Tuttu vai tuntematon

Anonyymi-ap

Jossain uudessa lehtijutussa tai missä lie tutkimuksessa oli todistettu se tosiasia että pariutuminen tapahtuu enimmäkseen tuttujen kesken, eli ystävien, ystävien ystävien, työkaverien ja työkaverien kaverien kanssa. Tai jossain kuntopiirissä tai palloiluringissä. No, eihän siinä mitään. Tulee vaan mieleen että onko vieraat ihmiset kuitenkaan sen kamalampia kuin joku padel-kaverin serkun työkaveri?

29

430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No itse en pariudu kenenkään kanssa, ennen kun hänestä on tullut tuttu tuntemattoman sijaan. Tiedä sitten miten joku pystyy hyppäämään töysin tuntemattomien kelkkaan heti täysi luotto ja vauhti päällä.

      🤷🏼‍♂️

      • En mäkään pariudu kenenkään kanssa...

        Ai sulla jatkuu, no mulla ei


      • JeroP kirjoitti:

        En mäkään pariudu kenenkään kanssa...

        Ai sulla jatkuu, no mulla ei

        Mulla jatkuu tutustuminen yhä kumppaniin joo. Paljon oppii 13 avoliittovuoden aikana ihmisestä, yhdessä 24/7 asuen ja eläen, mutta jatkuvasti oppii lisää. Ihmiset muovaantuu pitkin matkaa.


      • Huitale kirjoitti:

        Mulla jatkuu tutustuminen yhä kumppaniin joo. Paljon oppii 13 avoliittovuoden aikana ihmisestä, yhdessä 24/7 asuen ja eläen, mutta jatkuvasti oppii lisää. Ihmiset muovaantuu pitkin matkaa.

        Sen verran jo tiiän, että haluan tosiaan jatkaa matkaani saman ihmisen kanssa seuraavatkin vuodet. 🙂


    • Ei kai ne vieraat sen kamalampia ole kuin tututkaan, mutta tuttuihin on vain todennäköisempää tutustua syvällisemmin kuin tuntemattomiin. Jollain tavallahan se kontakti on toiseen ihmiseen saatava ja usein se tulee jonkinlaisen tutun, työpaikan, harrastuksen tia vastaavan kautta.

      • Anonyymi

        Kai se näin on mutta joskus tuntuu että näissä kuvioissa on myös jonkinlaista sisäsiittoisuutta ja elitismiä havaittavissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kai se näin on mutta joskus tuntuu että näissä kuvioissa on myös jonkinlaista sisäsiittoisuutta ja elitismiä havaittavissa.

        En osaa sanoa muiden kuvioista. Itse en ole kyllä sisäsiittoisuuteen tai elitismiin törmännyt näissä merkeissä. Ihan vaan ihmisiin, jotka ovat etsimässä parisuhdetta.


    • Ja sitten palstalla ihmetellään miksi olen täällä vain tutustumassa uusiin ihmisiin... Duh? 🤣🤣🤣

      • Meinaatko löytää siis seurustelu seuraa netin kautta ihan vaikka siis esim. palstalta?


      • Palstakamu kirjoitti:

        Meinaatko löytää siis seurustelu seuraa netin kautta ihan vaikka siis esim. palstalta?

        Aiemman kommenttini voi tulkita kahdella tavoin, ainakin. Savolaisittain jätän vastuun kuulijalle/lukijalle, se lienee ylipäänsä viisainta.

        Tosin kommenttini on myös aiempiin keskusteluihin viittavaa sarkasmia, mutta sinä et ole ollut silloin aktiivisena, niin ne setit ovat luultavasti menneet sinulta ohi ja vanhoja on turha kaivellakaan.


      • randombypasser kirjoitti:

        Aiemman kommenttini voi tulkita kahdella tavoin, ainakin. Savolaisittain jätän vastuun kuulijalle/lukijalle, se lienee ylipäänsä viisainta.

        Tosin kommenttini on myös aiempiin keskusteluihin viittavaa sarkasmia, mutta sinä et ole ollut silloin aktiivisena, niin ne setit ovat luultavasti menneet sinulta ohi ja vanhoja on turha kaivellakaan.

        Minulla on mennyt täysin ohi, kun en ole ollut järin aktiivinen. Mutta saat kannustavan peukun täältä. Vaikutat asialliselta kirjoittajalta, joten en ihmettelisi vaikka kumppani tarttuisikin jostain mukaan.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Minulla on mennyt täysin ohi, kun en ole ollut järin aktiivinen. Mutta saat kannustavan peukun täältä. Vaikutat asialliselta kirjoittajalta, joten en ihmettelisi vaikka kumppani tarttuisikin jostain mukaan.

        No sen voin sanoa käsi sydämellä, että mitään et ainakaan ole menettänyt 😂
        En sulje vaihtoehtoja pois, palsta on ihan hyvä alusta kohdata hahmoja ja toisinaan joidenkin kanssa ehkä innostutaan kohtaamaan IRL:kin, sen jälkee voi tapahtua ihan mitä vain. Katsotaan...


    • Ite olen aivan täysin erakko. Minulla ei ole yhtään kaveria, ei edes hyvän päivän tuttua. Olen tavallaan täysin yhteiskunnan ulkopuolella, jos työtä ei lasketa mukaan. Jos mietin asiaa naisen näkökulmasta, niin varmasti olisi aika iso kynnys lähteä tutustumaan tällaiseen mörköön. Ymmärrän täysin että seurustelukumppania haetaan tutusta piiristä.

      Jos on kumppania vaille, kannattaakin aloittaa ihan vain laajentamalla sosiaalisia verkostojaan. Eikä kukaan tule kotoa mörköä hakemaan.

      • Anonyymi

        Minäkin olen mörkö mutta en ole yhtään sen huonompi kuin joku kaverin tuntema mörkö. Tämä kaikki on vaan elitismiä jossa halutaan kuulua johonkin piiriin ja ihanasti pariutua sen pienen elinpiirin myötä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen mörkö mutta en ole yhtään sen huonompi kuin joku kaverin tuntema mörkö. Tämä kaikki on vaan elitismiä jossa halutaan kuulua johonkin piiriin ja ihanasti pariutua sen pienen elinpiirin myötä.

        Ehkä mörkönainen olisi mörkömiehelle sopiva kumppani? Mutta mörkönaisia voi olla vaikea löytää jostain Tinderistä. Kohtaamattomuusongelma...


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Ehkä mörkönainen olisi mörkömiehelle sopiva kumppani? Mutta mörkönaisia voi olla vaikea löytää jostain Tinderistä. Kohtaamattomuusongelma...

        Ongelmia riittää mutta minä en ainakaan kuvittele että asia ratkeaa sillä että joku on tutun tuttu tai harrastaa palloilulajia jossa on juuri tietynkokoinen pallo jota lyödään tai potkitaan juuri tietyllä välineellä.


    • Koskaan en ole omassa tuttavapiirissäni nähnyt potentiaalista kumppania.
      Ravintolasta niitä voi löytyä useampia.
      Ehkä se johtuu siitä, että ravintolan naiset pukeutuvat viettelevästi ja niillä on selvästi haku päällä.

      Eräässä firmassa oli söpö sihteeri. Hän ei osoittanut mitään mielenkiintoa ketään kohtaan. Olisi aika luonotonta lähestyä sellaista ihmistä tositarkoituksella.

    • Anonyymi

      Kyllä se chad ensin tyttelin koulussa koeajaa, jos niitä siellä on. Meidän luokalla vuokrakasarmi chad vei neitsyyden neljältä, yksi oli miljonäärin tytär.

    • Olen nähnyt niin monen parin syntyvän työporukoissa. Se ei ole mikään ihme ollenkaan, kun niin tapahtuu.

    • Anonyymi

      Mä kyllä ymmärrän tuon erinomaisen hyvin, vaikkakaan en tajunnut tuon olevan noin yleinen juttu. Itse en esimerkiksi yksinkertaisesti vaan kiinnostu siinä mielessä ihmisestä, joka on minulle täysin tuntematon. Mun täytyy tutustua ihmiseen ensiksi, jotta voin hänestä kiinnostua parisuhdemielessä. En edes tajua, että mistä ihmeestä mä muka voisin täysin tuntemattomassa ihmisessä kiinnostua. Enhän mä tiedä hänestä yhtään mitään mikä voisi mielenkiintoni herättää. Anteeksi, mutta kun en kiinnostu ulkonäöstä, eikä tuntemattomassa mistään muusta voisi kiinnostua.

      • Anonyymi

        Ei se ole este vaan hidaste tutustua tuntemattomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole este vaan hidaste tutustua tuntemattomaan.

        En kiellä sinua tekemässä niin. Minä taas tarvitsen jonkun syyn miksi ylipäänsä haluan johonkuhun ihmiseen tutustua. Sori.


      • Komppaan kommenttiasi. Se on näin. 👍


    • Anonyymi

      Onhan tutun tutussa puolensa. Kuulet varmasti heti, jos tyypistä on jotain epämääräistä. Ei tarvitse itse ottaa tutustumalla selvää pitkän kaavan kautta ja harmitella jälkeenpäin.

      Joku tuossa yllä jo kirjoittikin, ettei ihastu tuntemattomiin. En minäkään. Joskus hyvin harvoin voi joku kohtaaminen säväyttää, mutta siitä on vielä pitkä matka ihastumisen.

      Muutenkaan ei ihmissuhdedraamat kiinnosta yhtään, ja ihmisiäkin on mun elämässäni ihan tarpeeksi, niin ei yhtään enempää säätöjä, kiitos. Entisillekään ei ole aikaa.

      xLiner

      • Anonyymi

        *Nykyisillekään ei ole aikaa.

        xLiner


    • Anonyymi

      Jos tekee jonkun retken vaikka, niin minä pyytäisin heti aluksi maastokartta alueesta, voi suunnitella retken kun näkee vähän tarkemmin maastoa.

      Eväät mukaan ja suunnittelua aluksi vähän.

    • Anonyymi

      Tämä järjestelmä syrjii meitä joilla ei ole mahdollisuuksia tuollaisiin tutustumisiin.

    • Ehkä se on harha... siis, että koetaan joku tuttu hyväksi kumppaniehdokkaaksi. Ajatellaan, että tuohan vaikuttaa mukavalle jne. Vaikka ihminen ei usein ole sitä mitä päällepäin antaa kuvan.

      Tutustua täytyy siitä huolimatta, onko ennestään jotenkin tuttu, vai täysi pystymetsästä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      277
      2445
    2. Tiiät että oon sulle ainoa sopiva mies

      Jonka oot koskaan nähnyt. Tämä on täysin selvä asia.
      Ikävä
      151
      1376
    3. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      37
      1271
    4. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      63
      1144
    5. Pääseekö E.M.Pekkinen Oy konkurssiin?

      Riittääkö riittävästi varallisuutta ja omaisuutta aloittaa konkurssi menettely? https://empekkinen.smartpage.fi/juhlan
      Maailman menoa
      10
      926
    6. Maajussille morsian: Maajussi-Teemu rehellisenä - Tilittää morsioehdokkaiden kirjeistä: "Se oli..."

      Maajussille morsian starttasi taas. Tsemppiä maajussi-Teemulle rakkauden löytymiseen! Lue Teemun haastattelu: https://
      Maajussille morsian
      5
      885
    7. Haloo Purra ja muut hönöt, Suomen rikkain maksaa veroa 4,7 %.

      Mites leikkaukset edistyy, MOTin mukaan Herlin kaikkien kikkailujen jälkeen maksaa tämän veroprosentin.
      Maailman menoa
      254
      851
    8. Opettajat kertovat miten karuksi koulunkäynti on mennyt Suomessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010672912.html Tämä asia on ollut jo tiedossa monilla tavan ihmisillä pitkään Suomessa
      Maailman menoa
      74
      832
    9. Kysyisin vain yhden kysymyksen

      Haluatko häntä, kaivattuasi, enää oikeasti elämääsi?
      Ikävä
      59
      831
    10. Sinähän olet fiksu nainen, joten kuuntele

      Tulet pettymään miehiin, jotka osaavat hurmata sinut parhaiten ja joihin sorrut helpoimmin. Sulla on hyvin asiat. Miksi
      Ikävä
      61
      801
    Aihe