Pieni Gallup ja sensellaista

1. Millainen on tavanomainen aamupalasi?

a) Teetä ja kaurapuuroa
b) Munia, pekonia, makkaroita, tuoremehua, sämpylää..
c) Pannullinen kahvia, vähintään
d) En syö aamiaista

2) Jos ja kun kalastat, mikä on välineesi?
a) verkko tai katiska
b) onki (kesä- ja talvi-)
c) virveli tai uistin
d) keskustelupalsta

3) Koska viimeksi luovutit Veripalvelussa verta?

a) tänä vuonna
b) viime vuonna
c) joskus
d) ei koskaan

4) Minkä tyylilajin elokuvaa lähtisit katsomaan leffateatteriin mieluiten?

a) draama, komedia
b) toiminta, jännitys, seikkailu
c) musikaali, rakkauselokuva
d) dokumentti, tieteiselokuva

5) Mikä on sinun horoskooppieläimesi ja elementtisi kiinalaisessa horoskoopissa?

https://kiinalainenuusivuosi.fi/kiinalainen-horoskooppi/

6) Suosikkitäytekakkusi?

a) suklaakakku
b) Britakakku
c) en syö jälkiruokia
d) suolaista mieluummin

7) Mikä on rotvalli?

a) tamperelainen bändi
b) rotukoira vartiointiin
c) jalkakäytävän ja ajotien erottava reunakiveys
d) puolustusvallin eteen tehty kaivanto

8) Oletko viherpeukalo?

a) kotini on kuin viidakko
b) huonekasvini ovat siistissä järjestyksessä, samoin kasvihuone ja puutarha
c) en pidä kasveista
d) luonto karsii heikot yksilöt, mutta jokunen kaktus menestyy ikkunalaudalla

9) Jos olisit auto, olisit

a) urheiluauto
b) perheauto
c) kuorma-auto
d) bussi

10) Jos olisit alkoholi, olisit

a) Campari
b) olut
c) kuohuviini
d) likööri

Mukavaa sunnuntaita! 😄

https://youtu.be/XXYlFuWEuKI

76

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      1. Millainen on tavanomainen aamupalasi?
      kahvi, hedelmiä, mysliä, pähkinöitä

      2) Jos ja kun kalastat, mikä on välineesi?
      Kauppahalli tai kaupan kalatiski

      3) Koska viimeksi luovutit Veripalvelussa verta?
      d

      4) Minkä tyylilajin elokuvaa lähtisit katsomaan leffateatteriin mieluiten?
      d

      5) Mikä on sinun horoskooppieläimesi ja elementtisi kiinalaisessa horoskoopissa?
      kiina on paska maa

      6) Suosikkitäytekakkusi?
      d

      7) Mikä on rotvalli?
      Kommarikylän vammaismurretta

      8) Oletko viherpeukalo?
      en

      9) Jos olisit auto, olisit
      e) fillari

      10) Jos olisit alkoholi, olisit
      e) stout

      • Anonyymi

        elementti maa

        Hevosen vuonna syntyneet ihmiset ovat suosittuja. He ovat hilpeitä, raha-asioissaan taitavia, tarkkaavaisia, vaikka he joskus puhuvatkin hieman liikaa. He ovat viisaita, lahjakkaita ja käsistään näppäriä, ja heillä on joskus heikkoutta vastakkaisen sukupuolen suhteen. Vetovoimaiset Hevoset ovat usein avarakatseisia ja muuttumiskykyisiä. He ovat kärsimättömiä ja kuumaverisiä kaikkea muuta paitsi päivätyötään kohtaan. He pitävät viihdytyksestä ja suurista joukoista. He ovat itsenäisiä ja ottavat harvoin vastaan neuvoja.

        True dat!!!


      • Kiitos vastauksista 🙂 Onhan tuokin hyvä alku 👍 Eikö se stoutkin ole jotain olutta vai onko se kala? 😉


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Kiitos vastauksista 🙂 Onhan tuokin hyvä alku 👍 Eikö se stoutkin ole jotain olutta vai onko se kala? 😉

        Joo, olutta se on mutta nyt ei ole ollenkaan olutta eli olisi pistänyt vastata: nyt ei oo kaljaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, olutta se on mutta nyt ei ole ollenkaan olutta eli olisi pistänyt vastata: nyt ei oo kaljaa.

        Ookke 👍

        https://youtu.be/Ai8Qk1_xmkg


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Kaljaa & mikropizza.

    • Anonyymi

      PiIIumehu maistuu aina

      • zero points-testi hylätty


    • Anonyymi

      Kyllä on nähty vaivaa gallupin eteen.

      Itse en juurikaan pidä kyselyistä, sillä minulla ei ole esitettyihin kysymyksiin vastauksia.

      Mutta ehdottomasti Campari.

      (hihitystä)

      • Anonyymi

        Yleensä herään hyvin varhain. Vielä useammin päädyn keittiön ikkunan ääreen katselemaan kadulle. Kadulla ei ole juuri mitään liikettä, mikä on minusta oudolla tavalla kiehtovaa.

        (naurua)


      • One point - vastaukset omatunnon mukaan 👍

        - Kiitos kommentista - mikäs silloin kännykällä näpytellessä, kun ei ole muuta kuin aikaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä herään hyvin varhain. Vielä useammin päädyn keittiön ikkunan ääreen katselemaan kadulle. Kadulla ei ole juuri mitään liikettä, mikä on minusta oudolla tavalla kiehtovaa.

        (naurua)

        Minun keittiöni ikkunasta näkyy oravia. Joskus joku tikka. Rusakko tuijottaa sisään. Sillä on punaiset, hehkuvat silmät. - Laitan kaihtimet kiinni.


    • 1. Millainen on tavanomainen aamupalasi?
      e) Ruisleipää, juustoa, vihanneksia tai maustamaton rahkaa/jukurtti, marjoja, leseitä/siemeniä/kauraa. Kumpaankin vaihtoehtoon kuuluu 0.5L kahvia.

      2) Jos ja kun kalastat, mikä on välineesi?
      a) katiska, jos olen viitseliäis (isän kalastuslupa)
      b) onki (kesä- ja talvi-)
      c) virveli tai uistin, jos ostan kalastusluvan kesällä

      3) Koska viimeksi luovutit Veripalvelussa verta?
      Olen luovuttanut 6-7 kertaa, joskus nuorena. 2 kertaa meni pyörryin ja joutunut jäämään verenpainetippojen kanssa makailemaan 0.5-1 h. Verenpaine matala. Vika kerta alkoi tulla shokin oireet. Tuli kielto päälle.

      4) Minkä tyylilajin elokuvaa lähtisit katsomaan leffateatteriin mieluiten?
      a) draama
      c) rakkauselokuva
      Lisäksi pidän d) dokumentti, tieteiselokuva, mutta noita katson mielummin vaikka areena, netflix, HBOMax tms.

      5) Mikä on sinun horoskooppieläimesi ja elementtisi kiinalaisessa horoskoopissa?
      Uutta tietoa itsellenikin… Olen Tiikeri.

      6) Suosikkitäytekakkusi?
      b) Britakakku

      7) Mikä on rotvalli?
      Noista valitsisin d), mutta ilman Googlea en tiedä vastausta.

      8) Oletko viherpeukalo?
      b+) huonekasvini ovat kuin viidakko, samoin kasvihuone ja puutarha. Mitä runsaampi ja luovempi, sitä parempi. Suorat reunaviivan ja 2mm nurmikon jätän pedantimmille puutarhan ystäville.

      9) Jos olisit auto, olisit
      b) perheauto

      10) Jos olisit alkoholi, olisit
      En kyllä ole, mutta noista voisin lasillisen tai pari skumppaa tai olutta ottaa sopivassa tilaisuudessa.

      Mukavaa sunnuntaita myös itsellesi!

      • Anonyymi

        Nyt sitten päänsärystä kärsien sohvalla maatessa (pitäs siivota, mutta ei hotsita), päätin tutustua kiinalaiseen elämänviisauksiin. Pitää hakea toinen 0.5L kahvia ja burana, että voi palata oikeaan elämään. 🙃

        Että sitten vain seuraavat vuodet ja sitä seuraavien tammikuussa syntyneet sopii minulle puolisoksi:(1990), (1988), 1982. 1978, 1976 tai 1970. Muut vuodet menee jo vähän jo oman ikäsuosituksen ohi. Ilmeisesti vain lyhyehkö ja ensirakkaus on ollut ”oikein” valittu: 1970. Sen jälkeen pitkät parisuhteet on menneet kiinalaisittain mäkeen: 1973, 1974 ja 1974… No voih, tän kun olisi nuorena tiennyt. 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sitten päänsärystä kärsien sohvalla maatessa (pitäs siivota, mutta ei hotsita), päätin tutustua kiinalaiseen elämänviisauksiin. Pitää hakea toinen 0.5L kahvia ja burana, että voi palata oikeaan elämään. 🙃

        Että sitten vain seuraavat vuodet ja sitä seuraavien tammikuussa syntyneet sopii minulle puolisoksi:(1990), (1988), 1982. 1978, 1976 tai 1970. Muut vuodet menee jo vähän jo oman ikäsuosituksen ohi. Ilmeisesti vain lyhyehkö ja ensirakkaus on ollut ”oikein” valittu: 1970. Sen jälkeen pitkät parisuhteet on menneet kiinalaisittain mäkeen: 1973, 1974 ja 1974… No voih, tän kun olisi nuorena tiennyt. 🤣

        T. Cit


      • Kiitos Citrinella 🤗
        Seiska on C 😉
        Kurja kokemus sinulla verenluovutuksesta. 😔 Hyvä, kun olet yrittänyt 👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sitten päänsärystä kärsien sohvalla maatessa (pitäs siivota, mutta ei hotsita), päätin tutustua kiinalaiseen elämänviisauksiin. Pitää hakea toinen 0.5L kahvia ja burana, että voi palata oikeaan elämään. 🙃

        Että sitten vain seuraavat vuodet ja sitä seuraavien tammikuussa syntyneet sopii minulle puolisoksi:(1990), (1988), 1982. 1978, 1976 tai 1970. Muut vuodet menee jo vähän jo oman ikäsuosituksen ohi. Ilmeisesti vain lyhyehkö ja ensirakkaus on ollut ”oikein” valittu: 1970. Sen jälkeen pitkät parisuhteet on menneet kiinalaisittain mäkeen: 1973, 1974 ja 1974… No voih, tän kun olisi nuorena tiennyt. 🤣

        Voih, päänsärky on kurjaa. 😔
        Pikaista toipumista 👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        Voih, päänsärky on kurjaa. 😔
        Pikaista toipumista 👍

        Meni ohi jo alkuiltapäivästä.


      • Citrinella kirjoitti:

        Meni ohi jo alkuiltapäivästä.

        Hyvä juttu 👍


    • 1. Voileipää ja kahvia, joskus joghurttia marjoilla tai viiliä.

      2. Onkivapa koukkuineen...

      3. En, koskaan.

      4. Toiminta, jännitys, komedia tai draama.

      5. Omatekemäni täytekakku tai suolaista mielummin. En isommin pidä makeista leivonnaisista.

      6. Rotvalli on katukivetys, joka erottaa kävely ja ajotien.

      7. Olen hyötypuutarhuri, mutta kyllä koristekasvitkin paikkansa löytää.

      8. Olisin ralliauto, vanha kunnon evoluutio. 😜

      9. Olisin kalja, keppana.

      Kiitos, kuin myös. 🤗

      • Oho, meni ulkomuistista väärin. 😂

        Jäi kiinalainen horoskooppi pois. No hittolainen, elementti tuli prinsiippi yang, olen lohikäärme.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Oho, meni ulkomuistista väärin. 😂

        Jäi kiinalainen horoskooppi pois. No hittolainen, elementti tuli prinsiippi yang, olen lohikäärme.

        Ai, oli tällainenkin.

        "龙
        Lohikäärmeen vuonna syntyneet ihmiset ovat terveitä, energisiä, ärtyisiä, äkkipikaisia ja itsepäisiä. He ovat myös rehellisiä, herkkiä, urhoollisia ja he herättävät ihmisissä luottamusta. Lohikäärme-ihmiset ovat Itä-Aasian maiden tähtimerkkien itsekeskeisimpiä luonteita ja kovia määräilijöitä. He eivät lainaa rahaa kenellekään eivätkä pidä kukkaispuheita, mutta siitä huolimatta he saattavat olla sangen pehmeäluontoisia, jota jotkut ihmiset voivat käyttää hyväkseen. Pahimmillaan Lohikäärmeet ovat dogmaattisia ja jopa väkivaltaisia, parhaimmillaan taas anteliaita visionäärejä sekä jaloja ja uskollisia ystäviä. He tulevat parhaiten toimeen Rottien, Käärmeiden, Apinoiden ja Kukkojen kanssa."


      • Kiitos vastauksista G-LoveR 🤗
        Onkiminen on kivaa! Kauniina kesäpäivänä rennosti veneessä, jonka kylkiä vasten vesi liplattaa kevyesti.. 😍
        Ilman muuta ralliauto! Ei kahta sanaa sitä vastaan 😄
        Terveisin ystäväsi Apina 🐵


      • Xena-183 kirjoitti:

        Kiitos vastauksista G-LoveR 🤗
        Onkiminen on kivaa! Kauniina kesäpäivänä rennosti veneessä, jonka kylkiä vasten vesi liplattaa kevyesti.. 😍
        Ilman muuta ralliauto! Ei kahta sanaa sitä vastaan 😄
        Terveisin ystäväsi Apina 🐵

        Voi juku miten nyt tekeekin mieli veneeseen kesäiselle järvelle upeisiin maisemiin. Tulis jo kesä! 🥴

        Wwroom... Vauhdin hurmaa. 😁

        Siinä tapauksessa...

        https://youtu.be/nUB-jDRvkX4





    • 1. Kupillinen kahvia ja joku leivonnainen
      2. D
      3. D
      4. B
      5. Hevonen
      6. A
      7. C
      8. D
      9. B
      10. C

      Kiitos samoin

      • Kiitos vastauksista pujottelija 🙂
        Rotvallikin oli sulle tuttu juttu 👍


    • 1. Tavanomainen aamipala..
      Jotakin pientä ja kuppi kahvia.

      2. Kun kalastan, on välineeni mato-onki.

      3. En koskaan ole luovuttanut verta. Se on kielletty minulta.

      4. Kaikenlaiset elokuvat käyvät, jos leffateatteriin pääsee.

      5. Kiinalaisessa horoskoopissa olen puutiikeri.

      6. Suklaakakku tietenniin.

      7. Rotvalli on reunakivetys.

      9. Jos olisin auto.. olisin Mini.

      10. Olisin rommikola...

      • Ja juu en ole viherpeukalo.. onnistun tappamaan kaiken elollisen..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ja juu en ole viherpeukalo.. onnistun tappamaan kaiken elollisen..

        Kiitos vastauksista Pikku-pirpana 🤗
        Minulla on vähän sama, että viherkasveistani vain sitkeät selviää 🤣
        Tosin tämä talvi on karsinut monta niistä sitkeistäkin. Nimittäin ne, jotka eivät ole tykänneet noin 18 asteen sisälämpötilasta...
        Mukavaa iltaa sulle 👍


    • Anonyymi

      Jessus miten monta kohtaa 😂

      1. Millainen on tavanomainen aamupalasi?
      c) Pannullinen kahvia, vähintään. (jos pitää näistä valita)
      - Todellisuudessa iso kuppi kahvia, joku pieni voileipä ja hedelmää

      2) Jos ja kun kalastat, mikä on välineesi?
      c) virveli tai uistin (jos pitää näistä valita)
      - Tosin kalastan HYVIN harvoin enää nykyään, mutta aiemmin mieluiten perhoilla. Ennen isän kuolemaa tuli käytyäkin.

      3) Koska viimeksi luovutit Veripalvelussa verta?
      d) ei koskaan
      - Mulla ei ole koskaan ollut hemoglobiinit niin korkealla, että edes voisin. Aina mennään pikemmin anemian rajalla, vaikka syön lisärautaakin.

      4) Minkä tyylilajin elokuvaa lähtisit katsomaan leffateatteriin mieluiten?
      d) dokumentti, tieteiselokuva
      - tarkemmin siis tuo tieteiselokuva

      5) Mikä on sinun horoskooppieläimesi ja elementtisi kiinalaisessa horoskoopissa?
      - apina ja metalli

      6) Suosikkitäytekakkusi?
      b) Britakakku (jos pitää näistä valita)
      - mansikkakakku tai joku muu raikas marjakakku, mutta sekin vain pieninä annoksina

      7) Mikä on rotvalli?
      c) jalkakäytävän ja ajotien erottava reunakiveys
      - ja musia heitellään

      8) Oletko viherpeukalo?
      a) kotini on kuin viidakko
      -tosin nyt on siistiä, kun kukat on kaikki juuri vaihdettu uusiin multiin ja vähän karsittu

      9) Jos olisit auto, olisit
      a) urheiluauto
      - kiihtyy nollasta sataan hetkessä, varsinkin suuttuessaan. 🤣

      10) Jos olisit alkoholi, olisit
      a) Campari

      • Kiitos vastauksista 🤗
        Apina täälläkin 🐵
        Rotvalli on siis tuttu ja tuli vielä ylimääräistäkin. - arvosana siis 10+ 😄
        Voihan! Minulla on vielä muutamia viherkasveja hengissä ja tuli tosi huono omatunto, koska en ole vaihtanut niille uutta multaa pariin vuoteen.. Eikä tämäkään vuosi näytä olevan niiden vuosi..
        Kattellaan 😉


    • Anonyymi

      Millainen on tavanomainen aamupalasi?

      a) Teetä ja kaurapuuroa, paitsi että se on kahvia ja kaurapuuroa

      2) Jos ja kun kalastat, mikä on välineesi?
      d) keskustelupalsta. En ole kalastanut koskaan elämässäni, en vain pysty kalan käsittelyyn

      3) Koska viimeksi luovutit Veripalvelussa verta?
      d) ei koskaan. Häpeäkseni on todettava, että kärsin niin vakavasta piikkikammosta, etten ole pystynyt menemään verenluovutukseen. Olen yrittänyt, mutta käännyin ovelta takaisin

      4) Minkä tyylilajin elokuvaa lähtisit katsomaan leffateatteriin mieluiten?
      b) toiminta, jännitys, seikkailu. Perusteena se, että tämän lajin elokuvissa usein on tehosteita, jotka pääsevät leffateatterissa parhaiten oikeuksiinsa. Muutoin pidän enemmän draamasta

      5) Mikä on sinun horoskooppieläimesi ja elementtisi kiinalaisessa horoskoopissa? Oinas, kiinalaisesa lammas/vuohi

      6) Suosikkitäytekakkusi?
      a) suklaakakku. Millainen ihminen ei syö jälkiruokia??

      7) Mikä on rotvalli?
      c) jalkakäytävän ja ajotien erottava reunakiveys

      8) Oletko viherpeukalo?
      d) luonto karsii heikot yksilöt, mutta jokunen kaktus menestyy ikkunalaudalla. Haluaisin olla viherpeukalo, mutta harkitsen parhaillaan muovikasvien ostoa. Olisi parempi sijoitus..

      9) Jos olisit auto, olisit
      b) perheauto. Mielikuvissani olen urheiluauto, mutta todellisuus on toista

      10) Jos olisit alkoholi, olisit
      c) kuohuviini. Kepeä ja pirskahteleva

      • Kiitos vastauksista 🤗
        Piikkikammo on varmasti kurjaa. Ei silloin pidä itseään kiusatakaan, koska ei ole pakko.👍
        Olen samaa mieltä siitä, että jälkiruokaa syödään aina, jos jotakin makeaa on tarjolla 😋😄
        Muovikukista täytyy pyyhkiä pölyt 🤭


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Kiitos vastauksista 🤗
        Piikkikammo on varmasti kurjaa. Ei silloin pidä itseään kiusatakaan, koska ei ole pakko.👍
        Olen samaa mieltä siitä, että jälkiruokaa syödään aina, jos jotakin makeaa on tarjolla 😋😄
        Muovikukista täytyy pyyhkiä pölyt 🤭

        Piikkikammo on kyllä kurjaa ja vaikeuttaa terveystarkastuksiakin, kun en meinaa pystyä edes tavallisiin verikokeisiin menemään. Verenluovutus olisi upea juttu, mutta olen päättänyt kantaa korteni kekoon sitten jollain muulla tavalla 😊

        Mietin tuota pölypngelmaa itseasiassa juuri yksi päivä kun taivastelin elävien kukkieni surkeaa kuntoa ja päättelin, että kantaisin muovikukat vain kaikki kerralla suihkuun ja suihkuttaisin puhtaaksi 😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Piikkikammo on kyllä kurjaa ja vaikeuttaa terveystarkastuksiakin, kun en meinaa pystyä edes tavallisiin verikokeisiin menemään. Verenluovutus olisi upea juttu, mutta olen päättänyt kantaa korteni kekoon sitten jollain muulla tavalla 😊

        Mietin tuota pölypngelmaa itseasiassa juuri yksi päivä kun taivastelin elävien kukkieni surkeaa kuntoa ja päättelin, että kantaisin muovikukat vain kaikki kerralla suihkuun ja suihkuttaisin puhtaaksi 😄

        Hyvä idea 😁
        Tosin elävätkin kukat tykkää siitä. Minä kannan kaikki kasvini pari kertaa vuodessa kylppäriin ja suihkutan ne. Kun kannan ne hetken valumisen jälkeen takaisin paikoilleen, niin ne ovat hyvinkin virkeitä.
        Varsinkin talvella täällä on tosi kuiva sisäilma, kun on koneellinen ilmanvaihto.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Hyvä idea 😁
        Tosin elävätkin kukat tykkää siitä. Minä kannan kaikki kasvini pari kertaa vuodessa kylppäriin ja suihkutan ne. Kun kannan ne hetken valumisen jälkeen takaisin paikoilleen, niin ne ovat hyvinkin virkeitä.
        Varsinkin talvella täällä on tosi kuiva sisäilma, kun on koneellinen ilmanvaihto.

        Sama suihkutustekniikka itsellä ollut käytössä ja aikaisemmin kukat pysyivätkin hyvinä, mutta menetin ilmeisesti yhtäkkiä vihertaitoni, sillä vuoden sisään kuoli neljä kukkaa 😬 Yksi niistä oli ollut matkassani opiskeluajoista eli n 20 vuotta.ja yhtäkkiä sekin vain nuupahti ja menetti kasvuintonsa. Tai sitten hoitaja menetti kasvatusintonsa 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sama suihkutustekniikka itsellä ollut käytössä ja aikaisemmin kukat pysyivätkin hyvinä, mutta menetin ilmeisesti yhtäkkiä vihertaitoni, sillä vuoden sisään kuoli neljä kukkaa 😬 Yksi niistä oli ollut matkassani opiskeluajoista eli n 20 vuotta.ja yhtäkkiä sekin vain nuupahti ja menetti kasvuintonsa. Tai sitten hoitaja menetti kasvatusintonsa 😁

        Joskus huonekasvitkin vain tulevat elinkaarensa päähän. Noin kävi minun suurelle Kiinanruusulleni, joka oli viihtynyt ja kasvanut vuosikausia ja kukkinut aina runsaasti.
        Kerran se kukki niin, että melkein joka oksa oli täynnä kukkia ja sen jälkeen se sitten vaan pudotti kaikki lehdet ja kuoli.
        Onneksi olin antanut kavereille siitä alkuja, niin sain uuden hyvän alun samasta sukujuuresta 👍


    • Anonyymi

      1. Millainen on tavanomainen aamupalasi?

      a) Teetä ja kaurapuuroa
      b) Munia, pekonia, makkaroita, tuoremehua, sämpylää..
      c) Pannullinen kahvia, vähintään
      d) En syö aamiaista

      Riippuu aamusta. Jotain noista kaikista paitsi ceestä

      2) Jos ja kun kalastat, mikä on välineesi?
      d) keskustelupalsta

      3) Koska viimeksi luovutit Veripalvelussa verta?
      d) ei koskaan

      4) Minkä tyylilajin elokuvaa lähtisit katsomaan leffateatteriin mieluiten?
      Yleensä a) draama, komedia

      6) Suosikkitäytekakkusi?
      e) mansikka kermakakku

      7) Mikä on rotvalli?
      c) jalkakäytävän ja ajotien erottava reunakiveys

      8) Oletko viherpeukalo?
      e) en. Pidän kyllä kasveista ja kukista.

      9) Jos olisit auto, olisit
      e) Morris Mini tai joku muu mini

      10) Jos olisit alkoholi, olisit
      b) olut
      c) kuohuviini
      🙄

      - Sheena

      • Kiitos vastauksista Sheena 🤗

        Minkään en juo koskaan kahvia aamulla. Aina teetä. Lounaan jälkeen voin kyllä juoda kahvia iltaan saakka 🙂

        Jo toinen mansikkakakun ystävä! Senhän olisi siis pitänyt olla listalla. 😋 Täytyypä muokata menua seuraavalla kerralla 👍


    • 1. Millainen on tavanomainen aamupalasi?
      c) Pannullinen kahvia, vähintään

      2) Jos ja kun kalastat, mikä on välineesi?
      b) onki (kesä- ja talvi-)

      3) Koska viimeksi luovutit Veripalvelussa verta?
      d) ei koskaan

      4) Minkä tyylilajin elokuvaa lähtisit katsomaan leffateatteriin mieluiten?
      a) draama, komedia
      b) toiminta, jännitys, seikkailu

      5) Mikä on sinun horoskooppieläimesi ja elementtisi kiinalaisessa horoskoopissa?
      Rotta, vesi ja yang

      6) Suosikkitäytekakkusi?
      d) suolaista mieluummin

      7) Mikä on rotvalli?
      c) jalkakäytävän ja ajotien erottava reunakiveys

      8) Oletko viherpeukalo?
      a) kotini on kuin viidakko


      9) Jos olisit auto, olisit
      b) perheauto

      10) Jos olisit alkoholi, olisit
      b) olut

      • Kiitos vastauksista randombypasser 🤗

        Oih 😱 Mun työkaveritkin ovat juoneet aina jo vähintään pannullisen kahvia, ennen kuin tulevat aamulla konttorille. Oikeita peltivatsoja olette... Minä juon aamuisin teetä tai vaikka kylmää vettä. 😅

        Onkiminen on kivaa 👍 G-LoveRkin tykkää. - Ehkä muokkaamme vielä palstamiitin ohjelmaa 🤔😁

        Rotvalli on siis sullekin tuttu juttu. No, olethan tunnetusti suomen kielen taituri, monipuolisesti 👏


      • Xena-183 kirjoitti:

        Kiitos vastauksista randombypasser 🤗

        Oih 😱 Mun työkaveritkin ovat juoneet aina jo vähintään pannullisen kahvia, ennen kuin tulevat aamulla konttorille. Oikeita peltivatsoja olette... Minä juon aamuisin teetä tai vaikka kylmää vettä. 😅

        Onkiminen on kivaa 👍 G-LoveRkin tykkää. - Ehkä muokkaamme vielä palstamiitin ohjelmaa 🤔😁

        Rotvalli on siis sullekin tuttu juttu. No, olethan tunnetusti suomen kielen taituri, monipuolisesti 👏

        Noo, se oli vähän liioittelua, ei sitä enää mene kuin pari mukia, toinen kierros sitten kun työpaikalle on ehtinyt 😂

        Jaa että palstamiitti onkin ongintakisa? No hitsiläinen, sehän vaan sopii 😁

        Juu, on sitä rotvallin reunaa potkittu joskus... Ja on tuo verikin seudulta kotoisin, niin kaipa se on äidinmaidossa kurkusta tuupattu sisään tuo murre 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Noo, se oli vähän liioittelua, ei sitä enää mene kuin pari mukia, toinen kierros sitten kun työpaikalle on ehtinyt 😂

        Jaa että palstamiitti onkin ongintakisa? No hitsiläinen, sehän vaan sopii 😁

        Juu, on sitä rotvallin reunaa potkittu joskus... Ja on tuo verikin seudulta kotoisin, niin kaipa se on äidinmaidossa kurkusta tuupattu sisään tuo murre 😂

        Pari mukia 😝
        Enpä muistakaan kuulleeni sun pirkanmaalaisista sukujuurista. Ehkä siitä on silti ollut joskus puhe. 🤔

        Kisasta en tiedä, mutta eikös olisikin mainiota, kun miitissä olisi mato-ongintaa tai vaikka virvelöintiä järvellä, niin puskat jää rannalle, koska eivät mahdu veneeseen. Mitä siinä nyt yhdessä veneessä olisi, 4 henkeä. 😉


      • Xena-183 kirjoitti:

        Pari mukia 😝
        Enpä muistakaan kuulleeni sun pirkanmaalaisista sukujuurista. Ehkä siitä on silti ollut joskus puhe. 🤔

        Kisasta en tiedä, mutta eikös olisikin mainiota, kun miitissä olisi mato-ongintaa tai vaikka virvelöintiä järvellä, niin puskat jää rannalle, koska eivät mahdu veneeseen. Mitä siinä nyt yhdessä veneessä olisi, 4 henkeä. 😉

        Pari mukia on sopiva kerta-annos, aukiaa simmut 😁

        Ollaan me varmaan aihetta joskus sivuttu, mutta ellei, niin nyt sitten ollaan.

        Jaa niin tuolleen taktisesta vinkkelistä, kylläpä vain, kuulostaa suunnitelmalta 😂


    • Millainen on tavanomainen aamupalasi?

      a) Teetä ja kaurapuuroa
      b) Munia, pekonia, makkaroita, tuoremehua, sämpylää..
      c) Pannullinen kahvia, vähintään
      d) En syö aamiaista ✅

      2) Jos ja kun kalastat, mikä on välineesi?
      a) verkko tai katiska
      b) onki (kesä- ja talvi-)
      c) virveli tai uistin
      d) keskustelupalsta✅

      3) Koska viimeksi luovutit Veripalvelussa verta?

      a) tänä vuonna
      b) viime vuonna
      c) joskus✅
      d) ei koskaan

      4) Minkä tyylilajin elokuvaa lähtisit katsomaan leffateatteriin mieluiten?

      a) draama, komedia✅
      b) toiminta, jännitys, seikkailu
      c) musikaali✅
      d) dokumentti, tieteiselokuva✅

      5) Mikä on sinun horoskooppieläimesi ja elementtisi kiinalaisessa horoskoopissa?

      Prinsiippi yin ja vesi. Mikä on prinsiippi yin? Kuvassa oli jotenkin nahistunut jönö.

      https://kiinalainenuusivuosi.fi/kiinalainen-horoskooppi/

      6) Suosikkitäytekakkusi?

      a) suklaakakku
      b) Britakakku
      c) en syö jälkiruokia
      d) suolaista mieluummin✅

      7) Mikä on rotvalli?

      a) tamperelainen bändi
      b) rotukoira vartiointiin
      c) jalkakäytävän ja ajotien erottava reunakiveys✅
      d) puolustusvallin eteen tehty kaivanto

      8) Oletko viherpeukalo?

      a) kotini on kuin viidakko
      b) huonekasvini ovat siistissä järjestyksessä, samoin kasvihuone ja puutarha
      c) en pidä kasveista
      d) luonto karsii heikot yksilöt, mutta jokunen kaktus menestyy ikkunalaudalla✅ —> en ole ottanut riskiä edes kaktuksilla.

      9) Jos olisit auto, olisit

      a) urheiluauto
      b) perheauto
      c) kuorma-auto
      d) bussi✅

      10) Jos olisit alkoholi, olisit

      a) Campari✅ (tuoremehulla)
      b) olut
      c) kuohuviini
      d) likööri

      • Kiitos vastauksista Maximillian 🙂
        Tuo nahistunut jönö on kyllä kiinnostava luonnekuvaus.. 😂🤣
        Rotvalli oli siis tuttu.
        Bussi on hyvä. Sinne mahtuu paljon kavereita joka reissuun 👍
        Campari.. musta kyllä tuntuu, että tuoremehukaan ei tekisi siitä juotavan makuista. 🤭


      • Xena-183 kirjoitti:

        Kiitos vastauksista Maximillian 🙂
        Tuo nahistunut jönö on kyllä kiinnostava luonnekuvaus.. 😂🤣
        Rotvalli oli siis tuttu.
        Bussi on hyvä. Sinne mahtuu paljon kavereita joka reissuun 👍
        Campari.. musta kyllä tuntuu, että tuoremehukaan ei tekisi siitä juotavan makuista. 🤭

        Kaksi hapanta juomaa sekoitettuna on melkein kuin yksi makea. Ehkä ei, olen huono luonnontieteissä, mutta kauniin tapparan oranssi drinksu tulee.


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Kaksi hapanta juomaa sekoitettuna on melkein kuin yksi makea. Ehkä ei, olen huono luonnontieteissä, mutta kauniin tapparan oranssi drinksu tulee.

        Hyvä myyntipuhe! Tuon ostan, kun värikin on niin täydellisen oikea 😉


      • Xena-183 kirjoitti:

        Hyvä myyntipuhe! Tuon ostan, kun värikin on niin täydellisen oikea 😉

        Olet ensimmäinen, jolla tiedän olevan noin hyvä värisilmä tällä palstalla 🤩


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Olet ensimmäinen, jolla tiedän olevan noin hyvä värisilmä tällä palstalla 🤩

        Aperol Sprirz ja Sininen Enkeli toimivat myös.

        Tapparan miäs jo viiden vanhasta, nääs. 👍
        ...tai äijä, kuinka vaan 😉


      • Xena-183 kirjoitti:

        Aperol Sprirz ja Sininen Enkeli toimivat myös.

        Tapparan miäs jo viiden vanhasta, nääs. 👍
        ...tai äijä, kuinka vaan 😉

        Olen vaikuttunut varhaisesta hyvästä valinnastasi 🥳
        Aperol on myös kauniin värinen ja sinisen enkelin Parfait Amour käy niin drinkkiin kuin edt:ksi 😄


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Olen vaikuttunut varhaisesta hyvästä valinnastasi 🥳
        Aperol on myös kauniin värinen ja sinisen enkelin Parfait Amour käy niin drinkkiin kuin edt:ksi 😄

        Hah 😁
        Parfyymina en ole Parfait Amouria kokeillutkaan, vaikka nimi on toki houkutteleva. 😉
        Curacao-likööri oli nuoruudessa myös kova sana. 👍

        Joukkuevalinnan tarina on se, että isäni kannatti Ilvestä ja minua 5 vuotta vanhempi veljeni Tapparaa. Valintani oli siis selvä 😁


      • Xena-183 kirjoitti:

        Hah 😁
        Parfyymina en ole Parfait Amouria kokeillutkaan, vaikka nimi on toki houkutteleva. 😉
        Curacao-likööri oli nuoruudessa myös kova sana. 👍

        Joukkuevalinnan tarina on se, että isäni kannatti Ilvestä ja minua 5 vuotta vanhempi veljeni Tapparaa. Valintani oli siis selvä 😁

        Ainakin viinamies varmasti villiintyisi parfee amuur-odööristä 🤭

        Toki kuitenkin Ilveksen kannattaminen osoittaa kykyä asettua heikomman asemaan, mikä on hieno luonteenpiirre 😆


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Ainakin viinamies varmasti villiintyisi parfee amuur-odööristä 🤭

        Toki kuitenkin Ilveksen kannattaminen osoittaa kykyä asettua heikomman asemaan, mikä on hieno luonteenpiirre 😆

        Jos viinamies siis on kuulolla, niin saa käyttää, muttei ole pakko, hei 😄

        Totta tosiaan. Yleensä mun periaatteena on kyllä toimia heikomman puolella, mutta poikkeus vahvistanee säännön 👍


    • 1. Millainen on tavanomainen aamupalasi?
      a) Teetä ja kaurapuuroa (marjoja puuron sekaan)

      2) Jos ja kun kalastat, mikä on välineesi?
      c) virveli (siitä on kyllä vuosia, kun viimeksi yritin kalaonneani)

      3) Koska viimeksi luovutit Veripalvelussa verta?
      c) joskus

      4) Minkä tyylilajin elokuvaa lähtisit katsomaan leffateatteriin mieluiten?
      a) draama, komedia, romantiikka

      5) Mikä on sinun horoskooppieläimesi ja elementtisi kiinalaisessa horoskoopissa?
      - Mikälie pohjoisen pyryharakka

      6) Suosikkitäytekakkusi?
      d) suolaista mieluummin

      7) Mikä on rotvalli?
      c) jalkakäytävän ja ajotien erottava reunakiveys

      8) Oletko viherpeukalo?
      d) luonto karsii heikot yksilöt, mutta jokunen kaktus menestyy ikkunalaudalla

      9) Jos olisit auto, olisit
      b) perheauto

      10) Jos olisit alkoholi, olisit
      c) kuohuviini

      Kiva galluppi. Kiitos, kun jaksat laittaa näitä. 😊

      • Kiitos vastauksista ja kiitoksista tosi.typy 😘
        Eilen oli taas sellainen ilta, ettei uni tullut, niin oli kiva naputella kyssäriä 🙂 Joskus sitten taas lisää 👍

        Minullakin on paljon marjoja pakastimessa. Ihan liian harvoin muistan ottaa niitä sulamaan aamupuuron kanssa syötäväksi. 🤔 Kiitos muistutuksesta. Korjaankin heti asian. 🙂

        Sinulle tuo kuvaus kuoharista sopii kuin nenä päähän. Iloinen, kevyt ja pirskahteleva 😀


      • Xena-183 kirjoitti:

        Kiitos vastauksista ja kiitoksista tosi.typy 😘
        Eilen oli taas sellainen ilta, ettei uni tullut, niin oli kiva naputella kyssäriä 🙂 Joskus sitten taas lisää 👍

        Minullakin on paljon marjoja pakastimessa. Ihan liian harvoin muistan ottaa niitä sulamaan aamupuuron kanssa syötäväksi. 🤔 Kiitos muistutuksesta. Korjaankin heti asian. 🙂

        Sinulle tuo kuvaus kuoharista sopii kuin nenä päähän. Iloinen, kevyt ja pirskahteleva 😀

        Sun pitää välillä käydä päiväunilla, nukkumassa univela pois. Tiedän tunteen, kun uni ei tule, vaikka kuinka pyorii sängyssä ja toivoo nukahtavansa. Valitettavasti ainakin itsellä tuo univelka kostautuu migreeninä ja aivosumuna. Lepo on tärkeää.

        Kiitos kohteliaisuudesta, olen mielelläni "iloinen ja pirskahteleva", tai oikeastaa äänekkäästi poreileva ja elän aina hieman kuplassa. Sopivasti jalat irti maasta. 😂


      • tosi.typy kirjoitti:

        Sun pitää välillä käydä päiväunilla, nukkumassa univela pois. Tiedän tunteen, kun uni ei tule, vaikka kuinka pyorii sängyssä ja toivoo nukahtavansa. Valitettavasti ainakin itsellä tuo univelka kostautuu migreeninä ja aivosumuna. Lepo on tärkeää.

        Kiitos kohteliaisuudesta, olen mielelläni "iloinen ja pirskahteleva", tai oikeastaa äänekkäästi poreileva ja elän aina hieman kuplassa. Sopivasti jalat irti maasta. 😂

        Kiitos, lepo on kyllä tosiaan tärkeää 👍
        Ei hätää. Minun ei tarvinnut lähteä aamulla kovin aikaisin minnekään, joten nukuin kymmeneen ja heräsin melko hyvävoimaisena. 🙂
        Työaamu olisikin ollut hankalampi.🙃


    • Tässä vielä omatkin vastaukseni:

      1. a)
      2. b)
      3. a)
      4. Mitä vaan, mutta mieluiten b) - huomasit varmaan, että kauhu ei edes kuulunut joukkoon 😉
      5. maa - yang - Apina 🐵
      6. b)
      7. c)
      8. d)
      9. c)
      10. d)

    • Vastailenpa minäkin ☺️

      1.
      c) pannullinen kahvia maidon kanssa 😅
      2.
      b) onki
      3.
      d) en koskaan 🙈
      4.
      b)
      5. Hevonen
      6.
      d) suolaista mieluummin
      7.
      c) jalkakäytävän ja ajotien erottava reunakiveys
      8.
      d)luonto karsii heikot yksilöt, mutta jokunen kaktus menestyy ikkunalaudalla
      9.
      b) perheauto
      10.
      b)olut

      Olipas hauska 😄 kiitos 😊

      • Kiitos kivoista vastauksista Ihastuja_addikti🤗 Onpas sinulla hauska nimimerkki 😁👍

        Tykkään kaikenlaisista visailuista ja gallupeista, joten voihan sellaisen laatia itsekin, kun on oikein tylsistynyt 😉

        Mukavaa illan jatkoa 👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        Kiitos kivoista vastauksista Ihastuja_addikti🤗 Onpas sinulla hauska nimimerkki 😁👍

        Tykkään kaikenlaisista visailuista ja gallupeista, joten voihan sellaisen laatia itsekin, kun on oikein tylsistynyt 😉

        Mukavaa illan jatkoa 👍

        Samoin sulle mukavat illan jatkot ja kiitos että olet jaksanut, tykkään kans tuollaisista gallupeista mut laiskempi niitä laatimaan😄🙈


    • Anonyymi

      Tavallisesti ja oikeestaan lähes aina, jos mahdollista, niin keitän kaurapuuron isoista hiutaleista, eli ei mitään pikakauraa. Valmiiseen puuroon lautaselle reilusti oliiviöljyä ja joko kauraproteiinijauhetta tai päälle raejuustoa. Lautaselle valmiin puuron päälle suoraan pakkasesta mustikoita pari desilitraa sekä yksi pilkottu tomaatti. Nämä siis joka päivä, mutta usean kerran viikossa, jos aikaa on, niin paloittelen päälle lisäksi muutaman tumman viinirypäleen, satsuman, avokadon ja joskus päärynänkin. Tämän vitamiinipommin kun syön, niin lähes koko päivän hedelmä/kasvissuositus on saavutettu. Muuta en sitten syökään aamulla. Juomaksi vettä ja tietenkin aamukahvit.
      Näillä eväillä saan pidettyä linjani kurissa ja itseni työkunnossa ainas lounasaikaan asti. :))

      • Tuo kuulostaa tukevalta ja terveelliseltä aamiaiselta 🙂 Minä olen tykästynyt ALKU Sadonkorjuupuuroon. 2 minuuttia mikrossa ja valmista tulee nopeasti. Siihen vähän sokeria tai hilloa päälle, niin hyvä tulee.
        Noi pakastemarjat palautui minullakin taas ohjelmaan, tänä iltana. 👍


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Tuo kuulostaa tukevalta ja terveelliseltä aamiaiselta 🙂 Minä olen tykästynyt ALKU Sadonkorjuupuuroon. 2 minuuttia mikrossa ja valmista tulee nopeasti. Siihen vähän sokeria tai hilloa päälle, niin hyvä tulee.
        Noi pakastemarjat palautui minullakin taas ohjelmaan, tänä iltana. 👍

        Joo, nuo hiutaleet on olleet välillä minullakin käytössä.
        En tiedä miten tuo tapahtui, mutta kuvittelin kirjoittaneeni pilkkovani päälle banaanin, mutta vastauksessani lukee tomaatti. :D
        En syö puuron kanssa tomaattia, vaikka ihan hyvin sekin voisi sopia jos mandariini ja appelsiinikin sopii. Toisinaan pilkon päälle kokonaisen appelsiininkin ilman sitö ohutta kalvoa. Kannattaa kokeilla, sopii hyvin antaen todella raikkaan maun puuroon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, nuo hiutaleet on olleet välillä minullakin käytössä.
        En tiedä miten tuo tapahtui, mutta kuvittelin kirjoittaneeni pilkkovani päälle banaanin, mutta vastauksessani lukee tomaatti. :D
        En syö puuron kanssa tomaattia, vaikka ihan hyvin sekin voisi sopia jos mandariini ja appelsiinikin sopii. Toisinaan pilkon päälle kokonaisen appelsiininkin ilman sitö ohutta kalvoa. Kannattaa kokeilla, sopii hyvin antaen todella raikkaan maun puuroon.

        Minuun tuo tomaatti meni ihan täydestä 😁
        Makunsa kullakin, ajattelin.

        Appelsiinin hedelmäliha kuulostaa herkulliselta puuron kanssa, mutta on kyllä sellaista hifistelyä, että siihen en aamulla kykene. Illalla täytyisi jo alkaa valmistella aamupalaa.
        En ole aamuihminen, etenkään kovin aikaisin 🙃


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Minuun tuo tomaatti meni ihan täydestä 😁
        Makunsa kullakin, ajattelin.

        Appelsiinin hedelmäliha kuulostaa herkulliselta puuron kanssa, mutta on kyllä sellaista hifistelyä, että siihen en aamulla kykene. Illalla täytyisi jo alkaa valmistella aamupalaa.
        En ole aamuihminen, etenkään kovin aikaisin 🙃

        Tuon hedelmäpuuroni tekemiseen ei paljoa aikaa mene. Olen siitä outo, että kun herään, niin sen jälkeen en istu ennenkuin töissä. Seison työtason edessä, jossa juon kahvin sekä valmistan aamiaisen. Appelsiinin koveratminen sujuu siinä kahvikupillisen äärellä puuron kiehahtaessa liedellä alle minuutissa kun halkaiset sen kahdesti ja koverrat hedelmälihan veitsellä. Mandariinit taas voit leikata paloiksi puuron päälle alle 30 sekunnissa. :DD
        Aikaan vetoaminen ravitsevan aamupalan valmistuksessa on tekosyytä.
        Minulla aika riittää ehkä siksikin, etten edes vilkaise kännykkään aamuisin kun olen lähdössä töihin...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuon hedelmäpuuroni tekemiseen ei paljoa aikaa mene. Olen siitä outo, että kun herään, niin sen jälkeen en istu ennenkuin töissä. Seison työtason edessä, jossa juon kahvin sekä valmistan aamiaisen. Appelsiinin koveratminen sujuu siinä kahvikupillisen äärellä puuron kiehahtaessa liedellä alle minuutissa kun halkaiset sen kahdesti ja koverrat hedelmälihan veitsellä. Mandariinit taas voit leikata paloiksi puuron päälle alle 30 sekunnissa. :DD
        Aikaan vetoaminen ravitsevan aamupalan valmistuksessa on tekosyytä.
        Minulla aika riittää ehkä siksikin, etten edes vilkaise kännykkään aamuisin kun olen lähdössä töihin...

        Kuulostaa aivan liian tehokkaalta minulle.
        Jos ajelen toimistolle, minulla on pääsääntöisesti herätys puoli seitsemältä. Siinä sitten kuuntelen kelloradiota ja mietin asioita ja.. hups, kello onkin jo puoli kahdeksan.. Liukuva työaika antaa anteeksi, mutta aamupala on tosiaan se kahden minuutin mikropuuro ja kuppi teetä.
        Etäpäivänä nukun puoli kahdeksaan, syön aamupalan ja vetäisen lämpimän hupparin ja verkkarit päälle ja siirron koneen viereen.👍
        Nautin myös siitä, että työaamuina mun ei tarvitse edes puhua kenellekään 😄


    • Anonyymi

      1. Millainen on tavanomainen aamupalasi?
      1½ dl appelsiini tuoremhua , Kaurapuuro ja dl maitoa
      tai mannavelliä; jos sattuu olemaan valmiina tarpeeksi ett mullekin riittää
      mukulat ensin. Töissä mä saan joka tapauksessa aamupalan jos olen nälkäinen.
      Töihin ehdittyäni vähintään iso muki kahvia kermalla ehkä paahtoleipäkin.

      2 Jos ja kun kalastat, mikä on välineesi?
      Virveli t. uistin, talvella ainakin pilkkiessä mormuska.
      Lucky John sekä pilkkivapa

      3 Koska viimeksi luovutit Veripalvelussa verta?
      Yli 2 ½ vuotta sitten.

      4) Minkä tyylilajin elokuvaa lähtisit katsomaan leffateatteriin mieluiten?
      c Musikaalia

      6) Suosikkitäytekakkusi?
      Täytekakku, sitruunalla maustetturahkaa kerrosten välissä, päällystetty
      vaniljarahka pursotettu fyllalla kuvioiduksi. Ei ole äitelän makea.

      Voileipäkakku; savulohi/uunilohi kakku sisältä, majoneesi/smetanakuorrute
      tuoreyrteillä sivujen väritys, päälle graavilohi kukkasia ja katkarapua,
      tuoretta kurkkua sekä maustekurkkua ehkä muutama kirsikka tomaatin
      palanenkin, antamaan omaa väriään joukkoon! Tuoretta meiramia myös
      hillitysti kakunpäälle, graavilohi kukkien joukkoon! Hyvää on, takaan sen!

      7) Mikä on rotvalli?
      Noppakivi valli, tien tai kukkamaan ympärillä.

      8) Oletko viherpeukalo?
      b) kyyll koen olevani, viljelen vähän kaikkea muuta;
      kuin viljaa ja sokerijuurikkaita. kukkia on sisällä vähemmin, täystuhoajia
      tupa täynnä, niin rajoittaa vähän kasvien määrää.
      Ulkona kukoistaa koko piha, keväästä syksyyn sipulikasveja, monivuotisia
      perennoja, koriste pensaita ym. Juurekset, kesäperunat, mausteyrtit,
      marjat ja hedelmätkin omasta puutarhasta jonkun verran jo nyt, ens vuonna
      ehkäpä jo suurin osa tai jos onnistun 100% niin kaikki. Herneet, pavut,
      tomaatit ja kurkut ja kesä kurpitsat, noukin jo kesällä omasta maastani ja
      Osasta oli jo ylituotantoa jota jakelin ympäriinsä. Vein töihinkin kesäkurpitsaa
      suunnilleen pussikaupalla; salaatin ainekseksi. Kastelut ja sateet autoivat
      varmaan, tuli parempi sato mitä osasin odottaa. Aluksi näytti siltä etten saisi edes
      maistiaisia siitä kohopenkistä!
      9) Jos olisit auto, olisit
      a) urheiluauto, sillä olen rakastanut vauhtia!
      Mulla kyllä on tila-auto, vähän olosuhteiden pakosta.
      Usein 4 aikuista, yks lapsi turvaistuimessa, pari kissaa ja lapinkoira, sekä
      kimpsut ja kampsut sekä mökkieväät muksun vaipat ja lelut.

      10) Jos olisit alkoholi, olisit
      d) Lapponia Lakkalikööri


      Sorry ett kesti vastata, tuli kaikennäköistä muuta touhua tähän väliin.
      trolikka

      • No mutta hyvänen aika trollikka...

        Suoraan sanoen, en aio epäillä sinun pilailevan, nimimerkistäsi huolimatta, joten toteanpa vaan, että hyvänen aika..😅

        Tuo mormuska oli tuttu sanana, mutta piti vielä googlata. Isä myös pilkki mormuskaa käyttäen ja varmaan sitten minäkin. Silloin, kun me vielä käytiin pilkillä..

        Voih😛 Tuo voileipäkakku... Rakastan voileipäkakkua!

        Viimeistään ensi kesän juhliin täytyykin tehdä taas voileipäkakkua ja saatanpa kokeilla tuota täytekakkuvinkkiäsikin 😉

        Kiitos kivoista vastauksista 👏


    • Anonyymi

      K**** vastaukset
      ----------------------------
      1. Millainen on tavanomainen aamupalasi?

      a) Teetä ja kaurapuuroa
      b) Munia, pekonia, makkaroita, tuoremehua, sämpylää.. ✅
      c) Pannullinen kahvia, vähintään
      d) En syö aamiaista

      2) Jos ja kun kalastat, mikä on välineesi?
      a) verkko tai katiska
      b) onki (kesä- ja talvi-) ✅(Kun vaihtoehdot ovat tässä, niin tämä silloin)
      c) virveli tai uistin
      d) keskustelupalsta

      3) Koska viimeksi luovutit Veripalvelussa verta?

      a) tänä vuonna
      b) viime vuonna
      c) joskus ✅
      d) ei koskaan

      4) Minkä tyylilajin elokuvaa lähtisit katsomaan leffateatteriin mieluiten?

      a) draama, komedia ✅
      b) toiminta, jännitys, seikkailu
      c) musikaali, rakkauselokuva
      d) dokumentti, tieteiselokuva

      5) Mikä on sinun horoskooppieläimesi ja elementtisi kiinalaisessa horoskoopissa?

      Härkä, elementti Vesi

      6) Suosikkitäytekakkusi?

      a) suklaakakku ✅
      b) Britakakku
      c) en syö jälkiruokia
      d) suolaista mieluummin

      7) Mikä on rotvalli?

      a) tamperelainen bändi
      b) rotukoira vartiointiin
      c) jalkakäytävän ja ajotien erottava reunakiveys ✅ ??
      d) puolustusvallin eteen tehty kaivanto

      8) Oletko viherpeukalo?

      a) kotini on kuin viidakko
      b) huonekasvini ovat siistissä järjestyksessä, samoin kasvihuone ja puutarha
      c) en pidä kasveista
      d) luonto karsii heikot yksilöt, mutta jokunen kaktus menestyy ikkunalaudalla ✅

      9) Jos olisit auto, olisit

      a) urheiluauto
      b) perheauto
      c) kuorma-auto
      d) bussi ✅

      10) Jos olisit alkoholi, olisit

      a) Campari
      b) olut
      c) kuohuviini ✅
      d) likööri

      • Kiitos vastauksista 👍
        Seiska meni oikein 😉
        Sinulla on oikein tukeva ja monipuolinen aamupala. Lienee hotelliaamiainen.🙂
        Reipasta päivää!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1927
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1589
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1539
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1487
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1435
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1380
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1337
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      649
      1246
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1167
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1118
    Aihe