Maahan pudonneet

Anonyymi-ap

kävyt; mitä kuivista kävyistä voisi nikkaroida? Ideoita?

66

445

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

Miten niihin saisi ns.lumihunnun?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten niihin saisi ns.lumihunnun?

(sulamattoman).

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koettaisin tomusokeria, eikös tuo vähän lumelta näytä:

https://vispilanviemaa.com/2016/11/18/yllata-joulutortulla/

-harmiseikirj-

Nyyyt meni yli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyyyt meni yli.

Siis tuo oli kohtaan käpykakku. Tomusokeri ok.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuli hyvä! Pistin siivilän kautta sirottaen.

Hienoa :)

-harmiseikirj-

• Anonyymi

Väsää notski.

Mitä isompi keko niin sitä hauskempi ritinä.

(hihitystä)

• Anonyymi

Mitä enemmän savua, sitä sakeampi meno…

• Anonyymi

mitä enemmän höpötystä sitä viisaampi olo.

• Anonyymi

Mitä enemmän puhetta, sitä enemmän seuraa

• Anonyymi

askartelua ja näpertelyä: ihmettelin miksi ei zippo-tuliväline toimi: lähtenyt pois sydänlanka, näpertämällä laittaa uusi tulisydän pujottaa minipienestä reiästä uusi. olen itse näperrellyt noita tulisydän-lankoja tuohon.

100% cotton esim farkkukangas käy ja kaiutin kaapelista 1 kuparijohdon hius pyörittää seillaisen, ja sitten noita tyttöjen meikkien poistoon kai tarkoitettuja lappuja ovat 100% voi laittaa täytteeksi sisälle, toimii hyvin.

• Anonyymi

Rakenna talo! Ne on kivoja.

• Anonyymi

Käpytalo hmmm… jos helpottaisi sitä niin, että laittaisi nämä lyhtyyn ja ledejä sopivasta väliin.

• Anonyymi

Saakos käpyjäkään oikein ottaa ilman maanomistajan lupaa?!??!

• Anonyymi

Ei saa. Pitää kysyä lupa.

• Anonyymi

Eikä sammalta eikä naavaakaan. Ei kaarnaa eikä kaataa puita.

• Anonyymi

Ei

Mutta mun puolesta poimikoot kaikki.

(naurua)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei saa. Pitää kysyä lupa.

Orava saa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Orava saa

Orava saa :)

• Ovikranssin. Siihen kauniit koristeet vuodenajan ja juhlapyhien mukaan. 😍

• Anonyymi

Ai totta. Olin unohtanut. Pitää saada vaan se styroxkiekko.

• Kranssia minäkin olisin ehdottanut. Siihen saa kulumaan aika paljonkin käpyjä 😊

Kävyt ovat kauniita myös esim lasisessa purkissa tai jouluisissa/talvisissa kukka-asetelmissa tai vaikkapa pöytäkoristeissa. Määrällisesti noihin ei tietenkään saa kauheasti uppoamaan, paitsi jos täyttää kaikki kodin huoneet käpykoristeilla 😄

• Anonyymi kirjoitti:

Ai totta. Olin unohtanut. Pitää saada vaan se styroxkiekko.

Olen nähnyt myös risuoksista taivutetun kranssipohjan, mihin on kiinnitetty koristeita. - Sain ystävältäni syksyllä lahjaksi ovikranssin, mikä on tehty joistakin jouhista, niin pikkulinnut ovat repineet siitä jo ainakin 10 sentin pätkän paljaaksi. Kaipa ne niitä vievät talveksi yöpesiinsä lämmikkeeksi tai jotain. 😅

• Xena-183 kirjoitti:

Olen nähnyt myös risuoksista taivutetun kranssipohjan, mihin on kiinnitetty koristeita. - Sain ystävältäni syksyllä lahjaksi ovikranssin, mikä on tehty joistakin jouhista, niin pikkulinnut ovat repineet siitä jo ainakin 10 sentin pätkän paljaaksi. Kaipa ne niitä vievät talveksi yöpesiinsä lämmikkeeksi tai jotain. 😅

Meillä oravat pihistivät rukkasen ja raahasivat sen läheiseen linnunpönttöön. Ei ihan mahtunut.

• buddy-love kirjoitti:

Meillä oravat pihistivät rukkasen ja raahasivat sen läheiseen linnunpönttöön. Ei ihan mahtunut.

🥰 Voi pieniä. 🤗
        Minulla on keittiön ikkunan takana talipalloja metallisessa ruokinta-automaatissa. Olen saanut napattua hauskoja kuvia ja videopätkiä, kun oravat hyppäävät rapun kaiteelta heiluvaan häkkitelineeseen kuin trapetsitanssijat ja roikkuvat siinä sitten pää alaspäin natustamassa talipalloja.👍

Ja takaterassilla on linnunpönttö, minkä elämää on myös hauska seurailla sisältä käsin, etenkin keväällä ja kesällä. 🙂

• Xena-183 kirjoitti:

🥰 Voi pieniä. 🤗
        Minulla on keittiön ikkunan takana talipalloja metallisessa ruokinta-automaatissa. Olen saanut napattua hauskoja kuvia ja videopätkiä, kun oravat hyppäävät rapun kaiteelta heiluvaan häkkitelineeseen kuin trapetsitanssijat ja roikkuvat siinä sitten pää alaspäin natustamassa talipalloja.👍

Ja takaterassilla on linnunpönttö, minkä elämää on myös hauska seurailla sisältä käsin, etenkin keväällä ja kesällä. 🙂

Meillä yksi orava ilmeisesti asuu tiilikaton jossain lokerossa, sillä se kulkee joka aamu ikkunani kautta, villiviiniä pitkin, maahan.
        Hauskoja otuksia ovat. Kerran minulla oli parvekkeen ovi auki ja se tuli sisälle tarkastamaan paikkoja, mutta säikähti pahasti kun huomasi minut.
        (minulla käy keväisin pääskysiäkin huoneessa ja kiertävät kattolampun ympäri, eivätkä pelkää yhtään, sillä ne ovat tuttuja jo vuosien takaa)

• buddy-love kirjoitti:

Meillä yksi orava ilmeisesti asuu tiilikaton jossain lokerossa, sillä se kulkee joka aamu ikkunani kautta, villiviiniä pitkin, maahan.
        Hauskoja otuksia ovat. Kerran minulla oli parvekkeen ovi auki ja se tuli sisälle tarkastamaan paikkoja, mutta säikähti pahasti kun huomasi minut.
        (minulla käy keväisin pääskysiäkin huoneessa ja kiertävät kattolampun ympäri, eivätkä pelkää yhtään, sillä ne ovat tuttuja jo vuosien takaa)

Oho 😮 Pääskyset ovat kyllä harvinaisia vieraita.👍

Kerran muistan (kymmeniä vuosia sitten), kun lapsuudenkodissani keittiöstä alkoi yhtenä iltana kuulua hirvittävää rapisevaa ääntä. Onneksi isä oli jo kotona, vaikka ei ollut ääntä kuullutkaan, ennen kuin hain hänet TV:n luota hätiin.

Isä avasi liesituulettimen suodattimen ja pyysi minua avaamaan oven keittiön viereiseen huoneeseen, mistä oli ovi ulos. Kun isä sai luukun auki, sieltä putosi hellalle orava, joka syöksähti askarteluhuoneeseen ja me myös isän kanssa sinne ja ovi keittiöön kiinni. - Seuraavaksi isä avasi ulko-oven ja juostuaan hetken edestakaisin pitkin äidin kangaspuita, orava ymmärsi lähteä ulos vapauteen.

Se raukka oli siis pudonnut liesituulettimen torveen, eikä päässyt pois ja raapi kynsillään sitä metallista kierreputkea. 🙂

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Orava on tuhoeläin jos se pesiytyy talon rakenteisiin. Siinä on vaarassa eristeet ja sähköjohdot.

• Anonyymi kirjoitti:

Orava on tuhoeläin jos se pesiytyy talon rakenteisiin. Siinä on vaarassa eristeet ja sähköjohdot.

Olen käynyt vintillä, eikä eristeisiin ole koskettu, eikä siellä ole edes johtoja.
        Asuu siis jossain tiilten ja niiden alapuolisten lautojen välissä ja saa olla siellä rauhassa, sillä siitä ei ole haittaa.

• Xena-183 kirjoitti:

Oho 😮 Pääskyset ovat kyllä harvinaisia vieraita.👍

Kerran muistan (kymmeniä vuosia sitten), kun lapsuudenkodissani keittiöstä alkoi yhtenä iltana kuulua hirvittävää rapisevaa ääntä. Onneksi isä oli jo kotona, vaikka ei ollut ääntä kuullutkaan, ennen kuin hain hänet TV:n luota hätiin.

Isä avasi liesituulettimen suodattimen ja pyysi minua avaamaan oven keittiön viereiseen huoneeseen, mistä oli ovi ulos. Kun isä sai luukun auki, sieltä putosi hellalle orava, joka syöksähti askarteluhuoneeseen ja me myös isän kanssa sinne ja ovi keittiöön kiinni. - Seuraavaksi isä avasi ulko-oven ja juostuaan hetken edestakaisin pitkin äidin kangaspuita, orava ymmärsi lähteä ulos vapauteen.

Se raukka oli siis pudonnut liesituulettimen torveen, eikä päässyt pois ja raapi kynsillään sitä metallista kierreputkea. 🙂

Helsingissä kerra oli kylppärin ilmanvaihtoritilän takana västäräkki.
        Avasin ritilä ja se siirtyi olohuoneen puolelle, mutta ei millään tajunnut, että parvekkeen ovesta pääsee ulos. Ymmärsi kuitenkn viimein.
        Pääskyset ovat tuossa paljon fiksumpia, eivätkä eksy tai törmäile mihinkään.

• Anonyymi

Käpylampaita lapsille joululahjaksi.

-keinovaginamies-

• Anonyymi

Menee siihenkin. Ja omista kuusistani otan. Tuulenkaadosta, latvakuusesta :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Menee siihenkin. Ja omista kuusistani otan. Tuulenkaadosta, latvakuusesta :)

Kuivat kävyt toimii myös puuhellan syttöinä. Voi lämmitellä glögiä ja ytimiä koko loppuvuoden.

-keinovaginamies-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuivat kävyt toimii myös puuhellan syttöinä. Voi lämmitellä glögiä ja ytimiä koko loppuvuoden.

-keinovaginamies-

No niin kyllä joo :)

• Askartele joulukoristeita.

• Anonyymi

Pienet pyörät alle niin niillä voi nepata.

• Anonyymi

Pienenä kun nepattiin niin en pärjännyt, muilla oli parempia autoja, niistä tulikin ytmejä, itsestä ätmi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pienenä kun nepattiin niin en pärjännyt, muilla oli parempia autoja, niistä tulikin ytmejä, itsestä ätmi.

😢 tasan ei mene nallekarkit.

• Anonyymi

No, käpysaukon ......

• Mulle tuli mieleen ekana käpykaranssi, mutta siihen tarvitaan joku valmis koristelematon kranssi mihin kävyt kiinnitetään. Toinen mikä tuli mieleen, niin joulukuusen koristeita.

• Anonyymi

Kävyistä nyt voi näin joulunaikaan rakentaa vaikka käpykranssin ulko-oveen.
      Pientä askarteluahan se teettää, mutt jos on aikaa ja tarvikkeita. Koivunoksista tai pajusta kun ensin taittaa pohjakranssin,
      Siihen voi liimata vaikka pieniä kuusen havuoksia, peittämään sen alla olevan (tylsän ja mitättömän) pohjakranssin, viimeeksi siihen lisätään käpyjä,
      Yksinkeraisesti sellaisenaan kun ne on luonnosta löytänyt, tai hieman paranneltuina.
      Mä olen maalannut niitä eri väreillä; hopeaa, ja kultaa pullosta suihkeena ja avautuneiden männynkäpyjen kärjet olen maalannut käsin; siveltumellä valkoiseksi! (kuin lumi)

Tummanpunaisiakin käpyjä olen maalannut koristeeksi, mutt mun huomioni mukaan; jostain syystä ne ei oikein ole olleet ihmisten suosiossa.
      Mä näet olen niitä monena vuonna askarrellut tuttaville pikkujoululahjaksi; ja jos pääsevät itse valitsemaan... harvoin joku on punakäpyisen kranssin valinnut!
      Käpyjä mulla on nytkin kerättynä varastoon ja siellä ne myös pysyy jonkin aikaa.
      Yksinkertaisesti mä en jaksa nyt askarrella, kuume on sen verran korkealla; eikä nyt innosta mikään! Mä taidan kömpiä sänkyyn takaisin; takki on täysin tyhjä taas!
      trollikka

• Anonyymi

elämä on nopanheittoa kukaan ei tee itsestään seppää ellei synny sellaqiseksi

• Dibbaa steariinissa ja tee sytykekäpyjä. 😁

• Anonyymi

Wau!!

• Anonyymi

jotkut grillaavat niillä, kävyillä... voivat kai poksahdella voisi arvata... pallo-grilli räjähtää

• Kävyistä viis, mutta kävin tänään keräämässä pähkinöitä ja niistä tulee vähitellen pähkinäpuumetsä. Olen kylvänyt sinne myös tammia.

• Anonyymi

Siis anteeksi mitä? Aika skeidaa taidat vääntää; ei Suomessa mitään pähkinäpuita luonnossa kasva. Pähkinäpensaita sen sijaan ainakin Etelä -Suomessa. Kaarinassa tiedän yhden rinteen missä kasvaa muutama pähkinäpensas suurimmat lähes parimetrisiä korkeudeltaan, mutt ympärysmittaa saattaa olla enemmänkin koska kasvavat kuin viinimarjapensaat 1m² sisällä juuristo josta pensas kohoaa, yleensä vähän yli metrin korkeuteen,
        Ei niitä pähkinöitä enää ole ollut yli kuukauteen pensaissa; linnut ja oravat ovat ne keränneet, osan kai mukulatkin jotka asian tuntee. Suurin osa ihmisistä ei kyllä pähkinäpensasta tunne, joten eivät myöskään niitä pähkinöitä etsi.

Joka vuosi on erilainen pähkinöiden suhteen, toisinaan niitä on jopa runsaasti, joskus ei ainuttakaan kehity; riippuen kukinnoista, jotka riippuu taas aurinkoisista tai sadeista päivistä, sekä tuulisuudesta ja kimalaisista!Aikaisin keväällä kun ei oikein vielä pölyttäjiä oikein ole liikkeellä, kimalaisia lukuunottamatta.

On mullakin ollut mielessä ostaa taimitarhasta; pähkinäpensaan alku, mutt kuulemani mukaan sillä pitää olla hiekkamaa ja yleensä se kasvaa rinteissä, mulla tontti entistä vijelyspeltoa ja ihan tasamaata. Hiekkaa täällä on vain Mimmin hiekkalaatikossa ja hieman maanparannusaineena, kuten puuntuhkaakin käytän toisinaan, riipuen kasveista.
        Keväisin koivuntuhkaa hedelmäpuille, kukituttaa niitä! Kukinnan jälkeen lisään ravinteita maahan: palanutta hevosen p*sk** mullan mukana... satoa odottaen!

Hyönteishotelleitakin mulla on muutama rakennettuna, omasta takaa. Harkinnassa ovat
        2 mehiläispönttöä, mutt munsta ei ole niiden hoitajaksi, eikä taida käydä vielä Mimmin takia; liian iso riski! Ilta pala syöty nuudellia, sulatejuustolla ja persiljasilpulla.
        Kuume nousussa taas, vaikka lähes koko päivänkin olen levännyt sängyssä, välillä ihan nukkuenkin -> Hyvää yötä kaikille!
        trollikka

• Anonyymi kirjoitti:

Siis anteeksi mitä? Aika skeidaa taidat vääntää; ei Suomessa mitään pähkinäpuita luonnossa kasva. Pähkinäpensaita sen sijaan ainakin Etelä -Suomessa. Kaarinassa tiedän yhden rinteen missä kasvaa muutama pähkinäpensas suurimmat lähes parimetrisiä korkeudeltaan, mutt ympärysmittaa saattaa olla enemmänkin koska kasvavat kuin viinimarjapensaat 1m² sisällä juuristo josta pensas kohoaa, yleensä vähän yli metrin korkeuteen,
        Ei niitä pähkinöitä enää ole ollut yli kuukauteen pensaissa; linnut ja oravat ovat ne keränneet, osan kai mukulatkin jotka asian tuntee. Suurin osa ihmisistä ei kyllä pähkinäpensasta tunne, joten eivät myöskään niitä pähkinöitä etsi.

Joka vuosi on erilainen pähkinöiden suhteen, toisinaan niitä on jopa runsaasti, joskus ei ainuttakaan kehity; riippuen kukinnoista, jotka riippuu taas aurinkoisista tai sadeista päivistä, sekä tuulisuudesta ja kimalaisista!Aikaisin keväällä kun ei oikein vielä pölyttäjiä oikein ole liikkeellä, kimalaisia lukuunottamatta.

On mullakin ollut mielessä ostaa taimitarhasta; pähkinäpensaan alku, mutt kuulemani mukaan sillä pitää olla hiekkamaa ja yleensä se kasvaa rinteissä, mulla tontti entistä vijelyspeltoa ja ihan tasamaata. Hiekkaa täällä on vain Mimmin hiekkalaatikossa ja hieman maanparannusaineena, kuten puuntuhkaakin käytän toisinaan, riipuen kasveista.
        Keväisin koivuntuhkaa hedelmäpuille, kukituttaa niitä! Kukinnan jälkeen lisään ravinteita maahan: palanutta hevosen p*sk** mullan mukana... satoa odottaen!

Hyönteishotelleitakin mulla on muutama rakennettuna, omasta takaa. Harkinnassa ovat
        2 mehiläispönttöä, mutt munsta ei ole niiden hoitajaksi, eikä taida käydä vielä Mimmin takia; liian iso riski! Ilta pala syöty nuudellia, sulatejuustolla ja persiljasilpulla.
        Kuume nousussa taas, vaikka lähes koko päivänkin olen levännyt sängyssä, välillä ihan nukkuenkin -> Hyvää yötä kaikille!
        trollikka

On niitä pähkinäpuita täällä ja pärjäävät yllättävä pitkälle pohjoiseen.
        Keräsin noita:
        http://www.mustila.fi/kasvit/juglans_nigra_mustajalopahkina
        Muitakin on ja ne kasvavat meillä kotona oikein hyvin. Osa tekee jo pähkinöitäkin.
        Tosin se mitä lajia itävistä pähkinöistä tulee, on hankala sanoa, sillä ne kaikki risteytyvät helposti keskenään. Oravat syövät noitakin ja samalla kylvävät niitä maastoon.
        Tuulipölytteisiä ovat ja samoin ne pähkinäpensaatkin, mutta tietysti kimalaiset saattavat kerätä niistäkin siitepölyä ja pölyttää niitä samalla.

Meillä on ollut mehiläisiä, mutta veljeni hoitosysteemi on "Ei saa koskea, etteivät ne häiriinny" ja se ei ihan aina ole se oikea menetelmä. Parin kovan talven jälkeen ei ollut enää yhtään pesää hengissä. Olen kyllä miettinyt, että voisin taas ottaa ja kertoa veljelleni, että jospa kokeilemme minun systeemeilläni.

Varovasti nyt siellä, ettet rasita itseäsi (tuo tekstisi oli aika pitkä).

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

On niitä pähkinäpuita täällä ja pärjäävät yllättävä pitkälle pohjoiseen.
        Keräsin noita:
        http://www.mustila.fi/kasvit/juglans_nigra_mustajalopahkina
        Muitakin on ja ne kasvavat meillä kotona oikein hyvin. Osa tekee jo pähkinöitäkin.
        Tosin se mitä lajia itävistä pähkinöistä tulee, on hankala sanoa, sillä ne kaikki risteytyvät helposti keskenään. Oravat syövät noitakin ja samalla kylvävät niitä maastoon.
        Tuulipölytteisiä ovat ja samoin ne pähkinäpensaatkin, mutta tietysti kimalaiset saattavat kerätä niistäkin siitepölyä ja pölyttää niitä samalla.

Meillä on ollut mehiläisiä, mutta veljeni hoitosysteemi on "Ei saa koskea, etteivät ne häiriinny" ja se ei ihan aina ole se oikea menetelmä. Parin kovan talven jälkeen ei ollut enää yhtään pesää hengissä. Olen kyllä miettinyt, että voisin taas ottaa ja kertoa veljelleni, että jospa kokeilemme minun systeemeilläni.

Varovasti nyt siellä, ettet rasita itseäsi (tuo tekstisi oli aika pitkä).

Huomenta! Tuli nukuttua taas jokin tovi "panagodin humauksesta", päänsärky melkein kadonnut; mutt pää tuntuu muuten raskaalta kuin marmoripallo olis kallon paikalla.
        Aika väsähtänyt olen ollut koko vuorokauden, mutt systeri lupautui pitämään huushollia pystyssä ja hoitamaan Mimminkin, vain sisätiloissa.

Mimmi kyllä on kiukulellut pariinkin otteeseen, kun on halunnut Pojun kanssa ulos! Koira kun on pakko ollut laskea pihalle, käy koristepensaiden juurella tarpeillaan.
        Mimmille ei tietääkseni kuume ole nousut yli 38 asteen, eli hänellä on nuhaa ja pientä lämmönnousua ainoastaan. Ihan hyvä niin, jos ei tuon enempää sairastu!

Mä heräsin janoon, eikä mulla olluut pullossa enää juotavaa, pakko nousta ylös ja hakea... Tietsikka pöydällä avoimena, systeri varmaan pelannut taas tällä koneella, sitä vartenhan tämä on ostettukin alunperin. Taidan ottaa myös banaanin, rupes tekemään mieli makeaa
        banaani käy siihen vaivaan kuin nyrkki silmään, vielä sitä juotavaa ½litran pullo Wiccyä! Öitä, ihan aamuun asti ainakin!; mä hipsin takaisin sänkyyni.

• Anonyymi kirjoitti:

Huomenta! Tuli nukuttua taas jokin tovi "panagodin humauksesta", päänsärky melkein kadonnut; mutt pää tuntuu muuten raskaalta kuin marmoripallo olis kallon paikalla.
        Aika väsähtänyt olen ollut koko vuorokauden, mutt systeri lupautui pitämään huushollia pystyssä ja hoitamaan Mimminkin, vain sisätiloissa.

Mimmi kyllä on kiukulellut pariinkin otteeseen, kun on halunnut Pojun kanssa ulos! Koira kun on pakko ollut laskea pihalle, käy koristepensaiden juurella tarpeillaan.
        Mimmille ei tietääkseni kuume ole nousut yli 38 asteen, eli hänellä on nuhaa ja pientä lämmönnousua ainoastaan. Ihan hyvä niin, jos ei tuon enempää sairastu!

Mä heräsin janoon, eikä mulla olluut pullossa enää juotavaa, pakko nousta ylös ja hakea... Tietsikka pöydällä avoimena, systeri varmaan pelannut taas tällä koneella, sitä vartenhan tämä on ostettukin alunperin. Taidan ottaa myös banaanin, rupes tekemään mieli makeaa
        banaani käy siihen vaivaan kuin nyrkki silmään, vielä sitä juotavaa ½litran pullo Wiccyä! Öitä, ihan aamuun asti ainakin!; mä hipsin takaisin sänkyyni.

Huomautan, että banaani on lääkkeenä täysin riittämätön ja pitää olla suklaata, sillä se auttaa kaikkiin vaivoihin.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Kuivalla käpypedillä niitä mahtuu useampi selän alle.

• Anonyymi

mutta niin joku pimeän pelko: ei kai sellaista tarvitse pelätä mitä ei näe..

• Anonyymi

tyttöjen mielestä juurikin eniten pitää pelätä mitä ei näe. hah

• Anonyymi

mutts jooh opettaisi jotain tietokonejuttuja lukiotytöillä kysdymyksiä paljon..... kerron jonkin, kun tietokone käynnistyy se käynnistyy BIOS- muisista jossa on assembly-kielinen "xhort jump to code" hlweh4wh

• Anonyymi

..olen kyllä miettinyt että jos jos jotain yliopistonkin tyttöjä hardware-ohjrlmoinyiin.... että jaksaa opettas hoho jooh

• Anonyymi

Kosteusmittarin, työntää kuivan kävyn rakoon ja laskee minuutteja milloin sen pystyy vetämään takaisin. Jos menee tunteja, tavara on kuiva, sillä voi sytyttää nuotion.

AV

• Anonyymi

Olin konsertissa. Viulisti rapisteli käpypussia ja katsoi oikein nuoteista milloin rapisutti. Se oli vain yhtenä osana isompaa kokonaisuutta, luonnon ääniä. Konsertti oli upea. Ei muuta kun kävyt musiikilliseen käyttöön...

• Anonyymi

Oh! :O

• Anonyymi
    • Anonyymi

tuollsinen toivottavasti voi tyttöjäkin huvittaa sanonta eli kenkä, saapas = kenkuli kuin kenkä

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      138
      6305
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      70
      5237
    3. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
      Maailman menoa
      14
      3675
    4. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      121
      3270
    5. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      113
      2423
    6. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      71
      2276
    7. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      1
      2018
    8. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      27
      1618
    9. Sinä et halunnut sitoutua

Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne
      Ikävä
      16
      1313
    10. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      80
      1184
    Aihe