Tai miettinyt tekeväsi ruuaksi viikonloppuna eli aiotko tehdä jotain parempaa ruokaa kuin arkisin eli itsekkin mielenkiinnolla kuuntelen ja voin ottaa vinkeistä vaarin
Mitä olet suunnitellut
47
67
Vastaukset
- Anonyymi
Syön vaan leipää, päällä maksamakkaraa, lauantai makkaraa, juustoa.
- Anonyymi
Hyvää nuokin on itse miettinyt tekiskö ranskalaisia nakeilla pyttipannua tai itse tehtyä hernekeittoo mut vois sitä jotakin muutakin tehdä esim munakkaan no vinkkejä kiva lukea
- Anonyymi
😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋
😍 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17736420L
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Mä laitan vieraalleni possun kassleria,pannulta väri ja sitte uuniin. Kasviksia myös, ite tehdyt ranskalaiset ja salaattia. Kermakastike lihalle. Onko hyvä
- Anonyymi
Ihan hyvältä kuulostaa mut kasvikset vois jättää pois mut muuten ihan hyvä
Harvemmin pohdin asiaa vielä näin alkuviikosta. 🙂
Lauantaina tehdystä muusista voi sunnuntaina tehdä vaikka lihapiirakkaa 😋
Oikeastaan viikonloppuisin vain nykyään teenkin enää ruokaa. Viikolla syön työpaikkaruokalassa, joten kotiin ei tarvitse paljon hankkia.- Anonyymi
Niin itse miettinyt jos ei osta yhtään olutta vaan nekin rahan johonkin hyvään ruokaan kuten vaikka ranskalaiset nakeilla ym vastaavaa
- Anonyymi
Tekisit jotakin maistuvampaa esim nakkeja ja muusia ehkä kokolihapihvejä
Anonyymi kirjoitti:
Niin itse miettinyt jos ei osta yhtään olutta vaan nekin rahan johonkin hyvään ruokaan kuten vaikka ranskalaiset nakeilla ym vastaavaa
Ranskalaiset nakeilla voi hakea kioskilta. En viitsisi uunia lämmittää sellaisten vuoksi.
- Tai saahan tuon annoksen toki tehtyä mikrossakin.😄- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Ranskalaiset nakeilla voi hakea kioskilta. En viitsisi uunia lämmittää sellaisten vuoksi.
- Tai saahan tuon annoksen toki tehtyä mikrossakin.😄Kioskilta ostettuna hyvää mut halvemmalla saa itse tehtynä ja enemmän
Anonyymi kirjoitti:
Tekisit jotakin maistuvampaa esim nakkeja ja muusia ehkä kokolihapihvejä
Lauantaina voin toki paistaa muusin kanssa lihapullia.
Mutta silloin kun teen muusia, tykkään tehdä sitä vähän enemmän kerralla, joten lopun voisin käyttää lihapiirakan kuoreen.
Kun tekee sitä piirakkavuokaan, niin lihistä riittää ruoaksi vielä maanantain etäpäivään ja loppuviikon iltapalaksi.. 😀Anonyymi kirjoitti:
Kioskilta ostettuna hyvää mut halvemmalla saa itse tehtynä ja enemmän
No ei yksi ihminen kovin montaa nakkia vedä kerralla tai puolta kiloa ranskalaisia 😄
Eikä ne sit uudelleen lämmitettyinä ainakaan ole enää yhtä hyviä.- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
No ei yksi ihminen kovin montaa nakkia vedä kerralla tai puolta kiloa ranskalaisia 😄
Eikä ne sit uudelleen lämmitettyinä ainakaan ole enää yhtä hyviä.Kyllä esim puolet isoviitos nakkeja ja 500g tai 1kg ranskiksia maksaa 3-5e tai kioskista 10-15e niin kyllä itse tehty halvemmaksi tulee
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä esim puolet isoviitos nakkeja ja 500g tai 1kg ranskiksia maksaa 3-5e tai kioskista 10-15e niin kyllä itse tehty halvemmaksi tulee
Ja syötkö ne sitten jäisinä vai ajattelitko ihan omalla sähköllä lämmittää uunissa?
- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Ja syötkö ne sitten jäisinä vai ajattelitko ihan omalla sähköllä lämmittää uunissa?
Uunissa niin kai 12e erotuksella uunissa lämmittää ja jääkin vielä rahaa
Anonyymi kirjoitti:
Uunissa niin kai 12e erotuksella uunissa lämmittää ja jääkin vielä rahaa
Niin jääkin. Eihän siinä rahaa kulu kuin kymmenkunta senttiä kerralla, jos sitäkään.
Minulle ei vain tuo setti maistu. Mieluummin teen jotakin oikeasti kotiruoan tyyppistä.- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Niin jääkin. Eihän siinä rahaa kulu kuin kymmenkunta senttiä kerralla, jos sitäkään.
Minulle ei vain tuo setti maistu. Mieluummin teen jotakin oikeasti kotiruoan tyyppistä.Joo ei kaikki siitä pidä mut luulin et rupeat väittämään et kioskilta tulis halvemmaksi
Anonyymi kirjoitti:
Joo ei kaikki siitä pidä mut luulin et rupeat väittämään et kioskilta tulis halvemmaksi
En pidä väittelystä, vaan annan helposti periksi, että toiselle tulee parempi mieli 🙂
⚘️👒🪿- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
En pidä väittelystä, vaan annan helposti periksi, että toiselle tulee parempi mieli 🙂
⚘️👒🪿Ei riitelyt ja tappelut kivoja ole ja jos toraa tulee niin kyllä nopeasti haluaa sopiakkin
- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
⚘️👒🪿Kai lähden tästä tupakille ja nukkumaan pian eli hyvää yötä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo ei kaikki siitä pidä mut luulin et rupeat väittämään et kioskilta tulis halvemmaksi
Sivusta totean, että lpulliseen hintaa vaikuttaa suuresti se kuinka paljon omalle ajalleen määrittää arvoa.
Anonyymi kirjoitti:
Sivusta totean, että lpulliseen hintaa vaikuttaa suuresti se kuinka paljon omalle ajalleen määrittää arvoa.
Aina on mikrovaihtoehto noissa makkaraperunoissa 🙂
- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Aina on mikrovaihtoehto noissa makkaraperunoissa 🙂
Tämä vielä no pussi auki kaataa pellille ja minuutti niin pilkonnut nakit ja uuniin ja pilkkoo sipulin niin omaa kallista aikaa kuluu 2 minuuttia ruuan laittoon ja kioskille ajaa 10 minuuttia tilaa ja odottaa tilausta niin 10 min meni eli 18 minuuttia kallista omaa aikaa meni turhuuksiin mut nyt nukkumaan sanoo tarkan markan ja tarkan ajan mies
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä vielä no pussi auki kaataa pellille ja minuutti niin pilkonnut nakit ja uuniin ja pilkkoo sipulin niin omaa kallista aikaa kuluu 2 minuuttia ruuan laittoon ja kioskille ajaa 10 minuuttia tilaa ja odottaa tilausta niin 10 min meni eli 18 minuuttia kallista omaa aikaa meni turhuuksiin mut nyt nukkumaan sanoo tarkan markan ja tarkan ajan mies
Kuka käskee pyörittää peukaloita odotellessa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sen kieskillaköynnin voi yhdistää vaikka iltalenkkiin. Tulee kaksi hommaa samalla kertaa. Tilaa, kysyy koska on valmista, käy tekemässä pienen lenkin, noutaa tilauksen ja menee kotiin syömään. Ei mene yhtään aikaa hukkaan.
- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Eikä ne sit uudelleen lämmitettyinä ainakaan ole enää yhtä hyviä.Sä oot sitten vähä syömänen. Kyllä nakkeja menee paljon yhdelläkin.
- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Iso viitos nakit on kuorettomia. En tykkää. Vauvoille ja pienille ja hampaattomille ne on hyvät. On ne halvempia joten ne on myös vähä varaisille. Napsahtavat nakit ne pitää olla.
- Anonyymi
Riistaa arkena ja viikonloppuna. Pippuripihvejä kauriista voisi tehdä kaikkine lisukkeineen. Keitän sitten muutaman peuran ja kauriin kielen leivän päälle. Pieniä herkkupaloja ovat.
- Anonyymi
Oijoi nam nam. Oletko Lapin mies?
Ei ollut aikeina tehdä mitään spessua, ihan normihöttöä oli listalla. Eli kaalikeitto ja makkarakeitto, sitten jokin laatikko, varmaankin lihaperunasose-laatikko, jossa tosin liha vaihtuu tällä kertaa pekoniin. Niistä riittää sitten pakkaseen reippaasti eikä tartte hetkeen kokkailla, ellei satu huvittamaan.
En oo miettinyt vielä niin pitkälle. Jos yrittäisi vaikka huomenna syödä ens alkuun jotain 😄 tänään taas menty kahvin voimalla..nälkä alkais olee mutta taitaa unia kutsua ennenkun jaksaa mitään syömistä miettiä 😅
- Anonyymi
Ruijan pallasta, jos kalakauppias on onnistunut saamaan sitä, sellainen 1½ kg.
Jos se jää haaveeksi niin sitten kotimainen kirjolohi, kahtena fileenä. Kanttarelli kermakastike ja perunamuusia, coleslaw salaatti ja tomaattiviipaleita.
Mansikka rahkaa jälkkäriksi.
Teen kerralla sen verran ett syödään koko viikonloppu samaa, lämmitetään ainoastaan kastike ja muusi, saa luvan kelvata.
trollikka- Anonyymi
En nyt ilkeä halua olla mutta tuskin puoltoista kiloa kalaa riittää koko viikonloppua ja äkkiä voi syödä paljaaltakin kalaa niin ruualla ei ole enään kalaa jäljellä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En nyt ilkeä halua olla mutta tuskin puoltoista kiloa kalaa riittää koko viikonloppua ja äkkiä voi syödä paljaaltakin kalaa niin ruualla ei ole enään kalaa jäljellä
Kolme aikuista ja 2 vuotias, lounastaa kyllä taatusti tuolla määrällä kalaa, kahteen otteeseen. Systeri on viikonlopun pois kotoa eikä parivuotias; paljon kalaa syö kerralla. Lohta tai ahvenia kyllä savustettuna uppoaa nuoren neidin suusta alas, muuten hieman nirsoilee kalan kanssa.
On mulla mahdollisuus aina tehdä hänelle porkkana pihvejä, varmaan pelkästään niillä elelis, jos itse saisi päättää syömisistään.
Jos ei syö kalaa, syökööt muusia sienikastiketta ja salaattia, jonka ajan lähes soseeksi sauvasekoittimella; päälle vielä raejuustoa reilu ruokalusikallinen. Mansikkarahka kyllä varmasti maistuu, sen mä voin taata... nähty niin monta kertaa!
Kyllä sillä pärjäävät illalliseen asti. Teen riisi- tai ohrapuuroa ja sekahedelmä kiisseliä illalliseksi siinä klo 18.
Jos joku on oikein nälkäinen niin pääryniä sekä omenia on aina, jopa banaaneja joskus.
Banaanit nyt ovat hieman paitsiossa meillä, kun eräät syövät niitä ja tarvitsevat sitten, raastettua päärynää tai luumusosetta, ja vanhemmalle 20ml Duphalac,ia, joten mä hieman karsin niiden ostoa ostoslistalta.
trollikka - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolme aikuista ja 2 vuotias, lounastaa kyllä taatusti tuolla määrällä kalaa, kahteen otteeseen. Systeri on viikonlopun pois kotoa eikä parivuotias; paljon kalaa syö kerralla. Lohta tai ahvenia kyllä savustettuna uppoaa nuoren neidin suusta alas, muuten hieman nirsoilee kalan kanssa.
On mulla mahdollisuus aina tehdä hänelle porkkana pihvejä, varmaan pelkästään niillä elelis, jos itse saisi päättää syömisistään.
Jos ei syö kalaa, syökööt muusia sienikastiketta ja salaattia, jonka ajan lähes soseeksi sauvasekoittimella; päälle vielä raejuustoa reilu ruokalusikallinen. Mansikkarahka kyllä varmasti maistuu, sen mä voin taata... nähty niin monta kertaa!
Kyllä sillä pärjäävät illalliseen asti. Teen riisi- tai ohrapuuroa ja sekahedelmä kiisseliä illalliseksi siinä klo 18.
Jos joku on oikein nälkäinen niin pääryniä sekä omenia on aina, jopa banaaneja joskus.
Banaanit nyt ovat hieman paitsiossa meillä, kun eräät syövät niitä ja tarvitsevat sitten, raastettua päärynää tai luumusosetta, ja vanhemmalle 20ml Duphalac,ia, joten mä hieman karsin niiden ostoa ostoslistalta.
trollikkaUusiksi meni koko vapaussota! Kalakauppias soitti juuri ja kertoi ettei Ruijanpallasta saa kuin n. 4,5- 5 kg pakasteena ja hän ei sitä tilaa jollen mä osta koko satsia.
Madetta hän tarjosi vaihtoehtoisesti tai kirjolohta. Minäpä mietin vielä, vaikka taidan kallistua sen mateen puoleen, vaikka aika arvokasta se on nyljettynä ostettu!
Madesoppaa 5 litran kattila täyteen, jos vanhempani ovat samaa mieltä asiasta... uskoisin Mimminkin tykkäävän madekeitosta! Katsotaan nyt, voisihan sitä tehdä kirjolohtakin.
trollikka
- Anonyymi
Liekkisiipiä ja kunnon muusia voilla
- Anonyymi
Hyvää
- Anonyymi
Tosi harvoin tulee nykyään tavallisena viikonloppuna kokattua mitään arjesta poikkeavaa. Kokkailen "parempaa" vain juhlapyhiksi. Perjantai tosin on tässä taloudessa perinteisesti jonkinasteinen pikaruokapäivä, vaikkakin usein itsetehtynä eikä noudettuna.
- Anonyymi
Ihan hyvä ja monella perjantai pikaruoka päivä ja viikonloppunakin jotain iisejä ruokia kyllä kokkikin tarvitsee välillä päästä helpommalla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan hyvä ja monella perjantai pikaruoka päivä ja viikonloppunakin jotain iisejä ruokia kyllä kokkikin tarvitsee välillä päästä helpommalla
Sulla noin. Mulla taas ei ole tarvetta "päästä välillä helpommalla", kun pääsen aina helpolla.
Olutpihvi porsaan ulkofileestä voisi olla lauantaina ja sunnuntaina voisi mennä vaikka makaronipohjainen salaatti.
- Anonyymi
No, en oo aatellu vielä viikonloppua pitemmälle.....
Jotenkin mä aina mietin mutta useinniin vähän vain jopa jo vain päivän asioita.,,, - Anonyymi
Savusilakoita vois käydä ostamassa. Siihen perunamuusia ja salaattia.
- Anonyymi
En ole ajatellut asiaa, mutta tuskin teen viikonloppuna ruokaa ollenkaan.
- Anonyymi
Lindströmin pihvejä, muussia ja raikas lohisalaatti sivuun
- Anonyymi
Teen drinksun. Siihen tulee puolet olutta ja puolet kodin putkimiestä. Sillä pitäs lähtee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723289
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272343Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681879Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t311851Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161431- 281381
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61286Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja241281Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631197Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101187