Kaupan kassalla kannattaa pitää suunsa kiinni

Anonyymi-ap

https://yle.fi/a/74-20046833
"Sulla on kauniit rinnat, mutta liikaa läskiä”, ”Mennäänkö kahville ja naimaan?”
Kyseiset sitaatit ovat tavallisen ruokakaupan asiakkaiden esittämiä kommentteja myyjille. Asiakkaiden epäasiallinen käytös ja myyjiin kohdistuva häirintä on kasvanut koronan jälkeen. Ilmiö on valtakunnallinen.
Myyjiin kohdistuva kielenkäyttö ja muu käytös on Pendersin mukaan välillä todella törkeää.
– Jos joku tulee minun työpaikalle kommentoimaan rintojani, minä soitan poliisit. Mutta ei kaupan kassa paljoa voi tehdä, pitää vain hymyillä ja toivottaa tervetulleeksi uudelleen.
– Viimeksi toissa päivänä asiakas olisi halunnut ostaa pimppimehua meiltä Citymarketin neuvonnasta. Silläkin herralla oli oma vaimo siinä vieressä mukana. Annoin sen vain mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, Nyman sanoo.
– Myyjä oli kumartunut nostamaan tavaroita ja asiakas kävi takapuoleen kiinni, Nyman kertoo.
Nymanin mukaan kyse ei ole ainoastaan nuoriin naisiin kohdistuvasta häirinnästä.
– Itsellä on ikää kohta jo 59 vuotta, enkä minäkään säästy niiltä kommenteilta. Aika yllättävän paljon asiakkaat lähettävät minullekin kikkelinkuvia messengeriin."

No osa miehistä on jo aika pahasti puutteessa, jos käy myyj'n pakarohin kiinni.
No Pendersin rintoja tusin kukaan kommentoisi, on jo kurppa iässä ja että heti poliisit soittaa.
Kaupan kassalla kannattaa siis olla puhumatta mitään, on se kohteliaampaa, kuin jos puhusi jostakin, ei ainakaan tule ahdistelusyyte.

39

476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin kauan kuin maailmassa on dissejä joiden pitää joka väliin päästä sutkauttamaan jotain niin kauan joutuvat kassat niitä sietämään eli loputtomiin.

      -harmiseikirj-

      • No. Höh.

        Itse ollut 10 vuotta palvelualalla silloin nuorena.. hyvät jutut kyllä piristivät päivää..

        Tosin ne huonot jutut saivat vaan pahalle tuulelle tai rupesi veetuttamaan..

        Ja se, kun kysyi asiakkaalta, että tuleeko muuta?
        Olen kuullut noin miljardin kerran sen.. pieni lasku.
        Vanhaa ja kulunutta.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No. Höh.

        Itse ollut 10 vuotta palvelualalla silloin nuorena.. hyvät jutut kyllä piristivät päivää..

        Tosin ne huonot jutut saivat vaan pahalle tuulelle tai rupesi veetuttamaan..

        Ja se, kun kysyi asiakkaalta, että tuleeko muuta?
        Olen kuullut noin miljardin kerran sen.. pieni lasku.
        Vanhaa ja kulunutta.

        Siihen vastataan vaikka: Aina toivon että tulee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siihen vastataan vaikka: Aina toivon että tulee.

        Heh.. juu jos nyt vaikka vastaisi että.. ei kiitti..
        Tosin muuta ei enään myydä.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Heh.. juu jos nyt vaikka vastaisi että.. ei kiitti..
        Tosin muuta ei enään myydä.

        Höpsis, myydään sitä. Viimeksi eilen paikallisen Alepan myymäläpäällikkö kassalla kysyi "ja tulisiko muuta?", johon oli pakko sanoa että ei kiitos, siihen ei ole varaa. Hetken tuo kattoi hölmistyneenä ennen kuin alkoi hihittämään ja luettelemaan maskettavaa summaa. Oletettavasti meistä kumpikaan ei tiedä mitä se muuta olisi, mutta oli mitä hyvänsä, niin se kuulostaa lähtökohtaisesti arveluttavalta ja kalliilta 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Höpsis, myydään sitä. Viimeksi eilen paikallisen Alepan myymäläpäällikkö kassalla kysyi "ja tulisiko muuta?", johon oli pakko sanoa että ei kiitos, siihen ei ole varaa. Hetken tuo kattoi hölmistyneenä ennen kuin alkoi hihittämään ja luettelemaan maskettavaa summaa. Oletettavasti meistä kumpikaan ei tiedä mitä se muuta olisi, mutta oli mitä hyvänsä, niin se kuulostaa lähtökohtaisesti arveluttavalta ja kalliilta 😂

        No juu.. toi oli kyllä ihan hyvä..

        Tosiaanko? Muuta siis vielä myydään?
        Hauska kuulla. Itse ollut jo hyvän tovin poissa asiakaspalvelutehtävistä, enkä ole itse asiakkaanakaan kai kiinnittänyt huomiota onko muuta vielä kaupinnassa...


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No juu.. toi oli kyllä ihan hyvä..

        Tosiaanko? Muuta siis vielä myydään?
        Hauska kuulla. Itse ollut jo hyvän tovin poissa asiakaspalvelutehtävistä, enkä ole itse asiakkaanakaan kai kiinnittänyt huomiota onko muuta vielä kaupinnassa...

        Kyllä sitä toisinaan vielä kaupitellaan, kai lähinnä tiskin ali niin sanotusti, liekö nykyisin jotenkin kielletty tuote tai jotain, paha sanoa.


      • randombypasser kirjoitti:

        Kyllä sitä toisinaan vielä kaupitellaan, kai lähinnä tiskin ali niin sanotusti, liekö nykyisin jotenkin kielletty tuote tai jotain, paha sanoa.

        Mulle kerran esimies ravintolassa mainitsi, ettei meillä ole myynnissä muuta...

        Muuta on pannassa.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mulle kerran esimies ravintolassa mainitsi, ettei meillä ole myynnissä muuta...

        Muuta on pannassa.

        No ravintolassa se ehkä onkin noin, se on selkeä konsepti eikä lähimarketti 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        No ravintolassa se ehkä onkin noin, se on selkeä konsepti eikä lähimarketti 😂

        Heh.. 😁


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No juu.. toi oli kyllä ihan hyvä..

        Tosiaanko? Muuta siis vielä myydään?
        Hauska kuulla. Itse ollut jo hyvän tovin poissa asiakaspalvelutehtävistä, enkä ole itse asiakkaanakaan kai kiinnittänyt huomiota onko muuta vielä kaupinnassa...

        Voi teitä vanhuksia! Muu on nykyään tosi suosittua https://meeat.co/tuotteet/ ja ihan hyvä, että sitä oikein kassallakin muistutellaan vielä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi teitä vanhuksia! Muu on nykyään tosi suosittua https://meeat.co/tuotteet/ ja ihan hyvä, että sitä oikein kassallakin muistutellaan vielä.

        Tämä oli ihan paras!


    • Anonyymi

      Toiveunestasiko satuilet?

      • Anonyymi

        Onhan se kovan luokan haave, että pääsee sutkauttamaan…


    • Anonyymi

      Joskus jos yrittää olla ystävällinen voi olla välilä epäsellainen vahingossa.

      P-rintanen

    • Anonyymi

      Minuakin on ihmetyttänyt ihmisten aggressiivisuus ja törkeys, kun kaikenlaisia juttuja liikkuu, nytkin se poliitikon puoliso.

      Itseeni ei ole kohdistunut mitään aggressiivisuutta tai törkeyttä, paitsi kerran torissa joku kysyi tavarasta jotain vihjailevaa, johon vastasin nauraen ja se loppui siihen.

      Facessa on ollut myös naurukiusaajia, jotka laittaa naurutykkäyksen, vaikka aihe ei ole vitsi, eli vesittämässä ilkkuen jonkun kommenttia. Näitä näkyy paljon.

      Itse poistin kerran yhden facekaverin, joka alkoi v..tuilemaan asioistani, niin kohta oli naurutykkäyksiä sivu täynnä.

    • Anonyymi

      Persujen ikiaikaista oikeutta ahdistella seksuaalissävytteisesti jokaista himoittavaa "olentoa" kohtaan on loukattu törkeästi ! Mamuja voidaan tuosta syyttää vaan ei läskiä syövää viinaa juovaa bensa-autolla ajavaa persua. Tämähän lienee persukielellä ilmaistuna rasismia jos ei persu saa vapaasti räyhäillä yleistä pahennusta aiheuttaen kaupan kassalla.

    • Olen samaa mieltä. Ainoa mitä kannattaa sanoa on kiitos ja hei ystävällisesti. Sillä kassa on vaan töissä.

    • Anonyymi

      Minunko tässä täytyy ilmaista se itsestäänselvyys että miten kuuluu käyttäytyä? Harvemmin asiakkaat ovat kännissä kaupassa. Kauppa on väärä paikka lirkuttelulle koska vaikka itse olisit kännissä niin muut eivät ole, ja silloin on oltava kuten muut ihmiset. Vain viinan voimalla eli juomalla on realistiset mahkut kumppanin saantiin. Sitä pitää dokailla niissä paikoissa joissa muutkin dokailee.

      • Niin, saattaahan se kassakin olla joskus siellä...


    • Mun mielestä itsepalvelu kassa on loisto keksintö. On tollanen kassatyö aika tappavan tylsää. Menee ihmiselämä hukkaan siinä.

      • On kyllä, pieniä ostoksia tehdessä. Onhan se kassahenkilö siinäkin valvomassa tapahtumia, ettei ihan pelkkää robottitoimintaa sekään ole.


      • mustasusi kirjoitti:

        On kyllä, pieniä ostoksia tehdessä. Onhan se kassahenkilö siinäkin valvomassa tapahtumia, ettei ihan pelkkää robottitoimintaa sekään ole.

        Ja mullahan menee kaikki sekasin, jos pitäs tehdä jotain ja joku kattoo.


      • Anonyymi

        Prisman kassalla on blondi naismyyjä, jolla on kyllä aika erottuvat terhakat rinnat.
        Varmaan saanut paljon miesasiakkailta katseita rintojaan kohtaan,
        En ole kassamyyjän rintoja kommentoinut, mut pikaisesti vaan vilkaissut mitään puhumatta,


    • Anonyymi

      Voiko naismyyjälle mainita puutarha sanaa tai pöheikköä puutarhaan, jos naismyyjä alkaa ajattelemaan alapään juttuja, vaikka miesasiakas olisi ostamassa pensasta, joka on nimenomaan tiheä pöheikkömäinen eli antaa näkösuojaa.

    • Anonyymi

      "Avattu kassi luottamuksen passi", luki aikoinaan kauppojen kassoilla ( 1970-luvulla ) siinä veräjän nurjalla puolella. Mummot siitä sitten vallan paljon peljästyivät kun kauppiaat uhkailivat väittäen asiakkaiden olevan myymälävarkaita. Mummot tohkeissansa kädet vapisten availivat kauppakasejansa jottei heillä ole mitään varastettua tavaraa piilotettuina kauppakasseihinsa.

      Kaupankassoja saa puhutella härskisti sillä se on maantapa jota kauppiaat ovat itsekkin ylläpitäneet kun ovat syyttäneet jokaista kaupanasiakasta myymälävarkaaksi.

      • Kauppiaat ei pääosin oo rehellisiä.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Kauppiaat ei pääosin oo rehellisiä.

        Kauppiaan motto onkin: "Oikein, väärin - kokoon käärin".


      • Anonyymi

        Miksi minä tyhjän repun kaupan säilytys lokerikkoon laittaisin, eikä lidlissä edes ole säilytys lokerikkoja.
        Eikä Prisman säilytys lokerikot edes toimi, vaikka niitä on lähes 30, niin korkeintaan 5 toimii.
        Eikä Prismaa edes kiinnosta korjata lokerikkoja, kun olen monta kertaa asiasta huomauttanut, muttei lokerikkoja olla laitettu kuntoon.
        Ne on sellaisia, jotka toimii viivakoodilla, eikä kolikoilla.
        Lokerikkoa ei voi käyttää, kun joku asiakas on lähtiessään näyttänyt biivakoosia, jolloin lukon kieli on ulkoasennossa, eikä lokerikon ovea saa kiinni, eikä kieli mene kiinni malla viivakoodilla.

        Lisäksi halpahallin säilytys lokerikossa lukee, myymälä ei vastaa lokerikkoon jätetyistä tavaroista.
        Citymarketissa ja Minimanissa on kunnon lokerikot, ne toimii kolikoilla ja jokainen lokerikko on toiminta kuntoinen toisin, kuin Prismassa.
        Tokmannin lokerikoista osa on jumissa, eikä niitä kukaan ole korjanut.
        Osassa on kolikko jumissa, pitäisiköhän ottaa ruuvimeisseli mukaan ja avata lukko, niin saisi kolikon sieltä.
        Vartijalla, eikä myymälän myyjillä ole asiaan puuttumista, kun eivät ole lokerikkoja kunnostaneet ja on jo vuoden samat lokerikot epäkunnossa, joten kyllä asias voi ne korjata, kun ei myymälää kiinnosta.

        Prismassa on sellaiset viivakoodi lukijat ja myymälässä oikein mainostetaan, että voit skannata tuotteet ja pakata ne jo myymälässä suoraan esim. reppuun.
        No jokuhan voi näpistää, on skannaavinaan ja laittaa tuotteen reppuun, eikä siitä maksa itsepalvelukassalla.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Kauppiaat ei pääosin oo rehellisiä.

        Kauppiaat on ahneita, nostavat tuotteen hintoja jos mistäkin syystä.
        Halpahallissa suli pakastimet ja kylmälaitteet, jolloin kymmenien tuhansien edestä meni ruokaa roskiin.
        Olisivat voineet jakaa ne halukkaille, ei ne vielä piallla olleet, kun yhden yön olivat sähköttömässä kaapissa.
        Taisi karma iskea halpahalliin, kun halpa hallissa on hintoja nostettu, niin karma kostaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kauppiaat on ahneita, nostavat tuotteen hintoja jos mistäkin syystä.
        Halpahallissa suli pakastimet ja kylmälaitteet, jolloin kymmenien tuhansien edestä meni ruokaa roskiin.
        Olisivat voineet jakaa ne halukkaille, ei ne vielä piallla olleet, kun yhden yön olivat sähköttömässä kaapissa.
        Taisi karma iskea halpahalliin, kun halpa hallissa on hintoja nostettu, niin karma kostaa.

        Eihän noi vielä pilalla ois ollu. Täydet pakastimet, niin kylmää massaa on siinä paljon. sama kun kotipakastin, jos se on täynnä, niin kestää pitkään. tai niin kun mulla, kun täälläkin noi sähköt on välillä miten sattuu, niin kylmäkallet siellä. ja voi tarvittaessa ottaa sitten osan mukaan kylmälaukkuun jos tarvii.


    • Anonyymi

      Tuommoista se voi olla:

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/fec0112a-b077-4fc2-b1e0-d5d1ef3bcc3d

      Tuossahan ei kerrota mitään vainoajan kulttuuritaustasta, vähän epäilen että joissakin kultuureissa tuommoisia tyyppejä on enemmän kuiin toisissa vaikka kyllä tuollaisi häiriintyneitä on suomalaisissakin varmasti. Hienoa että asiat lopulta järjestyivät paremmiksi mutta valtava vaiva ja piinahan tuossa Heidillä on ollut kun p..ka sattui asiakkaaksi. Työnantajalle ihan aiheesta kyllä antaa risuja tuossa Heidi kun ei mitään yritystä ole ollut suojella työntekijää.

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

        Toisissa kulttuureissa miehet tietävät, mitä vääränlaisen naisen ahdistelusta voi seurata. Eli veikkaanpa että olet väärässä. Ihan suomalaiselta keski-ikäiseltä perusstalkkerilta tuo jutun mies vaikutti. Sellaisista itsellänikin kokemusta. Ulkomaalaiset ahdistelijat roikkuvat yleensä ravintoloissa humalaisia naisia väijymässä. Itse ovat usein selvinpäin mutta olettavat että humalainen nainen on avointa riistaa.


    • Anonyymi

      Jos on väärät hinnat kuitissa niin sit ei muuten

    • Anonyymi

      Setämiehet suutahtavat kysyen kassaneidiltä jotta miksi täällä saamani kuitin takapuolella ei ole kirjoitettuna kassaneidin puhelinnumeroa ! Myymälävastaava paikalle ja heti kun ei kassaneiti suostu antamaan puhelinnumeroansa ! Kassajono seis sillä tämä asia pitää selvittää ennenkuin seuraava asiakas maksaa ostoksensa.

      • Anonyymi

        Miesvihaa lietsovat setämiestittelee.


    • Anonyymi

      Melkein sanoin yhdelle kaupan tädille, että "olet tosi kaunis" ja olisin sit juossut karkuun. En kyllä kehtaa olla niin röyhkeä.

    • Anonyymi

      Isona ja karvasena työmiehenä sitä "häirintää" tulee vastaan lähes joka päivä.

      Kaksmielistä juttua ja muuta pervoilua.

      Auta armias ku meet johonki naisvaltaseen paikkaan.

      On ne niin sulosia kun ne yrittää kaikin tavoin varmistaa että mie sen perseen näen.
      Älkää loukakko itteänne... Kyllä mie sen jo havaitsin.


      Ei se mua haittaa kun ohan niitä isompiakin murheita.

      Afrikassa lapset näkkee nälkää jne..


      :D

      - KonnaKettu

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      151
      2942
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      95
      1594
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      143
      1507
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      365
      1390
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      121
      1381
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1195
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      15
      921
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      47
      840
    9. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      258
      806
    10. 55
      764
    Aihe