Yleinen pahaolo uudesta työstä

Anonyymi-ap

Mitenköhän kauan voi kestää yleinen pahaolo, stressi uudesta työstä ? Jos joka päivä vatsa on kipeä, päänsärky alkaa siitä kun muistat että huomenna on taas uusi työpäivä , vapaa viikonloppu viimmeistään sunnuntaina alkaa päänsärky, tekis maanantai aamuna vaan mieli jäädä sänkyyn, ei vastata puhelimeen…
Ei kai tämä oo normaalia olotilaa.. saikkua en jaksa hakea…
Sitä on niin tyhmä et kuvittelin kestäväni joka päiväistä stressiä, helppo juttu … niinpä niin…
Mietin onko mikään sen arvoista, että sairastut työn takia?
Lähtisin riemusta kiljuen toiseen työhön, jos sellaisen löytäisin….
Voi apua, kohta pätkähtää joku suoni päästä!

26

422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ei taida ihan normaalia olla. Käykö sinulle aina tuolla tavalla kun aloittelet uudessa työpaikassa. Ei normi ihminen stressaa tuolla tavalla. Pientä tervettä jännitystä voi olla.
      Menee viikossa parissa ohitte ainakin minulla, Sitten homma alkaa rullaaamaan.

    • Stressinhallintaa voi opetella, yleensä siihen auttaa järjestelmällinen ote kaaokselta vaikuttaviin asioihin.

      Monesti stressiä aiheuttaa myös itseen kohdistuvien odotuksien ja todellisuudessa mahdollisten suoritusten välinen ero. Järjestelmällinen ote työtehtävien kaaoksellisuuteen ja niiden jaottelu kiireisiin ja vähemmän kiireisiin on yksi keino hallita kaaosta.

      Ylipäätään auttaa työtehtävien vaativan ajan kartoittaminen (kirjaaminen ylös) ja asiasta keskusteleminen esimiehen kanssa silloin, mikäli kertyviä töitä ei mitenkään yksi ihminen kykene vaadittavalla suoritustasolla tekemään. Tällöin on työnjohdon asia joko palkata lisää työntekijöitä taikka alentaa työnsuorittamisen laatuvaatimuksia.

      Jos puolestaan stressiä ei aiheuta niinkään työn kasautuminen kiireen vuoksi vaan työn aiheuttama henkinen kuormitus, voi stressitasoa laskea analysoimalla kuormitusta aiheuttavat tilanteet. Mikäli kuormitusta aiheuttaa vain jotkut työtehtävän osa-alueet taikka satunnaiset tilanteet, voidaan niistä keskustella yhdessä työnjohdon kanssa ja miettiä keinoja kuormituksen laskemiseen.

      Jos sen sijaan työtehtävä sellaisenaan, kaikkine osa-alueineen, aiheuttaa loputonta ja ikinä helpottumatonta stressiä, lienee toisen työn hakeminen, ja sen löydyttyä siihen vaihtaminen paras keino stressistä pääsemiseen. Toisille aloille voi myös kouluttautua.

      • Anonyymi

        No niin muuta hommaa on etsittävä tässä, tämä on jo 5:s viikko tässä työssä, ja oireet vaan pahenevat!
        Uskottava se on meikäläisenkin, stressiä tästä työstä tulee enkä vaan kestä sitä!!


    • Anonyymi

      toivotaan että löytyisi hänelle se työ jossa työnteko stressaa vähemmän.. Sellaisen työn löytyminen tosin voi olla vaikeata jos oma psyyke on kovin stressaantumisherkkä .

      • Anonyymi

        Mutta kun en ole aiemmin ollut näin stressiherkkä! Edellisessä työssäni tein joka päivä isoja päätöksiä ja ratkaisujs, ei se stressannut yhtään. Toki tein monia vuosia sitä työtä eli se oli jo ” selkärangassa” eli se vain tapahtui ilman liiemmin pohtimista.
        Ehkä tämä työ vaan ei ole minua varten, ei kaikki työ sovi kaikille!


    • Anonyymi

      Pelkään vaan ettei mitään muuta työtä löydy, siihen vanhaan ja tuttuun en edes halua enää. Mutta jos mitään muuta ei löydy, niin mitäs teet muuta kuin menet… kun ei sitä eurojackpottiakaan näy tilillä! Kannattais tietty eka pistää se lotto vetämään - ennen kuin edes haaveilee moisesta…😎

    • Anonyymi

      Stressiä voi hallita,joiltain osin kun keksii mikä työssä tekee sitä. On töitä joissa vapaa- ajan palautumisella on iso merkitys.
      Oma työ on sekä fyysisesti kuormittavaa, että psykososiaalisesti. Ja lisänä vielä tärinää,melua,altisteita. On keskellä viikkoa erilainen työpäivä. Vähän kevyempi.
      Vapaa- ajan pyrin käyttämään meluttomassa ja tärinättömässä ympäristössä.
      Ja tärkeää,että ei pyöritä työasioita päässään vapaalla.

      • Anonyymi

        Ei auta vaikka kuinka palautuisin vapaa ajalla, kun työ on stressiä joka päivä, jokainen tuleva puhelu ja niiden odotus on yhtä helvettiä.
        Vatsa kuralla ja kroppa krampissa! Yäk


    • Anonyymi

      Se olisikin hienoa jos pystyisi järjestämään oman työnsä siten, että olisi joku päivä vähemmän stressiä. Mutta ei onnistu tässä työssä.
      Ja itseni tuntien ei auttaisi, pakko alkaa etsiä jotain muuta työtä! Ainakin voin sanoa itselleni että olen yrittänyt!

    • Anonyymi

      Ei työn takia kannata terveyttänsä uhrata. Ryhdy heti katselemaan muuta paikkaa.
      Minulla oli kerran työ joka osoittautui heti sopimattomaksi: koko ajan oli ahdistunut olo, maha rikki, pää kipeä, laihduin puolessatoista kuukaudessa monta kiloa. Lääkärikin epäili jo vakavampaa sairautta, mutta kerroin hänelle että mielestäni tämä kaikki johtuu tuosta työstä. Onneksi pääsin sitten opiskelemaan ja, kas kummaa, vaivat hävisivät.

      • Anonyymi

        Juu pakko löytää jotain muuta, tälläinen stressi saa kohta sairastumaan vakavasti.
        Haluan pystyä nauttimaan elämästäni - sekä töissä että vapaalla!


    • Anonyymi

      se että otit loparit edellisestä työpaikastasi jossa olit vuosia ollut töissä tarkoittaa sitä että jotain sinussa muuttunut. Ethän työpaikkaa muutoin olisi vaihtanutkaan. Se että sinulla tässä upouudessa työssä heti alkumetreillä stressaa ja ahdistaa ihan mahdottomasti on sen saman sisäisen minän huojuntaa ja epävakaisuutta. Joku siellä mielessä on nyt vahvassa käymistilassa. Se on alkanut jo siellä edellisessä työpaikassa. Tämä uusi työpaikka ei ole se vastaus. Voi olla ettei mikään toinenkaan työpaikka tuo apuja Jotain siellä sielun tilassa on lintallansa tai piilevä fyysinen sairaus.

      • Anonyymi

        Voi olla juu, itsekin alkanut epäillä että työpaikan vaihto voi olla ettei auta mitään.
        Tähän ikään mennessä ihmisellä ehtinyt tapahtua paljon elämässä - hyvää ja pahaa.
        Mielen tekisi tehdä totaali muutos elämässä, tyyliin mökki metsän keskellä ja omavaraistalous. No ehkä tuo on jo se ääripää, mutta jotain on pakko muuttaa!


    • Anonyymi

      Surkea työnkuva ja työpaikan huono henki sekä huono palkka ajaa ihmisen pois työpaikalta eikä auta jos on vielä veemäinen pomo ja firma kusettaa joka asiassa ja vaatii vielä joustoja ja muuta sekä puhuu valheita siitä kuinka hyvä työpaikka itse asiassa onkaan.

      Moni lähtee tuollaisesta paikasta vaikka tyhjän päälle kun pää ei kestä paskaa enempää kuin sitä voi käsitellä, usein nämä samat puljut vielä itkevät työvoimapulaa vaikka hyvin tietävät että työpaika on täysin luokaton paikka kaikin puolin.

    • Anonyymi

      Sitä kyllä tekis töitä pienemmälläkin palkalla jos muuten viihtyis ja vaikka venyis välillä jos tarvetta, mutta jos joka päivä on yhtä taistelua ja tunnetta että työ syö kaiken energian -ei sitä kukaan jaksa kauaa. En itse ainakaan halua sairastua sen takia että työ on väärä minulle!

    • Anonyymi

      Sitä oltu nyt yhdessä työ haastattelussa, tuli vaan tunne etten tule valituksi…😭
      Toiseenkin hain mutta eipä tullut edes kutsua haastatteluun…😭😭😭😭

    • Anonyymi

      Oletko koko ajan hakenut muita töitä? Ei tuollainen jatkuva stressi ole hyväksi. Mieti mistä se johtuu, onko töitä liikaa, onko osaamisesi tehtävien tasolla, onko sinulla työyhteisön tuki takanasi?

      • Anonyymi

        Työyhteisön tuki - miten sen nyt ottaa, muut on etänä ja minä yksin toimistolla….☹️
        Vanhaan työhön en halua, mutta ei tämä uusi ole sen parempi - on niin kuin orpo piru kun et edes näe muita!
        Tuskin olen työtehtävien tasallakaan, äkkiä perehdytyksen jälkeen piti alottaa yksin työskentely. Tuntuu ettei oteta huomioon ihmisten erilaisuutta, kykyä oppia yms…😳


      • Anonyymi

        Pakkohan se on hakea paikkoja niin kauan, että löydän sen oman juttuni!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työyhteisön tuki - miten sen nyt ottaa, muut on etänä ja minä yksin toimistolla….☹️
        Vanhaan työhön en halua, mutta ei tämä uusi ole sen parempi - on niin kuin orpo piru kun et edes näe muita!
        Tuskin olen työtehtävien tasallakaan, äkkiä perehdytyksen jälkeen piti alottaa yksin työskentely. Tuntuu ettei oteta huomioon ihmisten erilaisuutta, kykyä oppia yms…😳

        Mistä ne työyhteisössäsi voivat lennosta tietää sinun erilaisuutesi laadun ja tason . Etenkään kun et itsekään oikein tiedä kuka olet ja mitä haluat tai minnet olet menossa.
        Tiedät ja tunnet ettet viihdy ollenkaan nykyisessä uudessa työssäsi, mutta kykyä ymmärtää mikä sellainen uusi itsellesi passeli jobi olisi - sitä ymmärrystä ei ole. Siitähän tässä on kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä ne työyhteisössäsi voivat lennosta tietää sinun erilaisuutesi laadun ja tason . Etenkään kun et itsekään oikein tiedä kuka olet ja mitä haluat tai minnet olet menossa.
        Tiedät ja tunnet ettet viihdy ollenkaan nykyisessä uudessa työssäsi, mutta kykyä ymmärtää mikä sellainen uusi itsellesi passeli jobi olisi - sitä ymmärrystä ei ole. Siitähän tässä on kyse.

        Miksi niiden työyhteisössä pitäisi olla jotenkin mukana mun pahassa olossa ?
        Siis en oo mitenkään liittänyt niitä tähän ongelmaan, ongelma olen minä! Ja mun tunteet!
        Työ on sen verran yksinäistä ettei tähän ongelmaan liity kuin minä, mun tunteet ja fiilikset ja tämä työ! Ei työkaverit, ne on tosi mukavia ja auttavaisia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi niiden työyhteisössä pitäisi olla jotenkin mukana mun pahassa olossa ?
        Siis en oo mitenkään liittänyt niitä tähän ongelmaan, ongelma olen minä! Ja mun tunteet!
        Työ on sen verran yksinäistä ettei tähän ongelmaan liity kuin minä, mun tunteet ja fiilikset ja tämä työ! Ei työkaverit, ne on tosi mukavia ja auttavaisia!

        koristele se työympäristösi inspiroivilla jutuilla. Siömönruokaa. Niistäkin saa voimaa.
        Ainakin oma olotila hieman paranee. Speksaa paperille ihannetyöpaikan
        ja työn ominaisuudet niin tiedät mitä itsellesi haet. Sitten rupeat etsimään sellaista työtä Lääkärin kanssakin voit keskustella ja pohtia mikä avuksi kun pää on kuin vuoristorata.
        Tai miksi mielenmaisemassa näkyy vain poltettua maata. Heillä on tietoa. Et ole ensimmäinen jolla on sama tilanne päällä.


    • Anonyymi

      Tänä aamuna oksettaa ja pyörryttää… tekis mieli juosta takasi kotia mennä peiton alle ja vaan nukkua, nukkua…
      Voi helvata näin ei voi jatkaa, kohta räjähtää joku suoni jos ei muuta!!

    • Anonyymi

      Mä en ole sulle kaveri!

      • Anonyymi

        Ei haittaa, en mäkään sun….


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      203
      4872
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      281
      2997
    3. 134
      1777
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      225
      1592
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1431
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1206
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1154
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1139
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1107
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      77
      1092
    Aihe