Kun bileputken jälkeen loppuun ajettu viinisiepposinkkunainen ei ykskaks löydäkään sopivaa, lue varakas uraputkimies, on miehillä realiteetit hukassa kun kaikki nuo 0,0001 prosenttia miehistä eivät olekaan sitten jonossa sitä naista kosimassa perheenperustamistarkoituksessa:
https://kotiliesi.fi/ihmiset-ja-ilmiot/ilmiot/maria-30-haluaisi-lapsen-mutta-sopivaa-puolisoa-ei-ole-loytynyt-miehilla-on-realiteetit-hukassa/
-harmiseikirj-
Ai ne onkin miehet joilla on realiteetit hukassa :D
58
105
Vastaukset
- Anonyymi
Itse jo vuosia ajatellut, että kaikkein vaarallisin nainen minulle, jos suhdetta etsisin, olisi noin 30-kymppinen lapseton nainen. Biologinen kello tikittää ja minua ei enää perhe-elämän ja kodin leikkiminen kiinnosta. Se on jo nähty.
Aika raju tulkinta, kun jutussa ei sanallakaan mainita jutun naisen taustoista tarkemmin. Tapaillut pari kolmekymppistä, siinä se pitkälti taustoista. Ei myöskään ollut mainittu tuota enempään henkilön toiveista miehen ominaisuuksista.
Harmis, et kai sinä vain ole katkera vanhapoikarunkkari ja naistenvihaaja? Etenkin näin keväisin, kun muut kollit lähtevät mouruamaan?- Anonyymi
Jos olisit seurannut palstan keskusteluja ymmärtäisit että ne tuntuu olevan naiset jotka ei kelpuuta ketään ainakin mitä miesten marinoista on pääteltävissä, niin ei ne kovin realistisia taida olla, sitten kolmikymppisinä voivat herätä. Miehille yleensä riittäisi kohtuunätti kohtuumukava kohtuukäytetty nainen.
En tietenkään, sinä taidat olla. Vaikka esitätkin täällä kivaa kaveria ei taida mouruamiset tuottaa kummoistakaan tulosta, naiset varmaan vaistoaa sinussa piilevän naisvihan.
-harmiseikirj- Anonyymi kirjoitti:
Jos olisit seurannut palstan keskusteluja ymmärtäisit että ne tuntuu olevan naiset jotka ei kelpuuta ketään ainakin mitä miesten marinoista on pääteltävissä, niin ei ne kovin realistisia taida olla, sitten kolmikymppisinä voivat herätä. Miehille yleensä riittäisi kohtuunätti kohtuumukava kohtuukäytetty nainen.
En tietenkään, sinä taidat olla. Vaikka esitätkin täällä kivaa kaveria ei taida mouruamiset tuottaa kummoistakaan tulosta, naiset varmaan vaistoaa sinussa piilevän naisvihan.
-harmiseikirj-Olenhan minä niitä seuraillut, en tosin kaikkia ja kaikkea, kun monet aloitukset eivät vain kiinnosta. Minun näkemykseni sen vähäisen luetun perusteella ovat aika toisenlaiset.
Ai minä naisvihaaja? No jos niin haluat sanoa, voit toki siten tehdä. Todellisuus lienee toinen, tavattujen uusien tuttavuuksien varjolla, puhumattakaan vanhoista sellaisista.- Anonyymi
Kyllä. Harmis on naisvihaaja. oli asia mikä tahansa, niin naisvihamielistä tekstiä pukkaa. Ja ilmeisesti se ei tajua sitä itse ollenkaan, vaan aidosti kuvittelee harhoissaan olevansa kiltti ja kunnollinen. No, kyllä monet muutkin ajatuksensa ovat todellisuudesta vieraantuneita, niin että eipä tuokaan paljoa ihmetytä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Harmis on naisvihaaja. oli asia mikä tahansa, niin naisvihamielistä tekstiä pukkaa. Ja ilmeisesti se ei tajua sitä itse ollenkaan, vaan aidosti kuvittelee harhoissaan olevansa kiltti ja kunnollinen. No, kyllä monet muutkin ajatuksensa ovat todellisuudesta vieraantuneita, niin että eipä tuokaan paljoa ihmetytä.
Juuri näin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-kohtuunätti kohtuumukava kohtuukäytetty = turn off.
Naiselle riittää rakastava mies. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin.
En minä häntä naisvihaajaksi sanoisi. Harmis on vaan pitkään ollut ilman naisen läheisyyttä ja perustaa naiskuvaa pelkästään negatiivisiin uutisiin yms. naisista. Ehkä harmis ennemmin pelkää naisia, koska pitkän tauon jälkeen voi olla myös epävarma siitä, että miten suoriutuisi miehenä kiinnostavan naisen kanssa tosipaikassa.
Ja tottahan se puhuu. Ei hyviä naisia puussa kasva. Niin kuin ei hyviä miehiäkään. Parhaat ovat joko varattuja tai kyynistyneitä joita ei enää suhteilut pahemmin kiinnosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä häntä naisvihaajaksi sanoisi. Harmis on vaan pitkään ollut ilman naisen läheisyyttä ja perustaa naiskuvaa pelkästään negatiivisiin uutisiin yms. naisista. Ehkä harmis ennemmin pelkää naisia, koska pitkän tauon jälkeen voi olla myös epävarma siitä, että miten suoriutuisi miehenä kiinnostavan naisen kanssa tosipaikassa.
Ja tottahan se puhuu. Ei hyviä naisia puussa kasva. Niin kuin ei hyviä miehiäkään. Parhaat ovat joko varattuja tai kyynistyneitä joita ei enää suhteilut pahemmin kiinnosta."Parhaat ovat joko varattuja tai kyynistyneitä joita ei enää suhteilut pahemmin kiinnosta."
Minä taas sanoisin, että parhaat eivät koskaan kyynisty ja heitä on vaikea löytää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Parhaat ovat joko varattuja tai kyynistyneitä joita ei enää suhteilut pahemmin kiinnosta."
Minä taas sanoisin, että parhaat eivät koskaan kyynisty ja heitä on vaikea löytää.Ainoastaan tyhmät ei kyynisty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoastaan tyhmät ei kyynisty.
Tyhmät nimenomaan kyynistyvät. Se on niin nähty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmät nimenomaan kyynistyvät. Se on niin nähty.
Nöyp. Mitä paremmin tuntee itsensä ja ihmiset, sen vähemmän niitä haluaa omaan elämäänsä. Ei niitä toki kokonaan karkota, mutta lähelle pääsee hyvin harva.
Tyhmät uskoo olevansa aina oikeassa. Fiksut, jotka ajan myötä kyynistyy, tietää etteivät ole. Mutta kun kokemus ihmisistä, vaikkapa vastakkaisesta sukupuolesta, on kerta toisensa jälkeen sama, silloin kyynistyy eikä enää jaksa. Ei ole vaivan arvoista se suhteilu. Kaikki on jo nähty. Tietää miten alkaa, miten jatkuu, ja mihin päättyy jo alussa. Ja tärkeintä se MIKSI. Tietää jo heti kättelyssä. Sen takia kerroinkin aloituksessani, missä kysyin mikä herättää toisessa mielenkiinnon, että minua kiinnostaa sensuellit arvoitukset. Ei ne tutut ja turvalliset. Arvoitusten kanssa ei tiedä etukäteen miten tulee käymään ottamatta selvää. Juuri se tekee niistä mielenkiintoisia. Ikävä kyllä asia on vaan niin, että mitä vanhemmaksi tulee, sen vähemmän on eteeni tullut sensuelleja arvoituksia. Siitä on oikeasti pitkä aika kun olen viimeksi sellaisen tavannut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nöyp. Mitä paremmin tuntee itsensä ja ihmiset, sen vähemmän niitä haluaa omaan elämäänsä. Ei niitä toki kokonaan karkota, mutta lähelle pääsee hyvin harva.
Tyhmät uskoo olevansa aina oikeassa. Fiksut, jotka ajan myötä kyynistyy, tietää etteivät ole. Mutta kun kokemus ihmisistä, vaikkapa vastakkaisesta sukupuolesta, on kerta toisensa jälkeen sama, silloin kyynistyy eikä enää jaksa. Ei ole vaivan arvoista se suhteilu. Kaikki on jo nähty. Tietää miten alkaa, miten jatkuu, ja mihin päättyy jo alussa. Ja tärkeintä se MIKSI. Tietää jo heti kättelyssä. Sen takia kerroinkin aloituksessani, missä kysyin mikä herättää toisessa mielenkiinnon, että minua kiinnostaa sensuellit arvoitukset. Ei ne tutut ja turvalliset. Arvoitusten kanssa ei tiedä etukäteen miten tulee käymään ottamatta selvää. Juuri se tekee niistä mielenkiintoisia. Ikävä kyllä asia on vaan niin, että mitä vanhemmaksi tulee, sen vähemmän on eteeni tullut sensuelleja arvoituksia. Siitä on oikeasti pitkä aika kun olen viimeksi sellaisen tavannut.Kyllä. Mitä huonommin ihminen tuntee itseään ja muita ihmisiä, sitä enemmän hän yleistää ja kyynisempi on.
Tyhmät tosiaan uskovat aina olevansa oikeassa ja siksi he kyynistyvät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Mitä huonommin ihminen tuntee itseään ja muita ihmisiä, sitä enemmän hän yleistää ja kyynisempi on.
Tyhmät tosiaan uskovat aina olevansa oikeassa ja siksi he kyynistyvät."Well, that's your opinion"
-The Dude-
"Kun rapsutat vähän kyynikon pintaa, alta paljastuu pettynyt idealisti"
-George Carlin-
"Jos ihminen ei kyynisty(tule realistiksi), se ei ole oppinut mitään elämästä ja ihmisistä"
-Anonyymi- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Well, that's your opinion"
-The Dude-
"Kun rapsutat vähän kyynikon pintaa, alta paljastuu pettynyt idealisti"
-George Carlin-
"Jos ihminen ei kyynisty(tule realistiksi), se ei ole oppinut mitään elämästä ja ihmisistä"
-Anonyymi-Kyynikko ei ole realisti. Kyynikko on pessimisti, joka on niin tyhmä, ettei erota edes pessimismiä realismista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Mitä huonommin ihminen tuntee itseään ja muita ihmisiä, sitä enemmän hän yleistää ja kyynisempi on.
Tyhmät tosiaan uskovat aina olevansa oikeassa ja siksi he kyynistyvät.Juu, tuo on totta. Kyynikot ovat niitä kaikkein tyhmimpiä tapauksia. Älykäs ihminen tajuaa, etteivät hänen olettamansa läheskään aina ole oikein, eikä siksi oleta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, tuo on totta. Kyynikot ovat niitä kaikkein tyhmimpiä tapauksia. Älykäs ihminen tajuaa, etteivät hänen olettamansa läheskään aina ole oikein, eikä siksi oleta.
Jep, tämä palsta kaikkine naiset sitä ja miehet tätä jankutuksineen on erinoimainen esimerkki kynikoiden tyhmyydestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep, tämä palsta kaikkine naiset sitä ja miehet tätä jankutuksineen on erinoimainen esimerkki kynikoiden tyhmyydestä.
He eivät ole kyynikoita. He ovat kokemattomia ja sen takia katkeroituneita. Katkeroitumisesta johtuen on ne mielipiteetkit sitä mitä ne on.
Minä voisin alkaa kertomaan aika paljonkin kokemuksiani naisten kanssa ja miksi olen kyynistynyt, mutta en lähde siihen leikkiin. Juuri sen takia, mitä aloituksessakin sanoin. Olen yksityinen ihminen ja kunnioitan myös muiden yksityisyyttä. Myös naisten. Jos joku haluaa oppia saman, on syytä ottaa asioista ihan itse selvää eikä lukea mediaa, somea tai palstaa. Ymmärrän kyllä, että se on joillekin mahdotonta jos ennakkoluulot ja -odotukset on mitä on. Sille taas minä en voi mitään. Sille voi jokainen itse. Luopumalla niistä ja katsomaan jokainen tapaus uutena ja katsomaan se myös loppuun asti kävi miten kävi. Sellainen vaatii rohkeutta.
Minä taas olen kyynistynyt siitä syystä, että kaikesta yllä mainitusta huolimatta, kaikki on käynyt niin kuin aina. Lopulta. Vaikka kuin monta mahdollisuutta olen antanut tai saanut. Siitä on tosin helvetisti aikaa kun itse olen jotain mahdollisuutta pyytänyt. Minun ongelmani(?) on aina ollut se, että en pahemmin neuvottele. Neuvottelu toisen persoonasta, minkälainen sen pitäisi olla, on aina kaupustelua. Rakkaudella ei kaupustella. Jokainen osaa kyllä hokea sitä, mutta käytännössä lähes jokainen sillä kaupustelee. Ja siitä syystä hyvin harva kykenee rakkauteen. Ovat yksinkertaisesti joko liian älykkäitä tai tyhmiä siihen. Mutta älykkyyden ja tyhmyyden välistä löytyy viisaus. Jos osaa katsoa... :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
He eivät ole kyynikoita. He ovat kokemattomia ja sen takia katkeroituneita. Katkeroitumisesta johtuen on ne mielipiteetkit sitä mitä ne on.
Minä voisin alkaa kertomaan aika paljonkin kokemuksiani naisten kanssa ja miksi olen kyynistynyt, mutta en lähde siihen leikkiin. Juuri sen takia, mitä aloituksessakin sanoin. Olen yksityinen ihminen ja kunnioitan myös muiden yksityisyyttä. Myös naisten. Jos joku haluaa oppia saman, on syytä ottaa asioista ihan itse selvää eikä lukea mediaa, somea tai palstaa. Ymmärrän kyllä, että se on joillekin mahdotonta jos ennakkoluulot ja -odotukset on mitä on. Sille taas minä en voi mitään. Sille voi jokainen itse. Luopumalla niistä ja katsomaan jokainen tapaus uutena ja katsomaan se myös loppuun asti kävi miten kävi. Sellainen vaatii rohkeutta.
Minä taas olen kyynistynyt siitä syystä, että kaikesta yllä mainitusta huolimatta, kaikki on käynyt niin kuin aina. Lopulta. Vaikka kuin monta mahdollisuutta olen antanut tai saanut. Siitä on tosin helvetisti aikaa kun itse olen jotain mahdollisuutta pyytänyt. Minun ongelmani(?) on aina ollut se, että en pahemmin neuvottele. Neuvottelu toisen persoonasta, minkälainen sen pitäisi olla, on aina kaupustelua. Rakkaudella ei kaupustella. Jokainen osaa kyllä hokea sitä, mutta käytännössä lähes jokainen sillä kaupustelee. Ja siitä syystä hyvin harva kykenee rakkauteen. Ovat yksinkertaisesti joko liian älykkäitä tai tyhmiä siihen. Mutta älykkyyden ja tyhmyyden välistä löytyy viisaus. Jos osaa katsoa... :)Kyynisyys on pilkallisuutta, välinpitämättömyyttä, kylmyyttä ja julkeutta eli juurikin tasan tuota katkerien rutinaa. Kuten tekstistäsi käy ilmi, niin olet katkeroitunut. Saat olla, ei siinä mitään, älyä se ei sen suuremmin osoita. Älyä osoittasi miettiä syitä laajemmassa mittakaavassa, eikä puhua vain naisista tai ihmisistä tmv. Jos huomaa jonkinkaavan toistuvan niin niitä tilanteita yhdistävä tekijä on ihminen itse. Älykäs tajuaa tämän, tyhmä kyynistyy ja syyttää muita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällaisia taitavat useat palstan naisenpuutettaan valittavista miehistä olla. Luulevat olevansa kilttejä ja kunnollisia ja ajattelevat etteivät siksi kelpaa naisille, mutta ovat todellisuudessa jotain aivan päinvastaista. Sitten lietsovat netin syövereissä toisiaan naisvihaan ja soppa on valmis.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyynisyys on pilkallisuutta, välinpitämättömyyttä, kylmyyttä ja julkeutta eli juurikin tasan tuota katkerien rutinaa. Kuten tekstistäsi käy ilmi, niin olet katkeroitunut. Saat olla, ei siinä mitään, älyä se ei sen suuremmin osoita. Älyä osoittasi miettiä syitä laajemmassa mittakaavassa, eikä puhua vain naisista tai ihmisistä tmv. Jos huomaa jonkinkaavan toistuvan niin niitä tilanteita yhdistävä tekijä on ihminen itse. Älykäs tajuaa tämän, tyhmä kyynistyy ja syyttää muita.
En minä ole millään lailla katkeroitunut. Elän hyvää itselle sopivaa elämää. En valita niin kuin moni muu. Olen vaan nähnyt ja kokenut kaiken näkemisen ja kokemisen arvoisen. Ei kiinnosta enää saman kehän kiertäminen. Voin paremmin ilman. Elämääni pitäisi tupsahtaa jotain todella poikkeuksellista jotta suostuisin edes harkitsemaan jotain muuta mitä mulla nyt on. Esimerkiksi täällä sellaista ei ole. Olen pahoillani, mutta te täällä olette liian tyhmiä, jotta jaksaisin ketään teistä satunnaista palsta elämää enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä ole millään lailla katkeroitunut. Elän hyvää itselle sopivaa elämää. En valita niin kuin moni muu. Olen vaan nähnyt ja kokenut kaiken näkemisen ja kokemisen arvoisen. Ei kiinnosta enää saman kehän kiertäminen. Voin paremmin ilman. Elämääni pitäisi tupsahtaa jotain todella poikkeuksellista jotta suostuisin edes harkitsemaan jotain muuta mitä mulla nyt on. Esimerkiksi täällä sellaista ei ole. Olen pahoillani, mutta te täällä olette liian tyhmiä, jotta jaksaisin ketään teistä satunnaista palsta elämää enemmän.
Jo selvisi miksi olet yksin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen pahoillani mutta niin olet sinäkin.
- Anonyymi
Melkonen misogyyni k*sipää olet, ei voi muuta sanoa.
- Anonyymi
Voin jopa vähän samaistua tuon jutun naiseen. Itse erosin pitkästä parisuhteesta, kun olin 32. Suurin syy eroon oli se, että mies (jonka kanssa olin siis ollut yhdessä 18- vuotiaasta saakka) oli muuttanut mielensä lasten suhteen. Tai oikeammin hän "ei enää ollut varma" ja vaikka olisin ehkä voinutkin hänet lapsentekoon painostaa, niin en kokenut sitä asialliseksi ja ero oli parempi vaihtoehto. Mä mietin sitten eron jälkeen sitä, että mitä vaihtoehtoja on. Alkaa etsiä uutta miestä, tapailla aikansa ja selvitellä jos suhde voisi kestää ja koko ajan aikaa kuluu. Epävarmaan parisuhteeseen ei voi lasta alkaa tekemään. Päätin sitten, että teen lapsen yksinäni. Enkä todellakaan ole ainoa nainen, joka on aivan samassa tilanteessa tuon ratkaisun tehnyt.
Eksäni ei ole nyt jo yli kymmenen vuotta eron jälkeen edelleenkään lapsia tehnyt, että hän taisi tosiaan tarkoittaa mitä sanoi.- Anonyymi
Paitsi että suhde on aina epävarma. Vaikka oltaisiin monesti päätetty pysyä yhdessä loppuelämä, niin tapahtuu aika harvoin. Mikään ei ole niin varmaa paitsi epävarma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paitsi että suhde on aina epävarma. Vaikka oltaisiin monesti päätetty pysyä yhdessä loppuelämä, niin tapahtuu aika harvoin. Mikään ei ole niin varmaa paitsi epävarma.
Tietenkin on, toinen voi vaikka kuolla huomenna. Vaan lyhyen aika kestänyt suhde on aina epävarmempi kuin pidemmän aikaa kestänyt, jossa toista jo tuntee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään vielä, että epävarmempi niin monin lukemattomin eri tavoin.
- Anonyymi
Ai niin ja minä en tietenkään kiellä sinua alkamasta tekemään tarkoituksella lasta vaikka kahden minuutin tuntemisen jälkeen, jos sinä koet sen järkeväksi. Se on sinun oma asiasi.
Ei kannata syyttää miehiä tai naisia. Nykyajan lapset ovat viallisia.
Ennen lapsille riitti, että ne saivat katon pään päälle, riittävästi ruokaa, vähän opastusta ja paljon aikaa touhuta omiaan ja sitten ne jo toisella kymmenellä alkoivat olla nettona enemmän hyödyksi kuin vaivaksi. Nykyajan lapset työllistää melkein 24/7 eri sortin ammattilaista hoitajista opettajiin ja harrastuksenohjaajista terapeutteihin. Ja siitä huolimatta ne ahdistuu ja paineistuu ja joka toisen pää räjähtää.
Kuka tuollaisia jaksaa?- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Ei kannata syyttää miehiä tai naisia. Nykyajan lapset ovat viallisia.
Ennen lapsille riitti, että ne saivat katon pään päälle, riittävästi ruokaa, vähän opastusta ja paljon aikaa touhuta omiaan ja sitten ne jo toisella kymmenellä alkoivat olla nettona enemmän hyödyksi kuin vaivaksi. Nykyajan lapset työllistää melkein 24/7 eri sortin ammattilaista hoitajista opettajiin ja harrastuksenohjaajista terapeutteihin. Ja siitä huolimatta ne ahdistuu ja paineistuu ja joka toisen pää räjähtää.
Kuka tuollaisia jaksaa?Mistähän ihmeestä sinä nyt puhut ja miten tuo liittyy tekstiini? Olenko muka esittänyt yhtään ainoaa syytöstä ketään kohtaan, edes eksääni?
Anonyymi kirjoitti:
Mistähän ihmeestä sinä nyt puhut ja miten tuo liittyy tekstiini? Olenko muka esittänyt yhtään ainoaa syytöstä ketään kohtaan, edes eksääni?
Liittyy. Luontaisesti ja historiallisesti lapsia ei suunnitella. Mitä enemmän käytetään aikaa suunnitteluun ja harkintaan, sitä varmemmin lopputulos on ei - miehillä enemmän, naisilla vähemmän, koska keho huutelee ja kello tikittää. Annoit esimerkin harkinta-ajan merkityksestä. Syyllisen etsintää on muuten ketju ja palsta ylitsevuotavasti.
- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Liittyy. Luontaisesti ja historiallisesti lapsia ei suunnitella. Mitä enemmän käytetään aikaa suunnitteluun ja harkintaan, sitä varmemmin lopputulos on ei - miehillä enemmän, naisilla vähemmän, koska keho huutelee ja kello tikittää. Annoit esimerkin harkinta-ajan merkityksestä. Syyllisen etsintää on muuten ketju ja palsta ylitsevuotavasti.
Sinä vedät olettamia asioista, ilman tietoa juuri kyseiseen kirjoituksiin liittyvistä olosuhteista. Juttusi ei oikeastaan liity mitenkään mihinkään mitä kirjoitin. Minä en ole syyttänyt ketään mistään, en nyt, enkä silloin. En ole puolikkaalla sanallakaan tässä ketjussa syyllistänyt ketään, jos muuta väität, niin osoita se kohta, jossa olen näin tehnyt.
En myöskään antanut mitään esimerkkiä harkinta-ajan merkityksestä. Tuokin on sinun tulkintasi, joka lähtee sinun omista lähtökohdistasi ja siksi loppupäätelmäsi on tuo. Sen todellisen tilanteen kanssa tuolla ei ole yhtään mitään tekoa. Minä en kuitenkaan lähde käymään sen yksityiskohtaisemmin lävitse niitä keskusteluja ja syitä ja seurauksia, sillä ne eivät kosketa vain minua. Tyhjänpäiväinen ylitulkinta ei vie keskustelua lainkaan eteenpäin. Jos haluat keskustella, niin pitäydy ihan faktoissa, äläkä kuvittelet tietäväsi yhtään mitään niiden takaa. - Anonyymi
scrg kirjoitti:
P.S. Itselläni on muuten lähipiiri täynnä täysin vastakkaisia esimerkkejä, eli miehiä, jotka heräävät yli nelikymppisinä tajuamaan, että haluaisivat/olisivat haluneet lapsia. Valtaosan kohdalla se juna kuitenkin meni jo, eivätkä he välttämättä edes tajunneet niin voivan käydä. Minusta tuo on aika surullista yksilön kannalta, vaikka ihmiskunnalle sillä ei tietenkään ole mitään merkitystä. Nähdäkseni asiasta on kyllä ihan syytä puhua. Nimenomaan puhua faktoista, ei syyllistäen tai etsien syyllisiä. Jos haluaa etsiä syyllisiä, niin syyllinen on pitkälle nykyinen nuoruutta ja nuorekkuutta ja nuorena pysymistä korostava kulttuuri, johon ei oikein aina mahdu realiteettien ja rajallisuuksien tunnustaminen. Miehen voivat olla kykeneviä lisääntymään vaikka kuolemaansa saakka. Tilastot kuitenkin osoittavat raa'asti, että hyvin harva mies lisääntyy enää neljänkympin jälkeen, vaikka haluaisi. Jos ei halua, niin ongelmaahan ei ole, vaan kun sellaisia on paljon, jotka haluaisivat
Anonyymi kirjoitti:
P.S. Itselläni on muuten lähipiiri täynnä täysin vastakkaisia esimerkkejä, eli miehiä, jotka heräävät yli nelikymppisinä tajuamaan, että haluaisivat/olisivat haluneet lapsia. Valtaosan kohdalla se juna kuitenkin meni jo, eivätkä he välttämättä edes tajunneet niin voivan käydä. Minusta tuo on aika surullista yksilön kannalta, vaikka ihmiskunnalle sillä ei tietenkään ole mitään merkitystä. Nähdäkseni asiasta on kyllä ihan syytä puhua. Nimenomaan puhua faktoista, ei syyllistäen tai etsien syyllisiä. Jos haluaa etsiä syyllisiä, niin syyllinen on pitkälle nykyinen nuoruutta ja nuorekkuutta ja nuorena pysymistä korostava kulttuuri, johon ei oikein aina mahdu realiteettien ja rajallisuuksien tunnustaminen. Miehen voivat olla kykeneviä lisääntymään vaikka kuolemaansa saakka. Tilastot kuitenkin osoittavat raa'asti, että hyvin harva mies lisääntyy enää neljänkympin jälkeen, vaikka haluaisi. Jos ei halua, niin ongelmaahan ei ole, vaan kun sellaisia on paljon, jotka haluaisivat
En ole kiinnostunut yksittäistapauksista. Pyydän anteeksi ja olen syvästi pahoillani, että olen sijoittanut kirjoituksen kohtaan, joka painaa hermoa.
- Anonyymi
scrg kirjoitti:
En ole kiinnostunut yksittäistapauksista. Pyydän anteeksi ja olen syvästi pahoillani, että olen sijoittanut kirjoituksen kohtaan, joka painaa hermoa.
Yhtään hermoa ei ole painettu, kuin ilmeisesti korkeintaan sinulta. Noin yleisesti jos haluaa keskustella, niin kannattaa pitäytyä faktoissa. Arvailu harvemmin tuottaa hyvää lopputulosta.
Voin avata sinulle sen verran, että lisäsin lauseen: "Eksäni ei ole nyt jo yli kymmenen vuotta eron jälkeen edelleenkään lapsia tehnyt, että hän taisi tosiaan tarkoittaa mitä sanoi." tietäen saavani joltakulta juuri sinulta saamani reaktion. Jos taas en olisi sitä lisännyt, niin olisin saanut reaktion, että mies ei vain halunnut lisääntyä minun kanssani. Tämä on tämän palstan luonne ja päätin ottaa vastaan tämän sinulta saaneeni noista kahdesta automaattisesti tarjolla olleesta reaktiosta.
Sinällään on tietysti täysin mahdollista, ettei mies vain halunnutkaan enää lisääntyä minun kanssani. Minä kuitenkin toivon niin, että hän ei jättänyt toteuttamatta asiaa, joka oli suhteemme alkupuolella hänelle itselleen TODELLA tärkeä, vain siksi ettei olisi saanut aikaiseksi erota minusta ja etsiä sellaista, jonka kanssa olisi tehnyt mieli lisääntyä. Jos hän aidosti muutti mielensä koko asiasta, niin sittenhän se on hyvä näin.
Minulla itselläni ei ole ikinä ollut mitään kellon tikityksiä tai vauvakuumeita, enkä ole koskaan kokenut tuollaisia linkitetystä jutussa kerrottuja kipuiluja. Jo olen rehellinen, niin en edes sen ihmeemmin pidä lapsista, siis muiden lapsista ja vauvoja pikemmin inhoan, olen aina inhonnut. Omani en toki inhonnut. Onneksi ihmiskeho tuottaa ne hormoonit, joilla sen vauva-ajan kestää, varsinkin kun on asennoitunut sen olevan välttämätön paha siinä prosessissa.
Minulle koko lapsikysymys oli nimenomaan harkinnan tulos. Se oli harkinnan tulos silloin kun lähdin parisuhteeseen miehen kanssa, joka silloin ehdottomasti halusi lapsia (siis useamman kuin yhden) ja se oli harkinnan tulos myös kun päätin hankkia lapsen yksinäni. Mitä hyvää, mitä huonoa ja onko plussaa enemmän kuin miinusta. Erottuani pohdin, että jäänkö odottelemaan, jos se kello ehkä joskus tikittää ja sitten on kiire, vai teenkö tietoisen päätöksen aiemmin, vaikka ei isompia tikityksiä ei ole koskaan ollut. Lopputulos oli, että miksipä ei. Mä olen kato tällainen analyyttinen kylmä kala, enkä tikittelijä. - Anonyymi
scrg kirjoitti:
Jokainen ihminen on muuten yksittäistapaus. Että jos kommentoi yksilöä, niin kommentoi aina yksittäistapausta. Jos ei ole kiinnostunut yksittäistapauksista, niin kannattaa varmaan pitäytyä tilastodatassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhtään hermoa ei ole painettu, kuin ilmeisesti korkeintaan sinulta. Noin yleisesti jos haluaa keskustella, niin kannattaa pitäytyä faktoissa. Arvailu harvemmin tuottaa hyvää lopputulosta.
Voin avata sinulle sen verran, että lisäsin lauseen: "Eksäni ei ole nyt jo yli kymmenen vuotta eron jälkeen edelleenkään lapsia tehnyt, että hän taisi tosiaan tarkoittaa mitä sanoi." tietäen saavani joltakulta juuri sinulta saamani reaktion. Jos taas en olisi sitä lisännyt, niin olisin saanut reaktion, että mies ei vain halunnut lisääntyä minun kanssani. Tämä on tämän palstan luonne ja päätin ottaa vastaan tämän sinulta saaneeni noista kahdesta automaattisesti tarjolla olleesta reaktiosta.
Sinällään on tietysti täysin mahdollista, ettei mies vain halunnutkaan enää lisääntyä minun kanssani. Minä kuitenkin toivon niin, että hän ei jättänyt toteuttamatta asiaa, joka oli suhteemme alkupuolella hänelle itselleen TODELLA tärkeä, vain siksi ettei olisi saanut aikaiseksi erota minusta ja etsiä sellaista, jonka kanssa olisi tehnyt mieli lisääntyä. Jos hän aidosti muutti mielensä koko asiasta, niin sittenhän se on hyvä näin.
Minulla itselläni ei ole ikinä ollut mitään kellon tikityksiä tai vauvakuumeita, enkä ole koskaan kokenut tuollaisia linkitetystä jutussa kerrottuja kipuiluja. Jo olen rehellinen, niin en edes sen ihmeemmin pidä lapsista, siis muiden lapsista ja vauvoja pikemmin inhoan, olen aina inhonnut. Omani en toki inhonnut. Onneksi ihmiskeho tuottaa ne hormoonit, joilla sen vauva-ajan kestää, varsinkin kun on asennoitunut sen olevan välttämätön paha siinä prosessissa.
Minulle koko lapsikysymys oli nimenomaan harkinnan tulos. Se oli harkinnan tulos silloin kun lähdin parisuhteeseen miehen kanssa, joka silloin ehdottomasti halusi lapsia (siis useamman kuin yhden) ja se oli harkinnan tulos myös kun päätin hankkia lapsen yksinäni. Mitä hyvää, mitä huonoa ja onko plussaa enemmän kuin miinusta. Erottuani pohdin, että jäänkö odottelemaan, jos se kello ehkä joskus tikittää ja sitten on kiire, vai teenkö tietoisen päätöksen aiemmin, vaikka ei isompia tikityksiä ei ole koskaan ollut. Lopputulos oli, että miksipä ei. Mä olen kato tällainen analyyttinen kylmä kala, enkä tikittelijä.Taisit saada kimppuusi yhden niistä miehistä, jotka eivät ole lapsia saaneet, ja koittavat nyt korostaa niitä syitä jotka puoltavat lapsettomuutta. Sekä tietenkin syyllistävät lapsia hankkineita yksilöitä itsekkäiksi maailman ylikansoittajiksi ja ympäristön tuhoajiksi ynnä muuta.
- sivusta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taisit saada kimppuusi yhden niistä miehistä, jotka eivät ole lapsia saaneet, ja koittavat nyt korostaa niitä syitä jotka puoltavat lapsettomuutta. Sekä tietenkin syyllistävät lapsia hankkineita yksilöitä itsekkäiksi maailman ylikansoittajiksi ja ympäristön tuhoajiksi ynnä muuta.
- sivustaHän itse tienneet totuuden. Meille sillä ei kai lopulta ole niin kauheasti väliä? Mä olen tässä vuosien varrella miettinyt, että onhan se epäreilua. Minä naisena voin tehdä sen päätöksen, että ainakin yritän hankkia lapsen yksinäni. Ei onnistuminen tietenkään ollut varmaa, mutta voi ainakin yrittää. Miehellä ei sitä mahdollisuutta ole. Hän ei sitä lasta saa, ellei joku nainen sitä suostu kantamaan
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen ihminen on muuten yksittäistapaus. Että jos kommentoi yksilöä, niin kommentoi aina yksittäistapausta. Jos ei ole kiinnostunut yksittäistapauksista, niin kannattaa varmaan pitäytyä tilastodatassa.
Tilastodatalla on käyttökohteensa, mutta se ei kerro kaikkea tulevaisuudesta. Tilastollisen datan perusteella voi mitata esim. osakkeen riskiä ja näin se teoriassa on myös määritelty. Tuo tilastollinen käsittely ei kuitenkaan huomioi sellaisia riskejä jotka tulevat ympäristön muutoksista ja esiintyvät ensimmäistä kertaa.
- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Tilastodatalla on käyttökohteensa, mutta se ei kerro kaikkea tulevaisuudesta. Tilastollisen datan perusteella voi mitata esim. osakkeen riskiä ja näin se teoriassa on myös määritelty. Tuo tilastollinen käsittely ei kuitenkaan huomioi sellaisia riskejä jotka tulevat ympäristön muutoksista ja esiintyvät ensimmäistä kertaa.
Vaan jos ei ole kiinnostunut yksittäistapauksista, niin ei ole muuta mahdollisuutta kuin puhua suuremmista joukoista. Data keräämisen ja analysoinnin tavan saat tietysti itse valita.
Anonyymi kirjoitti:
Vaan jos ei ole kiinnostunut yksittäistapauksista, niin ei ole muuta mahdollisuutta kuin puhua suuremmista joukoista. Data keräämisen ja analysoinnin tavan saat tietysti itse valita.
Peruskuviohan on sellainen, että kaikenlaista makrodataa tulvii eri lähteistä. Tätä sitten mediassa joskus kommentoi asiantuntija, jolla on lähes aina paitsi jonkinlaista läheistä tietämystä ko. aiheesta, niin myös agenda, jota haluaa viestillään edistää. Joskus taas makrodataa voi peilata vain ihmisten kertomuksia vasten. Tässä vaiheessa korostuu se, onko kertomus sellainen joka tukee makrodataa vai sellainen että se on tarinoita akanvirrasta. Jälkimmäiset määrällisesti korostuvat, mutta ei niille kannata antaa painoa. Edellisten sen sijaan voi olettaa selittävän sitä mitä on tapahtumassa.
Ihan yksittäisenä esimerkkinä, nyt viimeisen vuoden aikana korkojen noustua, on hyvin paljon äänessä ihmisiä, jotka juuri maksoivat viimeiset lainansa pois tai ottivat lainaa juuri vuosi sitten kiinteällä korolla.- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Peruskuviohan on sellainen, että kaikenlaista makrodataa tulvii eri lähteistä. Tätä sitten mediassa joskus kommentoi asiantuntija, jolla on lähes aina paitsi jonkinlaista läheistä tietämystä ko. aiheesta, niin myös agenda, jota haluaa viestillään edistää. Joskus taas makrodataa voi peilata vain ihmisten kertomuksia vasten. Tässä vaiheessa korostuu se, onko kertomus sellainen joka tukee makrodataa vai sellainen että se on tarinoita akanvirrasta. Jälkimmäiset määrällisesti korostuvat, mutta ei niille kannata antaa painoa. Edellisten sen sijaan voi olettaa selittävän sitä mitä on tapahtumassa.
Ihan yksittäisenä esimerkkinä, nyt viimeisen vuoden aikana korkojen noustua, on hyvin paljon äänessä ihmisiä, jotka juuri maksoivat viimeiset lainansa pois tai ottivat lainaa juuri vuosi sitten kiinteällä korolla.Maailmassa tapahtuu monenlaista. Itseäni taas ei ihan kauheasti kiinnosta yleinen talousdata. Enemmän kiinnostaa yksi yksittäistapaus, nimittäin tämä oman talouden data. Siihen onneksi voin vaikuttaa lopputtoman monin eri tavoin.
Olisin jatkanut bilettämistä vielä keski-iässä, mutta puoliso otti minut sen verran rajusti, että meille syntyi lapsi. Ei pidä väheksyä biologisen kellon voimaa.
Koskaan en ole saanut sängyssä sellaista kyytiä.- Anonyymi
Ihanan positiivinen kirjoitus, kiitos.
- Anonyymi
Miehillähän ne on hukassa. Hyvin harva kolmekymppinen mies haluaa vielä lapsia. Lapsi vie rahaa, mies haluaa harrastaa ja huvitella, olla vapaa.
Artikkelista sen verran, että nainen voi hommata lapsen itsenäisestikin, ei siinä miestä kannata odotella, jos biologinen kello jo tikittää kiivaasti. - Anonyymi
""Artikkelista sen verran, että nainen voi hommata lapsen itsenäisestikin""
Siitä vaan hommaammaan, mutta turha ruikuttaa sen jälkeen kun ei rahkeet riitä enää alfamiehiin:D - Anonyymi
Jos joku asia on varma niin se on varma että minä en ota jonkun toisen miehen lapsia siipieni suojaan..
Niin alisteiseen asemaan en aio koskaan ryhtyä! - Anonyymi
Ei ole kelvannut tavis naiselle tavis mies. Tuokin nainen odottaa vaan että löytäisi komean top 10 miehen.
Nainen tuumasi selkeästi sen, että saattaa yleistää, mutta että hänen mielestään miehillä on realiteetit hukassa siitä, että milloin nainen voi vielä niitä lapsia hankkia... jos luulevat, että se on 40 ja yli, ovat juurikin pihalla totuudesta...
Näin minä tuon ymmärrän...
Ja sitä tukee joku tutkimus..
Mutta jotenkin tuntuu, että kyllä ne realiteetit on aika monella naisellakin unohtunut... sitä ajatellaan, että kun elämä tasaantuu, sit napataan vaan se kiva mies ja tehdään ne lapset. Saattaa olla tuossa 30 v kantturoilla jo kiire...eikä sopivaa löydykään.
Kyllä alle 20 vuotiaana on sen verran pönttö vielä, että ei liikoja mieti vaan menee tunteella ja siihen perään saattaa ne muksut tehdä... mutta 30 vuotias jo tietää liikaa. Oli mies tai nainen. 😁- Anonyymi
Ehkä ei enää kolmikypäsenä kannata vaivata päätään lapsen hankinnalla. Tai kysyisin tuolta niinpäin, että miksi haluat nyt sen lapsen? Tuollaisia "miehiltä on reaaliteetit hukassa" epätoivoheittoja en ole live-elämässä kuullut. Taitaa julkisuusartikkelin tuoman tilaisuuden myötä siirtää vastuulastia miesten niskaan? Kyynistyminen on ainakin minulle realismia, heräämistä ihmisiin ja ennen kaikkea tilaisuuden tullen heidän motiiviensa taakse. Kasvot ovat naamio.
- Anonyymi
Mitä enemmän etsii vastakkaisesta sukupuolesta vain negatiivisia asioita niin sitä varmemmin tulee jäämään ilman parisuhdetta.
- Anonyymi
Ikiaikainen ongelma: naiset haluavat lapsia ja perheen, miehet lähinnä haluavat itse olla lapsia eläkeikään asti.
Onneksi nykyään on paljon yhteiskunnallisesti hyväksytympää ja mahdollista naisten saada lapsia ja perhe ilman miestä. Tuskin tähän ratkaisuun päätynyt nainen myöhemminkään miestä vaivoikseen kaipaa. Voitte sitten naisia huonosti kohtelevat ja haukkuvat miehet yksinänne katsoa kun tuonti-siittiöillä alkunsa saaneet lapset täyttävät Suomen. - Anonyymi
Lähtökohtaisesti voidaan kai ajatella omien ominaisuuksien tutkimisen olevan tärkeämpää mitä toisten ihmisten?
Se, jos ei löydä kumppania kai tarkoittaa niiden "sopivien" karttavan, sehän on sama mitä itse karttaisi niitä epäsopivia?
Vain itseään voi muuttaa ja muokata, itsestään voi tehdä houkuttelevamman.
Suurin osa tuosta työstä onkin henkistä muuttumista, ei ulkoista kehon fysiikkaan liittyvää.
Tottahan tuo on ettei miehen joka ei halua lapsia kannata ottaa 35 vuotiasta naista jolla ei olisi lapsia. Naisen mieli voi muuttua, ainakin jos tuntee parisuhteen olevan henkiseltä tilaltaan lapselle otollinen.
AV- Anonyymi
Niin ... toisaalta taas, jos ei halua lapsia, niin ei kannata ottaa nuortakaan. Siinä on edessä vaan enemmän niitä vuosia, kun mieli voi muuttua. Kannattaa pitäytyä niissä menopaussin jo ylittäneissä.
- Anonyymi
Tässä jutussa on paljon arvoja ravistavaa, haluaako rahaa vai onnellisuutta?
Voihan nuo tulla tietysti samaan aikaan, samoin mitä rahattomuus ja suru.
He ovat mielenkiintoinen kombo erilaisuutta.
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000008751050.html
AV - Anonyymi
Naiset aina kuvittelee että ovat paremman tasoisia kuin tavis miehet.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742932
- 652783
- 681822
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171669- 241657
- 201600
- 221533
- 481297
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91259