Mun jengialoitusko otti ja hĂ€vis? đ€
Taidan kysyÀ yllÀpidolta, ettÀ miksi...
MyöntÀÀkö joku pyytĂ€neensĂ€ poistoa? Voi ihan huoletta myöntÀÀ, haluan vaan tietÀÀ syyn, en muuta. đ
Poistoko tapahtui?
136
815
Vastaukset
Onneksi kerkesin kopioida vastauksen erÀÀlle anonyymille. đ
TÀssÀ se tulee, jos hÀn löytÀisi sen tÀstÀ.
"Joo, siis kaikille sellaisille, jotka sitoutuu sellaiseen, kannattaa jÀrjestÀÀ apua alkuun. Ja moni noista rikolliselta tieltÀ hypÀnneistÀ onkin mukana noissa aputoiminnoissa, mikÀ myös on hyvÀ juttu. Moni ei jostain tavallisesta tallaajasta saa sellaista oikeaa esimerkkiÀ, kuin joku exrikollinen antaa. Ja niillÀ tuntuu olevan motivaatio auttaa muitakin laveammalle tielle.
PedofiileistĂ€kin mĂ€ oon vĂ€hĂ€n sitĂ€ mieltĂ€, ettĂ€ olisi parempi antaa jotain apua ja tukea, kuin pelkĂ€stÀÀn viskata jonnekin nurkkaan leima otsassa. Jotenkin tuntuu, ettĂ€ ne katkeroituvat ja saattavat vain kĂ€yttĂ€ytyĂ€ vielĂ€ julmemmin ja arvaamattomammin. Laki kieltÀÀ kuitenkin sen, ettĂ€ niitĂ€ ei voi kiven sisĂ€ssĂ€ iĂ€isyyksiĂ€ pitÀÀ. Seksuaalirikollisten jĂ€lkihoitoon kannattaa kyllĂ€ panostaa, ettĂ€ ne ei enÀÀ mitenkÀÀn uusisi rikostaan. đ€
No nuorten kohdalla kyllÀ pitÀisi keskittyÀ siihen ennaltaehkÀisyyn enempi vielÀ. Nyt nÀmÀ "ganstarÀppÀrit" on ajsn ilmiö, mikÀ vielÀ tulee aiheuttamaan ongelmia tosissaan.
Jotenkin vÀlillÀ tuntuu siltÀ, ettÀ kun perdut on keksineet agendakseen maahsnmuuttokriittisyyden ja puhuvat siitÀ, niin siitÀ huolesta tehdÀÀn vain persujen "markkinointikikka". TehdÀÀn siitÀ rasismia jne.
Totuus vaan nÀkyy jossain HelsingissÀ. SiellÀ nuorilla on puukkoja mukanaan aina ja ne jengiytyy, kun liian paljon maahanmuuttajia on samassa kaupungissa ja kaupunginosassa. Kaikki isommat kaupungit Suomessa on vaarassa jengiytymiselle.
Rikoksen tielle lÀhtenyt nuori on kyllÀ tosi vaikea tapaus viranomaisille. Varsinkin jos hÀn tulee toisesta kulttuurista. Viranomaisiin ja maahanmuuttajien kanssa työskenteleviin ihmisiin pitÀis saada juuri maahanmuuttajia töihin. Sama kuin entisien rikollisten tapaan ne antaisi paremman tarttumapinnan ja nuoret samaistuis...jopa kieliongelmat, jotka saattaa olla yksi syy, helpottuisi.
Mutta en minĂ€ tiedĂ€, ettĂ€ kannattaako jotain rikoksista saatuja tuomioita lieventÀÀ vaikka kyseessĂ€ olisi nuori? Ei ainakaan ilman vastetta...moni juuri uusii rikoksia, kun pÀÀsee liian vĂ€hĂ€llĂ€ ja se hoitotyö juurikin jÀÀ huonoksi...ennemmin olisi hyvĂ€ssĂ€ vankilassa oppimassa ottaa vastuuta, kuin takaisin kadulla. đ€"
Harmittaa vĂ€hĂ€n nĂ€mĂ€ poistelut vĂ€lillĂ€...đ- Anonyymi
Vastauksesi ainakin sopisi poistettuun ketjuun kirjoittamaani kommenttiin, joten oletan sen olevan kohdistettu minulle. Hihasta vetĂ€vĂ€lle anonyymille đ
Toit esiin asian, mihin mielestÀni kannattaisi tosiaan kiinnittÀÀ enemmÀn huomiota eli tuon, ettÀ mukana toiminnassa olisi niitÀ ihmisiÀ, jotka tietÀvÀt ja tuntevat ilmiön, kulttuurin, kielen yms ja osaavat omien kokemustensa ja taustansa kouluttamina tarjota sellaista tukea ja apua, jota ei voi koulun penkillÀ kirjoista lukemalla oppia. TÀytyy ymmÀrtÀÀ minkÀ kanssa ollaan tekemisissÀ ennen kuin oikeanlaista apua voidaan tarjota. Ja vaikka hyvin tiukasti kommentoinki pedofiileihin liittyen, niin olen myös sitÀ mieltÀ, ettei heitÀkÀÀn nyt tÀysin avutta pidÀ jÀttÀÀ, sillÀ seuraukset voivat olla kahta kauheammat. Aihe on vain sellainen, ettÀ se herÀttÀÀ hyvin voimakkaaan tunnereaktion.
Tuo on hyvin hankala mÀÀrittÀÀ, mikÀ olisi riittÀvÀ rangaistus. Joskus vankila voi olla henkilölle pelastus, mutta joskus taas ajaa vielÀ pahempaan rikosten kierteeseen. Vankilassahan on todella paljon moniongelmaisia ihmisiÀ, mielenterveysongelmia, traumoja jne kasautuneina yhdelle ihmiselle. Olisi tÀrkeÀÀ pÀÀstÀ kÀsiksi yksilötasolla ongelmien juurisyihin, jotta voidaan löytÀÀ oikeanlaisia ratkaisuja. TÀmÀ vaatii yhteiskunnalta paljon resursseja ja lisÀresursseja ei taida ihan hirveÀsti tulevaisuudessa löytyÀ.
Ongelmat tÀytyy myöntÀÀ ja niihin tÀytyy tarttua. Jengiytyminen on todellinen ongelma eikÀ sitÀ saa lakaista maton alle, mutta samaan aikaan keskustelun tÀytyy olla rakentavaa eikÀ esimerkiksi lisÀtÀ vastakkain asettelua yhteiskunnassa tai leimata yhtÀ ihmisryhmÀÀ. TÀllainen ilmapiiri luo vihaa, mikÀ on kuin bensaa liekkeihin. Vihalla ei ole koskaan saatu mitÀÀn hyvÀÀ aikaiseksi tÀssÀ maailmassa. Anonyymi kirjoitti:
Vastauksesi ainakin sopisi poistettuun ketjuun kirjoittamaani kommenttiin, joten oletan sen olevan kohdistettu minulle. Hihasta vetĂ€vĂ€lle anonyymille đ
Toit esiin asian, mihin mielestÀni kannattaisi tosiaan kiinnittÀÀ enemmÀn huomiota eli tuon, ettÀ mukana toiminnassa olisi niitÀ ihmisiÀ, jotka tietÀvÀt ja tuntevat ilmiön, kulttuurin, kielen yms ja osaavat omien kokemustensa ja taustansa kouluttamina tarjota sellaista tukea ja apua, jota ei voi koulun penkillÀ kirjoista lukemalla oppia. TÀytyy ymmÀrtÀÀ minkÀ kanssa ollaan tekemisissÀ ennen kuin oikeanlaista apua voidaan tarjota. Ja vaikka hyvin tiukasti kommentoinki pedofiileihin liittyen, niin olen myös sitÀ mieltÀ, ettei heitÀkÀÀn nyt tÀysin avutta pidÀ jÀttÀÀ, sillÀ seuraukset voivat olla kahta kauheammat. Aihe on vain sellainen, ettÀ se herÀttÀÀ hyvin voimakkaaan tunnereaktion.
Tuo on hyvin hankala mÀÀrittÀÀ, mikÀ olisi riittÀvÀ rangaistus. Joskus vankila voi olla henkilölle pelastus, mutta joskus taas ajaa vielÀ pahempaan rikosten kierteeseen. Vankilassahan on todella paljon moniongelmaisia ihmisiÀ, mielenterveysongelmia, traumoja jne kasautuneina yhdelle ihmiselle. Olisi tÀrkeÀÀ pÀÀstÀ kÀsiksi yksilötasolla ongelmien juurisyihin, jotta voidaan löytÀÀ oikeanlaisia ratkaisuja. TÀmÀ vaatii yhteiskunnalta paljon resursseja ja lisÀresursseja ei taida ihan hirveÀsti tulevaisuudessa löytyÀ.
Ongelmat tĂ€ytyy myöntÀÀ ja niihin tĂ€ytyy tarttua. Jengiytyminen on todellinen ongelma eikĂ€ sitĂ€ saa lakaista maton alle, mutta samaan aikaan keskustelun tĂ€ytyy olla rakentavaa eikĂ€ esimerkiksi lisĂ€tĂ€ vastakkain asettelua yhteiskunnassa tai leimata yhtĂ€ ihmisryhmÀÀ. TĂ€llainen ilmapiiri luo vihaa, mikĂ€ on kuin bensaa liekkeihin. Vihalla ei ole koskaan saatu mitÀÀn hyvÀÀ aikaiseksi tĂ€ssĂ€ maailmassa.HyvĂ€, ettĂ€ löysit takaisin tĂ€nne. đ€
Joo, kyllÀ samanlaiset ajatukset löytyy tÀÀltÀkin.
Ja tuo pedofiilijuttu tosiaan tuo tunteita pintaan monella ja ymmÀrrettÀvÀsti, mutta se ei lopulta auta siihen ongelmaa mitenkÀÀn.
Jotenkin itse haluaisin jotenkin nÀhdÀ tulevaisuudessa pedofilian hyvÀksyttÀvÀnÀ asiana, kuten vaikka homouden. Luultavammin henkilö itse ei voi sille mitÀÀn. Mutta jos se hyvÀksyttÀisiin yhteiskunnassa ja siihen annettaisiin jotain tukea ja apua, niin useammat lapsiin kohdistuneet seksuaalirikokset vÀhentyisi varmasti...ja mitÀ muuta hyvÀÀ se toisi?
Ja luulen, ettĂ€ tÀÀllĂ€ yhteiskunnassa on montakin sellaista tabumaista juttua, mikĂ€ kangertaa ja aiheuttaa tavallaan vielĂ€ turhia ongelmia sikĂ€li, kun niistĂ€ voitais vaan kĂ€ydĂ€ keskustelua ja kehittÀÀ niitĂ€. Suomi on siitĂ€ hyvĂ€ maa, ettĂ€ tÀÀ on pieni ja tÀÀllĂ€ on suht nopea saada muutoksia aikaan. đ- Anonyymi
"Viranomaisiin ja maahanmuuttajien kanssa työskenteleviin ihmisiin pitÀis saada juuri maahanmuuttajia töihin. Nuoret samaistuis...jopa kieliongelmat, jotka saattaa olla yksi syy, helpottuisi."
Nyt sÀ herjan heitit! Ei taida Kuopion lÀhistöllÀ paljon olla "rotuongelmia", koska sulla ei nyt ole mitÀÀn kÀsitystÀ yhteenkuuluvaisuudesta. Valitettavasti olisi ensin saatava maahanmuuttajan ns. kotiutuneen suomalaiseen kulttuuriin, ja sen jÀlkeen vasta kouluttautua, poliisiksi tai sosiaalityöntekijÀksi.
Helvatin harva "tulija "on omaksunut suomalaisuuden, eli nĂ€mĂ€ ihmiset ovat aina ns. puolustuskannalla ja ymmĂ€rtĂ€vĂ€isempiĂ€ "omiaan" kohtaan. Valitan mutt siitĂ€ on tarpeeksi esimerkkejĂ€ kĂ€ytĂ€nnössĂ€, ihan koulumaailmassa. Ei ole oikeastaan yksistÀÀn nuorten vika, miks hommat ovat luisuneet kĂ€sistĂ€... ihan taustaltaan alkuperĂ€iset suomalaiset viranomaiset ovat katsoneet hyvin paljon LĂPI SORMIEN, kaiken nĂ€köistĂ€ koltteiluita liian kauan.
SiinÀ on "morsetettu" ett taustansa takia sua ymmÀrretÀÀn-> Koitappa ryhdistÀytyÀ!
Arvaas mihin se on johtanut...? Jengiytymisiin ja ryöstöihin, pahoinpitelyihin jopa murhauhkiin... kÀytÀnnössÀ nÀin ei onneksi tapahtunut. Siis Kaivohuoneella, muistat varmaan tÀmÀn tapauksen, joten otin sen esimerkiksi.
Syylliset vielÀ rÀppÀÀvÀt rikoksista ja nauravat suomalaisten lainsÀÀdÀnnölle!
Jos lapsen raiskaamisesta ei saa kunnon linnatuomiota, kun lapsi ei ollut torjunut aikuista miestÀ! HyvÀ kun ei rikollinen torunnalla selvinnyt. KyllÀ penikankin pitÀÀ sen verran osata pitÀÀ puoliaan; Ettei hÀtÀÀnny ja sulkeudu, hiljaisesti apua toivoamaan itselleen! VAI MIT�
Odotahan kun nÀmÀ sankarit pÀÀsevÀt jÀlleen vapauteen, vÀhÀn juhlimaan... no niistÀ juhlista saadaan taas lukea ja ihmetellÀ; kahdenkerroksen kansalaisia, joilla on eri lainkuuliaisuus ja myös tuomiot! Vaikka ei yhtÀÀn maahanmuuttaja taustaista tuomaria oikeus-salissa tuomioita olekaan jakamassa... edes kaikkivaltiaiden maallikkojÀsenten kanssa, niin naiset kÀrsii lÀhes aina tappion!
trollikka - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
HyvĂ€, ettĂ€ löysit takaisin tĂ€nne. đ€
Ja tuo pedofiilijuttu tosiaan tuo tunteita pintaan monella ja ymmÀrrettÀvÀsti, mutta se ei lopulta auta siihen ongelmaa mitenkÀÀn.
Jotenkin itse haluaisin jotenkin nÀhdÀ tulevaisuudessa pedofilian hyvÀksyttÀvÀnÀ asiana, kuten vaikka homouden. Luultavammin henkilö itse ei voi sille mitÀÀn. Mutta jos se hyvÀksyttÀisiin yhteiskunnassa ja siihen annettaisiin jotain tukea ja apua, niin useammat lapsiin kohdistuneet seksuaalirikokset vÀhentyisi varmasti...ja mitÀ muuta hyvÀÀ se toisi?
Ja luulen, ettĂ€ tÀÀllĂ€ yhteiskunnassa on montakin sellaista tabumaista juttua, mikĂ€ kangertaa ja aiheuttaa tavallaan vielĂ€ turhia ongelmia sikĂ€li, kun niistĂ€ voitais vaan kĂ€ydĂ€ keskustelua ja kehittÀÀ niitĂ€. Suomi on siitĂ€ hyvĂ€ maa, ettĂ€ tÀÀ on pieni ja tÀÀllĂ€ on suht nopea saada muutoksia aikaan. đ"Jotenkin itse haluaisin jotenkin nĂ€hdĂ€ tulevaisuudessa pedofilian hyvĂ€ksyttĂ€vĂ€nĂ€ asiana, kuten vaikka homouden."
đ€źđ€źđ€ąđ€ąđ€źđ€źđ€ąđ€ąđ€źđ€źđ€źđ€ąđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€ąđ€ąđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€ąđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€ź
Oot ihan vitun harhainen. YritÀt normalisoida pedofiliaa ja kuvittelet (perustelet itsellesi) ettÀ se vÀhentÀisi sitÀ. Asioiden normalisointi ei vÀhennÀ niitÀ. PÀinvastoin. Vai etkö nÀe mitÀ tapahtui homouden kanssa.
Oksettavaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ongelmat tÀytyy myöntÀÀ ja niihin tÀytyy tarttua. Jengiytyminen on todellinen ongelma eikÀ sitÀ saa lakaista maton alle, mutta samaan aikaan keskustelun tÀytyy olla rakentavaa eikÀ esimerkiksi lisÀtÀ vastakkain asettelua yhteiskunnassa tai leimata yhtÀ ihmisryhmÀÀ. TÀllainen ilmapiiri luo vihaa, mikÀ on kuin bensaa liekkeihin. Vihalla ei ole koskaan saatu mitÀÀn hyvÀÀ aikaiseksi tÀssÀ maailmassa."Vankilassahan on todella paljon moniongelmaisia ihmisiÀ, mielenterveysongelmia, traumoja jne. kasautuneina yhdelle ihmiselle. Olisi tÀrkeÀÀ pÀÀstÀ kÀsiksi yksilötasolla ongelmien juurisyihin, jotta voidaan löytÀÀ oikeanlaisia ratkaisuja. TÀmÀ vaatii yhteiskunnalta paljon resursseja ja lisÀresursseja ei taida ihan hirveÀsti tulevaisuudessa löytyÀ."
Lopetetaan vankilat ja hyysÀtÀÀn vankeja yksilöllisesti. Vanhainkodit voitaisiin myös lopettaa, ei niihin nytkÀÀn ole varaa palkata hoitajia. KyllÀ noilla kahdella lopetuspÀÀtöksellÀ jo sen verran varoja sÀÀstyy; ett vankiraukoille psykiatrista hoitoa saataisiin tai vÀhintÀÀnkin mielenterveyshoitajalle pÀÀsisivÀt, traumallisesta lapsuudestaan kertomaan.
Parasta etten minÀ osallistu nÀihin keskusteluihin... mulla verisuonet pÀÀstÀ kohta ratkeaa, kun verenpaine nousee kiukusta.
trollikka - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jotenkin itse haluaisin jotenkin nÀhdÀ tulevaisuudessa pedofilian hyvÀksyttÀvÀnÀ asiana, kuten vaikka homouden."
đ€źđ€źđ€ąđ€ąđ€źđ€źđ€ąđ€ąđ€źđ€źđ€źđ€ąđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€ąđ€ąđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€ąđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€źđ€ź
Oot ihan vitun harhainen. YritÀt normalisoida pedofiliaa ja kuvittelet (perustelet itsellesi) ettÀ se vÀhentÀisi sitÀ. Asioiden normalisointi ei vÀhennÀ niitÀ. PÀinvastoin. Vai etkö nÀe mitÀ tapahtui homouden kanssa.
Oksettavaa.Jep. Juuri nÀmÀ "ymmÀrtÀjÀt" lÀhettÀvÀt rakkauskirjeitÀ myös murhaajille. Nollatoleranssi on ok. Ei pienintÀkÀÀn ymmÀrrystÀ pedofiileille. Turpaan vaan. VÀkivalta ei ole aina vÀÀrin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jotenkin itse haluaisin jotenkin nÀhdÀ tulevaisuudessa pedofilian hyvÀksyttÀvÀnÀ asiana, kuten vaikka homouden."
Oksettavaa.Homous ja pedofilia ei ole yks yhteen
- Anonyymi
"PedofiileistĂ€kin mĂ€ oon vĂ€hĂ€n sitĂ€ mieltĂ€, ettĂ€ olisi parempi antaa jotain apua ja tukea, kuin pelkĂ€stÀÀn viskata jonnekin nurkkaan leima otsassa. Jotenkin tuntuu, ettĂ€ ne katkeroituvat ja saattavat vain kĂ€yttĂ€ytyĂ€ vielĂ€ julmemmin ja arvaamattomammin. Laki kieltÀÀ kuitenkin sen, ettĂ€ niitĂ€ ei voi kiven sisĂ€ssĂ€ iĂ€isyyksiĂ€ pitÀÀ. Seksuaalirikollisten jĂ€lkihoitoon kannattaa kyllĂ€ panostaa, ettĂ€ ne ei enÀÀ mitenkÀÀn uusisi rikostaan. đ€"
Halpa ja hyvÀ keino hyysÀÀmisen sijaan, nappi otsaan eivÀt varmasti uusi rikoksiaan. PÀivittÀin kuolee ihan hyviÀkin ihmisiÀ ilman omaa syytÀÀn, mm. vaikka siellÀ Ukrainan sotakentillÀ niin miksi h..ssÀ sitten kaikenmaailman rikollisia jotka ansaitseekin tulla tapetuiksi joka paikassa hyysÀtÀÀn ja ymmÀrretÀÀn?
-harmiseikirj- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"PedofiileistĂ€kin mĂ€ oon vĂ€hĂ€n sitĂ€ mieltĂ€, ettĂ€ olisi parempi antaa jotain apua ja tukea, kuin pelkĂ€stÀÀn viskata jonnekin nurkkaan leima otsassa. Jotenkin tuntuu, ettĂ€ ne katkeroituvat ja saattavat vain kĂ€yttĂ€ytyĂ€ vielĂ€ julmemmin ja arvaamattomammin. Laki kieltÀÀ kuitenkin sen, ettĂ€ niitĂ€ ei voi kiven sisĂ€ssĂ€ iĂ€isyyksiĂ€ pitÀÀ. Seksuaalirikollisten jĂ€lkihoitoon kannattaa kyllĂ€ panostaa, ettĂ€ ne ei enÀÀ mitenkÀÀn uusisi rikostaan. đ€"
Halpa ja hyvÀ keino hyysÀÀmisen sijaan, nappi otsaan eivÀt varmasti uusi rikoksiaan. PÀivittÀin kuolee ihan hyviÀkin ihmisiÀ ilman omaa syytÀÀn, mm. vaikka siellÀ Ukrainan sotakentillÀ niin miksi h..ssÀ sitten kaikenmaailman rikollisia jotka ansaitseekin tulla tapetuiksi joka paikassa hyysÀtÀÀn ja ymmÀrretÀÀn?
-harmiseikirj-Kerrankin olen kanssasi samaa mieltÀ.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-MÀ oon samaa mieltÀ. Kuolemanrangaistus voitaisi ottaa kÀyttöön vain jotta pÀÀstÀisi eroon pedofiileistÀ. Voisin jopa itse toimia teloittajana jos kukaan muu ei halua hommaa.
T. Nainen - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Ja luulen, ettĂ€ tÀÀllĂ€ yhteiskunnassa on montakin sellaista tabumaista juttua, mikĂ€ kangertaa ja aiheuttaa tavallaan vielĂ€ turhia ongelmia sikĂ€li, kun niistĂ€ voitais vaan kĂ€ydĂ€ keskustelua ja kehittÀÀ niitĂ€. Suomi on siitĂ€ hyvĂ€ maa, ettĂ€ tÀÀ on pieni ja tÀÀllĂ€ on suht nopea saada muutoksia aikaan. đEt oletettavasti (tai toivottavasti) tarkoittanut verrata homoutta ja pedofiliaa suoraan toisiinsa, sillĂ€ homous ei ole mielensairaus/seksuaalinen vÀÀristymĂ€, kuten pedofilia. YmmĂ€rrĂ€n kuitenkin tuon, ettĂ€ kynnys hakeutua avun piiriin olisi matalampi, jos pedofiliaan suhtauduttaisiin eri tavalla eli esimerkiksi pedofiliaan taipuvainen henkilö voisi asian ottaa esiin terveydenhuollossa pelkÀÀmĂ€ttĂ€ vĂ€litöntĂ€ tuomitsemista. Muistan joskus katsoneeni pedofiliaan erikoistuneen terapeutin haastattelun ja siinĂ€ hĂ€n toi esiin, ettĂ€ suurin osa pedofiileista kĂ€rsii taipumustensa vuoksi eikĂ€ koskaan toteuta mielihalujaan vaan he haluaisivat parantua, mutta eivĂ€t uskalla hakea apua juurikin tuomitsemisen pelossa. Vaikka en tiedĂ€ voiko siitĂ€ parantua, mutta ehkĂ€ elÀÀ niin ettei koskaan toteuta mielihalujaan, jos asiaan saa ammattimaista apua. Pedofilia ei kuitenkaan koskaan saa olla hyvĂ€ksyttĂ€vÀÀ siinĂ€ mielessĂ€, ettĂ€ tekojen rangaistavuuden pitĂ€isi olla rangaistusasteikon ankarimmasta pÀÀstĂ€. Apuun hakeutumisen kynnyksen madaltamista sen sijaan kannatan.
On kuitenkin todettava, ettÀ henkilökohtaisesti tuomitsen pedofilian jyrkÀsti. Se on asia, joka kuvottaa ja raivostuttaa minua niin paljon ja sydÀn sÀrkyy niiden lasten puolesta, jotka ovat pedofilin uhriksi joutuneet. Se voi pahimmillaan sÀrkeÀ pienen lapsen tÀysin ja viedÀ koko elÀmÀn. Se ei saa koskaan unohtua nÀissÀ keskusteluissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et oletettavasti (tai toivottavasti) tarkoittanut verrata homoutta ja pedofiliaa suoraan toisiinsa, sillÀ homous ei ole mielensairaus/seksuaalinen vÀÀristymÀ, kuten pedofilia. YmmÀrrÀn kuitenkin tuon, ettÀ kynnys hakeutua avun piiriin olisi matalampi, jos pedofiliaan suhtauduttaisiin eri tavalla eli esimerkiksi pedofiliaan taipuvainen henkilö voisi asian ottaa esiin terveydenhuollossa pelkÀÀmÀttÀ vÀlitöntÀ tuomitsemista. Muistan joskus katsoneeni pedofiliaan erikoistuneen terapeutin haastattelun ja siinÀ hÀn toi esiin, ettÀ suurin osa pedofiileista kÀrsii taipumustensa vuoksi eikÀ koskaan toteuta mielihalujaan vaan he haluaisivat parantua, mutta eivÀt uskalla hakea apua juurikin tuomitsemisen pelossa. Vaikka en tiedÀ voiko siitÀ parantua, mutta ehkÀ elÀÀ niin ettei koskaan toteuta mielihalujaan, jos asiaan saa ammattimaista apua. Pedofilia ei kuitenkaan koskaan saa olla hyvÀksyttÀvÀÀ siinÀ mielessÀ, ettÀ tekojen rangaistavuuden pitÀisi olla rangaistusasteikon ankarimmasta pÀÀstÀ. Apuun hakeutumisen kynnyksen madaltamista sen sijaan kannatan.
On kuitenkin todettava, ettÀ henkilökohtaisesti tuomitsen pedofilian jyrkÀsti. Se on asia, joka kuvottaa ja raivostuttaa minua niin paljon ja sydÀn sÀrkyy niiden lasten puolesta, jotka ovat pedofilin uhriksi joutuneet. Se voi pahimmillaan sÀrkeÀ pienen lapsen tÀysin ja viedÀ koko elÀmÀn. Se ei saa koskaan unohtua nÀissÀ keskusteluissa.Selvyyden vuoksi tÀmÀ yllÀ oleva oli siis minun, hihasta vetÀjÀn kommentti, vÀliin tuli monta muutakin anonyymia kommenttia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et oletettavasti (tai toivottavasti) tarkoittanut verrata homoutta ja pedofiliaa suoraan toisiinsa, sillÀ homous ei ole mielensairaus/seksuaalinen vÀÀristymÀ, kuten pedofilia. YmmÀrrÀn kuitenkin tuon, ettÀ kynnys hakeutua avun piiriin olisi matalampi, jos pedofiliaan suhtauduttaisiin eri tavalla eli esimerkiksi pedofiliaan taipuvainen henkilö voisi asian ottaa esiin terveydenhuollossa pelkÀÀmÀttÀ vÀlitöntÀ tuomitsemista. Muistan joskus katsoneeni pedofiliaan erikoistuneen terapeutin haastattelun ja siinÀ hÀn toi esiin, ettÀ suurin osa pedofiileista kÀrsii taipumustensa vuoksi eikÀ koskaan toteuta mielihalujaan vaan he haluaisivat parantua, mutta eivÀt uskalla hakea apua juurikin tuomitsemisen pelossa. Vaikka en tiedÀ voiko siitÀ parantua, mutta ehkÀ elÀÀ niin ettei koskaan toteuta mielihalujaan, jos asiaan saa ammattimaista apua. Pedofilia ei kuitenkaan koskaan saa olla hyvÀksyttÀvÀÀ siinÀ mielessÀ, ettÀ tekojen rangaistavuuden pitÀisi olla rangaistusasteikon ankarimmasta pÀÀstÀ. Apuun hakeutumisen kynnyksen madaltamista sen sijaan kannatan.
On kuitenkin todettava, ettÀ henkilökohtaisesti tuomitsen pedofilian jyrkÀsti. Se on asia, joka kuvottaa ja raivostuttaa minua niin paljon ja sydÀn sÀrkyy niiden lasten puolesta, jotka ovat pedofilin uhriksi joutuneet. Se voi pahimmillaan sÀrkeÀ pienen lapsen tÀysin ja viedÀ koko elÀmÀn. Se ei saa koskaan unohtua nÀissÀ keskusteluissa.Terapia ei ole mikÀÀn taikakeino millÀ ihminen paranee. Ihminen paranee vain jos sitÀ itse haluaa. Pedofilian normalisointi tarkoittaa ettei edes tarvitse haluta parantua koska se olisi ok eikÀ niin hÀpeÀllinen asia.
VÀkivalta on tuon rikoksen kohdalla paras keino estÀÀ taipumuksen toteuttamista, kun pedofiilit tietÀvÀt ettÀ saavat kuulan kalloon jos lipeÀvÀt. Turpaan tulee edes yrityksestÀ. Ei noille iljetyksille yhtÀÀn siimaa. Ei yhtÀÀn. Vanhakin vaan kireÀmmÀlle, jotta tuon paskan saa kitkettyÀ. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vankilassahan on todella paljon moniongelmaisia ihmisiÀ, mielenterveysongelmia, traumoja jne. kasautuneina yhdelle ihmiselle. Olisi tÀrkeÀÀ pÀÀstÀ kÀsiksi yksilötasolla ongelmien juurisyihin, jotta voidaan löytÀÀ oikeanlaisia ratkaisuja. TÀmÀ vaatii yhteiskunnalta paljon resursseja ja lisÀresursseja ei taida ihan hirveÀsti tulevaisuudessa löytyÀ."
Lopetetaan vankilat ja hyysÀtÀÀn vankeja yksilöllisesti. Vanhainkodit voitaisiin myös lopettaa, ei niihin nytkÀÀn ole varaa palkata hoitajia. KyllÀ noilla kahdella lopetuspÀÀtöksellÀ jo sen verran varoja sÀÀstyy; ett vankiraukoille psykiatrista hoitoa saataisiin tai vÀhintÀÀnkin mielenterveyshoitajalle pÀÀsisivÀt, traumallisesta lapsuudestaan kertomaan.
Parasta etten minÀ osallistu nÀihin keskusteluihin... mulla verisuonet pÀÀstÀ kohta ratkeaa, kun verenpaine nousee kiukusta.
trollikkaKuten sanoin, niin resursseja on yhteiskunnassa todella rajallisesti enkÀ todellakaan kannata sitÀ, ettÀ varat vankien kuntoutukseen otettaisiin vanhustenhuollosta.
Rikollisuus on kuitenkin ongelma, joka koskettaa koko yhteiskuntaa ja nimenomaan negatiivisessa mielessÀ. Kannatatko siis sitÀ, ettei pyritÀ etsimÀÀn keinoja rikollisuuden vÀhentÀmiseksi? JÀtetÀÀn esim mielenterveysongelmia hoitamatta? PÀÀstetÀÀn mieleltÀÀn vielÀ sairaampi yksilö takaisin yhteiskuntaan? Vai mikÀ sinun ratkaisusi olisi rikollisuuden ja nimenomaan uusintarikollisuuden vÀhentÀmiseksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terapia ei ole mikÀÀn taikakeino millÀ ihminen paranee. Ihminen paranee vain jos sitÀ itse haluaa. Pedofilian normalisointi tarkoittaa ettei edes tarvitse haluta parantua koska se olisi ok eikÀ niin hÀpeÀllinen asia.
VÀkivalta on tuon rikoksen kohdalla paras keino estÀÀ taipumuksen toteuttamista, kun pedofiilit tietÀvÀt ettÀ saavat kuulan kalloon jos lipeÀvÀt. Turpaan tulee edes yrityksestÀ. Ei noille iljetyksille yhtÀÀn siimaa. Ei yhtÀÀn. Vanhakin vaan kireÀmmÀlle, jotta tuon paskan saa kitkettyÀ.Ei ole taikakeino ei, enkÀ kannata pedofilian normalisoimista vaan avun hakemisen kynnyksen madaltamista. EikÀ siinÀ mitÀÀn siimaa anneta, kuten sanoin niin rangaistavuuden tulisi olla ankarimmasta pÀÀstÀ ja rangaistuksissa todellakin olisi koventamisen varaa.
Olen itse pedofilin uhri. Osuu aihe siis aika lÀhelle itseÀnikin, mutta en silti nÀe vÀkivaltaa ratkaisuna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terapia ei ole mikÀÀn taikakeino millÀ ihminen paranee. Ihminen paranee vain jos sitÀ itse haluaa. Pedofilian normalisointi tarkoittaa ettei edes tarvitse haluta parantua koska se olisi ok eikÀ niin hÀpeÀllinen asia.
VÀkivalta on tuon rikoksen kohdalla paras keino estÀÀ taipumuksen toteuttamista, kun pedofiilit tietÀvÀt ettÀ saavat kuulan kalloon jos lipeÀvÀt. Turpaan tulee edes yrityksestÀ. Ei noille iljetyksille yhtÀÀn siimaa. Ei yhtÀÀn. Vanhakin vaan kireÀmmÀlle, jotta tuon paskan saa kitkettyÀ.Niin on. Yhteiskunta ei lapsia pysty suojelemaan. Ainoastaan vÀkivallan / kuoleman uhka saavat pedofiilit ajattelemaan 2x.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole taikakeino ei, enkÀ kannata pedofilian normalisoimista vaan avun hakemisen kynnyksen madaltamista. EikÀ siinÀ mitÀÀn siimaa anneta, kuten sanoin niin rangaistavuuden tulisi olla ankarimmasta pÀÀstÀ ja rangaistuksissa todellakin olisi koventamisen varaa.
Olen itse pedofilin uhri. Osuu aihe siis aika lÀhelle itseÀnikin, mutta en silti nÀe vÀkivaltaa ratkaisuna.Höpö höpö.
En usko, ettÀ olet pedofiilin uhri. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö.
En usko, ettÀ olet pedofiilin uhri.SillÀhÀn ei ole merkitystÀ mitÀ sinÀ uskot tai et uskot. Ei minun kokemukseni nyt muutenkaan ole tÀssÀ keskustelun aiheena, mutta toki oma kokemukseni vaikuttaa esim siihen, ettÀ kannatan kovempia tuomioita pedofiileille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Kiitos! Suomensit sen, minkÀ mÀ jÀtin kirjoittamatta. TÀllÀ kertaa ollaan taas samoilla jÀljillÀ, vaikka Ukrainan sodasta en pysty kanssasi millÀÀn olemaan samaa mieltÀ. Sulla on ehkÀ omat syysi, mulla taas omat... niitÀ mÀ en kyllÀ tÀÀllÀ ala erittelemÀÀn, vaikka useimmiten asioista aika vapaasti mielipiteitÀni jakelen.
Sananvapaus ja mielenilmaukset kuuluu demokratiaan, eikös juu?
Koiran kanssa juoksulenkille... moikka.
trollikka - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Viranomaisiin ja maahanmuuttajien kanssa työskenteleviin ihmisiin pitÀis saada juuri maahanmuuttajia töihin. Nuoret samaistuis...jopa kieliongelmat, jotka saattaa olla yksi syy, helpottuisi."
Nyt sÀ herjan heitit! Ei taida Kuopion lÀhistöllÀ paljon olla "rotuongelmia", koska sulla ei nyt ole mitÀÀn kÀsitystÀ yhteenkuuluvaisuudesta. Valitettavasti olisi ensin saatava maahanmuuttajan ns. kotiutuneen suomalaiseen kulttuuriin, ja sen jÀlkeen vasta kouluttautua, poliisiksi tai sosiaalityöntekijÀksi.
Helvatin harva "tulija "on omaksunut suomalaisuuden, eli nĂ€mĂ€ ihmiset ovat aina ns. puolustuskannalla ja ymmĂ€rtĂ€vĂ€isempiĂ€ "omiaan" kohtaan. Valitan mutt siitĂ€ on tarpeeksi esimerkkejĂ€ kĂ€ytĂ€nnössĂ€, ihan koulumaailmassa. Ei ole oikeastaan yksistÀÀn nuorten vika, miks hommat ovat luisuneet kĂ€sistĂ€... ihan taustaltaan alkuperĂ€iset suomalaiset viranomaiset ovat katsoneet hyvin paljon LĂPI SORMIEN, kaiken nĂ€köistĂ€ koltteiluita liian kauan.
SiinÀ on "morsetettu" ett taustansa takia sua ymmÀrretÀÀn-> Koitappa ryhdistÀytyÀ!
Arvaas mihin se on johtanut...? Jengiytymisiin ja ryöstöihin, pahoinpitelyihin jopa murhauhkiin... kÀytÀnnössÀ nÀin ei onneksi tapahtunut. Siis Kaivohuoneella, muistat varmaan tÀmÀn tapauksen, joten otin sen esimerkiksi.
Jos lapsen raiskaamisesta ei saa kunnon linnatuomiota, kun lapsi ei ollut torjunut aikuista miestÀ! HyvÀ kun ei rikollinen torunnalla selvinnyt. KyllÀ penikankin pitÀÀ sen verran osata pitÀÀ puoliaan; Ettei hÀtÀÀnny ja sulkeudu, hiljaisesti apua toivoamaan itselleen! VAI MIT�
Odotahan kun nÀmÀ sankarit pÀÀsevÀt jÀlleen vapauteen, vÀhÀn juhlimaan... no niistÀ juhlista saadaan taas lukea ja ihmetellÀ; kahdenkerroksen kansalaisia, joilla on eri lainkuuliaisuus ja myös tuomiot! Vaikka ei yhtÀÀn maahanmuuttaja taustaista tuomaria oikeus-salissa tuomioita olekaan jakamassa... edes kaikkivaltiaiden maallikkojÀsenten kanssa, niin naiset kÀrsii lÀhes aina tappion!
trollikkaMaahanmuuttajista puhutaan usein turhan yhtenÀisenÀ kokonaisuutena. HeissÀ on ihmisiÀ laidasta laitaan, aivan kuten suomalaisissakin. Aivan kuten suomalaisillakin, pitÀÀ maahanmuuttajilla paikkansa suomalainen sananlasku "joukossa tyhmyys tiivistyy". Jengiytyminen on tyhmÀytymistÀ ja rikollistumista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos! Suomensit sen, minkÀ mÀ jÀtin kirjoittamatta. TÀllÀ kertaa ollaan taas samoilla jÀljillÀ, vaikka Ukrainan sodasta en pysty kanssasi millÀÀn olemaan samaa mieltÀ. Sulla on ehkÀ omat syysi, mulla taas omat... niitÀ mÀ en kyllÀ tÀÀllÀ ala erittelemÀÀn, vaikka useimmiten asioista aika vapaasti mielipiteitÀni jakelen.
trollikka"Halpa ja hyvÀ keino hyysÀÀmisen sijaan, nappi otsaan eivÀt varmasti uusi rikoksiaan. PÀivittÀin kuolee ihan hyviÀkin ihmisiÀ ilman omaa syytÀÀn, mm. vaikka siellÀ Ukrainan sotakentillÀ niin miksi h..ssÀ sitten kaikenmaailman rikollisia jotka ansaitseekin tulla tapetuiksi joka paikassa hyysÀtÀÀn ja ymmÀrretÀÀn?"
-harmiseikirj-
Anonyymi 07.09.2022 19:47 YllÀ oleva kommentti oli kyllÀ tarkoitettu kokonaan Harmikselle... ihan aidosti olen samaa mieltÀ, tÀstÀ asiasta. MeillÀ on kyllÀ tÀysin erilaiset kÀsitykset nyt sotaa kÀydystÀ asiasta. Aika nÀyttÀÀ kumman kanta oli lÀhempÀnÀ totuutta.
trollikka Anonyymi kirjoitti:
On kuitenkin todettava, ettÀ henkilökohtaisesti tuomitsen pedofilian jyrkÀsti. Se on asia, joka kuvottaa ja raivostuttaa minua niin paljon ja sydÀn sÀrkyy niiden lasten puolesta, jotka ovat pedofilin uhriksi joutuneet. Se voi pahimmillaan sÀrkeÀ pienen lapsen tÀysin ja viedÀ koko elÀmÀn. Se ei saa koskaan unohtua nÀissÀ keskusteluissa.No en seksuaalisessa toiminnassa vertaa, mutta se voi olla seksuaalisuus, mille ei voi mitÀÀn, kuten homous. Juurikin tuota tarkoitan, ettÀ voisi hakeutua hoitoon ja hakea apua. Apukin voisi saada jotain konkreettisia mahdolliduuksia toteuttaa seksuaalisuuttaan muuten kuin aiheuttamalla lapsille vahinkoa. (Piirretyt videot, robotit, mitÀ lie?)
MinĂ€kÀÀn en hyvĂ€ksy lapsiin ja nuoriin kohdistuvaa seksuaalista vĂ€kivaltaa ja houkuttelua mitĂ€ lie, mutta jotenkin kieltĂ€minen ja uhkaavasti kĂ€yttĂ€ytyminfn vaan vie sen ongelman piiloon ja siten siihen ei voi vaikuttaa, vaan pelĂ€tĂ€ pahinta ja toivoa, ettei satu mitÀÀn...đ€š- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole taikakeino ei, enkÀ kannata pedofilian normalisoimista vaan avun hakemisen kynnyksen madaltamista. EikÀ siinÀ mitÀÀn siimaa anneta, kuten sanoin niin rangaistavuuden tulisi olla ankarimmasta pÀÀstÀ ja rangaistuksissa todellakin olisi koventamisen varaa.
Olen itse pedofilin uhri. Osuu aihe siis aika lÀhelle itseÀnikin, mutta en silti nÀe vÀkivaltaa ratkaisuna.Annetaanpa traumoja kokemattomien ihmisten mÀÀritellÀ ne normaaliuden rajat. Muuten menee perverssiksi kuten huomaa.
Fakta on, ettÀ pedofiilin uhrista voi itse tulla tilaston valossa pedofiili. SiinÀ on jo tÀysin leimaamaton keino hakeutua avun piiriin. Kertoo olevansa uhri. Ne ammattilaiset tietÀÀ ettÀ uhrille voi tulla samoja taipumuksia joten ne osaa hoitaa asian eikÀ tarvitse pelÀtÀ leimautumista.
Aivan kÀsittÀmÀtöntÀ paskaa jauhaa jostain pedofilian normalisoimisesta. Puuttuu todellisuudentajua tuollaisilta. Anonyymi kirjoitti:
Selvyyden vuoksi tÀmÀ yllÀ oleva oli siis minun, hihasta vetÀjÀn kommentti, vÀliin tuli monta muutakin anonyymia kommenttia.
Joo, huomasin kyllĂ€, mutta hyvĂ€ ettĂ€ varmistit. đ
LisÀÀn vielÀ, ettÀ mÀkin oon kahden teinin, pojdn ja tytön isÀ. Oon heistÀkin huolissani, mutta ennemmin mÀ haluisin pedofiilit svun piiriin kun jonnekin yksin miettimÀÀn mitÀ tekisi ongelmansa kanssa.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No en seksuaalisessa toiminnassa vertaa, mutta se voi olla seksuaalisuus, mille ei voi mitÀÀn, kuten homous. Juurikin tuota tarkoitan, ettÀ voisi hakeutua hoitoon ja hakea apua. Apukin voisi saada jotain konkreettisia mahdolliduuksia toteuttaa seksuaalisuuttaan muuten kuin aiheuttamalla lapsille vahinkoa. (Piirretyt videot, robotit, mitÀ lie?)
MinĂ€kÀÀn en hyvĂ€ksy lapsiin ja nuoriin kohdistuvaa seksuaalista vĂ€kivaltaa ja houkuttelua mitĂ€ lie, mutta jotenkin kieltĂ€minen ja uhkaavasti kĂ€yttĂ€ytyminfn vaan vie sen ongelman piiloon ja siten siihen ei voi vaikuttaa, vaan pelĂ€tĂ€ pahinta ja toivoa, ettei satu mitÀÀn...đ€šEi vittu.
Porno vaan pahentaa tuota ongelmaa. Turruttaa ja pervo hakee aina pahempaa ja pahempaa matskua jotta saa munan pystyn. Lopulta se ei enÀÀ nouse kun siirtymÀllÀ tekoihin kun on turruttanut aivonsa pornolla.
Hanki aivot ja hae apua. Ihan sairaita ajatuksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Annetaanpa traumoja kokemattomien ihmisten mÀÀritellÀ ne normaaliuden rajat. Muuten menee perverssiksi kuten huomaa.
Fakta on, ettÀ pedofiilin uhrista voi itse tulla tilaston valossa pedofiili. SiinÀ on jo tÀysin leimaamaton keino hakeutua avun piiriin. Kertoo olevansa uhri. Ne ammattilaiset tietÀÀ ettÀ uhrille voi tulla samoja taipumuksia joten ne osaa hoitaa asian eikÀ tarvitse pelÀtÀ leimautumista.
Aivan kÀsittÀmÀtöntÀ paskaa jauhaa jostain pedofilian normalisoimisesta. Puuttuu todellisuudentajua tuollaisilta.Nyt meni todella ala-arvoiseksi kommentoinniksi. MinÀ en normalisoi pedofiliaa enkÀ hyvÀksy sitÀ, kuten olen jo useammassa kommentissani painottanut. Kannattaa opetella luetun ymmÀrtÀmistÀ.
EiköhÀn tÀmÀ keskustelu ollut osaltani tÀssÀ. EnpÀ olisi osannut kuvitella, ettÀ kommenteistani vedetÀÀn nÀin rajusti vÀÀriÀ pÀÀtelmiÀ. Todella loukkaava kommentti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt meni todella ala-arvoiseksi kommentoinniksi. MinÀ en normalisoi pedofiliaa enkÀ hyvÀksy sitÀ, kuten olen jo useammassa kommentissani painottanut. Kannattaa opetella luetun ymmÀrtÀmistÀ.
EiköhÀn tÀmÀ keskustelu ollut osaltani tÀssÀ. EnpÀ olisi osannut kuvitella, ettÀ kommenteistani vedetÀÀn nÀin rajusti vÀÀriÀ pÀÀtelmiÀ. Todella loukkaava kommentti."avun hakemisen kynnyksen madaltamista. "
Tuota ei voi tehdÀ ilman pÀÀnsilittelyÀ joka on normalisointia ja sellaista ei kuunapÀivÀnÀ pidÀ tehdÀ. - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Joo, huomasin kyllĂ€, mutta hyvĂ€ ettĂ€ varmistit. đ
LisÀÀn vielÀ, ettÀ mÀkin oon kahden teinin, pojdn ja tytön isÀ. Oon heistÀkin huolissani, mutta ennemmin mÀ haluisin pedofiilit svun piiriin kun jonnekin yksin miettimÀÀn mitÀ tekisi ongelmansa kanssa.TÀmÀ ketju lÀhti nyt aika tavalla roiskumaan yli ja on ollut niin paljon kommenttieni vÀÀristelyÀ, ettÀ nÀen parhaaksi jÀttÀÀ omalta osaltani kommentoinnin tÀhÀn.
Anonyymi kirjoitti:
TÀmÀ ketju lÀhti nyt aika tavalla roiskumaan yli ja on ollut niin paljon kommenttieni vÀÀristelyÀ, ettÀ nÀen parhaaksi jÀttÀÀ omalta osaltani kommentoinnin tÀhÀn.
Ai se joku olit sÀ...
Mutta ymmĂ€rrĂ€n. Vsrsinkin kun sanoit omakohtaisesta kokemuksesta. đ
NÀÀ on kipeitÀ aiheita ja tunteet nousee monella pintaan ja ymmÀrrÀn. MÀ vaan itse nÀen tÀrkeemmÀksi etsiÀ varsinainen syy pohjalta, parantaa se, kuin koittaa työntÀÀ vaan sitÀ buranaa ja toivoa. .- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos! Suomensit sen, minkÀ mÀ jÀtin kirjoittamatta. TÀllÀ kertaa ollaan taas samoilla jÀljillÀ, vaikka Ukrainan sodasta en pysty kanssasi millÀÀn olemaan samaa mieltÀ. Sulla on ehkÀ omat syysi, mulla taas omat... niitÀ mÀ en kyllÀ tÀÀllÀ ala erittelemÀÀn, vaikka useimmiten asioista aika vapaasti mielipiteitÀni jakelen.
trollikkaToki sananvapaus kuuluu demokratiaan ja myös tÀnne palstalle. MinÀ olen pyrkinyt tÀÀllÀ tuomaan sitÀ toistakin nÀkökulmaa esiin, Ukraina kun ei ole niin puhtoinen mitÀ esittÀÀ. EhkÀ sitten vaikuttaa ettÀ olen enemmÀn toista puolta vaikka oikeastaan pidÀn niitÀ sodan osapuolia melkolailla samanlaisina hallinnoltaan, kolikon kaksi puolta suunnilleen eikÀ minua surettaisi jos kumpaisenkin nykyhallinto kaatuisi, kansa niissÀ molemmissa maissa ansaitsisi parempaa mitÀ saa.
-harmisekirj- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"avun hakemisen kynnyksen madaltamista. "
Tuota ei voi tehdÀ ilman pÀÀnsilittelyÀ joka on normalisointia ja sellaista ei kuunapÀivÀnÀ pidÀ tehdÀ.NÀemme asian eri tavalla. MielestÀni hoitoon pÀÀsy ei ole pÀÀn silittelyÀ vaan rikollisen toiminnan ennaltaehkÀisyÀ. Koko keskustelun pointti on ollut itsellÀni pohtia tapoja, joilla rikollisuutta/pedofiliaa voitaisiin yhteiskunnassa vÀhentÀÀ. Ei hyvÀksyÀ, ei normalisoida, ei hyysÀtÀ, vaan estÀÀ juuri sen karmeuden ja tuhoisan vaikutuksen vuoksi. On loukkaavaa, ettÀ kommenttini kÀÀnnetÀÀn joksikin aivan muuksi kuin mitÀ ne ovat. Saa esittÀÀ eriÀviÀ mielipiteitÀ, mutta on asiatonta kohdistaa ala-arvoisia kommentteja minuun henkilönÀ.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Ai se joku olit sÀ...
NÀÀ on kipeitÀ aiheita ja tunteet nousee monella pintaan ja ymmÀrrÀn. MÀ vaan itse nÀen tÀrkeemmÀksi etsiÀ varsinainen syy pohjalta, parantaa se, kuin koittaa työntÀÀ vaan sitÀ buranaa ja toivoa. .Varsinainen syy EI ole se, ettÀ pohjalla on seksuaalisuus joka olisi normaalia ja sitÀ pitÀisi pÀÀstÀ toteuttamaan.
Ei m"rhaajaakaan paranneta antamalla nukkeja joita mrhata. - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Ai se joku olit sÀ...
NÀÀ on kipeitÀ aiheita ja tunteet nousee monella pintaan ja ymmÀrrÀn. MÀ vaan itse nÀen tÀrkeemmÀksi etsiÀ varsinainen syy pohjalta, parantaa se, kuin koittaa työntÀÀ vaan sitÀ buranaa ja toivoa. .Juu vaikea pysyÀ meidÀn anonyymien viesteissÀ perÀssÀ..
Aihe on ymmÀrrettÀvÀsti vaikea ja tunteita herÀttÀvÀ. SitÀ se on itsellenikin, mutta yritÀn silti keskustella kiihkottomasti ja laajemmin kuin pelkÀstÀÀn omiin kokemuksiini peilaten. En nyt kuitenkaan halua enempÀÀ negaa iltaani, joten parempi jÀttÀÀ tÀmÀ tÀhÀn. Anonyymi kirjoitti:
Juu vaikea pysyÀ meidÀn anonyymien viesteissÀ perÀssÀ..
Aihe on ymmÀrrettÀvÀsti vaikea ja tunteita herÀttÀvÀ. SitÀ se on itsellenikin, mutta yritÀn silti keskustella kiihkottomasti ja laajemmin kuin pelkÀstÀÀn omiin kokemuksiini peilaten. En nyt kuitenkaan halua enempÀÀ negaa iltaani, joten parempi jÀttÀÀ tÀmÀ tÀhÀn.Ihan fiksulta kuullostaa.
MĂ€ kĂ€vin pelaa sĂ€bĂ€pelin tuossa. Kuokkaan tuli 7-1, mutta tein sentÀÀn meidĂ€n ainoan. đ
Kun on vapaata, niin kÀvin pari ölppÀstÀ baarissa ottaa palauttavaks... no eka baarissa oli joku junnu ihan seis. .sitÀ hÀrnÀs mun mailakassi ja pyörÀilykypÀrÀ. Tuli mesomaan. Oli aika savotta selvittÀÀ tyypille, ettÀ mÀ juon tÀÀn yhden minkÀ ostin ja hÀviÀn nÀköpiiristÀ.
Toisen join natkan varrella, sit joku 50 v ÀijÀ tuli kiinni rytkyihin. Sama tarina ja lÀhti vielÀ ulos perÀÀn, kun olin juonut sen oluen... sanoin, ettÀ mukavemmin iltas jatkuu, kun et hölmöile. Tuumin, ettÀ satuile vaikka pöytÀseurueelle, ettÀ annoit kyydit mulle ja se kÀy mulle ihan hyvin. Mutta ÀijÀ tuskin pysyi pystyssÀ. Se kuitenkin uskoi ja vielÀ tuumas, ettÀ oonkin ihan jees, ei kuulemma tartte kouluttaa.
EttĂ€ ei tÀÀ irl elĂ€mĂ€ mee aina ihan sukseen. HyvĂ€ vÀÀntöpeli kÀÀnty vĂ€hĂ€n negaks.. ja en mĂ€ just nyt jaksa vastailla tĂ€nnekÀÀn kĂ€rkkĂ€impiin kommentteihin. Ei tarvitse. EhkĂ€ huomenna sitten. đ
KyllĂ€ mĂ€ ihmisistĂ€ vĂ€litĂ€n, mutta joskus voi ajatella just ihteÀÀn. đ- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Ihan fiksulta kuullostaa.
MĂ€ kĂ€vin pelaa sĂ€bĂ€pelin tuossa. Kuokkaan tuli 7-1, mutta tein sentÀÀn meidĂ€n ainoan. đ
Kun on vapaata, niin kÀvin pari ölppÀstÀ baarissa ottaa palauttavaks... no eka baarissa oli joku junnu ihan seis. .sitÀ hÀrnÀs mun mailakassi ja pyörÀilykypÀrÀ. Tuli mesomaan. Oli aika savotta selvittÀÀ tyypille, ettÀ mÀ juon tÀÀn yhden minkÀ ostin ja hÀviÀn nÀköpiiristÀ.
Toisen join natkan varrella, sit joku 50 v ÀijÀ tuli kiinni rytkyihin. Sama tarina ja lÀhti vielÀ ulos perÀÀn, kun olin juonut sen oluen... sanoin, ettÀ mukavemmin iltas jatkuu, kun et hölmöile. Tuumin, ettÀ satuile vaikka pöytÀseurueelle, ettÀ annoit kyydit mulle ja se kÀy mulle ihan hyvin. Mutta ÀijÀ tuskin pysyi pystyssÀ. Se kuitenkin uskoi ja vielÀ tuumas, ettÀ oonkin ihan jees, ei kuulemma tartte kouluttaa.
EttĂ€ ei tÀÀ irl elĂ€mĂ€ mee aina ihan sukseen. HyvĂ€ vÀÀntöpeli kÀÀnty vĂ€hĂ€n negaks.. ja en mĂ€ just nyt jaksa vastailla tĂ€nnekÀÀn kĂ€rkkĂ€impiin kommentteihin. Ei tarvitse. EhkĂ€ huomenna sitten. đ
KyllĂ€ mĂ€ ihmisistĂ€ vĂ€litĂ€n, mutta joskus voi ajatella just ihteÀÀn. đTaidat olla melkoinen rĂ€hinĂ€veikko :D EihĂ€n normaali-ihmisille noin tapahdu ettĂ€ jatkuvasti joka baarissa on jonkun kanssa riitelemĂ€ssĂ€. Yksikin kerta jo harvinaista ettĂ€ tulee edes suukopua ja sulla jokapaikassa.
-harmiseikirj- - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Ihan fiksulta kuullostaa.
KyllĂ€ mĂ€ ihmisistĂ€ vĂ€litĂ€n, mutta joskus voi ajatella just ihteÀÀn. đSullapa on ollut tapahtumarikas ilta. Onnittelut maalista, hieno suoritus! đ Itse nĂ€istĂ€ kommenteista tympÀÀntyneenĂ€ otin lĂ€ppĂ€rin esiin ja tein tunnin töitĂ€, kun ei muutakaan fiksua tekemistĂ€ keksinyt tĂ€hĂ€n aikaan illasta.
Tuo on kyllĂ€ aina yhtĂ€ hĂ€mmentĂ€vÀÀ kĂ€ytöstĂ€, kun joku ventovieras tulee jotain typerÀÀ haastamaan. Itselle ei ole tuollaista tapahtunut, mutta taitaa olla enemmĂ€n miesten kohtaama ongelma. HyvĂ€, jos osaa itse pysyĂ€ rauhallisena eikĂ€ lĂ€hteĂ€ mukaan tuollaiseen, se on usein paras tapa reagoida. Tai no nyt muistui mieleen erĂ€s tapaus jostain kaukaa nuoruudesta đ€ Joku tyyppi ei jĂ€ttĂ€nyt mua ja ystĂ€vÀÀni rauhaan baarissa vaan seurasi ja aukoi pÀÀtÀÀn ja aikamme sitĂ€ siedettyĂ€mme sanoin tyypille hieman napakammin, ettĂ€ antaa vetÀÀ ja sitten mut jo tönĂ€istiin maahan tĂ€mĂ€n tyypin toimesta. Se onneksi loppui siihen, kun sattui olemaan miespuolisia tuttuja lĂ€hellĂ€ ja portsari heitti samantien tyypin ulos, mutta sama tyyppi joutui siinĂ€ psykiatriselle hoitoon noin viikon pÀÀstĂ€ tapahtuneesta, ettĂ€ ei hĂ€nellĂ€ ihan kaikki kunnossa ollut.
Ja juu, joskus kÀÀntyy vĂ€hĂ€n vÀÀrÀÀn suuntaan, vaikka tarkoitus olisi toinen. En voi sietÀÀ toisen sanomisten vÀÀristelyĂ€, kuten tĂ€ssĂ€ ketjussa on tapahtunut. Sen myönnĂ€n, ettĂ€ tyylini on joskus liian pehmeĂ€, mikĂ€ saattaa pehmentÀÀ viestiĂ€ni liikaakin joidenkin silmissĂ€.. MinkĂ€s teet, en osaa luonnostani olla kĂ€rkĂ€s đ€·ââïž Anonyymi kirjoitti:
Taidat olla melkoinen rÀhinÀveikko :D EihÀn normaali-ihmisille noin tapahdu ettÀ jatkuvasti joka baarissa on jonkun kanssa riitelemÀssÀ. Yksikin kerta jo harvinaista ettÀ tulee edes suukopua ja sulla jokapaikassa.
-harmiseikirj-No tĂ€nÀÀn tuli kyllĂ€ uskomattoman psljon vastamĂ€keĂ€...jos nyt mietin, ettĂ€ mitĂ€ tekisin toisin, niin jĂ€ttĂ€isin 130 euroa maksacan potan ja pari mailas pussissa pyörĂ€lle, tuskin kukaan pöllii ja tilanne ois ihan muu. đ
Anonyymi kirjoitti:
Sullapa on ollut tapahtumarikas ilta. Onnittelut maalista, hieno suoritus! đ Itse nĂ€istĂ€ kommenteista tympÀÀntyneenĂ€ otin lĂ€ppĂ€rin esiin ja tein tunnin töitĂ€, kun ei muutakaan fiksua tekemistĂ€ keksinyt tĂ€hĂ€n aikaan illasta.
Tuo on kyllĂ€ aina yhtĂ€ hĂ€mmentĂ€vÀÀ kĂ€ytöstĂ€, kun joku ventovieras tulee jotain typerÀÀ haastamaan. Itselle ei ole tuollaista tapahtunut, mutta taitaa olla enemmĂ€n miesten kohtaama ongelma. HyvĂ€, jos osaa itse pysyĂ€ rauhallisena eikĂ€ lĂ€hteĂ€ mukaan tuollaiseen, se on usein paras tapa reagoida. Tai no nyt muistui mieleen erĂ€s tapaus jostain kaukaa nuoruudesta đ€ Joku tyyppi ei jĂ€ttĂ€nyt mua ja ystĂ€vÀÀni rauhaan baarissa vaan seurasi ja aukoi pÀÀtÀÀn ja aikamme sitĂ€ siedettyĂ€mme sanoin tyypille hieman napakammin, ettĂ€ antaa vetÀÀ ja sitten mut jo tönĂ€istiin maahan tĂ€mĂ€n tyypin toimesta. Se onneksi loppui siihen, kun sattui olemaan miespuolisia tuttuja lĂ€hellĂ€ ja portsari heitti samantien tyypin ulos, mutta sama tyyppi joutui siinĂ€ psykiatriselle hoitoon noin viikon pÀÀstĂ€ tapahtuneesta, ettĂ€ ei hĂ€nellĂ€ ihan kaikki kunnossa ollut.
Ja juu, joskus kÀÀntyy vĂ€hĂ€n vÀÀrÀÀn suuntaan, vaikka tarkoitus olisi toinen. En voi sietÀÀ toisen sanomisten vÀÀristelyĂ€, kuten tĂ€ssĂ€ ketjussa on tapahtunut. Sen myönnĂ€n, ettĂ€ tyylini on joskus liian pehmeĂ€, mikĂ€ saattaa pehmentÀÀ viestiĂ€ni liikaakin joidenkin silmissĂ€.. MinkĂ€s teet, en osaa luonnostani olla kĂ€rkĂ€s đ€·ââïžNo elĂ€ suotta ala miellyttĂ€mÀÀn...kun ei tarvitse.
Mutta sÀ pÀÀhÀt rajasi. TÀÀllÀ se on selkeÀÀ.. MÀhÀn oon maali tÀÀllÀ. YmmÀrÀn ja se on ok. Mutta ymmÀrrÀn niitÀkin jotka ei haluu maalittuu. Mutta mÀ taas en tunnista kaikkii...no sÀ oot ymmÀrtÀnyt hyvin homman, mutta moni ei..
TÀÀ homma tÀÀllĂ€ on vapaaehtoista. đ- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No elÀ suotta ala miellyttÀmÀÀn...kun ei tarvitse.
Mutta sÀ pÀÀhÀt rajasi. TÀÀllÀ se on selkeÀÀ.. MÀhÀn oon maali tÀÀllÀ. YmmÀrÀn ja se on ok. Mutta ymmÀrrÀn niitÀkin jotka ei haluu maalittuu. Mutta mÀ taas en tunnista kaikkii...no sÀ oot ymmÀrtÀnyt hyvin homman, mutta moni ei..
TÀÀ homma tÀÀllĂ€ on vapaaehtoista. đVapaaehtoistahan tĂ€mĂ€ đ Ja en tosiaan halua maalittua. En pidĂ€ erityisemmin huomiosta ja joskus muinoin menneisyydessĂ€ kun kirjoittelin tÀÀllĂ€ rekattuna, sain aivan liikaa kaipaamatonta huomiota. Osaan jĂ€ttÀÀ kyllĂ€ omaan arvoonsa paljonkin, mutta se ylitti kuitenkin rajani eikĂ€ kirjoittelu ollut enÀÀ mielekĂ€stĂ€. Samoin kĂ€vi monelle muullekin rekatulle. PitÀÀ olla paksu nahka đ
Anonyymi kirjoitti:
Sullapa on ollut tapahtumarikas ilta. Onnittelut maalista, hieno suoritus! đ Itse nĂ€istĂ€ kommenteista tympÀÀntyneenĂ€ otin lĂ€ppĂ€rin esiin ja tein tunnin töitĂ€, kun ei muutakaan fiksua tekemistĂ€ keksinyt tĂ€hĂ€n aikaan illasta.
Ja juu, joskus kÀÀntyy vĂ€hĂ€n vÀÀrÀÀn suuntaan, vaikka tarkoitus olisi toinen. En voi sietÀÀ toisen sanomisten vÀÀristelyĂ€, kuten tĂ€ssĂ€ ketjussa on tapahtunut. Sen myönnĂ€n, ettĂ€ tyylini on joskus liian pehmeĂ€, mikĂ€ saattaa pehmentÀÀ viestiĂ€ni liikaakin joidenkin silmissĂ€.. MinkĂ€s teet, en osaa luonnostani olla kĂ€rkĂ€s đ€·ââïžHuoh... mĂ€ oon nyt liisn vĂ€synyt vastsa fiksusti...
Mutta löysin mielestĂ€ni hyvĂ€n biisin vastaamaan. đ€
https://youtu.be/Q6q3lljnbG4
MĂ€ vastaan tĂ€hĂ€n huomenna virkfĂ€mmin vitlĂ€. Odota vaan. đ€Ł
HyvÀÀ yötĂ€. đ„±đŽ- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Huoh... mÀ oon nyt liisn vÀsynyt vastsa fiksusti...
Mutta löysin mielestĂ€ni hyvĂ€n biisin vastaamaan. đ€
https://youtu.be/Q6q3lljnbG4
MĂ€ vastaan tĂ€hĂ€n huomenna virkfĂ€mmin vitlĂ€. Odota vaan. đ€Ł
HyvÀÀ yötĂ€. đ„±đŽBiisi vastaa hyvin, mutta nyt kun menit lupaamaan, niin odotan huomiselta vastaukselta huikeaa virkeyttĂ€ đ
TĂ€ytyy itsekin kömpiĂ€ unille. HyvÀÀ yötĂ€ đŽ Anonyymi kirjoitti:
Vapaaehtoistahan tĂ€mĂ€ đ Ja en tosiaan halua maalittua. En pidĂ€ erityisemmin huomiosta ja joskus muinoin menneisyydessĂ€ kun kirjoittelin tÀÀllĂ€ rekattuna, sain aivan liikaa kaipaamatonta huomiota. Osaan jĂ€ttÀÀ kyllĂ€ omaan arvoonsa paljonkin, mutta se ylitti kuitenkin rajani eikĂ€ kirjoittelu ollut enÀÀ mielekĂ€stĂ€. Samoin kĂ€vi monelle muullekin rekatulle. PitÀÀ olla paksu nahka đ
No tuli uni yllĂ€ttĂ€in... nukahdin sohvalle ja sit siirryin sĂ€nkyyn, missĂ€ koetin siristellen kirjoittaa jotain...nĂ€kö alkaa temputella oikeesti. đ
Joo, siis mÀ oon huomannut, ettÀ tÀÀllÀ jos missÀ kÀydÀÀn ahneesti kimppuun ja piikitellÀÀn ihan oikeesti. En tiedÀ tarkkaan mikÀ motiivi kenenkin piikittelijÀn kohdalla saa piikittelemÀÀn ja jopa puukottamaan selkÀÀn, mutta niin vaan kÀy.
Toisaalta siihen auttaa paksu nahkaisuus, mutta toisaalta ihan oma oikea identiteetti. Usko itseensĂ€ ja siihen, ettĂ€ on hyvĂ€. Silloin piikittelyt, nimittelyt ja muu shaiba valuu kuin vesi hanhen selĂ€stĂ€. đ
TÀssÀkin keskusteluavauksessa tuntuu moni ymmÀrtÀvÀn vÀÀrin mun kirjoitukset ja sisÀllön. He eivÀt ehkÀ osaa pitÀÀ omia tunteitaan kurissa, vaan keskittyvÀt pedofiilien tekemiin rikoksiin. MÀ taas en ole missÀÀn niistÀ edes puhunut, korkeintaan tuominnut ne. MinÀ olen vain puhunut, ettÀ niitÀ on ja tulee olemaan, eikÀ sekÀÀn ole minusta kiinni, eikÀ minun mielipiteistÀ. Mutta minÀ haluaisin, ettÀ joskus tulisi pÀivÀ, jolloin pedofiili voisi mennÀ hoitoon ja saada sitÀ, ilman ettÀ olisi hirviö, jos ei ole konkreettisesti toiminut seksuaalisuutensa kanssa mitenkÀÀn.
Jos sanotaan esimerkin kautta, ettÀ jos tulen on pakko palaa, niin sitten kivien ympÀröimÀnÀ ja pienenÀ nuotiona kalliolla.
Muuten...
YllĂ€pitĂ€jĂ€ ilmoitti poiston syyksi sen, ettĂ€ aloitus ei kuulu aihealueeseen. đ€Ł
Silloin aloituksen voi poistaa. Saattais kĂ€ydĂ€ aika kato tÀÀllĂ€, jos noin aina tehtĂ€is. đAnonyymi kirjoitti:
trollikkaSori kun jÀi tÀhÀn vastaamatta... aika tunteikkaita viestejÀ monta, syystÀkin.
No tosiaan maahanmuuttajissa on kaikenlaista kirjoa taatusti. Janne Raninen oli suomalainen Ruotsissa ja sanoi, ettÀ ei tuntenut kuuluvansa yhteiskuntaan siellÀ, vaan radikalisoitui muiden maahanmuuttajien kanssa.
Ruotsissa homma on ollut jo vuosikymmeniÀ sitÀ, ettÀ maahanmuuttajista osa ei totu ja kuulu olevansa osa yhteiskuntaa. Se on jo periytynyt Ruotsissa syntyneisiin maahanmuuttajasukupolviin. Vaikka siellÀ on jo poliiseja ja muita maahanmuuttotaustaisia, se katkeruus on jo jÀÀnyt mieliin. SiitÀ kuulin kun haastateltiin Tukholmassa ensihoitajana toimivaa suomalaista miestÀ. Se kirjoitti kirjankin siitÀ...
KyllÀ minÀ uskon, ettÀ maahanmuuttaja vaikka poliisina toimi ihan samojen mÀÀrÀysten perusteella kuin etninen suomalainen poliisi. Ja minusta viranomaisena toimivia etnisesti ei-suomalaisia pitÀis saada lisÀÀ. HeitÀ on jo suomessa syntyneitÀ ja suomenkielen hallitsevia paljon, mutta ehkÀ asenteet vielÀ monesti haraa vastaan, ettei heitÀ saada poliisiin ja muihin tahoihin.
Minusta jos jotenkin vaan ei kuljettaisi "RuotsintietÀ", niin tÀmÀ olisi yksi asia missÀ voitais jo nyt petrata, eikÀ odottaa, ettÀ moni maahanmuuttaja sukupolvi tuntee katkeruutta yhteiskuntaa kohtaan.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No tuli uni yllĂ€ttĂ€in... nukahdin sohvalle ja sit siirryin sĂ€nkyyn, missĂ€ koetin siristellen kirjoittaa jotain...nĂ€kö alkaa temputella oikeesti. đ
Joo, siis mÀ oon huomannut, ettÀ tÀÀllÀ jos missÀ kÀydÀÀn ahneesti kimppuun ja piikitellÀÀn ihan oikeesti. En tiedÀ tarkkaan mikÀ motiivi kenenkin piikittelijÀn kohdalla saa piikittelemÀÀn ja jopa puukottamaan selkÀÀn, mutta niin vaan kÀy.
Toisaalta siihen auttaa paksu nahkaisuus, mutta toisaalta ihan oma oikea identiteetti. Usko itseensĂ€ ja siihen, ettĂ€ on hyvĂ€. Silloin piikittelyt, nimittelyt ja muu shaiba valuu kuin vesi hanhen selĂ€stĂ€. đ
TÀssÀkin keskusteluavauksessa tuntuu moni ymmÀrtÀvÀn vÀÀrin mun kirjoitukset ja sisÀllön. He eivÀt ehkÀ osaa pitÀÀ omia tunteitaan kurissa, vaan keskittyvÀt pedofiilien tekemiin rikoksiin. MÀ taas en ole missÀÀn niistÀ edes puhunut, korkeintaan tuominnut ne. MinÀ olen vain puhunut, ettÀ niitÀ on ja tulee olemaan, eikÀ sekÀÀn ole minusta kiinni, eikÀ minun mielipiteistÀ. Mutta minÀ haluaisin, ettÀ joskus tulisi pÀivÀ, jolloin pedofiili voisi mennÀ hoitoon ja saada sitÀ, ilman ettÀ olisi hirviö, jos ei ole konkreettisesti toiminut seksuaalisuutensa kanssa mitenkÀÀn.
Jos sanotaan esimerkin kautta, ettÀ jos tulen on pakko palaa, niin sitten kivien ympÀröimÀnÀ ja pienenÀ nuotiona kalliolla.
Muuten...
YllĂ€pitĂ€jĂ€ ilmoitti poiston syyksi sen, ettĂ€ aloitus ei kuulu aihealueeseen. đ€Ł
Silloin aloituksen voi poistaa. Saattais kĂ€ydĂ€ aika kato tÀÀllĂ€, jos noin aina tehtĂ€is. đIkĂ€nÀöstĂ€ moni varoittelee, mutta mĂ€ uskottelen vielĂ€ itselleni, ettĂ€ teen vaan liikaa töitĂ€ pÀÀtteellĂ€ đ
En voi kuin ihmetellÀ hyökkÀÀjien motiiveja. Eri mieltÀ saa olla ja esittÀÀ erilaisia nÀkökulmia, osoittaa myös minun olevan vÀÀrÀssÀ, mutta henkilöön kohdistuvia ala-arvoisia kommentteja en pysty hyvÀksymÀÀn. Eritoten kun ne kommentit johtuvat ihan kieroutuneista tulkinnoista toisen sanomisista. Aihe on toki hyvin tulenarka ja tunteita herÀttÀvÀ ja hyvÀ niin. Kertoohan se, ettÀ ihmiset eivÀt hyvÀksy pedofiliaa ja se on aivan oikea viesti, mutta soisin silti, ettÀ kiihkoilun ja hyökkÀÀmisen sijaan yritettÀisiin ymmÀrtÀÀ, mitÀ toinen sanoo eikÀ rynnÀttÀisi vÀÀriin johtopÀÀtöksiin. Olen kuitenkin aikalailla sanonut sanottavani aiheesta tuossa yhdessÀ ylemmÀssÀ kommentissani, joten aihe jÀÀköön osaltani tÀhÀn. Nyt on ollut niin pitkÀ ja rankka pÀivÀ, ettei pÀÀ kyllÀ kestÀisikÀÀn yhtÀÀn monimutkaisempaa ajattelua vaativaa keskustelua..
Vai tuollaisia syitĂ€ poistoon.. No eihĂ€n jengit toki sinkkuiluun liity, mutta ei moni muukaan tĂ€llĂ€ palstalla đ - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Ja luulen, ettĂ€ tÀÀllĂ€ yhteiskunnassa on montakin sellaista tabumaista juttua, mikĂ€ kangertaa ja aiheuttaa tavallaan vielĂ€ turhia ongelmia sikĂ€li, kun niistĂ€ voitais vaan kĂ€ydĂ€ keskustelua ja kehittÀÀ niitĂ€. Suomi on siitĂ€ hyvĂ€ maa, ettĂ€ tÀÀ on pieni ja tÀÀllĂ€ on suht nopea saada muutoksia aikaan. đSiis mitĂ€ ihmettĂ€ sĂ€ selostat?? EttĂ€ pedofilia vĂ€hentyy sen sallimisella ???? Kun ei vĂ€henny, ihan sen takia koska se on TAIPUMUS! Joka kohdistuu tĂ€ysin vÀÀrÀÀn objektiin eli PUOLUSTUSKYVYTTĂMĂĂN LAPSEEN!! SiinĂ€hĂ€n nĂ€mĂ€ alkaisi mellastamaan kertaheitolla ja kaaos ja mayhem on valmis kun vanhemmat alkavat puolustamaan lapsiaan ja joutuisivat itse syytteeseen pedareiden tapoista ja pahoinpitelyistĂ€! Pedofiliaa EI TULE SALLIA EIKĂ HYVĂKSYĂ IKINĂ MISSĂĂN TAPAUKSESSA!! Aivan sairas jo ajatuksena. Toivottavasti et lisÀÀnny.
Anonyymi kirjoitti:
IkĂ€nÀöstĂ€ moni varoittelee, mutta mĂ€ uskottelen vielĂ€ itselleni, ettĂ€ teen vaan liikaa töitĂ€ pÀÀtteellĂ€ đ
En voi kuin ihmetellÀ hyökkÀÀjien motiiveja. Eri mieltÀ saa olla ja esittÀÀ erilaisia nÀkökulmia, osoittaa myös minun olevan vÀÀrÀssÀ, mutta henkilöön kohdistuvia ala-arvoisia kommentteja en pysty hyvÀksymÀÀn. Eritoten kun ne kommentit johtuvat ihan kieroutuneista tulkinnoista toisen sanomisista. Aihe on toki hyvin tulenarka ja tunteita herÀttÀvÀ ja hyvÀ niin. Kertoohan se, ettÀ ihmiset eivÀt hyvÀksy pedofiliaa ja se on aivan oikea viesti, mutta soisin silti, ettÀ kiihkoilun ja hyökkÀÀmisen sijaan yritettÀisiin ymmÀrtÀÀ, mitÀ toinen sanoo eikÀ rynnÀttÀisi vÀÀriin johtopÀÀtöksiin. Olen kuitenkin aikalailla sanonut sanottavani aiheesta tuossa yhdessÀ ylemmÀssÀ kommentissani, joten aihe jÀÀköön osaltani tÀhÀn. Nyt on ollut niin pitkÀ ja rankka pÀivÀ, ettei pÀÀ kyllÀ kestÀisikÀÀn yhtÀÀn monimutkaisempaa ajattelua vaativaa keskustelua..
Vai tuollaisia syitĂ€ poistoon.. No eihĂ€n jengit toki sinkkuiluun liity, mutta ei moni muukaan tĂ€llĂ€ palstalla đNo mĂ€ varmaan tihrustan tietĂ€mĂ€ttĂ€ni muutenkin, mutta vĂ€syneenĂ€ ja varsinkin selĂ€llÀÀn ei kyllĂ€ nĂ€e mitÀÀn kunnolla. đ€
Joo, mÀ kuuntelin tuossa puolikorvalla Harri Gustafbergin haastattelua. Se on toiminut karhukoplan pÀÀllikkönÀ ja sillÀ jos kellÀ on ollut työ, missÀ nÀkee ja kokee kaikkea mitÀ kauheaa ihminen keksiikÀÀn tehdÀ. Se tunteiden ymmÀrtÀminen ja niiden vaikutuksen huomaaminen pÀÀttelyssÀ on merkittÀvÀ, olipa kyse mistÀ vaan. SiitÀ on hyötyÀ ihan missÀ vaan.
Joo, aika hauska perustelu. đAnonyymi kirjoitti:
Siis mitĂ€ ihmettĂ€ sĂ€ selostat?? EttĂ€ pedofilia vĂ€hentyy sen sallimisella ???? Kun ei vĂ€henny, ihan sen takia koska se on TAIPUMUS! Joka kohdistuu tĂ€ysin vÀÀrÀÀn objektiin eli PUOLUSTUSKYVYTTĂMĂĂN LAPSEEN!! SiinĂ€hĂ€n nĂ€mĂ€ alkaisi mellastamaan kertaheitolla ja kaaos ja mayhem on valmis kun vanhemmat alkavat puolustamaan lapsiaan ja joutuisivat itse syytteeseen pedareiden tapoista ja pahoinpitelyistĂ€! Pedofiliaa EI TULE SALLIA EIKĂ HYVĂKSYĂ IKINĂ MISSĂĂN TAPAUKSESSA!! Aivan sairas jo ajatuksena. Toivottavasti et lisÀÀnny.
Opettele lukemaan, ymmÀrtÀmÀÀn luettu ja kommentoi sitten. Kiitos.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No mĂ€ varmaan tihrustan tietĂ€mĂ€ttĂ€ni muutenkin, mutta vĂ€syneenĂ€ ja varsinkin selĂ€llÀÀn ei kyllĂ€ nĂ€e mitÀÀn kunnolla. đ€
Joo, mÀ kuuntelin tuossa puolikorvalla Harri Gustafbergin haastattelua. Se on toiminut karhukoplan pÀÀllikkönÀ ja sillÀ jos kellÀ on ollut työ, missÀ nÀkee ja kokee kaikkea mitÀ kauheaa ihminen keksiikÀÀn tehdÀ. Se tunteiden ymmÀrtÀminen ja niiden vaikutuksen huomaaminen pÀÀttelyssÀ on merkittÀvÀ, olipa kyse mistÀ vaan. SiitÀ on hyötyÀ ihan missÀ vaan.
Joo, aika hauska perustelu. đTaidan lĂ€hteĂ€ ulos aurinkoon vetreyttĂ€mÀÀn silmiĂ€ni, aivan liikaa tihrustelua ollut tĂ€lle pĂ€ivĂ€lle. Mua auttaa silmĂ€tipat, jos silmĂ€t oikein vĂ€syy. SilmĂ€lasit hankin vasta kun on tosi kyseessĂ€ đ
Kiihkoton asennoituminen ja ilmiöiden ymmÀrtÀminen on ammattilaisille ehdoton vaatimus, jotta voi tehdÀ työtÀÀn. Ei esim poliisi pystyisi tekemÀÀn työtÀÀn, jos ratkaisu kaikkeen pahaan olisi "kuula vain kalloon!!". TÀytyy osata suhtautua ammattimaisesti, vaikka mielessÀ miten kiehuisi. Tietyt ammattiryhmÀt nÀkevÀt työssÀÀn ihmisyyden karmean puolen todella lÀheltÀ. NÀillÀ ihmisillÀ on parempaa ymmÀrrystÀ ja osaamista siitÀ, millÀ tavoin rikollisuuteen voitaisiin puuttua ennaltaehkÀisevÀsti ja heitÀ toivottavasti kuunnellaan. Anonyymi kirjoitti:
Taidan lĂ€hteĂ€ ulos aurinkoon vetreyttĂ€mÀÀn silmiĂ€ni, aivan liikaa tihrustelua ollut tĂ€lle pĂ€ivĂ€lle. Mua auttaa silmĂ€tipat, jos silmĂ€t oikein vĂ€syy. SilmĂ€lasit hankin vasta kun on tosi kyseessĂ€ đ
Kiihkoton asennoituminen ja ilmiöiden ymmĂ€rtĂ€minen on ammattilaisille ehdoton vaatimus, jotta voi tehdĂ€ työtÀÀn. Ei esim poliisi pystyisi tekemÀÀn työtÀÀn, jos ratkaisu kaikkeen pahaan olisi "kuula vain kalloon!!". TĂ€ytyy osata suhtautua ammattimaisesti, vaikka mielessĂ€ miten kiehuisi. Tietyt ammattiryhmĂ€t nĂ€kevĂ€t työssÀÀn ihmisyyden karmean puolen todella lĂ€heltĂ€. NĂ€illĂ€ ihmisillĂ€ on parempaa ymmĂ€rrystĂ€ ja osaamista siitĂ€, millĂ€ tavoin rikollisuuteen voitaisiin puuttua ennaltaehkĂ€isevĂ€sti ja heitĂ€ toivottavasti kuunnellaan.Jep. MĂ€ koitan ajaa nurtsin loppuun, jos se kone nyt ois yhteistyökykyinen. đ
No minÀ itsekin koetan pÀÀstÀ sellaiseen tilaan mieleni kanssa, ettÀ osaan kÀsittÀÀ tunteitani ja nÀhdÀ niiden ohi asioita maailmasta, se rikastuttaa ja toisaalta maailma ei tunnu enÀÀ niin ahdistavalle mestalle sieltÀ pimeÀmmÀltÀkin puoleltaan. ...
Aina ei paista aurinko...- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maahanmuuttajista puhutaan usein turhan yhtenÀisenÀ kokonaisuutena. HeissÀ on ihmisiÀ laidasta laitaan, aivan kuten suomalaisissakin. Aivan kuten suomalaisillakin, pitÀÀ maahanmuuttajilla paikkansa suomalainen sananlasku "joukossa tyhmyys tiivistyy". Jengiytyminen on tyhmÀytymistÀ ja rikollistumista.
Sorry nyt, en minÀ sano ett kaikki toispaikkakuntalaiset olisi rupu porukkaa! Mutt nÀiden rikollisten hyysÀÀmiseen meillÀ ei ole varaa; jos samat lait eivÀt koske heitÀ kuin suomalaisia, kyllÀ vaikeuksia tulee. Ja niitÀhÀn on tullut jo, ihan liikaa. Joko olis aika ryhdistÀytyÀ ja kertoa ett lait on kaikille samat, eikÀ mitÀÀn ole enÀÀ alennusmyynnissÀ!
trollikka
MÀ en ole valinnut ystÀviÀni ihon vÀrin perusteella, vaan ihmisyyden ja oikeamielisyyden. Oikeamielisyys tarkoittaa sitÀ, ett kohtelee toista ihmistÀ siten; kuin haluaisi itseÀÀn kohdeltavan. Yksinkertaista... yksinkertainen; kuten minÀkin!
En minÀ osaa asiaa tuon paremmin ilmaista, ja kyllÀ mun tulee tehtyÀ myös vÀÀriÀ arvioita ihmisistÀ, joita olen kohdannut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidan lĂ€hteĂ€ ulos aurinkoon vetreyttĂ€mÀÀn silmiĂ€ni, aivan liikaa tihrustelua ollut tĂ€lle pĂ€ivĂ€lle. Mua auttaa silmĂ€tipat, jos silmĂ€t oikein vĂ€syy. SilmĂ€lasit hankin vasta kun on tosi kyseessĂ€ đ
Kiihkoton asennoituminen ja ilmiöiden ymmÀrtÀminen on ammattilaisille ehdoton vaatimus, jotta voi tehdÀ työtÀÀn. Ei esim poliisi pystyisi tekemÀÀn työtÀÀn, jos ratkaisu kaikkeen pahaan olisi "kuula vain kalloon!!". TÀytyy osata suhtautua ammattimaisesti, vaikka mielessÀ miten kiehuisi. Tietyt ammattiryhmÀt nÀkevÀt työssÀÀn ihmisyyden karmean puolen todella lÀheltÀ. NÀillÀ ihmisillÀ on parempaa ymmÀrrystÀ ja osaamista siitÀ, millÀ tavoin rikollisuuteen voitaisiin puuttua ennaltaehkÀisevÀsti ja heitÀ toivottavasti kuunnellaan.Ammattilaiset kykenevÀt myös tunnistamaan rikollisen tai sellaisen mielenlaadun mailien pÀÀstÀ. Just saying...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiihkoton asennoituminen ja ilmiöiden ymmÀrtÀminen on ammattilaisille ehdoton vaatimus, jotta voi tehdÀ työtÀÀn. Ei esim poliisi pystyisi tekemÀÀn työtÀÀn, jos ratkaisu kaikkeen pahaan olisi "kuula vain kalloon!!". TÀytyy osata suhtautua ammattimaisesti, vaikka mielessÀ miten kiehuisi. Tietyt ammattiryhmÀt nÀkevÀt työssÀÀn ihmisyyden karmean puolen todella lÀheltÀ. NÀillÀ ihmisillÀ on parempaa ymmÀrrystÀ ja osaamista siitÀ, millÀ tavoin rikollisuuteen voitaisiin puuttua ennaltaehkÀisevÀsti ja heitÀ toivottavasti kuunnellaan."millÀ tavoin rikollisuuteen voitaisiin puuttua ennaltaehkÀisevÀsti ja heitÀ toivottavasti kuunnellaan."
"Apukin voisi saada jotain konkreettisia mahdolliduuksia toteuttaa seksuaalisuuttaan muuten kuin aiheuttamalla lapsille vahinkoa. (Piirretyt videot, robotit, mitÀ lie?)"
KyllÀ tÀÀ kertoo kaiken tÀstÀ keskustelusta.
Ps. Itse vÀÀntelet sanoja. Kukaan ei ole kritisoinut pedofiilien hoitamista (jota pedofilian toteuttaminen ei ole), vaan ajatuksia avun kynnyksen madaltamisesta suhtautumalla hyvÀksyvÀsti asiaan.
Ja kun te mielipuolet vielÀ ehdottelette tuollaista apua. Tai ehkÀ oot pelkkÀ disse joka kirjoittaa itselleen.
- Anonyymi
KyllÀ ihan asialliset viestitkin saattavat poistua. Kunnianloukkaksen kriteerit tÀyttÀvÀt viestit sen sen sijaan saattavat pysyÀ, poistopyynnöistÀ huolimatta.
YP:n on ihan turha jeesustella mistÀÀn sÀÀnnöistÀ.
Kertonee jotain yllÀpidon motiiveista. Ainoistaan klikkauksilla on vÀliÀ. SÀÀnnöistÀ viis. Laittsisivat rehellisesti etusivulle: Emme noudata omia sÀÀntöjÀmme.
Ja nyt ne vammanaamat luulee taas mua botiksi. Psk sivusto.
>Simiti<No mÀ en lÀhde ihan tuolle linjalle. Siis viskaa foliohattua pÀÀhÀn ja ala miettimÀÀn salaliittoteorioita, ettÀ yllÀpitÀjÀ jonkun agendansa takia poistattais.
EikÀ mua sinÀÀnsÀ koko poisto haittaa, kyllÀhÀn mÀ voin jatkaa jutustelua muissa aloituksissa ja tekaista vaikka 10 uutta itsekin.
Minua vaan kiinnostaa saada selville syy ja laitoinkin kyselyÀ siitÀ yllÀpitoon.
Voihan se olla, ettĂ€ VenĂ€jÀÀ ei saa verrata moottoripyörĂ€jengeihin, siinĂ€ saattoi olla sellainen mainittu? đ€ Mutta minusta se ei ole kyllĂ€ kovin sÀÀntöjenvastaista.. mutta aika nĂ€yttÀÀ, mitĂ€ Lydia kertoo. đ- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No mÀ en lÀhde ihan tuolle linjalle. Siis viskaa foliohattua pÀÀhÀn ja ala miettimÀÀn salaliittoteorioita, ettÀ yllÀpitÀjÀ jonkun agendansa takia poistattais.
EikÀ mua sinÀÀnsÀ koko poisto haittaa, kyllÀhÀn mÀ voin jatkaa jutustelua muissa aloituksissa ja tekaista vaikka 10 uutta itsekin.
Minua vaan kiinnostaa saada selville syy ja laitoinkin kyselyÀ siitÀ yllÀpitoon.
Voihan se olla, ettĂ€ VenĂ€jÀÀ ei saa verrata moottoripyörĂ€jengeihin, siinĂ€ saattoi olla sellainen mainittu? đ€ Mutta minusta se ei ole kyllĂ€ kovin sÀÀntöjenvastaista.. mutta aika nĂ€yttÀÀ, mitĂ€ Lydia kertoo. đEi tuo ole mitÀÀn salaliittoteoriaa. Se on ihan nĂ€hty ja koettu. Poistot ovat tĂ€ysin mielivaltaisia.
Olen huvikseni kirjoittanut viestin, joka selkeÀsti rikkoi sÀÀntöjÀ. SitÀ ei 4:n pÀivÀÀn poistettu, koska oli niin suosittu.
Usko huviksesi, ainoistaan klikkauksilla on vÀliÀ, tai sitten modet ovat tÀysin ammattitaidottomia ja koko internetin yp:t hÀpeÀÀ heitÀ.
>simiti< Anonyymi kirjoitti:
Ei tuo ole mitÀÀn salaliittoteoriaa. Se on ihan nÀhty ja koettu. Poistot ovat tÀysin mielivaltaisia.
Olen huvikseni kirjoittanut viestin, joka selkeÀsti rikkoi sÀÀntöjÀ. SitÀ ei 4:n pÀivÀÀn poistettu, koska oli niin suosittu.
Usko huviksesi, ainoistaan klikkauksilla on vÀliÀ, tai sitten modet ovat tÀysin ammattitaidottomia ja koko internetin yp:t hÀpeÀÀ heitÀ.
>simiti<No mun aloitukset yleensÀ aiheuttaa klikkauksia paljon, niin tuokin, vaikka oli nÀin arkipÀivÀnÀ laitettu, ettÀ se ei kyllÀ osu mun kohdalle.
Joskus aiemmin minĂ€kin olen epĂ€illyt, ettĂ€ joku tÀÀllĂ€ osaa ohjata tuota bottia, joka sitten poistaa aloituksen automaattisesti. Kirjoittaa vaikka syyksi jonkun sellaisen, mikĂ€ automaattisesti poistaa aloituksen. đ€
Muistaakseni yp kyllÀ kielsi sellaisen olevan mahdotonta, mutta muistaakseni kuitenkin sanoi, ettÀ botti poistaa automaattisestikin, ettei siihen tarvitse yllÀpitoihmistÀ.
- Anonyymi
Mie luulen ettee ketÀÀn vaan kiinnostanutđ€
No kyllÀ siinÀ erÀÀn kanssa kÀytiin juuri keskustelua, mutta sitten kÀvi poistatus...
- Anonyymi
siihen kirjoitti joku taikasanan eno
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Jaa, sekö on taikasana? No kohtahan tÀÀkin sit lÀhtee varmaan...
"ylioppilaskoti" tĂ€llĂ€ poistuu ihan takuuvarmasti, hĂ€vyttömyyden huippu đ
Anonyymi kirjoitti:
"ylioppilaskoti" tĂ€llĂ€ poistuu ihan takuuvarmasti, hĂ€vyttömyyden huippu đ
Niinkö? đ
- Anonyymi
Eno on isojen poikien âmopokerhossaâ
MĂ€ saan sanoa mopo :)
- Anonyymi
En ainakaan minÀ pyytÀnyt poistoa. TeidÀn teoriat nÀyttÀvÀt hyvÀltÀ paperilla, mutta ei se noin mene kÀytÀnnössÀ.
No keskusteluja on hyvÀ kÀydÀ, vaikka ne ei mihinkÀÀn konkreettiseen johtaisikaan.
Sivistyminen ja laajemmin asioiden ymmĂ€rtĂ€minen auttaa itseÀÀn ymmĂ€rtĂ€mÀÀn yhtĂ€ jos toista. đ- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No keskusteluja on hyvÀ kÀydÀ, vaikka ne ei mihinkÀÀn konkreettiseen johtaisikaan.
Sivistyminen ja laajemmin asioiden ymmĂ€rtĂ€minen auttaa itseÀÀn ymmĂ€rtĂ€mÀÀn yhtĂ€ jos toista. đJengiin liittymisen syy on pĂ€ihteiden aiheuttama työkyvyttömyys, ja sen aiheuttama rahantarve. Luottotiedot ovat menneet, koska asioita ei nuorena osattu hoitaa. Kotona oli vĂ€kivaltaa, joten vĂ€kivaltainen ympĂ€ristö on tuttua ja turvallista.
Jos on jengielÀmÀÀn tottunut, niin kiinnostaako kurjuus yksiössÀ, kuukaudessa on kÀyttörahaa 500e? Töihin ei jengistÀ yleensÀ kuntouduta.
Akka, AA tai Jeesus. TÀytyy myös vajota niin pohjalle, ettei alemmaksi voi enÀÀ mennÀ. Yhteiskunnan "apu" ei auta. Se ei ole riittÀvÀ motiivi muutokseen.
Hessu luultavasti ketjun poisti. Anonyymi kirjoitti:
Jengiin liittymisen syy on pÀihteiden aiheuttama työkyvyttömyys, ja sen aiheuttama rahantarve. Luottotiedot ovat menneet, koska asioita ei nuorena osattu hoitaa. Kotona oli vÀkivaltaa, joten vÀkivaltainen ympÀristö on tuttua ja turvallista.
Jos on jengielÀmÀÀn tottunut, niin kiinnostaako kurjuus yksiössÀ, kuukaudessa on kÀyttörahaa 500e? Töihin ei jengistÀ yleensÀ kuntouduta.
Akka, AA tai Jeesus. TÀytyy myös vajota niin pohjalle, ettei alemmaksi voi enÀÀ mennÀ. Yhteiskunnan "apu" ei auta. Se ei ole riittÀvÀ motiivi muutokseen.
Hessu luultavasti ketjun poisti.Luultavasti oolet oikeassa...
Kuka Hessu?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jengiin liittymisen syy on pÀihteiden aiheuttama työkyvyttömyys, ja sen aiheuttama rahantarve. Luottotiedot ovat menneet, koska asioita ei nuorena osattu hoitaa. Kotona oli vÀkivaltaa, joten vÀkivaltainen ympÀristö on tuttua ja turvallista.
Hessu luultavasti ketjun poisti.Saattoipa hyvinkin olla niin ;)
- Anonyymi
Noita sattuu, mutta jos koko ketju poistuu niin voiko silloin olla asialla muu kuin yllĂ€pito? EihĂ€n tuolla tarvitse vĂ€lillĂ€ kuin sanoa hyvÀÀ pĂ€ivÀÀ jollekulle niin ristiinnaulitseminen ja mestaus suoritetaan vĂ€littömĂ€sti ilman oikeudenkĂ€yntiĂ€. Joku on vissiin saanut pÀÀhĂ€nsĂ€ ettĂ€ olet perustamassa ÀÀrimmĂ€isen vaarallista palstajengiĂ€ đ
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Juu, mullahan on jo se turinatiimi-jengi..
Turinatiimi voisi nyt ottaa kantaa tÀhÀn kun kaveri tÀÀllÀ hinkuu pedofilian normalisoimisen perÀÀn. Kompaatteko kuorossa?
Anonyymi kirjoitti:
Turinatiimi voisi nyt ottaa kantaa tÀhÀn kun kaveri tÀÀllÀ hinkuu pedofilian normalisoimisen perÀÀn. Kompaatteko kuorossa?
Niin. Vfikkaan, ettÀ naisten ÀkkiÀ on vaikea hyvÀksyÀ ajatusta, vaikka pedofiileistÀkin osa on naisia, mikÀ taas jotenkin miehissÀ keskimÀÀrin koetaan vaan hyvÀnÀ, ettÀ voi kokea seksikokemuksen ajoissa...
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Niin. Vfikkaan, ettÀ naisten ÀkkiÀ on vaikea hyvÀksyÀ ajatusta, vaikka pedofiileistÀkin osa on naisia, mikÀ taas jotenkin miehissÀ keskimÀÀrin koetaan vaan hyvÀnÀ, ettÀ voi kokea seksikokemuksen ajoissa...
SÀ tarvitset oikeasti apua. Oot jÀÀnyt henkisesti johonkin teini-ikÀisen tasolle.
Anonyymi kirjoitti:
SÀ tarvitset oikeasti apua. Oot jÀÀnyt henkisesti johonkin teini-ikÀisen tasolle.
Moni tarttis apua...mutta itsemÀÀrÀÀmisoikeus on vahva..
Anonyymi kirjoitti:
MitÀ? Tuumin vaan faktoja.
Ei pedofiileista puhuminen mitÀÀn sairautta ole. Se on ilmiö mikÀ on totta, halusipa tai ei.
Ja tosiaan sukupuolisesti heihin suhtaudutaan monesti eritavoin, mikÀ minusta on aika karseaa. Ei ole yhtÀÀn hyvÀksytympÀÀ, ettÀ nainen kÀyttÀÀ alaikÀistÀ poikaa hyvÀkseen.
- Anonyymi
EN SE MINĂ OLLU!
- Anonyymi
Vain todella sairasmieliset toivovat pedofilian hyvÀksymistÀ, todella todella sairaat ihmiset.
- Anonyymi
Disse on tainnut jauhaa tuosta ennenkin...
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No sitÀ tuntuu olevan, hyvÀksyit tai et...
MeidÀn muiden velvollisuus on kertoa sulle ettÀ tuo on todella sairasta.
Anonyymi kirjoitti:
MeidÀn muiden velvollisuus on kertoa sulle ettÀ tuo on todella sairasta.
Olenkos muuta vÀittÀnyt?
- Anonyymi
Varmaan minun vastauksen takia poistettiin.
- Sheena- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Jaa? Miten niin?
Sanoin kirjoituksesi olevan sinisilmĂ€inen moottorijengiytymisen suhteen ja vielĂ€ perustelin đ€
- Sheena Anonyymi kirjoitti:
Sanoin kirjoituksesi olevan sinisilmĂ€inen moottorijengiytymisen suhteen ja vielĂ€ perustelin đ€
- SheenaNo voi harmi. Olisin mielellÀni sen lukenut...
Tosin joku ei tykÀnnyt aloituksesta ja ilmoitti sen aiheeseen liittymÀttömÀnÀ yllÀpitoon joka sen poisti.
Mutta voithan kokeilla kestĂ€isikö se tĂ€ssĂ€ nyt. On tĂ€ssĂ€ jo muutenkin aika tiukkaa settiĂ€, joten se kertomuksesi tuskin olisi pahimmasta pÀÀstĂ€. đ- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No voi harmi. Olisin mielellÀni sen lukenut...
Tosin joku ei tykÀnnyt aloituksesta ja ilmoitti sen aiheeseen liittymÀttömÀnÀ yllÀpitoon joka sen poisti.
Mutta voithan kokeilla kestĂ€isikö se tĂ€ssĂ€ nyt. On tĂ€ssĂ€ jo muutenkin aika tiukkaa settiĂ€, joten se kertomuksesi tuskin olisi pahimmasta pÀÀstĂ€. đKertomukseni ei ikinĂ€ ole pahimmasta pÀÀstĂ€ đ Kun joskus harvoin satun ottamaan poliittista kantaa tai rikollisuuteen kantaa, niin ne poistetaan.
Jotain laitoit, ettÀ suomalaiset prÀtkÀjengit ovat ihan pilipaleja verrattuna ulkomaalaisiin todella vaarallisiin jengeihin. Vastasin, ettÀ turhan sinisilmÀisesti ajateltu.. JÀrjestÀytynyt rikollisuus pyörii Suomessa nimenomaan nÀissÀ jengeissÀ, ja sieltÀ verkostoituu kaikkialle, eri yhteiskuntaluokkiin.
- Sheena Anonyymi kirjoitti:
Kertomukseni ei ikinĂ€ ole pahimmasta pÀÀstĂ€ đ Kun joskus harvoin satun ottamaan poliittista kantaa tai rikollisuuteen kantaa, niin ne poistetaan.
Jotain laitoit, ettÀ suomalaiset prÀtkÀjengit ovat ihan pilipaleja verrattuna ulkomaalaisiin todella vaarallisiin jengeihin. Vastasin, ettÀ turhan sinisilmÀisesti ajateltu.. JÀrjestÀytynyt rikollisuus pyörii Suomessa nimenomaan nÀissÀ jengeissÀ, ja sieltÀ verkostoituu kaikkialle, eri yhteiskuntaluokkiin.
- SheenaNo siis toimintatavat eivÀt ole ihan ssmantyyopisiÀ nÀitten joidenkin ulkomaalaisjengien kanssa kuulemma.
https://youtu.be/rHtlLAX02pg
Muummoasss tuon jutun perusteella sain sellaiaen kuvan...
Halvatun henkselitkö lĂ€hti?đ€
Disseisback kirjoitti:
NĂ€emmĂ€... ötan lyden vastausta. đ
No johan on taas poistot! Kiva kun saa keskustelun kĂ€yntiin, niin sitten poistetaan ja pelkĂ€t huudahdukset saa olla, nimimerkkien naittamiset yms. turhuus. đ€·đŒââïž
- Anonyymi
PALSTANVALTAAJA kirjoitti:
No johan on taas poistot! Kiva kun saa keskustelun kĂ€yntiin, niin sitten poistetaan ja pelkĂ€t huudahdukset saa olla, nimimerkkien naittamiset yms. turhuus. đ€·đŒââïž
Ai ettÀ Ohhoh ihan ko niin
No tĂ€llĂ€ mihĂ€ on, mennÀÀn. đ
- Anonyymi
Luin aloituksesi ja kommentit. PitÀisikö sinun hakeutua hoitoon? Toivottavasti sinut pidetÀÀn kaukana lapsista.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No ei pidetÀ... mulla on 16 v tytÀr, eiks se ole lapsi?
Palstalaiset sai taas uuden nÀkökulman siihen miksi eksÀsi on saattanut uhkailla ettet nÀe lapsiasi enÀÀ ikinÀ. Aiemmin oli vaan sun sönkötys hullusta eksÀstÀ. EksÀsi ei vaikuta enÀÀ yhtÀÀn hullulta kun sÀ puhut tÀllaisia.
Anonyymi kirjoitti:
Palstalaiset sai taas uuden nÀkökulman siihen miksi eksÀsi on saattanut uhkailla ettet nÀe lapsiasi enÀÀ ikinÀ. Aiemmin oli vaan sun sönkötys hullusta eksÀstÀ. EksÀsi ei vaikuta enÀÀ yhtÀÀn hullulta kun sÀ puhut tÀllaisia.
Hyvin nÀkee, kun loppuu perustelut, niin alkaa henkilöön kohdistuva shaiba...
Ei mitÀÀn uutta tÀmÀn alustan kohdalla...- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Hyvin nÀkee, kun loppuu perustelut, niin alkaa henkilöön kohdistuva shaiba...
Ei mitÀÀn uutta tÀmÀn alustan kohdalla...Poistatit yhden viestin tÀstÀ.
Kysyn uudestaan. Oletko yrittÀnyt tÀssÀ ketjussa löytÀÀ ymmÀrrystÀ ja hyvÀksyntÀÀ omille taipumuksille? Anonyymi kirjoitti:
Poistatit yhden viestin tÀstÀ.
Kysyn uudestaan. Oletko yrittĂ€nyt tĂ€ssĂ€ ketjussa löytÀÀ ymmĂ€rrystĂ€ ja hyvĂ€ksyntÀÀ omille taipumuksille?En poista mitÀÀn, botti poistaa liian lyhyet anonyymien viestit joskus...đ€·ââïž
En koe taipumusta pedofiliaan itse. EnkÀ hae mitÀÀn hyvÀksyntÀÀ mihinkÀÀn tÀssÀ. Ihan puhun vaan ongelmasta suoraan ja omasta mielestÀ selkeÀsti.
Pedofiileja tulee olemaan ja sitÀ ei voi lskaista maton alle. Vaikka kuinka mesoisi ja vaatisi heidÀn tappamista tms. niin heitÀ on silti.
Vaikka minÀ kuinka joillekin koettaisin sanoa, ettÀ en hyvÀksy pedofiilien lapsiin kohdistuvaa minkÀÀnlaista seksuaalista toimintaa, mutta haluaisin heidÀt pois jostain pusikoista ja netistÀ hoitoon, niin se menee ihsn kuuroille korville....
TiedÀn, ettÀ aihe on kipeÀ monelle ja inhottavakin.
Itse en vaan halua antaa sille tunteelle valtaa, kun koetan rationaalisesti ajatella mikÀ voisi olla sopiva tapa saada se kauheus pois tabuverhon takaa ja hoitaa se ongelma, eikÀ lakaista maton alle.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
En poista mitÀÀn, botti poistaa liian lyhyet anonyymien viestit joskus...đ€·ââïž
En koe taipumusta pedofiliaan itse. EnkÀ hae mitÀÀn hyvÀksyntÀÀ mihinkÀÀn tÀssÀ. Ihan puhun vaan ongelmasta suoraan ja omasta mielestÀ selkeÀsti.
Pedofiileja tulee olemaan ja sitÀ ei voi lskaista maton alle. Vaikka kuinka mesoisi ja vaatisi heidÀn tappamista tms. niin heitÀ on silti.
Vaikka minÀ kuinka joillekin koettaisin sanoa, ettÀ en hyvÀksy pedofiilien lapsiin kohdistuvaa minkÀÀnlaista seksuaalista toimintaa, mutta haluaisin heidÀt pois jostain pusikoista ja netistÀ hoitoon, niin se menee ihsn kuuroille korville....
TiedÀn, ettÀ aihe on kipeÀ monelle ja inhottavakin.
Itse en vaan halua antaa sille tunteelle valtaa, kun koetan rationaalisesti ajatella mikÀ voisi olla sopiva tapa saada se kauheus pois tabuverhon takaa ja hoitaa se ongelma, eikÀ lakaista maton alle.Sulla on 16 vuotias tytÀr eikÀ aihe ole kipeÀ sulle? Sulle olisi ihan ok, ettÀ joku setÀmies kÀyttÀisi hyvÀksi tytÀrtÀsi tai jonkun muun lapsia?
Ihan oikeasti. Hakeudu nuppitohtorille ja lÀÀkitys kohilleen. Ja varmuuden vuoksi vielÀ kemiallinen kastraatio. Anonyymi kirjoitti:
Sulla on 16 vuotias tytÀr eikÀ aihe ole kipeÀ sulle? Sulle olisi ihan ok, ettÀ joku setÀmies kÀyttÀisi hyvÀksi tytÀrtÀsi tai jonkun muun lapsia?
Ihan oikeasti. Hakeudu nuppitohtorille ja lÀÀkitys kohilleen. Ja varmuuden vuoksi vielÀ kemiallinen kastraatio.MistÀ sinÀ saat ajatuksen, ettÀ minulle olisi ok, ettÀ tyttöÀni kÀytettÀis hyvÀksi? Olenko muka kirjoittanut jossain niin?
Disseisback kirjoitti:
MistÀ sinÀ saat ajatuksen, ettÀ minulle olisi ok, ettÀ tyttöÀni kÀytettÀis hyvÀksi? Olenko muka kirjoittanut jossain niin?
Tai muutenkaan hyvÀksynyt kenenkÀÀn lapsen seksuaalista hyvÀksikÀyttöÀ?
MistÀ helkatista sÀ revit noi ajatukset? Etkö ymmÀrrÀ kirjoitettua tekstiÀ? LukihÀiriö?- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
MistÀ sinÀ saat ajatuksen, ettÀ minulle olisi ok, ettÀ tyttöÀni kÀytettÀis hyvÀksi? Olenko muka kirjoittanut jossain niin?
Aika ymmÀrtÀvÀinen olet pedofiliaa kohtaan. YksikÀÀn tÀysipÀinen vanhempi ei ole.
Anonyymi kirjoitti:
Aika ymmÀrtÀvÀinen olet pedofiliaa kohtaan. YksikÀÀn tÀysipÀinen vanhempi ei ole.
Niin, minÀ 16 vuotiaan tyttölapsen isÀnÀ haluaisin, ettÀ sen tuomiin seksuaalirikoksiin löydettÀisiin oikeat keinot, enkÀ pelkÀstÀÀn tunteelisesti vain kiellÀ sitÀ.
Jos joku ihminen syntyy tÀnne pedofiilina, niin ennemmin auttaisin hÀntÀ pysymÀÀn lapsista erossa, kun potkisin puskaan ja hiljaa vaan unohtaisin hÀnet kaikessa kuvottavuudessaan.
Tuossa imuroidessa tuli mieleen, ettÀ paljon se saattaa kulttuuristakin johtua, ettÀ varsinkin miesten "viriiliÀ" seksuaalisuutta pidetÀÀn jopa terveen merkkinÀ, kun pÀÀ kÀÀntyy alaikÀisen perÀÀn ja vihellellÀÀn tai huudellaan.
Yksi kÀrkkÀimmistÀ minun ajatuksia kritisoivista kirjoittajista jopa puhuu keski-ikÀisistÀ naisista termillÀ "kurppa". IkÀÀntymisen tuomat ulkonÀölliset asiat ÀrsyttÀvÀt hÀntÀ ja tÀllÀinenkin on osa tÀllÀistÀ tÀhÀn liittyvÀÀn ongelmaa.
Mielummin terapeutin juttusille kuin Pattayalle toteuttamaan fantasijoitaan.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Niin, minÀ 16 vuotiaan tyttölapsen isÀnÀ haluaisin, ettÀ sen tuomiin seksuaalirikoksiin löydettÀisiin oikeat keinot, enkÀ pelkÀstÀÀn tunteelisesti vain kiellÀ sitÀ.
Jos joku ihminen syntyy tÀnne pedofiilina, niin ennemmin auttaisin hÀntÀ pysymÀÀn lapsista erossa, kun potkisin puskaan ja hiljaa vaan unohtaisin hÀnet kaikessa kuvottavuudessaan.
Tuossa imuroidessa tuli mieleen, ettÀ paljon se saattaa kulttuuristakin johtua, ettÀ varsinkin miesten "viriiliÀ" seksuaalisuutta pidetÀÀn jopa terveen merkkinÀ, kun pÀÀ kÀÀntyy alaikÀisen perÀÀn ja vihellellÀÀn tai huudellaan.
Yksi kÀrkkÀimmistÀ minun ajatuksia kritisoivista kirjoittajista jopa puhuu keski-ikÀisistÀ naisista termillÀ "kurppa". IkÀÀntymisen tuomat ulkonÀölliset asiat ÀrsyttÀvÀt hÀntÀ ja tÀllÀinenkin on osa tÀllÀistÀ tÀhÀn liittyvÀÀn ongelmaa.
Mielummin terapeutin juttusille kuin Pattayalle toteuttamaan fantasijoitaan.Vaikuttaa siltÀ, ettÀ sun höpinÀ pedofiilien hoitamisesta on vaan ulkokultainen tekosyy jonka avulla pyrit ajamaan eteenpÀin lapsiseksirobotteja, aiheeseen sopivaa pornoa ja pedofilian normalisointia.
Kaikki nÀkee tuosta lÀpi. EhkÀ itsesikin kannattaisi. Anonyymi kirjoitti:
Vaikuttaa siltÀ, ettÀ sun höpinÀ pedofiilien hoitamisesta on vaan ulkokultainen tekosyy jonka avulla pyrit ajamaan eteenpÀin lapsiseksirobotteja, aiheeseen sopivaa pornoa ja pedofilian normalisointia.
Kaikki nĂ€kee tuosta lĂ€pi. EhkĂ€ itsesikin kannattaisi.No se idea roboteista oli lĂ€hinnĂ€ esimerkkinĂ€ olla. En mĂ€ oikeasti tiedĂ€ mitĂ€ ne hoitomuodot ja apu voisi olla, mutta ehkĂ€ olisi pitĂ€nyt sekin ilmaista jotenkin toisin.đ€
Mutta en kyllÀ ala kenellekkÀÀn vÀkisin vÀÀntÀmÀÀn ajatusta vÀkisin, jos tuollaisista oletuksista puhutaankin ja niihin jÀÀdÀÀn kiinni. Mun ei tarvitse tÀssÀ itseÀni puolustamaan ruveta, kun tiedÀn hyvin oman seksuaalisuuteni.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No se idea roboteista oli lĂ€hinnĂ€ esimerkkinĂ€ olla. En mĂ€ oikeasti tiedĂ€ mitĂ€ ne hoitomuodot ja apu voisi olla, mutta ehkĂ€ olisi pitĂ€nyt sekin ilmaista jotenkin toisin.đ€
Mutta en kyllÀ ala kenellekkÀÀn vÀkisin vÀÀntÀmÀÀn ajatusta vÀkisin, jos tuollaisista oletuksista puhutaankin ja niihin jÀÀdÀÀn kiinni. Mun ei tarvitse tÀssÀ itseÀni puolustamaan ruveta, kun tiedÀn hyvin oman seksuaalisuuteni.Ero terveellÀ ja epÀterveellÀ ajattelulla on se, ettÀ epÀterve kokee pedofiliasairauden oireet eli seksuaalisen halun ongelmaksi mitÀ pitÀisi pÀÀstÀ purkamaan. Terveet ymmÀrtÀÀ, ettÀ ongelma on se ettÀ niitÀ haluja on.
Pedofiliaa EI hoideta mahdollistamalla. Ei milloinkaan. Joko kÀsittelee omat traumansa terapiassa tai kemiallinen kastraatio.
Onko alkoholistin ongelma se ettei saa juoda tarpeeksi alkoholia vai se ettÀ haluaa juoda sitÀ. PitÀisikö sille nÀyttÀÀ piirrettyjÀ joissa kaikki juo ja on kivaa, jotta voisi tÀyttÀÀ halujaan ja ajatella alkoholia lisÀÀ. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ero terveellÀ ja epÀterveellÀ ajattelulla on se, ettÀ epÀterve kokee pedofiliasairauden oireet eli seksuaalisen halun ongelmaksi mitÀ pitÀisi pÀÀstÀ purkamaan. Terveet ymmÀrtÀÀ, ettÀ ongelma on se ettÀ niitÀ haluja on.
Pedofiliaa EI hoideta mahdollistamalla. Ei milloinkaan. Joko kÀsittelee omat traumansa terapiassa tai kemiallinen kastraatio.
Onko alkoholistin ongelma se ettei saa juoda tarpeeksi alkoholia vai se ettÀ haluaa juoda sitÀ. PitÀisikö sille nÀyttÀÀ piirrettyjÀ joissa kaikki juo ja on kivaa, jotta voisi tÀyttÀÀ halujaan ja ajatella alkoholia lisÀÀ."Terveet ymmÀrtÀÀ, ettÀ ongelma on se ettÀ niitÀ haluja on."
Henkilölle itselleen halut on ongelma, mutta kunnon ongelmissa ollaan, ellei hÀn osaa halujaan hallita. PelkillÀ haluilla ei tee vahinkoa kenellekÀÀn, mutta niiden toteuttamisella tekee. - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Mielummin terapeutin juttusille kuin Pattayalle toteuttamaan fantasijoitaan.Arvelen sun löytÀvÀn tÀmÀn viestin tÀÀltÀ. KÀytiin neuvolassa vasta tÀnÀÀn, ihan terve tyttö Mimmi on. Sen kielijutunkin lastenlÀÀkÀri tarkisti, sattui olemaan juuri kÀymÀssÀ siellÀ.
Rauhoitteli mua; sanoi ett palataan asiaan sitten, kun Mimmi on tÀyttÀnyt 2 vuotta, jos hÀn silloin ei puhu sanoja ja lyhyitÀ lauseita; 2-3 sanaa perÀkkÀin.
Lapset kehittyy jokainen eritahtiin, toiset osaa sanoja jo 1 vuoden ikÀisenÀ... vasta kaks vuotiaan puhumattomuuteen on syytÀ puuttua.
Tunsin itseni tolvanaksi; just olit mulle samaa sanonut; ei vaan mennyt perille.
PÀivÀnjatkoja...trollikka MÀ ymmÀrsin Dissen ajatuksen taas niin, ettÀ hÀn mielummin koittaisi hoitaa nÀitÀ pedofiliaan taipuvaisia jollain konstein, jos sellaisia konsteja on olemassa. Kun antaa olla vaan herran haltuun. En tiedÀ ymmÀrsinkö oikein, mutta mielestÀni hÀn ei kannata pedofiliaa mitenkÀÀn, vaan pohtii ongelman mahdollisia ratkaisuja.
MÀ ymmÀrsin Dissen ajatuksen taas niin, ettÀ hÀn mielummin koittaisi hoitaa nÀitÀ pedofiliaan taipuvaisia jollain konstein, jos sellaisia konsteja on olemassa. Kun antaa olla vaan herran haltuun. En tiedÀ ymmÀrsinkö oikein, mutta mielestÀni hÀn ei kannata pedofiliaa mitenkÀÀn, vaan pohtii ongelman mahdollisia ratkaisuja.
EnsinnÀkÀÀn, ei pedofilia tarvitse kannatusta, ehkÀ ymmÀrrystÀ, ettÀ sellaista luonto saattaa tehdÀ, ei se minusta tyypistÀ kiinni ole, en usko kenenkÀÀn haluavan sellaista. Ja joo, jollain konstilla autta, ettei sellainen ihminen toteuta mielihalujaan kehenkÀÀn lapseen.
Ja vielÀ se, ettÀ niin pitkÀÀn, kun sellaisesta asiasta ei puhuta ja toimita, se ei tule korjaantumaan tÀstÀ maailmasta, se on vaan piilossa ja likaisempana ÀllötyksenÀ.Anonyymi kirjoitti:
Arvelen sun löytÀvÀn tÀmÀn viestin tÀÀltÀ. KÀytiin neuvolassa vasta tÀnÀÀn, ihan terve tyttö Mimmi on. Sen kielijutunkin lastenlÀÀkÀri tarkisti, sattui olemaan juuri kÀymÀssÀ siellÀ.
Rauhoitteli mua; sanoi ett palataan asiaan sitten, kun Mimmi on tÀyttÀnyt 2 vuotta, jos hÀn silloin ei puhu sanoja ja lyhyitÀ lauseita; 2-3 sanaa perÀkkÀin.
Lapset kehittyy jokainen eritahtiin, toiset osaa sanoja jo 1 vuoden ikÀisenÀ... vasta kaks vuotiaan puhumattomuuteen on syytÀ puuttua.
Tunsin itseni tolvanaksi; just olit mulle samaa sanonut; ei vaan mennyt perille.
PĂ€ivĂ€njatkoja...trollikkaNo ei tuossa itseÀÀn tolvanaksi tartte tuntea, vaan normi huolestuneeks Ă€idiksi. Se on Ă€idin homma vĂ€lillĂ€ olla huolissaan. đ
Disseisback kirjoitti:
EnsinnÀkÀÀn, ei pedofilia tarvitse kannatusta, ehkÀ ymmÀrrystÀ, ettÀ sellaista luonto saattaa tehdÀ, ei se minusta tyypistÀ kiinni ole, en usko kenenkÀÀn haluavan sellaista. Ja joo, jollain konstilla autta, ettei sellainen ihminen toteuta mielihalujaan kehenkÀÀn lapseen.
Ja vielÀ se, ettÀ niin pitkÀÀn, kun sellaisesta asiasta ei puhuta ja toimita, se ei tule korjaantumaan tÀstÀ maailmasta, se on vaan piilossa ja likaisempana ÀllötyksenÀ.Joo, ei tosiaan tarvi kannatusta missÀÀn mÀÀrin. Jotain lÀÀkekokeilua on ollut. Laitan linkin.
https://yle.fi/uutiset/3-11419578
Olishan se hyvÀ, ettÀ vahingolliset mieltymykset saatais hoidettua pois.- Anonyymi
MÀ ymmÀrsin Dissen ajatuksen taas niin, ettÀ hÀn mielummin koittaisi hoitaa nÀitÀ pedofiliaan taipuvaisia jollain konstein, jos sellaisia konsteja on olemassa. Kun antaa olla vaan herran haltuun. En tiedÀ ymmÀrsinkö oikein, mutta mielestÀni hÀn ei kannata pedofiliaa mitenkÀÀn, vaan pohtii ongelman mahdollisia ratkaisuja.
Aloittaja on joskus vÀhÀn vaikeaselkoinen ja sitten tulee nÀitÀ vÀÀrinymmÀrryksiÀ.
Joo, ei tosiaan tarvi kannatusta missÀÀn mÀÀrin. Jotain lÀÀkekokeilua on ollut. Laitan linkin.
https://yle.fi/uutiset/3-11419578
Olishan se hyvÀ, ettÀ vahingolliset mieltymykset saatais hoidettua pois.No miettii vaan, ettÀ miten pitkÀÀn Tourette-syndroomasta kÀrsivÀt saivat turpaan ja syrjittiin, kunnes siihen vihdoin osattiin puuttua ja auttaa...
Kuulostaa kaukaiselle vertaukselle, mutta joku sata vuotta sitten poltettiin noitiakin roviolla.Disseisback kirjoitti:
No miettii vaan, ettÀ miten pitkÀÀn Tourette-syndroomasta kÀrsivÀt saivat turpaan ja syrjittiin, kunnes siihen vihdoin osattiin puuttua ja auttaa...
Kuulostaa kaukaiselle vertaukselle, mutta joku sata vuotta sitten poltettiin noitiakin roviolla.Juu. Varmaan vaikea hoidettava, eihĂ€n heteroakaan saa kÀÀnnytettyĂ€ muuksi mitĂ€ on. đ€·đŒââïž
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja on joskus vÀhÀn vaikeaselkoinen ja sitten tulee nÀitÀ vÀÀrinymmÀrryksiÀ.
Aijaa. No sitten oon kysynyt hÀneltÀ tarkennusta.
Aijaa. No sitten oon kysynyt hÀneltÀ tarkennusta.
Ei Disse pure, vaikka murisee. đ
Juu. Varmaan vaikea hoidettava, eihĂ€n heteroakaan saa kÀÀnnytettyĂ€ muuksi mitĂ€ on. đ€·đŒââïž
No varmaan, mutta todennÀköisempÀÀ on pysyÀ kaidalla polulla jo terapian avulla, kuin omien ajatusten kanssa yksin.
MÀ en ole alan asiantuntija. EikÀ mun pitÀis siihen antaakaan mitÀÀn ideoita, kun nekin ymmÀrretÀÀn vÀÀrin.
Tuolla oli nostettu 2017 joku vanha Ylen juttu ylös, missÀ just puhuttiin samasta asiasta vÀhÀn samoin kun mÀ oon tÀssÀ koettanut puhua. SiinÀ pari pedofiilia kertoo omasta "arjestaan".PALSTANVALTAAJA kirjoitti:
Ei Disse pure, vaikka murisee. đ
Tarpeeks lĂ€helle kun tulee, ettĂ€ yletĂ€n haukkasee, saatan nĂ€lissĂ€ni purrakin. đ€Ł
Disseisback kirjoitti:
No varmaan, mutta todennÀköisempÀÀ on pysyÀ kaidalla polulla jo terapian avulla, kuin omien ajatusten kanssa yksin.
MÀ en ole alan asiantuntija. EikÀ mun pitÀis siihen antaakaan mitÀÀn ideoita, kun nekin ymmÀrretÀÀn vÀÀrin.
Tuolla oli nostettu 2017 joku vanha Ylen juttu ylös, missÀ just puhuttiin samasta asiasta vÀhÀn samoin kun mÀ oon tÀssÀ koettanut puhua. SiinÀ pari pedofiilia kertoo omasta "arjestaan".MÀ nostin sen ylös just siksi. Niin, tukiverkko on monissa sairauksissa oleellinen ja henkisen puolen tuskissa erityisesti, ettei jÀÀ yksin.
Disseisback kirjoitti:
Tarpeeks lĂ€helle kun tulee, ettĂ€ yletĂ€n haukkasee, saatan nĂ€lissĂ€ni purrakin. đ€Ł
LĂ€htee pian puoli kĂ€ttĂ€! đ
LĂ€htee pian puoli kĂ€ttĂ€! đ
No just söin, niin just nyt en pureskelis. đ
Ihan kiltisti kahvihetkrllÀ pÀikkÀreitten ja syömisen jÀlkeen. Jos pikkuisen sais virtaa kofeiinista, niin vÀhÀn hÀsÀis pihalla hommii ennen iltaa.
Sit tulee penskat ja sauna lĂ€mpiimÀÀn. đDisseisback kirjoitti:
No just söin, niin just nyt en pureskelis. đ
Ihan kiltisti kahvihetkrllÀ pÀikkÀreitten ja syömisen jÀlkeen. Jos pikkuisen sais virtaa kofeiinista, niin vÀhÀn hÀsÀis pihalla hommii ennen iltaa.
Sit tulee penskat ja sauna lĂ€mpiimÀÀn. đNo jĂ€lkiruokana. đ
Kiva, kun muksut tulee kotiin. đ€PALSTANVALTAAJA kirjoitti:
No jĂ€lkiruokana. đ
Kiva, kun muksut tulee kotiin. đ€Joo. Neiti tulee viikonlopuks tĂ€nne ja jannu ihan vaan töistĂ€ kotiin. Se sai työpaikan paikallisesta k-kaupasta ja on nyt siellĂ€ hommissa vajaan vuoden. LĂ€htee sit ens syksynĂ€ jonnekin yliopistoon. đ
Disseisback kirjoitti:
Joo. Neiti tulee viikonlopuks tĂ€nne ja jannu ihan vaan töistĂ€ kotiin. Se sai työpaikan paikallisesta k-kaupasta ja on nyt siellĂ€ hommissa vajaan vuoden. LĂ€htee sit ens syksynĂ€ jonnekin yliopistoon. đ
Jes. Kiva, ettĂ€ löyty töitĂ€ noinkin pitkĂ€ksi aikaa. Saa vĂ€hĂ€n rahnaa talteen. đ
Jes. Kiva, ettĂ€ löyty töitĂ€ noinkin pitkĂ€ksi aikaa. Saa vĂ€hĂ€n rahnaa talteen. đ
Joo. TekevĂ€lle löytyy. đ
- Anonyymi
Kokeilen uudestaan, vaikutanko potilta - cu-
- Anonyymi
Ketjusta tuli mieleen se, oliko kesÀinen monivÀritapahtuma, missÀ iltasonnan mukaan jonkun setÀmiesopettajan kerrottiin pitÀvÀn havainnollistavaa anatomian pikatuntia parille lapselle. SilminnÀkijöinÀ tuskin oli yhtÀkÀÀn miestÀ ja tapahtuman turvallisuutta valvovia poliiseja ei virkansaharjoittajina voi miehiksi tulkita, niin sinÀllÀÀn toivoisin olleeni silminnÀkijÀnÀ tilanteessa. KyllÀ tuosta voisi jÀlkeenpÀin muutaman setelin tiskille nakata? - cu-
- Anonyymi
Jos joku ei tykkÀÀ jostain toisen mielipiteestÀ niin painaa bvimmoissaan poista-nappia jostain keksitystÀ syystÀ jolloin robotti poistaa sen kirjoituksen heh :D
- Anonyymi
"Jos joku ihminen syntyy tÀnne pedofiilina, niin ennemmin auttaisin hÀntÀ pysymÀÀn lapsista erossa, kun potkisin puskaan ja hiljaa vaan unohtaisin hÀnet kaikessa kuvottavuudessaan"
Tuohon tautiin auttaa 9 mm luoti takaraivoon melkoisella varmuudella 100 %.
Jos joku ÀÀliö erehtyisi koskettamaan tytÀrtÀni keksisin varmaan jonkun kivan keinon riiputtaa katossa ottaen suusta hampaan kerrallaan ja kynnet varpaista parin vuorokauden ajan. Saisi miettiÀ ihan rauhassa omia mielitekojaan ja seurauksia.
AV
Ketjusta on poistettu 6 sÀÀntöjenvastaista viestiÀ.
Luetuimmat keskustelut
- 733305
MinÀ en ala kenenkÀÀn perÀssÀ juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kÀÀntÀÀ silti tunteeni pois. Tunteetkin hÀlvenevÀt aikanaan, poissa silmistÀ poissa mielestÀ681889Loukkaantunut lapsi on yhÀ kriittisessÀ tilassa
SeinÀjoella Pohjan valtatiellÀ perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhÀ kriittisessÀ t311881TiedÀn, ettÀ emme yritÀ mitÀÀn
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdÀ muuta konkreettista asian161431- 281381
MitÀ, kuka, hÀ .....
MikÀhÀn sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellÀ kuin vilkkilÀssÀ kissoja251296NÀin pitkÀstÀ aikaa unta sinusta
Oltiin yllÀttÀen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkÀin, siellÀ oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessÀni61286Noh joko sÀ nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistĂ€ ei koskaan tule mitÀÀn. ĂLĂ KOSKAAN SYĂ KUORMASTA JNE! Tutu631197Taisit sĂ€ sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta â€ïž mutta silti sanoit kyllĂ€ vielĂ€ uudelleen sen myöhemmin đ ei tĂ€ssĂ€ oik101197Kerro nainen
Milloin huomasit, ettÀ kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvÀsti vakavammasta.53945