Naisten moraali

Anonyymi-ap

Itse olen aina omannut korkean moraalin, enkä ole edes nuorempana sekaantunut varattuihin miehiin. Olen aina ajatellut, että nainen on miestä fiksumpi ja siksi naisten pitää käyttäytyä moraalisestikin oikein. Miehethän menevät sinne, missä on viekoittelevasti hymyilevä nainen.

Viime vuosina olen kuitenkin ihmetellyt muiden naistan moraalia. Esim. exäni sai naisia, vaikka asui vielä kodissamme. Tuntui jotenkin ihan älyttömälle, että "asunnoton" mies sai naiset levittämään jalkansa tuon tuostakin.

Nyt kun ollaan erottu, niin yksi lortto tunki itsensä lapsiani tapaamaan ilman, että ko asiasta ilmoitettiin minulle etukäteen. Kuvitteleeko mies ja lortto, ettei lapset minulle asioista kerro?!? Miehenhän siitä pitäisi kertoa. Kysyikö lortto mieheltä, että mitä mieltä lasten äiti on tapaamisesta, eipä tainnut kysyä. Ei hänelle tullut mieleenkään, mitä mieltä lapset on siitä, että hän tulee paikalle.

Mun moraaliseen käsitykseeni tämä ei sovi ollenkaan. Miten tyhmä nainen voi olla, jos tunkee itsensä toisen naisen lapsia tapaamaan, kun tietää, että lasten äidille ei ole ko asiasta kerrottu millään tavalla. Itse näen kasvatustyön niin tärkeänä, etten tosiaankaan tunkisi itseäni vieraan naisen lasten elämään, ellei asiasta ole aikuisten kesken sovittu. Muutenkin haluaisin olla tosissani miehen kanssa, ennenkuin sekoitan hänen lastensa elämää yhtään enempää. Ero on aina raskas kokemus myös lapsille, ja lasten äiti on aina heidän äiti.

Usein olen lukenut, että naiset haukkuu miehiä pettäjiksi, sioiksi jne, mutta ketä ovatkaan nämä naiset jotka mahdollistavat tämän toiminnan? Eihän mies petä, jos ei ole sitä ihmistä, joka haaransa levittää, hymyilee kutsuvasti ja viekoittelee varatun miehen? Miksi teette niin? Mikä on teidän moraali? Ajatteletteko yhtään mitä teidän touhunne saavat aikaan? Millaisia olette ihmisenä? Ihan mielenkiinnosta kyselen.

Kerro myös, jos tunnet ko ihmistyypin.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä, ihan kevyin perustein ei pitäisi uusia kumppaneita ainakana liian pian esitellä lapsille.
      Kyllä, toivottavaa olisi että lasten äidille tästä ensin kerrottaisiin.

      Mutta tekstistäsi paistaa sen verran kova katkeruus ja asenneongelma, että toisaalta en myöskään ihmettele, mikäli tällainen aikuismainen käytös ei onnistu exäsi kanssa. Varmasti on vikaa hänessä, mutta eipä voi tämän perusteella vain häntä syyttää. Toivottavasti et tällaista asennetta lapsille pura sinäkään. Kannattaa hengitellä hiukan ja keskittyä itsensä hoivaamiseen sen sijaan että kantaa huolta exän asioista ja elämän jatkumisesta. Kaikella rakkaudella itsekin eronneena äiti-ihmisenä sanon näin.

      • Anonyymi

        Juu, itse pystyn purkamaan tätä koko "soppaa" vasta nyt, kun mies on muuttanut pois. Sen aikaa, kun hän tässä pyöri ja sekoili, olin vahva ja kannattelin kaikkia muita. Nyt vähin erin puran tätä kaikkea. Lastenkin on nyt helpompi olla, kun mies on poissa sekoittamasta kaikkea. Tiedän kyllä, että mun pitää kasvaa tämän yli ja kyllä hoidan itseäni. Otan kyllä vastuun itsestäni ja lapsista. Käyn ihan hoidoissa ko asian vuoksi.

        Ihmettelen vain tuota ihmistyyppiä, koska itse olen erilainen. Yritän ymmärtää, mutta ehkä kyse on sitten siitä, että jotkut on niin sinisilmäisiä, etteivät he ymmärrä. Eivät osaa katsoa asioita toisen näkökulmasta. Jos itse joskus tapaan miehen ja hänellä on lapsia, niin otan kyllä lasten äidin huomioon, vaikkei mies itse haluaisi hänestä edes puhua.


    • Anonyymi

      Naiset sysäävät nykyisin kaiken miesten hartioille. Nyppivät vain rusinat pullasta.

      "Nainen voi vaihtaa aina mieltään."

      "Se sika lähestyi minua, se oli niin sitkee ja kehui mua, jouduin antamaan sille. Ja joo, kyllä mua toisaalta panettikin jo ihan hulluna... Mut hei, se ei oo mun vika, se on sen miehen!"

      • Anonyymi

        Juu naisiakin on erilaisia. Mä puhun nyt näistä, jotka kulkee tittelillä "sinkku" ja käyttävät vähän kyseenalaisiakin keinoja saadakseen sen minkä haluavat. Eivöt kaikki ole samanlaisia.


    • Aha. Että se on naisten vika ku mies pettää,

      Olipa tuore näkökulma tämä🤔

      • Anonyymi

        En väheksy miehen vastuuta, mutta siihen tarvitaan se vastinkappale, jos ymmärrät. Ihan sillä kysyn, että miten alhainen moraali näillä naisilla on? Selvästi eivät kovinkaan hyvin ko miestä ole tunteneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En väheksy miehen vastuuta, mutta siihen tarvitaan se vastinkappale, jos ymmärrät. Ihan sillä kysyn, että miten alhainen moraali näillä naisilla on? Selvästi eivät kovinkaan hyvin ko miestä ole tunteneet.

        Sivusta kyselen ... mistä ihminen tietää tunteeko jonkun, ennen kun tuntee tämän? Sellaisetkin ihmiset, jotka on tuntenut kymmenen vuotta, osaavat joskus yllättää. Itse olen ainakin ollut joskus tilanteessa, jossa olen vuosien jälkeen pohtinut, että tunnenko mä sitä ihmistä yhtään. Kyse tosin on ollut verisukulaisista, eikä "miehestä", mutta onko tuo tavallaan jopa pahempi? Se kun ihminen on aina puhunut tietyllä tavalla ja ollut aina tiettyä mieltä ja sitten yhtäkkiä tajuat, että kaikki se on ollut jotain esitystä, valhetta, petosta, tai jotain sellaista. Voiko ihmistä lopulta koskaan aidosti ja taatusti tuntea? Ja onko kuitenkin niin, että ihmiseen pitäisi kuitenkin ensisijaisesti yrittää luottaa, kun hän sanoo jotakin?


    • Anonyymi

      Olette eronneet ja haukut entisen miehesi nykyistä elämänkumppania lortoksi? Ei todellakaan kuulosta terveeltä. Ja jos jotakuta petetään, niin kyllä se on se pettäjä syyllinen, ei se kenen kanssa petetään. Voi hyvin olla, että se kolmas osapuoli ei edes tiedä toisen olevan parisuhteessa.

      • Anonyymi

        Ei kuulema ole kumppani.


      • Anonyymi

        No en viitsi häntä etunimelläkään täällä kutsua. Jos hän tunkee itsensä lasteni elämään eikä minulle kerrota, niin hän on minulle lortto. Olisiko huora, lehmä tmv sitten kauniimmin ilmaistu? Toinen nainen ei kuulosta järkevältä tässä tilanteessa. Uusi rakkaus hän ei kuulema ole.


      • Anonyymi

        Jos kolmas osapuoli ei tiedä toisen olevan parisuhteessa, niin tulee mieleen, että miten hyvin hän sitten tuntee tämän henkilön jonka kanssa alkaa seksisuhteeseen?

        Mikä on hänen moraalinsa tuossa kohtaa?


    • Anonyymi

      Enemmän tuo kuulostaa eksäsi ongelmalta. Sinulle hänen kuvionsa voivat olla täysin selkeitä, mutta miten jonkun ulkopuolisen pitäisi kyetä ne noin vain tietämään. Kun itse tapaat jonkun ihmisen, niin etkö ole ensisijaisesti hänen sanomistensa varassa? Siitä olen kyllä samaa mieltä, että lapsia ei tuohon pitäisi sotkea. Vaan mistä joku "nainen" voisi teidän asioistanne tietää? Ajatteletko oikeasti, että joku tuntematon nainen vain soittaisi sinulle ja kysyisi lapsistasi ja heidän tapaamisestaan? Eikö tuo olisi eksäsi homma? Entä jos sille naiselle on kerrottu vaikkapa sinun olevan hullu ja psykoottinen eksä? Eksäsihän voi kertoa sinusta ihan mitä hän tahtoo ja mistä jonkun tuntemattoman pitäisi tietää totuus?

    • Anonyymi

      En minäkään ole koskaan sekaantunut varattuihin miehiin, ainakaan tietääkseni. Vaan mistäpä minä lopulta voin totuutta tietää?

    • Anonyymi

      Olen itse aistinut saman naisten moraalin tasosta. Onko se kostoa jostain kokemastaan? Halutaan toimia miehen lailla hetkessä eläen, ilman huolia huomisesta. Itse kontrollin puutetta. Yleistetään asioita ja siten haetaan ymmärrystä omille teoilleen.

      Toiset sanoo, että aina on tärkeintä uskoa itseen eikä valehdella itselle omia tekojaan. Tämä minusta niin totta, kun sen haluaa ja osaa itselle oikein ymmärtää. Loirikin sen hyvin esitti, että olet itsesi paras ystävä, älä ainakaan valehtele itsellesi asioita. Koska itsesi kanssa elät elämän syntymästä kuolemaan asti.

      Tällaiset kokemukset saa ihmisistä helposti ne huonot puolet esiin, näin on käynyt myös aloittajalle. Ymmärrän, mut toivon samalla, että lapset eivät kärsisi paljon kokemastaan. Heillä on sama biologinen isä koko elämän. Siksi ei ainakaan kannata isää haukkua lasten kuullen, koska sillä on huonoja vaikutuksia silloin myös heihin ja heidän mielikuvaan äidistään.

      Minulla oli huono isä, joka jätti jälkensä mielen syövereihin. Synnytti epävarmuutta, toisarvoisuutta, jättäydyn helposti taka-alalle, olen syrjään vetäytyjä enemmän kuin aloitteen tekijä silloin, kun olen epävarmimmillani. Olin nuorena joukkueurheilija, se pelasti todennäköisesti pahimmalta.

      Minun on vaikea luoda ihmissuhdetta, luottamuksen synnyttäminen toiseen vaatii minulla paljon enemmän kuin sellaiselta, jolla on ollut hyvä koti lapsuudessa. Lapset aistii paljon sellaista, mitä aikuiset eivät halua uskoa. Kuulin paljon valkoisia valheita lapsuudessa, kaikkea en silloin epäillyt ääneen, pidin ne sisälläni. Mun isä oli diktaattori, perheelleen.

      Suosittelen, minimoi riskit, joilla voi olla negatiivisia vaikutuksia lapsiisi, koska niillä on vaikutuksia paljon heidän eloon lapsesta aikuiseksi. Puhu totta, älä valehtele edes niin, että pyrit sillä kiillottamaan omaa harniskaasi. Ole mielummin epäitsekäs. Ne nostaa sun arvoa tulevaan heidän silmissä. Armoton ja kova voit olla lasten isälle, kun olette kahden.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      102
      2107
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      244
      1720
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      257
      1063
    4. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      85
      988
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      951
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      885
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      825
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      811
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      764
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      729
    Aihe