Kuka maksaa treffeillä?

Anonyymi

Mä olen itse aina kuvitellut tämän olevan yksinkertainen kysymys. Nyt palstaa lukiessani olen todennut, ettei se monelle ollakaan niin selkeä. Eli siis kenen teidän mielestä tulisi treffeillä maksaa?

-möhköfantti-

166

1063

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vastaus on yksinkertainen: molemmat maksaa omansa.

      - Sheena

      • Anonyymi

        Entä, jos toinen on omavaltaisesti päättänyt treffien ohjelman ja siitä koituvat kulut vievän lähes kokonaan toisen osapuolen kuukauden ruokabudjetin?

        -mf-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä, jos toinen on omavaltaisesti päättänyt treffien ohjelman ja siitä koituvat kulut vievän lähes kokonaan toisen osapuolen kuukauden ruokabudjetin?

        -mf-

        Toinen ei tietenkään ole päättänyt omavaltaisesti treffiohjelmaa. Pöyristyttävä ajatuskin 🙄

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen ei tietenkään ole päättänyt omavaltaisesti treffiohjelmaa. Pöyristyttävä ajatuskin 🙄

        - Sheena

        Moni kuitenkin tekee niin. Ja mitä ilmeisimmin moni sen itse päättämänsä treffiohjelman jälkeen harmittelee, kun joutui sen maksamaan. Sellainen kuva useista keskusteluista väistämättä tulee.

        -mf-


    • Anonyymi

      Mielestäni molempien tulisi maksaa. Toki jos treffeillä ei kulu rahaa mihinkään niin silloin ei kannata kummankaan maksaa.

    • Itse itseni ainakin. Sukupuolella ei minusta ole väliä, kumpi tarjoo. En ole vanhanaikainen sukupuoliroolien suhteen.

    • Anonyymi

      Itse olen ylipäänsä ollut vain pari kertaa elämässäni treffeillä. Molemmilla kerroilla siihen "lystiin" meni ihan liikaa rahaa, jotta olisin itse ollut halukas niitä maksamaan. Olisi mulla varaa ollut, mutta mulle itselleni olisi riittänyt kävely ja vaikka kahvit kahvilassa. Lisäksi toinen osapuoli ei ollut lainkaan ottanut selvää minun mahdollisesta maksukyvystäni ennen treffejä. En siis rehellisesti sanoen tehnyt elettäkään maksaakseni noilla kummillakaan treffeillä yhtään mitään. Minusta olisi ollut äärimmäisen epäkohteliasta ja ajattelematonta viedä minut kysymättä kalliiseen ravintolaan ja odottaa minun maksavan ruokani, tietämättä lainkaan tekeekö se isonkin loven minun budjettiini. En tietenkään tilannut kalleinta, vaan sieltä edullisimmasta päästä, mutta kertyi sille silti hinta. Toisilla noista noista treffeista mut vietiin teatteriin ja ne liput oli tietenkin etukäteen maksettu, joten niitä ei tarvinut miettiä. Vaan sen jälkeen oli taas toisella halu mennä syömään jne.

      Itsehän olen aina ystävienikin kanssa ollut sitä mieltä, että kutsuja maksaa, varsinkin kalliimmat jutut, jos ei asiaa ole erikseen toisin sovittu. Monien ystävien kanssa on myös siis ihan pysyvästi sovittu, että molemmat maksavat aina omansa ja jos ei ole varaa toisen ehdottamaan niin sen voi rohkeasti sanoa.

      -mf-

      • Entäpä kuka maksaa, kun olet parisuhteessa? Ja meette ulos.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Entäpä kuka maksaa, kun olet parisuhteessa? Ja meette ulos.

        Sehän riippuu ihan siitä miten se talous ylipäänsä on mietitty. Onko sinun rahat, minun rahat, yhteiset rahat, vai mikä se rahakuvio on.

        Omissa parisuhteissani on aina ollut yhteisiin kiinteisiin kuluihin yhteiset rahat ja lopuilla kumpikin tekee mitä tahtoo. Tilanne on pitkälti ollut tuo, että hän, joka johonkin tahtoo, maksaa sen. Jos johonkin halutaan yhdessä, niin molemmat maksavat. Jos minä haluan lomalla viiden tähden hotellin ja toinen kahden tähden hotellin, niin minä maksan erotuksen. En ole koskaan odottanut toisen kaivavan kuvettaan minun mielihalujeni takia.

        -mf-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sehän riippuu ihan siitä miten se talous ylipäänsä on mietitty. Onko sinun rahat, minun rahat, yhteiset rahat, vai mikä se rahakuvio on.

        Omissa parisuhteissani on aina ollut yhteisiin kiinteisiin kuluihin yhteiset rahat ja lopuilla kumpikin tekee mitä tahtoo. Tilanne on pitkälti ollut tuo, että hän, joka johonkin tahtoo, maksaa sen. Jos johonkin halutaan yhdessä, niin molemmat maksavat. Jos minä haluan lomalla viiden tähden hotellin ja toinen kahden tähden hotellin, niin minä maksan erotuksen. En ole koskaan odottanut toisen kaivavan kuvettaan minun mielihalujeni takia.

        -mf-

        Ok. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän riippuu ihan siitä miten se talous ylipäänsä on mietitty. Onko sinun rahat, minun rahat, yhteiset rahat, vai mikä se rahakuvio on.

        Omissa parisuhteissani on aina ollut yhteisiin kiinteisiin kuluihin yhteiset rahat ja lopuilla kumpikin tekee mitä tahtoo. Tilanne on pitkälti ollut tuo, että hän, joka johonkin tahtoo, maksaa sen. Jos johonkin halutaan yhdessä, niin molemmat maksavat. Jos minä haluan lomalla viiden tähden hotellin ja toinen kahden tähden hotellin, niin minä maksan erotuksen. En ole koskaan odottanut toisen kaivavan kuvettaan minun mielihalujeni takia.

        -mf-

        " Tilanne on pitkälti ollut tuo, että hän, joka johonkin tahtoo, maksaa sen. Jos johonkin halutaan yhdessä, niin molemmat maksavat. "

        Entä jos haluavalla ei ole rahaa maksaa 2x? Eikö silloin mennä minnekään, ellei saa toista haluamaan yhdessä ja maksamaan omaa osuuttaan?

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Tilanne on pitkälti ollut tuo, että hän, joka johonkin tahtoo, maksaa sen. Jos johonkin halutaan yhdessä, niin molemmat maksavat. "

        Entä jos haluavalla ei ole rahaa maksaa 2x? Eikö silloin mennä minnekään, ellei saa toista haluamaan yhdessä ja maksamaan omaa osuuttaan?

        - Sheena

        En minä muiden puolesta päätä. Itse en koskaan ehdottaisi sellaista, johon minulla ei ole varaa. Eikä kumpikaan eksänikään koskaan ehdottanut sellaista mihin heillä ei ollut varaa.

        -mf-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Tilanne on pitkälti ollut tuo, että hän, joka johonkin tahtoo, maksaa sen. Jos johonkin halutaan yhdessä, niin molemmat maksavat. "

        Entä jos haluavalla ei ole rahaa maksaa 2x? Eikö silloin mennä minnekään, ellei saa toista haluamaan yhdessä ja maksamaan omaa osuuttaan?

        - Sheena

        Täytyy myös todeta, ettei toisen tietenkään ole pakko lähteä johonkin, mihin hän ei halua lähteä, saati sitten maksaa siitä. Ei ainakaan minun kanssani. Molemmat ovat aina olleet täysin vapaat menemään itsekseenkin.

        Itse esimerkiksi inhoan mökkeilyä, enkä todellakaan olisi maksanut penniäkään siitä. Mies meni sitten kavereidensa kanssa ja minä tein jotain muuta. 🙂

        -mf-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä muiden puolesta päätä. Itse en koskaan ehdottaisi sellaista, johon minulla ei ole varaa. Eikä kumpikaan eksänikään koskaan ehdottanut sellaista mihin heillä ei ollut varaa.

        -mf-

        Ehkä puhutaan eri asioista, ehkä ei.

        En minä eikä puoliso/kumppani ole koskaan ehdottanut sellaista mihin ei olisi varaa - siis vaikka lomamatkaan. Mutta varaa on vain omaan puolikkaaseen matkan hinnasta. Erityisesti kun rahat ovat niukassa ei tulisi mieleenkään odottaa, että lomamatkan ehdottaja maksaisi viulut. Tietysti tilanne on toinen jos toisella on 1000 euron nettotulot, ja toisella 5000 euron nettotulot.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä puhutaan eri asioista, ehkä ei.

        En minä eikä puoliso/kumppani ole koskaan ehdottanut sellaista mihin ei olisi varaa - siis vaikka lomamatkaan. Mutta varaa on vain omaan puolikkaaseen matkan hinnasta. Erityisesti kun rahat ovat niukassa ei tulisi mieleenkään odottaa, että lomamatkan ehdottaja maksaisi viulut. Tietysti tilanne on toinen jos toisella on 1000 euron nettotulot, ja toisella 5000 euron nettotulot.

        - Sheena

        Jos loma on sellainen, johon molemmat haluavat, tai sellainen on löydettävissä,niin mikä se ongelma sitten on? Sehän on silloin yhteinen meno. Se on ihan eri asia, jos toinen lähtee sinne vain sinun mieliksesi tai kun et yksin halua. Tuntuu keksimällä keksityltä ongelmalta.

        Olen ollut useamman kerran työreissussa niin, että mulla on ollut tapaamisia ja puoliso lomaili samalla. Hän sai siinä siivellä ilmaisen hotellin, mutta matkansa maksoi itse ja ruoat (siltä ajalta kun minä söin firman piikkiin).

        -mf-


      • Minäkin olen sitä mieltä, että kutsuja maksaa, mutta senkinhän voi tarkistaa etukäteen.... Jos menee vaikka lomakeskukseen, missä ruoka maksaa maltaita, voi sanoa itse vaikka, että en kyllä kovin kallista pöperöä ala makselee itselle. Ja muistakin hommista kannattaa sopia etukäteen kuitenkin, ettei siellä paikanpäällä se itse tärkein, eli tapaaminen mene päin honkia...

        Eli ei kannattais ihan itsensäkään vuoksi kaikkea kaikilta olettaa....

        Mä oon siinä mielessä vanhakantainen, että usein itse ehdotan jotain mestaa tms. Joten sitten ainakin paikanpäällä tarjoan.

        Viimeksi kahden ihmisen lounas maksoi 54 ja rapiat... Tiesin, että on kalliimpaa apetta, mutta vähän polvet notkahti korttia asetellessa, kun ei vilautus riittänytkään. Tosin oli kyllä hyvä ruoka ja ennenkaikkea seura, ettei se sen pitempään kirpassut. Mutta mä jo ehdotin, että tarjoan lounaan siellä. Eli jo etukäteen ilmoitin kaivavani kuvetta. Jos minulle itselle olisi sanottu että käydään syömässä siellä ja rahatilanne olisi vaikka heikohko, niin sanoisin suoraan, että en tiedä onko kovin varaa syödä tuollaisessa paikassa....

        Mitähän muuten ois ala carte pihviannos maksanut? :oD


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Minäkin olen sitä mieltä, että kutsuja maksaa, mutta senkinhän voi tarkistaa etukäteen.... Jos menee vaikka lomakeskukseen, missä ruoka maksaa maltaita, voi sanoa itse vaikka, että en kyllä kovin kallista pöperöä ala makselee itselle. Ja muistakin hommista kannattaa sopia etukäteen kuitenkin, ettei siellä paikanpäällä se itse tärkein, eli tapaaminen mene päin honkia...

        Eli ei kannattais ihan itsensäkään vuoksi kaikkea kaikilta olettaa....

        Mä oon siinä mielessä vanhakantainen, että usein itse ehdotan jotain mestaa tms. Joten sitten ainakin paikanpäällä tarjoan.

        Viimeksi kahden ihmisen lounas maksoi 54 ja rapiat... Tiesin, että on kalliimpaa apetta, mutta vähän polvet notkahti korttia asetellessa, kun ei vilautus riittänytkään. Tosin oli kyllä hyvä ruoka ja ennenkaikkea seura, ettei se sen pitempään kirpassut. Mutta mä jo ehdotin, että tarjoan lounaan siellä. Eli jo etukäteen ilmoitin kaivavani kuvetta. Jos minulle itselle olisi sanottu että käydään syömässä siellä ja rahatilanne olisi vaikka heikohko, niin sanoisin suoraan, että en tiedä onko kovin varaa syödä tuollaisessa paikassa....

        Mitähän muuten ois ala carte pihviannos maksanut? :oD

        Noin minäkin se ajattelen, että puhuminen olisi hyvä tapa. Nuo molemmat treffit, joista tuolla ylempänä kerroin, olivat sisällöltään mulle yllätyksiä. Mitään ei ollut sovittu, vain aika ja paikka missä tavattiin ja että katellaan sitten mitä tehdään. En todellakaan kehdannut enää siinä kohtaa ruveta poistumaan, kun sain ruokalistan käteeni ja näin ne hinnat. Mä en ravintolatkruokailuja juuri harrasta, joten paikan nimi ei sanonut mulle mitään. Valitsin tilattavani niin, että tarpeen vaatiessa maksan itse (vaikkakin vastentahtoisesti), mutta en tehnyt elettäkään tarjoutuakseni maksamaan. Olen kauhea siipeilijä 😁. Jos mulla olisi siinä kohtaa ollut vähän enemmän kokemusta tai ikää, niin olisin varmaan paremmin kehdannut jotain sanoakin.

        -mf-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos loma on sellainen, johon molemmat haluavat, tai sellainen on löydettävissä,niin mikä se ongelma sitten on? Sehän on silloin yhteinen meno. Se on ihan eri asia, jos toinen lähtee sinne vain sinun mieliksesi tai kun et yksin halua. Tuntuu keksimällä keksityltä ongelmalta.

        Olen ollut useamman kerran työreissussa niin, että mulla on ollut tapaamisia ja puoliso lomaili samalla. Hän sai siinä siivellä ilmaisen hotellin, mutta matkansa maksoi itse ja ruoat (siltä ajalta kun minä söin firman piikkiin).

        -mf-

        No ei mikään ongelma, minulle on vain vierasta tuo että kutsuja maksaa. Kuten sekin, että jompikumpi lähtisi vain toisen mieliksi tai kun yksin ei huvita.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei mikään ongelma, minulle on vain vierasta tuo että kutsuja maksaa. Kuten sekin, että jompikumpi lähtisi vain toisen mieliksi tai kun yksin ei huvita.

        - Sheena

        Itse tiedän paljon sellaisia ihmisiä, jotka tekevät monenmoista ihan vaan kumppanin mieliksi.

        -mf-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noin minäkin se ajattelen, että puhuminen olisi hyvä tapa. Nuo molemmat treffit, joista tuolla ylempänä kerroin, olivat sisällöltään mulle yllätyksiä. Mitään ei ollut sovittu, vain aika ja paikka missä tavattiin ja että katellaan sitten mitä tehdään. En todellakaan kehdannut enää siinä kohtaa ruveta poistumaan, kun sain ruokalistan käteeni ja näin ne hinnat. Mä en ravintolatkruokailuja juuri harrasta, joten paikan nimi ei sanonut mulle mitään. Valitsin tilattavani niin, että tarpeen vaatiessa maksan itse (vaikkakin vastentahtoisesti), mutta en tehnyt elettäkään tarjoutuakseni maksamaan. Olen kauhea siipeilijä 😁. Jos mulla olisi siinä kohtaa ollut vähän enemmän kokemusta tai ikää, niin olisin varmaan paremmin kehdannut jotain sanoakin.

        -mf-

        No oon mäkin joskus yllättynyt joistain hinnoista ja sitten lisäksi se treffikumppani on selkeästi huijannut mua noin muuten, niin pikkuisen hammasta kiristäen makselin eväät, vaikka olinkin luvannut maksaa...

        Mutta ehkä tätä nykyä mä suhtaudun paljon rennommin treffeihin, että ei ne aina ole kuin joku abc-keikka tms. Ei se aina tarvitse olla mitään erikoista...oikeastaan nyt viimeksi mulla itsellä oli kiljuva nälkä ja oli pakko saada evästä, tai olisin kiukutellut tai kumahtanut kesken kaiken nurin tajuttomana. :oD Ja seura oli huisaa ja eipä minusta olis kiva vetää sapuskaa, kun toinen katsoo...ja paikka oli niin hieno, että tuli ritarillinen fiilis....ja maksoin pöperöt... Ja tietty syötiin rauhassa sitten. Oli alkupalat, pääruoka, kahvit ja jälkkäri. Eikä kiire mihinkään, niin menihän siinä kivasti aikaa ja samalla sai turistua.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No oon mäkin joskus yllättynyt joistain hinnoista ja sitten lisäksi se treffikumppani on selkeästi huijannut mua noin muuten, niin pikkuisen hammasta kiristäen makselin eväät, vaikka olinkin luvannut maksaa...

        Mutta ehkä tätä nykyä mä suhtaudun paljon rennommin treffeihin, että ei ne aina ole kuin joku abc-keikka tms. Ei se aina tarvitse olla mitään erikoista...oikeastaan nyt viimeksi mulla itsellä oli kiljuva nälkä ja oli pakko saada evästä, tai olisin kiukutellut tai kumahtanut kesken kaiken nurin tajuttomana. :oD Ja seura oli huisaa ja eipä minusta olis kiva vetää sapuskaa, kun toinen katsoo...ja paikka oli niin hieno, että tuli ritarillinen fiilis....ja maksoin pöperöt... Ja tietty syötiin rauhassa sitten. Oli alkupalat, pääruoka, kahvit ja jälkkäri. Eikä kiire mihinkään, niin menihän siinä kivasti aikaa ja samalla sai turistua.

        Ritari!


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No oon mäkin joskus yllättynyt joistain hinnoista ja sitten lisäksi se treffikumppani on selkeästi huijannut mua noin muuten, niin pikkuisen hammasta kiristäen makselin eväät, vaikka olinkin luvannut maksaa...

        Mutta ehkä tätä nykyä mä suhtaudun paljon rennommin treffeihin, että ei ne aina ole kuin joku abc-keikka tms. Ei se aina tarvitse olla mitään erikoista...oikeastaan nyt viimeksi mulla itsellä oli kiljuva nälkä ja oli pakko saada evästä, tai olisin kiukutellut tai kumahtanut kesken kaiken nurin tajuttomana. :oD Ja seura oli huisaa ja eipä minusta olis kiva vetää sapuskaa, kun toinen katsoo...ja paikka oli niin hieno, että tuli ritarillinen fiilis....ja maksoin pöperöt... Ja tietty syötiin rauhassa sitten. Oli alkupalat, pääruoka, kahvit ja jälkkäri. Eikä kiire mihinkään, niin menihän siinä kivasti aikaa ja samalla sai turistua.

        Tuo kuulostaa mukavalta. Ja onhan se taivahan tosi, että hyvässä seurassa rahanmeno harmittaa paljon vähemmän 😉

        -mf-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kuulostaa mukavalta. Ja onhan se taivahan tosi, että hyvässä seurassa rahanmeno harmittaa paljon vähemmän 😉

        -mf-

        Huijaava hyvä seurakin on huijaavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huijaava hyvä seurakin on huijaavaa.

        Itse en pitäisi huijaavaa seuraa ikinä hyvänä seurana.

        -mf-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ritari!

        No joskus tulee oltua... Mutta lähtökohtaisesti en ala ihmeemmin mitään ritariviittaa päälleni pukemaan ja kumartua jokavälissä....Se saattaa jäädä tottumukseksi ja sit tuntua vaativalle hommalle... Sen pitää tulla vaan sydämmestä ja pyyteettömästi. :o)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kuulostaa mukavalta. Ja onhan se taivahan tosi, että hyvässä seurassa rahanmeno harmittaa paljon vähemmän 😉

        -mf-

        No jos miettii, että sehän kuuluu sitten siihen hintaan. :oD

        Toikin mesta oli keskiaikaistyyppinen mesta, aikaa sopivasti, kivat jutut, kiva ilma....hyvä ruoka.... joo, kyllä se oli sen arvoista...jos ois ollut nälissään, kurninut vaan kahvit, tai limut, sekä päälle uinut ja paarustanut helteessä päivän päälle...ei ois ollut kivaa....eikä mukavaa, mutta nyt oli. :o)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse tiedän paljon sellaisia ihmisiä, jotka tekevät monenmoista ihan vaan kumppanin mieliksi.

        -mf-

        Kyllä tietysti joskus voi tehdä kumppanin mieleksi, mutta edellytän pyyteettömyyttä, samoin vastavuoroisuutta. Pyyteettömyydellä tarkoitan, että jollain tasolla pystyy nauttimaan siitä kumppanille tärkeästä asiasta x ihan itsekin. Ellei nauti, se ei näy eikä tunnu, ja suhteen tunneilmapiiri kärsii. Esimerkkinä: jos haluan x bändin keikalle, eikä kyseinen bändi kuulu lähellekään kumppanin suosikkeihin, vielä pahempi jos inhokkeihin, minun ilta menee pilalle, jos kumppani lähtee mukaan "minua miellyttääkseen". Eli itseasiassa tapahtuisi juuri niin päin, ettei minua miellyttäisi.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tietysti joskus voi tehdä kumppanin mieleksi, mutta edellytän pyyteettömyyttä, samoin vastavuoroisuutta. Pyyteettömyydellä tarkoitan, että jollain tasolla pystyy nauttimaan siitä kumppanille tärkeästä asiasta x ihan itsekin. Ellei nauti, se ei näy eikä tunnu, ja suhteen tunneilmapiiri kärsii. Esimerkkinä: jos haluan x bändin keikalle, eikä kyseinen bändi kuulu lähellekään kumppanin suosikkeihin, vielä pahempi jos inhokkeihin, minun ilta menee pilalle, jos kumppani lähtee mukaan "minua miellyttääkseen". Eli itseasiassa tapahtuisi juuri niin päin, ettei minua miellyttäisi.

        - Sheena

        Saahan sitä vaatia, mutta ei kukaan käskemällä ja vaatimalla nauti. Mulle kyllä kelpaa ihan sekin, että tekee jotain ihan vaan ollakseen mukava, vaikkei asiasta sen kummemmin nautikaan. Ei sitä nauttimattomuutta tietenkään saa osoittaa olemalla naama norsunv...lla, mutta ei mulle esittää tarvitse. Ihan neutraali olemus riittää. Enkä kyllä itsekään enempään taivu, jos jokin asia ei kiinnosta.

        -mf-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin minäkin se ajattelen, että puhuminen olisi hyvä tapa. Nuo molemmat treffit, joista tuolla ylempänä kerroin, olivat sisällöltään mulle yllätyksiä. Mitään ei ollut sovittu, vain aika ja paikka missä tavattiin ja että katellaan sitten mitä tehdään. En todellakaan kehdannut enää siinä kohtaa ruveta poistumaan, kun sain ruokalistan käteeni ja näin ne hinnat. Mä en ravintolatkruokailuja juuri harrasta, joten paikan nimi ei sanonut mulle mitään. Valitsin tilattavani niin, että tarpeen vaatiessa maksan itse (vaikkakin vastentahtoisesti), mutta en tehnyt elettäkään tarjoutuakseni maksamaan. Olen kauhea siipeilijä 😁. Jos mulla olisi siinä kohtaa ollut vähän enemmän kokemusta tai ikää, niin olisin varmaan paremmin kehdannut jotain sanoakin.

        -mf-

        No missäs se kalliin syömisen raja menee? Ovatko kolmenkympin pihvi ja kympin viinilasillinen vielä normaalihintaisia Suomessa? Minulle kolmenkympin kohdalla on ainakin sellainen raja, että sen jälkeen alan odottaa tavanomaista parempaa ruokaa. Enkä malttaisi joka viikko neljääkymmentä euroa laittaa yhteen ravintolaan.

        Jälkiruuat ovat harvoin hintojensa arvoisia makuelämyksiä, joten ne skippaan yleensä siitä syystä. Jos makeaa tekee mieli, kahviloista saa parempaa samalla hinnalla.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No missäs se kalliin syömisen raja menee? Ovatko kolmenkympin pihvi ja kympin viinilasillinen vielä normaalihintaisia Suomessa? Minulle kolmenkympin kohdalla on ainakin sellainen raja, että sen jälkeen alan odottaa tavanomaista parempaa ruokaa. Enkä malttaisi joka viikko neljääkymmentä euroa laittaa yhteen ravintolaan.

        Jälkiruuat ovat harvoin hintojensa arvoisia makuelämyksiä, joten ne skippaan yleensä siitä syystä. Jos makeaa tekee mieli, kahviloista saa parempaa samalla hinnalla.

        🦄

        Sen saa jokainen määritellä ihan itse. Riippuu varmaan myös maksukyvystä.

        -mf-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen saa jokainen määritellä ihan itse. Riippuu varmaan myös maksukyvystä.

        -mf-

        Ei sitä nyt ihan miten sattuu voi määritellä. Hintataso on tietynlainen. Lisäksi täytyy huomioida maksuhalukkuus, joka voi olla heikompi kuin maksukyky.

        Lounasta ei saa alle kympillä, paitsi jos syö salaatin. Pizza ja muu pikaruoka on melko edullista, mutta niitä ei voi syödä usein.

        Halvimmat ravintolaruuat lähtevät Suomessa jostain 15 eurosta, mutta pihvejä ei sillä hinnalla saa kuin pikaruokatyylisistä paikoista. Monessa muussa maassa 15 eurolla saa jo vaikka mitä.

        En ole itse koskaan käynyt oma-aloitteisesti Michelin-tason ravintolassa, koska en ole aivan niin innostunut ruuasta. Menisin toki, jos joku muu maksaisi ruuan ja viinin puolestani. 😋

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        " Tilanne on pitkälti ollut tuo, että hän, joka johonkin tahtoo, maksaa sen. Jos johonkin halutaan yhdessä, niin molemmat maksavat. "

        Entä jos haluavalla ei ole rahaa maksaa 2x? Eikö silloin mennä minnekään, ellei saa toista haluamaan yhdessä ja maksamaan omaa osuuttaan?

        - Sheena

        Miksi on aina mentävä yhdessä?? Eikö voi olla omia ja yhteisiä menoja?

        Yhteiset menemiset sovitaan tietysti yhdessä. Iso osa menemisistä, yhdessä, pitäisi olla molemmille mieluisa. Seassa voi toki olla vain toisen juttuja, molemmin puolin.

        Jos halua mennä vaikka Kiinaan ja ei ole varaa, ei voi ajatella, että toinen maksaa vain koska itse haluaa mennä, Jos kumppani ehdottaa, että mennäänkö Kiinaan ja siihen vastaa, että reissu kiinnostaa, mutta rahatilanne ei anna myöten, on paremmassa rahatilanteessa olevan mietittävä haluaako ehdottava kumppani mennä itsekseen, jättää reissun väliin vai ehdottaako maksavansa molempien matkat.

        Jos olisin itse suhteessa, jossa toisen rahatilanne on huono(mpi) en edes lähtisi ehdottamaan mitään kallista. En haluaisi korostaa asiaa, koska se ei varmasti tunnu suurimmasta osasta kivalta. Matkustaminen tai ulkona syöminen on kivaa, muttei ne ole asioita mitkä ratkaisee onnellisuutta mitenkään,


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Entäpä kuka maksaa, kun olet parisuhteessa? Ja meette ulos.

        Miksi ette kysy että kumpi maksaa kun syntyy lapsi. Tiedän yhdenkin tyypin jolle oli isänä hankalaa maksaa elätystä vaikka oli hyvät tulot noin niin kuin duunariksi katsottuna. Katsokaas heitäkin löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä nyt ihan miten sattuu voi määritellä. Hintataso on tietynlainen. Lisäksi täytyy huomioida maksuhalukkuus, joka voi olla heikompi kuin maksukyky.

        Lounasta ei saa alle kympillä, paitsi jos syö salaatin. Pizza ja muu pikaruoka on melko edullista, mutta niitä ei voi syödä usein.

        Halvimmat ravintolaruuat lähtevät Suomessa jostain 15 eurosta, mutta pihvejä ei sillä hinnalla saa kuin pikaruokatyylisistä paikoista. Monessa muussa maassa 15 eurolla saa jo vaikka mitä.

        En ole itse koskaan käynyt oma-aloitteisesti Michelin-tason ravintolassa, koska en ole aivan niin innostunut ruuasta. Menisin toki, jos joku muu maksaisi ruuan ja viinin puolestani. 😋

        🦄

        =)

        toivon,

        sinulle, Fortumin osakkeita,

        niin, paljon, että, ruoka ja juoma, ei, enää, milloinkaan elämässä murhe, ja, huoli,

        enää. ole, eikä niitä, todellakaan,

        niitä ei koskaan tarvitse miettiä,

        ja, pyydän ja toivon, että pidät koko elämäsi, ajan,

        ja, itsensä ikuisuuden ajan, ne, Fortumin osakkeet,


        sillä, jokaisen, pörssi, yhtiön on tarkoitus, tuottaa, voittoa,

        ja, kasvattaa, osinkoja, vuodesta toiseen,


        voittojen, lisättyä.

        joten, Fortumissa, on todella ruhtinaallinen osinko,

        jo, nyt,


        verrattuna, moneen muuhun pörssi, yhtiöön verrattuna,

        joten, voit, kuvitella, mikä Fortumin osinko, on jo, 5-10 vuoden kuluttua,


        ja, Fortum, on pörssin parhaimpia osakkeita,

        joten, pyydän ja toivon,


        sillä, tästä, tulee, sinulle, sinun loppu, elämäsi turva ja tuki, JA,

        ÄLÄ,

        KOSKAAN, myy, näitä osakkeita,

        ja, pidä ne aina,


        sillä, jos, myy, osakkeen, pörssissä, niin,

        siitä menee aina, 30% veroa, mikä on täysin tolkuton määrä, veroa,


        ja, kuten, sanoin,

        Fortum, on pörssin parhaimpia osakkeita,

        ja, pörssin muihin osakkeisiin verrattuna, JA,


        maksaa, uskomatonta osinkoa,


        joten, saat unelmien määrän Fortumin osakkeita,

        ja,

        kun, sanon unelmien, määrä,

        NIIN, tarkoitan, UNELMIEN, määrällä, UNELMIEN, määrää Fortumin osakkeita,


        ;)

        =)

        N

        ja, siitä määrästä saa, päättää kaikki suomen poliitikot,

        viisaat ja älykkäät,


        ja, koska, olen lukemattomasti tehnyt hyvää Suomelle ja Maailmalle,


        niin, unelmoin ja toivon,

        että, Suomen poliitikot,


        Sinulle, UNELMIEN, määrät FORTUMIN osakkeita, antaa,

        nyt, ja, heti,

        =)


        ja,

        pelkkä, hymy,

        on, paras kiitos,


        =)

        N

        eli, PAKSU PEKKA,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ette kysy että kumpi maksaa kun syntyy lapsi. Tiedän yhdenkin tyypin jolle oli isänä hankalaa maksaa elätystä vaikka oli hyvät tulot noin niin kuin duunariksi katsottuna. Katsokaas heitäkin löytyy.

        Nythän sinä jo kysymyksen esitit, niin ei minun tartte. Minä osallistuin ketjuun vain mielenkiinnosta, en siksi että mulle olisi mikään ongelma kustantaa perheeni ruoat, kumppanin ruoat, omani.

        Kaikki käy. Kunhan asioista sovitaan, ettei vedetä övereitä.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Nythän sinä jo kysymyksen esitit, niin ei minun tartte. Minä osallistuin ketjuun vain mielenkiinnosta, en siksi että mulle olisi mikään ongelma kustantaa perheeni ruoat, kumppanin ruoat, omani.

        Kaikki käy. Kunhan asioista sovitaan, ettei vedetä övereitä.

        Omalta kohdaltani treffailut ja sinkkuilut ovat ohitse, niin sikäli ketju ei oikeestaan edes kosketa mua. :)

        Luon korkeintaan uusia kaverisuhteita, jos jotain suhteita luon. Platonisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy myös todeta, ettei toisen tietenkään ole pakko lähteä johonkin, mihin hän ei halua lähteä, saati sitten maksaa siitä. Ei ainakaan minun kanssani. Molemmat ovat aina olleet täysin vapaat menemään itsekseenkin.

        Itse esimerkiksi inhoan mökkeilyä, enkä todellakaan olisi maksanut penniäkään siitä. Mies meni sitten kavereidensa kanssa ja minä tein jotain muuta. 🙂

        -mf-

        Mökkejä on erilaisia. Mun mökki on oikeestaan maatila. Järvee ei oo lähelläkään. Mökki on pieni, en oo ees yötä ollu. Välillä kupin kahvia käyn keittämässä ja se on siinä mökin käyttö. Enemmänkin piharakennus, joka on vanha navetta. Sielä mulla on puutyöverstas ja metallipaja. Ei tuu tällä mökillä aika pitkäks. Vessaa tai huusiakaan ei oo jäljellä. Mutta kaivo on, josta saa ämbärillä vettä


    • Anonyymi

      Eroaako maksutapa, jos kutsuu toisen syömään kotiinsa, tai kutsuu toisen syömään ravintolaan?

      • Anonyymi

        En tiedä. Itse en menisi treffeille kenenkään kotiin/pyytäisi toista kotiini, jollen tunne toista todella hyvin. Siinä kohtaa olisin jo taatusti jotain käsitystä toisen maksukyvystä. En myöskään maksaisi/velottaisi missään muodossa itse kokatusta ruuasta. Mies, joka mieltäisi seksin maksuvälineeksi, karsiutuisi viimeistään tuosta ehdotuksesta (jos "maksutapa" tarkoitti tuota).

        Joku muu varmasti ajattelee täysin päinvastoin.

        -mf-


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä. Itse en menisi treffeille kenenkään kotiin/pyytäisi toista kotiini, jollen tunne toista todella hyvin. Siinä kohtaa olisin jo taatusti jotain käsitystä toisen maksukyvystä. En myöskään maksaisi/velottaisi missään muodossa itse kokatusta ruuasta. Mies, joka mieltäisi seksin maksuvälineeksi, karsiutuisi viimeistään tuosta ehdotuksesta (jos "maksutapa" tarkoitti tuota).

        Joku muu varmasti ajattelee täysin päinvastoin.

        -mf-

        En kans menis toisen kotiin treffeille ihan heti. Kerran kävin ja jotenkin jäi fiilis, että parempi nähdä muualla. Ainakin näin miespuolisten kanssa olen toiminut sattuneesta syystä.

        En minäkään kotiruoastani velottaisi, jos olen itse kotiini kutsunut.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        En kans menis toisen kotiin treffeille ihan heti. Kerran kävin ja jotenkin jäi fiilis, että parempi nähdä muualla. Ainakin näin miespuolisten kanssa olen toiminut sattuneesta syystä.

        En minäkään kotiruoastani velottaisi, jos olen itse kotiini kutsunut.

        Ja joo, en kanssa luonnossa maksajaa päästäisi jatkoon. Muutenkaan en tykkää, että kiirehditään sänkyyn, kun ei tunne muutenkaan kunnolla.


      • Anonyymi

        Kyllä. Jos kutsuu toisen syömäänsä kotiinsa, niin silloin kutsuja maksaa. Tietysti kutsuttu voi tuoda kivoja tuliaisia.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä. Itse en menisi treffeille kenenkään kotiin/pyytäisi toista kotiini, jollen tunne toista todella hyvin. Siinä kohtaa olisin jo taatusti jotain käsitystä toisen maksukyvystä. En myöskään maksaisi/velottaisi missään muodossa itse kokatusta ruuasta. Mies, joka mieltäisi seksin maksuvälineeksi, karsiutuisi viimeistään tuosta ehdotuksesta (jos "maksutapa" tarkoitti tuota).

        Joku muu varmasti ajattelee täysin päinvastoin.

        -mf-

        Ei todellakaan kotitreffejä tuntemattoman tai puolituntemattoman kanssa.

        - Sheena


    • Anonyymi

      Yhteiskunta voisi maksaa ätmeiltä kerätyillä lisäveroilla.

    • Anonyymi

      Voidaan maksaa molemmat omat. Jos mies ehdottaisi kalliita treffejä, niin kertoisin vähävaraisuudesta. Jos mies tarjoutuu maksamaan esim ravintolassa, niin kiitän kauniisti ja jossain vaiheessa tarjoan jotain pientä omien varojen puitteissa esim leffailtaan limut ja namut.

      • Anonyymi

        Entä jos mies ei kerro mitä on suunnitellut ja ostaa jotain lippuja valmiiksi tai varaa pöytää ravintolaan, jonka hintatasosta (ja pöytävarauksen tarpeesta) et tiedä mitään, ennen kun saat ruokalistan eteesi? Onko ok pistää toinen täysin odottamatta tilanteeseen, jossa hänet pakotetaan selittelemään vähävaraisuuttaan?

        -mf-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos mies ei kerro mitä on suunnitellut ja ostaa jotain lippuja valmiiksi tai varaa pöytää ravintolaan, jonka hintatasosta (ja pöytävarauksen tarpeesta) et tiedä mitään, ennen kun saat ruokalistan eteesi? Onko ok pistää toinen täysin odottamatta tilanteeseen, jossa hänet pakotetaan selittelemään vähävaraisuuttaan?

        -mf-

        Mies ei välttämättä tajua sitä ja olettaa, että omat korkeatasoiset vaatimukset on riittävä plussa, eikä tarvi edes tarjota. Ja että yhdessäolo on juhlaa jossa pennejä ei lasketa ja olettaa naisen nykyaikana suhtautuvan samoin.

        Itse en tykkää yllätyksistä ja vaadin miestä kertomaan mitä on mielessä ja viimeistään ravintolan ovella kysyisin, että tarjoatko sinä sitten, minun varat ei tähän riitä.

        Jos tutumpikin mies ehdottaisi, että tulee autolla hakemaan ja minulla on sinulle yllätys lähdeppä mukaan, niin kyllä alkaisi pelottamaan ja heittäytyisin aivan erityisen hankalaksi.

        Sanoisin neuvoksi, että oma suhde rahaan ja mielitekoihin kannattaa tuoda esille hyvissä ajoin, niin löytää sellaista seuraa missä varat riittää hyvin kummallakin yhteisissä menoissa.

        Itse olen saita enkä oikein tykkää ihmisistä jotka törsää kokoajan rahaa matkoihin, elämyksiin ja ravintoloihin ja erikoisiin ruokiin. Ärsyynnyn liikaan vastivuuteen heti. Vähän liian messeviä minun makuun. Ihailen enemmän säästäväisyyttä, vakavaraisuutta ja järjenkäyttöä raha-asioissa ja tykkään lähinnä kahdenkeskisestä yhdessäolosta. Siten juhlakin tuntuu oikealta juhlalta ja erityistilanne, esim ravintolaillallinen tai erityisen hyvä ruoka kotona on huipentuma eikä jokapäiväinen vaatimus.

        Ylivaativat ihmiset ovat mielestäni jotenkin noloja ja tyylittömiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mies ei välttämättä tajua sitä ja olettaa, että omat korkeatasoiset vaatimukset on riittävä plussa, eikä tarvi edes tarjota. Ja että yhdessäolo on juhlaa jossa pennejä ei lasketa ja olettaa naisen nykyaikana suhtautuvan samoin.

        Itse en tykkää yllätyksistä ja vaadin miestä kertomaan mitä on mielessä ja viimeistään ravintolan ovella kysyisin, että tarjoatko sinä sitten, minun varat ei tähän riitä.

        Jos tutumpikin mies ehdottaisi, että tulee autolla hakemaan ja minulla on sinulle yllätys lähdeppä mukaan, niin kyllä alkaisi pelottamaan ja heittäytyisin aivan erityisen hankalaksi.

        Sanoisin neuvoksi, että oma suhde rahaan ja mielitekoihin kannattaa tuoda esille hyvissä ajoin, niin löytää sellaista seuraa missä varat riittää hyvin kummallakin yhteisissä menoissa.

        Itse olen saita enkä oikein tykkää ihmisistä jotka törsää kokoajan rahaa matkoihin, elämyksiin ja ravintoloihin ja erikoisiin ruokiin. Ärsyynnyn liikaan vastivuuteen heti. Vähän liian messeviä minun makuun. Ihailen enemmän säästäväisyyttä, vakavaraisuutta ja järjenkäyttöä raha-asioissa ja tykkään lähinnä kahdenkeskisestä yhdessäolosta. Siten juhlakin tuntuu oikealta juhlalta ja erityistilanne, esim ravintolaillallinen tai erityisen hyvä ruoka kotona on huipentuma eikä jokapäiväinen vaatimus.

        Ylivaativat ihmiset ovat mielestäni jotenkin noloja ja tyylittömiä.

        "Mies ei välttämättä tajua sitä ja olettaa, että omat korkeatasoiset vaatimukset on riittävä plussa, eikä tarvi edes tarjota. Ja että yhdessäolo on juhlaa jossa pennejä ei lasketa ja olettaa naisen nykyaikana suhtautuvan samoin."

        Voihan se noinkin olla. Minusta tuo kyllä osoittaa aikamoista ajattelemattomuutta.

        "Itse en tykkää yllätyksistä ja vaadin miestä kertomaan mitä on mielessä ja viimeistään ravintolan ovella kysyisin, että tarjoatko sinä sitten, minun varat ei tähän riitä."

        Mä en tiennyt olevani menossa mihinkään yllätykseen. Luulin, että mietimme paikanpäällä mitä tehdään. Miehellä oli kuulemma nälkä. Mulle ei tullut kyseisen paikan ulkoisesta habituksesta mieleenkään, että olisi kallis paikka.

        "Jos tutumpikin mies ehdottaisi, että tulee autolla hakemaan ja minulla on sinulle yllätys lähdeppä mukaan, niin kyllä alkaisi pelottamaan ja heittäytyisin aivan erityisen hankalaksi."

        Linja-autolla keskustaan ja keskustassa miehen tapasin. Ei tuntunut pelottavalta.

        "Sanoisin neuvoksi, että oma suhde rahaan ja mielitekoihin kannattaa tuoda esille hyvissä ajoin, niin löytää sellaista seuraa missä varat riittää hyvin kummallakin yhteisissä menoissa"

        Tapasin kyseisen miehen ystävän syntymäpäivillä, jossa olin tarjoilemassa. Ei mulle tullut siinä työntouhussa, miehen pyytäessä treffeille, edes mieleen alkaa kertoa suhteestani rahaan. Jonkun pidempään tunnetun kanssa asia olisi ollut eri.

        -mf-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mies ei välttämättä tajua sitä ja olettaa, että omat korkeatasoiset vaatimukset on riittävä plussa, eikä tarvi edes tarjota. Ja että yhdessäolo on juhlaa jossa pennejä ei lasketa ja olettaa naisen nykyaikana suhtautuvan samoin."

        Voihan se noinkin olla. Minusta tuo kyllä osoittaa aikamoista ajattelemattomuutta.

        "Itse en tykkää yllätyksistä ja vaadin miestä kertomaan mitä on mielessä ja viimeistään ravintolan ovella kysyisin, että tarjoatko sinä sitten, minun varat ei tähän riitä."

        Mä en tiennyt olevani menossa mihinkään yllätykseen. Luulin, että mietimme paikanpäällä mitä tehdään. Miehellä oli kuulemma nälkä. Mulle ei tullut kyseisen paikan ulkoisesta habituksesta mieleenkään, että olisi kallis paikka.

        "Jos tutumpikin mies ehdottaisi, että tulee autolla hakemaan ja minulla on sinulle yllätys lähdeppä mukaan, niin kyllä alkaisi pelottamaan ja heittäytyisin aivan erityisen hankalaksi."

        Linja-autolla keskustaan ja keskustassa miehen tapasin. Ei tuntunut pelottavalta.

        "Sanoisin neuvoksi, että oma suhde rahaan ja mielitekoihin kannattaa tuoda esille hyvissä ajoin, niin löytää sellaista seuraa missä varat riittää hyvin kummallakin yhteisissä menoissa"

        Tapasin kyseisen miehen ystävän syntymäpäivillä, jossa olin tarjoilemassa. Ei mulle tullut siinä työntouhussa, miehen pyytäessä treffeille, edes mieleen alkaa kertoa suhteestani rahaan. Jonkun pidempään tunnetun kanssa asia olisi ollut eri.

        -mf-

        Jos miehellä on jonkun tapahtuman jälkeen nälkä ja haluaa sinut yllättäen seuraksi ravintolaan, niin voit aina tilata vain viinilasillisen. Muulloinkin voi tilata vain lasillisen jossei ole nälkä . Jos on juuri kotona vetänyt ämpärillisen omatehtyä makaronilaqtikkoa eikä ole tarvetta syödä vuorokauteen. Eikä miehen tarvi tietää siitä mitään.

        Tyylikästä.

        Sulla on eritahti treffailussa selvästi, eli osa menee sen piikkiin sulla sitten, että tekevälle sattuu:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos miehellä on jonkun tapahtuman jälkeen nälkä ja haluaa sinut yllättäen seuraksi ravintolaan, niin voit aina tilata vain viinilasillisen. Muulloinkin voi tilata vain lasillisen jossei ole nälkä . Jos on juuri kotona vetänyt ämpärillisen omatehtyä makaronilaqtikkoa eikä ole tarvetta syödä vuorokauteen. Eikä miehen tarvi tietää siitä mitään.

        Tyylikästä.

        Sulla on eritahti treffailussa selvästi, eli osa menee sen piikkiin sulla sitten, että tekevälle sattuu:)

        Tapahtuman? Tarkoitat sitä teatteria? No se oli eri treffit.

        En juuri juo viiniä tai muutakaan alkoholia. Olisin mä tietysti voinut siinä vettä lipittää, mutta en mä olisi sillä koko iltaa jaksanut. Kyllä mä jonkun kahvilan voileivän tmv. olin siinä illan aikana ajatellut syödä. Mitähän mies olisi tykännyt, kun olisin ensin hänen ateriointinsa ajan juonut vettä ja heti ravintolan jälkeen sanonut, että käydään tuossa kahvilassa niin syön leivän?

        En kyllä ota tuosta mitään omaan piikkiini. Mitään "ongelmaa" ei olisi ollut, jos mies olisi puhunut auki ajatuksensa.

        -mf-


    • Anonyymi

      Jos toinen kutsuu jonnekin kalliiseen ravintolaan syömään, niin kyllä kai sitä voi etukäteen puhua asiasta. Sanoisin varmaan ihan suoraan, että jos tarjoat. Jos taas minä kutsun jonkun kalliiseen ravintolaan, niin ilmoitan kyllä suoraan, että voin tarjota.

      • Anonyymi

        Minustakin olisi kohteliasta kysyä mitä toinen haluaa tai edes kertoa mitä suunnittelee. Kaikki vaan eivät näköjään toimi niin.

        Tälläkin tuntuu aika moni kyselevän "mihin v i e d ä nainen treffeille?" Minusta tuo on outo kysymys ja kertoo juuri siitä, ettei siltä naiselta/toiselta olla kysymässä tai yhdessä sopimassa mihin mennään. Sitten samoissa ketjuissa usein joku itkee, että naisille pitää tarjota. En tiedä moniko noista on uhrannut ajatustakaan sen treffikumppanin tulotasolle.

        -mf-


    • Anonyymi

      Siitäpä saadaan heti ensimmäinen riita, jossa näkee mikä toinen on miehiään/naisiaan.

      Minulla on kyllä miehelle ekalla tapaamisella tietty oletusarvo, ja sen jälkeen tasapuolisesti. Koska seuraava kertahan tulee :)

      • Anonyymi

        Tosin kävely tai ulkona istuminen ei maksa mitään. :)


    • Anonyymi

      Ei treffeillä tarvitse aina tehdä jotain. Itse en edes pysty, koska pitää keskittyä mieheen ja helposti kaadun sitten tai lipsahdan nokkospuskaan, koka miestä on katsottava ja ehkä kuunneltavakin.

      • Anonyymi

        Koska*


    • Anonyymi

      Pistän naisen maksamaan. Sanon että ei ole rahaa vaikka on.

      • Anonyymi

        Eli huijaat eli et pääse naimisiin etkä edes jyskiin etsimään yhteistä pihakeinua eli syöt jatkossa yksin.


    • No mä itse tykkään, että jos olen pyytänyt, niin maksankin. Ja jos mut pyydetään, varaudun maksamaan. Ja tarjoudunkin maksaa omat syömiset/juomiset, mutta se on taas minun oma ajatus....kohteliaisuus.

      Mutta en haluais tehdä siitä numeroa. Sen verran pitää varautua jo etukäteen, että se maksupuoli ei ole se juttu.

      Mutta jos sopii treffejä, niin on kyllä hyvä sopia jo etukäteen sellaiset asiat. Vaikka kuinka mieli meinaa leijua siinä tapaamisessa, niin voi kai sitä itsensä takia vaikka ottaa selvää mitä mikäkin vaikka kohteessa maksaa...netistä löytyy tietoa runsaasti nykyään, vaikka ei tietäis mestasta itse mitään....

    • Anonyymi

      Yleensä hermostun treffeillä niin, että jotain outoa voi tapahtua ja mies saattaa minut kadottaa, että siihenkin pitää keskittyä ettei liikaa aktiviteettia, että kaikki on hallinnassa ja jokainen tietää kenen kanssa on treffeillä. Vielä siinä maksua miettimään sitten menee ihan hulinaksi

      • Anonyymi

        Miehen pitää olla silloin rauhallinen ja sanoa eipä mitään homma on hallinnassa ja osoittaa ettei naisen tarvitse hätäillä.


    • Anonyymi

      Täällä oli joskus, että se maksaa, joka ehdottaa. Kuulosti ihan hyvältä. Nainen ehdotti treffejä ja että mennäänkö syömään. Syömässä nainen antoi aika hyvin ymmärtää, että maksaisin molemmat. Maksoin, on minullakin siihen varaa, mutta oli se vähän noloa. Olisi ollut ihan hyvä, jos molemmat olisi maksaneet omansa. Herrasmies on herrasmies, mutta tuo tuntui pummaamiselta. Hienoa, että vastaajissa on sellaisia. Kiitos. Jatkossa kävelemään tai pelkkä kahvi. Muttei hänen kanssaan.

      • Anonyymi

        Älä kaada huonoa kokemusta muiden naisten niskaan, kiitos. Nolaat myös itsesi kun tuot katkeruutesi esille.

        Jos miehen ainoat treffivaihtoehdot on kävely ja kahvikuppi, se kertoo paljon ja näitä olen nähnyt tinderissä.

        Minä en ole mikään pummi ja loukkaannun jos minusta heti sellaista aletaan epäillä.

        Näe edes jotain vaivaa ja ota selville joku kiva tapahtuma joka ei maksa mitään jos haluat pelata varman päälle.

        Kertomuksesi nainen oli kyllä kiero pummi. Itse pyytää treffeille ja sitten maksattaa. Kuulostaa aika kaavamaiselta menettelyltä.


    • Anonyymi

      En varmasti syö treffeillä. Saatan saada hikan ja sitten mies nauraa minut ulos ravintolasta. Korkeintaan kahvikuppia voin nuuhkaista 10 cm päästä.

      • Anonyymi

        Olen kai vähän samanlainen. Ei ole nälkä kun on kiinnostunut jostain ja on ihan hermona.

        Varmaan kaikissa ravintoloissa on keitto ja leipäannos ja se minulle aina maistuu. Joku matalahiilihappoinen kivennäisvesi tai kevyt valkoviini, kivennäisvesi ryöityttää kuitenkin🤭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kai vähän samanlainen. Ei ole nälkä kun on kiinnostunut jostain ja on ihan hermona.

        Varmaan kaikissa ravintoloissa on keitto ja leipäannos ja se minulle aina maistuu. Joku matalahiilihappoinen kivennäisvesi tai kevyt valkoviini, kivennäisvesi ryöityttää kuitenkin🤭

        Kuule keitto vapisee niin paljon lusikassa ettei sekään ole hyvä idea. Se on sitten paidalla tai jossain. Muut ehkä ok…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule keitto vapisee niin paljon lusikassa ettei sekään ole hyvä idea. Se on sitten paidalla tai jossain. Muut ehkä ok…

        Keittoa voi siemailla vienosti ja puputtaa leivän palaa söpösti välillä miestä silmiin katsoen.

        Kun lasku tulee niin miesparka on niin sekaisin, että varmasti maksaa.

        Minun kädet ei tärise tiukassakaan jännitystilassa :)


    • Anonyymi

      Ehkä voisin kaupasta hakea molemmille vispipuurokupit ja sitten söisimme ne jossain sorsakalliolla.

      • Anonyymi

        Niissä on mukana pienen pieni lusikka 😌


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niissä on mukana pienen pieni lusikka 😌

        Puinen ☝️


    • Anonyymi

      Paras on nyt kun lopetetaan heti alkuunsa edes treffeille menemisen miettiminen. Jokainen syö omat näkkärinsä kotonaan niin on helpompaa. Yhden viestin voi laittaa, mutta treffeille ei pidä kenenkään mennä. Kaikki virukset ebola t ja malariat jyllää. Ja kyllä ihmisissä on niin omituisia otuksia ettei vaan yksinkertaisesti kannata ja sitten säästyy tällaistenkin joutavien aiheiden mietinnältä. On hyvin vanhakantaista edes käydä treffeillä.

    • Koska vielä on olemassa sekä naisia että miehiä, jotka olettavat miehen aina treffeillä maksavan kaiken, niin nykyään olisi ehkä parasta sopia asiasta etukäteen, ettei tarvitsisi spekuloida asiasta somessa.

      • Anonyymi

        Mutta etkö sinä tunnista sitä naisen naamasta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta etkö sinä tunnista sitä naisen naamasta?

        En minä tunnista enkä erota naisen maksunaamoja ja pumminaamoja toisistaan.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        En minä tunnista enkä erota naisen maksunaamoja ja pumminaamoja toisistaan.

        Olipa ruma töksäytys. Sinun ei ehkä kannata harkita treffejä ollenkaan missään tilanteessa. Et ehkä erota naistakaan roska-astiasta.

        Tarkoitin sitä, että nainen odottaa varmasti aina, että ekoilla maksaa mies jos nainen on vanhanaikainen.


    • Anonyymi

      Vuorotellen eli maksaja vaihtuu aina treffeistä toiseen.

      Mies yleensä tarjoutuu maksamaan, jos haluaa nähdä uudelleen. Ellei hän maksa, siitä voi jo vähän päätellä, ettei hän halua enää nähdä.

      Itse en ole koskaan edes mennyt treffeille asti kenenkään sellaisen kanssa, josta en pidä. Osa tekee taustatyönsä niin saakelin huonosti.

      Niin mikä tässä mielestäsi oli yksinkertaista?

      🦄

      • Anonyymi

        Mikä missä oli yksinkertaista? Sanoin, ettäolen itse aina kuvitellut tuon olevan hyvin yksinkertaista. Mitä ilmeisimmin se ei kuitenkaan ole monille yksinkertaista

        -mf-


      • Anonyymi

        ” Mies yleensä tarjoutuu maksamaan, jos haluaa nähdä uudelleen. Ellei hän maksa, siitä voi jo vähän päätellä, ettei hän halua enää nähdä.”

        Tässähän tuo oli koko hommaan ja ketjuun vastaus. Toiset voivat pyörittelyn lopettaa.

        Siinähän se. Juuri noin. Se on treffikoodi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ” Mies yleensä tarjoutuu maksamaan, jos haluaa nähdä uudelleen. Ellei hän maksa, siitä voi jo vähän päätellä, ettei hän halua enää nähdä.”

        Tässähän tuo oli koko hommaan ja ketjuun vastaus. Toiset voivat pyörittelyn lopettaa.

        Siinähän se. Juuri noin. Se on treffikoodi.

        Ja kukas sitten maksaa, jos treffeillä on kaksi naista keskenään tai kaksi miestä? Treffikoodi?


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ja kukas sitten maksaa, jos treffeillä on kaksi naista keskenään tai kaksi miestä? Treffikoodi?

        Ei mun tarvitse tuollaista koskaan miettiä? Sellainen porukka miettii päissään sen sitten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei mun tarvitse tuollaista koskaan miettiä? Sellainen porukka miettii päissään sen sitten.

        Aattelin vaan, että onko sulla ideaa tai ajatusta. Ei ollut.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Aattelin vaan, että onko sulla ideaa tai ajatusta. Ei ollut.

        No kyllä menis vaikeaksi jos minun pitäs tuokin vielä tietää kun ei ole mitään kosketuspinta-alaa moiseen. Pitäisikö sitä kysyä niiltä, jotka ovat sitä joutuneet testaamaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Mies yleensä tarjoutuu maksamaan, jos haluaa nähdä uudelleen. Ellei hän maksa, siitä voi jo vähän päätellä, ettei hän halua enää nähdä.”

        Tässähän tuo oli koko hommaan ja ketjuun vastaus. Toiset voivat pyörittelyn lopettaa.

        Siinähän se. Juuri noin. Se on treffikoodi.

        En kyllä ole tollaseen "koodiin" törmännyt, mutta voihan se olla. Mä kun en tosiaan ole juuri treffailua harrastanut, noita kahta kerrottua enempää. Olen vaan törmännyt mukavaan ihmiseen ja alkanut oleskella yhdessä, ilman sen kummempia koodeja.

        -mf-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä ole tollaseen "koodiin" törmännyt, mutta voihan se olla. Mä kun en tosiaan ole juuri treffailua harrastanut, noita kahta kerrottua enempää. Olen vaan törmännyt mukavaan ihmiseen ja alkanut oleskella yhdessä, ilman sen kummempia koodeja.

        -mf-

        Minä en ole käynyt treffeillä ollenkaan, mutta olen älykäs ja tiedän koodit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä menis vaikeaksi jos minun pitäs tuokin vielä tietää kun ei ole mitään kosketuspinta-alaa moiseen. Pitäisikö sitä kysyä niiltä, jotka ovat sitä joutuneet testaamaan?

        Eiköhän he vaan sovi kumpiko maksaa tai kumpikin omansa, kun suu kuitenkin kulkee mukana. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole käynyt treffeillä ollenkaan, mutta olen älykäs ja tiedän koodit.

        Minä taas olen älykäs, mutta hyvin epäsovinnainen yksilö, joskus jopa aivan tarkoituksella. Useinmiten tosin ihan vaan koska tuntuu siltä.

        -mf-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä missä oli yksinkertaista? Sanoin, ettäolen itse aina kuvitellut tuon olevan hyvin yksinkertaista. Mitä ilmeisimmin se ei kuitenkaan ole monille yksinkertaista

        -mf-

        Niin, olit kuvitellut asian olevan yksinkertainen, mutta toisessa kommentissasi sanoit olleesi tietämätön siitä, että miehen maksuhalukkuus on yhteydessä häneen toiveeseensa tavata uudelleen. Eli et ollut ottanut huomioon kaikkia tärkeitä tekijöitä. Silloin helposti yksinkertaistaa asioita. Mutta me kaikki teemme sellaista joidenkin asioiden suhteen.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, olit kuvitellut asian olevan yksinkertainen, mutta toisessa kommentissasi sanoit olleesi tietämätön siitä, että miehen maksuhalukkuus on yhteydessä häneen toiveeseensa tavata uudelleen. Eli et ollut ottanut huomioon kaikkia tärkeitä tekijöitä. Silloin helposti yksinkertaistaa asioita. Mutta me kaikki teemme sellaista joidenkin asioiden suhteen.

        🦄

        Kyllä olen kuvittelut asian olevan yksinkertainen. Ei ole käynyt edes mielessä, että tuohonkin liittyisi jotain koodikieltä.

        Ihmiset rakastavat tehdä yksinkertaisista asioista kauhean monimutkaisia. Onneksi itse en ole parisuhteissa noin monimutkaisiin miehiin törmännyt. Vai lieneekö tuo naisten omaa monimutkaistamista, mene ja tiedä.

        -mf-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, olit kuvitellut asian olevan yksinkertainen, mutta toisessa kommentissasi sanoit olleesi tietämätön siitä, että miehen maksuhalukkuus on yhteydessä häneen toiveeseensa tavata uudelleen. Eli et ollut ottanut huomioon kaikkia tärkeitä tekijöitä. Silloin helposti yksinkertaistaa asioita. Mutta me kaikki teemme sellaista joidenkin asioiden suhteen.

        🦄

        Vaan nyt heräsi kysymys. Tuo koodi sanoo maksuhalukkuuden kertovan miehen toiveesta tavata uudelleen. Mitä se sitten kertoo, että nainen vaatii maksaa omansa? Onko se torjunta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan nyt heräsi kysymys. Tuo koodi sanoo maksuhalukkuuden kertovan miehen toiveesta tavata uudelleen. Mitä se sitten kertoo, että nainen vaatii maksaa omansa? Onko se torjunta?

        Se on kursailua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kursailua.

        Eli koodi on täysin epälooginen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan nyt heräsi kysymys. Tuo koodi sanoo maksuhalukkuuden kertovan miehen toiveesta tavata uudelleen. Mitä se sitten kertoo, että nainen vaatii maksaa omansa? Onko se torjunta?

        Se kertoo, että molemmat ovat pienituloisia, esim. nuoria opiskelijoita.

        Voi se kyllä olla torjuntakin. Jos maksaa oman osansa, ei jää velkaa seuraavaa kierrosta.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kertoo, että molemmat ovat pienituloisia, esim. nuoria opiskelijoita.

        Voi se kyllä olla torjuntakin. Jos maksaa oman osansa, ei jää velkaa seuraavaa kierrosta.

        🦄

        Minusta se kertoo vaan siitä että nainen on oikeasti tasa-arvon kannattaja eikä vain sano olevansa.

        Mies tarjoutuu maksamaan kun on treffeille pyytänytkin ja nainen maksaa silti omansa -> Nostaa heti kunnioitustani naista kohtaan.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta se kertoo vaan siitä että nainen on oikeasti tasa-arvon kannattaja eikä vain sano olevansa.

        Mies tarjoutuu maksamaan kun on treffeille pyytänytkin ja nainen maksaa silti omansa -> Nostaa heti kunnioitustani naista kohtaan.

        -keinovaginamies-

        Eikö ole lähes sama asia, jos nainen maksaa seuraavien treffien ruuat ja muut menot? Olettaen että toisilla treffeillä käytetään suurin piirtein yhtä paljon rahaa kuin ensimmäisillä.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ole lähes sama asia, jos nainen maksaa seuraavien treffien ruuat ja muut menot? Olettaen että toisilla treffeillä käytetään suurin piirtein yhtä paljon rahaa kuin ensimmäisillä.

        🦄

        Puhuin ensitreffeistä. Toisia ei välttämättä tule.
        Lisäksi tärkeintä ei ole ollenkaan se kuka maksaa mitäkin, vaan se että nainen osoittaa olevansa oikeasti itsenäinen ja pärjäävä yksilö.

        Myös naisen on tehtävä vaikutus mieheen ja me käytännön tasa-arvon arvostajat arvostamme asennetta ja tekoja, emme sanoja.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhuin ensitreffeistä. Toisia ei välttämättä tule.
        Lisäksi tärkeintä ei ole ollenkaan se kuka maksaa mitäkin, vaan se että nainen osoittaa olevansa oikeasti itsenäinen ja pärjäävä yksilö.

        Myös naisen on tehtävä vaikutus mieheen ja me käytännön tasa-arvon arvostajat arvostamme asennetta ja tekoja, emme sanoja.

        -keinovaginamies-

        Sinusta ei vielä yhdellä kommentilla saa tasa-arvon kannattajaa. 😉

        Itse ajattelen itsenäisyyttä ja pärjäämistä vähän laajemmalta kantilta kuin yhden ravintolalaskun kautta. Se selviää yleensä vastapuolta jututtamalla. Toki on ok, että molemmat maksavat laskunsa, jos seuraavia treffejä ei tule.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinusta ei vielä yhdellä kommentilla saa tasa-arvon kannattajaa. 😉

        Itse ajattelen itsenäisyyttä ja pärjäämistä vähän laajemmalta kantilta kuin yhden ravintolalaskun kautta. Se selviää yleensä vastapuolta jututtamalla. Toki on ok, että molemmat maksavat laskunsa, jos seuraavia treffejä ei tule.

        🦄

        Sinä et tiedä todellisesta minusta yhtään mitään, niin kuin ei kukaan muukaan tällä palstalla.

        Ihmiset ovat yksinkertaisia. He tekevät oletuksia mm. ensivaikutelman ja nimimerkin perusteella.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et tiedä todellisesta minusta yhtään mitään, niin kuin ei kukaan muukaan tällä palstalla.

        Ihmiset ovat yksinkertaisia. He tekevät oletuksia mm. ensivaikutelman ja nimimerkin perusteella.

        -keinovaginamies-

        Nyt ei ole kyse nimimerkistä eikä ensivaikutelmasta.

        Kiinnitän kaikkien kirjoittajien kohdalla huomiota siihen, miten he puhuvat sukupuolesta. Sinulle toivotan menestystä tasa-arvopyrkimyksiin. ☺️

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei ole kyse nimimerkistä eikä ensivaikutelmasta.

        Kiinnitän kaikkien kirjoittajien kohdalla huomiota siihen, miten he puhuvat sukupuolesta. Sinulle toivotan menestystä tasa-arvopyrkimyksiin. ☺️

        🦄

        Vain höperö luulee että minä kirjoitan tänne tosissani tai todellisena minänäni.
        Jotkut ilmeisesti harrastavat sellaistakin. Ihmeellisiä ovat ihmisten huvit.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain höperö luulee että minä kirjoitan tänne tosissani tai todellisena minänäni.
        Jotkut ilmeisesti harrastavat sellaistakin. Ihmeellisiä ovat ihmisten huvit.

        -keinovaginamies-

        En ole kiinnostunut todellisesta minästäsi, ellet halua tuoda sitä esiin.

        Huomautin vain, ettei ”sinusta” saa tasa-arvon kannattajaa yhdellä kommentilla. Viittasin kaikkeen siihen, mitä olet tänne kirjoittanut ajan saatossa. Eihän minulla ole muuta tietoa sinusta kuin tänne kirjoittamasi materiaali, joten sitä tarkoitin ja siihen viittasin sanalla ”sinä”.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ole lähes sama asia, jos nainen maksaa seuraavien treffien ruuat ja muut menot? Olettaen että toisilla treffeillä käytetään suurin piirtein yhtä paljon rahaa kuin ensimmäisillä.

        🦄

        Ellei sitten mies ala yltiöpäisen hupakoksi toisella kertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhuin ensitreffeistä. Toisia ei välttämättä tule.
        Lisäksi tärkeintä ei ole ollenkaan se kuka maksaa mitäkin, vaan se että nainen osoittaa olevansa oikeasti itsenäinen ja pärjäävä yksilö.

        Myös naisen on tehtävä vaikutus mieheen ja me käytännön tasa-arvon arvostajat arvostamme asennetta ja tekoja, emme sanoja.

        -keinovaginamies-

        Mielestäni on ärsyttävää ja loukkaavaa, että naisen pitäisi todistella miehelle yhtään mitään ja vieläpä ensitreffeillä.

        Ei jatkoon, jos vähänkin on tuota asennetta.

        Minä en ole mitään selityksiä velkaa joillekkin vieraille ihmisille ja sen millainen ihminen olen on miehen ihan oma riski ottaa selvää. Saman riskin otan minäkin ja kyse on paljon enemmästä kun parinkympin ateriasta.

        Miehet ketkä näitä todistuksia vaativat, yleensä päätyvät aina yksiin niiden pahimpien parisuhdehuorien kanssa jotka silmät loistaen osaavat puhuvat palturia ja mielistellä ja kaiken paskan se mies uskoo, kun nainen tietää mistä naruista vetelee.

        Ei se niin vaikeata ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni on ärsyttävää ja loukkaavaa, että naisen pitäisi todistella miehelle yhtään mitään ja vieläpä ensitreffeillä.

        Ei jatkoon, jos vähänkin on tuota asennetta.

        Minä en ole mitään selityksiä velkaa joillekkin vieraille ihmisille ja sen millainen ihminen olen on miehen ihan oma riski ottaa selvää. Saman riskin otan minäkin ja kyse on paljon enemmästä kun parinkympin ateriasta.

        Miehet ketkä näitä todistuksia vaativat, yleensä päätyvät aina yksiin niiden pahimpien parisuhdehuorien kanssa jotka silmät loistaen osaavat puhuvat palturia ja mielistellä ja kaiken paskan se mies uskoo, kun nainen tietää mistä naruista vetelee.

        Ei se niin vaikeata ole.

        Eikä ollut tarkoitus loukata keinovaginamiestä, mutta tämän olen nähnyt niin monta kertaa naisten suhteissa varakaisiin miehiin, että huhhuh.

        Nainen nauraa ja inhoaa miestä ja puhuu tästä pahaa seläntakana muista miehistä/naisista haaveillen ja lompakon läsnäollessa on kuin näyttelijätär 100 %.

        Aina pohtinut, että millä kaavoilla juuri tuollsinen nainen sitten lasketaan sen sormuksen arvoiseksi?

        Eikä kirjoitukseni johdu katkeruudesta, minulla on kyllä ollut monia mahdollisuuksia varakkaisiin liittoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä ollut tarkoitus loukata keinovaginamiestä, mutta tämän olen nähnyt niin monta kertaa naisten suhteissa varakaisiin miehiin, että huhhuh.

        Nainen nauraa ja inhoaa miestä ja puhuu tästä pahaa seläntakana muista miehistä/naisista haaveillen ja lompakon läsnäollessa on kuin näyttelijätär 100 %.

        Aina pohtinut, että millä kaavoilla juuri tuollsinen nainen sitten lasketaan sen sormuksen arvoiseksi?

        Eikä kirjoitukseni johdu katkeruudesta, minulla on kyllä ollut monia mahdollisuuksia varakkaisiin liittoihin.

        Luulen että tuo ansaintalogiikka on opittu "perheyrityksen" piirissä jo äidinmaidosta. Mieskin voi pitää sellaista normaalina, jos ei ole nähnyt aitoa rakkautta eikä usko sellaiseen.

        Kuulostaa aivan liian käsittämättömältä strategialta sellaiselle, joka ei ole tottunut hankkimaan elantoaan naimakauppojen kautta. 😵

        🦄


    • Anonyymi

      Vielä tuommosta kysyt kun ensin pitäisi selvittää sekin, että mitä sen miehen kanssa pitää tehdä?

      Kyllä kaikkinensa treffit ovat hyvin omituinen järjestelmä.

      • Mielestäni esimerkiksi se pohjalainen perinteinen riiaaminen oli vielä paljon omituisempaa.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Mielestäni esimerkiksi se pohjalainen perinteinen riiaaminen oli vielä paljon omituisempaa.

        Haluatko jakaa kokemuksen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluatko jakaa kokemuksen?

        Siinä sovitaan tapaaminen lehmihaan portille ja sitten vaan katsellaan toista silmiin, sanaakaan sanomatta, kumpikin omalta puoleltansa, kunnes nainen juoksee pois.

        Sitten joskus tulee se hetki jolloin mies repäisee portin auki ja suhde vakavoituu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä sovitaan tapaaminen lehmihaan portille ja sitten vaan katsellaan toista silmiin, sanaakaan sanomatta, kumpikin omalta puoleltansa, kunnes nainen juoksee pois.

        Sitten joskus tulee se hetki jolloin mies repäisee portin auki ja suhde vakavoituu.

        Yksi mies minua riiasi yli puoli vuotta, kunnes pettyi niin pahasti, ettei vielä tänä päivänäkään halua minua nähdä.

        Ongelma oli se, että hän oli se joka juoksi pois kerta toisensa jälkeen, eikä koskaan repäissyt porttia suki. Mitäs minä siihen sitten.

        Maailma on voimakkaitten kiertopalkinto.


    • Anonyymi

      Omat eväät niin ei tarvitse maksaa kenenkään. Tai voihan se äiti vaikka kahvit keitellä. Romantiikka huipuissaan kyllä.

    • Anonyymi

      Kai mies maksaa ekat treffit ellei toisin ole sovittu esim mies keittää termariin kahvit ja pullossa maitoa tai tuo koko maitopurkin ja nainen tekee esim sämpylät tai voileivät ja mies maksaa jos esim heseen tai grilliin tai pitseriaan syömään tai jos mies kutsuu kotiinsa niin mies tarjoaa ja jos nainen kutsuu niin nainen tarjoaa ja mies voi viedä jotain tuliaisiksi näin minusta mut olen vain köyhä ätmi enkä tiedä asioista mitään

    • Anonyymi

      Mies maksaa koska mies tarjoo ruuat ja viinat. Mies sitten pääsee sänkyyn naisen kanssa niin se on. Älkää menkö treffeille jos teillä ei ole varaa maksaa tai ette halua maksaa jotain parinkympin lounasta tai muutamaa drinkkiä.

      T: viinamies

    • Anonyymi

      Mie maksan omat ja nainen maksaa omansa.

      Tyttökaverille/vaimolle voi sitten lahjana maksaa ehkä jotain.

      Mutta en silloinkaan maksa jos vituttaa.

      :D

      - KonnaKettu

    • Anonyymi

      Rikas mies maksaa ravintola illallisen ja muut kulut ja sit sovitaan naisen kanssa taksa ja mennään esim hotelliin ja temput tehtyä maksetaan taksa tai tilataan nainen bileisiin tai juhliin tai saunailtoihin ja maksetaan lopuksi sovittu taksa

      • Anonyymi

        Luulisi taksan olevan jo etukäteen sovittu. Ei ammattilainen edes liikahda ilmaiseksi. Sitä vaan en ole koskaan tajunnut, että miksi miehet vievät prostituoidun ravintolaan syömään. Tuntuu oudolta, että maksavat seuralaiselle siitä, että saavat maksaa tämän ruoat. Vaan tapansa kaikilla.

        -mf-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulisi taksan olevan jo etukäteen sovittu. Ei ammattilainen edes liikahda ilmaiseksi. Sitä vaan en ole koskaan tajunnut, että miksi miehet vievät prostituoidun ravintolaan syömään. Tuntuu oudolta, että maksavat seuralaiselle siitä, että saavat maksaa tämän ruoat. Vaan tapansa kaikilla.

        -mf-

        En osaa ottaa kantaa täytyy kysyä tinderiläisiltä miten homma etenee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En osaa ottaa kantaa täytyy kysyä tinderiläisiltä miten homma etenee

        Sähän tunnut olevan suorastaan ammattilainen. Niin paljon on tuota tietoa aiheesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähän tunnut olevan suorastaan ammattilainen. Niin paljon on tuota tietoa aiheesta.

        Jokainen ihminen tietää mitä tinderistä löytyy mut en osaa sanoa miten taksa maksetaan etukäteenkö vai eka puolet ja suoritteen jälkeen loput vai miten


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen ihminen tietää mitä tinderistä löytyy mut en osaa sanoa miten taksa maksetaan etukäteenkö vai eka puolet ja suoritteen jälkeen loput vai miten

        Jokainen ihminen ei todellakaan tiedä mitä Tinderistä löytyy. Valtaosa ihmisistä ei ole koskaan Tinderistä kuulutkaan, saati sitten käyttänyt. Sulla sen sijaan on tuota tietoa oikein roppakaupalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen ihminen ei todellakaan tiedä mitä Tinderistä löytyy. Valtaosa ihmisistä ei ole koskaan Tinderistä kuulutkaan, saati sitten käyttänyt. Sulla sen sijaan on tuota tietoa oikein roppakaupalla.

        Kaikki tietää korkeastikoulutettujen tinderin ja mitä tyttöi tinderitytöt on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki tietää korkeastikoulutettujen tinderin ja mitä tyttöi tinderitytöt on

        Niin siis sinä tiedät. Se on käynyt selväksi.


    • Anonyymi

      Minä maksan, lähteekö joku nainen treffeille. Ei saa sitten pihdata...

      • Anonyymi

        Ootko hyvä panomies? Jos oot ja vielä maksatkin, niin voisin lähteä:))

        Hyviä miehiä on niin harvassa, yhyyyyy


    • Anonyymi

      Maksan miehenä ei-vakavassa suhteessa ravintolalaskut ja sitten nautitaan kiihkeästi, on naisen vuoro olla säästelemättä mitään paikkaa.

    • Anonyymi

      Jos tuollaisia asioita miettiin, ei ole syytä lähteä treffeille ollenkaan. Tietysti mies tarjoutuu maksamaan. On eri asia sitten, mitä sovitaan. Pihtarin ei kannata seurustella.

      • Niin, jos haluaa maksullisen naisen...


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Niin, jos haluaa maksullisen naisen...

        Ja luulisi maksullisen saavan ilman ilallistakin.


    • Anonyymi

      Jos olen treffeille kutsunut/tapaamisesta pyytänyt, niin aina olen varautunut siihen, että maksan myös kulut ja ehkä vähän enemmänkin.

      Se on sitten eri asia, jos kutsuttu vaatimalla vaatii, että hän esimerkiksi maksaa puolet tai jotain, niin sitten voidaan tehdä niinkin.

      Mutta siis lähtökohtaisesti maksan kulut.

      • Anonyymi

        Ja pistelet kaikkiin kolmeen reikään koko satasen edestä🤣

        My kind of guy..lol


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja pistelet kaikkiin kolmeen reikään koko satasen edestä🤣

        My kind of guy..lol

        Jos tuo olisi treffimeininki, niin mies maksaisi ravintolalaskun ja kukaan ei kirjotteleisi täällä mitään.

        Kyse on siitä, että joutuu maksamaan huonolle treffikumppanille saamatta kuin huonoa seuraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuo olisi treffimeininki, niin mies maksaisi ravintolalaskun ja kukaan ei kirjotteleisi täällä mitään.

        Kyse on siitä, että joutuu maksamaan huonolle treffikumppanille saamatta kuin huonoa seuraa.

        No mä jos lähden treffeille, niin oon jo päättänyt että haluan panna miehen kanssa eli koittaa miltä seksi tuntuu hänen kanssa.

        Jotain tutustumista ennen treffejä haluan. Esim jos on jotenkin entuudestaan tuttu tai menee hyvin viesteillessä.

        Jos mies ei halua seksiä, niin petyn ja ajattelen että miehen seksistamina on olematon ja/tai mies on vetänyt juuri käteensä ennen treffejä. Mut sen kyllä vaistoan olemuksesta muutenkin ja koen sen turhauttavana jos olen panostanut laittautumiseen ja mies ei käykkään kuumana kuten esim viesteillessä, vaan mieli vaeltelee kun on juuri tyydyttänyt halunsa ja tunnen oloni turhaksi ja naurettavaksi.

        Kiinnostun harvoista, mut sit kun kiinnostun niin haluan pitää hauskaa sen yhden miehen kanssa ja toivon tälläisen joskus löytyvän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mä jos lähden treffeille, niin oon jo päättänyt että haluan panna miehen kanssa eli koittaa miltä seksi tuntuu hänen kanssa.

        Jotain tutustumista ennen treffejä haluan. Esim jos on jotenkin entuudestaan tuttu tai menee hyvin viesteillessä.

        Jos mies ei halua seksiä, niin petyn ja ajattelen että miehen seksistamina on olematon ja/tai mies on vetänyt juuri käteensä ennen treffejä. Mut sen kyllä vaistoan olemuksesta muutenkin ja koen sen turhauttavana jos olen panostanut laittautumiseen ja mies ei käykkään kuumana kuten esim viesteillessä, vaan mieli vaeltelee kun on juuri tyydyttänyt halunsa ja tunnen oloni turhaksi ja naurettavaksi.

        Kiinnostun harvoista, mut sit kun kiinnostun niin haluan pitää hauskaa sen yhden miehen kanssa ja toivon tälläisen joskus löytyvän.

        Mielenkiintoinen kirjoitus. En ajattele, että ensimmäinen tapaaminen johtaisi seksiin. Siitä huolimatta, että haluaisi toista. Tavoite on tutustua ja sopia seuraava tapaaminen, jos molemmat viihtyy. Jos mies ei ehdota eka tapaamisella seksiä, voi se tarkoittaa miehen olevan kiinnostunut pidempiaikaisesta suhteesta.

        Tietty, jos viestittely on ollut ronskimpaa ja seksintarve on viestittelyssä tuotu esille, on tilanne toinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoinen kirjoitus. En ajattele, että ensimmäinen tapaaminen johtaisi seksiin. Siitä huolimatta, että haluaisi toista. Tavoite on tutustua ja sopia seuraava tapaaminen, jos molemmat viihtyy. Jos mies ei ehdota eka tapaamisella seksiä, voi se tarkoittaa miehen olevan kiinnostunut pidempiaikaisesta suhteesta.

        Tietty, jos viestittely on ollut ronskimpaa ja seksintarve on viestittelyssä tuotu esille, on tilanne toinen.

        Hyvät pointit oheisessa tekstissä. Olet kirjoittanut kuin itsekin ajattelen (miesnäkökulma).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoinen kirjoitus. En ajattele, että ensimmäinen tapaaminen johtaisi seksiin. Siitä huolimatta, että haluaisi toista. Tavoite on tutustua ja sopia seuraava tapaaminen, jos molemmat viihtyy. Jos mies ei ehdota eka tapaamisella seksiä, voi se tarkoittaa miehen olevan kiinnostunut pidempiaikaisesta suhteesta.

        Tietty, jos viestittely on ollut ronskimpaa ja seksintarve on viestittelyssä tuotu esille, on tilanne toinen.

        Kunnioittava ja järkevä, tunteet huomioiva asenne on varmasti monelle mieleen.

        Mulle seksi on parisuhteessa tärkein asia. Jossei ole halua, niin suhde perustuu ystävyydelle, eikä ole mun juttu. Tunteet voi voimistua rakastelusta, esim silloin kun muuten on riitaa jne.

        Tykkään kuumista miehistä joille seksi on välttämätön ja luonnollinen asia, eikä mitään tunteiden rakettitiedettä. Semmoisten miesten halut on suuremmat, kun miesten joiden halut riipouu aina milloin mistäkin tunteista. Sellaiset miehet koen turhauttavina ja vaikeina.

        Vinkkinä voisin sanoa, että tutustumistilanteessa kannattaa ottaa seksuaalisuus puheenaiheeksi. Ihminen joka ei ole kovinkaan seksuaalinen, ei ehkä ole yhtään halukas avautumaan yhtään itsestään ja saattaa paljastua suhteessa törkeäksi pihtariksi tai rahanahneeksi golddiggeriksi.

        Nainen arvioi AINA niiden miesten seksuaalisuutta joita harkitsee suhteeseen, heti ensihetkestä lähtien.

        Muistan 80-90-luvuilla seksistä puhuminen oli muodikasta ja sitä harrastettiin paljon ja se kuului tutustumisvaiheeseen olennaisesti, että seksi tuotiin esille ja kyseltiin kumppaniehdokkaan mieltymyksistä.

        Himo ei valehtele.


    • Anonyymi

      Minä maksan. Minulla on rahaa minua ei joku 20 kympin lounas kaada.

    • Vaikea kysymys. Toisaalta ajattelen, että molemmat maksaa omansa. Toisaalta taas jos nainen kieltäytyy tarjouduttuani maksamaan lystin, ajattelen ettei nainen ole kiinnostunut minusta. Ikään kuin nainen ei haluaisi jäädä mitään "velkaa". Summa summarum, en tiedä mitä aiheesta oikein ajattelisin. Mutta "köyhällä" ei ole varaa muutenkaan mihinkään hienoon, joten eipä jää harmittamaan joka tapauksessa.

      • Anonyymi

        En ajattelisi ettei naista kiinnosta seurasi, jos hän kieltäytyy laskun maksusta. Se voi pohjautua ihan muihin koettuihin asioihin, jotka haluaa naisena hoitaa.


      • Anonyymi

        Mä olen tullut tuohon lopputulokseen, että moni kokee tuon jotenkin kaksipiippuiseksi kysymykseksi ja juuri tuolla kuvaamallasi tavalla. Että toisaalta molemmat maksavat omansa, mutta toisaalta kieltäytyminen kuitenkin antaa jonkin viesti. Jos mies kieltäytyy maksamasta kaikkea, se antaa yhden viestin, jos nainen vaatii maksaa omansa, se antaa toisen viestin ja jos nainen kieltäytyy maksamasta omaa osuuttaan, se antaa taas erilaisen viestin. Tuossa on joku koodisto, jota eri ihmiset lukevat eri tavalla ja toisaalta samakin ihminen on kahden vaiheilla. Hassua miten yksi laskun maksaminen onkin niin monivivahteista. 🙂

        -mf-


    • Anonyymi

      Kaikesta saa vaikeasti ymmärrettävän kyssärin ja myös vastauksen.
      Tuskin on käsikirjoitusta kumpi treffeillä kuvetta kaivaa ja hoitaa maksun. Mulle kyllä tulee vaivautunut olo jos treffikumppani pyrkii maksamaan syömiseni. Se ei vaan tule onnistumaan alkumetreillä kohdallani. Hyvin ovat ymmärtäneet pienen kädenväännön jälkeen.

    • Anonyymi

      Mies maksaa, kuuluu hyviin tapoihin

    • Minä voin maksaa. Jos itsellinen treffikaveri haluaa maksaa omansa, en ala väittelemään. Mutta maksan mielelläni ja toisten treffien illallisenkin.

    • Lähtökohtaisesti molemmat maksaa omansa, jos muuta ei ole sovittu. Jos mies sanoo, että haluaisin viedä sinut syömään ja tarjota illan, olisi epäkohteliasta alkaa vääntämään asiasta. Jos asiasta ei ole puhuttu mitään ja mies ehdottaa maksavansa, sanon AINA että voin kyllä hoitaa oman osuuteni. Jos vastaus on tiukka ei, tyydyn asiaan, mutta muuten maksan oman laskuni. Jos tietäisin, että miehellä on tiukkaa, en edes lähtisi mihinkään kalliiseen mukaan.

      En ymmärrä miksi ekat tai tokat treffien pitäisi olla Michelin tähden ravintolassa, eikä missään tyyriissä paikassa. Tunnelmallisia keskihintaisikin ruokapaikkoja löytyy, tai miksei kahvila/terassi kävely kaupungilla toimi ihan riittävän hyvin tai vaikka picnic puistossa? Ja kun on nähty, että toinen on turvallinen voi pikkurahalla tehdä retken Suomenlinnaan tai Vallisaareen tai Espoon ulkosaariin tai vaikka Fiskarssiin. Ei treffeissä ole oleellista status vaan itse ihmiseen tutustuminen! Isommat jutut ehtii toteuttaa kun on nähty, että homma pelittää edes alun verran.

      Olen sitä mieltä, että treffien aihe sovitaan yhdessä ellei mies nimenomaan ilmoita, että haluaa tarjota ja järjestää yllätystreffit. Lahjahevosen suuhun ei sovi katsoa. Silti kovin suureelliset ensitreffit voisi olla kiusalliset vastaanottaa.

      Olen myös sitä mieltä, että mies, joka ajattelee ostavansa seksiä lounaan hinnalla on pöllö naista halventava sovinisti! Mies, joka ajattelee ostavansa seksiä, on parempi tehdä ostonsa suoraan prostituoidun ”tiskillä”! Kahden ihmisen välinen vuorovaikutus etenee rakasteluun, kun parin välillä on riittävä luottamus ja läsnäolo, pari tuntee fyysistä ja henkistä vetoa toisiinsa, moraali ei estä, tunnelma on intiimi/oikea ja läheisyys tuntuu todella hyvältä. Lounas ei sisälly listalle.

      • Anonyymi

        treffit käy jos ruokien lisäks pistät vielä viis kymppiä käteistä


      • Anonyymi kirjoitti:

        treffit käy jos ruokien lisäks pistät vielä viis kymppiä käteistä

        En harrasta maksullisia miehiä, edes halpoja, Sorry!

        Lähden treffeille vain kun tiedän miehen olevan älykäs, fiksu ja peruskäytöstavat omaava. Sekään ei osu, sorry! Lähden treffeille vatsa kun olemme vaihtanut viestejä kaksin (jotta tiedä kenet olemme tapaamassa). Lisäksi treffeille pääsy ei ole itselleni arvo, vaan se että kaksi toisistaan aidosti kiinnostunutta ihmistä haluaa tutustua. Viimeinen kohta ei osu kumminkaan päin!

        Sorry Anonyymi tuli neljä syytä ei-jatkoon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        treffit käy jos ruokien lisäks pistät vielä viis kymppiä käteistä

        tuo tekee sinusta maksullisen / escort / sugar naisen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        tuo tekee sinusta maksullisen / escort / sugar naisen.

        Eikun se tekee hänestä (02.06) lähtökohtaisesti escort-miehen, koska ehdottaa treffejä naiselle rahasta. Olen kertonut olevani hetero, joten mies on oletus.


      • Anonyymi
        Emberizi kirjoitti:

        Eikun se tekee hänestä (02.06) lähtökohtaisesti escort-miehen, koska ehdottaa treffejä naiselle rahasta. Olen kertonut olevani hetero, joten mies on oletus.

        Kirjoitin, mitä ajattelin, olen mies, muttq ajattelin väärin! En osannut sisäistää, että mies pyytää viittäkymppiä treffeistä. En todellakaan :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitin, mitä ajattelin, olen mies, muttq ajattelin väärin! En osannut sisäistää, että mies pyytää viittäkymppiä treffeistä. En todellakaan :D

        Taitaa olla nuoremmissa miehissä ihan samanlainen ilmiö rahastaa seksillä kuin sugar daddy’t on nuorille naisille. Prostituutiotahan tuo on, sukupuolesta riippumatta, vain hieman kauniimman nimen alla!

        Ja kaipa niitä sitten on naisia, jotka ovat valmiit maksamaan mahdollisesti komeasta seurasta, kun tarjoajia löytyy? Itselle hyvä seksi, rakastelu siis, on intiimiä, intohimoista, kaunista, aitoja tunteita, toisen kunnioitusta ja luottamusta. Jos toinen tekee sitä pikkurahan tarpeeseen, eipä paljon ole aineksia…

        Sinänsä jos järjestely sopii itseään myyvälle ja sugar daddylle/mammalle ja kummankin pönttö kestää järjestelyn, mikäs sitä on meidän muiden arvostelemaan! Eikä tuo paljon eroa siitä, että maksettuja nuoria vaimoja tuodaan Thaimaa tai Venäjä, tai nuoria miehiä Gambiasta. Kukin omalla tyylillään! Itse en ole kiinnostunut kuin aidosta molemminpuolisesta rakkaudesta.


      • Anonyymi
        Emberizi kirjoitti:

        En harrasta maksullisia miehiä, edes halpoja, Sorry!

        Lähden treffeille vain kun tiedän miehen olevan älykäs, fiksu ja peruskäytöstavat omaava. Sekään ei osu, sorry! Lähden treffeille vatsa kun olemme vaihtanut viestejä kaksin (jotta tiedä kenet olemme tapaamassa). Lisäksi treffeille pääsy ei ole itselleni arvo, vaan se että kaksi toisistaan aidosti kiinnostunutta ihmistä haluaa tutustua. Viimeinen kohta ei osu kumminkaan päin!

        Sorry Anonyymi tuli neljä syytä ei-jatkoon!

        Kannattaa hyväksyä tarjous 50 egee ei ole paha hinta kurpalta.


      • Anonyymi
        Emberizi kirjoitti:

        Taitaa olla nuoremmissa miehissä ihan samanlainen ilmiö rahastaa seksillä kuin sugar daddy’t on nuorille naisille. Prostituutiotahan tuo on, sukupuolesta riippumatta, vain hieman kauniimman nimen alla!

        Ja kaipa niitä sitten on naisia, jotka ovat valmiit maksamaan mahdollisesti komeasta seurasta, kun tarjoajia löytyy? Itselle hyvä seksi, rakastelu siis, on intiimiä, intohimoista, kaunista, aitoja tunteita, toisen kunnioitusta ja luottamusta. Jos toinen tekee sitä pikkurahan tarpeeseen, eipä paljon ole aineksia…

        Sinänsä jos järjestely sopii itseään myyvälle ja sugar daddylle/mammalle ja kummankin pönttö kestää järjestelyn, mikäs sitä on meidän muiden arvostelemaan! Eikä tuo paljon eroa siitä, että maksettuja nuoria vaimoja tuodaan Thaimaa tai Venäjä, tai nuoria miehiä Gambiasta. Kukin omalla tyylillään! Itse en ole kiinnostunut kuin aidosta molemminpuolisesta rakkaudesta.

        Samaa mieltä, ei ole kovin intohimoista rakastella, jos toinen on käsi ojossa pyytämässä rahaa. Intohimoa pitää olla.


      • Anonyymi
        Emberizi kirjoitti:

        Eikun se tekee hänestä (02.06) lähtökohtaisesti escort-miehen, koska ehdottaa treffejä naiselle rahasta. Olen kertonut olevani hetero, joten mies on oletus.

        Hyvä tarjous se oli.


    • Anonyymi

      Menisin fiiliksen mukaan. Voin tarjoutua maksamaan molempien ihan siltä varalta,etten kokisi jääväni mitään velkaa ja että pystyn siihen. Tai ehkä se jäänyt niiltä ajoilta, jolloin ansaitsin enemmän kuin exäni. En pitänyt ehkä lopulta hänen tavastaan tehdä sillä tavoin vaikutus naisiin (muihin) 😂 Ehkä tämä on pimeä kostoni kaikille miehille: "syökää, juokaa.. mutta muuta ei tule jos en halua.

    • Ehkä riippuu vähän maasta, tästä tuli mieleen sanonta "go dutch" eli jokainen maksaa omansa, ja sehän on kätevä ratkaisu.

    • Anonyymi

      Kela tai sitten joku muu

    • Anonyymi

      Miksi mietitte kuka maksaa treffeillä koska ette pääse treffeille. Olette sanoneet täälläkin ettäe i naiset tai miehet kiinnosta ette halua seurustella joten ette käy treffeillä. Sekisä olette harrastaneet 20 vuotta sitten ehkä viimeksi.
      Turha teidän on miettiä kuka maksaa. Ette juo viinaa ette käy baareissa ette käy ulkona muuten kuin kaupassa niin älkää miettik treffejä.

    • Anonyymi

      No on teillä vaikeaa! Hillitön ketju!

      • Anonyymi

        Sanos muuta, en koskaan ole ajatellut asiaa tuolta kantilta. On ollut luontevaa maksaa treffit jos naiseen on halunnut tutustua. Itsehän olisin halunnut tutustua, lähes aina tavalla, minkä olisin todennäköisesti valinnut.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanos muuta, en koskaan ole ajatellut asiaa tuolta kantilta. On ollut luontevaa maksaa treffit jos naiseen on halunnut tutustua. Itsehän olisin halunnut tutustua, lähes aina tavalla, minkä olisin todennäköisesti valinnut.

        AV

        Niinpä. Kuten alotuksrssa sanoin niin mä olen aina aiemmin kuvitellut tuon olevan hyvin yksikertaista. Oikeastaan vasta tätä palstaa lukiessani tajusin, ettei se todellakaan taida ilmeisesti olla yksinkertaista. Siihen liittyy jopa tuollaista, jota kaikki eivät lue samalla tavalla, mutta kaikki olettavat kaikkien lukevan sitä samalla tavalla. Osa (esimerkiksi minä) eivät ole edes tajunneet jotain koodistoa olevankaan. Valtavan monimutkaista yksi laskun maksaminen.

        -mf-

        P.S. Mä olen jopa maksanut joskus koko lystin, mutta onneksi sesmieskään mieskään ei tainnut olla perillä noista oikeista koodeista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Kuten alotuksrssa sanoin niin mä olen aina aiemmin kuvitellut tuon olevan hyvin yksikertaista. Oikeastaan vasta tätä palstaa lukiessani tajusin, ettei se todellakaan taida ilmeisesti olla yksinkertaista. Siihen liittyy jopa tuollaista, jota kaikki eivät lue samalla tavalla, mutta kaikki olettavat kaikkien lukevan sitä samalla tavalla. Osa (esimerkiksi minä) eivät ole edes tajunneet jotain koodistoa olevankaan. Valtavan monimutkaista yksi laskun maksaminen.

        -mf-

        P.S. Mä olen jopa maksanut joskus koko lystin, mutta onneksi sesmieskään mieskään ei tainnut olla perillä noista oikeista koodeista.

        Mikään ei ole monimutkaista jos on älykäs.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään ei ole monimutkaista jos on älykäs.

        Joka noin ajattelee, ei ole järin älykäs. Tyhmille kaikki on yksinkertaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka noin ajattelee, ei ole järin älykäs. Tyhmille kaikki on yksinkertaista.

        Yksinkertaiselle kaikkien muiden kommentit ovat tyhmiä. Jos aloittaa ketjun, pitää sen mielipiteetkin kestää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka noin ajattelee, ei ole järin älykäs. Tyhmille kaikki on yksinkertaista.

        Ei se ole meidän muiden vika jos sä et ymmärrä.


    • Anonyymi

      Ei ole ikinä tarvinnut tätä miettiä. Mulle kanssakäyminen on sen verran luonnollista.

    • Itse lähden siitä että jos minä kutsun niin minä maksan. Jos nainen kutsuu niin minä maksan tai puoliksi. Suoraan sanottuna en osaa tuota sen paremmin perusteella mutta jotenkin tuo vaikuttaa minusta oikealta.

      Itse miellän nuo treffailut vaiheeksi jossa yritetään tutustua siihen toiseen vaivaantuneen hiljaisuuden vallitessa virvokkeita hörppien tai ruokaa mättäen. Vaihtoehtona tietysti aktiivitreffit esim liikunnallisen harrastuksen esim keilauksen muodossa. Vaihtoehtoja tietysti on paljon mutta minusta niihin kuuluu kohtuuhintaisuus ja tieto etukäteen mitä ollaan tekemässä. Kohtuuhintaisuus tietysti on suhteellista mutta kun tiedetään etukäteen mitä ollaan tekemässä niin voi sitten kumpikin miettiä mahtuuko omaan budjettiin ja voi jo etukäteen pohtia miten haluaa kustannukset jakaa.

    • Anonyymi

      Molemmat maksaa omansa tietysti.

      Pelkkään treffailuun viiden tähden ravintola tai neljänkin on liian pramea. Vie kiintopisteen itse asiasta, toiseen tutustumisesta.

    • Anonyymi

      Sinä maksat.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      382
      4505
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      283
      2502
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      144
      1803
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      103
      1554
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1463
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1307
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1305
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      58
      1226
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      46
      1214
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      346
      1063
    Aihe