Illan vanhustesti - tunnistatko esineitä vai synnyitkö eilen?

Tuosta:
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000006660126.html

Olen ehta menneisyyden tuote. Yksi tuli mokattua, kun hätäilin enkä jaksanut lukea kaikkia vaihtoehtoja.

Tuloksesi: 14 / 15
Me Naiset | Heitä yläfemma!

Tämä testi tuntui sinusta todennäköisesti varsin nostalgiselta. Totta kai tiedät kaikki nämä esineet, olethan itsekin niitä käyttänyt!

93

324

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä on sellainen "Jonnet ei muista"-tyylin testi. Muutama huti tuli, muuten meni hyvin.

"Tuloksesi: 13 / 15
      Me Naiset | Aika hyvin!

Testin muinaisesineistä osa oli sinulle tuttuja, mutta parannettavaakin jäi. "

Thänks! :D

• Upea tulos!

Toi "muinaisesineistä" 🤣
        Jep, jonnet ei muista, mutta mummut ja paapat muistaa 😁

• Anonyymi

Tuloksesi: 15 / 15

Hienosti menee. En ihan kaikkia itse ole käyttänyt. Kuten esimerkiksi peliä Nokian kännykällä..

- Sheena

• Jackpot!

Eikä voittaja yllättänyt 😂

Mitä?!?!? Ja kehtaat vielä tunnustaa, ettet pelannut aikanaan matopeliä! Shame on You 😁

• Anonyymi

14/15, mutta täytyy myöntää, että useampi meni päättelemällä. Esimerkiksi puhelinvastaajaa en olisi tunnistanut ilman puhelinta samassa kuvassa.

• Anonyymi

Oli vallan uudenmallinen puhelinvastaaja. Vanhemmat mallit olivat kasettisoittimen näköisiä, joissa voi kelata viestit nauhalta (kasetti pienempi kuin c-kasetti).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli vallan uudenmallinen puhelinvastaaja. Vanhemmat mallit olivat kasettisoittimen näköisiä, joissa voi kelata viestit nauhalta (kasetti pienempi kuin c-kasetti).

En olisi tunnistanut sellaistakaan, jos olisi ollut ihan yksikseen. Olisin varmaan kuvitellut joksikin kasettisoittimeksi. Myös tuo "piippari" oli sellainen, että kuva olisi ollut erilainen eikä vaihtoehtoja, niin en olisi tiennyt. Oli puhdas arvaus, mutta helppo arvata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En olisi tunnistanut sellaistakaan, jos olisi ollut ihan yksikseen. Olisin varmaan kuvitellut joksikin kasettisoittimeksi. Myös tuo "piippari" oli sellainen, että kuva olisi ollut erilainen eikä vaihtoehtoja, niin en olisi tiennyt. Oli puhdas arvaus, mutta helppo arvata.

"Piippareita" näkyi tiheään telkkarisarjoissa :)

• Anonyymi

Aika monessa autossa on ihan edelleenkin tuo kampi ikkunoita varten.

• Anonyymi

Kaitafilmiä en ole koskaan eläessäni nähnyt, mutta oli noista vaihtoehdoita ainoa, joka kuulostu tutulta sanana ja tuo filmirullan kotelo oli kontekstissa ainoa järkevä vastaus, sillä kyllähän virtsanäytepurkkeja nyt on edelleen olemassa jne.

• Loistava tulos!

• Anonyymi kirjoitti:

Aika monessa autossa on ihan edelleenkin tuo kampi ikkunoita varten.

On, ei se ihan heti katoa mihinkään.

• Anonyymi

Tuloksesi: 15 / 15

Tämä testi tuntui sinusta todennäköisesti varsin nostalgiselta. Totta kai tiedät kaikki nämä esineet, olethan itsekin niitä käyttänyt!

Mutta todellinen nostalgiatesti tulee tässä:
      Kuinka monta testin esineistä löytyy taloudestasi? - Itse laskin 10 kpl.

-keinovaginamies-

• Loistava tulos!

Jaa'a... En ees muista mitä kaikkia esineitä siinä oli, mutta melkoisella varmuudella ainoa mikä iteltä enää löytyy, on piirongin laatikkoon unohtuneet korput.

• Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

Loistava tulos!

Jaa'a... En ees muista mitä kaikkia esineitä siinä oli, mutta melkoisella varmuudella ainoa mikä iteltä enää löytyy, on piirongin laatikkoon unohtuneet korput.

Jotkut ovat kiinnostuneempia menneisyydestä.
        Meiltä löytyy mm. ViewMaster 40- luvulta, ja eilen hipelöin Asan matkaradiota, joka on täysin kokopuisten kuorien sisälle tehty. Ei siis mikään puujäljitelmä tai viilutettu.

-keinovaginamies-

• Anonyymi kirjoitti:

Jotkut ovat kiinnostuneempia menneisyydestä.
        Meiltä löytyy mm. ViewMaster 40- luvulta, ja eilen hipelöin Asan matkaradiota, joka on täysin kokopuisten kuorien sisälle tehty. Ei siis mikään puujäljitelmä tai viilutettu.

-keinovaginamies-

No jo vain, kyllä itsekin arvostan vanhoja ja antiikkisia esineitä. Niitä ei vaan ole jäänyt hirveästi säästöön. Ehkä eniten vanhoista esineistä harmittaa, etten säästänyt aikanaan omistamiani Nokian 3330 ja 5110 puhelimia. Mutta ne menivät kummimuksuille hyötykäyttöön kun hankin uusia puhelimia, niin ihan hyvä niinkin.

• Anonyymi

Loistava tulos!

6 meni väärin ei muistanut esineiden käyttö tarkoitusta enää,

• Anonyymi kirjoitti:

6 meni väärin ei muistanut esineiden käyttö tarkoitusta enää,

Sehän meni hienosti!

Ei niitä kaikkia voikaan aina muistaa, muistilla on parempaakin tekemistä :)

• Tulos 14/15. Tämä testi tuntui sinusta varmaan varsin nostalgiselta, olethan itsekin käyttänyt noita laitteita.

• Hieno tulos!

Näemmä tuttuja olivat vimpamet :)

• Anonyymi

Aika vanhaa on porukka täällä

• Jep, siksi mä kutsun tätä palstaa nitrodiskoksi 😂

• Anonyymi

15/15

Osa tavaroista ei ollut kovin tuttuja enkä ole käyttänyt, muttei nyt hirveästi vaativa testi ollut:)

Ei ole ikävä tuon ajan vempeleitä.

• Anonyymi

Minusta taas nuo tai tuolloin oli hyvää aikaa ja ihmiset oli ihmisiä eli oli kunnon ja hyvää aikaa

• Loistava tulos!

Juu, ei se paha testi ole jos malttaa keskittyä hetken :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minusta taas nuo tai tuolloin oli hyvää aikaa ja ihmiset oli ihmisiä eli oli kunnon ja hyvää aikaa

Muistat väärin. Ihmiset oli pidättyväisiä ja kaavamaisia, eikä mistään ikinä puhuttu ja elämä oli tylsää ja virikkeetöntä ja todella pinnallista.

Tv-ohjelmat oli ihan järkyttävän paskoja.

Jos teit yhden virheen, niin kaikki sai tietää ja olit leimattu koko loppuelämäksesi.

Oletko nähnyt lähiaikoina kuvia, miten nelikymppiset pukeutui 80-luvulla? Sanoin kun nykyään jotkut 90-vuotiaat harmaisiin ja ruskeisiin vanhusvaatteisiin kuten villaneulosliiveihin. Silloin harmaantuvia hiuksia EI VÄRJÄTTY.

Lisäksi monet asiat olivat todella kalliita, kuten televisio. Köyhällä ei ollut kuin ehkä pienen pieni mustavalkotv.

Apteekista ei saanut oikein muuta lääkkeitä ilman reseptiä paitsi aspiriinia. Nykyään on paljon hyviä lääkkeitä pikkuvaivoihin jotka oikeasti jopa toimivat!

Herkkuvalikoimat olivat puistattava kokoelma pelkkää vehnää, rasvaa ja sokeria eri muodoissa. Sipsejäkin oli jotsin kolmea eri laatua, muttei sillä ollut väliä, koska niitä ostettiin vaan YKSI PUSSI kun jollain lapsella oli syntymäpäivä. Sama päti limsoihin.

Urheiluvaatteetkin oli epämukavia, yök.

Onneksi saan elää nykyaikana ja tehdä ja elää miten huvittaa ja kaikki on helppoa ja mukavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja ihmiset oli ihan yhtä paskoja toisilleen, nutta paskat pidettiin piilossa, nykyään ei tarvi teeskennellä.

Muistan kyllä kaiken, eikä ole ikävä niitä aikoja.

• Kerrankin mä sain sun testistä täydet pojot.. ja nyt mä tunnen itseni tooosi vanhaksi..

• Tossa kävikin jo joku kommentoimassa, että hitto kun täällä vanhaa porukkaa :)

Hei siskoseni, pesit minut, sain vain 14 oikein enkä sitäkään ees Lotossa :)

• Pikku-pirpana

Tossa kävikin jo joku kommentoimassa, että hitto kun täällä vanhaa porukkaa :)

Hei siskoseni, pesit minut, sain vain 14 oikein enkä sitäkään ees Lotossa :)

Eli menit siihen monivalintakysymykseen halpaan.. eli periaatteessa täydet pojot sullakin..

Juu. Kalkkispalsta. Ei täällä ole kuin 40 immeisiä... osa jo huomattavastikin vanhempia.

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Eli menit siihen monivalintakysymykseen halpaan.. eli periaatteessa täydet pojot sullakin..

Juu. Kalkkispalsta. Ei täällä ole kuin 40 immeisiä... osa jo huomattavastikin vanhempia.

En tunnusta. No menin, kun en keskittynyt, ettin vaan mielestäni oikean vaihtoehdon enkä ees lukenu sitä viimeistä. Hätäilemällä ei tuu...

Tää on nykyään nitrodisko, ei siitä pääse mihinkään.

• randombypasser kirjoitti:

En tunnusta. No menin, kun en keskittynyt, ettin vaan mielestäni oikean vaihtoehdon enkä ees lukenu sitä viimeistä. Hätäilemällä ei tuu...

Tää on nykyään nitrodisko, ei siitä pääse mihinkään.

Niin.. nuoria kun tulee palstalle, ne säikytetään pois alta aikayksikön. Ja muutoinkin koko palsta korisee.. aika moni on vetäytynyt.
        Eipä kyllä itseänikään palsta ole tenhonnut pitkään aikaan. Kovin on puisevaa juttujen laatu ollut. Omani mukaan lukien.

Niin.. nuoria kun tulee palstalle, ne säikytetään pois alta aikayksikön. Ja muutoinkin koko palsta korisee.. aika moni on vetäytynyt.
        Eipä kyllä itseänikään palsta ole tenhonnut pitkään aikaan. Kovin on puisevaa juttujen laatu ollut. Omani mukaan lukien.

Juu, papat ja mummut alkaa räyhäämään ja vaatimaan iltalääkitystä, kyllä siinä nuoriso kaikkoaa...
        No tää on varmaan taas väliaikainen alennustila, näitä tuntuu tulevan säännöllisesti. Mitä muistan, niin yleensä on tainnut noin vuoden olla hyvä meno, sitten se alkaa hiipumaan ja taas vuoden päästä ralli on alkanut uudelleen. Karkeasti ottaen.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Ei niitä muistaakseni kukaan korpuiksi sanonut.

• Anonyymi kirjoitti:

Ammattislangia ainakin osassa pk-seutua.

Juu, papat ja mummut alkaa räyhäämään ja vaatimaan iltalääkitystä, kyllä siinä nuoriso kaikkoaa...
        No tää on varmaan taas väliaikainen alennustila, näitä tuntuu tulevan säännöllisesti. Mitä muistan, niin yleensä on tainnut noin vuoden olla hyvä meno, sitten se alkaa hiipumaan ja taas vuoden päästä ralli on alkanut uudelleen. Karkeasti ottaen.

Niin.. voipi olla .. mä olen vielä niin nuubi etten voi tietää. Ylimenokausi.. mutta uusia rekisteröityneitä olisi hitsin kiva saada palstalle. Uusia tuulia ja pikkuisen säpinää...

Niin.. voipi olla .. mä olen vielä niin nuubi etten voi tietää. Ylimenokausi.. mutta uusia rekisteröityneitä olisi hitsin kiva saada palstalle. Uusia tuulia ja pikkuisen säpinää...

Juu, muistan menneiltä ajoilta näitä suvantoja ja siksi jatkan hölmöilyäni täällä vaikka huomasin hiljenemisen ja taantumisen. Voisihan tuota itsekin ottaa taukoa, mutta kattellaan.
        No kyllä, nippu uusia rekkuja tekisi todellakin terää, vielä jos olisivat aktiivisia ettei vaan jouluna ja juhannuksena käy kommentoimassa.

• Anonyymi kirjoitti:

Edeltäjänsä oli pehmeä.. lerppu. Disketit oli kovia.. eli korppuja..
        Eli kyllä vain.. korpuiksi sanottiin.

Edeltäjänsä oli pehmeä.. lerppu. Disketit oli kovia.. eli korppuja..
        Eli kyllä vain.. korpuiksi sanottiin.

Kyllä, kysy siskolta, kyllä sisko tietää :)

Juu, muistan menneiltä ajoilta näitä suvantoja ja siksi jatkan hölmöilyäni täällä vaikka huomasin hiljenemisen ja taantumisen. Voisihan tuota itsekin ottaa taukoa, mutta kattellaan.
        No kyllä, nippu uusia rekkuja tekisi todellakin terää, vielä jos olisivat aktiivisia ettei vaan jouluna ja juhannuksena käy kommentoimassa.

Ite en ole kovin aktiivinen jaksanut olla myöskään.. silloin tällöin piipahdan. Tuollainen kuin elämä on vienyt aikaani. Mutta ehkä minäkin aktivoidun vielä.. tai sit en.. jää nähtäväksi.

Kyllä, kysy siskolta, kyllä sisko tietää :)

Sisko ja sen veli.. :)
        Täytynee alkaa yöpuulle.. taas kukonlaulun aikaan herätys.. öit.

Sisko ja sen veli.. :)
        Täytynee alkaa yöpuulle.. taas kukonlaulun aikaan herätys.. öit.

Sepä juuri :)
        Hyvät yöt siskoseni!

Ite en ole kovin aktiivinen jaksanut olla myöskään.. silloin tällöin piipahdan. Tuollainen kuin elämä on vienyt aikaani. Mutta ehkä minäkin aktivoidun vielä.. tai sit en.. jää nähtäväksi.

Kaikella on aikansa ja paikkansa. Aiemmin olit varsin aktiivinen, mutta ei sitäkään määrättömästi jaksa. Ja sitten on vielä se kuuluisa elämä elettävänä.

• Anonyymi

tuollainwn voi truntua tytöjenkkin mielewtä hassulle3 jos illalla katsoo jotain elokuvaa vaikka ja kylåee ja sitten nukkumaan, omat jalat tuntuu pehmoisille peiton alla.

• Anonyymi

Mulla myös 14 pistettä.

Kirjautumaton palstalutka

• Mainiot tulos!

Tuliko yhtään nostalginen fiilis missään kohtaa?

• Tuloksesi: 15 / 15.

Tuttuja noi oli vaikka kaikkia en toki ole käyttänyt. Itse olen pikku hiljaa siirtynyt tuollaiseen "piippari ja puhelin" malliseen ajatteluun enkä aina enää ota edes puhelinta mukaan vaikka kauppaan.

En minä niin tärkeä ole että mailma pysähtyy jos en heti vastaa.

• Loistava tulos!

Itse olen ruvennut pitämään puhelinta äänettömällä, jaksa sitä jatkuvaa kilikää ja kolinaa. Mukana se kyllä kulkee aina, mutta sekin lähinnä turvallisuussyistä, kun ikinä ei tiedä koska katkoo jalkansa mettässä tai koska joku kanssaihminen tarvitsee nopeasti apua.

• Anonyymi

15/15 😁

Tää ei ollutkaan se yksi vielä muinaisempien esineiden testi, jossa pärjasin myös hyvin.

Kasetilta oli kiva kuunnella musaa, kun se oli käytössä venynyt (ts. jääny joskus nauhuriin jumiin tai jäi parhaillaan) 🙈

xLiner

• Juma, loistava tulos!

Mitä, vielä vanhempien esineiden testi?!?! Kaiva se äkkiä jostain palstalle, kun sinulla jää aikaa, jos jää, otamme sen riemulla vastaan 🤗

• Anonyymi

Juma, loistava tulos!

Mitä, vielä vanhempien esineiden testi?!?! Kaiva se äkkiä jostain palstalle, kun sinulla jää aikaa, jos jää, otamme sen riemulla vastaan 🤗

Se oli Ilta-Sanomissa tai Iltalehdessä. Vaan niin huonosti suunniteltu, ettei aina päässyt eteenpäin kun jumitti.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Se oli Ilta-Sanomissa tai Iltalehdessä. Vaan niin huonosti suunniteltu, ettei aina päässyt eteenpäin kun jumitti.

xLiner

Jaa, oiskohan se niitä mitkä oli aikanaan, millähän tekniikalla ne olikaan, mutta ne tökki vähän joka toisella.

No, ehkä iltasanomalehti nostaa uudelleen ylös sen testin, niin sitten voidaan riehua palstalla :)

• Anonyymi

15/15!! 🙈 Varmaan ainoa laittamistasi testeistä, joista saan täydet pisteet. En tunne lintuja enkä historian vuosilukuja, mutta muinaiset esineet tunnistan ja vain siitä syystä, että olen itse noita käyttänyt tai nähnyt käytettävän eli olen vanha kaakki näin nelikymppisenä 😁

• Upea tulos!

No viihdettähän nämä testit ovatkin, en niitä tiukkapipoisesti palstalle halua jakaakaan. Hiukan ajankulua, viihdettä, hyvän mielen juttuja ja höpöttelyä päälle 😊
        40 ei ole vanha, vasta keski-iän alussa, elämän opettama ja kokemuksen kypsyttämä, aivan loistava ikä. Ja oikeasti, miehet alkaa olla aikuisia vasta nelikymppisinä jos koskaan, jotkut fiksuimmat jopa jo kolmenkympin puolella 😁

• Anonyymi

Upea tulos!

No viihdettähän nämä testit ovatkin, en niitä tiukkapipoisesti palstalle halua jakaakaan. Hiukan ajankulua, viihdettä, hyvän mielen juttuja ja höpöttelyä päälle 😊
        40 ei ole vanha, vasta keski-iän alussa, elämän opettama ja kokemuksen kypsyttämä, aivan loistava ikä. Ja oikeasti, miehet alkaa olla aikuisia vasta nelikymppisinä jos koskaan, jotkut fiksuimmat jopa jo kolmenkympin puolella 😁

Nämä testit ovat hauskaa ja harmitonta ajanvietettä ja tällä kertaa sai tuntea vieläpä ylpeyttä hyvästä tuloksesta 😂

Myös omasta mielestäni olen hyvässä iässä, miehistä en aina osaa sanoa mikä ikä olisi miehelle paras 😁 Olen tuota ikäasiaa tässä viime aikoina pohtinut enemmänkin, kun olen rohkaistunut laittamaan profiilin deittisivustolle ja olen saanut tykkäyksiä miehiltä ikähaarukalla 19-61, mikä on hämmästytttävän laaja. Itse olen lähtökohtaisesti ohittanut kaikki parikymppisten profiilit (kuten myös kuusi- ja kolmekymppisten, ajatellen, että he ovat elämässään todennäköisesti eri paikassa kuin minä. Olen miettinyt, olenko ollut liian jyrkkä iän suhteen 🤔 Mutta ehkä pitänyt tuota 40 jatkossakin alarajana sanojesi perusteella 😂

• Anonyymi kirjoitti:

Nämä testit ovat hauskaa ja harmitonta ajanvietettä ja tällä kertaa sai tuntea vieläpä ylpeyttä hyvästä tuloksesta 😂

Myös omasta mielestäni olen hyvässä iässä, miehistä en aina osaa sanoa mikä ikä olisi miehelle paras 😁 Olen tuota ikäasiaa tässä viime aikoina pohtinut enemmänkin, kun olen rohkaistunut laittamaan profiilin deittisivustolle ja olen saanut tykkäyksiä miehiltä ikähaarukalla 19-61, mikä on hämmästytttävän laaja. Itse olen lähtökohtaisesti ohittanut kaikki parikymppisten profiilit (kuten myös kuusi- ja kolmekymppisten, ajatellen, että he ovat elämässään todennäköisesti eri paikassa kuin minä. Olen miettinyt, olenko ollut liian jyrkkä iän suhteen 🤔 Mutta ehkä pitänyt tuota 40 jatkossakin alarajana sanojesi perusteella 😂

No jos olet parisuhdetta etsimässä, niin sitten tuo 40 on hyvä alaraja. Jos myös viihdettä tai vain treffiseuraa, niin sitten kolmekymppisetkin varmasti ovat käypiä 😁

Mitä on tässä elämää kohta viiteenkymppiin katsellut, niin kyllä miehet tuntuu pääosin aikuistuvan vasta kun se 40 kilahtaa mittariin, noin karkeasti ottaen. Toki poikkeuksiakin on eikä mitenkään vähän, mutta niitä voi olla vaikea löytää.

• Anonyymi

No jos olet parisuhdetta etsimässä, niin sitten tuo 40 on hyvä alaraja. Jos myös viihdettä tai vain treffiseuraa, niin sitten kolmekymppisetkin varmasti ovat käypiä 😁

Mitä on tässä elämää kohta viiteenkymppiin katsellut, niin kyllä miehet tuntuu pääosin aikuistuvan vasta kun se 40 kilahtaa mittariin, noin karkeasti ottaen. Toki poikkeuksiakin on eikä mitenkään vähän, mutta niitä voi olla vaikea löytää.

Välillä tekisi mieli hakea pelkkää viihdettä 😁 Olisi ehkä yksinkertaisempaa, kun ei tarvitsisi miettiä kaikkea niin syvällisesti 😊 Parisuhdetta olen kuitenkin etsimässä ja sillä laitoinkin itselleni rajaksi tuon 40 ajatellen, että nelikymppisillä miehillä on tyypillisesti elämä sellaisella mallilla, että se voisi sopia yhteen oman elämäntilanteeni kanssa. Varmaan olen ruksinut joitain helmiäkin joukosta, mutta jollain perusteella täytyy rajata pois, kun ei kaikkien kanssa voi alkaa juttelemaan. Hankalaa tämä kyllä on, kun olen täysin uusi deittimarkkinoilla 😬

• Anonyymi kirjoitti:

Välillä tekisi mieli hakea pelkkää viihdettä 😁 Olisi ehkä yksinkertaisempaa, kun ei tarvitsisi miettiä kaikkea niin syvällisesti 😊 Parisuhdetta olen kuitenkin etsimässä ja sillä laitoinkin itselleni rajaksi tuon 40 ajatellen, että nelikymppisillä miehillä on tyypillisesti elämä sellaisella mallilla, että se voisi sopia yhteen oman elämäntilanteeni kanssa. Varmaan olen ruksinut joitain helmiäkin joukosta, mutta jollain perusteella täytyy rajata pois, kun ei kaikkien kanssa voi alkaa juttelemaan. Hankalaa tämä kyllä on, kun olen täysin uusi deittimarkkinoilla 😬

Mutta voisit yrittää ehkä muutta ajatteluasi, jos se helpottaisi? Ajattelisit niin, että jokainen kohtaaminen on vain kohtaaminen, ilman taka-ajatuksia, olkoonkin että jatkoa voi seurata jos on miellyttävää. Ja hyväksyt myös sen vaihtoehdon, että miellyttävä voi olla sitäkin, että sukat pyörivät jaloissa, mutta vain himon vuoksi ja voit ottaa vastaan sen mitä saat.
        Ja edelleen pidät kriteerit deittimarkkinoilla tiukkana, ajan kanssa opit paremmin kyllä viilaamaan niitä.

Äääh, no siksi en aio deittimarkkinoille eli niihin sivustoille tai sovelluksiin sortuakaan, en tarvitse lisää välineitä naisen löytämiseen, vanhatkin välineet toimivat aivan mainiosti 😁

• Anonyymi

Mutta voisit yrittää ehkä muutta ajatteluasi, jos se helpottaisi? Ajattelisit niin, että jokainen kohtaaminen on vain kohtaaminen, ilman taka-ajatuksia, olkoonkin että jatkoa voi seurata jos on miellyttävää. Ja hyväksyt myös sen vaihtoehdon, että miellyttävä voi olla sitäkin, että sukat pyörivät jaloissa, mutta vain himon vuoksi ja voit ottaa vastaan sen mitä saat.
        Ja edelleen pidät kriteerit deittimarkkinoilla tiukkana, ajan kanssa opit paremmin kyllä viilaamaan niitä.

Äääh, no siksi en aio deittimarkkinoille eli niihin sivustoille tai sovelluksiin sortuakaan, en tarvitse lisää välineitä naisen löytämiseen, vanhatkin välineet toimivat aivan mainiosti 😁

Mitä, mitä, mitkä vanhat välineet?? Minä en ole nähnyt nelikymppisiä sinkkumiehiä sitten 00-luvun, vaikka olen millä välineillä yrittänyt etsiä kivien ja kantojen alta 😂

Olen pyrkinyt kyllä haastamaan omaa ajatteluani ja pohtimaan, miten tähän nykyiseen deittailukulttuuriin olisi paras suhtautua omalla kohdalla. Ehkä minun pitäisi tosiaan pyrkiä ajattelemaan kohtaamisia vain kohtaamisina ilman, että ylianalysoin heti alussa olisiko tässä aineksia vuosisadan rakkaustarinaan. Olen pohjimmiltani romantikko, satunnaisuhteet eivät tunnu omilta eikä monen miehen samanaikainen pyörittäminen. Olen vielä opettelemassa tätä kaikkea, mutta sen olen itselleni luvannut, että etenen siihen tahtiin ja sellaisin keinoin, että pystyn edelleen katsomaan itseäni peilistä. Kärsivällisyyttä tämä touhu ilmeisesti ainakin vaatii 😊

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä, mitä, mitkä vanhat välineet?? Minä en ole nähnyt nelikymppisiä sinkkumiehiä sitten 00-luvun, vaikka olen millä välineillä yrittänyt etsiä kivien ja kantojen alta 😂

Olen pyrkinyt kyllä haastamaan omaa ajatteluani ja pohtimaan, miten tähän nykyiseen deittailukulttuuriin olisi paras suhtautua omalla kohdalla. Ehkä minun pitäisi tosiaan pyrkiä ajattelemaan kohtaamisia vain kohtaamisina ilman, että ylianalysoin heti alussa olisiko tässä aineksia vuosisadan rakkaustarinaan. Olen pohjimmiltani romantikko, satunnaisuhteet eivät tunnu omilta eikä monen miehen samanaikainen pyörittäminen. Olen vielä opettelemassa tätä kaikkea, mutta sen olen itselleni luvannut, että etenen siihen tahtiin ja sellaisin keinoin, että pystyn edelleen katsomaan itseäni peilistä. Kärsivällisyyttä tämä touhu ilmeisesti ainakin vaatii 😊

Vanhat välineet = Ravintolat/yökerhot, työppaika, keskustelupalstat. Niillä on pärjätty ihan hyvin tähän asti, niin saavat riittää jatkossakin 😂

Ei varmaan muutenkaan kannata useampi miestä pyöritellä samaan aikaan, kyllä sen äkkiä huomaa onko siitä yhdestä johonkin enempäänkin ja jos ei, niin sitten uutta hakuun.

Kyllä vain, maltilla eteenpäin, niin oppia ja kokemusta tulee ainakin 😉

• Anonyymi

Vanhat välineet = Ravintolat/yökerhot, työppaika, keskustelupalstat. Niillä on pärjätty ihan hyvin tähän asti, niin saavat riittää jatkossakin 😂

Ei varmaan muutenkaan kannata useampi miestä pyöritellä samaan aikaan, kyllä sen äkkiä huomaa onko siitä yhdestä johonkin enempäänkin ja jos ei, niin sitten uutta hakuun.

Kyllä vain, maltilla eteenpäin, niin oppia ja kokemusta tulee ainakin 😉

Ravintoloissa käyn harvakseltaan ja kun käyn, olemme aina omassa porukassa, olen usein porukan ainut sinkku jne niin ei kauheasti tule kunnollisia kohtaamisia miesten kanssa. Työpaikkaromansseihin suhtaudun "never mix business with pleasure"-mentaliteetilla ja keskustelupalstoiltakin on aika vaikea bongata miehiä omalta alueelta, en ehkä seuraa riittävästi. Täytyy varmaan tehostaa kuitenkin näitäkin kanavia 🤔

Teen tästä projektin: Effective methods of finding a decent man utilizing multitude of techniques 😁

• Anonyymi kirjoitti:

Ravintoloissa käyn harvakseltaan ja kun käyn, olemme aina omassa porukassa, olen usein porukan ainut sinkku jne niin ei kauheasti tule kunnollisia kohtaamisia miesten kanssa. Työpaikkaromansseihin suhtaudun "never mix business with pleasure"-mentaliteetilla ja keskustelupalstoiltakin on aika vaikea bongata miehiä omalta alueelta, en ehkä seuraa riittävästi. Täytyy varmaan tehostaa kuitenkin näitäkin kanavia 🤔

Teen tästä projektin: Effective methods of finding a decent man utilizing multitude of techniques 😁

No eipä tuota itsekään enää juuri ravintelissa tule käytyä ja sekin vähä seurassa, niin se hankintakanava on kyllä kuivahtanut. Ja vaikka joku tulisikin vikittelemään, niin en vaan voi hylätä leidiseuralaista/laisia, vaikka ihan kavereina ollaan baariin lähdetty, se on pyhää aluetta.

Nykyisin suhtaudun itsekin aika vankasti niin, että kuormasta ei syödä, mutta nuorempana piti ottaa kokemusta asiaan ja sitä sain. Nyttemmin saa keskittyä puhtaasti töihin 😁

Keskustelupalstoilta voi löytyä mukavia juttukumppaneita ja ajan kanssa asiat voivat edetä pidemmällekin. Näissä on se hyvä puoli, että vaikka sinällään tuntemattomina höpötellään, niin aina jonkinlaisen kuvan siitä keskustelukumppanista saa ja rohkenen väittää, se pääosin se on oikean suuntainen.

Tuo aihe on sen verran laaja ja syvälle luotaava, että suosittelisin tekemään sen suoraan väitöskirjana 😁

• Anonyymi

Tulos 15/15.

• Huipputulos, loistavaa!

• Anonyymi

13 oikein.

• Kevyet 15/15. Osa "testin" laitteista tosin melko harvinaisia käytössä ainakin Suomessa, eli ei jokainen vanhempikaan kaikkia välttämättä tunnista.

Esimerkiksi piippari oli Suomessa hyvin vähän käytössä sekä lyhyen aikaa, kun kerran tekstiviestit GSM:ään Suomessa kehitettiin. Vuosituhannen vaihteessa Kiinassa käydessäni oli piippareita enemmän kuin kännyköitä, eli piipparin vingahtaessa jamppa vilkaisi sitä ja singahti yleisöpuhelimeen. Moni suomalainen on nähnyt piipparin ainoastaan vanhemmissa amerikkalaisissa sairaalasarjoissa.

Kohta voi jo näyttää kuvaa puhelinkopista ja kysyä onko tämä vartiokoppi, yleinen kuivakäymälä vai yleisöpuhelin. ; )

• Loistava tulos!

Joo, piipparit oli Suomessa varsin harvinaisia loppujen lopuksi. Toi puhelinkoppi-juttu muuten oli jo aiemmin jossain milleniaali-testissä ja vaihtoehdot taisi olla just jotain tollasia mitä ehdottelit :D

Loistava tulos!

Joo, piipparit oli Suomessa varsin harvinaisia loppujen lopuksi. Toi puhelinkoppi-juttu muuten oli jo aiemmin jossain milleniaali-testissä ja vaihtoehdot taisi olla just jotain tollasia mitä ehdottelit :D

Löytyykö palstalaisilta kaikki 15 vempainta, jos kerätään kaikkien vanhat romut kasaan?

Noista harvinaisemmista on minulla muun muassa yliolanheitin, eli kalvoheitin, sellainen kauppaedustajan pieni mobiilimalli. ; )

Kaitafilmikelaa ei valitettavasti enää ole, mutta avokelavideonauhuri keloineen on. Aikaa ennen VHS:ää...

• kollimaattori kirjoitti:

Löytyykö palstalaisilta kaikki 15 vempainta, jos kerätään kaikkien vanhat romut kasaan?

Noista harvinaisemmista on minulla muun muassa yliolanheitin, eli kalvoheitin, sellainen kauppaedustajan pieni mobiilimalli. ; )

Kaitafilmikelaa ei valitettavasti enää ole, mutta avokelavideonauhuri keloineen on. Aikaa ennen VHS:ää...

Voi tehdä tiukkaa :)

Mulla on melko varmasti piirongin laatikossa vielä muutama korppu jäljellä, mutta en ole jaksanut tarkistaa. Duunista löydän niitä taatusti jostain nurkasta, saattaisi löytyä jopa lerppujakin ellei pomo huomannut siivota niitä viime kesänä :D

Voi tehdä tiukkaa :)

Mulla on melko varmasti piirongin laatikossa vielä muutama korppu jäljellä, mutta en ole jaksanut tarkistaa. Duunista löydän niitä taatusti jostain nurkasta, saattaisi löytyä jopa lerppujakin ellei pomo huomannut siivota niitä viime kesänä :D

Korppuja ja lerppuja kyllä löytyy, mutta tokkopa kellään täällä enää on tuollaista veivattavaa lyijykynänteroitinta? Luokissahan niitä toki oli, mutta aika harvahan niitä kotiin hankki. Voi olla, että jopa ViewMasterikin on yleisempi. Jollain vanhalla vapaapalokuntalaiselta voi löytyä vielä jemmasta se hakulaitekin.

Vanhan puhelinvastaajanikin ehdin jo hävittää lankapuhelimen mukana. Nokia 3310 ja sen matopeli toki on, sehän on kansalaisvelvollisuus.

Korppuja ja lerppuja kyllä löytyy, mutta tokkopa kellään täällä enää on tuollaista veivattavaa lyijykynänteroitinta? Luokissahan niitä toki oli, mutta aika harvahan niitä kotiin hankki. Voi olla, että jopa ViewMasterikin on yleisempi. Jollain vanhalla vapaapalokuntalaiselta voi löytyä vielä jemmasta se hakulaitekin.

Vanhan puhelinvastaajanikin ehdin jo hävittää lankapuhelimen mukana. Nokia 3310 ja sen matopeli toki on, sehän on kansalaisvelvollisuus.

Hmmm, just näin kesällä jollain kirppiksellä sellaisen veivattavan teroittimien, kyllä nauratti. Olisi siis pitänyt ostaa se pois 😂

Ja vaikka olisi korppu/lerppuja, niin onko enää niille asemaa? Niitä voi olla todella niukassa. Meiltä taidettiin viimeinen korppuasema (usbilla) nakata jordaniin edelliskesänä, näin muistelen.

Hmmm, just näin kesällä jollain kirppiksellä sellaisen veivattavan teroittimien, kyllä nauratti. Olisi siis pitänyt ostaa se pois 😂

Ja vaikka olisi korppu/lerppuja, niin onko enää niille asemaa? Niitä voi olla todella niukassa. Meiltä taidettiin viimeinen korppuasema (usbilla) nakata jordaniin edelliskesänä, näin muistelen.

Minulla on (iki)vanhoja DOS-pelejä varten vanha pöytäkone, jossa huimat 200 MHz Pentium Pro ja 32 megatavua keskusmuistia sekä korppuasema, tietysti.

Microsoft Flight Simulator 3, korpuilla totta kai, tosin tuota voisi pelata uudemmassakin koneessa, jos siinä suoraan sanoen enää olisi mitään mielenkiintoa.

Erään vanhan pelin kanssa tappelin 600 MHz:n Duronilla aikoinaan, kunnes huomasin että syy siihen, että en pelissä saanut edes ovia avattua oli "liian" nopea kone. Tällaiset toimivat DOSBoxissa paremmin.

Minulla on (iki)vanhoja DOS-pelejä varten vanha pöytäkone, jossa huimat 200 MHz Pentium Pro ja 32 megatavua keskusmuistia sekä korppuasema, tietysti.

Microsoft Flight Simulator 3, korpuilla totta kai, tosin tuota voisi pelata uudemmassakin koneessa, jos siinä suoraan sanoen enää olisi mitään mielenkiintoa.

Erään vanhan pelin kanssa tappelin 600 MHz:n Duronilla aikoinaan, kunnes huomasin että syy siihen, että en pelissä saanut edes ovia avattua oli "liian" nopea kone. Tällaiset toimivat DOSBoxissa paremmin.

No huh, kaikkea oletkin säästänyt. Eipä sillä, itellä oli kivikautinen Toshiban läppäri vielä muutama vuosi sitten, sellanen missä oli musta-oranssi näyttö, mahtava vehje joillekin antiikin peleille :)

PC-emulaattoreilla olen joskus leikkinyt, en nyt pariin vuoteen, mutta joo. DOS/C64/Amiga500 -pelejä, vanhoja tuttuja tullut sörkittyä.

Loistava tulos!

Suomessa myös käytettiin jo ennen automaattikeskuksia käsivälitteistä matkapuhelinverkkoa. Ja sitten sen perään 450- analogia verkkoa. Suomi oli joskus jossain teknologian kehityksen aallonharjalla.

• scrg kirjoitti:

Suomessa myös käytettiin jo ennen automaattikeskuksia käsivälitteistä matkapuhelinverkkoa. Ja sitten sen perään 450- analogia verkkoa. Suomi oli joskus jossain teknologian kehityksen aallonharjalla.

Noita vanhoja Ericssonin 450 talokohtaisia alakeskuksia on tullut revittyä jokunen kierrätykseen. Tai siis yksi sähkäri sanoi, että ne oli alakeskuksia, minä en niistä ymmärrä enempää kuin sika kullasta.

Mulla ainakin on USB-iin työnnettävä korppuasema. Kuten CD-asemakin. Lerppuasemakin löytyy, mutta se on Commodoren, joten tuskin ainakaan ihan helposti käytettävissä pc:llä tai macilla.

• scrg kirjoitti:

Mulla ainakin on USB-iin työnnettävä korppuasema. Kuten CD-asemakin. Lerppuasemakin löytyy, mutta se on Commodoren, joten tuskin ainakaan ihan helposti käytettävissä pc:llä tai macilla.

Eikös C64:n lerppuaseman ahterissa ollut sarjaportti-liitin, muistanko oikein? Siihen löytyisi kyllä modulaattoreita USBille vaikka kuinka ja jos haluaa niin jopa ohjelmoitavia, tosin ne maksaa aika namusti.

Mulla oli vielä viitisen vuotta sitten USB-korputin, mutta hittoako sitä iäisesti hilloamaan, vein kierrätyskeskukseen, toivottavasti älysivät laittaa antiikki-osastolle sen myyntiin 😁

Eikös C64:n lerppuaseman ahterissa ollut sarjaportti-liitin, muistanko oikein? Siihen löytyisi kyllä modulaattoreita USBille vaikka kuinka ja jos haluaa niin jopa ohjelmoitavia, tosin ne maksaa aika namusti.

Mulla oli vielä viitisen vuotta sitten USB-korputin, mutta hittoako sitä iäisesti hilloamaan, vein kierrätyskeskukseen, toivottavasti älysivät laittaa antiikki-osastolle sen myyntiin 😁

On tuohon näköjään jotain adaptereita. Mutta haaste ei ole pelkästään kytkeä laitteet. PC käyttää massatallennuslaitteita "yhtä abstraktiotasoa" korkeammalta. Kokonaisen tiedoston voi siis lukea tau nakata talteen tietämättä talteen tietämättä mikä se fyysinen tallennusmuoto on. C64:lla jos ajossa olevalla ohjelmalla halusi päästä levylle niin ettei lukenut tiedostoa alusta lukien, niin piti koodissa kertoa mitä "raitaa" ja sektoria levystä halusi käyttää.

Onneksi en muista tuon tarkemmin.

• scrg kirjoitti:

On tuohon näköjään jotain adaptereita. Mutta haaste ei ole pelkästään kytkeä laitteet. PC käyttää massatallennuslaitteita "yhtä abstraktiotasoa" korkeammalta. Kokonaisen tiedoston voi siis lukea tau nakata talteen tietämättä talteen tietämättä mikä se fyysinen tallennusmuoto on. C64:lla jos ajossa olevalla ohjelmalla halusi päästä levylle niin ettei lukenut tiedostoa alusta lukien, niin piti koodissa kertoa mitä "raitaa" ja sektoria levystä halusi käyttää.

Onneksi en muista tuon tarkemmin.

No just. Nyt kun tuon sanoit, niin kuulostaa kyllä tutulta...

• Anonyymi

Sain mielestäni kaikki oikein ja silti 14/15. Mutta nyt on hyvä mieli, kun tunnen olevani yhden pisteen verran nuorekkaampi 😀

• Hieno tulos!

Aaa, olisiko se kopsahtanut sinullakin siihen disketti/korppu kysymykseen, siinä kun piti valita se että kaikki vaihtoehdot ovat oikein? No itse haksahdin siihen, liian nopeasti klikkasin hätähousuna 😁

• Kaikki oikein, vaikka kaikkia en kyllä ole koskaan livenä nähnyt. Omistan tai olen omistanut kuitenkin laitteista ainakin kolme. View Master:illa olen katsonut sekä piirrettyjä, joissa seikkaili mm. Mikki Hiiri ja kumppaneita että luontodokumentteja. Ja luontodokumentilla tarkoitan nyt kirahveja, jääkarhuja, kilpikonnia ja sellaisia. Välinehän olisi ollut mitä sopivin myöskin eroottisen kuvaston tallentamiseen: tissit näyttävät varmasti paljon paremmalta kolmiulotteisena.

Sekä korppuja että C-kasetteja olen käyttänyt tiedon tallennusvälineitä. Jälkimmäisellä luultavasti löytyy ensimmäiset koodaustuotokset. Kasettisoittimen laskuria piti käyttää ja kirjoittaa ihan kynällä muistiin, mistä kohtaa mikäkin data alkaa. Matopeliä en sen sijaan usko koskaan omistaneeni, mutta tiedän periaatteen.

Singerin ompelukone jostain vuosikymmenien takaa saattaa myös löytyä, mutta taitaa olla poljettava versio.

• Ja loistava tulos!

ViewMasterilla tuli tosiaan kaikenlaista katteltua, mutta en muista että siihen olisi ollut K-18 sisältöä saatavilla... Harmi sinällään, mutta tokkopa olisin paljon 6-8-vuotiaana ymmärtänytkään.

Mökiltä löytyi juuri yksi tuollainen poljettava Singer, en ole raatsinut viedä kiertoon, mutta aika turhahan tuo on. Tosin kun hihnan korjaa, niin taas voi polkaista.

• Elävä fossiili sitä on, sen tietää ilman testejäkin.

• Totta tuokin 😁

• Anonyymi

Kannattaa olla ylpeä siitä!

• Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa olla ylpeä siitä!

No ehkä niin.

• Anonyymi

Kaikki oikein olenkin muumio,
      Terveisin Tampereen mies 48v.

• Anonyymi

Tuloksesi: 15 / 15. Varsin tuttuja kaikki.

Jasu

• Loistava tulos!

Ikäloppujahan me kaikki täällä nykyään ollaan :D

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4302
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      38
      2602
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      106
      2448
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      108
      2228
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1937
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      32
      1935
    7. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      196
      1609
    8. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1607
    9. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1588
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      79