Rikkinäinen ihminen. Ehjä ihminen.

Anonyymi-ap

Ehjä ihminen elää uskossa. Illuusiossa.

Rikkinäinen ihminen elää todellisuudessa.

48

636

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos tästä!! <3

      Mutta sit kun on
      tarpeeks rikkinäinen
      murusina, säpäleinä,
      pieninä palasina,
      ei mikään merkitse
      onko se todellisuutta
      vaiko mitä.

      Luovutan!

    • Olen asiasta hieman eri mieltä.

      Rikkinäisestä ehjäksi tullut ihminen elää todellisuudessa ja pelkästään rikkinäinen elää harhassa..

      • Samaa mieltä kanssasi. 👍


    • Kyllä todellisuus aika raju. Pidä ihmiset lähellä jota rakastat, välttele henkilöitä, jotka satuttavat.

      • Anonyymi

        Oletko mies käynyt itse kehumassa tätä kahdeksan muksun äippähahmoasi? I hope so🤭


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko mies käynyt itse kehumassa tätä kahdeksan muksun äippähahmoasi? I hope so🤭

        Joskus tulee mieleen, jos itse olet luullut mieheksi. Miksi minä itseäni kehuisin.🫧🥰 onko minua joku jossain kehunut? Kuulostaa hyvälle, jos minua ollaan kehuttu, ehkä olen silloin jotain hyvää tehnytkin.

        https://x.com/valtakunta1/status/1641354453910528000?s=20


    • E-Lukka

      Aikoinaan kuulin pastorin suusta kuvauksen joka kuvaili hänen seurakuntaansa ja hän puhui "rikkinäisten seurakunnasta" ja tarkemmin ajatellen asia todellakin oli näin, tiesi mistä puhui.

      • Jokainen meistä on tavalla tai toisella rikkinäinen. Noin niinkuin mielestäni..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Jokainen meistä on tavalla tai toisella rikkinäinen. Noin niinkuin mielestäni..

        Samaa mieltä, on nähty itsessäkin ja monessa muussa. Suurin ero ihmisten välillä onkin juuri se miten iskuista toivutaan, toivutaanko?


      • E-Lukka kirjoitti:

        Samaa mieltä, on nähty itsessäkin ja monessa muussa. Suurin ero ihmisten välillä onkin juuri se miten iskuista toivutaan, toivutaanko?

        Toiset toipuu ja toiset ei. Se on jännä miten joku murtuu puolikkaasta sanasta ja toinen kestää potkimista maassa. Ollaan niin yksilöitä.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Toiset toipuu ja toiset ei. Se on jännä miten joku murtuu puolikkaasta sanasta ja toinen kestää potkimista maassa. Ollaan niin yksilöitä.

        Sä et ole naisena esiintyvä mies nii hyvä herjaamaan mitä itse kuvittelet vaan vaikutat lähinnä jälkijättöiseltä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sä et ole naisena esiintyvä mies nii hyvä herjaamaan mitä itse kuvittelet vaan vaikutat lähinnä jälkijättöiseltä

        Minä EN harrasta herjaamista.


    • Anonyymi

      Pelkästään rikkinäiseksi itsensä tunteva on itsensä vanki, paha asennekuolema päällä. Siitä ei parane, ellei itse tee, toimi ja opettele eheämpää elämää.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Pyrkimys dualistiseen tulkintaan elämästä on yksinkertaistava ja mustavalkoinen.

    • Anonyymi

      Kuvitelma siitä, että rikkinäisyydestä voisi kokonaan eheytyä on harhaa. Helpompaa hyväksyä jatkuva muutosprosessi, ja olla syyllistymättä siitä, mitä matkaan tulee...

    • Anonyymi

      Minä ainakin elän kerrostalossa.

      >simiti<

    • Anonyymi

      Illuusiossa eläminen on kuin kätkisi päänsä pensaaseen. Itse haluan elää todellisuudessa, oli se sitten kuinka vaikeaa tahansa, koska se on ainoa oikea tapa. En suostu itsepetokseen. Olen aina kantanut vastuun elämästäni. Toivon sitä muiltakin.

    • Autovertauksen aika...

      Ehjät autot löytää museosta seisomasta paikallaan, pikkuisen risat taas käytössä maailmalla.

      • Anonyymi

        Sit kun ei oo mitään toivoa

        Jää jäljelle usko

        Siihen tarttuminen antaa toivoa

        Ja rauhan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sit kun ei oo mitään toivoa

        Jää jäljelle usko

        Siihen tarttuminen antaa toivoa

        Ja rauhan

        No mä uskon tekemiseen. Jos vaan marisee slaavikyykyssä ja odottaa ihmettä surkutellen, saa sitä odotella ihan rauhassa. Mutta kun alkaa toimimaan ja pistää asioita kuntoon yksi asia kerrallaan, niin tunnelin päähänkin voi tulla valoa.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No mä uskon tekemiseen. Jos vaan marisee slaavikyykyssä ja odottaa ihmettä surkutellen, saa sitä odotella ihan rauhassa. Mutta kun alkaa toimimaan ja pistää asioita kuntoon yksi asia kerrallaan, niin tunnelin päähänkin voi tulla valoa.

        Tunnelin päässä oleva valo voi tulla myös lähestyvästä junasta?
        Tuo juna on yleensä aika, se hetkin kun ihminen ymmärtää ajan merkityksen ja rajallisuuden omassa elämässään. Aika moni rakentaa helppoa 10 viimeistä vuotta itselleen, ja huomaakin olevansa niistä 5 kakka housussa jossain hoitolaitoksessa.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnelin päässä oleva valo voi tulla myös lähestyvästä junasta?
        Tuo juna on yleensä aika, se hetkin kun ihminen ymmärtää ajan merkityksen ja rajallisuuden omassa elämässään. Aika moni rakentaa helppoa 10 viimeistä vuotta itselleen, ja huomaakin olevansa niistä 5 kakka housussa jossain hoitolaitoksessa.

        AV

        Ihan teinishaibaa.

        Ei se noin mene.

        Eteenpäin pistetään menemään. Pannaan menemään.

        Se on valinta.

        T. Isotyttö


    • Anonyymi

      Alkoholin tarvitseminen vaikka vain hetkittäin on illuusiossa elämistä. Baareissa näkee rikkinäisiä ihmisiä paljon.

    • Anonyymi

      Onneksi suurin osa ihmisistä elää markkinoinnin luomassa illuusiossa, muuten ei voisi olla tyytyväinen hän.

      AV

    • Anonyymi

      Toisaalta, kun miettii, niin ihminen on kyllä aina molempia, ja elää molemmissa. Eihän tässä muuten selviä, vaikka kuinka hullu olisikin.

    • Anonyymi

      Kun on tarpeeksi turpiin sannut henkisesti.Voi omaa asenetta mutaa.Jättä taksen negativiset ajatukset ja lopetaa se muiden syylistäminen.Vastuun nykypäivästä ja ajtella Nyky päivä on ystäväni.Rohkeasti astua pois omasta turvapaikasta kodosta,kämpästän ja enenkaikea jättä taakse nekativiset ihmiset. Lopetaa tupakointi ja korkaa viina kalja pullo.Avun nihin saa terveyskeskus kumpaankin SV-lääkkeillä.

    • Anonyymi

      Mitähän nuo ihmiset tuolloin 300 000 vuotta sitten ajattelivat?
      Homa Sapiens valtasi heiltä elintilaa, ja nuijat vain viuhui? Eli, ihmiset eivät ole oppineet mitään 300 000 vuoteen:) Elävät samassa illuusiossa.

      Itä-Kiinasta löytyneet ihmisten kivettyneet luut eivät tuoreen tutkimuksen mukaan näytä kuuluneen millekään aiemmin tunnetulle ihmislajille.

      Journal of Human Evolution -lehdessä julkaistussa kansainvälisessä tutkimuksessa tultiin siihen tulokseen, että kyseessä on aiemmin tuntematon tulokas meidän nykyihmisten lähisukuun.

      Hualongdongissa sijaitsevasta romahtaneesta luolasta löydetyt leukaluu, osa kalloa ja jalan luut ovat 300 000 vuoden takaa.

      Homo sapiens saapui Kiinaan joidenkin löytöjen perusteella jopa jo 120 000 vuotta sitten. Hualongdongin fossiilien perusteella siellä jo asui serkkujemme denisovalaisten lisäksi toinenkin laji, jolla oli meidän sukunäköämme.

      AV

    • Anonyymi

      Ihmiset ovat lukeneet itsensä tyhmiksi.

    • Anonyymi

      Ei täällä virtuaalitodellisuudessa ole ehjiä ihmisiä. Sen takia täällä ollaan. Vähän kuin helvetissä. Karmanvelkoja maksamassa. Se mitä vattua itsellenne tässä elämässä saatte,sen ansaitsette. Ottakaa vastuu,älkää nyyhkikö että oivoivoi.💩

      • Anonyymi

        Ja kannattaa panostaa tässä elämässä,joka huonoimmillaankin on lottovoitto jos hokaa käyttää sen oikein,kasvamiseen,oppimiseen. Typeräksi narsisti pohataksi ei tarvii jäädä. Se on vastassa seuraavassa elämässä. Kunhan kerroin. 💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kannattaa panostaa tässä elämässä,joka huonoimmillaankin on lottovoitto jos hokaa käyttää sen oikein,kasvamiseen,oppimiseen. Typeräksi narsisti pohataksi ei tarvii jäädä. Se on vastassa seuraavassa elämässä. Kunhan kerroin. 💩

        Pohatoilta kuulemma puhalletaan fyrkat ku joku seniili manipuloidaan uskomaan, että hän on avainhenkilö liigassa


    • Ihmisen ehjyys ja rikkinäisyys ei liity millään tavalla uskoon. Ei toivoon, eikä romanttiseen rakkauteen.

      Ehjyys on suhteellista. Ehjäksi itsensä tunteva, on silti rikkinäinen. Olemme ihmisiä ja rikkinäisyys on vain osa meitä! Voimme olla hetkellisesti ehjiä, mutta taas jossain elämäntilanteessa säröt tulee näkyviin. Olisi hullua olla tyytyvöinen elämään vain ehjänä. Hyvät ajat olisi sillä tavalla aika vähissä. Sen sijaan armollisuus ja myönteisyys tekee elämästä parempaa. Ja itse vaikutamme paljon siihen miten omaa elämää katsomme: nöemmekö lasin puolitäynnä vai puolityhjänä. Itse päätämme olemmeko katkeria puuttuvasta puolikkaasta vai iloitsemmeko siitä puolikkaasta mitä meillä on. Myös myönteisyyttä, iloa, innostusta ja onnellisuutta ympäristöönsä jakava saa usein heijastuksia samasta takaisin. Hymyyn vastataan kohtuullisella prosentilla hymyllä. Ystävällisyyteen ystävällisyydellä ja avuliaisuuteen auttamisella , vaikka alkuperäinen teko olisikin pyyteetön.

      Riittääkö elämässä se, että on riittävän ehjä? Välillä on huonoja hetkiä ja hankalia elämänvaiheita. Jos hetkistä pääsee pinnalle hukkumatta, onko se riittävää, kohtuullista ja armollista itseään kohtaan? En pidä huonona, jos ihminen saa lohdutusta vaikka uskosta tai jostain muusta asiasta. Se mikä auttaa on henkilökohtaista, niin kuin uskokin. Jos apu tulee muusta yhteisöstä ja ihminen on ateisti, sekin on yhtä arvokasta.

      Se mitä annamme lapsillemme on ensiarvoisen tärkeää. Valitettavasti moni purkaa ja kostaa rikkinäisyytensä lapsillensa, ehkä tiedostamatta. Lapsi ei saa turvallisuutta, ennakoivuutta, pyyteetöntä rakkautta, tasaista arvokasta arkea kuten hänen pitäisi saada. Seuraava sukupolvi usein maksaa isovanhempien tai isoisovanhempien synneistä. Suurimman kunnioitukseni saa ihminen, joka on pystynyt tämän kierteen katkaisemaan omien lasten elämässä (mm. alkoholismi, henkinen ja fyysinen väkivalta, mitätöinti). Se ei ole helppoa, jos kotoa saadut eväät olla ehjä on vähäiset. Tälläkin palstalla taitaa olla useampi heitä, joille kuuluisi tuo elämän suurin mitalli. Arvostan.

      • Anonyymi

        "Se mitä annamme lapsillemme on ensiarvoisen tärkeää. Valitettavasti moni purkaa ja kostaa rikkinäisyytensä lapsillensa, ehkä tiedostamatta. Lapsi ei saa turvallisuutta, ennakoivuutta, pyyteetöntä rakkautta, tasaista arvokasta arkea kuten hänen pitäisi saada. Seuraava sukupolvi usein maksaa isovanhempien tai isoisovanhempien synneistä."

        Tämä on totta. Viikolla Helsingissä opettajat nostivat pienen kohun kertomalla miten menee kohtuuttomasti aikaa ongelmien hallintaan. Opetusrauha on mennyttä.
        Tuo ongelma tulee vanhemmista ja yhteiskunnan muutoksista, lapsia ei voi mistään syyttää.
        Suomi on epäonnistunut perhepolitiikassaan, näin kai tuon voisi rivien välistä lukea?

        AV


      • Citrinella
        Anonyymi kirjoitti:

        "Se mitä annamme lapsillemme on ensiarvoisen tärkeää. Valitettavasti moni purkaa ja kostaa rikkinäisyytensä lapsillensa, ehkä tiedostamatta. Lapsi ei saa turvallisuutta, ennakoivuutta, pyyteetöntä rakkautta, tasaista arvokasta arkea kuten hänen pitäisi saada. Seuraava sukupolvi usein maksaa isovanhempien tai isoisovanhempien synneistä."

        Tämä on totta. Viikolla Helsingissä opettajat nostivat pienen kohun kertomalla miten menee kohtuuttomasti aikaa ongelmien hallintaan. Opetusrauha on mennyttä.
        Tuo ongelma tulee vanhemmista ja yhteiskunnan muutoksista, lapsia ei voi mistään syyttää.
        Suomi on epäonnistunut perhepolitiikassaan, näin kai tuon voisi rivien välistä lukea?

        AV

        Suureksi osaksi opettamisrauhan puute johtuu liian vähistä resursseista samaan aikaan kun huonosti voivia lapsia ja huonosti suomenkieltä osaavia lapsia on paljon (tarvitsevat ainakin alussa enemmän apua kuin äidinkielenään suomes puhuvat). Yksi iso syy on pienluokkien puute ja integraatio isoon luokkaan, missä ei pärjää tai lapsi ei voi hyvin, Tai pienluokat on varattu vain heille, joilla ongelmat on jäävuoren huippu ja luokilla ”säilötään” lapsia, jotka kuuluisi sairaalakouluun ja vahvemman avun piiriin. Tavallisella luokalla voi olla kymmenenkin erityisen tuen saajaa (ilman riittävää tukea) ja 20 muuta. Ei käy opettajien ammatti kateeksi. Ei ole ihme, että moni väsyy.

        Siinä olet väärässä, että kaikki olisi vain kodista kiinni. Turvattomuus tai lapsen laiminlyönti on, mutta lapsilla voi olla myös neurologisia haasteita, jotka tekee kasvattamisesta vaikeaa. Yksi ex-kollegani (jonka lapsella ei ole diagnoosia, mutta joka kuulostaa täysin autisninkirjolta) sanoi, että heidän 5v puree ja lyö (lasta ei ole kohdeltu väärin vaan vanhemmuus on hyvää) ja että heillä on lapsi, jolle pitää opettaa tälläiset asiat juurta jaksain ja silti oppiminen on vaikeaa. Sama koskee monta muutakin neurologista haastetta kuten esim. tourette ja adhd.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Se mitä annamme lapsillemme on ensiarvoisen tärkeää. Valitettavasti moni purkaa ja kostaa rikkinäisyytensä lapsillensa, ehkä tiedostamatta. Lapsi ei saa turvallisuutta, ennakoivuutta, pyyteetöntä rakkautta, tasaista arvokasta arkea kuten hänen pitäisi saada. Seuraava sukupolvi usein maksaa isovanhempien tai isoisovanhempien synneistä."

        Tämä on totta. Viikolla Helsingissä opettajat nostivat pienen kohun kertomalla miten menee kohtuuttomasti aikaa ongelmien hallintaan. Opetusrauha on mennyttä.
        Tuo ongelma tulee vanhemmista ja yhteiskunnan muutoksista, lapsia ei voi mistään syyttää.
        Suomi on epäonnistunut perhepolitiikassaan, näin kai tuon voisi rivien välistä lukea?

        AV

        Kuin aiemmin kirjoin kokemuksen kautta

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18043677/minkalaiset-ovat-eroottisimmat-kassit#comment-123538220

        ” Nuorena hoidin lapsia ja ne oli myös kavereiden tilalla minun hoitovietti tulee vain koska sisarusten lapsille minä olin tärkeä niin tärkeä että minulle huudettiin kun en ollut hoitamassa kun ei enää itse pärjännyt ja lapsi itki ikävää.

        Joo, ihmiset kuvittelee että rahaa pitää olla ne eivät tee lqpsia kun haluavat antaa kaiken lapselle noh minun lapsilla on perhe ja perhe myös kavereina. Kasvatan eri tavalla.

        Sen vuoksi poikkean perheessäni muista.”

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18043677/minkalaiset-ovat-eroottisimmat-kassit#comment-123538398

        . ”Tämäkin minulle tästä syystä selvä.
        Kaverit olivat päiväkodista asti kavereina jja tappoivat sen koska heidän väliin kehittyi kiintymyssuhde. Päiväkodista asti oppi rangaistusleikin. Tuota olen pyrkinyt välttämään vääränlaista seuraa lapsille. noiden välit muuttui lähisuhdeväkivallaksi. Piti enemmän perheenä.

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007812371.html


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Se mitä annamme lapsillemme on ensiarvoisen tärkeää. Valitettavasti moni purkaa ja kostaa rikkinäisyytensä lapsillensa, ehkä tiedostamatta. Lapsi ei saa turvallisuutta, ennakoivuutta, pyyteetöntä rakkautta, tasaista arvokasta arkea kuten hänen pitäisi saada. Seuraava sukupolvi usein maksaa isovanhempien tai isoisovanhempien synneistä."

        Tämä on totta. Viikolla Helsingissä opettajat nostivat pienen kohun kertomalla miten menee kohtuuttomasti aikaa ongelmien hallintaan. Opetusrauha on mennyttä.
        Tuo ongelma tulee vanhemmista ja yhteiskunnan muutoksista, lapsia ei voi mistään syyttää.
        Suomi on epäonnistunut perhepolitiikassaan, näin kai tuon voisi rivien välistä lukea?

        AV

        Olet joskus AV kysynyt, miksi lapsia haluan, minulle ne on kaikkeni. Parhaiten haluan heille hyvät elämän avaimet toivon joku päivä niitä tuetaan myös ettei ne ole vain minun tuen varassa kouluhan ei panosta niihin resussi puutteen takia jos lapsi on motivaatio surkea tekemään niitä nauropsykatristen ongelmien takia koska harjoittelu on raskaampaa. Ihmiset kuvittelee perheen olevan kykenemätön hoitamaan lapsia totuus on että koulussa kuin päiväkodissakin tarvitsevat myös vahtia ja kasvatusta . Lapseni on silmien alla vaikka jotkut ihmiset kuvitellee, Jos kirjoitan täällä että lapsia en hoitaisi samalla . Ovat kykenemättömiä ymmärtää.🤱🏻


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Se mitä annamme lapsillemme on ensiarvoisen tärkeää. Valitettavasti moni purkaa ja kostaa rikkinäisyytensä lapsillensa, ehkä tiedostamatta. Lapsi ei saa turvallisuutta, ennakoivuutta, pyyteetöntä rakkautta, tasaista arvokasta arkea kuten hänen pitäisi saada. Seuraava sukupolvi usein maksaa isovanhempien tai isoisovanhempien synneistä."

        Tämä on totta. Viikolla Helsingissä opettajat nostivat pienen kohun kertomalla miten menee kohtuuttomasti aikaa ongelmien hallintaan. Opetusrauha on mennyttä.
        Tuo ongelma tulee vanhemmista ja yhteiskunnan muutoksista, lapsia ei voi mistään syyttää.
        Suomi on epäonnistunut perhepolitiikassaan, näin kai tuon voisi rivien välistä lukea?

        AV

        Meitä koulunkäynninohjaajia pitäisi palkata kouluihin enemmän, jotta kaikkia ennättäisi tarpeeksi tukemaan. Yksi ei 20 lapsen ryhmässä, josta jo yli puolet on levottomia ja keskittymisvaikeuksia löytyy, pysty edes opettajan kanssa jeesaamaan tarpeeksi. Säästetään väärästä kohtaa, kun ei palkata ihmisiä avuksi kouluarkeen.

        Silti rakastan työtäni. Teen tärkeää työtä ja voin antaa aikaani ja välittämistäni aikuista tarvitseville.


      • Huitale kirjoitti:

        Meitä koulunkäynninohjaajia pitäisi palkata kouluihin enemmän, jotta kaikkia ennättäisi tarpeeksi tukemaan. Yksi ei 20 lapsen ryhmässä, josta jo yli puolet on levottomia ja keskittymisvaikeuksia löytyy, pysty edes opettajan kanssa jeesaamaan tarpeeksi. Säästetään väärästä kohtaa, kun ei palkata ihmisiä avuksi kouluarkeen.

        Silti rakastan työtäni. Teen tärkeää työtä ja voin antaa aikaani ja välittämistäni aikuista tarvitseville.

        Palkka on pieni, vastuu suuri, mutta se ilo lapsien silmissä, kun joku on heitä varten, kuulee, näkee, keskustelee, auttaa ja halaakin tarvittaessa. Se on se mikä ainakin minua energisoi jatkamaan heidän parissaan.


      • Huitale kirjoitti:

        Meitä koulunkäynninohjaajia pitäisi palkata kouluihin enemmän, jotta kaikkia ennättäisi tarpeeksi tukemaan. Yksi ei 20 lapsen ryhmässä, josta jo yli puolet on levottomia ja keskittymisvaikeuksia löytyy, pysty edes opettajan kanssa jeesaamaan tarpeeksi. Säästetään väärästä kohtaa, kun ei palkata ihmisiä avuksi kouluarkeen.

        Silti rakastan työtäni. Teen tärkeää työtä ja voin antaa aikaani ja välittämistäni aikuista tarvitseville.

        Huitale on tässä erityisen oikeassa myös kuntoutuset olisi hyvä koulussa olla että isompia ryhmiä kerralla oman koulunkäyntiohjaajan kera. Esim puheterapia, neuropsykologi, toimintaterapia ryhmäkuntoutus mutta lapsi ei saa jäädä heitteelle pärjätäkseen yksin koulussa.
        Heillä kyllä tulee esiin nämä puutteet vanhemman töistä tultaessa ja perhe arkeen pystynee myös pitää kasassa vanhelmilta ei jättää tietämättä oman lapsen tukea parhaiten näiden vanhemmat olisi hyvä opettaa ennen koulua oppia tukemaan lastaan mukana kuntoutuksien kautta.

        Nyt meille puhutaan perhetyntekijää sitä varten kun yksi lapsi erittäin ahdistunut kouluun menosta kouluväkivallan ympäristön pelon vuoksi myös väliaikaista muutosta kuin pienryhmää ongelma on tämä ei edes ole erityislapsi vaan hänelle on tullut ahdistus koulun väkivallan ympäristöstä. Kotona ei ole väkivaltaa mutta minulla lapset on tottunut väkivallattomaan ympäristöön pelkkä kaverille uhkailu hakkaamista kun nähnyt tämän ryhmän hakanneen sairaala kuntoonkin lapsen ja hakanneet lapsia. pelosta on tullut hyvin korkea. Mennä kouluun kärsii ahdistuksesta. Vaikka erityisopettaja luvannut vielä yksilöopetusta kouluun meneminen on vaikeaa eikä uskalla kulkea kodin ulkopuolella ilman sisartaa.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Huitale on tässä erityisen oikeassa myös kuntoutuset olisi hyvä koulussa olla että isompia ryhmiä kerralla oman koulunkäyntiohjaajan kera. Esim puheterapia, neuropsykologi, toimintaterapia ryhmäkuntoutus mutta lapsi ei saa jäädä heitteelle pärjätäkseen yksin koulussa.
        Heillä kyllä tulee esiin nämä puutteet vanhemman töistä tultaessa ja perhe arkeen pystynee myös pitää kasassa vanhelmilta ei jättää tietämättä oman lapsen tukea parhaiten näiden vanhemmat olisi hyvä opettaa ennen koulua oppia tukemaan lastaan mukana kuntoutuksien kautta.

        Nyt meille puhutaan perhetyntekijää sitä varten kun yksi lapsi erittäin ahdistunut kouluun menosta kouluväkivallan ympäristön pelon vuoksi myös väliaikaista muutosta kuin pienryhmää ongelma on tämä ei edes ole erityislapsi vaan hänelle on tullut ahdistus koulun väkivallan ympäristöstä. Kotona ei ole väkivaltaa mutta minulla lapset on tottunut väkivallattomaan ympäristöön pelkkä kaverille uhkailu hakkaamista kun nähnyt tämän ryhmän hakanneen sairaala kuntoonkin lapsen ja hakanneet lapsia. pelosta on tullut hyvin korkea. Mennä kouluun kärsii ahdistuksesta. Vaikka erityisopettaja luvannut vielä yksilöopetusta kouluun meneminen on vaikeaa eikä uskalla kulkea kodin ulkopuolella ilman sisartaa.

        Sun miehen esiintyminen mukiloituina perheenäitinä ym on jotain todella häiriintynyttä, tee jo itselles se juttu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun miehen esiintyminen mukiloituina perheenäitinä ym on jotain todella häiriintynyttä, tee jo itselles se juttu

        Toisekseen jos joku on niin jumalattoman tyhmä että makustelee jonkun häiriintyneen äijän juttuja niin vois vähän kelailla


      • valtakunta kirjoitti:

        Huitale on tässä erityisen oikeassa myös kuntoutuset olisi hyvä koulussa olla että isompia ryhmiä kerralla oman koulunkäyntiohjaajan kera. Esim puheterapia, neuropsykologi, toimintaterapia ryhmäkuntoutus mutta lapsi ei saa jäädä heitteelle pärjätäkseen yksin koulussa.
        Heillä kyllä tulee esiin nämä puutteet vanhemman töistä tultaessa ja perhe arkeen pystynee myös pitää kasassa vanhelmilta ei jättää tietämättä oman lapsen tukea parhaiten näiden vanhemmat olisi hyvä opettaa ennen koulua oppia tukemaan lastaan mukana kuntoutuksien kautta.

        Nyt meille puhutaan perhetyntekijää sitä varten kun yksi lapsi erittäin ahdistunut kouluun menosta kouluväkivallan ympäristön pelon vuoksi myös väliaikaista muutosta kuin pienryhmää ongelma on tämä ei edes ole erityislapsi vaan hänelle on tullut ahdistus koulun väkivallan ympäristöstä. Kotona ei ole väkivaltaa mutta minulla lapset on tottunut väkivallattomaan ympäristöön pelkkä kaverille uhkailu hakkaamista kun nähnyt tämän ryhmän hakanneen sairaala kuntoonkin lapsen ja hakanneet lapsia. pelosta on tullut hyvin korkea. Mennä kouluun kärsii ahdistuksesta. Vaikka erityisopettaja luvannut vielä yksilöopetusta kouluun meneminen on vaikeaa eikä uskalla kulkea kodin ulkopuolella ilman sisartaa.

        Juu, peruskoulu tai opetus on kuitenkin tärkeä etappi jokaisen lapsen elämässä, mistä ne eväät saadaa tulevaan oppiin ja omaksumiseen. Millä elämää aletaan itsenäisyyteen rakentamaan.

        Siinä sitten, kun säästetään ja lasketaan joka sentti, niin lopputulema on karua katseltavaa tulevaisuudessa. Eikä auta vaikka ollaa kuinka rakastavia, tukevia ja turvallisia aikuisia siellä, kun meitä on ihan liian vähän. Ja mekin juostaan koko työpäivä tekemässä millon mitäkin valmisteluja, kyydityksien valvontaa, hoidetaan haavat, otetaan testauksia, opastetaan, valvotaan välkkiä, ihan koko päivä on täyttä työtä.

        Silti se arki apua tarvitseville on vain ohikiitävä hetki jonkun läsnäoloa. Liian vähän.


      • Huitale kirjoitti:

        Juu, peruskoulu tai opetus on kuitenkin tärkeä etappi jokaisen lapsen elämässä, mistä ne eväät saadaa tulevaan oppiin ja omaksumiseen. Millä elämää aletaan itsenäisyyteen rakentamaan.

        Siinä sitten, kun säästetään ja lasketaan joka sentti, niin lopputulema on karua katseltavaa tulevaisuudessa. Eikä auta vaikka ollaa kuinka rakastavia, tukevia ja turvallisia aikuisia siellä, kun meitä on ihan liian vähän. Ja mekin juostaan koko työpäivä tekemässä millon mitäkin valmisteluja, kyydityksien valvontaa, hoidetaan haavat, otetaan testauksia, opastetaan, valvotaan välkkiä, ihan koko päivä on täyttä työtä.

        Silti se arki apua tarvitseville on vain ohikiitävä hetki jonkun läsnäoloa. Liian vähän.

        Ja henkilökohtaisesti mun on vaikea pidätellä kyyneliä, kun joku lapsi kietoo kädet ympärilleni ja rutistan mojovasti häntä takaisin, halissa sen aikaa pitäen kun hän itse halata minun kanssa tahtoo. Kun sitten lapsi toteaa, että ihanaa kun sua saa halsta, mua ei kotona kukaan halaa koskaan. Se särkee mun sydämen sillä silmänräpäyksellä.

        Halatkaa niitä lapsianne, kuunnelkaa ja arvostakaa. Olkaa ylpeitä heistä ja tsempatkaa ääneen. Ei oo synti halia ja sanoa mä rakastan sua lapseni.

        Suurempi synti on jättää se tekemättä.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Ja henkilökohtaisesti mun on vaikea pidätellä kyyneliä, kun joku lapsi kietoo kädet ympärilleni ja rutistan mojovasti häntä takaisin, halissa sen aikaa pitäen kun hän itse halata minun kanssa tahtoo. Kun sitten lapsi toteaa, että ihanaa kun sua saa halsta, mua ei kotona kukaan halaa koskaan. Se särkee mun sydämen sillä silmänräpäyksellä.

        Halatkaa niitä lapsianne, kuunnelkaa ja arvostakaa. Olkaa ylpeitä heistä ja tsempatkaa ääneen. Ei oo synti halia ja sanoa mä rakastan sua lapseni.

        Suurempi synti on jättää se tekemättä.

        Terveessä lapsi vanhempi suhteessa lapsi tuntee rakkautta ihan jokainen minuutti, rajatkin ovat rakkautta, ja lapsi sen kyllä ymmärtää.

        Oli kiireellinen päivä juurikin lapsen harrasteiden parissa.
        Lähtö 9:45 ja kotiin takaisin kello 14:35.

        Nyt saa lapsi kuin myös vanhempi relata vähän, eli taidan mennä puolen tunnin päikkäreille, ja antaa energiapommin touhuta yksin, kun ei hän millään tunnu väsyvän.

        AV


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Huitale on tässä erityisen oikeassa myös kuntoutuset olisi hyvä koulussa olla että isompia ryhmiä kerralla oman koulunkäyntiohjaajan kera. Esim puheterapia, neuropsykologi, toimintaterapia ryhmäkuntoutus mutta lapsi ei saa jäädä heitteelle pärjätäkseen yksin koulussa.
        Heillä kyllä tulee esiin nämä puutteet vanhemman töistä tultaessa ja perhe arkeen pystynee myös pitää kasassa vanhelmilta ei jättää tietämättä oman lapsen tukea parhaiten näiden vanhemmat olisi hyvä opettaa ennen koulua oppia tukemaan lastaan mukana kuntoutuksien kautta.

        Nyt meille puhutaan perhetyntekijää sitä varten kun yksi lapsi erittäin ahdistunut kouluun menosta kouluväkivallan ympäristön pelon vuoksi myös väliaikaista muutosta kuin pienryhmää ongelma on tämä ei edes ole erityislapsi vaan hänelle on tullut ahdistus koulun väkivallan ympäristöstä. Kotona ei ole väkivaltaa mutta minulla lapset on tottunut väkivallattomaan ympäristöön pelkkä kaverille uhkailu hakkaamista kun nähnyt tämän ryhmän hakanneen sairaala kuntoonkin lapsen ja hakanneet lapsia. pelosta on tullut hyvin korkea. Mennä kouluun kärsii ahdistuksesta. Vaikka erityisopettaja luvannut vielä yksilöopetusta kouluun meneminen on vaikeaa eikä uskalla kulkea kodin ulkopuolella ilman sisartaa.

        Käytkö töissä?

        Mikä on opiskelutaustasi?

        Mikäs miehesi on miehiää


    • Anonyymi

      ”Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty.”

      -Tommy Tabermann

    • Anonyymi

      Korjaa sitten osaltasi todellisuus.

    • Minä olen ollut pahasti rikkinäinen ihminen ja voin kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoa, että asia on juuri toisin päin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      138
      1920
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1173
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1107
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      158
      935
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      94
      884
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      809
    7. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      744
    8. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      50
      730
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      730
    10. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      676
    Aihe