Koska tanssiparit eivät välttämättä koskaan seurustele.
Lukion Wanhojen tanssit eivät tulevaisuutta ajatellen merkkaa mitään
24
111
Vastaukset
- Anonyymi
Ja niissä lukion kakkoset seurustelevat keskenään.
- Anonyymi
Siis tanssien ajan.
- Anonyymi
Jos tulee ero, ei paljon lohduta vaikka sen ajan tanssiparinsa näkisi.
- Anonyymi
Niinpä. Jos joku kuvittelee että se on varma tapa saada itselleen aviopuoliso niin se on kulissia. Prom night-ajattelu, joka on iskostettu tajuntaamme amerikkalaisten elokuvien pohjalta. Onkohan se sielläkään niin merkittävä pariutumisrituaali oikeassa elämässä kuin annetaan olettaa?
- Anonyymi
Toki ne voi mennä naimisiinki myöhemmin.
- Anonyymi
Oletko joskus tosiaan kuvitellut, että vanhojen tanssit ja seurustelut liittyisivät suoraan yhteen? Hyvä että nyt jo huomasit, että eivät. Ne, jotka vanhojen tansseihin liittyen seurustelevat keskenään, seurustelevat yleensä jo ennen niitä tansseja. Harvemmin ne tanssit itsessään pareja muodostavat. Poikkeuksia tietysti on, mutta se on harvinaista.
- Anonyymi
En kuvitellut. Ajattelin vain yhtenä päivänä, ovatko ne mukavimmat tanssit joita on. Itse en koskaan käynyt lukiota joten en niitä koskaan myöskään tanssinut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En kuvitellut. Ajattelin vain yhtenä päivänä, ovatko ne mukavimmat tanssit joita on. Itse en koskaan käynyt lukiota joten en niitä koskaan myöskään tanssinut.
Miksi kuvittelet niiden olevan mukavat? Miksi mitkään tanssit olisivat jotenkin erityisen mukavat? Perinne on perinne ja ne on tapana pitää. toiset tykkäävät ja innostuvat ja toiset eivät. Osalle ne ovat mahdollisuus pynttäytyä viimeisen päälle ja osa taas kokee ärsyttäväksi sen pynttäytymisen. Itse kävin taidelukiota ja meillä se päivä oli enemmän sellanen karnevaali kuin prisessajuhlat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kuvittelet niiden olevan mukavat? Miksi mitkään tanssit olisivat jotenkin erityisen mukavat? Perinne on perinne ja ne on tapana pitää. toiset tykkäävät ja innostuvat ja toiset eivät. Osalle ne ovat mahdollisuus pynttäytyä viimeisen päälle ja osa taas kokee ärsyttäväksi sen pynttäytymisen. Itse kävin taidelukiota ja meillä se päivä oli enemmän sellanen karnevaali kuin prisessajuhlat.
Ja koska kyseessä oli HYVIN tyttövoittoinen lukio, niin iso osa pareista oli tyttöpareja. Molemmat saattoivat olla mekoissa, mutta moni tyttö oli vetänyt päälleen viimeisen päälle frakkipuvun ja silinterihattujakin. Osa niistä tyttöpareistakin tosin seurusteli keskenään.
- Anonyymi
Miksi ajattelet lukion vanhojen tanssien tanssiparien seurustelevan?
- Sheena- Anonyymi
En ajattele.
- Anonyymi
Panee merkille kuten antti sitäkin vanhempia tansseja ajatellen.
- Anonyymi
Tällä keskustelulla en yritä näpäyttää viinamiestä, koska viina ei liity tähän mitenkään.
Aikoinaan ei tällaisesta perinteestä ollut edes kuultu. Ne, jotka tansseista tykkäsivät, kävivät ihan tavallisissa lavatansseissa. Nykyisin on laviksia vain kymmenys entisistä, ja ne on silloisen nuorison nostalgiajuttuja. Nykynuoriso ei niitä diggaa. 🌹👀
- Anonyymi
Vanhojen tanssithan ovat perinteenä alkaneet 1920- luvulla Norssista Helsingistä. Lukion opetussuunnitelmaan ne kuitenkin tulivat vasta 70-luvulla,
Anonyymi kirjoitti:
Vanhojen tanssithan ovat perinteenä alkaneet 1920- luvulla Norssista Helsingistä. Lukion opetussuunnitelmaan ne kuitenkin tulivat vasta 70-luvulla,
Meilläpäin oli 60-luvulla neljä lukiollista koulua, eikä tapaa tunnettu niistä missään. 🌹👀
- Anonyymi
kynä..mi kirjoitti:
Meilläpäin oli 60-luvulla neljä lukiollista koulua, eikä tapaa tunnettu niistä missään. 🌹👀
Ei teillä ehkä, mutta ei se tuota historiaa poista.
Anonyymi kirjoitti:
Ei teillä ehkä, mutta ei se tuota historiaa poista.
Jos on tieto historiasta, eikö asia ole selvä? 🌹👀
- Anonyymi
Wanhojen tanssit ei vedä vertoja kultansa kans tanssimiseen.
- Anonyymi
Voiko tulla raskaaksi jos tanssii liian lähekkäin.
- Anonyymi
Kyllä se sen verran merkkaa, että jos miestä ei kukaan nainen pyydä pariksi on todennäköisesti silloin liian kiltti ja kunnollinen eli täten naisille totaalikelpaamaton.
- Anonyymi
Paitsi, että varsinkaan lukioissa, joissa on tyttöjä enemmän kuin poikia, noin ei käy.
Saako tanssia ihan vaan tanssimisen ilosta, vai pitääkö ehdottomasti seurustella tanssiparin kanssa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2147230
- 594692
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s434604- 733322
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161975- 301758
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗261737Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹411600- 341499
- 1431277