Teinkö sopimattoman aloituksen?

Miksiköhän edellinen aloitukseni poistettiin?
Linkkasin siihen Ylen uutisen mieskaveritoiminnasta, missä kerrotaan mahdollisuudesta ryhtyä roolimalliksi vaikka pojalle, jolla on heikko suhde isäänsä tai ei lainkaan miehen mallia elämässään.

Eihän siihenn toimintaan kuka tahansa pääse mukaan. Mm. rikostausta tarkastetaan aina.

Kysymykseni kuuluu, millä tavalla kyseinen aloitus rikkoi sinkkupalstan rajoja, koska se piti heti poistaa ja toinen kysymykseni, voisitko sinkkumies kuvitella joskus lähteväsi mukaan tällaiseen vapaaehtoistoimintaan? Tai jos et, niin miksi?
- Käydään sitten asiallista keskustelua, ettei palstasheriffi hermostu ☝️

Niin ja tässä se linkki YLE:n artikkeliin
https://yle.fi/a/74-20058000?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp

98

546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on aina mysteeri että mitä poistetaan ja mitä ei, pääosin poistetut viestit on täysin sääntöjen mukaisia.

      • Siellä on varmasti takana jotakin korkeampaa matematiikkaa, mitä en ymmärrä. 👍 Siitä tulee aina niin syyllinen olo, että mikä taas meni väärin. - Luuliko joku, että yllytän sairasta mieltä sellaiseen, mitä sanaa en uskalla edes kirjoittaa, koska se kommentti tässä yhteydessä ainakin poistettaisiin. - Olen varmaan vaan yliherkkä tuollaiselle epäreilulle tuomitsemiselle. 😄


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Siellä on varmasti takana jotakin korkeampaa matematiikkaa, mitä en ymmärrä. 👍 Siitä tulee aina niin syyllinen olo, että mikä taas meni väärin. - Luuliko joku, että yllytän sairasta mieltä sellaiseen, mitä sanaa en uskalla edes kirjoittaa, koska se kommentti tässä yhteydessä ainakin poistettaisiin. - Olen varmaan vaan yliherkkä tuollaiselle epäreilulle tuomitsemiselle. 😄

        Poistojen taustalla on moderaattorin henk. koht. mielipiteet, ei sen kummempas.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Siellä on varmasti takana jotakin korkeampaa matematiikkaa, mitä en ymmärrä. 👍 Siitä tulee aina niin syyllinen olo, että mikä taas meni väärin. - Luuliko joku, että yllytän sairasta mieltä sellaiseen, mitä sanaa en uskalla edes kirjoittaa, koska se kommentti tässä yhteydessä ainakin poistettaisiin. - Olen varmaan vaan yliherkkä tuollaiselle epäreilulle tuomitsemiselle. 😄

        olet oikealla jäleillä kun kirjoituksia poistetaan, koska kirjoittaja hakee asijan yhdintä,


      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        🔞 ­­N­­y­­­m­­­f­­­o­m­­a­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18100574a

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Sisälsikö aloituksesi kurppapropagandaa? 🫢

      • Kaikki on mahdollista, kun en voi olla varma, kuinka joku kirjoitukseni tulkitsee 😄
        Ei tarkoituksella, kuitenkaan.


    • Anonyymi

      ei aavistusta kummitus aavistustakaan joku virhe järjestelmänvalvalta väärä napin painallus yleisin tietoturvan virhe.

      • Kiitos tiedosta 🙂 Minua harmittaa tuo korjaamaton kirjoitusvirheeni toisen tämänpäiväisen aloitukseni otsikossa 🙈
        Ehkäpä onnetonta palstavalvojaakin nyt harmittaa tekemänsä virhe edellisen aloitukseni suhteen? 🤔😄


    • Anonyymi

      Tuolla tietoliikenteellä tuskin pääsee lisko-osastoa pidemmälle. Eikö olekin ärsyttävää kun joku tietää tarkalleen millä sivuilla käy


      Kannattaisi pedarin miettiä kahteen kertaan ennen kuin alkaa seuraamaan lapsia laittomasti

      • Ikävää, jos sinulla on tuollaisesta kokemusta 😪 Mutta muuten olen samaa mieltä siitä, että lapsia täytyy suojella kaikenlaiselta kaltoinkohtelulta.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Ikävää, jos sinulla on tuollaisesta kokemusta 😪 Mutta muuten olen samaa mieltä siitä, että lapsia täytyy suojella kaikenlaiselta kaltoinkohtelulta.

        Turhaan sinä sukkahousankari piiloudut jonain lastensuojelijana näiden naisprofiilien taakse. Nämä kaikki on ns tiirikoitu saman heebon tekeleiksi joten valmistaudu vaikka puolustuspuheisiin ja lopeta nämä lapsiin kohdistuvat jorinat eri foorumeilla


      • Anonyymi kirjoitti:

        Turhaan sinä sukkahousankari piiloudut jonain lastensuojelijana näiden naisprofiilien taakse. Nämä kaikki on ns tiirikoitu saman heebon tekeleiksi joten valmistaudu vaikka puolustuspuheisiin ja lopeta nämä lapsiin kohdistuvat jorinat eri foorumeilla

        Tiedäthän, että skitsofrenian tyypillisiä oireita ovat harhaluulot, aistiharhat ja tunneilmaisujen poikkeavuus tai latistuminen. Sairaudelle on ominaista toimintakyvyn kokonaisvaltainen heikentyminen, mutta hyvän hoidon ja kuntoutuksen myötä suuri osa pysyy jopa työelämässä. Voimia sinulle kuntoutumiseen!


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Tiedäthän, että skitsofrenian tyypillisiä oireita ovat harhaluulot, aistiharhat ja tunneilmaisujen poikkeavuus tai latistuminen. Sairaudelle on ominaista toimintakyvyn kokonaisvaltainen heikentyminen, mutta hyvän hoidon ja kuntoutuksen myötä suuri osa pysyy jopa työelämässä. Voimia sinulle kuntoutumiseen!

        Ätmikäs tuttuun tapaan otti mukaan diagnoosit ja yllättäen ne sivuaa aina omia diagnosoituja neuropsykologisia tai mielenterveydellisiä ongelmia. Et taida kovinkaan paljon terveiden ihmisten kanssa pyöriä joten et osaa heidän sappaisiinsa astua miten näkevät jupinat melko selkeästi, älykkyys siihen mukaan mitä ätmille ei sosiaaliselta puolelta ole siunaantunut ollenkaan.

        Onneksi meillä muilla on ihmisiä ätmi jotka pitävät mielenterveydestämme huolta jos se alkaa prakailemaan, ihan irl.

        Mielenkiintoista tulevaisuutta sinulle, luulen että se tulee olemaan nimenomaan sitä vaikka ei hyvää olisikaan kuten tähänkään mennessä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ätmikäs tuttuun tapaan otti mukaan diagnoosit ja yllättäen ne sivuaa aina omia diagnosoituja neuropsykologisia tai mielenterveydellisiä ongelmia. Et taida kovinkaan paljon terveiden ihmisten kanssa pyöriä joten et osaa heidän sappaisiinsa astua miten näkevät jupinat melko selkeästi, älykkyys siihen mukaan mitä ätmille ei sosiaaliselta puolelta ole siunaantunut ollenkaan.

        Onneksi meillä muilla on ihmisiä ätmi jotka pitävät mielenterveydestämme huolta jos se alkaa prakailemaan, ihan irl.

        Mielenkiintoista tulevaisuutta sinulle, luulen että se tulee olemaan nimenomaan sitä vaikka ei hyvää olisikaan kuten tähänkään mennessä

        Ne lääkkeet, ne lääkkeet.. 😴


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turhaan sinä sukkahousankari piiloudut jonain lastensuojelijana näiden naisprofiilien taakse. Nämä kaikki on ns tiirikoitu saman heebon tekeleiksi joten valmistaudu vaikka puolustuspuheisiin ja lopeta nämä lapsiin kohdistuvat jorinat eri foorumeilla

        Huh-huh! Oletko ihan varmasti ok? On nimittäin sellaiset harhat että oksat pois.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Tiedäthän, että skitsofrenian tyypillisiä oireita ovat harhaluulot, aistiharhat ja tunneilmaisujen poikkeavuus tai latistuminen. Sairaudelle on ominaista toimintakyvyn kokonaisvaltainen heikentyminen, mutta hyvän hoidon ja kuntoutuksen myötä suuri osa pysyy jopa työelämässä. Voimia sinulle kuntoutumiseen!

        Tässä yksilössä nää oireet ikäväkyllä tuntuu olevan vahvasti läsnä ellei sitten oo kyseessä vaan taas yks trolli muiden jatkoks. Jos ei oo trolli niin toivottavasti saa tarvitsemansa avun.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Tässä yksilössä nää oireet ikäväkyllä tuntuu olevan vahvasti läsnä ellei sitten oo kyseessä vaan taas yks trolli muiden jatkoks. Jos ei oo trolli niin toivottavasti saa tarvitsemansa avun.🙂.

        Juu se taitaa olla niin että ei sillä tavalla kiinnosta pätkääkään mitä virtuaalifantasioissaan elävät predaattorit on mieltä. Faktat on faktoja ja kaikki todennettavissa.

        Toivottavasti sinä myös saat apua, luulen että melko syvissä vesissä kellut


    • Anonyymi

      huvittava juttu varmaankin jostain pikku-pirpanasta ja yogamiehestä yhdistänyt Pikkumies.... jokukin Xenatella, kuin tarantella.

      • Hei tuosta minun on pitänyt kysyäkin sinulta, että mistä nikistä tuo 'tella' pääte tulee, vai onko se vain oma näkemyksesi xenan palstapersoonasta?
        Haaveilijastahan sinä pidät, eikö vaan? Hän onkin oikein viehättävä persoona. 🙂


    • Anonyymi

      tuollainen juttu hauskakin ehkä... joulukalenteri mistä voi sitten painaa aina luukkua päivittäin jotain palstalaisten laittamia kuvia.

    • Anonyymi

      gnn niin tella jostain on yhdistänyt en jostain sanoista yhdistänyt

    • Anonyymi

      Olisiko tekoäly katsonut että avauksesi on loukkaava kilttejä & kunnollisia sinkkumiehiä kohtaan? Koska sehän on. Ensin naiset tekee p..le jännämiehille lapsia ja sitten kilttien & kunnollisten miesten pitäisi toimia roolimalleina ja hoitaa kasvattajavelvollisuuksia kun jännämiestä ei huvittanut. Lapsikinhan siinä kärsii jos ottaa roolimallin kiltistä & kunnollisesta miehestä, joutuu samanlaiseksi sykykupiksi naisten silmissä eikä koskaan tule saamaan omia lapsia jos on poika niin siinä mielessä robo varmaan teki ihan oikeat päätelmät ja laittoi poistoon.

      Vastaus toiseen kysymykseen että en todellakaan alkaisi mitään jännämiesten jälkeläisiä holhoamaan, ottakoot vastuuta ja hoitakoot itse tai jos eivät hoida niin äitinsä hoitakoot myös isän roolin kun niin loistovalintoja ovat tehneet valitessaan isiä lapsilleen.

      -harmiseikirj-

      • Onko mielestäsi siis lapsen syy, jos hänen isänsä vaikka on kuollut? Siis riippumatta siitä, onko isä ollut jännämies tai kiltti&kunnollinen. 🙂


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Onko mielestäsi siis lapsen syy, jos hänen isänsä vaikka on kuollut? Siis riippumatta siitä, onko isä ollut jännämies tai kiltti&kunnollinen. 🙂

        Ei se lapsen syy tietenkään ole mutta ei pidä vahingoittaa lasta lisää opettamalla huonoja käytösmalleja joilla poikalapsi jää sitten naisten hylkimäksi, siksi kannattaa pitää erossa kilteistä & kunnollisista miehistä ja viedä mieluummin vaikka paikallisen moottoripyöräjengin kerhotiloihin tai ainakin jonnekin missä tuommoiset jyrket pyörii oppimaan miten naisten kanssa pärjätään:

        https://www.is.fi/viihde/art-2000009974188.html

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se lapsen syy tietenkään ole mutta ei pidä vahingoittaa lasta lisää opettamalla huonoja käytösmalleja joilla poikalapsi jää sitten naisten hylkimäksi, siksi kannattaa pitää erossa kilteistä & kunnollisista miehistä ja viedä mieluummin vaikka paikallisen moottoripyöräjengin kerhotiloihin tai ainakin jonnekin missä tuommoiset jyrket pyörii oppimaan miten naisten kanssa pärjätään:

        https://www.is.fi/viihde/art-2000009974188.html

        -harmiseikirj-

        En muuten ole koskaan katsonut yhtäkään jaksoa Temppareita. En oikein usko, että siitä tulevat ajatukset ovat kovinkaan inspiroivia yhdellekään aikuiselle saati lapselle.

        Minä näen kirjoituksissasi vaihtelevasti sarkasmia ja katkeruutta. Ei se minulle kuulu mitä noin syvät arvet jättänyttä kohdallesi elämässä on osunut, mutta olen sen vuoksi surullinen.

        Siinä en ole samaa mieltä, että yhtäkään lasta tulisi ohjata huonoon käytökseen, toisten ihmisten hyväksymättömyyteen, heidän fyysisen koskemattomuutensa kunnioittamattomuuteen saati rikollisuuteen.

        Olen onnekas sen vuoksi, että minun lapsillani on ja on ollut hyviä miesten malleja elämässään. Tai jos kaikki eivät joka suhteessa ole niin hyviä olleetkaan, niin ainakin lapsilleni on kehittynyt selkeä oikeustaju siitä, mikä on oikein ja mikä väärin.

        Uskon, että mieskaverit saavat vapaaehtoistyöstään hyviä kokemuksia ja muistoja omaankin elämäänsä, riippumatta siitä onko heillä omia lapsia tai tulevatko he koskaan isäksi.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        En muuten ole koskaan katsonut yhtäkään jaksoa Temppareita. En oikein usko, että siitä tulevat ajatukset ovat kovinkaan inspiroivia yhdellekään aikuiselle saati lapselle.

        Minä näen kirjoituksissasi vaihtelevasti sarkasmia ja katkeruutta. Ei se minulle kuulu mitä noin syvät arvet jättänyttä kohdallesi elämässä on osunut, mutta olen sen vuoksi surullinen.

        Siinä en ole samaa mieltä, että yhtäkään lasta tulisi ohjata huonoon käytökseen, toisten ihmisten hyväksymättömyyteen, heidän fyysisen koskemattomuutensa kunnioittamattomuuteen saati rikollisuuteen.

        Olen onnekas sen vuoksi, että minun lapsillani on ja on ollut hyviä miesten malleja elämässään. Tai jos kaikki eivät joka suhteessa ole niin hyviä olleetkaan, niin ainakin lapsilleni on kehittynyt selkeä oikeustaju siitä, mikä on oikein ja mikä väärin.

        Uskon, että mieskaverit saavat vapaaehtoistyöstään hyviä kokemuksia ja muistoja omaankin elämäänsä, riippumatta siitä onko heillä omia lapsia tai tulevatko he koskaan isäksi.

        Sinulla on sellainen yliöpositiivinen näkemys asioihin jossa jätetään kaikki negatiiviset asiat huomiotta. Voihan ne asiat mennä hyvinkin mutta ihan yhtä hyvin ne voi mennä huonostikin. Minä vaikkapa olisin liian kiltti tuollaiseen toimintaan, tympeää olisi vetää rajoja jos siinä kävisikin sitten niin että tuollaisen toiminnan kautta joutuisi vedetyksi mukaan vähän kaikkeen muuhunkin. Vaikkapa lapsen äidin erinäisiä miesongelmia setvimään tai jos se lapsen äiti keksisi että siinähän olisi hyvä ja kiltti kumppani jonka voisi huolia vaikkei sillä olekaan kaulatatskoja ja linnamenneisyyttä, se voisi olla aika ongelmallista jos alkaisi pommittelemaan tekstareilla ja esittelemään treffailupyyntöjä eikä itseä kiinnostaisi yhtään mutta pitäisi koettaa olla kohteliaana jottei vaan loukkaannu.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on sellainen yliöpositiivinen näkemys asioihin jossa jätetään kaikki negatiiviset asiat huomiotta. Voihan ne asiat mennä hyvinkin mutta ihan yhtä hyvin ne voi mennä huonostikin. Minä vaikkapa olisin liian kiltti tuollaiseen toimintaan, tympeää olisi vetää rajoja jos siinä kävisikin sitten niin että tuollaisen toiminnan kautta joutuisi vedetyksi mukaan vähän kaikkeen muuhunkin. Vaikkapa lapsen äidin erinäisiä miesongelmia setvimään tai jos se lapsen äiti keksisi että siinähän olisi hyvä ja kiltti kumppani jonka voisi huolia vaikkei sillä olekaan kaulatatskoja ja linnamenneisyyttä, se voisi olla aika ongelmallista jos alkaisi pommittelemaan tekstareilla ja esittelemään treffailupyyntöjä eikä itseä kiinnostaisi yhtään mutta pitäisi koettaa olla kohteliaana jottei vaan loukkaannu.

        -harmiseikirj-

        Niin se on vaan sinkkumiehen elämäkin jatkuvasti uhattuna ja kaikenlaisia vaaranpaikkoja täynnä. 😄 Se on kyllä hienoa, että sinulla on noin hyvin harjaantunut taito välttää epämiellyttäviä tilanteita. 👍
        - Onneksi on nykyään noi ruoan kotiinkuljetuspalvelutkin ja äänikirjat, ettei vaan joudu kiltti ja kunnollinen sinkkumies saalistetuksi pahaa aavistamattaan kaupassa tai kirjastoreissulla. 😉


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on sellainen yliöpositiivinen näkemys asioihin jossa jätetään kaikki negatiiviset asiat huomiotta. Voihan ne asiat mennä hyvinkin mutta ihan yhtä hyvin ne voi mennä huonostikin. Minä vaikkapa olisin liian kiltti tuollaiseen toimintaan, tympeää olisi vetää rajoja jos siinä kävisikin sitten niin että tuollaisen toiminnan kautta joutuisi vedetyksi mukaan vähän kaikkeen muuhunkin. Vaikkapa lapsen äidin erinäisiä miesongelmia setvimään tai jos se lapsen äiti keksisi että siinähän olisi hyvä ja kiltti kumppani jonka voisi huolia vaikkei sillä olekaan kaulatatskoja ja linnamenneisyyttä, se voisi olla aika ongelmallista jos alkaisi pommittelemaan tekstareilla ja esittelemään treffailupyyntöjä eikä itseä kiinnostaisi yhtään mutta pitäisi koettaa olla kohteliaana jottei vaan loukkaannu.

        -harmiseikirj-

        Mikähän sulla tossa on nyt ajatuksena?
        Ei tossa toiminnassa olla sen vanhemman kanssa
        tekemisissä kun sen verran mitä viralliset "palaverit"
        ja sovittaessa sen lapsen ja mieskaverin tapaamis
        ajankohdista.
        Ja jos lapsi on tarpeeksi vanha jo
        niin sopivat keskenään senkin pääsääntöisesti.


      • Otappas huomioon että kaikki ei ole tehneet lapsiaan jännämiesten kanssa.

        Ja otappa huomioon että on naisia jotka eivät esim vapaaehtoisesti ole raskautuneet. Ja siksi ovat yksinhuoltajia.

        Ja että vaikka olisi kuinka kilttimies ja kilttinainen
        se suhde saattaa kaatua.
        Tai toinen kuolla.

        Ja ei en ole sitä mieltä että kaikkien täytyy alkaa suhteeseen eronneen karanneen lesken tms lapsellisen kanssa.
        Toiselle sellainen sopii toiselle ei.

        Mutta et sä silti voi lytätä Ja haukkua jokaista yh ihmistä.


      • Anonyymi
        originalpieninainen kirjoitti:

        Mikähän sulla tossa on nyt ajatuksena?
        Ei tossa toiminnassa olla sen vanhemman kanssa
        tekemisissä kun sen verran mitä viralliset "palaverit"
        ja sovittaessa sen lapsen ja mieskaverin tapaamis
        ajankohdista.
        Ja jos lapsi on tarpeeksi vanha jo
        niin sopivat keskenään senkin pääsääntöisesti.

        Pari päivää sitten sattui telkkarissa näkymään se duudsonien juttu, siinä oli joku yh-äiti joka ei saanut poikiaan kuriin ja siinä oli sitten niiden poikien jäkisjoukkueen valmentaja jotä käytti varaisänä, kyllä vaan näytti joutuvan olemaan mukana ja tukena vähän vaikka missä sekin. Sitäpaitsi, millainen on vanhempi joka antaa lapsensa jonkun tuntemattoman hoteisiin? en minä ainakaan antaisi vaan pitäisi tuntea muutenkin se ihminen aika hyvin.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        originalpieninainen kirjoitti:

        Otappas huomioon että kaikki ei ole tehneet lapsiaan jännämiesten kanssa.

        Ja otappa huomioon että on naisia jotka eivät esim vapaaehtoisesti ole raskautuneet. Ja siksi ovat yksinhuoltajia.

        Ja että vaikka olisi kuinka kilttimies ja kilttinainen
        se suhde saattaa kaatua.
        Tai toinen kuolla.

        Ja ei en ole sitä mieltä että kaikkien täytyy alkaa suhteeseen eronneen karanneen lesken tms lapsellisen kanssa.
        Toiselle sellainen sopii toiselle ei.

        Mutta et sä silti voi lytätä Ja haukkua jokaista yh ihmistä.

        Ei ehkä ihan kaikki mutta melko moni kuitenkin.

        Kyllä se aika vapaaehtoista naisten puolelta useimmiten kuitenkin taitaa olla ja siksihän naiset on abrottihommat sun muut saaneet läpi että ei-toivotut raskaudet voivat perua.

        No ei ne sitten ole riittävän kilttejä jos kaatavat suhteensa, eikä ne ajattelekaan lapsen parasta? Kuoleman mahdo0llisuus toki aina on, sen voikin ajatella ihan hyväksyttävänä kun siihen ei itse voi vaikuttaa.

        En minä jokaista tietenkään hauku, osalla varmaan ihan asialliset syyt tilanteeseensa.

        -harmiseikirj.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pari päivää sitten sattui telkkarissa näkymään se duudsonien juttu, siinä oli joku yh-äiti joka ei saanut poikiaan kuriin ja siinä oli sitten niiden poikien jäkisjoukkueen valmentaja jotä käytti varaisänä, kyllä vaan näytti joutuvan olemaan mukana ja tukena vähän vaikka missä sekin. Sitäpaitsi, millainen on vanhempi joka antaa lapsensa jonkun tuntemattoman hoteisiin? en minä ainakaan antaisi vaan pitäisi tuntea muutenkin se ihminen aika hyvin.

        -harmiseikirj-

        No vaikka se äiti ei sitä ihmistä tuntisi,
        niin joku tuntee.
        Ihan samalla tavalla esimerkiksi miten voi
        antaa lapsensa kouluun tai päiväkotiinkaan?

        Tai joissain tapauksissa esimerkiksi sille
        biologiselle isälle joka ei ole ehkä
        ollut lapsen elämässä alusta asti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ehkä ihan kaikki mutta melko moni kuitenkin.

        Kyllä se aika vapaaehtoista naisten puolelta useimmiten kuitenkin taitaa olla ja siksihän naiset on abrottihommat sun muut saaneet läpi että ei-toivotut raskaudet voivat perua.

        No ei ne sitten ole riittävän kilttejä jos kaatavat suhteensa, eikä ne ajattelekaan lapsen parasta? Kuoleman mahdo0llisuus toki aina on, sen voikin ajatella ihan hyväksyttävänä kun siihen ei itse voi vaikuttaa.

        En minä jokaista tietenkään hauku, osalla varmaan ihan asialliset syyt tilanteeseensa.

        -harmiseikirj.

        Jotkut saattavat olla aborttia vastaan oli raskaus saanut alkunsa miten vaan.

        Jos kaatavat suhteensa?
        Aivan juuri näin,
        mitäänhän ei voi muuta olla kuin
        jännämies tms ei kiltti ihmistä
        jos suhteita kaatuu.

        Kysytään näin,
        onko se ei tarpeeksi kiltti ihmismäistä,
        jos esimerkiksi toinen osapuoli
        sairastuu ja sanotaan vaikka on väkivaltainen tai muuta,
        ja sen vuoksi on parempi kaataa suhde
        kuin jäädä siihen ottamaan turpaa?

        Onko se lapselle parempi että äiti ottaa ja lähtee,
        vai että jäädäänpä tähän suhteeseen,
        ettei vaan oo huono ihminen.
        Että katotaan miten tässä käy.

        Rakkaushan tietenkin kestää kaiken ja parantaa ihmisiä.


      • Anonyymi
        originalpieninainen kirjoitti:

        No vaikka se äiti ei sitä ihmistä tuntisi,
        niin joku tuntee.
        Ihan samalla tavalla esimerkiksi miten voi
        antaa lapsensa kouluun tai päiväkotiinkaan?

        Tai joissain tapauksissa esimerkiksi sille
        biologiselle isälle joka ei ole ehkä
        ollut lapsen elämässä alusta asti.

        Koulu ja päiväkoti ovat valvottuja ympäristöjä vaikka niissäkin kyllä kaikenlaista epämääräistä lqbtq-prukkaa taitaa nykyään pyöriä. kehoittaisin kyllä vanhempia varovaisuuteen noissa kaverijutuissa kun tiedä mitä pervoja siellä voi olla mukana.

        Tai mitä sitten jos ei ole ja ihan kunnon mies kaverina ja tapahtuu joku onnettomuus, lapsi vaikka ykskaks ryntää liikenteen sekaan ja jää auton alle ja vaikka siitä selviäisi ihan varmasti se vanhempi sitten syyttäisi itseään siitä että antoi lapsen huonoon valvontaan vaikka se ei olisi ollutkaan huonoa, ja se valvontaansa ottanut raskaasti katuisi päätöstään olla mukana toiminnassa kun tuollaista pääsisi sattumaan.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koulu ja päiväkoti ovat valvottuja ympäristöjä vaikka niissäkin kyllä kaikenlaista epämääräistä lqbtq-prukkaa taitaa nykyään pyöriä. kehoittaisin kyllä vanhempia varovaisuuteen noissa kaverijutuissa kun tiedä mitä pervoja siellä voi olla mukana.

        Tai mitä sitten jos ei ole ja ihan kunnon mies kaverina ja tapahtuu joku onnettomuus, lapsi vaikka ykskaks ryntää liikenteen sekaan ja jää auton alle ja vaikka siitä selviäisi ihan varmasti se vanhempi sitten syyttäisi itseään siitä että antoi lapsen huonoon valvontaan vaikka se ei olisi ollutkaan huonoa, ja se valvontaansa ottanut raskaasti katuisi päätöstään olla mukana toiminnassa kun tuollaista pääsisi sattumaan.

        -harmiseikirj-

        No ihan kyllä mieskaveri meiningissä on tarkemmin taustat tutkittu kuin ihan joka päiväkoti ihmisen kohdalla. Ja harvemmin noissa mieskaveri tapauksissa ne tapaamiset on ihan kahden kesken suljettujen ovien takana.


      • Anonyymi
        originalpieninainen kirjoitti:

        Jotkut saattavat olla aborttia vastaan oli raskaus saanut alkunsa miten vaan.

        Jos kaatavat suhteensa?
        Aivan juuri näin,
        mitäänhän ei voi muuta olla kuin
        jännämies tms ei kiltti ihmistä
        jos suhteita kaatuu.

        Kysytään näin,
        onko se ei tarpeeksi kiltti ihmismäistä,
        jos esimerkiksi toinen osapuoli
        sairastuu ja sanotaan vaikka on väkivaltainen tai muuta,
        ja sen vuoksi on parempi kaataa suhde
        kuin jäädä siihen ottamaan turpaa?

        Onko se lapselle parempi että äiti ottaa ja lähtee,
        vai että jäädäänpä tähän suhteeseen,
        ettei vaan oo huono ihminen.
        Että katotaan miten tässä käy.

        Rakkaushan tietenkin kestää kaiken ja parantaa ihmisiä.

        Jos toinen sairastuu eikö sitä pitäisi olla rinnalla loppuun asti? niin myötä- kuin vastoinkäymisissä vihkikaavassa sanotaan. Jos taas toinen on väkivaltainen sehän on sitten jännämies, huonoin mahdollinen valinta lapsenkin kannalta kun ne geenit sitten periytyy sille lapsellekin.

        Niinhän ne naiset luulee, rakkaudellä jänniksiä korjaavansa, harvemmin onnistuvat.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos toinen sairastuu eikö sitä pitäisi olla rinnalla loppuun asti? niin myötä- kuin vastoinkäymisissä vihkikaavassa sanotaan. Jos taas toinen on väkivaltainen sehän on sitten jännämies, huonoin mahdollinen valinta lapsenkin kannalta kun ne geenit sitten periytyy sille lapsellekin.

        Niinhän ne naiset luulee, rakkaudellä jänniksiä korjaavansa, harvemmin onnistuvat.

        -harmiseikirj-

        Jösses sun kanssas!

        Annetaan toinen vaihtoehto, jos aluksi ollaan niitä kiltti ihmisiä, ja sitten toinen kyllästyykin siihen perhe-elämään, lapsi arkeen tms, eikä halua lopettaakkaan sitä poikien kanssa parille lähtemistä, joka saattaa kestääkin kauemmin, ja reissussa käydäänkin vähän sutimassa toisten kanssa kun akka kotona raskaana tms.
        Ja sitten onkin maailmanloppu katastrofi jos nainen haluaisi käydä joskus ystävän kanssa karaokessa. Joo sinne saa ehkä mennä, onhan siellä miehen kaverit vahtimassa. Saat tyyliin minuutti aikataulun jolloin oltava kiltisti kotona. Ja jessus, siitä se sitten sota alkaa jos nainen sattuu juomaan yhden siiderin. Eikä sitä limua.

        Sellastako pitäisi sitten kiltisti kiltin katsella?

        Oikeesti ihmisestä et voi tietää kaikkea vaikka kuinka olisit tuntenut kauan.
        Toiset vaan sattuu olemaan hyviä piilottamaan sen pahan puolen.


      • Anonyymi
        originalpieninainen kirjoitti:

        Jösses sun kanssas!

        Annetaan toinen vaihtoehto, jos aluksi ollaan niitä kiltti ihmisiä, ja sitten toinen kyllästyykin siihen perhe-elämään, lapsi arkeen tms, eikä halua lopettaakkaan sitä poikien kanssa parille lähtemistä, joka saattaa kestääkin kauemmin, ja reissussa käydäänkin vähän sutimassa toisten kanssa kun akka kotona raskaana tms.
        Ja sitten onkin maailmanloppu katastrofi jos nainen haluaisi käydä joskus ystävän kanssa karaokessa. Joo sinne saa ehkä mennä, onhan siellä miehen kaverit vahtimassa. Saat tyyliin minuutti aikataulun jolloin oltava kiltisti kotona. Ja jessus, siitä se sitten sota alkaa jos nainen sattuu juomaan yhden siiderin. Eikä sitä limua.

        Sellastako pitäisi sitten kiltisti kiltin katsella?

        Oikeesti ihmisestä et voi tietää kaikkea vaikka kuinka olisit tuntenut kauan.
        Toiset vaan sattuu olemaan hyviä piilottamaan sen pahan puolen.

        Olisiko kannattanut tutustua kunnolla ennen kuin lapsia pykää? Kyllä se tuo kuvailemasi mies poikien kanssa kaljoilla varmaan on tykännyt käydä jo ennen lasta, se on ollut koko ajan samanlainen. Nainen vain on ehkä kuvitellut että se muuttuu lapsen/lapsien tulon jälkeen mutta harvapa meistä isosti muuttuu vaikka olosuhteet muuttuisivatkin, jos oli kiva bilettää kaverien kanssa aiemmin ei se kiva mihinkään katoa.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko kannattanut tutustua kunnolla ennen kuin lapsia pykää? Kyllä se tuo kuvailemasi mies poikien kanssa kaljoilla varmaan on tykännyt käydä jo ennen lasta, se on ollut koko ajan samanlainen. Nainen vain on ehkä kuvitellut että se muuttuu lapsen/lapsien tulon jälkeen mutta harvapa meistä isosti muuttuu vaikka olosuhteet muuttuisivatkin, jos oli kiva bilettää kaverien kanssa aiemmin ei se kiva mihinkään katoa.

        -harmiseikirj-

        No onneksi toiset edes muuttuvat, ja kasvavat aikuisiksi.

        Ja onneksi kaikki ei ole ahdasmielisiä kiu*aajia.

        Ja onneksi on myös ihmisiä jotka ei silti ajattele vaan pelkkää pahaa toisista vaikka toiset sen ehkä ansaitsisivat kaiken järjen mukaan.

        Tai tavallaan se ei kai ole onneksi, olisi varmaan pitänyt kääntää selkä monellekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos toinen sairastuu eikö sitä pitäisi olla rinnalla loppuun asti? niin myötä- kuin vastoinkäymisissä vihkikaavassa sanotaan. Jos taas toinen on väkivaltainen sehän on sitten jännämies, huonoin mahdollinen valinta lapsenkin kannalta kun ne geenit sitten periytyy sille lapsellekin.

        Niinhän ne naiset luulee, rakkaudellä jänniksiä korjaavansa, harvemmin onnistuvat.

        -harmiseikirj-

        Enoni on ainakin totellut tuota avioliiton lupausta olla kumppanin rinnalla loppuun asti, kun vaimonsa sairastuttua ja jouduttua hoitokotiin on siellä ollut joka päivä useita tunteja joka päivä viettämässä aikaa vaimonsta rinnalla.
        Ikää alkaa olemaan lähemmäs 90 vuotta, eikä kotonakaan yksin tuossa tilanteessa oikein jaksa olla, kun vaimo on hoitokodissa, niin viettää mielummin siellä sitten aikaa.
        Hatun nosto hänelle, osoittaa, että arvostaa vaimoaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Enoni on ainakin totellut tuota avioliiton lupausta olla kumppanin rinnalla loppuun asti, kun vaimonsa sairastuttua ja jouduttua hoitokotiin on siellä ollut joka päivä useita tunteja joka päivä viettämässä aikaa vaimonsta rinnalla.
        Ikää alkaa olemaan lähemmäs 90 vuotta, eikä kotonakaan yksin tuossa tilanteessa oikein jaksa olla, kun vaimo on hoitokodissa, niin viettää mielummin siellä sitten aikaa.
        Hatun nosto hänelle, osoittaa, että arvostaa vaimoaan.

        Hyvä, että hänen on mahdollista vierailla siellä. 🥰 Joskus kuulee tapauksista, missä puolisot joutuvat eri hoivakoteihin, jos yhdessä ei ole tilaa ja se tuntuu ihan kauhealta. 😪


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enoni on ainakin totellut tuota avioliiton lupausta olla kumppanin rinnalla loppuun asti, kun vaimonsa sairastuttua ja jouduttua hoitokotiin on siellä ollut joka päivä useita tunteja joka päivä viettämässä aikaa vaimonsta rinnalla.
        Ikää alkaa olemaan lähemmäs 90 vuotta, eikä kotonakaan yksin tuossa tilanteessa oikein jaksa olla, kun vaimo on hoitokodissa, niin viettää mielummin siellä sitten aikaa.
        Hatun nosto hänelle, osoittaa, että arvostaa vaimoaan.

        Juuripa noin, hatun nosto ja kumarrus. Tuossa iässä varmaan jo sen verran jomotusta ja kolotusta omassakin kropassa niin ei kai se ihan helppoa ole mennä mutta menee. Soisi vaan että asiat järhjestyisi niin että hänkin pääsisi sinne samaan paikkaan olemaan ihan vakituisesti niin olisi varmaan mukavinta heille.

        -harmiseikirj-


    • Anonyymi

      Jokaisella lapsella on isä ja jos yh äiti on niin sen luona käy täedellisiä varakkaita ja rikkaita ja korkeastikoulutettuja tinderimiehiä eli lapsi tai lapset saa täydellisiä miehen mallia ja moni perheellisen lapset vaihtais koska vain isänsä tinderimiehiin tai arabimiehiin

      • Sulla taitaa olla huonoja kokemuksia itselläsi.

        Ihmeellistä yleistämistä, ja kuvitelmaa.

        Kyllä, jokaisella lapsella on kyllä se isä ja äiti.
        Se ei silti tarkoita sitä että se pysyy siinä lapsen elämässä aina.


    • Anonyymi

      Vois siinä olla ideaa en tiedä jaksaisko kovin kauaa siltikään mut jos ei muuta tekemistä tai seuraa ole niin olis vähän aikaa isäpuoli eli lapsen isä maksaa elatusmaksut ja isäpuoli ostaa tai maksaa autonsa sillä ja ostelee mökillensä kotiinsa kaikkea ja lomailee ja eikä tarvis mennä töihin elelis elatusmaksuilla mut jaksaako siltikään kovin kauaa kun haluaa elää omaa elämää ja mökkeillä ym

      • Nyt taisit ymmärtää hieman väärin. 🤔
        En usko, että tämän toiminnan perimäisenä ajatuksena on kaverimiehen muutto lapsen kotiin, vaan heidän tapaamisensa kerran kuussa tai kerran viikossa, esimerkiksi.🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Nyt taisit ymmärtää hieman väärin. 🤔
        En usko, että tämän toiminnan perimäisenä ajatuksena on kaverimiehen muutto lapsen kotiin, vaan heidän tapaamisensa kerran kuussa tai kerran viikossa, esimerkiksi.🙂

        Nyt on outoja vastauksia...

        Koko mieskaveri ajatus kääntyi johonkin muuhun.
        Eihän se mieskaveri toiminta ole sille äidille tarkoitettua,
        vaan sille lapselle.


    • Anonyymi

      itsekkäitä isi-pappoja on kaikilla

      jotenkin hqssua taaskin törmää alppiihdon pujottelussa joku tyttö mutta hyvä sellaiset pehmeät6 aidat6 mihin törmätä ja tulee tulee ampiainen eli amblulsanssi tulee katsomaan

      • Hienoa, että apu on lähellä, jos käy tapaturma 🙏


    • Anonyymi

      minäpä laitan jonkin listan mitä nimiä tiet5okone voi keksiä, huviksin

      Su
      Lipalsto
      Viiva
      Gitano
      Taibudseshan
      Tonve
      Ma
      Naijataka
      Lukheigat
      Tana
      Miesta
      Jau
      Norppaamies
      Toblonblon
      Talay
      Nyyea
      Esnailo

    • Hyvästä aiheesta teit aloituksen.
      Monelle lapselle tuo toiminta on erittäin tärkeä osa elämässä.
      Harmillista että harva siihen lähtee.

      • Tämä oli minustakin hyvä uutinen näin isänpäivän aattona ja voi saada jonkun lapsettoman miehen aidosti pohtimaan tuotakin mahdollisuutta 👍
        Kiitos kivasta palautteesta 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Tämä oli minustakin hyvä uutinen näin isänpäivän aattona ja voi saada jonkun lapsettoman miehen aidosti pohtimaan tuotakin mahdollisuutta 👍
        Kiitos kivasta palautteesta 🙂

        Ei mieskaverin tarvitse olla lapseton itse.
        On niitä perheellisiäkin jotka tuossa toiminnassa on.

        Ja olisi kyllä hienoa jos useampi lähtisi mukaan tuohon,
        tarvetta olisi paljon, mutta todella harvalle löytyy
        se mieskaveri.

        Samalla tavalla myös tukihenkilö,
        ja tukiperhetoimintaan olisi paljon tarvetta.

        Onneksi jotkut lähtevät näihin mukaan.

        Moni pitää näitä täysin turhina, ja ns. syyllistävät
        vanhempia jotka tälläisiä asioita tarvitsevat.

        Ei se ole ainoastaan sille vanhemmalle se avun saanti tärkeä,
        vaan juurikin sille lapselle.


        Kiitos ystävällisestä vastauksesta. : )


    • Ja erittäin harmillista lukea noita kommentteja.
      Se että joku on yh, ei tarkoita että niitä
      ukkoja juoksis ees taas ovista ja ikkunoista.
      Tai että lapsi olis jännämiehen kanssa.
      Tai että etsitään elättäjää lapselle.
      En oo koskaan ymmärtänyt
      miksi lähes kaikki ajattelevat
      automaattisesti tuolla tavalla.

      • Tuskin kaikki (onneksi) niin ajattelevatkaan. Monta kertaa vain se äänekkäämpi joukko provosoijia ja elämässään pettyneitä vain on enemmän esillä, etenkin tällaisella palstalla. - Joku voi olla eri mieltä, mutta ei viitsi alkaa väitellä, vaan pitää ajatuksensa itsellään. 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Tuskin kaikki (onneksi) niin ajattelevatkaan. Monta kertaa vain se äänekkäämpi joukko provosoijia ja elämässään pettyneitä vain on enemmän esillä, etenkin tällaisella palstalla. - Joku voi olla eri mieltä, mutta ei viitsi alkaa väitellä, vaan pitää ajatuksensa itsellään. 🙂

        Totta tuo!

        Välillä vaan meinaa kiehahtaa tuollaisten yleistämisten vuoksi.
        On niin monia eri syitä miksi joku on yh.

        Ja onhan myös toki noitakin jotka tekevät tuota.

        Omasta mielestäni väärin etsiä joku isän tai äidin korvike ja elättäjä.


      • originalpieninainen kirjoitti:

        Totta tuo!

        Välillä vaan meinaa kiehahtaa tuollaisten yleistämisten vuoksi.
        On niin monia eri syitä miksi joku on yh.

        Ja onhan myös toki noitakin jotka tekevät tuota.

        Omasta mielestäni väärin etsiä joku isän tai äidin korvike ja elättäjä.

        En minäkään pidä toisten tunteilla leikkimisestä, vedättämisestä enkä hyväksikäyttämisestä. - Tosin aina maailma ei ole reilu. Eikä kaikki kanssaihmisetkään.


      • Xena-183 kirjoitti:

        En minäkään pidä toisten tunteilla leikkimisestä, vedättämisestä enkä hyväksikäyttämisestä. - Tosin aina maailma ei ole reilu. Eikä kaikki kanssaihmisetkään.

        Ei todellakaan ole maailma reilu.
        Tai pikemminkään ne ihmiset.

        Jotkut vaan on sellaisia että ihan tahallaan
        leikkivät toisen tunteilla, vedättää sun muuta.
        Vuodesta toiseen.


      • Onkos tuo sun vastaus nyt riimimuodossa tällä kertaa, yritän etsiä rytmiä siihen 🤔


      • E-Lukka kirjoitti:

        Onkos tuo sun vastaus nyt riimimuodossa tällä kertaa, yritän etsiä rytmiä siihen 🤔

        No eipä ole, ja harvemmin tarkotettukaan niin.
        Kunhan kirjoitan. Harvemmin tälläsissä aiheissa ainakaan mietin sen tarkemmin mitä kirjotan. Kirjoitan sen miten se sattuu päästä tulemaan kiukkusena.
        Ihan turha vattuilla tai mitään.


      • originalpieninainen kirjoitti:

        No eipä ole, ja harvemmin tarkotettukaan niin.
        Kunhan kirjoitan. Harvemmin tälläsissä aiheissa ainakaan mietin sen tarkemmin mitä kirjotan. Kirjoitan sen miten se sattuu päästä tulemaan kiukkusena.
        Ihan turha vattuilla tai mitään.

        En vattuile 🙂, yritin oikeasti riimittää sitä, olen nimittäin ikävystynyt


      • E-Lukka kirjoitti:

        En vattuile 🙂, yritin oikeasti riimittää sitä, olen nimittäin ikävystynyt

        Ikävää että olet ikävystynyt. Ehkä kannattaa keksiä jotain siihen oloon.


      • originalpieninainen kirjoitti:

        Ikävää että olet ikävystynyt. Ehkä kannattaa keksiä jotain siihen oloon.

        Yritän koko ajan, ei kai musiikillisesti lahjaton nyt muuten lähde vastauksia riimittelemään ellei kaipaa vähäsen aivosolujen juoksutusta 🙂


      • E-Lukka kirjoitti:

        Yritän koko ajan, ei kai musiikillisesti lahjaton nyt muuten lähde vastauksia riimittelemään ellei kaipaa vähäsen aivosolujen juoksutusta 🙂

        No, en tiedä sun lahjattomuuksista tai lahjoistas joten en ota kantaa.
        Kai sitä muutakin aivosolujen juoksuttamista keksisit?
        Ja tuosta pääsee takas sun lahjakkuuksiin,
        Ainakin sulla on taito saada toisen aivosolut juoksulle. 🙃


      • originalpieninainen kirjoitti:

        No, en tiedä sun lahjattomuuksista tai lahjoistas joten en ota kantaa.
        Kai sitä muutakin aivosolujen juoksuttamista keksisit?
        Ja tuosta pääsee takas sun lahjakkuuksiin,
        Ainakin sulla on taito saada toisen aivosolut juoksulle. 🙃

        Mites onnistui riimittelyt 😁, pientä viimeistelyä sanamuotoon?


      • E-Lukka kirjoitti:

        Mites onnistui riimittelyt 😁, pientä viimeistelyä sanamuotoon?

        En mä halua ajatella täällä enää mitään sen tarkemmin.
        Harhailemaan polulta vaan tuupataan.
        Uudelleen ja uudellleen.


    • Anonyymi

      Näin saamattomana miehenä, olis pelko että rakastuisin lapsien äitiin.

      • Niin voi käydä ilman tällaista vapaaehtoistyötäkin. 🙂 - Jos molemmat ovat samoilla ajatuksilla, niin ei kai se haittaa? 🤔


      • Mulle sopis kaveritoiminta hyvin. Mutta just niin päin että ensteks tutustuis tähän äitiin ja siinähän vois sitten muutenkin olla avuks. Tietäs vähän taustaa, eikä niin ettei se muksu vaan tipahtais jostain ja koitas nyt sitten olla kaveria, kun ei mitään tiedä. Mutta nyt taidan olla jo liian vanha tähän ja ajatukset jo toisaalla. Mullahan oli niitä sukulaislapsia välillä hoidettavana ja siinä sivussa sain sen isyysohjelman ajettua, niin ei jääny mitään puuttuun. Mutta tossa jutussa luki, että keskimäärin miehet haluais kolme lasta, että sen suhteen mä oon ihan keskiverto.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Niin voi käydä ilman tällaista vapaaehtoistyötäkin. 🙂 - Jos molemmat ovat samoilla ajatuksilla, niin ei kai se haittaa? 🤔

        Se rakastuminen pelottaa.


    • Anonyymi

      Ei tänne saa laittaa asiallisia viestejä silloin, kun maalaispersujunttimodet ovat sekoilemassa.

      >simiti<

      • Anonyymi

        Junttipersut tuhoaa suomen. Junttipersut on kaikkia alinta roskasakkia.


    • Anonyymi

      Toki voisin olla tuollaisessa toiminnassa mukana, ja tavallaan olenkin.
      Tuemme yhtä nuorta ulkomaalaista naista joka tuli opiskelemaan Suomeen pienen lapsen kanssa. Yhteistä aikaa leikkikentillä, käydään välillä yhdessä syömässä.
      Äidin hyvinvointi on lapsen edun mukaista, lapset saavat leikkiä keskenään.
      Lapsi on sen verran nuorempi mitä omani, että herättää tyttäressäni hoivavietin. Kantaa pientä mukanaan, ja keksii yhdessä tekemistä.

      AV

      • Kuulostaa tosi hyvältä ja on varmasti tärkeää apua sekä sille tukemallenne nuorelle äidille että hänen lapselleen. ❤️


    • Siis ihan mieletöntä, pidän kovasti.🥰 toivottavasti uusia innokkaita löytyy tuohon toimintaan. Todella tärkeätä pojille löytää sitä äijä meininkiä.. äijä tekemistä, mihin äidit ei taivu.

      • Jos edes joku lähtee tuohon vapaaehtoiseksi Ylen jutun perusteella, on se varmasti ollut onnistunut puffi 🤗


      • Xena-183 kirjoitti:

        Jos edes joku lähtee tuohon vapaaehtoiseksi Ylen jutun perusteella, on se varmasti ollut onnistunut puffi 🤗

        Mielestäni oli kiva huomata, että artikkelissa oli suht nuori kundi. Oikeesti tuollaisia sydämmellisiä ihmisiä tarvitaan. Itse olisin hyvinkin kiitollinen, jos joskus tuollaisen kaverin saisin lapsilleni.🙏

        Kylmä fakta mut äiti on vähän tylsä😬🙈 yrittää kovasti painia riehua, enkä mä nyt oikein lähde niihin.. ennemmin sylkytän ja halailen paljon😁


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Mielestäni oli kiva huomata, että artikkelissa oli suht nuori kundi. Oikeesti tuollaisia sydämmellisiä ihmisiä tarvitaan. Itse olisin hyvinkin kiitollinen, jos joskus tuollaisen kaverin saisin lapsilleni.🙏

        Kylmä fakta mut äiti on vähän tylsä😬🙈 yrittää kovasti painia riehua, enkä mä nyt oikein lähde niihin.. ennemmin sylkytän ja halailen paljon😁

        No totta. Sinun perheellesi voisi tosiaan olla tarpeellistakin tuollainen tukihenkilö. Voisithan kysyä heiltä olisiko teidän suunnalta mahdollista löytää sopivaa vapaaehtoista. 🤗 Tai jos tuttavapiirissä löytyisi henkilö, joka voisi tuolla tavalla silloin tällöin toimia lapselle kaverina.


      • Xena-183 kirjoitti:

        No totta. Sinun perheellesi voisi tosiaan olla tarpeellistakin tuollainen tukihenkilö. Voisithan kysyä heiltä olisiko teidän suunnalta mahdollista löytää sopivaa vapaaehtoista. 🤗 Tai jos tuttavapiirissä löytyisi henkilö, joka voisi tuolla tavalla silloin tällöin toimia lapselle kaverina.

        Omaa paikkakuntaa ei tuossa listassa ollut. On onneksi miehen malleja sukulaismiehistä. Mutta aika näyttää jos joskus saisin heille tuollaisen😁


    • Anonyymi

      tuollainen voi olla hauskaakin tytöille että jos pystryy auttamaan toisia hyvin

    • Anonyymi

      Kaikki aloitukset ovat epäilyttäviä.
      T:palstabotti 🙂

      • Joo aika moni onkin. Mutta ei se mitään. Mennään nyt vaan mukana hetki.


    • Anonyymi

      en viitsisi paljoa laittaa noita koska tuo juttuni tekee sellaisia aika hauskoja juttuja että.

    • No mä voisin ehkä lähteäkin, jos joskus ois sopivasti aikaa....

      Oon myös miettinyt, että jos ei olis vuorotyötä, niin vois mennä vaikka salibandyvalkuks jollekin junusakille. Ois kiva luotsata jotkut 8 v sällit jonnekin b-junnareiks tms.

      Siinä sitä samalla tulis malliakin näytettyä ja opetettua tapoja ja sääntöjä pelin ulkopuoleltakin.

      Mutta veikkaan, että sitten kun mulla on aikaa, niin oon jo sellainen pieru, että on jo liikaa sukupolvien välistä kuilua? Ajatuksena toki jees. :o)

      • Minä uskon kanssa, että sinussa olisi hyvää potentiaalia tuohon toimintaan. 🙂 Aina ei vain ole aikaa tai resursseja lähteä mukaan vapaaehtoistyöhön, vaikka kuinka kiinnostaisi.🙂
        Ja tuskin tuossa varsinaista ikärajaa on. Kyllä juuri eläkkeelle jäänytkin voisi hyvin alkaa mieskaveriksi, jos on riittävän hyvässä fyysisessä kunnossa pelailla vaikka jalitsua kaverina silloin tällöin.
        Tai tuo sun valkkuideakin kuulostaa kyllä hyvältä. 👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        Minä uskon kanssa, että sinussa olisi hyvää potentiaalia tuohon toimintaan. 🙂 Aina ei vain ole aikaa tai resursseja lähteä mukaan vapaaehtoistyöhön, vaikka kuinka kiinnostaisi.🙂
        Ja tuskin tuossa varsinaista ikärajaa on. Kyllä juuri eläkkeelle jäänytkin voisi hyvin alkaa mieskaveriksi, jos on riittävän hyvässä fyysisessä kunnossa pelailla vaikka jalitsua kaverina silloin tällöin.
        Tai tuo sun valkkuideakin kuulostaa kyllä hyvältä. 👍

        Lisäksi minusta "pikkujäppiset" on huippuja. :oD

        No aika näyttää....


      • Disseisback kirjoitti:

        Lisäksi minusta "pikkujäppiset" on huippuja. :oD

        No aika näyttää....

        Tiedätkös.. joku sanoi juuri samalla tavoin.
        Enteellistäkö? 🥰


      • Aika näyttää... 😁


      • Xena-183 kirjoitti:

        Aika näyttää... 😁

        Hui....:oD


    • Hattu päästä ja kaikki kunnia sekä kiitos ihmisille jotka tätä vapaaehtoistyötä tekevät. Siltikin perimmäinen tunne minulle oli suru.

      Suru siksi että mikä tässä yhteiskunnassa on pielessä kun tällaista toimintaa tarvitaan. Miten mieskuvaa käsitellään valtamediassa, somessa, keskustelupalstoilla tai ihan tuolla elämässä bittien tavoittamattomissa.
      Miten huoltajuusasioissa toimitaan; toimitaanko vanhan kaavan mukaan vai onko tapaukset erilaisia ja pyritään kaikkien näkökulmat huomioimaan.
      Työelämässä vapaiden jakautuminen ja eri ammattialojen jakaantuminen eri sukupuolien kesken.
      Yleensä perheiden tai ystävien jne väliset suhteet. Eikö tosiaan löydy enoja, pappoja, valmentajia tai opettajia jotka kelpaavat roolimalleiksi.

      Lähtisinkö mukaan? Tuon artikkelin perusteella en lähtisi. 15-tunnin koulutus olisi varmaan ihan riittävä mutta pari palaveria äidin kanssa on liian vähän. Perusasiat siinä varmaan tulee käytyä mutta en halua joutua tilanteeseen jossa luottamus lapseen on kasvanut sellaiseksi että hän jo kertoo haluavansa tavata biologista isäänsä mutta äiti ei anna. Minulta menee pitkään ennenkuin toivun ajatuksesta olla pelinappulana vieraannuttamisessa ja samalla lapsi onkin tilanteessa jossa kaksi miestä ei ole enää hänen tavoitettavissa. Minä toivun aikanaan mutta lapsesta en ole varma.
      Vaatisi vähän pidemmän taustoituksen ennenkuin uskaltaisin mutta sen jälkeen kyllä.

      Isommalle porukalle toimiminen olisi ehkä vähemmän "pelottavaa" mutta se edellyttää säännöllistä tapaamisaikaa ja -paikkaa. Sitä ei vuorotyöläisenä pysty järjestämään.
      Ihan pysähdyttävä avaus ja linkki, josta kiitos, sillä pisti ajattelemaan että kyllähän me miehet voitaisiin tarjota roolimallina oloa vaikka mikäli suvussa on tapauksia joissa on vastaava tilanne.

      • Varmaan tuossa jutussa oli vedetty pari mutkaa suoraksi ja yhdistyksessä kerrotaan yksityiskohdista tarkemmin. 👍 Minustakin tämä oli tosi hyvä juttu ja halusin tehdä siitä tänään aloituksen, vaikka ensimmäinen versio lennähtikin heti bittiavaruuteen. 🙂


    • Nykyään aloitusten tekeminen itsessään on sopimatonta, asiasisältöön katsomatta 😂

      Voisin kyllä mielikuvitella tekeväni moista yhteisöllistä toimintaa. Toki tarttisi saada hiukan aikaa valmistautua, järjestellä elämä siten että on sitten käytettävissä kun sovittu aika on tai myös sovitun ajan ulkopuolella jos tarve niin vaatii.

      • Niin siis tässä puhuttiin palsta-aloituksista, ei palstan ulkopuolella tehdyistä sopimattomista aloitteista, tiedäthän. 😁


      • Xena-183 kirjoitti:

        Niin siis tässä puhuttiin palsta-aloituksista, ei palstan ulkopuolella tehdyistä sopimattomista aloitteista, tiedäthän. 😁

        Siis eihän sopimattomia aloitteita voi tehdä kuin palstalla, jolloin HUIKEA moderointi pitää huolen sopimattomuuden asiallisuudesta. Palstan ulkopuolella... no on vain aloitteita, esimerkiksi poliittisia, yhteiskunnallisia tai seks... se... sensitiivisiä aloitteita, juuri niin! 😂


    • Anonyymi

      Liian hapokasta, mutta valtiohan voisi perustaa isättömille pojille vaikka sotilasakatemian, kun muutenkin mahdollistaa kaikenmaailman häntäheikkeilyn ja tuollaisen isättömyyden. Lapsettomien ei tarvitsisi leikkiä isää toisten lapsille, aketemian kouluttajat saisivat palkkaa ja pojat oppisivat kuria ja itsehillintää.

    • Anonyymi

      Toivottavasti ei ainakaan mitkään pottutohtorit änkeä ehdolle mieskaveriksi, muuta kuin Oritkariin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      56
      4113
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2841
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      132
      2135
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      1866
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      61
      1324
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1167
    7. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1066
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      1039
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      86
      1025
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      16
      982
    Aihe