Mistä keskustelet/keskustelisit

Anonyymi-ap

Usein näkee miesten(oletettujen) täälläkin kirjoittelevan, että naisten(oletettujen) kanssa olisi jotenkin vaikea jutella ja keksiä puhuttavaa, tai että naisia kiinnostavat aiheet ovat jotenkin vääriä ja vääränlaisia. Mitä ne aiheet sitten ovat ja millaisesta aiheesta alkaisit jutunjuurta vääntää itseäsi kiinnostavan yksilön kanssa?

Jotta ollaan tasapuolisia, eikä sorsita ketään, niin kuka vaan tietenkin voi vastata, mutta toivomus on, että sanoisit vastauksessasi mitä sukupuolta itse edustat ja mitä sukupuolta kiinnostuksesi kohteet voivat edustaa. Tilanne ja ympäristö tietysti usein vaikuttavan keskusteluun, joten sovitaan, että sen saa itse määrittää itselleen parhaiten sopivaksi. Jos ympäristö on jotenkin vastauksesi kannalta oleellinen, niin kerro mikä se on.

Aloituksen pointti on se, että itse en usko (enkä ole koskaan itse törmännyt) mihinkään selkeään sukupuolijakoon kiinnostavissa keskustelunaiheissa.

170

1210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen nainen.

      Keskustelen täällä jonkin verran eri aiheista kuin IRL, ihan tarkoituksella. Täällä minua kiinnostavat erilaiset ihmissuhdekysymykset, ihminen yksilönä, hänen tapansa ajatella ja toimia. Minua kiinnostavat nimenomaan pienet sekä suuremmatkin erot sukupuolten välillä (jos sellaisia on), ei ainoastaan yksilöiden välillä.

      Muuten kirjoitan aivan fiilispohjalta. Yleensä en pidä vääntämisestä tai väittelystä, ellei asia jollakin tavalla ole juuri siinä hetkessä minulle tärkeä. Pidän visoista, musiikkiketjuista sekä sellaisista aloituksista, missä aloittaja jaksaa kommentoida kaikille asiallisille vastaajille.

      Parasta antia palstalla on olla "kärpäsenä katossa" silloin, kun joillakuilla keskenään syntyy yleisluontoisella tasolla huumoripitoinen keskustelu, mitä voin vain lukea. - Usein esimerkiksi väliksen aloitukset erilaisista: "nainen, kummasta pitäisit enemmän" -jutuista ovat ihan loistavia niin kauan, kun voin kuvitella aloituksen olevan vähän kieli poskessa tehty ennemmin kuin aihe uskonopilliseen riitaan.

      Riippuu tosi paljon fiiliksestä, paikasta ja käytettävissäni olevasta ajasta kuinka syvälliset keskustelut minua täällä kiinnostavat.
      Pääsääntöisesti olen aika laiska keskustelupalstalainen. 🙂

      • Anonyymi

        Et ole nainen, vaan yksi mielikuvitusguben eli itsesi fiktiivisistä juttukavereista


      • Anonyymi

        Joo, mä oletan, että valtaosa varmaan juttelee tälläsella keskustelupalstalla vähän erilaisista aiheista kuin mistä meni IRL alottamaan keskustelun tuntemattonan kanssa. Tai no ainakin mä toivon niin, kun noita alotusten aiheita katselee 😂.

        Joo, muakin kiinnostaa sellaiset pienen mahdolliset erot sukupuolten välillä. Sellainen asiallinen mies-naiskeskustelu ja eroavaisuuksien ja yhtäläisyyksien vertailu on musta aidosti mielenkiintoista. Mä en voi ymmärtää mikä siinä ketän loukkaa tai ahdistaa, niin kauan kun pysytään tosiaan asiallisina ja realistisina, eikä lähdetä typeriin yleistyksiin ja stereotypioihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et ole nainen, vaan yksi mielikuvitusguben eli itsesi fiktiivisistä juttukavereista

        Kyllä hän nainen on, olen tavannut. Että suu suppuun.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Kyllä hän nainen on, olen tavannut. Että suu suppuun.

        No etköhän sinäkin ole tuon kirjoittajan mielestä saman henkilön multipersoona. Sinällään todistuksesi tuskin lienee hänelle minkään arvoinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No etköhän sinäkin ole tuon kirjoittajan mielestä saman henkilön multipersoona. Sinällään todistuksesi tuskin lienee hänelle minkään arvoinen.

        Jos ei hänelle, niin minulle on. Ei tartte puhua paskaa tavan takaa, menköön pöpilään apua saamaan, jos jatkuvasti vipottaa.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Jos ei hänelle, niin minulle on. Ei tartte puhua paskaa tavan takaa, menköön pöpilään apua saamaan, jos jatkuvasti vipottaa.

        Tuskinpa vaikuttaa hänen toimintaansa. Eiköhän hän jatka mieheksitunniteluaan täysin häiriintymättä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa vaikuttaa hänen toimintaansa. Eiköhän hän jatka mieheksitunniteluaan täysin häiriintymättä.

        Avohoidon vastuuttomuus.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Avohoidon vastuuttomuus.

        No jaa. Eivät niillekään kaikki kuulu.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Avohoidon vastuuttomuus.

        Meinaan, jos ihmisen suurin ongelma on se, että hän kuvittelee miehiä kaikkien kirjoitusten taakse, niin ei häneen hirveästi resursseja kannata tuhlata.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No jaa. Eivät niillekään kaikki kuulu.

        Saisi vähän kuulua, karsia avohoidosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meinaan, jos ihmisen suurin ongelma on se, että hän kuvittelee miehiä kaikkien kirjoitusten taakse, niin ei häneen hirveästi resursseja kannata tuhlata.

        Epäilen ettei se ole pahin ongelmansa. Vain täällä näkyvin. Mitä yhtään viriviritööttööttejä tunnen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et ole nainen, vaan yksi mielikuvitusguben eli itsesi fiktiivisistä juttukavereista

        Kyllä tuo Xena ainakin viime näkemällä ihan nainen oli.😄.


      • Huitale kirjoitti:

        Kyllä hän nainen on, olen tavannut. Että suu suppuun.

        Kiitos Huitale 🤗
        Se tapaaminen onkin kiva muisto. 🥰


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kyllä tuo Xena ainakin viime näkemällä ihan nainen oli.😄.

        Kiitos Mikkojuhan! 😊
        Toivottavasti sinun kesäsi on sujunut mukavissa merkeissä 😉👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        Kiitos Huitale 🤗
        Se tapaaminen onkin kiva muisto. 🥰

        Niin on, tänä kesänä tytöt päätti ettei halua lähteä Särkkikseen, vaikka puhetta oli että tultais ja nähtäiskin. Kuulemma tylsää, kun on pitkt jonot ja paljon ihmisiä ja automatka on pitkä.

        Taitaa nuo uudet lemmikit olla suurin syy nyt miksei oikeesti haluta tyttöjä lähteä kotoa pois. Kylässä käyminenkin on yhtä kyselyä, joko mennää kun on tunti istuttu.😛

        Ensi kesänä uus yritys, jos nuo hiirulit olis sitten uutuudenviehätykseltään jo tuttuja.


      • Huitale kirjoitti:

        Niin on, tänä kesänä tytöt päätti ettei halua lähteä Särkkikseen, vaikka puhetta oli että tultais ja nähtäiskin. Kuulemma tylsää, kun on pitkt jonot ja paljon ihmisiä ja automatka on pitkä.

        Taitaa nuo uudet lemmikit olla suurin syy nyt miksei oikeesti haluta tyttöjä lähteä kotoa pois. Kylässä käyminenkin on yhtä kyselyä, joko mennää kun on tunti istuttu.😛

        Ensi kesänä uus yritys, jos nuo hiirulit olis sitten uutuudenviehätykseltään jo tuttuja.

        No mutta sehän kuulostaa oikeasti tosi hyvältä, että nuoret viihtyvät hyvin kotona ja tekemistä riittää 😊 Lisäksi se, että ymmärretään lemmikeistä koituva vastuu ja niiden tarvitsema huolenpito on tervettä ajattelua 👍
        Ollaan yhteyksissä kuitenkin! ☀️


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Saisi vähän kuulua, karsia avohoidosta.

        Ei me kuule tiedetä ketä te olette vaikka oisitte sama persoona. Hutale😅😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei me kuule tiedetä ketä te olette vaikka oisitte sama persoona. Hutale😅😂

        Tietäjät tietää 😉


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei me kuule tiedetä ketä te olette vaikka oisitte sama persoona. Hutale😅😂

        Vaan osapa tietääkin. Ja minä itte vasta tiiänkin. 🤪


      • Xena-183 kirjoitti:

        Kiitos Mikkojuhan! 😊
        Toivottavasti sinun kesäsi on sujunut mukavissa merkeissä 😉👍

        Ihan kivaa on ollut. Toivottavasti myös sun kesä on menny iloisissa merkeissä. Vielähän tässä olis aikaa sille tanssikurssillekin.😉😄.


    • Anonyymi

      Minä juttelen kaikkien kanssa siis todellisessa elämässä, mieluiten naisten kanssa.
      Naiset ovat monesti ekstrovertimpia kuin miehet. Helpompi jutella, tai en tiedä oikeastaan...

      "Tilanteeseen sopivat keskustelut", kuten esim. kerrostalon pyykkituvassakin on syytä olla aiheeseen ja sijaintiin liittyviä keskusteluja.

      Useita miehiä varmaankin vaivaa sosiaalisten tilanteiden pelko.

      • Anonyymi

        ""Tilanteeseen sopivat keskustelut", kuten esim. kerrostalon pyykkituvassakin on syytä olla aiheeseen ja sijaintiin liittyviä keskusteluja."

        🙂 Itse en keksi sellaista pyykkitupa-aiheista keskustelua, jota jaksausin käydä kahta lausetta pidempään. Vaan joo, varmasti on monien kohdalla noin.

        "Useita miehiä varmaankin vaivaa sosiaalisten tilanteiden pelko."

        Noin mäkin uskon. Ehkä tuo pelko, mutta myös ihan yksinkertaisesti kokemuksen puute. Jos itsekin joskus hetkittäin erakoituu kotiin, niin sitten on aina isompi kynnys aloittaa keskustelu jonkun tuntemattoman kanssa.


    • Siis mun ei tee vaikeaa jutella mistä vaan täällä tai irl. Itse olen mies ja seksuaalisesti olen kiinnostunut naisista, mutta jutustelu onnistuu sukupuolesta ja seksuaalisesta suuntautumisesta huolimatta kenen kanssa vaan.

      Juttelen täälläkin vaikka mistä ja kenen kanssa vaan. Ei pienintäkään ongelmaa. Ehkä en kuitenkaan edusta itse ihan sitä perinteisintä stereotyyppistä maskuliinis-voittoista miestyyppiä, että ajatusmaailma ehkä lipsuu liberaaliin ja feminismin puolelle. Sillä saattaa olla jotain vaikutusta? 🤔

      • Anonyymi

        Niin, no valtaosin se keskustelun aloittamisen vaikeus voi tulla vastaan, kun kiinnostusta löytyy. Silloin yleensä ihmisellä on tarve antaa itsetään positiivinen ja mielenkiintoinenkin kuva ja silloin varmasti voi helposti voi myös olettaa mikä toista voisi kiinnostaa. Tästä systä kysyin juuri tuota, että mitä ne aiheet ehkä olisivat sellaisen juurikin itseä kiinnostavan yksilön kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, no valtaosin se keskustelun aloittamisen vaikeus voi tulla vastaan, kun kiinnostusta löytyy. Silloin yleensä ihmisellä on tarve antaa itsetään positiivinen ja mielenkiintoinenkin kuva ja silloin varmasti voi helposti voi myös olettaa mikä toista voisi kiinnostaa. Tästä systä kysyin juuri tuota, että mitä ne aiheet ehkä olisivat sellaisen juurikin itseä kiinnostavan yksilön kanssa.

        No mä kiinnostun sellaisista, joita kiinnostaa vähän kaikki. Sellainen lapsenomainen into tietää kaikesta vähän kaikkea. 😊

        Ihan yhteen tai kahteen asiaan fakkiutuneet ei ole ehkä kiinnostavinta keskusteluseuraa. Heidän kanssa keskustelu menee usein sen toisen luennoksi aiheesta. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No mä kiinnostun sellaisista, joita kiinnostaa vähän kaikki. Sellainen lapsenomainen into tietää kaikesta vähän kaikkea. 😊

        Ihan yhteen tai kahteen asiaan fakkiutuneet ei ole ehkä kiinnostavinta keskusteluseuraa. Heidän kanssa keskustelu menee usein sen toisen luennoksi aiheesta. 😁

        Ha mistä sen sitten tietää, ennen kun on mistään mitään toisen kanssa puhunut? Oletettavasti se keskustelu on pakko aloittaa, että voi toisesta mitään selville saada?


      • Disseisback kirjoitti:

        No mä kiinnostun sellaisista, joita kiinnostaa vähän kaikki. Sellainen lapsenomainen into tietää kaikesta vähän kaikkea. 😊

        Ihan yhteen tai kahteen asiaan fakkiutuneet ei ole ehkä kiinnostavinta keskusteluseuraa. Heidän kanssa keskustelu menee usein sen toisen luennoksi aiheesta. 😁

        Tämä on tosi. 👍


      • Huitale kirjoitti:

        Tämä on tosi. 👍

        Ainakin mun mielestä. 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ha mistä sen sitten tietää, ennen kun on mistään mitään toisen kanssa puhunut? Oletettavasti se keskustelu on pakko aloittaa, että voi toisesta mitään selville saada?

        Niin, eihän toisista voikaan tietää mitään, ennenkuin turistelee hänen kanssaan. 😊
        Miksi se pitäisi tietää etukäteen millainen joku on miehiään/naisiaa/tms.? 🤔


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Niin, eihän toisista voikaan tietää mitään, ennenkuin turistelee hänen kanssaan. 😊
        Miksi se pitäisi tietää etukäteen millainen joku on miehiään/naisiaa/tms.? 🤔

        Aloitus nyt koski sitä, että mistä alkaisit jutunjuurta vääntää. No ehkä se on sitten, että ihan mistä vaan. Aloittaa voi vaikka rakettipolttoaineella. 👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus nyt koski sitä, että mistä alkaisit jutunjuurta vääntää. No ehkä se on sitten, että ihan mistä vaan. Aloittaa voi vaikka rakettipolttoaineella. 👍

        Niin... aina mä jotain oon keksinyt. Ehkä varsinainen ongelma joillain voi olla se uskallus aloittaa jutustelu. Arvioidaan ihmistä liikaa tai juttujen aiheita....


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Niin... aina mä jotain oon keksinyt. Ehkä varsinainen ongelma joillain voi olla se uskallus aloittaa jutustelu. Arvioidaan ihmistä liikaa tai juttujen aiheita....

        No niin, no nyt pääsit viimein itse aiheeseen. Mähän sanoinkin tuossa, että "Aloituksen pointti on se, että itse en usko (enkä ole koskaan itse törmännyt) mihinkään selkeään sukupuolijakoon kiinnostavissa keskustelunaiheissa." Osa nyt kuitenkin jaksaa palstalla kivenkovaan väittää, että tuossa olisi jokin selkeä sukupuoliero ja juuri siksi sen itseä seksuaalisesti/parisuhdemielessä kiinnostavan (yleensä naisen) lähestyminen ja keskustelun aloittaminen olisi jotenkin vaikeaa. Rivien välistä voi tulkita oletuksen olevan, että naiset puhuvat vain huulipunista, kynsilakoista, vaatteista, lastenhoidosta ja tunteistaan.

        Ja siis en mä tietenkään kiellä teitä puhumasta keskenänne aloituksen aiheen vierestä niin paljon kun vaan sielu sietää. Mä en vaan itse ollut kiinnostunut noista ja siksi oikein tarkoituksella kirjoitin tuohon nuo sukupuolet ja mikä sukupuoli kiinnostaa jne. jne. Enkä rehellisesti sekuntiakaan usko, että niin monitäällä olisi näin sisälukutaidoton, ettei olisi tuota tajunnut, jos siis luki ajatuksella yhtään otsikkoa pidemmälle. Vaan jatkakaa 🙊


      • Disseisback kirjoitti:

        Ainakin mun mielestä. 😊

        Ja näköjään myös mun. 😁


      • Huitale kirjoitti:

        Ja näköjään myös mun. 😁

        😁😁😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        No niin, no nyt pääsit viimein itse aiheeseen. Mähän sanoinkin tuossa, että "Aloituksen pointti on se, että itse en usko (enkä ole koskaan itse törmännyt) mihinkään selkeään sukupuolijakoon kiinnostavissa keskustelunaiheissa." Osa nyt kuitenkin jaksaa palstalla kivenkovaan väittää, että tuossa olisi jokin selkeä sukupuoliero ja juuri siksi sen itseä seksuaalisesti/parisuhdemielessä kiinnostavan (yleensä naisen) lähestyminen ja keskustelun aloittaminen olisi jotenkin vaikeaa. Rivien välistä voi tulkita oletuksen olevan, että naiset puhuvat vain huulipunista, kynsilakoista, vaatteista, lastenhoidosta ja tunteistaan.

        Ja siis en mä tietenkään kiellä teitä puhumasta keskenänne aloituksen aiheen vierestä niin paljon kun vaan sielu sietää. Mä en vaan itse ollut kiinnostunut noista ja siksi oikein tarkoituksella kirjoitin tuohon nuo sukupuolet ja mikä sukupuoli kiinnostaa jne. jne. Enkä rehellisesti sekuntiakaan usko, että niin monitäällä olisi näin sisälukutaidoton, ettei olisi tuota tajunnut, jos siis luki ajatuksella yhtään otsikkoa pidemmälle. Vaan jatkakaa 🙊

        No täällä väitetään vaikka sun mitä. 😁

        Jos on sosiaalisesti estynyt ihminen ja mies, niin sitten koitetaan väittää, että miehet ei saa keskustelua aikaiseksi naisen kanssa kuin erikoistapauksissa jne.


        Väitetään, että vain alkoholia nauttimalla voi nainen mieheen tutustua ja joku jopa väittää jotain liittymään luonnolliseen biologiaan ja luontoon. 😁

        Selityksiä riittää. 😊


    • Anonyymi

      Xena on Kärpänen katossa, on englanninkielellä Fly on the wall, kärpänen seinällä.

      Fly on the wall: https://www.youtube.com/watch?v=OJbHMbm31V0

      hmh.. aina sama kitarakuvio acdc:llä, mites tuo menee soinnuissa.. A,C,D,C...

    • Anonyymi

      Mä olen nainen ja kiinnostun miehistä, eli perushetero siis. En voi sinällään sanoa mistä alkaisin puhua juuri kiinnostan miesyksilön kanssa, kun mä kiinnostun vasta keskustelun myötä. Aloitan keskustelun siis aina ihan vaan miehen kanssa, mutta voin lopettaa sen kiinnostavan miehen kanssa, jos siis oletetaan kyseessä olevan entuudestaan tuntematon mies. Ympäristö on yleensä jotain harrastuksiini tai ehkä työhönkin liittyvää, kun enpä juuri muualla liiku.

      Vaan siis ne aiheet, aika usein tulee juteltua peleistä ja usein löytyy yhteisiä juttuja ja erojakin. Toinen aihe on sarjat ja elokuvat, mutta mä itse olen pitkälti pudonnut kärryiltä noissa, eli menee monesti enemmän siihen, että "mistä katsomastas oot pitänyt" ja "en oo nähnyt, kerro mulle jotain siitä". Viimeksi juttelin miehen kanssa pitkään yrittäjyydestä, sen erilaisista muodoista ja niiden eroista ja kokemuksista. Lomista ja reissuista on tullut usein juteltua ja harrastuksista, joista voi sitten tulla yksityiskohtaisiakin keskusteluja, jos sattuu yhteisiä. Joskus tulee tietenkin juteltua myös ajankohtaisista asioista, mutta yleensä välttelen niitä ja mm. politiikkaa keskustelunaiheena tuntemattomien kanssa. Niiden paikka on mulle vasta myöhemmin. Mielestäni miesten kanssa voi jutella mulle ihan tavallisista asioista, mutta ei tietenkään kaikkien. Sellainen mies, jonka jutut eroaa kovasti omista, ei ala kiinnostaa.

    • Anonyymi

      Kiinnostavimpia aiheita ovat: tekniikka, yritystoiminta, sijoittaminen, valtiotason politiikka, terveysasiat (myös vaihtoehtohoidot), oikeustapaukset Suomessa ja ulkomailla (paitsi eivät käräjäoikeustapaukset), kuntosali, kosmetiikka ja muu kauneudenhoito.

      Jonkin verran kiinnostavia ovat talous, teollisuus, paikallispolitiikka, rakentaminen, muut luonnontieteiden sovellukset kuin tekniikka, uravalinnat ja koulutus, yliopistot, eri alojen luentoja sisältävät tapahtumat ja koulutukset, ruokavaliot, eläinten hoito. Erilaiset maailmankatsomukset, uskonnot ja ideologiset suuntaukset kiinnostavat, jos niissä ei ole miespuolista auktoriteettia tai jumalaa, tai jos yhtä vahvoja auktoriteetteja löytyy molemmista sukupuolista.

      Ihmissuhteista jaksan puhua vain, jos keskustelija ei tieten tahtoen vietä aikaansa ihmisten kanssa, joiden keskuudessa ei viihdy. Olen melko allerginen kaikenlaiselle ihmissuhteista valittamiselle, koska ajattelen, että ihmissuhteiden tarkoitus on olla voimavara eikä voimia syövä osa elämää.

      Yllä olevat aiheet eivät riipu siitä, kenen kanssa keskustelen. Jostain syystä miehet juttelevat kanssani kuitenkin mieluummin kuin naiset, mutta tässäkin on joitakin poikkeuksia. Eli oman kokemukseni pohjalta olen ollut huomaavinani, että yllä olevat aiheet kiinnostavat miehiä enemmän kuin naisia.

      🦄

    • Ihminen, naiseksi nimetty ja puhun ihan samanlaisia asioita täällä, kun missä vaan mikäli puheeksi tulee. En erittele nettiä ja IRL eri maailmaksi, vain erilaiseksi ilmaisu- ja kommunikointimuodoiksi. Ihminen on sama ja asenne sama riippuen aina vastapuolen asenteista ja ilmaisusta.

      Sanon rehellisesti miten ajattelen ja joillekin se on vissiin kuin nyrkinisku silmään, mutta sille mä en voi mitään. Niin se ei kuitenkaan ole tarkoitettu.

      • Anonyymi

        No niinhän valtaosa ihmisistä puhuu, jos puheeksi tulee. Siksipä kysyinkin mistä alkaisit itse jutella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No niinhän valtaosa ihmisistä puhuu, jos puheeksi tulee. Siksipä kysyinkin mistä alkaisit itse jutella.

        Mä puhun usein eri asioita seurani mukaan. Töissä työhön ja lapsiin liittyvää, omasta elämästä lähinnä omia ja lasten tekemisiäni.

        Usein vaan osallistun muiden keskusteluihin, jolloin en itse ole aiheen avaaja.

        Riippuu niin ihmistä ja mielenkiinnonaiheista, mitä kulloinkin jutellaan.

        Tutussa seurassa jo tiedän jotain toisen harrasteista, perheestä ja työstä sekä elämästä jolloin kysyn kuulumisia, juttelen sen mukaan mihin aihe kulkee.

        Täällä korostuu minä kerronnallisuus, IRL enemmän sinä kerronnallisuus ja kuuntelu.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Mä puhun usein eri asioita seurani mukaan. Töissä työhön ja lapsiin liittyvää, omasta elämästä lähinnä omia ja lasten tekemisiäni.

        Usein vaan osallistun muiden keskusteluihin, jolloin en itse ole aiheen avaaja.

        Riippuu niin ihmistä ja mielenkiinnonaiheista, mitä kulloinkin jutellaan.

        Tutussa seurassa jo tiedän jotain toisen harrasteista, perheestä ja työstä sekä elämästä jolloin kysyn kuulumisia, juttelen sen mukaan mihin aihe kulkee.

        Täällä korostuu minä kerronnallisuus, IRL enemmän sinä kerronnallisuus ja kuuntelu.

        Sulla on sitten tosi paljon potentiaalisia kiinnostuksen kohteita ympäristössäsi. En olekaan tuota tajunnut, vaan tulkinnut sut ihan toisin.🙂


      • Huitale kirjoitti:

        Mä puhun usein eri asioita seurani mukaan. Töissä työhön ja lapsiin liittyvää, omasta elämästä lähinnä omia ja lasten tekemisiäni.

        Usein vaan osallistun muiden keskusteluihin, jolloin en itse ole aiheen avaaja.

        Riippuu niin ihmistä ja mielenkiinnonaiheista, mitä kulloinkin jutellaan.

        Tutussa seurassa jo tiedän jotain toisen harrasteista, perheestä ja työstä sekä elämästä jolloin kysyn kuulumisia, juttelen sen mukaan mihin aihe kulkee.

        Täällä korostuu minä kerronnallisuus, IRL enemmän sinä kerronnallisuus ja kuuntelu.

        Aika usein IRL mulle ihmiset juttelee elämästään, elämänkokemuksistaan, juuri tapahtuneista asioista itseensä tai tuttaviin liittyen, arjestaan, ympäristön tapahtumista.

        Varsin arkisia.

        Isän kanssa yllättäin puhutaan enemmänkin autoista, moottoripyöristä, niihin liittyvistä asioista, ilmiöistä, ihmisistä ja politiikasta.

        Äidin kanssa puhutaan usein henkilökohtaisempia ja lapsista yllättäin enemmän kuin isän kanssa.

        Miehen kanssa lähinnä arjestamme.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Aika usein IRL mulle ihmiset juttelee elämästään, elämänkokemuksistaan, juuri tapahtuneista asioista itseensä tai tuttaviin liittyen, arjestaan, ympäristön tapahtumista.

        Varsin arkisia.

        Isän kanssa yllättäin puhutaan enemmänkin autoista, moottoripyöristä, niihin liittyvistä asioista, ilmiöistä, ihmisistä ja politiikasta.

        Äidin kanssa puhutaan usein henkilökohtaisempia ja lapsista yllättäin enemmän kuin isän kanssa.

        Miehen kanssa lähinnä arjestamme.

        Ai, no itse en ole mm. isästäni aloituksen esittänällä tavalla kiinnostunut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on sitten tosi paljon potentiaalisia kiinnostuksen kohteita ympäristössäsi. En olekaan tuota tajunnut, vaan tulkinnut sut ihan toisin.🙂

        On kyllä. Ja kun täällä en kysele juuri mitään, niin uusista asioista IRL sitäkin enemmän. Ihmisillä on paljon mielenkiintoista kerrottavaa ja elämänkokemuksia, mitä mielelläni ihan vaan kuuntelenkin ja kysyn väliin mitä jään pohtimaan tai en aivan ole ymmärtänyt.


        Palsta antaa ihmisistä suppean kuvan. Johtuu ehkä aiheista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai, no itse en ole mm. isästäni aloituksen esittänällä tavalla kiinnostunut.

        Mä olen keskustelun kannalta kiinnostunut kaikista ihmisinä. Paitsi höpöttelijöistä ja vänkääjistä. Niihin loppuu mielenkiinto äkkiä.


      • Huitale kirjoitti:

        Mä olen keskustelun kannalta kiinnostunut kaikista ihmisinä. Paitsi höpöttelijöistä ja vänkääjistä. Niihin loppuu mielenkiinto äkkiä.

        Kumppanina en kiinnostu oikein kestään, joten puhun yleisellä tasolla keskusteluista, siksi.


      • Huitale kirjoitti:

        Kumppanina en kiinnostu oikein kestään, joten puhun yleisellä tasolla keskusteluista, siksi.

        Eli aloituksen aiheen ohi, siksi ettei silleen kiinnostavia ihmisiä enää nykyään tunnu olevan olemassakaan. Kaverina menee monenmoiset ihmiset.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Kumppanina en kiinnostu oikein kestään, joten puhun yleisellä tasolla keskusteluista, siksi.

        Ahaa. No sittenhän aloitus ei oikein edes koskettanut sinua. Olen pahoillani. Mä ajattelin, että jokainen pystyy tuota aihetta edes teoreettisella tasolla tai menneiden kokemusten valossa miettimään. En tajunnut tämänkin asettelun sulkevan osan keskustelijoista ulos.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa. No sittenhän aloitus ei oikein edes koskettanut sinua. Olen pahoillani. Mä ajattelin, että jokainen pystyy tuota aihetta edes teoreettisella tasolla tai menneiden kokemusten valossa miettimään. En tajunnut tämänkin asettelun sulkevan osan keskustelijoista ulos.

        Johan mä kerroin tuolla, jos luit. Älä suotta ala viisastelemaan.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Eli aloituksen aiheen ohi, siksi ettei silleen kiinnostavia ihmisiä enää nykyään tunnu olevan olemassakaan. Kaverina menee monenmoiset ihmiset.

        "Eli aloituksen aiheen ohi"

        Hyvä, että huomasit itsekin. 🖖


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa. No sittenhän aloitus ei oikein edes koskettanut sinua. Olen pahoillani. Mä ajattelin, että jokainen pystyy tuota aihetta edes teoreettisella tasolla tai menneiden kokemusten valossa miettimään. En tajunnut tämänkin asettelun sulkevan osan keskustelijoista ulos.

        Niin mitä? Tarkoitettiinko aloituksessa vain sellaisia ihmisiä, jotka kiinnostavat parisuhdemielessä?

        En minä ainakaan aloitusta niin ymmärtänyt. Minä ymmärsin, että kyse on ylipäätään kiinnostavista ihmisistä.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mitä? Tarkoitettiinko aloituksessa vain sellaisia ihmisiä, jotka kiinnostavat parisuhdemielessä?

        En minä ainakaan aloitusta niin ymmärtänyt. Minä ymmärsin, että kyse on ylipäätään kiinnostavista ihmisistä.

        🦄

        Minä huomasin sen vastauksestasi kyllä. En nyt vaan jaksanut vilauttaa punakynää sielläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä huomasin sen vastauksestasi kyllä. En nyt vaan jaksanut vilauttaa punakynää sielläkin.

        Et voi syyttää vastaajia, jos et itse selkeästi rajaa kiinnostuksen kohteita niihin keskustelukumppaneihin, jotka kiinnostavat parisuhdemielessä.

        Et voi vedota myöskään Sinkut-palstaan keskusteluympäristönä, koska täällä keskusteltavien aihepiirien kirjo on niin laaja.

        Punakynän tarve minun puheenvuoroni osalta on täten onnistuneesti kiistetty.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et voi syyttää vastaajia, jos et itse selkeästi rajaa kiinnostuksen kohteita niihin keskustelukumppaneihin, jotka kiinnostavat parisuhdemielessä.

        Et voi vedota myöskään Sinkut-palstaan keskusteluympäristönä, koska täällä keskusteltavien aihepiirien kirjo on niin laaja.

        Punakynän tarve minun puheenvuoroni osalta on täten onnistuneesti kiistetty.

        🦄

        Luetun ymmärtäminen näkyy olevan sielläkin päässä ongelmana. En minä sille mitään mahda, jos ei selvää tekstiä tajua tai vaivaudu sitä lainkaan ajattelemaan. Eihän siellä tosiaan kuin muutamaan kertaan mainittu nuo kiinnostukset ja sukupuolet ynnä muut. Vaan siis oletan ainekirjoitusten olevan jo kaukana takana, jos niitä on ylipäänsä harrastettu. Eli anna vaan palaa aiheen vierestä. Täällä ei jaeta arvosanoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et voi syyttää vastaajia, jos et itse selkeästi rajaa kiinnostuksen kohteita niihin keskustelukumppaneihin, jotka kiinnostavat parisuhdemielessä.

        Et voi vedota myöskään Sinkut-palstaan keskusteluympäristönä, koska täällä keskusteltavien aihepiirien kirjo on niin laaja.

        Punakynän tarve minun puheenvuoroni osalta on täten onnistuneesti kiistetty.

        🦄

        Ai niin ja Huitalehan ihan itse huomasi asian, eli hänen luetunymmärtämisensä on hyvällä tasolla. Tämä nyt varmennuksena, ettei hän vaan luule minun tarkoittavan häntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luetun ymmärtäminen näkyy olevan sielläkin päässä ongelmana. En minä sille mitään mahda, jos ei selvää tekstiä tajua tai vaivaudu sitä lainkaan ajattelemaan. Eihän siellä tosiaan kuin muutamaan kertaan mainittu nuo kiinnostukset ja sukupuolet ynnä muut. Vaan siis oletan ainekirjoitusten olevan jo kaukana takana, jos niitä on ylipäänsä harrastettu. Eli anna vaan palaa aiheen vierestä. Täällä ei jaeta arvosanoja.

        Aloitusteksti ei millään tavalla rajannut kiinnostusta parisuhdemielessä kiinnostaviin ihmisiin, eikä pelkkä sukupuolten mainitseminenkaan sitä tee.

        Muussa tapauksessahan lukijalle voisi jopa tulla sellainen huvittava vaikutelma, etteivät ihmiset ylipäätään, tai tarkemmin rajattuina vastakkaista sukupuolta edustavat ihmiset, voisi kiinnostaa ketään muuten kuin parisuhdemielessä.

        Kiistän edelleen sen, että aloituksen teksti olisi kieliasunsa tai kontekstinsa puolesta yksiselitteisesti viitannut parisuhdemielessä kiinnostaviin ihmisiin. Kirjoittajan tarkoitustahan en voi kiistää, mutta nyt oli kyse tekstissä tulkittavina olevista seikoista.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitusteksti ei millään tavalla rajannut kiinnostusta parisuhdemielessä kiinnostaviin ihmisiin, eikä pelkkä sukupuolten mainitseminenkaan sitä tee.

        Muussa tapauksessahan lukijalle voisi jopa tulla sellainen huvittava vaikutelma, etteivät ihmiset ylipäätään, tai tarkemmin rajattuina vastakkaista sukupuolta edustavat ihmiset, voisi kiinnostaa ketään muuten kuin parisuhdemielessä.

        Kiistän edelleen sen, että aloituksen teksti olisi kieliasunsa tai kontekstinsa puolesta yksiselitteisesti viitannut parisuhdemielessä kiinnostaviin ihmisiin. Kirjoittajan tarkoitustahan en voi kiistää, mutta nyt oli kyse tekstissä tulkittavina olevista seikoista.

        🦄

        Saat kiistää. Asia ei sillä mihinkään muutu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saat kiistää. Asia ei sillä mihinkään muutu.

        Niin. Se ei muutu, että olet tarkoittanut vain yhtä merkitystä ja kirjoittanut monimerkityksellisesti. Syytön lukija siihen on. Vaan yleensähän lukija voi tulkita vuorovaikutusta tarkemmin sen perusteella, mitä on ilmaistu monimerkityksellisen viestin jälkeen.

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Eli aloituksen aiheen ohi"

        Hyvä, että huomasit itsekin. 🖖

        Liittyy tuohon isä kommenttiin selvennykseksi. Miksi kerroin mm. mitä juttelen vanhempieni kanssa. Minua kun ei kiinnosta kumppanimielessä kukaan keskustelua käyvistä kanssani.

        Kai aihetta voi laajentaa ja tarkentaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Se ei muutu, että olet tarkoittanut vain yhtä merkitystä ja kirjoittanut monimerkityksellisesti. Syytön lukija siihen on. Vaan yleensähän lukija voi tulkita vuorovaikutusta tarkemmin sen perusteella, mitä on ilmaistu monimerkityksellisen viestin jälkeen.

        🦄

        Edelleenkään, en mahda sinun heikolle luetunymmätämiskyvyllesi mitään. Joudut pyytämään apua joltakulta toiselta.


      • Huitale kirjoitti:

        Liittyy tuohon isä kommenttiin selvennykseksi. Miksi kerroin mm. mitä juttelen vanhempieni kanssa. Minua kun ei kiinnosta kumppanimielessä kukaan keskustelua käyvistä kanssani.

        Kai aihetta voi laajentaa ja tarkentaa?

        Mutta juttelen aivan arkisia myös ihmisen kanssa, josta olen kiinnostunut. Hänelle vain sen lisäksi kerron kiinnostukseni häntä kohtaan, toisin kuin heille joista en ole kiinnostunut. Avoin kun olen.


      • Huitale kirjoitti:

        Mutta juttelen aivan arkisia myös ihmisen kanssa, josta olen kiinnostunut. Hänelle vain sen lisäksi kerron kiinnostukseni häntä kohtaan, toisin kuin heille joista en ole kiinnostunut. Avoin kun olen.

        Ps. Vanhat miehen logiikkalaiset ovat nähneet mitä juttelin nykyisen kumppanini kanssa siellä. Ehkä he voivat kertoa, miten juttelen kiinnostuessani jostain.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Ps. Vanhat miehen logiikkalaiset ovat nähneet mitä juttelin nykyisen kumppanini kanssa siellä. Ehkä he voivat kertoa, miten juttelen kiinnostuessani jostain.

        No ehkä heistä joku tulee tähän kertomaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ehkä heistä joku tulee tähän kertomaan.

        Ehkä, epäilen kyllä ettei ketään kiinnosta kertoa. 😂

        Ehkäpä ihastuessani mun pää vähän pehmenee ja jutut myös. En ole välttis niin objektiivinen ja skarppi, kun olen kiinnostunut ja ihastunut. Orastavat tunteet vähän haittaa johdonmukaisuutta ja ajatukset karkailee.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Ehkä, epäilen kyllä ettei ketään kiinnosta kertoa. 😂

        Ehkäpä ihastuessani mun pää vähän pehmenee ja jutut myös. En ole välttis niin objektiivinen ja skarppi, kun olen kiinnostunut ja ihastunut. Orastavat tunteet vähän haittaa johdonmukaisuutta ja ajatukset karkailee.

        Voi olla. Itse en oikein suostu edes julkisesti kirjoittelemaan tuollaisessa tilanteessa. Tuolla joskus esim. online peleissä huomaa, kun joku alkaa itseä kohtaan kirjoittelemaan ihan pehmeitä ja mä koen sen tosi vastenmieliseksi. Toisaalta olen joskus alkanut seurustelemaankin noin ja silloin toisten reaktio oli uutisen lopulta kuullessaan, että wtf ettehän te edes ikinä puhu toisillenne. Mä olen tällanen julkisille kiinnostuksen osoituksille allerginen yksilö. 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla. Itse en oikein suostu edes julkisesti kirjoittelemaan tuollaisessa tilanteessa. Tuolla joskus esim. online peleissä huomaa, kun joku alkaa itseä kohtaan kirjoittelemaan ihan pehmeitä ja mä koen sen tosi vastenmieliseksi. Toisaalta olen joskus alkanut seurustelemaankin noin ja silloin toisten reaktio oli uutisen lopulta kuullessaan, että wtf ettehän te edes ikinä puhu toisillenne. Mä olen tällanen julkisille kiinnostuksen osoituksille allerginen yksilö. 🤣

        Meinaan pehmeellä, etten ole niin kovakourainen kommenteissani ihmiselle, josta tykkään. Vaikken olisi yhtään samaa mieltäkään.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Meinaan pehmeellä, etten ole niin kovakourainen kommenteissani ihmiselle, josta tykkään. Vaikken olisi yhtään samaa mieltäkään.

        Se voi ilmetä monella tavalla, esimerkiksi noin. Esimerkiksi niin, että yleensä hyvinkin kärkäs ihminen puhuukin aina nätisti. 🙂


      • Huitale kirjoitti:

        Meinaan pehmeellä, etten ole niin kovakourainen kommenteissani ihmiselle, josta tykkään. Vaikken olisi yhtään samaa mieltäkään.

        Yhdentekeville on helpompaa olla tylyn suorasukainen, kun luonnollisesti vähän loiventaa ja pehmentää niitten kohdalla, joista pitää, jotka kiinnosta edes jotenkin ihmisenä.

        Ei ole tarvetta miellyttää kun niitä joista itse pitää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se voi ilmetä monella tavalla, esimerkiksi noin. Esimerkiksi niin, että yleensä hyvinkin kärkäs ihminen puhuukin aina nätisti. 🙂

        Just niin. Mä suedän tykkäämiltäni enemmän, kun niiltä joista en piittaa tipan tippaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleenkään, en mahda sinun heikolle luetunymmätämiskyvyllesi mitään. Joudut pyytämään apua joltakulta toiselta.

        Niin kuin tässä nyt johonkin apua kaivattaisiin, tai ihan kuin minua voisi syyttää omista epätarkkuuksistaan. Minulla on omat standardini yksiselitteisyyden suhteen ja ne toimivat erinomaisesti omissa ympyröissäni. Monet ilmeisesti operoivat vähän vähemmällä vaivannäöllä onnistuneesti, joten mikäpä minä olen sitä tuomitsemaan.

        🦄


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Yhdentekeville on helpompaa olla tylyn suorasukainen, kun luonnollisesti vähän loiventaa ja pehmentää niitten kohdalla, joista pitää, jotka kiinnosta edes jotenkin ihmisenä.

        Ei ole tarvetta miellyttää kun niitä joista itse pitää.

        Jep. Sekin on häiritsevää, jos tyypillinen "what's up biatch" (jonka siis tyyppi sanoo ihan kaikille) muuttuukin yhtäkkiä omalla kohdalla vaikka vain muotoon "hi". En tykkää alkuperäisestä tervehdyksestä lainkaan, mutta en haluaisi tuota eroakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Sekin on häiritsevää, jos tyypillinen "what's up biatch" (jonka siis tyyppi sanoo ihan kaikille) muuttuukin yhtäkkiä omalla kohdalla vaikka vain muotoon "hi". En tykkää alkuperäisestä tervehdyksestä lainkaan, mutta en haluaisi tuota eroakaan.

        Ok. Itellä tapahtuu vähän lapselliseksi taantumista joksikin aikaa, kun ihastun. En ole neropatti muutenkaan, mutta silloin tuntuu, että olen voeläkin toopempi. On vaan niin lumoutunut toisesta, että puhuukin mitä sattuu.


      • Huitale kirjoitti:

        Ok. Itellä tapahtuu vähän lapselliseksi taantumista joksikin aikaa, kun ihastun. En ole neropatti muutenkaan, mutta silloin tuntuu, että olen voeläkin toopempi. On vaan niin lumoutunut toisesta, että puhuukin mitä sattuu.

        Ei tietysti hyvä välttämättä. Harvoinhan kukaan toopeen takas ihastuu. 😅


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Ok. Itellä tapahtuu vähän lapselliseksi taantumista joksikin aikaa, kun ihastun. En ole neropatti muutenkaan, mutta silloin tuntuu, että olen voeläkin toopempi. On vaan niin lumoutunut toisesta, että puhuukin mitä sattuu.

        Taitaa valtaosalla käydä vähän noin, ainakin jos kunnolla pääsee tauti iskemään. 🙂

        Kuten todettu niin mä en edes suostu mitään julkista kirjoittelua harrastamaan siinä mielentilassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa valtaosalla käydä vähän noin, ainakin jos kunnolla pääsee tauti iskemään. 🙂

        Kuten todettu niin mä en edes suostu mitään julkista kirjoittelua harrastamaan siinä mielentilassa.

        Juu, ei minunkaan olis pitänyt, lipsahti. Viisaampi vastaisuudessa.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Juu, ei minunkaan olis pitänyt, lipsahti. Viisaampi vastaisuudessa.

        Juu, oppua ikä kaikki. Mä olen ihmisenä sen verran pidättyväinen, että en ole koskaan joutunut tuota kantapään kautta oppimaan. Kahdenkesken kyllä puhun sitten ihan pehmeitä, jos tunne on molemminpuolista. Mutta olen tosiaan allerginen julkisille kiinnostuksenosoituksille ja huomionosoituksille, typeryyteen saakka. 🙃


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, oppua ikä kaikki. Mä olen ihmisenä sen verran pidättyväinen, että en ole koskaan joutunut tuota kantapään kautta oppimaan. Kahdenkesken kyllä puhun sitten ihan pehmeitä, jos tunne on molemminpuolista. Mutta olen tosiaan allerginen julkisille kiinnostuksenosoituksille ja huomionosoituksille, typeryyteen saakka. 🙃

        Mä taas oon muuten pidättyväinen IRL, mutta ihastuessani ja rakastaessani en halua salailla tunteitani, vaan "ylpeästi" iloita niistä.

        En pysty olemaan hyssyn hyssyn, kun halkean tunteistani. Tuntuu etten pysy edes nahoissani, kunnes arki tasoittaa sitä hulluuden huippua. Mutten sittenkään peittele tunteitani, vaan annan niiden näkyä, onhan mulla mitä ilmeisemmin maailman ihanin kumppani silloin mielestäni.


      • Huitale kirjoitti:

        Mä taas oon muuten pidättyväinen IRL, mutta ihastuessani ja rakastaessani en halua salailla tunteitani, vaan "ylpeästi" iloita niistä.

        En pysty olemaan hyssyn hyssyn, kun halkean tunteistani. Tuntuu etten pysy edes nahoissani, kunnes arki tasoittaa sitä hulluuden huippua. Mutten sittenkään peittele tunteitani, vaan annan niiden näkyä, onhan mulla mitä ilmeisemmin maailman ihanin kumppani silloin mielestäni.

        Mutta ymmärrän joo ja tunnen ihmisiä, jotka haluaa pitää omana tietonaan kaikki tunteensa. Kahdenkeskisinä.

        Ikään kuin häpeisi niitä, siis mun tunne silloin, kun törmään heihin. Kun itse taas loistan auringonlailla rakkauttani, enkä tasan häpeä sitä.


      • Huitale kirjoitti:

        Mutta ymmärrän joo ja tunnen ihmisiä, jotka haluaa pitää omana tietonaan kaikki tunteensa. Kahdenkeskisinä.

        Ikään kuin häpeisi niitä, siis mun tunne silloin, kun törmään heihin. Kun itse taas loistan auringonlailla rakkauttani, enkä tasan häpeä sitä.

        Vaan nyt livistän ulkoilemaan. Juhan biisi hetero asetelmin esiteltynä, mutta sopii kaikille muillekin.

        https://youtu.be/6O3UNCniSPs

        🙃


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Mutta ymmärrän joo ja tunnen ihmisiä, jotka haluaa pitää omana tietonaan kaikki tunteensa. Kahdenkeskisinä.

        Ikään kuin häpeisi niitä, siis mun tunne silloin, kun törmään heihin. Kun itse taas loistan auringonlailla rakkauttani, enkä tasan häpeä sitä.

        Ainakaan itselläni se ei varsinaisesti mene noin. Esimerkiksi julkiset hellyydenosoitukset ovat ok, sitten kun ollaan ns. vakaalla pohjaalla. Vaan siinä ihastuessa ja rakastuessa, kun kaikki on vielä outoa ja epävarmaa ja hapuilevaa, niin en mä halua sitä siinä kohtaa muille jakaa. Se on henkilökohtaista, kahdenkeskistä, se ei kuulu muille.

        En mä kyllä ihan ylenmääräisestä läyhäämisestä tykkää ikinä, mutta rajaansa saakka ok, sitten kun tietää itse missä mennään. 🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainakaan itselläni se ei varsinaisesti mene noin. Esimerkiksi julkiset hellyydenosoitukset ovat ok, sitten kun ollaan ns. vakaalla pohjaalla. Vaan siinä ihastuessa ja rakastuessa, kun kaikki on vielä outoa ja epävarmaa ja hapuilevaa, niin en mä halua sitä siinä kohtaa muille jakaa. Se on henkilökohtaista, kahdenkeskistä, se ei kuulu muille.

        En mä kyllä ihan ylenmääräisestä läyhäämisestä tykkää ikinä, mutta rajaansa saakka ok, sitten kun tietää itse missä mennään. 🙂

        Jep. Mäkään en oikeestaan vaan piittaa muista siinä kohtaa, ettei kyse oo edes et haluisin jakaa sitä mitenkään. Leuhkia tms. Kailottaa mitään mihinkään.

        Muut vaan on mulle ilmaa, ei mua kiinnosta muut ja mitä ne miettii, nään vaan ihmisen jota kohtaan tunteilen. Se tulee vaan siitä se ettei piilottele. 😜

        Se tunne vaan puskee läpi joka huokosesta. Ja mä kuolen jos mun on esitettävä patsasta.


      • Huitale kirjoitti:

        Jep. Mäkään en oikeestaan vaan piittaa muista siinä kohtaa, ettei kyse oo edes et haluisin jakaa sitä mitenkään. Leuhkia tms. Kailottaa mitään mihinkään.

        Muut vaan on mulle ilmaa, ei mua kiinnosta muut ja mitä ne miettii, nään vaan ihmisen jota kohtaan tunteilen. Se tulee vaan siitä se ettei piilottele. 😜

        Se tunne vaan puskee läpi joka huokosesta. Ja mä kuolen jos mun on esitettävä patsasta.

        Toisen takia voi toki koittaa hillitä ittensä, mut en yleensä onnistu kovin hyvin.


      • Huitale kirjoitti:

        Toisen takia voi toki koittaa hillitä ittensä, mut en yleensä onnistu kovin hyvin.

        Se tunne, kun panttaa tunteitaan, on kuin katkoisi linnulta siivet, eikä pääse ilmaan. Tuntuu et tukehtuu, kuristuu. Vaan nyt meen enkä hölise enää. 🤣👋


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Jep. Mäkään en oikeestaan vaan piittaa muista siinä kohtaa, ettei kyse oo edes et haluisin jakaa sitä mitenkään. Leuhkia tms. Kailottaa mitään mihinkään.

        Muut vaan on mulle ilmaa, ei mua kiinnosta muut ja mitä ne miettii, nään vaan ihmisen jota kohtaan tunteilen. Se tulee vaan siitä se ettei piilottele. 😜

        Se tunne vaan puskee läpi joka huokosesta. Ja mä kuolen jos mun on esitettävä patsasta.

        Ei se minullakaan mitenkään niihin muihin liity. Ei siinä mielessä, että mietisin heidän miettimisiään. Se vaan ei kuulu heille. Muut ikäänkuin pilaavat sen, likaavat sen. Se ei vain kuulu heille mitenkään. Se olisi epämiellyttävää, jos toinen läyhää. Se tappaa mun tunteeni. Mä ole lopettanut seueustelunkin muutamaan kertaan, kun toinen on yrittänyt vaatia liian nopeasti jakamaan sen. Sitä on vaikea selittää, mutta tavallaan se on juuri tuo sama tunne. Kuin katkoisi siltä tunteelta siivet, pakottaisi esittämään jotain mitä en ole, toisen edestä voi kyllä, mutta se en ole minä, se puskee joka huokosesta se tunne, että ahdistaa ja haluan pois muiden edestä ja se tosiaan tukahduttaa sen ihastumisenkin alleen.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Se tunne, kun panttaa tunteitaan, on kuin katkoisi linnulta siivet, eikä pääse ilmaan. Tuntuu et tukehtuu, kuristuu. Vaan nyt meen enkä hölise enää. 🤣👋

        Mä olen joskus toisen takia mennyt mukaan sellaseen, että kavereiden eteen ja lässynlää ja julkisesti johonkin ja blaa blaa, mutta se on ihan karseaa. Sellanen päättyy väistämättä siihen, että jos se vaan jatkuu ja jatkuu, niin lopulta mä totean vöhän vähemmän nätisti, että "nyt päästät mut ...ttu poistumaan täältä". 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se minullakaan mitenkään niihin muihin liity. Ei siinä mielessä, että mietisin heidän miettimisiään. Se vaan ei kuulu heille. Muut ikäänkuin pilaavat sen, likaavat sen. Se ei vain kuulu heille mitenkään. Se olisi epämiellyttävää, jos toinen läyhää. Se tappaa mun tunteeni. Mä ole lopettanut seueustelunkin muutamaan kertaan, kun toinen on yrittänyt vaatia liian nopeasti jakamaan sen. Sitä on vaikea selittää, mutta tavallaan se on juuri tuo sama tunne. Kuin katkoisi siltä tunteelta siivet, pakottaisi esittämään jotain mitä en ole, toisen edestä voi kyllä, mutta se en ole minä, se puskee joka huokosesta se tunne, että ahdistaa ja haluan pois muiden edestä ja se tosiaan tukahduttaa sen ihastumisenkin alleen.

        Vastakohdat tässä asiassa, sinä ja minä. Kumpikin tukahtuu, mutta samassa asiassa eri syystä.

        Eipä mua hyvin kestäkkään tunteensa piiloon pitävät ihmiset, mitä on tullut kokeiltua. Heille se on tahra, mikä mulle on voima.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen joskus toisen takia mennyt mukaan sellaseen, että kavereiden eteen ja lässynlää ja julkisesti johonkin ja blaa blaa, mutta se on ihan karseaa. Sellanen päättyy väistämättä siihen, että jos se vaan jatkuu ja jatkuu, niin lopulta mä totean vöhän vähemmän nätisti, että "nyt päästät mut ...ttu poistumaan täältä". 😂

        Heh, mä voin uskoa tuon lässynlään ikäväksi. Ite en niinkään lässytä, vaan halaan, pussaan, pidän kädestä kävellessä. Katselen ihaillen rakastani silmät sydämiä pursuten. Se näkyy mussa silleenii. Ei diipadaapa puheena.


      • Huitale kirjoitti:

        Heh, mä voin uskoa tuon lässynlään ikäväksi. Ite en niinkään lässytä, vaan halaan, pussaan, pidän kädestä kävellessä. Katselen ihaillen rakastani silmät sydämiä pursuten. Se näkyy mussa silleenii. Ei diipadaapa puheena.

        Samaan aikaan kyn uhkuu ja puhkuu rintaranka rottingilla elämänvoimaa ja voimaa ylipäänsä, tunnetta, niin tietää olevansa ihan toisen armoilla. Naps vaan ja se rakas voi talloa kuin lasihelmen tuosta vaan sut tunteinesi. Heittäytyy vaan jääkylmäksi, mykäksi tai satuttaa teoillaan.

        Hullua miksi ihminen ikinä rakastuu ja ottaa tuollasen riskin.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Heh, mä voin uskoa tuon lässynlään ikäväksi. Ite en niinkään lässytä, vaan halaan, pussaan, pidän kädestä kävellessä. Katselen ihaillen rakastani silmät sydämiä pursuten. Se näkyy mussa silleenii. Ei diipadaapa puheena.

        No siis tarkotin kaikkea tuota sillä lässynläällä, en pelkkää puhetta. Myös sellasta "koiranpennun" katsetta. En tykkää, en kestä. Kaikkea sellaista aawwwww juttua, joita moni tekee.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Vastakohdat tässä asiassa, sinä ja minä. Kumpikin tukahtuu, mutta samassa asiassa eri syystä.

        Eipä mua hyvin kestäkkään tunteensa piiloon pitävät ihmiset, mitä on tullut kokeiltua. Heille se on tahra, mikä mulle on voima.

        Ja kyllä, kokeiltu on vastakkaisen kanssa, eikä todellakaan toimi. Mulle sopii vain sellainen, joka ei myöskään kaipaa tai halua julkista tunteuden osottamista. Ei ole hyvä, jos kummankaan on epämukava olla. 🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja kyllä, kokeiltu on vastakkaisen kanssa, eikä todellakaan toimi. Mulle sopii vain sellainen, joka ei myöskään kaipaa tai halua julkista tunteuden osottamista. Ei ole hyvä, jos kummankaan on epämukava olla. 🙂

        Sellainen kun mun mies, hänkään ei välitä julkisesti osoittaa tunteitaan. Neutraalisti mieluiten liikkuu seurassa. 😅

        Ja vastakohtana meillä on ollut ja on kulmia hiottavana hänenkin kanssaan.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Sellainen kun mun mies, hänkään ei välitä julkisesti osoittaa tunteitaan. Neutraalisti mieluiten liikkuu seurassa. 😅

        Ja vastakohtana meillä on ollut ja on kulmia hiottavana hänenkin kanssaan.

        No kuten sanoin edellä, niin ei mua häiritse näyttää tunteita julkisesti, sitten kun niiden kanssa ollaan vakaalla alustalla. Ei haittaa kävellä käsi kädessä ja kylki kyljessä ja halata ja pussata julkisesti. Vaan mistään jatkuvasta julkisesta lähmimisestä en silloinkaan pidä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kuten sanoin edellä, niin ei mua häiritse näyttää tunteita julkisesti, sitten kun niiden kanssa ollaan vakaalla alustalla. Ei haittaa kävellä käsi kädessä ja kylki kyljessä ja halata ja pussata julkisesti. Vaan mistään jatkuvasta julkisesta lähmimisestä en silloinkaan pidä.

        Juu, ymmärrän. En minäkään, alkuhuumassa kuiteskin oon ihan pöllönä toiseen ja roikun iholla.


    • Anonyymi

      ..hmmhh... ottakaa tuo ohjelma jota itse käytän monestikin aluksi omissa ja kokeilujutuissa, siis musiikkia tehdessä, helppo kokeilla ideoita:

      https://www.pgmusic.com/bbwin.htm

      100-200 ja dollari on nyt halpaa.

    • Keskustelen lähes kaikesta, mutta urheilusta olen kiinnostunut pelkästään fysiikan, tekniikan ja lääketieteen tasoilla, eli nimet ja tulokset ovat minulle merkityksettömiä. En myöskään ole kiinnostunut automalleista, vaikka se mitä tekniikkaa niissä on sovellettu, onkin kiinnostavaa.

      Mieluummin keskustelisin mahdollisimman hankalista ja monimutkaisista aiheista, mutta minulla on varsinkin nykyisin aivan liian vähän keskustelukumppaneita, sillä ihmiset ovat enimmäkseen kiinnostuneita kovin merkityksettömistä aiheista.

      • Anonyymi

        Eli ovatko nuo siis aiheita, joista itse aloittaisit aktiivisesti keskustelun sinua henkilökohtaisella tasolla kiinnostavan yksilön kanssa?


      • Anonyymi

        "En myöskään ole kiinnostunut automalleista, vaikka se mitä tekniikkaa niissä on sovellettu, onkin kiinnostavaa."

        Minä allekirjoitan tämän myös. Autoissa kiinnostavinta ovat tekniset valinnat ja niiden seuraukset.

        Myös tekniikan historia eri aloilla on mielenkiintoista.

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli ovatko nuo siis aiheita, joista itse aloittaisit aktiivisesti keskustelun sinua henkilökohtaisella tasolla kiinnostavan yksilön kanssa?

        En, sillä tuskin autoinnostunut haluaa keskustella portaattomien vaihteistojen eroista tai penkkiurheilija siitä miten säären lihasten sijoittuminen vaikuttaa lajivalintaan.
        Eräs kerran kuitenkin halusi keskustella siitä miksi bensiinimoottorien männissä männän tappi ei ole männän symmetria-akselilla vaan sen sivussa, mutta hän olikin suunnitellut hyvin mielenkiintoisia koneita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "En myöskään ole kiinnostunut automalleista, vaikka se mitä tekniikkaa niissä on sovellettu, onkin kiinnostavaa."

        Minä allekirjoitan tämän myös. Autoissa kiinnostavinta ovat tekniset valinnat ja niiden seuraukset.

        Myös tekniikan historia eri aloilla on mielenkiintoista.

        🦄

        Kerään iäkästä teknistä kirjallisuutta ja minusta on omituista, että kirjaston kierrätyshyllyssä on erikseen maininta, ettei vanhentuneita tietokirjoja saa jättää sinne (eli kokoelmani ei täydenny sitä kautta). Kerran kirpparilla oli kymmenittäin yli sata vuotta vanhaa höyrykonetekniikan kirjallisuutta, mutta olivat harmillisesti hinnoitelleet sen niin korkealle, etten suostunut ostamaan, vaan odotin, että alentaisivat hintoja. Joku oli sitten ostanut ne kaikki kerralla kun olivat hyväksyneet hänen tarjouksensa.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Kerään iäkästä teknistä kirjallisuutta ja minusta on omituista, että kirjaston kierrätyshyllyssä on erikseen maininta, ettei vanhentuneita tietokirjoja saa jättää sinne (eli kokoelmani ei täydenny sitä kautta). Kerran kirpparilla oli kymmenittäin yli sata vuotta vanhaa höyrykonetekniikan kirjallisuutta, mutta olivat harmillisesti hinnoitelleet sen niin korkealle, etten suostunut ostamaan, vaan odotin, että alentaisivat hintoja. Joku oli sitten ostanut ne kaikki kerralla kun olivat hyväksyneet hänen tarjouksensa.

        1. Ihailtava harrastus! ☺️
        2. Osaatko veikata syytä sille, ettei tietokirjoja saa jättää kierrätyshyllyyn?
        3. Höyrykonetekniikka on erittäin mielenkiintoista. Oletko käynyt tutustumassa siihen paikan päällä museoissa esim. Britanniassa?

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        1. Ihailtava harrastus! ☺️
        2. Osaatko veikata syytä sille, ettei tietokirjoja saa jättää kierrätyshyllyyn?
        3. Höyrykonetekniikka on erittäin mielenkiintoista. Oletko käynyt tutustumassa siihen paikan päällä museoissa esim. Britanniassa?

        🦄

        Ne kuvittelevat ettei ikääntynyt tietokirja kiinnosta ketään ja että se jäisi hyllyyn.
        Eivät ole huomanneet, että vanhoissa kirjoissa ovat ne asiat mukana, joita ei voi löytää netistä.
        Matkustelen vain harvoin, mutta Deutsches Museumissa olen käynyt ja se on täynnä tekniikkaa. Ensimmäinen dieselmoottorikin on siellä. Aikaa oli niukasti ja siellä kuluisi useampi päivä, joten pitäisi käydä uudelleen.

        Tuolta löytyy myös vanhaa teknistä kirjallisuutta ja olen löytänyt sieltä jopa köyttöohjeita eräisiin laitteisiin, joita meillä on täällä:
        https://archive.org/


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Ne kuvittelevat ettei ikääntynyt tietokirja kiinnosta ketään ja että se jäisi hyllyyn.
        Eivät ole huomanneet, että vanhoissa kirjoissa ovat ne asiat mukana, joita ei voi löytää netistä.
        Matkustelen vain harvoin, mutta Deutsches Museumissa olen käynyt ja se on täynnä tekniikkaa. Ensimmäinen dieselmoottorikin on siellä. Aikaa oli niukasti ja siellä kuluisi useampi päivä, joten pitäisi käydä uudelleen.

        Tuolta löytyy myös vanhaa teknistä kirjallisuutta ja olen löytänyt sieltä jopa köyttöohjeita eräisiin laitteisiin, joita meillä on täällä:
        https://archive.org/

        "Ne kuvittelevat ettei ikääntynyt tietokirja kiinnosta ketään ja että se jäisi hyllyyn."

        Jaa. Minä ajattelin sellaista riskiä, että kirja vietäisiin käsistä ja siihen uskottaisiin kuin raamattuun, vaikka tieto olisi vanhentunutta. 😄 Mutta ehkä sinun skenaariosi on todennäköisempi.

        Kiitos matkailuvinkistä ja siihen liittyvästä ajankäyttövinkistä. Tuolla museossa on pakko päästä käymään joskus. 😍

        Tuo nettisivu on tuttu mutta vain pintapuolisesti. Täytyypä tutustua siihen lähiaikoina tarkemmin tekniikan kirjallisuuden osalta.

        Suuri kiitos sinulle! 🙏

        🦄


      • Maalasin tänään seinää. 😁hyvältä näyttää b
        Vielä.


      • valtakunta kirjoitti:

        Maalasin tänään seinää. 😁hyvältä näyttää b
        Vielä.

        Minä tutkin tänään, onko vanhan rakennuksen seinissä lyijymaalia, sillä pitäisi hävittää sen lautoja ja jos on lyijyä, niin niitä ei voi polttaa. Testin perusteella on sinkkivalkoista, eikä siis lyijyä, joten poltan ne.


      • buddy-love kirjoitti:

        Minä tutkin tänään, onko vanhan rakennuksen seinissä lyijymaalia, sillä pitäisi hävittää sen lautoja ja jos on lyijyä, niin niitä ei voi polttaa. Testin perusteella on sinkkivalkoista, eikä siis lyijyä, joten poltan ne.

        Noniin minulla oli tänään jo ikävä sinua.😅 jostain syytä kaveita tulee ikävä varsinkin sitä seuraa


    • Anonyymi

      Viimeksi pyykkituvassa naisen kanssa keskustelu oli... ajanvarauskirjasta että sitä voi käyttää ja kuivaushuoneesta ohjeistin.

      Ja sitten että jos on etätöissä niin voi läppärillä tehdä töitä myös yhtäaikaa kun pesee pyykkiäkin, yhteydet toimii...

      Asiasta toiseen siirtyminen, sulavasti.

      • Anonyymi

        Onko sinulla ehkä siis ongelmia lähestyä itseäsi kiinnostavia ihmisiä? Tarvitset jonkin konkreettisen aiheen välittömässä läheisyydessä ja tilanteessa ja sinun on ehkä vaikea laajentaa keskustelua vaikka pyykkituvan, ajanvarauskirjan ja kuivaushuoneen ulkopuolelle?


    • Anonyymi

      Itse tykkään eniten livessä kahden kesken naisen kanssa jutella hänestä eli hänen vartalostaan reisistä tisseistä ja nainen näyttää vihreää valoa ja tiedän saan pian rakastella hänen kanssaan eli se on se juttelu osuus mut kaikkein parasta on itse toiminta ja sen jälkeen jutella kun nainen on iloinen ja jutella mitä sit tehdään tai mennään

      • Anonyymi

        Eli nuo ovat siis aiheet, joista aloitat keskusteluja IRL entuudestaan tuntemattomien kanssa? Ihan mielenkiinnosta, löytyykö paljon keskustelukumppaneita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli nuo ovat siis aiheet, joista aloitat keskusteluja IRL entuudestaan tuntemattomien kanssa? Ihan mielenkiinnosta, löytyykö paljon keskustelukumppaneita?

        Eikö kysytty aihetta joka itseä kiinnostaa ja mistä haluu jutella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö kysytty aihetta joka itseä kiinnostaa ja mistä haluu jutella

        "Mitä ne aiheet sitten ovat ja millaisesta aiheesta alkaisit jutunjuurta vääntää itseäsi kiinnostavan yksilön kanssa?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä ne aiheet sitten ovat ja millaisesta aiheesta alkaisit jutunjuurta vääntää itseäsi kiinnostavan yksilön kanssa?"

        Riippuu missä on mut yleensä en aloita juttelua en ole sosiaalinen enkä juttelu miehiä enkä sanaseppo eli poltan tupakin ja häivyn pois eli olen luonteeltani perhekeskeinen niin moni vahtaa ja pyörii ympärillä ja odottaa et aloittaisin juttelun no kiinnostavat naiset ei tee juttuu mutta huumehörhöt juopot mustalaiset haluis tehdä tuttavuutta ja kavereita saisin heti mut en halua kavereita haluan vain yhden mielenkiintoisen naisen kaveriksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu missä on mut yleensä en aloita juttelua en ole sosiaalinen enkä juttelu miehiä enkä sanaseppo eli poltan tupakin ja häivyn pois eli olen luonteeltani perhekeskeinen niin moni vahtaa ja pyörii ympärillä ja odottaa et aloittaisin juttelun no kiinnostavat naiset ei tee juttuu mutta huumehörhöt juopot mustalaiset haluis tehdä tuttavuutta ja kavereita saisin heti mut en halua kavereita haluan vain yhden mielenkiintoisen naisen kaveriksi

        Ja vankila tyypit ja rikolliset haluaa tehdä tuttavuutta mutta minä en halua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu missä on mut yleensä en aloita juttelua en ole sosiaalinen enkä juttelu miehiä enkä sanaseppo eli poltan tupakin ja häivyn pois eli olen luonteeltani perhekeskeinen niin moni vahtaa ja pyörii ympärillä ja odottaa et aloittaisin juttelun no kiinnostavat naiset ei tee juttuu mutta huumehörhöt juopot mustalaiset haluis tehdä tuttavuutta ja kavereita saisin heti mut en halua kavereita haluan vain yhden mielenkiintoisen naisen kaveriksi

        Jaahas. On muuten helpompaa olla perhekeskeinen, kun on ensiksi se perhe ja perhe saattaa ehkä olla helpompaa saada, jos ei aina aloita keskustelujaan tuntemattomien kanssa puhumalla näiden tisseistä ja tussuista. Ihan vaan vinkkinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaahas. On muuten helpompaa olla perhekeskeinen, kun on ensiksi se perhe ja perhe saattaa ehkä olla helpompaa saada, jos ei aina aloita keskustelujaan tuntemattomien kanssa puhumalla näiden tisseistä ja tussuista. Ihan vaan vinkkinä.

        Hänen perhekeskeisyytensä näyttäytyy pe*sekeskeisyytenä. Mikä on tietysti jollain tavalla evolutiivisesti selitettävissä. 🤔

        🦄


    • Anonyymi

      Ei suinkaan sosiaalisuuteni rajoitu pyykkitupaan, pyykkituvat vain ovat monesti aika intiimejä paikkoja, yleensä pidän enemmän juttelemisesta julkisemmilla paikoilla, kuten kauppojen jonoissa, kadulla, missä tahansa.

      Mutta yleensä naiset tulevat aluksi juttelemaan itselleni, joka johtuu tietysti erittäin hyvästä ulkonäöstäni, joka on naisten mielestä kiinnostavaa, sekä pukeutumistyylinikin on hyvä, ei mikään tuulihousu-tohtori-yliopistosta :D:D

      • Anonyymi

        Okei. Sinun ei siis tarvitse koskaan aloittaa yhtään keskustelua. 👍


      • Ooh. Kiva kuulla.


      • Anonyymi

        Tohtorina voin kertoa, etten ole tuulihousuja yliopistolla koskaan nähnyt.


    • Anonyymi

      Ihmisen laadun näkee yleensä ulkonäöstä, että onko sopivan tyylikkäästi pukeutunut, ei ole ylipainoa, parta on höylätty, ja muutenkin olemus on siisti, eli mies pystyy pitämään itsestään huolta.

      • Anonyymi

        Et siis puhu kenenkään kanssa mitään?


    • Anonyymi

      Kaikkien kanssa puhun ja jopa annan kerjäläisille juopoille kolikoitakin jos ovat kadulla ja pyytävät kaljarahaa, jos on kolikoita taskussa.

      Juttelen kaikkien kanssa, mutta narsistit eivät mielellään kai juttele kanssani, koska olen ylivertainen heihin verrattuna, pelkäävät minua kai.

      • Anonyymi

        Ok, sinä siIis kiinnostut seksuaalisesti/parisuhdemielessä myös kerjäläisistä juopoista. Ihailtavaa avarakatseisuutta. Minä en tuohon kykene. 🙏


    • Anonyymi

      Mielenkiintoinen ja avartava ketju. Palstalaisilla on pahoja vaikeuksia pysyä itse aiheessa. Onko ongelma luetunymmärtämisessä vai tahallisessa aiheen vierestä kirjoittamisessa.🤣

      • Anonyymi

        Joo, kieltämättä vähän sellainen olo kuin opettajalla, joka kirjoittaa ainekirjoituksen loppuun, että "kirjoitit aiheen vierestä". 🤣


    • Anonyymi

      Tahallinen väärin käsittäminen on tehokas hyökkäys aina keskusteluissa hehehe :DF:D

      • Anonyymi

        Toivottavasti he osaavat edes vähän paremmin puhua aiheesta tuolla IRL keskusteluissaan.


    • En itse usko, että miehet ja naiset on mitenkään kovin erilaisia keskustelijoina. Ihmiset sen sijaan keskenään on. Ero ihmisten välillä on paljon suurempi kuin sukupuolien. Edes mies-nais-stereotypiat ei yksilötasolla päde.

      Se löytyykö yhteistä keskusteltavaa riippuu elämänkokemuksesta, älykkyyden eroista, mielenkiinnon kohteista ja sen hetkisestä mielialasta. Hyvä keskustelu ei vaadi, että aihe olisi oma suosikki tai oma intohimo, riittää että aihe kiinnostaa keskustelun verran.

      Jos itse on kovin neuroepätyypillinen, esim. asperger-piirteinen, voi sosiaalisen taitojen puute ja töksäyttelevä keskustelutyyli tai kapeat mielenkiinnon kohteet tai empatiakyvyn heikkous rajoittaa merkittävästi keskustelun sujuvuutta/jatkuvuutta. Kuitenkin yleensä jokaiselle löytyy joku joka ajattelee riittävän saman suuntaisesti.

      • Anonyymi

        Mitä ne sitten ovat ne aiheet, joista alkaisit keskustella? Kun siis sanoit, että mielenkiinnon kohteesi ovat kapeat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ne sitten ovat ne aiheet, joista alkaisit keskustella? Kun siis sanoit, että mielenkiinnon kohteesi ovat kapeat.

        Minulla ei ole asperger tai autismin kirjoa. Mielenkiinnon kohteeni on pikemminkin laajat, mutta silti erilaiset kuin isolla osalla ihmisiä.

        Elän ihmisten joukossa, joita kiinnostaa monet samat asiat. Esimerkiksi töissä kahvi- ja ruokatunnit on välillä aika moista maailman parannusta ja ilmiöiden pohdintaa. Samoin vuorovaikutus ihmisten kanssa kenen kanssa olen syvemmässä vuorivaikutuksessa.

        Palstalla on aiheita, jotka kiinnostaa, mutta joihin en tietoisesti osallistu, koska keskustelu ei pysy asiasta keskusteluna, perustelut on humpuukia tai perustuu mv-lehden tyyppisiin julkaisuihin (joitka on 90% mielipidekirjoituksia eikä tutkimusta tai uutisia) ja keskustelijoiden kyky kuunnella tunteita herättävässä aiheessa muuta kuin oman mielipiteensä on heikko. Siis keskustelu on monologia eikä aitoa vuorovaikutteista keskustelua. Keskustelun idea on vuorovaikutus.

        Osallistun aiheisiin, jotka herättää itsessä ajatuksia sillon kun itsellä on siihen aikaa. Nyt lomalla löhnäpäivinä olen lukenut/kirjoittanut enemmän kuin pitkään aikaan, paitsi kun oikean elämän keskustelut vie ajan. Lomalla pitää olla välillä laiskoja päiviä. Otin jo kirjan viereen kilpailemaan huomiosta, mutta vielä en ole aloittanut.


    • Anonyymi

      Oikeasti pidän oikeassa elämässä ihmiset kanssa puhumisesta, ja sellaisesta kun yleensä saan heille hymyn naamalle, tai peräti naurunkin, usein tytöiltä eli naisilta, miehiltäkin monestikin.

      Tuollaisesta nautin, koska pystyn omalla keskustelutaidollani ilahduttamaan toisia ihmisiä, tekee itseni iloiseksi myös.

    • Anonyymi

      Nautitko Sinä ihmisten tekemisestä surullisiksi?

      • Anonyymi

        Tuoko siis on se, jolla aina avaat keskustelun tuntemattomien, sinua kiinnostavien ihmisten kanssa IRL? No on se ainakin erilainen. Se täytyy myöntää.


    • Anonyymi

      kekustelun avaa yleensä nainen sanomalla: No hei!

      • Anonyymi

        Se oli sitten hyvin lyhyt keskustelu, jos se oli tuossa ja tuo se ainoa aihe. Ytimekästä.


    • No itse keskustelen mieluiten kaikenlaisista aiheista tekniikkaan ja luonnontieteisiin liittyen. Haluan myös hyödyllisiä lopputuloksia, en lue tuhansia tutkimuksia vain sen takia että ne olisivat mielenkiintoisia. Myös politiikasta ja historiasta voin keskustella. Kun ikää rupeaa olemaan lähes 50v, niin monet tavalliset aiheet tuntuvat loppuunkalutuilta, vaikka edelleen täytyy opiskella uusia asioita, kuten ohjelmointia.

    • Anonyymi

      Juttujen juuret ovat henkilöä kiinnostavien tapahtumien tuottamaa tai muuten arkeen ja elämiseen liitännäisiä . Onhan ihmisiä joita mikään hänestä ulkopuolinen ei ole kiinnostavaa . Tuon voi havaita kyllä jo hyvissä ajoin .

    • Anonyymi

      Itseltäni onnistuu keskustelu ihan mistä tahansa mu ihan näi vihjeenä aivottoman naisen kanssa ny on ihan turha keskustella yhtään mistään siinä menee korkeintaan omat hermot

      • Anonyymi

        Ja sä ilmeisesti siis tunnistat sen aivottomuuden jostain etukäteen.


    • Anonyymi

      Äsköinhan minä onneton kommentin väsäsin.
      Enkä tuosta niin tiijä,
      enkä haluakkaan tiettää.
      Kun on kirjoitus taito,
      ja kunnon kone.

    • Anonyymi

      Mitä ne on niitä, äsken keksitty sukupuoli,
      Niin sinäkö oot niitä>?
      Kuule aivan vapaasti,
      saat olla vaikkapa miltä tuntuu.

    • Pyrin pitämään keskustelualoitukset aina spontaanina eli suunnitelmallista aiheen valintaa tuskin teen, ainakin jos voin välttää sitä. Pakon edessä joskus tosin täytyy, aihe silloin tilanne ja ympäristöriippuvainen, sosiaalista höpinää. Itseäni kiinnostavan yksilön kohdatessani olen valmis puhumaan mistä tahansa ja avoimesti. Ja yllätys ei liene suuren suuri jos elukka nimimerkin takaa löytyy miesoletettu :). Sukupuolijakoon keskusteluissa olen törmännyt vain silloin kun ryhmä naisia keskustelee vastakkaisen sukupuolen loistavista ja ylimaallisen suorituskyvyllisistä ominaisuuksista :)

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mua kiinnostaa ihmisyys, ihmisuhteet,ihmisten käytös, psykologia, elämänkohtalot ja tunteet. Yleensäkin erilaiset ajatusmaailmat ja tapa suhtautua elämäänsä. Kuinka käsitellä vaikeuksia. Kuinka erilaisia näkökulmia ihmisillä voi olla. Haluan jotenkin päästä oman " boxin" sisältä pois ja ymmärtää erilaisia elämän kohtaloita. En tiedä kuulostaako typerältä. Mutta en osaa paremmin selittää. Olen ihan hetero nainen. Haluan keskustella kaikkien kanssa.

    • Anonyymi

      kerronpa sulle sitten että yleensä kusen vessan lavuaariin enkä pönttöön koska se on sopivan korkuinen eikä tarvi vetää pyttyä sitten

      • Anonyymi

        Tuo on varmasti mielenkiintoinen avaus. Millaisia reaktioita sä yleensä siihen saat?


    • Anonyymi

      Joillekin naisihmisille on kai tyypillistä tuollainen, jos tulee kakkahätä, niin etsiä ensimmäinen luvuaari, jossa yleensä pestään käsiä, KAKKIA SIIHEN sitten...

    • Itse voin keskustella oikeastaan melkein mistä vain ja olen ihan samaa mieltä ettei ole mitään sukupuolijakoa keskustelun aiheiden mielenkiintoisuudessa. Kiinnostavan, mukavan ja miellyttävän naisen tavatessa mä ite olen ainakin kiinnostunut siitä toisesta ja siitä mikä häntä kiinnostaa, mistä hän pitää ja ei pidä ja millainen hän on ihmisenä.🙂.

    • randombypasser

      Miesoletettu olen, jos romanttisessa mielessä ajatellaan, niin naisoletetut nimenomaan kiinnostavat. Tosin puhtaasti keskustelun vinkkelistä sillä ei ole väliä ja kiinnostavia keskusteluja syntyy jatkuvasti naisten kanssa ilman mitään romanttista viritystäkin.

      Ei ole mitään erityisiä asioita mainittavaksi mistä keskustelen/keskustelisin, kaikki käy ja mieluiten keskustelen asioista joista saadaan juttua aikaiseksi, turha sitä on yrittää "pakottaa" mihinkään suuntaan.

      Tänäänkin oli vartin verran metka keskustelu aiemmin tuntemattoman nuoren naisen kanssa aiheista jotka olivat nimenomaan hänelle tärkeitä sillä hetkellä, aiheita jotka eivät minua niin liikuta, mutta voin kyllä jutustella niistä ja ehkä samalla oppia jotain uutta.

    • Anonyymi

      Jos keskustelu kokonaisuutenakin syntyy siitä että on hauskaa väitellä ja keskustella toisten kanssa erilaisista huvittavista asioista?

      • Anonyymi

        Eihän siinä mitään, kunhan molemmat osapuolet kokevat samoin. Väitteleminenhän on taidetta, silloin kun se tehdään kunnolla ja asiat kiistelevät, eivät ihmiset. Jokaiselle tekisi hyvää opetella oikeasti väittelemään ja kokeilla joskus väitellä sellaisen asian puolesta, jota oikeasti vastustaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän siinä mitään, kunhan molemmat osapuolet kokevat samoin. Väitteleminenhän on taidetta, silloin kun se tehdään kunnolla ja asiat kiistelevät, eivät ihmiset. Jokaiselle tekisi hyvää opetella oikeasti väittelemään ja kokeilla joskus väitellä sellaisen asian puolesta, jota oikeasti vastustaa.

        Olen samaa mieltä väittelytaidon tärkeydestä. Sen sijaan olen eri mieltä siitä, että omaa mielipidettä vastakkaisen mielipiteen puolustaminen olisi jollain tavalla hyödyllistä. Tämähän on hyvin yleinen väite.

        Ole hyvä ja esitä väitteelle järkeviä perusteluita.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä väittelytaidon tärkeydestä. Sen sijaan olen eri mieltä siitä, että omaa mielipidettä vastakkaisen mielipiteen puolustaminen olisi jollain tavalla hyödyllistä. Tämähän on hyvin yleinen väite.

        Ole hyvä ja esitä väitteelle järkeviä perusteluita.

        🦄

        Et ole siis koskaan esimerkiksi minkään kurssin tai vastaavan yhteydessä osallistunut ko kokeelliseen asetelmaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole siis koskaan esimerkiksi minkään kurssin tai vastaavan yhteydessä osallistunut ko kokeelliseen asetelmaan?

        En ole. Olen autuaan tietämätön tämän asetelman "hyödyistä", jotka nykyisen käsitykseni mukaan ovat kaikki saavutettavissa myös siten, että väittelijä puolustaa omaa kantaansa.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä väittelytaidon tärkeydestä. Sen sijaan olen eri mieltä siitä, että omaa mielipidettä vastakkaisen mielipiteen puolustaminen olisi jollain tavalla hyödyllistä. Tämähän on hyvin yleinen väite.

        Ole hyvä ja esitä väitteelle järkeviä perusteluita.

        🦄

        Sinulta en muuta odotakaan. Vastakkaisten näkulmien ymmärtöminen nyt vaan on kannattavaa ja vähentäisi vastakkainasettelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulta en muuta odotakaan. Vastakkaisten näkulmien ymmärtöminen nyt vaan on kannattavaa ja vähentäisi vastakkainasettelua.

        Tuo on juuri se kestämätön perustelu, joka yleensä annetaan. Väitetty vastapuolen ymmärtäminen ainoastaan sitä kautta, että itse asettuu perustelemaan tätä vastapuolen väitettä, ei perustu mihinkään muuhun kuin huonoon logiikkaan. Onhan vastakkaisen näkökulman ymmärtäminen välttämätöntä myös sen vuoksi, että siten pystyy paremmin muotoilemaan omat väitteensä. Väite on verrattavissa siihen, ettei pysty ajattelemaan mitään, ennen kuin sanoo sen ääneen. Ei se nyt ihan niin mene.

        Vastakkainasettelu on paitsi mukavaa myös demokratian elinehto.

        Sen sijaan henkilöhyökkäys, johon sorruit äskeisessä kommentissasi, ei ole taitavan väittelijän arsenaalissa.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on juuri se kestämätön perustelu, joka yleensä annetaan. Väitetty vastapuolen ymmärtäminen ainoastaan sitä kautta, että itse asettuu perustelemaan tätä vastapuolen väitettä, ei perustu mihinkään muuhun kuin huonoon logiikkaan. Onhan vastakkaisen näkökulman ymmärtäminen välttämätöntä myös sen vuoksi, että siten pystyy paremmin muotoilemaan omat väitteensä. Väite on verrattavissa siihen, ettei pysty ajattelemaan mitään, ennen kuin sanoo sen ääneen. Ei se nyt ihan niin mene.

        Vastakkainasettelu on paitsi mukavaa myös demokratian elinehto.

        Sen sijaan henkilöhyökkäys, johon sorruit äskeisessä kommentissasi, ei ole taitavan väittelijän arsenaalissa.

        🦄

        Sinun teksteistäsi (tai ainakin tuolla 🦄:lla allekirjoitetuista) vaan usein huomaa, että näkökannat ovat hyvin suppeat ja kyky nähdä niiden ulkopuolelle on heikko. Vaan älä huoli, et sä ole likikäön ainut, jolla noin on. Juuri siksi ksikkien kannattaisi. Silloin teitä kaltaisiasi ei olisi joka nurkka täynnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on juuri se kestämätön perustelu, joka yleensä annetaan. Väitetty vastapuolen ymmärtäminen ainoastaan sitä kautta, että itse asettuu perustelemaan tätä vastapuolen väitettä, ei perustu mihinkään muuhun kuin huonoon logiikkaan. Onhan vastakkaisen näkökulman ymmärtäminen välttämätöntä myös sen vuoksi, että siten pystyy paremmin muotoilemaan omat väitteensä. Väite on verrattavissa siihen, ettei pysty ajattelemaan mitään, ennen kuin sanoo sen ääneen. Ei se nyt ihan niin mene.

        Vastakkainasettelu on paitsi mukavaa myös demokratian elinehto.

        Sen sijaan henkilöhyökkäys, johon sorruit äskeisessä kommentissasi, ei ole taitavan väittelijän arsenaalissa.

        🦄

        p.s Ethän sä arvosta väittelemistä, joten miksi tuhlata vaivaa sinuun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun teksteistäsi (tai ainakin tuolla 🦄:lla allekirjoitetuista) vaan usein huomaa, että näkökannat ovat hyvin suppeat ja kyky nähdä niiden ulkopuolelle on heikko. Vaan älä huoli, et sä ole likikäön ainut, jolla noin on. Juuri siksi ksikkien kannattaisi. Silloin teitä kaltaisiasi ei olisi joka nurkka täynnä.

        "Sinun teksteistäsi (tai ainakin tuolla 🦄:lla allekirjoitetuista) vaan usein huomaa, että näkökannat ovat hyvin suppeat ja kyky nähdä niiden ulkopuolelle on heikko."

        Olen eri mieltä. Pyysin vain järkeviä perusteluita siihen, miksi itselle vastakkaisen väitteen puolustaminen olisi hyödyllistä. Niitä ei koskaan tullut.

        Siihen on syynsä, miksi olen jotain mieltä. Olen punninnut vaihtoehtoja ja valinnut niistä parhaan. Jos vaihdan mielipidettäni, se tapahtuu hyvien perusteluiden kautta. Ei se ole näkökantojen suppeutta vaan harkintakykyä.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        p.s Ethän sä arvosta väittelemistä, joten miksi tuhlata vaivaa sinuun?

        Kyllä minä arvostan väittelemistä. Enhän missään kohdin ole sanonut, etten arvostaisi.

        En vain arvosta sellaisen väitteen teennäistä perustelua muille, jota ei itse kannata.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sinun teksteistäsi (tai ainakin tuolla 🦄:lla allekirjoitetuista) vaan usein huomaa, että näkökannat ovat hyvin suppeat ja kyky nähdä niiden ulkopuolelle on heikko."

        Olen eri mieltä. Pyysin vain järkeviä perusteluita siihen, miksi itselle vastakkaisen väitteen puolustaminen olisi hyödyllistä. Niitä ei koskaan tullut.

        Siihen on syynsä, miksi olen jotain mieltä. Olen punninnut vaihtoehtoja ja valinnut niistä parhaan. Jos vaihdan mielipidettäni, se tapahtuu hyvien perusteluiden kautta. Ei se ole näkökantojen suppeutta vaan harkintakykyä.

        🦄

        Tietysti olet. En minä odottanutkaan. 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti olet. En minä odottanutkaan. 👍

        Toiminnassasi on suuri ristiriita. Sanot arvostavasi eri näkökulmia ja vihjaat arvostavasi väittelyä, mutta et suostu perustelemaan omaa näkemystäsi ja sorrut toistuvasti henkilöhyökkäyksiin.

        🦄


    • Anonyymi

      Voi mennä myös toisinpäin, että miesten kiinnostuksen kohteet muodostaa epätodellisen tyhjiön, kun naisia ei kiinnosta ja/tai ole sitrn kompetenssia keskustella esim autonosista, että nämä aiheesta tietävät olisivat jotenkin älykkäämpiä. Mitä juntimpi porukka kyseessä, sen tärkeämpi tällainen ylemmyydentunteen kokemus voi olla sukupuolikategorisesti ja ilman. Tietysti tämä voi olla tuttua myös esimerkiksi musiikkipiireissä tai luonnontieteellisten orientaatioiden parissa. Mielestäni kysymyksenasettelusi on ihan penaalista

    • Anonyymi

      Salaliittoteoriat ja syvälliset hengelliset keskustelut oluen ja sikarin kera, jossain gastropubin terassilla jossa ei ole paljoa väkeä ja saa jutella ilman melua. Olen mies ja kiinnostunut seksuaalisessa mielessä naisista.

      Jokin toisinajattelija-neiti gootti tai emotyylillä, vähän kalpea, ikää 20-35v, pituutta n. 165-170cm, ääniala voisi olla altto tai kontra-altto. Lävistykset plussaa kunhan naama ei ole rautakauppa. Hurr urrh <3

    • Anonyymi

      Olen mies.

      Nykyisin keskustelen mieluiten koneista, mekaniikasta ja koneiden suunnittelusta. Pientraktorit eritoten.

      Vaginat kaikissa muodoissaan ja sinkut-palsta ovat jääneet edellä mainittujen kiinnostuksen kohteiden taakse.

      Kiinnostuksen kohteet tosin vaihtelee, mutta näillä mennään nyt.

      -keinovaginamies-

    • Anonyymi

      Vaikea sanoa, ainakaan passiivisaggressiivinen napotus ja vihjailu ei varmaan toimi jos on toiminut itse väärin?

    • En puhu omasta kokemuksesta, mutta ainakin tulee mieleen että monella naisella saattaa olla jalat irti maasta. Sillälailla sähkö tulee pistorasiasta ajattelumalli. Vaikka onhan samaa miehilläkin nähtävissä, jopa johtavilla poliitikoilla. Mä en osaa esim. Leipäö syödessä olla miettimättä niitä viljapeltoja ja traktoreita ja sitten niitä myllyn valssituoleja ja tasosihtejä jonka kautta se vilja sitten menee. Että se kauppa on lopulta se ketjun tyhmin lenkki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      167
      2971
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      136
      2038
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      109
      1996
    4. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      86
      1709
    5. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      83
      1576
    6. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      24
      1552
    7. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1120
    8. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      68
      1072
    9. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      268
      1068
    10. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      74
      948
    Aihe