"Vaatimuslistat"

Anonyymi-ap

Tämä on ikuisuusaihe, mutta taas pinnalla. Moni (ilmeisesti) kokee deittipalveluissa esitetyt toiveet kumpanitarjokkaiden ominaisuuksista negatiivisesti.

Onko olemassa sellaisia ominaisuuksia, joita mielestäsi on ihan ok toivoa? Ja joo, jokainen todellakin saa esittää juuri niin päättömiäkin listoja kuin haluaa. Tuon itsestäänselvyyden ilmaiseminen ei nyt ole tässä tarpeen, eikä kyse ole lainkaan siitä "mitä saa pyytää", sillä ihan mitä tahansa tosiaan saa pyytää. Kysyn nimenomaan sitä, että millaiset toiveet itse koet sellaisiksi, että ne ovat sinusta täysin ok, eivätkä vaikuta millään tavalla negatiivisesti mielikuvaasi ne esittäneestä profiilista. Eli vaikka et itse niitä toiveita ehkä edes täyttäisi, niin mielikuvasi ne esittäneestä profiilista pysyisi positiivisena tai voisi jopa muuttua paremmaksi ja voisit ajatella, että fiksun oloinen, vaikkakaan ei minulle sopiva.

Jos et keksi mitään sellaista mitä sinusta olisi ok toivoa, niin miten "esikarsinta" tulisi mielestäsi hoitaa? Vai eikö olisi syytä esikarsia lainkaan? Pitäisikö jokaisen tarjokkaan kanssa tavata? Ja onko syy miksi tuollainen lista ehkä ärsyttää lähinnä vain se, että normaalisti IRL toisen tavattaessa kaikessa hiljaisuudessa ja huomamatta pään sisällä tehtävä arvio tuodaan julkeasti näkyville?

247

1911

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minuun tekee positiivisen vaikutuksen sellainen profiili, jossa miehellä on asialliset kuvat ja sävyltään positiivinen teksti, jossa mies kertoo itsestään ja asioista, joita hän arvostaa. Ei siis luettele mitään "naisen pitää olla"-listoja, vaan enemmänkin kertoo esim. millaiset asiat ovat hänelle tärkeitä suhteessa, mitä hän tykkää tehdä jne. Tämän perusteella saa jo aika hyvän ensivaikutelman miehestä niin, että osaa päättää mihin suuntaan swaippaa. Ei se nyt sen monimutkaisempaa ole.

      Yllättävän suurella osalla profiileissa on pelkkä nimi ja kuva. Sen perusteella on todella vaikea osata sanoa henkilöstä yhtään mitään eli tällaiset ruksin aina pois.

      • Anonyymi

        Ok. Entä tuleeko sinulle sellainen tunne, että kertoessaan itsestään kertoo samalla myös millainen toivoisi toisen olevan? Onko vaikkapa sellaisia harrastuksia, että vähän automaationa mietit, että ehkä tuo etsii myös harratusseuraa tmv? Tai jos hän on "rauhallinen ja viihtyy kotona", niin oletatko etsivän samantyyppistä seuraa?

        Mä kysyn tota, koska en itse osaa ajatella noin. Mä itse koen, että tuollainen itsestä kertominen, niin tärkeää kuin se onkin, ei lopulta kerro useinkaan mitään siitä mitä ihminen kumppaniltaan toivoo. Hän voi osua hyvin siihen mitä minä etsin ja voi olla kanssani samankaltainen, mutta hän voi hyvinkin etsiä jotain ihan muuta. Siksi mä itse koen tuollaisen listaamisen jopa hieman välttämättömäksi. Tämä on tietysti vain mun oma juttuni.


      • Kauanko olet swaippaillut ja ruksinut?

        "Yllättävän suurella osalla profiileissa on pelkkä nimi ja kuva. "

        Yllättävän monella tytöllä on vain pelkkä nimimerkki.


      • Anonyymi

        Tämä on paras mahdollinen lähtökohta! Ennen kuin esittää mitään vaatimuksia muille, on suotavaa kertoa omista mieltymyksistään. 👍

        Minä tosin en koskaan näyttänyt toivelistaani kenellekään. Tein vain tietokoneelle 2-sivuisen listan ja pyrin sitten löytämään henkilön, joka sietäisi minua. ☺️ Niinhän siinä sitten kävi, että se henkilö, joka minua sietää, ja jopa pitää minua herttaisena, täyttää listani toiveet ja vielä paljon muitakin toiveita.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Entä tuleeko sinulle sellainen tunne, että kertoessaan itsestään kertoo samalla myös millainen toivoisi toisen olevan? Onko vaikkapa sellaisia harrastuksia, että vähän automaationa mietit, että ehkä tuo etsii myös harratusseuraa tmv? Tai jos hän on "rauhallinen ja viihtyy kotona", niin oletatko etsivän samantyyppistä seuraa?

        Mä kysyn tota, koska en itse osaa ajatella noin. Mä itse koen, että tuollainen itsestä kertominen, niin tärkeää kuin se onkin, ei lopulta kerro useinkaan mitään siitä mitä ihminen kumppaniltaan toivoo. Hän voi osua hyvin siihen mitä minä etsin ja voi olla kanssani samankaltainen, mutta hän voi hyvinkin etsiä jotain ihan muuta. Siksi mä itse koen tuollaisen listaamisen jopa hieman välttämättömäksi. Tämä on tietysti vain mun oma juttuni.

        Olen teidän molempien kanssa osittain samaa mieltä:

        Mielestäni on tärkeää tuoda ensisijaisesti esiin, mitä voi itse tuoda suhteeseen. Toiveiden ja vaatimusten esittäminen vasta sen jälkeen on suotavaa.

        Toisaalta ymmärrän myös sen, etteivät omat mielenkiinnon kohteet tarkoita sitä, että niiden pitäisi kiinnostaa toistakin. Minä esimerkiksi pidän erilaisissa järjestöissä pyörimisestä, mutta en tarvitse miestä mukaani niihin kokouksiin. 😁 Tärkeintä minulle on, että saan vapaasti tehdä minulle tärkeitä asioita. Toisella on sama vapaus.

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Entä tuleeko sinulle sellainen tunne, että kertoessaan itsestään kertoo samalla myös millainen toivoisi toisen olevan? Onko vaikkapa sellaisia harrastuksia, että vähän automaationa mietit, että ehkä tuo etsii myös harratusseuraa tmv? Tai jos hän on "rauhallinen ja viihtyy kotona", niin oletatko etsivän samantyyppistä seuraa?

        Mä kysyn tota, koska en itse osaa ajatella noin. Mä itse koen, että tuollainen itsestä kertominen, niin tärkeää kuin se onkin, ei lopulta kerro useinkaan mitään siitä mitä ihminen kumppaniltaan toivoo. Hän voi osua hyvin siihen mitä minä etsin ja voi olla kanssani samankaltainen, mutta hän voi hyvinkin etsiä jotain ihan muuta. Siksi mä itse koen tuollaisen listaamisen jopa hieman välttämättömäksi. Tämä on tietysti vain mun oma juttuni.

        Ajattelen niin, että tyypillisesti ihminen valottaa kertomillaan asioilla myös sitä, millaisen kumppanin tai suhteen toivoisi löytävänsä. Jos ihminen esim kertoo pitävänsä urheilusta, niin todennäköisesti hän pitäisi myös siitä, että voisi pariskuntana viettää aktiivista elämäntapaa tai ainakin niin, että toista ei haittaa se, että toinen viettää iltoja urheillen. Harvemmin ihminen hakemalla hakee itsensä vastakohtaa. En osaa kuvitella sellaista tilannetta, että ihminen esim. kertoisi arvostavansa maaseudun rauhaa ja pitkiä vaelluksia, mutta toivoisi löytävänsä kumppanin, joka viihtyy paremmin kaupungin sykkeessä viinibaareja ja keikkoja koluten. Toisaalta ei sitä kukaan itsensä kopiotakaan etsi vaan enemmänkin näen sen niin, että useimmat etsivät ihmistä, jonka kanssa elämäntyyli ja arvot osuvat riittävän hyvin yksiin, jotta tunteilla olisi tilaa syventyä. Jos eletään aivan eri atmosfääreissä, on suhteella harvoin mahdollisuuksia menestyä. Ei mikään tietty mahdotonta ole, joskus täydelliset vastakohdat löytävät sukulaissielun toisistaan 😊

        En rajaa liian tiukasti sitä etukäteen, miten sopiva mies on minulle ja minä hänelle. Yleensä se selviää aika nopeasti jo parista lauseesta ollaanko yhtään samalla aaltopituudella ja kannattaako keskustelua edes jatkaa. Aika nopeasti miehet ovat kertoneet esim siitä, millaisen suhteen toivoisivat löytävänsä ja millaiset asiat ovat heille tärkeitä ja juttu joko jatkuu tai sitten lopahtaa.


      • Jalkamies kirjoitti:

        Kauanko olet swaippaillut ja ruksinut?

        "Yllättävän suurella osalla profiileissa on pelkkä nimi ja kuva. "

        Yllättävän monella tytöllä on vain pelkkä nimimerkki.

        Aktiivisesti ehkä kuukauden päivät vajaan vuoden aikana, mutta valtaosin profiilini on ollut piilotettuna. Esim kesällä en ole swaippaillut yhtään mitään tai ketään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on paras mahdollinen lähtökohta! Ennen kuin esittää mitään vaatimuksia muille, on suotavaa kertoa omista mieltymyksistään. 👍

        Minä tosin en koskaan näyttänyt toivelistaani kenellekään. Tein vain tietokoneelle 2-sivuisen listan ja pyrin sitten löytämään henkilön, joka sietäisi minua. ☺️ Niinhän siinä sitten kävi, että se henkilö, joka minua sietää, ja jopa pitää minua herttaisena, täyttää listani toiveet ja vielä paljon muitakin toiveita.

        🦄

        Ihanaa, kun olet löytänyt oman vastinkappaleesi 😊

        Ja olen tuosta ihan samaa mieltä, mitä sanot toisessa kommentissasi, että ei pariskunnan tarvitse missään nimessä olla toistensa kopioita. Molemmilla voi ja saa olla omat mielenkiinnon kohteensa ja juttunsa. Molemmilla on myös omat luonteensa, temperamenttinsa, vahvuutensa ja heikkoutensa. Tärkeintä parisuhteen kannalta on, miten nämä piirteet asettuvat toisiinsa nähden pariskunnan välisen kemian ohjaamana. En tiedä saako tuosta lauseesta selvää, mutta luotan tulkintakykyysi 😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen teidän molempien kanssa osittain samaa mieltä:

        Mielestäni on tärkeää tuoda ensisijaisesti esiin, mitä voi itse tuoda suhteeseen. Toiveiden ja vaatimusten esittäminen vasta sen jälkeen on suotavaa.

        Toisaalta ymmärrän myös sen, etteivät omat mielenkiinnon kohteet tarkoita sitä, että niiden pitäisi kiinnostaa toistakin. Minä esimerkiksi pidän erilaisissa järjestöissä pyörimisestä, mutta en tarvitse miestä mukaani niihin kokouksiin. 😁 Tärkeintä minulle on, että saan vapaasti tehdä minulle tärkeitä asioita. Toisella on sama vapaus.

        🦄

        Mä olen aika usein elämässäni törmännyt ihmisiin (ei siis todellakaan vain miehiin), joille ne omat mielenkiinnon kohteet ovat nimenomaan omia. Itselleni tulee siis ihan automaattisesti mieleen, että ok mutta onko tuo oma harrastuksesi, vain mitä toivoisit harrastettavan yhdessä. Yksinä aika yleisinä esimerkkeinä vaikka nyt eräharrastus tai golf tmv. Nuo voivat yhtä hyvin olla sellaisia, että toivoisi seuraa, mutta myös sellaisia, että sinne nyt et ainakaan tunge mukaan. Tai oikeastaan mikä vaan voi olla ihmisen omaa aikaa, johon seura ei ole tervetullutta tai jota harastettaan vaikka jonkun kavereiden kanssa jne. Molemmat tavat ovat minulle täysin ok, mutta mä haluaisin ihan mielelläni tietää jo etukäteen, etten tuhlaisi kummankaan aikaa. Itse kun tosiaan tunnen molemmantyyppisiä yksilöitä, enkä tosiaan enää nykyään osaa lainkaan vetää sitä olettamaa, että kukaan etsisi "kaltaistaan". Se kun niin monien kohdalla ei pidä paikkaansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen aika usein elämässäni törmännyt ihmisiin (ei siis todellakaan vain miehiin), joille ne omat mielenkiinnon kohteet ovat nimenomaan omia. Itselleni tulee siis ihan automaattisesti mieleen, että ok mutta onko tuo oma harrastuksesi, vain mitä toivoisit harrastettavan yhdessä. Yksinä aika yleisinä esimerkkeinä vaikka nyt eräharrastus tai golf tmv. Nuo voivat yhtä hyvin olla sellaisia, että toivoisi seuraa, mutta myös sellaisia, että sinne nyt et ainakaan tunge mukaan. Tai oikeastaan mikä vaan voi olla ihmisen omaa aikaa, johon seura ei ole tervetullutta tai jota harastettaan vaikka jonkun kavereiden kanssa jne. Molemmat tavat ovat minulle täysin ok, mutta mä haluaisin ihan mielelläni tietää jo etukäteen, etten tuhlaisi kummankaan aikaa. Itse kun tosiaan tunnen molemmantyyppisiä yksilöitä, enkä tosiaan enää nykyään osaa lainkaan vetää sitä olettamaa, että kukaan etsisi "kaltaistaan". Se kun niin monien kohdalla ei pidä paikkaansa.

        Minä taas en tuollaisia juurikaan mieti, koska jokainen parisuhde kuitenkin muodostuu omanlaisekseen. Tiedän esim pariskuntia, joissa toinen on ensin inhonnut golfia, mutta jossain vaiheessa sitten hurahtanut siihen täysin ja nyt golf on tämän pariskunnan yhteinen harrastus.

        En ole juurikaan törmännyt sellaiseen, että joku olisi kovin ehdoton siinä, että haluaa kumppanista ehdottomasti harrasteseuraa ja toisaalta kaikille tuntemilleni ihmisille on ollut ok myös se, että kumppanilla on omia harrastuksia mahdollisesti omien ystävien kanssa eli oman käsitykseni mukaan ihmiset ovat valtaosin hyvin joustavia siinä, mitä kukakin harrastaa ja harrastetaanko yhdessä vai erikseen. Itse voisin mielelläni esim. urheilla miehen kanssa, mutta jos miehellä on omia vakiintunteita harrastuksiaan omien ystävien kanssa, niin en tietenkään tunge mukaan. En minäkään miestä ottaisi esim kun menen jumppaan ystäväni kanssa.

        Henkilökohtaisesti kiinnitän huomiota enemmän elämäntyyliin kokonaisvaltaisesti. Jos mies on esim vuorotöissä käyvä motoristi, joka viettää kaikki lomat tien päällä ja joka mieluummin käy viikonloppuisin keikoilla kuin lenkkipoluilla, niin katson, ettei meillä ehkä ole kauheasti yhteistä kosketuspintaa. Eli jos elämäntyylit poikkeavat täysin toisistaan, niin voi olla hankala sovittaa elämiä yhteen arjen tasolla. Tunne ja henkinen yhteys tietenkin ovat aina tärkeimpiä, joskus täysin "epäsopivat" ihmiset voivat löytää toisensa ja saavat kaiken toimimaan ongelmitta eroista huolimatta.


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        Minä taas en tuollaisia juurikaan mieti, koska jokainen parisuhde kuitenkin muodostuu omanlaisekseen. Tiedän esim pariskuntia, joissa toinen on ensin inhonnut golfia, mutta jossain vaiheessa sitten hurahtanut siihen täysin ja nyt golf on tämän pariskunnan yhteinen harrastus.

        En ole juurikaan törmännyt sellaiseen, että joku olisi kovin ehdoton siinä, että haluaa kumppanista ehdottomasti harrasteseuraa ja toisaalta kaikille tuntemilleni ihmisille on ollut ok myös se, että kumppanilla on omia harrastuksia mahdollisesti omien ystävien kanssa eli oman käsitykseni mukaan ihmiset ovat valtaosin hyvin joustavia siinä, mitä kukakin harrastaa ja harrastetaanko yhdessä vai erikseen. Itse voisin mielelläni esim. urheilla miehen kanssa, mutta jos miehellä on omia vakiintunteita harrastuksiaan omien ystävien kanssa, niin en tietenkään tunge mukaan. En minäkään miestä ottaisi esim kun menen jumppaan ystäväni kanssa.

        Henkilökohtaisesti kiinnitän huomiota enemmän elämäntyyliin kokonaisvaltaisesti. Jos mies on esim vuorotöissä käyvä motoristi, joka viettää kaikki lomat tien päällä ja joka mieluummin käy viikonloppuisin keikoilla kuin lenkkipoluilla, niin katson, ettei meillä ehkä ole kauheasti yhteistä kosketuspintaa. Eli jos elämäntyylit poikkeavat täysin toisistaan, niin voi olla hankala sovittaa elämiä yhteen arjen tasolla. Tunne ja henkinen yhteys tietenkin ovat aina tärkeimpiä, joskus täysin "epäsopivat" ihmiset voivat löytää toisensa ja saavat kaiken toimimaan ongelmitta eroista huolimatta.

        Minusta asiat olisi ihan kiva tietää, sillä ihan kaikki ei aina ole yhteensovitettavissa tai ainakaan se ei ole kauhean miellyttävää kummallekaan osapuolelle. Parisuhteet tietysti muodostuvat aina omalla tavallaan, mutta kaikesta ei parisuhdetta muodostu. Itse on tullut katseltua miten paljon ihmiset tuhlaavat aikaa ihan pelkästään, koska eivät sano asioita suoraan. Mä itse olen melkoisen kyllästynytkin siihen, että asioista ei muka voida puhua suoraan.

        Mä olen törmännyt paljon enemmän niihin ihmisiin, joille pitkässä juoksussa sillä on paljon väliä, että harrastettanko yhdessä vai erikseen. Kyllähän likipitäen jokainen normaali ihminen tietenkin satunnaisia häiriötekijöitä ja muutoksia kestää. Mutta pitkässä juoksussa harrastukset tuottavat monissa parisuhteissa paljon kitkaa. Toinen harrastaa liikaa tai liian vähän, toinen kaipaisi enemmän seuraa tai vähemmän seuraa, toinen on liikaa poissa tai ei huoli riittävästi mukaan tai toinen tunkee liian usein mukaan tai sitten tavat harrastaa ovat liian erilaiset, toinen on vaikka liian kilpailuhenkinen ja toinen kaipaisi höntsäilyä. Harrastukset ovat ihan uskomattoman monelle parille ongelma.

        Jos toinen vaikka harrastaa juoksemista ja minä harrastan juoksemista, niin kyllä mä mielelläni tietäisin jos pohdintavaiheessa, että haluaako hän juoksuseuraa vai eikö missään tapauksessa halua, vai olisiko sinne aina likipitäen pakko lähteä seuraksi. Nuo kaikki kun ovat ihan mahdollisia vaihtoehtoja. Tai jos hän tykkää käydä keikoilla, niin haluaisko minut mukaan, vai onko hänellä ihan oma kaveriporukkansa ja jos tahtoisin mukaan, niin tarkoittaisiko se sitä, että aina pitää haluta katsella myös niitä kavereita. Minun silmiini paras tapa ilmaista asia olisi vaikkapa "Harrastan talvisin matkaluistelua. Siime talvenakin tuli kilometrejä mittariin useampi tuhat. Matkaluistelu on yksi mun tärkeä henkireikäni, jossa nautin rauhasta, luonnosta ja yksinolosta.". jos nyt siis vaikka harrastaisi matkaluistelua. Tuohon voi sitten vielä, jos korostaa ja varmistaa, että yksinolo tuli taatusti huomatuksi, että toivoo mahdollisen kumppanin ymmärtävän tuon harrastuksen ja sen suoman yksinäisyyden rauhoittavan vaikutuksen. Oleellista itselleni on nimenomaan se, että sanotaan suoraan ja mielellään mahdollisimman varhaisessa vaiheessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta asiat olisi ihan kiva tietää, sillä ihan kaikki ei aina ole yhteensovitettavissa tai ainakaan se ei ole kauhean miellyttävää kummallekaan osapuolelle. Parisuhteet tietysti muodostuvat aina omalla tavallaan, mutta kaikesta ei parisuhdetta muodostu. Itse on tullut katseltua miten paljon ihmiset tuhlaavat aikaa ihan pelkästään, koska eivät sano asioita suoraan. Mä itse olen melkoisen kyllästynytkin siihen, että asioista ei muka voida puhua suoraan.

        Mä olen törmännyt paljon enemmän niihin ihmisiin, joille pitkässä juoksussa sillä on paljon väliä, että harrastettanko yhdessä vai erikseen. Kyllähän likipitäen jokainen normaali ihminen tietenkin satunnaisia häiriötekijöitä ja muutoksia kestää. Mutta pitkässä juoksussa harrastukset tuottavat monissa parisuhteissa paljon kitkaa. Toinen harrastaa liikaa tai liian vähän, toinen kaipaisi enemmän seuraa tai vähemmän seuraa, toinen on liikaa poissa tai ei huoli riittävästi mukaan tai toinen tunkee liian usein mukaan tai sitten tavat harrastaa ovat liian erilaiset, toinen on vaikka liian kilpailuhenkinen ja toinen kaipaisi höntsäilyä. Harrastukset ovat ihan uskomattoman monelle parille ongelma.

        Jos toinen vaikka harrastaa juoksemista ja minä harrastan juoksemista, niin kyllä mä mielelläni tietäisin jos pohdintavaiheessa, että haluaako hän juoksuseuraa vai eikö missään tapauksessa halua, vai olisiko sinne aina likipitäen pakko lähteä seuraksi. Nuo kaikki kun ovat ihan mahdollisia vaihtoehtoja. Tai jos hän tykkää käydä keikoilla, niin haluaisko minut mukaan, vai onko hänellä ihan oma kaveriporukkansa ja jos tahtoisin mukaan, niin tarkoittaisiko se sitä, että aina pitää haluta katsella myös niitä kavereita. Minun silmiini paras tapa ilmaista asia olisi vaikkapa "Harrastan talvisin matkaluistelua. Siime talvenakin tuli kilometrejä mittariin useampi tuhat. Matkaluistelu on yksi mun tärkeä henkireikäni, jossa nautin rauhasta, luonnosta ja yksinolosta.". jos nyt siis vaikka harrastaisi matkaluistelua. Tuohon voi sitten vielä, jos korostaa ja varmistaa, että yksinolo tuli taatusti huomatuksi, että toivoo mahdollisen kumppanin ymmärtävän tuon harrastuksen ja sen suoman yksinäisyyden rauhoittavan vaikutuksen. Oleellista itselleni on nimenomaan se, että sanotaan suoraan ja mielellään mahdollisimman varhaisessa vaiheessa.

        Olen samaa mieltä, että asioista pitäisi pystyä puhumaan suoraan jo tutustumisen alkuvaiheessa,. Deittiprofiileihin mahtuu kuitenkin yleensä aika vähän tekstiä ja siinä on käytännössä mahdotonta alkaa avaamaan kaikkia niitä tekijöitä, joista saattaisi jonkun kanssa tulla kitkaa jossain vaiheessa tutustumista. Sinulle tuo harrastaminen ja suhtautuminen siihen tuntuu olevan merkityksellinen tekijä parisuhteessa, jollekin toiselle se voisi olla päihteiden käyttö, toiselle taloudellinen käyttäytyminen yms. On lukematon määrä asioita, jotka ovat ihmisille merkityksellisiä tekijöitä parisuhteen onnistumisen kannalta eikä niitä kaikkia vain yksinkertaisesti pysty avaamaan deittiprofiilissa. Profiilin tarkoitus on herättää kiinnostus ja kun yhteys on saatu, siitä vasta alkaa aito tutustuminen toiseen ihmiseen.

        Sinun kannattanee vain reilusti ottaa tuo asia esiin mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, jotta saat selville onko potentiaalinen kumppani kanssasi samoilla linjoilla harrastusten ja yhdessä tekemisen suhteen.


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, että asioista pitäisi pystyä puhumaan suoraan jo tutustumisen alkuvaiheessa,. Deittiprofiileihin mahtuu kuitenkin yleensä aika vähän tekstiä ja siinä on käytännössä mahdotonta alkaa avaamaan kaikkia niitä tekijöitä, joista saattaisi jonkun kanssa tulla kitkaa jossain vaiheessa tutustumista. Sinulle tuo harrastaminen ja suhtautuminen siihen tuntuu olevan merkityksellinen tekijä parisuhteessa, jollekin toiselle se voisi olla päihteiden käyttö, toiselle taloudellinen käyttäytyminen yms. On lukematon määrä asioita, jotka ovat ihmisille merkityksellisiä tekijöitä parisuhteen onnistumisen kannalta eikä niitä kaikkia vain yksinkertaisesti pysty avaamaan deittiprofiilissa. Profiilin tarkoitus on herättää kiinnostus ja kun yhteys on saatu, siitä vasta alkaa aito tutustuminen toiseen ihmiseen.

        Sinun kannattanee vain reilusti ottaa tuo asia esiin mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, jotta saat selville onko potentiaalinen kumppani kanssasi samoilla linjoilla harrastusten ja yhdessä tekemisen suhteen.

        Juuri siitä syystä en tajuakaan mitä vikaa on säästää tilaa (ja vaivaa) selkeällä ilmaisutavalla, eli listalla. Varsinkin jos koko teksti ei ole pelkkää listaa. Mulle itselleni henkilökohtaisesti ei (ehkä) anna hirveän hyvää kuvaa, jos henkilö tuhlaa tilaa "korulauseisiin" ja sen takia antaa vain vähän oleellista informaatiota.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri siitä syystä en tajuakaan mitä vikaa on säästää tilaa (ja vaivaa) selkeällä ilmaisutavalla, eli listalla. Varsinkin jos koko teksti ei ole pelkkää listaa. Mulle itselleni henkilökohtaisesti ei (ehkä) anna hirveän hyvää kuvaa, jos henkilö tuhlaa tilaa "korulauseisiin" ja sen takia antaa vain vähän oleellista informaatiota.

        Listojen käyttö on ihan ok, jos ne tuntuvat omimmalta tavalta ilmaista itseään. Itselleni tärkeää on listan sisältö eli joskus käy niin, että lukiessani listaa minulle jää aika ontto olo ihmisestä, ainakin jos kyseessä on tosiaan pelkkä lista eikä mitään johdantoa. En minäkään mitään pelkkiä korulauseita arvosta, mutta sujuvaa kirjallista ilmaisua kyllä. Mielestäni jotkut miehet ovat osanneet todella kivasti tiivistää asioita muutamaan lauseeseen niin, että tekstistä välittyy jotain persoonaa.

        Olennaisinta on mielestäni se, että saa kerrottua profiilissaan edes jotain itsestään tai siitä, mitä etsii, tekeepä sen sitten millä tyylillä tahansa.


      • Aletheias kirjoitti:

        Aktiivisesti ehkä kuukauden päivät vajaan vuoden aikana, mutta valtaosin profiilini on ollut piilotettuna. Esim kesällä en ole swaippaillut yhtään mitään tai ketään.

        Arvaan että swaippaillu tapahtuu Tinderissä, mutta mikä on se palvelu jossa ruksataan profiileja pois?


      • Hardik_Dogood kirjoitti:

        Arvaan että swaippaillu tapahtuu Tinderissä, mutta mikä on se palvelu jossa ruksataan profiileja pois?

        Esim Valossa voi profiileja joko ohittaa tai "ruksata" pois.


      • Aletheias kirjoitti:

        Esim Valossa voi profiileja joko ohittaa tai "ruksata" pois.

        Kiitos, ilmankos en tiennyt, Valo. Monissakin voi estää toisten profiileja mutta muilla tavoilla kuin ruksaamalla.


      • Reisisti kirjoitti:

        Kiitos, ilmankos en tiennyt, Valo. Monissakin voi estää toisten profiileja mutta muilla tavoilla kuin ruksaamalla.

        Valo on siitäkin hyvä, että siellä pystyy viestittelemään vasta, kun molemmat ovat tykänneet toisistaan. Kokeilin puoli tuntia joskus S24 deittiä, mutta se oli niin kamalaa, että poistin sen heti..


      • Anonyymi
        Jalkamies kirjoitti:

        Kauanko olet swaippaillut ja ruksinut?

        "Yllättävän suurella osalla profiileissa on pelkkä nimi ja kuva. "

        Yllättävän monella tytöllä on vain pelkkä nimimerkki.

        No hinnastoa ei voi laittaa näkyviin nykyisin, ja suurin osahan näitä on nykyisin.


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        Ajattelen niin, että tyypillisesti ihminen valottaa kertomillaan asioilla myös sitä, millaisen kumppanin tai suhteen toivoisi löytävänsä. Jos ihminen esim kertoo pitävänsä urheilusta, niin todennäköisesti hän pitäisi myös siitä, että voisi pariskuntana viettää aktiivista elämäntapaa tai ainakin niin, että toista ei haittaa se, että toinen viettää iltoja urheillen. Harvemmin ihminen hakemalla hakee itsensä vastakohtaa. En osaa kuvitella sellaista tilannetta, että ihminen esim. kertoisi arvostavansa maaseudun rauhaa ja pitkiä vaelluksia, mutta toivoisi löytävänsä kumppanin, joka viihtyy paremmin kaupungin sykkeessä viinibaareja ja keikkoja koluten. Toisaalta ei sitä kukaan itsensä kopiotakaan etsi vaan enemmänkin näen sen niin, että useimmat etsivät ihmistä, jonka kanssa elämäntyyli ja arvot osuvat riittävän hyvin yksiin, jotta tunteilla olisi tilaa syventyä. Jos eletään aivan eri atmosfääreissä, on suhteella harvoin mahdollisuuksia menestyä. Ei mikään tietty mahdotonta ole, joskus täydelliset vastakohdat löytävät sukulaissielun toisistaan 😊

        En rajaa liian tiukasti sitä etukäteen, miten sopiva mies on minulle ja minä hänelle. Yleensä se selviää aika nopeasti jo parista lauseesta ollaanko yhtään samalla aaltopituudella ja kannattaako keskustelua edes jatkaa. Aika nopeasti miehet ovat kertoneet esim siitä, millaisen suhteen toivoisivat löytävänsä ja millaiset asiat ovat heille tärkeitä ja juttu joko jatkuu tai sitten lopahtaa.

        "En osaa kuvitella sellaista tilannetta, että ihminen esim. kertoisi arvostavansa maaseudun rauhaa ja pitkiä vaelluksia, mutta toivoisi löytävänsä kumppanin, joka viihtyy paremmin kaupungin sykkeessä viinibaareja ja keikkoja koluten."

        No sehän niin riippuu. Itse arvostan rivien välistä lukutaitoa. Ettei joka asiaa tarvitse sanoa tai kirjoittaa, yleensäkään ennalta määritellä ilman mitään suhdetta. Ainakin itse uskon, ettei monikaan pitkiä vaelluksia vuosia yksin harrastanut etsi itselleen vaelluskumppania, vaan kumppania ainoastaan. Käytäntö ja molempien persoona määrittelevät myöhemmin lähteekö toinen vaelluksille mukaan. Vaikka itse harrastan tanssia ja liikeimprovisaatiota sekä Pilatesta en todellakaan toivo, että saisin rientohini mieheni mukaan. Suorastaan en halua. Ne ovat minun juttujani, kumppanilla on omansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen aika usein elämässäni törmännyt ihmisiin (ei siis todellakaan vain miehiin), joille ne omat mielenkiinnon kohteet ovat nimenomaan omia. Itselleni tulee siis ihan automaattisesti mieleen, että ok mutta onko tuo oma harrastuksesi, vain mitä toivoisit harrastettavan yhdessä. Yksinä aika yleisinä esimerkkeinä vaikka nyt eräharrastus tai golf tmv. Nuo voivat yhtä hyvin olla sellaisia, että toivoisi seuraa, mutta myös sellaisia, että sinne nyt et ainakaan tunge mukaan. Tai oikeastaan mikä vaan voi olla ihmisen omaa aikaa, johon seura ei ole tervetullutta tai jota harastettaan vaikka jonkun kavereiden kanssa jne. Molemmat tavat ovat minulle täysin ok, mutta mä haluaisin ihan mielelläni tietää jo etukäteen, etten tuhlaisi kummankaan aikaa. Itse kun tosiaan tunnen molemmantyyppisiä yksilöitä, enkä tosiaan enää nykyään osaa lainkaan vetää sitä olettamaa, että kukaan etsisi "kaltaistaan". Se kun niin monien kohdalla ei pidä paikkaansa.

        Juuri noin!


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        Minä taas en tuollaisia juurikaan mieti, koska jokainen parisuhde kuitenkin muodostuu omanlaisekseen. Tiedän esim pariskuntia, joissa toinen on ensin inhonnut golfia, mutta jossain vaiheessa sitten hurahtanut siihen täysin ja nyt golf on tämän pariskunnan yhteinen harrastus.

        En ole juurikaan törmännyt sellaiseen, että joku olisi kovin ehdoton siinä, että haluaa kumppanista ehdottomasti harrasteseuraa ja toisaalta kaikille tuntemilleni ihmisille on ollut ok myös se, että kumppanilla on omia harrastuksia mahdollisesti omien ystävien kanssa eli oman käsitykseni mukaan ihmiset ovat valtaosin hyvin joustavia siinä, mitä kukakin harrastaa ja harrastetaanko yhdessä vai erikseen. Itse voisin mielelläni esim. urheilla miehen kanssa, mutta jos miehellä on omia vakiintunteita harrastuksiaan omien ystävien kanssa, niin en tietenkään tunge mukaan. En minäkään miestä ottaisi esim kun menen jumppaan ystäväni kanssa.

        Henkilökohtaisesti kiinnitän huomiota enemmän elämäntyyliin kokonaisvaltaisesti. Jos mies on esim vuorotöissä käyvä motoristi, joka viettää kaikki lomat tien päällä ja joka mieluummin käy viikonloppuisin keikoilla kuin lenkkipoluilla, niin katson, ettei meillä ehkä ole kauheasti yhteistä kosketuspintaa. Eli jos elämäntyylit poikkeavat täysin toisistaan, niin voi olla hankala sovittaa elämiä yhteen arjen tasolla. Tunne ja henkinen yhteys tietenkin ovat aina tärkeimpiä, joskus täysin "epäsopivat" ihmiset voivat löytää toisensa ja saavat kaiken toimimaan ongelmitta eroista huolimatta.

        "Jos mies on esim vuorotöissä käyvä motoristi, joka viettää kaikki lomat tien päällä ja joka mieluummin käy viikonloppuisin keikoilla kuin lenkkipoluilla, niin katson, ettei meillä ehkä ole kauheasti yhteistä kosketuspintaa."

        Minusta esimerkiksi tuollainen mies olisi periaatteessa napakymppi, sillä ehdolla että asuttaisiin erikseen. Kaipaan omaa tilaa, aikaa, rauhaa ja menoja työni päälle, siksi on vain hyvä, että kumppani on samanlainen. Yhteistä kosketuspintaa ei tarvita määrällisesti paljon, laadullisesti kyllä.


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        Listojen käyttö on ihan ok, jos ne tuntuvat omimmalta tavalta ilmaista itseään. Itselleni tärkeää on listan sisältö eli joskus käy niin, että lukiessani listaa minulle jää aika ontto olo ihmisestä, ainakin jos kyseessä on tosiaan pelkkä lista eikä mitään johdantoa. En minäkään mitään pelkkiä korulauseita arvosta, mutta sujuvaa kirjallista ilmaisua kyllä. Mielestäni jotkut miehet ovat osanneet todella kivasti tiivistää asioita muutamaan lauseeseen niin, että tekstistä välittyy jotain persoonaa.

        Olennaisinta on mielestäni se, että saa kerrottua profiilissaan edes jotain itsestään tai siitä, mitä etsii, tekeepä sen sitten millä tyylillä tahansa.

        Listasta ei tosiaan saa kuvaa ihmisestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "En osaa kuvitella sellaista tilannetta, että ihminen esim. kertoisi arvostavansa maaseudun rauhaa ja pitkiä vaelluksia, mutta toivoisi löytävänsä kumppanin, joka viihtyy paremmin kaupungin sykkeessä viinibaareja ja keikkoja koluten."

        No sehän niin riippuu. Itse arvostan rivien välistä lukutaitoa. Ettei joka asiaa tarvitse sanoa tai kirjoittaa, yleensäkään ennalta määritellä ilman mitään suhdetta. Ainakin itse uskon, ettei monikaan pitkiä vaelluksia vuosia yksin harrastanut etsi itselleen vaelluskumppania, vaan kumppania ainoastaan. Käytäntö ja molempien persoona määrittelevät myöhemmin lähteekö toinen vaelluksille mukaan. Vaikka itse harrastan tanssia ja liikeimprovisaatiota sekä Pilatesta en todellakaan toivo, että saisin rientohini mieheni mukaan. Suorastaan en halua. Ne ovat minun juttujani, kumppanilla on omansa.

        Se tosiaan riippuu hyvin paljon ihmisestä ja siitä, millaista suhdetta kukakin on hakemassa. Toisilla on myös hyvin joustamaytomat odotukset siitä, millainen suhteen tulisi olla, kun taas toiset suhtautuvat paljon avoimemmin siihen, että suhde muotoutukoot sellaiseksi kuin on muotoutuakseen.

        Enemmän viittasin kuitenkin ehkä elämäntyylien erilaisuuteen eli jos toinen viihtyy maaseudun rauhassa ja toinen viettää aktiivista elämää kaupungin sykkeessä, niin tällaiset henkilöt eivät tyypillisesti ehkä hae toistensa kaltaista kumppania, mutta rakkaus on kummallinen asia ja joskus voi olla niin, että kotihiiri ja tuuliviiri löytävätkin toisistaan tasapainon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jos mies on esim vuorotöissä käyvä motoristi, joka viettää kaikki lomat tien päällä ja joka mieluummin käy viikonloppuisin keikoilla kuin lenkkipoluilla, niin katson, ettei meillä ehkä ole kauheasti yhteistä kosketuspintaa."

        Minusta esimerkiksi tuollainen mies olisi periaatteessa napakymppi, sillä ehdolla että asuttaisiin erikseen. Kaipaan omaa tilaa, aikaa, rauhaa ja menoja työni päälle, siksi on vain hyvä, että kumppani on samanlainen. Yhteistä kosketuspintaa ei tarvita määrällisesti paljon, laadullisesti kyllä.

        Minusta taas olisi aika turhauttavaa, jos kaikki lomat ja viikonloput molemmat haluaisivat tehdä vain omia juttujaan. Osaan olla kyllä yksinkin, karsastan toiseen ihmiseen takertumista ja miehellä ehdottomasti saa (pitää) olla omia juttujaan ja mielenkiinnon kohteitaan, mutta jokin samansuuntainen "flow" suhteessa pitää olla, jotta se toimii. Se, mitä tuo flow kenellekin tarkoittaa, vaihtelee tietenkin ihmisestä riippuen.


    • Anonyymi

      Aloittaja kertoo, että minä olen tässä asiassa todella helppo. Minulle tulee positiivisia mielikuvia miltei kaikista ei ulkonäköön liittyvistä ja ei materialistisista toiveista. Minä olenkin hyvin yllättynyt, että kaikki miehet eivät jo vaikka strategisistakin syistä esitä tuollaisia toiveita. Esimerkkinä jos mies on vaikka kovasti erähenkinen,tykkää luonnossa liikkumisesta ja etsii samantyyppistä seuraa, niin minulle tulee positiivinen kuva, vaikka en itse niihin toiveisiin sovi enkä siksi tulisi tietenkään tuollaiselle miehelle vastaamaan. Tuollaisesta toiveesta tulee kuitenkin olo, että toivottavasti hän löytää itselleen kaltaistaan seuraa. 🙂

    • Ei vaatimuslistoissa ole mitään vikaa. Päinvastoin. Yleensä kun joku luettelee vaatimuksia, tiedän jo etukäteen etten täytä niitä. Voi sitten siirtyä suoraan seuraavaan. Ja siinä säästetään kaikkien aikaa.

    • Anonyymi

      Rumat ihmiset tekevät vaatimus listoja.

      • Anonyymi

        Haluatko perustella miksi oletat kauniille ihmisille kelpaavan kenen tahansa? Vai tarkoitatko, että kaunis ihminen laitaa profiiliin vain kuvansa, eikä mitään muuta? Oletatko, että kaunis ihminen ei ole mitään muuta, kuin vain kaunis? Onko tuollainen profiili, jossa olisi pelkkä kuva/kuvia, sinusta sitten hyvä ja toimiva, jos etsii tosimielellä seuraa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluatko perustella miksi oletat kauniille ihmisille kelpaavan kenen tahansa? Vai tarkoitatko, että kaunis ihminen laitaa profiiliin vain kuvansa, eikä mitään muuta? Oletatko, että kaunis ihminen ei ole mitään muuta, kuin vain kaunis? Onko tuollainen profiili, jossa olisi pelkkä kuva/kuvia, sinusta sitten hyvä ja toimiva, jos etsii tosimielellä seuraa?

        Kauniit ei etsi netistä seuraa löytää muutenkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kauniit ei etsi netistä seuraa löytää muutenkin.

        Kyllä kauniit tytöt etsivät netistä seuraa, joillakin on vain kuva(t), joillakin vain nimimerkki ja joku vaivautuu esittämään joitain toiveitaankin. Tai ne profiilit ovat feikkejä.

        Treffit24:ssä on muuten mielenkiintoinen tapaus nimimerkillä "taskuraketti". Kovin nätti, hoikka ja nuori tyttö. Kävi yhden kerran, tuuppasi ilmoituksen yhdellä kuvalla. Tilasto on hauska, joko hän löysi senhetken oikean tai kyllästyi samantien, tai profiili on esim. femakon laatima feikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauniit ei etsi netistä seuraa löytää muutenkin.

        Eli oletat siis kaikkien kauniiden olevan sosiaalisia ekstoverttejä, jotka rakastavat muiden ihmisten seurassa pyörimistä ja joille interaktio muiden ihmisten kanssa on äärimmäisen helppoa. No, et voisi olla kauempana totuudesta. Hyvä ulkonäkö ei takaa mitään noista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli oletat siis kaikkien kauniiden olevan sosiaalisia ekstoverttejä, jotka rakastavat muiden ihmisten seurassa pyörimistä ja joille interaktio muiden ihmisten kanssa on äärimmäisen helppoa. No, et voisi olla kauempana totuudesta. Hyvä ulkonäkö ei takaa mitään noista.

        Itse oletat. Minäkin olen introvertti. Aina löytänyt seuraa livenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse oletat. Minäkin olen introvertti. Aina löytänyt seuraa livenä.

        Niin minäkin, mutta meitä introverttejäkin on monenlaisia. Sinä ja minä selvästikään emme ole sieltä kaikkein epäsosiaalisimmasta päästä skaalaa.


      • Anonyymi
        Jalkamies kirjoitti:

        Kyllä kauniit tytöt etsivät netistä seuraa, joillakin on vain kuva(t), joillakin vain nimimerkki ja joku vaivautuu esittämään joitain toiveitaankin. Tai ne profiilit ovat feikkejä.

        Treffit24:ssä on muuten mielenkiintoinen tapaus nimimerkillä "taskuraketti". Kovin nätti, hoikka ja nuori tyttö. Kävi yhden kerran, tuuppasi ilmoituksen yhdellä kuvalla. Tilasto on hauska, joko hän löysi senhetken oikean tai kyllästyi samantien, tai profiili on esim. femakon laatima feikki.

        Sulle nyt jokainen anoreksia sairastava alaikäinen tyttö on kaunis nainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulle nyt jokainen anoreksia sairastava alaikäinen tyttö on kaunis nainen.

        Ette hae siltä netistä rakkautta vaan jotain täydellistä ihmistä. Jonka pitää sopia tietyn raamin sisään. Ulkonäkö ainut peruste minkä takia ihmisestä kiinnostutaan netissä. Mielestäni se on rumaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin minäkin, mutta meitä introverttejäkin on monenlaisia. Sinä ja minä selvästikään emme ole sieltä kaikkein epäsosiaalisimmasta päästä skaalaa.

        Pidän ihmisistä kunhan saan olla tarpeeksi rauhassa. Nuorena en tätä ymmärtänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ette hae siltä netistä rakkautta vaan jotain täydellistä ihmistä. Jonka pitää sopia tietyn raamin sisään. Ulkonäkö ainut peruste minkä takia ihmisestä kiinnostutaan netissä. Mielestäni se on rumaa.

        No ... itse en ainakaan voisi edes rakastua ihmiseen, joka ei tiettyjä kriteerejä täytä. Varmasti monelle se on mahdollista, mutta itselleni ei. Mun on aivan turha kuluttaa aikaani sellaisessa seurassa, josta mä tiedän jo valmiiksi, että siitä ei tule tulemaan yhtään mitään. Minusta olisi ruma tuhlata toisen aikaa sellaiseen ja vielä rumempaa olisi antaa hänelle mahdollisesti toivoa, että siitä voisi ikinä tulla mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ... itse en ainakaan voisi edes rakastua ihmiseen, joka ei tiettyjä kriteerejä täytä. Varmasti monelle se on mahdollista, mutta itselleni ei. Mun on aivan turha kuluttaa aikaani sellaisessa seurassa, josta mä tiedän jo valmiiksi, että siitä ei tule tulemaan yhtään mitään. Minusta olisi ruma tuhlata toisen aikaa sellaiseen ja vielä rumempaa olisi antaa hänelle mahdollisesti toivoa, että siitä voisi ikinä tulla mitään.

        Niin no minä olen niitä ihmisiä jotka tutustuu toiseen ennenkuin tuomitsee. Jos kipinä syttyy ja kemia on siinä ei pikkujuttut paljon merkitse. En koe että koskaan olisi ollut mitään ihanteita tai kriteerejä mitä halunut. Ehkä se luonteen ja yhteen sopivuus ja huumori mikä tärkeintä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no minä olen niitä ihmisiä jotka tutustuu toiseen ennenkuin tuomitsee. Jos kipinä syttyy ja kemia on siinä ei pikkujuttut paljon merkitse. En koe että koskaan olisi ollut mitään ihanteita tai kriteerejä mitä halunut. Ehkä se luonteen ja yhteen sopivuus ja huumori mikä tärkeintä.

        Eihän siinä mitään, jos itsellä on rajattomasti aikaa. Mä en tosin koe mitenkään tuomitsemisena sitä, että jokin asia ei tule toimimaan. Minulle se on tosiasioiden tunnustamista, eikä se tee kummastakaan osapuolesta yhtään sen huonompaa.

        Pikkujutut eivät tietenkään merkitse mitään, mutta isot jutut merkitsevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän siinä mitään, jos itsellä on rajattomasti aikaa. Mä en tosin koe mitenkään tuomitsemisena sitä, että jokin asia ei tule toimimaan. Minulle se on tosiasioiden tunnustamista, eikä se tee kummastakaan osapuolesta yhtään sen huonompaa.

        Pikkujutut eivät tietenkään merkitse mitään, mutta isot jutut merkitsevät.

        Niin en tiedä syttyykö sulla sitten kipinä kaikkien kanssa. Et nyt ihan ymmärtänyt viestiäni. Ei sun tarvi puolustella mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin en tiedä syttyykö sulla sitten kipinä kaikkien kanssa. Et nyt ihan ymmärtänyt viestiäni. Ei sun tarvi puolustella mitään.

        Ei tietenkään. Et ilmeisesti sinäkään ymmärtänyt viestiäni. Ei se mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidän ihmisistä kunhan saan olla tarpeeksi rauhassa. Nuorena en tätä ymmärtänyt.

        Se voi pitää paikkansa sinun kohdallasi. Itselläni ei ole koskaan ollut ihmisten kanssa mitään ongelmaa. Sosiaaliset tilanteet vain väsyttävät minut ihan totaalisesti. Siksi mä olenkin kai aina osannut intuitiivisesti hakea myös sitä rauhaa.

        Mutta siis kaikki ihmiset eivät ole kuin sinä tai minä, eikä se liity mitenkään heidän ulkonäköönsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se voi pitää paikkansa sinun kohdallasi. Itselläni ei ole koskaan ollut ihmisten kanssa mitään ongelmaa. Sosiaaliset tilanteet vain väsyttävät minut ihan totaalisesti. Siksi mä olenkin kai aina osannut intuitiivisesti hakea myös sitä rauhaa.

        Mutta siis kaikki ihmiset eivät ole kuin sinä tai minä, eikä se liity mitenkään heidän ulkonäköönsä.

        Vai niin. Mitä sitten? Puhuin itsestäni. Ei minulla ole mitään ongelmia ihmisten kanssa. Enkä ole lapsi tai tyhmä eli ei tarvitse holhota.


    • Anonyymi

      Mielestäni on suotavaa toivoa, ettei vastapuoli olisi tavallinen. Koin ennen muinoin kaikkein loukkaavimpina toiveet siitä, että joku etsii tavallista kumppania.

      Syitä siihen voitte pohtia ihan itseksenne. 🤭

      On ok toivoa myös siisteyttä, raittiutta tai lähes raittiutta, tupakoimattomuutta sekä feminismiä.

      🦄

      • Anonyymi

        Aloittaja! Voisit kommentoida myös tätä viestiäni. Kiitos.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja! Voisit kommentoida myös tätä viestiäni. Kiitos.

        🦄

        Tuo on kohtuuton vaatimus.


      • Anonyymi

        Mä olen pitkälti samaa mieltä. Mä en edes tiedä millainen ihminen on tavallinen ihminen. Lienenkö koskaan tavannut yhtään sellaista. Kaikki tuntuvat olevan jollain omalla tavallaan hyvin uniikkeja ja kummallisiakin. Mä karsastan paitsi sitä, jos joku etsii tavallista kumppania, niin myös sitä, jos hän sanoo itse olevansa tavallinen. Ihminen, joka määrittää itsensä tavalliseksi, on varmasti perinjuurin kummallinen. Sun syitäsi en tietenkään tiedä, mutta minulla noin.

        Minäkin toivon siisteyttä, niin ulkokuorellisesti kuin myös oleskelutiloissaan. Myös raittius tai lähes ja tupakoimattomuus ovat minustakin hyviä juttuja. Oikeastaan kaikki elämäntapoihin liittyvät toiveet ovat minusta täysin ok, sillä kovin vastakkaisesti elävän yksilön kanssa elämä voi olla hyvin vaikeaa ja epämiellyttävääkin. Itse en kaipaa feminismiä siinä mielessä, että pitäisi ajatella olevansa feministi tai tietää yhtään mitään feminismistä. Mulle riittää, että on kaikinpuolin reilu ja tasapuolinen ja toiset ihmiset huomioonottava, määrittää sen sitten millä tahansa sanalla. Jos feminismi sanan ahdistaa, niin ei sitä tarvitse itsestään käyttää, kunhan käytös on kuvaamani kaltaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen pitkälti samaa mieltä. Mä en edes tiedä millainen ihminen on tavallinen ihminen. Lienenkö koskaan tavannut yhtään sellaista. Kaikki tuntuvat olevan jollain omalla tavallaan hyvin uniikkeja ja kummallisiakin. Mä karsastan paitsi sitä, jos joku etsii tavallista kumppania, niin myös sitä, jos hän sanoo itse olevansa tavallinen. Ihminen, joka määrittää itsensä tavalliseksi, on varmasti perinjuurin kummallinen. Sun syitäsi en tietenkään tiedä, mutta minulla noin.

        Minäkin toivon siisteyttä, niin ulkokuorellisesti kuin myös oleskelutiloissaan. Myös raittius tai lähes ja tupakoimattomuus ovat minustakin hyviä juttuja. Oikeastaan kaikki elämäntapoihin liittyvät toiveet ovat minusta täysin ok, sillä kovin vastakkaisesti elävän yksilön kanssa elämä voi olla hyvin vaikeaa ja epämiellyttävääkin. Itse en kaipaa feminismiä siinä mielessä, että pitäisi ajatella olevansa feministi tai tietää yhtään mitään feminismistä. Mulle riittää, että on kaikinpuolin reilu ja tasapuolinen ja toiset ihmiset huomioonottava, määrittää sen sitten millä tahansa sanalla. Jos feminismi sanan ahdistaa, niin ei sitä tarvitse itsestään käyttää, kunhan käytös on kuvaamani kaltaista.

        P.S. Tässä on monta, jota en ole kommentoinut, koska ketju päivittyy itselleni perinjuurin oudosti tällä hetkellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen pitkälti samaa mieltä. Mä en edes tiedä millainen ihminen on tavallinen ihminen. Lienenkö koskaan tavannut yhtään sellaista. Kaikki tuntuvat olevan jollain omalla tavallaan hyvin uniikkeja ja kummallisiakin. Mä karsastan paitsi sitä, jos joku etsii tavallista kumppania, niin myös sitä, jos hän sanoo itse olevansa tavallinen. Ihminen, joka määrittää itsensä tavalliseksi, on varmasti perinjuurin kummallinen. Sun syitäsi en tietenkään tiedä, mutta minulla noin.

        Minäkin toivon siisteyttä, niin ulkokuorellisesti kuin myös oleskelutiloissaan. Myös raittius tai lähes ja tupakoimattomuus ovat minustakin hyviä juttuja. Oikeastaan kaikki elämäntapoihin liittyvät toiveet ovat minusta täysin ok, sillä kovin vastakkaisesti elävän yksilön kanssa elämä voi olla hyvin vaikeaa ja epämiellyttävääkin. Itse en kaipaa feminismiä siinä mielessä, että pitäisi ajatella olevansa feministi tai tietää yhtään mitään feminismistä. Mulle riittää, että on kaikinpuolin reilu ja tasapuolinen ja toiset ihmiset huomioonottava, määrittää sen sitten millä tahansa sanalla. Jos feminismi sanan ahdistaa, niin ei sitä tarvitse itsestään käyttää, kunhan käytös on kuvaamani kaltaista.

        Kiitos kommentista! 🤗

        Feminismi oli tietysti mainittu sarvi poskessa. Ymmärrän asian samoin kuin sinä. ☺️

        🦄


    • Anonyymi

      sitten tulisi joku kummallsten sanojen maailmankaikkeus jos jotain tyttöjenkin nimiä tuohoj nimittäjä-ohjelmaan alittaisi tietokoantaan mistä tuo ottaa.

    • Anonyymi

      Vaatimuslistaa ei tarvitse (ainakaan kokonaisuudessaan) tuoda julki. Kun minä etsin kumppania aikoinaan, tein vain itseäni varten 2-sivuisen toivelistan.

      Tärkeintä on itse tunnistaa henkilö, joka vastaa omia toiveita.

      🦄

      • Anonyymi

        Tietenkään kaikkea ei tarvitse, eikä varmasdti kannatakaan kirjoittaa julki. Joukossa on taatusti myös paljon sellaisia asioita, joiden kirjoittaminen vaatisi jo yksistään miltei romaanin verran tekstiä, koska moni juttu ei ole helposti selitettävissä. On kuitenkin myös paljon asioita, jotka ovat hyvin helppoja ja joku voi kokea ne tärkeiksi.


    • Anonyymi

      en ole ihastunut kehenkään ihmiseen oikeasti... mutta tuo aika hauska tuo nimittelijä-ohjelma joka siis tietokone tekee palstasn nimistä omia juttujaan.

      t. PelleMikko

    • Se on yksi ja sama, mitä listoja siellä on, kun swaippaillessa se ulkokuori, eli kuva, merkitsee enemmän. Sitten vasta, kun ulkopuoliset ominaisuudet miellyttää riittävästi kuvassa, katsotaan profiilia tarkemmin. Siellä jos vastaan tulee tiukka lista vaatimuksia, saakin kyseinen profiili ruksia hyvin nopeasti.

      • Anonyymi

        Ok. Monilla varmasti on noinkin. 🙂


    • Anonyymi

      tuollainen on jännä juttu sinänsä jos itse pystyt6 hasllinnoimaan uniakin ja ajatuksias jne... pysytn vähän, en täydellises6ti.

    • Anonyymi

      Vaadin ettei nainen ole sinkut palstan jäsen. Myös vaadin että saan juoda kaljaa aina kun haluan.

      • Anonyymi

        Millä sinä varmennat tuon ensimmäisen?


    • Anonyymi

      niin jonkinlainen koulutus ollut jotain jos pystyy itse määräämään omia uniakin mitä näkee mutta joo en pysty kaikkea..... ei ole ollut kersan-koulut5usta arme3ijassa... yli-kersa-antti heeheh

    • Anonyymi

      jotain hiveän erikoisia nukkumistekniikoita eivät kersat eli ker antit tiedä heh, mutta niin.

    • "Jos et keksi mitään sellaista mitä sinusta olisi ok toivoa, niin miten "esikarsinta" tulisi mielestäsi hoitaa? "

      Luulen, että esikarsiminen noppaa heittämällä saisi ihmiset onnistumaan paremmin. Ja tuokin sillä varauksella, että käyttää deittipalvelua, jonka algoritmi ei jo ennalta tee esikarsintaa puolestasi sillä perusteella miten muut käyttäjät valitsevat.

      • Anonyymi

        Sekin voi olla, vaikka onnistumisprosentti ei varsinaisesti ollutkaan aloituksen aiheena. 🙂


    • Anonyymi

      Jos menee todella kovaa ja sitten törmää ei ole mukavaa.

    • Anonyymi

      jotenkin hassua olisi jo taaskin mennä uniukon luokse eli nukkumaan eli jos mie3leen jäisi joku ajatus haaveilija-naisesta.

      Mutta niin erittäin nopeat jotkut katusutot Callaway...

    • Anonyymi

      Vaatimuslistan sijaan on hyvä kertoa asioista, mistä pitää ja mitä toivoisi yhdessä tehtävän. Siitä se lähtee, yhteisistä mielenkiinnon kohteista ja jos syntyy yhteinen haave jostakin, niin aina parempi.

      • Anonyymi

        Mitä käytännön eroa on sillä, että kertoo harrastavansa laskuvarjohyppyä ja toivoisi sitä harrastettavan myös yhdessä, tai jos listaa etsivänsä seuraa, joka "- harrastaa kanssani laskuvarjohyppyä"? Mikä noiden asioiden oleellinen ero on? Onko kyse pelkästään sanamuotoerosta? Mä ymmärrän, että listaaminen voi tuntua töykeältä tavalta ilmaista asia, mutta sen kääntöpuolella on myös se, että kuinka moni haluaa myöskään lukea lausetolkulla nätimmin muotoiltuja versioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä käytännön eroa on sillä, että kertoo harrastavansa laskuvarjohyppyä ja toivoisi sitä harrastettavan myös yhdessä, tai jos listaa etsivänsä seuraa, joka "- harrastaa kanssani laskuvarjohyppyä"? Mikä noiden asioiden oleellinen ero on? Onko kyse pelkästään sanamuotoerosta? Mä ymmärrän, että listaaminen voi tuntua töykeältä tavalta ilmaista asia, mutta sen kääntöpuolella on myös se, että kuinka moni haluaa myöskään lukea lausetolkulla nätimmin muotoiltuja versioita.

        En ole tuon aikaisemman kommentin kirjoittaja, mutta vastaan tähän, koska mielestäni noiden kahden sanamuodon välillä on selvä ero:

        Kun etsii seuraa, joka jo valmiiksi harrastaa laskuvarjohyppyä, kyseessä on vahvempi kriteeri.

        Jos kertoo harrastavansa laskuvarjohyppyä ja toivoo siihen seuraa, asiassa on enemmän jouston varaa.

        Minä pidän kuntosalista ja käyn siellä joka tapauksessa, oli seuraa tai ei. Pidän kuitenkin siitä, että mieheni usein tulee mukaani. Salilla käyminen ei kuitenkaan ole koskaan ollut minulle kriteeri, jonka olisi asettanut ihannemiehelleni. Se oli toteutuessaan vain mukava plussa. ☺️

        Tasa-arvo sen sijaan ei ollut joustava kriteeri. Joko minä olen tasa-arvoinen miehen rinnalla elämässä tai sitten minä en ole miehen elämässä.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä käytännön eroa on sillä, että kertoo harrastavansa laskuvarjohyppyä ja toivoisi sitä harrastettavan myös yhdessä, tai jos listaa etsivänsä seuraa, joka "- harrastaa kanssani laskuvarjohyppyä"? Mikä noiden asioiden oleellinen ero on? Onko kyse pelkästään sanamuotoerosta? Mä ymmärrän, että listaaminen voi tuntua töykeältä tavalta ilmaista asia, mutta sen kääntöpuolella on myös se, että kuinka moni haluaa myöskään lukea lausetolkulla nätimmin muotoiltuja versioita.

        Juuri näin. Laskuvarjovaatimuksella rajaat joukon aika pieneksi. Jos mainitset harrastavasi laskuvarjohyppyä, se kertoo sinusta jotakin ja voit löytää jotakin muuta extremeä harrastavan jutun eli samanhenkisen ihmisen.

        Suosittelen muotoilemaan nätimmin ja iloisemmin. "Haluan miehen, joka harrastaa laskuvarjohyppyä" kaikottaa nekin, jotka harrastavat laskuvarjohyppyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Laskuvarjovaatimuksella rajaat joukon aika pieneksi. Jos mainitset harrastavasi laskuvarjohyppyä, se kertoo sinusta jotakin ja voit löytää jotakin muuta extremeä harrastavan jutun eli samanhenkisen ihmisen.

        Suosittelen muotoilemaan nätimmin ja iloisemmin. "Haluan miehen, joka harrastaa laskuvarjohyppyä" kaikottaa nekin, jotka harrastavat laskuvarjohyppyä.

        "Suosittelen muotoilemaan nätimmin ja iloisemmin. "Haluan miehen, joka harrastaa laskuvarjohyppyä" kaikottaa nekin, jotka harrastavat laskuvarjohyppyä."

        😂😂😂

        Samaa mieltä. Jos joku olisi lähestynyt minua sanomalla "Haluan naisen, joka käy kuntosalilla", olisin ehkä juossut kovaa ja kauas. 😁

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole tuon aikaisemman kommentin kirjoittaja, mutta vastaan tähän, koska mielestäni noiden kahden sanamuodon välillä on selvä ero:

        Kun etsii seuraa, joka jo valmiiksi harrastaa laskuvarjohyppyä, kyseessä on vahvempi kriteeri.

        Jos kertoo harrastavansa laskuvarjohyppyä ja toivoo siihen seuraa, asiassa on enemmän jouston varaa.

        Minä pidän kuntosalista ja käyn siellä joka tapauksessa, oli seuraa tai ei. Pidän kuitenkin siitä, että mieheni usein tulee mukaani. Salilla käyminen ei kuitenkaan ole koskaan ollut minulle kriteeri, jonka olisi asettanut ihannemiehelleni. Se oli toteutuessaan vain mukava plussa. ☺️

        Tasa-arvo sen sijaan ei ollut joustava kriteeri. Joko minä olen tasa-arvoinen miehen rinnalla elämässä tai sitten minä en ole miehen elämässä.

        🦄

        Minä en näe sitä ihan noin. Jos etsii seura laskuvarjohyppyn, niin sitä seuraa tulee sitten varmasti etsimään jatkossakin, jollei sitä siinä parisuhteessa saa. Tuossa tilanteessa laskuvarjohyppäämisestä voi jatkossa syntyä parisuhteessa jopa ongelma. Itse ainakin näkisin se aitona potentiaalisena ongelmana, koska en itse hyppää laskuvarjolla, olen kokeillut, ei ole mun juttuni ja kaikki ne tuntemani ihmiset, jotka laskuvarjohyppäämistä harrastavat, ovat aika intohimoisia sen homman suhteen. Ainakin heiltä se vie loppujenlopuksi ihan uskomattomia määriä aikaa rahasta puhumattakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Laskuvarjovaatimuksella rajaat joukon aika pieneksi. Jos mainitset harrastavasi laskuvarjohyppyä, se kertoo sinusta jotakin ja voit löytää jotakin muuta extremeä harrastavan jutun eli samanhenkisen ihmisen.

        Suosittelen muotoilemaan nätimmin ja iloisemmin. "Haluan miehen, joka harrastaa laskuvarjohyppyä" kaikottaa nekin, jotka harrastavat laskuvarjohyppyä.

        Se mitä itse tunnen laskuvarjohyppyä harrastavia, niin en ole valmis allekirjoittamaan tuota läheskään kaikkien kohdalta. Mä tunnen sellaisia, jotka tuo nimenomaan saisi vastaamaan, vaikka muuten ei ehkä niin kolahtaisikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en näe sitä ihan noin. Jos etsii seura laskuvarjohyppyn, niin sitä seuraa tulee sitten varmasti etsimään jatkossakin, jollei sitä siinä parisuhteessa saa. Tuossa tilanteessa laskuvarjohyppäämisestä voi jatkossa syntyä parisuhteessa jopa ongelma. Itse ainakin näkisin se aitona potentiaalisena ongelmana, koska en itse hyppää laskuvarjolla, olen kokeillut, ei ole mun juttuni ja kaikki ne tuntemani ihmiset, jotka laskuvarjohyppäämistä harrastavat, ovat aika intohimoisia sen homman suhteen. Ainakin heiltä se vie loppujenlopuksi ihan uskomattomia määriä aikaa rahasta puhumattakaan.

        "Jos etsii seura laskuvarjohyppyn, niin sitä seuraa tulee sitten varmasti etsimään jatkossakin, jollei sitä siinä parisuhteessa saa. Tuossa tilanteessa laskuvarjohyppäämisestä voi jatkossa syntyä parisuhteessa jopa ongelma."

        Ei kai ihan koko vapaa-aikaa ole tarkoituskaan viettää kumppanin kanssa? 🥴 Ellei kyseessä ole jokin luottamuspula, mielestäni on ihan ok viettää aikaa muidenkin kuin oman kumppanin kanssa.

        Sen tuollainen asetelma kyllä vaatii, että molemmilla on oma intohimon kohteensa. Muuten toiselle voi tulla orpo olo. En itse ajattele, että intohimon kohteen tulisi välttämättä olla sama kuin kumppanilla.

        Minulle kumppanin ekstreemit lajit olisivat ongelma vain ja ainoastaan sen vuoksi, että pelkäisin koko ajan hänen vammautumistaan tai kuolemistaan. Ajankäytön tai seuran kanssa sillä ei olisi mitään tekemistä.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos etsii seura laskuvarjohyppyn, niin sitä seuraa tulee sitten varmasti etsimään jatkossakin, jollei sitä siinä parisuhteessa saa. Tuossa tilanteessa laskuvarjohyppäämisestä voi jatkossa syntyä parisuhteessa jopa ongelma."

        Ei kai ihan koko vapaa-aikaa ole tarkoituskaan viettää kumppanin kanssa? 🥴 Ellei kyseessä ole jokin luottamuspula, mielestäni on ihan ok viettää aikaa muidenkin kuin oman kumppanin kanssa.

        Sen tuollainen asetelma kyllä vaatii, että molemmilla on oma intohimon kohteensa. Muuten toiselle voi tulla orpo olo. En itse ajattele, että intohimon kohteen tulisi välttämättä olla sama kuin kumppanilla.

        Minulle kumppanin ekstreemit lajit olisivat ongelma vain ja ainoastaan sen vuoksi, että pelkäisin koko ajan hänen vammautumistaan tai kuolemistaan. Ajankäytön tai seuran kanssa sillä ei olisi mitään tekemistä.

        🦄

        Kaikki vapaa aika ja ei yhtään vapaa-ajasta tai jotain siltä väliltä. Sellaistahan se tuppaa aina olemaan. Ja kyllä tuollainen asetelma yleensä vaatii, että toisellakin on jokin oma intohimon kohteensa, jollei se ole sama. Tuollainen tilanne taas voi ja ikävä kyllä usein myös aiheuttaa ns. erilleen kasvamista. Ei tietenkään aina, mutta huomattavalla prosentilla.

        Itse olen ihminen, joka jopa yrittäisin tuupata toista jonkin oman harrasteen pariin, jollei tällä sellaista olisi. Minusta on tervettä, jos molemmilla on jotain omaa. Kannattaa kuitenkin pitää mielessä, että sinä ja minä emme edusta läheskään kaikkien ihmisten ajatusmaailmaa.

        Minulla itselläni on harrastuksia, joita olisi pakko kyetä sietämään, jos kanssani saman katon alle eksyisi, mutta joihin en haluaisi toisen lainkaan osallistuvan. Siitä esimerkiksi ei tulisi yhtään mitään, että asunnossa olisi vielä toisenkin ihmisen viidakko ja ne kaikki veisivät tilaa minun viidakoltani. 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki vapaa aika ja ei yhtään vapaa-ajasta tai jotain siltä väliltä. Sellaistahan se tuppaa aina olemaan. Ja kyllä tuollainen asetelma yleensä vaatii, että toisellakin on jokin oma intohimon kohteensa, jollei se ole sama. Tuollainen tilanne taas voi ja ikävä kyllä usein myös aiheuttaa ns. erilleen kasvamista. Ei tietenkään aina, mutta huomattavalla prosentilla.

        Itse olen ihminen, joka jopa yrittäisin tuupata toista jonkin oman harrasteen pariin, jollei tällä sellaista olisi. Minusta on tervettä, jos molemmilla on jotain omaa. Kannattaa kuitenkin pitää mielessä, että sinä ja minä emme edusta läheskään kaikkien ihmisten ajatusmaailmaa.

        Minulla itselläni on harrastuksia, joita olisi pakko kyetä sietämään, jos kanssani saman katon alle eksyisi, mutta joihin en haluaisi toisen lainkaan osallistuvan. Siitä esimerkiksi ei tulisi yhtään mitään, että asunnossa olisi vielä toisenkin ihmisen viidakko ja ne kaikki veisivät tilaa minun viidakoltani. 🤣

        "Tuollainen tilanne taas voi ja ikävä kyllä usein myös aiheuttaa ns. erilleen kasvamista."

        Tämä on varmasti totta joidenkin kohdalla. Minulle harrastukset täyttävät sielussani kuitenkin aivan eri tarpeita kuin parisuhde, joten ne eivät ikään kuin kilpaile samasta kaistaleesta sydäntäni. 😁💖 Vaikka kyllähän minä pidän siitä, kun saan käydä mieheni kanssa salilla. Ei muiden kanssa ole niin kiva jutustella ja vitsailla siinä sarjojen välissä.

        Niin, monissa maissa molemminpuoleinen mustasukkaisuus, myös ajankäytöstä, on jonkinlainen oletusasetus. 😵 Minä kuolisin jos rakkaudesta tulisi vankila. 🤔

        🦄


    • Anonyymi

      Mä olen jollain tasolla samaa mieltä, että oleellisista toiveistaan kannattaa kertoa jo profiilissa. Jos joku asia on tosi tärkeä, niin tietenkin se pitää mainita heti. Itselle varmaan on väliä paitsi niillä toiveilla, niin myös niiden määrällä. Jos on pari selkeää asiaa, niin ne on helpompi ymmärtää kuin useamman kymmenen kohdan lista. Vaikka niitä asioita ei itse pitäis tärkeinä tai täyttäis niin se kertoo asiaa ajatellun, mikä on itselle tärkeetä.

      Munkin on helpompi ymmärtää ei ulkokuoreen liittyvät toiveet ja elämäntapaan liittyvät toiveet. Elämäntapaan liittyvät toiveet tietenki on osalla kauhean materialistisia, mutta jos ihminen on materialisti, niin onhan seki kai hyvä sanoa. Ei niistä kylläkään mulle positiivista mielikuvaa jää, kun sitä kysyttiin. Jos yrittäis miettiä esimerkkiä niin on eri juttu etsiä seuraa, jolla on purjevene kuin etsiä seuraa, joka tykkää purjehtia tai harrastaa purjehtimista. Veneen voi vuokratakin ja vaikka sekin maksaa, niin silti mä koen sen paljon vähemmän materialistiseksi kuin toiveen. että toisella olis oma purjevene.

      Sit on valtava määrä sellasia toiveita, jotka lähinnä huvittavat, kun näen niitä esitettävän. Huumorintajuisuus on yksi sellainen. Huumori on mullekin tärkeä asia, mutta tosikoinkin ihminen nauraa jollekin ja jokaisella on jonkinlainen huumorintaju. Se, että etsii huumorintajuista seuraa, on vähän sama kuin etsisi seuraa, joka syö joskus jotain.

    • Anonyymi

      Eikö tämä nyt ole valinta pelatakko heikkouksilla vain vahvuuksilla.

      Vahvuuksilla pelaamalla voit esittää listan ei-toivotuista asioista, esittelet itsesi ja miksi sinä olet erinomainen - niin voit tiputtaa vähäisemmät pois listalla asioista jotka eivät käy. Vahvuudeksi käy esim. 10/10 naama ja kroppa yhdistettynä toimivaan uraan, on ymmärrettävää ettei sellainen ihminen jaksa seuloa läpi tuulitakkiväkeä.

      Heikkouksilla pelaaminen puolestaan käy mutkan kautta, heikkoudella pelaava voi tehdä hyvinkin radikaaleja ratkaisuja ja se on ymmärrettävää - nykissä eräs tuhti neiti kirjaimellisesti jakeli "voisitko kiinnostua minusta?" lappuja mukavalta vaikuttaville miehille. Hänen heikkoutensa teki lähestymistavan ymmärrettäväksi, hänen piti olla suora ja itse aloitteellinen - joka kielii siitä että tämä nainen ihan oikeasti yrittää.

      Onko sinulla varaa astua monillekin varpaille ja olla jokseenkin etikkainen - jos on niin ehkä niin pitääkin tehdä. Jos taas ei niin sitten ei voi nojata siihen mitä muut tekevät tai ajattelevat tai mikä olisi "ideaalista" - vaan silloin on etsittävä sellaisia asioita jotka toimivat.

      • Anonyymi

        Voi asian varmasti noinkin tulkita. Aloittaja ei tulkitse asiaa lainkaan noin, mutta me olemmekin selkeästi luonteeltamme hyvin erilaisia ihmisiä. 🙂

        Mulle jäi kuitenkin täysin epäselväksi, että millaisia asioita olisi sinusta ok toivoa, vai onko sellaisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi asian varmasti noinkin tulkita. Aloittaja ei tulkitse asiaa lainkaan noin, mutta me olemmekin selkeästi luonteeltamme hyvin erilaisia ihmisiä. 🙂

        Mulle jäi kuitenkin täysin epäselväksi, että millaisia asioita olisi sinusta ok toivoa, vai onko sellaisia?

        Kaikkea on OK toivoa, toiveet tosin sitten myös määrittelevät ihmistä toisten silmissä.

        En näe asialla merkitystä itseni kannalta koska jos joku esittää toiveen joka ei minulle sovi niin minä en ketään tuomitse sen takia mutta haluni tutustua loppuu. Se että edustaa itseään ei ole väärin koskaan, kunhan muistaa että muut ihmiset eivät ole velvollisia kohtaamaan muuta kuin sen mikä heille sopii.

        Ja ainakaan minua ei kiinnosta hevonpersettä mitä muut (yleisesti) ajattelevat minusta, tiedän että osa mielipiteistäni on hyvinkin rajusti vastakarvaan meneviä, jos tämä siirretään seuranhakuun niin jos kirjoittaisin deitti-ilmoituksen odotan että vähintään 80% sen lukeneista ei joko ymmärrä tai alkuunkaan samaistu. Ei heidän mielipiteensä minua kiinnosta, vaan niiden joiden mieli on viritetty samalle taajuudelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkea on OK toivoa, toiveet tosin sitten myös määrittelevät ihmistä toisten silmissä.

        En näe asialla merkitystä itseni kannalta koska jos joku esittää toiveen joka ei minulle sovi niin minä en ketään tuomitse sen takia mutta haluni tutustua loppuu. Se että edustaa itseään ei ole väärin koskaan, kunhan muistaa että muut ihmiset eivät ole velvollisia kohtaamaan muuta kuin sen mikä heille sopii.

        Ja ainakaan minua ei kiinnosta hevonpersettä mitä muut (yleisesti) ajattelevat minusta, tiedän että osa mielipiteistäni on hyvinkin rajusti vastakarvaan meneviä, jos tämä siirretään seuranhakuun niin jos kirjoittaisin deitti-ilmoituksen odotan että vähintään 80% sen lukeneista ei joko ymmärrä tai alkuunkaan samaistu. Ei heidän mielipiteensä minua kiinnosta, vaan niiden joiden mieli on viritetty samalle taajuudelle.

        Nimenomaan. Minä koen sen mitä ihminen toivoo, äärimmäisen informatiiviseksi. Se on oikeastaan usein paljon informatiivisempaa kuin se mitä ihminen kertoo itsestään. Toiveitaan ei voi sensuroida, jos aikoo toiveensa esittää. Niitä voi korkeintaan siloitella.


    • Anonyymi

      jos haluaisit mennä nukkumaan pehmoisesti... niin wen kyllä tiedä kenen kanssa, oikeasti en tiedä.

    • Anonyymi

      niin en tiedä olisiko pelottavas uni vasi mitä jos kun itse nukkumassa niin jotain tyttöjä palstalta hahmoja tulisi seikkailemaan omaan uneen, nukkuessa.

    • Silloin kun ei saa yhtään vastauksia, listoja ei kannata tehdä. Kuitenkin aika usein ihan tavalliset naiset saa kasapäin copy-paste vastauksia ja kun kaikkien tarjokkaiden kanssa ei vaan millään voi alkaa keskustella ellei työntekoa lopeta. Mielummin hieman krantumpi ilmoitus kuin sata tyhjänpäivästä vastausta (ilmoja on pidennyt).

      Samoin taitaa olla, että ihminen, jolla on vaikeus itse kelvata ärsyyntyy vaatimuksista useimmiten. Meille parisuhteen löytymiseen aikanaan luottavalle on vain hyvä, että näkee mitä toinen etsii kun aika eikä mielenkiinto riitä sadan tapaamiseen.

      Enemmän ehkä vielä merkitsee se miten toinen sanoo asiaansa. Jos ihminen on kovin joustamaton ja listat on esitetty kovin ehdottomina, on parisuhde samanlainen. Samoin jos kaikki käy eikä edes tunteilla ole niin väliä, ei sekään lupaa kovin hyvää pitkällä aika jänteellä tai ei osaa kertoa ja ottaa vastuuta omista tarpeistaan ja haaveistaan miellyttämisen takia.

      Ihminen, jolla itsetunto on terveellä tavalla hyvä, on usein parempi kumppani ja myös puolisoehdokkaana viehättävämpi kuin itsesäälissä rypevä ja katkera vastine. Terveitsetuntoinen kestää ettei voi olla jokaisen miehen/naisen unelmapari ja ettei täytä välttämättä joka kohtaa A4-kokoisesta listasta. Ja täysjärkinen tajuaa, että listalla on No go-asioita ja sitten asioita, jotka on kiva, mutta jotka ei ratkaise kun muu osuu. Siis loppujen lopuksi vain tärkeillä asioilla ja molemminpuolisilla tunteilla on merkitystä.

      • Listoja saa siis tehdä, mutta kannattaa muistaa myös että oman ilmoituksen pitää herättää mielenkiinto oikean tyyppisissä ihmisissä. Ehkä listojen kanssa voi miettiä missä menee raja omalla kohdalla mikä on liikaa ja mitä taas haluaisi nähdä toisen ilmoituksessa.

        Omalla lyhyellä kokemuksella hyvää päivää kirvesvartta, on ilmoja pidellyt, tässä on kuvani (ilman paitaa tai lasi kädessä) on pahin kiinnostuksen karkotin tai yhtä hyvin neljän lauseen profiili. Profiili voi olla tyhjä tosin, jos yhteyttä ottaessa kertoo saman mitä kertoisi profiilissa. Jos yhteydenotto on tyyliä mitä kuuluu ja keskustelu ei siitä syvene, on kiinnostuksen herääminen haastavaa.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Listoja saa siis tehdä, mutta kannattaa muistaa myös että oman ilmoituksen pitää herättää mielenkiinto oikean tyyppisissä ihmisissä. Ehkä listojen kanssa voi miettiä missä menee raja omalla kohdalla mikä on liikaa ja mitä taas haluaisi nähdä toisen ilmoituksessa.

        Omalla lyhyellä kokemuksella hyvää päivää kirvesvartta, on ilmoja pidellyt, tässä on kuvani (ilman paitaa tai lasi kädessä) on pahin kiinnostuksen karkotin tai yhtä hyvin neljän lauseen profiili. Profiili voi olla tyhjä tosin, jos yhteyttä ottaessa kertoo saman mitä kertoisi profiilissa. Jos yhteydenotto on tyyliä mitä kuuluu ja keskustelu ei siitä syvene, on kiinnostuksen herääminen haastavaa.

        Mäkin koen, että jotta ihminen voisi olla mielestäni kiinnostava ja tutustumisen arvoinen, hänen pitäisi kyetä myös, vaikka nyt tuollaisen listauksen kanssa, pääsemään sen muodon ohitse tekstin metatasolle ja olla provosoitumatta listasta. Tietysti kaikella on rajansa ja jossain kohtaa homma muuttuu mauttomaksi, mä ite koen myös listat informaationa. Ja on tietenkin oleellista, että kykenee myös herättämään sen mahdollisesti kiinnostavan yksilän mielenkiinnon. Voi (ehkä) olla, että pelkkä kauppalappu ei valtaosan ihmisistä mielestä ole kauhean mielenkiintoinen tai ainakin siinä kauppalapussa saa olla jotain erikoisempaa, jotta se voisi kiinnostaa.

        P.S. Itsehän en ole koskaan oikeastaan luonut yhtään ainoaa deittiprofiilia. Jotain parikymmentä vuotta sitten vitsillä tehtyä kokeilua ei voi oikein laskea miksikään. Musta on kuitenkin mielenkiintoista miten paljon tämä asia selvästi osaa ihmisistä ärsyttää, siis listat. Olisi mielenkiintoista tietää, että ärsyyntyvätkö kyseiset ihmiset listoista vain tässä pariutumiskontekstissa, vai ärsyyntyvätkö he yhtä paljon esimerkiksi työpaikkailmoituksista tai ihmisistä, jotka tulevat auntonäytölle etsien asuntoa tietyillä kriteereillä. Ärtyvätköhän he kovasti, jos ostajaehdokas sanoo, että asunnossa on liian pieni keittiö tai että olohuone on hankalan mallinen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mäkin koen, että jotta ihminen voisi olla mielestäni kiinnostava ja tutustumisen arvoinen, hänen pitäisi kyetä myös, vaikka nyt tuollaisen listauksen kanssa, pääsemään sen muodon ohitse tekstin metatasolle ja olla provosoitumatta listasta. Tietysti kaikella on rajansa ja jossain kohtaa homma muuttuu mauttomaksi, mä ite koen myös listat informaationa. Ja on tietenkin oleellista, että kykenee myös herättämään sen mahdollisesti kiinnostavan yksilän mielenkiinnon. Voi (ehkä) olla, että pelkkä kauppalappu ei valtaosan ihmisistä mielestä ole kauhean mielenkiintoinen tai ainakin siinä kauppalapussa saa olla jotain erikoisempaa, jotta se voisi kiinnostaa.

        P.S. Itsehän en ole koskaan oikeastaan luonut yhtään ainoaa deittiprofiilia. Jotain parikymmentä vuotta sitten vitsillä tehtyä kokeilua ei voi oikein laskea miksikään. Musta on kuitenkin mielenkiintoista miten paljon tämä asia selvästi osaa ihmisistä ärsyttää, siis listat. Olisi mielenkiintoista tietää, että ärsyyntyvätkö kyseiset ihmiset listoista vain tässä pariutumiskontekstissa, vai ärsyyntyvätkö he yhtä paljon esimerkiksi työpaikkailmoituksista tai ihmisistä, jotka tulevat auntonäytölle etsien asuntoa tietyillä kriteereillä. Ärtyvätköhän he kovasti, jos ostajaehdokas sanoo, että asunnossa on liian pieni keittiö tai että olohuone on hankalan mallinen?

        Asunto harvoin aiheuttaa mielipahaa, työpaikka ilmoitukset sen sijaan aiheuttaa. Ihmisen on vaikea kohdata, ettei ole täytä kaikkia kohtia.

        Silti, vaikka työtä hakiessa, valittu hakija harvoin täyttää jokaista vaatimusta ja saattaa silti täyttää jotain mitä ei osattu edes toivoa. Ja joskus on ainakin omalle kohdalla käynyt, että täyttää kaikki vaatimukset erinomaisesti ja silti jää toiseksi ja samaan aikaan se valittu ei täytä kaikkia kohtia, mutta täyttää jokin muun tarpeen täydellisesti. Samaa käy parinmuodostuksessa.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Asunto harvoin aiheuttaa mielipahaa, työpaikka ilmoitukset sen sijaan aiheuttaa. Ihmisen on vaikea kohdata, ettei ole täytä kaikkia kohtia.

        Silti, vaikka työtä hakiessa, valittu hakija harvoin täyttää jokaista vaatimusta ja saattaa silti täyttää jotain mitä ei osattu edes toivoa. Ja joskus on ainakin omalle kohdalla käynyt, että täyttää kaikki vaatimukset erinomaisesti ja silti jää toiseksi ja samaan aikaan se valittu ei täytä kaikkia kohtia, mutta täyttää jokin muun tarpeen täydellisesti. Samaa käy parinmuodostuksessa.

        Mä olen aikanaan työskennellyt kiinteistönvälittäjänä ja aika moni pahoittaa mielensä, jos ei heidän asuntonsa mene kaupaksi. Tietysti se on ongelma monelle myös taloudellisessa mielessä, mutta jos asunto on heidän itsensä mieleen ja siihen on ehkä nähty vaivaa remonttiin tai muuhun vastaavaan, niin yllättävän monella se homma menee tunteisiin.

        Tuo on täysin totta. En mä ole kertaakaan täyttänyt kaikkia työpaikkahakemuksen kriteerejä, toisinaan hyvä jos yhtään täydellisesti ja silti saanut sen paikan. Monesti on oleellisempaa pohtia mitä jollakin asialla tarkoitetaan, eikä niinkään sitä mitä siinä tarkalleenottaen sanotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mäkin koen, että jotta ihminen voisi olla mielestäni kiinnostava ja tutustumisen arvoinen, hänen pitäisi kyetä myös, vaikka nyt tuollaisen listauksen kanssa, pääsemään sen muodon ohitse tekstin metatasolle ja olla provosoitumatta listasta. Tietysti kaikella on rajansa ja jossain kohtaa homma muuttuu mauttomaksi, mä ite koen myös listat informaationa. Ja on tietenkin oleellista, että kykenee myös herättämään sen mahdollisesti kiinnostavan yksilän mielenkiinnon. Voi (ehkä) olla, että pelkkä kauppalappu ei valtaosan ihmisistä mielestä ole kauhean mielenkiintoinen tai ainakin siinä kauppalapussa saa olla jotain erikoisempaa, jotta se voisi kiinnostaa.

        P.S. Itsehän en ole koskaan oikeastaan luonut yhtään ainoaa deittiprofiilia. Jotain parikymmentä vuotta sitten vitsillä tehtyä kokeilua ei voi oikein laskea miksikään. Musta on kuitenkin mielenkiintoista miten paljon tämä asia selvästi osaa ihmisistä ärsyttää, siis listat. Olisi mielenkiintoista tietää, että ärsyyntyvätkö kyseiset ihmiset listoista vain tässä pariutumiskontekstissa, vai ärsyyntyvätkö he yhtä paljon esimerkiksi työpaikkailmoituksista tai ihmisistä, jotka tulevat auntonäytölle etsien asuntoa tietyillä kriteereillä. Ärtyvätköhän he kovasti, jos ostajaehdokas sanoo, että asunnossa on liian pieni keittiö tai että olohuone on hankalan mallinen?

        Niin, tai ärsyyntyisivätkö kuvaamasi ihmiset "haastattelusta" tapailuvaiheessa? Minä jouduin sellaiseen kysymysgrillaukseen tapailuvaiheessa, etten ikinä ollut saanut niin monia itseäni ja mielipiteitäni koskevia kysymyksiä vastatakseni. 😂 Minä kuitenkin pidin tilannetta täysin luonnollisena ja jopa erittäin tehokkaana keinona tutustua. Grillasin takaisin omilla kysymyksilläni! 🔥

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, tai ärsyyntyisivätkö kuvaamasi ihmiset "haastattelusta" tapailuvaiheessa? Minä jouduin sellaiseen kysymysgrillaukseen tapailuvaiheessa, etten ikinä ollut saanut niin monia itseäni ja mielipiteitäni koskevia kysymyksiä vastatakseni. 😂 Minä kuitenkin pidin tilannetta täysin luonnollisena ja jopa erittäin tehokkaana keinona tutustua. Grillasin takaisin omilla kysymyksilläni! 🔥

        🦄

        Vastaan, vaikka vastauksesi taisi mennä toiselle kirjoittajalle.

        Jos laittaisin ilmoituksen, jossa olisi mukana myös vaatimuksia, en ikimaailmassa lähtisi tutustumaan vaatimuslista edellä vaan tutustumaan toiseen ihmisenä. Ilmoituksen tarkoitus on kertoa mitä etsin ja kertoa millainen olen ja mitä toivon. Listat unohdetaan kun ollaan naamakkain ja sitten keskitytään ihmiseen ja läsnäoloon.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Vastaan, vaikka vastauksesi taisi mennä toiselle kirjoittajalle.

        Jos laittaisin ilmoituksen, jossa olisi mukana myös vaatimuksia, en ikimaailmassa lähtisi tutustumaan vaatimuslista edellä vaan tutustumaan toiseen ihmisenä. Ilmoituksen tarkoitus on kertoa mitä etsin ja kertoa millainen olen ja mitä toivon. Listat unohdetaan kun ollaan naamakkain ja sitten keskitytään ihmiseen ja läsnäoloon.

        Saa vastata! Minäkin vastaan usein, vaikka minulta ei kysytä, varsinkin täällä... 🙈

        Ymmärrän pointtisi, mutta ihmiset vaativat eri nopeuksia asioiden etenemiseltä. Minä pidin tehokkaasta etenemisestä, myös kumppanin etsinnässä, ja olin kovin onnellinen kun löysin toisenkin sellaisen.

        Tehokas tutustuminen säästää onnistuessaan aikaa, jonka voi käyttää vaikkapa yhdessäoloon. ☺️ Samoin asioiden puhuminen suoraan säästää henkistä energiaa, jota muuten kuluisi arvailuun ja tulkintaan.

        🦄


    • Anonyymi

      Ei mitään listoja eikä ranskalaisia viivoja, vaan essee -tyyppinen kirjoitus millainen persoona on itse, mitä harrastaa mitä tekee työkseen, kiinnostuksen kohteet, perhehistoriasta on myös hyvä kertoa eli onko lapsia (alaikäisiä tai aikuisia) ym ym. Ja sitten tarina jatkuu millaista henkilöä (suunnilleen) on etsimässä. Kuvauksessa painotetaan persoonatyyppiä ja kiinnostuksen kohteita.

      Deittipalvelun pitäisi tarjota ruksivaihtoehdoilla apua "esikarsintaan". Esimerkiksi hiustenväri tai hiukset kai on monelle SE juttu. Joten voisi ruksia hakevansa blondia tai brunettea tai "ei merkitystä" (tai voi ruksia kaikki) kohdan.

      Ihan mitä tahansa toki saa pyytää, mutta itse karsisin juuri esim. tiettyä hiusväriä tai -tyyppiä etsivät miehet, vaikka lukeutuisin itse ko. tyyppiin. Jokainen saa karsiakin mitä haluaa 🤷‍♀️

      - Sheena

      • Anonyymi

        Joo, mä ainakin ihan ymmärrän, että suora listaus voi monen mielestä vaikuttaa tylyltä. Itse taas jopa tavallaan tykkäisin että se osuus, jossa kertoo mitä toiselta toivoo, olisi selkeä listaus vaikkapa ranskalaisin viivoin. Itsestään on kiva, jos kertoo vapaamuotoisemmin lauseilla, mutta mä itse en lopulta jaksaisi alkaa pidemmästä vapaamuotoisesta tekstistä poimimaan mitä minulta toivotaan. Tuolla saattaa lopulta voida (ehkä) jopa rajata personaallisuutta, siinä millaista etsii. Mun kanssani voisi muutenkin olla hankala tulla pidemmän päälle toimeen, jos karsastaa asioiden listaamista. Mä en todellakaan jaksa aina leikkiä "ruuneperiä" ja yrittää runoilla kaikkea niin kauniisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, mä ainakin ihan ymmärrän, että suora listaus voi monen mielestä vaikuttaa tylyltä. Itse taas jopa tavallaan tykkäisin että se osuus, jossa kertoo mitä toiselta toivoo, olisi selkeä listaus vaikkapa ranskalaisin viivoin. Itsestään on kiva, jos kertoo vapaamuotoisemmin lauseilla, mutta mä itse en lopulta jaksaisi alkaa pidemmästä vapaamuotoisesta tekstistä poimimaan mitä minulta toivotaan. Tuolla saattaa lopulta voida (ehkä) jopa rajata personaallisuutta, siinä millaista etsii. Mun kanssani voisi muutenkin olla hankala tulla pidemmän päälle toimeen, jos karsastaa asioiden listaamista. Mä en todellakaan jaksa aina leikkiä "ruuneperiä" ja yrittää runoilla kaikkea niin kauniisti.

        No minulle on ainakin tärkeää, että mies osaa ilmaista itseään kirjoittamalla ihan kokonaisia lauseita 😄 - ei pelkkiä viivoja/rivejä (kuten ostoslista).

        Mainittakoon ettei lauseiden pidä olla kansallisrunoilijan tasoisia. Ne voi olla ihan arkisen tylsiäkin, kunhan ydin on ymmärrettävissä.

        "Mä en todellakaan jaksa aina leikkiä "ruuneperiä""

        "Aina"? Eikö silloin, jos tekee deittipalveluun profiilia kannattaisi vähän jaksaa? Olen käsittänyt, että profiileilla juuri houkutellaan sopivia ihmisiä kiinnostumaan ja vastaamaan. Jos profiili on pielessä ei saa ainakaan sellaista deittiä mitä hakee vaan kaikkea muuta.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minulle on ainakin tärkeää, että mies osaa ilmaista itseään kirjoittamalla ihan kokonaisia lauseita 😄 - ei pelkkiä viivoja/rivejä (kuten ostoslista).

        Mainittakoon ettei lauseiden pidä olla kansallisrunoilijan tasoisia. Ne voi olla ihan arkisen tylsiäkin, kunhan ydin on ymmärrettävissä.

        "Mä en todellakaan jaksa aina leikkiä "ruuneperiä""

        "Aina"? Eikö silloin, jos tekee deittipalveluun profiilia kannattaisi vähän jaksaa? Olen käsittänyt, että profiileilla juuri houkutellaan sopivia ihmisiä kiinnostumaan ja vastaamaan. Jos profiili on pielessä ei saa ainakaan sellaista deittiä mitä hakee vaan kaikkea muuta.

        - Sheena

        Tykkäät, että osataan kirjoittaa, mutta et sitten kuitenkaan tykkää lukea ajatuksen kanssa? Tai no ainakaan sitä mitä yllä kirjoitin, et lukenut ajatuksen kanssa. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minulle on ainakin tärkeää, että mies osaa ilmaista itseään kirjoittamalla ihan kokonaisia lauseita 😄 - ei pelkkiä viivoja/rivejä (kuten ostoslista).

        Mainittakoon ettei lauseiden pidä olla kansallisrunoilijan tasoisia. Ne voi olla ihan arkisen tylsiäkin, kunhan ydin on ymmärrettävissä.

        "Mä en todellakaan jaksa aina leikkiä "ruuneperiä""

        "Aina"? Eikö silloin, jos tekee deittipalveluun profiilia kannattaisi vähän jaksaa? Olen käsittänyt, että profiileilla juuri houkutellaan sopivia ihmisiä kiinnostumaan ja vastaamaan. Jos profiili on pielessä ei saa ainakaan sellaista deittiä mitä hakee vaan kaikkea muuta.

        - Sheena

        ""Aina"? Eikö silloin, jos tekee deittipalveluun profiilia kannattaisi vähän jaksaa? Olen käsittänyt, että profiileilla juuri houkutellaan sopivia ihmisiä kiinnostumaan ja vastaamaan. Jos profiili on pielessä ei saa ainakaan sellaista deittiä mitä hakee vaan kaikkea muuta."

        No eipä oikeastaan. Tätä ketjua lukiessa olen vähän jopa päätynyt siihen lopputulokseen, että oikeanlaisella listankäytöllä voisi melko helpostikin karsia pois vääränlaisia yksilöitä. Tätä ajatusta täytyy kehittää. Listoja karsastavat yksilöt nimittäin vaikuttavat (tämän ketjun perusteella) varteenotettavasti karsittavalta ryhmältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""Aina"? Eikö silloin, jos tekee deittipalveluun profiilia kannattaisi vähän jaksaa? Olen käsittänyt, että profiileilla juuri houkutellaan sopivia ihmisiä kiinnostumaan ja vastaamaan. Jos profiili on pielessä ei saa ainakaan sellaista deittiä mitä hakee vaan kaikkea muuta."

        No eipä oikeastaan. Tätä ketjua lukiessa olen vähän jopa päätynyt siihen lopputulokseen, että oikeanlaisella listankäytöllä voisi melko helpostikin karsia pois vääränlaisia yksilöitä. Tätä ajatusta täytyy kehittää. Listoja karsastavat yksilöt nimittäin vaikuttavat (tämän ketjun perusteella) varteenotettavasti karsittavalta ryhmältä.

        Vaikuttaa siltä, että listoista tykätään, koska ne karsivat ihmiset pois omasta elämästä. Tykätään vain profiileista ja ideaalisista ihmismielikuvista oman pääkopan sisällä.

        Listat tuovat minulle mieleen niitä tekevän vaikeudet sosiaalisessa kanssakäymisessä, etenkin vuorovaikutuksessa ja kommunikaatiossa, ja nämä puolestaan kuuluvat autismin kirjon henkilön ominaisuuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""Aina"? Eikö silloin, jos tekee deittipalveluun profiilia kannattaisi vähän jaksaa? Olen käsittänyt, että profiileilla juuri houkutellaan sopivia ihmisiä kiinnostumaan ja vastaamaan. Jos profiili on pielessä ei saa ainakaan sellaista deittiä mitä hakee vaan kaikkea muuta."

        No eipä oikeastaan. Tätä ketjua lukiessa olen vähän jopa päätynyt siihen lopputulokseen, että oikeanlaisella listankäytöllä voisi melko helpostikin karsia pois vääränlaisia yksilöitä. Tätä ajatusta täytyy kehittää. Listoja karsastavat yksilöt nimittäin vaikuttavat (tämän ketjun perusteella) varteenotettavasti karsittavalta ryhmältä.

        Listoja harrastamattomat ihmiset myös jättävät taakseen särkyneitä sydämiä. 😥 He tapailevat päämäärättömästi ihmisiä, joita pitävät mukavina tai hyvännäköisinä, mutta päättävät muutaman kuukauden kuluttua, että tapailukumppani ei ollutkaan sopiva. Vaikka päätökseen vaadittava informaatio olisi ollut saatavilla alusta saakka!

        Sellainen kertoo paitsi ilkeydestä myös tyhmyydestä.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaa siltä, että listoista tykätään, koska ne karsivat ihmiset pois omasta elämästä. Tykätään vain profiileista ja ideaalisista ihmismielikuvista oman pääkopan sisällä.

        Listat tuovat minulle mieleen niitä tekevän vaikeudet sosiaalisessa kanssakäymisessä, etenkin vuorovaikutuksessa ja kommunikaatiossa, ja nämä puolestaan kuuluvat autismin kirjon henkilön ominaisuuksiin.

        Misä taas näen tuon hyvin toisinpäin. Listoja harrastamattomt tykästyvät omiin kuvitelmiinsa ja haavekuviinsa vaivautumatta näkemään asioita, jotka olisivat koko ajan olleet näkyvillä ja tieto saatavilla. He harrastavat päämärätöntä haparointia sinne ja tänne, eivätkä välitä lainkaan, vaikka satuttavat muita siinä matkalla. Ne satuttamiset olisivat täysin vältettävissä, kun vain vähän miettisi mitä tahtoo ja mitä ei.

        "Listat tuovat minulle mieleen niitä tekevän vaikeudet sosiaalisessa kanssakäymisessä, etenkin vuorovaikutuksessa ja kommunikaatiossa, ja nämä puolestaan kuuluvat autismin kirjon henkilön ominaisuuksiin." Tämä sopii minusta hyvin myös listoja harrastamattomiin.


      • Mutta entä jos väri ja kokoskaala on vaihteleva, ensin mainostin etsiväni 180cm platinablondia ja nyt lämminsydämistä sutjakkaa brunettea 🙂, mitä päättelisit tämän perusteella? Olenko tosissani kummassakaan tapauksessa siinä määrin että joudun jo karsinoinnin perusteella karsituksi? 🤔


      • Anonyymi
        E-Lukka kirjoitti:

        Mutta entä jos väri ja kokoskaala on vaihteleva, ensin mainostin etsiväni 180cm platinablondia ja nyt lämminsydämistä sutjakkaa brunettea 🙂, mitä päättelisit tämän perusteella? Olenko tosissani kummassakaan tapauksessa siinä määrin että joudun jo karsinoinnin perusteella karsituksi? 🤔

        Eihän tuosta voi päätellä mitään. Eihän blondi tai brunette tarkoita, että pitäisi olla hiukset päässä. Sinulle voi vastata jokin kalju feministi.

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuosta voi päätellä mitään. Eihän blondi tai brunette tarkoita, että pitäisi olla hiukset päässä. Sinulle voi vastata jokin kalju feministi.

        🦄

        Hassuttelin, kuten tavallista 🙂. Vastasiko minulle kalju feministi 🤔?


      • Anonyymi
        E-Lukka kirjoitti:

        Hassuttelin, kuten tavallista 🙂. Vastasiko minulle kalju feministi 🤔?

        Hassuttelin, kuten tavallista. 👻

        Hiuksista sanon sen verran, että haluaisin niiden oikein mielelläni olevan kirkkaan pinkit, ellei sellainen väri niin kovasti yhdistyisi tietynlaiseen mielikuvaan, joka minun asemassani olisi epäedullinen. 😢

        En ole kalju. Pusken karvaa muidenkin edestä! Sunnuntaiaamuna sheivasin sääret, ja illalla saunassa totesin että sänki oli jo muodostunut siihen tilalle. 🤔

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hassuttelin, kuten tavallista. 👻

        Hiuksista sanon sen verran, että haluaisin niiden oikein mielelläni olevan kirkkaan pinkit, ellei sellainen väri niin kovasti yhdistyisi tietynlaiseen mielikuvaan, joka minun asemassani olisi epäedullinen. 😢

        En ole kalju. Pusken karvaa muidenkin edestä! Sunnuntaiaamuna sheivasin sääret, ja illalla saunassa totesin että sänki oli jo muodostunut siihen tilalle. 🤔

        🦄

        Toinen vaihtoehto on että antaa parran kasvaa kuten täällä, en tarkoita että siellä 🙂, karvankasvua noin yleensä. Mitä väreihin tulee niin pinkki menettelee kyllä vielä mutta sininen tai vihreä, no way. Kaikelle on oma paikkansa ja aikansa kuten sheivauksellekin 👍


      • Anonyymi
        E-Lukka kirjoitti:

        Toinen vaihtoehto on että antaa parran kasvaa kuten täällä, en tarkoita että siellä 🙂, karvankasvua noin yleensä. Mitä väreihin tulee niin pinkki menettelee kyllä vielä mutta sininen tai vihreä, no way. Kaikelle on oma paikkansa ja aikansa kuten sheivauksellekin 👍

        No itse asiassa... Kun tässä yksi päivä tulin ulkoilemasta, sanoin miehelleni että hentoisiin ylähuulikarvoihini on tullut pisaroita ulkoa...

        Annan niiden kasvaa. Eivät ne 30 cm etäämmälle näy, ellei niihin kerry vesipisaroita. 🤔

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        No itse asiassa... Kun tässä yksi päivä tulin ulkoilemasta, sanoin miehelleni että hentoisiin ylähuulikarvoihini on tullut pisaroita ulkoa...

        Annan niiden kasvaa. Eivät ne 30 cm etäämmälle näy, ellei niihin kerry vesipisaroita. 🤔

        🦄

        Ihan okei päätelty jos intimiteettiraja kulkee 46cm:ssä 🤔, muistinko oikein?


      • Anonyymi
        E-Lukka kirjoitti:

        Ihan okei päätelty jos intimiteettiraja kulkee 46cm:ssä 🤔, muistinko oikein?

        Minulla raja on vähän pidemmällä, mutta juuri siihen periaatteeseen olen nojautunut.

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla raja on vähän pidemmällä, mutta juuri siihen periaatteeseen olen nojautunut.

        🦄

        En tempaissut tuota 46cm ihan avaruuden syövereistä, tuli muistaakseni joskus lueskeltua jotain näistä vyöhykkeistä tai etäisyyksistä mitkä määrittelevät sen miten ihmiset reagoivat lähestyjään ja millä etäisyyksillä näin yleensä käy. Näissä jutuissa oli päädytty hiukan hassunhauskasti mielestäni senttimääräisiin tarkkuuslukemiin ja olivat sen takia jääneet etiäisinä mieleen. Faktoista en osaa sanoa sen tarkemmin, mun juttuni perustuvat yleensä enimmäkseen fiktioihin ja mielikuviin, olet saattanut huomatakin jo...🙂


    • Jossain oli lainauksena erään vaatimukset, joissa oli mm. että miehellä ei saa olla vetoketjua housuissaan, vaan pitää käyttää vain napillisiahousuja.
      Huvituin.

      • Anonyymi

        No kieltämättä. Tuossa jäisin jo pohtimaan, että onko tyyppi tosissaan, vai onko hänellä minua miellyttävä huumorintaju. 😀


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kieltämättä. Tuossa jäisin jo pohtimaan, että onko tyyppi tosissaan, vai onko hänellä minua miellyttävä huumorintaju. 😀

        Oli se tosissaan, sillä lista oli muutenkin yksityiskohtainen, mutta en muista niitä muita vaatimuksia.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Oli se tosissaan, sillä lista oli muutenkin yksityiskohtainen, mutta en muista niitä muita vaatimuksia.

        No siis sinällää mä ymmärrän, jos hän on vaikka nähnyt millaista tuhoa vetoketjulliset housut voivat aiheuttaa. Jos hän on vaikkapa traumatisoitunut vetoketjullisten houjen tähden. 😀


      • Anonyymi kirjoitti:

        No siis sinällää mä ymmärrän, jos hän on vaikka nähnyt millaista tuhoa vetoketjulliset housut voivat aiheuttaa. Jos hän on vaikkapa traumatisoitunut vetoketjullisten houjen tähden. 😀

        Tuo on yksi looginen syy, tai sitten hänellä on hinku kopeloida kalustoa yhden napin avaamalla. Fetissejä on niin montaa laatua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kieltämättä. Tuossa jäisin jo pohtimaan, että onko tyyppi tosissaan, vai onko hänellä minua miellyttävä huumorintaju. 😀

        Napilliset farkut kestää avata kauemmin.. liittyisikö toive jotenkin siihen?

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Napilliset farkut kestää avata kauemmin.. liittyisikö toive jotenkin siihen?

        - Sheena

        Ai kestää vai? Mä ajattelin ihan vastakkaista syytä, mutta en ehtinyt kirjoittaa. Yleensä ne saa yhdellä repäisyllä auki, jos homman osaa. Enkä tarkoita painonastallisia, vaikka nekin kyllä saa repäisemällä auki.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Tuo on yksi looginen syy, tai sitten hänellä on hinku kopeloida kalustoa yhden napin avaamalla. Fetissejä on niin montaa laatua.

        Tai ehkä hän on joutunut katselemaan liikaa miehiä, joilla on sepalus auki tiedostamattaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No siis sinällää mä ymmärrän, jos hän on vaikka nähnyt millaista tuhoa vetoketjulliset housut voivat aiheuttaa. Jos hän on vaikkapa traumatisoitunut vetoketjullisten houjen tähden. 😀

        Saattaa olla, että napakoru on jäänyt jumiin…😬 tai joku muu koru.


    • Anonyymi

      Vaatimuslistat on nuorten juttuja. Mitä vanhemmaksi tulen, sen vähemmän osaan vaatia tai odottaa yhtään mitään.

      • Anonyymi

        Kuulemani mukaan tuo menee aika monilla myös totaalisen toisin päin. Nuorena ei osannut odottaa yhtään mitään ja ikää myöten on oppinut vaatimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulemani mukaan tuo menee aika monilla myös totaalisen toisin päin. Nuorena ei osannut odottaa yhtään mitään ja ikää myöten on oppinut vaatimaan.

        Nuorena vielä uskoi onnellisiin loppuihin ja silloin oli erilaisia toivomuslistoja. Vanhemmiten on oppinut sen, ettei onnellisia loppuja ole.

        Jos itse sortuisin johonkin deittisaitille tai tinderiin, en kirjoittaisi sinne itsestäni paljon mitään. Joku kuva ja tekstiksi se, että jos uskoo olevan riittävän hyvä minulle, voi ottaa asiasta selvää.

        Sitä ei toisaalta tule ikinä tapahtumaan, että sellaisista paikoista seuraa hakisin. En koe millään tavalla omaksi. Riittävän hyvä ja sopiva minulle ajattelee tästä asiasta samalla tavalla. En siis usko sellaisen löytyvän sieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuorena vielä uskoi onnellisiin loppuihin ja silloin oli erilaisia toivomuslistoja. Vanhemmiten on oppinut sen, ettei onnellisia loppuja ole.

        Jos itse sortuisin johonkin deittisaitille tai tinderiin, en kirjoittaisi sinne itsestäni paljon mitään. Joku kuva ja tekstiksi se, että jos uskoo olevan riittävän hyvä minulle, voi ottaa asiasta selvää.

        Sitä ei toisaalta tule ikinä tapahtumaan, että sellaisista paikoista seuraa hakisin. En koe millään tavalla omaksi. Riittävän hyvä ja sopiva minulle ajattelee tästä asiasta samalla tavalla. En siis usko sellaisen löytyvän sieltä.

        Sinulla elämän on mennyt noin päin. Toisilla ajatuskulku menee toisene suuntaan ja kun ei enää usko satuihin ja sattumaan, niin kriteereillä ja kysytyillä kysymyksillä on enemmän väliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuorena vielä uskoi onnellisiin loppuihin ja silloin oli erilaisia toivomuslistoja. Vanhemmiten on oppinut sen, ettei onnellisia loppuja ole.

        Jos itse sortuisin johonkin deittisaitille tai tinderiin, en kirjoittaisi sinne itsestäni paljon mitään. Joku kuva ja tekstiksi se, että jos uskoo olevan riittävän hyvä minulle, voi ottaa asiasta selvää.

        Sitä ei toisaalta tule ikinä tapahtumaan, että sellaisista paikoista seuraa hakisin. En koe millään tavalla omaksi. Riittävän hyvä ja sopiva minulle ajattelee tästä asiasta samalla tavalla. En siis usko sellaisen löytyvän sieltä.

        Onpa kaamean rajoittunutta ajattelua. Pukkaa syysmasennusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla elämän on mennyt noin päin. Toisilla ajatuskulku menee toisene suuntaan ja kun ei enää usko satuihin ja sattumaan, niin kriteereillä ja kysytyillä kysymyksillä on enemmän väliä.

        Kun kriteerit täyttyy, saa järkisuhteen. Se ehkä onkin se tavoite, ettei tarvitse enää antautua tunteelle, vaan mennä järjellä. Ja järkisuhteilla voi ollakin onnellisia loppuja. Mutta jos pelkästään järjellä mennään, pärjään paremmin yksin.

        Kun minä tapaan ihmisiä ulkilmassa, en ikinä kysele mitään. En mieti mitään kriteerejä. Keskustelen ihmisten kanssa. Sillä tavalla minua kiinnostavat asiat ihmisissä selviävät nopeasti eikä silloin kukaan valehtele.

        Mutta niin kuin sanoin. Ei nämä ole millään tavalla minun juttuja. En ymmärrä miten joku voisi kiinnostua minusta pelkästään deittiprofiilin perusteella vaikka mitä siihen runoilisin. Sellainen kielii tyhmyydestä ja sinisilmäisyydesta eikä sellainen ole minulle riittävän hyvä ja sopiva. Kyllä ne deittisaitit ja tinderit aikamoista ihmissuhteiden einesruokaa on. Ja minä en tilaa edes Woltin kautta. En ole niin avuton. Jaksan kyllä kaupassa ja tehdä omani. Ja jos ravintolaruokaa tekee mieli, ei ole mikään iso vaiva käydä ravintolassa syömässä.

        Huomaatko muuten miten alkaa kriteerini tulla esiin, vaikken niitä varsinaisesti edes esitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kriteerit täyttyy, saa järkisuhteen. Se ehkä onkin se tavoite, ettei tarvitse enää antautua tunteelle, vaan mennä järjellä. Ja järkisuhteilla voi ollakin onnellisia loppuja. Mutta jos pelkästään järjellä mennään, pärjään paremmin yksin.

        Kun minä tapaan ihmisiä ulkilmassa, en ikinä kysele mitään. En mieti mitään kriteerejä. Keskustelen ihmisten kanssa. Sillä tavalla minua kiinnostavat asiat ihmisissä selviävät nopeasti eikä silloin kukaan valehtele.

        Mutta niin kuin sanoin. Ei nämä ole millään tavalla minun juttuja. En ymmärrä miten joku voisi kiinnostua minusta pelkästään deittiprofiilin perusteella vaikka mitä siihen runoilisin. Sellainen kielii tyhmyydestä ja sinisilmäisyydesta eikä sellainen ole minulle riittävän hyvä ja sopiva. Kyllä ne deittisaitit ja tinderit aikamoista ihmissuhteiden einesruokaa on. Ja minä en tilaa edes Woltin kautta. En ole niin avuton. Jaksan kyllä kaupassa ja tehdä omani. Ja jos ravintolaruokaa tekee mieli, ei ole mikään iso vaiva käydä ravintolassa syömässä.

        Huomaatko muuten miten alkaa kriteerini tulla esiin, vaikken niitä varsinaisesti edes esitä?

        Sehän riippuu täysin kriteereistä, että saako järkisuhteen vaiko eikö saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän riippuu täysin kriteereistä, että saako järkisuhteen vaiko eikö saa.

        Kun on kriteerit, silloin on odotukset siitä mitä tulemaan pitää. On toiveita ja uskoo siihen, että se on avain onneen. Minä en usko sellaisiin. En usko siihen, että mitään sellaista voi etukäteen tietää.

        Mihin taas uskon on se, että jos toinen jollain tavalla viehättää minua, olen valmis ottamaan selvää ja katsomaan loppuun asti mihin se johtaa. Jos asettaisin tiukkoja kriteerejä ja toivomuksia, en välttämättä näkisi toisessa jotain viehättävää ja saattaisi hyvä juttu mennä ohi. Ja sekin ongelma kriteereissä ja toiveissa on, että esittäessäni sellaisia, joku voisi alkaa esittämään sitä, että täyttäisi ne. Minä en kaipaa elämääni mitään epäaitoa. Maailma on täynnä epäaiotutta ja teeskentelyä, pidän oman elämäni vapaana siitä.

        Puhdas pöytä ilman kriteerejä ja toiveita on minun mielestäni siihen kaikkein paras. Ja tiedän, että hyvin harva näkee ja ajattelee kanssani samalla tavalla. Siinäkin yksi syy lisää miksi en tuhlaa aikaani deittisaitteihin. Karsin sillä kaikki epäsopivat pois jo ennen kun ne yrittää mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun on kriteerit, silloin on odotukset siitä mitä tulemaan pitää. On toiveita ja uskoo siihen, että se on avain onneen. Minä en usko sellaisiin. En usko siihen, että mitään sellaista voi etukäteen tietää.

        Mihin taas uskon on se, että jos toinen jollain tavalla viehättää minua, olen valmis ottamaan selvää ja katsomaan loppuun asti mihin se johtaa. Jos asettaisin tiukkoja kriteerejä ja toivomuksia, en välttämättä näkisi toisessa jotain viehättävää ja saattaisi hyvä juttu mennä ohi. Ja sekin ongelma kriteereissä ja toiveissa on, että esittäessäni sellaisia, joku voisi alkaa esittämään sitä, että täyttäisi ne. Minä en kaipaa elämääni mitään epäaitoa. Maailma on täynnä epäaiotutta ja teeskentelyä, pidän oman elämäni vapaana siitä.

        Puhdas pöytä ilman kriteerejä ja toiveita on minun mielestäni siihen kaikkein paras. Ja tiedän, että hyvin harva näkee ja ajattelee kanssani samalla tavalla. Siinäkin yksi syy lisää miksi en tuhlaa aikaani deittisaitteihin. Karsin sillä kaikki epäsopivat pois jo ennen kun ne yrittää mitään.

        Miten nuo nyt kenelläkin sattuvat menemään. Kyllä mä tunnen sellaisiakin ihmisiä, jotka ihan tietävät, että sattuvat aina tykästymään ihmisiin, joista ei ole pidemmän päälle kuin harmia. Sekin on minusta ihan ok, kun vaan tietää mihin ryhtyy. Jokaisen on oma elmänsä ja sen saa elää miten itse parhaaksi katsoo. Eivät kaikki ihmiset ole koskaan kuvitelleetkaan mitään onnellisesti elämän loppuun saakka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten nuo nyt kenelläkin sattuvat menemään. Kyllä mä tunnen sellaisiakin ihmisiä, jotka ihan tietävät, että sattuvat aina tykästymään ihmisiin, joista ei ole pidemmän päälle kuin harmia. Sekin on minusta ihan ok, kun vaan tietää mihin ryhtyy. Jokaisen on oma elmänsä ja sen saa elää miten itse parhaaksi katsoo. Eivät kaikki ihmiset ole koskaan kuvitelleetkaan mitään onnellisesti elämän loppuun saakka.

        Kun rakastuu, mitään muuta ei ole mieltä kuvitellakaan kuin kunnes kuolema erottaa. Eihän missään muussa ole silloin järkeä. Tosin kokemus opettaa senkin, että pitää olla valmis myös sydämen särkymiseen. Koska mitä suuremmalla todennäköisyydellä näin lopulta aina käy. Mutta jos siihen ei ole valmis, jää myös rakkaus kokematta ja tuntematta.

        Maailmassa ei muuten taida olla ainuttakaan elämää suurempaa rakkaustarinaa, millä on onnellinen loppu. Ei fiktiivistä eikä todellista. Lopulta jokainen niistä päättyy tragediaan tai ainakin sydänsuruihin. Ehkä tämän takia ihmisillä on toiveet ja kriteerit, koska eivät kestä sitä. Järjellä pääsee helpommalla, mutta ei kuitenkaan lopulta saa sitä mitä sydän halajaa. Silloin kun taas saa, niin ennemmin tai myöhemmin paskoo sen. Paskoo sen kriteereillä ja odotuksilla.

        Kaikkea ei ole tarkoitus hallita. On asioita, mitkä pitää oppia ymmärtämään. Esimerkiksi kaaos sisällään, jos sellainen sattuu sisällään olemaan. Koska sieltä kaaoksesta kaikki se magiakin kumpuaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun rakastuu, mitään muuta ei ole mieltä kuvitellakaan kuin kunnes kuolema erottaa. Eihän missään muussa ole silloin järkeä. Tosin kokemus opettaa senkin, että pitää olla valmis myös sydämen särkymiseen. Koska mitä suuremmalla todennäköisyydellä näin lopulta aina käy. Mutta jos siihen ei ole valmis, jää myös rakkaus kokematta ja tuntematta.

        Maailmassa ei muuten taida olla ainuttakaan elämää suurempaa rakkaustarinaa, millä on onnellinen loppu. Ei fiktiivistä eikä todellista. Lopulta jokainen niistä päättyy tragediaan tai ainakin sydänsuruihin. Ehkä tämän takia ihmisillä on toiveet ja kriteerit, koska eivät kestä sitä. Järjellä pääsee helpommalla, mutta ei kuitenkaan lopulta saa sitä mitä sydän halajaa. Silloin kun taas saa, niin ennemmin tai myöhemmin paskoo sen. Paskoo sen kriteereillä ja odotuksilla.

        Kaikkea ei ole tarkoitus hallita. On asioita, mitkä pitää oppia ymmärtämään. Esimerkiksi kaaos sisällään, jos sellainen sattuu sisällään olemaan. Koska sieltä kaaoksesta kaikki se magiakin kumpuaa.

        Se voi mennä sinulla noin ja voi mennä monella muullakin, mutta ei kannata silti odottaa kaikkien maailman ihmisten olevan tuossakaan samanlaisia.

        Rakkaushan päättyy väistämättä kyyneliin. Mitään muuta vaihtoehto ei ole olemassakaan. Aina vähintään jompikumpi lopulta suree, viimeistään arkun vieressä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se voi mennä sinulla noin ja voi mennä monella muullakin, mutta ei kannata silti odottaa kaikkien maailman ihmisten olevan tuossakaan samanlaisia.

        Rakkaushan päättyy väistämättä kyyneliin. Mitään muuta vaihtoehto ei ole olemassakaan. Aina vähintään jompikumpi lopulta suree, viimeistään arkun vieressä.

        Minähän kerroin juuri ylempänä, että tiedän hyvin harvan ihmisen ajattelevan kanssani samoin. Juuri siitä syystä en tuhlaa aikaani deittisaitteihin, kriteereihin, odotuksiin ja toiveisiin. Koska mikään niistä ei lopulta toteudu tai ole aitoa ja sillä karsii kaikki epäsopivat heti kättelyssä pois.

        Ihmisten pitäisi muutenkin enemmän keskustella toistensa kanssa kuin katsoa kuvia netissä ja miettiä kriteerejä. Mutta minkäs teet, tämä on nykyaikaa. Onneksi olen saanut elää toisenlaisen elämän ja kasvaa ilman internetin ihmeellistä maailmaa. Mitään en ole jäänyt vaille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minähän kerroin juuri ylempänä, että tiedän hyvin harvan ihmisen ajattelevan kanssani samoin. Juuri siitä syystä en tuhlaa aikaani deittisaitteihin, kriteereihin, odotuksiin ja toiveisiin. Koska mikään niistä ei lopulta toteudu tai ole aitoa ja sillä karsii kaikki epäsopivat heti kättelyssä pois.

        Ihmisten pitäisi muutenkin enemmän keskustella toistensa kanssa kuin katsoa kuvia netissä ja miettiä kriteerejä. Mutta minkäs teet, tämä on nykyaikaa. Onneksi olen saanut elää toisenlaisen elämän ja kasvaa ilman internetin ihmeellistä maailmaa. Mitään en ole jäänyt vaille.

        Mun nähdeksesi ajatuksesi eivät ole mitenkään erityisen uniikkeja. Valtaosa ihmisistähän ei missään deittisaiteilla ole, vaan ne ovat pienen vähemmistön hommaa.


    • Anonyymi

      joo buddykin niin tuollainen joku omien aivojen hsallintsa korkesss juttua heh.

      • Noiden listojen tyylihän pitää tietysti säilyttää, joten kyseisen kelvollisesn naishenkilön pitää ehdottomasti käyttää op-art mekkoja:
        https://fi.pinterest.com/pin/552816923009717140/
        (mutta mustavalkoisia pienikuvioisia ei saa käyttää silloin kun minulla on migreeni)


      • buddy-love kirjoitti:

        Noiden listojen tyylihän pitää tietysti säilyttää, joten kyseisen kelvollisesn naishenkilön pitää ehdottomasti käyttää op-art mekkoja:
        https://fi.pinterest.com/pin/552816923009717140/
        (mutta mustavalkoisia pienikuvioisia ei saa käyttää silloin kun minulla on migreeni)

        Oli muuten suunnitteilla, että olisin tehnyt Liskolle Paco Rabanne-tyylisen mekon CD-levyn paloista:
        https://www.net-a-porter.com/en-us/shop/product/paco-rabanne/clothing/mini-dresses/paillette-embellished-chainmail-mini-dress/1647597290304876

        Mutta ei tullut tilaisuutta vastaan, jossa sitä olisi voinut käyttää, joten jäi tekemättä.
        (noissa ei oikein voi istua mukavasti, joten sekin rajoittaa soveltuvuutta)


      • buddy-love kirjoitti:

        Oli muuten suunnitteilla, että olisin tehnyt Liskolle Paco Rabanne-tyylisen mekon CD-levyn paloista:
        https://www.net-a-porter.com/en-us/shop/product/paco-rabanne/clothing/mini-dresses/paillette-embellished-chainmail-mini-dress/1647597290304876

        Mutta ei tullut tilaisuutta vastaan, jossa sitä olisi voinut käyttää, joten jäi tekemättä.
        (noissa ei oikein voi istua mukavasti, joten sekin rajoittaa soveltuvuutta)

        Yhdelle opiskelukaverilleni piirsin kerran mekon, mutta eivät osanneet tehdä sitä (enkä itse osaa piirtää kaavoja).

        ((Kauan sitten pyrin taideteolliseen ja pääsin siinä pitkälle. Kolme ottivat sisään ja minä olin toisella varasijalla. Mokasin haastattelun, sillä en ollut varautunut yhtään siihen mitä kaikkea kysyivät))


      • buddy-love kirjoitti:

        Yhdelle opiskelukaverilleni piirsin kerran mekon, mutta eivät osanneet tehdä sitä (enkä itse osaa piirtää kaavoja).

        ((Kauan sitten pyrin taideteolliseen ja pääsin siinä pitkälle. Kolme ottivat sisään ja minä olin toisella varasijalla. Mokasin haastattelun, sillä en ollut varautunut yhtään siihen mitä kaikkea kysyivät))

        Aika hyvin pärjäisit 👍🏼

        Olen myös hakenut graafiseksi suunnittelijaksi.. mutta ei niinku mitään saumaa.. pääkaupunkiseudulla.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Aika hyvin pärjäisit 👍🏼

        Olen myös hakenut graafiseksi suunnittelijaksi.. mutta ei niinku mitään saumaa.. pääkaupunkiseudulla.

        Noissa pääsykokeissa se on niin tavattoman paljon kiinni siitä kuka sattuu arvioijaksi.
        Silloin kauan sitten kuvaamataidonopettajiksi pyrkivät olivat samassa salissa meidän kanssamme ja huomasin arvostelussa sen omituisuuden, että kun heidän piti muovailla mahdollisimman elävän näköinen mato, niin kaikki he jotka lisäsivät madolle hatun, saivat paljon paremmat pisteet.
        Omia tekeleitäni moitittiin, etten käytä elävää pintaa, mutta se loppui kun kerroin, että teen pienoismalleja ja että lopulliset ovat kolmimetrisiä, eikä niiden pintarakenne näy pienoismallissa.


      • buddy-love kirjoitti:

        Noissa pääsykokeissa se on niin tavattoman paljon kiinni siitä kuka sattuu arvioijaksi.
        Silloin kauan sitten kuvaamataidonopettajiksi pyrkivät olivat samassa salissa meidän kanssamme ja huomasin arvostelussa sen omituisuuden, että kun heidän piti muovailla mahdollisimman elävän näköinen mato, niin kaikki he jotka lisäsivät madolle hatun, saivat paljon paremmat pisteet.
        Omia tekeleitäni moitittiin, etten käytä elävää pintaa, mutta se loppui kun kerroin, että teen pienoismalleja ja että lopulliset ovat kolmimetrisiä, eikä niiden pintarakenne näy pienoismallissa.

        Huh minkä kokoinen taideteos😯 mikä nosturi sulla oli oikein käytössä😄


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Huh minkä kokoinen taideteos😯 mikä nosturi sulla oli oikein käytössä😄

        Ei niitä koskaan tehty lopulliseen kokoon, mutta en vain osannut ajatella tekeväni pieniä esineitä ja siksi niistä tuli mielessäni automaattisesti täyskokoisia patsaita.

        (olisi kyllä nostovempeleitäkin pihassa)

        Olen miettinyt, että voisin tehdä veistoksia kivestä, sillä osaan työstää sitä.
        (veistotaide on automaattisesti huomattavasti arvostetumpaa kuin taulut :)
        ((ja kivi on paljon halvempaa kuin pronssi))

        Kun olin varhaisteini, niin eräs kohtuullisen tunnettu kuvanveistäjä sanoi äidilleni, että minusta tulee joko insinööri tai taiteilija.
        Tavallaan tuli molemmat ja lisänä vielä muutakin.


      • buddy-love kirjoitti:

        Ei niitä koskaan tehty lopulliseen kokoon, mutta en vain osannut ajatella tekeväni pieniä esineitä ja siksi niistä tuli mielessäni automaattisesti täyskokoisia patsaita.

        (olisi kyllä nostovempeleitäkin pihassa)

        Olen miettinyt, että voisin tehdä veistoksia kivestä, sillä osaan työstää sitä.
        (veistotaide on automaattisesti huomattavasti arvostetumpaa kuin taulut :)
        ((ja kivi on paljon halvempaa kuin pronssi))

        Kun olin varhaisteini, niin eräs kohtuullisen tunnettu kuvanveistäjä sanoi äidilleni, että minusta tulee joko insinööri tai taiteilija.
        Tavallaan tuli molemmat ja lisänä vielä muutakin.

        Minua hiukan harmittaa, ettei Taideteollisella ollut silloin aikoinaan (ja tuskin nytkään) tapana palauttaa ennakkotöitä, sillä niissä oli pari melko hyvää ja yhden lyijykynäjutun olisin voinut laittaa kehyksiinkin (käskivät tehdä piiroksen omasta kädestä, mutta minusta pelkkä käsi olisi ollut tylsä, joten tein sellaisen, jossa kädessäni on Myrna-kuppi).

        ((nykyään taiteilen todella harvoin, mutta silloin kun olen koulutuskeikoilla, niin siihen liittyy myös taidetta, vaikkei siinä esineitä tuotetakaan))

        ((äitini maalaa abstrakteja ja on siinä hyvä))


      • buddy-love kirjoitti:

        Ei niitä koskaan tehty lopulliseen kokoon, mutta en vain osannut ajatella tekeväni pieniä esineitä ja siksi niistä tuli mielessäni automaattisesti täyskokoisia patsaita.

        (olisi kyllä nostovempeleitäkin pihassa)

        Olen miettinyt, että voisin tehdä veistoksia kivestä, sillä osaan työstää sitä.
        (veistotaide on automaattisesti huomattavasti arvostetumpaa kuin taulut :)
        ((ja kivi on paljon halvempaa kuin pronssi))

        Kun olin varhaisteini, niin eräs kohtuullisen tunnettu kuvanveistäjä sanoi äidilleni, että minusta tulee joko insinööri tai taiteilija.
        Tavallaan tuli molemmat ja lisänä vielä muutakin.

        Voi juma olet kyllä aikamoinen monilahjakkuus. Kyllähän sitä nyt varmasti jotenkin osaisi lohkota.. mutta että siitä kivestä pitäisi muodostaa joku hahmo niin kääk.

        Kerran katselin moottorisaha taidetta. Naapurini tilasi karhupatsaan oli se nyt ainakin 1,5m korkea. Tosi hienoa miten jotkut osaakin.

        Äidilläni ei ollut varaa kustantaa lapsensa kuvataide kurssia, niin sen hetkinen koulun rehtori maksoi minun harrastuksen😁 näki siis jotain lahjakkuutta.🙂. Sikäli itseäni harmittaa se, että menneisyyteni vei jollain lailla luovuuteni. Eräs aikuinen ei uskonut, että olin piirtänyt Disneyn hahmoja.. niin tämä asia minkä olin aina osannut mikä oli minua eniten kiinnostanut koulussa. Tavallaan en uskonut enää siihenkään että voisin olla lahjakas yhtään missään. Missä olin kokenut olevani lahjakas.

        Ääh nyt mä herkistelen täällä😢


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Voi juma olet kyllä aikamoinen monilahjakkuus. Kyllähän sitä nyt varmasti jotenkin osaisi lohkota.. mutta että siitä kivestä pitäisi muodostaa joku hahmo niin kääk.

        Kerran katselin moottorisaha taidetta. Naapurini tilasi karhupatsaan oli se nyt ainakin 1,5m korkea. Tosi hienoa miten jotkut osaakin.

        Äidilläni ei ollut varaa kustantaa lapsensa kuvataide kurssia, niin sen hetkinen koulun rehtori maksoi minun harrastuksen😁 näki siis jotain lahjakkuutta.🙂. Sikäli itseäni harmittaa se, että menneisyyteni vei jollain lailla luovuuteni. Eräs aikuinen ei uskonut, että olin piirtänyt Disneyn hahmoja.. niin tämä asia minkä olin aina osannut mikä oli minua eniten kiinnostanut koulussa. Tavallaan en uskonut enää siihenkään että voisin olla lahjakas yhtään missään. Missä olin kokenut olevani lahjakas.

        Ääh nyt mä herkistelen täällä😢

        En tidä miten näköisiä niistä tulisi ja mieluummin tekisin jotan Henry Mooren tyypppisiä muutenkin.
        (mutta näköisiin tehdään ensin malli savesta ja kiveä veistetään vasta sen mukaan, ja sen mallin siirtoon on apuvälineitä)

        En tiedä lahjakkuudesta. Lähinnä vain ryhdyn tekemään jos jotain on tarpeen saada tehdyksi.
        Alku on selvä ja se mitä lopussa pitäisi olla, on melko selvä. Noiden välillä on tavallaan polkuja ja lopputuloksen saavuttaa kun kulkee jokin polun loppuun asti.
        Ehkä se lahjakkuus on siinä, ettei valitse liian pitkää ja mutkikasta polkua.

        Tavallaan sekin on kuvanveistoa kun teen koneeseen siitä puuttuvan osan ja sekin tapahtuu niiden polkujen kautta.

        Ei pidä kuunnella muiden kehuja tai moitteita, vaan pitää vain tehdä jos siltä tuntuu ja jättää tekemättä jos ei siltä tunnu.
        (tosin ympäristöni on aina ollut hyvin kriittinen ja itsekritiikkini on siksi turhan voimakasta, joten en ikinä ole mihinkään tekemääni tyytyväinen, vaan aina pitäisi tehdä paremmin)

        Nyt sitten ryhdyt tekemään, etkä kuuntele jos vielä lahjakkuuttasi epäillään.


      • buddy-love kirjoitti:

        En tidä miten näköisiä niistä tulisi ja mieluummin tekisin jotan Henry Mooren tyypppisiä muutenkin.
        (mutta näköisiin tehdään ensin malli savesta ja kiveä veistetään vasta sen mukaan, ja sen mallin siirtoon on apuvälineitä)

        En tiedä lahjakkuudesta. Lähinnä vain ryhdyn tekemään jos jotain on tarpeen saada tehdyksi.
        Alku on selvä ja se mitä lopussa pitäisi olla, on melko selvä. Noiden välillä on tavallaan polkuja ja lopputuloksen saavuttaa kun kulkee jokin polun loppuun asti.
        Ehkä se lahjakkuus on siinä, ettei valitse liian pitkää ja mutkikasta polkua.

        Tavallaan sekin on kuvanveistoa kun teen koneeseen siitä puuttuvan osan ja sekin tapahtuu niiden polkujen kautta.

        Ei pidä kuunnella muiden kehuja tai moitteita, vaan pitää vain tehdä jos siltä tuntuu ja jättää tekemättä jos ei siltä tunnu.
        (tosin ympäristöni on aina ollut hyvin kriittinen ja itsekritiikkini on siksi turhan voimakasta, joten en ikinä ole mihinkään tekemääni tyytyväinen, vaan aina pitäisi tehdä paremmin)

        Nyt sitten ryhdyt tekemään, etkä kuuntele jos vielä lahjakkuuttasi epäillään.

        Ihan varmasti on lahjoja. Oletko ammatiltasi koneistaja?🤔

        Ihmismieli tuppaa olemaan siitä mielestä vähän huono, että kun ne lapsena koetut asiat iskostuu jotenkin sinne mielensopukoihin.. niitä ei sieltä oikein pois saa.

        Mutta hei kiitos näistä sanoista🤗


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Ihan varmasti on lahjoja. Oletko ammatiltasi koneistaja?🤔

        Ihmismieli tuppaa olemaan siitä mielestä vähän huono, että kun ne lapsena koetut asiat iskostuu jotenkin sinne mielensopukoihin.. niitä ei sieltä oikein pois saa.

        Mutta hei kiitos näistä sanoista🤗

        En ole koneistaja, mutta välillä on tehtävä niitäkin juttuja.
        Enkä oikeastaan tiedä mikä olen, sillä teen niin monia asioita.
        (niitäkin, joita ei oikeastaan saisi tehdä, eli verkkosähköjä)
        ((tosin, minulla on kyllä riittävä pätevyys verkkovirtaisten laitteiden rakenteluun, mutta en saa myydä niitä, eivätkä ne saa olla kiinteästi virrassa kiinni))

        Lapsena tajusin, että vaikka minulle sanottiin, etten saa tehdä ja että en osaa tehdä, niin silti osasin ja tein luvatta.

        Ensimmäisen verkkovirtaisen kytkentäni tein noin kymmenvuotiaana ja juuri kun olin saanut moottorin käyntiin, niin äitini tuli huoneseen ja näki mitä minulla oli tekeillä. Moitti minua ja hankki isänikin paikalle, että olisi moittinut minua lisää, mutta kävikin niin, että isäni sanoi "Oikein kytketty" ja meni pois (todennäköisesti epäili, että aiti moittii hänetkin kun ei ole vahtinut tekemisiäni).

        Melko hyvin osasin piilottaa tekemiseni ja vain harvoin jäin kiinni, mutta meni hyvin kauan, ennen kuin minut uskallettiin jättää yksin kotiin (ja senkin jälkeen aina oli lähtöhuomautus, että "älä sitten ryhdy testailemaan mitään").

        Eli minulle iskostui se, että minua kielletään turhaan ja aiheetta tekemästä ja olisi vain parempi, että opetettaisiin enemmän asioita. Olen sitten tuosta lähtien tehnyt kaikenlaista ja opetellut kaikenlaista ja se jatkuu joka päivä.

        Eli nyt toteat itseksesi, että sinua on kritisoitu pienenä väärin ja epäreilusti, eivätkä ne ole silloin ymmärtäneet asioita - ja sitten ryhdyt tekemään, etkä kuuntele arvosteluja.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Ihan varmasti on lahjoja. Oletko ammatiltasi koneistaja?🤔

        Ihmismieli tuppaa olemaan siitä mielestä vähän huono, että kun ne lapsena koetut asiat iskostuu jotenkin sinne mielensopukoihin.. niitä ei sieltä oikein pois saa.

        Mutta hei kiitos näistä sanoista🤗

        Tekisi hiukan mieli kysyä että millä alalla olet, mutta toisaalta minulla on sellainen olo, että kun kysyn joltain tuon kaltaisia asioita, niin se on tungettelevaa.

        Varsinaisesti minun pitäisi olla keksintö- ja tuotekehitysalalla, mutta koska en halua olla minkään firman palkkalistoilla, niin en ole (ja jos olisin, niin se olisi kuitenkin niin kapea-alaista toimintaa, että kyllästyisin).


      • buddy-love kirjoitti:

        En ole koneistaja, mutta välillä on tehtävä niitäkin juttuja.
        Enkä oikeastaan tiedä mikä olen, sillä teen niin monia asioita.
        (niitäkin, joita ei oikeastaan saisi tehdä, eli verkkosähköjä)
        ((tosin, minulla on kyllä riittävä pätevyys verkkovirtaisten laitteiden rakenteluun, mutta en saa myydä niitä, eivätkä ne saa olla kiinteästi virrassa kiinni))

        Lapsena tajusin, että vaikka minulle sanottiin, etten saa tehdä ja että en osaa tehdä, niin silti osasin ja tein luvatta.

        Ensimmäisen verkkovirtaisen kytkentäni tein noin kymmenvuotiaana ja juuri kun olin saanut moottorin käyntiin, niin äitini tuli huoneseen ja näki mitä minulla oli tekeillä. Moitti minua ja hankki isänikin paikalle, että olisi moittinut minua lisää, mutta kävikin niin, että isäni sanoi "Oikein kytketty" ja meni pois (todennäköisesti epäili, että aiti moittii hänetkin kun ei ole vahtinut tekemisiäni).

        Melko hyvin osasin piilottaa tekemiseni ja vain harvoin jäin kiinni, mutta meni hyvin kauan, ennen kuin minut uskallettiin jättää yksin kotiin (ja senkin jälkeen aina oli lähtöhuomautus, että "älä sitten ryhdy testailemaan mitään").

        Eli minulle iskostui se, että minua kielletään turhaan ja aiheetta tekemästä ja olisi vain parempi, että opetettaisiin enemmän asioita. Olen sitten tuosta lähtien tehnyt kaikenlaista ja opetellut kaikenlaista ja se jatkuu joka päivä.

        Eli nyt toteat itseksesi, että sinua on kritisoitu pienenä väärin ja epäreilusti, eivätkä ne ole silloin ymmärtäneet asioita - ja sitten ryhdyt tekemään, etkä kuuntele arvosteluja.

        Sinussa taitaa olla vähän pelle-pelottoman vikaa.👍🏼

        Olen ollut aina niin arka varsinkin lapsena, etten ikinä olisi lähtenyt tutkimaan mitään sähkölaitteita.

        Aikamoinen testaaja olet kyllä. Taidat siis olla utelias😁

        Näin taidan tehdä🤗


      • buddy-love kirjoitti:

        Tekisi hiukan mieli kysyä että millä alalla olet, mutta toisaalta minulla on sellainen olo, että kun kysyn joltain tuon kaltaisia asioita, niin se on tungettelevaa.

        Varsinaisesti minun pitäisi olla keksintö- ja tuotekehitysalalla, mutta koska en halua olla minkään firman palkkalistoilla, niin en ole (ja jos olisin, niin se olisi kuitenkin niin kapea-alaista toimintaa, että kyllästyisin).

        Älä höpsi🤗 aika avoimesti kyllä kerron jos kysytään.. eli olen Graafiselta alalta. (Painopinnanvalmistaja).. niitä töitä en kyllä ole valmistumiseni jälkeen tehnyt.. mutta ollut sitten kumminkin esim:kalenterisitomon tuotantotöissä.. olen enemmänkin käsillä tekijä (pidän pikkutarkasta näpräämisestä) rauhallisuudesta on hyötyä noissa asioissa.
        Tietokoneet on ihan hepreaa😅


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Sinussa taitaa olla vähän pelle-pelottoman vikaa.👍🏼

        Olen ollut aina niin arka varsinkin lapsena, etten ikinä olisi lähtenyt tutkimaan mitään sähkölaitteita.

        Aikamoinen testaaja olet kyllä. Taidat siis olla utelias😁

        Näin taidan tehdä🤗

        Kekkilä käyttää kehittämääni seulontasysteemiä, josta maksoivat muutaman tunnin konsulttipalkkion. Se mitä ne halusivat tilauksessaan, oli ettei sen tekeminen saa maksaa juuri mitään ja onnistuin siinä. Ryhtyivät kuulemma myöhemmin patentoimaan sitä, vaikka siitä ei kyllä sovittu mitään (mutta en ole seurannut saivatko patentin).
        Eräs kansainvälinen suuryritys nappasi erään ideani kun yliopisto ja keksintösäätiö vaativat, että käyn sen firman erään päällikön kanssa keskustelemassa ja siinä tarkoituksessa, että selviää onko laitteelle kysyntää, mutta ne olivat etsineet niin fiksun tyypin sieltä firmasta, että hän arvasi mitä minulla on mielessäni kun kuuli minkä ongelman olen ratkaissut ja puolen vuoden kuluttua messuilla oli mainintoja, että sellainen laite on tulossa tuotantoon.
        Hiukan harmittaa, että laite meni ilman korvauksia, mutta toisaalta olen tyytyväinen, että osoittivat että se toimii, sillä keksintösäätiön hankkima toinen asiantuntija ei uskaltanut varmasti sanoa että se on toimiva (vaikka kahden kesken kyllä sanoi, että arvelee sen toimivan, mutta ei uskaltanut paperilla vaarantaa mainettaan).


      • buddy-love kirjoitti:

        Kekkilä käyttää kehittämääni seulontasysteemiä, josta maksoivat muutaman tunnin konsulttipalkkion. Se mitä ne halusivat tilauksessaan, oli ettei sen tekeminen saa maksaa juuri mitään ja onnistuin siinä. Ryhtyivät kuulemma myöhemmin patentoimaan sitä, vaikka siitä ei kyllä sovittu mitään (mutta en ole seurannut saivatko patentin).
        Eräs kansainvälinen suuryritys nappasi erään ideani kun yliopisto ja keksintösäätiö vaativat, että käyn sen firman erään päällikön kanssa keskustelemassa ja siinä tarkoituksessa, että selviää onko laitteelle kysyntää, mutta ne olivat etsineet niin fiksun tyypin sieltä firmasta, että hän arvasi mitä minulla on mielessäni kun kuuli minkä ongelman olen ratkaissut ja puolen vuoden kuluttua messuilla oli mainintoja, että sellainen laite on tulossa tuotantoon.
        Hiukan harmittaa, että laite meni ilman korvauksia, mutta toisaalta olen tyytyväinen, että osoittivat että se toimii, sillä keksintösäätiön hankkima toinen asiantuntija ei uskaltanut varmasti sanoa että se on toimiva (vaikka kahden kesken kyllä sanoi, että arvelee sen toimivan, mutta ei uskaltanut paperilla vaarantaa mainettaan).

        Oho, miten noin voi tehdä.😱 ei ole ollut kyllä reilua. Mutta ainakin tiedät että olet hyvä keksimään kaikenlaista.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Älä höpsi🤗 aika avoimesti kyllä kerron jos kysytään.. eli olen Graafiselta alalta. (Painopinnanvalmistaja).. niitä töitä en kyllä ole valmistumiseni jälkeen tehnyt.. mutta ollut sitten kumminkin esim:kalenterisitomon tuotantotöissä.. olen enemmänkin käsillä tekijä (pidän pikkutarkasta näpräämisestä) rauhallisuudesta on hyötyä noissa asioissa.
        Tietokoneet on ihan hepreaa😅

        Haa, olen joskus käyttänyt rasterikalvoja mustavalkovalokuvien teossa ja melkein päädyin tekemään opiskelijalehteä mini-offset-painokoneella (joka oli hyvin temperamenttinen toiminnassaan ja vain harvoin suostui tekemään kunnollista jälkeä, mutta onneksi lehtemme siirtyi muiden painettavaksi juuri ennen kuin tulin mukaan).

        Itse olen ollut tietokoneiden kanssa tekemisissä jatkuvasti ja jo varhain.
        Harrastan myös niiden kaukoparantamista (kaverini soittaa minulle, että: "mikähän tässä on kun tämä ei tee asiaa x" ja juuri kun saa selityksensä loppuun, niin toteaa, että "no nyt se toimii". Olen väittänyt kaverilleni, että ne pelkäävät että tulen paikalle ja puran ne osiin ja siksi ryhtyvät heti toimimaan.
        :)


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Oho, miten noin voi tehdä.😱 ei ole ollut kyllä reilua. Mutta ainakin tiedät että olet hyvä keksimään kaikenlaista.

        Kerran kävimme kauppaamassa erästä ideaani Nokialle ja siellä asiantuntija sanoi, että eivät allekirjoita mitään salassapitosopimuksia ja että jos jotain kerromme, niin käyttävät sen heti hyväkseen jos niin haluavat, eivätkä korvaa siitä mitään. Mukavaa että kertoivat suoraan.
        Emme sitten paljastaneet sitä ideaani, mutta viinerit olivat oikein hyviä ja juttelimme muista asioista.


      • buddy-love kirjoitti:

        Haa, olen joskus käyttänyt rasterikalvoja mustavalkovalokuvien teossa ja melkein päädyin tekemään opiskelijalehteä mini-offset-painokoneella (joka oli hyvin temperamenttinen toiminnassaan ja vain harvoin suostui tekemään kunnollista jälkeä, mutta onneksi lehtemme siirtyi muiden painettavaksi juuri ennen kuin tulin mukaan).

        Itse olen ollut tietokoneiden kanssa tekemisissä jatkuvasti ja jo varhain.
        Harrastan myös niiden kaukoparantamista (kaverini soittaa minulle, että: "mikähän tässä on kun tämä ei tee asiaa x" ja juuri kun saa selityksensä loppuun, niin toteaa, että "no nyt se toimii". Olen väittänyt kaverilleni, että ne pelkäävät että tulen paikalle ja puran ne osiin ja siksi ryhtyvät heti toimimaan.
        :)

        Joitain kursseja itsekin käyneenä offset painokoneella. 😁 pidin siitä kyllä kovasti.

        Toiset on, niin luotuja kaikkien koneiden perään. Kunnon kaukoparantaja :) mitenkä kiinnostaako sinua yhtään autot?


      • buddy-love kirjoitti:

        Kerran kävimme kauppaamassa erästä ideaani Nokialle ja siellä asiantuntija sanoi, että eivät allekirjoita mitään salassapitosopimuksia ja että jos jotain kerromme, niin käyttävät sen heti hyväkseen jos niin haluavat, eivätkä korvaa siitä mitään. Mukavaa että kertoivat suoraan.
        Emme sitten paljastaneet sitä ideaani, mutta viinerit olivat oikein hyviä ja juttelimme muista asioista.

        No aikamoista… kuraa.. toki idea jäi saamatta. Pystyitkö mikään muu firma hyödyntämään ideaasi?


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Joitain kursseja itsekin käyneenä offset painokoneella. 😁 pidin siitä kyllä kovasti.

        Toiset on, niin luotuja kaikkien koneiden perään. Kunnon kaukoparantaja :) mitenkä kiinnostaako sinua yhtään autot?

        Automallit eivät kiinnosta oikeastaan ollenkaan, enkä myöskään tunnista niitä kuin heikosti, mutta kaikki se mikä on peltien sisällä on hyvin kiinnostavaa.
        Tosin minulla on maasturi, jonka aion jossain vaiheessa laittaa museorekisterikelpoiseksi.
        (ja sekalaista muutakin pyörillä liikkuvaa, mutta minulla on hallipula ja siksi isompien juttujen kunnostus on ulkona, eikä se sään takia oikein aina kiinnosta)


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        No aikamoista… kuraa.. toki idea jäi saamatta. Pystyitkö mikään muu firma hyödyntämään ideaasi?

        Olisi pystynyt, mutta olisi pitänyt mennä ulkomaille.
        Nyt se on jo niin vanhentunut, että tekniikka on ajanut siitä ohi.


      • buddy-love kirjoitti:

        Automallit eivät kiinnosta oikeastaan ollenkaan, enkä myöskään tunnista niitä kuin heikosti, mutta kaikki se mikä on peltien sisällä on hyvin kiinnostavaa.
        Tosin minulla on maasturi, jonka aion jossain vaiheessa laittaa museorekisterikelpoiseksi.
        (ja sekalaista muutakin pyörillä liikkuvaa, mutta minulla on hallipula ja siksi isompien juttujen kunnostus on ulkona, eikä se sään takia oikein aina kiinnosta)

        No ei varmasti kiinnosta, jos joutuu tuolla kylmässä ja pimeässä työskentelemään.. löytyykö sulta hyviä ulkovaloja?


      • buddy-love kirjoitti:

        Olisi pystynyt, mutta olisi pitänyt mennä ulkomaille.
        Nyt se on jo niin vanhentunut, että tekniikka on ajanut siitä ohi.

        Juu no sitten olisi siinäkin ollut omanlainen hommansa.🫤


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        No ei varmasti kiinnosta, jos joutuu tuolla kylmässä ja pimeässä työskentelemään.. löytyykö sulta hyviä ulkovaloja?

        Kohtalaiset valot on, mutta lisääkin voisi hankkia.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Juu no sitten olisi siinäkin ollut omanlainen hommansa.🫤

        Taidan poikkeuksellisesti yrittää mennä ajoissa nukkumaan, sillä eräs tulee todennäköisesti ihan liian aikaisin hakemaan yhtä laitetta.

        Öitä.


      • buddy-love kirjoitti:

        Taidan poikkeuksellisesti yrittää mennä ajoissa nukkumaan, sillä eräs tulee todennäköisesti ihan liian aikaisin hakemaan yhtä laitetta.

        Öitä.

        oletkos nukkunut viime öinä hyvin☺️


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        oletkos nukkunut viime öinä hyvin☺️

        Nukun hyvin, mutta edelleen epämääräisiin aikoihin ja se on hiukan harmillista, sillä olisi ulkohommia valoisan aikaan.
        Toisaalta on kyllä sisähommiakin ja niitä voi tehdä mihin aikaan tahansa.
        Olisi tämä aiheellista saada parempaan rytmiin, mutta siihen menee yleensä aika pitkään.


      • buddy-love kirjoitti:

        Nukun hyvin, mutta edelleen epämääräisiin aikoihin ja se on hiukan harmillista, sillä olisi ulkohommia valoisan aikaan.
        Toisaalta on kyllä sisähommiakin ja niitä voi tehdä mihin aikaan tahansa.
        Olisi tämä aiheellista saada parempaan rytmiin, mutta siihen menee yleensä aika pitkään.

        Itse olen nukkunut viime öinä tosi huonosti😔 johtunee lähenevästä 🌙🌕


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Itse olen nukkunut viime öinä tosi huonosti😔 johtunee lähenevästä 🌙🌕

        Olen yrittänyt seurata, onko tuolla itseeni vaikutusta, mutta en ole toistaiseksi saanut asiaan selvyyttä.

        https://www.youtube.com/watch?v=CvFH_6DNRCY

        CLAUDE DEBUSSY: CLAIR DE LUNE


      • buddy-love kirjoitti:

        Olen yrittänyt seurata, onko tuolla itseeni vaikutusta, mutta en ole toistaiseksi saanut asiaan selvyyttä.

        https://www.youtube.com/watch?v=CvFH_6DNRCY

        CLAUDE DEBUSSY: CLAIR DE LUNE

        Olipa kaunista🌕🌕🌕


    • Anonyymi

      luulisin että voi onnistuakin jos yrittäisi toivoa vaikks itselleen jotain hauskasa unta tuollsaisella tekniikalls että alitsajunta otetasbsllssn peliin... mutts ei kuole jos kokerilrr

    • Anonyymi

      Minä hypnotisoin teidät vahingossakin.... mutta nooh..

    • Kauheita kysymyksiä. Onneksi en itse kelpaa enää nykyään kellekkään (palstalla todettu mulle), niin tietää ettei tarvitse ikinä vastailla mihinkään noin vaikeaan, vaikka olis sinkkukin. Eikä laatia mitään selostusta itsestään, ei vaatia keltään mitään.

      Mutta noin yleusesti mun puolestani jokainen voi ja saa vaatia kuutakin taivaalta, jos se järkevälle tuntuu.

      • Anonyymi

        "Onneksi en itse kelpaa enää nykyään kellekään" Vitsi vitsi, eikö?


      • Anonyymi

        Sinä olet ihana! 🤗 Kyllä kelpaat varmasti jollekin ajattelevalle ihmiselle!

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Onneksi en itse kelpaa enää nykyään kellekään" Vitsi vitsi, eikö?

        Jaa, minä kyllä uskon sen pitävän paikkansa. Sen verran on kritiikkiä persoonastani kuulunut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet ihana! 🤗 Kyllä kelpaat varmasti jollekin ajattelevalle ihmiselle!

        🦄

        Jostakin syystä tuossa asiassa itsetuntoni on pudonnut melko reippaasti elettyjen ihmissuhteiden myötä ja saadun palautteen myötä mm. täällä. Olen alkanut itsekin miettiä, että joo minä pidän itsestäni, mutta palautteen mukaan minussa ei paljon pidettävää taidakkaan olla muitten silmin katsottuna.

        Ei se minua haittaa varsinaisesti, mutta olen kiinnittänyt siihen viimeaikoina enemmän huomiota. En tiedä miksi. 😅


      • Huitale
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet ihana! 🤗 Kyllä kelpaat varmasti jollekin ajattelevalle ihmiselle!

        🦄

        Niin ja kiitos. 🤗💗


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Jostakin syystä tuossa asiassa itsetuntoni on pudonnut melko reippaasti elettyjen ihmissuhteiden myötä ja saadun palautteen myötä mm. täällä. Olen alkanut itsekin miettiä, että joo minä pidän itsestäni, mutta palautteen mukaan minussa ei paljon pidettävää taidakkaan olla muitten silmin katsottuna.

        Ei se minua haittaa varsinaisesti, mutta olen kiinnittänyt siihen viimeaikoina enemmän huomiota. En tiedä miksi. 😅

        Vastalause! Kyllä on paljon pidettävää! Tämä palsta ei kaikilta osin ole terve ympäristö ja on osittain vihamielinen kaikkea elävää kohtaan. Ei kaikkien kirjoittajien mutta joidenkin osalta. Se täytyy ottaa huomioon.

        Sinä olet mainio persoona ja sinussa on paljon pidettävää.

        🦄


      • Voi sinä olet mielestäni todella sympaattinen🤗 Älytön vauhti mimmi, helkatin sinnikäs🤔 Eli aikamoinen pakkaus🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vastalause! Kyllä on paljon pidettävää! Tämä palsta ei kaikilta osin ole terve ympäristö ja on osittain vihamielinen kaikkea elävää kohtaan. Ei kaikkien kirjoittajien mutta joidenkin osalta. Se täytyy ottaa huomioon.

        Sinä olet mainio persoona ja sinussa on paljon pidettävää.

        🦄

        Kiitos, taas. 😄

        Jotenkin havaitsen, että ihan rehtinä itsenään aiheuttaa enemmän ihmisissä ärtymystä, kun aiempina vuosina vedin siloteltua roolia, oli se monille mieluisempi. Myös tuttavapiirissäni.

        Jännä huomio mihin olen havahtunut. Netissä ja IRL. Tietynlaiset roolit on enempi mieleen, kun rehellinen itsensä.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Voi sinä olet mielestäni todella sympaattinen🤗 Älytön vauhti mimmi, helkatin sinnikäs🤔 Eli aikamoinen pakkaus🙂

        Heh, onneksi kuvani ei näy niin ei näy punastumisenikaan teille. 😅

        Älkää nyt liikaa kehuko, ylpistyn pian liikaa. 😉

        Mutta kiitos, mukavaa ettei ihan kaikki sentään karsasta minuakaan itsenäni. 🤗


      • Huitale kirjoitti:

        Heh, onneksi kuvani ei näy niin ei näy punastumisenikaan teille. 😅

        Älkää nyt liikaa kehuko, ylpistyn pian liikaa. 😉

        Mutta kiitos, mukavaa ettei ihan kaikki sentään karsasta minuakaan itsenäni. 🤗

        Sun kanssa on mukava kirjoitella.🤗 kaikki tunne jutut on siis jotenkin omaan mieleen

        Ihan herkistyin sinun avautumisesta täällä kun sanoit rakastavasi puolisoasi.🥰 puhut hänestä niin kauniisti. Välillä toki miehet ja miksi ei myös me naiset otettaisi kumppaneitamme päähän.🤪


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Sun kanssa on mukava kirjoitella.🤗 kaikki tunne jutut on siis jotenkin omaan mieleen

        Ihan herkistyin sinun avautumisesta täällä kun sanoit rakastavasi puolisoasi.🥰 puhut hänestä niin kauniisti. Välillä toki miehet ja miksi ei myös me naiset otettaisi kumppaneitamme päähän.🤪

        Kiitti, niin sinunkin kanssa. Olet hassun hauska ja kuitenkin niin herttainenkin. 😊

        Noniin, välillä olen aivan kypsä hänen meininkiinsä ja potuttaa, mutta mikä saa sietämään niitten ohi ja yli, niin rakkaus häneen. Ehkä mä sitten tarvin vähän haastetta, jotta pysyn vauhdissa. 😂

        Totuus on, että rakastan mielummin vähän haastavaakin ihmistä, kun haaveilen täydellisistä. Kaikilla on omat kotkotuksensa, mullakin. Mitkä nyppii vastapuolta. 😄


      • Huitale kirjoitti:

        Kiitti, niin sinunkin kanssa. Olet hassun hauska ja kuitenkin niin herttainenkin. 😊

        Noniin, välillä olen aivan kypsä hänen meininkiinsä ja potuttaa, mutta mikä saa sietämään niitten ohi ja yli, niin rakkaus häneen. Ehkä mä sitten tarvin vähän haastetta, jotta pysyn vauhdissa. 😂

        Totuus on, että rakastan mielummin vähän haastavaakin ihmistä, kun haaveilen täydellisistä. Kaikilla on omat kotkotuksensa, mullakin. Mitkä nyppii vastapuolta. 😄

        Juurikin näin.. ei ole täydellistä.. pidän myös vähän haastavista ihmisistä, en ole itsekään mistään helpoimmasta päästä…😬


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Jaa, minä kyllä uskon sen pitävän paikkansa. Sen verran on kritiikkiä persoonastani kuulunut.

        Turhaa kritiikkiä täällä jaellaan usein.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Turhaa kritiikkiä täällä jaellaan usein.

        Entäpä IRL? Kyllä mä tiedän, etten ole kaikista helpoin ihminen ja syöksy kaikkeen mukaan mikä saa jotkut takajaloilleen. Minun periaatteet vituttaa joitain. Vaan vituttakoon.


    • Anonyymi

      älä edes viitsi edes ajatella jos tuo muodostaisi uuden henkilön Viinatypy...

      • Anonyymi

        Ajattele vaan, terveisin Viinatypy 😘


    • Anonyymi

      oikeasti pidin tuost6a ohjelmakoodistani mikä tekee jut6uja joitain jotain hassujakin tkee kuin esim viinamiehen tyttökaveri olisi Winotypy...

    • Anonyymi

      Deittipalvelut eivät ikinä sopisi minulle, onneksi ei tarvitse.

    • Anonyymi

      älä edes joo sitten nauraittele mitä tietokoneesi voi keksiä nimiä, ViinaMikko tuo jo hyvb ä

    • Anonyymi

      niin mietin jotain tuota nimittelijä-ohjelmakoodia, koska tuo on aika hauska, joudun muuttamaan koska ei tarkoitusperä ollut tuolla toisten nimien tekeminen vaan muuta, mutta niin säilytän tuon projektin koska aika hauyska

    • Mieluummin muutama selkeä toive kun sellainen; "en tiedä mitä haluaisin". 🤔
      Voi toivoa, että henkilö on sinkku. - Olen kuullut, että toisenlaisiakin yhteydenottoja tulee..

      Varsinaiselle toivomuslistalle voi ihan hyvin laittaa, ettei halua toisella olevan kissaa tai koiraa tai ylipäätään mitään lemmikkieläimiä. Myös tupakoinnin voi kertoa olevan ei-toivottua. Kenties joku tosiaan ei jaksa enää ryhtyä pikkulapsiarkeen ja se on ihan ymmärrettävää. Siis "ei alakouluikäisiä lapsia ainakaan, jos on näiden lähivanhempi".

      Sitten, sattuneesta syystä.. minä voisin vaikka laittaa, että toivon miehen olevan vähintään yli 175cm pitkä (tai jotain).. Siksi hyväksyisin myös miehen toivomuslistalla, että hän ei halua esimerkiksi yli 175 senttistä naista.

      Ja jos profiilin tekijä on itse urheilullinen tai niin voi päätellä hänen harrastuksistaan tai valokuvistaan, niin mainitsisin kyllä, jos nimenomaan haluaa seuraa salille tai sitten vaikka sanoo, että vaikka hänellä on urheilulliset harrastukset, niin on ihan ok, että toisella on enemmän muita harrastuksia, kunhan tämä olisi normaalipainoinen. Siitä nyt ei pitäisi kenenkään suuttua.

    • Anonyymi

      mutta niin hassua vähän jos menet nukkumaan omaan sänkyyn ja sitten unessa tulee seikkailemaan jotain haasveilija, xena ja vaikka mitä uneesi kun nukut.

      Eli niin jos tulee uneesi seikkailemaan jotain toisia ja oikein seikkailu-uni sitten jossa paljon hahmoja...

    • Anonyymi

      oikeasti voisin kyllä opettaa että miten hallinnoida omia ajatuksia ja uniakin, mutta on todella vaikesatya juttua pitää niiin, mutta niin toisaalta voi olla hauskaakin sitten jos osaa.

    • Nono vaatimuslistalle, siinäpähän vaaditte...toivomusten mukainen lista sitten ihan eri juttu. Kuvausten poisjättäjät eivät tunnu ymmärtävän että ne ovat aika iso juttu heinäkasaa pöyhivälle neulan etsijälle, ainakin lukutaitoiselle 🙄

      • Anonyymi

        Kysymys kuuluukin, että mikä muu erottaa vaatimuksen ja toivomuksen, kuin oma kokemus asiasta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys kuuluukin, että mikä muu erottaa vaatimuksen ja toivomuksen, kuin oma kokemus asiasta?

        Tapa esittää ne, missä kohden painopiste sijaitsee. Vaatiminen antaa helposti ihmisestä tylyn ja joustamattoman mielikuvan...toki se on ok jos sellaista mielikuvaa tahtoo nimenomaan antaa. Lisätään kriteereihin ja vaatimuksiin hiukan joustoa ja vaihtoehtoisuutta mukaan niin ollaan oikealla tiellä mitä toivomuksiin tulee.


      • Anonyymi
        E-Lukka kirjoitti:

        Tapa esittää ne, missä kohden painopiste sijaitsee. Vaatiminen antaa helposti ihmisestä tylyn ja joustamattoman mielikuvan...toki se on ok jos sellaista mielikuvaa tahtoo nimenomaan antaa. Lisätään kriteereihin ja vaatimuksiin hiukan joustoa ja vaihtoehtoisuutta mukaan niin ollaan oikealla tiellä mitä toivomuksiin tulee.

        Tuokin on usein puuhtaasti tulkintaa, varsinkin jos kyse on kirjoitetusta "listasta".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuokin on usein puuhtaasti tulkintaa, varsinkin jos kyse on kirjoitetusta "listasta".

        Niinpä, voiko noita yleensä erotella mitenkään ilman tulkitsemista. Wikipediaan en ole vilkaissut 🤔 vielä 🙂...


      • Anonyymi
        E-Lukka kirjoitti:

        Niinpä, voiko noita yleensä erotella mitenkään ilman tulkitsemista. Wikipediaan en ole vilkaissut 🤔 vielä 🙂...

        Eihän niitä oikein voi. Jokainen tulkitsee tavallaan ja kirjoittaja on voinut tarkoittaa toisin. Ihmisillä on puhuessaankin kauhean erilaisia tapoja ilmaista itseään ja eri alueilla esim. Suomen sisällä on melko erilaisia tapoja sanoja asioita. Toisinaan aina törmää siihen, että toisen itsestä töksähtävältä ja tylyltäkin kuulostava tapa puhua, onkin jonkinlainen kulttuurikysymys. 🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän niitä oikein voi. Jokainen tulkitsee tavallaan ja kirjoittaja on voinut tarkoittaa toisin. Ihmisillä on puhuessaankin kauhean erilaisia tapoja ilmaista itseään ja eri alueilla esim. Suomen sisällä on melko erilaisia tapoja sanoja asioita. Toisinaan aina törmää siihen, että toisen itsestä töksähtävältä ja tylyltäkin kuulostava tapa puhua, onkin jonkinlainen kulttuurikysymys. 🙂

        Heh, jos laitan paikallisen murteen tähän keskusteluun mukaan niin voi olla että jätät seuraavan kommentoimatta joko siksi ettet ymmärrä mitä sanoin tai sitten se kuulosti yksinkertaisesti pelkästään hirvittävältä 😂


      • Anonyymi
        E-Lukka kirjoitti:

        Heh, jos laitan paikallisen murteen tähän keskusteluun mukaan niin voi olla että jätät seuraavan kommentoimatta joko siksi ettet ymmärrä mitä sanoin tai sitten se kuulosti yksinkertaisesti pelkästään hirvittävältä 😂

        Ei siihen tarvita edes murretta. Jo pelkkä puhetapa on erilainen eri puolilla maata. 😂


    • Anonyymi

      haluaisin ehkä kertoa jollekin vaikka haaveilijalle että miten käytännössä teet tuollaisen että nukut, olet tavallaaan puoliunessa ja sitten näet6 juttuja... kuin niin jossain kuin jossain koomassa olisit se3n aikaa eli miten itse sellaisen teet it6sellesi...

    • Anonyymi

      Huvitteuksen maailmankaikkeus, kerrassaankin jaksaa huvittaa kun aina voi tulla jotain uusia hassuja nimiä tuola nimittelijältä, ohjelmalta.

      Naamatypy, mistähän tuollaisenkin voisi yhdistellä... Naaman...

      Jooh tosiaan pitää lisätä noita nimiä joista tuo muodostaa noita, entistäkin hauskempia, kun jaksan lisätä tietokantaansa juttuja.

      Oli niin väsyttävää ja stressaavaa aikaa, juuri vaivoin jaksoin edes katsoa jotain suosikkisarjojani nuo nelos-vision selviytymisohjelmat kuten Amaxing Race - Hämmästyttävä Ralli ja Selviytyjät Suomi...

    • Anonyymi

      Oletko tyhmä kuin tommin siittiö eli kuin aseeton puolustusvoimien komentaja?

    • Anonyymi

      En käyttäisi sanaa vaatimuslista, mutta tietenkin jokaisella on pereferenssinsä joita ei välttämättä tarvitse kertoa deittiprofiilissa. Ja ei, jokaista tarjokasta ei tarvitse tavata.

      Sinällänsä on tekopyhää paheksua profiilissa kerrottuja toiveita, sillä kuitenkin on myös tiedossa, että toiveita ja ehdottomia ei missään nimessä tätä-ehtoja on kuitenkin jokaisella.

    • Anonyymi

      en ole nyt jaksanut käynnistää tuota juttua joka tekee nimiä kun riittävän huvittavia tekee jo nytkin... Pippelitypy voisi olla mitä tuo pystyy tai NO Randis oli aika hyvä minkä tekin eli otti randombybasser ja Disse nimen: Randis.

    • Anonyymi

      oikeasti aika hauska koodi tuli puolivahingossakin tuo joka yhdistelee nimiä tuolla tavoin hauskasti...

    • En kommentoi aloitusta, vaan sitä, että täällä melkein kaiken on kirjoittanut "anonyymi". Olisi paljon selkeämpää, kun eri kirjoittajien tuotokset voisi identifioida. Onko se niin vaikeaa?

      • Anonyymi

        Jos kokee tuon tarpeelliseksi, niin voi se olla noinkin. Itselleni tuo ei tuota mitään ongelmaa.


    • Anonyymi

      Xerxes... jooh niin tuosta tuli aika hauska sinänsä tuosta puolivahinko-koodinpätkästäni joka tekee noita jotain nimiäkin, tietokone..

    • Vaatimuslistaksi mun rajauksia ei voi tehdä, mutta yksi ehto on, mikä voi olla varsin abstrakti....

      Miellyttää.

      😁

      Perusjuttuna se on pätevä, mutta kokonaisuutta en kykene sanoittamaan. Se tulee jostain mikrotason jutuistakin ja on älytöntäkin yrittää selittää itselle, saatikka muille. Se on joko sitä miellyttävää tai ei....

      Ja hassuna piksnttina lisänä.....luulen, että se miellyttävyys muuttuu kokoajan siinä missä minäkin. 😄

      • Alitajunnalla taitaa olla paljon pidempi lista mitä edes osaamme ajatella… Hassuinta on seurata vierestä ihmistä, joka sanoo ettei hänellä ole vaatimuksia ja vaatimukset on hölmöjä ja kuitenkin sama kaveri saattaa treffata ison liudan naisia/miehiä eikä kuitenkaan kukaan kelpaa.

        On ihan sama osaako sanoittaa mikä tuntuu oikealta tai edes tietää sitä. Kuitenkin meillä jokaisella on aivan varmasti asioita, joita emme ole valmiita kumppanissa katselemaan (ja samat asiat on jollekin toiselle ok).

        Ne asiat, jotka oikeasti ratkaisee paljon on aika pieniä. Itse olen vaikka huomannut jo nuorena, että oikean tuoksuinen mies vie jalat alta eikä ilman oikeaa tuoksua vaan synny ihastusta enempää. Hölmö asia, jolle vaan ei voi mitään. Myöhemmin jostain puolitieteellisestä lehdestä (tiede tms.) luin, että nenä haistaa oikeat geenit. Geenit ei saa olla liian erilaiset eikä liian samanlaiset. Kivikautiset aivot ei vaan tajua, että nykyaikana ei tarvitse (onneksi) lisääntyä kunnes kuolee synnytykseen ja ehkäisy on monen meistä tietoinenkin valinta. 😂 Mutta silti olemme tietyllä kivikautisen lisääntymisbiologian armoilla. 🤣 Tunteita eikä kemiaa kun ei pysty valitsemaan tietoisesti. Joku vaan viehättää ja kiehtoo, ja toinen ei.


      • Citrinella kirjoitti:

        Alitajunnalla taitaa olla paljon pidempi lista mitä edes osaamme ajatella… Hassuinta on seurata vierestä ihmistä, joka sanoo ettei hänellä ole vaatimuksia ja vaatimukset on hölmöjä ja kuitenkin sama kaveri saattaa treffata ison liudan naisia/miehiä eikä kuitenkaan kukaan kelpaa.

        On ihan sama osaako sanoittaa mikä tuntuu oikealta tai edes tietää sitä. Kuitenkin meillä jokaisella on aivan varmasti asioita, joita emme ole valmiita kumppanissa katselemaan (ja samat asiat on jollekin toiselle ok).

        Ne asiat, jotka oikeasti ratkaisee paljon on aika pieniä. Itse olen vaikka huomannut jo nuorena, että oikean tuoksuinen mies vie jalat alta eikä ilman oikeaa tuoksua vaan synny ihastusta enempää. Hölmö asia, jolle vaan ei voi mitään. Myöhemmin jostain puolitieteellisestä lehdestä (tiede tms.) luin, että nenä haistaa oikeat geenit. Geenit ei saa olla liian erilaiset eikä liian samanlaiset. Kivikautiset aivot ei vaan tajua, että nykyaikana ei tarvitse (onneksi) lisääntyä kunnes kuolee synnytykseen ja ehkäisy on monen meistä tietoinenkin valinta. 😂 Mutta silti olemme tietyllä kivikautisen lisääntymisbiologian armoilla. 🤣 Tunteita eikä kemiaa kun ei pysty valitsemaan tietoisesti. Joku vaan viehättää ja kiehtoo, ja toinen ei.

        Joo. Siis joskus mietin jotain listauksia, mutta totesin ne turhiksi ja mietin, että paljon on mennyt ohikin jonkun listauksen takia ihmisiä...

        Kyllä sen sitten huomaa, kuka on miellyttävä ja kuka ei. 😚


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Alitajunnalla taitaa olla paljon pidempi lista mitä edes osaamme ajatella… Hassuinta on seurata vierestä ihmistä, joka sanoo ettei hänellä ole vaatimuksia ja vaatimukset on hölmöjä ja kuitenkin sama kaveri saattaa treffata ison liudan naisia/miehiä eikä kuitenkaan kukaan kelpaa.

        On ihan sama osaako sanoittaa mikä tuntuu oikealta tai edes tietää sitä. Kuitenkin meillä jokaisella on aivan varmasti asioita, joita emme ole valmiita kumppanissa katselemaan (ja samat asiat on jollekin toiselle ok).

        Ne asiat, jotka oikeasti ratkaisee paljon on aika pieniä. Itse olen vaikka huomannut jo nuorena, että oikean tuoksuinen mies vie jalat alta eikä ilman oikeaa tuoksua vaan synny ihastusta enempää. Hölmö asia, jolle vaan ei voi mitään. Myöhemmin jostain puolitieteellisestä lehdestä (tiede tms.) luin, että nenä haistaa oikeat geenit. Geenit ei saa olla liian erilaiset eikä liian samanlaiset. Kivikautiset aivot ei vaan tajua, että nykyaikana ei tarvitse (onneksi) lisääntyä kunnes kuolee synnytykseen ja ehkäisy on monen meistä tietoinenkin valinta. 😂 Mutta silti olemme tietyllä kivikautisen lisääntymisbiologian armoilla. 🤣 Tunteita eikä kemiaa kun ei pysty valitsemaan tietoisesti. Joku vaan viehättää ja kiehtoo, ja toinen ei.

        Moni sanoittaa sellaista mitä luulee tuntuvan oikealta. Jotain omaa tai "yleistä" ihannekuvaa kumppanista. Se on oman itsensä kannalta haitallista.

        Tuollakin joku oli laittanut "pituus vähintään 185 cm". Tällä "vaatimuksella" rajataan aika paljon miehiä pois. Minulla on lähemmäs 180 cm ystävä, tai oikeastaan kolmekin. Jokainen sanoo pitävänsä pitkistä miehistä. Kuitenkin jokaisen miehet ovat olleet alle 185 cm, ja vieläpä pari kolme senttiä lyhyempiä kuin ystäväni. Ihan aikuisten oikeasti ei ole järkeä, etenkään jos tunnetta hakee, laittaa pituusrajoja. Kannattaa sen sijaan mainita oma pituus; vastatkoon ne miehet pitkälle naiselle jotka uskaltaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Moni sanoittaa sellaista mitä luulee tuntuvan oikealta. Jotain omaa tai "yleistä" ihannekuvaa kumppanista. Se on oman itsensä kannalta haitallista.

        Tuollakin joku oli laittanut "pituus vähintään 185 cm". Tällä "vaatimuksella" rajataan aika paljon miehiä pois. Minulla on lähemmäs 180 cm ystävä, tai oikeastaan kolmekin. Jokainen sanoo pitävänsä pitkistä miehistä. Kuitenkin jokaisen miehet ovat olleet alle 185 cm, ja vieläpä pari kolme senttiä lyhyempiä kuin ystäväni. Ihan aikuisten oikeasti ei ole järkeä, etenkään jos tunnetta hakee, laittaa pituusrajoja. Kannattaa sen sijaan mainita oma pituus; vastatkoon ne miehet pitkälle naiselle jotka uskaltaa.

        No itsehän ne menettää, jotka tekee tiukkoja listauksia. Mitäpä siinä muut mitään menettää? Tyypin, jolle joku nippelijuttu on tärkeää...Ei varmaan kiinnostaisikaan olla naisen kanssa, joka haluaa 185 cm pitkiä miehiä, jos itse on vähän päälle 170...Olipa hänen oma mittansa sitten mitä vaan.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Alitajunnalla taitaa olla paljon pidempi lista mitä edes osaamme ajatella… Hassuinta on seurata vierestä ihmistä, joka sanoo ettei hänellä ole vaatimuksia ja vaatimukset on hölmöjä ja kuitenkin sama kaveri saattaa treffata ison liudan naisia/miehiä eikä kuitenkaan kukaan kelpaa.

        On ihan sama osaako sanoittaa mikä tuntuu oikealta tai edes tietää sitä. Kuitenkin meillä jokaisella on aivan varmasti asioita, joita emme ole valmiita kumppanissa katselemaan (ja samat asiat on jollekin toiselle ok).

        Ne asiat, jotka oikeasti ratkaisee paljon on aika pieniä. Itse olen vaikka huomannut jo nuorena, että oikean tuoksuinen mies vie jalat alta eikä ilman oikeaa tuoksua vaan synny ihastusta enempää. Hölmö asia, jolle vaan ei voi mitään. Myöhemmin jostain puolitieteellisestä lehdestä (tiede tms.) luin, että nenä haistaa oikeat geenit. Geenit ei saa olla liian erilaiset eikä liian samanlaiset. Kivikautiset aivot ei vaan tajua, että nykyaikana ei tarvitse (onneksi) lisääntyä kunnes kuolee synnytykseen ja ehkäisy on monen meistä tietoinenkin valinta. 😂 Mutta silti olemme tietyllä kivikautisen lisääntymisbiologian armoilla. 🤣 Tunteita eikä kemiaa kun ei pysty valitsemaan tietoisesti. Joku vaan viehättää ja kiehtoo, ja toinen ei.

        "On ihan sama osaako sanoittaa mikä tuntuu oikealta tai edes tietää sitä. Kuitenkin meillä jokaisella on aivan varmasti asioita, joita emme ole valmiita kumppanissa katselemaan (ja samat asiat on jollekin toiselle ok)."

        Voi olla loppipeleissä ihan sama, mutta minusta olisi järkevää tuntea itseään edes sen verran, että kykenisi tietämään mitä ne omat kriteerit ovat.


    • Anonyymi

      Vaatimus 1: Osaa keskustella monipuolisista aiheista mielenkiintoisesti.
      2. on melko avoin ja mutkaton ja ne treffit voi sopia johonkin rentoon ympäristöön
      3. on suunnilleen samanverran liikunnallinen kuin minä, eli ei tarvitse olla urheilija, mutta pitää jaksaa kävellä luontopolkua 5km:n päähän laavulle kahvittelemaan itkemättä lumen menemistä kenkään ja hyttysten menemistä suuhun. Onko tämä vaatimus kohtuullinen? No se on, koska minä nyt vaan haluan kumppanin, jonka kanssa voi tehdä pieniä retkiä. Kaikki eivät ole ulkoilusta kiinnostuneita ja he löytäkööt toisensa.
      4. on ainakin suhteellisen köyhä ja syrjäytynyt, koska minäkin olen ja en tule tästä todennäköisesti muuttumaan. Menestyvä kumppani saattaa ensin ihastua minuun, mutta sitten alkaa kuvitella, että hänen rakkautensa muuttaa minun puutteet ja kun näin ei käy, pettyy, alkaa kiukutella ja suhde kariutuu
      5. Ei käytä alkoholia tai jos käyttää haluaa vähentää/lopettaa käytön. Kohtuullinen vaatimus, koska olen alkoholisti ja en voi elää juovan ihmisen rinnalla.
      6. Hänen seura vain tuntuu hyvältä ja on hellä ja huomaavainen.
      7. Tuoksuu oikealta; eli maailman parhaalta hieltä ja vähän paskalta. Parfyymipellejen kanssa jää seksihommat välistä...

      • Anonyymi

        Kovat vaatimukset. Toi parfyymiasia on vaikea, siinä saisit joustaa :)


    • Anonyymi

      Ei ole kohtuutonta, kuten tuo edellinen alkoholistikin siellä luetteli 'ei käytä alkoholia' jne.

      Itse pidän eroottisessa mielessä vain miehistä, jotka:
      -ovat vähintään 185 cm pitkiä
      -eivät polta
      -ovat työelämässä, koulutustaso voi olla mikä vain
      -ei pieniä lapsia enää kotona, lapsia kuitenkin tulee olla; eri maailmassa elää mies, jolla ei koskaan ole ollut omaa perhettä
      -on ajokortti
      -on kiinnostunut politiikasta ja ajankohtaisista aiheista
      -ei tupakoi
      -omaa käytöstavat i.e. ei röyhtäile ruokapöydässä, kiittää, avaa naiselle oven

      • Anonyymi

        En vaadi työelämää. Lapsia ja ajokorttia EI SAA OLLA. Muuten sama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En vaadi työelämää. Lapsia ja ajokorttia EI SAA OLLA. Muuten sama.

        Mikäs siinä ajokortissa omistamisessa niin vastentahtoista on?, en mä ilmoittamatta karkuun lähde vaikka kortin ja auton omistaisinkin 😁


    • Anonyymi

      Näin miehenä mietin että kehtaanko laittaa aivan suoraan että hoikka tai hoikahko on se mikä minua miellyttää naisessa.

      Asia on monella tasolla arka monille ja yleisessä mielipideilmastossa tälläinen vaatimus tai toive on selvästi minua leimaava (turha tätä on kieltää) ja tähän saakka olen tyytynyt yksinkertaisesti vaivihkaa utelemaan asiaa ellei se ole tullut heti julki, tavannutkin sellaisia naisia jotka eivät ole asiaa ilmoittaneet ja "olit mukava mutta ei ollut kemiaa" minun puoleltani joka sinänsä on totta.

      Miten tämä ilmaistaan jouhevasti mutta ymmärrettävästi?

      • Anonyymi

        Itse naisena ajattelen, että on ihan asiallista sanoa, että pitää hoikista naisista. Jotkut pitävät runsaista, sekin on ok sanoa. Moni suomalainen nainen on hoikka, moni on runsaampi. Naisia pitäisi riittää siis tuon perusteella jokaiselle. Eri asia sitten, miten ne satamiljoonaa muuta asiaa kohtaavat vai kohtaavatko lainkaan.


      • Anonyymi

        Voihan sen toki laittaa, mutta aika moni hoikka/hoikahko nainen ei vastaa tämän vaatimuksen takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse naisena ajattelen, että on ihan asiallista sanoa, että pitää hoikista naisista. Jotkut pitävät runsaista, sekin on ok sanoa. Moni suomalainen nainen on hoikka, moni on runsaampi. Naisia pitäisi riittää siis tuon perusteella jokaiselle. Eri asia sitten, miten ne satamiljoonaa muuta asiaa kohtaavat vai kohtaavatko lainkaan.

        Kaikki ulkonäköön liittyvät vaatimukset ovat epäasiallisia.


      • Anonyymi

        Yksinkertaisesti otat yhteyttä vain naisiin, jotka sanoo olevansa hoikkia. Itse, kun taas laitan deittiprofiilin etsin miestä, joka etsii sisäistä ihmistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sen toki laittaa, mutta aika moni hoikka/hoikahko nainen ei vastaa tämän vaatimuksen takia.

        Juuri näin sen pelkään/tiedän menevän. Tottakai minulla on monta muutakin tärkeää juttua jotka voisin listata joista suurin osa henkisellä puolella ja melkolailla tinkimättömiä juttuja - muttei mitään sellaista mikä ei olisi terveessä ihmisessä yleensä jo valmiiksi edustettuna... mutta ulkoisesti miellyttävä ihminen on se johon haluan kiinnittyä omalla kropallani.

        On tämä jännä maailma kun miehellä ei saa olla ilmaistuja mieltymyksiä. Pitää olla avoin kaikille yleisen periaatten vuoksi vaikka oikeasti ei ole avoin kaikille. Pitää olla rehellinen mutta siitäkin sitten "rangaistaan".

        Okei. En vaadi tekstissä hoikkuutta, mutta alan vaatimaan terävää älyä ja kykyä toisinajatteluun. Se olkoon ehdoton minimi rimalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin sen pelkään/tiedän menevän. Tottakai minulla on monta muutakin tärkeää juttua jotka voisin listata joista suurin osa henkisellä puolella ja melkolailla tinkimättömiä juttuja - muttei mitään sellaista mikä ei olisi terveessä ihmisessä yleensä jo valmiiksi edustettuna... mutta ulkoisesti miellyttävä ihminen on se johon haluan kiinnittyä omalla kropallani.

        On tämä jännä maailma kun miehellä ei saa olla ilmaistuja mieltymyksiä. Pitää olla avoin kaikille yleisen periaatten vuoksi vaikka oikeasti ei ole avoin kaikille. Pitää olla rehellinen mutta siitäkin sitten "rangaistaan".

        Okei. En vaadi tekstissä hoikkuutta, mutta alan vaatimaan terävää älyä ja kykyä toisinajatteluun. Se olkoon ehdoton minimi rimalle.

        Kannatta varmaan selventää, mitä toisinajattelulla tarkoittaa.. voi tulla yllätyksenä, että eivät kaikki ymmärrä mitä se tarkoittaa, ja saatat kutsua esim. äärimmäsiä persoonallisuushäiriöisiä dialogiin kanssasi. Psykopaatit esimerkiksi ovat hyvinkin terävä-älyisiä.


      • Anonyymi

        Sen kun sanot suoraan. Epäsuora vihjailu on huonompi juttu kuin suoraan asian ilmaiseminen. Aihe on toisille arka, muuta niin on kaikki ja vaikka ilmaisisit asuan miten, niin ei se vähemmän araksi muutu. Suoraan, mutta haukkumatta, siinä minun ohjeeni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannatta varmaan selventää, mitä toisinajattelulla tarkoittaa.. voi tulla yllätyksenä, että eivät kaikki ymmärrä mitä se tarkoittaa, ja saatat kutsua esim. äärimmäsiä persoonallisuushäiriöisiä dialogiin kanssasi. Psykopaatit esimerkiksi ovat hyvinkin terävä-älyisiä.

        sivusta: Toisinajattelu on mielestäni huono sana, kyseenalaistan mieluummin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sivusta: Toisinajattelu on mielestäni huono sana, kyseenalaistan mieluummin

        Toisinajattelija kuulostaa änkyrältä vastarannankiiskeltä, joka on kaikesta aina periaatteestakin eri mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisinajattelija kuulostaa änkyrältä vastarannankiiskeltä, joka on kaikesta aina periaatteestakin eri mieltä.

        Mielestäni on aivan tervettä katsoa asioita eri kanteilta se ainakin toteutuu luonnostaan minussa. Siksi uusien ihmisten kanssa voi tulla herkästi väärinymmärryksiä koska minä oikeasti voin ja katsonkin asioita myös kulmista joita en itsekään välttämättä edusta.

        Koen että ihmiset ovat usein hyvin suoraviivaisia ja yksiulotteisia, kaikki mikä ei mahdu heidän havaintotasoonsa on sitten väärin. Itse etsin asioista toisia näkökulmia, toisenlaisia vaikuttimia, potentiaaleja ja muuta sellaista aivan normaalina ajatusprosessina vaikka olen hyvinkin tietoinen siitä "oikeasta tulkinnasta". Tämä henkinen prospektointi oikeastaan vaatii sen että toinen osapuoli omistaa korkean kapasiteetin ollakseen tarttumatta epäolennaiseen tai tajutakseen miksi nuo vaihtoehdotkin käyn läpi.

        Palstalla olen paholaisen asianajajan roolissa harva se päivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisinajattelija kuulostaa änkyrältä vastarannankiiskeltä, joka on kaikesta aina periaatteestakin eri mieltä.

        Näin on, tällainen mielikuva herää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni on aivan tervettä katsoa asioita eri kanteilta se ainakin toteutuu luonnostaan minussa. Siksi uusien ihmisten kanssa voi tulla herkästi väärinymmärryksiä koska minä oikeasti voin ja katsonkin asioita myös kulmista joita en itsekään välttämättä edusta.

        Koen että ihmiset ovat usein hyvin suoraviivaisia ja yksiulotteisia, kaikki mikä ei mahdu heidän havaintotasoonsa on sitten väärin. Itse etsin asioista toisia näkökulmia, toisenlaisia vaikuttimia, potentiaaleja ja muuta sellaista aivan normaalina ajatusprosessina vaikka olen hyvinkin tietoinen siitä "oikeasta tulkinnasta". Tämä henkinen prospektointi oikeastaan vaatii sen että toinen osapuoli omistaa korkean kapasiteetin ollakseen tarttumatta epäolennaiseen tai tajutakseen miksi nuo vaihtoehdotkin käyn läpi.

        Palstalla olen paholaisen asianajajan roolissa harva se päivä.

        Mä kannatan ennemmin kriittistä ajattelemista. Toisinajattelulle ei ole mitään tarvetta, jos samoinajattelu on faktisesti todempaa.


    • Anonyymi

      TenoxTeemun uudet vaatimukset, ja TenaVaimo...

    • Anonyymi

      Mun mielestä saa toivoa esim urheilullista jos itsekin on. Itse esimerkiksi harrastan paljon liikuntaa ja hetken seurustelin sohvaperunan kanssa ni eipä sitä yhteistä hirveästi ollut.

      Myös uskonnollinen vakaumus ja päihteet/tupakointi on ok asioita kysyä. Absolutisti tuskin haluaa lipitellä viiniä ja harvoin harras uskova jaksaa hengata ateistin kanssa..

      Itselle on ok kysyä tai mainita lapsista jos seuraa tositarkoituksella etsii.. joskin ei ole mitenkään kiveenhakattua ettenkö voisi rakastua kumminkin ihmiseen jota en lähtökohtaisesti ensimmäisenä olisi kumppanikseni osannut kuvitella.

      • Anonyymi

        Kaikki uskovaiset eivät ole rinkirunkkuja ja kaikki ateistit eivät ole euforisia asian saarnaajia. En ole koskaan nähnyt uskonnollista vakaumusta minään esteenä, vaan esteeksi voi muodostua se miten toisiin ihmisiin suhtautuu ja miten sitä uskontoaan todeksi elää.

        Olen ollut naimisissa mormoninaisen kanssa ja itse olen varttia vaille ateisti, parhaimpina sielullisina hetkinä mieto agnostikko. Asiaa toki auttoi että elämäntavoiltani olen melkein täysin kulttiyhteensopiva ja joissain asioissa jopa vedän tiukempaa linjaa kuin sirpalelahkot, mutta jumalyhteyttä en omista enkä sellaista kyllä teeskentele.


    • Anonyymi

      Musta saa ja pitää toivoa mitä haluaa. Itse haluan miehen samasta kaupunginosasta, maalaisia olisi paljon tarjolla mutta ei ole niin helppoa käydä iltapanolla jos toinen ei asu edes lähellä. Lisäksi maalaisista harva haluaa Helsinkiin, he haluavat naisen sinne missä asuvat.

      • Anonyymi

        Hassua tuo. Näin maalaisena naisena, paljon miehiä pääkaupunkiseudulta olisi tarjolla, mutta samasta syystä itseäni ei kyllä kiinnosta.


    • Anonyymi

      mitä sinäkin luulet itysestäsi senkin Jalkapuro.

    • Anonyymi

      oikeasti niin jotenkin hassua keksiä tyttöjen kanssa juttuja Jalkapuro on perhokalastaja tietystikin, mutta kaikenlaisia

    • Anonyymi

      pissittää ja pitäisi pissata mutta kun niin hauskoja juttuja, pakko kuin Jaska tehydä

      uusin supersankrinimi ; RokoMan.

    • Anonyymi

      No, minulle riittäisi ensimmäiset treffit vaikka kuntosalilla.

      AV

      • Anonyymi

        Miten siis muotoilisit tuon profiiliisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten siis muotoilisit tuon profiiliisi?

        "yhteistä hikeä hakeva"

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "yhteistä hikeä hakeva"

        AV

        Ja oletat ajatuksesi käyvän tuosta selväksi?


    • Anonyymi

      Esikarsinta tapahtuu ohjatusti kuntosalilla.

      AV

    • Anonyymi

      Kelpaanko koska naama on kuin Elviksellä, mulkku kuin hevosella ja pankkitilillä useampi miljoona ?

      • Anonyymi

        Jos alottajalta kyselet, niin et. Elvis ei ole mun silmiini kummoisen näköinen, mulla ei ole haarovälissäni holvikirkkoa ja miljoonillasi en tee mitään.


    • Itse arvostan profiileja joissa on ajateltu vastaamisen helppoutta tarjoamalla mahdollisuus astua suoraan seuraavalle askelmalle.
      Esimerkiksi monella on maininta että on huumorintajuinen. Kyllähän tuohon pystyy myös vastaamaan mutta jos profiilissa on maininta Britti-komedian seuraamisesta niin toinen vastaava pystyy siihen tarttumaan. Ei tarvi kysyä millaisesta huumorista pitää vaan voi kysyä meneekö Pokka pitää vai kaivaako vhs-nauhoilta vanhoja Mennään bussilla jaksoja. Tavallaan ollaan näin löydetty jo joku yhdistävä tekijä josta lähteä liikkeelle ja lisäksi profiilin tekijä tietää että profiili on luettu ihan ajatuksella.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      107
      1692
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1113
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1077
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      155
      880
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      82
      782
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      749
    7. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      680
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      35
      675
    9. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      646
    10. Ihan yleisesti

      Mitä kautta sun pöksyihin pääsee? Pitääkö luvata kuut taivaalta vai riittääkö jokin muu arkisempi asia?
      Ikävä
      42
      640
    Aihe