Hyvää huomenta!

Anonyymi-ap

Uusi viikko alkoi. Toivotan kaikille aurinkoista palstaviikkoa.

T. Pullea Kaveripoika

79

703

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pläskit lotisee siis siellä, eli huomenta!

      Lihavuuden terveysvaikutukset

      Ylipaino ja lihavuus ovat keskeisiä kansantautien riskitekijöitä. Ne lisäävät riskiä sairastua muun muassa

      tyypin 2 diabetekseen
      sydän- ja verisuonitauteihin
      tuki- ja liikuntaelinsairauksiin
      erilaisiin syöpäsairauksiin

      Lihavuus on yhteydessä myös lisääntyneeseen ennenaikaiseen kuolleisuusriskiin.

      https://thl.fi/fi/web/hyvinvointi-ja-terveyserot/eriarvoisuus/terveys/lihavuus

      Hyvää alkavaa viikkoa! :)

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kiva kun myös Mikkojuhanin kaksosveli kirjoittelee silloin tällöin 🤗

      • Anonyymi

        He ovat identtiset kaksoset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He ovat identtiset kaksoset

        Harmis yrittää peitellä sukulaisuuttaan kaikin tavoin, mutta hän on tämän aloituksenkin takana ihan selvästi. Sisaruskateutta.


    • Anonyymi

      Samoin sinulle. Miksi alennat itsesi pullea Kaveri poika. Ihminen on arvokas kaiken kokoisena poikana,tyttönä,naisena miehenä.Kukaan ei omista kirstalli palloa ,nähdäkseen kirjottajan koon ymm.Rakasta itseäsi sellaisena kun olet.Niin hyväksyt mutkin ihmiset.Sempiä,

      • Anonyymi

        Pullea kaveripoika on palstalla normi titteli.


      • Hienosti sanottu. Ja juuri noin se on.👍🙂.


    • Anonyymi

      Tällä yritetään saada naisten suosiossa oleva juhis lähtemään.

      Kuka SÄ olet? Siis ap?

      Ätmi. Tuppisuu. Ikuisesti seksitön. Elämässään epäonnistunut. Persaukinen. Outo. Ihmisten hyljeksimä. Erityisesti naisten. Tämä ei tule koskaan muuttumaan. Ei koskaan! Vaikka mitä tekisit! Sinusta ei ole siihen. Ei SINUSTA. 😀

      Jatkanko?

      Vai jätätkö v-tun typerä idiootti juhiksen rauhaan?

      Muistutan JOKAISESSA sun avauksessa jatkossa, millainen ITSE olet.

      • Anonyymi

        Incelin itsekritiikkiä 👍🏼


      • Karavaani kulkee ja koirat haukkuu.😄.


      • Anonyymi

        Harmis se on.


    • Anonyymi

      Ihanaa <3

    • Mukakavaa aurinkoista päivää ja alkanutta viikkoa sulle ja kaikille muillekin.😇.

      • Anonyymi

        Pitävätkö kaveripojat yhtä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitävätkö kaveripojat yhtä?

        Sunhan se kai tietää pitäis.😄.


      • Anonyymi

        Hyvää varttia yli neljää!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää varttia yli neljää!!

        Samoin sulle juhlipa nyt sitten oikein kunnolla.😄.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitävätkö kaveripojat yhtä?

        Miltä tuntuu olla ikuisesti yksin ja ihmisten vihaama ja hyljeksimä? Erityisesti naisten? Mitään muutosta tuohon ei koskaan tule. Vanhemmatkin häpeävät, ja koko suku. Miltä se tuntuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miltä tuntuu olla ikuisesti yksin ja ihmisten vihaama ja hyljeksimä? Erityisesti naisten? Mitään muutosta tuohon ei koskaan tule. Vanhemmatkin häpeävät, ja koko suku. Miltä se tuntuu?

        Kuka incel siellä piipittää? 🐤


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Samoin sulle juhlipa nyt sitten oikein kunnolla.😄.

        kivat ekat adventit tarralenkkari gurulle


      • Anonyymi kirjoitti:

        kivat ekat adventit tarralenkkari gurulle

        Kuka se sellanen mahtaa olla?😂.


    • Anonyymi

      Pulleaa kaveripoikaa ei vanhempi nainen halua, hän haluaa ikäisensä kaverin. Sellainen on etsinnässä.

      • No ihmisiä on eri ikäisiä että kai niissä kaveripojissakin sulle valinnanvaraa riittäis ja jonkun ikä natsais.🙂.


    • Terveisiä kaikille pulleille kaveripojille :)

      • Anonyymi

        Aiotteko järjestäytyä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aiotteko järjestäytyä?

        Totta maar mennähän yhyres.


      • Pönttis kommentoi, mutta mode poisti: "Koska ajattelit typerä ätmipaskiainen muuttaa elämäsi? Pelaamista ja runkkaamista kaiket päivät. Taloudellisessa kurjuudessa sinnittelyä. Hautaan asti. Muuhun et pysty kuin päätäsi paukuttamaan".

        Minusta rauhallinen chillailu on aivan parasta. Vältän kaikkea turhaa hötkyilyä. Ihan parasta on vaan rentoutua ja tuhlata elämää johonkin hömpän pömppään. En aio ikinä muuttua.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Pönttis kommentoi, mutta mode poisti: "Koska ajattelit typerä ätmipaskiainen muuttaa elämäsi? Pelaamista ja runkkaamista kaiket päivät. Taloudellisessa kurjuudessa sinnittelyä. Hautaan asti. Muuhun et pysty kuin päätäsi paukuttamaan".

        Minusta rauhallinen chillailu on aivan parasta. Vältän kaikkea turhaa hötkyilyä. Ihan parasta on vaan rentoutua ja tuhlata elämää johonkin hömpän pömppään. En aio ikinä muuttua.

        Älä nyt.

        Olet todella mukava, kuten juhis.

        Toivon teille molemmille kaikkea hyvää.

        Joku nyt on alkanut piinata teitä, välillä hyökkäys on paras puolustus. MiNÄ sen voin tehdä, koska ei ole ollut koskaan tarvetta rekisteröityä tänne. Puolustin kynistäkin.

        Sen verran tekstini otti paskahousu ap:llä hermoon, että se oli poistettu.

        😀


      • Palstakamu kirjoitti:

        Pönttis kommentoi, mutta mode poisti: "Koska ajattelit typerä ätmipaskiainen muuttaa elämäsi? Pelaamista ja runkkaamista kaiket päivät. Taloudellisessa kurjuudessa sinnittelyä. Hautaan asti. Muuhun et pysty kuin päätäsi paukuttamaan".

        Minusta rauhallinen chillailu on aivan parasta. Vältän kaikkea turhaa hötkyilyä. Ihan parasta on vaan rentoutua ja tuhlata elämää johonkin hömpän pömppään. En aio ikinä muuttua.

        Vaikea kyllä kuvitella, että misspönttöuuni kommentoisi noin ilkeästi. Liekö ollut joku matkija sitten asialla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt.

        Olet todella mukava, kuten juhis.

        Toivon teille molemmille kaikkea hyvää.

        Joku nyt on alkanut piinata teitä, välillä hyökkäys on paras puolustus. MiNÄ sen voin tehdä, koska ei ole ollut koskaan tarvetta rekisteröityä tänne. Puolustin kynistäkin.

        Sen verran tekstini otti paskahousu ap:llä hermoon, että se oli poistettu.

        😀

        Kiitos :)

        Olen aina ollut sen verran masokisti, että tykkään siitä jos minua piinataan. Ruokin trolleja siis mielelläni.


      • Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        Vaikea kyllä kuvitella, että misspönttöuuni kommentoisi noin ilkeästi. Liekö ollut joku matkija sitten asialla.

        Haha. Kyllä se Pönttis ihan itse oli, mutta tämä on vaan tätä meidän sanailua. Rakkaudesta se hevonenkin potkii.


      • Anonyymi
        Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        Vaikea kyllä kuvitella, että misspönttöuuni kommentoisi noin ilkeästi. Liekö ollut joku matkija sitten asialla.

        No eihän pönttis ole ollut täällä pitkään aikaan. Etkö sinä näe mitään vääryyttä siinä, että mukavaa juhista ja palstakamua yritetään häpäistä niin, että palsta on jatkossa täynnä inceleitä.. Kukaan ei saa olla pidetty, tai ystävällinen naisille.. Juhis on parasta, mitä palstalle on vuosiin tapahtunut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No eihän pönttis ole ollut täällä pitkään aikaan. Etkö sinä näe mitään vääryyttä siinä, että mukavaa juhista ja palstakamua yritetään häpäistä niin, että palsta on jatkossa täynnä inceleitä.. Kukaan ei saa olla pidetty, tai ystävällinen naisille.. Juhis on parasta, mitä palstalle on vuosiin tapahtunut.

        "Etkö sinä näe mitään vääryyttä siinä, että mukavaa juhista ja palstakamua yritetään häpäistä niin, että palsta on jatkossa täynnä inceleitä.."

        Juurihan totesin, että olipa ilkeä kommentti?


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Haha. Kyllä se Pönttis ihan itse oli, mutta tämä on vaan tätä meidän sanailua. Rakkaudesta se hevonenkin potkii.

        Ei. Olin palstalla aikoinaan silloin, kun pertsa ja pönttis vaikuttivat täällä. Olin sitten jotain 4v pois. Olen välillä ihmetellyt, että mikä ihme sai pönttiksen lähtemään? En tosin koskaan pitänyt hänestä, joten hyvä niin. Pönttis en kuitenkaan ole.


      • Anonyymi
        Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        "Etkö sinä näe mitään vääryyttä siinä, että mukavaa juhista ja palstakamua yritetään häpäistä niin, että palsta on jatkossa täynnä inceleitä.."

        Juurihan totesin, että olipa ilkeä kommentti?

        Jos haluat rauhaa, valmistaudu sotaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei. Olin palstalla aikoinaan silloin, kun pertsa ja pönttis vaikuttivat täällä. Olin sitten jotain 4v pois. Olen välillä ihmetellyt, että mikä ihme sai pönttiksen lähtemään? En tosin koskaan pitänyt hänestä, joten hyvä niin. Pönttis en kuitenkaan ole.

        Jos olet tuon siteeraamani kommentin lähettäjä, niin miksi imitoit Pönttistä? Hän kuitenkin tällä palstalla kirjoittelee ihan itsekin, joten kloonia ei tarvita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No eihän pönttis ole ollut täällä pitkään aikaan. Etkö sinä näe mitään vääryyttä siinä, että mukavaa juhista ja palstakamua yritetään häpäistä niin, että palsta on jatkossa täynnä inceleitä.. Kukaan ei saa olla pidetty, tai ystävällinen naisille.. Juhis on parasta, mitä palstalle on vuosiin tapahtunut.

        Kiitos kauniista sanoista ne tuntuu kovin mukavilta. Ja kiitos myös puolustamisesta se lämmittää mieltä myös kovasti.😊.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kiitos kauniista sanoista ne tuntuu kovin mukavilta. Ja kiitos myös puolustamisesta se lämmittää mieltä myös kovasti.😊.

        Vaikka nyt meneekin rinkirunkkaamiseksi, niin minustakin olet aivan loistava lisäys palstan porukkaan.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Jos olet tuon siteeraamani kommentin lähettäjä, niin miksi imitoit Pönttistä? Hän kuitenkin tällä palstalla kirjoittelee ihan itsekin, joten kloonia ei tarvita.

        Imitoin? Silloin kun olin täällä kauan sitten, hän kuherteli pertsan kanssa. Muuttuiko hän sitten jotenkin? Olin täällä jo ExPuan aikoihin. Tulin tänne vähän samoihin aikoihin kuin liner. Pönttis tuli paljon myöhemmin. Vaikea minun on ketään imitoida, koska harvoin kirjoitan kahta viestiä samalla tyylillä.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Kiitos kauniista sanoista ne tuntuu kovin mukavilta. Ja kiitos myös puolustamisesta se lämmittää mieltä myös kovasti.😊.

        Sä oot niin ihana ja symppis. ❤️


      • Palstakamu kirjoitti:

        Vaikka nyt meneekin rinkirunkkaamiseksi, niin minustakin olet aivan loistava lisäys palstan porukkaan.

        No kiitos ja kumarrus sullekin vaan siinä tapauksessa.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Kiitos kauniista sanoista ne tuntuu kovin mukavilta. Ja kiitos myös puolustamisesta se lämmittää mieltä myös kovasti.😊.

        Googletin jo missä asut, mutta ikävä kyllä välimatkaa on liikaa. Minulle et olisi mikään kaveripoika.

        ❤️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sä oot niin ihana ja symppis. ❤️

        Kiitos jälleen tässä meinaa punastua melkein kun näin kehutaan.☺️. Hyvin kivalta ja mukavalta itsekin vaikutat.🥰.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä oot niin ihana ja symppis. ❤️

        Ihan kuin muutkin tytöt :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Googletin jo missä asut, mutta ikävä kyllä välimatkaa on liikaa. Minulle et olisi mikään kaveripoika.

        ❤️

        No voi harmi olis voinut olla tosi hauskaa tutustua paremmin. Ehkä asiat joskus muuttuu eihän sitä koskaan tiedä. Mukava tietää kuitenkin että jossain on joku joka kovasti tykkää.😘🤗.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        No voi harmi olis voinut olla tosi hauskaa tutustua paremmin. Ehkä asiat joskus muuttuu eihän sitä koskaan tiedä. Mukava tietää kuitenkin että jossain on joku joka kovasti tykkää.😘🤗.

        No todella tykkään!

        En ymmärrä yhtään, että miten sun tyyppinen mies voi olla vielä vapaa.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        No voi harmi olis voinut olla tosi hauskaa tutustua paremmin. Ehkä asiat joskus muuttuu eihän sitä koskaan tiedä. Mukava tietää kuitenkin että jossain on joku joka kovasti tykkää.😘🤗.

        Mulla on kissa, eikä autoa. Sun luo olisi tosi hankala matkustaa. Muuten olisin ottanut jo yhteyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No todella tykkään!

        En ymmärrä yhtään, että miten sun tyyppinen mies voi olla vielä vapaa.

        Kiitos mielipiteestä, Sakari 😍


      • Anonyymi kirjoitti:

        No todella tykkään!

        En ymmärrä yhtään, että miten sun tyyppinen mies voi olla vielä vapaa.

        No jos ihan rehellinen olen niin en ehkä oikeastaan enää ole mutta se on monimutkaisempi juttu ja sitä ei täällä viitsis oikein enempää avata. Sanotaan nyt että siihen liittyy vielä pidempi välimatka kuin meillä on vaikka en tiedäkään missä asut.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on kissa, eikä autoa. Sun luo olisi tosi hankala matkustaa. Muuten olisin ottanut jo yhteyttä.

        Joo ei oo mullakaan autoa eikä korttia ja pidempi matkustelu on hankalaa se on tullut tässä viime aikoina ikävästi kyllä todettua. Mä muuten olen tosi eläinrakas että rapsuta vähän sitä sun kissaa korvantakaa mun puolesta.😊.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo ei oo mullakaan autoa eikä korttia ja pidempi matkustelu on hankalaa se on tullut tässä viime aikoina ikävästi kyllä todettua. Mä muuten olen tosi eläinrakas että rapsuta vähän sitä sun kissaa korvantakaa mun puolesta.😊.

        Kirjoitin pitkän pätkän, mutta mua herjattiin botiksi..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitin pitkän pätkän, mutta mua herjattiin botiksi..

        Kaikkea hyvää teille!


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo ei oo mullakaan autoa eikä korttia ja pidempi matkustelu on hankalaa se on tullut tässä viime aikoina ikävästi kyllä todettua. Mä muuten olen tosi eläinrakas että rapsuta vähän sitä sun kissaa korvantakaa mun puolesta.😊.

        Jos mies on noin mukava, niin ei se kauan vapaa ole.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo ei oo mullakaan autoa eikä korttia ja pidempi matkustelu on hankalaa se on tullut tässä viime aikoina ikävästi kyllä todettua. Mä muuten olen tosi eläinrakas että rapsuta vähän sitä sun kissaa korvantakaa mun puolesta.😊.

        Parempi sulle, että te ette tapaa. 😀 Kissa on niin hiton mustis, että saisit korkeintaan murhaavan katseen.. Jos joku tulee mun luo kylään, niin sitä itseään on kostoksi kampauspöydän alla jne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitin pitkän pätkän, mutta mua herjattiin botiksi..

        Jos niin käy niin ens kerralla kopioi se teksti copy pastella ja käy pois siitä ketjusta ja mee takas ja liitä se kopioitu teksti uudestaan siihen. Niin mä teen niin ei tarvii aina kirjoittaa uusiksi.😊. Se on suunnattoman ärsyttävää kyllä varsinkin pitkän tekstin jälkeen.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkea hyvää teille!

        Kiitos paljon. Matkaa tosiaan on paljon enemmän mutta muuten kaikki on aivan loistavasti ja kyllä kovasti toivon että asiat järjestyis mutta on vielä kuitenkin paljon asioita mitä pitää selvittää. No yksi asia kerrallaan niitäkin saa selvitettyä ja mitäpä sitä ei onnen ja rakkauden eteen tekisi.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos mies on noin mukava, niin ei se kauan vapaa ole.

        Kiitos taas kehuista kovasti.☺️.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Parempi sulle, että te ette tapaa. 😀 Kissa on niin hiton mustis, että saisit korkeintaan murhaavan katseen.. Jos joku tulee mun luo kylään, niin sitä itseään on kostoksi kampauspöydän alla jne.

        Ääh...mä oon oikea kissakuiskaaja se kuitenkin kehräis alta tunnin mun sylissä nukkumassa.😄. Ei vaan kissat kyllä osaa olla todellakin oman arvonsa tuntevia ja oikukaita olentoja kun sille päälle sattuvat mutta kyllä sitten taas niin ihanan lutuisia ja hellyyttäviä niin halutessaan.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo ei oo mullakaan autoa eikä korttia ja pidempi matkustelu on hankalaa se on tullut tässä viime aikoina ikävästi kyllä todettua. Mä muuten olen tosi eläinrakas että rapsuta vähän sitä sun kissaa korvantakaa mun puolesta.😊.

        Viikko tai pari sitten, kun neuvoin sua toisessa ketjussa ton El Plan prosessin toiminnasta yms. eli työkyvyttömyyseläkkeen hakemisesta jos joskus pohdit samankaltaista polkua tuon yli kymmenvuotisen ilmaistyöurasi jälkeen, niin jäi silloin kysymättä että oliko sulla edes korttia 🤔 Onko sulla ollut alunperinkään vai onko se viety tuon kh:n takia?

        Meinaan että siinä olisi jälleen yksi erittäin hyvä pointti sulle sanottavaksi ammattilaisille, sillä tänä päivänä monessa työssä joko vaaditaan tai ainakin toivotaan vähintäänkin b-korttia, ellei jopa omaa autoa. 🙄 Ja mitä nyt olen palstan kautta saanut jonkinlaisen käsityksen tilanteestasi, niin ei tollasen hoidon lopettaminen varmaankaan tule kyseeseen sun kohdalla, ja jos/kun se ei mahdollista ajamista, niin kaventaa se ilman muuta sun realistisia työllistymismahiksia ns. oikeisiin töihin joita mäkään en elämäni aikana ole montaa kuukautta tehnyt 😅

        Itsekin mainitsin joissain avoimissa selvityksissä yms. tuon Lrca-ongelmani viime vuonna, ja laskelmoin että jos kerran jopa lähimpien sukulaisten silmissä olen täysi nrkkari tuon takia, tai pikemminkin siksi ettei nyt raittiina kaikkea mahdollista voinut enää laittaa kännin piikkiin, niin en mä varmaan yhtään luotettavampaa vaikutelmaa antanut tuntemattomille ammattilaisille ketkä ilman sen kummempia värilaseja haarukoi ihmisiä sen mukaan, kuinka soveltuva työelämään olisi 🙄

        Eräänlainen käänteinen työhakemus ja CV tämä prosessi 😃


      • hondakuski125 kirjoitti:

        Viikko tai pari sitten, kun neuvoin sua toisessa ketjussa ton El Plan prosessin toiminnasta yms. eli työkyvyttömyyseläkkeen hakemisesta jos joskus pohdit samankaltaista polkua tuon yli kymmenvuotisen ilmaistyöurasi jälkeen, niin jäi silloin kysymättä että oliko sulla edes korttia 🤔 Onko sulla ollut alunperinkään vai onko se viety tuon kh:n takia?

        Meinaan että siinä olisi jälleen yksi erittäin hyvä pointti sulle sanottavaksi ammattilaisille, sillä tänä päivänä monessa työssä joko vaaditaan tai ainakin toivotaan vähintäänkin b-korttia, ellei jopa omaa autoa. 🙄 Ja mitä nyt olen palstan kautta saanut jonkinlaisen käsityksen tilanteestasi, niin ei tollasen hoidon lopettaminen varmaankaan tule kyseeseen sun kohdalla, ja jos/kun se ei mahdollista ajamista, niin kaventaa se ilman muuta sun realistisia työllistymismahiksia ns. oikeisiin töihin joita mäkään en elämäni aikana ole montaa kuukautta tehnyt 😅

        Itsekin mainitsin joissain avoimissa selvityksissä yms. tuon Lrca-ongelmani viime vuonna, ja laskelmoin että jos kerran jopa lähimpien sukulaisten silmissä olen täysi nrkkari tuon takia, tai pikemminkin siksi ettei nyt raittiina kaikkea mahdollista voinut enää laittaa kännin piikkiin, niin en mä varmaan yhtään luotettavampaa vaikutelmaa antanut tuntemattomille ammattilaisille ketkä ilman sen kummempia värilaseja haarukoi ihmisiä sen mukaan, kuinka soveltuva työelämään olisi 🙄

        Eräänlainen käänteinen työhakemus ja CV tämä prosessi 😃

        Ja sä tietenkin itse päätät sen, näetkö millaisena omat realistiset työllistymismahdollisuutesi tulevan 15-20 vuoden aikana, ja ilman muuta kannattaa eniten kuunnella lääkäreitä eikä mua, mutta pistä tämäkin vaihtoehto korvan taakse.

        Ei mun tarkoitus ole lytätä sun tulevaisuudensuunnitelmia, mutta järjestelmän tasolla ottaa älyttömästi päähän, että työttömien tai sanotaanko suoraan että meidän moniongelmaistenkin joukossa on tällä lailla "kahden kerroksen väkeä" siitä riippuen kuinka hyvin ymmärtää eri systeemien toimintaa, osaa ns. virkamieskieltä, ja jopa siitä että millaiseksi lääkärin määräämä lääkitys ihmistä saattaa muuttaa. Jos Lrica hiukan hihityttää joskus niin toisaalta se myös kasvattaa silleen terveellä tavalla itseluottamusta, mutta ei nyt miksikään Tony Montanaksi tai Zelenskiksi muuta ihmistä. Toi Tmsta nyt voi joskus tehdä vähän töksäytteleväksi ja madaltaa verbaalisia suodattimia, niin jännä sinänsä millaiseen välinpitämättömyyden pumpuliin ilmeisesti se sun kh sut vie, vaikka ymmärtääkseni sen tarkoitus ei ole missään nimessä päihdyttää.

        Ja jotenkin tuntuu, että ihmisiä saatetaan kohdella eri tavalla koulutustaustastakin riippuen, ja kun itse pidin sitkeästi kiinni koulutustani vastaavaan palkkatyön hakemisesta, niin ei mua mihinkään kahvinkeittäjäksi laitettu koskaan, eikä ennen El Plan prosessia ehdotettu uudelleenkouluttautumistakaan. 🤨

        Bottom Line tässä on se, että vaikka mullakin toki on omat ongelmani ja mähän meistä olen se eläkeläinen, niin silti mä jotenkin näen sun tilanteen jopa omaani huonompana (tai hyvänä prosessia ajatellen). Ja jos kerran mäkin 12 vuotta nuorempana ja ilmeisesti fyysisestikin terveempänä miehenä sain ton menemään läpi ekalla yrittämällä, niin en mä siitä huonoa omaatuntoa koe, mutta kuten sanoin niin harmittaa järjestelmän tasolla, että muakin sairaampia ihmisiä pistetään erilaisiin työllistymismalleihin, joista hyötyy lopulta vain elinkeinoelämä, ja kärsii ns. oikeat työnhakijat epäterveen kilpailun vuoksi.


      • hondakuski125 kirjoitti:

        Viikko tai pari sitten, kun neuvoin sua toisessa ketjussa ton El Plan prosessin toiminnasta yms. eli työkyvyttömyyseläkkeen hakemisesta jos joskus pohdit samankaltaista polkua tuon yli kymmenvuotisen ilmaistyöurasi jälkeen, niin jäi silloin kysymättä että oliko sulla edes korttia 🤔 Onko sulla ollut alunperinkään vai onko se viety tuon kh:n takia?

        Meinaan että siinä olisi jälleen yksi erittäin hyvä pointti sulle sanottavaksi ammattilaisille, sillä tänä päivänä monessa työssä joko vaaditaan tai ainakin toivotaan vähintäänkin b-korttia, ellei jopa omaa autoa. 🙄 Ja mitä nyt olen palstan kautta saanut jonkinlaisen käsityksen tilanteestasi, niin ei tollasen hoidon lopettaminen varmaankaan tule kyseeseen sun kohdalla, ja jos/kun se ei mahdollista ajamista, niin kaventaa se ilman muuta sun realistisia työllistymismahiksia ns. oikeisiin töihin joita mäkään en elämäni aikana ole montaa kuukautta tehnyt 😅

        Itsekin mainitsin joissain avoimissa selvityksissä yms. tuon Lrca-ongelmani viime vuonna, ja laskelmoin että jos kerran jopa lähimpien sukulaisten silmissä olen täysi nrkkari tuon takia, tai pikemminkin siksi ettei nyt raittiina kaikkea mahdollista voinut enää laittaa kännin piikkiin, niin en mä varmaan yhtään luotettavampaa vaikutelmaa antanut tuntemattomille ammattilaisille ketkä ilman sen kummempia värilaseja haarukoi ihmisiä sen mukaan, kuinka soveltuva työelämään olisi 🙄

        Eräänlainen käänteinen työhakemus ja CV tämä prosessi 😃

        Ei oo koskaan ollut korttia kun teininä tuli autovarkauksiakin hölmöiltyä jo ylä-asteikäisestä lähtien niin silloin kun olis pitänyt kortti ajaa niin oli ajokieltoa pitkät pätkät päällä eikä sen kortin hankkiminen ollut senkään vuoksi mahdollista. Myöhemmin se on ollut lähinnä rahasta ja motivaatiostakin kiinni ettei sitä oo pystyny hankkimaan. Nyt oon kyllä viime aikoina ruvennut miettimään että kun raittiinakin on niin sen olis kyllä hyvä hankkia ja siitä hyötyä olis mutta se vaatis pitkää säästämistä että sais rahat kokoon siihen. Korvaushoito ei oo minkäänlainen este ajokortin saamiselle tai ajamiselle. Eikä se lain mukaan sais vaikuttaa tai olla este millekään ns. normaalin elämän asioille kuten työllistymiseen tai mihinkään tälläisiin juttuihin mutta eihän se läheskään aina tietenkään niin mene.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Ei oo koskaan ollut korttia kun teininä tuli autovarkauksiakin hölmöiltyä jo ylä-asteikäisestä lähtien niin silloin kun olis pitänyt kortti ajaa niin oli ajokieltoa pitkät pätkät päällä eikä sen kortin hankkiminen ollut senkään vuoksi mahdollista. Myöhemmin se on ollut lähinnä rahasta ja motivaatiostakin kiinni ettei sitä oo pystyny hankkimaan. Nyt oon kyllä viime aikoina ruvennut miettimään että kun raittiinakin on niin sen olis kyllä hyvä hankkia ja siitä hyötyä olis mutta se vaatis pitkää säästämistä että sais rahat kokoon siihen. Korvaushoito ei oo minkäänlainen este ajokortin saamiselle tai ajamiselle. Eikä se lain mukaan sais vaikuttaa tai olla este millekään ns. normaalin elämän asioille kuten työllistymiseen tai mihinkään tälläisiin juttuihin mutta eihän se läheskään aina tietenkään niin mene.🙂.

        Okei, aika raffia. Ei varmaan erityisemmin paranna työllistymismahdollisuuksia, mutta ei kyllä oikeuta mielestäni myöskään 9€ päiväpalkan töihin liki vuosikymmeniksi 🙄

        Toki jos se on tukenut sun normaalia arkielämää ja tuonut ns. normaaleja ihmisiä uusiksi tutuiksi, niin ei se huono asia missään nimessä ole, mutta noita reittejä on niin monen monta, ja vaikutus työmarkkinatukeen+kulukorvaukseen verrattuna voi parhaimmillaan olla viitisen sataa kuussa jos ei huvita tehdä mitään, tai jopa yli tonnin jos työskentelee ja tienaa jatkuvasti voimiensa mukaan sallittuja rajoja hipovia kuukausittaisia sivutuloja.

        Rahaa ja motivaatiota se kortti toki vaatii, mutta sanoisin että se riippuu lääkärintodistuksesta. Varmasti ammattilainen ymmärtää parhaiten kokonaisuuden, että onko kh sinänsä este ajokortille, mutta samalla kartoittaa sen haittavaikutuksia ja varmaankin sun aiemman päihdehistorian vaikutusta erilaisiin kognitiivisiin juttuihin. 👍


      • hondakuski125 kirjoitti:

        Ja sä tietenkin itse päätät sen, näetkö millaisena omat realistiset työllistymismahdollisuutesi tulevan 15-20 vuoden aikana, ja ilman muuta kannattaa eniten kuunnella lääkäreitä eikä mua, mutta pistä tämäkin vaihtoehto korvan taakse.

        Ei mun tarkoitus ole lytätä sun tulevaisuudensuunnitelmia, mutta järjestelmän tasolla ottaa älyttömästi päähän, että työttömien tai sanotaanko suoraan että meidän moniongelmaistenkin joukossa on tällä lailla "kahden kerroksen väkeä" siitä riippuen kuinka hyvin ymmärtää eri systeemien toimintaa, osaa ns. virkamieskieltä, ja jopa siitä että millaiseksi lääkärin määräämä lääkitys ihmistä saattaa muuttaa. Jos Lrica hiukan hihityttää joskus niin toisaalta se myös kasvattaa silleen terveellä tavalla itseluottamusta, mutta ei nyt miksikään Tony Montanaksi tai Zelenskiksi muuta ihmistä. Toi Tmsta nyt voi joskus tehdä vähän töksäytteleväksi ja madaltaa verbaalisia suodattimia, niin jännä sinänsä millaiseen välinpitämättömyyden pumpuliin ilmeisesti se sun kh sut vie, vaikka ymmärtääkseni sen tarkoitus ei ole missään nimessä päihdyttää.

        Ja jotenkin tuntuu, että ihmisiä saatetaan kohdella eri tavalla koulutustaustastakin riippuen, ja kun itse pidin sitkeästi kiinni koulutustani vastaavaan palkkatyön hakemisesta, niin ei mua mihinkään kahvinkeittäjäksi laitettu koskaan, eikä ennen El Plan prosessia ehdotettu uudelleenkouluttautumistakaan. 🤨

        Bottom Line tässä on se, että vaikka mullakin toki on omat ongelmani ja mähän meistä olen se eläkeläinen, niin silti mä jotenkin näen sun tilanteen jopa omaani huonompana (tai hyvänä prosessia ajatellen). Ja jos kerran mäkin 12 vuotta nuorempana ja ilmeisesti fyysisestikin terveempänä miehenä sain ton menemään läpi ekalla yrittämällä, niin en mä siitä huonoa omaatuntoa koe, mutta kuten sanoin niin harmittaa järjestelmän tasolla, että muakin sairaampia ihmisiä pistetään erilaisiin työllistymismalleihin, joista hyötyy lopulta vain elinkeinoelämä, ja kärsii ns. oikeat työnhakijat epäterveen kilpailun vuoksi.

        En mä nää mahdottomana jonkinlaiseen hommaan työllistymistä ja kyllä nytkin puolikasta päivää pystyisin mielestäni tekemään varmasti tietenkin hommasta riippuen. Ihan täyteen kokopäivä työhön en kyllä olisi kykenevä varmastikaan kuin hetken aikaa ja pidemmässä juoksussa jollakin tapaa stoppi tulisi sen oon ymmärtänyt ja hyväksynyt. Voi tietenkin olla että yliarvioin jaksamiseni sen puolikkaan päivänkin suhteen ehkä koska joskus on tässä 3pv viikossa 6h päivilläkin hankalampia jaksoja jaksamisen kanssa vaikkakin harvemmin. Ja vaikka toi systeemi kuntouttavantyötoiminnan kanssa on munkin mielestä ollut hyväksikäyttöä tietyssä mielessä niin oon mä sitä kuitenkin myös ite halunnut tehdä koska se on huomattavasti parempi mulle itellekin kuitenkin niin henkisesti kuin fyysisestikin kuin olla vaan himassa tekemättä mitään ja täytellä vaan työhakemuksia minkä ei ikinä ole edes tarkoitus mennä läpi vaan ennemminkin päinvastoin. Niitä kun joutuis siinä tapauksessa tehtailemaan tunsi itsensä täysin työkykyiseksi tai ei. No tulevaisuus näyttää mikä suunta rupee parhaimmalta ratkaisulta tuntumaan ja kyllä mä oon aikonut vielä ainakin yrittää että jos se työntekeminen ainakin jossain muodossa onnistuisi vielä ennenkuin eläkkeelle haen tai siltä nyt tuntuu ainakin. Sitten jos ei vaan hommasta mitään tule niin sitten se on vaan hyväksyttävä ettei se vaan onnistu ja on valittava toinen tie ja vaihtoehto eli käytännössä se eläkkeen hakeminen.🙂.


      • hondakuski125 kirjoitti:

        Okei, aika raffia. Ei varmaan erityisemmin paranna työllistymismahdollisuuksia, mutta ei kyllä oikeuta mielestäni myöskään 9€ päiväpalkan töihin liki vuosikymmeniksi 🙄

        Toki jos se on tukenut sun normaalia arkielämää ja tuonut ns. normaaleja ihmisiä uusiksi tutuiksi, niin ei se huono asia missään nimessä ole, mutta noita reittejä on niin monen monta, ja vaikutus työmarkkinatukeen kulukorvaukseen verrattuna voi parhaimmillaan olla viitisen sataa kuussa jos ei huvita tehdä mitään, tai jopa yli tonnin jos työskentelee ja tienaa jatkuvasti voimiensa mukaan sallittuja rajoja hipovia kuukausittaisia sivutuloja.

        Rahaa ja motivaatiota se kortti toki vaatii, mutta sanoisin että se riippuu lääkärintodistuksesta. Varmasti ammattilainen ymmärtää parhaiten kokonaisuuden, että onko kh sinänsä este ajokortille, mutta samalla kartoittaa sen haittavaikutuksia ja varmaankin sun aiemman päihdehistorian vaikutusta erilaisiin kognitiivisiin juttuihin. 👍

        En mä ainakaan tiedä yhtään ainoata kh:laista tai edes kuullut sellaisesta keneltä hoidon vuoksi kortti olis evätty. Muun oheiskäytön vuoksi kyllä kun ovat ratista kärähtäneet ja sitten puolivuotta-vuoden joutuneet puhtaita seuloja antamaan että kortin on takaisin saanut ja myös esimerkiksi yliannostuksen aiheuttaman aivovamman vuoksi on ainakin yhdeltä kortti pois otettu mitä tiedän.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        En mä nää mahdottomana jonkinlaiseen hommaan työllistymistä ja kyllä nytkin puolikasta päivää pystyisin mielestäni tekemään varmasti tietenkin hommasta riippuen. Ihan täyteen kokopäivä työhön en kyllä olisi kykenevä varmastikaan kuin hetken aikaa ja pidemmässä juoksussa jollakin tapaa stoppi tulisi sen oon ymmärtänyt ja hyväksynyt. Voi tietenkin olla että yliarvioin jaksamiseni sen puolikkaan päivänkin suhteen ehkä koska joskus on tässä 3pv viikossa 6h päivilläkin hankalampia jaksoja jaksamisen kanssa vaikkakin harvemmin. Ja vaikka toi systeemi kuntouttavantyötoiminnan kanssa on munkin mielestä ollut hyväksikäyttöä tietyssä mielessä niin oon mä sitä kuitenkin myös ite halunnut tehdä koska se on huomattavasti parempi mulle itellekin kuitenkin niin henkisesti kuin fyysisestikin kuin olla vaan himassa tekemättä mitään ja täytellä vaan työhakemuksia minkä ei ikinä ole edes tarkoitus mennä läpi vaan ennemminkin päinvastoin. Niitä kun joutuis siinä tapauksessa tehtailemaan tunsi itsensä täysin työkykyiseksi tai ei. No tulevaisuus näyttää mikä suunta rupee parhaimmalta ratkaisulta tuntumaan ja kyllä mä oon aikonut vielä ainakin yrittää että jos se työntekeminen ainakin jossain muodossa onnistuisi vielä ennenkuin eläkkeelle haen tai siltä nyt tuntuu ainakin. Sitten jos ei vaan hommasta mitään tule niin sitten se on vaan hyväksyttävä ettei se vaan onnistu ja on valittava toinen tie ja vaihtoehto eli käytännössä se eläkkeen hakeminen.🙂.

        Jep aivan. Kuuntele ennen kaikkea omaa päätä, kroppaa ja lääkäreitäsi, ja lähde sen pohjalta miettimään tulevaisuuden vaihtoehtoja 👍 Tsemppiä anyway, ensisijaisesti työllistymiseen, mutta myös jonkinlaiseen plan B:hen joka voisi hyvinkin olla tämä mainitsemani "prosessi" jollain aikavälillä.


    • Anonyymi

      Kohta saisi tulla jo Ukkosherra eli sadetta ja ukkosta välillä, niinhän säätiedotus on lupaillut.

      TV-ohjelmat suosikkeina joku Farmi Suomi ja LEGO masters, koska ovat hauskoja.

      • Ainakin taivas on tumma. Mutta ukkosella ei saa kattoo telkkaria. Mä en kato muutenkaan vaan areenasta joskus jotain ja YouTubee ja mulla on oma kanavakin.


      • JeroP kirjoitti:

        Ainakin taivas on tumma. Mutta ukkosella ei saa kattoo telkkaria. Mä en kato muutenkaan vaan areenasta joskus jotain ja YouTubee ja mulla on oma kanavakin.

        Täällä sataa jo tosin ukkosests ei oo tietookaan.🙂.


    • Anonyymi

      Tuo on mielestäni todellakin hauska sarja tuo Battlestar Galactrica.... tytöt varastavat hävittäjä lentokoneitakin... sitten Galactica Launch Control yrittää ilmoittaa hei tulkaa takaisin... mutta liian kaukana ovat jo ja eivät halua tulla takaisin koneillaan

    • Vettä sataa. Minä en ymmärrä tästä ketjusta mitään. Mukavaa iltaa kaikille. 😉🌺

      Myönnän, olen ottanyt muutaman lonkeron. Meillä oli koossa kiva kaveriporukka.
      On sanottu eittei pienessä tuiskeessa saisi palstalla. Miksi ei? 😂

      • Silloin paljastaa kaikki salaisuutensa täällä.


    • Anonyymi

      Hyvää yötä! mutta joo tiedän jotain hauskoja juttuja missä on naisnäyttelijöitä... tytöille niistä ehdotelmia

    • Viimeinen tunti jo kyllä menee, mut moikka vaan. 😊

      Ei ihan unelmilla alkanut viikko, mutta päivä päättyi voittoon. 😊
      En liikaa jaksa kertoa yksityiskohtia, mutta tänään neuvokkuus toi mitallin. 😁

      Ja parempi on kun ei ole ihan pelkkä pulkannaru. On hyvä, että veri kiertää päässä ja osaa olla ihmisille ihminen. 😊
      Tänään sekin taas nähtiin...

      • Anonyymi

        Lanseeraatko hunajata hunajata-kaveripoika käsitteen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lanseeraatko hunajata hunajata-kaveripoika käsitteen?

        Ei tartte... Rane syöttää itsensä pistekunkuksi mm-kisoissa ja sit Kakon kanssa juovat Sandelssia lenkkarista kohta. Odotas vaan...

        Oliko tuolla muuten joku Tapparasta? 🤔


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ei tartte... Rane syöttää itsensä pistekunkuksi mm-kisoissa ja sit Kakon kanssa juovat Sandelssia lenkkarista kohta. Odotas vaan...

        Oliko tuolla muuten joku Tapparasta? 🤔

        Seppälä ja Merelä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lanseeraatko hunajata hunajata-kaveripoika käsitteen?

        Naapurit tietää että disse hoilaa aina hunajataa puuceessä istuessaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Seppälä ja Merelä.

        Onko he ihan kenttäpelaajia, vai huoltajia?


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      52
      2237
    2. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      208
      1668
    3. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1240
    4. Tiiät että oon sulle ainoa sopiva mies

      Jonka oot koskaan nähnyt. Tämä on täysin selvä asia.
      Ikävä
      147
      1112
    5. Triatleetti osti Levin

      Mun Lappi on tosiasia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      1021
    6. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      27
      974
    7. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      48
      911
    8. Onhan se myönnettävä

      Että alkaa jo vähän puuduttamaan tämä. Aion silti ottaa tästä kaiken irti viimeisiä rippeitä myöden. Olenpa sitten suju
      Ikävä
      54
      882
    9. Astuin tuntemattomaan

      kun sinut tapasin, sieluni valo. Niin olen paljaaksi riisuttu kuin syksyiset puut.
      Ikävä
      57
      866
    10. Rakastan sinua niin paljon

      Kun ollaan tutustuttu lisää niin se rakkaus ei ole vähentynyt vaan muuttunut. Jännitys on vähentynyt ja tilalle on tullu
      Ikävä
      40
      810
    Aihe