattelee asiaa vähän pidemmälle, eikä halua turhaan satuttaa meistä kumpaakaan turhalla kokeilemisella.

        -mf-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sama kokemus. On positiivista huomata toisen ajattelevan sitä yhteensopivuutta ihan tosissaan, eikä vain menevän virran mukana, että katotaan nyt mihin päädytään. Se tuntuu tietysti kivalta, jos sopii toisen listaan, mutta toisaalta se yhteensopimattomuudenkin ilmeneminen suht pikaisesti on hyvä juttu.

        Minulle sellainen sisäinen checklist on myös toisen ja itsen kunnioittamista. Minulle se kertoo, että se toinen kunnioittaa minua, kun hän ajattelee asiaa vähän pidemmälle, eikä halua turhaan satuttaa meistä kumpaakaan turhalla kokeilemisella.

        -mf-

        Hirvittävää. Onkohan minua tarkisteltu checklistin avulla!? Tuli vaan mieleen näin ketjua lukiessa, en ole ennen miettinyt tarkemmin asiaa niin.. Että olisin listatarkistuksessa ollut ja läpäissyt tai hylsynnyt.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Hirvittävää. Onkohan minua tarkisteltu checklistin avulla!? Tuli vaan mieleen näin ketjua lukiessa, en ole ennen miettinyt tarkemmin asiaa niin.. Että olisin listatarkistuksessa ollut ja läpäissyt tai hylsynnyt.

        Kyllä se varmasti mahdollista on. Harva niitä listojansa varmaan niin tökerösti läpikäy, että se olis ilmiselvää. Tai saattaa joku niinkin tehdä. Itse olen törmännyt ilmiselvyyteen vain sellasessa kohtaa, kun molemmat ovat jo tulleet samaan lopputulokseen. Eli kun molemmat ovat todenneet, että kannattaisi varmaan tavata uudelleen tai että tässä ei taideta sopia lainkaan yhteen.

        -mf-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se varmasti mahdollista on. Harva niitä listojansa varmaan niin tökerösti läpikäy, että se olis ilmiselvää. Tai saattaa joku niinkin tehdä. Itse olen törmännyt ilmiselvyyteen vain sellasessa kohtaa, kun molemmat ovat jo tulleet samaan lopputulokseen. Eli kun molemmat ovat todenneet, että kannattaisi varmaan tavata uudelleen tai että tässä ei taideta sopia lainkaan yhteen.

        -mf-

        Ehkäpä olen törmännytkin tilanteeseen nyt kun mietin.

        Yleensä nurinat on tulleet vasta suhteessa, suhteen edetessä. Sitten on alettu kritisoimaan mitkä asiat ei mussa kelpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se varmasti mahdollista on. Harva niitä listojansa varmaan niin tökerösti läpikäy, että se olis ilmiselvää. Tai saattaa joku niinkin tehdä. Itse olen törmännyt ilmiselvyyteen vain sellasessa kohtaa, kun molemmat ovat jo tulleet samaan lopputulokseen. Eli kun molemmat ovat todenneet, että kannattaisi varmaan tavata uudelleen tai että tässä ei taideta sopia lainkaan yhteen.

        -mf-

        Tuli mieleen parikin tilannetta, joissa on käynyt ilmi, että checklistia on mieskin läpikäynyt siinä meidän jutellessa. Molemmissa meillä oli kivaa, juttu luisti ja selkeää seksuaalistakin kemiaa oli, mutta molemmat tajusivat sen toisen olevan tärkeissä kohdissa liian erilainen, jotta se olis voinut pidemmän päälle toimia.

        Toisella kerralla todettiin melkein yhteen ääneen, että oli todella kivaa (niin kuin olikin), mutta ei tästä kannata jatkoa vääntää. Toisella kerralla lähes sama, paitsi että mies totesi lisäksi "vaikka vois meillä jonkun aikaa hauskaa yhdessä olla, jos haluat". En halunnut, mutta otin kohteliaisuutena ja ehdottomasti koin, että hän kunnioitti minua, kun ei yrittänyt esittää jotain muuta. Kivoja ja fiksuja miehiä molemmat. Molempien kanssa on tullut työn parissa törmättyä myöhemminkin.

        -mf-


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ehkäpä olen törmännytkin tilanteeseen nyt kun mietin.

        Yleensä nurinat on tulleet vasta suhteessa, suhteen edetessä. Sitten on alettu kritisoimaan mitkä asiat ei mussa kelpaa.

        Ehkä ne hylsyn antaneet on niitä ennakkoon asioita miettineitä checklistin kautta.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ehkäpä olen törmännytkin tilanteeseen nyt kun mietin.

        Yleensä nurinat on tulleet vasta suhteessa, suhteen edetessä. Sitten on alettu kritisoimaan mitkä asiat ei mussa kelpaa.

        Tuo voi kertoa monestakin asiasta:

        - Listaa ei ole tehty ollenkaan.
        - Lista on laadittu huonosti ja se on siten ollut epäsopiva.
        - Lista on laadittu liian myöhään ja sen vuoksi otettu käyttöön liian myöhäisessä vaiheessa.

        Kuulostaa joka tapauksessa joltain munattomalta oman elämänsä ajelehtijalta.

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo voi kertoa monestakin asiasta:

        - Listaa ei ole tehty ollenkaan.
        - Lista on laadittu huonosti ja se on siten ollut epäsopiva.
        - Lista on laadittu liian myöhään ja sen vuoksi otettu käyttöön liian myöhäisessä vaiheessa.

        Kuulostaa joka tapauksessa joltain munattomalta oman elämänsä ajelehtijalta.

        🦄

        No niitähän on riittänyt alkuun useampi peräkkäin. Ehkäpä minäkin olen ollut aika munaton, kun oon valinnut munatonta seuraa. Onneksi virheistään voi oppia.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        No niitähän on riittänyt alkuun useampi peräkkäin. Ehkäpä minäkin olen ollut aika munaton, kun oon valinnut munatonta seuraa. Onneksi virheistään voi oppia.

        Juu, yleensä varsinkin alkuvaiheessa elämää tapaa munattomia, kun ei ole vielä itselleenkään munia kasvattanut.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsistä!

        On mukavaa olla tarkan ja avoimen puntaroinnin kohteena, varsinkin jos kohta kohdalta sopii niihin toisen asettamiin kriteereihin! Tämä ainakin on oma kokemukseni tilanteesta, jossa minua tarkistettiin kohta kohdalta (sisäisen) checklistan avulla. 😁

        🦄

        No okei, siis kaksi selvää linjausta / eroa olemassa: ex tempore tyyliin intuitioon luottaen koska koen järjestelmällisyyden turhaksi, joka ei loppupeleissä kerro oikeastaan mitään.
        Sitten tämä kalkulointiin perustuva, ei niinkään vahvasti tuntemuksiin perustuva linjaus järjestelmällisyyden kera. Why not? Jos se kerran toimii niin ei se minulta pois ole. Olkaa hyvä vaan ja jatkakaa haluamaanne tyyliin. Perimmäinen juttu tässä lieneekin siinä että löytää itsensä tyyppisen ihmisen, järjestelmällinen löytää sen ehkä helpommin. No jatkan omaan tyyliini haahuilua etsien sitä ratkaisevaa pikku kipinää vastaantulijan silmistä...terveisin herra huuhaa 😁


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Hirvittävää. Onkohan minua tarkisteltu checklistin avulla!? Tuli vaan mieleen näin ketjua lukiessa, en ole ennen miettinyt tarkemmin asiaa niin.. Että olisin listatarkistuksessa ollut ja läpäissyt tai hylsynnyt.

        Juuh, entäs se vuositarkastus? Saako luvan ajaa taas vuoden vai joutuuko parantamaan tapojaan päästen uusintatarkastukseen:)
        Hitsi jos tulisi hylsy...

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuh, entäs se vuositarkastus? Saako luvan ajaa taas vuoden vai joutuuko parantamaan tapojaan päästen uusintatarkastukseen:)
        Hitsi jos tulisi hylsy...

        AV

        Kysyin, niin tavat on hyvät mutta iskunvaimennus on vetelämpi, kun edellisessä tarkistuksessa. :)


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Kysyin, niin tavat on hyvät mutta iskunvaimennus on vetelämpi, kun edellisessä tarkistuksessa. :)

        Ei sil ole varaa uudempaan ja kalliimpaan, niin pitää vanhan ja luotettavan. On niin halvaks tullu, niin menee läpi tarkastuksesta vajaalla vaimennuksellakin. :D


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ei sil ole varaa uudempaan ja kalliimpaan, niin pitää vanhan ja luotettavan. On niin halvaks tullu, niin menee läpi tarkastuksesta vajaalla vaimennuksellakin. :D

        Ajelee varovammin niin menee vielä monta vuotta:)

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ajelee varovammin niin menee vielä monta vuotta:)

        AV

        Niinpä. :)


    • Anonyymi

      Kunhan ei täysin mursu ole.

      En sen kummemmin ole jäsennellyt, fiilispohjalla mennään.

    • Oikeastaan tuli sellainen mieleen, että olisi hyvä tietää ensin, että mitä parinvalinta tarkoittaa?
      Onko se sitä, että toisesta kiinnistuu ja aloittaa tutustumisen/seurustelun, vai päättää jotenkin jo olevansa suhteessa ihmisen kanssa?

      Jotain piirteitä ihmisessä kun ei huomaakaan, kun vasta pidemmän ajan päästä ja ihmiset voi tarkoittaa/ymmärtää asiat eritavalla.

      Lisäksi monet eivät ole ehdottomia, vaan jokin asia saattaa muuttua, jos sille löytyy tarpeeksi hyvä perustelu, vaikka sen toisen toimesta.

      Siks mä oon itse ajatellut, että alkuun jos toinen on kiinnostava ja sen kanssa on mukava olla, niin siitä vaan, jos toisestakin tuntuu siltä, mutta tutustuu rauhassa, eikä hätiköi puoleen tai toiseen liikaa.

      • Anonyymi

        Itse tarkoitan sillä pariutumista. Eli siis sitä, kun toisen kanssa päätetään lyödä hynttyyt yhteen.

        Jokainenhan lopulta määrittää tuon ajankohdan itse. Eiväthän kaikki tunnu olevan tietoisia edes perusasioista toisissaa, ennen kun ovat jo saman katon allakin.

        -mf-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse tarkoitan sillä pariutumista. Eli siis sitä, kun toisen kanssa päätetään lyödä hynttyyt yhteen.

        Jokainenhan lopulta määrittää tuon ajankohdan itse. Eiväthän kaikki tunnu olevan tietoisia edes perusasioista toisissaa, ennen kun ovat jo saman katon allakin.

        -mf-

        Joo. Joskus nuorempana sitä paukauttikin hammasharjat yhteiseen mukiin nopeammin ja ei miettinytkään mitään arvokysymyksiä ja sen sellaisia... sitten niitä väännettiin, kun oli jo vahvat tunne- ja ehkä asumiseen liittyvät siteet.

        Ja vaikka niitä jo sitä ennen purppuranpunaiset lasit päässä kuin miettii vaikka vuoden, ne selkiää vasta kun "höyrähtäminen" on hiipunut. 😁


    • Anonyymi

      sytyttää jos uusi ihminen on ennestään tuttu,

    • Minulla on olemattomat parinvalintakriteerit, sillä en halua pariutua.

      Jos haluaisin valita parin itselleni, olisi hän sellainen joka osaisi olla itselleen rehellinen ja viihtyisi omana itsenään. Noilla viboilla pääsisi hyvään alkuun.

      Sit joko tykkäisin tai jättäisin. Tai hän jättäisi minut. Aika simppeliä.

      Aika pitkälle vaikuttaa parinvalintaan myös se, millaista suhdetta hakee. Ei tulisi kuuloonkaan että pariutuisin vakavasti tiettyjä ominaisuuksia omaavan kanssa, mutta kevyeen suhteeseen niillä ei olisi niin suurta merkitystä. Koska suhteella itsellään ei olisi niin suurta merkitystä.

      Periaatteesta vastustan kriteerilistoja. Mutta jokainen tyylilleen uskollisena ja kaikilla meillä on omansa.

      Olen vapaasuhteilija ja ehkä jopa vierastan perinteistä, ajasta ikuisuuteen kestävää monogamista parisuhdetta. Rehellisesti.. ajatus siitä ällöttää minua. Kuten monia ällöttää minun vapaasuhteiluni.

      Kaipa kriteerilistani siksi loistaa poissaolollaan. Minulla ei ole sellaiselle käyttöä. Voisin sellaisen luoda, mutta miksi? Turhaa, sillä en pariudu.

    • Anonyymi

      sinkkuna mutta lukitun päätöksen moni on rikkonut,

    • Anonyymi

      Kriteerini ovat lyhykäisyydessään:

      - mies ei läträä alkoholilla (tai muilla päihteillä)
      - ollaan suunnilleen samalla taajuudella
      - tärkeimmät arvot suurinpiirtein samat

      Nämä eivät ole toiveita, vaan niiden on toteuduttava automaagisesti.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Itseriittoiset ihmiset eivät ole niin tarkkoja kaikista ominaisuuksista. Kriteerit varmasti tulevat heijastuksina omasta elämäntilanteesta?
      Nyt on kyllä kova karsinta sillä sellaista naista ei ole vielä syntynytkään kenet nyt huolisin. Yksin on välillä tosi mukava asua, en näe syytä miksi tulisi muuttaa jotain mikä toimii, ja mistä nauttii.

      AV

    • Anonyymi

      Mitään listoja ei ole. Tapauskohtasta se on aina ollut ja kiva tyyppi niin eipä siinä sinänsä ulkosilla asioilla ole niin väliä.

      Kaksi kriteeriä on.

      Häpyhuulet ei saa roikkua koska en voi harrastaa seksiä henkilön kanssa jolla roikkuu. Ei se tietysti poista sitä etten pitäisi ihmisestä mutta seksiin en taivu.

      Kehitysvamma tai muu erikoisuus on toinen. Yksi kavereistani seurustelee "kääpiön" kanssa. Ihan kiva nainen mutta tuntisin itseni sairaaksi perverssiksi jos nussisin jotain 115 senttistä kääpiötä. Noh, kaverini edellinen muija oli joku 140 kilonen tankki että hän ei totisesti kiinnitä huomiota ulkonäköön.

      Pornossa on ihan hyvä että on ikärajat. Näin joskus pätkän jossa oli 2 naista ja toisella puuttu toinen käsi. Ei se rikollista ole mutta ihan turha väittää että sellasen kanssa seksiin kykenevä on normaali. Sairas perverssi. Toki nykyään tuntuu että lähtökohtasesti kun löytää vaikka ihan kasuaalin seksikumppanin niin silläkin on jotain sairaita fetissejä.

      Niin, tämä kääpiön kanssa seurusteleva kaverini nauttii kuulemma eniten siitä kun saa strap onilla perseeseen. Kuulemma ensi kriteeri naiselle on tuo ja se että hän saa myös naida perseeseen.

      On meitä moneen junaan.

    • Anonyymi

      Moni menee vieteillä. En näe siinä ongelmaa mutta jos kiihottusin jostain 1 kätisestä vammasesta hakeutusin hoitoon.

      Toisaalta olen miettinyt olevani liian ennakkoluulonen. Voihan yksikätinen nainen olla vaikka elämäni nainen.

      En tiedä, mun raja menee näissä "erityisissä". Ihan turha kenenkää väittää olevan normaalia seksi vammaisen kanssa. Edelleen, ei se väärin ole mutta ei se ole normaalia.

      No jokainen tekee rajansa. Naisille esim on täysin normaalia että miehen pitää olla yli 180cm. Voinhan minä miehenä sanoa että naisella pitää olla kaikki raajat.

      Kalle RUNK Kalle.

    • Anonyymi

      Yksinkertaisesti koostan sellaisen paketin ominaisuusksia jotka koen sellaiseksi kokonaisuudeksi jota voisin kunnioittaa ja joka jaksaa kiinnostaa ja joka tuntuu oikealta.

      Jos en tekisi näin olisivat vajaalla kriteeristöllä läpi pääsevät vaarassa ajautua suhteeseen jossa en oikeasti ole kiinnostunut tai arvosta sitä ihmistä johon olen tutustumassa tai jota en koe seksuaalisesti haluttavana. Täten siis kriteeristöni toimii myös sen toisen osapuolen pettymyksen vähentäjänä; kriteereiden perusteella pois tippuva korkeintaan pettyy pikkuisen siksi että en edes harkitse häntä - eikä siihen että hän on ehtinyt vaikkapa ihastua minuun ja tajuaa että en pidä häntä lainkaan viehättävänä vaikka hän hyvää seuraa sosiaalisesti onkin.

      Kannan itse sen riskin että kriteerini sulkevat pois oikeasti minulle sopivia ihmisiä tai että kriteereilleni ei ole vastetta, tiedän tasan tarkkaan että minä siinä kärsin jos kriteerini ovat liian tiukkoja ja poissulkevia. Mutta minä - ja joku toinen - kärsii jos ne ovat liian lepsuja.

      Etsin sopivaa.

      • Anonyymi

        Kyllä, hyvin kiteytetty. Noin minäkin sen ajattelen, että ne kriteerit ovat olemassa molempien parhaaksi. Se, että näitä asioita on ajatellut, suojelee minua ja myös niitä tarjokkaita. En itsekään voisi edes harkita tyyppiä, jolle kelpaa "kokeiluun" kuka vaan.

        -mf-


    • Anonyymi

      No eihän ikinä voisi löytää sopivaa kumppania jos ei edes tiedosta tai myönnä ominaisuuksia eli kriteerejä joita preferoi parinvalinnassa.

    • Anonyymi

      Entä jos moottoripåyörä ja avioliito lapsie3n toyhua?

    • Anonyymi

      En ymmärrä miten jotkut pystyy seksiin keharien kanssa. Toki maksulliset erikseen.

      Mun kaveri seurustelee kääpiön kanssa ja minusta se on henkisesti sairas. Nainen on ihan mukava mutta seksiin.... Täytyy olla perverssi.

      Ihmisten pitäs ymmärtää että seksi ja ihastus/rakkaus on 2 eri asiaa. Voin minä ihastua johonkin kääpiöön tai ykskätiseen mutta seksiä ei ikinä.

      Jhag

    • Anonyymi

      Lisätään nyt sen verran että onhan mulla käytöstavat. En tietenkään sano näitä asioita kaverilleni tai sille sen kääpiö muijalle. Ei mulle kuulu heidän suhde.

      Sen sanon vaan että pidän tuollaiseen suhteeseen kykenevää, täysikasvuista miestä sairaana perverssinä. Se, että nykyään mediassa kaikki poikkeavuudet yritetään tehdä normaaliksi ei kiinnosta mua pätkääkää.

      Se että joku on sairasta ei siitä tee välttämättä väärää. Jos joku nai ykskätistä se on sairasta ja kuvottavaa, mutta täysin okei ja siihen ei ole muilla sanomista.

    • Anonyymi

      Juniorina promillien mukaan aina joku. ;D

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mutta niin eräässä kaupungissa olin käymässä toisessa kaupungissa jossa oli tyttöjä ja pussaava Sinikka muistaakseni nimi ja syntymäpäivät ja... olin terassilla iltalehteä luin matkan varrella ja suuri kaltatuoppi, pyshähdyin kaupunkiin :D

      Luin uutiset ennen matkan jatkumista iltalehdestä kaljatuoppi nenässä terassilla :D

    • Anonyymi

      Kai se kalun asento kertoo. Pystyssä = vihreä valo, suorassa = mukava nainen saa mahdollisuuden, alas = voi olla mukava mutta ei seksiä.

      Aleksi Velkavuori

    • Anonyymi

      No velkaa kun on niin paljon niin kyrvän asento on varmaa pienin ongelma : D

      Velaksi Valevuori

    • Anonyymi

      En perustele mitenkään. Mukavat ihmiset tietysti kiinnostaa aina. Kaksi kriteeriä on naiselle. En voi seurustella jos tissit tai häpyhuulet roikkuu. Muita kriteereitä ei ole. Olkoot lyhyt, pitkä brunette tai blondi, rättipää tai tummaihoinen ei vaikuta. Tai vaikuttaa sen verran että Keski-Afrikassa menee raja, he ovat yleensä ruskeita mutta etelämmässä jo mustia. Latino menee jossain tapauksissa. Jos on Brasilia, Chile, Argentiina menee. Kolumbia, Peru, Ecuador, Guyana, Suriname riippuu henkilöstä. Lähtökohtasesti ei. Aasiasta Japani ja tietyillä poikkeuksilla Intia. Oseaniasta Australia ja Uusi-Seelanti tietty. Sinänsä selkeä rajaus mielestäni ihan perusteltu.

      Kriteerit voi olla tyhmiä mutta parisuhteeseen kuuluu seksi ja en voi paritella jos tissit tai häpyhuulet roikkuu. Lisäksi epäsiisti alapääkarvotus on red flag.

      ElmerMoody

    • Anonyymi

      Mielenkiintonen aihe. Olen viimeset 12 vuotta runkannu pornolle että seksuaalisesti en mieti tapaamiani naisia. Toki mukavat herättää mielenkiinnon mutta olen tähän runkkaukseen niin tottunut että menee yhtä normaalisti kun aamulla kaurapuuron keittäminen.

      Vähän kun tupakoitsijoilla. Aaamulla mennään aamuröökille. Minä menen aamu runkulle. Töiden jälkeen alkuiltarunkku = ruuan jälkeinen tupakka. Illalla iltarunkku = hampaiden pesu. Homma on ns automatisoitunut, en mieti ennakkoon ikinä. Asia hoituu kuten jossai karkkifirmassa linjasto tuottaa Panttereita kauppaan. Polvilleen pussi materiaali = lastit pussiin.

      • Anonyymi

        Kuulostaa aika epäterveeltä toiminnalta, jos nyt ihan rehellisen mielipiteeni kerron.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa aika epäterveeltä toiminnalta, jos nyt ihan rehellisen mielipiteeni kerron.

        Niin, no kai sitä lukkiutuu tiettyihin toimintamalleihin. Eikä tuossa nyt sinänsä ole mitään epäterveellistä. Enpähän saa seksitauteja ja tosiaan joskus olen runkkaamatta pitkiäkin aikoja. Ei tuo kuitenkaan mitään muuta elämää rajota.

        Tilanne olisi varmasti eri ilman internettiä ja kyllähän sitä nuorempana jaksoi naisia bongaillakkin baarista. Nykyään netissä on vaan ylivertainen tarjonta jossa ei selluliitit, roikkuvat rinnat sun muut asiat haittaa niin käsi on se vaihtoehto.

        Lisäksi kuten nykyaikaan valitettavasti kuuluu niin tässäkin asiassa on laiskistunu. En esimerkiksi jaksa nähdä edes illallisen verran vaivaa tutustuakseni uuteen naiseen ja mahdolliseen seksikumppaniin. Helpompi vaan hoitaa homma nopeasti kotona.

        Faktahan on se, että 5 minuuttia laukeamisen jälkeen se on ihan sama onko ne lastit heittäny omatoimisesti vai jonkun kumppanin kanssa. Yhtä raukea olo on jalkojenvälissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, no kai sitä lukkiutuu tiettyihin toimintamalleihin. Eikä tuossa nyt sinänsä ole mitään epäterveellistä. Enpähän saa seksitauteja ja tosiaan joskus olen runkkaamatta pitkiäkin aikoja. Ei tuo kuitenkaan mitään muuta elämää rajota.

        Tilanne olisi varmasti eri ilman internettiä ja kyllähän sitä nuorempana jaksoi naisia bongaillakkin baarista. Nykyään netissä on vaan ylivertainen tarjonta jossa ei selluliitit, roikkuvat rinnat sun muut asiat haittaa niin käsi on se vaihtoehto.

        Lisäksi kuten nykyaikaan valitettavasti kuuluu niin tässäkin asiassa on laiskistunu. En esimerkiksi jaksa nähdä edes illallisen verran vaivaa tutustuakseni uuteen naiseen ja mahdolliseen seksikumppaniin. Helpompi vaan hoitaa homma nopeasti kotona.

        Faktahan on se, että 5 minuuttia laukeamisen jälkeen se on ihan sama onko ne lastit heittäny omatoimisesti vai jonkun kumppanin kanssa. Yhtä raukea olo on jalkojenvälissä.

        Se mikä minusta kuulostaa epäterveeltä on seksuaalisuuden mekaaninen suorittaminen. Eihän tuossa ole minkäänlaista halua mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se mikä minusta kuulostaa epäterveeltä on seksuaalisuuden mekaaninen suorittaminen. Eihän tuossa ole minkäänlaista halua mukana.

        Samaa mietin. Tuli mieleen, että ottaa suklaalevyn ja syö sen kuin näkkärin, maistamatta lainkaan mitä syö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se mikä minusta kuulostaa epäterveeltä on seksuaalisuuden mekaaninen suorittaminen. Eihän tuossa ole minkäänlaista halua mukana.

        Ja siis jos on tottunut vain tuijottamaan kuvaa ja runkuttamaan, niin tuskinpa normaali seksi edes kovin helposti onnistuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siis jos on tottunut vain tuijottamaan kuvaa ja runkuttamaan, niin tuskinpa normaali seksi edes kovin helposti onnistuu.

        Kuka edes haluaisi seksiä tuollaisen miehen kanssa? Hänen käsityksensä ihmissuhteesta on se, että suhteen tarkoituksena on tuottaa hänelle orgasmeja. En suosittele käyttämään elävää olentoa siihen tarkoitukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka edes haluaisi seksiä tuollaisen miehen kanssa? Hänen käsityksensä ihmissuhteesta on se, että suhteen tarkoituksena on tuottaa hänelle orgasmeja. En suosittele käyttämään elävää olentoa siihen tarkoitukseen.

        Oletan, että tuskin hän toisi sitä heti aktiivisesti esille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka edes haluaisi seksiä tuollaisen miehen kanssa? Hänen käsityksensä ihmissuhteesta on se, että suhteen tarkoituksena on tuottaa hänelle orgasmeja. En suosittele käyttämään elävää olentoa siihen tarkoitukseen.

        Ei se ole käsitykseni. Kuten kirjoitin niin kiinnostun kyllä mielenkiintoisista naisista ja seksi on vaan yksi osa suhdetta. Toin vaan esille sitä että mielestäni vaikka jostain pitää tai jopa rakastaa ei se välttämättä tarkoita seksuaalista halua.

        Enkä kyllä ymmärrä mikä siinä seksissä on niin erikoista että vaikka muuten toimiva suhde pitäisi sen takia lopettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole käsitykseni. Kuten kirjoitin niin kiinnostun kyllä mielenkiintoisista naisista ja seksi on vaan yksi osa suhdetta. Toin vaan esille sitä että mielestäni vaikka jostain pitää tai jopa rakastaa ei se välttämättä tarkoita seksuaalista halua.

        Enkä kyllä ymmärrä mikä siinä seksissä on niin erikoista että vaikka muuten toimiva suhde pitäisi sen takia lopettaa.

        No, en mä tolla ajattelutavalla ihmettelekään, ettet tajua mitä väliä seksillä on. Seksihän on sulle vain tollainen toimitus, vailla mitään muuta pointtia kuin tuleminen. Itselleni taas esimerkiksi se tuleminen on seksissä toisarvoisempi juttu. Seksi on minulle parisuhteen liima, joka pitää yllä mm. kiintymystä, välittämistä ja rakautta. Lähemmäksi toista ei ole mahdollista päästä.

        Tietenkään parisuhde ei minunkaan mielestäni väistämättä kaadu, jos seksiä ei ole. Kyllä mä sen tulemisen saan itsekin hoidettua, jos toisella on vaikkapa terveydellisiä ongelmia. Vaan se läheisyys ja hellyys ja muu selainen täytyy silti löytyä, vaikka itse seksiä ei olisikaan. Ilman noita parisuhde on minulle täysin turha kapistus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletan, että tuskin hän toisi sitä heti aktiivisesti esille.

        Luuletko ettei nainen huomaa sellaista jo ensimmäisen keskustelun aikana? Jos luulet, väheksyt evoluution mekanismeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko ettei nainen huomaa sellaista jo ensimmäisen keskustelun aikana? Jos luulet, väheksyt evoluution mekanismeja.

        No en luule, vaan tiedän.


    • Anonyymi

      Minusta kriteerit saavat olla kuinka tiukat tahansa vaikka itse ei niitä täyttäisikään.

      Otetaan nyt esimerkiksi tämä naisten usein vaatima "pitkä mies". Jos nainen on vaikka 160 cm on nainen n. 8 cm alle naisten keskipituuden. Jos miesten keskipituus on n. 179 cm niin samalla logiikalla naiselle pitäs kelvata 171 cm mies.

      No on noita miehilläkin, vaikkapa ikä. Itse olen 36 ja yli 25 naisten kanssa en ala seurustelemaan, seksiin kelpuutan kolmekymppisetkin.

      Eihän tuokaan ole millään tavalla loogista. Sillä ei kuitenkaan ole väliä niin kauaa kun itse en tee asiasta ongelmaa tai valita asiasta muille.

      Eli jos on tiukat kriteerit niin fine, mutta kukaan ei jaksa kuunnella sitten itkua siitä että miksi ei löydy kunnon miestä/naista. Ja hyvä olisi myös miettiä sitä että aika ja kauneus on katoavaista.

      Serkkuni sanoi joskus 23-vuotiaana että vim. 30 vuotiaana pitää olla mies ja lapsi tulossa. Sillon oli vielä niitä kriteereitäkin aika paljon.

      No nyt hänellä on iknää 40 eikä ole kumpaakaan. En tiedä haaveileeko enää lapsesta mutta kyllä kuulemma tinderiä käyttää ja haku on kuitenkin koko ajan päällä. Eli varsinkin lapsia haluavien naisten kannattaisi muistaa että ei ole liian kranttu.

      Minulle lapsen saanti ei ole kovinkaan tärkeää joten itselle ei ole siitä näkökulmasta kiire.

      Toki missään suhteessa ei pidä olla sen takia kun muutaaan ei saanut.

    • Anonyymi

      Miksi pitäisi olla sen kummempia perusteluja? Jokainen saa haluta mitä haluaa. Miten sitä nyt sitten pitäisi perustella, että miksi pidän enemmän sinisestä kuin vihreästä? Pidän siksi kun pidän

      • Anonyymi

        No virkavaltaa varmaan kiinnostaa jos halu koskee 5 vuotiasta poikaa. Täytyy muistaa että on vaikka mitä tyyppejä.

        Henkilökohtasesti en halveksu ihmisiä jotka noissa tapauksissa eivät tee mitään. Jos joku haluaa tunkea kyrpänsä alaikäsen perseeseen niin minkäs tekee. Siinä tapauksessa pitää vaan runkata.

        Intia on esim paskavaltio, puolet kansasta tekee tarpeensa ulos ja lapsia naitetaan perheen luvalla.¨

        Koko maa pitäs räjäyttää ja Suomessakin on ihmisiä jotka heitä symppaa. Jos miljardi Intialaista kuolisi huomenna kuinka moni vois sanoa "voi harmi". Sairaita rasisteja koko kansa. Mulla siis oli kämppiksenä yks intialainen. Lisäksi niillä on niin pieni kikkeli ettei siitä ole hyötyä kenellekään.


    • Anonyymi

      X oli mauton, mutta Tämä nykyinen Ämmä haisee sopivasti, ätmi mun makuun!!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      356
      4277
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      281
      2422
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      136
      1713
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      103
      1504
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1443
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1297
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1275
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      57
      1180
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1094
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      345
      1040
    Aihe