Laiskuus suurin lihomisen ja lihavuuden syy

Anonyymi-ap

Lihominen JOHTUU rehellisesti sanottuna laiskuudesta.Olen tästä asiasta sanonut joskus ennenkin.
Asia on niin että syödä SAA paljon eikä siitä liho jos liikkuu paljon.
Minulla johtui lihominen alunperin liiasta herkkujen syömisestä ja liikunnan puutteesta.
Lopetin kaksi pahinta lihomiseni aiheuttajaa 1,5 viikkoa sitten,ensin kaikki viljatuotteet ja sitten myös karkit koska aloin syömään niitäkin liikaa ja lihomiseni jatkui.
Lihomiseni pysähtyi lopullisesti heti kun lopetin karkkien syömisen.

Liikuntaan olisi ollut aikaa,mutta LAISKUUTTANI EN sitä ole harrastanut kahteen kuukauteen.

Voin tehdä tästä lihomisesta ja laihtumisessa rehellisen filmin ja siitä miten liikunta estää lihomista.Tein siitä heinäkuun laihtumisesta filmin jossa laihdutin pelkällä liikunnalla läskin mahasta pois.
Paino pysyi melkein samassa,mutta läski mahassa suli pois.
Ilman liikuntaa SAISI SYÖDÄ vain
1800 -2200kaloria päivässä että ei lihoisi.

Mies syö 4500 kaloria päivässä herkullista ruokaa.
Nämä proteenijuomatkin on todella hyvän makuisia.
Kyllä tuolla kalorimäärällä saisi syödä vielä paremminkin.Jokainen syö vähän eri tavalla ja eri ruokaa.
Esim KOVAT pyöräilijät syö tuollaisia kalorimääriä joka päivä aivan jatkuvasti.

https://youtu.be/fVf86pHy4iM?si=-ob6uYWeyp0QIHYI

Myös verenpaineen nousu,päänsärky ja väsymys johtuu vain siitä että ei liiku tarpeeksi.
Jos kaiken energian kuluttaa niin ei PIENISTÄ karkki ja Herkku määristä mitään tule.

En kirjoittele tänne enään omasta laihduttamisesta mitään.Se on lyhyesti sanottuna vain terveellistä ruokaa ja PALJON liikuntaa.
Jos niistä tänne kirjoittaa tulee vain pelkkiä vihakommentteja.Tämä JOHTUU vain siitä että laihtumista kadehditaan ja laihoja ihmisiä jotka viitsii harrastaa liikuntaa.

40

509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Teen juuri päin vastoin! Itse syön nykyisin lähes pelkkää viljaa, perunaa, kasviksia, raejuustoa, juustoa, kalaa ja kanaa. Satunnaisesti muuta, kuten hieman oliivi- ja rypsiöljyä, mutta vain nimeksi.

      Noin 300 grammaa kaurahiutaleita, täysjyväpastaa tai täysjyväleipää tuottaa 1100 kaloria, 42 grammaa proteiinia ja 33 grammaa kuitua. Pelkästään tässä on jo kaikki tarvittava minimissään. Tähän kun lisätään 300 grammaa perunaa, se antaa 190 kaloria ja 200 grammaa broileria antaa 330 kaloria. Loppuosa kaloreista tulee ruokalusikallisesta oljyä, pienestä määrästä juustoa sekä kasviksista.

      Tällä mentelmällä nNälkä ei ole koskaan, koska proteiinia sekä kuitua on ruokavaliossa ihan huimasti. Tässä ei tarvita mitään karkkeja tai täytekakkuja.

      • Anonyymi

        Kyllä ne leivät ja karkit pitää silloin lopettaa kokonaan
        JOS niitä syö liikaa ja lihoo.
        Ainakin minulla meni niillä kalorit 3500- 5000 päivässä.
        JA SIKSI en niitä syö.

        Ne pysyy muulla ravinnolla alle 2200 vaikka syö paljon.


    • Anonyymi

      Liikunnan ensisijainen tehtävä on estää lihominen.
      Se ei haittaa mitään vaikka ei laihdu,se on pääasia että ei liho vaikka syö hyvin.
      Kyllä sillä liikunnalla laihtuukin jos haluaa mutta silloin ohjelma pitää olla paljon kovempi.

    • Anonyymi

      Älä sekoile taas sairautesi kanssa. Täysjyväviljat antavat lähes kaiken tarvittavan eli proteiinit, kuidun, pehmeät rasvat, hitaat hiilihydraatit sekä reilusti rautaa ja mineraaleja. Verensokeri pysyy tasaisena.

      Proteiinia saa lisää kalasta ja kanasta sekä juustosta tai munista. Vitamiineja ja lisää hivenaineita saa kasviksista.

      Karkit ja kakkukahvit tarkoittavat pelkkää ruoka- ja makean himoa. Koska nälkää ei tuolla viljapainotteisella ruokavaliolla ole, loppu on päästä ja himoista kiinni. Asia ei ole nälästä tai sen tunteesta kiinni.

      • Anonyymi

        Se pitää lopettaa MISTÄ lihoo,kyllä ne kuidut saa muustakin ravinnosta .Minä tiedän TARKKAAN mistä olen lihonut .


    • Anonyymi

      Liikunnan yksi etu on siinä että se lisää ruokahalua ja ruoka maistuu HUOMATTAVASTI paljon paremmalta.
      Ruoka maistuu hyvin myös illalla ja yölläkin kun liikkuu paljon
      Liikuntaa harrastamattonana syö kuitenkin vaikka ruoka ei maistu yhtään ja lihoo.
      Hyvällä ruokahalulla syöminenkin lisää elämän laatua.

      Tuosta asiasta on täälläkin monesti joku kirjoitellut että sitä syö silloin enemmän kun liikkuu ja ettei liikunnasta olisi mitään hyötyä.
      Onhan siitä silloin hyötyä JOS tykkää syömisestä

    • Anonyymi

      Yllätyitkö että kulutus lisää energiatarvetta?
      Naurettavaa verrata urheilijaa ja tavallista laihduttajaa.

      • Anonyymi

        Kyllä tavallinenkin pystyy lisäämään kalorinkulutusta aivan samalla tavalla.
        Eihän nämä bodarit edes paljon syö.Esim 60 kiloinen kova pyöräilijä tai hiihtäjä kuluttaa huomattavasti enemmän kaloreita kuin 120 kiloinen bodari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tavallinenkin pystyy lisäämään kalorinkulutusta aivan samalla tavalla.
        Eihän nämä bodarit edes paljon syö.Esim 60 kiloinen kova pyöräilijä tai hiihtäjä kuluttaa huomattavasti enemmän kaloreita kuin 120 kiloinen bodari.

        Tottakai voi, mutta mieti kontekstia missä puhut. Täällä on tavallisia ihmisiä jotka yrittävät laihduttaa. Suurin osa besserwissereitä tai tavallisia kuntoliikkujia, kuten sinäkin joka pätee mutta ei tiedä asioista mitään.

        Hienoja teorioita olet keksinyt.
        Aerobinen ei kuluta kaloreita samalla tavalla kuin voimaharjoittelu. Jo 120 kilon ylläpitäminen, josta suurin osa koostuu lihaksesta, vaatii enemmän kaloreita kuin 60 kiloinen ruho. Bodari jos tekee 2 tunnin pyörälenkin niin kuluttaa enemmän kuin 60 kiloinen pyöräilijä.
        Et taida tietää paljon 120 kiloinen bodari syö päivässä massan ylläpitoa+ uuden kudoksen rakentamista varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tavallinenkin pystyy lisäämään kalorinkulutusta aivan samalla tavalla.
        Eihän nämä bodarit edes paljon syö.Esim 60 kiloinen kova pyöräilijä tai hiihtäjä kuluttaa huomattavasti enemmän kaloreita kuin 120 kiloinen bodari.

        Ja jottei sinulle jää epäselväksi niin en ole enää täällä sinulle vastailemassa. Aikani on tärkeämpää. Kaltaisiasi tyhmiä ihmisiä on ollut aina ja tulee olemaan. Suomi24 on muinaisjäänne, jonka voisi hyvin sulkea.


    • Anonyymi

      Juuri näin mätikäkki valaat ovat yksin krtaisesti laiskoja ,suur syömäreitä ,suurin osa lesboja ,homoja tai viher vasemmistolaisia ,mielen terveys ongelmaisia löhnäkkeitä🤫

    • Anonyymi

      Tuo avaaja ei voi olla mikään penaalin terävin kynä...?!

      • Anonyymi

        Tuo on on kylmä totuus.Kyllä sitä saa syödä kohtuullisen hyvin kun liikkuu vähänkään.

        Et voi syödä kuten 120 kiloinen urheilija 4000-5000 kaloria,mutta 2500-3000 niin et liho YHTÄÄN JOS harrastat EDES vähän liikuntaa.
        Liikunnaksi riittää sekin jos teet kevyttä seisomatyötä koko päivän niinkuin minä.
        JOS vain istut tai makaat koko päivän tai kumpaakin on harrastettava liikuntaa JOS ei halua lihoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on on kylmä totuus.Kyllä sitä saa syödä kohtuullisen hyvin kun liikkuu vähänkään.

        Et voi syödä kuten 120 kiloinen urheilija 4000-5000 kaloria,mutta 2500-3000 niin et liho YHTÄÄN JOS harrastat EDES vähän liikuntaa.
        Liikunnaksi riittää sekin jos teet kevyttä seisomatyötä koko päivän niinkuin minä.
        JOS vain istut tai makaat koko päivän tai kumpaakin on harrastettava liikuntaa JOS ei halua lihoa.

        Ja sinäkö olet vasta nyt tämän asian oivaltanut, että kulutus lisää energiatarvetta? Kaikkea sitä leipä elättää.


      • Anonyymi

        Olen huomannut, että kun juoksahtelee päivittäin vaikka sen miniminkin, mikä pitää liikkua, niin paino pysyy kohtuulukemissa. Jos ei liiku, vatsa kasvaa. Siihen vielä hiilihydraattipitoista ruokaa, tortilloja, niin vatsa on tukossa. Syon nyt lesepuuron aamuisin, ja liikun, niin on kevyempi olo.
        Minulla on iskias-vaiva, niin ei käy ne ennentehdyt pikät kävelylenkit. Siksi kävelen, että henki tasaantuu ja juoksahtelen.


    • Anonyymi

      Minä olen aika laiska, ja ylipainoinen.
      Syön epäterveellisesti, enkä paljon liiku.
      Tuli totuus kerrottua.

      • Anonyymi

        Myös minä olen valtava siiderivalas kun ei vaan viitsi tai jaksa mitään. Jaksan kyllä tilata hyvää ruokaa mutta itse en viitsi tehdä mitään.


    • Anonyymi

      Onko sulle tullut noin paha pakkomielle vai miksi määkit siellä?
      Normaalit ihmiset laihduttaa hiljaa, toiset syö karkkia, leipää tai mistä nyt tykkäävätkin eivätkä pidä siitä älämölöä, ovat sitten lihavia tai ei, liikkuvat tai ei, sairastavat verenpainetautia, diabetestä tai ei.
      Mistä moinen poru?
      Tee sinä mitä tykkäät ja anna muiden tehdä sitä mistä ne tykkää. Läskeillä ja lääkkeillä tai ilman.

    • Anonyymi

      Se on aivan typerää syyttää lihomisesta syömistä,se riittää että siivoaa KOKONAAN pois kaikista suurimmat lihomisen aiheuttajat ja alkaa harrastamaan liikuntaa tai menee tekemään ruumiillista työtä,tai tekee kumpaakin.

      Minäkin jouduin lopettamaan karkkien syömisen kokonaan.Ensin lopetin kaikki viljatuotteet,mutta se ei vielä riittänyt.

    • Anonyymi

      Myös illalla ja yöllä SAA syödä ja pitääkin,ei saa syödä vain lihottavaa ruokaa ja liikkua PITÄÄ paljon.

    • Anonyymi

      totta on, että liikkumattomuus yhdessä huonojen ruokatottumusten kanssa nostaa painoa. Minulla ei nyt mikro ole aktiivisessa käytössä. Siitä johtuen aloin syödä entistä hiilihydraattisempaa ruokaa. Liikunta jäi paitsioon. Nyt kun paino vähän nousi, palauduin kasvisvoittoiseen ruokavalioon ja joka päivä lenkillä. Paino vähän jo laskenut, vatsa toimii hyvin. Ei ollut mukava kun oli sellainen turtti olo.
      olen jo 71 ja kyllä se niin on, jos ei liiku, vyötärö kasvaa. Monet sairaudet voi hiipiä mukaan. Verenpaine, kolesterooli, tarkkailen niitä.

      • Anonyymi

        Onnittelut, +70-vuotias! Ollaan eletty kauemmin kuin moni tämän päivän nuori tulee elämään! Vielä kyetään omatoimisesti määräämään, missä se oma kaappi seisoo.

        Täällä foorumilla on yksi 36-vuotias, joka kerskailee nuoruudestaan verraten itseään meihin vanhuksiin. ;-D Toivottavasti hän elää yhtä kauan kuin me, vaikka periaatteessa tämän päivän ihmisen tulisi elää reippaasti yli 100-vuotiaaksi!
        Mutta jo lapsilla alkaaa olla sairauksia, joita ennen saatiin ikä-ihmisinä.


    • Anonyymi

      Liiunta, liikkumattomuus ja painon muodostus!
      Omat kokemukseni.
      Päätin yhtenä talvilomaviikkona toteuttaa reippaan kuntoilun myötä painoni pudottamista.
      Viikon aikana lähdin peri tuntia aamiaisen jälkeen hiihtämään murtsikkaa. Vakiolenkki 30km ja yhtenä päivänä 60km. Hiki päässä.
      Yksi 3-kymppinen oli hiihdettävä yhteen suuntaan parisenttisen yöllä sataneen lumen hidastamana.
      Viikon tulos: Painoni nousi 2 kiloa!

      Liikkumattomuuden vaikutus. Erään leikkauksen jälkimainingeissa olin 3kk "sohvaihminen". Liikunta rajoittui sohva > vessa, sohva > ruokapöytä ja sohva > jääkaappi. Kaikki samassa tasossa maksimimatka oli vessaan noin 10 metriä.
      Söin tavallisesti ja joutessani ehkä turhaakin närkkimistä.
      3kk:n aikana painoni putosi 6 kiloa!
      Siinä on esimerkkejä liikunnan ja liikkumattomuuden vaikutuksista erään henkilön kohdalla!

      • Anonyymi

        Mites selität sen ilmiön, että kun minä kuumeessa syön päivässä:
        1kanaliemi-kuution+vähän sipulia+1dl keitettyä riisiä ja pari kuppia kahvia, niin
        paino nousee ja maha on kuin odottaisin lasta!
        Suuri kulhollinen kaaliraastetta ja muuta vihannesta+oliiviöljyä+omenaviinietikkaa, niin vatsa pienenee.


    • Anonyymi

      Hyvähän se on terveenä uhota.

    • Anonyymi

      Kehon painon ja koostumuksen vaikutus peruskulutukseen.
      Lihasmassan vähenemisen johdosta perusaineenvaihduntani laski muutamassa vuodessa 2230/ kcal -> 1872 kcal/vrk.oi
      Mitattu samassa Inbody vekottimessa saman henkilön toimesta ja samassa tilanteessa.

      Okeila kehonrakentajilla tuo peruskulutus on huimasti suurempi. Bulkkauskautena heput tankkaavat todella huima energianääriä.

    • Anonyymi

      "Tuo on on kylmä totuus."

      Sinä et ymmärrä kylmää totuutta, vaikka se sataisi lumena tai jääpaloina päähäsi. Olet sokeriaddikti ja ilmeinen entinen alkoholisti. Kompensoit aikaisemmin "kovaa" työntekoasi viinalla ja nykyisin kompensoit työn puutetta sokerilla.

      Addikti mikä addikti, kaikki menee liioittelun puolelle, mitään kultaista keskitietä sinulle ei ole olemassa.

    • Anonyymi

      On ihmisiä, jotka ovat tyytyväisiä elämäänsä vähän laiskoina ja ylipainoisinakin.
      Miksi olisi mitään tarvetta puuttua muiden olemiseen ja elämiseen, kannattaisi pitää vain huolta omista asioista, niin kaikki olisivat tyytyväisempiä, myös muihin kanssaihmisiin.

      • Anonyymi

        Kannattaa kuitenkin vähän vahtia, että murrosikäiset syövät tarpeeksi ja että naapurit lajittelevat kaikki jätteensä oikeisiin säiliöihin eivätkä seisota autoaan kerrostalon pihassa ja hakevat ansiosidonnaisella olessaan tosissaan työtä ja etteivät pyöräilijät aja jalkakäytävällä. Tätä ei tarvitse tehdä pelokkaana verhonraosta. Köyhät kyykkyyn!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa kuitenkin vähän vahtia, että murrosikäiset syövät tarpeeksi ja että naapurit lajittelevat kaikki jätteensä oikeisiin säiliöihin eivätkä seisota autoaan kerrostalon pihassa ja hakevat ansiosidonnaisella olessaan tosissaan työtä ja etteivät pyöräilijät aja jalkakäytävällä. Tätä ei tarvitse tehdä pelokkaana verhonraosta. Köyhät kyykkyyn!

        Oma elämä ei ole mukavaa, jos kaiken ajan ja tekemisen keskittää muiden ihmisten vahtimiseen, ja puuttuu joka asiaan, mitä muut tekevät.
        Itse pääsee paljon helpommalla, kun ei ole tiukkapipo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma elämä ei ole mukavaa, jos kaiken ajan ja tekemisen keskittää muiden ihmisten vahtimiseen, ja puuttuu joka asiaan, mitä muut tekevät.
        Itse pääsee paljon helpommalla, kun ei ole tiukkapipo.

        Tässä maassa on liikaa ihmisiä, jotka haluavat mennä siitä missä rima on alin. Monikulttuurisuus ei ole helpottanut tilannetta vaan päinvastoin.


      • Anonyymi

        Ei ne itseensä tyytyväiset pullukat tule laihdutus-foorumille marisemaan!
        He istuvat tyytyväisinä tv:n edessä karkkikulhojensa, kahvin ja leivonnaisten parissa:-)
        Useimmat miehet pitävät pullukoista ja inhoavat luurankoja.
        Minä muistutan nykyisin "Maamme-laulua: ei laaksoa, ei kukkulaa!"
        Olen oikein tyytyväinen tulokseen! :-D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne itseensä tyytyväiset pullukat tule laihdutus-foorumille marisemaan!
        He istuvat tyytyväisinä tv:n edessä karkkikulhojensa, kahvin ja leivonnaisten parissa:-)
        Useimmat miehet pitävät pullukoista ja inhoavat luurankoja.
        Minä muistutan nykyisin "Maamme-laulua: ei laaksoa, ei kukkulaa!"
        Olen oikein tyytyväinen tulokseen! :-D

        Miksi aina kuvitellaan, että pullukat vetelevät karkkia ja leivonnaisia ?
        Olen ylipainoinen, en syö karkkia paljon yhtään, hyvin harvoin. En syö myöskään leivonnaisia. Oikeastaan en pidä makeasta, siksi sitä ei niin tule syötyä.
        Kenties olen vain luotu hieman pulleaksi, ei liikalihavaksi. Muutenkin vähän isokokoisempi, isot luut, lihakset.
        Kaikki ovat ruumiinrakenteeltaan hieman erilaisia, kokoaan ei aina voi valita, painoa toki voi säädellä.


    • Anonyymi

      Se mitä nyt tapahtui kun aloitin uudestaan harrastamaan liikuntaa ja jätin pois KOKONAAN leivät ja karkit.

      1 olo erittäin hyvä ja energinen
      2 päänsärkyä ei ole yhtään
      3 ruoka maistuu hyvin
      4kalorit PIENENTYNEET PUOLELLA
      5 laihtuminen alkanut uudestaan

    • Anonyymi

      "Ja sinäkö olet vasta nyt tämän asian oivaltanut, että kulutus lisää energiatarvetta? Kaikkea sitä leipä elättää."

      Myös yöllä voi syödä jos ruoka on HYVÄÄ.

      • Anonyymi

        Illalla ja yöllä SAA syödä.Se ei haittaa mitään silloin kun harrastaa liikuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Illalla ja yöllä SAA syödä.Se ei haittaa mitään silloin kun harrastaa liikuntaa.

        Jos ruoka on vain enään HYVÄÄ ettei ole mennyt pahaksi päivän mittaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ruoka on vain enään HYVÄÄ ettei ole mennyt pahaksi päivän mittaan.

        Voihan sitä illalla ja yöllä syödä jotain muuta kuin päivällä.


    • Anonyymi

      Keto, keto ja vielä kerran keto. Pitkä- ja pätkäpaastot, jo sillä lähtee kiloja kun ei mässytä klo 18 jälkeen mitään ennen aamu8. Ruho rasvalla käyväksi niin jo lähtee läski.
      Kaikkein tuhoisin yhdistelmä on hiilari JA rasva, hiilari eli sokeri, aivan sama mistä, pois ja rasva proteiini ylös.

    • Anonyymi

      Ei se laiskuus vaan ruokavalio.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      461
      3391
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      456
      3324
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      136
      2931
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2262
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2130
    6. 192
      1487
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1377
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1246
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      86
      1242
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1070
    Aihe