Tasa-arvoisina? Ollaanko me oikeastaan keskenään samanarvoisia? Tasa-arvoisia? Millä tavalla? Mikä tekee meistä kaikista samanarvoisia tai tasa-arvoisia?
Eikö riitä, että kohtelee kanssaihmisiä ihmisinä...?
Pitääkö kanssaihmisiä kohdella aina samanarvoisina?
169
843
Vastaukset
No siis itse yritän kohdata kaikki ihmisoliot aina ihmisinä ja kunnioittaa heitä sellaisina kuin ovat. Omasta mielestäni se riittää, loppu selviää sitten kohtaamisen aikana. Tasa-arvosta siinä mielessä erillisenä en perusta, se sisältyy normaaliin toisen kunnioittamiseen.
PALSTANVALTAAJA kirjoitti:
Tuo on hyvä. Laki vaan laahaa perässä. :)
Siihen on syynsä, kaikki eivät jaksa yrittää aina kunnioittaa toisia ihmisinä, muusta puhumattakaan. Eli oikeastaan ihmiskunta laahaa perässä, lait vain paikkaavat niitä puutteita.
Enkä minäkään puhtoinen ole, kyllä asenteellisuus joskus sauhuaa korvista, mutta otan ne tilanteet opin paikkoina. Hitaasti kohti valmista eli hautaa 😁randombypasser kirjoitti:
Siihen on syynsä, kaikki eivät jaksa yrittää aina kunnioittaa toisia ihmisinä, muusta puhumattakaan. Eli oikeastaan ihmiskunta laahaa perässä, lait vain paikkaavat niitä puutteita.
Enkä minäkään puhtoinen ole, kyllä asenteellisuus joskus sauhuaa korvista, mutta otan ne tilanteet opin paikkoina. Hitaasti kohti valmista eli hautaa 😁Yym, kun enemmistöä ei kiinnosta kunhan itellä on asiat hyvin, siksi ei lakiakaan tarvi säätää kun vasta riehumalla oikeudenmukaisemmaksi kaikille. Täällä joutuu tappelemaan oikeuksistaan, niin silloin ei ole tasa-arvosta tietoakaan.
Jep. :)PALSTANVALTAAJA kirjoitti:
Yym, kun enemmistöä ei kiinnosta kunhan itellä on asiat hyvin, siksi ei lakiakaan tarvi säätää kun vasta riehumalla oikeudenmukaisemmaksi kaikille. Täällä joutuu tappelemaan oikeuksistaan, niin silloin ei ole tasa-arvosta tietoakaan.
Jep. :)Niinhän se on, valitettavasti. Elämme mielenkiintoisia aikoja, ei se ennen näin mustavalkoista ollut, mikäli nyt seniili ukkeli muistaa oikein. Itselleni ei ole ollut ongelma tapella oikeuksistani, mutta joillekin toisille on ollut, on ja tulee jatkossakin olemaan. Valitettavasti.
randombypasser kirjoitti:
Niinhän se on, valitettavasti. Elämme mielenkiintoisia aikoja, ei se ennen näin mustavalkoista ollut, mikäli nyt seniili ukkeli muistaa oikein. Itselleni ei ole ollut ongelma tapella oikeuksistani, mutta joillekin toisille on ollut, on ja tulee jatkossakin olemaan. Valitettavasti.
Juu, riippuu niin oikeuksistakin mistä tapellaan, miten toivottomia ne tappelut on ja mitkä ei.
Juu, riippuu niin oikeuksistakin mistä tapellaan, miten toivottomia ne tappelut on ja mitkä ei.
Jostakin syystä on ok, potkaista homoa sillä perusteella, että se on potkijan mielestä sairas. Mutta jos sen potkijan äiti saa sydänlaakin sepelvaltimotautinsa takia ja potkaisen sitä, kun sehän on oikeasti sairas niin jopas nousee mekkala. 🤣
Jostakin syystä on ok, potkaista homoa sillä perusteella, että se on potkijan mielestä sairas. Mutta jos sen potkijan äiti saa sydänlaakin sepelvaltimotautinsa takia ja potkaisen sitä, kun sehän on oikeasti sairas niin jopas nousee mekkala. 🤣
Riippuu siis ihan katsontakannasta mikä on sairaus ja milleen sairasta saa potkia ja milleen sairasta ei.
Riippuu siis ihan katsontakannasta mikä on sairaus ja milleen sairasta saa potkia ja milleen sairasta ei.
Niin, onhan se noinkin juu, kieltämättä. En tosin tiedä onko enää nykyään ok potkaista homoa, mutta...
- Anonyymi
Tuo on hyvä. Laki vaan laahaa perässä. :)
Lailla ei voi pakottaa ketään rakastamaan itseään, jos itse on kusipää.
Lailla ei voi pakottaa ketään ymmärtämään toista.
Lailla ei voi toista ymmärtämään itseään.
Lailla ei voi pakottaa ketään kyvykkäämmäksi tai kyvyttömämmäksi.
Voit jatkaa listaa, jos kykenet. randombypasser kirjoitti:
Niin, onhan se noinkin juu, kieltämättä. En tosin tiedä onko enää nykyään ok potkaista homoa, mutta...
Ei ole, mutta potkijan mielestä on. Jos hyvin käy potkijalla mäihä, ei virkavaltakaan, kun naureskelee. Niin kauan kun näitä on, että on ok potkia muita, niin kauan ei toteudu toisen ihmisen kunnioitus eikä tasa-arvo. Ts. Ongelmat ei ratkea ikinä.
Anonyymi kirjoitti:
Lailla ei voi pakottaa ketään rakastamaan itseään, jos itse on kusipää.
Lailla ei voi pakottaa ketään ymmärtämään toista.
Lailla ei voi toista ymmärtämään itseään.
Lailla ei voi pakottaa ketään kyvykkäämmäksi tai kyvyttömämmäksi.
Voit jatkaa listaa, jos kykenet.Laki pitää silti olla kaikille tasa-arvoinen eikä mikään sössötys sitä vastaan asiaa muuksi muuta.
Ei ole, mutta potkijan mielestä on. Jos hyvin käy potkijalla mäihä, ei virkavaltakaan, kun naureskelee. Niin kauan kun näitä on, että on ok potkia muita, niin kauan ei toteudu toisen ihmisen kunnioitus eikä tasa-arvo. Ts. Ongelmat ei ratkea ikinä.
Niin. Onneksi ihmiskunta on kovin luova ja yritteliäs tuhoamaan itsensä, sillähän siitä päästään, pysyvästi.
Laki pitää silti olla kaikille tasa-arvoinen eikä mikään sössötys sitä vastaan asiaa muuksi muuta.
Ja jos se ei ole tasa-arvoinen, se pitää kirjoittaa uusiksi jotta se on. Muutoin sillä voi pyyhiä kuka vaan perseensä täysin turhana lausekkeena.
randombypasser kirjoitti:
Niin. Onneksi ihmiskunta on kovin luova ja yritteliäs tuhoamaan itsensä, sillähän siitä päästään, pysyvästi.
Sekin on totta. 😁
Ja jos se ei ole tasa-arvoinen, se pitää kirjoittaa uusiksi jotta se on. Muutoin sillä voi pyyhiä kuka vaan perseensä täysin turhana lausekkeena.
Aikoinaan koulukiusattuna päätin, että mun kiusaamisen raja kulkee fyysisessä koskemattomuudessa ja kuka sitä minua vastaan rikkoo saa saman vastaanoton. Joku mörkö meinaa, että saa lyödä mua kun ei tykkää minusta, niin minä meinaan että kun en tykkää kun mua lyödään ja sattuu, mäkin lyön takas jotta sitäkin sattuu. Tasa-arvo toteutuu. Jihuu.
- Anonyymi
Valitan, en lue raamatun jakeita, uusia enkä vanhoja.
Tekopyhiä lässyttäjiä on ollut aina. Farisealaisia ennen kun heidät tunnettiin farisealaisina ja nytkin kun farisealaiset on unohtunut.
Sinä kuulut niihin. Samoin lähes kaikki tänne kommentoineet. Anonyymi kirjoitti:
Tekopyhiä lässyttäjiä on ollut aina. Farisealaisia ennen kun heidät tunnettiin farisealaisina ja nytkin kun farisealaiset on unohtunut.
Sinä kuulut niihin. Samoin lähes kaikki tänne kommentoineet.Mikäs sinä sitten olet muu kuin tollo länkyttäjä?
Jaa tää ei ole mikään mutu, vaan fakta jos todella halutaan tasa-arvoa sanan varsinaisessa merkityksessä. Viestintuojana tiedostan tämän.
- Anonyymi
Mikäs sinä sitten olet muu kuin tollo länkyttäjä?
Minä olen rehellisesti ikävä ihminen. En esitä mukavaa kun en sellainen ole.
Tein aloituksen, kirjoitin aloitukseeni muutaman kommentin. Suurin osa tässä(kin) aloituksessa(ni) on sinun farisealaista lässytystä. Anonyymi kirjoitti:
Minä olen rehellisesti ikävä ihminen. En esitä mukavaa kun en sellainen ole.
Tein aloituksen, kirjoitin aloitukseeni muutaman kommentin. Suurin osa tässä(kin) aloituksessa(ni) on sinun farisealaista lässytystä.Niin minäkin. Mutta luulisi sinunkin älyävän faktat, ole miten ikävä tahansa.
- Anonyymi
Välillä tuntuu, että tuo "vaino" on omassa päässänne.
Ette ole itse sinut suuntautumisenne kanssa, niin kaikki aiheellinenkin kritiikki on homofobiaa.
Ei enää eletä niitä aikoja, jolloin jonkun seksuaalinen suuntautuminen on uutisaihe tai ihmeellistä. Anonyymi kirjoitti:
Välillä tuntuu, että tuo "vaino" on omassa päässänne.
Ette ole itse sinut suuntautumisenne kanssa, niin kaikki aiheellinenkin kritiikki on homofobiaa.
Ei enää eletä niitä aikoja, jolloin jonkun seksuaalinen suuntautuminen on uutisaihe tai ihmeellistä.Kuten sanoin elän heterona heterosuhteessa, en ole vainottu. Tajuan silti mitä olisi olla vainottu, olenhan ollut koulukiusattu ja työpaikkakiusattu sairauksistanikin.
Kuten sanoin elän heterona heterosuhteessa, en ole vainottu. Tajuan silti mitä olisi olla vainottu, olenhan ollut koulukiusattu ja työpaikkakiusattu sairauksistanikin.
Epäkunnioittavaa väittää ettei vähemmistönä joudu vainotuksi. Moni joutuu jopa kotonaan.
Joutuisin itsekin ilkutuksi, jos alkaisin elää lesbona, ihan varmasti. Mutta olen siihenkin varautunut.- Anonyymi
Epäkunnioittavaa väittää ettei vähemmistönä joudu vainotuksi. Moni joutuu jopa kotonaan.
Joutuisin itsekin ilkutuksi, jos alkaisin elää lesbona, ihan varmasti. Mutta olen siihenkin varautunut.Miten niin? Luulet vaan.
- Anonyymi
Kuten sanoin elän heterona heterosuhteessa, en ole vainottu. Tajuan silti mitä olisi olla vainottu, olenhan ollut koulukiusattu ja työpaikkakiusattu sairauksistanikin.
Ei aikuinen eroa juurikaan lapsesta, vaan ne joita on koulukiusattu se tahtoo jatkua aikuisuudessakin. Kiusaaminen vaan muuttaa muotoaan tietoisella syrjimisellä, ryhmästä ulos jättämisellä, pilkanteolla yms.
Moni lapsi kuvittelee, että kiusaaminen loppuu kun koulu loppuu. Valitettavasti ovat väärässä. Anonyymi kirjoitti:
Ei aikuinen eroa juurikaan lapsesta, vaan ne joita on koulukiusattu se tahtoo jatkua aikuisuudessakin. Kiusaaminen vaan muuttaa muotoaan tietoisella syrjimisellä, ryhmästä ulos jättämisellä, pilkanteolla yms.
Moni lapsi kuvittelee, että kiusaaminen loppuu kun koulu loppuu. Valitettavasti ovat väärässä.Juu, niin minäkin kuvittelin kunnes ymmärsin tuon, että poikkean massasta, enkä sen takia saa ikinä olla rauhassa missään missä sitä pidetään kiusaamisen aiheena ja oikeutetaan kiusaaminen tms. huono käytös.
Mutta onneksi ihmisiä voi vältellä. Aika paljonkin voi, toki se joskus on tehnyt yksinäiseksi, mutta parempi yksin kuin huonossa ja ilkeässä seurassa.
Samat oikeudet ja lait kaikille. Ei etuoikeuksia yksille ja kieltoja toisille. Yksilönoikeudet! Itsemääräämisoikeudet! Jne....
Vaikkapa miksi hetero saa olla julkisesti hetero eikä kukaan vittuile siitä? Miksi heteroa ei saa kiusata, mutta homoa on ok vähän härnätä? Ihmisten oikeustaju on ihan vitusta aika monilla.
Esimerkiksi...- Anonyymi
Vaikkapa miksi hetero saa olla julkisesti hetero eikä kukaan vittuile siitä? Miksi heteroa ei saa kiusata, mutta homoa on ok vähän härnätä? Ihmisten oikeustaju on ihan vitusta aika monilla.
Esimerkiksi...Ei tässäkään ollut kyse sun seksuaalisesta suuntautumisesta!
Keksit sen ihan itse.
Ap kyllästyi kaikki ketjut täyttävään turhanpäiväiseen lässytykseen, josta sinua on 1000x muistutettu.
Tiivistä! Anonyymi kirjoitti:
Ei tässäkään ollut kyse sun seksuaalisesta suuntautumisesta!
Keksit sen ihan itse.
Ap kyllästyi kaikki ketjut täyttävään turhanpäiväiseen lässytykseen, josta sinua on 1000x muistutettu.
Tiivistä!Ei ollutkaan vaan vähemmistöjen yleensä. Tonttu. :)
Eihän me oikeastaan voida perimmiltään kaikki olla saman arvoisia jos yksilöllisyys otetaan huomioon. Ja samalla olemme saman arvoisia kaikki koko ajan. Tasa-arvoon en koskisi aiheena pitkällä tikullakaan, ihan siksi kun se on käsitteenä ihan sairas.
Samanarvoisia ollaan, mutta reaalielämässä se ei oikein toteudu kun ei oikeasti olla samanarvoisia. Toiset ovat arvokkaampia kuin toiset ja siltä ei voi välttyä. Niin se vaan menee. Pointti onkin siinä kuka saa määritellä kuka tai ketkä ovat niitä arvokkaampia henkilöitä.
Jos nyt oikeasti halutaan ajatella samanarvoisuutta, niin se ei loppujen lopuksi ole ihan niin suoraviivainen juttu. Se arvo riippuu niin kontektista ja lähtökohdista, sekä siitä mihin verrataan.
Jos nyt tulisi vedenpaisumus ja maastamme pitäisi evakuoida tuhat ihmistä.. minä luulen että siinä aika piut paut annettaisiin samanarvoisuudelle. Kyllä ne arvokkaimmat evakuoitaisiin.. ja siihen joukkoon ei juurikaan mahtuisi meitä tehdasduunareita ...- Anonyymi
Jos maahan tulisi vedenpaisumus, jota voi kaiketi myös tulvaksi kutsua, evakuoitaisiin kaikki jotka voidaan ja ehditään. Oma ja läheisten apu tässäkin on kunniassa.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos maahan tulisi vedenpaisumus, jota voi kaiketi myös tulvaksi kutsua, evakuoitaisiin kaikki jotka voidaan ja ehditään. Oma ja läheisten apu tässäkin on kunniassa.
- SheenaEli jos laiva uppoaa niin pelastusveneisiin naiset ja lapset ja jos joku muu yrittää pelastusveneisiin niin ne surmataan samoin veneessä naisia ja lapsia autetaan ja jos ei omia lapsia tai sukulaislapsia niin naiset on etu sijalla sit vasta lapset
- Anonyymi
Kaikkia kohdellaan samanarvoisina, kun heille sanotaan etten halua tutustua sinuun edes kaverina.
- Anonyymi
Kun kohtelee ja puhuu ihmisistä kunnioittavasti, niin se on tasa-arvoista.
- Sheena- Anonyymi
Puhut kyllä, mutta jos kyseessä on oikeistolainen tai konservatiivi unohdat omat opetuksesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhut kyllä, mutta jos kyseessä on oikeistolainen tai konservatiivi unohdat omat opetuksesi.
»Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa. Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista. He köyttävät kokoon raskaita ja hankalia taakkoja ja sälyttävät ne ihmisten kannettaviksi, mutta itse he eivät halua niitä sormellaankaan liikauttaa. Kaiken minkä tekevät he tekevät vain siksi, että heidät huomattaisiin. He käyttävät leveitä raamatunlausekoteloita ja panevat viittaansa isot tupsut, he istuvat pidoissa mielellään kunniapaikalla ja synagogassa etumaisilla istuimilla ja ovat hyvillään, kun ihmiset toreilla tervehtivät heitä ja kutsuvat heitä rabbiksi.»
(Matt. 23:2-7)
https://fi.wikipedia.org/wiki/Farisealaiset
Aika moneen palstalaiseen sopii tämä ikivanha juttu.
- Anonyymi
En näe tasa-arvoa vihervasemmistoa kohtaan, koska ideologiassaan eivät arvosta minuakaan. Kaikkia muita kohtaan näen tasa-arvo näkemykset ja kohtelunkin myös sen mukaan.
- Anonyymi
Samanarvoisina kyllä, mutta ei aina täysin samalla tavalla. Jokainen ihminen lähtökohtaisesti ansaitsee tulla kohdelluksi hyvin ja inhimillisesti ja asiallisesti ja kunnioittaen. Ihminen voi kuitenkin omilla toimillaan aiheuttaa sen, että vaikkapa hänen vapauttaan rajoitetaan. Se ei kuitenkaan poista hänen oikeuttaan tulla kohdelluksi hyvin ja inmillisesti ja asiallisesti ja kunnioittaen, noiden asioiden määritelmät vaan voivat muuttua hieman.
Lisäksi on ikävä tosiasia, että kaikilla ei ole mahdollisuuksia ja edellytyksiä saada kaikkea mitä joku toinen saa. Jos et kykene jotain työtä tekemään tai joihinkin opintoihin omilla avuillasi pääsemään, niin sitten et pääse. Kaikilla tulee olla samat tasveroiet mahdollisuudet, mutta kaikkien kohdalla lopputulos ei voi olla sama.Hyvä sun on sanoa..
Itse en voinut nuorena opiskella, sillä piti elättää itsensä. Lukupäätä, mutta ei mahdollisuuksia. Aika hurskastelevaa sanoa noin.
Tasan ei käy onnenlahjat ja niin se on.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Hyvä sun on sanoa..
Itse en voinut nuorena opiskella, sillä piti elättää itsensä. Lukupäätä, mutta ei mahdollisuuksia. Aika hurskastelevaa sanoa noin.
Tasan ei käy onnenlahjat ja niin se on.Ai sano mitä? Että kaikilla tulee olla samat mahdollisuudet vai? En sanonut kaikilla tällä hetkellä olevan. Kaikilla kuitenkin tulisi olla.
Sulla ilmeisesti on ikää sen verran, etät tilanne on ollut silloin tuo. Nykyään ja omana kouluaikanani kaikilla on kyllä ollut Suomessa mahdollisuus. Ei se leveää elämää ole, jos yhtään omaa ylimääräistä ole, mutta kyllä sillä elää ja opiskellessakin voi tehdä töitä. Anonyymi kirjoitti:
Ai sano mitä? Että kaikilla tulee olla samat mahdollisuudet vai? En sanonut kaikilla tällä hetkellä olevan. Kaikilla kuitenkin tulisi olla.
Sulla ilmeisesti on ikää sen verran, etät tilanne on ollut silloin tuo. Nykyään ja omana kouluaikanani kaikilla on kyllä ollut Suomessa mahdollisuus. Ei se leveää elämää ole, jos yhtään omaa ylimääräistä ole, mutta kyllä sillä elää ja opiskellessakin voi tehdä töitä.No joo. Tavallaan kaikilla on samat mahdollisuudet ja samalla ei ole. Olen elättänyt itseni 14- vuotiaasta lähtien. Ja en nyt niin vanha ole.. 47 vasta.. aloitin työelämässä virallisesti 1991 vaikka teinkin viraabelihommia jo 12- vuotiaana. Mansikoidenpoimintaa, lehtien jakamista ja siivoushommia keikkana.
En olisi jaksanut 9.5 tunnin työpäivän päälle vielä opiskella.. toki olisin voinut .. se mahdollisuus minullekin olisi suotu, mutta mahdoton yhtälö, ikää 16 ja työaika 6.30-16.00. Siis ihan samat mahdollisuudet. Olisin varmaankin hyvin voinut lukea vaikka viikonloppukoulussa.. sellaisia vain ei ole.
Ja työtäkään ei voinut vaihtaa, oli otettava se mitä sai. Jos elää halusi. Ja syödä. Ja maksaa laskut. Eli joo.. ihan samat mahdollisuudet...- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
No joo. Tavallaan kaikilla on samat mahdollisuudet ja samalla ei ole. Olen elättänyt itseni 14- vuotiaasta lähtien. Ja en nyt niin vanha ole.. 47 vasta.. aloitin työelämässä virallisesti 1991 vaikka teinkin viraabelihommia jo 12- vuotiaana. Mansikoidenpoimintaa, lehtien jakamista ja siivoushommia keikkana.
En olisi jaksanut 9.5 tunnin työpäivän päälle vielä opiskella.. toki olisin voinut .. se mahdollisuus minullekin olisi suotu, mutta mahdoton yhtälö, ikää 16 ja työaika 6.30-16.00. Siis ihan samat mahdollisuudet. Olisin varmaankin hyvin voinut lukea vaikka viikonloppukoulussa.. sellaisia vain ei ole.
Ja työtäkään ei voinut vaihtaa, oli otettava se mitä sai. Jos elää halusi. Ja syödä. Ja maksaa laskut. Eli joo.. ihan samat mahdollisuudet...Jos valtiolta sai tukia, niin silloin oli samat mahdollisuudet. Kuten sanoin, niin ei se leveää elämää ole, mutta kyllä sillä elää.
Itse olen lama-ajan lapsi, eikä munkaan vanhemilla ollut rahaa annettavaksi. Itse on pitänyt minunkin itseni elättää peruskoulun jälkeen. Elämä on valintoja ja omistaan on turha syytellä muita. - Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
No joo. Tavallaan kaikilla on samat mahdollisuudet ja samalla ei ole. Olen elättänyt itseni 14- vuotiaasta lähtien. Ja en nyt niin vanha ole.. 47 vasta.. aloitin työelämässä virallisesti 1991 vaikka teinkin viraabelihommia jo 12- vuotiaana. Mansikoidenpoimintaa, lehtien jakamista ja siivoushommia keikkana.
Ja työtäkään ei voinut vaihtaa, oli otettava se mitä sai. Jos elää halusi. Ja syödä. Ja maksaa laskut. Eli joo.. ihan samat mahdollisuudet...Ja toki, jos elää yli opiskelijan tulojen, niin silloin ei opiskelijan tuloilla pärjää. Se on valinta se, jos ei laita suuta säkkiä myöten.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Hyvä sun on sanoa..
Tasan ei käy onnenlahjat ja niin se on.Höpö höpö.
Olet kanssani samaa ikäluokkaa.
Opintolaina oli olemassa.
Itse opiskelin 5 vuotta. - Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ja työtäkään ei voinut vaihtaa, oli otettava se mitä sai. Jos elää halusi. Ja syödä. Ja maksaa laskut. Eli joo.. ihan samat mahdollisuudet...Älä valehtele.
Olen sinua vanhempi.
Opintotuki opintolaina riittivät elämiseen.
Ei ollut pakko käydä töissä, jos halusi keskittyä opiskeluun. Anonyymi kirjoitti:
Älä valehtele.
Olen sinua vanhempi.
Opintotuki opintolaina riittivät elämiseen.
Ei ollut pakko käydä töissä, jos halusi keskittyä opiskeluun.Ja hyvä kai kun kotona sai asua... en mä vaan.
Äitee heitti maailmalle peruskoulussa ollessani. Joten laskut todella piti maksaa. Valtio ei olisi minua tukenut muutoin kuin heittämällä lastenkotiin. Kunnes olisin täyttänyt 18.Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö.
Olet kanssani samaa ikäluokkaa.
Opintolaina oli olemassa.
Itse opiskelin 5 vuotta.Pankkihan myöntää opintolainaa lukiota varten.. poikkeuksetta. Näinhän ae on.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ja hyvä kai kun kotona sai asua... en mä vaan.
Äitee heitti maailmalle peruskoulussa ollessani. Joten laskut todella piti maksaa. Valtio ei olisi minua tukenut muutoin kuin heittämällä lastenkotiin. Kunnes olisin täyttänyt 18.Älä valehtele paskaa. Sun ollessa 14 vuotias oli jo sosiaalihuolto keksitty. Väitätkö että joku vuokrasi asunnon sinun ikäiselle? 14 vuotias on ja oli sun nuoruudessa oppivelvollisuuden piirissä. Että ihan täyttä skeidaa. Uskokoon ken tahtoo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä valehtele paskaa. Sun ollessa 14 vuotias oli jo sosiaalihuolto keksitty. Väitätkö että joku vuokrasi asunnon sinun ikäiselle? 14 vuotias on ja oli sun nuoruudessa oppivelvollisuuden piirissä. Että ihan täyttä skeidaa. Uskokoon ken tahtoo.
Minä uskon kyllä. Äiti vuokrasi minulle asunnon kun isäpuoli kävi vähän liian lähelle. Kyllä meitä on. Sossut tee mitään kun uusperheet on antipatriarkaalisia ihquja.
Anonyymi kirjoitti:
Älä valehtele paskaa. Sun ollessa 14 vuotias oli jo sosiaalihuolto keksitty. Väitätkö että joku vuokrasi asunnon sinun ikäiselle? 14 vuotias on ja oli sun nuoruudessa oppivelvollisuuden piirissä. Että ihan täyttä skeidaa. Uskokoon ken tahtoo.
Vaarini vuokrasin asunnon. Äiti pisti minut todellakin pellolle kun olin 14. Nimellisesti asuin isälläni. Jota ei kiinnostanut asiani paskaakaan. Näun häntä kerran tai pari kolmeen kuukauteen.Uskokoon ken haluaa. Se uskooko vai ei, ei muuta tapahtunutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä uskon kyllä. Äiti vuokrasi minulle asunnon kun isäpuoli kävi vähän liian lähelle. Kyllä meitä on. Sossut tee mitään kun uusperheet on antipatriarkaalisia ihquja.
Miksei äitisi potkaissut isäpuoliskoa pihalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin saa mies syötettyä sinulle pajunköyttä tälläkin hahmolla, mutta muista, että taistelutanner on se tärkein asia. se, että tämä tapahtuu usein samassa aloituksessa on jotenkin erittäin kakofonista seurattavaa
- Anonyymi
Naiset on ihmisiä ja naisia pitää yli ihmisinä eli prinsessoina tai kuningattarina ja päälliköinään no naiset on parempia ihmisiä
- Anonyymi
No rotuopit ja frenologiat yms. oikeastaan uskonnotkin eriarvoistavat, ehkä eniten kuitenkin ennakkoasenteet, ääripolitikka, populismi...päläpälä
- Anonyymi
Nepotismi jnejne
Suosittu urheilulaji etenkin pikkukunnissa mitä olen huomioinut höpöti
Anonyymi kirjoitti:
Suosittu urheilulaji etenkin pikkukunnissa mitä olen huomioinut höpöti
Onhan se, näin pienessä maassakin.
- Anonyymi
Nasut ei oo ihmisiä t erittäin hyvä ellei täydellinen
- Anonyymi
Mutta mikä on se juttu, mikä tekee meistä kaikista tasa-arvoisia ja samanarvoisia?
Siihen ei ole vielä kukaan vastannut.- Anonyymi
Vihervasemmistolle tasa-arvo tarkoittaa, että muut ovat samanlaisia kuin he ideologialtaan ja arvomaailmaltaan. Suvaitsemattomia he sitten ovat heitä kohtaan jotka eivät tue heidän ideologiaansa.
Tasa-arvo on sellainen, että hyväksyy myös arvomaailmaltaan erilaiset. Perimmiltään se on laki ja säännöt jotka koskee kaikkia yhtälailla. Sitten henkilökohtaisemmin toisen itsemääräämisoikeuden ja elämänkatsomuksensa kunnioitus olkoon miten erilainen tahansa.
Perimmiltään se on laki ja säännöt jotka koskee kaikkia yhtälailla. Sitten henkilökohtaisemmin toisen itsemääräämisoikeuden ja elämänkatsomuksensa kunnioitus olkoon miten erilainen tahansa.
Ja mikä se on mikä taustalla vaikuttaa, niin vastavuoroinen altruismi. Ja ymmärrys, että kaikkia hyödyttää elää sovussa toisiaan kunnioittaen eikä toisiaan talloen. Tätä vaan ei kaikki vieläkään ymmärrä. Ikinä.
- Anonyymi
Ihan vaan ihmisyys. Yksikään meistä ei ole olentona yhtään toista kummoisempi.
- Anonyymi
Perimmiltään se on laki ja säännöt jotka koskee kaikkia yhtälailla. Sitten henkilökohtaisemmin toisen itsemääräämisoikeuden ja elämänkatsomuksensa kunnioitus olkoon miten erilainen tahansa.
"Hyvät ihmiset eivät tarvitse lakeja ollakseen ihmisiksi. Pahat keksivät keinot kiertää ne"
-Platon- Anonyymi kirjoitti:
"Hyvät ihmiset eivät tarvitse lakeja ollakseen ihmisiksi. Pahat keksivät keinot kiertää ne"
-Platon-Samaa mieltä, mutta fakta on tämä. Tasa-arvoa säädellään lailla ja laissa olkoon miten tyhmien keksimä juttu tahansa.
Anonyymi kirjoitti:
-Platon-Sama pätee muuten uskonnoissa.
- Anonyymi
Sama pätee muuten uskonnoissa.
Ja sinun ei pitänyt lukea mitään ikiaikaisia uskontoja ja toteuttaa niiden oppeja.
Still full of shit. Anonyymi kirjoitti:
Ihan vaan ihmisyys. Yksikään meistä ei ole olentona yhtään toista kummoisempi.
Itsekkääseen hmisyyteen ei sisälly tuollainen perusajatus. Periaatteessa vastavuoroisuuskin perustuu aina itsekkyyteen.
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinun ei pitänyt lukea mitään ikiaikaisia uskontoja ja toteuttaa niiden oppeja.
Still full of shit.Tein sen jo 2003. En enää. :)
Rakas paskaämpärini Gentsu.- Anonyymi
Itsekkääseen hmisyyteen ei sisälly tuollainen perusajatus. Periaatteessa vastavuoroisuuskin perustuu aina itsekkyyteen.
Ei minua tuo kiinnosta. Kyse on siitä mitä MINÄ ajattelen. Jokainen itsensä korottava on paska ja se siitä.
Anonyymi kirjoitti:
Ei minua tuo kiinnosta. Kyse on siitä mitä MINÄ ajattelen. Jokainen itsensä korottava on paska ja se siitä.
Heh, terve vaan paska. T. Toinen paska. :)
- Anonyymi
Heh, terve vaan paska. T. Toinen paska. :)
Ei mielipiteensä kertominen vielä ole itsensä korottamista. Se muuttu itsensä korottamiseksi siinä kohtaa, jos pitää omaa mielipidettään muiden mielipiteitä parempana ja varsinkin yrittää tuputtaa niitä muille.
Siinä kuitenkin olet oikeassa, että paska mikä paska. Välillä jopa sysispaska. Anonyymi kirjoitti:
Ei mielipiteensä kertominen vielä ole itsensä korottamista. Se muuttu itsensä korottamiseksi siinä kohtaa, jos pitää omaa mielipidettään muiden mielipiteitä parempana ja varsinkin yrittää tuputtaa niitä muille.
Siinä kuitenkin olet oikeassa, että paska mikä paska. Välillä jopa sysispaska.Heh, oomme tavan paskoja kaikki. 😆
- Anonyymi
Lue nyt vähän siitä farisealaisuudesta ja sen jälkeen lue kaikki kirjoittamasi täällä ajatuksella. Vertaile niitä keskenään. Tule sen jälkeen kertomaan minkä johtopäätöksen olet tehnyt. Tai älä oikeastaan tule. Kyllä me kaikki tiedetään mihin johtopäätökseen päädyt.
Anonyymi kirjoitti:
Lue nyt vähän siitä farisealaisuudesta ja sen jälkeen lue kaikki kirjoittamasi täällä ajatuksella. Vertaile niitä keskenään. Tule sen jälkeen kertomaan minkä johtopäätöksen olet tehnyt. Tai älä oikeastaan tule. Kyllä me kaikki tiedetään mihin johtopäätökseen päädyt.
Vääräoppisuus on kulunut aihe. Älä jaksa olla aina noin besserwisseri. Ei oo ihan pakko.
- Anonyymi
Vääräoppisuus on kulunut aihe. Älä jaksa olla aina noin besserwisseri. Ei oo ihan pakko.
Lopeta palstan floodaaminen ja keksi itsellesi parempaa tekemistä.
Tein nytkin ihan kelpo aloituksen, missä olisi voinut kehittyä ihan hyvää keskustelua, mutta minkä sinä taas floodasit täyteen. En usko, että kukaan älyllinen olento enää kovinkaan paljon haluaa osallistua tähän tietäen, että sinä olet aina ensimmäisenä kommentoimassa jokaiseen kommenttiin, vaikka olet mahdollisesti vähiten toivottu kommentoija ajattelua vaativissa ja hyvissä aloituksissa.
Mutta ethän sinä sitä tajua. Tai jos tajuat, et välitä. Kunhan olet itse aina esillä. Millään muulla ei ole sulle väliä. Toisaalta ei sulla edelleenkään ole mitään muuta kuin palsta.
Ja kerro mulle se, että miksi minun pitäisi kohdella sinua samanarvoisesti kuin muita, jos olet jotain muuta mitä muut normijärkiset hyvin käyttäytyvät ja muita huomioon ottavat ihmiset ovat? Mikä tekee sinusta niin erinomaisen, että jokainen aloitus täällä pitää olla sinun täyttämä? Anonyymi kirjoitti:
Tein nytkin ihan kelpo aloituksen, missä olisi voinut kehittyä ihan hyvää keskustelua, mutta minkä sinä taas floodasit täyteen. En usko, että kukaan älyllinen olento enää kovinkaan paljon haluaa osallistua tähän tietäen, että sinä olet aina ensimmäisenä kommentoimassa jokaiseen kommenttiin, vaikka olet mahdollisesti vähiten toivottu kommentoija ajattelua vaativissa ja hyvissä aloituksissa.
Mutta ethän sinä sitä tajua. Tai jos tajuat, et välitä. Kunhan olet itse aina esillä. Millään muulla ei ole sulle väliä. Toisaalta ei sulla edelleenkään ole mitään muuta kuin palsta.
Ja kerro mulle se, että miksi minun pitäisi kohdella sinua samanarvoisesti kuin muita, jos olet jotain muuta mitä muut normijärkiset hyvin käyttäytyvät ja muita huomioon ottavat ihmiset ovat? Mikä tekee sinusta niin erinomaisen, että jokainen aloitus täällä pitää olla sinun täyttämä?Floodaa, jätkä on oppinut uuden sanan. Wau. Eihän sun tartte mua kohdella hyvin, itsesi sinä siinä vaan pelleksi teet et minua, vaikka se olisi yritys.
Sinä oot G välillä niin hemmetin lapsellinen aikuiseksi mieheksi. Grow up at least!- Anonyymi
Floodaa, jätkä on oppinut uuden sanan. Wau. Eihän sun tartte mua kohdella hyvin, itsesi sinä siinä vaan pelleksi teet et minua, vaikka se olisi yritys.
Sinä oot G välillä niin hemmetin lapsellinen aikuiseksi mieheksi. Grow up at least!31 vastausta 74stä.
Mikä tekee sinusta niin erinomaisen? Anonyymi kirjoitti:
31 vastausta 74stä.
Mikä tekee sinusta niin erinomaisen?Varmaan pystyt ratkaisemaan se fariseuksen opeillasi. 😉
- Anonyymi
Varmaan pystyt ratkaisemaan se fariseuksen opeillasi. 😉
Jos et usko edes numeroita, mitkä olivat itse Pythagoraankin mielestä Jumalaisia ja kaikkein tosinta, en minä ainakaan parempaan pysty. En lähde edes yrittämään moista järjettömyyttä.
Sinä pistät täällä varmaan kaikki fysiikan, matematiikan ja biologiankin lainalaisuudet täysin uusiksi. Jos ei laadulla, niin ainakin määrällä. Anonyymi kirjoitti:
Jos et usko edes numeroita, mitkä olivat itse Pythagoraankin mielestä Jumalaisia ja kaikkein tosinta, en minä ainakaan parempaan pysty. En lähde edes yrittämään moista järjettömyyttä.
Sinä pistät täällä varmaan kaikki fysiikan, matematiikan ja biologiankin lainalaisuudet täysin uusiksi. Jos ei laadulla, niin ainakin määrällä.Heh, kerrankin myönnät inhimillisyytesi ja kyvyttömyytesi. Piste siitä. 😊👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kerro mulle se, että miksi minun pitäisi kohdella sinua samanarvoisesti kuin muita, jos olet jotain muuta mitä muut normijärkiset hyvin käyttäytyvät ja muita huomioon ottavat ihmiset ovat? Mikä tekee sinusta niin erinomaisen, että jokainen aloitus täällä pitää olla sinun täyttämä?Kiitos tästä. Olen samaa mieltä.
Hänelle on monta x sanottu tuosta turhanpäiväisestä höpötyksestä, mutta mikään ei auta. Anonyymi kirjoitti:
Kiitos tästä. Olen samaa mieltä.
Hänelle on monta x sanottu tuosta turhanpäiväisestä höpötyksestä, mutta mikään ei auta.Sinäkin Brutukseni. 😑⚡
- Anonyymi
Heh, kerrankin myönnät inhimillisyytesi ja kyvyttömyytesi. Piste siitä. 😊👍
En ole ikinä kieltänyt sitä. Päinvastoin. Olen koko elämäni yrittänyt löytää sitä, että mitä se inhimillisyys on. En ole vieläkään löytänyt sitä. Ja tiedän ainoastaan sen, ettei ole kukaan muukaan, vaikka mitä väittävät.
Tiedätkö muuten mikä oli Marcus Aureliuksen mukaan paras kosto vihollisille? Et tietenkään tiedä, joten kerron sen.
"Paras kosto vihollisille on se, että et ikinä muutu heidän kaltaiseksi"
Ja Oscar Wilde totesi niin:
"Anna aina anteeksi vihollisillesi. Mikään ei ärsytä niitä niin kuin se."
Annan sinulle anteeksi. Anonyymi kirjoitti:
En ole ikinä kieltänyt sitä. Päinvastoin. Olen koko elämäni yrittänyt löytää sitä, että mitä se inhimillisyys on. En ole vieläkään löytänyt sitä. Ja tiedän ainoastaan sen, ettei ole kukaan muukaan, vaikka mitä väittävät.
Tiedätkö muuten mikä oli Marcus Aureliuksen mukaan paras kosto vihollisille? Et tietenkään tiedä, joten kerron sen.
Annan sinulle anteeksi.Voi kiitos muru, herramme vapahtaja. 😇
Suutelee vapahtajan karvaisia varpaita...Anonyymi kirjoitti:
Annan sinulle anteeksi.Tää biisi ei oo ton Marcus Aureliuksen minkä vitun sädekehän, mutta jos sen vois lisätä virsikirjaanne? 🤗
https://youtu.be/_PbWsF-8aJU- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hänelle on monta x sanottu tuosta turhanpäiväisestä höpötyksestä, mutta mikään ei auta.Tämä keskustelu enteilee sitä, että kohta sillä taas kerran vaihtuu nimimerkki ja sama skeida jatkuu taas jollain tosi mauttomalla nimimerkillä. Mutta se mauton nimimerkkikin on sille parempi kuin ei nimimerkkiä ollenkaan... :)
- Anonyymi
Voi kiitos muru, herramme vapahtaja. 😇
Suutelee vapahtajan karvaisia varpaita...Ihanan Älykästä <3
- Anonyymi
Tää biisi ei oo ton Marcus Aureliuksen minkä vitun sädekehän, mutta jos sen vois lisätä virsikirjaanne? 🤗
https://youtu.be/_PbWsF-8aJUEi maksa kuin kympin. Ja taatusti hyödyllisempää luettavaa sinullekin kuin palsta. :)
https://www.adlibris.com/fi/kirja/meditations-9780140449334?gclid=Cj0KCQjwjbyYBhCdARIsAArC6LJceGFDYQzBjadFpCXaSoV-14VZF3A_y1RNt0XUwlNh5TV8fui0lIkaApiJEALw_wcB Anonyymi kirjoitti:
Ihanan Älykästä <3
Äläs muuta sa. Perskeles, kyllä mää nää hommat osaan. 😁
Anonyymi kirjoitti:
Ei maksa kuin kympin. Ja taatusti hyödyllisempää luettavaa sinullekin kuin palsta. :)
https://www.adlibris.com/fi/kirja/meditations-9780140449334?gclid=Cj0KCQjwjbyYBhCdARIsAArC6LJceGFDYQzBjadFpCXaSoV-14VZF3A_y1RNt0XUwlNh5TV8fui0lIkaApiJEALw_wcBRistus miten yrmyn näkönen heppu! Iik, säikähdin niin, että pakenin itseni sisään. 😱
- Anonyymi
Ristus miten yrmyn näkönen heppu! Iik, säikähdin niin, että pakenin itseni sisään. 😱
Marcus Aureliusta käytti muuten myös eräs Ridley Scott Gladiaattorissa ja kuvasi hänet aika hyvänä keisarina, joka ei halunut valtansa periytyvän hänen kelvottomalle pojalle Commodukselle, joka sen vallan kuitenkin lopulta peri. Marcus Aurelius eli elämänsä niin kuin päiväkirjaansa kirjoitti. Stoalaisesti. Ehkä ainoa Rooman keisari, jota oikeasti arvostan. Tai no, Claudius oli myös hyvä. Kaikki muut oli palstanvaltaajia, eli täysin vääriä ihmisiä. Sinäkin ymmärtäisit sen, jos olisit ollut kiinnostunut historiasta, lukenut siitä ja pohtinut sitä. Kuin myös kuka tahansa muukin.
Olen muuten usein miettinyt sitä, että nykyisin kukaan ei enää häpeä tyhmyyttään ja tietämättömyyttään. Päinvastoin, ihmiset ovat jopa ylpeitä niistä ominaisuuksista. Sinä mukaanlukien. Anonyymi kirjoitti:
Marcus Aureliusta käytti muuten myös eräs Ridley Scott Gladiaattorissa ja kuvasi hänet aika hyvänä keisarina, joka ei halunut valtansa periytyvän hänen kelvottomalle pojalle Commodukselle, joka sen vallan kuitenkin lopulta peri. Marcus Aurelius eli elämänsä niin kuin päiväkirjaansa kirjoitti. Stoalaisesti. Ehkä ainoa Rooman keisari, jota oikeasti arvostan. Tai no, Claudius oli myös hyvä. Kaikki muut oli palstanvaltaajia, eli täysin vääriä ihmisiä. Sinäkin ymmärtäisit sen, jos olisit ollut kiinnostunut historiasta, lukenut siitä ja pohtinut sitä. Kuin myös kuka tahansa muukin.
Olen muuten usein miettinyt sitä, että nykyisin kukaan ei enää häpeä tyhmyyttään ja tietämättömyyttään. Päinvastoin, ihmiset ovat jopa ylpeitä niistä ominaisuuksista. Sinä mukaanlukien.Miksi hävetä itseään? Tyhmähän on se joka häpeää sitä mitä on, kun mitä muutakaan sitä olisi kuin mitä on? 🤷🏻♂️
Se että sä tai joku pitää mua tyhmänä on mun elämisen kannalta ihan turhaa tietoa, ei se vaikuta mihinkään, ei yhtikäs mihinkään. Yhä mulla on se kaikki hyvä mitä olen ja se huono mitä olen.
Ihmiset vaan luulee usein, että niiden sanalla olis jotain valtaa tai merkitystä toisen elämään. Harvoin on..- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen muuten usein miettinyt sitä, että nykyisin kukaan ei enää häpeä tyhmyyttään ja tietämättömyyttään. Päinvastoin, ihmiset ovat jopa ylpeitä niistä ominaisuuksista. Sinä mukaanlukien.Niin ja se kannattaa aina muistaa, että älyn lahjat saadaan kaikki jo syntymässä. Niille annetaan muutenkin aivan liikaa painoarvoa kun yritetään parantaa jotain, mikä ei ole paranneltavissa. Ne kortit mitkä on jaettu, niillä on opittava pärjäämään. Eikä sitä mitkään testit ja koulutukset muuta.
Mutta mille taas jokainen voi jotain on se, että muuttaa itsensä sivistymättömästä sivistyneemmäksi. Se ei vaan tapahdu hetkessä. Se vaatii aikaa, siinä missä kaikki. muutkin taidot, mitkä haluaa oppia ja hyväksi niissä tulla. Meillä länsimaissa on onneksi vapaus päästä kaikkeen mahdolliseen tietoon, kirjallisuuteen ja vielä vapaus ajatellakin(kai). Jokainen voi tehdä sen. Miksi kukaan ei tee sitä, onkin minulle vähän mysteeri. Ehkä se on se ihmisten laiskuus vähän kaikessa. Jokainen odottaa sitä, että joku muu tekee kaiken työtä vaativan ja hankalan hänen puolesta. Tiedä sitä... :)
Mutta... Mutta minusta tärkeintä on se, että jossain vaiheessa elämää jokainen tiedostaa sen, mitkä kortit on elämässään saanut ja oppii pelamaan sen mukaan. Kakkonen ei ole ässä eikä ässä kakkonen. Mutta hyvä kakkonen on koska tahansa parempi kuin huono ässä.
Hyvää yötä kaikille... :) - Anonyymi
Miksi hävetä itseään? Tyhmähän on se joka häpeää sitä mitä on, kun mitä muutakaan sitä olisi kuin mitä on? 🤷🏻♂️
Se että sä tai joku pitää mua tyhmänä on mun elämisen kannalta ihan turhaa tietoa, ei se vaikuta mihinkään, ei yhtikäs mihinkään. Yhä mulla on se kaikki hyvä mitä olen ja se huono mitä olen.
Ihmiset vaan luulee usein, että niiden sanalla olis jotain valtaa tai merkitystä toisen elämään. Harvoin on..Tyhmyys, se tietoinen tyhmyys, ei ole ikinä ollut mielestäni ylpeilyn aihe. Paitsi silloin kun uskoo tyhmyytensä olevan viisautta.
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmyys, se tietoinen tyhmyys, ei ole ikinä ollut mielestäni ylpeilyn aihe. Paitsi silloin kun uskoo tyhmyytensä olevan viisautta.
Aha.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmyys, se tietoinen tyhmyys, ei ole ikinä ollut mielestäni ylpeilyn aihe. Paitsi silloin kun uskoo tyhmyytensä olevan viisautta.
Kuten jos uskoo sen olevan viisautta, että luennoi netin fiktiivisille hahmoille älykkyydestä ja kaikesta mahdollisuudesta antaumuksella ja kokee tekevänsä jotain mittavan tärkeää hanketta…niin kyllä se on ihan sitä tyhmyyttä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä keskustelu enteilee sitä, että kohta sillä taas kerran vaihtuu nimimerkki ja sama skeida jatkuu taas jollain tosi mauttomalla nimimerkillä. Mutta se mauton nimimerkkikin on sille parempi kuin ei nimimerkkiä ollenkaan... :)
Miksi sitten keskustelet(te) tuon multinikkimiehen kanssa ja ylläpidätte tätä luonnon kiertokulkua, jos se kerran ahdistaa? Ai niin, siksi että teillä on henkilöinnistä ihan muita kuvitelmia. Netin keskustelija- stop nytten hanke🤦♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hänelle on monta x sanottu tuosta turhanpäiväisestä höpötyksestä, mutta mikään ei auta.Miten minusta tuntuu, että kiittelet nyt itseäsi tässä kohtaa? Ihan kuin olisit ennenkin kiitellyt itse itseäsi erittäin tärkeän aiheen esille nostamisesta? Maaginen otsatattihevonen 🦄 sinä siis olet. Aloituksesi on muuten nihkeä ja ylimielinen oodi sosiaalidarvinismille
- Anonyymi
Floodaa, jätkä on oppinut uuden sanan. Wau. Eihän sun tartte mua kohdella hyvin, itsesi sinä siinä vaan pelleksi teet et minua, vaikka se olisi yritys.
Sinä oot G välillä niin hemmetin lapsellinen aikuiseksi mieheksi. Grow up at least!Sinä olet mies ja tuo jolle vastaat on nainen. Tiedoksi vaan jos ette vaikka itse sitä tiedä. Mielenkiintoinen kamppailu teillä muuten🥱 moneskohan tämä on jo lajiaan joku sadas varmaan? Toinen pistää kommenttien lukumäärää ylös ja toinen pupajaa muuten omiaan
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet mies ja tuo jolle vastaat on nainen. Tiedoksi vaan jos ette vaikka itse sitä tiedä. Mielenkiintoinen kamppailu teillä muuten🥱 moneskohan tämä on jo lajiaan joku sadas varmaan? Toinen pistää kommenttien lukumäärää ylös ja toinen pupajaa muuten omiaan
Gentsu on mörrimöykky karvaturri mies. Kyllä se naistakin sujuvasti esittää silloin, kun tarttee itselleen ihailijoita ja komppaajia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kerro mulle se, että miksi minun pitäisi kohdella sinua samanarvoisesti kuin muita, jos olet jotain muuta mitä muut normijärkiset hyvin käyttäytyvät ja muita huomioon ottavat ihmiset ovat? Mikä tekee sinusta niin erinomaisen, että jokainen aloitus täällä pitää olla sinun täyttämä?Mitä älyllistä tässä aloituksessasi mielestäsi on? Haluat käytännössä löytää perusteita sille, että miksi saisit polkea toisten ihmisten ihmisarvoa tai luoda mitä eksoottisempia reunaehtoja ketä tulee kohdella ihmisarvoisesti wannabe--despootti. Aika booring
Anonyymi kirjoitti:
Kuten jos uskoo sen olevan viisautta, että luennoi netin fiktiivisille hahmoille älykkyydestä ja kaikesta mahdollisuudesta antaumuksella ja kokee tekevänsä jotain mittavan tärkeää hanketta…niin kyllä se on ihan sitä tyhmyyttä
Genio ystävämme on opettajamme ja vapahtajamme, sen viitan hän on itse nostanut harteilleen vanhurskauttaan. Polvistu siis hänen edessään, oi sinä kurja ja mitään tietämätön retku. Ylistä häntä, jottei kaikki hänen itse keksimänsä opetuslapsensa joutuisi häntä ylistämään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kerro mulle se, että miksi minun pitäisi kohdella sinua samanarvoisesti kuin muita, jos olet jotain muuta mitä muut normijärkiset hyvin käyttäytyvät ja muita huomioon ottavat ihmiset ovat? Mikä tekee sinusta niin erinomaisen, että jokainen aloitus täällä pitää olla sinun täyttämä?En kannata palstaelitismiä.
Jos teet omasta mielestäsi hyvän keskustelunavauksen, johon haluat tietynlaisia vastauksia vain tietynlaisilta ihmisiltä, tämä palsta on siihen väärä paikka. Tänne voi kuka tahansa vastata niin paljon kuin haluaa.
Eli taidat nyt yrittää pujottaa köyttä neulansilmään tällä missiollasi palstaelitismistä.
PALSTANVALTAAJA on käyttäytynyt täällä ihan asiallisesti. Sinun elitismisi aiheuttaa myötähäpeää. Pahoittelut. 😁
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten minusta tuntuu, että kiittelet nyt itseäsi tässä kohtaa? Ihan kuin olisit ennenkin kiitellyt itse itseäsi erittäin tärkeän aiheen esille nostamisesta? Maaginen otsatattihevonen 🦄 sinä siis olet. Aloituksesi on muuten nihkeä ja ylimielinen oodi sosiaalidarvinismille
Minä kirjoitin tähän ketjuun ihan äsken ensimmäisen kommenttini. Tämä on toinen.
Kiitos kuitenkin, kun kuvailit minua maagiseksi. 😁
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vihervasemmistolle tasa-arvo tarkoittaa, että muut ovat samanlaisia kuin he ideologialtaan ja arvomaailmaltaan. Suvaitsemattomia he sitten ovat heitä kohtaan jotka eivät tue heidän ideologiaansa.
Tasa-arvo on sellainen, että hyväksyy myös arvomaailmaltaan erilaiset.Miksi et hyväksy vihreitä ja vasemmistoa? Vihreät muuten on oikeistopuolue.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi et hyväksy vihreitä ja vasemmistoa? Vihreät muuten on oikeistopuolue.
Siksi koska he ajavat ideologista totalitarismia ja heidän ainoa tarkoituksensa on tuhota poliittisideologinen vastapuoli joko hirveällä älämölöllä tai soluttautumalla sellaisiin virkoihin missä voivat aiheuttaa hallaa ideologiselle vastapuolelleen.
Vihreät on aatevasemmistolainen puolue joka yrittää esittää "sivistynyttä parempaa väkeä"
1960 luvun porvaristokin oli käytännössä vihreiden vastakohta, vaikka tätä ääripuoluetta ei silloin ollut olemassakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi koska he ajavat ideologista totalitarismia ja heidän ainoa tarkoituksensa on tuhota poliittisideologinen vastapuoli joko hirveällä älämölöllä tai soluttautumalla sellaisiin virkoihin missä voivat aiheuttaa hallaa ideologiselle vastapuolelleen.
Vihreät on aatevasemmistolainen puolue joka yrittää esittää "sivistynyttä parempaa väkeä"
1960 luvun porvaristokin oli käytännössä vihreiden vastakohta, vaikka tätä ääripuoluetta ei silloin ollut olemassakaan.Taidat nähdä Suomen parlamentismin ja poliittisen kentän huomattavasti erilailla, kuin suurin osa Suomen kansasta.
Tokihan sinulla on oikeus miettiä omia, vääristyneitä, ideologian sokaisemia mielikuviasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä kirjoitin tähän ketjuun ihan äsken ensimmäisen kommenttini. Tämä on toinen.
Kiitos kuitenkin, kun kuvailit minua maagiseksi. 😁
🦄Imartelu siis maistuu kommentointikynnyksen ylityksen verran, vaikka se tulisi kuinka ketunhäntä kainalossa? Todella monesti olen kiitellyt humaania otettasi elämään täysin piilovinoilumielessä ja olet sanonut kiitos. No ole hyvä vaan. Lisäksi sinulla ja tällä palstanvaltaajamiehellä on yhteistä se, että irtisanoidutte omista kirjoituksistanne yhtä sujuvalla tavalla ja koette, ettei muut ole riittävän älykkäitä huomaamaan taktiikoitanne tai itsenne komppaamista.Vrt "suuri kiitos tästä aloituksesta, teet tärkeää työtä".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Imartelu siis maistuu kommentointikynnyksen ylityksen verran, vaikka se tulisi kuinka ketunhäntä kainalossa? Todella monesti olen kiitellyt humaania otettasi elämään täysin piilovinoilumielessä ja olet sanonut kiitos. No ole hyvä vaan. Lisäksi sinulla ja tällä palstanvaltaajamiehellä on yhteistä se, että irtisanoidutte omista kirjoituksistanne yhtä sujuvalla tavalla ja koette, ettei muut ole riittävän älykkäitä huomaamaan taktiikoitanne tai itsenne komppaamista.Vrt "suuri kiitos tästä aloituksesta, teet tärkeää työtä".
Kyllähän imartelu hyvältä tuntuu. 😁
Minä voin erittäin sujuvasti leikkiä, etten ole nähnyt mitään ketunhäntää. 😂 Jos ketunhännän pitelijä sitten itse paljastaa, että hänellä oli ketunhäntä kainalossa, kyseessä ei enää ole ketunhäntä. 🤔😂
Minä tunnen oikein hyvin omat mielipiteeni, eikä minulla ole ollut tarvettä irtautua niistä.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän imartelu hyvältä tuntuu. 😁
Minä voin erittäin sujuvasti leikkiä, etten ole nähnyt mitään ketunhäntää. 😂 Jos ketunhännän pitelijä sitten itse paljastaa, että hänellä oli ketunhäntä kainalossa, kyseessä ei enää ole ketunhäntä. 🤔😂
Minä tunnen oikein hyvin omat mielipiteeni, eikä minulla ole ollut tarvettä irtautua niistä.
🦄Juu juu, pidähän lippu korkealla ja muista mainita se, että et tule muuttamaaan mielipidettäsi kaikille jotka tulee tämän mielipiteesi tielle jollain tavalla. Konflikti puhdistaa ilmaa ja näin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu juu, pidähän lippu korkealla ja muista mainita se, että et tule muuttamaaan mielipidettäsi kaikille jotka tulee tämän mielipiteesi tielle jollain tavalla. Konflikti puhdistaa ilmaa ja näin
Tietysti minä muutan mielipiteitäni, jos vastaan tulee painavia perusteita muuttaa niitä!
Kun kirjoitan, ettei minulla ole ollut tarvetta irtautua mielipiteistäni, se tarkoittaa vain, ettei tähän mennessä ole tullut vastaan perusteluita muuttaa niitä. Tämä koskee ainoastaan tälle palstalle kirjoittamaani. Monia muita mielipiteitäni, joita en ole ilmaissut täällä palstalla, olen jouhevasti muuttanut, kun todistusaineistoa ja perusteita siihen on tullut vastaan.
Sinulla on ihmeellinen tarve jankata päivänselvien asioiden parissa. Väitän, että suurin osa ihmisistä suhtautuu mielipiteisiinsä kuten minä.
Lippu on korkealla ja aion sen siellä pitää.
🦄
- Anonyymi
Ei tarvi kohdella tasa-arvoisesti. Lähtökohtana kyllä, mutta ihmiset kohtelee toisiaan juuri tälle kyseenomaselle yksilölle suunnatusti. Jos joku käyttäytyy ja kohtelee huonosti, ei kyseinen ihminen silloin oo ansainnu tasa-arvoa ihmisen kanssa, joka kohtelee hyvin. Sitä saa mitä tilaa,ellei nyt postimyyntiä oteta lukuun.
Eri luonteisia ja erilailla käyttäytyviä ja toimivia ihmisiä käsitellään eri tavalla, mutta kohdellaan samanarvoisesti. Esim. jos olet vaikka myyjänä kaupassa tai ylipäätään asiakaspalvelutehtävissä, niin et voi ruveta jaottelemaan ihmisiä esim, iän, sukupuolen tai vaikka kansalaisuuden perusteella, etten palvele tuota ja tuota taas palvelen. Mutta jos asiakas on vaikka tyytymätön ja suuttunut, niin sellaista käsitellään eri tavalla kuin vaikka iloista asiakasta tai sellaista, joka vain haluaa kysyä esim. missä se tarjouksessa oleva tuote on josta oli kuva lehdessä.
- Anonyymi
Aika iso ristiriita lausunnossasi.
Anonyymi kirjoitti:
Erilailla käyttäytyviä ihmisiä kohdellaan eri tavalla, mutta jokaisella ihmisellä on kuitenkin lähtökohtaisesti ihmisarvo. Esim. jos toinen on suuttunut tai haukkuu sinua, niin ei häntä kohdella ihan samalla tavalla kuin vaikka ystävällisesti käyttäytyvää, mutta kummallakin ihmisellä on kuitenkin se ihmisarvo olemassa, josta äsken mainitsin.
- Anonyymi
Norppa83 kirjoitti:
Erilailla käyttäytyviä ihmisiä kohdellaan eri tavalla, mutta jokaisella ihmisellä on kuitenkin lähtökohtaisesti ihmisarvo. Esim. jos toinen on suuttunut tai haukkuu sinua, niin ei häntä kohdella ihan samalla tavalla kuin vaikka ystävällisesti käyttäytyvää, mutta kummallakin ihmisellä on kuitenkin se ihmisarvo olemassa, josta äsken mainitsin.
Mutta mikä tekee meistä samanarvoisia tai tasa-arvoisia? Ja miten kohdellaan ihmisiä tasa-arvoisesti tai samanarvoisesti, jos eri tavalla käyttäytyviä ihmisiä kohdellaan eri tavalla?
Ilkeämpi voisi väittää, että eri tavalla käyttäytyvien ihmisten kohtelu eri tavalla voisi olla misogyniaa, rasismia, fasismia, miesvihaa, homofobiaa, transfobiaa yms.
Kyllä minun mielestäni aika iso ristiriita lausunnossasi. Ehkä olen väärässä... Anonyymi kirjoitti:
Mutta mikä tekee meistä samanarvoisia tai tasa-arvoisia? Ja miten kohdellaan ihmisiä tasa-arvoisesti tai samanarvoisesti, jos eri tavalla käyttäytyviä ihmisiä kohdellaan eri tavalla?
Ilkeämpi voisi väittää, että eri tavalla käyttäytyvien ihmisten kohtelu eri tavalla voisi olla misogyniaa, rasismia, fasismia, miesvihaa, homofobiaa, transfobiaa yms.
Kyllä minun mielestäni aika iso ristiriita lausunnossasi. Ehkä olen väärässä...Tarkoitan, että eri tavalla käyttäytyviä käsitellään eri tavalla, mutta kohdellaan samanarvoisesti. Tuolla alempana oli jo aika hyvä smansuuntainen vasatus tähän (jonkun toisen kuin mun kirjoittama, mutta samaa hain takaa minäkin enemmän tai vähemmän).
- Anonyymi
Norppa83 kirjoitti:
Tarkoitan, että eri tavalla käyttäytyviä käsitellään eri tavalla, mutta kohdellaan samanarvoisesti. Tuolla alempana oli jo aika hyvä smansuuntainen vasatus tähän (jonkun toisen kuin mun kirjoittama, mutta samaa hain takaa minäkin enemmän tai vähemmän).
Misogyyni käyttäytyy eri tavalla kuin feministi.
Homofoobikko käyttäytyy eri tavalla kuin sateenkaarihörhö.
Sananvapautta puolustava käyttäytyy eri tavalla kuin woke-aktivisti.
Miten heitä kohdellaan samanarvoisesti? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten heitä kohdellaan samanarvoisesti?Kuten nähty poliittiseen kaksoisstandartiin ei tälläkään palstalla kukaan osaa vastata.
Tänne vain on rantautunut "parempi ja huonompi" ideologia joista tapellaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten heitä kohdellaan samanarvoisesti?Sananvapautta puolustava ja woke-aktivisti voi olla samanarvoisesti yhtä väärässä. No niin, onko nyt kivempi mieli?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun mielestä kans ristiriitaista- eli miten sellainen tyytymätön asiakas kohdataan kaasua naamaan ja niskaperseotteella ulos. Meillä ei rekramoida!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun mielestä kans ristiriitaista- eli miten sellainen tyytymätön asiakas kohdataan kaasua naamaan ja niskaperseotteella ulos. Meillä ei rekramoida!
Tätä ne nyt miettii
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ajatella tällaista periaatetta markkinataloudessa tai yksityisellä sektorilla, että osta kuule lättys muualta jos ei maita ennenkään ole pikkukivistä valitettu tai valtion rautateillä, että valitse parempi juna sitten👍
No lakikin sen määrittää oikeastaan.
Mutta tasa-arvoinen ja tasaveroinen ei ole sama asia ehkäpä. Jotkut ihmiset ei itse kykene pitämään itsestä huolta. Ja se lain mukaan on monesti vähän kinkkistä.
Esimerkiksi vanhukset ja vammaiset vähän kärsii nyt siitä. Tavallaan viranomaisilla pitäis olla tavallaan enemmän valtaa puuttua, mutta toisaalta ei ja toivottavasti olisi hyvät läheiset... aina niinkään ei ole...- Anonyymi
Ihmiset eivät tule koskaan olemaan tasa-arvoisia.
Suurin erottava tekijä on älykkyys -ja se, millaisen toimeentulon se mahdollistaa.
Aina on olemassa yläluokka, keskiluokka ja köyhälistö.
Aina.
Kaikille annetaan se, minkä ansaitsee.- Anonyymi
En minä sitä älykkyyden kanssa lähtisi välttämättä korreloimaan, vaan toisinaan ihan vaan moukantuurin tai sen kautta että on syntynyt kultalusikka …suussa. Ei vaadi niin mittavia älynlahjoja nähdäkseni esim tämä
- Anonyymi
Kuten sanottu vihreille köyhä ja keskiluokka on "ilmastonmuutoksen" pahimmat syypäät. Siksi heidät yritetään nyt väkisin savustaa pois edullisesta energiasta. Maamme on palaamassa sadan vuoden takaiseen köyhät ja rikkaat kulttuuriin jälleen takaisin ja mikä erikoisinta köyhä vasemmisto porukka itse tätä myös kannattaa.
- Anonyymi
Vastakysymyksenä voisi kysyä, että miksi et kohtelisi kaikkia samoin? Mitä saat itsellesi ihmisten arvottamisesta ja ehkä jopa tuomitsemisesta?
Jotain epämääräistä sisäistä hyvänolon tunnettako?
Minusta jatkuva muiden arvottaminen on täysin turhaa. Meillä on laki, jonja mukaan rikolliset tuomitaan ja sosiaalitoimi joka vastaa niistä jotka eivät tahdo pärjätä itse.
Miksi minun pitäisi kuluttaa ajatuskapasiteettiani muiden ihmisten arvottamiseen? Minä tiedän kyllä kuka itse olen ja se riittää.
Joko olen tekemisissä tai en ole. Se on henkilökohtaisiin mieltymyksiin perustuva päätös, ei arvottamista. Voin olla köyhimmän kanssa ystävä ja torjua rikkaan menestyjän, ei yhtään ole häirinnyt sosiaalinen arvottaminen näitä päätöksiä.
Nykyaikana ihmiset odottavat toisiltaan sosiaalista suorituskykyä ja kaikenlaista hyötyä ja arvottavat ihmisiä ehkä siksikin, mutta ihmissuhteissahan ei makseta palkkaa, en minä ainakaan ala.
Suomi on amerikkalaistumassa kovaa vauhtia, parempi alkaa varautua siihen. Rankka sosiaalinen arvottaminen on aina ollut parempiosaisten tapa kasvattaa väliä muihin ihmisiin.
Mielestäni hyvin rumaa ja kertoo myös omista sisäisistä heikkouksista. Aidosti hyvä itsetunto kun ei ole mikään sosiaalinen status jonka voi ostaa rahalla:)- Anonyymi
En kertonut miten arvotan ihmisiä. En kertonut edes sitä, että arvottaisin ihmisiä. :)
Mutta vastaan sulle kuitenkin, koska hyviä havaintoja ja pohdintoja. Minä kohtelen kaikkia yhtä hyvin tai yhtä huonosti. Jokainen voi vaikuttaa siihen ainoastaan yhdellä asialla. Käyttäytymisellä. Sen parempaan tasa-arvoon ja samanarvoisuuteen en minä pysty. Enkä edes halua pystyä. Ja uskon, ettei kenenkään muunkaan tarvi. Jokaisen pitäisi vaan selvittää itselle se, että mikä on hyvää ja toiset huomioivaa käytöstä ja mikä ei. Minä olen itse omat selvitykseni tehnyt. Ja oletan, että jokainen tasa-arvoa ja samanarvoista kohtelua kannattava tekee omansa. Ja se arviointi pitää aloittaa omasta itsestä ja vasta sen jälkeen kiinnittää huomiota muihin... :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En kertonut miten arvotan ihmisiä. En kertonut edes sitä, että arvottaisin ihmisiä. :)
Mutta vastaan sulle kuitenkin, koska hyviä havaintoja ja pohdintoja. Minä kohtelen kaikkia yhtä hyvin tai yhtä huonosti. Jokainen voi vaikuttaa siihen ainoastaan yhdellä asialla. Käyttäytymisellä. Sen parempaan tasa-arvoon ja samanarvoisuuteen en minä pysty. Enkä edes halua pystyä. Ja uskon, ettei kenenkään muunkaan tarvi. Jokaisen pitäisi vaan selvittää itselle se, että mikä on hyvää ja toiset huomioivaa käytöstä ja mikä ei. Minä olen itse omat selvitykseni tehnyt. Ja oletan, että jokainen tasa-arvoa ja samanarvoista kohtelua kannattava tekee omansa. Ja se arviointi pitää aloittaa omasta itsestä ja vasta sen jälkeen kiinnittää huomiota muihin... :)Vähän sama. Joinain päivinä joku saa myrkyt niskaan pikkurikkeestä, thats me...
Ite olen kohtelias ja ystävällinen muuten. Bussikuskit ja kaupanmyyjät saa aina pienen ekstralämmön, koska heillä on raskas työ jota tarvitsen arjessani.
En hyväksy minkäänlaista itseeni kohdistuvaa vähättelyä ja otan sen henkilökohtaisena loukkauksena jonka kostan varmasti jos saan siihen tilaisuuden tai sitten vaan suoraan silmille. Joskus saatan olla armollinen jos loukkaavan osapuolen habitus on niin idioottimainen että loukkaus on kuin vitsi.
Joillekkin se arvottaminen on ihan puoli elämää ja se kyllä paistaa päällepäin eikä näky ole kovinkaan imarteleva. Ihminen joka on läpinäkyvästi ollakseen ja katselee muita nenänvarttaan pitkin ja vielä päälle kuvittelee itse olevansa saavuttamattoman viehättävä..huh.
Joskus nuorena kuvittelin olevani hyvä ihminen mutta onneksi heräsin siitä harhasta. - Anonyymi
Täyttä paskaa.
Jos hyväksyisit köyhiä lähipiiriisi niin tietäisit, ettei sosiaalitoimi enää auta ihmisiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyttä paskaa.
Jos hyväksyisit köyhiä lähipiiriisi niin tietäisit, ettei sosiaalitoimi enää auta ihmisiä.Tiedän muuten ihan tasan tarkkaan, koska toimin vapaaehtoisena asianhoitajana🤣
Ja sen verran onnistuneesti, ettei ainakaan minun asiakkaani ole joutunut juurikaan sosiaalitoimesta mitään pyytämään tai on aina saanut sen mitä on pyytänyt.
Ikävää, jos sinulla on vaikea tilanne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän muuten ihan tasan tarkkaan, koska toimin vapaaehtoisena asianhoitajana🤣
Ja sen verran onnistuneesti, ettei ainakaan minun asiakkaani ole joutunut juurikaan sosiaalitoimesta mitään pyytämään tai on aina saanut sen mitä on pyytänyt.
Ikävää, jos sinulla on vaikea tilanne.Vapaaehtoisena asianhoitajana enpä ole koskaan kuullutkaan moisesta- mikä taho kurssittaa valtio, SPR vai joku muu? On sulla satusetä jutut. Sivusta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta vastaan sulle kuitenkin, koska hyviä havaintoja ja pohdintoja. Minä kohtelen kaikkia yhtä hyvin tai yhtä huonosti. Jokainen voi vaikuttaa siihen ainoastaan yhdellä asialla. Käyttäytymisellä. Sen parempaan tasa-arvoon ja samanarvoisuuteen en minä pysty. Enkä edes halua pystyä. Ja uskon, ettei kenenkään muunkaan tarvi. Jokaisen pitäisi vaan selvittää itselle se, että mikä on hyvää ja toiset huomioivaa käytöstä ja mikä ei. Minä olen itse omat selvitykseni tehnyt. Ja oletan, että jokainen tasa-arvoa ja samanarvoista kohtelua kannattava tekee omansa. Ja se arviointi pitää aloittaa omasta itsestä ja vasta sen jälkeen kiinnittää huomiota muihin... :)Että sinut olet myös maallisten lainalaisuuksien kanssa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vapaaehtoisena asianhoitajana enpä ole koskaan kuullutkaan moisesta- mikä taho kurssittaa valtio, SPR vai joku muu? On sulla satusetä jutut. Sivusta
Tämä on tää "minäminäminä" jonka "työ" on välillä "etsiä palstalta ideoita" yms potaskaa. Tuntee siitä, että palstailee pääasiassa puolenyön jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on tää "minäminäminä" jonka "työ" on välillä "etsiä palstalta ideoita" yms potaskaa. Tuntee siitä, että palstailee pääasiassa puolenyön jälkeen.
Miten minusta tuntuu, etten nyt jaksa peesata sinua tämän juontamisesi kanssa, sillä olet selvästi taas räksyttämässä väärää puuta ja yrität saada jonkun kiinnostumaan teeseistäsi kun metateksti palstanvaltaajan kanssa ei oikein skulannut kuin strömsöössä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vapaaehtoisena asianhoitajana enpä ole koskaan kuullutkaan moisesta- mikä taho kurssittaa valtio, SPR vai joku muu? On sulla satusetä jutut. Sivusta
Juuri sellaisena. Ehkä sinunkin olisi jo aika myöntää, ettet tiedä ihan kaikkea, riidankylväjä-trolli?
Tosin luulen, että harhakäsityksesi maailman menosta johtuu lähinnä omien sosiaalisten piiriesi suppeudesta..🥱
- Anonyymi
Epäsosiaalisuus on uusi normaali.
- Anonyymi
Olen siis trendikäs kerrankin
- Anonyymi
Voidaanko epäsosiaalinen tasa-arvoistaa markkinoinnin avulla vai? Tai voiko epäsosiaalisuuden sosiaalistaa aktiivisesti muiden toimesta normaaliksi? Tasa-arvoa?
- Anonyymi
gmph niin no hycä URO joku eNXHWEO JOAA auuei lavac takana niin voi laiaaikkia esinewitä lavqalle kyytiin. helpoistkin
- Anonyymi
hyvä joo sit jonkun ön mie joku lsava-a ja tynnä jot esineith
- Anonyymi
Kaikki muut ovat minua alempiarvoisia ja henkisesti vajavaisia. Suuressa armollisuudessani kuitenkin alennuin tasollenne kirjoittamaan tämän viestin.
Olen armollinen ja hyvä ihminen, koska pidän teitä ihan mukavina seuralaisina. Aivan kuten koiraa. Joko mainitsin, kuinka mahtava ihminen olen?
>MINÄ!<- Anonyymi
Tästä puuttuu ironia täysin ja niin muuten puuttuu parodiakin
- Anonyymi
Tämä tunnettu "minä" tänne yleensä aina kirjoitteleekin puolenyön jälkeen itsekehu tarinoillaan. 🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tästä puuttuu ironia täysin ja niin muuten puuttuu parodiakin
Sinä vähä-älyisenä et vain tajuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä vähä-älyisenä et vain tajuu.
Ai niin, muut on aina vajukkeja kun he ei osaa kumartaa erinomaisuuttasi, eli mitä minä sanoin- ei ollut satiiria tämä mitä kirjoitit
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä tunnettu "minä" tänne yleensä aina kirjoitteleekin puolenyön jälkeen itsekehu tarinoillaan. 🤣
Kenestä sinä vieläkin yrität epätoivoisesti leipoa tätä "minää" ja kenen takia päivystät palstalla erityisesti keskiyön jälkeen? Toivottavasti et vaivu ketoosiin eiku katatoniaan tällä henkisellä dieetilläsi millä yrität keventää oloasi. Edelleen kynäilet trollimiehen kanssa kuten tuossa matsissa "palstanvaltaajan" kanssa
- Anonyymi
Mutta jos nukuttaa niin paljon ja näkee jännittäviä tyttöjä seikkailemassa omissa unissa.
- Anonyymi
hassuja jännitysunia jos kuten itse näen joskus jotain vanhoja tyttökavereitakin seikkailemass kuin jossain james bond elokuvissa, hassuja juttuja sinänsä
- Anonyymi
Oletko sää joku feministi vai niitä egalitaristeja ja mitä eroa on sillä, ollaanko me keskenämme tasa-arvoisia vai kohtelemmeko me ihmisiä tasa-arvoisesti kanssaihmisinä?
En nyt ymmärtänyt tätä filosofista puheenpartta ollenkaan, minä uskon bumerangiperiaatteeseen- minkä lähetät se palaa luoksesi. - Anonyymi
että mitä ne tekeät ne tytöt jos näien joskus unessa jotain vond-tyttöjä kuin entisiä tyttökavereita, että tekevät, seikkailuja, en muista ytarkasti.
Tasa-arvoisuus ei ole luonnon reaalinen olotila, vaan ideologinen ja moraalinen tavoite. Tuskin on ketään, joka pystyy suhtautumaan kaikkiin sen mukaisesti, mutta silti yritämme. 🌹👀
- Anonyymi
Niin. Tällä ihmispololla on ollut mm. kissoja sekä koira. Vahvin ja rohkein oli pomo ja sillä siisti.
Minä itse ruokkivana ja huolehtivana olentona taisin olla kaikille jonkinlainen epäjumala.
Se on kyllä sanottava, että eläimistä kannattaisi ottaa oppia. Eläimet ovat uskomattoman rehellisiä ja aidosti tykkäävät.
Tosin vanhempi kolli kerran näki tilaisuutensa tulleen. Paistoin jauhelihaa ja iski wc hätä. Eihän se auttanut kuin piipahtaa vessassa.
Tulin jatkamaan paistamista, niin vanhempi kolli siellä söi jauhelihaa pannusta. Mokomakin ahne katti.
Kun kovasti sanoin: "mitä sä oikein teet!?" niin lähti käpälämäkeen.
>shimithi<🐖💨 Tuokin on totta, jokaisella on joku jota ei vilpittömästi pystyisi tai pysty kohtelemaan aivan ihanteiden mukaan tasa-arvoisesti. Tulee heti julki, kun aletaan puhumaan politiikasta, pedofiileistä, raiskaajista jne.
Inhoamme asioita, jotka on mielestämme vääriä ja väärin, olemme valmiita käyttämään keppiä kun kohtaamme vastustusta näiltä tahoilta. Joten kyllä, tasa-arvo on ihanne joka ei toteudu kaikessa koskaan. Kellään.- Anonyymi
Tuokin on totta, jokaisella on joku jota ei vilpittömästi pystyisi tai pysty kohtelemaan aivan ihanteiden mukaan tasa-arvoisesti. Tulee heti julki, kun aletaan puhumaan politiikasta, pedofiileistä, raiskaajista jne.
Inhoamme asioita, jotka on mielestämme vääriä ja väärin, olemme valmiita käyttämään keppiä kun kohtaamme vastustusta näiltä tahoilta. Joten kyllä, tasa-arvo on ihanne joka ei toteudu kaikessa koskaan. Kellään.Voi video mies näitä sinun rinnastuksia ja siis voi harmi kun aletaan puhumaan..politiikasta
Anonyymi kirjoitti:
Voi video mies näitä sinun rinnastuksia ja siis voi harmi kun aletaan puhumaan..politiikasta
Mene pois!
Ollaan me sillä lailla samanarvoisia että yksi ihmiselo on kaikille jaettu ja se pitäisi jotenkin saada kulutettua. Tasa-arvoon tulee jatkuvasti uusia määritelmiä ja tulkintoja joten tuskin sitä nyt on edes ajateltu koskaan tulevan valmiiksi. Vähän kuin 0-tapaturmaa, sitä kohti pyritään vaikka aika toivottomalta tuntuu.
Vaikka näissä molemmissa arvopohjissa on ylevät pyrkimykset niin niihin on syytä peilata myös yksilön ominaisuudet, elämäntilanne sekä ympäristö. Samoin on hyväksyttävää ja inhimillistä huomata että yksilön kyky vaikuttaa näin isoihin kokonaisuuksiin on aika rajallinen varsinkin demokraattisissa valtioissa.
Käsitteitä voi tietysti pyöritellä suuntaan ja toiseen mutta kun asiat konkretisoituu niin vaikeudet nousee esiin kun resursseja pitää kohdentaa. Ylen uutisissa oli että Tampereelle nousee asunnottomille naisille suunnattu asumisyksikkö. Suurin osa asunnottomista on miehiä mutta tätä resurssointia pidetään tarpeellisena naisten suojattomuuden takia. Varmasti ihan oikea päätös vaikka tasa-arvon näkökulmasta tämä on miehiltä pois.
Mietin tuossa asunnon ja kodin merkitystä joka on ihmiselämälle melko keskeistä ainakin meidän vuodenajoissa; jos yhteiskunta ei pysty kaikille tarjoamaan tätä kaikille niin onko se elämäkään samanarvoista. Toki kaikkihan eivät osaa sääntöjen mukaan asustelle ja sitä kautta on itse aiheutettua asunnottomuutta mutta noin isossa kuvassa.- Anonyymi
Kun olemassa olevista asumisyksiköistä on 100% miehille, niin miten yhden yksikön rakentaminen naisille on miehiltä pois?
Anonyymi kirjoitti:
Kun olemassa olevista asumisyksiköistä on 100% miehille, niin miten yhden yksikön rakentaminen naisille on miehiltä pois?
Tuo ylen uutinen 31.8.2022 kertoi Tampereen tilanteesta sen että nykyinen asumisyksikkö on sukupuolineutraali mutta naisille ei ole voitu järjestää vierekkäisiä huoneita tai tilaa toimiston läheltä. Turvallisuutta tässä on varmaan haettu.
Kirjoitin myös hieman epätarkasti sillä kyseessä ei ole kokonaan uusi yksikkö vaan siitä erotellaan erikseen naisten puoli. Ajatus kuitenkin se että jos toinen puoli on täynä ja toisella puolella kenties olisi tilaa niin nämä paikat on jaoteltu pois sukupuolen perusteella.
Tietysti jos näin ei toimittaisi niin eihän tuo ajatus naisten turvallisesta tilasta toteutuisi mutta tämä nyt oli esimerkki siitä miten näitä resursseja joudutaan priorisoimaan.
- Anonyymi
Voi hitto taas näitä suvakkeja...
Lukisitte vaikka yhdysvaltojen perustuslain pykälän joskus ajatuksella. Siellä sanotaan selvästi, että kaikki SYNTYVÄT tasa arvoisina.
Sen jälkeen osasta tulee sietämättömiä epäluotettavia laiskoja kusipäitä ja toisista rehellisä ja ahkeria. Nämä ei todellakaan ole mitään samanarvoisia/tasa-arvoisia ihmisiä. Lapsikin sen tajuaa.
Tasa-arvo on kommunistinen juoni saada ryöstettyä ne töitä tekevät 'tasa-arvon' ja muun jeesustelun nimissä ja ylläpitää moraalisen ylemmyyden julkisivua tälle ryöstölle ja muulle kähminnälle. - Anonyymi
Pitää, se on itsestäänselvää.
- Anonyymi
Miksi ihmeessä kohtelisin ihmisä "saman-arvoisena", koska ihmiset eivät ole sitä.
Poikkeuksen muodostaa elämänkumppani tms. läheinen, jonka katson olevan tasa-arvoinen itseeni nähden.
Muiden ihmisten osalta arvottamista syntyy esim. älykkyydestä, sosiaalisista taidoista, jos voin hyötyä toisesta jotenkin, mitä näitä nyt on. Se ei tietenkään tarkoita, etten olisi kohtelias ja ystävällinen kaikille.
Tasa-arvolaki on säädetty sitä varten, että ihmiset EIVÄT ole tasa-arvoisia, joten julkisessa elämässä ja työpaikoilla pitää kohtelun olla tasapuolista juuri siksi, jotta laki toteutuisi. Yksitysielämässä jokainen sen sijaan voi toimia omien prioriteettiensa mukaan. Se on vapautta.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1765167- 1004959
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?944444Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1182723Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1412718- 442247
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian322164Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2281913- 911848
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni121821