Muovisesta leikkuualustasta irtoaa leikatessa mikromuovia. Muutenkin muoviseen lautaan sanotaan jäävän bakteereita.
Okei. Siis puinen! Mutta mikä puulaji? 'On bambua, pyökkiä, tammea, akaasiapuuta, pähkinäpuuta, jne. Mikä on helppohoitoinen?
LEIKKUULAUTA
12
426
Vastaukset
- Anonyymi
Puu kuin puu tai käytä hpopeista lautaa, hopea tappaa bakteerit.
- Anonyymi
Juu varmaan. Hopea tappaa myös leikkuveitset.
- Anonyymi
Eikö se ole kupari joka tappaa bakteerit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö se ole kupari joka tappaa bakteerit?
Kupari tappaa ihmiset, hopeaa käytetään pinnoissa koronaviruksenkin tappamiseen.
- Anonyymi
Alkuperäiseen kysymykseen odottelen edelleenkin asiallista vastausta. En tiedä ketään, jolla olisi hopeinen leikkuulauta.
- Anonyymi
Tuskinpa puissa tai myynnissä olevissa leikkuulaudoissa paljon eroa, pihkainen voisi olla paras, mutta tuskin mukava käytössä.
https://yle.fi/a/3-10353590
- Anonyymi
Valio aimo tukusta(entinen heinon tukku) löytyy monta hyvää vaihtoehtoa, tässä yksi
8078460 - LEIKKUULAUTA 40X30X5CM PYÖKKI
t. kokki - Anonyymi
On olemassa erityisiä antibakteerisia leikkuulautoja
https://mygoodknife.com/fi/shop/leikkuulauta-tenryo-manaita-antibakteerinen-50-x-25-x-1-pk1-/
Se on painava, mutta olen tyytyväinen Itsellä on kalan ja lihan käsittelyyn Hasegawan laudat, joissa on puinen sisus ja kumipinta. Ei irtoa mikromuovia, ovat kestäviä ja veitsiystävällisiä. Kasviksille minulla on mäntypuinen päätypuinen lauta. Mänty on sopivan pehmeää ja siksi veitsiystävällinen. Mänty on myös jonkin verran antibakteerinen. Puiset laudat ovat kaikki hyviä ja päätypuupaloista tehty hieman parempi veitsille. Bambulauta sen sijaan tylsyttää veitset nopeasti.
- Anonyymi
Tuota kumipäällystettyä kyllä harkitsin mutta on aika hintava.
Minä tilasin Hasegawan laudat Kiki knivesiltä. Kakkoslaatua hyvin edullisella hinnalla. En ole huomannut mitään eroja tai virheitä ykköslaatuun verrattuna. Nyt heillä ei ole näitä kakkoslaadun lautoja enkä tiedä oliko ainutkertainen erä silloin.
https://kikiknives.com/en/search?q=Hasegawa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1217266Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden5015424Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1513335Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2162641Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t492350Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681298Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431282En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771262Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111169- 1111153