Suomen henkilöautokannasta vaatimattomat 2,7% on sähköautoja

Anonyymi-ap

Loputtoman ja massiivisen media-, markkinointi- ja poliittisen rummutuksen perusteella voisi olettaa lukemien olevan jotakin aivan muuta kuin tuo hyvin vaatimaton tähän astinen saavutus.

"Tiedätkö, kuinka monta sähköautoa Suomessa on?"

"Sähköisen liikenteen tuorein tilannekatsaus on julkaistu."

- https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/f19e4ae3-82ef-4659-8dbc-79b6e5c17f1a

Palstan hyvin aktiivisella pro-patteripropagandistillakin on vielä paljon työsarkaa kadotettujen sielujen EV-ansaan saamiseksi ;-)

ps.

Kempowerin varsin volatiilisestä pörssiarvosta on sulanut lyhessä ajassa 40-50% ... no, onhan sillä ollut kurssissaan melko hurjat tulevaisuudenodotteiset arvostuskertoimet. Nyt liikaa ilmaa on puhaltunut pois ja kilpailu alalla on kasvavaa.

- https://www.kauppalehti.fi/porssi/porssikurssit/osake/FNFI/KEMPOWR

"Tesla lähti kilpailemaan Kempowerin kanssa suurkaupalla – Iskee suoraan suomalaisyhtiön kasvusuunnitelmiin"

- https://www.talouselama.fi/uutiset/tesla-lahti-kilpailemaan-kempowerin-kanssa-suurkaupalla-iskee-suoraan-suomalaisyhtion-kasvusuunnitelmiin/961ed294-8af2-4b4d-89d7-fae038d71034?utm_source=kauppalehti.fi&utm_medium=almainternal&utm_campaign=kiintea_kauppalehti_ohjausboksi&utm_content=etusivu&_ga=2.219688217.1802784484.1694325780-452010798.1688886683&_gl=1*17ov85q*_ga*NDUyMDEwNzk4LjE2ODg4ODY2ODM.*_ga_3L539PMN3X*MTY5ODM5OTMzNC43MzguMS4xNjk4Mzk5MzQxLjAuMC4w

38

543

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Noin kahdessa kolmasosassa Suomessa myydystä autosta on polttomoottori.

      • Anonyymi

        Ja määrä pienenee edelleen kovaa kyytiä :-) Hybridit muuten yleensä luokitellaan sähköautoiksi joten oikeasti niitä latauskelvottomia myydään enää 30% kaikista uusista autoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja määrä pienenee edelleen kovaa kyytiä :-) Hybridit muuten yleensä luokitellaan sähköautoiksi joten oikeasti niitä latauskelvottomia myydään enää 30% kaikista uusista autoista.

        Hybridin osto on luottamuksen puutteen osoitus sähköautoja kohtaan, eli ostetaan .... polttari .... jossa on sähkömoottori apupyöränä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja määrä pienenee edelleen kovaa kyytiä :-) Hybridit muuten yleensä luokitellaan sähköautoiksi joten oikeasti niitä latauskelvottomia myydään enää 30% kaikista uusista autoista.

        Hybridi ei ole sähköauto.
        Juuri uutisoitiin, noin viikko sitten:

        Suomessa on n 3 miljoonaa autoa, joista sähkö (täyssähkö) autoja on n 75000, hybridiautot ei ole sähköautoja.


    • Anonyymi

      Milloinhan Suomessa olevien kaikkien täyssähköautojen yhteenlaskettu ajosuorite ylittää dieselien vastaavan. Täyssähköautot Suomessa ovat kuin hyttysen paska Itämeressä!

    • Anonyymi

      Ei ne bensa- ja dieselautot nopeasti mihinkään häviä. Sekö on avaaja apinalle jotenkin ihmeellinen asia. Onhan se selvä, että autot vaihtuvat aikanaan sähköön, mutta ei noin kallis investointi hetkessä tapahdu ja kyllä ne entiset ajetaan loppuun.

      • Anonyymi

        Eipä siinä tavoitteet täyty alkuunkaan.


      • Anonyymi

        "Ei ne bensa- ja dieselautot nopeasti mihinkään häviä. Sekö on avaaja apinalle jotenkin ihmeellinen asia."

        Eivät ei, sillä edelleen ostetaan runsain määrin uusia polttareita. Kaikki eivät siis apinoikaan EV-aatetta, eivät edes yhteisistä verovaroista annettujen tukien tukemana.

        Joka tuutista tulevasta kolossalisesta ja aivopesullisesta patteriaatteen rummutuksesta huolimatta vain osa autoaan uuteen vaihtavista valitsee tuon pseudo-ekologisen patteriautun. Niistäkin lienee edelleen suurin osa yritysten viherpesuautoja, vähemmän yksityisiä.

        #

        Voisikohan tuo Kempowerin kurssikehityskin ennakoida markkinoiden arveltua hitaampaa kehitystä.

        Tokihan lähtökohtaisesti suht simppelin tekniikan laturivalmistuksessakin on reippaasti kilpailua ja Kempowerin tulisi erottua joukosta, mutta millä ... kun on liikkunut käyttäjäkokemuksia joiden mukaan latureissaan on ollut teknisiä bugeja ja ovat ergonomisesti vähemmän käyttömukavia vs. vaikkapa Teslan laturit.


    • Anonyymi

      Ei vaan sähkäreiden kauppa käy.

    • Anonyymi

      Noin 10 vuoden aikana ei ole vetyautoja saatu missään maassa kaupaksi merkittäviä määriä. Yhä vain sen kuuluisat 0,0% per maa vaikka olisi jopa reilusti vetytankkausasemia muutamissa harvoissa maissa. Edes omat kansalaiset eivät suostu ostamaan kotimaisia vetyautoja Japanissa (Mirai) eikä Etelä-Koreassa (Nexo). Toyota on ollut useamman vuoden vetyautojen puolestapuhuja, mutta joutuu sekin viimein myöntämään ettei ainakaan henkilöautojen kanssa taida olla uskottavaa tulevaisuutta. Onhan Toyotakin harrastanut tätä "loputonta markkinointia" vetyauton tulevaisuuden näkymien suhteen ja hävinnyt pelin.

      https://www-carscoops-com.translate.goog/2023/10/toyota-admits-mirai-has-not-been-successful-will-focus-on-hydrogen-commercial-vehicles/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=wapp

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17932150/vetyautoja-menee-edelleen-todella-huonosti-kaupaksi-

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17752830/japani-on-epaonnistunut-vetytaloudessa-ja-vetyautoilussa-

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17254273/vetyautojen-maarat-eri-maissa-prosentteina

      Aloittaja jätti tietysti mainitsematta miten vetyosakkeilla menee. Monet vetyosakkeet tuottavat selvää tappiota jopa jo ensimmäisen pörssivuoden jälkeen. Vain muutama on selvästi voitolla. Kempower sentään ensimmäisen osakeannin jälkeen selvästi voitolla. Lähtenyt 8e liikkeelle joulukuu 2021 lähtien ja nyt noin 30e eli viimeaikaisesta kurssilaskusta huolimatta tehnyt merkittävää tulosta noin kahdessa vuodessa. Monilla vetyosakkeilla selvästi päinvastoin kurssikäyrä ja sekös vetyyn sijoittaneita varmasti harmittaa.

      Taitaa aloittajalla olla oma vetytyöpaikka tai vetysijoitukset kyseessä kun katkeruutta ja kateutta aistittavissa aloituksessa kun ladattavat autot selvästi kiinnostavat ihmisiä "aivopesusta huolimatta". ;-)

      • Anonyymi

        "Noin 10 vuoden aikana ei ole vetyautoja saatu missään maassa kaupaksi merkittäviä määriä."

        Ja'hams, jälleen tuo sivuraiteille foldailu lähti tuttuun tapaan vimmalla liikkeelle.

        Avauksessa tuodaan esille faktaa täyssähköjen luvuista ja sitten yhden ainoan aatteen pro-patteriprogandisti aloittaa pitkän perinteisen julistuksensa vetyautoista, joille ei vielä ole olemassa edes tankkausverkostoa, joka on vasta EU:n direktiiviin kirjattu.

        "Aloittaja jätti tietysti mainitsematta miten vetyosakkeilla menee."

        Yhden ainoan patteriaatteen saarnaaja vetää EV-ketjuun ahkerasti vetytalouden ja heti perään kristalliapalloonsa katselleen koetta arpoa avaajan mahdollisia sijoituksia ja sitten milikuvituksistaan projisointejaan rakennella.

        Sitten samaan hnegenvetoon valittaa kun EV-palstalla puhutaan vetyautoista. Hieman skitsofreinistä logiikkaa.

        Vastaus sivuraidefoldaukseen.

        Pelkkiä vetyosakkieta / yrityksiä en ole tiiviisti seuraillut kun olen pitänyt niihin investointia toistaiseksi liian aikaisena. Koen, että ensin on parempi seurailla tilannetta ja toiminnan kehittymistä ja kypsymistä.

        Sitten on suuria yrityksiä, jotka osana toimintaansa investoivat vetytalouteen, kuten mm. Michelin, Faurecia ja Air Liquide. Perinteiset petrolifirmatkin ovat alkaneet alalla aktivoitua.

        "Lähtenyt 8e liikkeelle joulukuu 2021 lähtien ja nyt noin 30e eli viimeaikaisesta kurssilaskusta huolimatta tehnyt merkittävää tulosta noin kahdessa vuodessa."

        Paljonkos se osakekohtainen tulos olikaan. Arvostuskertoimissa on ollut ja on aikas reippaasti suuria tulevaisuuden hypöteettisiä tulosodotteita, samalla kun laturibusineksessä kilpailukin kiristyy. Miinusta hypekurssista on ollut - 40-50%. Toki silti toivon Kempowerille menestystä tulevaisuudessa.

        Niin, ja millä se Kempower erottuu edukseen alan muista toimijoista ja / tai alalle tulevista isoista taloista? Eikös tuo ala ole teknisesti aikas bulkkia kamaa.

        EU:ssa moni julkisia latauspisteitä rakentava yritys on hidastanut tai jäädyttänyt hankkeitaan kun kilpaillulla alalla, asiakkaita ei ole ollut riittävästi ja samaan aikaan hankkeiden yhä kasvaneet lainoituskustannukset ovat taakkana.

        "Taitaa aloittajalla olla oma vetytyöpaikka tai vetysijoitukset kyseessä kun katkeruutta ja kateutta aistittavissa aloituksessa kun ladattavat autot selvästi kiinnostavat ihmisiä "aivopesusta huolimatta". ;-)"

        Tuossa on aikas reipas ja tahaton rehellisyyden lapsus projisointeineen ... Kas kun kaikki eivät toimi ja näe maailmaa pro-patterisidonnaisen yhden ainoan aatteen saarnaajan tavoin, vaikka sitä vaikuttaa olevan aina ja edelleen älyllisesti ylivoimasta hahmottaa.

        Mahtaneeko palstan aivan poikkeusellisen aktiivinen yhden ainoan aatteen patoksellinen julistaja olla sukua oheiselle herralle:

        - https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kempower-kasvaa-ja-kiitaa-porssissa-toimitusjohtaja-tomi-ristimaki-emme-ole-joutuneet-esittelemaan-tyhjia-arpoja/0af92c11-7295-433b-9972-2f5f5dbcc8f9

        No, tuo pseudo-ekologinen EV nyt on eko-susi jo syntyessään ja siksi sille tulisi saada kilpailevia vaihtoehtoja, mieluusti monikossa, olkoon se sitten vety tai synteettiset tai jokin vielä innovoimaton aidon eko vaihtoehto.

        EV:n yksi konkreettinen ongelma on myös sen geopoliittiseen Kiina-riippuvuuteen ajavuus. Siperia ei ole EU-politiikkaa opettanut.

        Ehdoton minimi olisi innovoida patteriautoille vihreät eko-akut, noiden ympäristön mega-saastepo.mmien sijaan, mutta sellaisia ei valitettavasti ole vielä näkyvissä edes horisontissa.


    • Anonyymi

      "Joka tuutista tulevasta kolossalisesta ja aivopesullisesta patteriaatteen rummutuksesta huolimatta vain osa autoaan uuteen vaihtavista valitsee tuon pseudo-ekologisen patteriautun. Niistäkin lienee edelleen suurin osa yritysten viherpesuautoja, vähemmän yksityisiä."

      Olen ennenkin kysynyt että mikä auto ei ole sitten sitä "viherpesua"? Tarkka merkki ja malli kiitos. Ja luonnollisesti sitten vielä tutkimusraportti perään LUKUINA eikä vain valheellisena miellikuvana. Et suostunut viimeksikään tähän vastaamaan.

      Greenpeace kun ei näe sähköautoja ympäristön kannalta ongelmallisina vaan kehoittaa niitä ostamaan jos jonkun auton aikoo ostaa.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17241661/greenpeace-ei-nae-sahkoautoja-quotmegasaasteenaquot-

      • Anonyymi

        "Greenpeace kun ei näe sähköautoja ympäristön kannalta ongelmallisina vaan kehoittaa niitä ostamaan jos jonkun auton aikoo ostaa."

        Samainen Greenpeace on ilmaissut vakavan huolensa akkujen kierrätyksen viherpesu-markkinointia vastaamattomuudesta, eli se on hyvin vaatimatonta ja se vähäkin tapahtuu ympäristöllisesti kyseenalaisella tavalla.

        Lisäksi, on edullisempaa kaivaa ympäristösaastuttavasti uusia raaka-aineita kuin saada raaka-aineita kalliista ja ympäristöä sastuttavasta kierrätystoiminnasta.

        Edelleen samainen Greenpeace-jumalasi ajaa pidemmällä aikavälillä _kaiken yksityisautoilun_ radikaalia rajoittamista ja jopa yksityisuaton omistamisoikeuden merkittävä rajoittamista.

        Greenpeace haluaa rakentamiskaavoituksella kaikki asumaan kuin sardiinit purkissa ja liikkummaan vauvasta vaariin yleisillä ja / tai polkupyörällä.

        Greenpeacen ideapakissa on ollut myös lentokiintiöt, eli ihmiset eivät saisi lentää kuin hyvin rajoitetun määrän per vuosi.


    • Anonyymi

      "Palstan hyvin aktiivisella pro-patteripropagandistillakin on vielä paljon työsarkaa kadotettujen sielujen EV-ansaan saamiseksi ;-)"

      Tuntuu olevan todella paljon työsarkaa vetyuskovilla jopa epätoivoisesti kun tulevat jatkuvasti baskomaan vetyavauksia väärälle palstalle kertoen vain katkeruudesta ja epätoivosta. On se vain vaikeata pysyä omalla palstallaan kun tietävät ettei sitä juuri kukaan halua lukea. Ei se huono tuote (vetytekniikka) hokemalla muutu hyväksi vaan itse tuotteen pitää olla oikeassa elämässä hyvä että se kiehtoo ihmisiä, jolloin niitä menee kaupaksi. Ja tähän huutoon pystyi aikoinaan Tesla vastaamaan ja on nykyään ehkä arvokkain autobrändi noin 67 miljardin markkina-arvollaan melko velattomana. Tähän ei ole yksikään vetyajoneuvoja markkinoiva pystynyt noin 15 vuoden aikana.... eikä synteettisten polttoaineiden valmistaja.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17743607/vetytekniikka-ei-kiinnosta-juuri-ketaan-

      Ja ei niitä ihmisiä tarvitse sähköautojen pariin erikseen houkutella. Sehän tapahtuu jo ihan meillä Suomessa melko itsestään kun joka voisi viimeisen 5 vuoden aikana sähköautojen määrät ovat suurinpiirtein kaksinkertaistuneet viime vuoteen verrattuna... kuten monessa muussakin maassa on käynyt. Norjassa myydään jo noin 90% uusista autoista täyssähköautoja.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18068704/norjassa-93-rekisteroidaan-ladattavina-

      https://www.aut.fi/tilastot/autokannan_kehitys/sahkoautojen_maaran_kehitys

      Eniten on työsarkaa entisen Hydren kolmikolla (Vireon) kääntää kansan mielipidettä vetymyönteiseksi, jotta saisit vetytekniikan tilauksia myös Suomeen.... ja tietysti massiivisilla yhteiskunnan tuella kun harva suostuu ottamaan riskiä täysin omalla rahalla, koska tietää että taloudelliset riskit ovat suuret.

      https://norwegianhydrogen.com/news/norwegian-hydrogen-acquires-finnish-hydrogen-refueling-company-hydre-oy

      https://energiavirasto.fi/liikenteen-infratuki

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17809057/miljoona-vetyautoa-suomessa-tarvitsee-2133-miljoonaa-euroa-tukea-

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17672440/laskelma-vetytankkausaseman-kannattavuudesta-ei-kannata-

      Eikä edelleenkään ole tullut uskottavia vastauksia että mikä vetyajoneuvo voisi omassa marginaalisessa luokassaan loistaa ja niitä saataisiin joka vuosi yhä enemmän kaupaksi.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18057280/yksikaan-vetyajoneuvo-ei-tule-pitkassa-juoksussa-halvemmaksi

    • Anonyymi

      Aloittajan taktiikka on nyt koittaa luoda epäilyksen siementä mielikuvilla kun muuten uskottavia uhkakuvia ei ole sähköautoilulle.

    • Anonyymi

      Kaikkein eniten harmittaa niitä vetysijoittajia jotka ovat uskoneet suuret tulevaisuuden näkymät vetyfirmaan lähivuosina, sijoittaneet merkittävän summan heti ekassa osakeannissa ja jo yhden vuoden jälkeen kurssi lähtenyt selvästi tippumaan.... lupauksista huolimatta. Sehän tämän vetyhypetyksen ongelma on että tuotteessa on merkittäviä ongelmia ja ne vain puhutaan pois eikä oikeassa elämässä sitten pystytä niitä lupauksia menestyksestä lunastamaan.

      • Anonyymi

        Ja juuri tätä puhumista aloittajakin tekee. :D


      • Anonyymi

        Pitää muistaa että tämän palstan vetykeskustelu on täysin perverssisti kietoutunut vedyn käyttöön henkilöautoissa.
        Se on kuitenkin vain hyvin pieni sivujuonne itse vettaloudessa.
        Vetytalouden iso kuva on vedyn käyttö teollisuudessa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Dieseleiden osuuden näkemiseksi tarvitsee jo suurennuslasin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieseleiden osuuden näkemiseksi tarvitsee jo suurennuslasin.

        Suurennuslasin tosiaan tarvitsee nähdäkseen täyssähköautojen osuuden Suomen autokannasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurennuslasin tosiaan tarvitsee nähdäkseen täyssähköautojen osuuden Suomen autokannasta.

        Autokannasta uusiutuu vuodessa vain noin 5% joten muutosprosessi on hidas.

        Ainoa jolla on oikeasti merkitystä on eri käyttövoimien suhde uusmyynnistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autokannasta uusiutuu vuodessa vain noin 5% joten muutosprosessi on hidas.

        Ainoa jolla on oikeasti merkitystä on eri käyttövoimien suhde uusmyynnistä.

        Ei vaan käytettyjä autoja myydään huomattavasti enemmän kuin uusia. Uusia myydään jotain 7% luokkaa käytetyistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieseleiden osuuden näkemiseksi tarvitsee jo suurennuslasin.

        Oma dieseli meni vartissa, kun pistin nettiin. Yksityismyynti pyörii kun hyrrä ja autokauppiaat kattelee kateellisina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma dieseli meni vartissa, kun pistin nettiin. Yksityismyynti pyörii kun hyrrä ja autokauppiaat kattelee kateellisina.

        Autokauppiaat ja yksityiset pyrkivät eroon sähköautoista. Niitä on suhteessa suuri osa myynnissä.


    • Anonyymi

      Kun on puhe sähköautoista ja niiden osuudesta , siis __täyssähköautoista__, niin patteriatteelliset koettavat uittaa keskusteluun "ladattavat" tilastojaan ja mieliään lämmittelemään, eli myös_ polttarit_ joihin on pultattu apupyörä nimeltä sähkömoottori, joita hybrideiksikin kutsutaan.

      Täysähköjä siis jo pienen ikuisuuden jatkuneen mittaamattoman rummutuksen avittamana valtaisat 2,7%.

      • Anonyymi

        Samalla logiikalla väitetään että vetyautot ovat sähköautoja kun tullaan väärälle palstalle baskomaan pokkana. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samalla logiikalla väitetään että vetyautot ovat sähköautoja kun tullaan väärälle palstalle baskomaan pokkana. :D

        "Samalla logiikalla väitetään että vetyautot ovat sähköautoja kun tullaan väärälle palstalle baskomaan pokkana. :D"

        Vastaan vain omista kommenteistani. Tälle palstalla en ole tehnyt yhtä ainoaa vetyavausta, joskin joihinkin niistä olen kommentoinut.

        Oletan "vetyinformoijan" vain provosoivan vastapainona tuota yletöntä ja yksisilmäistä patteripropagandaa kohtaan.

        #

        Mutta aiheesta toistamiseen valittava yhden ainoan patteriaatteen aktiivinen propagandisti foldasi ketjun jälleen kerran liki tukkoon vedystä, kokonaan avauksen asian ohitse.

        Samalla hän jätti vastaamatta omaan syyttelevään konspiraatiohuutoonsa tuossa ylempänä.

        Anonyymi 2023-11-10 15:42:44

        ap


    • Anonyymi

      Polttomoottoristen uusmyynti putoaa edelleen noin 50% joka vuosi ja vastaavasti täyssähköjen myynti tuplaantuu joka vuosi. Eli kun sinä ostat 10 vuoden kuluttua auton niin ainoa valinta on sähköauto ellet osta tonnin linttaa.

      • Anonyymi

        Onhan niitä kymmenien tuhansien polttomoottoriautojakin myynnissä 10 vuoden päästä. Tonnin linttojakin, samoin tonnin parin sähköautoja.


      • Anonyymi

        Uusien täyssähköautojen ei ole tuplaantunut vuosittain. Kymmenen vuoden päästä on myynnissä hyviä polttomoottoriautoja, jos ei uusia, niin vähän käytettyjä. Toisaalta kymmenen vuoden päästä sähköautotkin ovat saattaneet kehittyä sen verran, että niistä on ajoautoksi.


    • Anonyymi

      Norjassa VW lopettikin jo polttomoottoristen myynnin kokonaan.
      Saisi myydä mutta kun kukaan ei halua enää ostaa.
      Sama 10v kuluessa Suomessa.

      • Anonyymi

        Pieni on sähköautojen kokonaismäärä Norjassakin. Autoilun suurmaassa Saksassa sähköautojen myynti on sakannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pieni on sähköautojen kokonaismäärä Norjassakin. Autoilun suurmaassa Saksassa sähköautojen myynti on sakannut.

        "Autoilun suurmaassa Saksassa sähköautojen myynti on sakannut."
        Ei pidä paikkaansa!
        Saksassa on tänä vuonna tammi-lokakuussa rekisteröity sähköautoja 37,8% enemmän kuin viime vuonna vastaavana aikana. Kappalemääräisesti se tarkoittaa 116369 sähköautoa enemmän.
        Missään Euroopan maassa sähköautojen rekisteröinnit eivät ole vähentyneet viime vuodesta.
        Lähde: ACEA


    • Anonyymi

      Automalleja myydään niin kauan kun on kysyntää. Ja polttisten kysyntä laskee koko ajan. Myös Saksassa.

    • Anonyymi

      "Joka tuutista tulevasta kolossalisesta ja aivopesullisesta patteriaatteen rummutuksesta huolimatta vain osa autoaan uuteen vaihtavista valitsee tuon pseudo-ekologisen patteriautun. Niistäkin lienee edelleen suurin osa yritysten viherpesuautoja, vähemmän yksityisiä."

      Ja kuitenkin täyssähköautot ovat suosittuja vastustuksestasi huolimatta ja niitä saadaan huomattavia määriä myytyä. Suomessa käyttövoimista täyssähkö oli elokuussa 2023 eniten rekisteröity auto ensimmäistä kertaa, joten ihmiset valitsevat vuonna 2024 pääasiassa täyssähkön tai bensan.

      Harmittaako sinua että tavallinen kansa valitsee nykyään täyssähköauton? Miksi kansa on kanssasi vahvasti eri mieltä?

      "Autoalalla merkittävä käänne: Uusia sähköautoja rekisteröitiin bensa-autoja enemmän
      Täyssähköisiä henkilöautoja ensirekisteröitiin elokuussa 2 812. Bensa-autoja rekisteröitiin samaan aikaan 2778."

      https://www.hs.fi/talous/art-2000009835626.html

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      hih

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan aussikulta, missä?

      Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      432
      2631
    2. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

      Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      189
      1777
    3. Haluaisin sun kanssa yhteisen

      Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      57
      1766
    4. Pikkunaiselle terkkuja

      Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      302
      1347
    5. Arto Satonen ja kokoomus 2020: Poliittiset virkanimitykset ovat koruptiota

      2025: Kokoomus on junttaamassa Arto Satosta Kelan johtoon ohi pätevämpien hakijoiden. https://www.hs.fi/politiikka/art-
      Maailman menoa
      153
      1151
    6. Voisiko olla jopa niin

      Että kumpikin vähän pelkää totaalista heittäytymistä, koska tiedetään että se olisi menoa sen jälkeen. Samaan aikaan hal
      Ikävä
      70
      1059
    7. Pystyisitkö ottamaan kaivattuasi

      Elämääsi miten pian
      Ikävä
      87
      1020
    8. Varkaita kuhmossa

      Miksi kuhmolaiset ei tee mitään varkaille ja huumehörhöille, teloittaa pitäisi kaikki.
      Kuhmo
      33
      1003
    9. Saara Aalto ja Teemu Roivainen paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaus kietoi meidän kohtalomme..."

      Oho! Ex-pari on palannut yhteen musiikin merkeissä. He tekevät Rakkaustarina-nimeä kantavan 20-vuotisjuhlakiertueen syks
      Suomalaiset julkkikset
      12
      977
    10. K&T: Harvinainen haastattelu: Susanna Laine avaa suhdetta Petri Nygårdiin: "Olin sinkku vuosia..."

      Susanna Laine ei ole kertonut suhteestaan Petri Nygårdiin (Petri Laurila) julkisuudessa juurikaan. Aktiivisesti sosiaali
      Suomalaiset julkkikset
      9
      939
    Aihe